CH335985A - Table bowling game - Google Patents

Table bowling game

Info

Publication number
CH335985A
CH335985A CH335985DA CH335985A CH 335985 A CH335985 A CH 335985A CH 335985D A CH335985D A CH 335985DA CH 335985 A CH335985 A CH 335985A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
lever
pins
rod
pawl
fixed
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Nueesch Robert
Original Assignee
Nueesch Robert
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Nueesch Robert filed Critical Nueesch Robert
Publication of CH335985A publication Critical patent/CH335985A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63DBOWLING GAMES, e.g. SKITTLES, BOCCE OR BOWLS; INSTALLATIONS THEREFOR; BAGATELLE OR SIMILAR GAMES; BILLIARDS
    • A63D3/00Table bowling games; Miniature bowling-alleys; Bowling games

Landscapes

  • Pinball Game Machines (AREA)
  • Coin-Freed Apparatuses For Hiring Articles (AREA)

Description

       

  Jeu de quilles de table    Il existe des jeux de quilles de salon de dimen  sions réduites, montés sur pieds, dont la boule est  lancée soit avec un ressort, soit avec une queue de  billard, les quilles tombées pouvant être relevées de  puis la place du joueur, et munis d'automates limi  tant soit le temps de jeu, soit le nombre de parties  et mis en action par l'introduction d'une pièce de  monnaie.  



  La présente invention a pour objet un jeu de  quilles de table qui est caractérisé     par    le fait qu'au  sommet de chaque quille est fixé un fil qui traverse  successivement deux plaques de centrage superposées  en matière transparente, fixées à la base d'un cha  peau tronconique en matière transparente porté par  une potence tubulaire, dans laquelle passe un câble  dont une extrémité est fixée à un levier commandé  par une tringle aboutissant à l'emplacement du  joueur tandis que l'autre extrémité est fixée à un  contrepoids qui se déplace à l'intérieur dudit cha  peau tronconique et auquel sont d'autre part fixés  les fils venant de chacune des quilles, le dispositif  de verrouillage, commandé à partir de la même     trin-          gle,

      sert à remettre en place les quilles, comprenant  une roue dentée tournant à frottement dur et ayant  un entretient plus profond que les autres, cette roue  étant portée par un levier, qui bascule lorsque ladite  tringle est actionnée, et coopérant avec un cliquet  qui la fait     tourner    d'une dent à chaque     manoeuvre,     un deuxième cliquet, porté par ledit levier et inopé  rant tant qu'un doigt qu'il porte repose dans un en  tretient normal, bloquant le dispositif lorsque ce       doigt    tombe dans l'entretient plus profond du fait  qu'il rencontre une butée sur sa trajectoire,

   le tout  agencé de manière qu'une pièce de monnaie     glissée     dans une fente du dispositif de verrouillage consti-    tue une rampe qui soulève le cliquet lors de son  avancement et lui     permet    de passer par-dessus la  butée et de laisser basculer le levier tandis que le  fil susdit soulève les quilles. Les parties du jeu sur  montant les quilles étant transparentes, l'éclairage  normal de la     pièce    permet au joueur de voir les  quilles.  



  Le dessin ci-annexé montre, à titre d'exemple,  une forme d'exécution de l'objet de l'invention.  



  La     fig.    1 en est une vue de côté, une des parois  latérales étant enlevée ;  la     fig.    2 en est une vue en plan, une     partie    de la  piste étant enlevée pour montrer le mécanisme de  remise en place des quilles ;  la     fig.    3 en est une vue en bout, depuis la place  occupée par le joueur ;  la     fig.    4 montre en coupe, suivant la ligne     A-B     de la     fig.    5, le cône de protection et les plaques  pour le centrage des quilles ;  la     fig.    5 montre une vue en plan du cône de  protection et la disposition des trous de centrage ;

    la     fig.    6 montre, agrandi et en coupe, la     fixation     de la partie supérieure du chapeau au tube     guide-fil     avec le support de poulie ;  la     fig.    7 montre le dispositif de verrouillage en  élévation, sans la glissière à monnaie dont seul l'em  placement est indiqué par des     lignes    en traits-points ;  la     fig.    8 est une vue en plan du dispositif mon  tré à la     fig.    7, et  la     fig.    9 est une vue en élévation de la glissière.

    Le jeu représenté aux     fig.    1 à 6 comprend un  fond 1, des côtés 2 et 3, une piste 4, une paroi de      support 5 percée d'un trou dans lequel est     fixé    un  tube 7, permettant le retour d'une boule 8 par une  ouverture 7a     (fig.    3) débouchant dans une gouttière  9. 10 est un plan incliné vers le bas, d'arrière en  avant et de gauche à droite, de façon que le point  le plus bas du plan incliné se trouve en face de  l'orifice du tube 7. Une paroi élastique 11 absorbe le  choc de la boule en fin de course et l'empêche de  rebondir.  



  12 est une tablette fermant par le haut le com  partiment formé par 1, 10, 11 et les parois latéra  les 2 et 3, au-dessous de laquelle est     fixée    une pla  que 13. La tablette 12     comporte    de plus une ouver  ture pour l'introduction de la pièce de monnaie, des  tinée à l'automate 15 indiqué en pointillé.  



  16 est la paroi arrière du jeu qui peut s'ouvrir  vers le bas sur des     charnières    en 17 et qui peut  être fermée à clé.  



  Un tube guide-fil 18 est fixé d'une part à la ta  blette 12 par la plaque 13 et d'autre part sur le  chapeau tronconique transparent 19 au moyen des  vis 20 et 20a. Cette dernière maintient également  en place une chape 21 constituée par une pièce cy  lindrique fendue 21 glissée dans l'intérieur du tube  guide-fil 18. Cette chape porte une poulie 22.  



  Un fil 23 de remise en place des quilles est fixé  au moyen d'une vis à l'extrémité libre 24 d'un le  vier 25 articulé par son autre extrémité 26 à un  support en équerre 27 vissé à la paroi latérale 3. De  là le fil passe sur une poulie 28     fixée    au bas du tube  18, traverse le tube, passe sur la poulie 22 et vient  se fixer dans une vis fendue 29 se trouvant à l'in  térieur d'une boule en métal 30. Lorsque après avoir  dévissé le crochet 31 on visse la vis fendue 29, la  partie conique 32 provoque le rapprochement des  lèvres de la fente de la vis et, de ce fait, le serrage  du fil de traction en nylon. Le crochet 31 sert à réu  nir les fils 33 fixés au sommet des quilles 34.

   Ces  fils     partant    des quilles pénètrent dans les ouvertures  35 de la plaque 36 de. centrage des quilles, traver  sent ensuite les trous plus petits 37 de la plaque 38  de centrage des fils et sont réunis au crochet 31 de  la boule 30 qui se trouve à l'intérieur du chapeau 19.  Le chapeau 19 et la plaque de centrage 38 sont réu  nis à la plaque de centrage 36 par des vis 39 et  écrous 40 et sont     maintenus    écartés de la plaque 36  par des entretoises 41.  



  L'extrémité d'une tringle 42 est accrochée en  43 au levier 25 ; la     tringle    est forcée dans     une    ou  verture pratiquée dans une pièce en bois 44, for  mant l'une des parois de     fermeture    d'un frein à air  45 en caoutchouc dont l'autre paroi de fermeture  est constituée par une tôle étampée 46 qui, d'une  part, forme la fermeture avant du jeu de quilles et  sert d'appui à la     main    du joueur et, d'autre part,    sert de coussinet à la tringle de traction 42 et de  support aux tubes 7 et 47,     ce    dernier servant à  remiser la queue de billard lorsque cette dernière  n'est pas utilisée et enfin forme la gouttière 9 déjà  mentionnée. La tringle 42 se termine par un bou  ton 48.  



  Lorsque le joueur tire sur le bouton 48,     ce    geste  ramène le levier 25 en arrière, entraînant, d'une part,  le fil de traction 23 qui soulève la boule 30 et les  quilles 34 en les centrant au moyen des plaques 36  et 38 et, d'autre part, la tringle 49.     Celle-ci    est arti  culée en 50 au levier 25 et par son autre extrémité  à l'automate 15 ; c'est     ce    dernier qui limite en défi  nitive l'ampleur de tous les mouvements par des  butées appropriées. Lorsque le joueur lâche le bou  ton, le ressort 51 ramène le levier 25 et par consé  quent les tringles 42 et 49 à leur position de repos,  le tout étant freiné par le frein à air 45 fixé à la  tringle 42. Le contrepoids 30 descend lentement et  avec lui les quilles 34 qui y sont fixées.

   Les points  de fixation et de rotation des tringles et du fil de  traction sont tels que le rapport des mouvements  des divers éléments du mécanisme est environ  comme suit  Course de la tringle 49 environ 18 mm ;  Course de la tringle 42 environ 60 mm<B>;</B>  Course du fil 23 environ 18 cm.  



  L'automate à     prépaiement    ou dispositif de ver  rouillage 15     (fig.    7 à 9) comprend une plaque de  support rectangulaire 52 présentant quatre trous 53  pour des vis de fixation du dispositif à la paroi 3  du jeu. Un levier 55 est pivoté sur cette plaque et  peut osciller dans les deux sens (flèches F' et F")  sous la commande de la tringle 49 articulée à l'ex  trémité inférieure du levier 55 par l'intermédiaire  de la chape 54. Le levier 55 est monté fou sur un  pivot 56 qui traverse la plaque 52 et est enchâssé  dans un trou 56' de la glissière 64 dans laquelle on  doit engager une pièce de monnaie pour déverrouil  ler le jeu.

   Sur la     fig.    7 cette glissière, quoique placée  devant la plaque 52,a été dessinée en traits-points  pour permettre de représenter par des traits continus  les organes qu'elle recouvre. Le levier 55 porte un  pivot 58 sur lequel est enfilée une roue dentée 57  qu'une rondelle élastique presse contre le levier pour  créer un frottement entre la roue et le levier, afin  que cette roue tourne à frottement dur. Un cliquet  76, articulé en 75 à la plaque 52 et soumis à l'ac  tion d'un ressort 77, coopère avec cette roue dentée  57 qui présente douze dents et, entre deux de ces  dents, une encoche 57' plus profonde que l'entre  dent normal.

   Un deuxième     cliquet    59, articulé en 60  à l'extrémité supérieure du levier 55, coopère avec  une saignée 63 ménagée dans la tranche supérieure  de la plaque 52 et, grâce à un doigt 61, avec la  roue dentée 57.      Chaque fois que l'on remonte les quilles en ti  rant la tringle 42 à l'aide du bouton 48, la tringle  49 est déplacée dans le sens de la flèche F<I>'</I> et le  levier 55 bascule dans le sens de la flèche F' en dé  plaçant la roue dentée et le cliquet 59 dont le doigt  61 repose dans un     entredent    de la roue 57.

       Lors    de  ce déplacement, une des dents de cette roue vient  buter contre le cliquet et, de ce fait, la roue se dé  place     angulairement,    dans le sens de la     flèche    F"  autour de son axe de rotation 58. Le tout est agencé  de manière que le cliquet 76 se dégage de la roue  57 après que celle-ci a tourné d'une dent; ceci  est obtenu par la poussée exercée par le dos de la  deuxième dent suivant celle qui est engagée avec  le cliquet 76, sur le nez 78 du cliquet 76. Des butées  non indiquées limitent le basculement du levier 55.  Le cliquet 59, dont le doigt 61 repose sur les dents  de la roue 57, s'est déplacé au-dessus de la tranche  de la plaque 52 sans accomplir aucune fonction car  il n'a pu entrer en contact avec elle.

   Lorsque la trin  gle 49 recule sous l'action du ressort de rappel 51       (fig.    2), le levier 55 bascule dans le sens de la flè  che F", le cliquet 76 retombe sur la roue 57, qui  glisse sous lui, et s'engage pour finir dans     l'entredent     suivant celui dans lequel il était engagé auparavant.  Le cliquet 59 suit le levier 55, son doigt 61 reposant  également dans un     entredent.     



  Lorsque à la suite de douze     manoeuvres,    l'encoche  57' se présente sous le doigt 61, le cliquet 59 tom  be par son propre poids et sa pointe pénètre dans  l'encoche 63 de la plaque 52. Si l'on actionne la  tringle 49 dans le sens de la     flèche    F"', le cliquet  vient buter presque immédiatement contre la paroi  de l'encoche et empêche la rotation du levier 55 et  l'exécution de la     manoeuvre    de rétablissement des  quilles. Si l'on désire continuer le jeu, on doit intro  duire une pièce de monnaie dans la glissière 64,  fixée à la plaque 52 par des vis engagées dans les  trous 65 et 66. Des entretoises non représentées  maintiennent l'écartement entre la plaque et la glis  sière.

   Une des entretoises sert de butée d'arrêt du  levier 55 dans le sens de la flèche F". La glissière  64 présente une fente 71, présentant un côté en forte  pente de A à B, fente dans laquelle on doit engager  la pièce de monnaie. 72 est un rivet qui traverse  la pièce 64 et par conséquent la fente 71 et qui  servira de point d'appui à la pièce de monnaie.  Lorsqu'on introduit la pièce de monnaie,     celle-          ci    .est arrêtée par trois points du mécanisme.  Elle a un point d'appui sur la pente     A-B,     un autre sur le rivet 72 et un troisième sur le doigt  61 du     cliquet    59.

   Si à ce moment on tire sur la  tringle dans le sens de la flèche F"', le cliquet 59  en avançant est soulevé par la pièce de monnaie et  se dégage de ce fait de l'encoche 63. Le dispositif  fonctionne alors comme indiqué précédemment.  



  Par la suite, à chaque traction de la tringle 49,  la roue dentée avance d'une dent, et après la 12e    traction, le doigt 61 se retrouvera dans l'encoche 57',  ce qui nécessitera l'introduction d'une nouvelle  pièce de monnaie.



  Table skittles There are small-sized bowling sets, mounted on feet, the ball of which is thrown either with a spring or with a billiard cue, the fallen skittles being able to be lifted from the place of the player, and equipped with automatons that limit either the playing time or the number of games and put into action by the introduction of a coin.



  The present invention relates to a table bowling game which is characterized by the fact that at the top of each pin is fixed a wire which successively passes through two centering plates superimposed in transparent material, fixed to the base of a chain tapered transparent material carried by a tubular bracket, in which passes a cable, one end of which is fixed to a lever controlled by a rod ending at the player's location while the other end is fixed to a counterweight which moves to the 'inside said frustoconical skin and to which are on the other hand fixed the threads coming from each of the pins, the locking device, controlled from the same pin,

      used to replace the pins, comprising a toothed wheel rotating with hard friction and having a deeper maintenance than the others, this wheel being carried by a lever, which rocks when said rod is actuated, and cooperating with a pawl which makes it turn by one tooth on each maneuver, a second pawl, carried by said lever and inoperative as long as a finger it carries rests in a normal grip, blocking the device when this finger falls into the deeper grip of the causes it to meet a stop in its trajectory,

   the whole arranged so that a coin slipped into a slot of the locking device constitutes a ramp which raises the pawl as it advances and allows it to pass over the stopper and let the lever swing while the aforesaid thread lifts the pins. Since the bowling areas of the game are transparent, normal room lighting allows the player to see the pins.



  The accompanying drawing shows, by way of example, one embodiment of the object of the invention.



  Fig. 1 is a side view, one of the side walls being removed; fig. 2 is a plan view, part of the track being removed to show the mechanism for replacing the pins; fig. 3 is an end view, from the place occupied by the player; fig. 4 shows in section, along line A-B of FIG. 5, the protective cone and the plates for centering the pins; fig. 5 shows a plan view of the protection cone and the arrangement of the centering holes;

    fig. 6 shows, enlarged and in section, the fixing of the upper part of the cap to the thread guide tube with the pulley support; fig. 7 shows the locking device in elevation, without the coin slider, only the location of which is indicated by dotted lines; fig. 8 is a plan view of the device shown in FIG. 7, and fig. 9 is an elevational view of the slide.

    The clearance shown in fig. 1 to 6 comprises a bottom 1, sides 2 and 3, a track 4, a support wall 5 pierced with a hole in which is fixed a tube 7, allowing the return of a ball 8 through an opening 7a (fig. 3) opening into a gutter 9. 10 is a downwardly inclined plane, back to front and left to right, so that the lowest point of the inclined plane is in front of the orifice of the tube. 7. An elastic wall 11 absorbs the shock of the ball at the end of its travel and prevents it from rebounding.



  12 is a shelf closing from the top the compartment formed by 1, 10, 11 and the side walls 2 and 3, below which is fixed a plate 13. The shelf 12 also has an opening for the introduction of the coin, tinée the machine 15 indicated in dotted lines.



  16 is the rear wall of the game which can be opened downwards on hinges at 17 and which can be locked.



  A wire guide tube 18 is fixed on the one hand to the plate 12 by the plate 13 and on the other hand to the transparent frustoconical cap 19 by means of the screws 20 and 20a. The latter also keeps in place a yoke 21 constituted by a slotted cylindrical part 21 slipped into the interior of the yarn guide tube 18. This yoke carries a pulley 22.



  A wire 23 for replacing the pins is fixed by means of a screw at the free end 24 of a lever 25 articulated by its other end 26 to an angled support 27 screwed to the side wall 3. From there the wire passes over a pulley 28 fixed to the bottom of the tube 18, passes through the tube, passes over the pulley 22 and is fixed in a slotted screw 29 located inside a metal ball 30. When after having unscrewed the hook 31, the slotted screw 29 is screwed in, the conical part 32 brings together the lips of the slot of the screw and, therefore, the tightening of the nylon traction wire. The hook 31 serves to reunite the threads 33 fixed to the top of the pins 34.

   These threads from the pins enter the openings 35 of the plate 36. centering the pins, then cross the smaller holes 37 of the wire centering plate 38 and are joined to the hook 31 of the ball 30 which is inside the cap 19. The cap 19 and the centering plate 38 are joined to the centering plate 36 by screws 39 and nuts 40 and are kept spaced from the plate 36 by spacers 41.



  The end of a rod 42 is hooked at 43 to the lever 25; the rod is forced into a or verture made in a wooden part 44, forming one of the closing walls of an air brake 45 made of rubber, the other closing wall of which is formed by a stamped sheet 46 which, on the one hand, forms the front closure of the bowling game and serves as a support for the player's hand and, on the other hand, serves as a pad for the traction rod 42 and as a support for the tubes 7 and 47, the latter used to store the billiard cue when the latter is not in use and finally forms the gutter 9 already mentioned. Rod 42 ends with a button 48.



  When the player pulls on the button 48, this gesture brings the lever 25 back, causing, on the one hand, the traction wire 23 which lifts the ball 30 and the pins 34 by centering them by means of the plates 36 and 38 and , on the other hand, the rod 49. The latter is articulated at 50 to the lever 25 and by its other end to the automaton 15; it is the latter which definitively limits the extent of all movements by appropriate stops. When the player releases the button, the spring 51 returns the lever 25 and consequently the rods 42 and 49 to their rest position, the whole being braked by the air brake 45 fixed to the rod 42. The counterweight 30 descends slowly and with it the pins 34 which are fixed there.

   The fixing and rotation points of the rods and of the traction wire are such that the ratio of the movements of the various elements of the mechanism is approximately as follows Stroke of the rod 49 approximately 18 mm; Stroke of the rod 42 approximately 60 mm <B>; </B> Stroke of the wire 23 approximately 18 cm.



  The coin-operated machine or worm device 15 (Figs. 7 to 9) comprises a rectangular support plate 52 having four holes 53 for screws for fixing the device to the wall 3 of the set. A lever 55 is pivoted on this. plate and can oscillate in both directions (arrows F 'and F ") under the control of the rod 49 articulated at the lower end of the lever 55 by means of the yoke 54. The lever 55 is mounted idle on a pivot 56 which passes through the plate 52 and is embedded in a hole 56 'of the slide 64 in which a coin must be engaged to unlock the game.

   In fig. 7 this slide, although placed in front of the plate 52, has been drawn in dotted lines to allow the organs it covers to be represented by continuous lines. The lever 55 carries a pivot 58 on which is threaded a toothed wheel 57 which an elastic washer presses against the lever to create friction between the wheel and the lever, so that this wheel rotates with hard friction. A pawl 76, articulated at 75 to the plate 52 and subjected to the action of a spring 77, cooperates with this toothed wheel 57 which has twelve teeth and, between two of these teeth, a notch 57 'deeper than the 'between normal tooth.

   A second pawl 59, articulated at 60 at the upper end of lever 55, cooperates with a groove 63 formed in the upper edge of the plate 52 and, thanks to a finger 61, with the toothed wheel 57. Each time the the pins are raised by pulling the rod 42 using the button 48, the rod 49 is moved in the direction of the arrow F <I> '</I> and the lever 55 swings in the direction of the arrow F 'by moving the toothed wheel and the pawl 59, the finger 61 of which rests in a recess of the wheel 57.

       During this movement, one of the teeth of this wheel abuts against the pawl and, as a result, the wheel moves angularly, in the direction of arrow F "around its axis of rotation 58. The whole is arranged by so that the pawl 76 is released from the wheel 57 after the latter has turned one tooth; this is obtained by the thrust exerted by the back of the second tooth following that which is engaged with the pawl 76, on the nose 78 of the pawl 76. Unspecified stops limit the tilting of the lever 55. The pawl 59, the finger 61 of which rests on the teeth of the wheel 57, has moved above the edge of the plate 52 without accomplishing any function because he could not get in touch with her.

   When the trin gle 49 moves back under the action of the return spring 51 (fig. 2), the lever 55 swings in the direction of the arrow F ", the pawl 76 falls back on the wheel 57, which slides under it, and Finally, it engages in the entry following that in which it was previously engaged The pawl 59 follows the lever 55, its finger 61 also resting in an indentation.



  When, after twelve maneuvers, the notch 57 'appears under the finger 61, the pawl 59 falls by its own weight and its tip penetrates into the notch 63 of the plate 52. If the rod is actuated 49 in the direction of arrow F "', the pawl abuts almost immediately against the wall of the notch and prevents the rotation of the lever 55 and the execution of the maneuver for restoring the pins. In the game, a coin must be introduced into the slide 64, fixed to the plate 52 by screws engaged in the holes 65 and 66. Spacers, not shown, maintain the distance between the plate and the slide.

   One of the spacers serves as a stopper for the lever 55 in the direction of the arrow F. The slide 64 has a slot 71, having a steeply sloping side from A to B, slot in which the coin must be inserted. 72 is a rivet which passes through the coin 64 and therefore the slot 71 and which will serve as a fulcrum for the coin. When the coin is inserted, it is stopped by three points of the mechanism. It has a fulcrum on the slope AB, another on the rivet 72 and a third on the finger 61 of the pawl 59.

   If at this moment the rod is pulled in the direction of arrow F "', the pawl 59 advancing is lifted by the coin and thereby disengages from the notch 63. The device then operates as indicated above. .



  Subsequently, each time the rod 49 is pulled, the toothed wheel advances by one tooth, and after the 12th pull, the finger 61 will be found in the notch 57 ', which will require the introduction of a new part of currency.


    

Claims (1)

REVENDICATION Jeu de quilles de table, comprenant un caisson de forme allongée destiné à être posé sur une table et dont la paroi supérieure constitue une piste sur laquelle on lance la boule et sur une extrémité de laquelle sont posées les quilles, un dispositif pour relever et mettre en place les quilles depuis l'extré mité opposée de la piste à laquelle se place le joueur et un dispositif de verrouillage de ce dispositif de mise en place entrant en fonction automatiquement après un nombre déterminé de remise en place des quilles, caractérisé par le fait qu'au sommet de cha que quille est fixé un fil qui traverse successivement deux plaques de centrage superposées en matière transparente, CLAIM Table bowling game, comprising an elongated box intended to be placed on a table and the upper wall of which constitutes a track on which the ball is thrown and on one end of which the pins are placed, a device for raising and set up the pins from the opposite end of the lane on which the player is positioned and a locking device of this setting device coming into operation automatically after a determined number of re-positioning of the pins, characterized by the that at the top of each keel is fixed a wire which passes successively through two centering plates superimposed in transparent material, fixées à la base d'un chapeau tronco nique en matière transparente porté par une potence tubulaire, dans laquelle passe un câble dont une ex trémité est fixée à un levier (25) commandé par une tringle (41) aboutissant à l'emplacement du joueur tandis que l'autre extrémité est fixée à un contrepoids qui se déplace à l'intérieur dudit chapeau tronconi que et auquel sont d'autre part fixés les fils venant de chacune des quilles, le dispositif de verrouillage, commandé à partir de la même tringle qui sert à remettre en place les quilles, comprenant une roue dentée tournant à frottement dur et ayant un entre- dent plus profond que les autres, fixed to the base of a truncated cap made of transparent material carried by a tubular bracket, through which passes a cable, one end of which is fixed to a lever (25) controlled by a rod (41) leading to the player's location while the other end is fixed to a counterweight which moves inside said tronconi hat and to which the wires coming from each of the pins are also attached, the locking device, controlled from the same rod which is used to replace the pins, comprising a toothed wheel rotating with hard friction and having a gap deeper than the others, cette roue étant portée par un levier, qui bascule lorsque ladite tringle est actionnée, et coopérant avec un cliquet (76) qui la fait tourner d'une dent à chaque manoeuvre, un deuxième cliquet (59), porté par ledit levier et ino pérant tant qu'un doigt qu'il porte repose dans un entredent normal, bloquant le dispositif lorsque ce doigt tombe dans l'entredent plus profond du fait qu'il rencontre une butée sur sa trajectoire, le tout agencé de manière qu'une pièce de monnaie glissée dans une fente du dispositif de verrouillage consti tue une rampe qui soulève le cliquet lors de son avancement et lui permet de passer par-dessus la bu tée et de laisser basculer le levier tandis que le fil susdit soulève les quilles. SOUS-REVENDICATIONS 1. this wheel being carried by a lever, which swings when said rod is actuated, and cooperating with a pawl (76) which turns it by one tooth on each maneuver, a second pawl (59), carried by said lever and inoperative as long as a finger that it wears rests in a normal entredent, blocking the device when this finger falls into the deeper entredent because it meets a stop on its trajectory, the whole arranged so that a piece of coin slipped into a slot in the locking device constitutes a ramp which lifts the pawl as it advances and allows it to pass over the stopper and let the lever swing while the aforesaid wire lifts the pins. SUB-CLAIMS 1. Jeu de quilles selon la revendication, caracté risé par un frein à air amortissant le mouvement du dispositif de remise en place des quilles aussi bien dans un sens que dans l'autre pour empêcher les ma- naeuvres brusques et assurer, par une descente lente, une mise en place correcte des quilles. 2. Bowling set according to claim, characterized by an air brake damping the movement of the device for replacing the pins both in one direction and the other in order to prevent abrupt maneuvers and ensure, by a slow descent, correct positioning of the pins. 2. Jeu de quilles selon la revendication, carac térisé par le fait que le levier (25) est articulé à une de ses extrémités à une des parois latérales du cais son, que la tringle (42) manoeuvrée par le joueur est accrochée à ce levier en un point intermédiaire en tre le point d'articulation et le point de fixation du câble (23), tandis qu'une deuxième tringle (49) ac tionnant le levier du dispositif de verrouillage est ac crochée au levier (25) entre le point d'accrochage de la tringle (42) et l'axe d'articulation dudit levier. 3. Bowling set according to claim, charac terized in that the lever (25) is articulated at one of its ends to one of the side walls of the sound box, that the rod (42) operated by the player is attached to this lever in an intermediate point between the point of articulation and the point of attachment of the cable (23), while a second rod (49) actuating the lever of the locking device is hooked to the lever (25) between the point of 'hooking of the rod (42) and the articulation axis of said lever. 3. Jeu de quilles selon la sous-revendication 1, caractérisé par le fait que les deux plaques de cen trage sont assemblées à la base du chapeau tronco nique par des vis dont les tiges traversent des tron çons de tube constituant des entretoises détermi nant l'écartement desdites plaques. Bowling set according to sub-claim 1, characterized in that the two centering plates are assembled at the base of the frustoconical cap by screws whose rods pass through sections of tube constituting spacers determining the spacing of said plates.
CH335985D 1957-02-25 1957-02-25 Table bowling game CH335985A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH335985T 1957-02-25

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH335985A true CH335985A (en) 1959-01-31

Family

ID=4503747

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH335985D CH335985A (en) 1957-02-25 1957-02-25 Table bowling game

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE555423A (en)
CH (1) CH335985A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
BE555423A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP5369076B2 (en) Game machine
CH335985A (en) Table bowling game
US3379391A (en) Fishing reel
EP0229746B1 (en) Return mechanism for an upright piano and means for its application
CH616588A5 (en)
EP0036795A1 (en) Brackets for use during the erection of walls
NO870115L (en) HOCKEY SAFETY NETWORK.
BE688773A (en)
BE393215A (en)
BE630238A (en)
DE558190C (en) Self-collecting ball toy
FR2732228A1 (en) Practice golf tee equipment for left- and right-hander with ball feed
BE392095A (en)
CH310270A (en) Ski binding device.
BE391935A (en)
BE404046A (en)
CH186001A (en) Self-locking device for locking the rods on which characters are mounted in indoor soccer games.
EP0220111A2 (en) Training apparatus for tennis
US1258781A (en) Carrier for braiding-machines.
BE401250A (en)
BE410509A (en)
CH218907A (en) Skill game.
FR3016529A1 (en) &#34;BABYFOOT&#34; FOOTBALL GAME TABLE HAVING STRIKING ELEMENTS, AND HITTING ELEMENTS THEREFOR
BE494821A (en)
CH259867A (en) Shaft for talking machine disc changer.