CH329129A - Fixing device for a tool handle - Google Patents

Fixing device for a tool handle

Info

Publication number
CH329129A
CH329129A CH329129DA CH329129A CH 329129 A CH329129 A CH 329129A CH 329129D A CH329129D A CH 329129DA CH 329129 A CH329129 A CH 329129A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
stop
sub
wedge
grooves
corner
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Bornand Willy
Original Assignee
Bornand Willy
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Bornand Willy filed Critical Bornand Willy
Publication of CH329129A publication Critical patent/CH329129A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25GHANDLES FOR HAND IMPLEMENTS
    • B25G3/00Attaching handles to the implements
    • B25G3/02Socket, tang, or like fixings
    • B25G3/12Locking and securing devices
    • B25G3/28Locking and securing devices comprising wedges, keys, or like expanding means

Description

  

  Dispositif de fixation d'un manche     d'outil       La présente invention a pour objet un  dispositif de fixation d'un manche d'outil;  elle a pour but d'assurer une fixation rigide  et sûre du manche dans l'outil.  



  Le dispositif de fixation, objet de la présente  invention, est caractérisé en ce qu'il comprend  un élément de serrage présentant au moins une  languette d'arrêt et destiné à être chassé dans  une fente ménagée dans l'extrémité emmanchée  dudit manche, et au moins un organe de blocage  destiné à être enfoncé dans ledit élément de  serrage, après que ce dernier a été chassé dans  ladite fente, et agencé pour provoquer, lors  de son enfoncement, un déplacement de l'extré  mité libre que présente la dite languette d'arrêt  de manière que cette dernière vienne s'encastrer  en partie dans le manche, assurant ainsi un  blocage dudit élément de serrage dans le manche.  



  Le dessin représente, à titre d'exemple,  deux formes d'exécution du dispositif de fixa  tion objet de l'invention.  



  La     fig.    1 représente en élévation, de côté  et en plan, les éléments d'une première forme  d'exécution, l'organe de blocage n'étant pas  indiqué dans la vue en plan.  



  La     fig.    2 montre une coupe, suivant     X-X     de la     fig.    1, de l'élément de serrage de cette  première forme d'exécution.    La     fig.    3 montre l'élément de serrage de  la     fig.    1 engagé dans une fente pratiquée dans  un manche d'outil.  



  La fi-. 4 représente cette première forme  d'exécution mise en place.  



  La     fig.    5 montre en élévation, de côté et en  plan, les éléments d'une seconde forme d'exé  cution, les organes de blocage n'étant pas indi  qués dans la vue en plan.  



  La     fig.    6 représente une coupe, suivant       Y-Y    de la     fig.    5, de l'élément de serrage de  cette seconde forme d'exécution.  



  La     fig.    7 montre l'élément de serrage du  dispositif de fixation de la     fig.    1 en cours de  fabrication.  



  Le dispositif de fixation représenté aux       fig.    1, 2, 3 et 4 comprend un élément de serrage  constitué par un coin 1 destiné à être chassé  dans l'extrémité emmanchée A du manche  d'un outil B, ce manche étant en bois dans les  formes d'exécution représentées et cette extré  mité A présentant une fente longitudinale C  pratiquée avant son introduction dans le trou  de l'outil B.

   Cette fente, prévue pour faciliter la  pénétration du coin 1 alors que l'extrémité A  est emmanchée dans l'outil B, s'étend approxi  mativement sur toute la longueur     emmanchée.         Le coin 1 est formé de deux branches 2 et 3,  elles-mêmes en forme de coin, disposées en V,  la partie la plus épaisse 4 de la branche 2 étant  adjacente à celle     correspôndante    5 de la branche  3. La branche 2 comporte une languette d'arrêt 6  et     celle    3 une languette d'arrêt 7, ces languettes  d'arrêt se trouvant en regard l'une de l'autre.  Les extrémités libres respectives 8 et 9 des  languettes 6 et 7 sont situées du côté de la tête 10  du coin 1.

   Ce dernier présente, en outre, deux  rainures 11 disposées en regard l'une de l'autre  et s'étendant depuis sa tête 10 jusqu'aux languet  tes 6 et 7. De plus, pour faciliter sa pénétration  dans l'extrémité emmanchée A du manche, le  coin 1 présente à son extrémité de moindre  épaisseur une arête vive 12 formée par deux  chanfreins 13. Ces derniers pourraient être  obtenus par meulage, par exemple. Ce dispo  sitif de fixation des     fig.    1, 2, 3 et 4 comprend,  en outre, une     cheville    de blocage 14 prévue  pour être introduite dans les rainures 11 et  être enfoncée entre les faces adjacentes 15 et  16 des languettes 6 et 7 lors de la mise en place  du dispositif de fixation.

   Pour faciliter sa  pénétration entre les     faces    15 et 16, la cheville  de blocage 14 présente une extrémité conique 17.  



  Considérons maintenant le montage et le  fonctionnement de ce dispositif de fixation des       fig.    1, 2, 3 et 4. L'extrémité A du manche étant  préalablement mise en place dans le trou de  l'outil B, on chasse le coin 1 dans la fente C  jusqu'à ce que sa tête 10 se trouve au voisinage  de la face 18 de cette extrémité A, comme  l'indique la     fig.    3, affleure cette face 18 par  exemple. Le coin 1 occupe alors sa position  de serrage dans le manche et fait serrer forte  ment le bois de ce dernier contre la paroi du  trou de l'outil, assurant ainsi une fixation  rigide du manche dans l'outil.

   Pour assurer à  demeure et de façon sûre cette fixation rigide,  il     suffit    maintenant de faire s'écarter les extré  mités     libres    8 et 9 des languettes 6 et 7, cet  écartement bloquant de façon certaine le coin 1  dans le manche en empêchant tout déplacement  de ce dernier dans l'outil. Pour ce faire, on intro  duit la cheville de blocage 14 dans les rainures 11  et on l'enfonce dans le coin 1. L'extrémité  conique 17 de cette cheville s'engage alors entre    les faces adjacentes 15 et 16 des languettes  6 et 7 et fait s'écarter les extrémités libres  8 et 9 qui font alors saillie sur les faces exté  rieures 19, 20 des branches 2, 3, ces languettes  s'encastrant ainsi en partie dans le bois du man  che comme l'indique la     fig.    4.  



  La seconde forme d'exécution représentée  à la     fig.    5 est semblable à celle de la     fig.    1. Elle  comprend un élément de serrage constitué par  un coin 21 formé de deux branches 22, 23,     elles-          mêmes    en forme de coin, ce coin étant de même  forme que celui 1 de la     fig.    1 mais plus long.  La branche 22 du coin 21 présente deux lan  guettes d'arrêt 24, 25, et celle 23 deux languettes  d'arrêt 26, 27. Ces languettes d'arrêt 24, 25,  26 et 27 sont identiques à celles 6, 7 de la     fig.    1,  celle 24 se trouve en regard de celle 26 et celle 25  en regard de celle 27 non visible au dessin.

    Dans cette seconde forme d'exécution, l'élément  de serrage comprend deux paires de rainures 28,  29 correspondantes, la première à la paire  de languettes d'arrêt 24, 26 et la seconde à la  paire de languettes d'arrêt 25, 27, les rainures de  chacune de ces paires de rainures se trouvant  en regard l'une de l'autre et s'étendant depuis  la tête 30 de ce coin jusqu'à la paire de lan  guettes d'arrêt correspondante. Le dispositif  de fixation de la     fig.    5 comprend, en outre,  deux chevilles de blocage 31, 32 correspondant  l'une à la paire de rainures 28 et l'autre à la  paire de rainures 29.  



  La façon de monter le dispositif de fixation  de cette seconde forme d'exécution est pareille  à celle décrite pour le dispositif de fixation de  la première forme d'exécution. La forme  d'exécution selon la     fig.    5 sera notamment  utilisée pour des manches d'outils larges, pour  des manches de haches, d'outils agricoles, par  exemple.  



  Il est prévu une variante d'exécution du  dispositif de fixation de la     fig.    1 dans laquelle  la branche 2 seulement présente une languette  d'arrêt. De même, pour le dispositif de fixation  de la     fig.    5, il est prévu une variante     dans     laquelle la branche 22 seulement comprend  deux languettes d'arrêt.  



  Dans une variante de chacune des formes  d'exécution représentées et décrites, il est prévu      que le coin 1, respectivement 21, est formé de  deux branches, chacune en forme de coin,  exécutées séparément, disposées entre elles en  forme de V et assemblées par soudure, par  points par exemple, à l'endroit de leur partie  de plus petite épaisseur.  



  Dans une autre variante de chacune de ces  formes d'exécution représentées et décrites, l'é  lément de serrage est constitué par deux branches  indépendantes l'une de l'autre et dont chacune  est semblable à l'une des moitiés du coin 1.  Ces branches sont accolées avec leurs parties  de plus grande épaisseur adjacentes lors de la  mise en place du dispositif de fixation.  



  De chacune des formes d'exécution repré  sentées et décrites, il est prévu une variante  consistant à munir les chevilles de blocage de  stries sur une partie de leur longueur, ceci pour  assurer un meilleur maintien de ces chevilles  dans les coins.  



  A titre d'exemple, il est décrit ci-après,  en regard de la     fig.    7, une façon de réaliser  le coin 1 du dispositif de fixation de la     fig.    1.  Dans un tronçon D d'une bande de métal au  profil indiqué à cette     fig.    7 et par étampage,  on découpe les languettes d'arrêt 6, 7 et on  forme les rainures 11. Une fois les opérations  d'étampage terminées, le tronçon D est plié  selon l'axe     E-E    pour obtenir la forme en V du  coin 1.  



  Dans une variante de cette manière de  fabriquer le coin 1, il est prévu que les rainures 11  sont obtenues non par étampage mais par  perçage après pliage des branches 2 et 3 formant  le V. Ces façons de fabriquer le coin 1 sont  également applicables à l'exécution du coin 21  du dispositif de fixation de la     fig.    5 ainsi qu'aux  variantes de ces formes d'exécution.



  Device for fixing a tool handle The present invention relates to a device for fixing a tool handle; its purpose is to ensure a rigid and secure fixing of the handle in the tool.



  The fixing device, object of the present invention, is characterized in that it comprises a clamping element having at least one stop tab and intended to be driven into a slot made in the fitted end of said handle, and at least one locking member intended to be pushed into said clamping element, after the latter has been driven into said slot, and arranged to cause, when it is pushed in, a displacement of the free end presented by said tongue d 'stop so that the latter comes to fit in part in the handle, thus ensuring a locking of said clamping element in the handle.



  The drawing shows, by way of example, two embodiments of the fixing device which is the subject of the invention.



  Fig. 1 shows in elevation, side and plan, the elements of a first embodiment, the locking member not being shown in the plan view.



  Fig. 2 shows a section, along X-X of FIG. 1, of the clamping element of this first embodiment. Fig. 3 shows the clamping element of fig. 1 engaged in a slot made in a tool handle.



  The fi-. 4 shows this first embodiment in place.



  Fig. 5 shows in elevation, side and plan, the elements of a second embodiment, the locking members not being shown in the plan view.



  Fig. 6 shows a section, along Y-Y of FIG. 5, of the clamping element of this second embodiment.



  Fig. 7 shows the clamping element of the fixing device of FIG. 1 in process.



  The fixing device shown in FIGS. 1, 2, 3 and 4 comprises a clamping element consisting of a wedge 1 intended to be driven into the fitted end A of the handle of a tool B, this handle being made of wood in the embodiments shown and this end mite A having a longitudinal slot C made before its introduction into the hole in tool B.

   This slot, provided to facilitate the penetration of the wedge 1 while the end A is fitted into the tool B, extends approximately over the entire fitted length. The corner 1 is formed of two branches 2 and 3, themselves wedge-shaped, arranged in a V, the thickest part 4 of the branch 2 being adjacent to the corresponding one 5 of the branch 3. The branch 2 comprises a stop tab 6 and that 3 a stop tab 7, these stop tabs being facing each other. The respective free ends 8 and 9 of the tabs 6 and 7 are located on the side of the head 10 of the corner 1.

   The latter also has two grooves 11 arranged opposite one another and extending from its head 10 to the tongues 6 and 7. In addition, to facilitate its penetration into the fitted end A of the handle, the wedge 1 has at its thinner end a sharp edge 12 formed by two chamfers 13. The latter could be obtained by grinding, for example. This fixing device of FIGS. 1, 2, 3 and 4 further comprises a locking pin 14 intended to be introduced into the grooves 11 and to be inserted between the adjacent faces 15 and 16 of the tongues 6 and 7 when the fixing device is fitted. .

   To facilitate its penetration between the faces 15 and 16, the locking pin 14 has a conical end 17.



  Let us now consider the assembly and operation of this fixing device of FIGS. 1, 2, 3 and 4. The end A of the handle being previously placed in the hole of the tool B, the wedge 1 is driven out in the slot C until its head 10 is in the vicinity of the face 18 of this end A, as shown in FIG. 3, is flush with this face 18 for example. The wedge 1 then occupies its clamping position in the handle and causes the wood of the latter to be strongly clamped against the wall of the hole of the tool, thus ensuring a rigid fixing of the handle in the tool.

   To permanently and securely ensure this rigid attachment, it is now sufficient to move the free ends 8 and 9 away from the tabs 6 and 7, this separation definitely blocking the wedge 1 in the handle by preventing any movement of the handle. the latter in the tool. To do this, the locking pin 14 is introduced into the grooves 11 and it is driven into the corner 1. The conical end 17 of this pin then engages between the adjacent faces 15 and 16 of the tongues 6 and 7. and moves away the free ends 8 and 9 which then protrude on the outer faces 19, 20 of the branches 2, 3, these tongues thus fitting in part in the wood of the handle as shown in FIG. 4.



  The second embodiment shown in FIG. 5 is similar to that of FIG. 1. It comprises a clamping element constituted by a wedge 21 formed of two branches 22, 23, themselves wedge-shaped, this wedge being of the same shape as that 1 of FIG. 1 but longer. The branch 22 of the corner 21 has two stop tabs 24, 25, and that 23 has two stop tabs 26, 27. These stop tabs 24, 25, 26 and 27 are identical to those 6, 7 of the fig. 1, that 24 is located opposite that 26 and that 25 opposite that 27 not visible in the drawing.

    In this second embodiment, the clamping element comprises two pairs of corresponding grooves 28, 29, the first to the pair of stop tongues 24, 26 and the second to the pair of stop tongues 25, 27 , the grooves of each of these pairs of grooves being opposite one another and extending from the head 30 of this corner to the pair of corresponding stop lans. The fixing device of FIG. 5 further comprises two locking pins 31, 32, one corresponding to the pair of grooves 28 and the other to the pair of grooves 29.



  The way of mounting the fixing device of this second embodiment is similar to that described for the fixing device of the first embodiment. The embodiment according to FIG. 5 will be used in particular for wide tool handles, for ax handles, agricultural tools, for example.



  An alternative embodiment of the fixing device of FIG. 1 in which the branch 2 only has a stop tab. Likewise, for the fixing device of FIG. 5, a variant is provided in which the branch 22 only comprises two stop tabs.



  In a variant of each of the embodiments shown and described, it is provided that the wedge 1, respectively 21, is formed of two branches, each in the form of a wedge, executed separately, arranged between them in the form of a V and assembled by welding, by points for example, at the location of their part of smallest thickness.



  In another variant of each of these embodiments shown and described, the clamping element consists of two branches which are independent of each other and each of which is similar to one of the halves of the wedge 1. These branches are joined with their parts of greater adjacent thickness when the fixing device is put in place.



  For each of the embodiments shown and described, there is a variant consisting in providing the locking pins with ridges over part of their length, in order to ensure better retention of these pins in the corners.



  By way of example, it is described below, with reference to FIG. 7, one way of making the corner 1 of the fixing device of FIG. 1. In a section D of a metal strip with the profile shown in this fig. 7 and by stamping, the stop tongues 6, 7 are cut and the grooves 11 are formed. Once the stamping operations are completed, the section D is bent along the axis EE to obtain the V-shape of the wedge 1 .



  In a variant of this way of manufacturing the wedge 1, it is provided that the grooves 11 are obtained not by stamping but by drilling after bending the branches 2 and 3 forming the V. These ways of manufacturing the wedge 1 are also applicable to the execution of the corner 21 of the fixing device of FIG. 5 as well as variants of these embodiments.

 

Claims (1)

REVENDICATION: Dispositif de fixation d'un manche d'outil, caractérisé en ce qu'il comprend un élément de serrage présentant au moins une languette d'arrêt et destiné à être chassé dans une fente ménagée dans l'extrémité emmanchée dudit manche, et au moins un organe de blocage destiné à être enfoncé dans ledit élément de serrage, après que ce dernier a été chassé dans ladite fente, et agencé pour provoquer, lors de son enfoncement, un déplacement de l'extré mité libre que présente ladite languette d'arrêt de manière que cette dernière vienne s'encastrer en partie dans le manche, assurant ainsi un blocage dudit élément de serrage dans le manche. SOUS-REVENDICATIONS 1. CLAIM: Device for fixing a tool handle, characterized in that it comprises a clamping element having at least one stop tab and intended to be driven into a slot made in the fitted end of said handle, and at least one locking member intended to be pushed into said clamping element, after the latter has been driven into said slot, and arranged to cause, when it is pushed in, a displacement of the free end that has said tongue d 'stop so that the latter comes to fit in part in the handle, thus ensuring a locking of said clamping element in the handle. SUB-CLAIMS 1. Dispositif selon la revendication, carac térisé en ce que ledit élément de serrage consiste en un coin formé de deux branches, elles-mêmes en forme de coin, disposées en V, la partie la plus épaisse de chaque dite branche étant adjacente à celle correspondante de l'autre branche. 2. Device according to claim, characterized in that said clamping element consists of a wedge formed of two branches, themselves wedge-shaped, arranged in a V, the thickest part of each said branch being adjacent to the corresponding one of the other branch. 2. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce que chacune des deux dites branches (2, 3) présente une languette d'arrêt (6, 7) avec l'extrémité libre (8, 9) située du côté de la tête (10) dudit coin, les languettes d'arrêt de ces branches se trouvant en regard l'une de l'autre, en ce qu'il comprend un organe de blocage, et en ce que ledit coin présente deux rainures (11) disposées en regard l'une de l'autre et s'étendant depuis ladite tête jusqu'auxdites languettes et prévues pour recevoir et guider ledit organe de blocage. 3. Device according to claim and sub-claim 1, characterized in that each of the two said branches (2, 3) has a stop tab (6, 7) with the free end (8, 9) located on the side of the head (10) of said wedge, the stop tongues of these branches being facing each other, in that it comprises a locking member, and in that said wedge has two grooves (11 ) arranged facing each other and extending from said head to said tabs and provided to receive and guide said locking member. 3. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1 et 2, caractérisé en ce que ledit organe de blocage consiste en une cheville de blocage (14) présentant une extré mité conique (17) prévue pour s'engager entre les faces adjacentes (15, 16) des deux dites languettes d'arrêt (6, 7) lors dudit enfoncement. 4. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1, 2 et 3, caractérisé en ce que ledit coin présente une arête vive à sa partie de plus faible épaisseur. 5. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1, 2, 3 et 4, caractérisé en ce que ladite cheville de blocage (14) présente des stries sur une partie de sa longueur, ces stries étant prévues pour assurer un meilleur maintien de ladite cheville dans ledit coin. 6. Device according to claim and sub-claims 1 and 2, characterized in that said locking member consists of a locking pin (14) having a conical end (17) intended to engage between the adjacent faces (15, 16) of the two said stop tabs (6, 7) during said depression. 4. Device according to claim and sub-claims 1, 2 and 3, characterized in that said corner has a sharp edge at its thinner part. 5. Device according to claim and sub-claims 1, 2, 3 and 4, characterized in that said locking pin (14) has ridges over part of its length, these ridges being provided to ensure better maintenance of said peg in said corner. 6. Dispositif selon la revendication et la sous revendication 1, caractérisé en ce que cha cune des deux dites branches (22, 23) présente deux languettes d'arrêt (24, 25; 26, 27), l'extré mité libre de chacune de ces languettes d'arrêt étant située du côté de la tête (30) dudit coin et ces languettes d'arrêt se trouvant en regard les unes des autres par paire, en ce qu'il com prend deux organes de blocage dont un par dite paire de languettes d'arrêt, et en ce que ledit coin présente deux paires de rainures (28, 29) dont une par dite paire de languettes d'arrêt, les rainures de chacune de ces paires de rainures étant placées en regard l'une de l'autre et s'étendant depuis ladite tête à la paire de languet tes d'arrêt correspondante, Device according to claim and sub-claim 1, characterized in that each of the two said branches (22, 23) has two stop tabs (24, 25; 26, 27), the free end of each of these stop tabs being located on the side of the head (30) of said wedge and these stop tabs located opposite each other in pairs, in that it comprises two blocking members, one of which is said pair of stop tongues, and in that said corner has two pairs of grooves (28, 29), one of which is said pair of stop tongues, the grooves of each of these pairs of grooves being placed opposite one of the 'other and extending from said head to the corresponding pair of stop tabs, chaque paire de rai nures étant prévue pour recevoir et guider l'or gane de blocage correspondant. 7. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1 et 6, caractérisé en ce que chaque dit organe de blocage consiste en une cheville de blocage (31, 32) présentant une extrémité conique prévue pour s'engager entre les faces adjacentes des languettes d'arrêt de la paire correspondante lors dudit enfon cement. 8. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1, 6 et 7, caractérisé en ce que ledit coin présente une arête vive à sa partie de plus faible épaisseur. 9. each pair of grooves being provided to receive and guide the corresponding blocking organ. 7. Device according to claim and sub-claims 1 and 6, characterized in that each said locking member consists of a locking pin (31, 32) having a conical end provided to engage between the adjacent faces of the tongues. stop of the corresponding pair during said sinking cement. 8. Device according to claim and sub-claims 1, 6 and 7, characterized in that said corner has a sharp edge at its thinner part. 9. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1, 6, 7 et 8, caractérisé en ce que chaque dite cheville de blocage (31, 32) présente des stries sur une partie de sa lon gueur, ces dernières étant prévues pour assurer un meilleur maintien desdites chevilles dans ledit coin. Device according to claim and sub-claims 1, 6, 7 and 8, characterized in that each said locking pin (31, 32) has ridges over part of its length, the latter being provided to ensure better maintaining said pegs in said corner.
CH329129D 1955-08-29 1955-08-29 Fixing device for a tool handle CH329129A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH329129T 1955-08-29

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH329129A true CH329129A (en) 1958-04-15

Family

ID=4501213

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH329129D CH329129A (en) 1955-08-29 1955-08-29 Fixing device for a tool handle

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH329129A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2374579B1 (en) Wood chisel and blade for wood chisel
CH329129A (en) Fixing device for a tool handle
FR2652205A1 (en) Rapid fixing device for electrical apparatus, and corresponding electrical installation
FR2959394A1 (en) Method for breeding oyster i.e. young oyster, on rigid or non rigid support, involves placing rigid projecting element on support, where element is arranged in growing zone of oyster to create obstacle bypassing growth of oyster
EP0567050A1 (en) Violin shoulder rest
CH649454A5 (en) Ear jewel
CH712319B1 (en) Device for adjusting the length of a clasp for a bracelet or belt.
CH305800A (en) Device for fixing a tool handle, in particular a wooden tool handle.
FR3040651A3 (en) BLADE FOR A HAND CUTTING TOOL, ASSOCIATED CUTTING TOOL, AND ASSEMBLY COMPRISING SUCH A CUTTING TOOL AND CUTTING TOOL
FR2723988A1 (en) Resilient clip with slot and projection eg. for lamp in false ceiling
FR2493697A1 (en) REMOVABLE BLADE GOUGING PODOLOGY TOOL AND BLADE FOR SUCH A TOOL
CH184602A (en) Shoe fitting piece.
CH281407A (en) Body intended for removably fixing an element to a body.
CH223508A (en) Lock closure.
FR2570589A1 (en) Interchangeable picture frame for pictures of different thickness
CH260678A (en) Clasp for bracelet.
CH91382A (en) Device for locking the pin of a brooch or other jewelry item.
CH202372A (en) Hair clip.
BE403157A (en)
FR2928575A1 (en) Pocket knife, has spring leaf adapting locking position in which mobile part is situated in plane of blade and takes support at rear of blade, and unlocking position in which mobile part is deported laterally with respect to plane of blade
FR2752866A1 (en) Fitted lock for sliding door
CH695839A5 (en) Wristwatch, has two pairs of horns each connected in two distinct places of lateral sides of watch by telescopic barrets of wristlet, where wristlet has recess with diameter corresponding to that of barret cooperating with recess
CH226203A (en) Assembly element.
BE660073A (en)
BE495899A (en)