BE403157A - - Google Patents

Info

Publication number
BE403157A
BE403157A BE403157DA BE403157A BE 403157 A BE403157 A BE 403157A BE 403157D A BE403157D A BE 403157DA BE 403157 A BE403157 A BE 403157A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
arm
console
clip
sliding arm
sliding
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE403157A publication Critical patent/BE403157A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47GHOUSEHOLD OR TABLE EQUIPMENT
    • A47G27/00Floor fabrics; Fastenings therefor
    • A47G27/06Stair rods; Stair-rod fasteners ; Laying carpeting on stairs

Landscapes

  • Passenger Equipment (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  Perfectionnements aux dispositifs de fixation pour tapis   d' escalier.   



   La présente invention concerne des dispositifs de fixation pour tapis d'escalier et elle a pour but de fournir un dispositif de contruction simple et peu coûteuse qui peut être fixé facilement à la marche ou à la contre-marche de l'escalier ou à ces deux pièces et qui est plus beau en ser- vice que les dispositifs de fixation du genre généralement employé   actuellement.   



   Un dispositif de fixa.tion suivant la présente in- vention est caractérisé par la combinaison d'une attache et d'une console de fixation pour celle-ci, disposée en vue du montage sur l'escalier, l'attache comprenant un brasde cou-   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 lissement destiné à s'engager par coulissement dans la con- sole, un bras de retenue destiné   à venir   en prise avec le bord du tapis, et des moyens de relier les deux bords en-   semble.   



   La disposition est telle que la console de fixa- tion et le bras de coulissement sont normalement glissés derrière le tapis et que ce dernier est maintenu solidement contre tout déplacement par le bras de retenue dont la face antérieure est seule visible. 



   Dans les dessins annexés : 
La fig. 1 est une vue en perspective d'une forme d'attache construite conformément à la présente invention. 



   La fig. 2 est une coupe de la construction re- présentée   à la   fig.1, montrant l'attache montée sur une console de fixation. 



   La fig.3 est une vue en perspective montrant la partie postérieure de l'attache et la console de fixation représentée à la fig. 2. 
 EMI3.1 
 



  La fi5' 4: est une v:e en plan de l'ébauche au moyel, de laquelle est formas l't.I..iJ.cl1e ryrc::wfLe aux 1'iurea pré- cédentes. 



   La fig. 5 est une vue en perspective d'une autre construction d'une attache et d'une consolée de fixation. 



   La fig. 6 est une vue semblable montrant une au- tre construction encore. 



   La fig. 7 est une vue en perspective d'une forme 
 EMI3.2 
 modifiée (le COI; :.10] te de 'j}:'1 t ion pow 3'emploi avec l' nt 1- R.- che représentéela fig. 6. 



   La fig. 8 est une vue en perspective d'une autre variante du dispositif de retenue. 



   La fig. 9 est une coupe du dispositif représenté à la fig. 8. 



   La fig. 10 est une vue en perspective d'une autre forme d'attache et de console de fixation. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig. 11 est une coupe de la construction repré- sentée à la fig. 10, montrant l'attache montée sur la console. 



   Les fig. 12 à 16 sont des vues de cinq autres cons-   truàtions   de consoles de fixation pour l'emploi avec l'atta- che représentée à la fig. 10. 



   La fig. 17 est une vue en perspective montrant une forme légèrement modifiée   d'attache   pour ].'emploi avec les consoles de fixation représentées aux fig. 13 et 14. 



   La fig. 18 est une vue en perspective d'une au- tre forme d'attache construite conformément à la présente   inv ention.    



   La fig. 19 est une vue en perspective d'une con- sole de fixation pour l'emploi avec l'attache représentée à la fig. 18. 



   La   fil),.   20 est une vue en plan montrant une po- sition de l'attachè sur la console représentée à la   fig.l9.   



   La fig. 21 est une coupe de la construction re- présentée à la fig. 20. 



   La fig. 22,.est une vue analogue à celle de la fi- gure précédente montrant un autre moyen de mortage de l'at-   tnche   sur la console. 



   La fig. 23 est une vue en perspective de l'arrière de l'attache. 



   La fig . 24 est une .vue semblable à la fig.23 mon- trant une forme modifiée   d'attache.   



   La fig. 25 est une autre forme de console de fi- xation pour l'emploi avec les attaches représentées aux fig. 18 'et 20 à 24 inclusivement. 



   La fig. 26 est une vue en perspective d'une au- tre forme modifiée   d' attache.   



   La fig. 27 est une vue d'une autre forme de con- sole de fixation pour l'emploi avec l'attache représentée à la fig. 26. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les fig. 28 à 30 sontdes vues en perspective de trois autres constructions, d'attache et de console de   fi@a-   tion. 



   La fig. 31 est une vue en perspective de l'ar- rière d'une autre forme modifiée d'attache. 



   La fig. 32 est une coupe transversale de la construction de la figure précédente, montrant l'attache montée en position sur l'escalier. 



   La fig. 33 est une vue en perspective d'une autre forme de console de fixation pour l'emploi avec l'at- tache représentée aux deux figures précédentes. 



   Dans la construction représentée aux fig. 1 à 4, la console de fixation est formée dtune bande de métal 34 re- pliée à angle droit pour former deux bras 35 présentant cha- cun un trou 36 pour le passage d'une v is de fixation, la console étant destinée à être montée sur l'escalier près de la jonction de la marche et de la contre-marche, de la ma- nière représentée à la fig. 2 . 



   Chacune des parties d'extrémité des branches est repliée vers l'intérieur, ces parties étant tournées l'une vers l'autre pour fournir une paire de rainures espacées 37 pour recevoir   l' attache.   



   L'attache est formée d'une ébauche en   t8le   38 es- 
 EMI5.1 
 tampée de 1=içoii :,voir 1a cn"ftU-trr1tion représentée fi Ja fig. 4, l'ébauche étant fendue longitudinalement en 39 à partir d'une extrémité de celle-ci et ensuite repliée à an- gle droit le long de la ligne 40, après quoi les deux par- ties 41 du   mstal,   situées de chaque coté de la fente, sont repliées en arrière suivant les lignes 42 et 43   jusqu' à   ce qu'elles soient parallèles à la partie non fendue 44 de l'é-   bauche,   comme le montre la fig. 3. 



   Dans cette   position,   la partie non fendue 44 qrocu- re un bras de retenue pour venir en prise avec le bord du ta- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pis et les parties 41 situées de chaque côté de la fente 39 forment deux bras de coulissement dont les parties margina- les longitudinales 45 viennent en prise par glissement dans les rainures 37 de la console de fixation. 



   Chacun de ces bras de coulissement est de natu- re quelque peu élastique et les parties marginales longi- tudinales présentent chacune un renfoncement indiqué en 46 qui est destiné à venir en prise avec une rainure 37 de la console et à retenir l'attache sur celle-ci de manière élas- tique. 



   Par le façonnage d'une ébauche de manière que la fente 39 s'étende jusqu'au commencement du bras de retenue 44, l'ébauche peut être rempliée facilement à la configura- tion désirée et offre à l'oeil après le repliement un as- pect particulièrement agréable. 



   Dans la construction représentée aux fig. 5 à 7, les consoles de fixation sont attachées en position par une simple vis, comme on l'a représenté, et en outre ces conso- les sont pourvues de moyens de mise en position sur l'esca- lier de façon que même avec une fixation des attaches par des personnes inexpérimentées, celles-ci peuvent être faci- lement montées à la même distance des marches de l'escalier ou des contre-marches. 



   Par exemple à la fig. 5, la console de fixation est faite en métal et de forme rectangulaire et l'un des bords de celle-ci est replié vers l'extérieur pour former une bride 48 qui est destinée à venir en prise avec la marche ou la contre-marche et sert à mettre la console dans une po- sition définie par rapport à celles-ci. La console est pour- vue d'un seul trou de vis 49 et peut être fixée en position de façon satisfaisante par une seule vis vu que la bride 48 empêche toute rotation de la console pendant la fixation. 



   La console est pourvue en outre de deux parties 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 50 et '--il disposées parallèlement   à   la bride 48, l'une de ces parties 50 étant formée par échancrure de la matière pour constituer l'ouverture 52 dans la console et ensuite par repliement du métal partiellement détaché; l'autre par- tie est formée par simple repliement d'un bord de la console de sorte qu'on procure deux brides pour recevoir les bords longitudinaux repliés 33 du bras de coulissement de l'atta- che 53. 



   Une disposition quelque peu semblable est représentée à la fige 6 mais dans ce cas le bras de   coulissèrent   54 de l'attache est fendu longitudinalement, comme on le voit en 55, et les deux parties 50 et 51 de la console sont placées près l'une de l'autre de façon à venir en prise avec la fen- .   te.   



   En outre, dans cette construction, la partie supérieure de la console présent une paire d'épaulements espacés 56 qui viennent en priseélastiquement avec la face postérieure du bras de coulissement et   empêchent   l'attache de basculer par tapport à la console. 



   Dans ce cas, au lieu de munir la console de la bride 48, elle est pourvue de deux pieds espacés 57 dans le même but. 



   Une disposition très semblable est représentée à la fig. 



  7, où un seul pied   lare   58 est représenté à la place des deux pieds 57 et le trou de vis 49 est placé dans ce pied au lieu d'être dans la partie principale de la console. Une semblable construction est particulièrement avantageuse lors- qu'elle est employée avec des marches en pierre ou en marbre, auquel cas l'ogane pour fixer la console en position est im- mobilisé par déversement de plomb fondu dans un trou formé dans la marche ; il est nécessaire en pareil cas de disposer le trou dans la marche et non dans la contre-marche. 



   Dans la construction représentée aux fig. 8 et 9, l'at- tache 59 et la console de fixation 60 sont fixées de façon per- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   manente   enssmble de telle façon qu'il n'y a pas de pièces pouvant se perdre. Dans cette construction, les bords 61 de la console sont repliés pour venir en prise aveo les bords longitudinaux du bras de coulissement 52 de l'attache et ce bras de coulissement est pourvu d'un rivet 63 qui s'étend vers l'arrière à travers ,une fente 64 formée dans la console. 



   Pour fixer la console à L'escalier, des trous de vis   65;   sont prévus et pour que les vis puissent être placées en position, des trous correspondants 66 de plus grandes di- mensions sont formés dans le bras de coulissement. 



   Une autre construction, pour le montage à proximi- té de la jonction de la marche et de la contre-marche, est représentée aux fig. 10 et 11. Dans celles-ci la console de fixation 67 est de forme   recourbée   et pourvue de deux pattes repliées 68, disposées sous un angle l'une par rapport à l'au- tre et créées d'une manière semblable   à.   la construction re- 
 EMI8.1 
 j).I'\JlJunI.6o /.lU;" flt',. 5 n. 7, lou pattes étant destinées à ve.ii' en prise avec la fente 69 pratiquée dans le bras de coulisse- ment 70 de l'attache et s'étendant   jusqu"à   l'extrémité libre du bras de coulissement.

   Par le fait qu'on donne à. la console de fixation une forme incurvée et qu'on dispose les plaques 68 de la manière décrite, on obtient une construction qui est applicable en particulier pour le montage dans n'importe quel angle, par exemple entre une marche et une contre-marche. 



   L'attache est pourvue du bras de retenue usuel 71 pour venir en prise avec la face antérieure du tapis tandis que la console de fixation est immobilisée en position par des organes de fixation-passant da.ns les trous 72. 



   Dans la construction représentée à la fig. 12, on peut voir une autre forme de console de fixation suivant la- quelle une lame de tôle est rempliée transversalement pour former une partie centra.le 73 à section en queue d'aronde pour procurer deux rainures parallèles 74 de forme rentrante dis- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 posées à angle droit l'une par rapport l'autre et destinées   @     vonir   on prine avco   Ion     @ords   longitudinaux de la fente 69. 



   Une construction quelque peu semblable est représentée à la fig. 13 où la console est faite en métal refoulé et pré- sente en son milieu une bride saillante 75 de façon à créer deux rainures espacées 76 dans le même but. 



   Dans la construction représentée à la fige 14, la   conso-   le de fixation est de nouveau de forme incurvée et présente en son milieu un bouton à tête   '77   pour l'engagement dans la fente 69 de   l'attache.   



   Si on le désire, les trois constructions précédentes de consoles de fixation peuvent être employées avec l'attache représentée aux fige 1 
Dans la construction représentée à la fie.   @@,   la con- sole de fixation est de nouveau de forme   incurvée   et présente en son milieu une partie 78 refoulée dans le métal pour fournir un espace 79 danslequel on peut engager le bras de coulisse- ment de l'attache. 



   Une construction assez semblable est représentée à la fig. 16, où la partie 78 est remplacée par deux pattes espacées 80 en forme de crochets qui s'étendent vers l'intérieur et l'une vers l'autre et sont destinées à venir en priseavec les par- ties marginales longitudinales du bras de coulissèrent. 



   La fig. 17 montre une autre forme de réalisation de l'at- tache, semblable d'une manière générale à celle représentée à la fig. 10, mais dans ce cas la fente 69 est fermée aux deux extrémités et en vue de permettre de la mettre en prise avec la console de fixation,les borda longidutinaux de la fente sont entaillés vers l'extérieur près du point de liaison du bras de coulisse ent au bras   de   retenue, de façon à fournir une ouver- ture élargie 81. 



   Dans la construction représentée aux fig. 18   à. 23,   l'at- tache est faite en métal et comprend un bras de retenue 82 re- liée à une extrémité par une partie de jonction 83 à un bras 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 de coulissement 84, l'attache dans son ensemble ayant sensible- ment une forme   d'U.   



   Les parties longitudinales du bord 85 du bras de coulissement sont destinées à être montées sur une console mé- tallique représentée à la fig. 19 et cette console comprend une plaque 86 de forme rectangulaire présentant sur un bord une bride d'une pièce 87 pour former un pied destiné à venir en prise avec la marche et la contre-marche de l'escalier, d'une manière semblable à la construction représentée à la fig. 5. 



   Pour la fixation de la console à l'escalier, la plaqua 86 présente en son milieu un trou 88 par lequel on peut engager une vis de fixation. 



   Pour fixer le bras de coulissement de l'attache   à   la console, cette dernière présente à proximité de la bride 87 une ouverture 89 pour former une partie recourbée 90 faite d'une pièce avec le métal, et une partie repliée analogue 91 est for- mée sur le bord opposé de la plaque de façon à fournir une pai- re de canaux espacés 92 qui servent de guides pour les parties 
85 du bord du bras de coulissement. 



   Près de la partie de jonction 83 de l'attache et loin de 1'extrémité libre du bras de retenue, les parties de bord longitudinales du bras de coulissement sont échancrées comme on l'a indiqué en 93 pour permettre l'introduction de ces bords dans les canaux 92 et le glissement de l'attache dans une di- rection telle que l'extrémitélibre du bras de coulissement s'ap- proche de la console. 



   Pour limiter ce mouvement de glissement, les bords longitudinaux du bras de coulissement sont pourvus, entre les extrémités de celui-ci,de deux   saillies 9   faites d'une pièce avec le bras disposées en opposition, qui forment des arrêts destinés à rencontrer les extrémités des parties repliées 90 et 91 de la console. 



   Par le fait que ces saillies sont formées entre les 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 extrémités du. bras de coulissement, ce dernier peut être: mis en prise avec la console et être glissé dans les deux sens par rapport à celle-ci. 



   Lors de l'emploi, la console est montée sur l'escalier près du bord du tapis et avec la plaque 86 fixée à la marche ou à la contre-marche, et le bord du tapis est repoussé vers l'intérieur dans la direction du milieu de celui-ci, après quoi les parties en retrait 93 de l'attache sont mises en prise avec le coté des parties repliées 90 et 91 qui est adjacent au tapis, l'attache étant ensuite glissée vers l'extérieur par rapport au tapis et le bord de ce dernier étant engagé entre l'attache et les bras de coulissement tandis que l'attache est mise en position alors sur la console de la manière représentée aux fig. 



  20 et 21. 



   Suivant une variante, l'attache peut être montée sur la console par l'engagement de l'extrémité libre du bras de cou- lissement dans les canaux 92 et être glissée vers l'intérieur du tapis jusqu'à ce que le bras de retenue vienne en prise avec les bords de celui-ci. 



   Il doit être bien entendu que la console doit être mise en position par rapport au bord du tapis de telle façon que lorsque le bras de coulissement est en prise avec la console, la pièce de jonction des deux bras est située près du bord du tapis. Ainsi, si le bras de coulissement vient en prise avec la console par un mouvement vers l'extérieur, la console doit être placée plus près du bord du tapis que si l'attache doit venir en prise avec le bord du tapis par un mouvement vers l'in- térieur, comme on le voit aux fig. 4 et 5.

   Par le fait qu'on munit le bras de coulissement de saillies 94, le mouvement, ers l'extérieur, de l'attache par rapport au tapis est limité de sorte   qu' il   n'y a pas de possibilité que l'attache soit dépla- cée vers l'extérieur,par exemple par un coup de pied accidentel pendant l'emploi. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



   Pour réduire encore la, possibilité de déplacement de l'attache par rapport à la console pendant l'emploi, l'extré- mité libre du bras de coulissement est repliée sous une forme sinueuse ou ondulée, comme on l'a représenté en 95, pour four- nir à son extrémité une   lancette   96 qui est destinée à ve- nir en prise élastiquement avec la contre-marche ou la marche des escaliers. 



   La fig.24 montre une. autre construction dans'laquelle l'extrémité libre du bras de coulissement est supprimée et les saillies 94 sont formées à l'extrémité du bras de sorte que l'attache peut être mise en position sur la console seu- lement par glissement vers l'extérieur du tapis. 



   La fig. 25 montra une autre forme de console, semblable d'une manière générale à la construction représentée à la   fig,'   19 , mais dans ce cas les deux parties repliées 90 et 91 sont formées par la création dbuvertures dans la plaque et repliement du métal partiellement détaché. 



   Dans la construction représentée à la fig. 26, on peut voir une autre forme d'attache comprenant un bras de retenue .97 qui est pourvu d'une bride sur ses bords, comme en 98, les bords 99 de cette bride étant recourbés vers l'extérieur pour qu'ils ne coupent pas le tapis pendant l'emploi. 



   Le bras de retenue 97 est réuni en 100 à :un bras de coulissement 101 pour fournir une attache de forme semblable à un U, et les bords longitudinaux du bras de coulissement sont repliés vers l'intérieur, l'un vers l'autre, pour fournir une paire de rainures espacées 103 qui sont destinées à venir en   prise par   glissement avec d'autres rainures 104 formées sur une console représentée à la fig. 27. 



   Prèsdu point de jonction du bras.de   coulissement   et du bras de retenue, les rainures 103 présentent des extrémités ouvertes 105 de sorte que l'attache peut être glissée exté- rieurement au tapis comme dans les constructions préoédentes par l'emboîtement de ces extrémités ouvertes avec .les rainures 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 104 de la console. 



   Pour limiter ce mouvement vers 1extérieur, les parties de bord 102 du bras de coulissement sont repliées vers l'intérieur, contre la face extérieure de ce dernier et entre les extrémités de celui-ci, pour fournir des arrêts 106 qui viennent en prkse positivement avec les extrémités des rainures 104 de la console lorsque l'attache a été glissée sur celle-ci d'une quantité don- née. 



   Par le fait qu'on forme les arrêts entre les extrémités du bras de coulissement, l'attache peut être glissée sur la   console   à la fois dans le sens vers l'extérieur et dans le sens vers l'intérieur par rapport au tapis, d'une manière semblable la construction représentée aux fig. 18 à 23. 



   Au lieu de trancher effectivement le   #étal   des bords 102 du bras de   coulissèrent   comme dans la construction, représentée, on peut former les arrêts en repliant simplement cette partie vers l'intérieur dans la direction du bras de coulissement, sans fendreeffectivement le métal. 



   Dans la construction représentée . la fig. 28, la console 107 présente en son milieu une partie 108 s'étendant vers l'a- 
 EMI13.1 
 van1 et cette l'Ilrtie l'ormc,cil,in(3 pièce avec 7:L I7Il:.sc7 e anr mn bord, une languette 109 tandis que le bras de coulissement 110 de l'attache présente, près d'une extrémité, une portion 111 re- foulée vers l'extérieur pour créer une ouverture 112 s'étendant 
 EMI13.2 
 lon5itdinalement à l'attache et qui est destinée à s'engager par glissement sur la languette 109 de la console. 



   Avec cette construction, la console peut être montée de façon que la leanguette s'étende,vers le milieu du tapis ou en sens inverse de sorte que l'attache peut être en conséquence   !:.lissée   en position dans le sens vers l'extérieur ou vers l'in- térieur du tapis, et ce dernier est immobilisé en place comme dans la construction représentée aux fig. 18 à 27. 



   La fig. 29 montre unu construction quelque peu semblable à la précédente; dans ce cas la console 113 présente en son mi- lieu une partie 114 dirigée vers l'avant pour former une cavité 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 115 et le bras de coulissement 116 de l'attache est pourvu d'une   languette   117 formée par entaillage du métal et replie- ment vers l'extérieur de la partie détachée ; cette languette est disposée de telle façon qu'elle s'étend dans une direction s'écartant de l'extrémité libre du bras de coulissement et qu'elle est destinée à pénétrer dans la cavité   115   lorsque l'at- tache est glissée sur la console dans la direction vers l'ex- térieur du tapis. 



   La fig.30 représente une construction très semblable à celle représentée à la fig. 29, mais dans ce cas la partie centrale 114, s'étendant vers l'avant sur la conso,le, est pour- vue d'une paire de fentes 118, en forme de trous de serrure, qui s'étendent suivant la longueur de la consoletandis que le bras de coulissement 119 de l'attache est pourvu de deux broches à tête espacées 120 s'étendant vers l'arrière de ce bras ; ces broches sont destinées à venir en prise avec les fentes pour retenir l'attache- sur la console. 



   Avec cette construction, la console peut être montée de telle façon que les extrémités élargies des fentes sont voisines ou éloignées du bord de l'escalier et en conséquence l'attache peut être glissée sur la console dans la direction vers l'intérieur ou vers l'extérieur par rapport au milieu du tapis. 



   Dans la construction représentée aux fig. 31 et 32, on peut voir une autre forme   d'attache',   semblable d'une manière générale à celle   représentée   à la fig. 24, mais dans ce cas l'attache est destinée au montage à proximité de la jonction de la marche et de la contre-marche de l'escalier et dans ce but le bras de coulissement 121 a une forme plus ou moins en équerre et est destiné à venir en prise par glissement avec une console de forme correspondante représentée aux fig. 



  32 et 33, dont les extrémités 122 sont destinées à venir en prise avec la marche et la contre-marche de l'escalier. 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 



   En vue de la fixation de la console à la marche ou à la contre-marche,   une   de ses extrémités présente un trou 123 pour recevoir une vis de fixation 124. pour la fixation du bras de coulissement à la console, les bords extérieurs des deux extrémités de cette dernière sont repliées vers l'intérieur, l'un vers l'autre, comme en 125 pour créer doux rainures espacées 126 qui viennent en prise avec les bords longitudinaux 127 du bras de coulissement 121 de l'at- tache. 



   En vue de faciliter l'insertion et l'enlèvement de l'at- tache par rapport à la console, les parties de bord du bras de retenue 128 sont tournées vers l'intérieur et l'une vers l'au- tre de telle façon que le bras a une forme tubulaire et peut être aisément saisi par la personne utilisant le dispositif. 



   Pour améliorer l'aspect de l'attache, la face antérieu- re du bras de retenue peut présenter   un=   série de nervures lon- gitudisales, comme on l'a représenté en 129 à la   fil:;.   32. 



   Suivant une autre construction, au lieu de placer l'ar- rêt ou les arrêts sur le bras de coulissement de   l'attache,   la console ou le guide peut être muni, à une extrémité de chaque rainure, d'arrêts avec lesquels le bras de coulissèrent de l'attache vient en prise, les extrémités des rainures étant fermées par repliement du métal ou bien une autre forme d'arrêt pouvant être prévue.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  Improvements to fixtures for stair carpets.



   The present invention relates to fixing devices for stair carpets and its object is to provide a simple and inexpensive construction device which can be easily fixed to the step or the riser of the staircase or to both. parts and which is more attractive in use than fasteners of the kind generally employed today.



   A fixing device according to the present invention is characterized by the combination of a clip and a fixing bracket therefor, arranged for mounting on the staircase, the clip comprising a neck arm. - @

 <Desc / Clms Page number 3>

 Smoothing intended to engage by sliding in the console, a retaining arm intended to engage with the edge of the carpet, and means for connecting the two edges together.



   The arrangement is such that the fixing console and the sliding arm are normally slid behind the belt and the latter is held securely against any movement by the retaining arm, the front side of which alone is visible.



   In the accompanying drawings:
Fig. 1 is a perspective view of a form of fastener constructed in accordance with the present invention.



   Fig. 2 is a sectional view of the construction shown in FIG. 1, showing the clip mounted on a fixing bracket.



   FIG. 3 is a perspective view showing the rear part of the fastener and the fixing bracket shown in FIG. 2.
 EMI3.1
 



  The fi5 '4: is a v: e in plan of the blank at the moyel, from which is formed the t.I..iJ.cl1e ryrc :: wfLe to the previous 1'iurea.



   Fig. 5 is a perspective view of another construction of a clip and attachment console.



   Fig. 6 is a similar view showing yet another construction.



   Fig. 7 is a perspective view of a form
 EMI3.2
 modified (the COI;: .10] te of 'j}:' 1 t ion pow 3 'use with the nt 1- R.- che shown in fig. 6.



   Fig. 8 is a perspective view of another variant of the retainer.



   Fig. 9 is a sectional view of the device shown in FIG. 8.



   Fig. 10 is a perspective view of another form of fastener and fixing bracket.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 11 is a sectional view of the construction shown in FIG. 10, showing the clip mounted on the console.



   Figs. 12 to 16 are views of five other constructions of fixing brackets for use with the clip shown in FIG. 10.



   Fig. 17 is a perspective view showing a slightly modified form of clip for use with the mounting brackets shown in Figs. 13 and 14.



   Fig. 18 is a perspective view of another form of tie constructed in accordance with the present invention.



   Fig. 19 is a perspective view of a mounting bracket for use with the clip shown in FIG. 18.



   The thread),. 20 is a plan view showing a position of the clip on the bracket shown in FIG. 19.



   Fig. 21 is a sectional view of the construction shown in FIG. 20.



   Fig. 22,. Is a view similar to that of the preceding figure showing another means of mortage of the attachment on the console.



   Fig. 23 is a perspective view of the rear of the clip.



   Fig. 24 is a view similar to FIG. 23 showing a modified form of attachment.



   Fig. 25 is another form of fixing bracket for use with the clips shown in Figs. 18 'and 20 to 24 inclusive.



   Fig. 26 is a perspective view of another modified form of fastener.



   Fig. 27 is a view of another form of fixing bracket for use with the clamp shown in FIG. 26.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figs. 28-30 are perspective views of three other constructions, attachment and fi @ a- tion console.



   Fig. 31 is a perspective view of the rear of another modified form of tie.



   Fig. 32 is a cross section of the construction of the preceding figure, showing the clip mounted in position on the staircase.



   Fig. 33 is a perspective view of another form of fixing bracket for use with the clip shown in the previous two figures.



   In the construction shown in Figs. 1 to 4, the fixing bracket is formed of a metal strip 34 bent at right angles to form two arms 35 each having a hole 36 for the passage of a fixing screw, the bracket being intended to be mounted on the staircase near the junction of the step and the riser, as shown in fig. 2.



   Each of the end portions of the legs is folded inward, these portions facing each other to provide a pair of spaced grooves 37 for receiving the clip.



   The fastener is formed from a t8le blank 38 es-
 EMI5.1
 stamped with 1 = here, see the cn "ftU-trr1tion shown in Fig. 4, the blank being split longitudinally at 39 from one end thereof and then bent at a right angle along it. line 40, after which the two parts 41 of the mstal, located on each side of the slit, are folded back along lines 42 and 43 until they are parallel to the unslit part 44 of the slit 'blank, as shown in Fig. 3.



   In this position, the unslit portion 44 provides a retaining arm to engage the edge of the bar.

 <Desc / Clms Page number 6>

 udder and the parts 41 located on each side of the slot 39 form two sliding arms whose longitudinal marginal parts 45 come into engagement by sliding in the grooves 37 of the fixing bracket.



   Each of these sliding arms is somewhat elastic in nature and the longitudinal marginal portions each have a recess indicated at 46 which is intended to engage with a groove 37 in the console and to retain the clip thereon. here elastically.



   By shaping a blank so that the slot 39 extends to the beginning of the retaining arm 44, the blank can be easily folded to the desired configuration and offers the eye after folding an ace. - particularly pleasant pect.



   In the construction shown in Figs. 5 to 7, the fixing brackets are attached in position by a simple screw, as has been shown, and furthermore these brackets are provided with means for positioning on the staircase so that even with fasteners by inexperienced persons, they can easily be mounted at the same distance from the steps of the staircase or risers.



   For example in fig. 5, the fixing bracket is made of metal and rectangular in shape and one of the edges thereof is bent outwards to form a flange 48 which is intended to engage the step or riser and is used to put the console in a position defined in relation to them. The bracket is provided with a single screw hole 49 and can be secured in position satisfactorily by a single screw since the flange 48 prevents rotation of the bracket during attachment.



   The console is also provided with two parts

 <Desc / Clms Page number 7>

 50 and '--il arranged parallel to the flange 48, one of these parts 50 being formed by notching the material to constitute the opening 52 in the console and then by folding back the partially detached metal; the other part is formed by simply folding back one edge of the console so that two flanges are provided for receiving the folded longitudinal edges 33 of the sliding arm of the clip 53.



   A somewhat similar arrangement is shown in fig 6 but in this case the sliding arm 54 of the fastener is split longitudinally, as seen at 55, and the two parts 50 and 51 of the console are placed near the one from the other so as to engage with the fen-. you.



   Further, in this construction, the upper portion of the bracket has a pair of spaced apart shoulders 56 which elastically engage the posterior face of the slide arm and prevent the clip from tipping over the bracket.



   In this case, instead of providing the console with the flange 48, it is provided with two spaced feet 57 for the same purpose.



   A very similar arrangement is shown in fig.



  7, where a single lare leg 58 is shown in place of the two legs 57 and the screw hole 49 is placed in this leg instead of being in the main part of the console. Such a construction is particularly advantageous when employed with stone or marble steps, in which case the ogane for securing the console in position is immobilized by pouring molten lead into a hole formed in the step; it is necessary in such a case to have the hole in the step and not in the riser.



   In the construction shown in Figs. 8 and 9, the clip 59 and the fixing bracket 60 are securely attached.

 <Desc / Clms Page number 8>

   Handles together in such a way that there are no parts that can get lost. In this construction, the edges 61 of the console are folded back to engage with the longitudinal edges of the sliding arm 52 of the fastener and this sliding arm is provided with a rivet 63 which extends rearwardly to the rear. across, a slot 64 formed in the console.



   To attach the console to the staircase, screw holes 65; are provided and in order for the screws to be placed in position corresponding holes 66 of larger dimensions are formed in the sliding arm.



   Another construction, for mounting near the junction of the step and the riser, is shown in figs. 10 and 11. In these the fixing bracket 67 is curved in shape and provided with two folded tabs 68, arranged at an angle to each other and created in a similar manner. construction re
 EMI8.1
 j) .I '\ JlJunI.6o /.lU; "flt' ,. 5 n. 7, lou tabs being intended to ve.ii 'in engagement with the slot 69 made in the sliding arm 70 of the attaches and extending to the free end of the slide arm.

   By the fact that we give to. the fixing bracket curved in shape and the plates 68 being arranged in the manner described, a construction is obtained which is particularly applicable for mounting at any angle, for example between a step and a riser.



   The fastener is provided with the usual retaining arm 71 to engage with the front face of the carpet while the fixing bracket is immobilized in position by fasteners passing through the holes 72.



   In the construction shown in FIG. 12, one can see another form of fixing bracket according to which a sheet of sheet metal is folded transversely to form a central part 73 with a dovetail section to provide two parallel grooves 74 of separate re-entrant shape.

 <Desc / Clms Page number 9>

 laid at right angles to each other and intended @ vonir on prine avco Ion @ longitudinal edges of the slot 69.



   A somewhat similar construction is shown in fig. 13 where the bracket is made of extruded metal and has a projecting flange 75 in its middle so as to create two spaced grooves 76 for the same purpose.



   In the construction shown in Fig. 14, the fastening bracket is again curved in shape and has in its middle a headed button 77 for engagement in the slot 69 of the fastener.



   If desired, the previous three mounting bracket constructions can be used with the clip shown in fig 1
In the construction shown in fie. @@, the bracket is again curved in shape and has in its middle a portion 78 forced into the metal to provide a space 79 in which the sliding arm of the bracket can be engaged.



   A fairly similar construction is shown in fig. 16, where part 78 is replaced by two spaced apart tabs 80 in the form of hooks which extend inwardly and towards each other and are intended to engage the longitudinal marginal parts of the slider arm. .



   Fig. 17 shows another embodiment of the clip, generally similar to that shown in FIG. 10, but in this case the slot 69 is closed at both ends and in order to enable it to be engaged with the fixing bracket, the longidutinal edges of the slot are notched outwards near the connection point of the slides to the retaining arm, so as to provide an enlarged opening 81.



   In the construction shown in Figs. 18 to. 23, the clip is made of metal and includes a retaining arm 82 connected at one end by a joining portion 83 to an arm.

 <Desc / Clms Page number 10>

 slide 84, the clip as a whole being substantially U-shaped.



   The longitudinal parts of the edge 85 of the sliding arm are intended to be mounted on a metal bracket shown in FIG. 19 and this console comprises a plate 86 of rectangular shape having on one edge a one-piece flange 87 to form a foot intended to engage with the step and counter step of the staircase, in a manner similar to the construction shown in FIG. 5.



   For fixing the console to the stairs, the plate 86 has a hole 88 in its middle through which a fixing screw can be engaged.



   To secure the sliding arm of the clip to the console, the latter has near the flange 87 an opening 89 to form a curved part 90 made in one piece with the metal, and a similar folded part 91 is formed. mounted on the opposite edge of the plate so as to provide a pair of spaced channels 92 which serve as guides for the parts
85 from the edge of the sliding arm.



   Near the junction portion 83 of the clip and away from the free end of the retaining arm, the longitudinal edge portions of the slide arm are notched as indicated at 93 to allow insertion of these edges. in the channels 92 and sliding the clip in a direction such that the free end of the slide arm approaches the console.



   To limit this sliding movement, the longitudinal edges of the sliding arm are provided, between the ends thereof, with two projections 9 made in one piece with the arm arranged in opposition, which form stops intended to meet the ends. folded parts 90 and 91 of the console.



   By the fact that these protrusions are formed between the

 <Desc / Clms Page number 11>

 ends of. sliding arm, the latter can be: engaged with the console and be slid in both directions relative to the latter.



   When in use, the console is mounted on the staircase near the edge of the mat and with the plate 86 attached to the step or riser, and the edge of the mat is pushed inward in the direction of the step. middle thereof, after which the recessed portions 93 of the clip are engaged with the side of the folded portions 90 and 91 which is adjacent to the carpet, the clip then being slid outwardly relative to the carpet and the edge of the latter being engaged between the fastener and the sliding arms while the fastener is then placed in position on the console in the manner shown in FIGS.



  20 and 21.



   According to a variant, the clip can be mounted on the console by engaging the free end of the sliding arm in the channels 92 and be slid towards the interior of the belt until the retaining arm comes into engagement with the edges of it.



   It should be understood, of course, that the console must be positioned relative to the edge of the belt such that when the sliding arm is in engagement with the console, the junction piece of the two arms is located near the edge of the belt. Thus, if the slide arm engages the console with an outward movement, the console should be placed closer to the edge of the mat than if the clip is to engage the edge of the mat with an outward movement. the interior, as seen in fig. 4 and 5.

   By providing the sliding arm with protrusions 94, the outward movement of the clip relative to the mat is limited so that there is no possibility that the clip will be. displaced outwards, for example by an accidental kick during use.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



   To further reduce the possibility of movement of the clip relative to the bracket during use, the free end of the sliding arm is bent back into a sinuous or wavy shape, as shown at 95, to provide at its end a lancet 96 which is intended to come into resilient engagement with the riser or the step of the stairs.



   Fig. 24 shows a. another construction in which the free end of the sliding arm is omitted and the protrusions 94 are formed at the end of the arm so that the clip can be put into position on the console only by sliding outward of the carpet.



   Fig. 25 shows another form of bracket, similar in general to the construction shown in fig, '19, but in this case the two folded parts 90 and 91 are formed by creating openings in the plate and partially folding the metal back. detached.



   In the construction shown in FIG. 26, one can see another form of fastener comprising a retaining arm .97 which is provided with a flange on its edges, as in 98, the edges 99 of this flange being curved outwards so that they do not. not cut the carpet during use.



   The retainer arm 97 is joined at 100 to: a slide arm 101 to provide a U-shaped tie, and the longitudinal edges of the slide arm are folded inwardly toward each other, to provide a pair of spaced apart grooves 103 which are intended to slide into engagement with other grooves 104 formed on a bracket shown in FIG. 27.



   Near the junction point of the sliding arm and the retaining arm, the grooves 103 have open ends 105 so that the clip can be slid out to the mat as in previous constructions by interlocking these open ends. with .the grooves

 <Desc / Clms Page number 13>

 104 from the console.



   To limit this outward movement, the edge portions 102 of the slide arm are folded inward, against the outer face thereof and between the ends thereof, to provide stops 106 which positively come into contact with each other. the ends of the grooves 104 in the console when the clip has been slid thereon by a specified amount.



   By the fact that the stops are formed between the ends of the sliding arm, the clip can be slid on the console both in the outward direction and in the inward direction relative to the carpet, d 'in a similar manner the construction shown in figs. 18 to 23.



   Instead of effectively slicing the edge 102 of the slide arm as in the construction shown, the stops can be formed by simply folding this part inward in the direction of the slide arm, without actually splitting the metal.



   In the construction shown. fig. 28, the console 107 has in its middle a part 108 extending towards the
 EMI13.1
 van1 and this Ilrtie l'ormc, cil, in (3 piece with 7: L I7Il: .sc7 e anr mn edge, a tongue 109 while the sliding arm 110 of the fastener presents, near one end , a portion 111 returned towards the outside to create an opening 112 extending
 EMI13.2
 lon5itdinalement to the clip and which is intended to engage by sliding on the tongue 109 of the console.



   With this construction, the console can be mounted so that the leanguette extends, towards the middle of the mat or in the opposite direction so that the fastener can be accordingly!:. Smoothed into position in the outward direction or towards the interior of the belt, and the latter is immobilized in place as in the construction shown in FIGS. 18 to 27.



   Fig. 29 shows a construction somewhat similar to the previous one; in this case the console 113 has in its middle a part 114 directed towards the front to form a cavity

 <Desc / Clms Page number 14>

 115 and the sliding arm 116 of the fastener is provided with a tab 117 formed by notching the metal and bending outwardly of the detached part; this tongue is arranged such that it extends in a direction away from the free end of the sliding arm and that it is intended to penetrate into the cavity 115 when the clip is slipped over the console in the outward direction of the mat.



   Fig. 30 shows a construction very similar to that shown in fig. 29, but in this case the central part 114, extending forwards on the conso, le, is provided with a pair of slots 118, in the form of keyholes, which extend lengthwise. of the bracket while the sliding arm 119 of the fastener is provided with two spaced-headed pins 120 extending rearwardly of this arm; these pins are intended to engage the slots for retaining the clip on the console.



   With this construction, the console can be mounted such that the widened ends of the slots are near or far from the edge of the stairs and accordingly the clip can be slid over the console in the inward or outward direction. 'outside in relation to the middle of the mat.



   In the construction shown in Figs. 31 and 32, we can see another form of attachment ', similar in general to that shown in FIG. 24, but in this case the clip is intended for mounting near the junction of the step and the step of the stairs and for this purpose the sliding arm 121 has a more or less square shape and is intended to come into sliding engagement with a console of corresponding shape shown in FIGS.



  32 and 33, the ends 122 of which are intended to engage with the step and the counter step of the staircase.

 <Desc / Clms Page number 15>

 



   With a view to fixing the console to the step or to the riser, one of its ends has a hole 123 to receive a fixing screw 124. for fixing the sliding arm to the console, the outer edges of the two ends of the latter are folded inwardly towards each other as at 125 to create gentle spaced grooves 126 which engage the longitudinal edges 127 of the sliding arm 121 of the fastener.



   In order to facilitate insertion and removal of the clip relative to the console, the edge portions of the retaining arm 128 face inward and toward each other. so that the arm has a tubular shape and can be easily grasped by the person using the device.



   To improve the appearance of the fastener, the front face of the retaining arm may have a = series of longitudinal ribs, as shown at 129 in a row:;. 32.



   According to another construction, instead of placing the stop or stops on the sliding arm of the hitch, the console or the guide can be provided, at one end of each groove, with stops with which the arm of slidable of the fastener engages, the ends of the grooves being closed by folding back the metal or another form of stop which may be provided.


    

Claims (1)

R e v e n d i c a t i o n s. R e v e n d i c a t i o n s. 1.-Un dispositif de retenue pour tapis d'escalier, caractérisé par la combinaison d'une attache et d'une console de fixation pout celle-ci, disposée de façon à pouvoir être montée sur l'es- calier, l'attache comprenant un bras de coulissèrent destiné à venir en prise par glissement avec la console , un bras de re- tenue destiné à vnir en prise avec le tapis, et un doyen de relier ces deux bras ensemble. <Desc/Clms Page number 16> 1.-A retaining device for stair carpet, characterized by the combination of a clip and a fixing bracket for the latter, arranged so as to be able to be mounted on the staircase, the clip comprising a sliding arm intended to come into sliding engagement with the console, a retaining arm intended to come into engagement with the carpet, and a dean for connecting these two arms together. <Desc / Clms Page number 16> 2. - Un dispositif de retenue suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que la console de fixation a une forme angulaire ou incurvée de telle sorte qu'elle peut être montée près de la jonction de la marche et de la contre-marche de l'escalier. 2. - A retainer according to claim 1, characterized in that the fixing bracket has an angular or curved shape so that it can be mounted near the junction of the step and the counter step. of the stairs. 3.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 2, ca- ractérisé en ce que le bras de retenue est replié en forme d'é- querre et le bras de coulissement est divisé par une fente lon- gitudinale en deux parties qui viennent en prise avec des cô- tés opposés de l'équerre formant l'organe de fixation. 3. A retaining device according to claim 2, charac- terized in that the retaining arm is bent in the form of a square and the sliding arm is divided by a longitudinal slot into two parts which come together. taken with opposite sides of the square forming the fixing member. 4. - Un dispositif de retenue suivant la revendication 3, carac- térisé en ce que la fente longitudinale s'étend autour de l'or- gane ou de la partie reliant le bras de coulissement au bras de retenue et se termine près du commencement de ce dernier, de sorte que l'attache peut être pliée facilement à la forme voulue. 4. A retainer according to claim 3, characterized in that the longitudinal slot extends around the member or part connecting the sliding arm to the retainer arm and ends near the beginning. of the latter, so that the fastener can be easily bent to the desired shape. 5. - Un dispositif de retenue suivant les revendications 3 et,4, du genre dans lequel le bras de coulissement est de nature élastique, caractérisé en ce qu'un bord longitudinal du bras de coulissement présente un renfoncement destiné à coopérer avec une partie, engagée dans celui-ci, de la console de fixa- EMI16.1 Lion aL n roLotilr J'abtaoho mIr 11:t nonf1ole d'uno marY7:i.Far 61mn- tique. 5. - A retaining device according to claims 3 and 4, of the kind in which the sliding arm is elastic in nature, characterized in that a longitudinal edge of the sliding arm has a recess intended to cooperate with a part, engaged in it, the fixing bracket EMI16.1 Lion aL n roLotilr J'abtaoho mIr 11: t nonf1ole uno marY7: i.Far 61mn- tic. 6.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 1, carac- térisé .en ce que la console est faite en métal et pourvue' d'une partie à rebord destinée à venir en prise avec le bras de cou- lissement, cette partie à rebord étant formée par découpage du' métal de façon à former une ouverture dans la console et par repliage subséquent de la partie partiellement détachée. 6. A retainer according to claim 1, characterized in that the bracket is made of metal and provided with a flanged part for engaging the sliding arm, which part is flanged. rim being formed by cutting the metal so as to form an opening in the bracket and subsequent folding back of the partially detached portion. 7.- Un dispositif de retenue suivant.'les revendications 1,2 et 6, caractérisé en ce que la console de fixation est pourvue d'un seul trou pour le passage d'un organe de fixation. 7.- A retaining device according to claims 1,2 and 6, characterized in that the fixing bracket is provided with a single hole for the passage of a fixing member. 8.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 7@ du gen- re dans lequel la console est de configuration rectangulaire et présente une partie s'étendant longitudinalement pour venir <Desc/Clms Page number 17> en prise avec l'attache, caractérisé en ce qu'une partie de bard de la console est munie d'une bride destinée à venir en prise avec la marche ou la contre-marche et à mettre la console eh position par rapport à celle-ci. 8. A retainer as claimed in claim 7 of the type in which the bracket is of rectangular configuration and has a portion extending longitudinally to come into contact with it. <Desc / Clms Page number 17> engaged with the clip, characterized in that a bard part of the console is provided with a flange intended to engage with the step or the counter step and to put the console in position relative to it. this. 9.- Un dispositif de retenue suivant les revendications 1,2,7 et 8, caractérisé en ce que la console de fixation est pourvue de deux épaulements espaces (56) qui sont destinés à venir en prise élastiquement avec le bras de coulissement de telle sorte que l'attache est empêchée de basculer par rapport à la console. 9.- A retaining device according to claims 1, 2, 7 and 8, characterized in that the fixing bracket is provided with two shoulders spaces (56) which are intended to come into resilient engagement with the sliding arm of such so that the clip is prevented from tilting relative to the console. 10. - Un dispositif de retenue suivant la revendication 1, dans lequel l'attache est fixée de façon permanente à la console par une broche prévue sur un des organes et s'engageant dans une fente formée dans l'autre organe. 10. - A retaining device according to claim 1, wherein the clip is permanently attached to the console by a pin provided on one of the members and engaging in a slot formed in the other member. Il.- Un dispositif de retenue suivant les revendications 1 et 6, dans lequel le bras de coulissement de l'attache a une section transversale recourbée ou en équerre et présente une fente s'é- tendant longitudinalement à ce bras, et la console est pourvue de guides destinés à coopérer avec ce bras fendu, les guides étant disposés sous un\ angle l'un par rapport à l'autre de telle sorte que l'attache peut être employée facilement dans un angle comme celui compris entre une marche et une contre- marche d' escalier. 11. A retainer as claimed in claims 1 and 6, wherein the slider arm of the clip has a curved or square cross section and has a slot extending longitudinally therein, and the bracket is provided with guides intended to cooperate with this split arm, the guides being arranged at an angle to each other so that the clip can be easily employed in an angle such as that between a step and a step. stair riser. 12.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 11, dans lequel la console est pourvue d'une partie saillante en forme de queue d'aronde, en surplomb ou de forme fendue, qui coppère avec la surface adjacente de la console pour fournir deux rainures ou guides de forme rentrante pour recevoir le bras de coulissement fendu de l'attache. 12. A retainer according to claim 11, wherein the bracket is provided with a dovetail-shaped, overhanging or slit-shaped protrusion which co-ops with the adjacent surface of the bracket to provide two. grooves or guides of re-entrant shape to receive the slotted sliding arm of the fastener. 13.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 12, caractérisé en ce que la partie en queue d'aronde est formée par repliement de la portion médiane d'une console en forme de lame métallique. 13. A retaining device according to claim 12, characterized in that the dovetail portion is formed by folding the middle portion of a bracket in the form of a metal blade. 14. - Un dispositif de retenue suivant la revendication 12, <Desc/Clms Page number 18> caractérisé en ce que la console est formée au moyen de métal refoulé à travers une ouverture, présentant,dans sa partie mé- diane, une saillie fendue ou en queue d'aronde, faite dbune pièce avec la console. 14. - A retaining device according to claim 12, <Desc / Clms Page number 18> characterized in that the bracket is formed by means of metal forced through an opening having, in its middle part, a split or dovetail projection, integrally formed with the bracket. 15. - Un dispositif de retenue suivant la revendication 12, caractérisé en ce que la console est pourvue d'une broche de forme présentant une tête, rivée ou fixée autrement à la con- sole. 15. - A retaining device according to claim 12, characterized in that the console is provided with a shaped pin having a head, riveted or otherwise fixed to the console. 16.- Un dispositif suivant les revendications 11 à 15, carac- térisé en ce que la fente prévue dans le bras de coulissement est fermée aux deux extrémités, les bords de la fente étant échancrés vers l'extérieur du bras de coulissement en une par- tie de celui-ci pour fournir un espace permettant au -.bras d'être mis en prise avec ou sur les guides de la console. 16. A device according to claims 11 to 15, charac- terized in that the slot provided in the sliding arm is closed at both ends, the edges of the slot being indented towards the outside of the sliding arm in one by - tie thereof to provide a space allowing the -.arm to be engaged with or on the guides of the console. 17. - Un dispositif de retenue suivant les revendications 1, 2 et 6 à 8, et du genre dans lequel les parties longitudinales de rebord du bras de coulissement sont destinées à venir en prise par glissement-avec la console, et le bras dé retenue et le bras de coulissement sont disposés sensiblement parallèlement l'un par rapport à l'autre, caractérisé en ce que les parties du rebord du bras de coulissement qui sont éloignées de l'ex- trémité libre du bras de retenue sont conformées de façon à permettre à ces parties de rebord de venir en prise avec la console et au bras de cou&issement d'être glissé sur celle-ci, 17. - A retainer according to claims 1, 2 and 6 to 8, and of the kind in which the longitudinal rim portions of the sliding arm are intended to slidably engage with the console, and the retaining arm. and the sliding arm are arranged substantially parallel to each other, characterized in that the parts of the flange of the sliding arm which are remote from the free end of the retaining arm are shaped so as to allow these rim parts to engage with the console and the neck arm to be slid thereon, des moyens d'arrêt étant prévus pour limiter ce mouvement de glissement de telle sorte que 11.attache peut être glissée vers l'extérieur du tapis d'une quantité suffisante pour permettre au bord du tapis d'être mis en prise avec le bras de reteriue, mais est empêchée par le m'oyen d'arrêt d'être déplacée au-delà et hors de prise avec le bord du tupis. stop means being provided to limit this sliding movement so that the clip can be slid out of the mat by an amount sufficient to allow the edge of the mat to be engaged with the arm of the mat. reteriue, but is prevented by the stopping tool from being moved beyond and out of engagement with the edge of the tupis. 18. - Un dispositif de retenue suivant la revendication 17, et @u genre dans lequel les deux bras et le moyen de liaison forment ensemble une construction ayant quelque peu la forme d'un U, caractérisé en ce que les moyens d'arrêt, sont prévus <Desc/Clms Page number 19> sur le bras de coulissement en un point intermédiaire entre les extrémités de celui-ci, de sorte que le bras peut être monté surla console par glissement sur celle-ci par rapport au tapis, aussi bien dans la direction vers l'intérieur que dans la direction vers l'extérieur, d'une quantité limitée par les moyens d'arrêt. 18. - A retaining device according to claim 17, and @u kind wherein the two arms and the connecting means together form a construction having somewhat the shape of a U, characterized in that the stop means, are provided <Desc / Clms Page number 19> on the sliding arm at an intermediate point between the ends thereof, so that the arm can be mounted on the console by sliding on it relative to the belt, both in the inward direction and in the forward direction. outward direction, in an amount limited by the stopping means. 19.- Un dispositif de retenue suivant les revendications 17 et 18, du genre dans lequel le bras de coulissèrent est foré EMI19.1 dl ttie mntrB 7a:tinm, caractérisé en ce oe l'extrémité li- bre du bras de goulissement òrne une partie recourbée ou on- dulée destinée à venir en prise avec l'escalier, de telle sorte que l'attache est retenue sur la console d'une manière élast i- que. 19. A retainer according to claims 17 and 18, of the kind in which the slider arm is drilled EMI19.1 dl ttie mntrB 7a: tinm, characterized in that the free end of the sliding arm òrne a curved or wavy part intended to come into engagement with the staircase, so that the clip is retained on the console in an elastic manner. 20.- Un dispositif de retenue suivant les revendications 17 à 19, et du genre dans lequel les parties de rebord du bras de coulissèrent sont dest'nées à venir enprise par glissement avec des rainure prévues sur la console, caractérisé en ce que, à proximité du point de liaison avec le bras de support, ces parties de rebord sont échancrées vers l'intérieur (comme en 93) de sorte que]le bras de coulissement peut être facile- ment mis en prise avec la console et glissé sur celle-ci. 20.- A retainer according to claims 17 to 19, and of the kind in which the flange portions of the sliding arm are intended to come into gripping by sliding with grooves provided on the console, characterized in that, to proximity to the point of connection with the support arm, these edge parts are notched inward (as at 93) so that] the sliding arm can be easily engaged with the console and slid over it. this. 21.- un dispositif de retenue suivant la revendication 17, EMI19.2 du 6enre dunu lequel len deux bi-ae et le >-o;.en de liaison for,+ ment ensemble une construction ayant quelque peu la f@rme d'un U, les parties de rebord du bras de coulissement étant repliées vers l'intérieur et l'une vers l'autre pour former deux rainu- res espacées destinées à venir en prise avec la console, ca- ractérisé en ce qu'à proximité du point de liaison du bras de coulissement au bras de retenue, les rainures présentent des extrémités ouvertes (105) grâce auxquelles l'attache peut être glissée sur la console dans une direction vers l'extérieur du tapis par l'emboîtement de ces extrémités ouvertes avec une partie coopérante de la console. <Desc/Clms Page number 20> 21.- a retainer according to claim 17, EMI19.2 of the 6enre dunu which in two bi-ae and the> -o;. in binding together, a construction having somewhat the shape of a U, the edge parts of the sliding arm being folded towards the 'inside and towards each other to form two spaced apart grooves intended to engage with the console, characterized in that, near the point of connection of the sliding arm to the retaining arm, the grooves have open ends (105) whereby the clip can be slid over the console in an outward direction of the mat by interlocking these open ends with a cooperating portion of the console. <Desc / Clms Page number 20> 22.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 21, ca- ractérisé en ce qu'une partie des bords libres (102) des rainu- res, en un point.intermédiaire entre les extrémités du bras de coulissement, sont repliées vers l'intérieur jusqu'en contact avec le bras pour fournir des arrêts (106) par lesquels le mou- vement de l'attache sur la console, aussi bien dans le sens vers l'extérieur que dans le sens vers l'intérieur par rapport au tapis, est empêchée positivement. 22. A retainer according to claim 21, characterized in that a portion of the free edges (102) of the grooves at a point intermediate between the ends of the sliding arm are folded back towards the end. inside until contact with the arm to provide stops (106) by which the movement of the clip on the console, both in the outward and inward direction with respect to the carpet , is positively prevented. 23.- Un dispositif de retenue suivant la revendication 1, dans lequel pour fixer le bras de coulissement 'de l'attache à la console, l'un des organes est pourvu d'une languette destinée à s'engager par glissement dans une fente ou une cavité formée dans l'autre organe. de retenue 24.- Un dispositif/suivant la fevendication 1, dans ,lequel pour fixer le bras de coulissement de l'attache à la console, un des organes est pourvu d'une saillie destinée à venir en prise avec une fente en forme de trou de serrure formée dans l'autre organe. 23. A retainer according to claim 1, wherein for securing the sliding arm of the clip to the console, one of the members is provided with a tongue intended to slide into a slot. or a cavity formed in the other organ. retainer 24.- A device / according to claim 1, in which for fixing the sliding arm of the fastener to the console, one of the members is provided with a projection intended to engage with a slot in the form of a keyhole formed in the other organ.
BE403157D BE403157A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE403157A true BE403157A (en)

Family

ID=68794

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE403157D BE403157A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE403157A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0199614B1 (en) Clamp-like fastening device
EP1127394B1 (en) Device for fixing a wire on a carrier element provided with at least an opening and carrier assembly for cable troughs comprising at least said device
EP1237453B1 (en) Gripping device for a cooking utensil
FR2796999A1 (en) Trim clip with resilient latch
FR3001006A1 (en) ARTICLE TO BE FIXED IN A BLIND ON A SUPPORT
FR2569963A1 (en) CORNER SUPPORT FOR TRAY, PANEL OR THE LIKE AND FURNITURE FORMED USING CORNER OF THIS TYPE
FR2927677A3 (en) Locked assembling module for plates of e.g. CD rack, has rotational plate actuated to rotate rod, and positioning part rotated with respect to opening and locked in container forming space of fixation element to connect plates
BE403157A (en)
FR3105620A1 (en) Distribution cabinet
EP1722111B1 (en) Fastening device for fastening a metal profile on a support
CA2075561C (en) Element for wood piece assembly
FR2999024A1 (en) Electrical apparatus e.g. plug, has side extension including lower edge fixed to support, and mechanism attached to side extension and partially accommodated in inner space delimited by contour of side extension
BE479611A (en)
FR2756747A1 (en) Fastener device for fixture element on ski
EP0020198B1 (en) Lockable and removable shelf for a divided-up door and refrigerator with a door-back comprising same
BE1019257A4 (en) MEANS FOR FASTENING AND METHOD FOR FASTENING A GUTTER.
FR2536128A1 (en) Elastic clip for fixing a panel to a support
FR2907857A1 (en) Elements e.g. desk table top and leg, assembling and separating device, has components temporarily connected by penetration of pin in zone and by displacement of cut for holding pin with another zone at end of blocking of dead end
FR2570589A1 (en) Interchangeable picture frame for pictures of different thickness
FR2843608A1 (en) Box for holding wind-up roller blind has side flaps with edge flange on inside whose spring edge engages in groove formed by protruding strip of edge and part of front sleeve
FR2720792A1 (en) Perforated mounting panel for tools
FR2718003A1 (en) Device for attaching a handle to a pan or pan.
EP1400634B1 (en) System for securing a grating to a gutter and a tool for removing it
FR2764785A1 (en) Head board fixed to mattress base by hooks
CH329129A (en) Fixing device for a tool handle