CH324076A - Oil burner - Google Patents

Oil burner

Info

Publication number
CH324076A
CH324076A CH324076DA CH324076A CH 324076 A CH324076 A CH 324076A CH 324076D A CH324076D A CH 324076DA CH 324076 A CH324076 A CH 324076A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
wall
holes
chamber
vaporization
orifices
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Gerard Piedboeuf Georges Louis
Original Assignee
Forges De Ciney Societe Anonym
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Forges De Ciney Societe Anonym filed Critical Forges De Ciney Societe Anonym
Publication of CH324076A publication Critical patent/CH324076A/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D5/00Burners in which liquid fuel evaporates in the combustion space, with or without chemical conversion of evaporated fuel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Spray-Type Burners (AREA)

Description

  

  <B>Brûleur à</B>     mazout       La présente invention est relative à un brû  leur à mazout comprenant, d'une part, une  chambre de vaporisation recevant une partie  de l'air de combustion, dénommée   air pri  maire   et le mazout à vaporiser au contact de  la paroi de vaporisation constituant le fond de  cette chambre, d'autre part, une chambre de  combustion comprise entre une paroi qui la sé  pare de la chambre de vaporisation et dans  laquelle est ménagée une série annulaire d'ori  fices pour le passage du mélange de vapeur de  mazout et d'air primaire et une autre paroi qui  la sépare de l'extérieur au voisinage des orifices  susdits et dans laquelle sont ménagés, à un ni  veau supérieur à celui de ces orifices, de nom  breux trous pour l'entrée d'une quantité sup  plémentaire d'air dénommée   air secon  daire  ,

   nécessaire pour permettre la combus  tion des vapeurs de mazout, la paroi de vapo  risation étant en contact avec la paroi de sépa  ration des deux chambres susdites.  



  Ce brûleur est caractérisé en ce que la  paroi de vaporisation est susceptible d'être  chauffée par conduction de la chaleur absor  bée par la paroi de séparation des deux cham  bres susdites, par le fait que cette dernière pa  roi est en contact avec la paroi de vaporisation  sur toute sa longueur et par le fait que, dans  une coupe faite au niveau des orifices par les-    quels le mélange d'air primaire et de mazout  passe de la chambre de vaporisation d'ans la  chambre de combustion,

   la section de métal  offerte au passage de la chaleur entre les ori  fices est plus grande que la section de ceux-ci  au même niveau et en ce que la section de  passage du mélange     d'air        primaire    et de va  peur de mazout à     travers    chacun de     ces    orifi  ces est suffisamment petite pour empêcher la  propagation d'une     flamme    vers la chambre de  vaporisation.  



  Le dessin annexé représente schématique  ment, et à titre d'exemple seulement, une  forme d'exécution du brûleur à mazout sui  vant l'invention.  



  La     fig.    1 en est une coupe verticale selon  la ligne     I-I    de la     fig.    2.    La     fig.    2 en est une coupe     horizontale    sui  vant la ligne brisée<I>I1-11</I> de la     fig.    1.    La     fig.    3 est, à plus grande échelle, une  coupe horizontale suivant la ligne     III-III    de la       fig.    1, au niveau des orifices pour le passage du  mélange d'air primaire et de vapeur de mazout,  dans une partie dû brûleur suivant l'invention.  



  La     fig.    4 est, à plus grande échelle, une  vue en élévation d'une partie de la paroi ex  térieure du brûleur suivant les     fig.    1 et 2.      Dans ces différentes figures, les mêmes  notations de     référence    désignent des éléments  identiques.  



  Le brûleur à     mazout    représenté aux des  sins comprend une chambre de vaporisation 2  dans laquelle du mazout est amené en même  temps que de l'air par une conduite 3. Cet air  constitue une partie seulement de l'air néces  saire à la combustion des vapeurs de mazout.  Il est dénommé   air primaire      .     



  Au-dessus de la chambre de vaporisation  2, se trouve une chambre de combustion 4.  Celle-ci est séparée de la chambre de vapori  sation 2 par une paroi 5. Le complément     d'air     nécessaire à la combustion pénètre dans la  chambre de combustion 4 par de nombreux pe  tits trous 6 ménagés dans la paroi extérieure 7  de cette chambre. Les axes de ces trous sont  disposés en colonnes verticales, à égale dis  tance les uns des autres dans chaque colonne.  Les trous dans une colonne sont à mi-hauteur  entre les trous des colonnes adjacentes (voir       fig.    4). Pour     simplifier    la     fig.    1, on n'y a re  présenté que les trous 6 à travers lesquels passe  la coupe     verticale    qui y est représentée.

   L'air  traversant les trous 6 est dénommé   air se  condaire      .       Dans la paroi de séparation 5 entre les  chambres 2 et 4, sont ménagés, au voisinage  de la paroi extérieure 7, une série annulaire  d'orifices 8 pour le passage du mélange de va  peur de mazout et d'air primaire qui sort de la  chambre de vaporisation 2. Ces orifices ont une  section suffisamment faible pour empêcher la  propagation de la flamme de la chambre de  combustion 4 vers la chambre de vaporisation  2 pendant que le brûleur fonctionne au ralenti.  Seuls les deux orifices 8 par lesquels     passe    la  coupe représentée à la     fig.    1 ont .été représen  tés sur cette figure     afin    de simplifier celle-ci.

    Aucun orifice 8 n'est dessiné à la     fig.    2.  



  Les orifices 8 sont à une distance en des  sous des trous 6 ménagés au niveau le plus  bas dans la paroi extérieure 7 au moins égale  à une fois la distance entre deux trous 6 suc  cessifs mesurée parallèlement à l'axe du brû  leur.    En s'écoulant de la conduite 3, le mazout  tombe sur le fond 9 de la chambre 2. Ce fond  est dénommé ci-après   paroi de vaporisa  tion  . Celle-ci est chauffée par     conduction    de  la chaleur à partir de la paroi de séparation 5,  à travers une liaison     métallique    directe établie  entre elle et la paroi 5, sur toute la longueur de  cette dernière. Ces deux parois constituent en  fait deux parties d'une seule pièce.  



  Comme on peut s'en rendre compte à la       fig.    3, au niveau de la série annulaire d'orifices  8, la section de métal offerte au passage de la  chaleur qui passe de la partie supérieure de la  paroi 5 vers la partie inférieure de celle-ci est  plus grande que la section de ces orifices au  même niveau.  



  Grâce à cette section de métal relativement  grande et au contact de la paroi de vaporisa  tion 9 et de la paroi de séparation 5 sur toute  la longueur de celle-ci, on peut, même pendant  le fonctionnement au ralenti,     transmettre    par  conduction la chaleur nécessaire à la vapori  sation du mazout tombé sur le fond 9.  



  Il est à noter qu'un couvercle 12, qui est  prévu pour faciliter le nettoyage éventuel du  fond 9, et qui reçoit de la chaleur provenant  des flammes dans la chambre de combustion 4,  est également en contact intime avec la paroi 5  sur toute sa périphérie pour lui transmettre le  mieux possible la chaleur qu'il reçoit.  



       Etant    donné le moyen utilisé pour trans  mettre au mazout la chaleur nécessaire. à sa  vaporisation, il est important que la chambre  de vaporisation 2 ne puisse pas se refroidir li  brement dans l'atmosphère. La paroi de cette  chambre est entourée d'une couche de matière  calorifuge 13 qui est maintenue en     place    par  une enveloppe extérieure 14.  



  La conduite 3 servant à amener le mazout  et l'air primaire dans la chambre de vaporisa  tion pénètre avec jeu dans cette chambre. Elle  présente un collier 15 qui est appliqué de ma  nière étanche contre la paroi latérale de la  chambre 2 au moyen d'un manchon 16 vissé  dans une tubulure 17 dont est pourvue cette  paroi. Le diamètre de ce manchon 16 est plus  grand que le diamètre extérieur de la conduite  3, de     sorte    qu'une couronne d'air subsiste entre      ces deux pièces, ce qui contribue au refroidis  sement de la conduite et, par conséquent, évite  l'obstruction de la conduite 3 par dépôt d'im  brûlés.  



  Au moment de la mise en     marche    du brû  leur, le chauffage du mazout nécessaire à sa  vaporisation est effectué par une résistance  électrique 18.  



  La partie de la paroi 5 qui s'étend sur la  hauteur de la partie de la paroi 7 dépourvue  de trous 6 s'écarte     légèrement    de celle-ci vers  le haut. En outre, un anneau 19 est disposé au  fond de la chambre 4, à l'extérieur de la paroi  5. La face supérieure 20 de cet anneau fait  dévier progressivement vers le haut le mélange  sortant des orifices 8 afin que ce mélange longe  régulièrement la paroi 7. Grâce à cette dispo  sition, on évite, entre ces orifices et les pre  miers trous 6, la formation de     tourbillons    qui  pourraient     provoquer,    par entraînement d'air  secondaire vers le bas, l'allumage du mélange  sortant de ces orifices, en dessous de la partie  où sont ménagés les trous 6.

   En outre, les jets  sortant des orifices 8 peuvent s'épanouir libre  ment avant de recevoir de l'air secondaire.  Ceci contribue grandement à faciliter la com  bustion complète et rapide des vapeurs de  mazout.  



  La surface extérieure 21 de la partie de la  paroi de séparation 5 située en regard des  trous 6 est une portion de la     surface    d'un tore  dont l'axe est     confondu    avec celui du brûleur.  Dans le cas du brûleur suivant la     fig.    1, la cir  conférence génératrice de la surface toroïdale  21 a été représentée en trait mixte à gauche et  à droite où elle est désignée par 22, tandis que  son centre est désigné par 23. Celui-ci est un  peu au-dessus des trous 6 au niveau le plus  haut et un peu à l'extérieur de la paroi exté  rieure 7.  



  Les trous 6 ménagés dans la moitié infé  rieure de la     partie    pourvue de trous de la paroi  7 ont un diamètre un peu plus grand que ceux  ménagés depuis le milieu jusqu'au niveau supé  rieur. A la     fig.    4, les premiers sont désignés     par     6a et ont, par exemple, un diamètre de 2  millimètres pour une paroi extérieure 7 dont  le diamètre est de 140 millimètres.    Les autres sont désignés par 6b et 6c et ont  un diamètre respectivement de 1,8 et 1,5     milli-          mètre.     



  On voit également à la     fig.    4 que les axes  des colonnes de trous sont distants l'un de  l'autre de façon que la distance entre les bords  des trous de deux colonnes adjacentes soit au  minimum égale au diamètre des trous 6a de  grand diamètre. Cette distance, qui est dési  gnée par 6d est, dans l'exemple considéré, de  3 millimètres au niveau des trous de grand  diamètre 6a. Elle ne peut cependant pas être       indifféremment    très élevée. Il convient qu'elle  soit au maximum égale à deux fois le diamètre  des trous 6a. Dans l'exemple considéré, la dis  tance entre les trous 6c ayant le plus petit dia  mètre est de 3,5 millimètres.



  <B> Oil burner </B> The present invention relates to an oil burner comprising, on the one hand, a vaporization chamber receiving part of the combustion air, called primary air and the fuel oil. vaporize in contact with the vaporization wall constituting the bottom of this chamber, on the other hand, a combustion chamber included between a wall which separates it from the vaporization chamber and in which is formed an annular series of openings for the passage of the mixture of fuel oil vapor and primary air and another wall which separates it from the outside in the vicinity of the aforementioned orifices and in which are formed, at a level higher than that of these orifices, numerous holes for the intake of an additional quantity of air called secondary air,

   necessary to allow combustion of the oil vapors, the vaporization wall being in contact with the separating wall of the two aforementioned chambers.



  This burner is characterized in that the vaporization wall is capable of being heated by conduction of the heat absorbed by the partition wall of the two aforesaid chambers, by the fact that the latter pa king is in contact with the wall of vaporization over its entire length and by the fact that, in a section made at the level of the orifices through which the mixture of primary air and fuel oil passes from the vaporization chamber into the combustion chamber,

   the section of metal offered to the passage of heat between the openings is greater than the section of these at the same level and in that the section of passage of the mixture of primary air and of oil through each of these ports is small enough to prevent the propagation of a flame to the vaporization chamber.



  The accompanying drawing shows schematically, and by way of example only, an embodiment of the oil burner according to the invention.



  Fig. 1 is a vertical section along the line I-I of FIG. 2. FIG. 2 is a horizontal section along the broken line <I> I1-11 </I> of FIG. 1. FIG. 3 is, on a larger scale, a horizontal section along the line III-III of FIG. 1, at the orifices for the passage of the mixture of primary air and fuel oil vapor, in a part of the burner according to the invention.



  Fig. 4 is, on a larger scale, an elevational view of part of the outer wall of the burner according to FIGS. 1 and 2. In these various figures, the same reference notations designate identical elements.



  The oil burner shown in the drawings comprises a vaporization chamber 2 into which oil is fed at the same time as air through a pipe 3. This air constitutes only a part of the air necessary for the combustion of the vapors. of fuel oil. It is called primary air.



  Above the vaporization chamber 2 is a combustion chamber 4. This is separated from the vaporization chamber 2 by a wall 5. The additional air necessary for combustion enters the combustion chamber. 4 by numerous small holes 6 made in the outer wall 7 of this chamber. The axes of these holes are arranged in vertical columns, equidistant from each other in each column. The holes in one column are midway between the holes in adjacent columns (see fig. 4). To simplify fig. 1, only the holes 6 are shown there through which the vertical section shown therein passes.

   The air passing through the holes 6 is called condensing air. In the partition wall 5 between the chambers 2 and 4, are formed, in the vicinity of the outer wall 7, an annular series of orifices 8 for the passage of the mixture of oil and primary air which leaves the chamber. vaporization chamber 2. These orifices have a section small enough to prevent the propagation of the flame from the combustion chamber 4 to the vaporization chamber 2 while the burner is operating at idle speed. Only the two orifices 8 through which the section shown in FIG. 1 have been shown in this figure in order to simplify it.

    No orifice 8 is drawn in FIG. 2.



  The orifices 8 are at a distance below the holes 6 formed at the lowest level in the outer wall 7 at least equal to once the distance between two successive holes 6 measured parallel to the axis of the burner. As it flows from line 3, the fuel oil falls on the bottom 9 of the chamber 2. This bottom is hereinafter referred to as the vaporization wall. The latter is heated by conduction of heat from the partition wall 5, through a direct metallic connection established between it and the wall 5, over the entire length of the latter. These two walls are in fact two parts of a single piece.



  As can be seen in fig. 3, at the level of the annular series of orifices 8, the section of metal offered to the passage of the heat which passes from the upper part of the wall 5 towards the lower part of the latter is greater than the section of these orifices at the same level.



  Thanks to this relatively large section of metal and the contact between the vaporization wall 9 and the partition wall 5 over the entire length thereof, it is possible, even during idling operation, to transmit the necessary heat by conduction. to the vaporization of fuel oil which has fallen on the bottom 9.



  It should be noted that a cover 12, which is provided to facilitate any cleaning of the bottom 9, and which receives heat from the flames in the combustion chamber 4, is also in intimate contact with the wall 5 over its entire length. periphery to transmit the heat it receives as well as possible.



       Given the means used to transfer the necessary heat to oil. on vaporization, it is important that the vaporization chamber 2 cannot cool freely in the atmosphere. The wall of this chamber is surrounded by a layer of heat-insulating material 13 which is held in place by an outer casing 14.



  Line 3 serving to bring the fuel oil and the primary air into the vaporization chamber enters with play into this chamber. It has a collar 15 which is applied in a sealed manner against the side wall of the chamber 2 by means of a sleeve 16 screwed into a tube 17 with which this wall is provided. The diameter of this sleeve 16 is greater than the outside diameter of the pipe 3, so that a ring of air remains between these two parts, which contributes to the cooling of the pipe and, consequently, avoids the obstruction of line 3 by deposition of burns.



  When the burner is started, the heating of the fuel oil necessary for its vaporization is carried out by an electric resistance 18.



  The part of the wall 5 which extends over the height of the part of the wall 7 devoid of holes 6 deviates slightly from the latter upwards. In addition, a ring 19 is disposed at the bottom of the chamber 4, outside the wall 5. The upper face 20 of this ring gradually deflects upwards the mixture leaving the orifices 8 so that this mixture regularly runs along the wall 7. Thanks to this arrangement, between these orifices and the first holes 6, the formation of vortices which could cause, by driving secondary air downwards, the ignition of the mixture leaving these orifices, is avoided. below the part where the holes are made 6.

   In addition, the jets coming out of the orifices 8 can expand freely before receiving secondary air. This goes a long way in facilitating the complete and rapid combustion of the fuel oil vapors.



  The outer surface 21 of the part of the separation wall 5 located opposite the holes 6 is a portion of the surface of a torus whose axis coincides with that of the burner. In the case of the burner according to fig. 1, the generating circle of the toroidal surface 21 has been shown in phantom on the left and on the right where it is designated by 22, while its center is designated by 23. This is a little above the holes 6 at the highest level and a little outside the outer wall 7.



  The holes 6 formed in the lower half of the part provided with holes in the wall 7 have a slightly larger diameter than those formed from the middle to the upper level. In fig. 4, the former are designated by 6a and have, for example, a diameter of 2 millimeters for an outer wall 7 whose diameter is 140 millimeters. The others are designated 6b and 6c and have a diameter of 1.8 and 1.5 millimeters, respectively.



  It is also seen in FIG. 4 that the axes of the columns of holes are distant from each other so that the distance between the edges of the holes of two adjacent columns is at least equal to the diameter of the holes 6a of large diameter. This distance, which is designated by 6d, is, in the example considered, 3 millimeters at the level of the large diameter holes 6a. However, it cannot be indifferently very high. It should be at most equal to twice the diameter of the holes 6a. In the example considered, the distance between the holes 6c having the smallest diameter is 3.5 millimeters.

 

Claims (1)

REVENDICATION Brûleur à mazout comprenant, d'une part, une chambre de vaporisation recevant une par tie de l'air de combustion, dénommée air pri maire et le mazout à vaporiser au contact de la paroi de vaporisation constituant le fond de cette chambre ; CLAIM Oil burner comprising, on the one hand, a vaporization chamber receiving part of the combustion air, called primary air, and the oil to be vaporized in contact with the vaporization wall constituting the bottom of this chamber; d'autre part, une chambre de combustion, comprise entre une paroi qui la sé pare de la chambre de vaporisation et dans laquelle est ménagée une série annulaire d'ori fices pour le passage du mélange de vapeur de mazout et d'air primaire et une autre paroi qui la sépare de l'extérieur au voisinage des orifices susdits et dans laquelle sont ménagés, à un niveau supérieur à celui de ces orifices, de nombreux trous pour l'entrée d'une quan tité supplémentaire d'air dénommée air se condaire , nécessaire pour permettre la com bustion des vapeurs de mazout, la paroi de va porisation étant en contact avec la paroi de sé paration des deux chambres susdites, on the other hand, a combustion chamber, comprised between a wall which separates it from the vaporization chamber and in which is formed an annular series of openings for the passage of the mixture of oil vapor and primary air and another wall which separates it from the outside in the vicinity of the aforementioned orifices and in which are formed, at a level higher than that of these orifices, numerous holes for the entry of an additional quantity of air called air se condaire, necessary to allow combustion of the fuel oil vapors, the ventilation wall being in contact with the separating wall of the two aforementioned chambers, caracté risé en ce que la paroi de vaporisation est sus ceptible d'âtre chauffée par conduction de la chaleur absorbée par la paroi de séparation des deux chambres susdites, par le fait que cette dernière paroi est en contact avec la paroi de vaporisation sur toute sa longueur et par le fait que, dans une coupe faite au niveau des orifices par lesquels le mélange d'air primaire et de mazout passe de la chambre de vaporisa- tion dans la chambre de combustion, character ized in that the vaporization wall is susceptible to hearth heated by conduction of the heat absorbed by the partition wall of the aforesaid two chambers, by the fact that the latter wall is in contact with the vaporization wall over its entire length and by the fact that, in a section made at the level of the openings through which the mixture of primary air and fuel oil passes from the vaporization chamber into the combustion chamber, la section de métal offerte au passage de la chaleur entre les orifices est plus grande que la section de ceux-ci au même niveau et en ce que la sec tion de passage du mélange d'air primaire et de vapeur de mazout à travers chacun de ces orifices est suffisamment petite pour empêcher la propagation d'une flamme vers la chambre de vaporisation. SOUS-REVENDICATIONS 1. the section of metal offered to the passage of heat between the orifices is greater than the section of the latter at the same level and in that the section of passage of the mixture of primary air and fuel oil vapor through each of these orifices is small enough to prevent the propagation of a flame to the vaporization chamber. SUB-CLAIMS 1. Brûleur suivant la revendication, carac térisé en ce qu'entre les orifices par lesquels le mélange d'air primaire et de mazout sort de la chambre de vaporisation et les premiers trous par lesquels l'air secondaire pénètre dans la chambre de combustion, le mélange d'air primaire et de mazout est dévié progressive ment afin de longer régulièrement la paroi ex térieure au niveau des trous d'entrée de l'air secondaire, et en ce que l'a partie<B>dé</B> la paroi de séparation des deux chambres susdites qui s'étend entre le niveau des orifices susdits et celui des trous inférieurs pour le passage de l'air secondaire s'écarte légèrement de la paroi extérieure vers le haut. Burner according to claim, characterized in that between the orifices through which the mixture of primary air and fuel oil leaves the vaporization chamber and the first holes through which the secondary air enters the combustion chamber, the mixture of primary air and fuel oil is gradually deflected in order to run regularly along the outer wall at the level of the secondary air inlet holes, and in that the part <B> de </B> the wall separating the aforesaid two chambers which extends between the level of the aforesaid orifices and that of the lower holes for the passage of the secondary air deviates slightly from the outer wall upwards. 2. Brûleur suivant la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce qu'en regard des trous d'entrée d'air secondaire, la paroi de séparation des deux chambres susdites présente vers la chambre de combustion une surface correspondant à une portion de tore dont l'axe est confondu avec l'axe du brûleur et dont la circonférence génératrice a son cen tre un peu au-dessus des trous supérieurs d'en trée d'air secondaire et un peu à l'extérieur de la paroi extérieure du brûleur dans laquelle ces trous sont ménagés et en ce que les trous d'entrée d'air secondaire ménagés dans la moi tié supérieure de la partie présentant ces 2. Burner according to claim and sub-claim 1, characterized in that, facing the secondary air inlet holes, the partition wall of the aforementioned two chambers has a surface towards the combustion chamber corresponding to a portion toroid whose axis coincides with the axis of the burner and whose generating circumference has its center a little above the upper secondary air inlet holes and a little outside the outer wall of the burner in which these holes are formed and in that the secondary air inlet holes formed in the upper half of the part having these trous ont une section transversale plus petite qu'au moins la plupart de ceux dans la moitié infé rieure de ladite partie. 3. Brûleur suivant la sous-revendication 2, d'ans lequel les trous d'entrée d'air secondaire sont disposés en colonnes, caractérisé en ce que la distance entre les bords des trous de deux colonnes adjacentes est au minimum égale au diamètre des trous de plus grand dia mètre et au maximum égale à deux fois le dia mètre de ces trous. 4. holes have a cross section smaller than at least most of those in the lower half of said part. 3. Burner according to sub-claim 2, in which the secondary air inlet holes are arranged in columns, characterized in that the distance between the edges of the holes of two adjacent columns is at least equal to the diameter of the holes larger in diameter and at most equal to twice the diameter of these holes. 4. Brûleur suivant la revendication, carac térisé en ce que la conduite d'amenée de ma zout pénètre avec jeu dans la chambre de vaporisation et présente un collier qui est ap pliqué de manière étanche contre la paroi laté rale de cette chambre au moyen d'un man chon vissé dans une tubulure de cette paroi, le diamètre intérieur de ce manchon étant plus grand que le diamètre extérieur de la conduite. Burner according to claim, characterized in that the supply pipe of my zout penetrates with play into the vaporization chamber and has a collar which is applied tightly against the side wall of this chamber by means of a sleeve chon screwed into a pipe of this wall, the internal diameter of this sleeve being greater than the external diameter of the pipe.
CH324076D 1954-01-29 1955-01-26 Oil burner CH324076A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE324076X 1954-01-29
BE70155X 1955-01-07

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH324076A true CH324076A (en) 1957-08-31

Family

ID=25656598

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH324076D CH324076A (en) 1954-01-29 1955-01-26 Oil burner

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH324076A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH324076A (en) Oil burner
CH177397A (en) Gas heater.
FR2479428A1 (en) Gas fired boiler with pressurised air supply - condenses steam formed in products of combustion and has combustion air supplied to space between inner and outer housings
BE534710A (en)
FR1464330A (en) Burner for appliances burning combustible gases
US1439917A (en) Priming horn
BE526089A (en)
EP1172607A1 (en) Gas burner with increased power
US1232693A (en) Liquid-fuel stove or burner.
BE475364A (en)
CH115878A (en) Heating installation by viscous liquid fuel.
CH125157A (en) Process for preparing a combustible gas, starting from liquid hydrocarbons.
BE474111A (en)
CH181759A (en) Charcoal burner.
BE420335A (en)
CH355460A (en) Steam generator
CH333848A (en) Liquid hydrocarbon burner
CH339690A (en) Apparatus for producing a combustible gas from combustible oils, in particular fuel oil
BE513994A (en)
BE364813A (en)
CH240039A (en) A process for the production of high pressure steam, and a vaporization apparatus for carrying out this process.
BE561981A (en)
CH110373A (en) Burner for liquid fuel.
BE408417A (en)
CH109204A (en) Burner for heavy liquid fuels.