CH183284A - Connection of a branch pipe to a main pipe with a curvilinear straight section. - Google Patents

Connection of a branch pipe to a main pipe with a curvilinear straight section.

Info

Publication number
CH183284A
CH183284A CH183284DA CH183284A CH 183284 A CH183284 A CH 183284A CH 183284D A CH183284D A CH 183284DA CH 183284 A CH183284 A CH 183284A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
main pipe
pipe
blades
axis
welded
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Company The Babcock Wilcox
Original Assignee
Babcock & Wilcox Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Babcock & Wilcox Co filed Critical Babcock & Wilcox Co
Publication of CH183284A publication Critical patent/CH183284A/en

Links

Landscapes

  • Branch Pipes, Bends, And The Like (AREA)

Description

  

  Raccordement d'une conduite de branchement à une conduite principale  de section droite curviligne.    Cette invention est relative à un raccor  dement d'une conduite de branchement à une  conduite principale de section droite curvi  ligne.  



  Elle est particulièrement     destinée    à être  appliquée lorsqu'il s'agit de raccordements  (le conduites de forme cylindrique et de sec  tion circulaire.  



  La conduite principale et la conduite de  branchement peuvent ou bien être de mêmes  dimensions ou bien la conduite de branche  ment peut être de dimensions plus petites  que l'autre, comme c'est le cas, par exemple,  lorsqu'un tuyau de branchement de petit dia  mètre se raccorde à une conduite principale  d'un diamètre plus grand, ou encore lors  qu'un tuyau d'évacuation est branché sur une  conduite principale soumise à une forte pres  sion.  



       Le    raccordement selon l'invention pour  rait également s'appliquer aux conduites  pour le vide, et pourrait en particulier s'ap-         pliquer,    par exemple, aux tuyaux d'un très  grand diamètre.  



  Le problème que posent les raccords du  genre mentionnés résulte de     l'échancrage    de  la paroi de la conduite principale à l'en  droit où la conduite de branchement doit  s'y raccorder. Le trou interrompt la con  tinuité de la paroi de la conduite princi  pale dans le sens de la circonférence, en  laissant en fait un anneau ouvert entre deux  plans parallèles à l'axe de cette conduite et  tangents au trou, les pressions s'exerçant de  puis l'intérieur tendant à ouvrir cet anneau,  tandis que les pressions agissant de l'exté  rieur tendent à le fermer. Rien n'est prévu  pour résister à ces charges, à l'exception du  métal adjacent des anneaux ininterrompus de  la. conduite principale qui se trouvent des  deux côtés, lequel métal adjacent se trouve  ainsi soumis .à des efforts excessifs.

   Tout le  problème consiste donc à éviter ces efforts  excessifs imposés au métal de la conduite      principale au delà des plans perpendiculaires  à l'axe de cette conduite et tangents au trou  et à supporter l'anneau ouvert qui se trouve  entre ces plans.  



  Jusqu'à présent, il a été d'usage, dans ce  but, de renforcer les bords du métal autour  de l'orifice par application, sur la périphérie  de ce dernier, d'un anneau de métal de lar  geur et d'épaisseur constantes, soudé, rivé ou  maintenu en place de toute autre manière et  suivant les bords de cet orifice.  



  Cette façon de renforcer la paroi d'une  conduite principale perforée conduit, d'abord,  à un gaspillage de métal puisque le renfort  présente une section surabondante dans des  zones où les tensions restent faibles.  



  En fait, il se peut très bien que, dans  certaines circonstances, l'effet produit par  des anneaux de renforcement soit plus préju  diciable qu'utile et que ces anneaux affai  blissent la construction en imposant de nou  veaux efforts localisés auxquels le métal  n'est pas capable de résister.  



  Dans le but de remédier à ces inconvé  nients, le raccordement selon l'invention pré  sente une conduite principale renforcée' par  au moins une partie suivant la surface de  cette conduite principale et ayant, dévelop  pée dans un plan, la forme d'un losange  dont le grand axe est perpendiculaire à l'axe  de la conduite principale, l'épaisseur de cette  partie, mesurée perpendiculairement à la  surface de la conduite principale, augmen  tant progressivement des extrémités du grand  axe du losange aux extrémités -du petit axe  de celui-ci.  



  Au dessin annexé on a représenté, à titre  d'exemples, plusieurs formes d'exécution de  l'objet de l'invention.  



  La fia. 1 est une vue en plan d'une pre  mière forme d'exécution;  La fia. 2 est une coupe suivant la     ligne     2-2 de la fia. 1;  La fia. 3 est une coupe suivant la ligne  3-3 de la fia. 1;  La     fig.    4 montre, à plus petite échelle,  une vue latérale     ec    l'ensemble représenté aux  fia. 1, 2 et 3;    La fia. 5 est une vue en plan d'une autre  forme d'exécution;  La     fig.    6 est une coupe suivant la ligne  6-6 de la fia. 5;  La fia. 7 est une coupe suivant la ligne  7-7 de la fia. 5;  La fia. 8 montre une coupe analogue à  celle représentée à la fia. 6 d'une variante  de ce raccordement;  La fia. 9 est une élévation latérale d'une  autre forme d'exécution;  La fia. 10 est une coupe suivant la ligne  10-10 de la fia. 9;

    La fia. 11 est une élévation latérale d'une  quatrième forme d'exécution;  La fia. 12 est un plan par-dessous du  raccord représenté à la fia. 11;  La fia. 13 montre une coupe analogue à  celle représentée à la fia.     \?    d'une variante;  Les fia. 14 et 15 montrent une autre  forme d'exécution.  



  Dans la première forme d'exécution, la  partie est une bride rapportée 6, 7, 8 et 9,  appliquée sur la conduite principale 1 et  amenée en contact, à l'endroit de sa partie  la plus large<I>A, B,</I> avec les côtés du tuyau  de branchement 3 auquel elle est soudée à  la soudure autogène, comme représenté, bien  que cela ne soit pas indispensable, car ladite  bride peut avoir toute son efficacité sans être  reliée au tuyau de branchement 3 ou même  sans toucher celui-ci. La bride, développée  dans un plan, a la forme d'un losange dont  le grand axe est perpendiculaire à l'axe de  la conduite 1.

   L'épaisseur de la bride, me  surée perpendiculairement à la surface de la  conduite 1, augmente progressivement des  extrémités 11 et 12 aux extrémités<I>A</I> et<I>B.</I>  Dans la variante représentée à la fia. 13, la  bride de renforcement a ses branches situées  d'un même côté d'un plan passant par les  axes des conduites 1 et 3     réunies:    par une  entretoise 30, respectivement 31, soudée à  ces branches et à la conduite principale.  



  Dans la forme d'exécution qui est repré  sentée aux fia. 5, 6 et 7, la partie de renfor  cement est une bride rapportée formée de      lames de métal 16, 17, 18 ayant chacune la  même épaisseur que celle de la paroi de la  conduite principale 19, appliquée de champ  sur cette conduite et soudées chacune sépa  rément à, cette conduite, comme cela est     in-          diqu,_:    cri 20, 21 et 22.

   En employant des  lames qui sont de même épaisseur que la       matière    dont est fait la conduite 19, on  s'expose moins à brûler l'une ou l'autre des  pièces au moment de la soudure, attendu  qu'il faut pour les deux la même chaleur de  soudage.     Ires    lames intérieures 16 qui se  trouvent de chaque côté sont soudées ensem  ble par leurs extrémités en 23 et 24, de façon  due la bride développée dans un plan aurait  la forme d'un losange .dont le grand axe se  rait perpendiculaire à l'axe de la conduite  19. Les lames extérieures 17, 18 sont succes  sivement plus courtes que les lames 16 et la  largeur de chaque lame augmente progressi  vement en allant de l'extrémité vers le mi  lieu. Les lames extérieures 17, 18 pourraient,  par exemple, aussi être plus longues que les  lames 16.

   Ces lames 16 pourraient ou ne  pourraient pas toucher le tuyau de branche  ment 14.  



  Dans la variante qui est représentée à la       fig.    8, au bord du trou 25 de la conduite  principale, est soudé le tuyau de branche  ment 26 dont l'axe forme un angle autre  qu'un angle droit avec l'axe de cette conduite  qui est renforcée, de la même façon que celle  représentée aux     fig.    5 à 7, par une bride  formée par des lames de métal 27, 28, 29,  chacune de ces lames étant soudées à la con  duite principale, comme figuré en 30, 31 et  32.  



  Selon la forme d'exécution qui est repré  sentée aux     fig.    9 et 10, la disposition est la  même que celle qui est décrite en référence  aux     fig.    1, 2 et 3, sauf que les axes des con  duites ne se coupent pas. C'est     pourquoi    on  s'est servi des mêmes chiffres de référence.  



  Aux     fig.        lli    et 12, on voit une forme  d'exécution du raccordement présentant un  tuyau de branchement et une conduite prin  cipale cylindrique et tous deux de même dia  mètre.    L'échancrure de la conduite principale  est ici relativement plus grande que dans les  autres formes d'exécution représentées. Dans  ces conditions, il est bon que la pièce de ren  forcement en forme de losange arqué se pro  longe essentiellement tout autour du conduit  principal. La partie de renforcement de la  conduite principale 35 est constituée par une  bride rapportée formée par les deux éléments  38 et 39 qui ne touchent pas la conduite de  branchement 37 et s'étendent autour de la  conduite 35.

   Les extrémités correspondantes  des éléments 38 et 39 sont soudées ensemble  et les extrémités de la     \bride    ainsi formée  sont soudées ensemble par la soudure 40 sui  vant une ligne parallèle à l'axe de la con  duite 35.  



  Les     fig.    14 et 15 montrent une autre  forme d'exécution du raccordement. Bien que  cette construction puisse être appliquée aux  raccordements de conduites de toutes les di  mensions, elle est particulièrement applicable  à ceux dans lesquels la conduite de branche  ment est de mêmes dimensions que la con  duite principale.  



  Dans le raccordement qui est représenté  aux     fig.    14 et 15, une conduite principale 35  se     raccorderà    une conduite de branchement  41 .du même diamètre qu'elle. La conduite  principale est renforcée par une bride rap  portée formée par les lames 45 et 46 dispo  sées d'un des côtés du tuyau de branchement  41, et les lames similaires 45' et 46' disposées  de l'autre côté. Ces lames sont soudées de  champ à la conduite 35. -Les extrémités cor  respondantes des lames 45 et 45' sont soudées  ensemble en 47, tandis que les extrémités  correspondantes des lames 46, 46' se croisent  et sont soudées en 48. Les lames 45, 45', 46  et 46' ont la même épaisseur que la paroi de  la conduite 35.

   La bride ainsi formée, déve  loppée dans un plan a, comme dans les exem  ples précédents, la forme d'un losange dont  le grand axe est dirigé perpendiculairement  à l'axe longitudinal de la conduite principale  35.     Outre    la bride décrite, le raccordement  selon les     fig.    14 et 15 comporte encore des  lames de renforcement auxiliaires 42, 43,      44, 42', 43' et 44'. Ces lames auxiliaires  ne sont pas raccordées par leurs extrémités,  comme les lames 45, 45' et 46, 4G'. Elles  sont disposées de part et d'autre de l'axe  longitudinal de la bride et soudées à la con  duite principale. Entre les lames auxiliaires  adjacentes sont disposées des entretoises 49  et 50 soudées à ces lames.

   De ces entre  toises sont également disposées entre les  lames auxiliaires 44, 44' et les lames 45, 45'  de la bride et soudées à ces lames. Ces entre  toises peuvent également être soudées au  corps de la conduite<B>35.</B> Les lames auxi  liaires suivent la forme du contour de la  bride et s'écartent les unes des autres à leurs  extrémités. Les entretoises les réunissent  entre elle à ces extrémités.  



  Les raccordements qui précèdent sont par  ticulièrement applicable aux conduites de  grandes dimensions, telles que celles qu'on  emploie dans certaines. constructions de bar  rages ou digues dans lesquelles le diamètre  des conduites principales peut mesurer jus  qu'à 9 mètres avec des conduites de bran  chement d'environ 4,50 mètres de diamètre  et même davantage.  



  On comprendra que la partie de renfor  cement peut être une bride rapportée, coulée  forgée, formée de lamelles ou de pièces sou  dées à la soudure autogène, ou bien cette  partie peut être venue de fabrication avec     la,     conduite principale elle-même.  



  Il va de soi également que l'invention  est applicable non seulement aux raccorde  ments de conduites en tôle d'acier, mais aussi  aux raccordements venus de fonderie ou en  béton armé.



  Connection of a branch pipe to a main pipe with a curvilinear straight section. This invention relates to a connection of a branch pipe to a main pipe of straight section curved line.



  It is particularly intended to be applied when it comes to connections (pipes of cylindrical shape and circular cross section.



  The main and branch line may either be the same size or the branch line may be smaller than the other, as is the case, for example, when a branch pipe small diameter is connected to a main pipe with a larger diameter, or when a drain pipe is connected to a main pipe subjected to high pressure.



       The connection according to the invention could also be applied to vacuum pipes, and could in particular apply, for example, to pipes of a very large diameter.



  The problem with fittings of the type mentioned results from the indentation of the wall of the main pipe at the right where the branch pipe is to be connected. The hole interrupts the continuity of the wall of the main pipe in the direction of the circumference, leaving in fact an open ring between two planes parallel to the axis of this pipe and tangent to the hole, the pressures being exerted by then the interior tending to open this ring, while the pressures acting from the exterior tend to close it. Nothing is intended to withstand these loads, except the adjacent metal of the unbroken rings of the. main pipe which are on both sides, which adjacent metal is thus subjected to excessive stresses.

   The whole problem therefore consists in avoiding these excessive forces imposed on the metal of the main pipe beyond the planes perpendicular to the axis of this pipe and tangent to the hole and in supporting the open ring which is located between these planes.



  Until now, it has been customary, for this purpose, to reinforce the edges of the metal around the orifice by applying, on the periphery of the latter, a metal ring of width and thickness. constant, welded, riveted or held in place in any other way and following the edges of this hole.



  This way of reinforcing the wall of a perforated main pipe leads, first of all, to a waste of metal since the reinforcement has an overabundant section in areas where the tensions remain low.



  In fact, it may very well be that in certain circumstances the effect produced by reinforcing rings is more detrimental than useful and that these rings weaken the construction by imposing new localized forces to which the metal does not. is not able to resist.



  With the aim of overcoming these drawbacks, the connection according to the invention has a main pipe reinforced by at least a part following the surface of this main pipe and having, developed in a plane, the shape of a diamond. the major axis of which is perpendicular to the axis of the main pipe, the thickness of this part, measured perpendicular to the surface of the main pipe, increases progressively from the ends of the major axis of the rhombus to the ends of the minor axis of that -this.



  The accompanying drawing shows, by way of examples, several embodiments of the object of the invention.



  The fia. 1 is a plan view of a first embodiment; The fia. 2 is a section taken along line 2-2 of the fia. 1; The fia. 3 is a section taken along line 3-3 of the fia. 1; Fig. 4 shows, on a smaller scale, a side view of the assembly shown in fia. 1, 2 and 3; The fia. 5 is a plan view of another embodiment; Fig. 6 is a section taken along line 6-6 of the fia. 5; The fia. 7 is a section taken along line 7-7 of the fia. 5; The fia. 8 shows a section similar to that shown in fia. 6 of a variant of this connection; The fia. 9 is a side elevation of another embodiment; The fia. 10 is a section taken along line 10-10 of the fia. 9;

    The fia. 11 is a side elevation of a fourth embodiment; The fia. 12 is a plan from below of the connector shown at fia. 11; The fia. 13 shows a section similar to that shown in fia. \? of a variant; The fia. 14 and 15 show another embodiment.



  In the first embodiment, the part is an added flange 6, 7, 8 and 9, applied to the main pipe 1 and brought into contact, at the location of its widest part <I> A, B, </I> with the sides of the branch pipe 3 to which it is welded to the autogenous weld, as shown, although this is not essential, because said flange can have all its effectiveness without being connected to the branch pipe 3 or even without touching this one. The flange, developed in a plane, has the shape of a diamond whose major axis is perpendicular to the axis of pipe 1.

   The thickness of the flange, me surée perpendicular to the surface of the pipe 1, gradually increases from the ends 11 and 12 to the ends <I> A </I> and <I> B. </I> In the variant shown in the fia. 13, the reinforcing flange has its branches located on the same side of a plane passing through the axes of the pipes 1 and 3 joined together: by a spacer 30, respectively 31, welded to these branches and to the main pipe.



  In the embodiment which is represented in fia. 5, 6 and 7, the reinforcing part is an attached flange formed of metal strips 16, 17, 18 each having the same thickness as that of the wall of the main pipe 19, applied with a field on this pipe and each welded separately to, this conduct, as indicated, _: cry 20, 21 and 22.

   By using blades which are of the same thickness as the material from which the pipe 19 is made, there is less exposure to burning one or the other of the parts at the time of welding, since both are necessary. same welding heat. Ires internal blades 16 which are on each side are welded together by their ends at 23 and 24, so that the flange developed in a plane would have the shape of a rhombus. Whose major axis would be perpendicular to the axis of the pipe 19. The outer blades 17, 18 are successively shorter than the blades 16 and the width of each blade increases progressively from the end towards the middle. The outer blades 17, 18 could, for example, also be longer than the blades 16.

   These blades 16 may or may not touch the branch pipe 14.



  In the variant which is shown in FIG. 8, at the edge of the hole 25 of the main pipe, is welded the branch pipe 26 whose axis forms an angle other than a right angle with the axis of this pipe which is reinforced, in the same way as that shown in fig. 5 to 7, by a flange formed by metal blades 27, 28, 29, each of these blades being welded to the main duct, as shown at 30, 31 and 32.



  According to the embodiment which is represented in FIGS. 9 and 10, the arrangement is the same as that which is described with reference to FIGS. 1, 2 and 3, except that the axes of the pipes do not intersect. That is why we used the same benchmarks.



  In fig. 11 and 12 show an embodiment of the connection having a branch pipe and a cylindrical main pipe and both of the same diameter. The notch in the main pipe is here relatively larger than in the other embodiments shown. Under these conditions, it is good for the arched diamond-shaped reinforcement piece to extend essentially all around the main duct. The reinforcing part of the main pipe 35 is constituted by an attached flange formed by the two elements 38 and 39 which do not touch the branch pipe 37 and extend around the pipe 35.

   The corresponding ends of the members 38 and 39 are welded together and the ends of the flange thus formed are welded together by the weld 40 along a line parallel to the axis of the pipe 35.



  Figs. 14 and 15 show another embodiment of the connection. While this construction can be applied to pipe connections of all sizes, it is particularly applicable to those where the branch pipe is the same size as the main pipe.



  In the connection which is shown in fig. 14 and 15, a main pipe 35 connects to a branch pipe 41 of the same diameter as it. The main pipe is reinforced by a mounted rap flange formed by the blades 45 and 46 arranged on one side of the branch pipe 41, and similar blades 45 'and 46' arranged on the other side. These blades are field welded to the pipe 35. The corresponding ends of the blades 45 and 45 'are welded together at 47, while the corresponding ends of the blades 46, 46' cross each other and are welded at 48. The blades 45 , 45 ', 46 and 46' have the same thickness as the wall of pipe 35.

   The flange thus formed, developed in a plane has, as in the preceding examples, the shape of a rhombus, the major axis of which is directed perpendicular to the longitudinal axis of the main pipe 35. In addition to the flange described, the connection according to fig. 14 and 15 further comprises auxiliary reinforcing blades 42, 43, 44, 42 ', 43' and 44 '. These auxiliary blades are not connected by their ends, like blades 45, 45 'and 46, 4G'. They are arranged on either side of the longitudinal axis of the flange and welded to the main pipe. Between the adjacent auxiliary blades are arranged spacers 49 and 50 welded to these blades.

   These spacers are also arranged between the auxiliary blades 44, 44 'and the blades 45, 45' of the flange and welded to these blades. These spacers can also be welded to the body of the pipe <B> 35. </B> The auxiliary blades follow the shape of the contour of the flange and separate from each other at their ends. The spacers join them together at these ends.



  The above connections are particularly applicable to large pipes, such as those used in some. constructions of dams or dikes in which the diameter of the main pipes can measure up to 9 meters with branch pipes of about 4.50 meters in diameter and even more.



  It will be understood that the reinforcing part can be an attached flange, cast forged, formed of lamellae or parts welded by autogenous welding, or else this part can be manufactured with the main pipe itself.



  It also goes without saying that the invention is applicable not only to the connections of pipes made of sheet steel, but also to the connections coming from foundry or reinforced concrete.

 

Claims (1)

REVENDICATION Raccordement d'une conduite de branche ment à une conduite principale de section droite curviligne, caractérisé en ce que la conduite principale est renforcée par au moins une partie, suivant la surface de cette conduite principale et ayant, développée dans un plan, la forme d'un losange dont le grand axe est perpendiculaire à l'axe de la conduite principale, l'épaisseur de cette par tie, mesurée perpendiculairement à la sur face de la conduite principale, augmentant progressivement des extrémités du grand axe du losange aux extrémités du petit axe de celui-ci. CLAIM Connection of a branch pipe to a main pipe of curvilinear straight section, characterized in that the main pipe is reinforced by at least one part, following the surface of this main pipe and having, developed in a plane, the shape of a rhombus whose major axis is perpendicular to the axis of the main pipe, the thickness of this part, measured perpendicular to the surface of the main pipe, gradually increasing from the ends of the major axis of the rhombus to the ends of the small axis of it. SOUS-REVENDICATIONS 1 Raccordement suivant la revendication, de deux corps cylindriques ayant approxima tivement le même diamètre, caractérisé en ce que la partie susmentionnée est une bride de renforcement rapportée qui en toure complètement la conduite principale. 2 Raccordement suivant la revendication, ca ractérisé par le fait que la partie sus mentionnée est une bride de renforcement rapportée formée de lames dont chacune est fixée à la conduite principale. 3 Raccordement suivant la revendication et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que cchacune des lames est soudée à la conduite principale et a la même épais seur que la paroi de cette conduite. SUB-CLAIMS 1 Connection according to claim, of two cylindrical bodies having approximately the same diameter, characterized in that the aforementioned part is an added reinforcing flange which completely surrounds the main pipe. 2 Connection according to claim, ca ractérisé in that the aforementioned part is an added reinforcing flange formed of blades each of which is fixed to the main pipe. 3 Connection according to claim and sub-claim 2, characterized in that cchacune of the blades is welded to the main pipe and has the same thickness as the wall of this pipe. 4 Raccordement suivant la revendication et la sous-revendication 2, caractérisé en ce qu'il présente en outre des lames de ren forcement auxiliaires disposées de part et d'autre de l'axe longitudinal de la bride, les extrémités correspondantes de ces lames auxiliaires étant écartées les unes des au tres et réunies entre elles par des entre toises qui leur sont soudées ainsi qu'au corps de la conduite principale. 4 Connection according to claim and sub-claim 2, characterized in that it further has auxiliary reinforcing blades arranged on either side of the longitudinal axis of the flange, the corresponding ends of these auxiliary blades being spaced apart from each other and joined to one another by cross bars which are welded to them and to the body of the main pipe.
CH183284D 1932-06-25 1933-06-24 Connection of a branch pipe to a main pipe with a curvilinear straight section. CH183284A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US183284XA 1932-06-25 1932-06-25

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH183284A true CH183284A (en) 1936-03-31

Family

ID=21787374

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH183284D CH183284A (en) 1932-06-25 1933-06-24 Connection of a branch pipe to a main pipe with a curvilinear straight section.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH183284A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE964007C (en) * 1954-06-05 1957-05-16 Eisen & Stahlind Ag Reinforcement of pipe branches

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE964007C (en) * 1954-06-05 1957-05-16 Eisen & Stahlind Ag Reinforcement of pipe branches

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2471537A1 (en) SAFETY ELEMENT PREVENTING THE FLOW OF A FLUID IN CASE OF BREAKAGE OF PIPING
FR2648209A1 (en) CONNECTING COLLAR FOR EXHAUST LINE
CH183284A (en) Connection of a branch pipe to a main pipe with a curvilinear straight section.
FR2687465A1 (en) CONNECTING TUBING FOR A HEAT EXCHANGER FLUID BOX AND FLUID BOX PROVIDED WITH SUCH A TUBING.
CH239430A (en) Hollow body flange.
FR2733528A1 (en) Elbow for rainwater channel
FR3013095A1 (en) COVER TO SHUT AN OPENING
FR2566821A1 (en) Assembly device forming a self-aligning and unremovable bolt for assembling two contiguous sheetings
FR2571793A1 (en) TUBE COUPLING DEVICE, PARTICULARLY SUITABLE FOR THE INSTALLATION OF PILES FOR SEA DRILLING PLATFORMS
BE557445A (en)
BE484433A (en)
BE564527A (en)
BE376535A (en)
BE498704A (en)
BE362278A (en)
CH283857A (en) Device for connecting two pipes.
FR2567931A1 (en) Apparatus intended particularly for making kerbstone joints
CH461394A (en) Syphoid box
CH177336A (en) Large section tubular metal body.
BE655417A (en)
BE527123A (en)
BE534159A (en)
BE458479A (en)
FR2703090A1 (en) Moulded wall panel end joint
BE451050A (en)