Machine à broder à points plats imitant l'ouvrage à la main. La présente invention a pour objet une machine à broder à points plats imitant l'ou vrage à la main et du type dans lequel on utilise plusieurs fils qui travaillent alternati vement.
La machine à broder suivant l'invention est caractérisée en ce que le changement des fils s'effectue suivant une loi prédéterminée, modifiable à volonté pendant le travail, et en ce que le transport de l'étoffe à broder reste toujours. constant et correspond au point nor mal, de telle sorte que le ou les fils au repos s'étendent, au-dessous de l'étoffe, sur une lon gueur correspondant à la somme des lon gueurs des points normaux -exécutés pendant ce temps par le fil pris par l'aiguille.
Cette machine peut servir à exécuter outre le point de chaînette usuel, d'autres points convenant particulièrement pour la production de broderies imitant les ouvrages à la main (point plat, de Hongrie, point de vant, arrière, lancé, etc.), ainsi que des points nouveaux avec des effets de nuancé et poin tillé.
La machine - peut avantageusement être du type -dans, lequel le point de chaînette est exécuté à l'aide d'un crochet et une manivelle sert pour diriger l'étoffe à broder dans toute direction convenable sous le pied de la ma chine. On. peut donner la préférence à ce type d'aiguille et de point, car tout en évitant le chargement de navettes, il permet l'emploi de fils de titre et de qualité très variés qui se raient difficiles à travailler par les aiguilles normales employées sur les mâchines. à cou dre.
Toutefois, on peut obtenir les mêmes ré sultats sur une machine fonctionnant avec des aiguilles normales et des navettes.
La machine à broder permet d'effectuer des points -de longueur différente tout en sou mettant toujours l'étoffe à un transport cor respondant à la longueur d'un point normal.
La formation des points telle qu'indiquée ci-dessus, offre plusieurs avantages impor- tarets. Les points longs étant obtenus par un transport de l'étoffe -de longueur normale, l'exécution de tout dessin même dans ses dé tails et l'emploi des tissus qui se fronceraient s'ils devaient subir un transport correspon dant à un point long sont considérablement facilités. Comme le. point long est produit au-dessous -de l'étoffe à broder, le dessin est plus facile à suivre et les points ne peuvent être soulevés par le pied de la machine, de sorte que la réussite de la broderie est par faite.
La machine peut comporter un dispositif commandé à la main pour permettre, pendant le travail de la machine, de diminuer à vo lonté ou même".de réduire à zéro la longueur de transport du tissu, -de telle sorte que l'on peut terminer le point exactement. aux. mar ges .du dessin pour la. course -de retour.
Un dispositif peut également être prévu pour faire varier automatiquement la lon gueur .de transport -du tissu en fonction 'de la nature des fournitures employées simultané ment.
Au moyen -d'un dispositif que l'on peut appliquer. à la machine et qui est commandé convenablement par le genou, 'comme décrit ci-après, on peut obtenir des points de toute longueur voulue, de sorte qu'il est possible d'obtenir le remplissage de dessins d'un bord à l'autre, ce qui- imite le point lancé.
Les -distributeurs des fils peuvent être commandés par une came unique que l'on peut changer facilement et rapidement et dont le profil détermine le type de point exécuté par la machine.
Un dispositif de débrayage qui met la came hors d'action et permet à la machine d'effectuer le point de chaînette normal peut être prévu.
On peut obtenir -de cette façon toutes sortes de points: soit en imitant des points or dinairement exécutés à la main, soit en créant des points nouveaux et ce simplement en changeant Ta came commandant les distribu teurs et en faisant usage de fils de grosseurs et de teintes différentes. Un point imitant le point lancé pourra être obtenu par l'entrelacement de deux fils, dont l'un, par exemple, est -en soie et l'autre en coton fin. Le fil en soie reste inactif pen dant que celui en coton effectue trois points normaux et s'étend sous l'étoffe sur une Ion gueur correspondant à, quatre points nor maux.
Par l'entrelacement de trois fils dont deux 'forment -des points longs et alternés en tre eux et l'autre des points courts qui restent cachés sous les précédents formant une épais seur ou bourre, on obtient un point souple et en relief qui devrait être effectué, dans l'ou vrage à la main, en deux reprises et sans pou voir obtenir la précision -donnée par la ma chine.
Par l'entrelacement de trois fils de coton de tonalités différentes, on obtient des bro deries présentant des effets nuancés très beaux qui donnent l'illusion du changement de couleur des fils.
Enfin, le dispositif automatique -de com- mand-e de la longueur d'entraînement du tissu peut concourir rà, augmenter l'impression de relief des effets ainsi obtenus.
Les dessins ci-joints montrent, à titre d'exemle, plusieurs formes .d'exécution de la, machine -à broder suivant l'invention.
La fig. 1 est une vue frontale de la ma chine; .
La fig. 2 en est une vue postérieure par tielle; La fig. 3 est une vue de côté de la coin- mande de la came; La. fig. 4 est une vue de côté du dispositif d'arrêt du transport du tissu; La fig. 5 représente à plus grande échelle la biellette .de commande du distributeur; La fig. 6 est une vue par-dessous de la machine;
Les fig. 7 et -8 sont respectivement une vue de côté et longitudinale de la commande -de la biellette du distributeur; Les fig. 9 et 10 montrent en vue frontale et -de côté un dispositif commandé par le ge nou de l'ouvrir et servant à obtenir à volonté, pendant le travail, des points de toutes Ion- geurs voulues; La fig. 11 est une variante dans laquelle on emploie les distribuateurs usuels des ma chines à crochet;
La fig. 12 est une .deuxième variante mon trant schématiquement l'application du sys- tùme aux machines à aiguilles normales et na vettes; La fig. 13 montre un autre mode de réali sation de la distribution des fils; Les fig. 1.4, 15, 16, 17, 18,. 19, 20, 21 montrent enfin schématiquement, en coupe et en vue en plan, quatre types de points pou vant être obtenus par la nouvelle machine;
Les fig. 22 et 23 sont respectivement des vues de bout et de front de la machine munie -d'un dispositif de changement de vitesse de la came et,d'un mécanisme -de variation automa tique de la longueur des points.
La fig. 22a est une vue partielle analogue à la fig. 22, les organes antérieurs de cette figure étant toutefois supprimés pour mon trer le -détail -de la commande automatique de la longueur -des points.
Sur les fig. 1, 2 et 6, la table 1 de la ma chine porte à sa face inférieure les; organes de transmission du mouvement au distributeur .des fils, 2 indique l'arbre usuel qui reçoit à. l'une de ses, extrémités un mouvement rec tiligne alterné à l'aide d'un levier coudé porté par le support 3 et porte à l'autre extrémité une vis sans fin 4 fonctionnant comme cré maillère pour l'engrenage correspondant 5. L'arbre 2 peut recevoir également un mouve ment .de rotation autour de son axe à l'aide du, manchon fendu 6, des couples de roues co niques 7 et 7' et de la manivelle de -direc tion 8 (commandant aussi l'embrayage) por tée par la support 9.
L'arbre 2 a été déplacé de la position qu'il occupe habituellement dans les machines usuelles, puisque l'engrenage 4-5 ne com mande pas directement le distributeur sous la plaque à. aiguille, mais fait tourner un excen trique 10 (fig. 5), sur lequel est enfilé le collier de la biellette 11, dont le corps est muni d'une fente longitudinale 12, dans la quelle peut coulisser le guide 13 monté oscil lant autour du pivot 14.
L'engrenage 5, la biellette 1'1 et le guide 1.3 ainsi que le pivot 14 sont soutenus et gui- ,d6s par le support 15 ayant la forme repré sentée aux fig. 5, 7 et 8 et pivoté par son extrémité inférieure dans la traverse de sup port 16 fixée à la table 1. L'extrémité libre .de la bielle 11 est également en forme -d'an neau et sur cette bielle est figée la traverse 17 portant les trois petits tubes 18, 18a, 18b du distributeur.
Le support 15 est muni -de deux oreilles 19 et 19' auquelles sont figés les ressorts 20 et 20' qui tendent à faire tourner le support autour de son axe, -de sorte que le tube 18b se présente sous la plaque à aiguillé. A une autre oreille 21 faisant saillie -d'un pro longement du support 15 est reliée la tête de la biellette 22 de longueur réglable, dont le pied est pivoté à la manivelle 23 calée à l'une des extrémités de l'arbre 2'4 tournant dans les supports 25 et<B>M</B>, dont le premier se trouve dans la traverse 1.6 et le deuxième est figé à la table 1.
A l'autre extrémité de l'arbre 24 est fixé le bras 27 portant le galet 28 main tenu constamment en contact avec la surface externe de la came 29 par l'action. des res sorts 2:0 et 20'.
La came 29 est calée au moyen du volant moleté 30, sur l'arbre 31 portant l'engrenage 312 en prise avec l'engrenage 33 calé sur l'ar bre 34. L'engrenage 33 est en prise avec le pignon 35 porté par l'arbre 36 duquel peut être rendue solidaire, par l'embrayage37, une autre roue dentée 38 engrenant avec le pignon 39 monté sur l'arbre principal 40 -le la ma chine.
Les engrenages 32, 33, 35 sont enfermés dans le boîtier -de protection 41 dans les pa rois duquel sont pratiqués les supports des arbres 31, 34, 36.
La came 29; a un profil tel qu'elle porte sous la plaque à aiguille au moment voulu l'un des trois tubes 18, 18a, 18b.
Les fig. 22 et 23. montrent une machine munie d'une commande de la came 29- com- portant un changement de vitesse. L'intérêt -de ce dispositif est -de permettre -de remplacer une came 29 déterminée par une autre came demandant une vitesse de rotation -différente par rapport à l'arbre principal de la machine.
L'expérience montre en effet qu'il peut être intéressant que l'arbre 31 de la came 29 puisse tourner quatre fois ou six fois moins vite que, l'arbre principal de la machine tout en laissant la came commandée dans une phase prédéterminée par rapport au cycle gé néral -de la machine.
Ce -changement de vitesse, pris à titre d'exemple, comporte l'arbre 100 commandé par le pignon: 101 recevant, par l'intermé diaire du pignon 102, la commande de l'arbre principal ide la machine.
Sur cet arbre 100 est calée une noix cou lissante 104 que l'on peut déplacer sur ledit arbre et qui permet de commander à. volonté l'arbre 31, soit par le train 105, 106; soit par le train 107, 108 et cela grâce aux broches d'attaque 109 et 110 pouvant être mises l'une ou l'autre en prise et permettant dé con server le phasage -de la came par rapport aux autres mouvements .de la machine.
Le .déplacement de la noix 104 s'effectue à l'aide du levier 111, portant un bouton mo leté 11'2 que l'on peut immobiliser, par exem- ple,-en l'engageant dans des logements d'un carter correspondant eux-mêmes- à une vitesse déterminée-ou au débrayage de la came.
Les fig: 1 et 4 montent le dispositif com mandé à la. main qui permet pendant le tra vail de diminuer ou même à-volonté de ré duire -à zéro le mouvement de déplacement de l'étoffe à broder. Il comporte essentiellement un support 41 fixé à la partie supérieure -de la tête de la machine et sur lequel est pi voté en 42 le bras 43 maintenu toujours en contact, par le ressort 44, avec l'extrémité supérieure de la tige 45 qui commande par son mouvement alternatif le déplacement du pied 46.
Au support 41 est encore pivoté en 47 le levier coudé 48 portant le pivot 49 sur lequel est calé le moyeu @du levier 50 et au quel est fixée l'extrémité du ressort de rap pel 51. Lorsque lé:
levier 50 est poussé en avant par rapport à la brodeuse, de manière à occu per la position 50' indiquée en pointillé, le levier 48 tourne autour du pivot 47 jusqu'à ce qu'il vienne dans la position 48' dans la quelle il empêche le bras 4'3 et par conséquent la tige 45 de se soulever, de sorte que le pied 46 n'accomplit plus aucun mouvement et que l'étoffe ne se déplace pas.
En supposant que la machine travaille avec trois fils et avec la came 29 ayant le pro fil représenté sur la fig. 3, c'est-à-dire le profil correspondant à l'exécution @du point des fig. 20@ .et 21, le fonctionnement est le sui vant: On enfile dans les. trois tubes: 18, 18a et 18b les extrémités de trois fils de matière et couleur désirées, provenant de trois bobines enfilées -dans un support commun fixé à la table.
Lorsque la machine est mise en action, il se produit, outre les mouvement usuels ayant lieu -dans les autres machines pour l'exécution d'un point de chaînette, un mou vement alternatif -de rotation du tube 18b au tour -de l'axe de l'aiguille, déterminé par le mouvement de la biellette 11 actionnée, comme indiqué ci-dessus, par la vis sans fin 4 engrenant avec l'engrenage vertical 5 soli daire de l'excentrique 10.
On, obtient ainsi un point,de chaînette.
Pendant l'exécution de ce premier point, en supposant que le galet 28 -du bras 27 se trouve d'abord en contact avec #la partie du profil de la came 29 désignée par A, da came 29 se sera déplacée de façon que le galet vienne sur le profil de la came désignée par B. Il en résultera une rotation partielle au tour de son axe de l'arbre 24, le tube 18a viendra tourner autour -de l'axe de l'aiguille et la fil porté par ce tube entrera en action et fera un point.
La -came aura entre temps continué à tourner et le galet 28 viendra désormais sur la partié -du profil de la came désignée par C, ce"qui obligera le tube 18 et le-fil corres pondant à -entrer en action pour faire un point. La section -du profil -de la came dési gnée<I>par B'</I> et identique au profil <I>B</I> entrera en ce moment en action et la machine fera de nouveau un point avec le fil porté par le tube 18a.
A partir -de ce moment, le profil A de la came entre de nouveau en fonction et un non- veau cycle, identique à celui décrit ci-dessus, recommence. Pendant que l'un des fils tra vaillent, les deux autres s'étendent au-dessous de l'étoffe à broder, .de sorte que, par exem ple, dans le cas sus-décrit, pendant que l'on exécute d'abord le point avec le fil 18a, puis celui avec le fil 18 et successivement celui avec le fil 18a, le fil sortant du tube 1,8b s'é tend sous l'étoffe,
en formant un point ayant une longueur égale ià celle de quatre points normaux. Il en est de même pour le point ef fectué par le fil sortant du tube 18, tandis que celui sortant du tube 18a aura seulement une longueur égale @à celle de deux points nor maux.
Les fig. 22, 22a et 23 montrent un dispo sitif .de contrôle automatique de la longueur de l'entraînement du tissu par la machine, dispositif utile pour 'la bonne formation du point, lorsque l'on emploie simultanément des fournitures de matières différentes, certaines fournitures demandant un entraînement plus important que d'autres.
Ce dispositif consiste à commander -direc tement la coulisse d'entraînement 115 de la machine agissant d'une manière connue sur le pied-.de-biche ou autre organe entraîneur par une came 116 calée sur l'arbre 31 et compor tant autant de tronçons .de profil actifs que la came 29. Cette came agit sur la 'coulisse 115 par l'intermédiaire du galet 118a et du levier 117 commandant l'arbre 118.
Sur l'ar bre 118 est calé, d'autre part, un levier 119 agissant sur une extrémité du levier 120 pi votant autour de l'axe 12.1 et dont l'autre ex trémité attaque le taquet 115a de la Pou- lisse habituelle 115. Grâce à un grain 12:2 coulissant et réglable par bouton moleté dans des rainures portées par les leviers 119 et 12.0, il est possible de régler l'intensité d'action .de la came sur la longueur du point.
Le fonctionnement de ce .dis-positif est le suivant: Sous l'action du ressort bien connu 123, la coulisse 115 tend à se maintenir à sa position la plus haute, ce quia pour effet .d'appuyer le galet 11:8a contre la came en 116 en A.
Au passage -du bossage B, le galet 118a est mû vers la droite (fig. 22), le grain 122 se sou lève, ce qui a pour effet d'abaisser la coulisse <B>115</B> d'une quantité proportionnelle -à la dif férence<I>B -r,</I> B étant la distance de B au centre 0 .de Ja came, et r la distance de A au centre 0 de ladite came.
La longueur d'entraînement de la machine est proportionnelle à B-r. Puis le point ayant été fait, le galet revient en A' puis en B' provoquant la formation d'un point proportionnel à la longueur B'-r' et ainsi de suite, le coefficient de proportionalité étant réglé par la position du grain 122.
Dans le cas où l'on veut obtenir des points de toute longueur désirée, par exemple en vue de remplir le dessin d'une broderie d'un bord à l'autre, on utilise le dispositif représenté sur les fig. 9 et 10.
Sur l'arbre 24 est calé dans une position convenable le bras 52 se terminant par un galet 5,3, sur lequel s'appuie le profil -de la came 54 calée sur l'arbre 55, soutenu par les supports 56 et ,56' fixés à la table 1 de la ma chine. ,Sur l'arbre 55 est calé aussi le bras 57 se prolongeant verticalement vers le bas et se terminant parla plaque d'appui 58 contre laquelle l'ouvrière peut exercer une pression avec le genou. Le ressort de rappel 59 main tient le bras 57 vertical.
Sur l'arbre 31 est calé, au lieu de la came 29, un disque qui maintient constamment en travail le tube 18b. Lorsqu'on déplace avec le genou le bras 57, en l'amenant à la position<B>'</B>57' indiquée en pointillé sur la fig. 9, la dent de la came 55 monte sur le galet 53 du bras 52 et le pousse vers le bas en lui donnant la position 52'. On oblige ainsi l'arbre 24 à tourner de l'angle nécessaire pour que le support 1,5 reçoive un déplacement tel qu'il fasse entrer en action le tube 18a et par conséquent le fil enfilé .dans ce tube.
La fig. 11 montre schématiquement une variante dans laquelle on obtient les mêmes résultats en utilisant, au lieu d'un distribu teur à tubes, des distributeurs usuels -de ma- chines à broder, qui sont désignés par les nu méros 60, 60a et 60u et sont montés dans le support 61 pouvant coulisser dans les guides 62. Ces distributeurs reçoivent un mouvement alternatif -de rotation<B>à</B> l'aide de la vis sans fin 4.
Le ressort 63 tend constamment à maintenir en travail le -distributeur 60b. La came 29 agissant sur le levier 64 et la trin gle 65 fait entrer en action le distributeur voulu, :selon la forme de son profil, en dépla çant le support 61: La fig. 12 montre schématiquement une variante dans laquelle on emploie au lieu d'une aiguille à crochet une aiguille du type utilisé sur les machines à coudre- ordi naires.
Dans ce cas, il faut que le fil soit con tenu dans -des navettes qui doivent se présen ter sous l'aiguille dans un ordre correspon dant au genre de point à exécuter. Les na vettes 66, 66a, 66b sont montées dans un sup port 67 qui peut tourner autour d'un pivot 68. -Un secteur -denté 69, également pivoté en 6:
8 et récevant un mouvement alternatif de l'arbre 2, maintient les navettes en rotation, tandis que la biellette 22 aboutissant d'un côté au support 67 et de l'autre côté à la manivelle 23 @(fig. 6), l'arbre 24, le bras 2 7 et la came 29, -communique au support 67 les déplacements nécessaires pour faire entrer les navettes en action dans l'ordre voulu.
La fi;-. 13 représente, toujours schémati quement, une autre forme de construction applicable aux machinas à aiguille à crochet. La vis sans fin usuelle 45 actionne l'engre nage 5 monté sur le support 74 verticale ment et -directement sous la plaque d'aiguille. Sur la partie supérieure de l'engrenage 5 est fixé excentriquement le pivot 73 s'engageant dans le cylindre creux 72 qui porte à sa par tie supérieure les tubes distributeurs 18.
Le cylindre 72 est monté oscillant sur la fourche 71. pivotée à son tour à l'extrémité du levier 70, calé sur l'arbre 24 tournant dans les sup ports 25 et 26 et recevant ses déplacements comme précédemment par . l'intermédiaire du bras 27, -du galet- 28 et -de la came 29.
Il est évident que le mouvement alternatif de rota tion de l'engrenage 5. provoque dans le cylin- -dre 72, et par -conséquent .dans les tubes por tés par ce dernier, un -mouvement alternatif de rotation autour de ;l'axe de l'aiguille et les déplacements transversaux transmis au cylin dre par les autres organes décrits- ci-dessus aboutissant au bras 70 provoquent 'la mise en fonction des tubes dans un ordre prédéter miné, suivant le type -de point -à obtenir.
La machine objet de l'invention permet .d'obtenir une grande variété de points. A titre d'exemple, on a représenté schématique ment sur les fig. 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 -du dessin ci-joint quatre points différents. Le premier est montré en élévation à, la fig. 14 (supposant l'étoffe sectionnée) et en vue en plan à la fi;-. 15; il imite le point avant et est formé par l'entrelacement de deux fils seulement. 77 désigne l'étoffe à broder et 78, 79 des deux fils.
Le fil 7.8 est celui- qui reste visible, tandis que le fil 79 ne sert qu'à fixer le précédent et sera par conséquent en coton fin- et -de la couleur de l'étoffe, afin de se confondre avec cette dernière et à ne laisser ressortir que le fil 78. Le fil 78 reste en re pos pendant trais points qui sont exécutés par le fil 79 et qui restent cachés sous le fil 78, lequel donne ainsi des points ayant une lon gueur égale ;à celle -de quatre points nor maux.
Les fig. 1.6 et 17 montrent en élévation et en. vue en plan un point avant combiné avec un point arrière. Dans ce -cas, soit le fil 78, soit Se fil 79, sont visibles et l'effet est ob tenu en faisant exécuter alternativement deux points à chacun des deux fils.
Les fig. 18 et 19 représentent un entre lacement obtenu par trois fils 78, 79, 80 tra vaillant dans l'ordre: 80-80-79-78.
Les fig. 20 et 21 représentent enfin un entrelacement de trois fils imitant le point,de Hongrie. Les fils 78 et 79 forment des points longs et alternés entre eux, tandis: que le fil 80 forme -des points courts qui, restant cachés sous les deux précédents, forment une bourre ou épaisseur donnant au point ,de la sou plesse -et du relief. Pour obtenir cet effet, les fils travaillent dans l'ordre 78-80-79-80.
Flat stitch embroidery machine imitating handmade work. The present invention relates to an embroidery machine with flat stitches imitating the work by hand and of the type in which several threads are used which work alternately.
The embroidery machine according to the invention is characterized in that the change of the threads takes place according to a predetermined law, which can be modified at will during the work, and in that the transport of the fabric to be embroidered always remains. constant and corresponds to the normal stitch, so that the yarn (s) at rest extend, below the fabric, over a length corresponding to the sum of the lengths of the normal stitches - executed during this time by the thread caught by the needle.
This machine can be used to perform, in addition to the usual chain stitch, other stitches particularly suitable for the production of embroidery imitating hand-made works (flat stitch, Hungarian stitch, vant stitch, back stitch, throw, etc.), as well as only new points with nuanced and dotted effects.
The machine - can advantageously be of the type - in which the chain stitch is executed with the aid of a hook and a crank serves to direct the material to be embroidered in any suitable direction under the foot of the machine. We. can give preference to this type of needle and stitch, because while avoiding the loading of shuttles, it allows the use of threads of very varied title and quality which would be difficult to work with the normal needles used on machines. to sew.
However, the same results can be obtained on a machine operating with normal needles and shuttles.
The embroidery machine makes it possible to sew stitches of different lengths while still subjecting the fabric to a transport corresponding to the length of a normal stitch.
The formation of the stitches as indicated above offers several important advantages. Long stitches being obtained by transporting the fabric - of normal length, the execution of any design even in its details and the use of fabrics which would pucker if they had to undergo a transport corresponding to a long stitch are considerably facilitated. As the. long stitch is produced below the material to be embroidered, the pattern is easier to follow and the stitches cannot be lifted by the machine foot, so that the embroidery success is completed.
The machine may include a device controlled by hand to allow, during the operation of the machine, to decrease as desired or even "to reduce to zero the transport length of the fabric, so that one can finish the exact point at the margins of the drawing for the return stroke.
A device may also be provided to automatically vary the length of transport of the fabric depending on the nature of the supplies being simultaneously employed.
By means of a device that can be applied. machine and which is suitably controlled by the knee, as described below, stitches of any desired length can be obtained, so that edge-to-edge pattern fill can be achieved. other, which imitates the point thrown.
The thread distributors can be controlled by a single cam which can be changed easily and quickly and whose profile determines the type of stitch performed by the machine.
A release device which puts the cam out of action and allows the machine to perform the normal chain stitch may be provided.
All kinds of stitches can be obtained in this way: either by imitating stitches ordinarily executed by hand, or by creating new stitches and this simply by changing your cam controlling the distributors and by using threads of sizes and sizes. of different shades. A stitch imitating the throw stitch can be obtained by interlacing two threads, one of which, for example, is made of silk and the other of fine cotton. The silk thread remains inactive while the cotton thread performs three normal stitches and stretches under the fabric at a length corresponding to four normal stitches.
By interweaving three threads, two of which form long stitches alternating between them and the other short stitches which remain hidden under the previous ones forming a thick seur or fluff, we obtain a soft and raised stitch which should be carried out, in the work by hand, twice and without being able to obtain the precision given by the machine.
By interweaving three cotton threads of different tones, embroideries are obtained which have very beautiful nuanced effects which give the illusion of a change in the color of the threads.
Finally, the automatic device for controlling the length of the feed of the fabric can help increase the impression of relief of the effects thus obtained.
The accompanying drawings show, by way of example, several embodiments of the embroidery machine according to the invention.
Fig. 1 is a front view of the ma chine; .
Fig. 2 is a partial rear view; Fig. 3 is a side view of the cam control; Fig. 4 is a side view of the tissue transport stopper; Fig. 5 shows on a larger scale the control rod of the distributor; Fig. 6 is a view from below of the machine;
Figs. 7 and -8 are respectively a side and longitudinal view of the control -de the rod of the distributor; Figs. 9 and 10 show a front and side view of a device controlled by the handle to open it and used to obtain at will, during work, points of any desired size; Fig. 11 is a variant in which the usual distributors of hook machines are used;
Fig. 12 is a second variant showing schematically the application of the system to normal and simple needle machines; Fig. 13 shows another embodiment of the distribution of the wires; Figs. 1.4, 15, 16, 17, 18 ,. 19, 20, 21 finally show schematically, in section and in plan view, four types of stitches that can be obtained by the new machine;
Figs. 22 and 23 are respectively end and front views of the machine provided with a device for changing the speed of the cam and with a mechanism for automatic variation of the stitch length.
Fig. 22a is a partial view similar to FIG. 22, the previous parts of this figure being however removed to show the -detail -of the automatic control of the length of the stitches.
In fig. 1, 2 and 6, the table 1 of the ma chine carries on its lower face the; devices for transmitting movement to the distributor. of the wires, 2 indicates the usual shaft which receives at. one of its ends an alternating rec tilinear movement using an angled lever carried by the support 3 and carries at the other end a worm 4 functioning as a crankshaft for the corresponding gear 5. L 'shaft 2 can also receive a rotational movement around its axis by means of the split sleeve 6, the pairs of conical wheels 7 and 7' and the steering crank 8 (also controlling the clutch) carried by the support 9.
Shaft 2 has been moved from the position it usually occupies in conventional machines, since gear 4-5 does not directly control the distributor under the plate. needle, but turns an eccentric 10 (fig. 5), on which is threaded the collar of the connecting rod 11, the body of which is provided with a longitudinal slot 12, in which the guide 13 mounted oscillating around can slide. pivot 14.
The gear 5, the rod 1'1 and the guide 1.3 as well as the pivot 14 are supported and guided by the support 15 having the shape shown in FIGS. 5, 7 and 8 and pivoted by its lower end in the support cross member 16 fixed to the table 1. The free end of the connecting rod 11 is also in the shape of a ring and on this connecting rod the cross member is fixed. 17 carrying the three small tubes 18, 18a, 18b of the distributor.
The support 15 is provided -de two ears 19 and 19 'to which are fixed the springs 20 and 20' which tend to rotate the support around its axis, -so that the tube 18b is present under the needle plate. To another lug 21 protruding from a protrusion of the support 15 is connected the head of the rod 22 of adjustable length, the foot of which is pivoted to the crank 23 wedged at one end of the shaft 2 ' 4 rotating in supports 25 and <B> M </B>, the first of which is in cross member 1.6 and the second is frozen to table 1.
At the other end of the shaft 24 is fixed the arm 27 carrying the roller 28 hand held constantly in contact with the outer surface of the cam 29 by the action. res spells 2: 0 and 20 '.
The cam 29 is wedged by means of the knurled flywheel 30, on the shaft 31 carrying the gear 312 in mesh with the gear 33 wedged on the shaft 34. The gear 33 is in mesh with the pinion 35 carried by the shaft 36 of which can be made integral, by the clutch37, another toothed wheel 38 meshing with the pinion 39 mounted on the main shaft 40 - the ma chine.
The gears 32, 33, 35 are enclosed in the protective housing 41 in the walls of which the supports for the shafts 31, 34, 36 are made.
The cam 29; has a profile such that it carries under the needle plate at the desired time one of the three tubes 18, 18a, 18b.
Figs. 22 and 23. show a machine provided with a control of the cam 29- comprising a speed change. The interest of this device is to allow -to replace a determined cam 29 by another cam requiring a -different rotational speed with respect to the main shaft of the machine.
Experience shows that it may be advantageous for the shaft 31 of the cam 29 to be able to turn four times or six times slower than the main shaft of the machine while leaving the cam controlled in a phase predetermined by in relation to the general cycle of the machine.
This -change in speed, taken by way of example, comprises the shaft 100 controlled by the pinion: 101 receiving, through the intermediary of the pinion 102, the control of the main shaft ide machine.
On this shaft 100 is wedged a smooth neck nut 104 which can be moved on said shaft and which makes it possible to control. will tree 31, or by train 105, 106; either by train 107, 108 and this by virtue of the drive pins 109 and 110 which can either be engaged and allow the phasing -of the cam to be preserved with respect to the other movements of the machine. .
The displacement of the nut 104 is effected using the lever 111, carrying a knurled button 11'2 which can be immobilized, for example, by engaging it in the housings of a housing. corresponding themselves - to a determined speed - or to the disengagement of the cam.
Figs: 1 and 4 show the device commanded to. hand which allows during the work to reduce or even at will to reduce the movement of displacement of the fabric to be embroidered. It essentially comprises a support 41 fixed to the upper part of the head of the machine and on which is pi voted at 42 the arm 43 always kept in contact, by the spring 44, with the upper end of the rod 45 which controls. by its reciprocating movement the displacement of the foot 46.
To the support 41 is still pivoted at 47 the bent lever 48 carrying the pivot 49 on which is wedged the hub @du lever 50 and to which is fixed the end of the return spring 51. When the:
lever 50 is pushed forward with respect to the embroiderer, so as to occupy the position 50 'indicated in dotted lines, the lever 48 rotates around the pivot 47 until it comes to the position 48' in which it prevents the arm 4'3 and therefore the rod 45 from rising, so that the foot 46 no longer performs any movement and the fabric does not move.
Assuming that the machine works with three threads and with the cam 29 having the profile shown in fig. 3, that is to say the profile corresponding to the execution @du point of fig. 20 @. And 21, the operation is as follows: We put in the. three tubes: 18, 18a and 18b the ends of three son of desired material and color, from three spools threaded -in a common support fixed to the table.
When the machine is put into action, there occurs, in addition to the usual movements taking place in other machines for the execution of a chain stitch, an alternating movement -of rotation of the tube 18b at the turn of the axis of the needle, determined by the movement of the connecting rod 11 actuated, as indicated above, by the worm 4 meshing with the vertical gear 5 united with the eccentric 10.
We thus obtain a chain stitch.
During the execution of this first point, assuming that the roller 28 of the arm 27 is first in contact with the part of the profile of the cam 29 designated by A, the cam 29 will have moved so that the roller comes on the profile of the cam designated by B. This will result in a partial rotation around its axis of the shaft 24, the tube 18a will rotate around the axis of the needle and the wire carried by this tube will kick in and check.
The -came will have meanwhile continued to rotate and the roller 28 will now come on the part -of the profile of the cam designated by C, which "will force the tube 18 and the corresponding wire to -enter into action to make a stitch. The section -of the profile -of the cam designated <I> by B '</I> and identical to the profile <I> B </I> will come into action at this moment and the machine will again make a point with the wire carried by the tube 18a.
From this moment, the profile A of the cam starts again and a new cycle, identical to that described above, begins again. While one of the threads is working, the other two extend below the fabric to be embroidered, so that, for example, in the above-described case, while performing first the point with the thread 18a, then the one with the thread 18 and successively the one with the thread 18a, the thread coming out of the tube 1,8b stretches under the fabric,
forming a point having a length equal to i that of four normal points. It is the same for the point made by the thread exiting the tube 18, while that exiting the tube 18a will only have a length equal to that of two normal stitches.
Figs. 22, 22a and 23 show a device for automatic control of the length of the feeding of the fabric by the machine, a device useful for the good formation of the stitch, when simultaneously using supplies of different materials, certain supplies. requiring more training than others.
This device consists in directly controlling the drive slide 115 of the machine acting in a known manner on the presser foot or other drive member by a cam 116 wedged on the shaft 31 and comprising as many profile sections active as the cam 29. This cam acts on the 'slide 115 by means of the roller 118a and the lever 117 controlling the shaft 118.
On the shaft 118 is wedged, on the other hand, a lever 119 acting on one end of the 120 ft lever, voting around the axis 12.1 and the other end of which attacks the cleat 115a of the usual Knob 115 Thanks to a 12: 2 grain sliding and adjustable by knurled knob in grooves carried by levers 119 and 12.0, it is possible to adjust the intensity of action of the cam over the length of the stitch.
The operation of this .dis-positive is as follows: Under the action of the well-known spring 123, the slide 115 tends to maintain itself in its highest position, which has the effect of pressing the roller 11: 8a against the cam in 116 in A.
When passing the boss B, the roller 118a is moved to the right (fig. 22), the grain 122 rises, which has the effect of lowering the slide <B> 115 </B> by a quantity proportional -to the difference <I> B -r, </I> B being the distance from B to the center 0. of Ja cam, and r the distance from A to the center 0 of said cam.
The drive length of the machine is proportional to B-r. Then the point having been made, the roller returns to A 'then to B' causing the formation of a point proportional to the length B'-r 'and so on, the coefficient of proportionality being adjusted by the position of the grain 122 .
In the case where it is desired to obtain stitches of any desired length, for example with a view to filling the design with an embroidery from one edge to the other, the device shown in FIGS. 9 and 10.
On the shaft 24 is wedged in a suitable position the arm 52 ending in a roller 5.3, on which the profile of the cam 54 rests, wedged on the shaft 55, supported by the supports 56 and 56 'attached to table 1 of the ma chine. On the shaft 55 is also wedged the arm 57 extending vertically downwards and terminating by the support plate 58 against which the worker can exert pressure with the knee. The hand return spring 59 holds the vertical arm 57.
On the shaft 31 is wedged, instead of the cam 29, a disc which constantly keeps the tube 18b working. When moving the arm 57 with the knee, bringing it to the position <B> '</B> 57' shown in dotted lines in fig. 9, the tooth of the cam 55 goes up on the roller 53 of the arm 52 and pushes it downwards, giving it the position 52 '. The shaft 24 is thus forced to rotate by the angle necessary for the support 1.5 to receive a displacement such that it causes the tube 18a and therefore the thread threaded in this tube to come into action.
Fig. 11 shows schematically a variant in which the same results are obtained by using, instead of a tube dispenser, the usual dispensers -of embroidery machines, which are designated by the numbers 60, 60a and 60u and are mounted in the support 61 which can slide in the guides 62. These distributors receive an alternating movement -of rotation <B> to </B> using the worm 4.
The spring 63 constantly tends to keep the -distributor 60b working. The cam 29 acting on the lever 64 and the trin gle 65 causes the desired distributor to come into action,: according to the shape of its profile, by moving the support 61: FIG. 12 schematically shows a variant in which a needle of the type used on ordinary sewing machines is employed instead of a hook needle.
In this case, the thread must be held in shuttles which must appear under the needle in an order corresponding to the type of stitch to be performed. The boats 66, 66a, 66b are mounted in a support 67 which can rotate around a pivot 68. -A toothed sector 69, also rotated at 6:
8 and receiving a reciprocating movement of the shaft 2, maintains the shuttles in rotation, while the rod 22 leading on one side to the support 67 and on the other side to the crank 23 @ (fig. 6), the shaft 24, arm 27 and cam 29, -communicates to support 67 the movements necessary to bring the shuttles into action in the desired order.
The fi; -. 13 represents, still schematically, another form of construction applicable to hook needle machinas. The usual worm 45 actuates the gear 5 mounted on the support 74 vertically and -directly under the needle plate. On the upper part of the gear 5 is eccentrically fixed the pivot 73 engaging in the hollow cylinder 72 which carries the distributor tubes 18 at its upper part.
The cylinder 72 is mounted oscillating on the fork 71. pivoted in turn at the end of the lever 70, wedged on the shaft 24 rotating in the supports 25 and 26 and receiving its movements as before by. through the arm 27, -the roller- 28 and -the cam 29.
It is obvious that the reciprocating rotational movement of the gear 5. causes in the cylinder 72, and consequently. In the tubes carried by the latter, an alternating rotational movement around the; axis of the needle and the transverse displacements transmitted to the cylinder dre by the other members described above leading to the arm 70 cause the tubes to be put into operation in a predetermined order, depending on the type of point to be obtained.
The machine which is the subject of the invention makes it possible to obtain a wide variety of stitches. By way of example, there is shown schematically in FIGS. 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 -of the attached drawing four different points. The first is shown in elevation in, FIG. 14 (assuming the fabric cut) and in plan view at the end; -. 15; it imitates the front stitch and is formed by the interlacing of only two threads. 77 denotes the fabric to be embroidered and 78, 79 the two threads.
The thread 7.8 is the one that remains visible, while the thread 79 only serves to fix the previous one and will therefore be made of fine cotton- and -of the color of the fabric, in order to merge with the latter and to only let the thread 78 come out. The thread 78 remains in rest during three stitches which are executed by the thread 79 and which remain hidden under the thread 78, which thus gives stitches having an equal length; to that of four normal points.
Figs. 1.6 and 17 show in elevation and in. plan view a front point combined with a back point. In this case, either the thread 78 or the thread 79 are visible and the effect is obtained by making two stitches alternately executed on each of the two threads.
Figs. 18 and 19 represent an interlacing obtained by three threads 78, 79, 80 working in the order: 80-80-79-78.
Figs. 20 and 21 finally represent an interlacing of three threads imitating the point, from Hungary. The threads 78 and 79 form long stitches which alternate between them, while: that the thread 80 forms short stitches which, remaining hidden under the two preceding ones, form a fill or thickness giving the stitch, flexibility - and relief. To achieve this effect, the threads work in the order 78-80-79-80.