BE897524A - INSTALLATION FOR STRAW DISCHARGE ON AXIAL FLOW HARVESTERS - Google Patents

INSTALLATION FOR STRAW DISCHARGE ON AXIAL FLOW HARVESTERS Download PDF

Info

Publication number
BE897524A
BE897524A BE0/211347A BE211347A BE897524A BE 897524 A BE897524 A BE 897524A BE 0/211347 A BE0/211347 A BE 0/211347A BE 211347 A BE211347 A BE 211347A BE 897524 A BE897524 A BE 897524A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
straw
openings
combine
axial flow
casing
Prior art date
Application number
BE0/211347A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Fortschritt Veb K
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Fortschritt Veb K filed Critical Fortschritt Veb K
Publication of BE897524A publication Critical patent/BE897524A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01FPROCESSING OF HARVESTED PRODUCE; HAY OR STRAW PRESSES; DEVICES FOR STORING AGRICULTURAL OR HORTICULTURAL PRODUCE
    • A01F7/00Threshing apparatus
    • A01F7/02Threshing apparatus with rotating tools
    • A01F7/06Threshing apparatus with rotating tools with axles in line with the feeding direction ; Axial threshing machines

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Threshing Machine Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 déposée par VEB Kombinat Fortschritt Landmaschinen
Neustadt in Sachsen ayant pour objet : Installation pour l'évacuation de la paille sur des moissonneuses-batteuses à écoulement axial Qualification proposée : BREVET D'INVENTION 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
L'invention concerne une installation pour l'évacuation et le dépôt de la paille, sur des moissonneusesbatteuses à écoulement axial dans lesquelles, après le processus de battage et de séparation du produit de la récolte, la paille est déposée par la moissonneuse-batteuse sur le champ, par des ouvertures de décharge, à volonté en dessous, à droite ou à gauche de la moissonneusebatteuse. 



   Sur des moissonneuses-batteuses à écoulement axial, on connaît déjà divers dispositifs d'avancement et de distribution, au bout du tambour batteur et séparateur, pour l'évacuation du produit de la récolte qui a subi le battage. 



   C'est ainsi, par exemple, que dans la demande de brevet allemand publiée avant examen, No. 20 00 554, on a représenté une moissonneuse-batteuse dans laquelle il y a, se raccordant à l'installation du tambour batteur et séparateur, un transporteur de décharge avec une construction du genre d'une grille permettant le passage, qui s'étend au-dessus de toute la largeur du canal de battage et qui transporte la paille vers l'arrière, hors de la moissonneuse-batteuse. Cette réalisation ne permet cependant qu'une évacuation de la paille sur la largeur du canal de battage, derrière la moissonneuse-batteuse et exige une notable consommation d'énergie pour sa construction et, en plus, pour son entraînement. 



   Il en va de même pour un ou deux tambours éjecteurs placés l'un à la suite de l'autre, qui sont montés pour 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tourner, transversalement derrière le tambour batteur et séparateur. (Brevet britannique No. 15.59. 999, brevet des Etats-Unis d'Amérique No. 4.075. 823). 



   Par ailleurs, on connaît, d'après la demande de brevet allemand publiée avant examen DE-OS 28 45 270, une moissonneuse-batteuse à écoulement axial, avec un rotor en forme de tronc de cône, dans laquelle une soufflerie centrifuge est disposée derrière le rotor et coaxialement à celui-ci. A l'aide du courant d'air de la soufflerie, le produit de la récolte qui a subi le battage est transporté sur le champ. Le carter de la soufflerie présente à cette fin une ouverture dirigée vers le bas, ou une goulotte de décharge. Avec cette réalisation aussi, l'évacuation de la paille n'est possible que dans une position unique à l'intérieur de l'écartement des roues de la moissonneuse-batteuse. 



   Dans d'autres genres de constructions connues d'installations d'évacuation de paille avec une vis transporteuse disposée transversalement dans la région de la coiffe de sortie en dessous du secoueur de paille et pouvant débiter à volonté à droite ou à gauche (document SU-EB 452.302) ou avec une bande transporteuse adaptée à pivotement dans la région de l'évacuation de la paille (demande de brevet allemand publiée avant examen, No. 



  28 37 814), il faut compter avec des frais de construction, de matériel et avec un encombrement notables. 



   Le but de l'invention est de diminuer les frais de fabrication et la dépense d'énergie pour une installation d'évacuation de la paille sur des moissonneusesbatteuses à écoulement axial. 



   L'invention a pour tAche de donner à la région d'évacuation de la paille du tambour batteur et séparateur une forme et une disposition telles que, sans'moyens de transport   entraînés   supplémentaires, on puisse arriver 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à une évacuation de la paille universelle, facilement adaptable à toutes les circonstances de récolte. 



   Suivant l'invention, on obtient ceci par le fait que la région d'extrémité du tambour batteur et séparateur est entourée par un carter cylindrique fixe qui est pourvu à son pourtour de plusieurs ouvertures réparties sur lui, ces ouvertures étant fermables par un cylindre de réglage capable de tourner, entourant le carter et également pourvu d'ouvertures ; ou fermables par des couvercles disposés sur le carter, rabattables ou coulissant sous l'action d'une commande convenable, et par le fait que, aux ouvertures du carter se raccordent des canaux rigides pour conduire la paille et des volets déflecteurs réglables sur ceux-ci. 



   En principe, l'installation fonctionne de la manière suivante. Le produit de la récolte accéléré dans l'intervalle annulaire entre le tambour batteur et séparateur et le panier de battage, arrive, par une trajectoire en forme de spirale, à la région de décharge. Sous l'action des forces centrifuges agissant sur le produit de la récolte, celui-ci est projeté tangentiellement à travers louverture du carter dégagée par le cylindre de réglage et il est déposé sur le champ, à l'endroit prévu, en passant par un canal conducteur de paille et par un volet déflecteur.

   La position, chaque fois, de la javelle de paille par rapport à l'axe longitudinal de la machine résulte du dégagement de l'ouverture correspondante dans le carter par le cylindre de réglage qui est mis en rotation à volonté au moyen d'un cylindre de travail hydraulique ou d'une tringlerie mécanique. L'écartement latéral de la position de la javelle de paille par rapport à l'axe longitudinal de la machine est réglé par le pivotement des volets déflecteurs. Une évacuation de la paille sur toute la largeur peut se faire par le démontage du cy- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
 EMI5.1 
 1 1 1 1 1 lindre de réglage et par le dégagement, lié à cette opé- ration, de toutes les ouvertures du carter.

   Pour autant qu'une évacuation de la paille ne soit nécessaire que d'un côté seulement, le cylindre de réglage est supprimé et le canal conducteur de paille se raccorde directement à l'une des ouvertures du carter. Quand il faut une grande distance entre le point de dépôt de la paille et la moissonneuse-batteuse, les volets déflecteurs latéraux sont de préférence faits de deux pièces et sont reliés l'un à l'autre par une articulation et sont réglés l'un par rapport à l'autre par des moyens mécaniques ou hydrauliques. 



   Avec l'installation d'évacuation et de dépôt suivant l'invention, il est possible d'avoir une évacuation de paille universelle et capable de s'adapter facilement aux besoins de chaque cas. Des dispositifs transporteurs 
 EMI5.2 
 entraînées supplémentaires ne sont pas nécessaires, d'où résultent une économie d'énergie d'entraînement et une diminution des masses, et la disponibilité de la moissonneuse-batteuse s'en trouve augmentée. La position de la javelle de paille par rapport au côté et sa distance à l'axe longitudinal de la machine peuvent être obtenues de façon correspondant aux besoins et sont modifiables facilement en peu de temps. Lors de l'évacuation de deux javelles de paille l'une à côté de l'autre, une reprise simultanée des deux javelles par la machine ramasseuse de paille qui fait suite à la moissonneuse-batteuse, est possible.

   De ce fait, lors de la reprise des javelles de paille, la dépense en combustible est diminuée et la productivité du travail est augmentée. Après qu'ait été démonté le cylindre de réglage, un dépôt de la paille sur toute la largeur est possible aussi sans qu'il faille monter un distributeur de paille particulier. Par une diminution de l'intervalle de battage et par une plus 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 forte déformation et une plus grande fragmentation de la paille, qui en résultent, on peut avoir aussi un dépôt sur la largeur sans faire emploi d'un hache-paille. Dans cette variante aussi, les dépenses de masse et d'énergie sont diminuées et l'on obtient des frais moindres tant pour le fabricant que pour l'utilisateur. 



   On exposera plus complètement ci-après plusieurs exemples de formes de réalisation de l'invention. 



   Sur les dessins joints au présent mémoire, on voit, en : - figure 1, une vue en élévation latérale d'une moissonneuse-batteuse à écoulement axial avec deux ouvertures latérales d'évacuation de la paille ; - figure 2, la coupe A-A suivant la figure 1 ; - figure 3, la région centrale de la coupe A-A suivant la figure 1, à plus grande échelle ; - figure 4, la coupe B-B suivant la figure   2 ;   - figure 5, une vue en élévation latérale d'une moissonneuse-batteuse à écoulement axial, avec deux ouvertures latérales e une ouverture inférieure d'évacuation de la paille ; et en - figure 6, la coupe C-C de la figure 5. 



   Le produit de la récolte coupé par l'appareil de coupe 1 arrive par le canal d'entrée 2 au tambour batteur et séparateur 3. Au cours du mouvement d'avancement, le battage du produit de la récolte se fait entre les réglettes de battage 5 adaptées en forme de spirale au pourtour du corps de tambour cylindrique 4 du tambour batteur et séparateur 3, et le panier de battage 6. Dans l'installation de nettoyage comprenant une soufflerie 7 et deux cribles 8 ; 9, les grains sont séparés de la paille, de la balle et d'autres impuretés. Les grains nettoyés parviennent par un élévateur 10 dans le réservoir à grains 11. A la région de battage et de séparation 12 se raccorde 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 immédiatement la région d'évacuation 13 de la paille, d'une longueur de 300 à 500 mm.

   Dans la région d'évacuation de la paille, 13, trois ou plusieurs éléments lanceurs, écartés radialement, sont fixés au pourtour du corps de tambour 4. A une distance de 40 à 80 mm, dans la région 13 d'évacuation de la paille, le tambour batteur et séparateur 3 est entouré d'un carter cylindrique 15 comportant des ouvertures 16. Le carter 15 est relié directement au bâti de machine 17 de la moissonneusebatteuse et au couvercle supérieur 18 de la région de battage et de séparation 12. Le panier de battage 6 s'étend jusqu'au commencement du carter 15. Dans la forme de réalisation représentée aux figures 1 à 4, il y a, au pourtour du carter 15, dans la région latérale inférieure et supérieure, deux ouvertures opposées 16, avec un angle d'ouverture d'environ 400 et une longueur de 250 à 400 mm. 



  Le carter 15 est enveloppé d'un cylindre de réglage capable de tourner 19. Celui-ci comprend plusieurs segments reliés de manière amovible les uns aux autres, et il est relié, de manière étanche à la poussière, par des bagues d'étanchéité 20, au carter 15. Pour le guidage latéral du cylindre de réglage   19,   des segments annulaires 21 sont adaptés au carter 15. Dans la paroi du cylindre de réglage 19 sont pratiquées également des ouvertures 22 dont la grandeur correspond à celle des ouvertures 16 du carter 15. 



  Elles sont disposées de telle sorte que, suivant la position en rotation par rapport au carter 15, une ouverture 22 seulement soit dégagée et qu'en même temps l'autre soit fermée. L'ouverture et la fermeture alternatives des ouvertures 16 ; 22 ainsi que l'arrêt dans la position nécessaire chaque fois, sont obtenus par la rotation du cylindre de réglage 19 sur le carter 15 au moyen d'un cylindre de travail hydraulique 23 et d'une commande par câble 24 ou d'une tringlerie. Aux ouvertures 16 du carter 15 se 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 raccorde, directement au cylindre de réglage 19, chaque fois un canal de guidage de la paille 25 ; 26. Le passage du cylindre de réglage 19 aux canaux de guidage de la paille 25 ; 26 est réalisé de manière étanche à la poussière. 



  Les canaux de guidage de la paille 25 ; 26 sont fixés rigidement au bâti 17 de la machine et aux segments annulaires 21. Dans la région du canal de battage 27, les canaux de guidage de la paille 25 ; 26 présentent une enveloppe fermée, avec une section transversale rectangulaire et des arêtes supérieures arrondies. En dehors de cette région, les canaux de guidage de la paille 25 ; 26 sont ouverts du côté inférieur. Le côté supérieur est réalisé sous forme d'un volet 28 et il peut pivoter autour d'un axe horizontal 29. Une tringlerie permet de régler le volet 28 suivant les besoins. Au-dessus de l'extrémité côté décharge des canaux 25 ; 26 du canal de guidage de la paille sont disposés, sur un axe de pivotement 30 articulé au bâti 17 de la machine, des volets déflecteurs 31 ; 32 qui conduisent la paille sortante vers le sol.

   Le réglage continu et l'arrêt des. volets déflecteurs 31 ; 32 pour la position d'usage envisagée chaque fois, se font jusqu'à un angle de pivotement de 900 par rapport à la verticale, à l'aide chaque fois d'un cylindre de travail hydraulique 33 ; 34 fixé au bâti 17 de la machine, ou à l'aide de tringleries mécaniques. Dans la position de transport, les deux volets déflecteurs 31 ; 32 sont en position verticale pour ne pas dépasser la largeur autorisée pour le transport. La largeur des volets déflecteurs 31 ; 32 est un peu plus grande que la largeur des canaux de guidage de la paille 25 ; 26. Pour avoir un meilleur guidage de la paille et un meilleur dépôt de celle-ci, les volets déflecteurs 31 ; 32 sont coudés vers l'intérieur à leur extrémité libre. 



   Sur les figures 5 et 6, on a représenté une mois- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 sonneuse-batteuse à écoulement axial avec deux canaux conducteurs de paille latéraux 25 ; 26 et un canal conducteur de paille inférieur 35. Dans cette forme de réalisation, le carter cylindrique 15 présente à son pourtour trois ouvertures 16 qui sont disposées les unes par rapport aux autres de telle façon qu'en coopération avec le cylindre de réglage 19 qui les entoure, une ouverture 16 seulement est dégagée chaque fois, et en même temps, les autres ouvertures 16 sont fermées. Le canal conducteur de paille inférieur 35 a une section transversale rectangulaire qui va en s'agrandissant vers son extrémité de sortie.

   Ce canal se termine en dessous du canal de battage 27 à l'intérieur de la région définie par l'écartement des roues de la moissonneuse-batteuse, à une hauteur d'environ 300 à 450 mm au-dessus du sol. Toutes les autres particularités sont conformes à la forme de réalisation comportant deux ouvertures latérales de décharge de la paille. 



   Dans une autre forme de réalisation (non représentée), on a disposé dans la région des ouvertures 16, sur le carter 15, des couvercles rabattables ou coulissants que des moyens d'actionnement mécaniques ou hydrauliques peuvent également régler de telle façon que les ouvertures 16 dans le carter 15 puissent être alternativement ouvertes et fermées.



   <Desc / Clms Page number 1>
 by VEB Kombinat Fortschritt Landmaschinen
Neustadt in Sachsen having for object: Installation for the evacuation of straw on combine harvesters with axial flow Qualification proposed: PATENT OF INVENTION

 <Desc / Clms Page number 2>

 
The invention relates to an installation for the evacuation and deposition of straw, on combine harvesters with axial flow in which, after the process of threshing and separation of the product from the crop, the straw is deposited by the combine on the field, through discharge openings, at will below, to the right or left of the combine.



   On combine harvesters with axial flow, various advancement and distribution devices are already known, at the end of the beater and separator drum, for the evacuation of the crop product which has been threshing.



   Thus, for example, in the German patent application published before examination, No. 20 00 554, there is shown a combine harvester in which there is, connecting to the installation of the drum and separator, a discharge conveyor with a gate-like construction which extends over the entire width of the threshing channel and which transports straw backwards out of the combine. This embodiment, however, only allows the straw to be evacuated across the width of the threshing channel, behind the combine harvester and requires considerable energy consumption for its construction and, moreover, for its drive.



   The same applies to one or two ejector drums placed one after the other, which are mounted for

 <Desc / Clms Page number 3>

 turn, transversely behind the beater and separator drum. (British Patent No. 15.59. 999, United States Patent No. 4.075. 823).



   Furthermore, according to the German patent application published before examination DE-OS 28 45 270, a combine harvester with axial flow is known, with a rotor in the shape of a truncated cone, in which a centrifugal blower is arranged behind the rotor and coaxially to it. Using the air flow from the blower, the harvested crop product is transported to the field. The blower housing has a downward opening for this purpose, or a discharge chute. With this embodiment also, the evacuation of the straw is only possible in a single position within the spacing of the wheels of the combine.



   In other types of known construction of straw evacuation installations with a conveyor screw arranged transversely in the region of the outlet cap below the straw shaker and capable of delivering at will to the right or to the left (document SU- EB 452.302) or with a conveyor belt adapted to pivot in the region of the straw discharge (German patent application published before examination, No.



  28 37 814), it is necessary to reckon with construction costs, of material and with a noticeable bulk.



   The object of the invention is to reduce the manufacturing costs and the energy expenditure for an installation for evacuating straw on combine harvesters with axial flow.



   The task of the invention is to give the region for evacuating the straw from the beater and separator drum a shape and an arrangement such that, without additional driven transport means, it is possible to arrive

 <Desc / Clms Page number 4>

 universal straw discharge, easily adaptable to all harvesting circumstances.



   According to the invention, this is obtained by the fact that the end region of the beater and separator drum is surrounded by a fixed cylindrical casing which is provided at its periphery with several openings distributed over it, these openings being closable by a cylinder of adjustment capable of turning, surrounding the casing and also provided with openings; or closable by covers arranged on the housing, folding or sliding under the action of a suitable control, and by the fact that, to the openings of the housing are connected rigid channels for driving the straw and adjustable deflector flaps thereon this.



   In principle, the installation works as follows. The harvested product accelerated in the annular gap between the beater and separator drum and the threshing basket, arrives, by a spiral-shaped trajectory, at the discharge region. Under the action of centrifugal forces acting on the harvested product, it is thrown tangentially through the opening of the casing released by the adjusting cylinder and it is deposited on the field, at the place provided, passing through a conductive channel of straw and by a deflector flap.

   The position, each time, of the straw bleach relative to the longitudinal axis of the machine results from the clearing of the corresponding opening in the casing by the adjusting cylinder which is rotated at will by means of a cylinder hydraulic work or mechanical linkage. The lateral spacing of the position of the straw bleach in relation to the longitudinal axis of the machine is adjusted by the pivoting of the deflector flaps. A straw discharge over the entire width can be done by dismantling the cy-

 <Desc / Clms Page number 5>

 
 EMI5.1
 1 1 1 1 1 adjustment roller and by the disengagement, linked to this operation, of all the crankcase openings.

   Provided that straw evacuation is only necessary on one side, the adjusting cylinder is omitted and the straw conducting channel is connected directly to one of the openings in the housing. When a large distance is required between the straw deposit point and the combine, the side deflector flaps are preferably made of two pieces and are connected to each other by a joint and are adjusted one relative to each other by mechanical or hydraulic means.



   With the evacuation and deposition installation according to the invention, it is possible to have a universal straw evacuation capable of easily adapting to the needs of each case. Conveying devices
 EMI5.2
 no additional drives are required, resulting in energy savings in drive and reduced mass, and the availability of the combine is increased. The position of the straw bleach in relation to the side and its distance from the longitudinal axis of the machine can be obtained as required and can be changed easily in a short time. During the evacuation of two bleaches of straw one beside the other, a simultaneous recovery of the two bleaches by the straw collecting machine which follows the combine harvester, is possible.

   Therefore, when resuming the straw bleaches, the fuel expenditure is reduced and the work productivity is increased. After the adjustment cylinder has been dismantled, it is also possible to deposit straw over the entire width without having to mount a special straw distributor. By a decrease in the threshing interval and by a more

 <Desc / Clms Page number 6>

 strong deformation and greater fragmentation of the straw, which result, we can also have a deposit across the width without using a straw chopper. Also in this variant, the mass and energy expenses are reduced and lower costs are obtained both for the manufacturer and for the user.



   Several examples of embodiments of the invention will be explained more fully below.



   In the drawings attached to this specification, we see, in: - Figure 1, a side elevational view of a combine with axial flow with two lateral straw discharge openings; - Figure 2, the section A-A according to Figure 1; - Figure 3, the central region of section A-A according to Figure 1, on a larger scale; - Figure 4, section B-B according to Figure 2; - Figure 5, a side elevational view of a combine with axial flow, with two side openings e a lower straw discharge opening; and in - Figure 6, section C-C of Figure 5.



   The crop product cut by the cutting device 1 arrives via the inlet channel 2 to the beater and separator drum 3. During the advancing movement, the harvesting of the crop product takes place between the threshing strips 5 adapted in the form of a spiral to the periphery of the cylindrical drum body 4 of the beater and separator drum 3, and the threshing basket 6. In the cleaning installation comprising a blower 7 and two screens 8; 9, the grains are separated from straw, bale and other impurities. The cleaned grains arrive by an elevator 10 in the grain tank 11. The threshing and separation region 12 is connected

 <Desc / Clms Page number 7>

 immediately the evacuation region 13 of the straw, 300 to 500 mm long.

   In the straw discharge region 13, three or more launching elements, spaced apart radially, are fixed to the periphery of the drum body 4. At a distance of 40 to 80 mm, in the straw discharge region 13 , the beater and separator drum 3 is surrounded by a cylindrical casing 15 having openings 16. The casing 15 is connected directly to the machine frame 17 of the combine harvester and to the upper cover 18 of the threshing and separation region 12. The threshing basket 6 extends to the beginning of the casing 15. In the embodiment shown in FIGS. 1 to 4, there are, at the periphery of the casing 15, in the lower and upper lateral region, two opposite openings 16, with an opening angle of about 400 and a length of 250 to 400 mm.



  The casing 15 is surrounded by an adjustment cylinder capable of turning 19. This comprises several segments which are detachably connected to each other, and it is connected, in a dust-tight manner, by sealing rings 20 , to the casing 15. For lateral guidance of the adjusting cylinder 19, annular segments 21 are adapted to the casing 15. In the wall of the adjusting cylinder 19 are also made openings 22 whose size corresponds to that of the openings 16 of the casing 15.



  They are arranged so that, according to the rotational position relative to the casing 15, only one opening 22 is released and that at the same time the other is closed. The alternative opening and closing of the openings 16; 22 as well as the stop in the necessary position each time, are obtained by the rotation of the adjusting cylinder 19 on the casing 15 by means of a hydraulic working cylinder 23 and a cable control 24 or a linkage . At the openings 16 of the casing 15

 <Desc / Clms Page number 8>

 connects, directly to the adjustment cylinder 19, each time a straw guide channel 25; 26. The passage from the adjusting cylinder 19 to the guide channels of the straw 25; 26 is made dustproof.



  The guide channels of the straw 25; 26 are rigidly fixed to the frame 17 of the machine and to the annular segments 21. In the region of the threshing channel 27, the straw guide channels 25; 26 have a closed envelope, with a rectangular cross section and rounded upper edges. Outside this region, the straw guide channels 25; 26 are open on the lower side. The upper side is produced in the form of a flap 28 and it can pivot around a horizontal axis 29. A linkage makes it possible to adjust the flap 28 as required. Above the discharge side end of channels 25; 26 of the straw guide channel are arranged, on a pivot axis 30 articulated to the frame 17 of the machine, deflector flaps 31; 32 which lead the outgoing straw towards the ground.

   Continuous adjustment and stopping of. deflector flaps 31; 32 for the intended use position each time, are made up to a pivoting angle of 900 relative to the vertical, each time using a hydraulic working cylinder 33; 34 fixed to the frame 17 of the machine, or using mechanical linkages. In the transport position, the two deflector flaps 31; 32 are in a vertical position so as not to exceed the width authorized for transport. The width of the deflector flaps 31; 32 is slightly larger than the width of the guide channels of the straw 25; 26. To have better guiding of the straw and better deposition of the latter, the deflector flaps 31; 32 are bent inward at their free end.



   Figures 5 and 6 show a month-

 <Desc / Clms Page number 9>

 axial flow rake with two lateral straw conducting channels 25; 26 and a lower straw conducting channel 35. In this embodiment, the cylindrical casing 15 has at its periphery three openings 16 which are arranged with respect to each other so that in cooperation with the adjusting cylinder 19 which surrounds them, only one opening 16 is cleared each time, and at the same time, the other openings 16 are closed. The lower straw conducting channel 35 has a rectangular cross section which widens towards its outlet end.

   This channel ends below the threshing channel 27 inside the region defined by the spacing of the wheels of the combine harvester, at a height of approximately 300 to 450 mm above the ground. All the other features are in accordance with the embodiment comprising two lateral straw discharge openings.



   In another embodiment (not shown), there are disposed in the region of the openings 16, on the casing 15, hinged or sliding covers that mechanical or hydraulic actuating means can also adjust so that the openings 16 in the casing 15 can be alternately opened and closed.


    

Claims (1)

REVENDICATION Installation pour l'évacuation et le dépôt de la paille, sur des moissonneuses-batteuses à écoulement axial dans lesquelles, après le processus de battage et de séparation du produit de la récolte, la paille est déposée, par la moissonneuse-batteuse, sur le champ, par des ouvertures de décharge, à volonté en dessous, à droite ou à gauche de la moissonneuse-batteuse, caractérisée en ce que la partie d'extrémité du tambour batteur et séparateur (3) est entourée par un carter cylindrique fixe (15) qui est pourvu à son pourtour de plusieurs ouvertures (16) réparties sur ce pourtour, ces ouvertures (16) pouvant, sous l'action d'une commande convenable, être fermées par un cylindre de réglage (19) capable de tourner, également pourvu d'ouvertures (22), entourant le carter (15), ou par des couvercles rabattables ou coulissants,  CLAIM Installation for the evacuation and depositing of straw, on axial flow combines in which, after the process of threshing and separation of the product from the crop, the straw is deposited, by the combine, on the field, by discharge openings, as desired below, to the right or to the left of the combine, characterized in that the end part of the beater and separator drum (3) is surrounded by a fixed cylindrical housing (15 ) which is provided at its periphery with several openings (16) distributed over this periphery, these openings (16) being able, under the action of a suitable control, to be closed by an adjusting cylinder (19) capable of turning, also provided with openings (22), surrounding the casing (15), or by hinged or sliding covers, agencés sur le carter (15), et en ce que, aux ouvertures du carter (15) se raccordent des canaux conducteurs de paille rigides (25 ; 26) et des volets déflecteurs (31 ; 32) réglables sur ceux-ci.  arranged on the housing (15), and in that, to the openings of the housing (15) are connected rigid straw conductive channels (25; 26) and deflector flaps (31; 32) adjustable thereon.
BE0/211347A 1982-08-12 1983-08-11 INSTALLATION FOR STRAW DISCHARGE ON AXIAL FLOW HARVESTERS BE897524A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DD24244082A DD211219A3 (en) 1982-08-12 1982-08-12 DEVICE FOR STRAW STORAGE AT AXIAL FLOW DAMAGE

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE897524A true BE897524A (en) 1983-12-01

Family

ID=5540592

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/211347A BE897524A (en) 1982-08-12 1983-08-11 INSTALLATION FOR STRAW DISCHARGE ON AXIAL FLOW HARVESTERS

Country Status (5)

Country Link
BE (1) BE897524A (en)
DD (1) DD211219A3 (en)
DE (1) DE3323080A1 (en)
FR (1) FR2531606B1 (en)
SU (1) SU1389714A1 (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3325951A1 (en) * 1983-07-19 1985-01-31 Claas Ohg, 4834 Harsewinkel Self-propelled combine harvester
DE4218235A1 (en) * 1992-06-03 1993-12-09 Kloeckner Humboldt Deutz Ag Combine harvester with reaping device to direct crops into threshing unit - has distribution mechanism between rear wheels and comminuter, consisting of two reciprocating revolving wheels with ejector blades
DE10063551A1 (en) * 2000-12-20 2002-06-27 Deere & Co Combine harvester has conveyor mounted at rear which receives straw from threshing and separating unit and deposits it in swathe at distance from longitudinal axis of combine

Family Cites Families (8)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CH215863A (en) * 1939-06-15 1941-07-31 Heinrich Lanz Ag Sorting device on threshing machines with straw shaker and return floor arranged below.
GB628093A (en) * 1947-09-11 1949-08-22 Vernon Harrison Holt Improvements relating to combines for harvesting grain crops
US3616800A (en) * 1969-01-09 1971-11-02 Sperry Rand Corp Axial flow type combine with a discharge conveyor
SU452302A1 (en) * 1973-01-03 1974-12-05 Гловное Специализированное Конструкторское Бюро По Машинам Для Зоны Дальнего Востока Adaptation to the combine harvester for collecting and laying on the field of non-grain part of the crop
US4075823A (en) * 1976-07-14 1978-02-28 Sperry Rand Corporation Combine harvester
GB1599999A (en) * 1977-01-24 1981-10-14 Raychem Ltd Heat-recoverable articles
IT1117467B (en) * 1977-09-28 1986-02-17 Rocco Marino THROWER APPARATUS FOR HARVEST TREBBIA
US4139013A (en) * 1977-10-20 1979-02-13 Deere & Company Threshing rotor for a combine

Also Published As

Publication number Publication date
DE3323080C2 (en) 1988-12-08
FR2531606A1 (en) 1984-02-17
DE3323080A1 (en) 1984-02-16
FR2531606B1 (en) 1986-07-18
DD211219A3 (en) 1984-07-04
SU1389714A1 (en) 1988-04-23

Similar Documents

Publication Publication Date Title
USRE49494E1 (en) System and method for destroying seeds in crop residue prior to discharge from agricultural harvester
US4274426A (en) Threshing apparatus
DE2835899C2 (en) Harvester
FI75078B (en) SKOERDETROESKA.
BE1005522A5 (en) Combine.
FR2486356A1 (en) IMPROVEMENTS TO BEATERS AND SEPARATORS OF COMBINE HARVESTERS
FR2468297A1 (en) ROTOR ACCESS MODULE FOR AXIAL FLOW COMBINE HARVESTERS
FR2484188A1 (en) IMPROVEMENTS ON COMBINE HARVESTERS
FR2460596A1 (en) CONVEYOR DEVICE FOR RECYCLING OTONS ON A COMBINE HARVESTER
BE897524A (en) INSTALLATION FOR STRAW DISCHARGE ON AXIAL FLOW HARVESTERS
FR2512321A1 (en) AXIAL BATTLE HARVESTER
FR2643216A1 (en) DEVICE FOR ADJUSTING THE TRAP AND SEPARATION BASKET, ESPECIALLY IN AXIAL FLOWER HARVESTERS
BE664960A (en)
FR2652519A1 (en) Device for cleaning and sorting grain, seed and the like
EP0724829A1 (en) Device for treating a heterogeneous mixture, in particular a mixture of honey and beewax
FR2500991A1 (en) PROCESS AND APPARATUS FOR FAB
EP0312430B1 (en) Device for feeding a shelling rotor of an axial flow combine from above
EP1982585B1 (en) Agricultural machine for distribution of products
US9814185B2 (en) Square baler
FR2462855A1 (en) CLEANING ASSEMBLY FOR HARVESTING MACHINES
FR2522468A2 (en) Fruit harvesting and leaf separating machine - has separate fans for adjacent main and auxiliary air channels around separating drum
BE888639A (en) DEVICE FOR EVACUATING LEAVES OR STEPS OF PLANTS FOR AN AGRICULTURAL MACHINE PROVIDED WITH A CUTTING MEMBER.
FR2527899A1 (en) INTRODUCING DEVICE FOR AXIAL FLOW HARVESTER
CN113016342B (en) Green soybean harvester
EP0384830B1 (en) Secondary separating device for crop on combine harvesters

Legal Events

Date Code Title Description
CH Change of patent owner
RE Patent lapsed

Owner name: MUEHRESCHER WERKE AG

Effective date: 19930831