BE853721A - IMPROVEMENTS TO EQUIPMENT FOR PROCESSING ARTICLES - Google Patents

IMPROVEMENTS TO EQUIPMENT FOR PROCESSING ARTICLES

Info

Publication number
BE853721A
BE853721A BE6045972A BE6045972A BE853721A BE 853721 A BE853721 A BE 853721A BE 6045972 A BE6045972 A BE 6045972A BE 6045972 A BE6045972 A BE 6045972A BE 853721 A BE853721 A BE 853721A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
barrel
closure member
opening
drive
station
Prior art date
Application number
BE6045972A
Other languages
French (fr)
Inventor
S Ch Corbett
Original Assignee
Hockley Chemical Co Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Hockley Chemical Co Ltd filed Critical Hockley Chemical Co Ltd
Publication of BE853721A publication Critical patent/BE853721A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01JCHEMICAL OR PHYSICAL PROCESSES, e.g. CATALYSIS OR COLLOID CHEMISTRY; THEIR RELEVANT APPARATUS
    • B01J19/00Chemical, physical or physico-chemical processes in general; Their relevant apparatus
    • B01J19/28Moving reactors, e.g. rotary drums
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01JCHEMICAL OR PHYSICAL PROCESSES, e.g. CATALYSIS OR COLLOID CHEMISTRY; THEIR RELEVANT APPARATUS
    • B01J2219/00Chemical, physical or physico-chemical processes in general; Their relevant apparatus
    • B01J2219/00049Controlling or regulating processes
    • B01J2219/00189Controlling or regulating processes controlling the stirring velocity

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Devices For Opening Bottles Or Cans (AREA)

Description

       

  "Perfectionnements aux appareils pour le traitement d'articles".

  
La présente invention est relative à des récipients

  
pour des articles à traiter, par exemple par immersion dans

  
un agent de traitement pour la galvanoplastie, le dérochage brillant, le décapage, la phosphatation ou analogue, ou à traiter par centrifugation pour enlèvement de bavures, polissage ou analogue. De tels récipients sont fréquemment de forme généralement cylindrique et sont désignés ci-après sous le nom de "tonneaux", bien que l'invention n'est pas limitée à des récipients cylindriques et cette terminologie est utilisée seulement pour la facilité.

  
Dans un type connu de machine de traitement, dans laquelle le tonneau est mis en rotation pour réaliser le traitement, le déchargement des articles hors du tonneau est fait par un opérateur. Cela prend du temps et est coûteux, et peut occasionner des risques pour la santé si certains traitements chimiques ont été effectués. Des articles traités sont enlevés des tonneaux via une ouverture pourvue d'un couvercle amovible.

  
La raison d'être du couvercle est que le tonneau doit être mis en rotation, par exemple pour assurer qu'un agent de traitement vienne pleinement en contact avec les articles à traiter ou parce que c'est une partie intégrante du traitement et il est essentiel d'empêcher que les articles ne tombent ou soient jetés hors du tonneau.

  
Un objet de l'invention est de réaliser un tonneau, dans lequel des moyens actionnés automatiquement ouvrent le tonneau pour le déchargement mais tiennent celui-ci fermé pendant le traitement.

  
Suivant l'invention on réalise un tonneau avec une ouverture et un organe de fermeture pour l'ouverture, ledit tonneau possédant des profilages d'entraînement adaptés pour être entraînés par des moyens de commande pour faire tourner le tonneau, l'organe de fermeture étant accouplé aux profilages d'entraînement via un accouplement a mouvement lâche, pour une position extrême duquel l'organe de fermeture est fermé et pour l'autre position extrême duquel l'organe de fermeture est ouvert.

  
Ainsi, le ou les postes de traitement sont pourvus de moyens de commande pour faire tourner le tonneau dans une direction de telle manière que l'organe de fermeture reste ouvert mais, au poste de déchargement, sont prévus des moyens de changement de course pour entraîner les profilages d'entraînement dans la direction inverse, amener l'accouplement à mouvement lâche à son autre position extrême et ouvrir l'organe de fermeture ou, dans le cas d'un tonneau ne se déplaçant pas, la transmission est inversée à la fin du temps de traitement.

  
L'invention prévoit aussi un appareil de traitement comportant un ou plusieurs postes de traitement, des moyens de transport et un ou plusieurs tonneaux déplaçables par les moyens de transport, l'appareil comprenant aussi un poste de déchargement. Il est prévu des moyens d'entraînement rotatif, qui sont adaptés à chaque poste de traitement pour mettre en rotation un tonneau dans une direction de rotation et au poste de déchargement pour mettre en rotation le tonneau dans une direction de rotation opposée, le ou chaque tonneau possédant une ouverture et un organe de fermeture pour l'ouverture.

   Le tonneau possède des profilages d'entraînement adaptés pour être entraînés par lesdits moyens d'entraînement pour provoquer la rotation, l'organe de fermeture étant accouplé aux profilages d'entraînement via un accouplement à mouvement lâche, pour une position extrême duquel l'organe de fermeture est fermé et pour l'autre position extrême duquel l'organe de fermeture est ouvert, l'organe de fermeture étant ainsi ouvert au poste de déchargement et maintenu fermé aux postes de traitement.

  
L'organe de fermeture peut être prévu à n'importe quel endroit du tonneau. Par exemple, dans un tonneau cylin-drique, il peut se trouver sur la circonférence du tonneau ou à une extrémité de celui-ci. Lorsque le tonneau cylindrique est court et de rayon relativement grand, l'organe de fermeture est de préférence à une extrémité, alors que dans un tonneau cylindrique ayant un petit rayon et une longueur relativement grande son organe de fermeture est de préférence sur la circonférence.

  
Le ou chaque tonneau peut additionnellement avoir un orifice de remplissage distinct.

  
L'invention est décrite maintenant avec plus de détails, à titre d'exemples seulement, sur la base des dessins annexés, dans lesquels :  Figure 1 est une vue en élévation de profil, partiellement en coupe, d'une première réalisation de tonneau ; Figure 2 est une coupe longitudinale d'une autre réalisation de tonneau ; Figure 3 est une vue d'extrémité en élévation du tonneau montré en figure 2.

  
Dans le but de se rendre compte du travail des tonneaux, est décrite brièvement maintenant une ligne de traitement typique.

  
Un appareil pour le traitement d'articles comprend une pluralité de réservoirs de traitement disposés côte à côte et possédant par au-dessus une paire de rails parallèles, sur lesquels est libre de se déplacer un transporteur de tonneau.

  
Un moteur hydraulique est prévu pour transmettre l'entraînement à quatre roues de commande pour déplacer le transporteur de tonneau le long des rails. Le déplacement

  
du transporteur peut se faire suivant l'une ou l'autre de deux vitesses, la vitesse plus élevée étant utilisée pour un déplacement normal .et la vitesse lente étant utilisée immédiatement avant et immédiatement après l'arrêt du transporteur à un poste de traitement.

  
Il est aussi prévu un second moyen d'entraînement hydraulique et celui-ci contrôle la levée et l'abaissement du tonneau, de manière à immerger le tonneau et son contenu dans les réservoirs de traitement et à les relever après traitement.

  
A chaque poste de traitement sont prévus des moyens d'entraînement ayant un engrenage droit externe saillant pour mettre en rotation le tonneau dans l'agent de traitement, de manière à assurer que l'agent passe à travers les perforations prévues dans le tonneau et viennent complètement en contact avec les articles à traiter.

  
Le tonneau lui-même possède des profilages d'entraînement, qui viennent en prise avec l'engrenage droit, et ces profilages prennent la forme de roues dentées de grand diamètre fixées aux tonneaux. L'entraînement peut se faire à une ou aux deux extrémités du tonneau.

  
Un type de tonneau est représenté en figure 1 des

  
 <EMI ID=1.1> 

  
diamètre et possède une ouverture de déchargement 11, qui est fermée par un organe de fermeture 12 prévu sur la circonférence du tonneau. L'organe de fermeture 12 présente une courbure, qui est conforme à la courbure externe de la paroi de tonneau 13.

  
Le tonneau est mis en rotation par un arbre transversal ayant son axe parallèle à l'axe de rotation 14 du ton-

  
 <EMI ID=2.1> 

  
droits dentés 16, dont les dents viennent en prise avec des dents périphériques 17 formées sur de grands engrenages d'entraînement 18' prévus aux extrémités respectives du tonneau.

  
 <EMI ID=3.1>  relié à la commande de rotation du tonneau, mais est couplé indirectement, via un accouplement à mouvement lâche.

  
Une barre transversale 19 s'étend entre les engrenages de commande principaux 18 et, lorsque ces engrenages tournent, cette barre 19 vient fermement en prise avec un jeu de rampes 20 prévues à une extrémité de l'organe de fermeture 12. La rotation continue des engrenages de commande 18 amène l'organe de fermeture dans la position montrée en figure 1, où l'autre extrémité de l'organe de fermeture vient en contact avec une butée 21. La butée 21 est légèrement élastique et vient en prise fermement avec une ou plusieurs pattes saillantes 22 prévues sur l'organe de fermeture 12.

  
Ainsi, la rotation des engrenages de commande dans le sens des aiguilles d'une montre, comme montré en figura 1, amène l'organe de fermeture à se déplacer dans la position fermée montrée en figure 1, dans laquelle l'ouverture 11 est complètement obturée.

  
Pour ouvrir l'organe de fermeture 12, un entraîne= ment en direction inverse est fourni aux engrenages de commande 18, de telle sorte qu'ils tournent dans une direction contraire au sens des aiguilles d'une montre. Une paire de

  
 <EMI ID=4.1> 

  
meture 12. Lorsqu'un entraînement inverse commence, la barre
19 glisse d'abord des rampes 20 à une extrémité de l'organe de fermeture et par la suite les broches 23 heurtent l'extrémité avant des fentes 24 et tirent-les pattes 22 hors de leur engagement élastique avec la butée 21. Les broches 23 continuent alors à entraîner l'organe de fermeture dans la direc-

  
 <EMI ID=5.1> 

  
mité avant de l'organe de fermeture) heurte un mécanisme culbuteur indiqué d'une manière générale par 25. Le méca-nisme culbuteur est déplacé de la position montrée dans une position s'étendant radialement vers l'extérieur, position dans laquelle il peut être utilisé pour contacter un interrupteur disposé sur le châssis de la machine dans une position appropriée.

  
La position de l'interrupteur et son fonctionnement sont arrangés pour être tels que la position du couvercle par rapport au tonneau soit correcte, quelle que soit l'opération à réaliser. Par exemple, si le tonneau est à remplir, l'ouverture 11 devra être au sommet du tonneau quand l'interrupteur est enclenché, et l'interrupteur fonctionne pour arrêter l'entraînement en rotation du tonneau pour un intervalle de temps prédéterminé ou variable, jusqu'à ce que l'opération de remplissage soit achevée. Si le tonneau est à vider, l'entraînement en rotation est poursuivi pendant un laps de temps, jusqu'à ce que tous les articles aient été vidés du tonneau. On notera que, pour l'utilisation de l'arrangement décrit, le couvercle est toujours complètement ouvert lorsque l'interrupteur est enclenché. 

  
Bien que le tonneau décrit ci-dessus soit rempli et vidé à travers la même ouverture 11, cela ne doit pas'nécessairement être le cas.

  
Une variante dans la forme du tonneau est représentée dans les figures 2 et 3 des dessins, où le tonneau est de courte longueur, mais de relativement grand rayon. Dans ce tonneau 30 l'ouverture 31, à travers laquelle les articles sont déchargés, est prévue-sur un côté du tonneau. Le grand engrenage 32 portant les profilages d'entraînement est pourvu d'une ouverture 33 dimensionnée de manière appropriée, et une

  
 <EMI ID=6.1> 

  
tonneau proprement dit. L'engrenage est accouplé à la paroi par un accouplement à mouvement lâche comportant une fente 36 prévue dans l'engrenage et une broche 37 prévue sur la paroi et faisant saillie à travers la fente. Lorsque l'engrenage 32 est entraîné en rotation dans une direction, la broche se déplace à une extrémité de la fente et les deux ouvertures, dans la paroi et dans l'engrenage, deviennent décalées l'une par rapport à l'autre comme montré en traits interrompus en 33 et
34 (figure 3), de telle sorte que des articles ne peuvent pas passer à travers les ouvertures. En effet, l'engrenage 32 forme un couvercle pour l'ouverture 34 prévue dans la.paroi du tonneau.

  
Lorsque l'engrenage est commandé en rotation dans l'autre direction, la broche 37 se déplace le long de la fente vers l'autre extrémité avant que le tonneau 30 ne commence à tourner à l'unisson avec l'engrenage. Dans cette position de l'accouplement à mouvement lâche les deux ouvertures coïncident, de telle sorte que les articles se trouvant dans le tonneau peuvent être déchargés à travers les ouvertures. Pour aider à cela,. la paroi circonférentielle-38 du tonneau est inclinée vers le bas du côté adjacent à l'ouverture, de telle sorte que des articles risquent de tomber dehors par gravité, lorsque l'ouverture.est au fond du tonneau. Une nervure en hélice peut être prévue à l'intérieur du tonneau, nervure qui tend à rassembler les articles lorsque le tonneau tourne et à les orienter à travers l'ouverture.

  
Du fait que le tonneau décrit est de relativement grand rayon, les articles n'ont pas besoin à l'origine d'être introduits à travers l'ouverture de déchargement décrite. La région centrale de la paroi du tonneau est pourvue d'une autre ouverture 39, à travers laquelle le tonneau est rempli avec des articles. Cela peut être fait aisément par l'utilisation d'un aj.utage tubulaire alimenté à partir de moyens du type trémie vibrante. 

  
On notera qu'à chaque poste de traitement sont prévus des moyens d'entraînement pour faire tourner le tonneau dans une première direction, qui est choisie de telle manière que le tonneau reste fermé. Au poste de déchargement les moyens d'entraînement sont disposés pour entraîner dans la direction inverse, de telle sorte que l'organe de fermeture est ouvert et les articles peuvent être déchargés à travers l'ouverture de déchargement. Cela se produit aussi au poste de chargement, si le tonneau est à charger à travers la même ouverture mais, si des ouvertures de déchargement et de chargement séparées sont prévues, il est évidemment nécessaire de fermer l'ouverture de déchargement pendant le chargement pour empêcher que les articles ne tombent directement hors du tonneau.

  
Bien que dans les exemples décrits ci-dessus les tonneaux sont généralement cylindriques, il est possible de réaliser des tonneaux dans d'autres formes et, pour l'application de l'invention, il est seulement nécessaire que le tonneau soit monté de manière à pouvoir tourner. 

  
Il est possible d'utiliser le mécanisme d'ouverture et de fermeture décrit ci-dessus avec un tonneau utilisé pour traiter des articles à un simple poste de traitement,  par exemple le type de tonneau utilisé pour traiter des articles par centrifugation pour enlèvement de bavures. Dans ce cas, il est nécessaire d'arranger l'entraînement du tonneau pour qu'il soit réversible en direction, afin de réaliser l'ouverture et la fermeture du tonneau. 

REVENDICATIONS

  
1. Tonneau pour le traitement d'articles, comportant une ouverture et un organe de fermeture pour ladite ouverture et des profilages d'entraînement adaptés pour venir en prise de manière commandée avec des moyens de transmission pour faire tourner le tonneau, caractérisé en ce que l'organe de fermeture est accouplé au profilage d'entraînement par un accouplement à mouvement lâche, pour une position extrême duquel l'organe de fermeture est fermé et pour l'autre position extrême duquel ledit organe de fermeture est ouvert.

  
 <EMI ID=7.1> 



  "Improvements to devices for processing articles".

  
The present invention relates to containers

  
for articles to be treated, for example by immersion in

  
a treatment agent for electroplating, bright pickling, pickling, phosphating or the like, or to be treated by centrifugation for burr removal, polishing or the like. Such containers are frequently generally cylindrical in shape and are hereinafter referred to as "barrels", although the invention is not limited to cylindrical containers and this terminology is used only for convenience.

  
In a known type of processing machine, in which the barrel is rotated to perform the processing, the unloading of the articles from the barrel is done by an operator. It is time consuming and expensive, and can cause health risks if certain chemical treatments have been performed. Treated articles are removed from the barrels through an opening with a removable cover.

  
The purpose of the cover is that the barrel should be rotated, for example to ensure that a treating agent comes fully into contact with the articles to be treated or because it is an integral part of the treatment and is essential to prevent items from falling or being thrown out of the barrel.

  
An object of the invention is to provide a barrel, in which automatically actuated means open the barrel for unloading but keep the latter closed during the treatment.

  
According to the invention, a barrel is produced with an opening and a closing member for opening, said barrel having drive profiles adapted to be driven by control means for rotating the barrel, the closing member being coupled to the drive profiles via a loose movement coupling, for one extreme position of which the closure member is closed and for the other extreme position of which the closure member is open.

  
Thus, the treatment station (s) are provided with control means for rotating the barrel in a direction such that the closure member remains open but, at the unloading station, means are provided for changing the stroke to drive drive profiles in the reverse direction, bring the loose-motion coupling to its other extreme position and open the closure or, in the case of a barrel not moving, the transmission is reversed at the end processing time.

  
The invention also provides a treatment apparatus comprising one or more treatment stations, transport means and one or more barrels movable by the transport means, the apparatus also comprising an unloading station. Rotary drive means are provided, which are adapted at each processing station to rotate a barrel in one direction of rotation and at the unloading station to rotate the barrel in an opposite direction of rotation, the or each barrel having an opening and a closing member for opening.

   The barrel has drive profiles adapted to be driven by said drive means to cause rotation, the closure member being coupled to the drive profiles via a loose movement coupling, for an extreme position of which the member closure is closed and for the other extreme position of which the closure member is open, the closure member thus being open at the unloading station and kept closed at the processing stations.

  
The closure member can be provided anywhere in the barrel. For example, in a cylindrical barrel, it may be on the circumference of the barrel or at one end of it. When the cylindrical barrel is short and of relatively large radius, the closure member is preferably at one end, while in a cylindrical barrel having a small radius and a relatively large length its closure member is preferably on the circumference.

  
The or each barrel may additionally have a separate filling port.

  
The invention will now be described in more detail, by way of example only, on the basis of the accompanying drawings, in which: Figure 1 is a side elevational view, partially in section, of a first embodiment of a barrel; Figure 2 is a longitudinal section of another embodiment of a barrel; Figure 3 is an end elevational view of the barrel shown in Figure 2.

  
In order to realize the work of the barrels, a typical processing line is now briefly described.

  
An apparatus for processing articles comprises a plurality of processing tanks arranged side by side and having above them a pair of parallel rails, on which a barrel conveyor is free to move.

  
A hydraulic motor is provided to transmit the drive to the four control wheels for moving the barrel transporter along the rails. Move

  
The conveyor can be at either of two speeds, the higher speed being used for normal travel and the slow speed being used immediately before and immediately after stopping the conveyor at a processing station.

  
A second hydraulic drive means is also provided and this controls the raising and lowering of the barrel, so as to immerse the barrel and its contents in the treatment tanks and to raise them after treatment.

  
At each treatment station are provided drive means having a protruding external spur gear for rotating the barrel in the treating agent, so as to ensure that the agent passes through the perforations provided in the barrel and comes out. completely in contact with the articles to be treated.

  
The barrel itself has drive profiles, which engage the spur gear, and these profiles take the form of large diameter cogwheels attached to the barrels. The training can be done at one or both ends of the barrel.

  
A type of barrel is shown in figure 1 of the

  
 <EMI ID = 1.1>

  
diameter and has an unloading opening 11, which is closed by a closure member 12 provided on the circumference of the barrel. The closure member 12 has a curvature, which conforms to the external curvature of the barrel wall 13.

  
The barrel is rotated by a transverse shaft having its axis parallel to the axis of rotation 14 of the ton-

  
 <EMI ID = 2.1>

  
toothed straight 16, whose teeth engage with peripheral teeth 17 formed on large drive gears 18 'provided at the respective ends of the barrel.

  
 <EMI ID = 3.1> connected to the barrel rotation control, but is coupled indirectly, via a loose coupling.

  
A transverse bar 19 extends between the main control gears 18 and, when these gears rotate, this bar 19 engages firmly with a set of ramps 20 provided at one end of the closure member 12. The continuous rotation of the gears. drive gears 18 brings the closure member to the position shown in Figure 1, where the other end of the closure member contacts a stopper 21. The stopper 21 is slightly elastic and engages firmly with a stopper 21. or several protruding tabs 22 provided on the closure member 12.

  
Thus, the clockwise rotation of the control gears, as shown in figure 1, causes the closure member to move into the closed position shown in figure 1, in which the opening 11 is completely. closed.

  
To open the closure member 12, a reverse direction drive is provided to the control gears 18 so that they rotate in a counterclockwise direction. A pair of

  
 <EMI ID = 4.1>

  
meture 12. When a reverse feed begins, the bar
19 first slides off the ramps 20 at one end of the closure member and subsequently the pins 23 strike the front end of the slots 24 and pull the tabs 22 out of their elastic engagement with the stopper 21. The pins 23 then continue to drive the closure member in the direction

  
 <EMI ID = 5.1>

  
front end of the closure member) strikes a rocker mechanism indicated generally by 25. The rocker mechanism is moved from the position shown to a position extending radially outward, in which position it can be used to contact a switch arranged on the machine frame in a suitable position.

  
The position of the switch and its operation are arranged to be such that the position of the cover relative to the barrel is correct, whatever the operation to be carried out. For example, if the barrel is to be filled, the opening 11 should be at the top of the barrel when the switch is engaged, and the switch operates to stop the rotating drive of the barrel for a predetermined or variable time interval, until the filling operation is completed. If the barrel is to be emptied, spin training is continued for a period of time, until all items have been emptied from the barrel. It will be noted that, for the use of the arrangement described, the cover is always fully open when the switch is engaged.

  
Although the barrel described above is filled and emptied through the same opening 11, this need not necessarily be the case.

  
A variant in the shape of the barrel is shown in Figures 2 and 3 of the drawings, where the barrel is short in length, but relatively large radius. In this barrel 30 the opening 31, through which the articles are unloaded, is provided on one side of the barrel. The large gear 32 carrying the drive profiles is provided with an appropriately sized opening 33, and a

  
 <EMI ID = 6.1>

  
actual barrel. The gear is coupled to the wall by a loose motion coupling having a slot 36 provided in the gear and a pin 37 provided on the wall and protruding through the slot. When gear 32 is rotated in one direction, the spindle moves at one end of the slot and the two openings, in the wall and in the gear, become offset from each other as shown. in dashed lines in 33 and
34 (Figure 3), so that articles cannot pass through the openings. Indeed, the gear 32 forms a cover for the opening 34 provided in la.paroi of the barrel.

  
When the gear is rotated in the other direction, the pin 37 moves along the slot to the other end before the barrel 30 begins to rotate in unison with the gear. In this position of the loose-motion coupling the two openings coincide, so that the articles in the barrel can be discharged through the openings. To help with this ,. the circumferential wall-38 of the barrel slants downward from the side adjacent to the opening, so that articles may fall out by gravity, when the opening is at the bottom of the barrel. A helical rib may be provided inside the barrel, which rib tends to gather the items as the barrel rotates and orient them through the opening.

  
Because the barrel described is of relatively large radius, the articles do not initially need to be introduced through the discharge opening described. The central region of the barrel wall is provided with a further opening 39, through which the barrel is filled with articles. This can easily be done by using a tubular nozzle fed from vibrating hopper type means.

  
It will be noted that at each treatment station are provided drive means for rotating the barrel in a first direction, which is chosen such that the barrel remains closed. At the unloading station the driving means are arranged to drive in the reverse direction, so that the closure member is opened and the articles can be unloaded through the unloading opening. This also occurs at the loading station, if the barrel is to be loaded through the same opening but, if separate unloading and loading openings are provided, it is obviously necessary to close the unloading opening during loading to prevent that the items do not fall directly out of the barrel.

  
Although in the examples described above the barrels are generally cylindrical, it is possible to produce barrels in other shapes and, for the application of the invention, it is only necessary that the barrel be mounted so as to to be able to turn.

  
It is possible to use the opening and closing mechanism described above with a barrel used to process articles at a simple processing station, for example the type of barrel used to process articles by centrifugation for burr removal . In this case, it is necessary to arrange the drive of the barrel so that it is reversible in direction, in order to achieve the opening and closing of the barrel.

CLAIMS

  
1. Barrel for the treatment of articles, comprising an opening and a closing member for said opening and drive profiles adapted to engage in a controlled manner with transmission means for rotating the barrel, characterized in that the closure member is coupled to the drive profiling by a loose movement coupling, for one extreme position of which the closure member is closed and for the other extreme position of which said closure member is open.

  
 <EMI ID = 7.1>


    

Claims (1)

<EMI ID=8.1> <EMI ID = 8.1> ce que l'organe de fermeture est prévu sur une portion de la circonférence du tonneau. that the closure member is provided on a portion of the circumference of the barrel. 3. Tonneau selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'organe de fermeture est prévu à une extrémité du tonneau. 3. Barrel according to claim 1, characterized in that the closure member is provided at one end of the barrel. 4. Tonneau selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il possède un orifice de remplissage distinct de l'ouverture. 4. Barrel according to claim 1, characterized in that it has a filling orifice distinct from the opening. 5. Appareil de traitement comportant un ou plusieurs postes de traitement, des moyens de transport et un ou plusieurs tonneaux déplaçables par les moyens de transport, ledit appareil comprenant également un poste de déchargement, des moyens d'entraînement en rotation étant prévus à chaque poste, le ou chaque tonneau possédant une ouverture et un organe de fermeture pour l'ouverture, ledit tonneau ayant des profilages d'entraînement adaptés pour venir en prise de manière commandée avec lesdits moyens d'entraînement, caractérisé en ce que les moyens d'entraînement en rotation à chaque poste de traitement sont adaptés pour faire tourner le tonneau dans une direction de rotation, et au poste de déchar-gement pour faire tourner le tonneau dans une direction de rotation opposée, 5. Treatment apparatus comprising one or more treatment stations, transport means and one or more barrels movable by the transport means, said apparatus also comprising an unloading station, rotary drive means being provided at each station. , the or each barrel having an opening and a closing member for opening, said barrel having drive profiles adapted to come into controlled engagement with said drive means, characterized in that the drive means in rotation at each processing station are adapted to rotate the barrel in one direction of rotation, and at the unloading station to rotate the barrel in an opposite direction of rotation, l'organe de fermeture de chaque tonneau étant accouplé aux profilages d'entraînement via un accouplement à mouvement lâche, pour une position extrême duquel l'organe de fermeture est fermé et pour l'autre position extrême duquel l'organe de fermeture est ouvert, grâce à quoi l'organe de fermeture est ouvert au poste de déchargement et maintenu fermé au poste de traitement. the closure member of each barrel being coupled to the drive profiles via a loose movement coupling, for one extreme position of which the closure member is closed and for the other extreme position of which the closure member is open, whereby the closure member is opened at the unloading station and kept closed at the processing station.
BE6045972A 1976-04-02 1977-04-18 IMPROVEMENTS TO EQUIPMENT FOR PROCESSING ARTICLES BE853721A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB1341176 1976-04-02

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE853721A true BE853721A (en) 1977-08-16

Family

ID=10022461

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE6045972A BE853721A (en) 1976-04-02 1977-04-18 IMPROVEMENTS TO EQUIPMENT FOR PROCESSING ARTICLES

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE853721A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2515153A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR HANDLING PRODUCTS THROUGH OPERATIONAL MEANS WHICH ARE ANIMATED BY CONTINUOUS MOVEMENT
LU81661A1 (en) LID TAKER FOR SHUTTERING MACHINES
WO2008015121A1 (en) Container inverting device
FR2476025A1 (en) CANDY WRAPPING MACHINE
BE1001250A5 (en) CHUCK FOR MACHINE dicked MEAT.
BE853721A (en) IMPROVEMENTS TO EQUIPMENT FOR PROCESSING ARTICLES
EP0267821B1 (en) Process and apparatus for controlling the twine guider in binding round bales in a rotary crop baler
FR2513089A1 (en) TOMATO DRYING MACHINE WITH ROTATING DRUM
FR2573006A1 (en) PRINTING MACHINE
FR2493805A1 (en) Folding feed for container blanks - has powered rotary conveyor with gripping jaws to pass containers to working stations
EP0073535A2 (en) Machines for the manufacture of sweets, especially of lollipops
FR2503686A1 (en) DEVICE FOR CONTINUOUSLY REMOVING AND DEPOSITING LOOPS OF YARN
FR2526710A1 (en) Serigraphic printing bottle conveyor - has endless chain in one or two planes to mount pincers gripping bottles by neck
FR2564081A1 (en) Compact automatic machine for continuous treatment of bottles
FR2493668A1 (en) MACHINE FOR INSERTING PARALLEL DOUBLE-ROWED ELECTRONIC COMPONENTS WITH ALIGNED PINS IN A PRINTED CIRCUIT BOARD
CH536240A (en) Transfer device for the treatment of a cylindrical hollow body
CH435104A (en) Bundle wrapping machine, with automatic knotter
BE562711A (en)
FR2693703A1 (en) Tube handling equipment - is esp. suitable for elliptical tubes and uses spool with alternating motion located in lower region of reservoir with inclined base for single tube delivery
FR2822142A1 (en) Turner with high production rate for reversing alternate flat objects such as hygiene articles for easier packaging
FR2607127A1 (en) Compact multi-functional machine for continuously processing containers or their contents
CH389387A (en) Machine for cutting, in sections of determined length, tubes of great length, formed of a strip wound in a helix
BE451631A (en)
BE641423A (en)
CH373938A (en) Method for forming a line of progressing objects and installation for implementing this method