BE721594A - - Google Patents

Info

Publication number
BE721594A
BE721594A BE721594DA BE721594A BE 721594 A BE721594 A BE 721594A BE 721594D A BE721594D A BE 721594DA BE 721594 A BE721594 A BE 721594A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
skein
spindle
bar
lifting
winding
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE721594A publication Critical patent/BE721594A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H54/00Winding, coiling, or depositing filamentary material
    • B65H54/56Winding of hanks or skeins
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H2701/00Handled material; Storage means
    • B65H2701/30Handled filamentary material
    • B65H2701/31Textiles threads or artificial strands of filaments

Landscapes

  • Looms (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un procédé et à un appa- reil pour le bobinage de fils en échevettes; l'invention a pour objet de produire à la suite et de manière continue des échevettes qui reçoi- vent toutes la même quantité de fil et de séparer ces échevettes une fois qu'elles ont été bobinées. 



   L'invention sera mieux comprise à la lumière de la descrip- tion suivante réalisée en se référant aux dessins ci-annexés dans les- quels : la figure 1 est une vue en élévation frontale d'un appareil conçu selon la présente invention, certaines parties étant représentées dans certaines positions illustrées en trait plein et en trait inter- rompu ; la figure 2 est une vue en élévation latérale d'une échevette produite selon la présente invention ; la figure 3 est une vue en coupe transversale fragmentaire à travers la machine, représentant une broche qui enroule une première échevette; la figure 4 est une vue similaire à la figure 3, l'échevette enroulée dans la figure   3 se   trouvant dans la position de levée et une seconde échevette étant en cours de bobinage;

   la figure 5 est une vue similaire aux figures 3 et 4, illus- trant l'échevette enroulée en premier lieu éjectée de la broche, la se- conde échevette enroulée se trouvant dans la position de levée sur la broche de bobinage et la troisième échevette étant en cours de bobinage; la figure 6 est une vue en coupe transversale à travers la partie inférieure de la machine de la figure 1, représentant le méca- nisme d'ignition du fil dans sa position d'ouverture; la figure 7 est une vue similaire à la figure 6, le mécanisme d'ignition du fil dans sa position de fermeture;

   la figure 8 est une vue en perspective fragmentaire , certai- nes parties étant éclatées et d'autres étant révélées en coupe, à plus grande échelle, illustrant le mécanisme de levée et de bobinage centré;et la figure 9 est une vue en élévation frontale fragmentaire d'une forme de mécanisme A mouvement alternatif pour la tige d'alimen- tation en fil. 



   Dans les dessins, les notations de référence se réfèrent à des parties analogues ou correspondantes dans toutes les vues représen- tées. 



   On se réfère à présent aux dessins et en particulier à la fi- gure 1 ; la notation de référence 10 désigne un métier qui présente des montants 11 et 12 entre lesquels sont fixés des éléments de support horizontaux 13 et 14 de la partie supé rieure. Les éléments 13 et 14 portent fixés des paliers 15 et 16 dans lesquels sont tourillonnés à rotation des broches de bobinage d'échevettes 17. Une série de bro- ches peut être utilisée comme montré dans la figure 1 et, bien que seules 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cinq broches aient été représentées, il est bien entendu que ce métier pourrait contenir de nombreuses autres broches. Les broches 17 sont mon- tées en position sensiblement verticale de manière à tirer avantag- de la traction due à la pesanteur pour la levée des échevettes bobinées sur les broches.

   Chaque broche 17 est entraînée par une commande 18 constituée d'une chaîne à barbotin. Les broches reçoivent leur énergie motrice par l'intermédiaire des commandes 18 depuis un moteur 19 qui entraîne une courroie trapézoïdale 20 reliée à une poulie 21 à   l'extrémi-   té supérieure de la broche de   gauche 17.La   poulie 21 et les commandes 18 sont reliées de manière à provoquer la rotation des broches 17 par le moteur électrique 19 qui entraîne la courroie trapézoïdale 20. 



   La quantité de fil bobiné sur une broche 17 est contrôlée par une transmission à engrenage 22,23 qui est fixée à l'extrémité su- périeure de l'un des arbres 17 et qui entraîne une vis sans fin 24 en prise avec la roue hélicoïdale 25 sur laquelle est prévue une saillie 26. Un micro interrupteur 27 est disposé de manière à pouvoir être actionné par la saillie 26 lorsque la vis sans fin 24 a entraîné la roue hélicoïdale 25 sur un cycle complet.

   Le micro interrupteur 27 fer- me un circuit qui est à même de commander un cylindre à fluide de ty- pe pneumatique ou hydraulique de telle sorte que, une fois la quan- tité prédéterminée de fil enroulée sur chacune des broches 17, lorsque le micro interrupteur 27 est fermé, le cylindre pneumatique soit à même de décaler le maillon 29 vers des leviers 32 par l'intermédiai- re des pivots 30, 31, ce qui a pour effet de faire descendre les tiges de levier 33 montées dans des guides 34 sur les éléments horizontaux 13 et 14 de la machine et de déplacer avec ces tiges le mécanisme de levée. 



   Le mécanisme de levée de la forme de réalisation illustrée est constitué d'une série de manchons annulaires 35 dont le diamètre interne est légèrement plus grand que le diamètre externe des broches de bobinage 17, de telle manière que ces manchons 35 puissent être déplacés axialement le long de la broche de haut en bas pour transfé- rer une échevette enroulée, par exemple, de la position représentée dans la figure 3 à la position représentée dans la figure 4. Comme on peut mieux le voir dans la figure 8, les manchons 35 présentent une rainure annulaire 36 pour permettre le blocage d'une paire de barres 37, 38. A la base de la tige 33 sont disposés deux mors, 39, 40 qui sont boulonnés en place par des boulons 41.

   La barre 37 qui s'étend à travers le groupe de manchcns35 ne peut se déplacer que de haut en bas et de bas en haut, tandis que le barre arrière 38 a non seulement un mouvement ascendant et descendant du fait de la présence des mors. 



  39, 40, mais également un mouvement latéral ou transversal. La barre 38- présente une portée 42 à travers laquelle un boulon 43 est reçu, ce bou- lon pénétrant dans un guide en forme de canal 44 qui présente des bras 44a et 44b. Comme montré dans la figure 1, ce guide présente une partie 

 <Desc/Clms Page number 3> 

      verticale et une partie qui lui est reliée selon un certain angle et qui est inclinée vers le bas, vers une partie de transfert laté- rale de telle sorte que, lorsque la tige 33 et les barres entraînées 37 et 38 descendent, la barre arrière 38 soit amenée à se déplacer vers la droite dans les figures 1 et 8.

   Cela est important en ce sens que des guide- fil 45 dotés de pointes 44a sont prévus pour amener le fil en cours de bobinage sur l'échevette à se déplacer latéralement et   à   constituer le bobinage central 46 représenté dans la figure 2. 



  Le cylindre pneumatique 28 comporte un ressort de rappel 28a fixé au métier pour amener le mécanisme de levée à regagner une position re- présentée en trait plein dans la figure 1, dans laquelle le bobinage des échevettes se fait librement. 



   Le mécanisme d'enroulement du fil est constitué d'une tige disposée horizontalement et reliée à chaque extrémité de la machine à une tige à mouvement alternatif et vertical 28 qui est commandée par des cames 48a ou des excentriques afin de réaliser un mouvement ascendant et descendant pour donner au fil un mouvement d'avance et de recul sur les broches 17 au fur et à mesure que ces dernières tour- nent. La tige 47 présente des ouvertures d'alimentation 47a au voisinage de chaque broche pour y recevoir un ou plusieurs fils 49 acheminés de- puis un ou plusieurs cônes d'alimentation 59. 



   Le cycle de fonctionnement de cet appareil est illustré de   la meilleure façon dans les figures 3 et 5 ; fil 49 (en se référant   en particulier à la figure 3) est enroulé sur les broches 17 pour for- mer une échevette 51. Lorsqu'une quantité prédéterminée de fil a été enroulée sur la broche 17 par   commande   du micro interrupteur 27, comme décrit ci-dessus, les tiges de levée 33 sont abaissées dans la posi- tion représentée en trait interrompu dans la figure 4, de manière à déplacer l'échevette 51 dans une position inférieure sur la broche, et une seconde échevette est!ensuite enroulée , comme montré de la meilleure façon dans la figure 4 par la notation de référence 51a, lors- que le mécanisme de levée regagne sa position supérieure.

   A ce stade, il est important de noter que, pour amorcer le bobinage de la seconde échevette 51a, le fil 48b maintient le contact avec l'échevette 51 qui est encore fixée à la broche 17 avec laquelle elle tourne. Lorsque le   'cycle   de levée suivant a lieu, par déplacement de l'échevette 51a vers le bas jusque dans la position occupée par l'échevette 51 dans la fi- gure 4, cette dernière échevette 51 est éjectée de la broche 17 du fait de la forme tronconique de l'extrémité 17a, et l'échevette 51a occupe alors la place occupée sur la broche par l'échevette 51 dans la figure   4   et une nouvelle échevette 51b est enroulée sur la broche 7 en mainte- nant un lien de contact 48a entre des échevettes successives. 



   Les fils de liaison 48b qui s'étendent entre des échevettes formées les unes à la suite des autres doivent être coupés et , pour procéder à cette opération, on a envisagé la mise en oeuvre du mécanisme 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 représenté dans les figures 6 et 7 , lequel mécanisme est constitué d'une paire d'arbres 52,53 montés dans des paliers 54 sur les mon- tants 11 et 12. A l'arbre 52 est fixée une tige de support 55 qui comporte une partie repliée 55a pour supporter entre deux éléments 55 espacés l'un de l'autre sur l'arbre 52, comme on peut mieux le voir dans la figure 1, un fil d'alliage   nickel,chrome   56. A l'arbre 53 est fixé une tige dressée 57 comportant des parties 57a entre les- quelles sont fixés deux tourillons 58.

   Un bras de manivelle rainuré 59 est fixé à l'arbre 53 pour faire basculer ce dernier entre la po- sition représentée dans la figure 6 et la position représentée dans la figure 7. A l'arbre 52 est fixé un basculeur 60. Le basculeur 60 est commandé par une tige 61 qui est commandée de concert avec le mé- canisme de levée de telle sorte que, lorsque l'on tire la tige vers le haut lorsque la levée a eu lieu et qu'une échevette 51 est tombée entre les tiges 55 et 57 , comme montré dans la figure 6 , une liai- son de commande 62 amène les tiges 55 à 57 à se refermer l'une sur l'autre, comme montré dans la figure 7, et le fil de nickeJchrome 56 qui est excité par voie électrique à sectionner par ignition le fil 48b entre les tiges 58, de manière à séparer des échevettes voisines. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Machine de bobinage en échevettes,comportant : a) au moins une broche de bobinage d'échevettes dont l'axe est vertical dans un métier ; b) un dispositif relié à cette broche pour la faire tour- ner ; c) un dispositif de levée qui fonctionne en liaison avec la broche portée par le métier et qui peut se déplacer le long de cette broche entre une position de bobinage et une position de levée, d) un dispositif d'alimentation en fil porté par le métier, ce dispositif pouvant effectuer un mouvement alternatif relativement au métier pour déposer du fil sur la broche sous la forme d'une échevette;

   et e) un dispositif de commande qui relie le dispositif qui fait tourner la broche et le dispositif de levée pour actionner ce der- nier dispositif lorsqu'une quantité prédéterminée de fil a été bobinée sur la broche afin d'enlever de cette dernière une échevette enroulée.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a method and to an apparatus for winding yarns into skeins; The object of the invention is to produce in succession and continuously skeins which all receive the same amount of yarn and to separate these skeins once they have been wound up.



   The invention will be better understood in the light of the following description made with reference to the accompanying drawings in which: Figure 1 is a front elevational view of an apparatus designed according to the present invention, certain parts being represented in certain positions illustrated in solid lines and in broken lines; Figure 2 is a side elevational view of a skein produced in accordance with the present invention; Figure 3 is a fragmentary cross-sectional view through the machine, showing a spindle winding a first skein; Figure 4 is a view similar to Figure 3, the skein wound in Figure 3 being in the lifting position and a second skein being winding;

   Figure 5 is a view similar to Figures 3 and 4, showing the coiled skein first ejected from the spindle with the second coiled skein in the lifting position on the winding spindle and the third skein being winding; Figure 6 is a cross-sectional view through the bottom of the machine of Figure 1, showing the wire ignition mechanism in its open position; Figure 7 is a view similar to Figure 6, the wire ignition mechanism in its closed position;

   Figure 8 is a fragmentary perspective view, some parts exploded and others shown in section, on a larger scale, illustrating the centered lift and winding mechanism; and Figure 9 is a front elevational view fragmentary of a form of reciprocating mechanism for the wire feed rod.



   In the drawings, reference notations refer to like or corresponding parts in all the views shown.



   Reference is now made to the drawings and in particular to Figure 1; the reference notation 10 designates a loom which has uprights 11 and 12 between which are fixed horizontal support elements 13 and 14 of the upper part. The elements 13 and 14 have fixed bearings 15 and 16 in which are rotatably journaled skein winding pins 17. A series of pins can be used as shown in Figure 1 and, although only

 <Desc / Clms Page number 2>

 five pins have been represented, it is understood that this craft could contain many other pins. The pins 17 are mounted in a substantially vertical position so as to take advantage of the traction due to gravity for the lifting of the skeins wound on the pins.

   Each spindle 17 is driven by a control 18 consisting of a sprocket chain. The spindles receive their motive power through the drives 18 from a motor 19 which drives a V-belt 20 connected to a pulley 21 at the upper end of the left spindle 17. The pulley 21 and the drives 18 are connected so as to cause the rotation of the pins 17 by the electric motor 19 which drives the trapezoidal belt 20.



   The amount of wire wound on a spindle 17 is controlled by a gear transmission 22,23 which is attached to the upper end of one of the shafts 17 and which drives a worm 24 in engagement with the helical wheel. 25 on which is provided a projection 26. A microswitch 27 is arranged so that it can be actuated by the projection 26 when the worm 24 has driven the helical wheel 25 through a complete cycle.

   The microswitch 27 closes a circuit which is able to control a fluid cylinder of pneumatic or hydraulic type so that, once the predetermined amount of wire has been wound on each of the pins 17, when the micro switch 27 is closed, the pneumatic cylinder is able to shift the link 29 towards the levers 32 by the intermediary of the pivots 30, 31, which has the effect of lowering the lever rods 33 mounted in guides 34 on the horizontal elements 13 and 14 of the machine and to move the lifting mechanism with these rods.



   The lifting mechanism of the illustrated embodiment is made up of a series of annular sleeves 35 the inner diameter of which is slightly larger than the outer diameter of the winding pins 17, so that these sleeves 35 can be moved axially. along the spindle up and down to transfer a rolled up skein, for example, from the position shown in Figure 3 to the position shown in Figure 4. As can best be seen in Figure 8, the sleeves 35 have an annular groove 36 to allow the locking of a pair of bars 37, 38. At the base of the rod 33 are arranged two jaws, 39, 40 which are bolted in place by bolts 41.

   The bar 37 which extends through the group of sleeves 35 can only move up and down and up and down, while the rear bar 38 not only has an up and down movement due to the presence of the jaws.



  39, 40, but also a lateral or transverse movement. The bar 38- has a seat 42 through which a bolt 43 is received, this bolt penetrating into a channel-shaped guide 44 which has arms 44a and 44b. As shown in figure 1, this guide presents a part

 <Desc / Clms Page number 3>

      vertical and a part which is connected thereto at an angle and which is inclined downwards, towards a lateral transfer part so that when the rod 33 and the driven bars 37 and 38 descend, the rear bar 38 is caused to move to the right in Figures 1 and 8.

   This is important in that yarn guides 45 with spikes 44a are provided to cause the yarn being wound on the skein to move sideways and form the central coil 46 shown in Figure 2.



  The pneumatic cylinder 28 has a return spring 28a fixed to the loom to cause the lifting mechanism to regain a position shown in solid lines in FIG. 1, in which the winding of the skeins takes place freely.



   The wire winding mechanism consists of a rod arranged horizontally and connected at each end of the machine to a reciprocating and vertical movement rod 28 which is controlled by cams 48a or eccentrics to achieve upward and downward movement. to give the wire a forward and backward movement on the pins 17 as the latter turn. The rod 47 has feed openings 47a in the vicinity of each pin to receive therein one or more wires 49 routed from one or more feed cones 59.



   The operating cycle of this apparatus is best illustrated in Figures 3 and 5; wire 49 (with particular reference to Figure 3) is wound on pins 17 to form a skein 51. When a predetermined amount of wire has been wound on pin 17 by control of microswitch 27, as described. above, the lifting rods 33 are lowered to the position shown in broken lines in Figure 4, so as to move the skein 51 to a lower position on the spindle, and a second skein is then wound up, as best shown in Figure 4 by reference notation 51a, when the lift mechanism returns to its upper position.

   At this point, it is important to note that, in order to initiate the winding of the second skein 51a, the wire 48b maintains contact with the skein 51 which is still attached to the pin 17 with which it rotates. When the next lifting cycle takes place, by moving the skein 51a downward to the position occupied by skein 51 in Figure 4, the latter skein 51 is ejected from the spindle 17 due to the frustoconical shape of the end 17a, and the skein 51a then occupies the place occupied on the spindle by the skein 51 in figure 4 and a new skein 51b is wound on the spindle 7 while maintaining a contact link 48a between successive skeins.



   The connecting threads 48b which extend between skeins formed one after the other must be cut and, to carry out this operation, the implementation of the mechanism has been envisaged.

 <Desc / Clms Page number 4>

 shown in Figures 6 and 7, which mechanism consists of a pair of shafts 52,53 mounted in bearings 54 on the uprights 11 and 12. To the shaft 52 is fixed a support rod 55 which comprises a folded part 55a for supporting between two elements 55 spaced apart from each other on the shaft 52, as can best be seen in FIG. 1, a nickel, chromium alloy wire 56. At the shaft 53 is fixed an upright rod 57 comprising parts 57a between which are fixed two journals 58.

   A grooved crank arm 59 is attached to the shaft 53 to tilt the latter between the position shown in Figure 6 and the position shown in Figure 7. To the shaft 52 is attached a rocker 60. The rocker. 60 is controlled by a rod 61 which is controlled in concert with the lifting mechanism so that when the rod is pulled upwards when the lifting has taken place and a skein 51 has fallen between the rods 55 and 57, as shown in figure 6, a control link 62 causes the rods 55 to 57 to close over each other, as shown in figure 7, and the chrome wire 56 which is electrically excited to cut by ignition the wire 48b between the rods 58, so as to separate neighboring skeins.



   CLAIMS.



   1.- Skein winding machine, comprising: a) at least one skein winding spindle, the axis of which is vertical in a loom; b) a device connected to this spindle to turn it; c) a lifting device which operates in conjunction with the spindle carried by the loom and which can move along this spindle between a winding position and a lifting position, d) a wire feed device carried by the loom, this device being able to perform a reciprocating movement relative to the loom in order to deposit thread on the spindle in the form of a skein;

   and e) a control device which connects the device which rotates the spindle and the lifting device to actuate the latter device when a predetermined amount of yarn has been wound onto the spindle in order to remove a skein from the latter. rolled up.

 

Claims (1)

2. - Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que le dispositif de levée est constitué d'un manchon annulaire dont le diamètre interne est légèrement plus grand que le diamètre externe de la broche rotative et qui un tourne pas avec cette dernière , ce manchon présentant extérieurement une rainure annulaire, une première et une seconde barres étant montées sur les cotés opposés du mancbon pour dé- placer ce dernier entre une position de bobinage et une position de levée, la première barre ne se déplaçant pas relativement au manchon, <Desc/Clms Page number 5> la seconde barre pouvant effectuer un mouvement ascendant et descendant avec la première barre et pouvant glisser à peu près perpendiculairement au manchon et à la broche, 2. - Machine according to claim 1, characterized in that the lifting device consists of an annular sleeve whose internal diameter is slightly larger than the external diameter of the rotary spindle and which does not rotate with the latter, this sleeve having an annular groove on the outside, a first and a second bar being mounted on the opposite sides of the mancbon to move the latter between a winding position and a lifting position, the first bar not moving relative to the sleeve, <Desc / Clms Page number 5> the second bar being able to perform an upward and downward movement with the first bar and being able to slide approximately perpendicular to the sleeve and to the spindle, et au moins un guide de transfert du fil étant porté par la seconde barre pour diriger la partie terminale du fil en cours de bobinage sur une échevette afin de constituer un enrou- lement central qui termine cette échevette. and at least one yarn transfer guide being carried by the second bar to direct the end portion of the yarn being wound onto a skein so as to constitute a central winding which terminates this skein. 3. - Machine selon la revendication 2, comportant en ou- tre un dispositif de transfert latéral de la seconde barre, dont un élé- ment est fixé au métier et dont l'autre élément est porté par la secon- de barre de telle manière que, lorsque cette barre est déplacée vers le bas au cours d'un mouvement de levée, elle soit simultanément décalée latéralement vers la position de bobinage central. 3. - Machine according to claim 2, further comprising a device for lateral transfer of the second bar, one element of which is fixed to the loom and the other element of which is carried by the second bar in such a manner. that, when this bar is moved downward during a lifting movement, it is simultaneously laterally shifted towards the central winding position. 4.- Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que le dispositif d'alimentation en fil précité est une tige dans la- quelle a été pratiquée une ouverture au voisinage de chaque broche, cette tige pouvant effectuer un mouvement alternatif vertical par l'intermé- diaire d'une transmission reliée à la broche. 4.- Machine according to claim 1, characterized in that the aforementioned wire feed device is a rod in which an opening has been made in the vicinity of each spindle, this rod being able to perform a vertical reciprocating movement by the intermediate of a transmission connected to the spindle. 5. - Machine selon la revendication 1, caractérisée en ce que le dispositif de commande est constitué d'un train d'engrenages com- mandé par la broche , qui entraîne une vis sans fin en prise avec une roue hélicoïdale présentant une saillie qui est à même de presser un micro interrupteur qui ferme un circuit susceptible de commander un cy- lindre à fluide qui commande à son tour le dispositif de levée lors- qu'une quantité prédéterminée de fil a été enroulée sur une échevette autour de la broche. 5. - Machine according to claim 1, characterized in that the control device consists of a gear train controlled by the spindle, which drives a worm engaged with a helical wheel having a projection which is able to press a microswitch which closes a circuit capable of controlling a fluid cylinder which in turn controls the lifting device when a predetermined quantity of yarn has been wound on a skein around the spindle. 6. - Machine selon la revendication.1, comportant en outre un dispositif pour séparer des échevettes voisines qui sont éjectées de la broche sous l'action du dispositif de levée. 6. - Machine according to claim 1, further comprising a device for separating neighboring skeins which are ejected from the spindle under the action of the lifting device. 7. - Machine selon la revendication 6, caractérisée en ce que le dispositif de séparation précité est constitué d'un fil d'allia- ge nickelchrome excité par voie électrique, ce fil étant déplacé de manière à venir en contact avec le fil de liaison entre une échevette éjectée et une échevette portée par la broche. 7. - Machine according to claim 6, characterized in that the aforementioned separating device consists of an electrically excited nickelchrome alloy wire, this wire being moved so as to come into contact with the connecting wire. between an ejected skein and a skein carried by the spit. 8.- Procédé de bobinage automatique et consécutif d'éche- vettes de fil sur une broche rotative et verticale, ce procédé consis- tant : a) à bobiner une première échevette sur la broche; b) à lever cette première échevette axialement le long de la broche jusqu'en un point itué au-dessous de l'endroit où elle a été enroulée; c) à maintenir un fil de liaison avec la première éche- vette enroulée qui a été levée et à bobiner une seconde échevette sur la broche précitée au-dessus de la première échevette; 8.- A method of automatic and consecutive winding of skeins of yarn on a rotating and vertical spindle, this method consisting of: a) winding a first skein on the spindle; b) lifting this first skein axially along the spindle to a point ituated below where it was wound up; c) maintaining a binding thread with the first wound skein which has been lifted and winding a second skein on the aforementioned spindle above the first skein; d) à lever ensuite la seconde échevette le long de la bro- che de manière qu'elle vienne s'appuyer sur la première échevette et <Desc/Clms Page number 6> e) qu'elle éjecte cette dernière de la broche pour pou- voir enrouler une troisième échevette au-dessus de la seconde en main- tenant avec elle un fil de liaison. d) then lifting the second skein along the spindle so that it comes to rest on the first skein and <Desc / Clms Page number 6> e) that it ejects the latter from the spindle to be able to wind a third skein on top of the second, keeping a connecting thread with it. 9.- Procédé selon la revendication 8, caractérisé en ce qu'il consiste en outre à sectionner le fil de liaison entre l'échevet- te éjectée et l'échevette levée. 9. A method according to claim 8, characterized in that it further consists in severing the connecting thread between the ejected skein and the lifted skein. 10. - Procédé selon la revendication 8, caractérise en ce que la séparation des deux échevettes voisines est réalisée par igni- tion du fil de liaison. 10. - Method according to claim 8, characterized in that the separation of the two neighboring skeins is carried out by igniting the binding thread.
BE721594D 1968-09-27 1968-09-27 BE721594A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE721594 1968-09-27

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE721594A true BE721594A (en) 1969-03-03

Family

ID=3853597

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE721594D BE721594A (en) 1968-09-27 1968-09-27

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE721594A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2002088450A1 (en) Circular needling loom equipped with a device for automatically evacuating preforms
BE721594A (en)
FR2464770A1 (en) MOLDING MACHINE METALS
CH411006A (en) Process for welding wires on condenser coils, and machine for its implementation
FR2463003A1 (en) IMPROVEMENTS IN THE SERIGRAPHIC MACHINES CONCERNING THE OBJECT-HOLDER MOUNT AND ITS RELATIVE MOTION IN RELATION TO THE SCREEN
EP0337039A1 (en) Machine for handling flat articles, particularly small paper bags, at the exit of a production machine
EP0030901B1 (en) Machine for making flat or conical disk-shaped windings for electric motors
EP0249568B1 (en) Yarn package handler for hydro-extractors
US3426408A (en) Method and apparatus for skein winding of yarns
EP0408520B1 (en) Method and machine for the automatic manufacture of ornamental chains with 8-shaped chain links
EP0057122B1 (en) Binding device for rotobalers
CH651723A5 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE DEFINITIVE ELONGATION AT LONG LENGTH OF PATONS.
EP0380452B1 (en) Method and apparatus for making ornamental chains with cylindrical helix links
EP0559586A1 (en) Bar feeder for lathe
FR2638146A1 (en) Device for winding up loops of tape constituting a parachute
FR2512705A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE MANUFACTURE OF WIRE ROLLER ROLLS
FR2586376A1 (en) Bead core holder-feeder in tyre making
BE546693A (en)
FR2690380A1 (en) Flat silk screen printer - has traction mechanism to move frame vertically and cam and lever mechanism to operate table at same time with single motor
FR2499465A1 (en) IMPROVEMENTS IN INSTALLATIONS FOR MANEUVERING MOLDS ASSOCIATED WITH A MULTIPLE PRESS
FR2543462A1 (en) Machine for assembling the elements of a reinforcing cage for reinforced concrete
FR2513908A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR WINDING METAL MESH IN COMPACT ROLLS
FR2493283A1 (en) Unloading machine for circular silo - uses rotary radial boom with auto-descent hoist controlled by cam with follower and free wheel
BE659550A (en)
BE359527A (en)