BE675905A - - Google Patents

Info

Publication number
BE675905A
BE675905A BE675905DA BE675905A BE 675905 A BE675905 A BE 675905A BE 675905D A BE675905D A BE 675905DA BE 675905 A BE675905 A BE 675905A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rollers
belt
conveyor
conveyor according
bars
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE675905A publication Critical patent/BE675905A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G39/00Rollers, e.g. drive rollers, or arrangements thereof incorporated in roller-ways or other types of mechanical conveyors 
    • B65G39/02Adaptations of individual rollers and supports therefor

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Structure Of Belt Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Transporteur à courroie en auge". 



   La présent invention concerne un transporteur à courroie en auge supporta par des rouleaux situés à une certaine distance les uns des autres. Le trans. porteur à courroie suivant l'invention est d'une construction particulièrement simple et offre en outre divers autres avantages. Pour parvenir à ce résultat, l'invention prévoit que la courroie est supportée sur toute sa largeur, à chaque point d'appui, par un seul rouleau dont la forme est celle d'un hyperboloïde de révolution.

   Avec une telle disposition il n'est donc plus nécessaire de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
 EMI2.1 
 prévoir  à chaque point d'appui, trois rouleaux qu'il faut placer exactement 4 dans leur position correcte les uns par rapport aux autres, et qui font      
 EMI2.2 
 courir un grand risque d'encrassement à leurs paliers située au-dessous de ;i, la Dans le cas d'un unique rouleau de forme hyperbolique Il ne produit '  .      
 EMI2.3 
 eu uubrc un certain glissement de la courroie par rapport au rouleau, ce qui peut être   mis à   profit pour réaliser un effet d'auto-nettoyage de la courroie. 



  De   plue,     le   rouleau selon   l'invention   exerce automatiquement un effet de 
 EMI2.4 
 ocnt.a.a;c sur la courroie. 



   Dans une forme de réalisation avantageuse,   l'hyperboloïde   de révolution est constitue par une pluralité de   barreux   rectilignes qui tous croisent   l'axe   
 EMI2.5 
 du rouleau sous le même angle et z, la même distance. Grâce à cette dispostiofl- on obtient un effet aupplanta.ire de nettoyage efficace, et la fabrication du   rouleau   est particulièrement bon marché. 



     Conformément   à l'invention, les. barreux peuvent être   fixée   par leurs   extrémités   dans des flasques radiaux dirigée   transversalement   à   l'axe.   Dans 
 EMI2.6 
 col; te diaposition les paliers peuvent être disposée du coté extérieur des   flasques,   peur se trouver ainsi tout à fait hors de la zone de chute des produite 
 EMI2.7 
 ton'saat  le ' courroie. 



  Dans un* forme d'exécution particulièrement simple les barreaux peuvent avoir una certaine élasticité et comporter à leurs ;,:ardruitda des épaulements qui pres'acRt appui contre les bordez des ouvertures an forme de trou de serrure rênai4es à la périphérie dt-i fliveques radiaux. Dira cette forme d'exécution il esb particulièrement facile de fixer les barreaux et  en cas de n4oessitdpde les rt,ix0r. 



  Conformément à l'invention, les barreaux peuvent être en matibro plastique  Lt4le,mtîcité mentionnée plus haut est alors obtenue d'elle-néitat et de plus les barreaux ont une bonne   résistance   aux   matières,     corrosives.   



   Dans une forme d'exécution particulièrement   appropriée   le brin   inférieur   
 EMI2.8 
 de la aourroie peut, au droit d'un ou de plusieurs rouleaux supportant le brin supérieur  ëtrenaintenu presse contre le dessous du rouleau concerné au moyen d'un ou de plusieurs rouleaux presseurs. 



   Par suite du diamètre   inégal   du rouleau porteur un effet de raclage est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 exerce sur la face supérieur du brin inférieur de la courroie, cependant qu'en même temps un mouvement de   déplacement   latéral est communique aux produits détachés de la courroie par raclage. Un nettoyage intensif de la face intérieure de la courroie est donc ainsi réalisé.      



   Encore suivant l'invention les rouleaux peuvent être montés sur des roues fixées aux extrémités de l'axe de chacun d'eux, tandis que des plateaux   d'écarté-   ment sont prévus entre les axes des différents rouleaux. Dans une forme de réalisation de ce genre, on bénéficie de l'avantage particulier de pouvoir transporter les rouleaux en les faisant rouler, sans que cela nécessite la mine en oeuvre de paliers supplémentaires, et si les plateaux d'écartement sont articulés sur les axes   des   rouleaux, la bande transporteuse peut alors être très facilement repliée sur   elle-même, ce   qui en rend le transport particulière- ment aisé. 



   Conformément   à   l'invention les axes des , fférents rouleaux peuvent être reliés entre eux an moyen d'éléments de traction qui, lorsque le trans- porteur à courroie est en position de travail, peuvent être mis en tension par l'intermédiaire des extrémités d'un tronçon de transporteur constitué par un certain nombre de rouleaux. Dans une telle forme d'exécution, les rouleaux peuvent être rapprochés les uns des autres, en les faisant rouler, lorsque le transporteur n'est pas en service.

   En mettant en tension le tronçon le transporteur, les rouleaux se trouvent ramenas dans leur position correcte de   travail.   Grâce au fait que l'on réalise ainsi une charpente absolument souple, il est même possible, à l'aide des   éléments   de traction, de faire franchir à celle-ci un certain intervalle sans appui. 



     Conformément   à l'invention le tronçon terminal du transporteur à corroie peut être disposé, avec le moteur d'entraînement et les tambours de renvoi,'et de tension, sur un châssis mobile pouvant être utilisé pour tendre la courroie. 



   Il suffit pour cela de fixer en position le tambour situé à l'autre extrémité de la courroie puis de déplacer le   châssis   mobile,oe qui tend la courroie dans son ensemble. 



   1 Un exemple d'exécution de l'invention est décrit ci-après plus en détail, avec référence au dessin sur lequel% 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 -la. fîcure 1 est une vue de profil d'un rouleau de transporteur à courroie suivant. l'invention* -la figura 2 est une vue en coupe du transporteur représenté à la lis. 19 suivant la   ligne     II-II   de cette figure, - la   figura   3 représente une forme particulière de   l'extrémité*   d'un 
 EMI4.2 
 barreau de souleau, - la   figure   4 montre une partie du flasque du rouleau porteur, -   la.

   figure   5 est une vue en coupe transversale d'une forme d'exécution 
 EMI4.3 
 particulière du transporteur a oomroie, 6 6 représente en elevatiur latérale un tronçon terminal d'un tïanspoi'fcoTiï? & courroie selon l'invention, - la Jry\?o 1 est une vue a p-as grandi échelle en cape transversale suivant 1-". l'Igné VII-VII tracée sur la fig. 6, et la 8 8 montre en élévation latérale l'autre tronçon terminal *'# du -W3a.::p=rtejr S, courroie selon la fig. 6. 



  Le représenté aux fig. 1 et ? est constitué d'un axe 1 muni, â nioxi.n-4-t4 de ses extrémités, de flasques transversaux ronds 2 et 3 sur les   arrêtes desquels   sont soudés des barreaux 4 qui tous croisent l'axe 1 
 EMI4.4 
 sous la tngl,e et sont disposée à égale distance de cet axe. Les bar- re;*.' une surface conique en forme d'hyperboloide de révolution. 



  La fig;..3 représente une partie d'un barreau 4 dans une autre forme   d'exécution.   L'extrémité du barreau comporte ici une partie renforcée 5. 



  Pour pouvoir utilisercette forme particulière, les flasques 2 et 3 compor- 
 EMI4.5 
 tent, de le façon représentée à la fig. 4,des évidements 6 en forme de trou de serrure* En allongeant un peu les barreaux 4, il est possible de les ancassr ?ar4-s la partie étroite des évidements. En relâchant ensuite la tension   -Appliquée   sur les   barraux,   les parties renforcées 5 de   ceux-ci   pénètrent dans les parties rondes des évidements 6, 
A la fig. 5 est représenté un transporteur à courroie en coupe transversale. 



    L'exécution   du rouleau porteur correspond à celle selon les fig. 1 et 2. L'axe 1 du   rouleau   est supporté à ses deux extrémités dans des paliers   7   et 8. La courroie est désignée par 9 pour son brin   supérieur   et par 10 pour son brin 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 inférieur. Le brin inférieur est repoussé contre le rouleauporteur au moyen d'un rouleau 11 en forme de tonnelet monté à rotation autour d'un axe 12. 



   Lorsque le transporteur à courroie est en service, la vitesse linéaire des brins 9 et 10 est partout la même. Cependant, la vitesse périphérique du rouleau porteur est fonotion de son diamètre. Par conséquent, il se produira un mouvement relatif des barreaux 4 par rapport à la faae intérieure des brins 9 et 10,   d'où   un'effet de raclage sur ces derniers. Les rouleaux étant à claire-voie, il ne peut se former de dépôt sur eux et tous les produite sont élimines de la courroie. 



   Lorsque les matières transportées sont corrosives, en particulier des matières hygroscopiques, il arrive facilement qu'elles adhérent à la face supérieure du brin inférieur. Cette adhérence est évitée avec une efficacité' particulière lorsque le transporteur est conç-u comme représenté à la fig. 5. 



   Le tronçon terminal de transporteur selon la fig.6 est constitué de plusieurs rouleaux   porter ce   13 sur lesquels se déplace une courroie 14. Le dernier rouleau 15 est coneu comme tambour de renvoi. Ainsi que le montre la fig.7 les rouleaux 13 sont, également dans cet exemple, conçus en forme d'hyperboloïde de révolution. Les rouleaux 13 et 15 sont supportés par des axes 16 montés dans des roues 17 qui reposent sur une surface d'appui 18 pouvant être le sol. Les axes 16 portent des parties 19 en iorme de plaque ne pouvant se déplacer latéralement mais pouvant tourner librement sur ces axes. Les plaques 19 sont reliées entre elles par dea câbles 20. La partie en forme de plaque 19 correspondant au rouleau de renvoi 15 est reliée à un point fixe au moyen d'un câble 21.

   Sur quelques-uns des câbles 20 est fixé un galet 22 servant d'appui au brininférieur de la courroie 14. 



   La partie de droite du transporteur est reprêsentée à la fig. 8. 



  L'extrémité de droite de la courroie 14 est supportée sur des rouleaux porturs 23 disposés sur un châssis 24 rendu mobile à l'aide de roues 25. La partie 19 en forme de plaque correspondant au rouleau porteur 13 situé le plus à droite et monté sur les roues 17 est reliée au châssis 24 au moyen d'un câble 26. Le châssis 24 comporte en outre un   dispoeitif   de renvoi et de tension consitué par les rouleaux 27, 28 et 29. Le rouleau 28 est commandé 

 <Desc/Clms Page number 6> 

      par un moteur 31 par l'intermédiaire d'une transmission par courroie   trapézoïdale   30. Le châssis 24 est en outre muni d'un bras de manoeuvre 
32 à l'aide duquel il peut être déplacé, et d'un câble 33 à l'aide duquel .les   câbles   20 peuvent être mis en tension. 



   Lorsque le câble 21   est   attache â un point fixe, les rouleaux 13 du transporteur peuvent,   par.l'intermédiaire   des câble20 et à l'aide du câble 33,être places et maintenus à distance correcte les une des autres. 



   Lorsque les câbles 21 et 33 sont   relâchas,   les rouleaux 13 peuvent être rapproches les une des autres à l'aide des rouas 17, et l'ensemble de l'appareil peut être aisément transporté et stocke.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Trough belt conveyor".



   The present invention relates to a trough belt conveyor supported by rollers located at a distance from each other. The trans. Belt carrier according to the invention is of a particularly simple construction and additionally offers various other advantages. To achieve this result, the invention provides that the belt is supported over its entire width, at each fulcrum, by a single roller, the shape of which is that of a hyperboloid of revolution.

   With such an arrangement it is therefore no longer necessary to

 <Desc / Clms Page number 2>

 
 EMI2.1
 provide at each fulcrum, three rollers that must be placed exactly 4 in their correct position relative to each other, and which
 EMI2.2
 run a great risk of fouling at their bearings located below; i, the In the case of a single roller of hyperbolic form It does not produce '.
 EMI2.3
 There is some slippage of the belt relative to the roller, which can be utilized to achieve a self-cleaning effect of the belt.



  In addition, the roller according to the invention automatically exerts an effect of
 EMI2.4
 ocnt.a.a; c on the belt.



   In an advantageous embodiment, the hyperboloid of revolution is constituted by a plurality of rectilinear bars which all cross the axis
 EMI2.5
 of the roll at the same angle and z, the same distance. Thanks to this device, an effective cleaning effect is obtained, and the manufacture of the roll is particularly inexpensive.



     According to the invention, the. barreux can be fixed by their ends in radial flanges directed transversely to the axis. In
 EMI2.6
 collar; the slide bearings can be placed on the outside of the flanges, so they can be completely outside the drop zone of the products
 EMI2.7
 ton'saat the 'belt.



  In a particularly simple embodiment, the bars can have a certain elasticity and include in their;,: arrruitda shoulders which press against the edges of openings in the form of keyholes reined at the periphery of the flives. radials. According to this embodiment, it is particularly easy to fix the bars and in case of need for the rts, ix0r.



  In accordance with the invention, the bars can be made of matibro plastic Lt4le, mtîcité mentioned above is then obtained from it-neitat and more the bars have good resistance to corrosive materials.



   In a particularly suitable embodiment, the lower strand
 EMI2.8
 of the belt may, at the right of one or more rollers supporting the upper strand ëtrenait pressed against the underside of the roll concerned by means of one or more pressure rollers.



   Due to the uneven diameter of the carrier roller a scraping effect is

 <Desc / Clms Page number 3>

 exerts on the upper face of the lower strand of the belt, while at the same time a lateral displacement movement is imparted to the products detached from the belt by scraping. Intensive cleaning of the inner face of the belt is thus carried out.



   Still according to the invention, the rollers can be mounted on wheels fixed to the ends of the axis of each of them, while spacing plates are provided between the axes of the different rollers. In one embodiment of this type, one benefits from the particular advantage of being able to transport the rollers by making them roll, without this requiring the mine to implement additional bearings, and if the spacer plates are articulated on the axes rollers, the conveyor belt can then be very easily folded back on itself, which makes transport particularly easy.



   In accordance with the invention, the axes of the various rollers can be interconnected by means of traction elements which, when the belt conveyor is in the working position, can be put under tension by means of the ends of the rollers. 'a conveyor section consisting of a number of rollers. In such an embodiment, the rollers can be brought together, causing them to roll, when the conveyor is not in use.

   By tensioning the section on the conveyor, the rollers are brought back to their correct working position. Thanks to the fact that an absolutely flexible frame is thus produced, it is even possible, with the aid of the tension elements, to make it cross a certain gap without support.



     According to the invention the end section of the belt conveyor can be arranged, together with the drive motor and the deflection and tensioning drums, on a movable frame which can be used for tensioning the belt.



   To do this, it suffices to fix the drum located at the other end of the belt in position and then to move the mobile frame, which tightens the belt as a whole.



   1 An exemplary embodiment of the invention is described below in more detail, with reference to the drawing in which%

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 -the. Figure 1 is a side view of a following belt conveyor roller. the invention * -la figure 2 is a sectional view of the carrier shown in lily. 19 along line II-II of this figure, - figure 3 represents a particular shape of the end * of a
 EMI4.2
 soul bar, - Figure 4 shows part of the flange of the carrier roller, - the.

   Figure 5 is a cross-sectional view of an embodiment
 EMI4.3
 particular of the conveyor belt, 6 6 represents in side elevatiur a terminal section of a tïanspoi'fcoTiï? & belt according to the invention, - Jry \? o 1 is a view on a larger scale in transverse cape along 1- ". Igne VII-VII traced in fig. 6, and 8 8 shows in side elevation the other end section * '# du -W3a.:p=rtejr S, belt according to fig. 6.



  The represented in fig. 1 and? consists of an axis 1 provided, â nioxi.n-4-t4 of its ends, with round transverse flanges 2 and 3 on the edges of which are welded bars 4 which all cross the axis 1
 EMI4.4
 under the tngl, e and are arranged at an equal distance from this axis. The bars; *. ' a conical surface in the form of a hyperboloid of revolution.



  Fig; .. 3 shows part of a bar 4 in another embodiment. The end of the bar has here a reinforced part 5.



  In order to be able to use this particular shape, the flanges 2 and 3
 EMI4.5
 tent, as shown in FIG. 4, keyhole-shaped recesses 6 * By lengthening the bars 4 a little, it is possible to ancassr? Ar4-s the narrow part of the recesses. By then releasing the tension -Applied to the bars, the reinforced parts 5 of these penetrate into the round parts of the recesses 6,
In fig. 5 is shown a belt conveyor in cross section.



    The execution of the carrier roller corresponds to that according to fig. 1 and 2. The axis 1 of the roller is supported at its two ends in bearings 7 and 8. The belt is designated by 9 for its upper strand and by 10 for its strand.

 <Desc / Clms Page number 5>

 inferior. The lower strand is pushed against the carrier roller by means of a barrel-shaped roller 11 rotatably mounted about an axis 12.



   When the belt conveyor is in use, the linear speed of the strands 9 and 10 is everywhere the same. However, the peripheral speed of the carrier roller is based on its diameter. Consequently, there will be a relative movement of the bars 4 with respect to the inner faae of the strands 9 and 10, resulting in a scraping effect on the latter. As the rollers are slatted, no deposit can form on them and all product is removed from the belt.



   When the transported materials are corrosive, in particular hygroscopic materials, they can easily adhere to the upper face of the lower strand. This adhesion is avoided with particular efficiency when the conveyor is designed as shown in FIG. 5.



   The end conveyor section according to fig.6 consists of several rollers carrying this 13 on which a belt 14 moves. The last roller 15 is designed as a return drum. As shown in fig.7 the rollers 13 are, also in this example, designed in the form of a hyperboloid of revolution. The rollers 13 and 15 are supported by axes 16 mounted in wheels 17 which rest on a bearing surface 18 which may be the ground. The axes 16 carry parts 19 in the form of a plate which cannot move laterally but which can rotate freely on these axes. The plates 19 are connected to each other by cables 20. The plate-shaped part 19 corresponding to the deflection roller 15 is connected to a fixed point by means of a cable 21.

   On some of the cables 20 is fixed a roller 22 serving as a support for the lower end of the belt 14.



   The right part of the transporter is shown in fig. 8.



  The right end of the belt 14 is supported on carrier rollers 23 arranged on a frame 24 made movable by means of wheels 25. The plate-shaped part 19 corresponding to the carrier roller 13 located most to the right and mounted on the wheels 17 is connected to the frame 24 by means of a cable 26. The frame 24 further comprises a return and tension device constituted by the rollers 27, 28 and 29. The roller 28 is controlled.

 <Desc / Clms Page number 6>

      by a motor 31 via a V-belt transmission 30. The frame 24 is further provided with an operating arm
32 by means of which it can be moved, and a cable 33 by means of which .the cables 20 can be tensioned.



   When the cable 21 is attached to a fixed point, the conveyor rollers 13 can, through the cables 20 and with the aid of the cable 33, be placed and kept at a correct distance from each other.



   When the cables 21 and 33 are released, the rollers 13 can be brought together with the help of the wheels 17, and the whole apparatus can be easily transported and stored.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A I O N S. le'Un transporteur à courroie en auge supportée par des rouleaux située à une certaine distance les une des.autres, caractérisé en ce qu'à chaque point d'appui la courroie est supportée sur toute sa largeur par un rouleau unique dont @ forme est celle d'un hyperboloïde de révolution. que 2. Un transporteur selon la revendication 1, caractérise en ce l'hyper- boloïde de révolution est constitué par des barreaux rectilignes qui tous croisent l'axe du rouleau sous le même angle et à la même distance. CLAIM S. le'A conveyor belt trough supported by rollers located at a certain distance from each other, characterized in that at each fulcrum the belt is supported over its entire width by a single roller whose @ shape is that of a hyperboloid of revolution. than 2. A conveyor according to claim 1, characterized in that the hyper-boloid of revolution is constituted by rectilinear bars which all cross the axis of the roller at the same angle and at the same distance. 3*'Un transporteur selon la revendication 1, caractérise en ce que les barreaux sont fixée par leurs extrémités dans des flasques radiaux dirigée transversalement audit axe. 3 * 'A conveyor according to claim 1, characterized in that the bars are fixed by their ends in radial flanges directed transversely to said axis. 4. Un transporteur selon la revendication 3, caractérise en ce que les barreaux ont une certaine élasticité et comportent à leurs extrémités des épaulements qui prennent appui contre les bords des ouvertures en forme . de trou de serrure ménagées à la périphérie des flasques radiaux. 4. A conveyor according to claim 3, characterized in that the bars have a certain elasticity and include at their ends shoulders which bear against the edges of the shaped openings. keyhole formed at the periphery of the radial flanges. 5. Un transporteur selon la revendication 4, caractérise en ce que les barreaux sont en matière plastique. 5. A conveyor according to claim 4, characterized in that the bars are made of plastic. 6. Un transporteur selon une où plusieurs des revendications 2-5, caractérisé en ce que le brin inférieur de la courroie est, au droit d'un ou de plusieurs rouleaux supportant le brin supérieur, maintenu pressé contre <Desc/Clms Page number 7> le dessous du rouleau concerné au moyen d'un ou de plusieurs rouleaux presseurs. 6. A conveyor according to one or more of claims 2-5, characterized in that the lower strand of the belt is, in line with one or more rollers supporting the upper strand, kept pressed against <Desc / Clms Page number 7> the underside of the roll concerned by means of one or more pressure rollers. 7.Un transporteur selon une où plusieurs des revenidcations précédentes, caractérisé en oe que les rouleaux sont montés sur des roues fixées aux extrémités de l'axe de chacun d'eux, tandis que des plateaux d'écartement sont prévus entre les axes des différents rouleaux. 7.A transporter according to one or more of the preceding revenidcations, characterized in that the rollers are mounted on wheels fixed to the ends of the axis of each of them, while spacing plates are provided between the axes of the different rollers. 8. Un transporteur selon la revendication 1, caractérise en oe que les axes des différents rouleaux sont reliée entre eux au moyen d'éléments de traction qui, lorsque le transporteur à courroie est en position de travail, sont mis en tension par \ ' intermédiaire des extrémités d'un tronçon de transporteur constitua par un certain nombre de rouleaux. 8. A conveyor according to claim 1, characterized in that the axes of the different rollers are interconnected by means of traction elements which, when the belt conveyor is in the working position, are put in tension by means of ends of a conveyor section formed by a number of rollers. 9. Un transporteur selon les revendications 7 où 8, caractérise en ce que le tronçon terminal du transporteur avec le @@teur d'entraînement et les tambours de renvoi et de tonaion est disposé sur un châssis mobile utilisé pour tendre la courroie dans son ensemble. 9. A conveyor according to claims 7 or 8, characterized in that the end section of the conveyor with the drive motor and the deflection and toning drums is disposed on a movable frame used for tensioning the belt as a whole. .
BE675905D BE675905A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE675905A true BE675905A (en)

Family

ID=208864

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE675905D BE675905A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE675905A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2475014A1 (en) TRANSPORTER-ELEVATOR FOR BULK MATERIAL
FR2596947A1 (en) ADVANCE DEVICE FOR MOVING ALONG A TREE TRUNK
CH395863A (en) Variable speed load moving device
EP0326463B1 (en) Conveyor for moving single-loads lying on roller gears in a longitudinal and horizontal direction
US3991876A (en) Sanitary linkage connection means for food products processing conveyor
FR2478594A1 (en) HELICOIDAL CARRIER
BE675905A (en)
FR2552965A1 (en) MACHINE FOR WORKING THE SOIL
EP2406155A1 (en) Transversely deformable endless conveyor belt for a conveyor device
CA2046454A1 (en) Endless band conveyor
FR2933964A1 (en) Lifting conveyor for transporting e.g. fish, in agri-food industry, has conforming unit formed of guiding members, rollers, endless belt and pads, to conform carrier belt upper side into curved configuration on portion of ascending section
BE559901A (en)
FR2614282A1 (en) ROLLER CARRIER.
FR2685307A1 (en) Device for continuous transportation of bulk (loose) materials
WO1982002870A1 (en) Curved belt conveyor
FR2482531A1 (en) Semi trailer with slatted endless floor - is moved by two endless chains driven by drums and pinions guided in grooves in chassis
FR2601559A1 (en) PROCESS FOR TRANSPORTING FOOD PASTES AND SIMILAR PRODUCTS, ESPECIALLY WITHIN A DRIER, AND APPARATUS FOR CARRYING OUT SAID METHOD
FR2650995A1 (en) Belt conveyors
CA1026696A (en) Flexible conveyor belt support for belt conveyor
FR2484293A1 (en) Size grading machine for carrots etc. using rotary screening reels - with external brushes to push back carrots jammed between reel rods
EP0223893A1 (en) Self-cleaning filter and raked bar screen for canals and industrial applications
EP0340140A1 (en) Mechanical grader with a conveyor and oscillator cable, disposed in diverging windings
FR2690429A1 (en) Coil for storing and transporting soft materials such as cables.
FR2747273A1 (en) Removal of roots, leaves and debris from vegetables and fruit
FR2552635A1 (en) Toothed cylinder device for fruit-crushing and stalk-removing machines and the like