BE663958A - - Google Patents

Info

Publication number
BE663958A
BE663958A BE663958DA BE663958A BE 663958 A BE663958 A BE 663958A BE 663958D A BE663958D A BE 663958DA BE 663958 A BE663958 A BE 663958A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lamp
lamp according
tubular body
fixing member
circuit
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE663958A publication Critical patent/BE663958A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60QARRANGEMENT OF SIGNALLING OR LIGHTING DEVICES, THE MOUNTING OR SUPPORTING THEREOF OR CIRCUITS THEREFOR, FOR VEHICLES IN GENERAL
    • B60Q7/00Arrangement or adaptation of portable emergency signal devices on vehicles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Lighting Device Outwards From Vehicle And Optical Signal (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Lampe de sécurité". 



   L'invention a pour objet une lampe de sécurité, en particulier destinée à être utilisée pour éclairer et signaler les véhiculas   immobilisés   par suite d'une panne ou d'un accident. 



   Les   lazpes   de sécurité de ce genre connus actuel-   lement   n'assurent pas un éclairage efficace et perceptible à une distance suffisamment importante. 



   Le but de la présente invention est de remédier aux   inconvénients   précités.   A   cet effet, la lampe suivant l'inven- tion, présente un corps tubulaire surmonté d'une tête rouge, le corps tubulaire et la tête étant réalisés en une matière 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 laissant passer la lumière et étant éclairés intérieurement. 



   Suivant une forme de réalisation avantageuse de l'objet de l'invention, la lampe comprend une plaque de support disposée à l'intérieur de la lampe et formant une séparation entre le corps tubulaire et la tête de celle-ci, une ampule d'éclairage étant montée sur chacune des deux faces de la plaque 
Suivant une forme de réalisation particulièrement ; avantageuse de l'objet de l'invention la lampe présente à sa base un organe de fixation. 



   Suivant une forme de réalisation préférée de l'objet de l'invention, l'organe de fixation comprend deux pattes sensiblement parallèles formant entr'elles une fente dirigée vers le bas et s'étendant latéralement par rapport au corps tubulaire, cette fente étant destinée à recevoir le bord su- périeur d'une vitre ouvrante d'un véhicule automobile. 



   Suivant une forme de réalisation particulière de l'objet de l'invention l'organe de fixation est articulé sur la base du corps tubulaire de la lampe. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description donnée ci-après, à titre d'exemple non limitatif, de cinq formes de réalisation de l'objet   -le   l'invention, avec référence aux dessins annexés. 



   La figure 1 est une vue en élévation avec brisures partielles d'une première forme de réalisation de l'objet de 1 'invention. 



   La figure 2 est une vue en élévation, avec brisure partielle, d'une seconde forme de réalisation de l'objet de l'invention. 



   La figure 3 est une vue en élévation, avec brisure partielle, d'une troisième forme de réalisation de l'objet do l'invention. 



   La figure 4 est une vue en élévation avec brisures 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 partielles d'une quatrième forme de réalisation de l'objet de l'invention. 



   La figure 5 est une vue en plan de la forme de réalisation de la figure 4. 



   La fibure 6 est une vue en élévation, avec brisure partielle, d'une cinquième forme de réalisation de l'objet de l'invention. 



   La figure 7 est une vue en élévation d'une sixième forme de réalisation de l'objet de l'invention. 



   Dans les différentes figures, les mêmes chiffres de référence désignent des éléments analogues. 



   La lampede sécurité pour automobilistes comprend un tube   1.   en du polyméthacryl te de méthyle blanc surmonté d'une tête 2 en du   polyméthacrylate   de méthyle rouge. Le tube 1 est bouché à ses deux extrémités par des disques 3 et 4. 



  Le disque 3 forme la séparation entre l'intérieur de la tête   2   et   1'intérieur   du tube 1, la tête 2 étant enfilée sur ce der- nier. Le disque 3 sert en même temps de support à des ampoules d'éclairage 5 et 6 montées sur chacune des deux surfaces du disque 3 au moyen de bornes de fixation 7.

   L'ampoule 5 est des- tinée   à     éclairer   d'une façon continue le tube blanc 1, tandis que l'ampoule 6 est   destinée   à éclairer d'une façon interrompue la tête rouge 2 et donne une lumière   clignotante.   Le clignote- ment de la lumière de l'ampoule 6 est réalisé par un dispositif approprié 8, monté sur le disque 4 constituant la base de la lampe de sécurité, ce dispositif 8 provoque alternativement l'interruption et la fermeture de la partie d'un circuit élec- trique 9 alimentant ludite ampoule 6.

   Les deux ampoules 5 et 6 étant disposées en parallèle, le circuit 9 comprend essentiel- lement deux fils   conducteurs   10 et 11 sortant du tube 1 par une ouverture ménagée dans le disque 4, le fil conducteur 10 comprenant deux branches 12 et 13 raccordées respectivement à l'ampoule 5 et 6, le dispositif étant intercalé sur la branche 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 12. Le fil conducteur 11 est relié directement aux ampoules 5 et 6. Les extrémités libres des fils 10 et 11 sont' munies chacune d'une pince crocodile 14 pour réaliser le raccord à la batterie d'un véhicule automobile,      
La lampe de sécurité représentée à la figure 1 est pourvue à sa base d'un organe de fixation 15 constitué d'une pince comprenant un premier bras 16 solidaire de la lampe et un second bras   17   articulé au bras 16.

   Cette pince 15 est des- tinée à permettre la fixation de la lampe de sécurité, suivant l'invention, à une gouttière d'un véhicule automobile.      



   Les figures 2 et 3 représentent des variantes en ce      qui concerne l'organe de fixation 15 dont sont munies les lam- pes, suivant l'invention. 



   La lampe de sécurité suivant la figure 2 représente un organe de fixation 15 comprenant deux pattes sensiblement parallèles 16 et 17 formant entr'elles une fente 18 dirigée vers le bas et s'étendant latéralement par rapport au tube 1. 



  Cette fente 18 est destinée à recevoir le   burd   supérieur d'une vitre ouvrante d'un véhicule automobile.   L'organe   de fixation 15 est prolongé par une poignée 19, dans l'extrémité libre de laquelle est aménagé, dans un évidement 20, un interrupteur automatique 21 du circuit électrique 9 de la lampe. Cet inter- rupteur 21 comprend une bille métallique 22 mobile, suivant une direction sensiblement parallèle à l'axe du tube 1, dans un logement 23 dont les parois sont en une matière isolante. 



   Ce logement 23 présente à sa base un anneau à deux contacts 24 et 25, le diamètre intérieur de l'anneau étant tout au plus égal au diamètre de la bille 22. Les contacts 24 et 
25 sont intercalés en série dans le circuit électrique 9 de la lampe. Ainsi, le circuit électrique 9 étant accordé à une source d'énergie, par exemple à la batterie d'un véhicule auto- mobile, lorsque le tube 1 est disposé sensiblement verticale- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ment, la poignée 19 vers le bas, comme il a été représenté à la figure 2, la bille 22 se trouve au fond du logement 23, touche les deux contacts 24 et 25 et ferme par conséquent le circuit électrique 9, la lampe étant donc allumée.

   Lorsque la lampe est renversée ou inclinée vers le bas la bille 22 se déplace vers le haut du logement 23 et le circuit est automa- tiquement interrompu, de sorte que la lumière est éteinte. 



   Cet interrupteur 21 permet que le circuit électrique soit constamment branché sur la batterie d'un véhicule, ce qui présente un avantage important en ce qui concerne la rapidité avec laquelle la lampe peut être mise en service. Il suffit de redresser la lampe et   de   placer l'organe de fixation 15 sur le bord dé la vitre d'une fenêtre ouverte, la   poignée   19 dirigée vers   l'intérieur,   et de coincer cet organe 15 entre la vitre et le bord supérieur du châssis de cette dernière en la remon- tant. Le tube 1. surmonté de la tête rouie 2 se trouve ainsi bien en évidence à l'extérieur du véhicule et est visible à grande distance. 



   La figure 3 représente une lampe de sécurité montée sur une voiture automobile et présentant un organe de fixation 15 relativement simple. Cet organe comprend une rainure 16 en forme de crochet disposée latéralement par rapport au tube 1 de la lampe et s'appliquant sur le bord d'une gouttière 26 d'une voiture 27. Une ventouse 17 montée en-dessous de la   rainu-   t re 16, sur une lame flexible 28, s'applique simultanément contre la vitre 29 de la voiture 27. 



   Les   figures 4   et 5 représentent une quatrième forme de réalisation dans laquelle le tube 1 est disposé sur   trois   pieds 30, de manière à permettre de poser la lampe, par exemple, sur le sol. 



   La figure 6 se rapporte à une lampe de sécurité, dans laquelle   l'organe   de fixation 15 est constitué d'une bande mé- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   tallique   pliée en forme de crochet présentant deux pattes 16 et 17 délimitant une fente 18 recevant le bord supérieur d'une vitro 29 d'un véhicule 27,   l'organe   15 étant coincé entre ce bord et le châssis de la vitre. 



   Suivant la figure 7, la lampe de sécurité présente à sa base des pieds 30 présentant à leurs extrémités des ven- touses ou des aimants 31,permettant d'appliquer la lampe, par exemple, sur le toit 32 d'un véhicule 27. 



   Il est bien entendu que l'invention n'est pas limitée aux formes de réalisation décrites et que bien des variantes supplémentaires peuvent être envisagées sans sortir du cadre du présent brevet. 



   C'est ainsi que l'organe de fixation peut être arti- culé sur la base du tube, de manière à permettre d'orienter que 
 EMI6.1 
 celui-ci dans différentes directïons;i'-cette lampe de sécurité peut être utilisée dans d'autres domaines que l'industrie auto- mobile, par exemple, pour la   signalisation   de travaux sur les routes, etc... 
 EMI6.2 
 



  Rf.'VENDICATIOJlJ. 



   1. Lampe de sécurité, caractérisée en ce qu'elle présente un corps tubulaire   surmonté   d'une tête rouge, le corps tubulaire et la tête étant réalisés en une matière laissant passer la lumière et étant éclairés intérieurement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Safety lamp".



   The subject of the invention is a safety lamp, in particular intended to be used for lighting and signaling vehicles immobilized as a result of a breakdown or an accident.



   Safety lazpes of this type currently known do not provide effective and perceptible lighting at a sufficiently large distance.



   The aim of the present invention is to remedy the aforementioned drawbacks. For this purpose, the lamp according to the invention has a tubular body surmounted by a red head, the tubular body and the head being made of a material.

 <Desc / Clms Page number 2>

 allowing light to pass through and being illuminated internally.



   According to an advantageous embodiment of the object of the invention, the lamp comprises a support plate arranged inside the lamp and forming a separation between the tubular body and the head thereof, an ampule of lighting being mounted on each of the two sides of the plate
According to one embodiment particularly; advantageous of the object of the invention the lamp has at its base a fixing member.



   According to a preferred embodiment of the object of the invention, the fixing member comprises two substantially parallel tabs forming between them a slot directed downwards and extending laterally with respect to the tubular body, this slot being intended to receive the upper edge of an opening window of a motor vehicle.



   According to a particular embodiment of the object of the invention, the fixing member is articulated on the base of the tubular body of the lamp.



   Other details and features of the invention will emerge from the description given below, by way of non-limiting example, of five embodiments of the subject -le the invention, with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 is an elevational view with partial breakages of a first embodiment of the object of the invention.



   Figure 2 is an elevational view, partially broken away, of a second embodiment of the object of the invention.



   Figure 3 is an elevational view, partially broken away, of a third embodiment of the object of the invention.



   Figure 4 is an elevational view with broken parts

 <Desc / Clms Page number 3>

 partial of a fourth embodiment of the object of the invention.



   Figure 5 is a plan view of the embodiment of Figure 4.



   The fibure 6 is an elevational view, with partial break-away, of a fifth embodiment of the object of the invention.



   Figure 7 is an elevational view of a sixth embodiment of the object of the invention.



   In the various figures, the same reference numerals denote similar elements.



   The safety lamp for motorists comprises a tube 1. of white polymethyl methacrylate surmounted by a head 2 of red polymethyl methacrylate. Tube 1 is blocked at both ends by discs 3 and 4.



  The disc 3 forms the separation between the interior of the head 2 and the interior of the tube 1, the head 2 being threaded over the latter. The disc 3 serves at the same time as a support for light bulbs 5 and 6 mounted on each of the two surfaces of the disc 3 by means of fixing terminals 7.

   The bulb 5 is intended to continuously illuminate the white tube 1, while the bulb 6 is intended to illuminate the red head 2 in an interrupted manner and gives a flashing light. The flashing of the light of the bulb 6 is carried out by a suitable device 8, mounted on the disc 4 constituting the base of the safety lamp, this device 8 alternately causes the interruption and the closing of the part of the lamp. an electric circuit 9 supplying the bulb 6.

   The two bulbs 5 and 6 being arranged in parallel, the circuit 9 essentially comprises two conducting wires 10 and 11 leaving the tube 1 through an opening made in the disc 4, the conducting wire 10 comprising two branches 12 and 13 respectively connected to the bulb 5 and 6, the device being interposed on the branch

 <Desc / Clms Page number 4>

 12. The conductive wire 11 is connected directly to the bulbs 5 and 6. The free ends of the wires 10 and 11 are each provided with an alligator clip 14 to make the connection to the battery of a motor vehicle,
The security lamp shown in Figure 1 is provided at its base with a fixing member 15 consisting of a clamp comprising a first arm 16 integral with the lamp and a second arm 17 articulated to the arm 16.

   This clamp 15 is intended to allow the security lamp, according to the invention, to be fixed to a gutter of a motor vehicle.



   FIGS. 2 and 3 represent variants with regard to the fixing member 15 with which the lamps are provided, according to the invention.



   The safety lamp according to FIG. 2 represents a fixing member 15 comprising two substantially parallel tabs 16 and 17 forming between them a slot 18 directed downwards and extending laterally with respect to the tube 1.



  This slot 18 is intended to receive the upper burd of an opening window of a motor vehicle. The fixing member 15 is extended by a handle 19, in the free end of which is arranged, in a recess 20, an automatic switch 21 of the electric circuit 9 of the lamp. This switch 21 comprises a metal ball 22 movable, in a direction substantially parallel to the axis of the tube 1, in a housing 23, the walls of which are made of an insulating material.



   This housing 23 has at its base a ring with two contacts 24 and 25, the internal diameter of the ring being at most equal to the diameter of the ball 22. The contacts 24 and
25 are interposed in series in the electric circuit 9 of the lamp. Thus, the electrical circuit 9 being tuned to an energy source, for example to the battery of a motor vehicle, when the tube 1 is arranged substantially vertical.

 <Desc / Clms Page number 5>

 ment, the handle 19 down, as has been shown in Figure 2, the ball 22 is located at the bottom of the housing 23, touches the two contacts 24 and 25 and therefore closes the electrical circuit 9, the lamp being on.

   When the lamp is tilted or tilted down the ball 22 moves up the housing 23 and the circuit is automatically interrupted so that the light is turned off.



   This switch 21 allows the electrical circuit to be constantly connected to the battery of a vehicle, which has an important advantage as regards the speed with which the lamp can be put into service. It suffices to straighten the lamp and place the fixing member 15 on the edge of the pane of an open window, the handle 19 facing inward, and to wedge this member 15 between the pane and the upper edge of the window. frame of the latter by reassembling it. The tube 1. surmounted by the wheeled head 2 is thus clearly visible outside the vehicle and is visible at a great distance.



   FIG. 3 shows a safety lamp mounted on a motor vehicle and having a relatively simple fixing member 15. This member comprises a groove 16 in the form of a hook disposed laterally with respect to the tube 1 of the lamp and applying to the edge of a gutter 26 of a car 27. A suction cup 17 mounted below the groove re 16, on a flexible blade 28, is applied simultaneously against the window 29 of the car 27.



   Figures 4 and 5 show a fourth embodiment in which the tube 1 is arranged on three feet 30, so as to allow the lamp to be placed, for example, on the ground.



   Figure 6 relates to a safety lamp, in which the fixing member 15 consists of a metal strip.

 <Desc / Clms Page number 6>

   metallique folded in the form of a hook having two tabs 16 and 17 defining a slot 18 receiving the upper edge of a glass 29 of a vehicle 27, the member 15 being wedged between this edge and the frame of the window.



   According to FIG. 7, the safety lamp has at its base feet 30 having at their ends vents or magnets 31, making it possible to apply the lamp, for example, to the roof 32 of a vehicle 27.



   It is understood that the invention is not limited to the embodiments described and that many additional variants can be envisaged without departing from the scope of the present patent.



   This is how the fixing member can be articulated on the base of the tube, so as to allow orientation that
 EMI6.1
 this in different directions; i'-this safety lamp can be used in fields other than the automotive industry, for example, for signaling works on roads, etc ...
 EMI6.2
 



  Ref. 'VENDICATIOJlJ.



   1. Safety lamp, characterized in that it has a tubular body surmounted by a red head, the tubular body and the head being made of a material allowing light to pass and being illuminated internally.


    

Claims (1)

2. Lampe suivent la revendication 1, caractérisée en ce que la tête rouge comprend une source de lumière clignotante. 2. Lamp according to claim 1, characterized in that the red head comprises a flashing light source. 3. Lampe suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisée en ce qu'elle comprend une plaque de support disposée à l'intérieur de la lampe et formant une sépa- ration entre le corps tubulaire et la tête de celle-ci, une ampoule d'éclairage étant montée sur chacune des deux faces de la plaque. 3. Lamp according to either of claims 1 and 2, characterized in that it comprises a support plate arranged inside the lamp and forming a separation between the tubular body and the head of the lamp. the latter, a light bulb being mounted on each of the two faces of the plate. 4. Lampe suivant la revendication 3, caractérisée <Desc/Clms Page number 7> en ce qu'elle comprend un circuit électrique dans lequel sont intercalées lesdites ampoules, ce circuit présentant des fils de sortie destinés à être branchés sur une source d'énergie, telle qu'un accumulateur d'un véhicule automobile. 4. Lamp according to claim 3, characterized <Desc / Clms Page number 7> in that it comprises an electrical circuit in which said bulbs are interposed, this circuit having output wires intended to be connected to an energy source, such as an accumulator of a motor vehicle. 5. Lampe suivant la.revendication 4, caractérisée en ce que la partie du circuit alimentant l'ampoule destinée à éclairer la tête de la lampe comprend un dispositif provoquant alternativement l'interruption et la fermeture ie ladite partie ' du circuit. 5. Lamp according to la.revendication 4, characterized in that the part of the circuit supplying the bulb intended to illuminate the head of the lamp comprises a device causing alternately the interruption and the closing ie said part of the circuit. 6. Lampe suivant l'ure quelconque des revendications 1 à 5, caractérisée en ce qu'elle' présente à sa base un organe de fixation. , 7. Lampe suivant la @evendication 6, caractérisée en ce que l'organe de fixation comprend une pince. 6. Lamp according to any one of claims 1 to 5, characterized in that it 'has at its base a fixing member. , 7. Lamp according to @evendication 6, characterized in that the fixing member comprises a clamp. 8. Lampe suivant la revendication 6, oaractérisée en ae que l'organe de fixation comprend deux pattes sensiblement parallèles formant entr'elles une fente dirigée vers le bas et s'étendant latéralement par rapport au corps tubulaire, cette fente étant destinée à recevoir le bord supérieur d'une vitre ouvrante d'un véhicule automobile. 8. Lamp according to claim 6, oaractérisée in ae that the fixing member comprises two substantially parallel tabs forming between them a slot directed downward and extending laterally with respect to the tubular body, this slot being intended to receive the upper edge of an opening window of a motor vehicle. 9. Lampe suivant la revendication 8, caractérisée en ce que l'organe de fixation est prolongé par une poignée. 9. Lamp according to claim 8, characterized in that the fixing member is extended by a handle. 10. Lampe suivant la revendication 9, caractérisée en ce que la poignée préserte un évidement dans lequel est agen- cé un interrupteur du circuit électrique, cet interrupteur comprenant un élément conducteur mobile dans un logement entre deux positions extrêmes, une position correspondant à la ferme- ture du circuit, l'autre position correspondant à l'ouverture du circuit, le passade d'une position à une autre étant réalisée sous l'effet de la pesanteur. 10. Lamp according to claim 9, characterized in that the handle provides a recess in which is arranged an electrical circuit switch, this switch comprising a conductive element movable in a housing between two extreme positions, a position corresponding to the closed - ture of the circuit, the other position corresponding to the opening of the circuit, the passage from one position to another being carried out under the effect of gravity. 11. Lampe suivant la revendication 10, caractérisée en ce que l'élément conducteur est constituée d'une bille <Desc/Clms Page number 8> métallique mobile dans le logement suivant une direction sensi- : blement parallèle à l'axe du corps tuoulaire de la lampe, ce logement présentant à sa base deux contacts disposés à une distance l'un de l'autre qui soit tout au plus égale au diamè- tre de la bille, ces contacts étant intercalés en série dans le circuit électrique de la lampe, au moins la partie des parois du logement touchant les contacts étant en une matière isolante. 11. Lamp according to claim 10, characterized in that the conductive element consists of a ball <Desc / Clms Page number 8> metal movable in the housing in a direction substantially parallel to the axis of the tubular body of the lamp, this housing having at its base two contacts arranged at a distance from each other which is at most equal to the diameter of the ball, these contacts being interposed in series in the electrical circuit of the lamp, at least the part of the walls of the housing touching the contacts being made of an insulating material. 12. Lampe suivant la revendication 6, caractérisée en ce que l'organe de fixation présente un crochet disposé latéralement par rapport au corps tubulaire de la lampe et une ventouse agencée sur une pièce montée élastiquement par rapport à la lampe, sensiblement en-dessous du crochet, à une certaine distance de celui-ci, le crochet étant destiné à s'appliquer sur la gouttière d'un véhicule automobile, la ventouse étant destinée à s'appliquer simultanément contre la vtre se trouvant en-dessous de ladite gouttière. 12. Lamp according to claim 6, characterized in that the fixing member has a hook arranged laterally relative to the tubular body of the lamp and a suction cup arranged on a part mounted elastically relative to the lamp, substantially below the hook, at a certain distance from the latter, the hook being intended to be applied on the gutter of a motor vehicle, the suction cup being intended to be applied simultaneously against yours located below said gutter. 13. Lampe suivant l'une quelconque des revendications 6 à 12, caractérisée en ce que l'organe de fixation est arti- culé sur la base du corps tubulaire de la lampe. 13. Lamp according to any one of claims 6 to 12, characterized in that the fixing member is articulated on the base of the tubular body of the lamp. 14. Lampe suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6, caractérisée en ce que la corps tubulaire est monté sur des pieds. 14. Lamp according to any one of claims 1 to 6, characterized in that the tubular body is mounted on feet. 15. Lampe suivant l'une quelconque des revendications 1 à 14, caractérisée en ce que le corps tubulaire est réalisé en du polyméthacrylate de méthyle blanc, la tête surmontant ce corps tubulaire étant en du polyméthacrylate de méthyle rouge. 15. Lamp according to any one of claims 1 to 14, characterized in that the tubular body is made of white polymethyl methacrylate, the head surmounting this tubular body being made of red polymethyl methacrylate. 16. Lampe de sécurité toile que décrite ci-avant ou représentée aux dessins annexés. 16. Cloth security lamp as described above or shown in the accompanying drawings.
BE663958D BE663958A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE663958A true BE663958A (en)

Family

ID=207587

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE663958D BE663958A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE663958A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2775197B1 (en) Lighting and/or signalling device for a motor vehicle comprising a light guide
FR2621539A1 (en) MIRROR FOR MOTOR VEHICLE
FR2662122A1 (en) ADJUSTABLE PROJECTOR SYSTEM FOR VEHICLE.
EP1727170B1 (en) Electric device comprising a cover plate with an illuminating function
FR2669991A1 (en) LIGHTING INSTALLATION FOR VEHICLES.
EP1727175B1 (en) Electric device with an illuminating function
BE663958A (en)
FR2580423A1 (en) ILLUMINATED DEVICE FOR ADJUSTING AN ELECTRICAL SIZE
FR2689829A1 (en) Lighting or signaling device for a motor vehicle, comprising a shuttle lamp.
CA2328574C (en) Reflector lightbulb and lighting strip including at least one such bulb
FR2620396A1 (en) Lighting strip for vehicle interior
FR2806680A1 (en) Signaling lamp for motor vehicles, uses base clamped onto bodywork by translucent cover and uses electroluminescent diodes as the light source
EP1693617B1 (en) Vehicle lighting or signalling device
EP1063729A1 (en) Connector for discharge lamps, specially for automotive vehicles
FR2612002A1 (en) Magnetic-retention lampholder for an integrated-cap light bulb
FR2477095A1 (en) LAMP WITH FOUR ELECTRICAL CONTACTS FOR BICYCLE LIGHTING
EP0144289B1 (en) Portable lamp for night signalling
CH409143A (en) Portable lamp with electromagnetic support
FR2551402A1 (en) INTERIOR LIGHTING DEVICE FOR A MOTOR VEHICLE
FR2604829A3 (en) Light element for control and signalling auxiliaries
FR2557359A1 (en) CUP FOR LOW PRESSURE DISCHARGE LAMP
CH707860A1 (en) electrical switch comprising a circuit breaker mechanism.
FR2587088A1 (en) LIGHTING PROJECTOR AND LAMP HOLDER FOR PROJECTOR
BE380869A (en)
FR2504871A3 (en) VEHICLE SUN VISOR