BE661739A - - Google Patents

Info

Publication number
BE661739A
BE661739A BE661739DA BE661739A BE 661739 A BE661739 A BE 661739A BE 661739D A BE661739D A BE 661739DA BE 661739 A BE661739 A BE 661739A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
friction
hose
rubbing
rollers
trotter
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE661739A publication Critical patent/BE661739A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H5/00Drafting machines or arrangements ; Threading of roving into drafting machine
    • D01H5/18Drafting machines or arrangements without fallers or like pinned bars
    • D01H5/58Arrangements for traversing drafting elements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Spinning Or Twisting Of Yarns (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "Frotteur   pour machines   (le   filature " 
L'invention est relative   à   un trot- teur pour machines, de filature, en particulier pour des étirages à frotteurs et autre étirages de préparation. 



   Le but de l'invention est d'obtenir un frottage du fil préparé au cours duquel simultanément le sens de déroulement de la bande frottée est différent du sens d'arrivée de la bande de fibres. En outre,   l'invention   a pour but une ré- duction des masses mobiles du frotteur. 



   Les frotteurs connus précédemment so de construction telle qu'à chaque fois sur une paire de rouleaux supérieurs et une paire de rouleaux inférieurs est tendu un boyau de frottage sans fin (courroie sans fin), les paires de rou- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 leaux supérieurs et inférieurs tournant tellement près les unes des autres que les boyaux trotteurs viennent en contact et qu' une bande de fibres passant entre eux reçoit, grâce au mouvement opposé s'effectuant simultanément perpendiculairement à l'axe de la bande des boyaux   supérieur:   et inférieur.., une fausse torsion qui lui donne une solidité suffisante pour la poursuite des opéra. tiens.       



   Il existe aussi des frotteurs dans lesquels est disposé ,entre les rouleaux de la paire supérieure, un rouleau de pression supplémentaire qui exerce une pression sur, la surface de circulation interne du boyau frotteur supérieur et grâce auquel sur la bande de fibres en circulation est exercée une meilleure pression entre les deux boyaux trotteurs, de telle sorte que le frottage est   ainsi   rendu plus intense et meilleur. 



   Dans les deux cas, le sens d'entrée de la bande de fibres est   i-   dentique au sens de sortie à partir du trotteur. 



   En outre, pour un frotteur avec un rouleau presseur, cinq rouleaux au total sont nécessaires et en fait deux rouleaux dans la partie inférieure et trois rouleaux dans la partie supérieuredu frotteur. 



   Grâce à l'invention, l'on obtient avec au maximum quatre rouleaux la même pression de la bande de fibres entre les boyaux trotteurs, le sens d'entrée étant en ou- tre différent de celui de sortie de la bande frottée.Ceci est ob- tenu suivant l'invention grâce au fait que l'un des deux boyaux frotteurs entoure partiellement le contre-boyau frotteur, de tel-      le sorte qu'il existe une modification de direction entre la ban- de de fibres entrante- et la bande de fibres sortante. Utilement      le boyau frotteur enserrant est nettement plus long que le con- tre-boyau frotteur et l'enserrement se fait principalement   à   l' endroit de sortie de la bande de fibres, ou pour les rouleaux de sortie.

   Suivant une autre forme de réalisation de   l'invention,le*   contre-boyau frotteur est remplacé par un rouleau frotteur re- couvert de caoutchouc, de cuir ou d'une autre matière appropriée. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  De ce fait, avec un même effet de frottage, le poids des masses des rouleaux exécutant un mouvement de va-et-vient axial est for- tement réduit, de telle sorte que   gràce à   la réduction des masses l'on obtient une vitesse de course axiale plus élevée de la paire de rouleaux etdonc aussi une vitesse de travail accrue. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description ci-après, donnée   à   ti- tre   d'exemple   non limitatif et en se référant aux dessins annexés, dans lesquels 
La figure 1 est une vue schématique d'un banc de broches avec un frotteur suivant l'invention. 



   La figure 2 est une vue en coupe   trani   versale d'un   trotteur   avec deux boyaux frotteurs suivant l'inven- tion. 



   La figure 3 est une vue   en\coupe   trans versale d'un trotteur suivant l'invention, avec un boyau trotteur      et un rouleau trotteur. 



   La bande de fibres 1 sortant du méca- nisme étireur d'une machine de filature traverse ensuite un frot- teur qui est oonstitué par un boyau frotteur supérieur 2 et un bo yau frotteur inférieur 3. Les deux boyaux frotteurs 2 et 3 sont entraînés, pour le transport de la bande de fibres à travers les rouleaux de sortie 4 et   5,   dans le sens de la flèche. Entre les deux boyaux trotteurs 2 et 3, qui exécutent simultanément un mou- vement opposé transversalement à la bande de fibres, la bande de      fibres 1 reçoit de façon oonnue en soi une fausse torsion. La ten- sion des boyaux frotteurs est obtenue de façon connue en soi à 1' aide de rouleaux 6 et 7' Comme représenté en détails à la figure 2, le boyau frotteur supérieur 2 est de réalisation nettement plus longue que celle du boyau frotteur inférieur 3.

   Le rouleau de   sore,   tie précédent   4   vient par conséquent se placer approximativement au voisinage du rouleau de sortie inférieur 5, ce qui a pour effet que le boyau frotteur supérieur 2 enserre partiellement le boyau frotteur inférieur 3 et s'adapte à l'arrondi du rouleau de sortie 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 inférieur   ,. La   bande de fibres 1 qui traverse subit, lors de la sortie et par rapport à l'entrée, à l'intérieur du frotteur, une      déviation et une modification de direction depuis l'horizontale   jusqu'..   approximativement à la verticale.

   Grâce à l'enserrement du boyau Trotteur inférieur 3 par le boyau trotteur   supérieur.2   l'on obtient en particulier avant et entre les rouleaux de   sortie]-,,   4 et 5, un contact intense des boyaux frotteurs 2 et 3, de telle; sorte que la bande de fibres 1 les traversant subit un effet de frottage très important, qui n'est pas obtenu sans difficulté dans un frotteur courant précédemment. Pour les raisons exposées l'on peut, tout en obtenant un effet de frottage comparable à ce-1 lui d'un système courant précédemment, fortement raccourcit le frotteur qui est à la base de l'invention. 



   Lorsque, à titre de comparaison, une longueur de bande de fibres de 10 cm dans un système courant exigeait pour son arrondissement   4   mouvements   axiaux   opposés de frottage des hoyaux frotteurs, l'on peut obtenir le même effet      suivant l'invention avec deux à trois déplacements   axiaux.Suivant   l'invention, à cause ou mode de construction plus réduit l'on obtient, avec un meilleur effet comparable par rapport au   systè-   me connu précédemment ainsi qu'à cause des masses en mouvement ré- duites dans les déplacements opposés axiaux, un plus grand nombre1 de   courses de   frottage par minute, tout comme un frottage améliore, de la bande de fibres par course de frottage.

   Le débit du dispo- sitif suivant l'invention est pour ces raisons de 25 à 30% supé- rieur à celui des frotteurs connus comparables. 



   Suivant une variante de la forme de réalisation de l'invention, le boyau frotteur inférieur 3 peut aussi être remplacé par un   rouleau Moiteur   recouvert de caoutchouc de cuir ou d'une autre matière appropriée, rouleau qui, comme re- présenté à la figure 3, est enserré partiellement par le boyau trotteur   supérieur   2. Cette réalisation offre l'avantage d'une simplification importante supplémentaire de l'ensemble du frot- teur ,ainsi qu'une appréciable réduotion des masses à mettre en 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 mouvement.

   Le mouvement axial du boyau frotteur supérieur 2 est exécuté par deux rouleaux   4   et 6, tandis qu'un seul rouleau frot- teur inférieur 8   exécute   le mouvement axial opposé pour le frotta.. ge de la bande de fibres intermédiaire   1,   
Tandis que dans les exemples de réali. sation décrits, le boyau trotteur supérieur 2 est toujours réali- sé plus grand que le boyau frotteur inférieur 3 ou le rouleau frotteur 8 et entoure partiellement celui-ci, de telle sorte qu' une déviation de la bande trotteuse se fait depuis l'horizontale vers la verticale, l'agencement des boyaux frotteurs ou des rou- leaux frotteurs peut évidemment se faire aussi en sens inverse. 



  Par conséquent, l'on peut également effectuer une modification de direction de la bande de fibres depuis la verticale vers l'ho- rizontale. 



   Grâce à une réalisation appropriée de l'enserrement, la déviation de la bande de fibres peut se faire à partir de n'importe quelle direction et vers n'importe quelle autre, comme il est précisément requis pour un agencement utile du mécanisme étireur du dispositif enrouleur sur une telle   machin   de filature. L'enserrement peut se faire aussi bien avantageusement   à la   sortie   qu'à   l'entrée de la bande de fibres ou encore, dans le cas où on le désire, en ces deux endroits. La réalisation suivant l'invention du trotteur permet par conséquent une large indépen- dance lors de la réalisation constructive d'une telle machine de filature. 



   REVENDICATIONS 
1. Frotteur pour machines de filature, en particulier pour des étirages à frottoirs et d'autres étirages de préparation, caractérisé en ce qu'un des deux boyaux frotteurs enserre partiellement le contre-boyau frotteur, de telle sorte qu' une modification de direction est réalisée entre la bande de fib- res entrante et la bande de fibres sortante. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Machine scrubber (spinning"
The invention relates to a trotter for spinning machines, in particular for rubbing and other preparation drawing.



   The object of the invention is to obtain a rubbing of the prepared yarn during which simultaneously the direction of unwinding of the rubbed strip is different from the direction of arrival of the strip of fibers. In addition, the object of the invention is to reduce the moving masses of the wiper.



   The previously known rubbers so of construction such that each time on a pair of upper rollers and a pair of lower rollers is stretched an endless rubbing hose (endless belt), the pairs of wheels.

 <Desc / Clms Page number 2>

 The upper and lower waters rotating so close to each other that the trotting casings come into contact and that a band of fibers passing between them receives, thanks to the opposite movement being carried out simultaneously perpendicular to the axis of the band of the upper casings: and lower .., a false twist which gives it sufficient strength for the pursuit of opera. here.



   There are also wipers in which is arranged, between the rollers of the upper pair, an additional pressure roller which exerts pressure on the internal circulation surface of the upper friction hose and thanks to which on the band of circulating fibers is exerted. better pressure between the two trotter tubulars, so that the rubbing is thus made more intense and better.



   In both cases, the direction of entry of the fiber web is identical to the direction of exit from the baby walker.



   Also, for a scrubber with a pressure roller, five rollers in total are needed and actually two rollers in the lower part and three rollers in the upper part of the squeegee.



   Thanks to the invention, with a maximum of four rollers, the same pressure of the strip of fibers between the trotting hoses is obtained, the direction of entry also being different from that of exit of the rubbed strip. obtained according to the invention thanks to the fact that one of the two friction casings partially surrounds the anti-friction casing, such that there is a change in direction between the incoming fiber strip and the outgoing fiber strip. Usefully, the gripping friction hose is considerably longer than the anti-friction hose and the gripping takes place mainly at the exit point of the fiber web, or for the exit rollers.

   According to another embodiment of the invention, the anti-friction casing is replaced by a friction roller covered with rubber, leather or other suitable material.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  As a result, with the same rubbing effect, the weight of the masses of the rollers performing an axial reciprocating movement is greatly reduced, so that, thanks to the reduction of the masses, a speed of higher axial stroke of the pair of rollers and therefore also increased working speed.



   Other details and features of the invention will emerge from the description below, given by way of non-limiting example and with reference to the accompanying drawings, in which
FIG. 1 is a schematic view of a bank of spindles with a wiper according to the invention.



   FIG. 2 is a transverse sectional view of a trotter with two friction casings according to the invention.



   Figure 3 is a cross sectional view of a baby walker according to the invention, with a walker hose and a walker roller.



   The strip of fibers 1 coming out of the drawing mechanism of a spinning machine then passes through a friction device which is made up of an upper friction casing 2 and a lower friction casing 3. The two friction casings 2 and 3 are driven, for transporting the fiber web through the exit rollers 4 and 5, in the direction of the arrow. Between the two trotter hoses 2 and 3, which simultaneously perform an opposite movement transversely to the fiber web, the fiber web 1 receives a false twist in a known manner. The tension of the friction hoses is obtained in a manner known per se with the aid of rollers 6 and 7 '. As shown in detail in FIG. 2, the upper friction hose 2 is significantly longer than that of the lower friction hose. 3.

   The outlet roller, previous tie 4 therefore comes to be placed approximately in the vicinity of the lower outlet roller 5, which has the effect that the upper friction tube 2 partially surrounds the lower friction tube 3 and adapts to the rounding of the exit roller

 <Desc / Clms Page number 4>

 inferior   ,. The strip of fibers 1 which crosses undergoes, during the exit and with respect to the entry, inside the wiper, a deviation and a modification of direction from the horizontal to approximately the vertical.

   Thanks to the clamping of the lower Trotter tubular 3 by the upper Trotter tubular 2, in particular, before and between the output rollers] - ,, 4 and 5, intense contact of the wiper tubings 2 and 3 is obtained, ; so that the strip of fibers 1 passing through them undergoes a very significant rubbing effect, which is not obtained without difficulty in a previously running rubbing device. For the reasons explained, it is possible, while obtaining a rubbing effect comparable to that of a previously current system, greatly shortens the rubbing which is the basis of the invention.



   When, by way of comparison, a length of fiber strip of 10 cm in a current system required for its rounding 4 opposite axial rubbing movements of the friction hubs, the same effect can be obtained according to the invention with two to three axial displacements. According to the invention, because of or reduced mode of construction one obtains, with a better comparable effect compared to the previously known system as well as because of the reduced moving masses in the opposite displacements axial, a greater number1 of scrubbing strokes per minute, just as an improved scrubbing, of the fiber web per scrubbing stroke.

   The flow rate of the device according to the invention is for these reasons 25 to 30% higher than that of comparable known rubbers.



   According to a variant of the embodiment of the invention, the lower friction hose 3 can also be replaced by a half roller covered with rubber, leather or other suitable material, which roller, as shown in FIG. , is partially enclosed by the upper trotter tubular 2. This embodiment offers the advantage of an additional significant simplification of the whole of the friction device, as well as an appreciable reduction in the masses to be put in.

 <Desc / Clms Page number 5>

 movement.

   The axial movement of the upper friction casing 2 is carried out by two rollers 4 and 6, while a single lower friction roller 8 performs the opposite axial movement for the friction of the intermediate fiber web 1,
While in the examples of Réali. As described, the upper trotter hose 2 is always made larger than the lower wiper hose 3 or the friction roller 8 and partially surrounds the latter, so that a deflection of the second belt takes place from the horizontal. towards the vertical, the arrangement of the friction hoses or the friction rollers can obviously also be done in the opposite direction.



  Therefore, a change in direction of the fiber web can also be effected from vertical to horizontal.



   With proper provision of the clamping, the deflection of the fiber web can be from any direction and to any other, as is precisely required for a useful arrangement of the stretching mechanism of the device. winder on such a spinning machine. The clamping can be done both advantageously at the exit and at the entrance of the strip of fibers or, if desired, in these two places. The embodiment according to the invention of the trotter consequently allows a wide independence during the constructive realization of such a spinning machine.



   CLAIMS
1. Scrubber for spinning machines, in particular for rubbing drawings and other preparation drawing, characterized in that one of the two rubbing casings partially encloses the rubbing counter-casing, so that a change of direction is made between the incoming fiber web and the outgoing fiber web.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Dispositif suivant la revendication l, caractérisé en ce que le boyau trotteur enserrant est nettement plus long que le contre-boyau frotteur. <Desc/Clms Page number 6> 2. Device according to claim l, characterized in that the enclosing trotter hose is significantly longer than the friction hose against. <Desc / Clms Page number 6> -Dispositif suivant tes revendica- tions 1 et 2, caractérisé en ce que l'enserrement se fait princi- paiement surles rouleaux desortie. suivant revendioa Dispositif suivant les revendica- tions 1 à 3, caractérisé en ce qu'il comprend un rouleau trotteur recouvert de caoutchouc, de cuir ou d'une autre matière approprié et qui remplace le contre-boyau frotteur. -Device according to your claims 1 and 2, characterized in that the clamping is done mainly on the output rollers. according to revendioa Device according to claims 1 to 3, characterized in that it comprises a trotter roller covered with rubber, leather or another suitable material and which replaces the rubbing counter-hose. 5. Frotteur pour machines de filature, tel que décrit ci-avant ou conforme aux dessins annexés* 5. Slider for spinning machines, as described above or in accordance with the accompanying drawings *
BE661739D BE661739A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE661739A true BE661739A (en)

Family

ID=207308

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE661739D BE661739A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE661739A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2520389A1 (en) DEVICE FOR STRETCHING, CONDENSING AND TRANSPORTING A FIBER BIT DURING A SPINNING OPERATION
FR2504949A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR EXTRACTING A LIQUOR FROM NONWOVEN TABLECLOTHS
FR2791364A1 (en) SPREADER
FR2504945A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FIBER RELEASE SPINNING
FR2483967A1 (en) PREFERRED WIRE RING
BE661739A (en)
EP0483601B1 (en) Method and installation for producing an assembling yarns sheet and for winding up these yarns on a warp beam
CH616712A5 (en)
CH622831A5 (en)
FR2481684A1 (en) DEVICE FOR WINDING A WIRE OR THE LIKE ON A COIL TUBE BY MEANS OF A CROSS-GROOVED DRUM
FR2526450A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MANUFACTURING WIRE THROUGH A STRETCHED FIBER MECHANISM
FR2553102A1 (en) Stretcher/lapper
FR2480799A1 (en) Direct spinning of textile fibres without rotor - using offset surfaces moving in the same direction
FR2575768A1 (en) MACHINE FOR MAKING THREADED OR RETURNED YARNS
CH626124A5 (en)
EP0482492A1 (en) Method and apparatus for applying yarn to a support comprising a drum with movable pins, web obtained and object made up of such a web
FR2717505A1 (en) Yarn drying assembly
BE1006177A3 (en) Device for the production of a wire.
BE865364A (en) TRANSVERSAL DISPLACEMENT MECHANISM FOR WINDING GLASS FIBERS
FR2521177A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR TREATING A CUT, ESPECIALLY FOR THE MANUFACTURE OF FILTER RODS
FR2484471A1 (en) FALSE FRICTION TORSION DEVICE
EP0380635A1 (en) Spinning method of the open end type, and device for implementing such method
CH499653A (en) Process for the production of a non-woven net
BE448107A (en)
BE526746A (en)