BE661001A - - Google Patents

Info

Publication number
BE661001A
BE661001A BE661001DA BE661001A BE 661001 A BE661001 A BE 661001A BE 661001D A BE661001D A BE 661001DA BE 661001 A BE661001 A BE 661001A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
water
gas
buoy
tube
lower chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE661001A publication Critical patent/BE661001A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B63SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS; RELATED EQUIPMENT
    • B63CLAUNCHING, HAULING-OUT, OR DRY-DOCKING OF VESSELS; LIFE-SAVING IN WATER; EQUIPMENT FOR DWELLING OR WORKING UNDER WATER; MEANS FOR SALVAGING OR SEARCHING FOR UNDERWATER OBJECTS
    • B63C9/00Life-saving in water
    • B63C9/08Life-buoys, e.g. rings; Life-belts, jackets, suits, or the like
    • B63C9/20Life-buoys, e.g. rings; Life-belts, jackets, suits, or the like characterised by signalling means, e.g. lights

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Ocean & Marine Engineering (AREA)
  • Emergency Lowering Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Bouée de sauvetage lumineuse", 
La présente invention a trait à une bouée de sauvetage lumineuse pour ceintures de sauvetage, qui se distingue des autres bouées de ce genre connues et employées   jusqu'à   présent, en ce qu'elle est totalement dépourvue de chambres à air et que la production du gaz inflammable 1. est réglée automatiquement avec une consommation plub rationnelle du produit à partir du- . quel ledit gaz est engendré et, par conséquent, aveo un meil- leur rendement de l'appareil. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Les bouées de sauvetage lumineuses sont, comme on sait, reliées avec une corde à la ceinture de sauvetage, de manière qu'en cas de naufrage, la lumière répandue   par   la combustion   des   gaz formés au contact de la bouée avec l'eau, signale de loin la position du naufragé en vue de son sauvetage. 



   Les bouées lumineuses de ce genre,. connues jusqu'à pré- sent, possèdent généralement deux chambres, dont l'une contient l'air indispensable pour faire flotter la bouée à la surface de l'eau, et l'autre contient le produit qui engendre le gaz inflammable lorsqu'il vient en contact avec l'eau, produit généralement constitué par du phosphure de calcium.

   Le dispo-   sitif   est muni d'avance ou au moment de son emploi, d'une part, en bas d'une ouverture pour l'entrée de l'eau destinée à réagir avec le produit producteur de gaz, et, d'autre part, en haut d'une ouverture pour l'échappement du gaz (phosphure d'hydro- gène) produit par la réaction de l'eau avec le phosphure de calcium, gaz qui s'enflamme spontanément lorsqu'il vient en con-   tact.avec   l'air, de manière à répandre une vive lumière indi- quant de loin la position du naufragé. 



   Les bouées lumineuses du genre précédent, qui flottent grâce à la présence d'une chambre à air, présentent l'inconvé- nient que, par suite de la chaleur ou d'un défaut d'étanchéité entre les deux chambres, des quantités plus ou moins importan- tes de gaz peuvent pénétrer dans la chambre à air, ce qui pro-   ,'vaque   une violente explosion mettant en danger les gens qui mani- pulent la bouée ou le naufragé qui s'en sert. 



   Ces appareils peuvent également faire explosion au repos par suite de la pénétration d'air humide, ou encore au moment . où ils sont jetés dans l'eau, par suite de la formation d'un mélange explosif de gaz et d'air dans la chambre à air employée pour faire flotter l'appareil. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Pour remédier aux susdits graves inconvénients des bouées lumineuses connues et employées à ce jour, la présente invention a pour objet une bouée de sauvetage lumineuse totalement dé- pourvue de chambres à air, qui flotte par la présence non d'une chambre   à   air, mais d'une masse d'une matière plus légère que l'eau, telle que du liège, une mousse de matière plastique ou autre. Ce système présente le grand avantage non seulement d'éviter les dangers inhérents à la présence d'une chambre à air, mais également de permettre un meilleur réglage automa- tique de la production du gaz inflammable:et; par conséquent, une consommation plus rationnelle du produit qui par sa   réaction   avec l'eau engendre le gaz, et dorc un meilleur rendement de l'appareil. 



   Ia bouée lumineuse pour ceintures de sauvetage selon la présente invention comprend deux parties ou chambres dont la supérieure est remplie d'une masse d'une matière plus légère que l'eau en guise de flotteur, et l'inférieure constitue un ré-- sorvoir contenant le produit destiné à réagir avec l'eau pour engendrer le gaz inflammable, réservoir ouvert vers le haut et muni en bas d'un orifice. Les deux chambres en question sont séparées par une plaque, qui fait simultanément office de cloi- son et de plaque de fermeture du réservoir inférieur. Elle est traversée en son centre par un tube qui s'étend suivant l'axe longitudinal à travers les deux ohambres de la bouée et fait saillie de part et d'autre avec ses deux extrémités.

   Sur oes extrémités, qui sont munies de filet, peuvent être vissées cer- taines pièces appropriées, qui de ce fait pressent contre ladite plaque qui fait office de cloison entre les deux chambres, c'est-à-dire entre la chambre supérieure et la chambre inférieure de l'appareil. 



   Ledit tube qui traverse'la bouée de haut en bas,   communi-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que par un orifice de réglage latéral aveo la chambre inférieure, c'est-à-dire avec le réservoir qui contient le produit destiné à réagir avec l'eau pour engendrer le gaz inflammable. Il est   à   ses deux extrémités muni d'un bouchon intérieur perforé axialement, les deux bouchons en question étant destinés à lo- ger une tige, qui s'ajuste de manière parfaitement étanohe dans les orifices supérieur et inférieur'pour empêcher, d'une part, toute entrée d'eau, et, d'autre part, tout échappement de gaz. 



  Cette tige est articulée à un support, fixé au garde-corps du   bateau,   de telle manière qu'au moment où la ceinture de   sauve-'   ,tage, à laquelle la bouée lumineuse est reliée au moyen d'une corde, est mise à l'eau, ladite tige est retirée de son loge- ment,.de façon à ouvrir les deux orifices normalement fermés, c'est-à-dire l'orifice inférieur pour   l'entrév   de l'eau et l'orifice supérieur pour l'échappement du gaz engendré à l'in- térieur   @e   la bouée, et, par conséquent, à déclencher le fono- tionnement automatique de la   @ouée   lumineuse, o'est-à-dire la réaction du phosphure de calcium présent dans la chambre infé-   rieure   avec l'eau, avec production de phosphure d'hydrogène,

   qui   pénètre   dans le tube central par l'orifioe latéral de ce der- nièr pour s'échapper finalement par l'orifioe supérieur où il s'enflamme spontanément en contact avec l'oxygène de l'air atmos- phérique. 



     La chambre   inférieure contient une armature appropriée, telle qu'une toile métallique, une plaque perforée ou autre, ayant pour fonction de séparer la charge, c'est -à-dire le pro- duit qui engendre le gaz inflammable par sa réaction avec l'eau, des parois de la chambre et du tube central en vue de faciliter le contact dudit produit avec l'eau. 



   La construction et le fonctionnement de la bouée de eau- vetage lumineuse selon l'invention ressortiront plus clairement .   de''la   description détaillée suivante d'un exemple d'exécution, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 donnée à titre purement indicatif sans intentiôn   restrictive   aucune, et illustrée par le dessin annexé, dont la figure 1 représente une coupe   longitudinale d'une   bouée de sauvetage lumineuse exécutée conformément à la pré- sente invention ; la figure 2 représente une vue latérale du support avec la tige de fermeture de la bouée lumineuse en   question! ,   et la figure 3 représente une vue   latérale .de,la bouée   lumineuse partiellement ouverte, flottant à la surface de   l'eau   et en plein fonctionnement. 



   On voit,.en se reportant aux figures du dessin annexé, que la bouée de, sauvetage lumineuse selon la présente invention se compose de deux parties ou chambres, c'est-à-dire d'une chambre   supérieure   1 remplie d'une masse d'un corps plus léger que l'eau et faisant office de flotteur, et d'une ohambre in-   férieure 2   remplie d'une charge 2 du produit destiné à réagir avec l'eau pour engendrer le gaz inflammable. Ces deux partie$ ou chambres sont séparées par une plaque 4 faisant,office de cloison entre les chambres et de plaque de fermeture   parfaite-   ment étanche pour la chambre inférieure 2 qui contient la char- ge réactive.

   Cette cloison est traversée en son centre par un tube axial.   ,   solidement fixé à la cloison et traversant la bouée de haut enbas.   Ledit     tube 1   communique   par''un   orifice de réglage latéral 6 avec la chambre inférieure et est muni de deux bouchons 3 et 8 perforés axialement, dans lesquels s'ajus- te de manière parfaitement étanche, la tige   ,   qui a pour fonc- tion de fermer, 'd'une part, l'ouverture d'entrée 10 de l'eau et, d'autre part, l'ouverture d'échappement 11   du]gaz..   



   Ladite   tige .2   est munie d'un arrêt 12 pour régler sa dis- position dans le   tube 2   et est artioulée à l'extrémité supérieu- re du support 13 fixé au bateau, de telle manière qu'au moment où un naufragé se jette à l'eau avec la oeinture de sauvetage 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
 EMI6.1 
 à laquelle la bouée lumineuse est reliée au moyen d'une o04 ladite tige est-retirée de son logement et la bouée luin.Y'é' notise est mise en état de fonctionnement. (;' l'/1 Ia charge 3 du produit destiné à engendrer le gaz P',, . ; t; sa réaction avec l'eau est séparée, d'une part, de la paroi de la 
 EMI6.2 
 chambre inférieure, et, d'autre part, de la paroi du tube c>$iï.-   tral ,  par des pièces de toile métallique, respectivement 15 et 16. 



   Au moment   où.   un naufragé a recours à la ceinture de 
 EMI6.3 
 vetage, à laquelle est fixée la bouée lumineuse au moyen dé 'âS,:.. 



  .. 0 1 f k.. corde 14, et se jette à l'eau avec elle, la bouée lumineuse ,, dégage de son support 3.31 contrairement à ladite tige J), qu:t4, -reste fixée au support auquel elle est articulée, de manière à être retiré'e de la bouée et à dégager les ouvertures 10 et 11 
 EMI6.4 
 permettant, d'une part., l'entrée de l'eau, et, d'autre part,,I,..   l'échappement   du gaz. 



   Par conséquent, lorsque le naufragé se jette à l'eau. avec sa ceinture de sauvetage, il entraîne la bouée lumineuse 
 EMI6.5 
 avec les orifices 10 et 11 ouverts (voir figure 3). lersque,.- :1 t la bouée tombe dans l'eau, elle ne s'immerge que jusqu' à e, . certain niveau, c'est-à-dire jusqu'à sa ligne de flottaiso4.I. ,l ' o.g¯;,tj reste flottantegrâce à la présence de la masse légère dans sà chambre supérieure. Il s'ensuit que, des ce moment, l'eau entre   par'l'orifice   10 du   tube   pour pénétrer par   l'orifice 6   dans la chambre inférieure 2 de la bouée et y réagir avec la charge.   du produit   qui engendre le gaz inflammable.

   Celui-ci reste .d'abord dans ladite chambre inférieure jusqu'à ce que sa pres- eion soit   suffisamment   élevée pour s'opposer d'abord à l'en-   trée   de l'eau par l'orifice   6, et   puis, lorsque sa pression s'élève davantage et devient supérieure à celle de   l'eau,   
 EMI6.6 
 -permettre le passage du gaz à travers la colonne d'eau <1.,. le tube ,5 jusqu'au niveau de la ligne de flottaison, et, pàelejî-îlit - 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 conséquent, son échappement par l'orifice   11,'où   il n'allume spontanément en contact avec l'oxygène de l'air et brûle avec une flamme 17 haute de 5 à. 15 centimètres, répandant une vive lumière visible de très loin dans l'obscurité de la nuit sur la mer.      



   La,dite flamme s'allume de manière intermittente,   l'échap.-        pement périodique du gaz étant réglé par 1"entrée périodique      de l'eau dans la chambre inférieure qui contient la charge des- tinée à produire le gaz par sa réaction chimique avec l'eau. 



   Le réglage du diamètre de l'orifice 6, par lequel alter- t nativement entre l'eau et sort le gaz, permet le réglage du dé- bit du gaz engendré et donc   l'intensité   et la durée des éclairs lumineux produits par l'appareil. 



   Un des bouchons 7 et 8 ou bien ces deux bouchons peu- vent être disposés dans le   tube 5   ou montés sur la tige 9. Lors- que le bouchon supérieur 7.est monté sur la tige 9, il est préférable qu'il soit muni d'un collet ou -- d'un dispositif si- milaire qui s'applique à l'ouverture 11 de l'appareil pour faciliter la pénétration de ladite tige 9. 



   Il va de soi que la présente invention ne se limite nul- lement à l'exemple d'exécution décrit ci-dessus et illustré par les figures annexées, mais en prévoit toutes   modifications   et adaptations respectant son principe fondamental et restant dans les limites des revendications ci-après formulées. Ces      modifications et   adaptations   peuvent avoir trait à la forme et      aux dimensions des différents organes de   3.'appareil,   aux ma-   tières   mise en oeuvre lors de la confection de l'appareil, ainsi qu'aux procédés manuels ou mécaniques appliquée à cet effet.

   Elles concernent également le choix du produit employé à la production du gaz inflammable et, en plus, toutes les circonstances accidentelles, secondaires ou accessoires par rapport à l'essence de l'invention, qui sont de nature à inter-      

 <Desc/Clms Page number 8> 

   . venir   dans la fabrication et l'emploi des bouées lumineuses   en.   question,   évidemment   sans faire infraction au principe fon- damental de l'invention. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Bouée de sauvetage lumineuse destinée à ooopérer   ..avec   une ceinture de sauvetage, substantiellement caractérisée   -on   ce qu'elle se compose de deux parties ou chambres,   c'est-à-        dire   d'une 'chambre   supérieure contenant une masse de matière légère   en     guise.de,flotteur,   et d'une chambre inférieure formant       un réservoir contenant une charge d'un produit capable de pro- duire le gaz inflammable nécessaire à la production de la flamme, ces deux chambres étant séparées par une plaque qui fait à la fois office de cloison et de plaque de fermeture de la chambre   inférieure,

     et qui est traversée en   @on   centre par un   tube   s'étendant axialement à l'intérieur de la bouée de haut en bas, tube communiquant par un orifice latéral avec   l'inté-   rieur de la chambre inférieure et muni de deux bouchons axiale- ..ment perforés et disposés l'un dans l'ouverturè supérieure et l'autre dans l'ouverture inférieure dudit tube, bouchons ayant pour :fonction le logement parfaitement étanche d'une tige obtu- ratrice destinée à fermer, d'une part, l'ouverture d'entrée d'eau et, d'autre part, l'ouverture d'échappement du gaz.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Luminous lifebuoy",
The present invention relates to a luminous lifebuoy for lifebelts, which differs from other buoys of this kind known and employed heretofore, in that it is completely devoid of inner tubes and that the production of the flammable gas 1. is regulated automatically with rational fuel consumption of the product from -. which said gas is generated and, consequently, with a better efficiency of the apparatus.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The luminous lifebuoys are, as we know, connected with a rope to the lifebelt, so that in the event of a shipwreck, the light shed by the combustion of the gases formed in contact with the buoy with water, signals from afar the position of the castaway for his rescue.



   Light buoys of this kind ,. known until now, generally have two chambers, one of which contains the air essential for making the buoy float on the surface of the water, and the other contains the product which generates the flammable gas when comes into contact with water, a product generally consisting of calcium phosphide.

   The device is provided in advance or at the time of its use, on the one hand, at the bottom of an opening for the entry of water intended to react with the gas-producing product, and, on the other hand, at the top of an opening for the escape of gas (hydrogen phosphide) produced by the reaction of water with calcium phosphide, a gas which ignites spontaneously when it comes into contact .with air, so as to spread a bright light indicating from afar the position of the castaway.



   Light buoys of the above type, which float thanks to the presence of an air chamber, have the drawback that, as a result of heat or a lack of sealing between the two chambers, more or less gas can enter the inner tube causing a violent explosion endangering the people handling the buoy or the castaway using it.



   These devices can also explode at rest as a result of the penetration of moist air, or at the time. where they are thrown into water, due to the formation of an explosive mixture of gas and air in the air chamber used to float the apparatus.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   To remedy the aforesaid serious drawbacks of light buoys known and used to date, the present invention relates to a luminous lifebuoy totally devoid of air chambers, which floats by the presence not of an inner tube, but of a mass of a material lighter than water, such as cork, plastic foam or the like. This system has the great advantage not only of avoiding the dangers inherent in the presence of an air chamber, but also of allowing better automatic control of the production of flammable gas: and; consequently, a more rational consumption of the product which by its reaction with water generates gas, and leads to a better efficiency of the apparatus.



   The luminous buoy for life belts according to the present invention comprises two parts or chambers, the upper part of which is filled with a mass of a material lighter than water as a float, and the lower one constitutes a reservoir. containing the product intended to react with water to generate the flammable gas, tank open at the top and provided at the bottom with an orifice. The two chambers in question are separated by a plate, which simultaneously acts as a partition and as a closing plate for the lower tank. It is crossed at its center by a tube which extends along the longitudinal axis through the two chambers of the buoy and protrudes on either side with its two ends.

   On these ends, which are provided with thread, can be screwed certain suitable parts, which therefore press against said plate which acts as a partition between the two chambers, that is to say between the upper chamber and the upper chamber. lower chamber of the device.



   Said tube which passes through the buoy from top to bottom communicates

 <Desc / Clms Page number 4>

 only by a lateral adjustment orifice aveo the lower chamber, that is to say with the tank which contains the product intended to react with water to generate the flammable gas. It is at both ends provided with an axially perforated inner plug, the two plugs in question being intended to house a rod, which fits perfectly tightly in the upper and lower orifices' to prevent a on the one hand, any water inlet, and, on the other hand, any gas escape.



  This rod is articulated to a support, fixed to the guardrail of the boat, in such a way that when the life-belt, to which the luminous buoy is connected by means of a rope, is put to water, said rod is withdrawn from its housing, so as to open the two orifices normally closed, that is to say the lower orifice for the inlet of water and the upper orifice for the escape of the gas generated inside the buoy, and, consequently, to trigger the automatic functioning of the light outlet, that is to say the reaction of the calcium phosphide present in the lower chamber with water, with production of hydrogen phosphide,

   which enters the central tube through the lateral orifice of the latter to finally escape through the upper orifice where it spontaneously ignites in contact with the oxygen in the atmospheric air.



     The lower chamber contains an appropriate reinforcement, such as a wire mesh, a perforated plate or the like, having the function of separating the charge, that is to say the product which generates the flammable gas by its reaction with the gas. water, the walls of the chamber and the central tube in order to facilitate the contact of said product with water.



   The construction and operation of the luminous water-life buoy according to the invention will emerge more clearly. of '' the following detailed description of an example of execution,

 <Desc / Clms Page number 5>

 given purely by way of indication without any restrictive intention, and illustrated by the appended drawing, of which FIG. 1 represents a longitudinal section of a luminous lifebuoy produced in accordance with the present invention; Figure 2 shows a side view of the support with the closing rod of the light buoy in question! , and Figure 3 shows a side view of the partially open light buoy floating on the surface of the water and in full operation.



   It can be seen, with reference to the figures of the appended drawing, that the light lifebuoy according to the present invention consists of two parts or chambers, that is to say of an upper chamber 1 filled with a mass. a body lighter than water and acting as a float, and a lower chamber 2 filled with a charge 2 of the product intended to react with water to generate the flammable gas. These two parts $ or chambers are separated by a plate 4 acting as a partition between the chambers and as a perfectly sealed closure plate for the lower chamber 2 which contains the reactive charge.

   This partition is crossed at its center by an axial tube. , securely attached to the bulkhead and crossing the buoy from top to bottom. Said tube 1 communicates through a lateral adjustment orifice 6 with the lower chamber and is provided with two axially perforated plugs 3 and 8, in which the rod, which functions in a perfectly sealed manner, fits perfectly. to close, 'on the one hand, the water inlet opening 10 and, on the other hand, the gas outlet 11.



   Said rod .2 is provided with a stop 12 to adjust its position in the tube 2 and is articulated at the upper end of the support 13 fixed to the boat, so that when a castaway throws himself in the water with the rescue strap

 <Desc / Clms Page number 6>

 
 EMI6.1
 to which the light buoy is connected by means of an o04 said rod is withdrawn from its housing and the buoy luin.Y'é 'noted is put into working order. (; 'l' / 1 Ia charge 3 of the product intended to generate the gas P ',,.; t; its reaction with water is separated, on the one hand, from the wall of the
 EMI6.2
 lower chamber, and, on the other hand, of the wall of the tube c> $ iï.- tral, by pieces of wire mesh, respectively 15 and 16.



   At the time. a castaway uses the belt
 EMI6.3
 vetage, to which the light buoy is attached by means of âS,: ..



  .. 0 1 f k .. rope 14, and is thrown into the water with it, the luminous buoy ,, disengages from its support 3.31 unlike said rod J), qu: t4, -remains fixed to the support to which it is articulated, so as to be withdrawn from the buoy and to release the openings 10 and 11
 EMI6.4
 allowing, on the one hand., the entry of water, and, on the other hand, I, .. the escape of gas.



   Therefore, when the castaway jumps into the water. with his lifebelt, he drives the light buoy
 EMI6.5
 with ports 10 and 11 open (see figure 3). lersque, .-: 1 t the buoy falls into the water, it does not submerge until e,. certain level, that is to say up to its waterline o4.I. , the o.g¯;, tj remains floating thanks to the presence of the light mass in its upper chamber. It follows that, from this moment, the water enters through the orifice 10 of the tube to enter through the orifice 6 into the lower chamber 2 of the buoy and react there with the load. of the product which generates the flammable gas.

   This remains first in said lower chamber until its pressure is high enough to first oppose the entry of water through orifice 6, and then, when its pressure rises more and becomes greater than that of water,
 EMI6.6
 -allow the passage of gas through the water column <1.,. the tube, 5 to the level of the waterline, and, pàelejî-îlit -

 <Desc / Clms Page number 7>

 Therefore, its escape through the orifice 11, 'where it ignites spontaneously in contact with the oxygen in the air and burns with a flame 17 high from 5 to. 15 centimeters, casting a bright light visible from far away in the darkness of the night on the sea.



   The so-called flame ignites intermittently, the periodic escape of the gas being regulated by the periodic entry of water into the lower chamber which contains the charge intended to produce the gas by its chemical reaction. with water.



   The adjustment of the diameter of the orifice 6, by which alternately between the water and the gas leaves, allows the adjustment of the flow rate of the gas generated and therefore the intensity and duration of the flashes of light produced by the gas. apparatus.



   One of the plugs 7 and 8 or else these two plugs can be arranged in the tube 5 or mounted on the rod 9. When the upper plug 7. is mounted on the rod 9, it is preferable that it be provided with a collar or - a similar device which is applied to the opening 11 of the apparatus to facilitate the penetration of said rod 9.



   It goes without saying that the present invention is in no way limited to the exemplary embodiment described above and illustrated by the appended figures, but provides for all modifications and adaptations respecting its fundamental principle and remaining within the limits of the claims. formulated below. These modifications and adaptations may relate to the shape and dimensions of the various members of the apparatus, to the materials used during the manufacture of the apparatus, as well as to the manual or mechanical processes applied for this purpose. .

   They also relate to the choice of the product used in the production of the flammable gas and, in addition, all the accidental, secondary or accessory circumstances with respect to the essence of the invention, which are of a nature to inter-

 <Desc / Clms Page number 8>

   . come into the manufacture and use of light buoys in. question, obviously without infringing the fundamental principle of the invention.



    CLAIMS.



   1.- Luminous lifebuoy intended to cooperate ..with a lifebelt, essentially characterized in that it consists of two parts or chambers, that is to say of an upper chamber containing a mass of light material as a float, and of a lower chamber forming a reservoir containing a charge of a product capable of producing the flammable gas necessary for the production of the flame, these two chambers being separated by a plate which acts both as a partition and as a closing plate for the lower chamber,

     and which is crossed in @on center by a tube extending axially inside the buoy from top to bottom, tube communicating through a lateral orifice with the interior of the lower chamber and provided with two axial plugs. ..ment perforated and arranged one in the upper opening and the other in the lower opening of said tube, plugs having for: function the perfectly sealed housing of a shutter rod intended to close, on the one hand , the water inlet opening and, on the other hand, the gas outlet opening.


    

Claims (1)

2. - Bouée de sauvetage lumineuse selon la revendication 1, caractérisée en ce que ladite,tige obturatrice est munie d'un arrêt qui limite sa pénétration dans ledit tube axial et est articulée avec son extrémité supérieure à un support fixé au bateau. 2. - Luminous lifebuoy according to claim 1, characterized in that said shutter rod is provided with a stop which limits its penetration into said axial tube and is articulated with its upper end to a support fixed to the boat. 3.- Bouée de sauvetage lumineuse selon les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que la chambre inférieure qui contient le produit destiné à engendrer le gaz, est munie d'armatures perforées destinées à séparer ledit produit qui engendre le gaz, <Desc/Clms Page number 9> d'une part, de la paroi de la chambre inférieure et, d'être par% de la paroi du tube. 3.- Luminous lifebuoy according to claims 1 and 2, characterized in that the lower chamber which contains the product intended to generate the gas, is provided with perforated frames intended to separate said product which generates the gas, <Desc / Clms Page number 9> on the one hand, the wall of the lower chamber and, to be per% of the wall of the tube. 4.- Bouée de sauvetage lumineuse selon les revendications précédentes, caractérisée en ce qu'elle est reliée ar sa base au moyen d'une corde ou de tout.}autre. moyen approprié à une cein- ture de sauvetage. 4.- Luminous lifebuoy according to the preceding claims, characterized in that it is connected ar its base by means of a rope or any other.}. means suitable for a life belt. 5.- Bouée de sauvetage luminéuse conforme en substance à la description préoédente illustrée par les figures annexées. 5.- Luminous lifebuoy conforms in substance to the previous description illustrated by the attached figures.
BE661001D BE661001A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE661001A true BE661001A (en)

Family

ID=207220

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE661001D BE661001A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE661001A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH622960A5 (en)
JP6829655B2 (en) Foam generator, compressed gas foam fire extinguisher and compressed gas foam fire extinguishing system
FR2580594A1 (en) PACKAGING FOR THE DISTRIBUTION OF A PRE-MIXTURE OF CARBONATE DRINK IN THE MOUTH OF A CONSUMER, IN MICRO-GRAVITY CONDITIONS
BE661001A (en)
FR2494995A1 (en) OXYGEN CHEMICAL GENERATOR
EP0461020A1 (en) Frangible cartridge for fire extinguishing additives in water extinguishers put under pressure by a compressed gas at the moment of use
RU2005125096A (en) METHOD AND DEVICE FOR EXTINGUISHING FLAMMABLE AND FLAMMABLE LIQUIDS IN RESERVOIRS
WO2012089984A1 (en) Self-regulated production, under submerged conditions, of a gas generated by chemical reaction between a liquid and a solid; associated device
EP0792665B1 (en) Liquid spraying fire extinguisher
FR2467138A1 (en) DEVICE FOR MAKING A BUOY FLOATABLE
JP5020166B2 (en) Fire extinguisher gas injector
FR2484263A3 (en) Compressed gas operated fire extinguisher - has gas and immersion pipes extending in opposite directions towards periphery of cylindrical container
JPH0199988A (en) Liquid vessel safe against explosion
US3899375A (en) Metallic phosphide composition for use in aquatic flares
BE335699A (en)
EP0100702B1 (en) Igniting device for oxygen cutting lances
FR3073499A1 (en) EMERGENCY PARACHUTE EJECTOR FOR PARAGLIDING OR AIRCRAFT ULTRALEGER
US871997A (en) Marine torch.
BE333753A (en)
BE485528A (en)
BE463840A (en)
CH683396A5 (en) Device for protection against fire or explosion for inflammable liquid reservoirs
BE417619A (en)
US1492934A (en) Fire extinguisher
BE522470A (en)