BE333753A - - Google Patents

Info

Publication number
BE333753A
BE333753A BE333753DA BE333753A BE 333753 A BE333753 A BE 333753A BE 333753D A BE333753D A BE 333753DA BE 333753 A BE333753 A BE 333753A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
float
liquid
strikers
fire extinguisher
tank
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE333753A publication Critical patent/BE333753A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A62LIFE-SAVING; FIRE-FIGHTING
    • A62CFIRE-FIGHTING
    • A62C3/00Fire prevention, containment or extinguishing specially adapted for particular objects or places
    • A62C3/06Fire prevention, containment or extinguishing specially adapted for particular objects or places of highly inflammable material, e.g. light metals, petroleum products

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • General Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Business, Economics & Management (AREA)
  • Emergency Management (AREA)
  • Fire-Extinguishing By Fire Departments, And Fire-Extinguishing Equipment And Control Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Extincteur d'incendie pour tanks et autres réservoirs contenant ' des liquides combustibles.      



    @     La.'présente   invention a pour objet un extincteur d,incendie peu tanks et autres réservoirs contenant des liquides combustibles. 



   Cet extincteur se compose d'un flotteur creux qui flotte sur le liquide combustible dont il   @   recouvre presque complètement la surface et qui présente à une certaine distance du liquide, un bord saillant s' tendant presque   jusqu'à   la paroi du réservoir, de manière à former,au-dessus du niveau du liquide non recouvert par le flotteur, un espace abrité, qui est régulièrementide forme annulaire et dans lequel peuvent être introduits des agents extinc teurs contenus de préférence dans le flotteur môme, dans des ré- cipients dont les issues ou les organes déclenchement sont ouverts ou actionnés par le   feu,en cas     dincendie.   Dans le cas de l'emploi de gaz extincteurs,le bord saillant,en forme de toit,

  du flotteur les retient aussi longtemps que possible sur la surface du liquide enflammé et les protège contre la dispersion par des courants    d'air. le flotteur peut être en métal léger ; peut etre entretoi   se   à l'intérieur   et être pourvu   à l'extérieur     d'un   revêtement en amiante. En outre,il peut   êtrehermétique   et on peut y   ::aire   le 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 vide pour augmenter sa flottabilité. La capacité du flotteur peut être divisée de manière à former sur son pourtour un espace annulaire divisé en différents compartiments dont chacun reçoit ou forme un récipient pour un liquide extincteur.

   Pour éviter la congélation du liquide extincteur,les compartiments du flot teur qui reçoiventles récipients à liquide peuvent encore être pourvus d'une enveloppe protectrice pour les récipients à liquide extincteur,par exemple en amiante,ou contenir la même substance que le tank ou réservoir à protéger,par exemple du   .-aphte,de   l'essence,du benzol,de l'huile,etc.

   Dans ce dernier cas, les compartiments du flotteur peuvent,suivant les besoins, communiquer avec le liquide à protéger on en être   isol és.   Comme agents extincteurs,on peut employer spécialement des gaz   extinc-   teurs ou des liquides qui en dégagent,par exemple du brome con- tenu dans des récipients en verre,du tétrachlorure de carbone, etc.On peut cependant employer aussi de la mousse comme agent extincteur.Les récipients servant à la génération de mousse sont alors disposés également,de préférence,dans le flotteuret ils sont actionnés dune manière appropriée par les flammes. Dans ce but,on peut faire agir les flammes de manière connue,soit directement,soit indirectement par des mèches, etc, sur des   fusi¯   bles,des corps combustibles,etc.

   Les dispositifs extincteurs montés dans le flotteur peuvent etre de tout genre connu et --on- tenir, par   exemple, pour   leur mise en   fonction, des   cartouches de dégagement de gaz qui sont actionnées par un percuteur sur le- quel agit un ressort, un   marteau,un   poids, quiest maintenu en état de service par une mèche ou un moyen équivalent. 



   Les récipients qui contiennent l'agent extincteur ou dans lesquels ce dernier est produit ne sont pas nécessairement répar tis en grand uumbre sur le pourtour du flotteur. On peut aussi par exemple monter centralement dans le flotteur, un seul réci- pient ,ou une seule installation de production de mousse, etc, et faire rayonner jusque la zone des flammes des conduits d'é vacuation de logent extincteur etdes organes de déclenchement. 



  D'une manière générale,on peut employer avec le   ilotteur   tout dispositif extincteur   automatique, approprié   au but poursuivi et 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 monté sur ou dans le flotteur. 



   Le dessin annexé représente plusieurs formes d'exécution de l'objet de l'invention. 



   Les fig. 1 et 2,représentent en plan et en coupe longitudi- nale verticale un tank avec un flotteur qui comporte sur son pourtour un certain nombre de compartiments contenant des dispo sitifs extincteurs distincts. 



   Les fig. 3   et'4   montrent en plan et en coupe longitudinale verticale un tank avec un flotteur comportant en disposition centrale un dispositif extincteur. 



   Les fig 5 et 6 montrent dans les mêmes vues un tank dont le flotteur contient une disposition pour la production de mousse. les fig 7 et 8 montrent également dans les mêmes vues,un tank avec flotteur dans lequel est montée une installation de production de mousse dans une exécution   différente   de   -La   précédente. 



   Dans le dessin annexé,! est le tank à protéger ,b le   flotteu:   flottant sur le contenu du tank et c le couvercle du flotteur comportant un bord d largement saillant. 



   Dans la forme d'exécution des fig. 1 et 2,le flotteur b est constitué par un corps creux hermétiquement clos. Dans une zone périphérique de ce corps sont ménagés des compartiments e dans lesquels sont disposés des récipients f contenant le pro- duit extincteur et noyés dans un liquide protecteur contre le congélation. ces récipients traversent la paroi du flotteur par une tuyère h fermée légèrement d'une manière appropriée, par exemple au moyen d'une feuille de métal non montre et pénétrant dans l'espace annulaire g qui est limitée en bas par le liquide combustible, latéralement par la paroi du tank et la pafoi au flotteur,et en haut par le bord saillant d du couvercle.Ces tuyères sont dirigées de préférence,par exemple sous un'angle de 33 à 40 0 vers la paroi du tank et en sens légèrement descen dant vers'le niveau du liquide combustible.

   Dans ces conditions le jet de liquide extincteur frappe d'abord la paroi du tank 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 un peu au-dessus du niveau du liquide,de sorte qu'il se vaporise sur une grande surface et que le produit extincteur   quil   forme ou qu'il sépare à l'état gazeux ou à l'état de vapeur s'accumule aans l'espace annulaire g sur la surface annulaire étroite du niveau du liquide en flammes,pour produire l'extinc tion du feu.

   Par l'effet de la réaction qui se produit lors de la sortie des jets de liquide extincteur,le flotteur, S'il n'est pas trop lourd,peut etre mis en rotation,ce qui   iavorise   l'extinction.Les récipients contenant le liquide extincteur ren ferment une cartouche de production de gaz i, dont le percuteur kest soumis à l'action d'un ressort l et est maintenu à l'état armé par une mèche m pénétrant dans l'espace annulaire g. 



   Dans la forme d'exécution des fig. et 4,un réservoir liqui de extincteur m est disposé centralement dans le flotteur. A l'intérieur de ce réservoir est disposé un récipient o de déga- gement des gaz contre lequel sont dirigés un certain nombre de percuteurs g.   Ces   derniers peuvent accomplir leur fonction sous l'action de ressorts à lame q fixés au réservoir n et main tenus en position tendue par des tirants en fil métallique r. 



   Ces fils métalliques passent par des trous ménagés dans le con vercle du flotteur b. Au-dessus de ces trous, sur le couvercle c,sont montés des chapeaux protecteurs clos s. A la paroi'avant de ces chapeaux protecteurs, les fils métalliques r sont fixés par   l'intermédiaire   de corps combustibles t desquels partent des mèches u passant par des trous pratiqués dans le bord d du couvercle et   descendant   dans la zone des flammes. Du fond du réservoir n partent des tubes v qui traversent ràdialement le flotteur et sont pourvus de tuyères débouchant'dans l'espace ant nulaire g d'une manière analogue¯comme les tuyères h dans la forme d'exécution de la fig. 1.

   Le couvercle c du flotteur b possède une ouverture centrale fermant à l'aide   d'une plaque      w   et permettant de remplir le réservoir à liquide extincteur Dans les deux formes d'exécution décrites,on peut employer comme agent extincteur par exemple du tétrachlorure de carbone. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans la   iorme   d'exécution des fig. 5 et 6,1e flotteur b renferme une disposition pour la production d'une mousse extinc trice. Cette disposition se compose d'un réservoir x porté par des pieds et contenant par exemple une sulution de bicarbonate de sodium. Au-dessous du réservoir x est disposé un réservoir y qui contient par exemple un acide pulvérisé et un générateur de mousse à   l'état   de poudre.

   Du réservoir y part un conduit d'évacuation de mousse z qui aboutit à un distributeur 2 sur lequel sont branchées des conduites   à   mousse 3 aboutissant dans l'espace annulaire g,en direction radiale.Les réservoirs x et y   communiquent   par une conduite 4 dans laquelle est monté un robinet 5 dont le levier 6 est maintenu par une mèche 7 dans le   position,montrée   fig. 6,en réagissant contre un ressort.A cette mèche aboutissent d'autres mèches 8 qui s'avancent   jusquedans   l'espace annulaire g. Lorsque l'une de ces mèches 8 est saisie par le feu,elle brûle jusqu'à la mèche 7 de sorte que le leviez 6 du robinet est libéré et peut tourner sous l'action de son ressort. le contenu du réservoir x peut alors couleur dans le réservoir y et la production de mousse commence.

   Pour permet- tre le   chargement   de l'installation de production de moisse le couvercle c du flotteur b peut être relevé autour d'une char- nière 9 et on peut le fermer à l'aide d'une vis 10. 



   Dans la forme d'exécution des iig. 7 et 8,1e flotteur b   ren-   ferme également une installation de production de mousse.Il est pourvu aussi   d'un   couvercle   à charnière .   L'installation de production de mousse se compose   d'un   réservoir reposant sur des pieds et divisé par une cloison médiane 11 en deux chambres séparées 12 et 13.   Lapremière   chambre peut contenir par exemple une solution de bicarbonate de sodium, et,la seconde par exemp pie une   sulution   d'acide additionnée d'un corps générateur de' mousse. Du fond des chambres 12 et 13 partent des tuyaux 14 et 15 aboutissant à une chambre de mélange 16 sur laquelle sont branchés des tuyaux radiaux 3 aboutissant dans l'espace annulaire g.

   Les issues des   tuyauxl4   et 15 sont fermées nor- malement par de minces plaques métalliques 17 et   18,de   sorte que lecontenu des chambres 12 et 13 ne peut pas arriver dans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 la chambre de mélange. le percement de ces cloisons métalliques de séparation est effectué par deux percuteurs   19   qui sont assem, blés par une traverse et sont fixés à la tige d'un piston 20 qui se meut dans un cylindre 21 Au fond du cylindre est plâcée une   amorce   qui peut être allumée par des mèches 22 et qui, au moment de son inflammation,lance le piston   0   et par suite les percuteurs   19)

  contre   les cloisons 17 et 18 qui sont ainsi per- cées et permettent aux contenus des chambres 12 et 13 d'arriver dans la chambre de mélange 16 en vue de la production de mousse. 



   Afin que les percuteurs n'interceptent pas la section des tuyaux 14 et 15'après   lepercement des   cloisons 17 et 18,on a monté sur le guide des percuteurs 19 un ressort 23 qui est ban- dé par la traverse 24 des percuteurs lorsque ces derniers sont lancés en avant et qui ramène les percuteurs dans la position montrée fig. 8,après que l'effet de la détente dans le cylindre 
21 a cessé. 



   REVENDICATIONS. 



   1) Extincteur d'incendie pour tanks et autres réservoirs conte- nant des liquides combustibles,caractérisé en ce qu'En flotteur creux qui flotte sur le liquide combustible en en recouvrant presque toute la surface, présente, à quelque distance du liquide combustible,un bord saillant s'avançant presque   jusqu'à   la paroi du réservoir,de façon à former sur la partie du niveau du liquide combustible qui   n'est   pas recouverte par le flotteur un   @   espace abrité, de forme annulaire par exempl e, dan s lequel peu- vent être introduits des agents extincteurs,l e flotteur pouvant porter lui-même des récipients contenant les agents extincteurs ou des dispositifs pour produire ces derniers, ces récipients ou dispositifs pouvant être mis en .fonction par des moyens in- fluencés par le   feu,

  par   exemple des mèches.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Fire extinguisher for tanks and other tanks containing combustible liquids.



    @ The present invention relates to a fire extinguisher, few tanks and other tanks containing combustible liquids.



   This extinguisher consists of a hollow float which floats on the combustible liquid, the surface of which it almost completely covers and which has at a certain distance from the liquid, a projecting edge extending almost to the wall of the tank, so in forming, above the level of the liquid not covered by the float, a sheltered space, which is regularly annular in shape and into which can be introduced extinguishing agents preferably contained in the float itself, in receptacles whose exits or the triggering devices are opened or activated by fire, in the event of fire. In the case of the use of extinguishing gases, the protruding edge, in the form of a roof,

  float retains them as long as possible on the surface of the flaming liquid and protects them from dispersion by drafts. the float can be made of light metal; can be maintained on the inside and be provided on the outside with an asbestos coating. In addition, it can be hermetic and you can :: air the

 <Desc / Clms Page number 2>

 vacuum to increase its buoyancy. The capacity of the float can be divided so as to form on its periphery an annular space divided into different compartments each of which receives or forms a receptacle for an extinguishing liquid.

   To avoid freezing of the extinguishant liquid, the compartments of the float which receive the liquid containers may still be provided with a protective envelope for the extinguishant liquid containers, for example made of asbestos, or contain the same substance as the tank or storage tank. protect, for example from a canker sore, gasoline, benzol, oil, etc.

   In the latter case, the compartments of the float can, as required, communicate with the liquid to be protected or be isolated from it. As extinguishing agents, it is especially possible to employ extinguishing gases or liquids which give off them, for example bromine contained in glass containers, carbon tetrachloride, etc. However, foam can also be employed as the agent. The fire-extinguisher vessels are then preferably also disposed in the float and are suitably actuated by the flames. For this purpose, the flames can be made to act in a known manner, either directly or indirectly by wicks, etc., on fuses, combustible bodies, etc.

   The extinguisher devices mounted in the float can be of any known type and - for example, for their activation, gas release cartridges which are actuated by a striker on which a spring acts, a hammer, a weight, which is maintained in working order by a drill bit or equivalent means.



   The receptacles which contain the extinguishing agent or in which it is produced are not necessarily distributed in a large area around the perimeter of the float. It is also possible, for example, to mount centrally in the float, a single receptacle, or a single installation for the production of foam, etc., and to radiate as far as the flame zone from the exhaust ducts of the extinguisher housing and of the triggering devices.



  In general, any automatic extinguisher device suitable for the purpose pursued and

 <Desc / Clms Page number 3>

 mounted on or in the float.



   The appended drawing represents several embodiments of the object of the invention.



   Figs. 1 and 2, show in plan and in vertical longitudinal section a tank with a float which has on its perimeter a number of compartments containing separate extinguisher devices.



   Figs. 3 and '4 show in plan and in vertical longitudinal section a tank with a float having in central arrangement an extinguisher device.



   Figures 5 and 6 show in the same views a tank whose float contains an arrangement for the production of foam. Figs 7 and 8 also show in the same views a tank with float in which a foam production installation is mounted in a different execution from the previous one.



   In the attached drawing ,! is the tank to be protected, b the float: floating on the contents of the tank and c the float cover with a widely protruding edge.



   In the embodiment of FIGS. 1 and 2, the float b consists of a hermetically sealed hollow body. In a peripheral zone of this body are formed compartments e in which are arranged receptacles f containing the extinguishant and embedded in a protective liquid against freezing. these receptacles pass through the wall of the float by a nozzle h closed slightly in an appropriate manner, for example by means of a sheet of metal not shown and penetrating into the annular space g which is limited at the bottom by the combustible liquid, laterally by the wall of the tank and the pafoi to the float, and at the top by the protruding edge of the cover. These nozzles are preferably directed, for example at an angle of 33 to 40 0 towards the wall of the tank and in a slightly downward direction towards the level of the combustible liquid.

   Under these conditions the jet of extinguishant liquid first hits the wall of the tank

 <Desc / Clms Page number 4>

 a little above the level of the liquid, so that it vaporizes over a large area, and the extinguishant which it forms or which it separates in a gaseous or vapor state accumulates in the liquid. annular space g on the narrow annular surface of the level of the flaming liquid, to produce extinction of the fire.

   By the effect of the reaction which occurs when the jets of extinguisher liquid come out, the float, If it is not too heavy, can be rotated, which favors the extinction. extinguisher liquid contain a gas production cartridge i, the striker kest subjected to the action of a spring l and is maintained in the armed state by a wick m penetrating into the annular space g.



   In the embodiment of FIGS. and 4, an extinguisher liquid tank m is centrally located in the float. Inside this reservoir is placed a gas release vessel o against which a number of strikers g are directed. The latter can perform their function under the action of leaf springs q fixed to the reservoir n and held in a taut position by metal wire tie rods r.



   These metallic wires pass through holes made in the convex of the float b. Above these holes, on the cover c, are mounted protective closed caps s. At the front wall of these protective caps, the metal wires r are fixed by means of combustible bodies t from which wicks u pass through holes made in the edge d of the cover and descend into the flame zone. Tubes v start from the bottom of the tank n which pass radially through the float and are provided with nozzles opening out into the ant nular space g in a similar manner as the nozzles h in the embodiment of FIG. 1.

   The cover c of the float b has a central opening which closes with a plate w and allows the extinguishant liquid reservoir to be filled. In the two embodiments described, it is possible to use, for example, carbon tetrachloride as extinguishing agent .

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In the execution of figs. 5 and 6.1th float b contains a provision for the production of extinguishing foam. This arrangement consists of a reservoir x carried by feet and containing, for example, a sodium bicarbonate sulution. Below the reservoir x is disposed a reservoir y which contains for example a pulverized acid and a foam generator in the powder state.

   From the tank there starts a foam evacuation duct z which ends in a distributor 2 to which are connected foam ducts 3 ending in the annular space g, in the radial direction. The tanks x and y communicate via a pipe 4 in which is mounted a valve 5 whose lever 6 is held by a wick 7 in the position, shown in fig. 6, by reacting against a spring. At this wick other wicks 8 end which advance up to the annular space g. When one of these wicks 8 is seized by the fire, it burns up to the wick 7 so that the lever 6 of the tap is released and can turn under the action of its spring. the contents of tank x can then color in tank y and foam production begins.

   To allow the loading of the mold production installation the cover c of the float b can be raised around a hinge 9 and can be closed with a screw 10.



   In the embodiment of iig. 7 and 8,1st float b also contains a foam production plant. It is also provided with a hinged cover. The foam production installation consists of a tank resting on feet and divided by a central partition 11 into two separate chambers 12 and 13. The first chamber can contain, for example, a solution of sodium bicarbonate, and the second by examp pie an acid sulution supplemented with a foam generating body. From the bottom of the chambers 12 and 13 start pipes 14 and 15 leading to a mixing chamber 16 to which are connected radial pipes 3 leading into the annular space g.

   The outlets of pipes 14 and 15 are normally closed by thin metal plates 17 and 18, so that the contents of the chambers 12 and 13 cannot reach the outlet.

 <Desc / Clms Page number 6>

 the mixing chamber. the piercing of these metal partitions of separation is carried out by two strikers 19 which are assembled by a cross member and are fixed to the rod of a piston 20 which moves in a cylinder 21 At the bottom of the cylinder is placed a primer which can be ignited by wicks 22 and which, at the time of its ignition, launches the piston 0 and consequently the strikers 19)

  against the partitions 17 and 18 which are thus pierced and allow the contents of the chambers 12 and 13 to reach the mixing chamber 16 for the production of foam.



   So that the strikers do not intercept the section of the pipes 14 and 15 'after the piercing of the partitions 17 and 18, a spring 23 has been mounted on the guide of the strikers 19 which is banded by the cross member 24 of the strikers when the latter are thrown forward and which returns the strikers to the position shown in fig. 8, after the effect of the trigger in the cylinder
21 has ceased.



   CLAIMS.



   1) Fire extinguisher for tanks and other tanks containing combustible liquids, characterized in that As a hollow float which floats on the combustible liquid, covering almost the entire surface, presents, at some distance from the combustible liquid, a projecting edge extending almost to the wall of the tank, so as to form on the part of the level of the combustible liquid which is not covered by the float a sheltered space, of annular shape for example, in which extinguishing agents can be introduced, the float being able itself to carry receptacles containing extinguishing agents or devices for producing the latter, these receptacles or devices being able to be put into operation by means influenced by the fire,

  for example wicks.


    

Claims (1)

2) Extincteur d'après la revendication 1,caractérisé en ce que lë flotteur comporte sur sa périphérie des compartiments ou cellules dans lesquels sont logés des récipients qui contiennent les agents extincteurs et dontl a tuyère est disposée sous un certain angle par rapport à la paroi du tank et par rapport au <Desc/Clms Page number 7> niveau du liquide combustible. 2) Fire extinguisher according to claim 1, characterized in that the float comprises on its periphery compartments or cells in which are housed containers which contain the extinguishing agents and whose nozzle is arranged at a certain angle relative to the wall of the tank and compared to the <Desc / Clms Page number 7> fuel liquid level. 3) Extincteur d'après les revendications 1 et 2,caractérisé en ce que les récipients contenant les agents extincteurs et placés dans les compartiments sont protégés contre la congélation,par exemple par un liquide de meme nature que le liquide à protéger. 3) Fire extinguisher according to claims 1 and 2, characterized in that the receptacles containing the extinguishing agents and placed in the compartments are protected against freezing, for example by a liquid of the same nature as the liquid to be protected. 4) Extincteur ,après la revendication 1,caractérisé en ce que le flotteur renferme centralement un récipient à agents extincteurs, duquel partent des tuyaux radiaux aboutissant dans l'espace compris entre la paroi du réservoir et le flotteur. 4) Fire extinguisher, after claim 1, characterized in that the float centrally contains a receptacle for extinguishing agents, which leave radial pipes ending in the space between the wall of the tank and the float. 5 Extincteur auprès les revendications 1 à 4 caractérisé en ce que les récipients contenant des agents extincteurs est pourvu de plusieurs percuteurs disposés radialement de préférence et destinés à mettre en fonction une cartouche de dégagement de gaz, percuteurs sur lesquels agissant des ressorts qui sont intercalés par des fils métalliques,etc, dans les corps combustibles et sont ainsi maintenus tendus. 5 Fire extinguisher from claims 1 to 4 characterized in that the receptacles containing extinguishing agents is provided with several strikers arranged radially preferably and intended to put into operation a gas release cartridge, strikers on which acting springs which are interposed by wires, etc., in combustible bodies and are thus kept taut. 6) extincteur diaprés la revendication 1,caractérisé en ce que dans le flotteur est monté un dispositif générateur de mousse constitué par deux réservoirs superposés communiquant par un tuyau dans lequel est intercalé un robinet soumis à l'action d'un ressort et maintenu à l'état armé par des mèches, été, l'un des réservoirs contenant,de manière connue,un liquide tandis que l'autre réservoir contient le réactif pour ce liquide et un générateur de moasse à l'état pulvérisé. 6) diaprés extinguisher of claim 1, characterized in that in the float is mounted a foam generating device consisting of two superimposed tanks communicating by a pipe in which is interposed a valve subjected to the action of a spring and maintained at the 'state armed by wicks, summer, one of the reservoirs containing, in a known manner, a liquid while the other reservoir contains the reagent for this liquid and a moasse generator in the pulverized state. 7) Extincteur diaprés'la. revendication 1,caractérisé en ce que le flotteur contient un dispositif générateur de mousse constitué par deux réservoirs juxtaposés contenant des liquides régissant l'un sur l'autre en donnant lieu à la formation de mousse et par une chambre de mélange disposée au-dessous de ces réservoirs, les conduites de communication entre les réservoirs t la chambre de mélange étant pourvues de cloisons métalliques de séparation qui peuvent être percées par des percuteurs agissant de l'extériet ces percuteurs étant lancés par exemple au moyen d'un piston qui est poussé en avant par la déflagration d'une amorce dans le cylindre contenant le piston. 7) Diaprés'la fire extinguisher. claim 1, characterized in that the float contains a foam generating device consisting of two juxtaposed reservoirs containing liquids governing one over the other, giving rise to the formation of foam and by a mixing chamber arranged below these reservoirs, the communication pipes between the reservoirs and the mixing chamber being provided with metal partitions which can be pierced by strikers acting from the outside and these strikers being launched for example by means of a piston which is pushed in before by the deflagration of a primer in the cylinder containing the piston.
BE333753D BE333753A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE333753A true BE333753A (en)

Family

ID=12466

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE333753D BE333753A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE333753A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1022536B1 (en) Hybrid gas generator with hollow charge initiator
JP2008522696A (en) Device to increase the efficiency of pressurized gas in fire extinguisher containers
EP2683449B1 (en) Device for extinguishing a fire
US5881819A (en) Fire extinguisher
BE333753A (en)
EP2425876B1 (en) Extinguisher with tanks for additives
EP0461020A1 (en) Frangible cartridge for fire extinguishing additives in water extinguishers put under pressure by a compressed gas at the moment of use
CN110721424B (en) Portable fire extinguisher
US1770623A (en) Fire extinguishing device for tanks and other receptacles containing inflammable liquids
US1177331A (en) Fire-prevention apparatus for oil-tanks.
FR2642160A3 (en) Projectile of the grenade type for the dispersal of liquids and gases
RU2761806C1 (en) Fire extinguishing module gas generator and kitchen equipment fire extinguishing system
JPH0677610B2 (en) Fire extinguisher container valve
CA1339284C (en) Process and devices for masking targets using a smoke generating material
US752711A (en) William h
ES2264632A1 (en) Fire extinguisher has explosive charge that is linked to exterior and wick, and that explodes to produce water hammering effect against liquid product and walls of container
FR2484263A3 (en) Compressed gas operated fire extinguisher - has gas and immersion pipes extending in opposite directions towards periphery of cylindrical container
CH335447A (en) Device for protecting an installation against a rise in pressure such that its rate of increase exceeds a value determined in advance and liable to occur in a normally closed area of said installation
KR910004192Y1 (en) Fire extinguisher with springkler head
GB250615A (en) A fire-extinguishing device for tanks and other containers for storing inflammable liquids
SU1496805A1 (en) Fire-fighting device in reservoirs
SU1240417A1 (en) Quick-acting gate for container (its versions)
BE661001A (en)
FR2907732A1 (en) Gas generator for an automobile airbag comprises supplementary outlets whose caps are blown when the gas generated by a pyrotechnic charge increases the pressure in a pressurized gas reservoir
BE540656A (en)