BE565832A - - Google Patents

Info

Publication number
BE565832A
BE565832A BE565832DA BE565832A BE 565832 A BE565832 A BE 565832A BE 565832D A BE565832D A BE 565832DA BE 565832 A BE565832 A BE 565832A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
yarns
twist
twisting
twisted
annular
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE565832A publication Critical patent/BE565832A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D02YARNS; MECHANICAL FINISHING OF YARNS OR ROPES; WARPING OR BEAMING
    • D02GCRIMPING OR CURLING FIBRES, FILAMENTS, THREADS, OR YARNS; YARNS OR THREADS
    • D02G3/00Yarns or threads, e.g. fancy yarns; Processes or apparatus for the production thereof, not otherwise provided for
    • D02G3/22Yarns or threads characterised by constructional features, e.g. blending, filament/fibre

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Yarns And Mechanical Finishing Of Yarns Or Ropes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne la fabrication de fils retors de grande longueur dtalimentation, débarrassés de noeuds, au moyen   /de:   fils qui sont filés en partant de fibres de natures les plus diverses, telles que laine, coton, laine cellulosique, ou analogues, ou de mélanges de ces substances, qui sont par ' exemple travaillées pour donner des textiles peignés, de la popeline ou analogues. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  Dans la fabrication de fils retors, on s'est efforcé d'augmenter le rendement final par le fait qu'on réalise des bobines au moyen de longueurs de fil aussi grandes que possible sans autre bobinage par la machine de bobinage, débarrassés de noeuds, sur la machine de retordage. La présence très rare de noeuds de retordage présente une importance décisive pour juger de la qualité du tissu : on doit par conséquent s'efforcer d'obtenir déjà lors du retordage des longueurs d'alimentation des fils sans noeuds de retordage. 



   Il a déjà été proposé de retirer par la tête des fils d'une broche à torsion simple et de les bobiner ensuite. Les laps de temps requis pour obtenir les longueurs assez grandes   d'alimentation   de fils, sans noeuds, et pour obtenir des bobines de fils retors, correspondamment plus volumineuses, ne sont d'aucune manière justifiés par le rendement obtenu. De plus, à cause   de,   la rotation élevée de la broche, les fils se recouvrent d'une pellicule;, se feutrent dans le ballon et se déchirent   malgré...la   tension relativement faible. 



   Pour ces raisons, ce procédé n'a pu être   appliqué   que pour le traitement de fils entièrement synthétiques. 



   Si l'on veut retirer par la tête de tels fils sur broches à retordage double, les fils filés se diviseraient d'abord, seraient tordus avec formation de boucles dans les fils individuels, s'embrouilleraient, et se déchireraient. A cela on doit ajouter que les fils individuels retirés qui glissent le long du filé de la bobine d'alimentation, ont à cause des surfaces   rugueuse   et de la tendance aux torsions provenant du retrait, une tendance à .pendre et rien que pour cette raison ils se déchirent:

   Si cependant les fils sont retirés transversalement par rapport à l'axe du bobinage, on ne peut 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 travailler que de petites longueurs d'alimentation de fil et de cette manière la broche de retordage double ne reçoit pas sa charge d'une manière économique et s'oppose avant tout au problème posé de fabriquer de grosses longueurs d'alimentation de fil débarrassées de noeuds. 



   Dans la fabrication de fils retors en laine, coton, laine cellulosique, ou analogues, et de mélanges de ces substances, on fait d'abord le bobinage des fils filés de la manière usuelle par les canettes de filage pour former des bobines assez:grandes, d'un poids allant jusque 1000 grammes, et on les soumet ensuite sous cette forme à la machine de bobinage. Après la fabrication, les bobines sont coiffées sur la grille d'une machine de retordage annulaire et les fils fabriqués sont amenés pour des nombres de tours de la broche allant jusque 12.000 tours par minute et pour une vitesse d'alimentation allant jusqu'environ 12 m. à la minute, avec retordage'approprié-, sur des canettes individuelles qui sont petites, dont le poids est ordinairement de 50 grammes, ou éventuellement plus petit ou plus grand, et atteignant dans certains cas spéciaux 100 grammes par unité.

   En tout cas, le poids de chaque unité ne correspond qu'à une fraction de la longueur beaucoup plus grande mentionnée ci-dessus. Des canettes de fils retors ayant un pouvoir de réception de fils plus grands ne peuvent pas, ainsi qu'il est bien connu, être fabriquées de manière économique sur les machines à retordage annulaire, parce que les besoins en énergie par rapport aux dimensions de la bobine sont. relativement   élevés,et     les.vitesses   du curseur annulaire dans les dimensions requises pour le diamètre annulaire, deviennent si grandes-notamment 30   m. par   seconde et davantage que même des curseurs faits en matière coûteuse, s'usent rapidement. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Si   l'on-veut   amener par ce procédé usuel une quantité de fils plus grande, par exemple 900 grammes, de n  100/2. pour une longueur d'alimentation du fil de   45.000   m. sur la machine de retordage annulaire, sur une seule canette de retordage, alors pour une hauteur du moyeu de la bobine de 300 mm., un anneau de retordage de 115 mm/diamètre serait nécessaire et le curseur annulaire pour une vitesse de rotation de 30 m. à la seconde permettrait un nombre de tours de la bobine de 5.000 tours seulement à la minute. Pour un retordage de 1.000 tours par minute on obtiendrait comme rendement une vitesse d'alimentation de 5m. à la minute et pour le processus de retordage comme tel,   9.000   minutes, en tout, c'est-à-dire 
150   heures,,'seraient   nécessaires.

   Il n'existe cependant aucun 'curseur annulaire connu pouvant résister pendant un laps de temps aussi long. De plus, les besoins en énergie pour le laps de temps-   de .150   heures seraient correspondamment grands dès que le poids de la bobine qui augmente constamment, doit être soumis à la rotation pendant un temps assez long. D'ailleurs, pour une durée aussi longue du processus de retordage annulaire, et pour un enroulement usuel il se dépose d'habitude sur la surface de la-bobine un fin film microscopique de saletés constitué par de la vapeur d'huile et par des poussières, provoqué par la graisse ,qui est nécessaire, et la qualité de la matière bobinée est influencée de manière très défavorable.

   A cause de cet inconvénient on a refusé jusqu'à présent dans la pratique d'amener des longueurs plus grandes de fil au moyen de la machine de retordage annulaire sur des bobinages individuels de canettes. Des longueurs usuelles pour fins fils retors sont aujourd'hui comprises entre environ 2500 et 5000 m. et correspondent ainsi à un poids de canette de 50 à 100 gr. Pour le travail ultérieur de tels fils 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 retors, il est alors inévitable de devoir nouer entre elles les diverses longueurs de fils afin de fabriquer des bobines plus grandes. Le grand nombre de noeuds dans la longueur des fils qui avancent conduit cependant lors du travail ultérieur, ainsi qu'il a déjà été expliqué, à une diminution de la qualité des tissus fins. 



   En plus de cela, on doit prévoir un processus de bobinage qui amène les petites longueurs de fils retors sur de grands cones aptes au traitement ultérieur et de cette manière on a encore besoin de place, d'énergie et de main-d'oeuvre. 



   Selon la présente invention, on propose pour la fabrication de fils retors en filés, de tirer d'abord les fils. individuels de la'fabrication, soumis au retordage à un faible nombre de torsions, par exemple 15 à 30 par mètre courant et ensuite les fils fabriqués, préalablement retors, sont soumis à la haute torsion proprement dite sur un dispositif de retordage double. Pour cela, on doit employer une machine de retordage, plus particulièrement un dispositif de retordage annulaire qui fait bobiner les fils fabriqués à faible torsion sous la forme de canettes avec enroulements, comme ceux qui sont déjà connus par les fabricants de canettes.

   Une bobine ainsi formée de fils filés à faible torsion peut, d'une manière surprenante, être appliquée même aux longueurs de bobine plus grandes pour un retrait irréprochable par la tête de la broche à double retordage. 



     ; De   cette manière, on peut obtenir des longueurs d'avancement de fils sans noeuds d'au moins 40 à 50 000 m. et davantage. Le procédé sera expliqué de plus près dans l'exemple de réalisation qui suit. 



   Deux fils n  100 qui ont été filés individuellement, sont 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 conduits ensemble vers la fabrication- avec broche de retordage annulaire à une vitesse d'alimentation de   400   m. à la minute. Cette broche tourne à environ 6 000 tours à la minute. 



   Le curseur annulaire atteint ainsi pour un diamètre annulaire de 
115 mm., et à cause de l'alimentation rapide, une vitesse qui est normale en soi de 25 à 30 m. à la seconde. Par le retordage annulaire, le deux fils qui sont conduits ensemble, reçoivent un faible retordage d'environ 15 tours par mètre courant. 



   La fabrication même dure de cette manière pour une longueur de 45 000 et une vitesse d'alimentation de 400 mètres à la minute, juste deux heures. La bobine formée sous forme de canette'avec son enroulement, dans ce court laps de temps ne reçoit sur sa surface supérieure aucun film de saletés. De plus, le curseur annulaire ne montre aucune usure appréciable. 



   Le faible retordage préalable peut également   étre   obtenu sur d'autres machines de retordage, par exemple sur une machine à canette en forme de boyau, qui travaille par le système centrifuge. Par rapport à une machine de retordage annulaire, les besoins en énergie pour obtenir un bon rendement, sont plus élevés. 



   La bobine obtenue lors de la fabrication est ensuite placée sur une broche à retordage double qui tourne à un nombre de tours normal de 12 500 tours à la minute et imprime au fil 
25 000 torsions, de sorte que pour une vitesse de retrait de 
25 m. à la minute, on obtient un fil retors à 1 000 torsions par mètre. Pour une longueur de fil de 45 000 m. il y a une durée d'avance-ment de 30 heures, contre une durée cinq fois plus grande nécessaire lorsqu'on utilise le procédé usuel. Par le fait que la bobine ne tburne pas en même temps que la machine de retordage double, les besoins en énergie sont considérablement plus faibles, ne fut-ce   quiµcause   de la durée totale qui est plus petite. On 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 connait déjà des dispositifs de retordage double dans lesquels la bobine se trouve placée dans un cylindre fermé.

   Par l'utilisation d'un tel dispositif, on a encore cet autre avantage dans le cas présent, qu'un salissement de la bobine produit par l'air ou par un film de saletés pouvant facilement se former sur la surface, est exclu. De plus, un dispositif pour délimiter le ballon de fil, par exemple sous la forme d'un manchon fendu, peut être disposé à faible écartement du revêtement cylindrique afin de diminuer ainsi de manière connue la division et pour réduire la tension du fil dans le ballon-, ainsi que pour protéger le ballon des saletés apportées par l'air et d'autres saletés. 



   En plus de la durée considérablement réduite, le procédé selon la présente.invention présente avant tout par rapport au procédé connu dans lequel pour la formation d'une forte réserve, on bobine toute une série de petites canettes l'une après l'autre en une grosse unité et les diverses longueurs de fils sont nouées l'une avec l'autre, l'avantage qu'ici sur la machine de retordage il se forme déjà des bobines sans noeuds ayant une longueur d'au moins 40 à.50 000 m., qui peuvent ensuite être transportées comme telles vers le travail ultérieur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to the manufacture of twisted yarns of great feeding length, free of knots, by means of: yarns which are spun from fibers of the most diverse nature, such as wool, cotton, cellulose wool, or the like, or mixtures of these substances, which are for example processed to give combed textiles, poplin or the like.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  In the manufacture of twisted yarns, attempts have been made to increase the final yield by making spools using lengths of yarn as long as possible without further winding by the winding machine, free of knots, on the twisting machine. The very rare presence of twisting knots is of decisive importance in judging the quality of the fabric: one must therefore strive to obtain already when twisting feed lengths of yarns without twisting knots.



   It has already been proposed to remove the son of a single-twist spindle from the head and then wind them. The periods of time required to obtain the sufficiently long feed lengths of yarns, without knots, and to obtain coils of twisted yarns, correspondingly larger, are in no way justified by the efficiency obtained. In addition, due to the high rotation of the spindle, the threads become covered with a film ;, felt in the balloon and tear despite ... the relatively low tension.



   For these reasons, this process could only be applied for the treatment of fully synthetic yarns.



   If such yarns on double-twisted spindles are to be removed by the head, the spun yarns would first split, be twisted with the formation of loops in the individual yarns, tangle, and tear. To this it must be added that the individual threads withdrawn which slide along the yarn of the supply spool, have due to the rough surfaces and the tendency to twist from the shrinkage, a tendency to hang and for this reason alone. they tear each other apart:

   If, however, the wires are withdrawn transversely with respect to the axis of the winding, one cannot

 <Desc / Clms Page number 3>

 work only short feed lengths of yarn and in this way the double twist spindle does not receive its load in an economical manner and first of all opposes the problem of making large feed lengths of yarn free of knots.



   In the manufacture of twisted yarns of wool, cotton, cellulosic wool, or the like, and mixtures of these substances, the spun yarns are first wound in the usual manner by the spinning bobbins to form large spools. , weighing up to 1000 grams, and then subjected in this form to the winding machine. After manufacture, the coils are capped on the grid of an annular twisting machine and the manufactured yarns are fed for spindle revolutions of up to 12,000 revolutions per minute and for a feed speed of up to about 12. mr. per minute, with appropriate twisting, on individual cans which are small, usually weighing 50 grams, or possibly smaller or larger, and in some special cases up to 100 grams per unit.

   In any case, the weight of each unit is only a fraction of the much larger length mentioned above. Bobbins of plied yarns having larger yarn receiving power cannot, as is well known, be economically manufactured on ring twisting machines, because the energy requirements relative to the dimensions of the wire. coil are. relatively high, and the speeds of the annular slider in the dimensions required for the annular diameter, become so large-especially 30 m. per second and more than even expensive sliders, wear out quickly.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   If it is desired to bring by this usual method a larger quantity of yarns, for example 900 grams, of n 100/2. for a wire feed length of 45,000 m. on the annular twisting machine, on a single twisting bobbin, then for a spool hub height of 300 mm., a 115 mm / diameter twist ring would be needed and the annular slider for a rotation speed of 30 mr. per second would allow the reel to revolutions of just 5,000 revolutions per minute. For a twisting of 1000 revolutions per minute, the yield would be a feed speed of 5 m. per minute and for the actual twisting process, 9,000 minutes, in all, i.e.
150 hours would be needed.

   However, there is no known annular slider which can withstand such a long period of time. In addition, the energy requirements for the 150 hour period would be correspondingly large as soon as the constantly increasing weight of the coil is to be rotated for a sufficiently long time. Moreover, for such a long duration of the annular twisting process, and for a usual winding, a fine microscopic film of dirt is deposited on the surface of the reel, consisting of oil vapor and dust, caused by the grease, which is necessary, and the quality of the coiled material is influenced very unfavorably.

   Because of this drawback it has heretofore been refused in practice to feed longer lengths of yarn by means of the ring twisting machine onto individual bobbins of bobbins. Usual lengths for fine twisted yarns are today between about 2500 and 5000 m. and thus correspond to a can weight of 50 to 100 gr. For further work of such threads

 <Desc / Clms Page number 5>

 twisted, it is then inevitable to have to tie together the various lengths of son in order to manufacture larger spools. The large number of knots in the length of the advancing threads, however, during subsequent work, as has already been explained, leads to a reduction in the quality of fine fabrics.



   In addition to this, a winding process has to be provided which brings the small lengths of twisted yarns onto large cones suitable for further processing and in this way space, energy and manpower are still needed.



   According to the present invention, it is proposed for the manufacture of twisted yarns in yarns, to first pull the yarns. individual parts of the manufacture, subjected to the twisting to a low number of twists, for example 15 to 30 per running meter and then the manufactured yarns, previously twisted, are subjected to the high twist proper on a double twisting device. For this, a twisting machine must be employed, more particularly an annular twisting device which spools the yarns produced at low twist in the form of bobbins with windings, such as those already known by the manufacturers of bobbins.

   A spool thus formed of low-twist spun yarns can surprisingly be applied even to longer spool lengths for flawless removal through the head of the double-twist spindle.



     ; In this way, thread advancement lengths without knots of at least 40 to 50,000 m can be obtained. and more. The method will be explained more closely in the exemplary embodiment which follows.



   Two no.100 threads which have been individually spun, are

 <Desc / Clms Page number 6>

 Conducted together to manufacturing- with annular twisting spindle at feed speed of 400 m. Minute. This spindle rotates at approximately 6000 revolutions per minute.



   The annular slider thus reaches for an annular diameter of
115 mm., And because of the fast feed, a speed which is normal in itself 25 to 30 m. per second. By annular twisting, the two threads which are led together receive a low twist of about 15 turns per running meter.



   The production itself lasts in this way for a length of 45,000 and a feed rate of 400 meters per minute, just two hours. The bobbin formed in the form of a bobbin with its winding in this short time does not receive on its upper surface any film of dirt. In addition, the annular slider shows no appreciable wear.



   The low pre-twisting can also be achieved on other twisting machines, for example on a gut-shaped bobbin machine, which works by the centrifugal system. Compared to an annular twisting machine, the energy requirements to obtain a good yield are higher.



   The spool obtained during manufacture is then placed on a double twist spindle which rotates at a normal number of revolutions of 12,500 revolutions per minute and prints on the wire
25,000 twists, so that for a withdrawal speed of
25 m. per minute, a twisted yarn is obtained at 1000 twists per meter. For a wire length of 45,000 m. there is an advance time of 30 hours, against a period five times greater necessary when using the usual method. By the fact that the bobbin does not burn at the same time as the double twisting machine, the energy requirements are considerably lower, if only because of the total duration which is smaller. We

 <Desc / Clms Page number 7>

 already knows double twisting devices in which the reel is placed in a closed cylinder.

   By using such a device, there is yet another advantage in the present case, that a soiling of the reel produced by air or by a film of dirt which can easily form on the surface, is excluded. In addition, a device for delimiting the balloon of yarn, for example in the form of a split sleeve, can be arranged at a small distance from the cylindrical cover in order thus to decrease in a known manner the division and to reduce the tension of the yarn in the balloon-, as well as to protect the balloon from airborne dirt and other dirt.



   In addition to the considerably reduced time, the method according to the present invention presents above all with respect to the known method in which for the formation of a large reserve, a whole series of small cans is wound one after the other in one large unit and the various lengths of threads are tied together, the advantage that here on the twisting machine there are already knotless spools having a length of at least 40 to 50,000 m., which can then be transported as such to subsequent work.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS OU RESUME 1. Procédé pour.la fabrication de fils retors de grande longueur dépourvus de noeuds, en partant de fils filés des fibres les plus diverses ou de mélanges de ces fibres, caractérisé en ce que les fils individuels sont d'abord soumis à une fabrication à faible retordage à petit nombre de torsions, par exemple sur un dispositif à retordage annulaire, et ensuite ils sont soumis à la forte torsion proprement dite sur un dispositif de . retordage double. <Desc/Clms Page number 8> CLAIMS OR SUMMARY 1. Process for the production of long, knotless twisted yarns, starting from yarns spun from the most diverse fibers or from mixtures of these fibers, characterized in that the individual yarns are first subjected to a production at low twist with small number of twists, for example on an annular twist device, and then they are subjected to the actual high twist on a device. double twisting. <Desc / Clms Page number 8> 2. Procédé tel que revendiqué dans la revendication 1, caractérisé en ce que les fils à faible torsion préalable fabriqués sur le dispositif de retordage annulaire sont bobinés sous la forme de canettes avec constitution d'enroulements. 2. Method as claimed in claim 1, characterized in that the low pre-twist yarns produced on the annular twisting device are wound in the form of bobbins with winding constitution. 3. Procédé tel que revendiqué dans les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que pour la forte torsion on utilise une broche de retordage double avec retrait per la tête. 3. Method as claimed in claims 1 or 2, characterized in that for the strong twist a double twisting spindle is used with shrinkage per head. 4. Bobine en fil retors fabriquée selon les revendications 1 à 3, caractérisée en ce que, les fils retors placés sur-la bobine possèdent une grande longueur dépourvue de noeuds, par exemple 40 à 50 000 m. 4. Spool of twisted yarn produced according to claims 1 to 3, characterized in that the twisted yarns placed on the spool have a great length devoid of knots, for example 40 to 50,000 m. 5. Procédé pour la fabrication de fils retors, substantiellement comme décrit. 5. A process for the manufacture of plied yarns, substantially as described. 6. Fils retors obtenus par le procédé décrit et revendiqué. 6. Twisted yarns obtained by the process described and claimed.
BE565832D BE565832A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE565832A true BE565832A (en)

Family

ID=186199

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE565832D BE565832A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE565832A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0217345B1 (en) Method and apparatus for spinning staple fibre yarns
EP0078753A2 (en) Method of manufacturing elasthane core yarn
FR2494729A1 (en) ONE STAGE SPREADING AND DRAWING PROCESS FOR THE PRODUCTION OF MULTIFILAMENTS
FR2611749A1 (en) CONTINUOUS MULTIFILAMENT THREAD YARN AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
BE565832A (en)
CZ286860B6 (en) Process and apparatus for producing twisted thread
EP0070210B1 (en) Method and apparatus of manufacturing a doubled yarn
FR2521599A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MANUFACTURING YARNS HAVING VARIOUS STRUCTURES
EP0157710A1 (en) Manufacture of a covered elastic yarn
EP0197851B1 (en) Two-component sewing thread obtained by an open-end device
CZ221593A3 (en) Process and apparatus for producing twisted yarn
US6006509A (en) Method for continuosly producing a twisted yard with minimal curling tendency
BE806736A (en) Open end spinning yarns - in which the spinning device is fed directly with silver condensed from a carded lap
BE525388A (en)
BE446033A (en)
CH346963A (en) Elastic thread, process for its manufacture and apparatus for carrying out this process
WO1997048843A1 (en) Method for producing an extensible composite yarn and machine for its implementation
BE462376A (en)
BE560066A (en)
FR2664911A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR MILLING ROLLED WIRES IN THE FORM OF CAKE AND, MORE PARTICULARLY, GLASS YARNS.
BE352751A (en)
Bailey DEVELOPMENTS IN THE TWISTING AND DOUBLING OF PLAIN AND FANCY YARNS
BE412683A (en)
BE467072A (en)
BE521958A (en)