BE564197A - - Google Patents

Info

Publication number
BE564197A
BE564197A BE564197DA BE564197A BE 564197 A BE564197 A BE 564197A BE 564197D A BE564197D A BE 564197DA BE 564197 A BE564197 A BE 564197A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
wick
sail
divider
holder
filaments
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE564197A publication Critical patent/BE564197A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01GPRELIMINARY TREATMENT OF FIBRES, e.g. FOR SPINNING
    • D01G15/00Carding machines or accessories; Card clothing; Burr-crushing or removing arrangements associated with carding or other preliminary-treatment machines
    • D01G15/02Carding machines
    • D01G15/12Details
    • D01G15/46Doffing or like arrangements for removing fibres from carding elements; Web-dividing apparatus; Condensers
    • D01G15/52Web-dividing arrangements
    • D01G15/56Web-dividing arrangements employing tapes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Storage Of Web-Like Or Filamentary Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a pour.objet un cadre porte- bobines disposé parallèlement aux manchons frotteurs d'un diviseur de voile dans les cardes fileuses. 



   Dans la filature par deux cylindres, le voile quittant la carde fileuse par le peigneur'est tout d'abord divisé par les cylindres diviseurs, puis les divers rubans du voile sont amenés aux manchons frotteurs par les courroies ou lanières et        @   sont dirigés, à partir de cet endroit, comme filaments de mèche aux cylindres enrouleurs sur lesquels plusieurs fils de mèche sont enroulés côte à côte sur les bobines. Le cadre porte- bobines disposé sur le diviseur de voile pour recevoir les 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cylindres enrouleurs porte une série de cylindres enrouleurs superposés en plusieurs étages.

   Le cadre porte-bobines a en général la même largeur que le diviseur de voile, de sorte que la longueur des bobines porte-mèche correspond sensiblement à la largeur des manchons frotteurs, c'est-à-dire que les divers filaments de mèche se dirigent vers les cylindres enrouleurs dans le sens de leur passage à travers les manchons frotteurs. De cette manière, chaque bobine porte-mèche reçoit un nombre déterminé de nappes, qui est plus ou moins grand suivant la division du diviseur de voile. Le poids de la nappe formée par un filament unique est d'autant plus grand que le nombre des filaments de mèche à recevoir est plus faible et vice versa.

   Ce fait'est dû à ce que, dans le cas d'un petit nombre de filaments de mèche enroulés sur une bobine porte-mèche, la distance des divers filaments entre eux est plus grande, tandis que cette distance est plus faible d'une mesure correspondante dans le cas d'un plus grand nombre de filaments à enrouler. l'alimentation à la machine de filage      suivante se fait d'une façon d'autant plus défavorable que le nombre de filaments enroulés sur une bobine porte-mèche est      plus grand, étant donné que l'angle d'introduction de la mèche dans l'étireuse devient ainsi également plus grand.

   Pour réduire l'angle d'introduction, on a déjà proposé de diviser les porte-bobines en deux ou plusieurs sections égales et d'écarter vers les deux côtés ces sections comportant dans chaque cas la moitié ou un nombre convenablement plus faible de filaments de mèche. Cette mesure conduit bien à une réduction de l'angle d'introduction, mais celui-ci est différent pour chaque filament d'une bobine porte-mèche. On a essayé de supprimer cet inconvénieht du fait que les diverses nappes étaient disposées de façon à pouvoir coulisser séparément sur la douille de support pour venir' dans la position de chaque cas des broches.

   De cette manière, chaque filament de mèche séparé peut bien se déplacer perpendiculairement à l'étireuse, mais la longueur de déplacement est limités suivant le poids de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la nappe de mèche, étant donné que le poids dépend de la division sur les cylindres enrouleurs du diviseur de voile. 



  En faisant abstraction de ce qui précède, les porte-bobines nécessaires à cet effet ne sont pas suffisamment stables pour résister à la longue aux sollicitations se présentant pendant le fonctionnement de la filature et pouvant se produire par un traitement inconsidéré pendant le transport et lors du changement des bobines ou des paliers. En outre, les conditions qui sont posées à l'industrie de la filature tendent de plus en plus à prévoir sur les machines de filage un écartement des broches de plus en plus grand pour pouvoir fabriquer des corps   porte-fil   contenant un poids de fil aussi grand que possible.

   Un procédé .de ce genre augmente, dans une mesure correspondante, les inconvénients déjà mentionnés, parce que le changement des bobines porte-mèche doit se faire d'autant plus souvent que le poids de la nappe de mèche à alimenter est plus petit, ce qui présente les inconvénients connus. 



   Pour supprimer ces inconvénients, on a déjà essayé de donner des formes différentes aux cadres porte-bobines dans les diviseurs de voile de cardes fileuses. Dans une réalisation connue, on prévoit de disposer le cadre porte-bobines   indépen=   damment du diviseur de voile et devant le côté frontal de celui-ci. 



  Dans cette réalisation connue, l'axe des cylindres enrouleurs est dirigé dans le même sens que l'axe longitudinal de la carde fileuse et, en fait, de manière qu'un cadre porte-bobines se trouve à chaque fois avec l'axe des cylindres enrouleurs sensiblement dans le prolongement des axes formés par les parois latérales du bâti. On peut obtenir decette manière une plus grande division des diverses nappes de la mèche, de sorte que de plus grandes quantités de mèches peuvent, d'une part, être reçues sur une nappe et qu'on peut, d'autre part, éviter également la présence d'angles d'introduction très grands des filaments de la. mèche pendant l'entrée dans l'étireuse. Une telle disposition de deux cadres porte-bobines dans le diviseur 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de -voile de cardes fileuses présente toutefois différents inconvénients.

   Ceux-ci résident, d'une part, dans un plus grand besoin de place qui n'est pas disponible dans tous les cas et, d'autre part, dans une construction relativement compliquée impliquant une commande de constitution particulière pour les cadres porte-bobines et des guide-fils de forme spéciale entre l'endroit de sortie des filaments de mèche des manchons frotteurs et les cylindres enrouleurs des cadres porte-bobines. Les goulottes et tubes utilisés à cette fin conduisent à une très grande dépense, ainsi qu'à une mauvaise possibilité de surveillance des filaments de mèche sortis des manchons frotteurs sur leur trajet de cheminement vers les cylindres enrouleurs des cadres porte-bobines.

   Cette construction satisfait bien en général aux conditions d'un poids aussi grand que possible des nappes de la mèche et d'un angle d'introduction aussi petit que possible à l'entrée de la mèche dans l'étireuse, toutefois. la place nécessaire pour loger les deux cadres porte- bobines montés séparément du diviseur de voile n'est pas disponible dans beaucoup de cas, de sorte que les avantages pouvant être obtenus avec ces cadres porte-bobines ne peuvent pas être utilisés dans beaucoup d'endroits et que diverses matières ne peuvent pas être transportées par voie pneumatique comme filaments de mèche sans compromettre leur cohésion. 



   L'invention vise à créer un cadre porte-bobines qui supprime les inconvénients des constructions connues, mais qui conserve les avantages désirés. 



   Ce résultat est obtenu conformément à l'invention avec un cadre porte-bobines disposé parallèlement aux manchons frotteurs d'un diviseur de voile et comportant des cylindres enrouleurs déplaçables du fait qu'on prévoit au moins deux guide-fils placés l'un derrière l'autre avec une division croissante des manchons frotteurs vers les cylindres enrouleurs pour guider les filaments de la mèche vers un cadre porte- bobines s'étendant essentiellementsur toute la largeur du 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 diviseur de voile. Les cylindres enrouleurs du cadre porte- bobines sont avantageusement divisés au moins une fois. En outre, il est possible que ce cadre porte-bobines forme un ensemble      de construction avec le diviseur de voile. 



   L'invention permet de cette manière de créer un cadre porte-bobines qui ne présente pas un encombrement dépassant la surface totale actuelle d'une carde fileuse, lorsque cette dernière comporte un cadre porte-bobines placé parallèlement aux manchons frotteurs du diviseur de voile, mais qui permet, en outre, une division considérablement plus grande des nappes de la mèche par rapport à celle des cadres porte-bobines connus, de sorte qu'on peut obtenir un poids convenablement grand pour les diverses nappes de la mèche.

   En outre, la division des - mèches de la nappe peut également être adaptée complètement de cette manière à l'écartement des broches des machines de filage ou bien elle peut au moins être augmentée de façon qu'il n'y ait qu'un angle d'introduction extrêmement faible pendant l'entrée des filaments de la mèche dans l'étireuse-. - 
Une forme de réalisation de l'objet de l'invention est représentée, à titre d'exemple non limitatif, au dessin . annexé. 



   La fig. 1 est une élévation latérale schématique du diviseur de voile comportant un cadre porte-bobines selon l'invention. 



   La fig. 2 est un plan schématique correspondant à la fig. 1. 



   Le diviseur de voile est constitué par les deux parois latérales 1 et 2 ' du bâti, entre lesquelles sont logés les cylindres diviseurs 3, les courroies ou lanières   4.,   les manchons frotteurs 5 comportant tous les cylindres de guidage et de commande nécessaires. Le mécanisme frotteur 6 est également prévu de la manière usuelle sur le côté extérieur   de la paroi 2 du bâti du diviseur de voile. Le cadre porte- @   bobines , 9, comportant des cylindres enrouleurs disposés en 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 quatre étages, est monté parallèlement aux manchons frotteurs 5 sur le côté d'extrémité 8 du diviseur de voile.

   Le cadre porte-bobines 9 s'étend dans ce cas sur toute la largeur du diviseur de voile, ainsi que du mécanisme frotteur 6 et du capot 7   des   roues, de sorte qu'on peut obtenir, par exemple dans le cas de cylindres enrouleurs divisés une   fais   dans le sens de la longueur au milieu du cadre porte-bobines   ;

  ne   longueur des cylindres porte-mèche qui donne pour une largeur de travail du diviseur de voile de 1.500 mm une longueur des deux cylindres porte-mèche de 1.335 mm, tandis qu'une largeur de travail du diviseur de voile de 2.000 mm donnerait une longueur de deux cylindres porte-mèche égale à chaque fois à 1585 mm., En comparant ces valeurs, on voit clairement que le même nombre de filaments de mèche peut prendre un espace considérablement plus grand, de sorte que le poids de la nappe de la mèche et par suite aussi la longueur de déplacement deviennent également considérablement plus grands. Pour guider parfaitement les filaments de mèche sortant des manchons frotteurs sur leur trajet allant au cadre porte-bobines et aux cylindres enrouleurs et porte-mèche, on a prévu deux guide;fils 10 et 11 placés l'un derrière l'autre.

   Le guide-fil 10 dépasse la largeur de travail du diviseur de voile d'une certaine mesure des deux côtés, tandis que le second guide-fil 11 dépasse cette valeur d'une autre quantité. Les guide-fils 10 et 11 placés l'un derrière l'autre présentent, dans ce cas, une division qui augmente des manchons frotteurs vers les cylindres enrouleurs, de sorte que les filaments de la mèche sortent de ces manchons frotteurs de la manière usuelle puis sont écartés légèrement par le guide-fil 10 avec une division agrandie et sont dirigés vers le guide-fil 11 qui présente une division encore plus grande, ce qui permet de conserver la   position'd'introduction   nécessaire pour les filaments de la mèche entre les cylindres enrouleurs et les cylindres porte-mèche. 



  Les   cylindr-es   enrouleurs du cadre porte-bobines changent ou se 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 déplacent d'une manière connue pour conserver la partie de croisement des diverses nappes de la mèche Le cadre porte- bobines 9 est avantageusement relié au bâti du diviseur de voile pour former avec celui-ci un ensemble de construction. 



   On peut, de cette manière non seulement   conservrr   l'encombrement nécessaire   jusqu'à   présent d'une carde fileuse lorsqu'on veut monter une carde fileuse selon l'invention ou un diviseur de voile de ce genre, mais on peut également équiper des diviseurs de voile existants d'un cadre porte- bobines selon l'invention, sans qu'il soit nécessaire d'avoir un plus grand espace.   LIalgré   cela, les conditions posées peuvent être satisfaites et les avantages déjà connus d'autres réalisations peuvent être conservés. 



   Diverses modifications peuvent d'ailleurs être apportées à la forme de réalisation, représentée et décrite en détail, sans sortir du cadre de l'invention. 



   REVENDICATIONS 
1 - Cadre porte-bobines disposé parallèlement aux manchons frotteurs d'un diviseur de voile comportant des cylindres enrouleurs déplaçables, caractérisé par au moins deux guide-fils placés l'un derrière l'autre et présentant une division augmentant des manchons frotteurs vers les cylindres enrouleurs pour guider les filaments de la mèche vers un cadre porte-bobines s'étendant essentiellement sur toute la largeur du diviseur de voile.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a bobbin-holder frame disposed parallel to the friction sleeves of a sail divider in the spinning cards.



   In two-roll spinning, the web leaving the card spinner by the comber is first divided by the dividing cylinders, then the various webs of the web are brought to the rubbing sleeves by the belts or straps and are directed, to from there, as roving filaments to the winding cylinders on which several wick threads are wound side by side on the spools. The spool holder frame placed on the sail divider to receive the

 <Desc / Clms Page number 2>

 winding cylinders carries a series of winding cylinders superimposed in several stages.

   The spool carrier frame is generally the same width as the sail divider, so that the length of the wick spools substantially corresponds to the width of the friction sleeves, i.e. the various wick filaments overlap. direct towards the winding cylinders in the direction of their passage through the friction sleeves. In this way, each wick holder reel receives a determined number of layers, which is greater or less depending on the division of the sail divider. The weight of the web formed by a single filament is all the greater as the number of wick filaments to be received is smaller and vice versa.

   This is due to the fact that, in the case of a small number of wick filaments wound on a wick-holder spool, the distance of the various filaments between them is greater, while this distance is smaller by one. corresponding measure in the case of a greater number of filaments to be wound. the feed to the next spinning machine takes place in a manner that is all the more unfavorable the greater the number of filaments wound on a wick-holder spool, given that the angle of introduction of the wick into the The stretching machine thus also becomes larger.

   In order to reduce the angle of introduction, it has already been proposed to divide the reel carriers into two or more equal sections and to separate these sections towards both sides, in each case comprising half or a suitably smaller number of filaments of wick. This measure does lead to a reduction in the introduction angle, but this is different for each filament of a wick holder spool. An attempt has been made to eliminate this drawback from the fact that the various webs were arranged so as to be able to slide separately on the support sleeve to come into the position of each case of the pins.

   In this way, each separate wick filament can move well perpendicular to the stretcher, but the displacement length is limited depending on the weight of the stretcher.

 <Desc / Clms Page number 3>

 the batt of wick, since the weight depends on the division on the winding cylinders of the sail divider.



  Disregarding the foregoing, the reel carriers required for this purpose are not sufficiently stable to withstand over time the stresses occurring during the operation of the spinning mill and which may be produced by reckless treatment during transport and during processing. change of coils or bearings. In addition, the conditions which are placed on the spinning industry tend more and more to provide on the spinning machines an increasingly large spindle spacing in order to be able to manufacture yarn carrier bodies containing a weight of yarn as well. big as possible.

   A method of this kind increases, to a corresponding extent, the drawbacks already mentioned, because the wick-holder coils must be changed more often the smaller the weight of the wick ply to be fed, this which has the known drawbacks.



   In order to eliminate these drawbacks, attempts have already been made to give different shapes to the bobbin-holder frames in the web dividers of spinner cards. In a known embodiment, provision is made to have the reel-holder frame independently of the sail divider and in front of the front side thereof.



  In this known embodiment, the axis of the winding rolls is directed in the same direction as the longitudinal axis of the card spinner and, in fact, in such a way that a reel-carrying frame is located each time with the axis of the spools. winding cylinders substantially in the extension of the axes formed by the side walls of the frame. In this way, a greater division of the various layers of the wick can be obtained, so that larger quantities of wicks can, on the one hand, be received on a web and, on the other hand, also be avoided. the presence of very large angles of introduction of the filaments of the. bit during entry into the stretcher. Such an arrangement of two reel-holder frames in the divider

 <Desc / Clms Page number 4>

 The veil of card spinners has, however, various drawbacks.

   These reside, on the one hand, in a greater need for space which is not available in all cases and, on the other hand, in a relatively complicated construction involving a particular constitution control for the door frames. spools and specially shaped thread guides between the point where the wick filaments exit from the friction sleeves and the winding cylinders of the spool frames. The chutes and tubes used for this purpose lead to a very great expense, as well as to a poor possibility of monitoring the wick filaments coming out of the friction sleeves on their path towards the winding cylinders of the reel-holder frames.

   This construction generally satisfies the requirements of as large a weight as possible of the wick webs and an entry angle as small as possible at the entry of the wick into the stretcher, however. the space necessary to accommodate the two spool-holder frames mounted separately from the sail divider is not available in many cases, so that the advantages that can be obtained with these spool-holder frames cannot be utilized in many cases. places and various materials cannot be pneumatically conveyed as wick filaments without compromising their cohesion.



   The invention aims to create a reel-carrying frame which overcomes the drawbacks of known constructions, but which retains the desired advantages.



   This result is obtained in accordance with the invention with a spool-holder frame arranged parallel to the friction sleeves of a sail divider and comprising winding cylinders movable due to the fact that at least two yarn guides placed one behind the 'another with an increasing division of the friction sleeves towards the winding cylinders to guide the filaments of the wick towards a spool-holder frame extending essentially over the entire width of the

 <Desc / Clms Page number 5>

 sail divider. The winding cylinders of the reel-holder frame are advantageously divided at least once. In addition, it is possible that this spool frame forms a construction assembly with the sail divider.



   In this way, the invention makes it possible to create a reel-holder frame which does not have a bulk exceeding the actual total surface of a card spinner, when the latter comprises a reel-holder frame placed parallel to the friction sleeves of the sail divider, but which, in addition, allows a considerably greater division of the webs of the wick compared to that of known spool frames, so that a suitably large weight can be obtained for the various webs of the wick.

   Furthermore, the division of the strands of the web can also be completely adapted in this way to the spacing of the spindles of the spinning machines or it can at least be increased so that there is only one angle. extremely low introduction during the entry of the filaments of the wick into the stretcher. -
An embodiment of the object of the invention is shown, by way of nonlimiting example, in the drawing. Annex.



   Fig. 1 is a schematic side elevation of the sail divider comprising a spool frame according to the invention.



   Fig. 2 is a schematic plan corresponding to FIG. 1.



   The sail divider is formed by the two side walls 1 and 2 'of the frame, between which are housed the dividing cylinders 3, the belts or strips 4., the friction sleeves 5 comprising all the necessary guide and control cylinders. The friction mechanism 6 is also provided in the usual manner on the outer side of the wall 2 of the frame of the sail divider. The reel-holder frame, 9, comprising winding cylinders arranged in

 <Desc / Clms Page number 6>

 four stages, is mounted parallel to the friction sleeves 5 on the end side 8 of the sail divider.

   The reel-carrying frame 9 extends in this case over the entire width of the sail divider, as well as of the friction mechanism 6 and of the cover 7 of the wheels, so that it is possible to obtain, for example in the case of winding cylinders split lengthwise in the middle of the spool frame;

  length of the wick-holder cylinders which gives for a working width of the sail divider of 1,500 mm a length of the two wick-holder cylinders of 1,335 mm, while a working width of the sail divider of 2,000 mm would give a length of two wick-holder cylinders each time equal to 1585 mm., By comparing these values, it can be clearly seen that the same number of wick filaments can take up a considerably larger space, so that the weight of the layer of the wick and as a result also the displacement length also becomes considerably larger. To perfectly guide the wick filaments coming out of the friction sleeves on their path going to the spool-holder frame and to the winding cylinders and wick-holder, two guides are provided; son 10 and 11 placed one behind the other.

   The thread guide 10 exceeds the working width of the sail divider by a certain amount on both sides, while the second thread guide 11 exceeds this value by another amount. The yarn guides 10 and 11 placed one behind the other present, in this case, a division which increases from the friction sleeves towards the winding cylinders, so that the filaments of the wick leave these friction sleeves in the usual way then are spaced slightly by the yarn guide 10 with an enlarged division and are directed towards the yarn guide 11 which presents an even greater division, which allows to maintain the necessary insertion position for the filaments of the wick between the winding rolls and the bit holder rolls.



  The winding cylinders of the spool holder frame are changed or

 <Desc / Clms Page number 7>

 move in a known manner to keep the crossing part of the various layers of the wick. The reel-holder frame 9 is advantageously connected to the frame of the sail divider to form therewith a construction assembly.



   In this way it is not only possible to conserve the space required until now for a card spinner when it is desired to mount a card spinner according to the invention or a sail divider of this kind, but it is also possible to equip dividers existing sail of a reel-holder frame according to the invention, without the need for a larger space. In spite of this, the conditions set can be satisfied and the already known advantages of other embodiments can be retained.



   Various modifications can moreover be made to the embodiment, shown and described in detail, without departing from the scope of the invention.



   CLAIMS
1 - Coil-holder frame disposed parallel to the friction sleeves of a sail divider comprising movable winding cylinders, characterized by at least two thread guides placed one behind the other and having an increasing division of the friction sleeves towards the cylinders winders for guiding the filaments of the wick to a spool-holder frame extending essentially over the entire width of the sail divider.


    

Claims (1)

2 - Cadre porte-bobines suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les cylindres enrouleurs du cadre porte- bobines sont au moins divisés une fois. 2 - Coil holder frame according to claim 1, characterized in that the winding cylinders of the reel holder frame are at least divided once. 3 - Cadre porte-bobines suivant; les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'il forme un ensemble constructif avec le diviseur de voile. 3 - Next spool holder frame; claims 1 and 2, characterized in that it forms a constructive unit with the sail divider.
BE564197D BE564197A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE564197A true BE564197A (en)

Family

ID=185150

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE564197D BE564197A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE564197A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0607945A1 (en) * 1993-01-20 1994-07-27 Enrico Faggio Horizontal condenser for card set, with automatic spool changing

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0607945A1 (en) * 1993-01-20 1994-07-27 Enrico Faggio Horizontal condenser for card set, with automatic spool changing

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0126659B1 (en) Method and device for manufacturing a double yarn
EP0022421A1 (en) Method and apparatus for producing a yarn having along its length alternating opposite twist zones
EP0028920A1 (en) A method for the preparation of a wrapped yarn and its use to form fabrics
BE564197A (en)
FR2507634A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR WIRE THREAD WIRE
CA1199483A (en) Spinning-twisting machine with hollow spindle for the manufacture of fancy threads
FR2466525A1 (en) WIRING APPARATUS
EP0947618B1 (en) Method for producing a yarn and spinning machine therefor
EP0070210A1 (en) Method and apparatus of manufacturing a doubled yarn
EP0551787B1 (en) Machine for producing wrap yarns
EP1044293A1 (en) Multifilament textile yarns with hollow section, method for making same, and textile surfaces obtained from said yarns
JPH11181618A (en) Structure for introduction part of spin drawing winder
FR2751667A1 (en) Twisting head for a cable laying machine
CH572113A5 (en) Spirally sheathed yarn of stable fibres without twist - core not fully covered, enclosed by uniformly spaced spirals(BR-23.12.75)
FR2476692A1 (en) DEVICE FOR THE PRODUCTION OF EFFECT YARN
CH476881A (en) Device for manufacturing non-woven screens
FR2610950A1 (en) PROCESS FOR PRODUCING DISCONTINUOUS FIBER YARNS
BE491137A (en)
BE544352A (en)
BE897950A (en) Intermingling jet for continuous filament yarns - having threading-slot closed by plate which fills slot completely
BE402829A (en)
BE355689A (en)
BE560066A (en)
FR2609735A1 (en) STEEL CABLE AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME
BE683479A (en)