BE563458A - - Google Patents

Info

Publication number
BE563458A
BE563458A BE563458DA BE563458A BE 563458 A BE563458 A BE 563458A BE 563458D A BE563458D A BE 563458DA BE 563458 A BE563458 A BE 563458A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
conveyor belt
ironing
roller
shell
machine according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE563458A publication Critical patent/BE563458A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F67/00Details of ironing machines provided for in groups D06F61/00, D06F63/00, or D06F65/00

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Le brevet principal N  503.618 du 30 mai   1951   concerne une machine à repasser en continu, comprenant un cylindre repasseur creux en acier ou en fer, chauffé intérieurement et dont la surface extérieure est polie et n'est munie d'aucun des revêtements utilisés généralement dans la plupart des machines à repasser. 



  Ledit cylindre repasseur repose dans une cuvette métallique également chauffée. 



  Le cylindre repasseur de cette machine est supporté de manière connue par des paliers qui lui permettent un déplacement dans le sens vertical en fonction de l'épaisseur de la matière à repasser. 



  En outre cette machine comporte   un.moyen   de convoyage et d'entraînement de la matière à repasser, constitué par un tapis transporteur sans fin, dont la largeur est sensiblement égale à celle de la table de la machine et à la longueur du cylindre repasseur, ledit tapis transporteur sans fin passe entre le cylindre repasseur et la cuvette correspondante, il est mû et conduit par des rouleaux disposés aux deux extrémités de la table, il est en outre pourvu le long de ses deux bords longitudinaux d'un ourlet dans lequel est engagé une barre métallique d'un profil approprié qui est recourbée autour des dits rouleaux qui sont munis à proximité de leurs ex- trémités d'une rainure annulaire maintenan-t et guidant les dites barres. 



  Ce tapis transporteur est destiné à porter la matière à repasser depuis le commencement de la table où la dite matière peut être étalée de manière à occuper toute la largeur du tapis, à l'amener automatiquement sous le cylin- dre repasseur et à la déposer derrière celui-ci sur la table de ramassage. 



  Cette machine présente le grand avantage de fonctionner en continu et de pouvoir être desservie par deux personnes seulement, la première étalant la matière à repasser sur le tapis au début de la table, la seconde ramas- sant la dite matière à l'autre extrémité de la table-, après son passage sous le cylindre repasseur. 



   Cependant, l'emploi de cette machine a fait apparaître certains inconvénients, notamment le fait que lors de son passage sous le cylindre repasseur, la matière à repasser n'est parfaitement repassée que sur la face supérieure qui est entrée en contact avec le cylindre repasseur, l'autre face (inférieure) n'ayant pas été en contact direct avec' la cuvette de repas- sage, puisque le tapis transporteur est interposé entre cette face et la dite cuvette ; il était donc nécessaire pour réaliser un repassage parfait, de faire passer la matière deux fois sur la machine la première fois repassa- ge "à   l'endroit",   la seconde fois "à l'envers" ce qui augmenterait considé- rablement les manipulations et par conséquent les frais d'exploitation de la machine. 



   Un autre inconvénient réside dans le fait que le tapis transporteur qui est exécuté en une matière textile telle que coton, lin, soie, rayonne, nylin, ou similaire, a tendance à se rétrécir ou à se détendre au cours du repassage, sous l'action combinée de la chaleur dégagée par les moyens de repassage et de l'humidité qui est dégagée par la matière à repasser, ou qui provient, le cas échéant, de la vapeur distribuée dans la matière à repasser par les moyens de repassage. Un tel rétrécissement du tapis transporteur provoque des tensions que modifient sa largeur et qui, de ce fait, exercent des efforts indésirables sur les barres de guidages insérées dans les ourlets dudit tapis, au point d'entraver sa course fec- tiligne et même de le coincer. 



   L'objet de la présente invention est de pallier à ces inconvénients. 



   Une première amélioration consiste à équiper cette machine des dispositifs nécessaires pour permettre le repassage des deux faces (supéri- eure et inférieure) de la matière en un seul passage sur la machine. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  Ce but est atteint en prévoyant sur la machine, une coquille métallique chauf- fée intérieurement dont la face supérieure affecte un profil parabolique (à dos   d'âne)   et dont la longueur est égale à celle du cylindre repasseur ; la matière à repasser convoyée par le tapis transporteur, est poussée par des moyens qui seront décrits plus loin, sur la dite coquille et entraînée sur cette dernière par un tapis sans fin auxiliaire, de ce fait, la face de dessous de la matière est repassée au contact de la coquille ; arrivée à l'autre extrémité de la coquille, la matière est projetée par un disposi- tif déchargeur, sur le premier tapis transporteur et conduite par ce dernier sous le cylindre repasseur qui traite sa face supérieure. 



  Les deux faces de la matière sont donc repassées en un seul passage dans la machine. 



   Le second inconvénient résidant dans le rétrécissement ou la détente du tapis transporteur est éliminé en munissant les rouleaux qui le conduisent, de têtes d'extrémités élastiques susceptibles de compenser les variations pouvant se produire dans sa largeur. 



  Ces têtes élastiques assurent donc la parfaite tension et la voie rectiligne du tapis transporteur. 



   Los améliorations qui font l'objet du présent brevet sont représentées 
 EMI2.1 
 à titro d'exemple mi a 1 aux dessins -aiinexes,-. dâns -1asquels la fig.l représente schématiquement l'exécution de la machine à repasser faisant l'objet du brevet principal. la fig.2 est une vue schématique de cette machine pourvue des perfectionnements suivant le présent brevet. la fig. 3 est une vue de la tête d'extrémité des rouleaux mouvant et guidant le tapis transporteur suivant le brevet principal. la fig.4 est une vue en coupe de la nouvelle tête d'extrémité des dits rouleaux suivant le présent perfectionnement. 



   La fig. 5 est une vue en perspective de la coquille assurant le repassage de la face inférieure de la matière traitée par la machine. 



   La machine à repasser faisant l'objet du brevet principal est sché- matisée à la fig.l. 



   La table 1 porte une cuvette métallique chauffée 2 dans laquelle repose le cylindre repasseur 3 également chauffé et qui est supporté par des paliers non représentés. Chacune des extrémités de la table porte un rouleau 4-5 sur lesquels roule le tapis transporteur sans fin   8 ;  sous la table sont disposés les rouleaux tendeurs 6 et 7 dont l'un est moteur et sur lesquels s'enroule le brin inférieur du tapis 8. Le brin supérieur du tapis est supporté au-dessus de la table 1 par les rouleaux 4 et 5 et entre ceux-ci le dit brin supérieur est engagé entre le cylindre 3 et la cuvette 2. 



  La matière   à¯repasser   est déposée sur la partie avant du brin supérieur du tapis 8, est convoyée par celui-ci est entraînée sous le cylindre 3 qui effectue le repassage. Après son passage sous le' cylindre 3, la matière repassée, toujours portée par le tapis 8, est amenée à la portée de la main de la personne chargée de son ramassage. Cette machine réalise donc le repassage "en continu" de la matière déposée sur la partie avant du tapis transporteur ; cependant, le repassage n'est parfait que sur la face supé- rieure de la matière entrée en contact avec le cylindre repasseur 3, l'autre face n'ayant pas été en contact direct avec la cuvette de repassage, le tapis transporteur étant interposé entre cette face et la cuvette 2. 



  Si les deux faces de la matière doivent être parfaitement repassées, il est donc nécessaire de lui faire effectuer un second passage dans la machine. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig.2 illustre de façon schématique, la machine à repasser à la- quelle ont été adjoints des moyens assurant le repassage en un seul passage des deux faces de la matières à repasser. 



   Cette machine comporte un bâti 9 supportant les éléments constitu- tifs de la machine notamment la table 10, de dimensions réduites, la cuvette métallique chauffée 12 dans laquelle repose de façon connue le cylindre re- passeur 13 également chauffé. Les rouleaux 14 et 15 sur lesquels roule le tapis transporteur sans fin 18 qui, sous la table 10 et à l'intérieur du bâti 9 est conduit sur les rouleaux 16, 17,19 et 20 parmi lesquels le rouleau tendeur est repéré 16 et le rouleau entraîneur qui est actionné par la poulie 21 du moteur, la chaîne 22 et le pignon-tendeur 23.      



   Entre la partie avant de la machine (celle où est déposée la matière à repasser) et le cylindre repasseur 13 est disposée une coquille métallique 24, dont la face supérieure affecte un profil parabolique (voir fig.5), la   longueur   de cette coquille correspond à celle du cylindre repasseur 13. 



  Tout comme le cylindre repasseur 13 et la cuvette 12, la coquille 24 est chauf- fée intérieurement par exemple au moyen de résistances électriques; la face supérieure de la coquille est perforée de petits trous destinés à laisser passer le cas échéant, la vapeur d'eau nécessaire pour le repassage humide de la matière. 



   Dans le prolongement de la table 10 et immédiatement devant la coquille 24, le tapis transporteur 8 est dévié par un rouleau 25 parallèle à la coquille 24 et qui est disposé de manière à dérober ledit tapis transporteur sous cette dernière, ce rouleau 25 est actionné à partir du rouleau 14 à l'intervention, par exemple, d'une courroie trapézoïdale 26. 



  Au-dessus de la coquille est disposé un tapis sans fin auxiliaire 27 porté par les rouleaux 28 et 29 de manière que son brin inférieur 27' soit en con- tact avec la surface parabolique de la coquille 24, comme montré à la fig.2. 



  Le rouleau 29 est actionné depuis un pignon denté monté sur le rouleau 17 par l'intermédiaire   d'une   transmission par chaîne 30, tendue au moyen du pignon tendeur 30'. Dans la voie du tapis sans fin 27 et à proximité du rouleau 29 sur lequel roule ce dernier est prévu un dispositif déchargeur destiné à détacher la matière à repasser du brin inférieur 27' du tapis auxiliaire 27 et à le projeter sur le brin supérieur du tapis transporteur 18 passant sous l'emplacement du dit dispositif déchargeur, avant de s'enga- ger entre le cylindre repasseur 13 et la cuvette 12. 



  Ce dispositif déchargeur est constitué par une barre carrée 31, portée dans des paliers non représentés et qui est entraînée en rotation dans le sens opposé au sens d'avancement du tapis auxiliaire 27 à l'aide d'une courroie trapézoïdale attaquée par une poulie à gorge portée par le rouleau 29 dudit tapis 27. 



   Enfin la rotation du cylindre repasseur 13 est obtenue par une trans- mission à chaîne et à courroie   trapézoidale   depuis le rouleau 17 par l'in- termédiaire du pignon poulie 32. 



   La   fig.3   des dessins représente l'exécution des extrémités du rou- leau 4 actionnant le tapis transporteur 8 dans la construction qui a fait l'objet du brevet principal. Dans cette forme d'exécution, le tapis sans fin 8 est exécuté en une matière textile appropriée et elle est pourvue le long de ses bords d'un ourlet de quelques centimètres de largeur dans lequel est engagé une barre métallique plate 9 recourbée autour du rouleau   4.   



  Près de chacune des extrémités de ce rouleau est pratiquée une rainure circu- laire 10 destinée à maintenir en place la barre 9 et l'ourlet dans laquelle elle est engagée. 



  Le but de ces barres 9 était de guider le tapis sans fin 8, de l'empêcher de se dérober sous le cylindre repasseur 3 et de maintenir sa voie rectiligne. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Cette disposition a donné lieu aux inconvénients détaillés plus haut et pour y remédier, la présente invention comporte une seconde amélioration. 



   Celle-ci consiste à munir les deux extrémités du rouleau 14 (voir fig2 et 4) d'une tête métallique élastique qui est illustrée par la fig.4. 



   Cette tête métallique se compose d'un corps de couvercle 36 exécuté, par exemple, en cuivre et dont le diamètre extérieur nominal est identique à celui du rouleau   14,   son plus grand diamètre intérieur est établi de façon qu'il puisse glisser à frottement doux sur l'extrémité à diamètre réduit 33 du rouleau 14. Ce couvercle 36 est pourvu d'un'-gradin 40 suffisant pour re- cevoir et maintenir la barre métallique plate 35 engagée dans l'ourlet 34 du tapis transporteur   18.   



   Le couvercle 36 est maintenu et   guidé   par l'intermédiaire d'une fourrure 
38 sur une axe métallique 37 solidarisé du   'rouf eau   14. 



   Un ressort hélicoïdal 39 disposé autour de l'axe 37 et interposé entre la face extrême du rouleau 14 et de la face interne de la fourrure 38 tend à repousser le dit couvercle et par conséquent, à réaliser la tension du tapis   transporteur   
18 puisque le dit couvercle 36 prend appui par son gradin 40 contre la barre métallique 35 engagée dans l'ourlet 34 du tapis 18. Dans le cas où à la suite d'une raison quelconque le tapis se rétrécirait dans le sens de sa largeur, les largeur, les barres métalliques 35 engagées dans les ourlets 34 agiraient sur les couvercles 36 et comprimeraient les ressorts 39 logés entre ces derniers et le rouleau   14.   



   L'élasticité des dits ressorts maintiendra la tension permanente du tapis 
18 et compensera les variations pouvant se produire dans sa largeur. 



   La tension parfaite et la voie rectiligne du tapis 18 sont donc garanties par les têtes élastiques garnissant les extrémités du rouleau 18. 



   Examinons maintenant le fonctionnement de la machine à repasser, munie des perfectionnements suivant la présente invention. 



   La matière à repasser est déposée sur la partie antérieure du tapis transporteur 18 (voir fig.2) partie se situant immédiatement au-dessus de la table 1. Le brin supérieur du tapis 18 entraîne la matière en direction de la coquille 24, mais se dérobe sous cette dernière à hauteur du rouleau 
25. 



   Cependant, la matière à repasser poussée à la fois par le tapis 18 et par la rotation du rouleau 25 est avancée sur la surface parabolique de la coquille 24 et est saisie à cet endroit par le tapis transporteur auxiliaire 
27 qui la presse contre ladite face de la coquille tout en la faisant avancer vers la gauche, c'est-à-dire en direction du cylindre repasseur 13. 



   Au cours de son passage sur la coquille 24 la face inférieure de la matière à repasser est soumise à la chaleur rayonnée par cette dernière, est pressée par le tapis auxiliaire 27, et est par conséquent repassée.. 



   Arrivée près de l'extrémité de la coquille 24, la matière à repas- ser glisse naturellement le long de la courbure de la dite coquille et tom- be sur le tapis transporteur 18 dont le brin supérieur poursuit sa course en direction du cylindre repasseur 13. Si, pour une raison quelconque, la matière à repasser restait adhérer soit au tapis auxiliaire 27 soit à la coquille 24, le dispositif déchargeur, constitué par une barre carrée 31 rotative, se chargerait de la détacher et de la projeter sur le tapis 18. 



   Ce dernier   convoye   la matière à repasser et l'entraîne entre le cylindre repasseur 13 et la cuvette 12 où s'opère le repassage de sa face supérieure. Après son passage sous le cylindre 13, la matière rêpassée toujours convoyée par le tapis 18 est amenée à portée de la main de la personne chargée de son ramassage. 



   Le repassage en continu de la face inférieure et de la face supéri- eure, en un seul passage dans la machine, procure des avantages appréciables 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'ordre économique et double pratiquement la production de la machine sans nécessiter l'utilisation d'une main-d'oeuvre supplémentaire, 
REVENDICATIONS. 



   1.- Machine à repasser en continu, conformément au brevet princi- pal N    503.618,   comprenant un cylindre repasseur métallique chauffé reposant dans une cuvette métallique également chauffée et munie d'un tapis transpor- teur sans fin, convoyant la matière à repasser et l'entraînant entre ledit cylindre et la cuvette correspondante, caractérisée en ce qu'elle est équi- pée d'une coquille métallique à profil parabolique chauffée intérieurement disposée entre la partie avant de la table de la machine et le cylindre repasseur et de moyens obligeant la matière à repasser à passer sur la face chauffée de la dite coquille, face sur laquelle elle est guidée et pressée par un tapis transporteur auxiliaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The main patent N 503.618 of May 30, 1951 relates to a continuous ironing machine, comprising a hollow ironing cylinder of steel or iron, heated internally and whose outer surface is polished and is not provided with any of the coatings generally used in most ironing machines.



  Said ironing cylinder rests in a metal bowl which is also heated.



  The ironing cylinder of this machine is supported in a known manner by bearings which allow it to move in the vertical direction as a function of the thickness of the material to be ironed.



  In addition, this machine comprises un.means for conveying and driving the material to be ironed, consisting of an endless conveyor belt, the width of which is substantially equal to that of the table of the machine and to the length of the ironing cylinder, said endless conveyor belt passes between the ironing cylinder and the corresponding cup, it is moved and driven by rollers arranged at both ends of the table, it is furthermore provided along its two longitudinal edges with a hem in which is engaged a metal bar of a suitable profile which is curved around said rollers which are provided near their ends with an annular groove maintenan-t and guiding said bars.



  This conveyor belt is intended to carry the material to be ironed from the beginning of the table where said material can be spread so as to occupy the entire width of the belt, to bring it automatically under the ironing roller and to deposit it behind. this one on the pickup table.



  This machine has the great advantage of running continuously and being able to be served by only two people, the first spreading the material to be ironed on the belt at the start of the table, the second picking up said material at the other end of the table. the table-, after passing under the ironing cylinder.



   However, the use of this machine has revealed certain drawbacks, in particular the fact that during its passage under the ironing cylinder, the material to be ironed is only perfectly ironed on the upper face which has come into contact with the ironing cylinder. , the other face (lower) not having been in direct contact with the feeding trough, since the conveyor belt is interposed between this face and said trough; It was therefore necessary to achieve perfect ironing, to pass the material twice through the machine the first time ironing "right side up", the second time "inside out", which would considerably increase handling. and consequently the operating costs of the machine.



   Another disadvantage is that the conveyor belt which is made of a textile material such as cotton, linen, silk, rayon, nylin, or the like, tends to shrink or relax during ironing, under the iron. combined action of the heat given off by the ironing means and of the humidity which is given off by the material to be ironed, or which comes, where appropriate, from the steam distributed in the material to be ironed by the ironing means. Such a narrowing of the conveyor belt causes tensions which modify its width and which, as a result, exert undesirable forces on the guide bars inserted in the hems of said belt, to the point of hindering its linear travel and even of preventing it. get stuck.



   The object of the present invention is to overcome these drawbacks.



   A first improvement consists in equipping this machine with the devices necessary to allow ironing of the two faces (upper and lower) of the material in a single pass through the machine.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  This object is achieved by providing on the machine an internally heated metal shell, the upper face of which has a parabolic profile (donkey back) and the length of which is equal to that of the ironing cylinder; the material to be ironed conveyed by the conveyor belt, is pushed by means which will be described later, on said shell and driven on the latter by an auxiliary endless belt, therefore, the underside of the material is ironed in contact with the shell; When it arrives at the other end of the shell, the material is projected by an unloading device onto the first conveyor belt and driven by the latter under the ironing cylinder which treats its upper face.



  Both sides of the material are therefore ironed in a single pass through the machine.



   The second drawback residing in the narrowing or relaxation of the conveyor belt is eliminated by providing the rollers which drive it with elastic end heads capable of compensating for the variations which may occur in its width.



  These elastic heads therefore ensure the perfect tension and the straight path of the conveyor belt.



   The improvements which are the subject of this patent are shown
 EMI2.1
 as an example mi a 1 with drawings -aiinexes, -. dâns -1asquels fig.l shows schematically the execution of the ironing machine covered by the main patent. FIG. 2 is a schematic view of this machine provided with the improvements according to the present patent. fig. 3 is a view of the end head of the rollers moving and guiding the conveyor belt according to the main patent. Fig.4 is a sectional view of the new end head of said rollers according to the present improvement.



   Fig. 5 is a perspective view of the shell ensuring the ironing of the underside of the material treated by the machine.



   The ironing machine which is the subject of the main patent is schematized in fig.l.



   The table 1 carries a heated metal bowl 2 in which the ironing cylinder 3, also heated, rests and which is supported by bearings, not shown. Each of the ends of the table carries a roller 4-5 on which the endless conveyor belt 8 rolls; under the table are arranged the tension rollers 6 and 7, one of which is a motor and on which is wound the lower strand of the belt 8. The upper strand of the belt is supported above the table 1 by the rollers 4 and 5 and between these the said upper strand is engaged between the cylinder 3 and the cup 2.



  The material to be ironed is deposited on the front part of the upper strand of the belt 8, is conveyed by the latter and is driven under the cylinder 3 which performs the ironing. After passing under the cylinder 3, the ironed material, still carried by the belt 8, is brought within easy reach of the person responsible for its collection. This machine therefore performs the "continuous" ironing of the material deposited on the front part of the conveyor belt; however, the ironing is only perfect on the upper face of the material that has come into contact with the ironing cylinder 3, the other side not having been in direct contact with the ironing pan, the conveyor belt being interposed. between this face and the cup 2.



  If the two sides of the material must be perfectly ironed, it is therefore necessary to make it make a second pass through the machine.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   FIG. 2 schematically illustrates the ironing machine to which means have been added to ensure the ironing in a single pass of the two faces of the material to be ironed.



   This machine comprises a frame 9 supporting the constituent elements of the machine, in particular the table 10, of reduced dimensions, the heated metal bowl 12 in which the transfer cylinder 13 also heated rests in a known manner. The rollers 14 and 15 on which rolls the endless conveyor belt 18 which, under the table 10 and inside the frame 9 is driven on the rollers 16, 17,19 and 20 among which the tension roller is marked 16 and the drive roller which is actuated by motor pulley 21, chain 22 and idler 23.



   Between the front part of the machine (the one where the material to be ironed is deposited) and the ironing cylinder 13 is placed a metal shell 24, the upper face of which affects a parabolic profile (see fig. 5), the length of this shell corresponds to that of the ironing cylinder 13.



  Just like the ironing cylinder 13 and the cup 12, the shell 24 is heated internally, for example by means of electric resistances; the upper face of the shell is perforated with small holes intended to let through, if necessary, the water vapor necessary for the wet ironing of the material.



   In the extension of the table 10 and immediately in front of the shell 24, the conveyor belt 8 is deflected by a roller 25 parallel to the shell 24 and which is arranged so as to conceal said conveyor belt under the latter, this roller 25 is actuated at from the roller 14 to the intervention, for example, of a V-belt 26.



  Above the shell is disposed an auxiliary endless belt 27 carried by the rollers 28 and 29 so that its lower strand 27 'is in contact with the parabolic surface of the shell 24, as shown in fig. 2. .



  The roller 29 is actuated from a toothed pinion mounted on the roller 17 by means of a chain transmission 30, tensioned by means of the tensioner pinion 30 '. In the path of the endless belt 27 and near the roller 29 on which the latter rolls, there is provided an unloading device intended to detach the material to be ironed from the lower strand 27 'of the auxiliary belt 27 and to project it onto the upper strand of the belt conveyor 18 passing under the location of said unloading device, before being engaged between the ironing cylinder 13 and the cup 12.



  This unloading device consists of a square bar 31, carried in bearings not shown and which is rotated in the direction opposite to the direction of advance of the auxiliary belt 27 by means of a trapezoidal belt driven by a pulley. groove carried by the roller 29 of said belt 27.



   Finally, the rotation of the ironing cylinder 13 is obtained by a chain and trapezoidal belt transmission from the roller 17 via the pulley pinion 32.



   Fig. 3 of the drawings shows the execution of the ends of the roller 4 operating the conveyor belt 8 in the construction which was the subject of the main patent. In this embodiment, the endless belt 8 is made of a suitable textile material and is provided along its edges with a hem a few centimeters wide in which is engaged a flat metal bar 9 curved around the roller. 4.



  Near each of the ends of this roller is formed a circular groove 10 intended to hold in place the bar 9 and the hem in which it is engaged.



  The purpose of these bars 9 was to guide the endless belt 8, to prevent it from slipping under the ironing cylinder 3 and to maintain its straight track.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   This arrangement has given rise to the drawbacks detailed above and to remedy them, the present invention includes a second improvement.



   This consists in providing the two ends of the roller 14 (see fig2 and 4) with an elastic metal head which is illustrated in fig.4.



   This metal head consists of a cover body 36 made, for example, of copper and whose nominal outer diameter is the same as that of the roller 14, its largest inner diameter is established so that it can slide smoothly. on the reduced diameter end 33 of the roller 14. This cover 36 is provided with a step 40 sufficient to receive and hold the flat metal bar 35 engaged in the hem 34 of the conveyor belt 18.



   The cover 36 is held and guided by means of a sleeve
38 on a metal shaft 37 secured to the 'water deckhouse 14.



   A helical spring 39 disposed around the axis 37 and interposed between the end face of the roller 14 and the internal face of the fur 38 tends to push back said cover and therefore to tension the conveyor belt.
18 since said cover 36 is supported by its step 40 against the metal bar 35 engaged in the hem 34 of the carpet 18. In the event that, following some reason, the carpet narrows in the direction of its width, The width, the metal bars 35 engaged in the hems 34 would act on the covers 36 and compress the springs 39 housed between the latter and the roller 14.



   The elasticity of the said springs will maintain the permanent tension of the carpet
18 and will compensate for variations that may occur in its width.



   The perfect tension and the rectilinear track of the belt 18 are therefore guaranteed by the elastic heads lining the ends of the roller 18.



   Let us now examine the operation of the ironing machine, provided with the improvements according to the present invention.



   The material to be ironed is deposited on the front part of the conveyor belt 18 (see fig. 2) part located immediately above the table 1. The upper strand of the belt 18 carries the material towards the shell 24, but is conceals under the latter at the height of the roller
25.



   However, the ironing material pushed both by the belt 18 and by the rotation of the roller 25 is advanced over the parabolic surface of the shell 24 and is gripped there by the auxiliary conveyor belt.
27 which presses it against said face of the shell while making it advance to the left, that is to say in the direction of the ironing cylinder 13.



   During its passage over the shell 24, the underside of the material to be ironed is subjected to the heat radiated by the latter, is pressed by the auxiliary belt 27, and is consequently ironed.



   Arrived near the end of the shell 24, the material to be fed naturally slides along the curvature of said shell and falls on the conveyor belt 18, the upper strand of which continues its course in the direction of the ironing cylinder 13 If, for some reason, the material to be ironed remained adhering either to the auxiliary belt 27 or to the shell 24, the unloading device, consisting of a rotating square bar 31, would take care of detaching it and projecting it onto the belt 18. .



   The latter conveys the material to be ironed and drives it between the ironing cylinder 13 and the bowl 12 where the ironing of its upper face takes place. After passing under the cylinder 13, the material still conveyed by the conveyor belt 18 is brought within reach of the person responsible for collecting it.



   Continuous ironing of the underside and top, in a single pass through the machine, provides significant advantages.

 <Desc / Clms Page number 5>

 economic and practically doubles the production of the machine without requiring the use of additional labor,
CLAIMS.



   1.- Continuous ironing machine, in accordance with main patent N 503,618, comprising a heated metal ironing cylinder resting in a metal bowl also heated and provided with an endless conveyor belt, conveying the material to be ironed and the iron. 'driving between said cylinder and the corresponding cup, characterized in that it is equipped with a metal shell with a parabolic profile heated internally disposed between the front part of the table of the machine and the ironing cylinder and means forcing the ironing material to pass over the heated face of said shell, the face on which it is guided and pressed by an auxiliary conveyor belt.

 

Claims (1)

2.- Machine à repasser suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le brin supérieur du tapis transporteur principal, conduit depuis la prrtie avant de la table, et passant entre le cylindre repasseur et la cuvette correspondante, est dévié immédiatement avant la dite coquille, par un rouleau parallèle à cette dernière de manière à dérober le dit tapis sous la cuvette. 2.- Ironing machine according to claim 1, characterized in that the upper strand of the main conveyor belt, driven from the front prrtie of the table, and passing between the ironing cylinder and the corresponding cup, is deflected immediately before said shell , by a roller parallel to the latter so as to conceal the said carpet under the bowl. 3.- Machine à repasser suivant la revendication 2, caractérisée en ce que le rouleau destiné à dévier le brin supérieur du tapis transporteur principal est disposé de manière à pousser et à avancer la ma- tière à repasser, en collaboration avec ledit brin supérieur du tapis trans- porteur, sur la surface parabolique de la coquille, et en ce que la dite matière est ensuite saisie par le tapis transporteur auxiliaire qui la presse contre la face parabolique de la cuvette et qui la fait avancer le long de cette face, 4.- Machine à repasser suivant les revendications 1 à 3, caractéri- sée en ce qu'un dispositif déchargeur, constitué par une barre carrée entraî- née en rotation dans le sens opposé au sens d'avancement du tapis transpor- teur auxiliaire, 3. An ironing machine according to claim 2, characterized in that the roller intended to deflect the upper strand of the main conveyor belt is arranged so as to push and advance the material to be ironed, in collaboration with said upper strand of the iron. conveyor belt, on the parabolic surface of the shell, and in that said material is then gripped by the auxiliary conveyor belt which presses it against the parabolic face of the bowl and which makes it advance along this face, 4 .- Ironing machine according to claims 1 to 3, characterized in that an unloading device consisting of a square bar rotated in the direction opposite to the direction of advance of the auxiliary conveyor belt, est disposé à proximité de l'extrémité de la face parabolique de la coquille et détache la matière à repasser soit du tapis auxiliaire, soit de la coquille pour la projeter sur le brin supérieur du tapis transporteur principal qui poursuit sa course en direction du cylindre repasseur. is disposed near the end of the parabolic face of the shell and detaches the material to be ironed either from the auxiliary belt or from the shell to project it onto the upper strand of the main conveyor belt which continues its course in the direction of the ironing cylinder . 5. - Machine à repasser suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en ce que la dite coquille est chauffée intérieurement et en ce que sa face supérieure à profil parabolique est munie de perforations destinées au pas- sage de la vapeur d'eau nécessaire pour le repassage humide de la matière. 5. - Ironing machine according to claims 1 to 4, characterized in that said shell is heated internally and in that its upper face with a parabolic profile is provided with perforations intended for the passage of the water vapor necessary for wet ironing of the material. 6.- Machine à repasser suivant les revendications précédentes carac- térisée en ce que les extrémités du rouleau disposé à l'avant de la table et guidant le tapis transporteur principal est muni à ses deux extrémités d'une tête métallique élastique pourvue de moyens pour maintenir et guider l'ourlet dudit tapis. 6. An ironing machine according to the preceding claims charac- terized in that the ends of the roller disposed at the front of the table and guiding the main conveyor belt is provided at its two ends with an elastic metal head provided with means for maintaining and guiding the hem of said carpet. 7. - Machine à repasser suivant la revendication 6, caractérisée er ce que la dite tête élastique se compose d'un corps de couvercle exécuté par exemple en cuivre, dont le diamètre extérieur nominal est identique à celui du¯rouleau qu'elle équipe, son plus grand diamètre intérieur étant établi de ma- nièreàpouvoir glisser à frottement doux sur 1'extrémité à diamètre réduit dudit rouleau et en ce qu'elle est pourvue d'un gradin suffisant pour recevoir et maintenir la barre métallique engagée dans l'ourlet du tapis transporteur. 7. - Ironing machine according to claim 6, characterized in that said elastic head consists of a cover body made for example of copper, the nominal outside diameter of which is identical to that of the roll it equips, its largest internal diameter being so established as to be able to slide smoothly over the reduced diameter end of said roller and in that it is provided with a step sufficient to receive and hold the metal bar engaged in the hem of the roller. conveyor belt. 8. - Machine à repasser suivant les revendications 6 et 7, caractérisée <Desc/Clms Page number 6> en ce que ladite tête élastique est maintenue et guidée par l'intermédiaire d'une fourrure sur un axe métallique solidaire du rouleau qu'elle équipe, un ressort hélicoïdal étant disposé autour dudit axe métallique et inter- posé entre la face extrême du rouleau et de la face interne de la dite fourrure. 8. - Ironing machine according to claims 6 and 7, characterized <Desc / Clms Page number 6> in that said elastic head is maintained and guided by means of a sleeve on a metal axis integral with the roller which it equips, a helical spring being arranged around said metal axis and interposed between the end face of the roller and of the internal face of said fur.
BE563458D 1951-05-30 1957-12-23 BE563458A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE860939X 1951-05-30
BE563458 1957-12-23

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE563458A true BE563458A (en) 1958-01-15

Family

ID=32991560

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE563458D BE563458A (en) 1951-05-30 1957-12-23

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE563458A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2614271A1 (en) AUTOMATIC PACKAGING MACHINE.
FR2674262A1 (en) IMPROVED GUIDANCE DEVICE FOR WALKING HAT CARD.
FR2617800A1 (en) BAND LOADING APPARATUS FOR A PACKING MACHINE
CH329328A (en) Machine for drawing a web of staple fibers
EP3467179A1 (en) Reversal mechanism
BE563458A (en)
EP0192591B1 (en) Apparatus for the distribution and simultaneous cutting of wound sheet material
FR2510627A1 (en) DEVICE FOR DRYING AND IRONING WET LINEN
FR2512463A1 (en) PRESS FOR SPINNING SKINS
BE1001671A5 (en) Cut and apparatus for positioning a chain ​​of points, to use in a sewing.
CH271539A (en) Packing machine.
EP0860540B1 (en) Device for folding and discharging laundry in an ironing machine and an ironing machine equipped with a such device
FR2486973A1 (en) IMPROVEMENTS IN MACHINES FOR CRUSHING AND WASHING FABRICS
FR2545849A1 (en) DRIVE DEVICE FOR FRICTION SPINNING DEVICE
FR2565766A1 (en) Machine intended for unrolling and distributing hay, straw or similar products from cylindrical bales
FR2509761A1 (en) DEVICE FOR IRONING AND DRYING WET LINEN
EP0404754B1 (en) An ironing machine
FR2514794A1 (en) Semi-automatic feed device for rotary ironing machine - having nip rollers at one side to facilitate single-handed operation
FR2782670A1 (en) PNEUMATIC SHEET GUIDING DEVICE IN A PRINTING MACHINE
FR2646839A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR SUPPLYING LABELS
CH216386A (en) Stretching mechanism for textile wicks.
FR2673432A1 (en) Unrolling machine for balls of swingled (scutched) flax
FR2505735A1 (en) STRAP PRINTING DEVICE
CH200635A (en) Device for introducing a fabric, paper or similar product into a machine.
BE1003517A3 (en) Ironing calender