BE556836A - - Google Patents

Info

Publication number
BE556836A
BE556836A BE556836DA BE556836A BE 556836 A BE556836 A BE 556836A BE 556836D A BE556836D A BE 556836DA BE 556836 A BE556836 A BE 556836A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
yarn
extruder
circular knitting
loom
french type
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE556836A publication Critical patent/BE556836A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B1/00Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes
    • D04B1/02Pile fabrics or articles having similar surface features

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   On connaît des étoffes ayant une surface feutrée consistant en un tissu formé d'un fil fin, donc un fil à forte torsion, c'est à dire tissé et éventuellement tordu, avec un fil de re- vêtement mince et solide, et qui est lainé selon le processus pour la fabrication des bonneteries à surface feutrée.

   Il est connu de fabriquer de telles étoffes de telle manière que le fil boudineur obtenu sur la carde à cylindres, dans lequel les amas de fibres sont travaillés en un voile fin, lequel 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 après division en bandes étroites en fils sans torsion et sans résistance appréciable à la traction, est ajouté au fil boudineur d'abord sous la forme de bobines en forme de disques sur un cylindre en bois, dit "à fil boudineur, et de cette bobine il est déroulé sur une machine de filage et 
Selfactor ou à anneau,/est tordu fortement en un fil ré-   sistant;

     ce fil est bobiné dans la machine à filer sur des cylindres, dénommés fuseaux et le fil ainsi filé est, dans le but de prévoir une longueur de fil plus grande, enroulé de manière croisée par des rouleaux au moyen d'un bobinoir à fil croisé, et de celui-ci il est introduit dans le métier circulaire à tricot. Dans le métier circulaire à tricot, le fil filé ou fin est travaillé avec un fil de revêtement en un tissu, lequel, éventuellement après un processus de lavage, est lainé ensuite pendant environ 12 à 15 passes de lainage et reçoit ainsi une surface fibreuse feutrée. 



   Ces étoffes connues présentent cet inconvénient que de malgré les nombreux passes/lainage .-par le fait qu'il reste une couche relativement dure occasionnée par le fil fin en- dessous de la surface feutré ;elles ne possèdent pas la souplesse désirée pour des matières servant de doublure. 



  Egalement, ces substances ne possèdent pas une hauteur et épaisseur de feutrage suffisamment uniformes. Non seulement par la matière de fil employée, ces inconvénients sont éga- lement produits par le procédé compliqué de   fabrication,   dans lequel les fils boudineurs sont d'abord filés, dont fortement tordus, et ensuite dans le procédé de lainage.les fibres sont à nouveau débarrassées de leur forte torsion et sont retirées du fil pour former la torsion désirée. Les nombreux modes de travail rendent le procédé relativement   'rationnel,   occasion- nent des pertes de poids considérables de la substance de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 départ, et exercent un effet défavorable sur la matière fibreuse et ainsi sur la qualité du produit   f inal.   



   On a déjà essayé d'éviter partiellement ces inconvénients et de simplifier le procédé, ou du moins certaines phases de celui-ci. Par exemple, on connait un métier circulaire à tricot connecté à une carde, dans lequel les fibres lâches cardées, dont l'écheveau de fibres, sont enlevées de la carde à cylindres au moyen d'une brosse d'alimentation et sont in- troduites en vue de la fabrication d'une surface feutrée, dans les crochets des aiguilles tricoteuses. On a également déjà proposé un dispositif pour la fabrication de bonneterie ayant un revêtement feutré, sur un métier circulaire à tricot' du type français, où l'écheveau de fibres est transporté d'un cylindre muni d'une garniture de cardage sur les aiguilles du métier circulaire à tricot.

   Ces procédés simplifiés et les dispositifs qui sont employés pour leur réalisation, dans lesquels par conséquent les fibres lâches sont admises dans le métier circulaire à tricot, se sont cependant montrés non- satisfaisants et notamment parce que les étoffes fabriquées de cette manière présentent une surface feutrée supérieure très inégale. 



   La présente invention montre au contraire une voie tout à fait différente, beaucoup plus simple, et évite complètement les inconvénients mentionnés ci-dessus. La matière selon l'in- vention consiste en un tissu lainé formé selon la méthode de fabrication d'articles de bonneterie pour donner un recouv.re- ment fibreux feutré, et constitué par un fil boudineur et un fil de revêtement. Par l'utilisation d'un fil boudineur, donc d'un fil non tordu au lieu d'un fil fin, c'est à dire fortement tordu, la couche qui se trouve en-dessous de la surface de revê- tement feutrée et par conséquent l'ensemble de la surface 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de la matière de revêtement est beaucoup plus souple que la matière décrite en premier lieu sans que sa résistance fut amoindrie.

   La hauteur et l'épaisseur de feutrage dans une telle matière pour doublures est également beaucoup plus uniforme. Plus spécialement grâce à l'utilisation d'un fil boudineur, la surface feutrée de revêtement est beaucoup plus volumineuse que par l'utilisation d'un fil fin. 



   Cette nouvelle étoffe se laisse fabriquer selon l'in- vention sur le métier à tricot circulaire du type français, en menant le fil boudineur obtenu sur la carde à cylindres depuis celle-ci directement au métier circulaire à tricot, et dans celui-ci il est travaillé avec un fil de revêtement . en un tissu, lequel finalement est lainé de manière connue. 



  Le procédé, dans lequel par conséquent le fil boudineur est   présenté   au métier à tricot circulaire, est supérieur de loin aux procédés déjà connus rien que par la diminution considérable des processus individuels de travail et par le mode de travail plus rationnel qui en découle. Grâce au rac- courcissement du mode de travail, il y a de plus un ménagement considérable de la matière fibreuse travaillée et par consé- quent une augmentation de la valeur du produit final, ainsi qu'une diminution considérable des pertes en poids de la ma- tière de départ, car dans chaque phase du travail il se produit des pertes, or de cette manière il y a une diminution de la durée de travail, une diminution d'énergie et de matière. 



  Egalement, le lainage du tissu est rendu beaucoup plus simple, car les fibres sont retirées du fil boudineur plus lâche, et pour la formation de la couverture feutrée désirée de fibres seulement 2 à 3 passes de lainage seront nécessaires. Cette 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 économie considérable en passes de lainage simplifie encore' davantage le procédé et cela d'une manière considérable. 



   Lorsque la carde à cylindres et le métier circulaire à      tricot ne sont pas placés immédiatement l'un à côté de l'autre, ou ne peuvent pas être égalisés quant à la quantité      de fil boudineur livrée, ce fil boùdineur peut d'abord être bobiné depuis la carde à cylindres sur des galets et depuis   ceux-c   éventuellement après un rebobinage, il peut être alimenté dans le métier circulaire à tricot. Un rebobinage est effectué   si, l'on   désire avoir une alimentation plus grande en fil bobi- neur au métier circulaire à tricot. 



   Lorsque l'emplacement sur la carde à cylindres est réduit, le fil boudineur peut être déroulé des galets,   éventuellement   après un rebobinage d'abord dans des pots de filature et de ceux-ci il peut être conduit au métier circulaire à tricot. 



   Lorsque l'emplacement sur la carde à cylindres le permet, le fil boudineur individuel ne doit pas être d'abord enroulé sur les galets, mais peut être déroulé directement de la carde à cylindres, éventuellement au moyen d'un transport pneumatique, dans des pots de filature de construction usuelle, pour être ensuite conduit de ceux-ci jusqu'au métier circulaire à tricot. 



   Les pots remplis d'une manière ou l'autre de fil boudineur lâche sont placés ou disposés sur le métier circulaire à tricot. 



   Pour la réalisation pratique du procédé selon l'invention, le métier circulaire à tricot de type français qui est utilisé ici est muni de manière connue d'un dispositif pour l'introduc- tion du fil boudineur dans les aiguilles. Le travail des fils de revêtement ou de base reste inchangé par rapport aux pro- cédés connue jusqu'à présent. Le travail des fils de revêtement ' peut cependant être avantageusement adapté de manière appropriée, quant à l'introduction dans le métier circulaire à tricot, à la nature des fils boudineurs non filés qui sont utilisés pour cela, tandis que le processus de tricotage est lui-même réalisé d'une manière connue. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Pour faciliter l'introduction du fil boudineur volumineux il est avantageux que dans le métier circulaire à tricot de type français selon l'invention, la roue   dali-   mentation soit placée, lors du travail de fil filé, plus profondément par rapport à sa position normale, et notamment si profondément qu'elle presse avec ses dents les aiguilles de travail suffisamment loin vers le bas pour laisser assez de place pour l'introduction du fil boudineur. 



   L'introduction du fil boudineur peut de plus être encore améliorée en prévoyant une roue servant à l'introduction avec frottement du fil boudineur entre les aiguilles de travail, par exemple une roue avec une garniture en caoutchouc ayant un profil approprié, ou bien une roue à brosses formée de manière appropriée et/ou un organe d'introduction d'air com- primé dirigé avec force. 



   Afin d'éviter lors de son introduction dans le métier circulaire à tricot, que le fil boudineur volumineux ne perde son profil arrondi sur les parties prévues à cet effet, il est de plus avantageux pour obtenir un assemblage du fil boudineur lâche, que les oeillets ou autres organes analogues producteurs de frottement, servant au guidage du fil introduit lors du travail de fil filé, soient remplacés par des galets de guidage de rotation facile, polis lisses, ayant un profil à rainures en forme de U ou de V ou autres profils appropriés, sur lesquels le fil boudineur sera guidé vers le   dispositif   d'alimentation. 



   Afin d'éviter encore davantage que le fil boudineur lâche dans sa course sur les aiguilles de l'organe servant à éviter la rupture du fil, ne se   défibre   sur celles-ci, en se feutrant ainsi, ce qui entraînerait des ruptures fréquentes de fil, on peut selon un mode de réalisation de l'invention qui est 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 particulièrement avantageux, munir les aiguilles de l'organe supprimant les ruptures de fil avec un galet palpeur de rota- tion aisée, poli lisse, ayant un profil à rainures en forme de U ou de V, ou autre profil analogue, sur lequel passe le fil boudineur. 



   Enfin, lors de l'introduction du fil, pour défaire des boucles ou mailles qui auraient pu se former, ou bien supprimer d'autres irrégularités, on prévoit de manière appropriée à l'entrée du fil boudineur un ou plusieurs oeillets par lesquels passe ce fil boudineur dans le métier circulaire à tricot.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Fabrics are known having a felted surface consisting of a fabric formed from a fine yarn, therefore a high twist yarn, that is to say woven and possibly twisted, with a thin and solid covering yarn, and which is woolen according to the process for the manufacture of hosiery with felted surface.

   It is known to manufacture such fabrics in such a way that the extruder yarn obtained on the roll card, in which the clumps of fibers are worked into a fine web, which

 <Desc / Clms Page number 2>

 after division into narrow strips of threads without twisting and without appreciable tensile strength, is added to the extruder wire first in the form of spools in the form of discs on a wooden cylinder, called "twist wire, and this coil it is unwound on a spinning machine and
Selfactor or ring, / is twisted tightly into a strong wire;

     this wire is wound in the spinning machine on cylinders, called spindles and the wire thus spun is, in order to provide a longer length of wire, wound in a crossed manner by rollers by means of a crossed wire winder , and from it it is fed into the circular knitting loom. In the circular knitting loom, the spun or fine yarn is worked with a fabric covering yarn, which, optionally after a washing process, is then wooled for about 12 to 15 wool passes and thus receives a felted fibrous surface. .



   These known fabrics have the disadvantage that, despite the many passes / woolen, in that there remains a relatively hard layer caused by the fine yarn below the felted surface; they do not have the desired flexibility for materials. serving as a liner.



  Also, these substances do not have a sufficiently uniform height and thickness of felting. Not only by the yarn material employed, these drawbacks are also produced by the complicated manufacturing process, in which the extruding yarns are first spun, of which strongly twisted, and then in the woolen process. again freed from their strong twist and are removed from the wire to form the desired twist. The numerous working modes make the process relatively 'rational, causing considerable weight losses of the substance of

 <Desc / Clms Page number 3>

 starting, and exert an unfavorable effect on the fibrous material and thus on the quality of the end product.



   Attempts have already been made to partially avoid these drawbacks and to simplify the process, or at least certain phases thereof. For example, a circular knitting machine connected to a card is known, in which the carded loose fibers, including the skein of fibers, are removed from the roll card by means of a feed brush and are introduced. for the production of a felted surface, in the hooks of the knitting needles. A device has also already been proposed for the manufacture of hosiery having a felted coating, on a circular knitting machine of the French type, where the skein of fibers is transported from a cylinder provided with a carding lining on the needles. of circular knitting loom.

   These simplified processes and the devices which are employed for their realization, in which consequently the loose fibers are admitted in the circular knitting loom, have however proved to be unsatisfactory and in particular because the fabrics produced in this way have a felted surface. very uneven upper.



   The present invention, on the contrary, shows an entirely different, much simpler route, and completely avoids the drawbacks mentioned above. The material according to the invention consists of a woolen fabric formed in accordance with the knitwear manufacturing method to give a felted fibrous cover, and consisting of a coil yarn and a cover yarn. By the use of an extruder yarn, therefore of an untwisted yarn instead of a fine yarn, that is to say strongly twisted, the layer which is located below the felted covering surface and therefore the entire surface

 <Desc / Clms Page number 4>

 of the coating material is much softer than the material described in the first place without its strength being reduced.

   The height and thickness of the felting in such a lining material is also much more uniform. More especially by the use of an extruder yarn, the felted coating surface is much larger than by the use of a fine yarn.



   This new fabric can be manufactured according to the invention on the circular knitting loom of the French type, by leading the extruding yarn obtained on the cylinder card from the latter directly to the circular knitting loom, and therein it is worked with a coating thread. in a fabric, which finally is woolen in a known manner.



  The process, in which therefore the extruder yarn is presented to the circular knitting loom, is far superior to the already known processes only by the considerable decrease in individual working processes and the more rational mode of working which results from it. Thanks to the shortening of the working mode, there is also a considerable saving of the fibrous material worked and consequently an increase in the value of the final product, as well as a considerable reduction in the weight losses of the ma - starting point, because in each phase of the work there are losses, but in this way there is a reduction in the working time, a reduction in energy and material.



  Also, the woolen fabric is made much simpler, as the fibers are removed from the looser roll yarn, and for the formation of the desired felted blanket of fibers only 2 to 3 passes of the wool will be required. This

 <Desc / Clms Page number 5>

 Considerable saving in woolen passes further simplifies the process and this in a considerable way.



   When the cylinder card and the circular knitting machine are not placed immediately next to each other, or cannot be matched as to the amount of extruder yarn delivered, this beating yarn can first be wound up. from the roller card onto rollers and from them possibly after rewinding, it can be fed into the circular knitting machine. Rewinding is performed if it is desired to have a larger supply of winding yarn to the circular knitting machine.



   When the location on the roll card is reduced, the extruder yarn can be unwound from the rollers, optionally after rewinding first in spinning pots and from these it can be fed to the circular knitting machine.



   When the location on the roll card allows, the individual extruder wire should not first be wound on the rollers, but can be unwound directly from the roll card, possibly by means of pneumatic transport, in spinning pots of customary construction, in order to then be led from them to the circular knitting loom.



   The pots somehow filled with loose filament yarn are placed or laid out on the circular knitting machine.



   For the practical implementation of the process according to the invention, the circular knitting loom of the French type which is used here is provided in a known manner with a device for introducing the extruder yarn into the needles. The working of the coating or base yarns remains unchanged with respect to the processes known hitherto. The working of the covering yarns can however be suitably suitably adapted, as to the introduction into the circular knitting loom, to the nature of the unspun twist yarns which are used for it, while the knitting process is itself. -even carried out in a known manner.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   To facilitate the introduction of the voluminous extruder yarn, it is advantageous that in the circular knitting loom of the French type according to the invention, the feed wheel is placed, during the working of the spun yarn, more deeply than its normal position. , and in particular so deeply that it presses the working needles with its teeth sufficiently far down to leave enough room for the introduction of the extruder thread.



   The insertion of the extruder wire can furthermore be further improved by providing a wheel serving for the frictionless introduction of the extruder wire between the working needles, for example a wheel with a rubber lining having a suitable profile, or else a wheel appropriately formed brushes and / or a forcefully directed compressed air introduction member.



   In order to prevent, when it is introduced into the circular knitting loom, that the bulky extruder yarn does not lose its rounded profile on the parts provided for this purpose, it is more advantageous to obtain an assembly of the loose extruder yarn, that the eyelets or other similar friction-producing members, serving to guide the yarn introduced during the working of the spun yarn, be replaced by easily rotating guide rollers, polished smooth, having a profile with U or V-shaped grooves or other profiles suitable, on which the extruder wire will be guided to the feeder.



   In order to further prevent the extruder yarn from slacking in its course on the needles of the organ serving to prevent the breaking of the yarn, from being de-fiber on these, thus felting itself, which would cause frequent breaks of the yarn , according to an embodiment of the invention which is

 <Desc / Clms Page number 7>

 particularly advantageous, to provide the needles of the member suppressing wire breaks with an easily rotating feeler roller, polished smooth, having a profile with U- or V-shaped grooves, or other similar profile, over which the extruder wire.



   Finally, during the introduction of the thread, in order to undo any loops or stitches which might have formed, or else to remove other irregularities, one or more eyelets are provided at the entry of the extruder thread in an appropriate manner. twist yarn in the circular knitting machine.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS OU RESUME. CLAIMS OR SUMMARY. 1. Etoffe à surface feutrée, caractérisée en ce qu'elle consiste en un tissu lainé par le procédé de tricotage et formé d'un fil boudineur et d'un fil de revêtement. 1. Fabric with felted surface, characterized in that it consists of a fabric woolen by the knitting process and formed of a coil yarn and a coating yarn. 2. Procédé pour la fabrication d'étoffes selon la reven- dication 1 sur le métier circulaire à tricot du type français, caractérisé en ce que le fil boudineur obtenu sur la carde à cylindres est conduit de celle-ci directement au métier cir- culaire à tricot, et est travaillé dans celui-ci avec un fil de revêtement en un tissu qui est ensuite lainé d'une manière connue en soi. 2. Method for the manufacture of fabrics according to claim 1 on the circular knitting loom of the French type, characterized in that the extruding yarn obtained on the roll card is fed from the latter directly to the circular loom. knitting, and is worked therein with a covering yarn of a fabric which is then woolen in a manner known per se. 3. Procédé selon la revendication 2, caractérisé en ce que le fil boudineur est bobiné de la carde à cylindres d'abord sur des galets et depuis ceux-ci, éventuellement après un rebo- binage, il est conduit au métier circulaire à tricot. 3. Method according to claim 2, characterized in that the extruder yarn is wound from the roll card first onto rollers and from these, optionally after rewinding, it is fed to the circular knitting loom. 4. Procédé selon la revendication 3, caractérisé en ce que le fil boudineur est débobiné des galets, éventuellement après un rebobinage, d'abord dans des pots de filage, et de <Desc/Clms Page number 8> ceux-ci il est conduit au métier circulaire à tricot. 4. Method according to claim 3, characterized in that the extruder wire is unwound from the rollers, optionally after rewinding, first in spinning pots, and <Desc / Clms Page number 8> these it is led to the circular knitting loom. 5. Procédé selon la revendication 2, caractérisé en ce que le fil boudineur est transporté de la carde à cy- lindres, par exemple au moyen de dispositifs pneumatiques, d'abord dans des pots à filer et ensuite de ceux-ci au métier circulaire à tricot. 5. Method according to claim 2, characterized in that the extruder yarn is transported from the roller card, for example by means of pneumatic devices, first into spinning pots and then from these to the circular loom. knitting. 6. Métier circulaire à tricot du type français pour la réalisation du procédé selon l'une quelconque des re- vendications 2 à 5, avec un dispositif pour l'introduction du fil boudineur dans les aiguilles, caractérisé en ce que la roue d'alimentation est placée plus profondément que la position normale utilisée pour le travail de filés, et no- tamment si profondément qu'avec ses dents elle pousse les aiguilles de travail suffisamment bas pour laisser assez de place pour l'introduction du fil boudineur. 6. Circular knitting machine of the French type for carrying out the process according to any one of claims 2 to 5, with a device for introducing the extruding yarn into the needles, characterized in that the feed wheel is placed deeper than the normal position used for working yarns, and especially so deep that with its teeth it pushes the working needles low enough to leave enough room for the insertion of the extruder thread. 7. Métier circulaire à tricot du type français selon la revendication 6, caractérisé en ce qu'on prévoit une roue servant à l'introduction avec frottement du fil bou- dineur entre les aiguilles de travail, par exemple une roue ayant une garniture en caoutchouc d'un profil approprié, ou une roue à brosses formée de manière appropriée et/ou un organe d'admission d'air comprimé avec un jet d'air comprimé dirigé avec force. 7. Circular knitting machine of the French type according to claim 6, characterized in that there is provided a wheel serving for the introduction with friction of the spinner yarn between the working needles, for example a wheel having a rubber lining. of a suitable profile, or a suitably shaped brush wheel and / or a compressed air intake member with a forcefully directed compressed air jet. 8. Métier circulaire à tricot du type français selon la revendication 6 ou 7, caractérisé en ce que les oeillets ou autres organes producteurs de frottement servant au gui- dage du fil alimenté lors du travail des filés sont remplacés .par des galets de guidage de rotation aisée, polis lisses, ayant des profils à rainures en U ou en V ou autres profils appropriés, et sur ces galets le fil boudineur est guidé vers le dispositif d'alimentation. <Desc/Clms Page number 9> 8. Circular knitting loom of the French type according to claim 6 or 7, characterized in that the eyelets or other friction-producing members used to guide the yarn fed during the working of the yarns are replaced by guide rollers of the yarn. easy to rotate, smooth polished, having U- or V-groove profiles or other suitable profiles, and on these rollers the extruder wire is guided to the feeder. <Desc / Clms Page number 9> 9. Métier circulaire à tricot du type français selon l'une quelconque des revendications 6 à 8, caractérisé en ce que les aiguilles de l'organe servant à supprimer les ruptures de fil sont munies d'un galet de palpage de rota- tion aisée, poli lisse, présentant des rainures ayant un profil en U ou en V, ou autre profil analogue sur lequel le fil boudineur avance. 9. Circular knitting machine of the French type according to any one of claims 6 to 8, characterized in that the needles of the member serving to suppress yarn breaks are provided with a feeler roller of easy rotation. , smooth polished, having grooves having a U or V profile, or other similar profile on which the extruder wire advances. 10. Métier circulaire à tricot du type français selon l'une quelconque des revendications 6 à 9, caractérisé en à ce que/l'entrée du fil boudineur se trouvent prévus un ou plusieurs oeillets servant au guidage de ce fil boudineur. 10. Circular knitting loom of the French type according to any one of claims 6 to 9, characterized in that / the entry of the extruder yarn are provided one or more eyelets serving to guide this extruder yarn. 11. Procédé pour la fabrication d'étoffes à surface feutrée, substantiellement comme décrit. 11. A process for the manufacture of felted surface fabrics, substantially as described. 12. Etoffe obtenue par le procédé décrit et revendiqué. 12. Fabric obtained by the process described and claimed.
BE556836D BE556836A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE556836A true BE556836A (en)

Family

ID=180476

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE556836D BE556836A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE556836A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN107849754B (en) Yarn core for elastic yarn, elastic composite yarn, textile and device and method for manufacturing said elastic yarn
CN1966793B (en) Method for producing single beam for cotton and rayon end-to-end fabric
FR2673202A1 (en) THERMOFIX RETURNS TO SYNTHETIC MONOFILAMENTS.
HU184086B (en) Apparatus for spinning textile fibres
EP0098230B1 (en) Method and device for manufacturing core yarns of staple fibres
BE556836A (en)
FR2668176A1 (en) Thread-bound filiform structure comprising metal fibres
CN210151288U (en) Graphene blended yarn
US1959142A (en) Manufacture of yarns
CN216514378U (en) Composite chemical fiber filament
KR102346387B1 (en) Method for manufacturing covering yarn having pp effect yarn yarn
BE381330A (en)
BE437169A (en)
BE366362A (en)
BE356959A (en)
JPS58144131A (en) Preparation of bound spun yarn
JPS6346174B2 (en)
BE450562A (en)
CH321472A (en) Process for manufacturing a crepe yarn and yarn obtained by this process
CH185908A (en) Process for converting continuous filaments directly into a yarn containing roving fibers, apparatus for carrying out this process, and yarn obtained by means of this process.
BE444212A (en)
BE467072A (en)
BE408026A (en)
BE571934A (en)
JPH0140129B2 (en)