BE555258A - - Google Patents

Info

Publication number
BE555258A
BE555258A BE555258DA BE555258A BE 555258 A BE555258 A BE 555258A BE 555258D A BE555258D A BE 555258DA BE 555258 A BE555258 A BE 555258A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
vacuum
pressure
outer casing
duct
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE555258A publication Critical patent/BE555258A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K17/00Safety valves; Equalising valves, e.g. pressure relief valves
    • F16K17/18Safety valves; Equalising valves, e.g. pressure relief valves opening on surplus pressure on either side
    • F16K17/19Equalising valves predominantly for tanks
    • F16K17/194Equalising valves predominantly for tanks weight-loaded

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Details Of Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à une soupa- pe pour pression et vide, comme on les utilise, par exem- ple, pour des récipients contenant des liquides volatils ou pour des enceintes closes, afin de maintenir ces réci- pients, ou enceintes, normalement fermés par rapport à   @   l'air et pour n'établir une communication d'égalisation      de la pression que lors d'un dépassement d'une surpres- sion déterminje ou d'une dépression donnée. 



   Les soupapes de   ce,-genre   pour la pression et le vide se composent, en général, d'un corps dans lequel sont montés, l'un au-dessus de   l'autre-,   un   obturateur,..ou   clapet, pour la pression et un obturateur,.ou clapet, pour le vide, et qui est muni de canaux pour communiquer, d'une part, avec un. ou plusieurs récipients ou enceintes,   et:,   d'autre part, avec l'atmosphère.      



   On connaît une soupape de ce genre pour pres- sion et vides dans laquelle le filtre nécessaire ou plu- sieurs filtres'sont montés sur le corps même de la sou- pape, et,comme il faut qu'ils soient protégés contre les   protections   d'eau et les détériorations, et notamment aus- si-contre. ,les applications de peinture, on a proposé      d'utiliser autour du corps une cloche spéciale de protec- tion qui, pour rendre les filtres accessibles en vue du nettoyage, est montée de façon amovible sur ledit corps. 



  Cette disposition a conduit à des constructions qui 'sont à la fois d'une manipulation malaisée et relativement coûteuses, parce que la cloche qui se présente sous la forme d'un organe séparé conduit à une mauvaise   utilisa-   tion de l'espace, et, par conséquent aussi, à une con- sommation de matières relativement grande. 



    D'après la présente invention, on obtient, à   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'égard des difficultés précitées, une amélioration par le fait que le corps de la soupape comporte une envelop- pe extérieure venue d'une seule pièce avec ledit corps, et qui constitue, sur une partie de son pourtour, une chemise de   protection   pour   l'entrée   du vide et,   le.     cas   échéant, pour la sortie de la pression, et, sur une autre partie de son pourtour, la paroi extérieure des conduits de contournement nécessaires dans la soupape.

   Avec cette, exécution, on obtient les circuits de circulation néces- saires dans la soupape avec un minimum de consommation de matières, et   l'on   évite en même temps les inconvénients' de construction et d'utilisation d'une cloche spéciale de protection. L'exécution pratique peut, avec avantage, être telle que l'enveloppe extérieure forme la paroi ex- térieure d'une enceinte annulaire entourant les clapets, et divisée par des parois transversales radiales en un ou plusieurs conduits d'entrée pour le vide et un ou plu- sieurs' canaux de circulation. 



   La façon dont on utilise la section de passage entourée de l'enveloppe extérieure pour les différents circuits de circulation dépend de ce que c'est le clapet pour la pression qui se trouve dans le haut ou, au con- traire, le clapet pour le vide. Pour cela, l'invention prévoit des exécutions de   dét&ils,   tout comme pour la fixation du ou des filtres, soit à un organe amovible rapparié à l'intérieur du corps de   1&   soupape, soit, au contraire,- à l'extérieur sur ledit corps et à   l'extrémi..   té inférieure de   lrenveloppe   extérieure. 



   L'invention va être décrite de façon plus dé- taillée ci-après en regard des dessins annexés, dans les- quels : te   -'la   figure 1 est une coupe verticale   d'une   première forme d'exécution d'une soupape pour pression et      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 vide selon l'invention; - la figure 2 est une coupe horizontale le long de la ligne II-II de la figure 1; - les figures 3 à 5 représentent trois autres formes d'exécution, en des coupes verticales. 



   Dans toutes les figures, les éléments qui se correspondent sont désignés par les mêmes signes de référence, mais avec adjonction de différentes lettres de caractérisation. 



   Dans la forme d'exécution des figures 1 et 2, la soup&pe pour pression et vide comprend un corps venu de fonderie d'une seule pièce et composé essentiellement d'une enveloppe cylindrique extérieure 1, un peu arrondie dans le haut, et à l'intérieur de laquelle sont prévues une cloison transversale horizontale et supérieure 2, une cloison transversale horizontale et inférieure 3, une paroi 4 semi-cylindrique reliant les deux cloisons transversales 2 et 3, et une paroi semi-cylindrique 5 en dessous de la cloison 3. Dans le bas., le corps de la soupape présente une tubulure 6 de raccordement à un récipient, pour la liaison de la soupape avec un réservoir ou une enceinte qu'il s'agit de fermer par rapport à l'atmosphère à l'aide de ladite soupape, mais en permettant une égalisation des pressions.

   A partir de l'extrémité inférieure du corps de la soupape s'étendent, jusqu'à la cloison de séparation horizontale et supérieure 2, deux cloisons de séparation 7   et 8   radiales, placées dia-   métralement   l'une par rapport à l'autre, qui vont de l'enveloppe extérieure 1 jusqu'aux parois cylindriques 4 et 5 et qui se raccordent à ces dernières. Sur une moitié du pourtour du corps de la soupape, à savoir à gauche dans les figures 1 et 2, l'enveloppe extérieure 1 est reliée, à son extrémité inférieure, par une paroi conique 9, di- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   rectement   à la tubulure 6 de raccordement avec le récipient.

   Sur l'autre moitié 'du pourtour du corps, l'enveloppe extérieure est libre à son extrémité inférieure; en revanche c'est la paroi cylindrique 5 qui est reliée à la tubulure 6 par une paroi conique 10 qui se raccorde aux cloisons transversales radiales 7 et 8. La cloison transversale horizontale inférieure 3 ne recouvre que. l'espace cylindrique- délimité par les deux parois 4 et 5. Il en est de même dans la moitié gauche du corps de la soupape pour la cloison transversale et horizontale supérieure 2, avec cette différence que cette dernière ne s'étend pas tout à fait, dans la moitié de droite dudit corps, jusqu'à l'enveloppe extérieure 1. On a désigné par 50 une nervure/d'appui entre l'enveloppe extérieure et la paroi cylindrique   4.   



   Dans une ouverture circulaire ménagée dans la cloison 3 se trouve un anneau 11 qui forme le siège de l'obturateur, ou clapet 12 pour la pression. Celui-ci est muni de nervures ou ailettes 13 qui sont guidées le long de la face intérieure de l'anneau 11. L'anneau 11 constitue, en outre, à l'extérieur d'une partie intérieure saillante 14 de son bord, un siège pour l'extrémité inférieure d'une pièce cylindrique 15, rapportée à l'intérieur de la soupape, vissée dans une ouverture ménagée dans la cloison 2, et constituant à son extrémité supérieure le siège du clapet pour le vide 16. Celui-ci est muni de nervures ou ailettes 17 qui sont guidées le long de la paroi intérieure de la pièce 15 rapportée dans   la   soupape. Le corps de la soupapeest fermé dans le haut par un couvercle amovible 18.

   Le clapet de pression 12 et le clapet pour le vide 16 portent chacun un goujon de guidage 19 et 20, respectivement, lesquels sont guidés dans des doigts creux 21 ot 22,respectivement, prévus 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sur le clapet à vide 16 et le couvercle 18, respectivement. 



   L'organe cylindrique 15,rapporté à l'intérieur, présente ae grandes ouvertures de passage 23 qui sont recouvertes d'un filtre ou tamis   24.   



   Ainsi qu'on le voit, l'espace situé en dessous du clapet de pression 12 communique directement avec le raccord 6, tandis que l'espace situé au-dessus du clapet à vide 16 communique avec le raccord 6 par   l'intermédiai-   re d'un canal de contournement 25 formé entre l'enveloppe extérieure 1 et la paroi cylindrique   4.   L'espace compris entre le clapet de pression et le clapet à vide communique à travers le filtre 24 et à traversun canal 26, réalisé entre l'enveloppe extérieure et la paroi cylindrique 5, avec l'atmosphère. Ce canal sert donc aussi bien à la sortie de la pression qu'à l'entrée en cas de vide, l'enveloppe extérieure servant pour les deux d'enveloppe de pritection mettant le filtre et les clapets à l'abri de la pénétration des projections d'eau, de la peinture,etc... 



   Pour rendre les clapets accessibles, il suffit simplement d'enlever le couvercle 18, à la suite de quoi on dévissé aussi, si on le désire, la pièce 15 entière rapportée à l'intérieur et qu'on peut retirer à travers l'ouverture du couvercle, par exemple pour nettoyer ou remplacer le filtre   24.   



   Dans la forme d'exécution selon la figure 3, le clapet de pression 12a se trouve dans le haut et le clapet à vide 16adans le bas. La pièce 15a rapportée à l'intérieur est alors vissée dans le bas, dans la cloison transversale inférieure 3a et présente dans le haut un épaulement 27 qui s'applique contre la cloison transversale supérieure 2a. Les sièges pour le clapet à pre   .;;ion   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 12a et le clapet à vide l6a ainsi que les surfaces de guidage pour les ailettes 13a et 17a sont réalisés direc- tement sur la pièce rapportée à l'intérieur. Dans le      haut, la pièce 15 rapportée à l'intérieur porte des oreil-      les 29 pour l'engagement d'un outil servait à dévisser cette pièce. 



   Dans   cette/forme   d'exécution, l'espace situé en dessous du clapet l6a pour le vide est séparé par une cloison transversale supplémentaire 30 du raccord allant au récipient, tandis que l'espace compris entre le cla- pet 12a pour la pression et le clapet 16a pour le vide communique avec la tubulure de raccordement au récipient au moyen d'un conduit de contournement 31 réalisé dans la moitié de droite du corps de la soupape. Dans la moitié de gauche de ce corps, on a réalisé, à l'intérieur de l'enveloppe extérieure 1, un conduit semi-circulaire 32 ouvert vers le bas, qui fait communiquer avec l'atmosphè- re aussi bien l'espace situé en-dessous du clapet 16a pour le vide que l'espace situé au-dessus du.clapet 12a pour la pression, et sert, par conséquent, de conduit combiné pour la sortie de la pression et pour l'entrée en cas de vide.

   Ainsi qu'on le voit, l'espace annulaire qui entou- re les clapets est donc divisé dans ce cas, à l'intérieur de l'enveloppe extérieure, en deux espaces semi-circulai- res, tout comme dans les figures 1 et 2, sauf qu'on utili- se les sections de pussage ainsi formées pour des cir- cuits de circulation un peu différents. La division représentée pour l'ensemble de la section de passage est considérée comme particulièrement avantageuse', mais, dans le cadre de la présente invention, la division pourrait également se fiare d'une autre manière. 



   La forme d'exécution selon la figure 4 corres- pond sensiblement à   celle   de la figure 3, étant donné que, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 dans ce mode de réalisation également, le clapet 16b pour le vide est dans le bas et le   clapet 12b   pour la pression dans le haut. L'espace situé au-dessus du clapet 12b pour la pression n'est toutefois plus en communication avec le canal 32b ; il est au contraire mis en communication avec un canal de sortie spécial 49 raccordé à l'extrémité supérieure du corps de la soupape. Comme représenté, ce canal de sortie peut être exécuté sous la forme d'une tubulure de raccordement pour un tuyau, tubulure par laquelle on peut assurer le raccordement avec un tuyau d'échappement, comme cela est souvent désiré, par exemple dans les installations minières.

   En variante, les sorties 49 d'un certain nombre de soupapes pour pression et vide peuvent être reliées à un coffre collecteur commun disposé transversalement, comme cela est souvent désiré par exemple dans les installations des bateauxciternes. 



   Pour montrer les possibilités de fixation d'autres filtres, la pièce rapportée à l'intérieur 15b est représentée dans cette figure avec un prolongement supérieur 33 et un prolongement inférieur 34 qui portent chacun un filtre, 35 et 36 respectivement. Les pièces 33, 15b et   34   peuvent être prévues chacune séparément ou dans n'importe quelle combinaison désirée, suivant le genre de l'effet de filtrage désiré ou de l'effet de protection, ou à la fois de l'effet de filtrage et de l'effet de protection, par exemple de protection contre les flammes. 



   Dans la figure 5 sont représentées encore d'autres possibilités de fixation de filtres, l'exécution du corps de la soupape correspondant d'ailleurs à celle de la figure 3, à la seule exception que la pièce 15a, rapportée à l'intérieur, a été supprimée et que les sièges 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 du clapet 12c pour la pression et du clapet l6c pour le vide sont, en revanche, réalisés directement dans les cloisons transversales 2c et 3c,.et que, d'autre part, le .clapet l6c pour le vide n'a pas d'ailettes de guidage, mais présente un goujon inférieur   37   de guidage qui est guidé dans un   moye   creux 38 prévu à cet effet dans la cloison transversale 30c. 



   Autour de la partie inférieure rétrécie 6c, du corps de la soupape, est disposé un anneau représenté sur le dessin, à gauche et à droite, par deux formes d'exécution différentes 39 et 39'. Cet anneau est vissé sur un pas de vis 40 à l'extrémité inférieure de l'enveloppe extérieure 1. Dans la partie gauche, on a monté dans l'anneau un filtre de bronze 51 placé obliquement. 



  Comme ce filtre a, en raison de sa position oblique, une extension superficielle plus grande que la section du conduit 32c, il-suffit qu'il s'étende simplement sur la même partie du pourtour de l'enveloppe que le-canal 32c pour fournir, malgré sa résistance au courant de circulation, la même section efficace de passage que ce dernier. 



   Sur le côté droit, on a représenté le montage d'un filtre 41 er. maillechort, comme on l'utilise, par exemple, dans les avions. Dans cette construction, on n'obtient pas d'augmentation de la section, comme cela se produisait avec le filtre en bronze. C'est pourquoi le filtre 41 doit s'étendre, de préférence, sur tout, le pourtour du corps de la soupape. L'anneau   39'   est exécuté,  pour   cette raison, de facon qu'entre ledit anneau et le corps de la soupape se forme un conduit 42 faisant tout le tour   dadit   corps et qui, dans la région du conduit, communique directement avec ce dernier.

   Dans les deux formes d'exécution,   l'nnneau   39 ou 39'est exécuté de façon à   protéger   le filtre   contro   un contact involon- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 taire et un traitement comme, par exemple, l'application d'une couche de peinture. Quand on détache l'anneau 39 ou 39' et   qu'on   le fait passer sur la partie rétrécie 6c du corps de la soupape, on a accès aux filtres. 



   En-dessous d'un épaulement 43 sur la tige 37 est prévu un levier 44 de soulèvement de la soupape, dont le tourillon 45 passe à travers la partie de l'espace annulaire formé à l'intérieur de l'enveloppe extérieure le qui sert à l'entrée dans le cas du vide (et également, dans la forme d'exécution représentée, de sortie en cas de pression), et porte à l'extérieur de l'enveloppe extérieure lc un bras de manoeuvre   46.   



   Les modes de fixation des filtres représentés dans les différentes formes d'exécution, les chemins suivis par les conduits ou canaux et les autres détails peuvent être combinés entre eux sous n'importe quelle forme. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a pressure and vacuum valve, as used, for example, for containers containing volatile liquids or for enclosures closed, in order to maintain such containers, or enclosures, normally. closed with respect to air and to establish pressure equalization communication only when a determined overpressure or a given depression is exceeded.



   The valves of this kind for pressure and vacuum consist, in general, of a body in which are mounted, one above the other, a shutter, .. or valve, for the pressure and a shutter, .or valve, for the vacuum, and which is provided with channels to communicate, on the one hand, with a. or more receptacles or enclosures, and :, on the other hand, with the atmosphere.



   A valve of this kind is known for pressure and vacuum in which the necessary filter or several filters are mounted on the body of the valve itself, and, since it is necessary that they be protected against the protections of the valve. water and deterioration, and especially against it. , paint applications, it has been proposed to use around the body a special protective cover which, in order to make the filters accessible for cleaning, is removably mounted on said body.



  This arrangement has led to constructions which are both difficult to handle and relatively expensive, because the bell which is in the form of a separate organ leads to a misuse of space, and therefore also to a relatively large material consumption.



    According to the present invention, one obtains, at

 <Desc / Clms Page number 2>

 With regard to the aforementioned difficulties, an improvement by the fact that the body of the valve comprises an outer casing formed in one piece with said body, and which constitutes, over part of its periphery, a protective jacket for the entry of the void and, the. where appropriate, for the release of the pressure, and, on another part of its periphery, the outer wall of the necessary bypass ducts in the valve.

   With this execution, the necessary circulation circuits in the valve are obtained with a minimum consumption of materials, and at the same time the drawbacks of construction and use of a special protective cover are avoided. The practical execution can advantageously be such that the outer casing forms the outer wall of an annular enclosure surrounding the valves, and divided by radial transverse walls into one or more inlet ducts for the vacuum and one or more circulation channels.



   The way in which the passage section surrounded by the outer casing is used for the various circulation circuits depends on whether it is the valve for the pressure which is located at the top or, on the contrary, the valve for the pressure. empty. For this, the invention provides for executions of det & they, just as for the attachment of the filter (s), either to a removeable member matched inside the body of the valve, or, on the contrary, - outside on said body and at the lower end of the outer shell.



   The invention will be described in more detail below with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is a vertical section of a first embodiment of a pressure valve. and

 <Desc / Clms Page number 3>

 vacuum according to the invention; - Figure 2 is a horizontal section along the line II-II of Figure 1; - Figures 3 to 5 show three other embodiments, in vertical sections.



   In all the figures, the elements which correspond to each other are designated by the same reference signs, but with the addition of different letters of characterization.



   In the embodiment of Figures 1 and 2, the valve for pressure and vacuum comprises a body from a single piece foundry and composed essentially of an outer cylindrical casing 1, slightly rounded at the top, and at the bottom. 'inside which are provided a horizontal and upper transverse partition 2, a horizontal and lower transverse partition 3, a semi-cylindrical wall 4 connecting the two transverse partitions 2 and 3, and a semi-cylindrical wall 5 below the partition 3 At the bottom, the body of the valve has a pipe 6 for connection to a receptacle, for the connection of the valve with a reservoir or an enclosure which has to be closed with respect to the atmosphere at the bottom. using said valve, but allowing pressure equalization.

   From the lower end of the valve body extend, up to the horizontal and upper partition wall 2, two radial partition walls 7 and 8, placed diametrically with respect to each other. , which go from the outer casing 1 to the cylindrical walls 4 and 5 and which are connected to the latter. On one half of the perimeter of the valve body, namely on the left in Figures 1 and 2, the outer casing 1 is connected, at its lower end, by a conical wall 9, di-

 <Desc / Clms Page number 4>

   directly to the tubing 6 for connection with the receptacle.

   On the other half of the perimeter of the body, the outer envelope is free at its lower end; on the other hand, it is the cylindrical wall 5 which is connected to the pipe 6 by a conical wall 10 which connects to the radial transverse partitions 7 and 8. The lower horizontal transverse partition 3 only covers. the cylindrical space delimited by the two walls 4 and 5. It is the same in the left half of the valve body for the upper transverse and horizontal partition 2, with the difference that the latter does not extend all the way to made, in the right half of said body, up to the outer casing 1. 50 denotes a rib / support between the outer casing and the cylindrical wall 4.



   In a circular opening formed in the partition 3 is a ring 11 which forms the seat of the shutter, or valve 12 for the pressure. The latter is provided with ribs or fins 13 which are guided along the inner face of the ring 11. The ring 11 furthermore constitutes, on the outside of a projecting inner part 14 of its edge, a seat for the lower end of a cylindrical part 15, attached to the inside of the valve, screwed into an opening formed in the partition 2, and constituting at its upper end the seat of the valve for the vacuum 16. The latter is provided with ribs or fins 17 which are guided along the inner wall of the insert 15 in the valve. The valve body is closed at the top by a removable cover 18.

   The pressure valve 12 and the vacuum valve 16 each carry a guide pin 19 and 20, respectively, which are guided in hollow fingers 21 and 22, respectively, provided.

 <Desc / Clms Page number 5>

 on the vacuum valve 16 and the cover 18, respectively.



   The cylindrical member 15, attached to the inside, has ae large passage openings 23 which are covered with a filter or sieve 24.



   As can be seen, the space located below the pressure valve 12 communicates directly with the connector 6, while the space located above the vacuum valve 16 communicates with the connector 6 via the intermediary. a bypass channel 25 formed between the outer casing 1 and the cylindrical wall 4. The space between the pressure valve and the vacuum valve communicates through the filter 24 and through a channel 26, made between the outer shell and the cylindrical wall 5, with the atmosphere. This channel is therefore used both for the pressure outlet and the inlet in the event of a vacuum, the outer casing serving for both as a protective casing putting the filter and the valves away from the penetration of splashing water, paint, etc.



   To make the valves accessible, it suffices simply to remove the cover 18, after which one also unscrews, if desired, the entire part 15 inserted inside and which can be removed through the opening. cover, for example to clean or replace the filter 24.



   In the embodiment according to figure 3, the pressure valve 12a is at the top and the vacuum valve 16a at the bottom. The part 15a attached to the interior is then screwed at the bottom, into the lower transverse partition 3a and has a shoulder 27 at the top which is applied against the upper transverse partition 2a. The seats for the pre. ;; ion valve

 <Desc / Clms Page number 6>

 12a and the vacuum valve 16a as well as the guide surfaces for the fins 13a and 17a are made directly on the insert inside. At the top, the part 15 attached to the interior bears eyes 29 for engaging a tool, used to unscrew this part.



   In this embodiment, the space below the vacuum valve 16a is separated by an additional transverse partition 30 from the connector going to the container, while the space between the pressure valve 12a and the valve 16a for the vacuum communicates with the connection pipe to the container by means of a bypass duct 31 made in the right half of the valve body. In the left half of this body, there has been made, inside the outer casing 1, a semi-circular duct 32 open downwards, which communicates with the atmosphere as well the space situated below the valve 16a for the vacuum than the space above the valve 12a for the pressure, and therefore serves as a combined conduit for the outlet of the pressure and for the inlet in the event of a vacuum.

   As can be seen, the annular space which surrounds the valves is therefore divided in this case, inside the outer casing, into two semi-circular spaces, just as in Figures 1 and 2, except that the pussage sections thus formed are used for somewhat different circulation circuits. The division shown for the entire passage section is considered particularly advantageous, but within the scope of the present invention the division could also be made in another way.



   The embodiment according to FIG. 4 corresponds substantially to that of FIG. 3, given that,

 <Desc / Clms Page number 7>

 in this embodiment also, the valve 16b for the vacuum is at the bottom and the valve 12b for the pressure at the top. The space located above the valve 12b for the pressure is however no longer in communication with the channel 32b; on the contrary, it is placed in communication with a special outlet channel 49 connected to the upper end of the valve body. As shown, this outlet channel can be made in the form of a connecting piece for a pipe, through which the connection can be made with an exhaust pipe, as is often desired, for example in mining installations. .

   Alternatively, the outlets 49 of a number of pressure and vacuum valves may be connected to a common manifold box disposed transversely, as is often desired for example in tanker installations.



   To show the possibilities of fixing other filters, the part attached to the interior 15b is shown in this figure with an upper extension 33 and a lower extension 34 which each carry a filter, 35 and 36 respectively. Pieces 33, 15b and 34 may each be provided separately or in any desired combination, depending on the kind of filtering effect desired or protection effect, or both filtering effect and protective effect, for example flame protection.



   In figure 5 are shown still other possibilities of fixing filters, the execution of the body of the valve corresponding moreover to that of figure 3, with the only exception that the part 15a, attached to the inside, has been removed and the seats

 <Desc / Clms Page number 8>

 the valve 12c for the pressure and the valve l6c for the vacuum are, on the other hand, produced directly in the transverse partitions 2c and 3c,. and that, on the other hand, the .valve l6c for the vacuum has no guide fins, but has a lower guide pin 37 which is guided in a hollow hub 38 provided for this purpose in the transverse wall 30c.



   Around the narrowed lower part 6c of the valve body is arranged a ring shown in the drawing, on the left and on the right, by two different embodiments 39 and 39 '. This ring is screwed onto a thread 40 at the lower end of the outer casing 1. In the left part, a bronze filter 51 placed obliquely has been mounted in the ring.



  As this filter has, because of its oblique position, a surface extension greater than the section of the duct 32c, it suffices that it simply extends over the same part of the periphery of the envelope as the channel 32c to provide, despite its resistance to the circulating current, the same effective section of passage as the latter.



   On the right side, there is shown the assembly of a 41st filter. nickel silver, as used, for example, in airplanes. In this construction, we do not obtain an increase in the section, as happened with the bronze filter. This is why the filter 41 should preferably extend over the entire periphery of the valve body. The ring 39 'is, for this reason, executed in such a way that between the said ring and the body of the valve a duct 42 is formed which goes all around the said body and which, in the region of the duct, communicates directly with the latter. .

   In both embodiments, the ring 39 or 39 is executed so as to protect the filter against unintentional contact.

 <Desc / Clms Page number 9>

 silencing and treatment such as, for example, the application of a coat of paint. When you detach the ring 39 or 39 'and pass it over the narrowed part 6c of the valve body, you have access to the filters.



   Below a shoulder 43 on the rod 37 is provided a lever 44 for lifting the valve, the journal 45 of which passes through the part of the annular space formed inside the outer casing 1c which serves. at the inlet in the case of vacuum (and also, in the embodiment shown, at the outlet in the event of pressure), and carries outside the outer casing lc an operating arm 46.



   The modes of attachment of the filters shown in the various embodiments, the paths followed by the conduits or channels and the other details can be combined with each other in any form.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Soupape pour la pression et le vide, composée d'un corps à l'intérieur duquel sont montés, l'un au-dessus de l'autre, un obturateur, ou clapet, pour la pression et un obturateur, ou clapet, pour le vide, et qui est munie de conduits pour la mise en communication, d'une part, avec un ou plusieurs récipients ou une ou plusieurs enceintes et, d'autre part, avec l'atmosphère, soupape caractérisée par le fait que le corps de soupape comporte une enveloppe extérieure venue d'une seule pièce et qui, sur une partie de son pourtour, constitue une enveloppe de protection pour le conduitd'entrés pour lu vide et, le cas échéant, pour le conduit, de .'sorti pour la pression, ed, sur une surtre partis de son pourtour, CLAIMS 1. Valve for pressure and vacuum, composed of a body inside which are mounted, one above the other, a shutter, or valve, for the pressure and a shutter, or valve , for the vacuum, and which is provided with conduits for placing in communication, on the one hand, with one or more receptacles or one or more enclosures and, on the other hand, with the atmosphere, valve characterized in that the valve body comprises an outer casing made in one piece and which, over part of its periphery, constitutes a protective casing for the inlet duct for the vacuum and, where appropriate, for the duct, for. out for the squeeze, ed, on one more part of its perimeter, la paroi extérieure pour les conduite nécessiren de circulation dans la soupape. <Desc/Clms Page number 10> the outer wall for the pipes require circulation in the valve. <Desc / Clms Page number 10> 2. Soupape suivant la revendication 1, caractéri- sée par le fait que l'enveloppe extérieure forme la paroi extérieure d'un espace annulaire, entourant les obturateurs ou clapets, et divisé par des parois transversales radiales en un ou plusieurs conduits d'entrée pour le vide et un ou plusieurs conduits de circulation. 2. Valve according to claim 1, charac- terized in that the outer casing forms the outer wall of an annular space, surrounding the shutters or valves, and divided by radial transverse walls into one or more inlet conduits. for vacuum and one or more circulation ducts. 3. Soupape suivant la revendication 1 ou 2, caractérisée par le fait que le clapet pour la pression se trouve dans le bas,.et que l'espace situé en-dessous de ce clapet communique directement avec un raccord prévu sur le fond du corps de soup&pe pour le raccordement avec un récipient, tandis qu'un conduit de contournement exécuté selon la revendication 1 ou 2 conduit du raccord précité pour un récipient au côté supérieur du clapet pour le vide. 3. Valve according to claim 1 or 2, characterized in that the valve for the pressure is at the bottom,. And that the space located below this valve communicates directly with a connection provided on the bottom of the body valve for connection with a container, while a bypass duct executed according to claim 1 or 2 leads from the aforementioned connector for a container to the upper side of the vacuum valve. 4. Soupape suivant la revendication 1 ou 2, caractérisée par le fait que le clapet pour la pression est situé-dans le haut et que l'espace compris entre le clapet pour la pression et le clapet pour le vide est relié par un conduit de contournement exécuté selon la revendication 1 ou 2, avec un raccord prévu sur le fond du corps de la soupape pour le raccordement à un récipient, tandis que l'espace situé en-dessous du clapet pour le viae communique avec le conduit d'entrée pour le vide. 4. Valve according to claim 1 or 2, characterized in that the valve for the pressure is located at the top and that the space between the valve for the pressure and the valve for the vacuum is connected by a duct. bypass performed according to claim 1 or 2, with a fitting provided on the bottom of the valve body for connection to a receptacle, while the space below the valve for the viae communicates with the inlet duct for the void. 5. Soupape suivant la revendication 4, caractérisée par le fait que l'espace situé au-dessus du clapet pour la pression communique avec le même conduit d'entrée pour le vide que l'espace situé en-dessous du clapet pour le vide, de telle sorte que ce conduit d'entrée pour le vide sert en même temps de conduit de sortie pour la pression; 6. Soupupe suivant la revendication 4, caractérisée par le fait que l'espace situé au-dessus du clapet <Desc/Clms Page number 11> pour la pression communique avec un conduit de sortie spécial de la pression, disposé au-dessus .du corps de soupape. 5. Valve according to claim 4, characterized in that the space located above the valve for the pressure communicates with the same inlet duct for the vacuum as the space located below the valve for the vacuum, so that this inlet duct for the vacuum serves at the same time as an outlet duct for the pressure; 6. Valve according to claim 4, characterized in that the space located above the valve <Desc / Clms Page number 11> for pressure communicates with a special pressure outlet duct, disposed above the valve body. 7. Soupape suivant l'une des revendications précédentes, caractérisée par le fait que l'espace compris entre le clapet pour la pression et le clapet pour le vide est entouré d'un filtre monts sur une pièce spéciale rapportée à l'intérieur, qu'on peut retirer du corps de soupape dans le sens de l'axe, de préférence vers le haut. 7. Valve according to one of the preceding claims, characterized in that the space between the valve for the pressure and the valve for the vacuum is surrounded by a filter mounted on a special part attached to the inside, which the valve body can be withdrawn in the direction of the axis, preferably upwards. 8.l- Soupape suivant la revendication 7, caractéri- sée par le fait que l'un, au moins, des sièges de la soupape est venu d'une seule pièce avec la pièce rapportée à l'intérieur. 8. The valve of claim 7, characterized in that at least one of the seats of the valve is integrally formed with the insert inside. 9. Soupape suivant l'une des revendications 1 à 6, caractérisée par le fait que, sur l'extrémité inférieure de l'enveloppe extérieure et à l'extérieur du corps de soupape, sont disposés des éléments amovibles de maintien et de protection pour un ou plusieurs filtres qui s'éten- dent au moins par-dessus l'ouverture, tournée vers le bas, du conduit d'entrée pour le vide formé à l'intérieur de l'enveloppe extérieure. 9. Valve according to one of claims 1 to 6, characterized in that, on the lower end of the outer casing and on the outside of the valve body, are arranged removable retaining and protection elements for one or more filters which extend at least over the downward facing opening of the inlet duct for the vacuum formed within the outer casing. 10. Soupape suivant la revendication 9, caractéri- sée par le fait que le ou les filtres sont montés dans un anneau qui entoure une partie rétrécie du corps de soupape en-dessous de l'enveloppe extérieure, et qui est fixé de manière amovible à l'extrémité inférieure de cette enveloppe extérieure. 10. Valve according to claim 9, characterized in that the filter or filters are mounted in a ring which surrounds a constricted part of the valve body below the outer casing, and which is removably attached to the valve body. the lower end of this outer casing. 11. Soupape suivant la revendication 9 ou 10, caractérisée par le fait que le ou les filtres sont disposés obliquement. 11. Valve according to claim 9 or 10, characterized in that the filter or filters are disposed obliquely. 12. Soupape selon les revendications 9 et 10, caractérisée par le fait que l'anneau est exécuté de façon <Desc/Clms Page number 12> qu'entre lui et l'extrémité inférieure de l'enveloppe extérieure se forme un conduit annulaire faisant le tour du corps de la soupape, qui communique en direction de l'extérieur avec l'atmosphère à travers un filtre faisant également le tour, et qui communique vers l'intérieur avec le conduit d'entrée pour le vide, formé à l'intérieur de l'enveloppe extérieure. 12. Valve according to claims 9 and 10, characterized in that the ring is executed so <Desc / Clms Page number 12> that between it and the lower end of the outer casing an annular duct is formed which goes around the body of the valve, which communicates outwards with the atmosphere through a filter which also circulates, and which communicates inwardly with the inlet duct for the vacuum, formed inside the outer casing. 13. Soupape suivant l'une des revendications précédentes, caractérisée-par le fait qu'elle est munie d'un organe lève-soupape, organe dont le tourillon passe à travers la partie de l'espace annulaire formé à l'inté- rieur de l'enveloppe extérieure qui sert de conduit d'entrée pour le vide. 13. Valve according to one of the preceding claims, characterized in that it is provided with a valve lifting member, the member of which the journal passes through the part of the annular space formed inside. of the outer casing which serves as an inlet duct for the vacuum.
BE555258D BE555258A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE555258A true BE555258A (en)

Family

ID=179442

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE555258D BE555258A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE555258A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR3070847A1 (en) FOOD PREPARATION AND / OR COOKING ASSEMBLY FOR HOUSEHOLD KITCHEN ROBOT
CH681731A5 (en)
FR2905312A1 (en) THERMOSTATIC VALVE FOR INTERVENTING A FUEL TANK WITH A THERMAL MOTOR AND FUEL CIRCUIT CIRCUIT THEREFOR
EP2927491B1 (en) Fluid circulation pump provided with a motor which comprises two parts mounted freely in rotation
BE555258A (en)
EP0445020B1 (en) Sliding valve
FR2578908A3 (en) Apparatus for draining motor vehicle engines and the like
WO2009106771A2 (en) Device for mounting an connecting sanitary equipment pipes provided being a wall and corresponding method
FR2625141A1 (en) Fuel filler spout equipped with an improved closure device controlled from inside the vehicle
FR2825841A1 (en) Cable gland allowing cables of different diameters to pass through hole in wall, uses flexible diaphragm with hole that can stretch over cables to provide seal, and uses locking ring fitting over rigid periphery of diaphragm
EP3258020A1 (en) Toilet assembly comprising a sealing device
FR2681662A1 (en) Pipework fitting assembly and method for fitting it
FR2552401A1 (en) Improved bung for casks, containers and similar recipients
EP2335796A1 (en) Oil filter device and vehicle equipped with said device
FR2773373A1 (en) Shoe cleaner for path
FR2803834A1 (en) Fuel tank emptying device comprises body with openings for fuel passage and discharge and internal valve for air distribution
EP1658799A1 (en) Food grating apparatus
FR2812788A1 (en) WATERPROOF HOUSING FOR BUILT-IN APPARATUS IN A WALL
FR2844731A1 (en) Washing case for milk cooler tank emptying nose comprises hollow body fixed to emptying pipe and cover which seals pipe end, and pair of outlet pipes able to be positioned for right or left connections
FR2711500A1 (en) Electrically-heated deep fryer
WO2001014647A1 (en) Stable tripod-type linking device, inserted between a receptacle and a lid, and resulting assembly
FR2623825A1 (en) Top-loading laundry-washing machine
BE494076A (en)
FR3016643A1 (en) PERFECTION FOR VISIT FOR MONITORING UNDERGROUND NETWORKS
CH689809A5 (en) Solenoid multiway.