BE554199A - HAY BLOWER - Google Patents

HAY BLOWER

Info

Publication number
BE554199A
BE554199A BE554199DA BE554199A BE 554199 A BE554199 A BE 554199A BE 554199D A BE554199D A BE 554199DA BE 554199 A BE554199 A BE 554199A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hay
turbine
blower according
nozzles
fins
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE554199A publication Critical patent/BE554199A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D87/00Loaders for hay or like field crops
    • A01D87/10Loaders for hay or like field crops with blowers

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Structures Of Non-Positive Displacement Pumps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un souffleur à foin, du type comportant une turbine chassant de l'air dans une buse présentant, en un endroit approprié, une embouchure permettant l'in- troduction du foin sur le parcours de l'air chassé, en vue d'assu- rer par celui-ci, l'élévation de ce foin jusqu'à un endroit appro- prié. 



   Dans les souffleurs à foin de ce type, on a remarqué que, malgré les précaution prises, du foin pénètre par les oeillards      contre les aubes de la turbine et obstrue rapidement celle-ci. A 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cet effet, on a prévu, dans certains types de souffleurs, des treillis devant les ouvertures d'aspiration ou ouvertures latérales d'admission de l'air à la turbine, mais, dans ce cas, c'est le treillis qui se garnit de foin et qui, finalement, ne permet plus l'entrée d'air. De toute manière, avec les souffleurs existants, on se trouve toujours placé devant des problèmes d'obstruction, nécessitant des nettoyages réguliers qui supposent bien souvent un démontage partiel du souffleur et, par conséquent, des pertes detemps inutiles. 



   L'invention a pour but de remédier à ces inconvénients en prévoyant un nouveau type de souffleur dont la turbine ne s'encombrera plus de foin, celui-ci étant résolument empêché de s'introduire entre les aubes. 



   Suivant l'invention, la turbine du souffleur, présentant des aubes normales destinées à chasser de l'air dans la buse et une ouverture latérale, de part et d'autre, pour l'admission d'air vers les aubes, comporte à l'endroit de chaque ouverture, des ailettes secondaires partant de l'axe de la turbine sensiblement jusqu'à la périphérie de   cette,ouverture-en   formant latéralement à la turbine un ensemble conique d'ailettes destinées à amener le foin, qui aurait tendance à entrer dans la turbine en risquant d'obstruer cette dernière, à être chassé vers la périphérie de ces ailettes et de l'ouverture latérale correspondante, dans la volute de la turbine, sans pénétrer entre les aubes de celle-ci. 



   Suivant un mode de réalisation particulier, les ailettes coniques latérales ont leur racine   sur l'axe   de la turbine et leur bout prévu au moins légèrement en saillie par rapport à l'ouverture d'admission de l'air à la turbine. 



   Dans'un mode de réalisation encore, la volute, en regard des parois latérales de la turbine, présente des parois laté raies d'allure conique, à conicité inverse de celle des ailettes secondaires, lesdites parois latérales présentant une ouverture 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'admission d'air, qui entoure les ailettes secondaires au voisina- ge du bout de celles-ci, et ce. en se disposant à une légère distan- ce de la paroi latérale de la turbine. 



   Suivant une forme de réalisation plus particulière, les ailettes secondaires sont courbes dans leur sens transversal, la concavité étant orientée dans le sens de rotation. 



   D'autres détails et particularités de l'invention res- sortiront de la description donnée ci-après à titre d'exemple non limitatif et avec référence aux dessins annexés. 



   La figure 1 est une vue d'ensemble en perspective d'un souffleur à foin. 



   La figure 2 montre le même souffleur avec certains élé- ments relevés. 



   La figure 3 est une vue en perspective de la turbine du souffleur. 



   La figure 4 est une vue   similaire.à   celle de la figure 3 mais avec une paroi latérale de la turbine enlevée. 



   La figure 5 est une vue en perspective de la volute et d'un bout de buse qui s'y fixe. 



   La figure 6 est une vue schématique transversale de la turbine et de sa volute. 



   Les figures 7 et 8 montrent des détails de réalisation. 



     ...Le   souffleur à foin comporte une turbine 1 prévue avec son moteur 2 sous un capot 3 (figures 1 et 2). La volute 4 de la turbine emmène l'air dans une buse 5 puis dans une buse 6 en col de cygne ou de toute forme appropriée. Sur cette buse 6 se raccor- de une embouchure 7 montée à articulation de manière à pouvoir être relevée (figure 2). 



   En fonctionnement, on introduit donc le foin par l'em- bouchure 7 et ce foin est alors chassé par l'air circulant sous      pression dans   la- buse   6 pour être élevé, par un nombre approprié de buses prolongeant l'extrémité 8 de la buse 6, jusqu'à l'endroit 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 désiré. Comme d'habitude; des portes 9 sont prévues dans la buse 6 en étant montées avec des contrepoids 10, et ce afin que, si les buses ou conduites d'élévation s'obstruent par le foin, l'air chassé par la turbine 1 agit alors pour refermer.les portes 9 et pour débloquer ensuite les buses ou conduites, du fait de l'élévation rapide de la pression de l'air dans la buse 6, après fermeture des portes. 



   Il s'agit là du fonctionnement normal de tout souffleur à foin. 



   Les'turbines s'obstruent habituellement très vite du fait que du foin, malgré toutes les précautions prises, pénètre entre les aubes 11 de cette'turbine. Suivant l'invention, la turbine 1 (figures 3, 4 et 6) présente latéralement aux endroits où normalement sont prévues les ouvertures d'admission d'air à la turbine, un jeu d'ailettes secondaires 12 d'allure conique. La racine 13 de ces ailettes se trouve sur l'arbre 14 de la turbine tandis que le bout 15 des ailettes se dispose suivant l'ouverture d'admission d'air 16 formée par le flasque latéral 17 de la turbine. Comme on peut le voir à la figure 3, le   bout 15   des ailettes est légèrement en saillie par rapport à ce flasque 17. Ces ailettes 12 (figure 4) peuvent être d'une pièce avec les aubes 11 correspondantes. 



   .Les ailettes peuvent être courbes dans le sens transversal (figures 3 et 4), leur concavité étant alors orientée dans le sens de la rotation, mais cette concavité n'est pas absolument indispensable. La turbine 1 étant placée dans sa volute 4 (figure 5), on place alors des parois latérales 18 sur cette volute, ces parois latérales (figure 6) étant également coniques mais à l'inverse des ailettes secondaires 12, l'ouverture centrale 23 de ces parois 18 entourant la périphérie des bouts 15 des ailettes, comme montré à la.figure 6, à une légère distance du flasque latéral 17 -correspondant. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   En considérant. spécialement.la figure   -6,   si du foin est entraîné par l'air entrant latéralement dans la turbine 1, ce foin sera amené entre les ailettes secondaires 12 et, du fait de la force centrifuge, il sera chassé vers le bout de ces ailettes sans pouvoir.pénétrer dans la turbine, et ce suivant les flèches. Au bout des ailettes, ce foin passera alors entre le flasque 17 de laturbine et la paroi latérale 18 de la volute 4 pour être entraîné dans cette volute où l'air chassé par la turbine entraînera ce foin vers les   bus.-  de passage d'air dans lesquelles ce foin rejoindra le foin normalement introduit par l'embouchure   7.   



   Il n'y a donc plus aucun intérêt à prévoir des treillis devant les ouvertures d'admission d'air à la turbine, ces treillis étant donc même désavantageux comme expliqué précédemment. Bien au contraire tout foin entraîné et tendant à pénétrer entre les aubes de la turbine sera donc toujours chassé par les ailettes secondaires   et.sous   l'effet de la force centrifuge, dans la volute de la turbine où l'air l'entraîne avec lui. 



   On a remarqué également que du foin s'enroulait parfois aussi autour de ,l'arbre de la turbine, extérieurement à celle-ci. 



  Il   suffit,   par exemple entre la poulie d'entraînement 19 (figures 2 et 7) et la racine des ailettes secondaires 12, de prévoir un assez gros diamètre d'arbre,   ou.plus   simplement un assez gros manchon 24 entourant cet arbre, ce qui évite évidemment tout enroulement du foin. Ce manchon 24 est entouré de deux derni-buselures 25 en chapeau, assemblées par des boulons ou vis de pression. Les parois latérales.de ces deux demi-buselures sont insérées dans une rainure circulaire prévue dans le palier à roulement à billes 26 correspondant. La prévision des demi-buselures fixes 25 et du manchon tournant   24   empêche donc tout enroulement de foin autour de l'arbre. Il est bien évident qu'on prévoira un tel montage de chaque côté.de la turbine. 



   La poulie 19 qui sera entraînée par le moteur pour com- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mander la rotation de la turbine pourra évidemment être de type quelconque. Elle pourra d'ailleurs être d'un type tel qu'on puisse utiliser le moteur à d'autres fins sans avoir pour cela à démonter cette poulie. 



   L'embouchure 7 d'entrée du foin sera avantageusement pourvue de rebords supérieurs courbes 20, ce qui évitera tout ac-   crochage   du foin à cet endroit. 



   La buse 5 de la volute 4 (figure   5) sera   avantageusement   reli@e   à celle-ci par un système de boulonnage permettant un démontage   aisé.,  
Comme on peut le voir à la figure 2, l'accès à la turbine et au moteur est remarquablement aisé puisqu'il suffit de relever l'embouchure 7 et le capot 3. Le moteur 2 est, en effet, disposé entre la volute 4 et la buse 6, sous l'embouchure d'entrée du foin, afin de réduire/l'enroulement de l'appareil. De plus, ce moteur sera monté sur un système de console articulé de manière à assurer une mise sous tension convenable et constante de la courroie 27 grâce au poids du moteur 2, tout allongement de la courroie étant donc compensé automatiquement par un pivotement, vers le bas, du moteur et du système de console autour du point d'articulation de ce système. 



   L'assemblage des buses successives entre elles peut s'effectuer grâce au dispositif de la figure 8, qui comprend deux demi-cercles métalliques 28 et 29 montés entre eux à charnière (non représentée) à l'une de leurs extrémités, tandis qu'ils peuvent être   réunis. à   leur autre extrémité par un système comprenant un ressort 30, un excentrique 31 et une patte 32 présentant une boutonnière-'33 dans laquelle peut s'introduire une languette 34 solidaire du demi-cercle 28.

   Les deux demi-cercles 28 et 29 sont réalisés en fer U, de sorte que, si on met deux buses bout à bout, les rebords,périphériques de ces deux buses seront coiffés par les demi-cercles en U et il suffira de fermer le système à excentrique, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 en le bloquant éventuellement par une goupille 35, pour obtenir une excellente solidarisation des deux buses. 



   Enfin, l'ensemble sera monté comme d'habitude sur un châssis 21 porté par des roues 22. 



   Il doit être évidemment entendu que l'invention n'est pas limitée au mode de réalisation décrit mais que bien des variantes sont possibles sans sortir du cadre du présent.brevet. 



    REVENDICATIONS  
1. Souffleur à foin, du type comportant une turbine chassant de l'air dans une buse présentant, en un endroit approprié, une embouchure permettant l'introduction du foin sur le parcours de l'air chassé, en vue d'assurer par celui-ci l'élévation de ce foin jusqu'à un endroit approprié, caractérisé en ce que la turbine, présentant des aubes normales destinées à chasser de l'air dans la buse, et une ouverture latérale, de part et d'autre, pour l'admission d'air vers les aubes, comporte à l'endroit de chaque ouverture, des ailettes secondaires partant de l'axe de la turbine sensiblement jusqu'à la périphérie de cette ouverture en formant latéralement à la turbine un ensemble conique d'ailettes destinées à amener le foin, qui aurait tendance à entrer dans la turbine en risquant d'obstruer cette dernière,

   à être chassé vers la périphérie de ces ailettes et de l'ouverture latérale correspondante, dans la volute de la turbine, sans pénétrer entre les aubes de celle-ci. 



   2. Souffleur à foin suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les ailettes coniques latérales ont leur racine sur l'axe de la turbine et leur bout   prévu.au   moins légèrement   en.sail-   lie par rapport à l'ouverture d'admission de l'air à la turbine. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a hay blower, of the type comprising a turbine driving air into a nozzle having, in a suitable location, a mouth allowing the introduction of hay into the path of the expelled air, with a view to ensuring by the latter, the elevation of this hay to a suitable place.



   In hay blowers of this type, it has been noticed that, despite the precautions taken, hay enters through the eyelets against the blades of the turbine and quickly obstructs the latter. AT

 <Desc / Clms Page number 2>

 For this purpose, provision has been made, in certain types of blowers, for a mesh in front of the suction openings or side openings for admission of air to the turbine, but, in this case, it is the mesh which is fitted with hay and which, ultimately, no longer allows the entry of air. In any case, with existing blowers, we are always faced with obstruction problems, requiring regular cleaning which very often involves partial dismantling of the blower and, consequently, unnecessary loss of time.



   The object of the invention is to remedy these drawbacks by providing a new type of blower, the turbine of which will no longer be cluttered with hay, the latter being resolutely prevented from entering between the blades.



   According to the invention, the blower turbine, having normal vanes intended to drive air into the nozzle and a lateral opening, on either side, for the admission of air to the vanes, comprises at the 'location of each opening, secondary fins extending from the axis of the turbine substantially to the periphery of this opening-forming laterally to the turbine a conical set of fins intended to bring the hay, which would tend to enter the turbine at the risk of obstructing the latter, to be driven towards the periphery of these fins and the corresponding lateral opening, in the volute of the turbine, without entering between the blades of the latter.



   According to a particular embodiment, the lateral conical fins have their root on the axis of the turbine and their end provided at least slightly protruding from the opening for admitting air to the turbine.



   In yet another embodiment, the volute, facing the side walls of the turbine, has side walls with a conical shape, with a conicity opposite to that of the secondary fins, said side walls having an opening

 <Desc / Clms Page number 3>

 air intake, which surrounds the secondary fins near the end thereof, and this. by standing at a slight distance from the side wall of the turbine.



   According to a more particular embodiment, the secondary fins are curved in their transverse direction, the concavity being oriented in the direction of rotation.



   Other details and features of the invention will emerge from the description given below by way of non-limiting example and with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 is an overall perspective view of a hay blower.



   Figure 2 shows the same blower with some elements raised.



   Figure 3 is a perspective view of the blower turbine.



   Figure 4 is a view similar to that of Figure 3 but with a side wall of the turbine removed.



   Figure 5 is a perspective view of the volute and a nozzle tip which attaches thereto.



   FIG. 6 is a schematic transverse view of the turbine and of its volute.



   Figures 7 and 8 show construction details.



     ... The hay blower comprises a turbine 1 provided with its motor 2 under a cover 3 (Figures 1 and 2). The volute 4 of the turbine takes the air into a nozzle 5 then into a nozzle 6 in a swan neck or of any suitable shape. On this nozzle 6 is connected a mouthpiece 7 mounted in articulation so as to be able to be raised (FIG. 2).



   In operation, the hay is therefore introduced through the mouth 7 and this hay is then expelled by the air circulating under pressure in the nozzle 6 to be raised, by an appropriate number of nozzles extending the end 8 of the nozzle. nozzle 6, up to the place

 <Desc / Clms Page number 4>

 longed for. As usual; doors 9 are provided in the nozzle 6 by being mounted with counterweights 10, so that, if the nozzles or elevation pipes become blocked by the hay, the air expelled by the turbine 1 then acts to close. the doors 9 and then unblock the nozzles or pipes, due to the rapid rise in air pressure in the nozzle 6, after closing the doors.



   This is the normal operation of any hay blower.



   The turbines usually clog very quickly due to the fact that hay, despite all the precautions taken, enters between the blades 11 of this turbine. According to the invention, the turbine 1 (FIGS. 3, 4 and 6) has laterally at the places where the openings for air admission to the turbine are normally provided, a set of secondary fins 12 of conical appearance. The root 13 of these fins is located on the shaft 14 of the turbine while the end 15 of the fins is arranged along the air intake opening 16 formed by the side flange 17 of the turbine. As can be seen in FIG. 3, the end 15 of the fins is slightly protruding from this flange 17. These fins 12 (FIG. 4) can be in one piece with the corresponding vanes 11.



   The fins can be curved in the transverse direction (Figures 3 and 4), their concavity then being oriented in the direction of rotation, but this concavity is not absolutely essential. The turbine 1 being placed in its volute 4 (Figure 5), side walls 18 are then placed on this volute, these side walls (Figure 6) also being conical but unlike the secondary fins 12, the central opening 23 of these walls 18 surrounding the periphery of the ends 15 of the fins, as shown in la.figure 6, at a slight distance from the corresponding lateral flange 17.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Considering. especially in figure -6, if hay is entrained by the air entering laterally into the turbine 1, this hay will be brought between the secondary fins 12 and, due to the centrifugal force, it will be driven towards the end of these fins without being able to penetrate into the turbine, following the arrows. At the end of the fins, this hay will then pass between the flange 17 of the turbine and the side wall 18 of the volute 4 to be entrained in this volute where the air expelled by the turbine will carry this hay towards the buses. air in which this hay will join the hay normally introduced through the mouth 7.



   There is therefore no longer any interest in providing a mesh in front of the air intake openings to the turbine, these mesh therefore even being disadvantageous as explained previously. On the contrary, any hay entrained and tending to penetrate between the blades of the turbine will therefore always be driven by the secondary fins and, under the effect of centrifugal force, into the volute of the turbine where the air carries it with it. .



   It was also noticed that hay sometimes also wrapped around the shaft of the turbine, on the outside of it.



  It suffices, for example between the drive pulley 19 (Figures 2 and 7) and the root of the secondary vanes 12, to provide a fairly large shaft diameter, or more simply a fairly large sleeve 24 surrounding this shaft, this which obviously avoids any winding of the hay. This sleeve 24 is surrounded by two last nozzles 25 in the form of a cap, assembled by bolts or set screws. The side walls of these two half-nozzles are inserted into a circular groove provided in the corresponding ball bearing 26. The provision of the fixed half-nozzles 25 and the rotating sleeve 24 therefore prevents any winding of hay around the shaft. It is obvious that such an assembly will be provided on each side of the turbine.



   The pulley 19 which will be driven by the engine to com-

 <Desc / Clms Page number 6>

 ordering the rotation of the turbine can obviously be of any type. It can also be of a type such that the engine can be used for other purposes without having to remove this pulley.



   The hay inlet mouth 7 will advantageously be provided with curved upper edges 20, which will prevent any catching of the hay at this point.



   The nozzle 5 of the volute 4 (Figure 5) will advantageously be connected thereto by a bolting system allowing easy disassembly.,
As can be seen in FIG. 2, access to the turbine and to the motor is remarkably easy since it suffices to raise the mouth 7 and the cover 3. The motor 2 is, in fact, arranged between the volute 4 and the nozzle 6, under the hay inlet mouth, in order to reduce the winding of the apparatus. In addition, this motor will be mounted on an articulated console system so as to ensure a suitable and constant tensioning of the belt 27 thanks to the weight of the motor 2, any lengthening of the belt being therefore automatically compensated by a pivoting, towards the bottom, motor and console system around the pivot point of that system.



   The assembly of the successive nozzles together can be carried out by means of the device of FIG. 8, which comprises two metal semicircles 28 and 29 mounted between them hinged (not shown) at one of their ends, while they can be brought together. at their other end by a system comprising a spring 30, an eccentric 31 and a tab 32 having a buttonhole -'33 in which can be inserted a tab 34 integral with the semi-circle 28.

   The two semi-circles 28 and 29 are made of U iron, so that, if two nozzles are placed end to end, the peripheral edges of these two nozzles will be capped by the U-shaped semi-circles and it will suffice to close the eccentric system,

 <Desc / Clms Page number 7>

 possibly blocking it with a pin 35, to obtain excellent securing of the two nozzles.



   Finally, the assembly will be mounted as usual on a frame 21 carried by wheels 22.



   It should of course be understood that the invention is not limited to the embodiment described but that many variations are possible without departing from the scope of this patent.



    CLAIMS
1. Hay blower, of the type comprising a turbine expelling air through a nozzle having, in a suitable location, a mouth allowing the introduction of hay on the path of the expelled air, with a view to ensuring by the latter. -Here the elevation of this hay to a suitable location, characterized in that the turbine, having normal blades intended to drive air into the nozzle, and a lateral opening, on either side, for the air intake to the vanes comprises, at the location of each opening, secondary vanes extending from the axis of the turbine substantially to the periphery of this opening, forming a conical assembly laterally to the turbine of fins intended to bring the hay, which would tend to enter the turbine and risk obstructing the latter,

   to be driven towards the periphery of these fins and the corresponding lateral opening, in the volute of the turbine, without penetrating between the blades of the latter.



   2. Hay blower according to claim 1, characterized in that the lateral conical fins have their root on the axis of the turbine and their end provided.at least slightly en.sail- lie relative to the intake opening air to the turbine.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. Souffleur à foin suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la volute, en regard des parois latérales de la turbine, présente des parois latérales d'allure conique, à conicité inverse de celle des ailettes secondaires, lesdites parois latérales présentant une ouverture d'admission d'air <Desc/Clms Page number 8> qui entoure les ailettes secondaires au voisinage du bout de celles-ci, et ce en se disposant à une légère distance de la paroi' latérale de la turbine. 3. Hay blower according to either of claims 1 and 2, characterized in that the volute, facing the side walls of the turbine, has side walls of conical shape, with the opposite taper to that of the secondary fins, said side walls having an air intake opening <Desc / Clms Page number 8> which surrounds the secondary fins in the vicinity of the tip thereof, and this being disposed at a slight distance from the side wall of the turbine. 4. Souffleur à foin suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les ailettes secondaires sont courbes dans leur sens transversal, la concavité étant orientée dans le sens de rotation. 4. Hay blower according to any one of the preceding claims, characterized in that the secondary fins are curved in their transverse direction, the concavity being oriented in the direction of rotation. 5. Souffleur à foin suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les aubes de la turbine sont formées d'une pièce avec les ailettes secondaires correspondantes. 5. Hay blower according to any one of the preceding claims, characterized in that the blades of the turbine are formed integrally with the corresponding secondary fins. 6. Souffleur foin suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la partie de l'arbre de turbine extérieure, et voisine des ailettes secondaires est de gros diamètre ou est pourvue d'un manchon de gros diamètre pour empêcher l'enroulement du foin autour de cet arbre. 6. Hay blower according to any one of the preceding claims, characterized in that the portion of the outer turbine shaft, and adjacent to the secondary fins is of large diameter or is provided with a large diameter sleeve to prevent the winding hay around this tree. 7. Souffleur à foin suivant la revendication précédente, caractérisé en ce qu'un manchon de gros diamètre est monté sur l'arbre et est entouré partiellement par des buselures en chapeau montées sur le palier de l'arbre, de manière que la combinaison de ce manchon rotatif et des buselures fixes empêche tout enroulement du foin autour de cet arbre. 7. Hay blower according to the preceding claim, characterized in that a large diameter sleeve is mounted on the shaft and is partially surrounded by cap nozzles mounted on the bearing of the shaft, so that the combination of this rotating sleeve and fixed nozzles prevent any winding of hay around this shaft. Souffleur à foin suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les buses successives sont réunies entre elles par un dispositif comportant des demicercles en fer,U se disposant par-dessus les rebords périphériques des buses et serrés en place par un moyen convenable, tel qu'un système à excentrique. Hay blower according to any one of the preceding claims, characterized in that the successive nozzles are joined together by a device comprising iron half-circles, U being disposed over the peripheral edges of the nozzles and clamped in place by means suitable, such as an eccentric system. 9. Souffleur A foin, tel que décrit ci-avant ou représenté aux dessins annexés. 9. Hay blower, as described above or shown in the accompanying drawings.
BE554199D 1957-01-15 HAY BLOWER BE554199A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE554199A true BE554199A (en) 1957-01-31

Family

ID=84488023

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE554199D BE554199A (en) 1957-01-15 HAY BLOWER

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE554199A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2593349A1 (en) * 1986-01-27 1987-07-31 Garnot Guy Device for cutting and picking up grass
EP3628140A1 (en) * 2018-09-28 2020-04-01 CNH Industrial France S.A.S. Cleaning fan system for a fruit harvester
EP3628141A1 (en) * 2018-09-28 2020-04-01 CNH Industrial France S.A.S. Cleaning fan for a fruit harvester

Cited By (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2593349A1 (en) * 1986-01-27 1987-07-31 Garnot Guy Device for cutting and picking up grass
EP3628140A1 (en) * 2018-09-28 2020-04-01 CNH Industrial France S.A.S. Cleaning fan system for a fruit harvester
EP3628141A1 (en) * 2018-09-28 2020-04-01 CNH Industrial France S.A.S. Cleaning fan for a fruit harvester
WO2020065065A1 (en) * 2018-09-28 2020-04-02 Cnh Industrial France S.A.S. Cleaning fan for a fruit harvester
WO2020065066A1 (en) * 2018-09-28 2020-04-02 Cnh Industrial France S.A.S. Cleaning fan system for a fruit harvester
US12004450B2 (en) 2018-09-28 2024-06-11 Cnh Industrial America Llc Cleaning fan for a fruit harvester

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2002086291A1 (en) Blade for a turbine comprising a cooling air deflector
BE554199A (en) HAY BLOWER
FR2484770A1 (en) AGRICULTURAL PICK-UP PRESS WITH LOAD ORIFICE IN THE BOTTOM OF THE PRESSING PIPE
FR2571587A1 (en) Lawn vacuum cleaner
EP0297011A1 (en) Mower conditioner
EP0475867B1 (en) Washer-door for a massaging machine
FR2559341A1 (en) IMPROVEMENTS IN FINAL CUTTING DEVICES FOR TURF MOWERS
FR3082293A1 (en) IMPROVED ICE DISPENSER
EP1739270A1 (en) Winding shaft for a roller shutter
CH84132A (en) Deformable vane motor
FR2462855A1 (en) CLEANING ASSEMBLY FOR HARVESTING MACHINES
BE567272A (en) AXIAL CURRENT FAN
FR2814090A1 (en) CENTRIFUGAL SEPARATOR AND BOWL THEREOF
FR2551942A1 (en) CONTROL DEVICE AND BASKET OF GRASS PICKUP FOR LAWN MOWER
FR2562412A1 (en) Apparatus for drying shoes
EP1283293A1 (en) Drier with a horizontal rotating drum
FR2966193A1 (en) Intermediate casing for turboshaft engine, has cover including passage opening for passage of power transmission device, and removable portion assembled in dismountable manner at main part of cover
FR2569769A1 (en) AIR DELIVERY DEVICE FOR THE RADIATOR OF WATER COOLED INTERNAL COMBUSTION ENGINES
FR2664508A1 (en) CENTRIFUGE WITH CONTINUOUS OPERATION.
FR2643689A1 (en) Fixing device for a motor cycle rear wheel
CH361511A (en) Carding machine
FR2499813A1 (en) MACHINE FOR WORKING THE SOIL
BE510049A (en)
BE658264A (en)
FR2545684A2 (en) Machine for shelling millet