BE545288A - - Google Patents

Info

Publication number
BE545288A
BE545288A BE545288DA BE545288A BE 545288 A BE545288 A BE 545288A BE 545288D A BE545288D A BE 545288DA BE 545288 A BE545288 A BE 545288A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
evaporator
compartment
support plate
refrigeration
evaporator system
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE545288A publication Critical patent/BE545288A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25DREFRIGERATORS; COLD ROOMS; ICE-BOXES; COOLING OR FREEZING APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F25D11/00Self-contained movable devices, e.g. domestic refrigerators
    • F25D11/02Self-contained movable devices, e.g. domestic refrigerators with cooling compartments at different temperatures
    • F25D11/027Self-contained movable devices, e.g. domestic refrigerators with cooling compartments at different temperatures of the sorption cycle type

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Devices That Are Associated With Refrigeration Equipment (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  La présente -rnvention se rapporte à une armoire fr-fgor-îf-'qae domestique qu* est desserve pur an appareil frigo- x3iquc à ai;shrptu i",nct./0nnélTit avec un ga' a!Jxil.fa.rl"1 cet appareil comportant au mo-Tns deux organes évapora te urs qui fonctionnent à des températures différente:-., l'organe uvapo- rateur placé le plus haut et fonctionnant à la température la 
 EMI1.2 
 plus basse étant assemblé, d'une manière conduisant la chaleur, 
 EMI1.3 
 avec une plaquu support E:1ESEmtiC:.I.1E,nIEmt t171'zont;alc pour bacs à glace ou pour une ut'* l'usât-'on t\nal()[':l1r. 



  Dans les armo-trea 'r-s;xxi'ruc3: connues jusqu'à présent, le système évapora tour de l' app#e-! l 'xs;or.trqna cons- titue ordinairement, aVl!c le rautp de l'appare-tl, un ensemble compact que l'on wtrac,aty lors du montage de 1*. appareil 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 frigorifique, pour l'amener à sa place prévue dans l'armoire, à travers un orifice, dit fenêtre de   l'appareil,   qui est ména- gé dans   l'isolation   de la paroi postérieure de l'armoire. 



  Les parties de l'appareil qui, lorsque l'installation est terminée, se trouvent dans la fenêtre, sont munies, avant ou après le montage, d'une isolât* on appropriée. 



   L'ouverture correspondant à la fenêtre provoque cependant, par   inf@ltration   de chaleur certaines pertes qui sont élevées, si on les compare aux pertes se produisant à travers les autres parois, cette infiltration de chaleur-étant par ailleurs fonction de la grandeur de l'ouverture. 



   L'appareil produisant le froid comprend   ordinat-   rement une partie à basse température et une partie à haute tem- pérature qui, ordinairement, en particulier quand il s'agit de petites armoires frigorifiques, sont exécutées sous la forme d'un ensemble ayant un faible développement dans des plans parallèles au plan de la paroi postérieure, afin que la fenêtre puisse être aussi petite que possible. La partie à basse tempé- rature de l'appareil de production du froid est constituée ordinairement par une plaque métallique assemblée avec l'éva- porateur à basse température de l'appareil frigorifique, cette plaque étant prévue pour supporter un ou plusieurs bacs à glace.

   Bien que le volume dont   on.dispose   pour les bacs à glace ou pour la conservation de denrées, à la température plus basse régnant le long de l'évaporateur à basse tempéra- ture, se trouve   ains   limité, il s'est avéré,- que dans la plupart des cas, il existe un rapport approprié entre ce volume et le volume à température plus élevée du restant de l'armoire. Il n'en reste pas moins qu'il est désirable, dans beaucoup de cas, de pouvoir obtenir une armoire qui, tout en ayant les mêmes dimensions que les précédentes, offre des possibilités bien plus grandes pour la fabrication de la glace ou pour la conservation de denrées à basses températures. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   L'invention a pour objet de résoudre   ce problè-   i me et elle est caractérisée par ce que au moins une partie de la plaque support, assemblée d'une manière conduisant la 
 EMI3.1 
 chaleur,, directement ou ind4roctenientt avec l'organe évapora- teur fonctionnant à basse température, est prévue pour être assemblée, d'une manière conduisant la chaleur, avec la partie à basse température du système évaporateur, seulement après 
 EMI3.2 
 1' #introduction de ce dernier dans la chambre de réfrigération, à travers une ouvertureménagée à cet effet dans la paroi de l'armoire frigorifique. 
 EMI3.3 
 



  Dans une f'orme de réa:l.i,ra t; :: cette partie de la plaque support prend au total une partie beaucoup plus grande (que celle correspondant au système évaporateur) de la distance 
 EMI3.4 
 comprise entre les parois latérales, dans la chambre de ri'r"... gérat4on de l'armoire frigorifique, la partie de cette distance qui correspond à la plaque support -tant de préférence :Le double de celle   qu@   correspond au système évaporateur. 
 EMI3.5 
 



  Suivant une autre caractéristique de 1' nvent;one ce ttli" parti de la plaque support est placée dans un bo^t4er, format' un compartiment retroaasseur et exécuté, en total"té- ou eh'part4e, en une mature calorifuge, Ce I)Oît4er est intro- duit) lui aussi, dans la chancre du réfrigération, à travers l'ouverture prêche, après 1) .ntrodl1ct.'Ïon du sYBtèmf: évapora- teur. Le compartiment !'sfro1'disseur présente avantageusement des surfaces de refroidissement dont la   terature   estnota- blement   inférieur'-   à 0 . 
 EMI3.6 
 lieinvent4on s'étend également aux carac teri stiques résultant de la description câpres et /.## , annexés   ainsi   qu'à leurs combinaisons possibles. 



   La description ci-après se rapporte à une   formo   de 
 EMI3.7 
 réa11 cation choisi comme exemple et à laquelle se rapportent les dessins ci-joints. 



    -Les figures 1 et 2 montrent un appare@l de proaction du froid dans la partie supérieure d'une armoire frigo-    

 <Desc/Clms Page number 4> 

 rifique, desservie par un appareil frigorifique 'à absorption. 



   - Les figures 3 et 4 montrent la même armoire et le même appareil, avec un compartiment refroidisseur accollé à l'évaporateur à basse température de l'appareil frigorifique. 



   Sur la figure 3, le couvercle à charnières, représenté sur la figure 4, du compartiment refroidisseur, a été supposé enlevé. 



   Dans les figures 1 et 2, la partie supérieure   @   d'une chambre de réfrigération est   limitée   par lés parois 11 et   12,   comportant une isolation ainsi que par le dessus 13, compor- tant une isolation, de   l'armoire   frigorifique. La figure 2, mon- tre la paroi postérieure 14 dans laquelle a été ménagée une ouver ture, formant fenêtre, pour l'introduction du système évapora- teur de   l'appareil   frigorifique appartenant à l'armoire. Cette ouverture est fermée par une isolation 15. 



   L'appareil frigorifique qui appartient à l'armoi- re et qui fonctionne de préférence en employant de l'eau comme moyen d'absorption, de l'ammoniaque comme agent frigorifique et de l'hydrogène.comme gaz auxiliaire, n'est représenté que par le système évaporateur   a@ns@   que les conduites qui s'y raccordent, L'appareil peut être exécuté pour le restant d'une .manière connue en   so@   ne constituant pas une partie de l'inven- tion. 



   Du condenseur non représenté de   l'appareil   frigo- rifique, de l'agent frigorifique liquide s'écoule par une con- duite 19 qui, d'une part, forme une fermeture liquide.pour empêcher le retour des valeurs du système évaporateur vers le condenseur et qui, d'autre part, est assemblée sur une certaine partie de sa longueur, d'une manière conduisant la chaleur, par exemple par soudage, avec l'enveloppe tubulaire de l'échan- geur de température 17 pour le gaz. La conduite 16 du produit de condensation débouche dans un serpentin évaporateur en un   point 19.

   Venant de l'absorbeur non representé de l'appareil, du gaz auxiliaire, pauvre en agent frigorifique,s'écoule par   une conduite 20 vers l'échangeur de température 17 pour le ' 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   @   gaz, passe à travers ledit échanger et à travers une conduite 
21 placée dans la chambre de réfrigération 10, pour entrer en un point 22 dans le serpentin évaporateur   18     dont.il   vient   d'être   question.

   Par conséquent, dans le serpentin   18,   de l'agent frigorifique s'évapore dans un courant de gaz   aux@liai-   re pauvre, Le serpentin 18 forme alors l'évaporateur à basse température de l'appareil, Pour qu'il soit possible de Mettre en place des bacs à   lace   ou de loger des   denrées,   :L'évapora- teur à basse température 18 est assemble d'une manière condui- sant la chaleur, par soudée ou par zinguage, avec une plaque métallique   3   dont les   parles   latérales 24 sont recourbées vers le bas autour de l'évaporateur à basse température. 



   De 1' évaporateur à   basée     température   18, le   mélan-   
 EMI5.1 
 gegazOllX: et une certaine quantité d'agent i'rit,?,or4fi(lue 1qu"de s'écoulent, par une conduite :,5 vers i  partie à haute tempé- rature du système eVap'')13 teur qu. est constitué ici put deux conduites 6 s'étendant dans un plan vert<cal et réuntes entre- elles.

   Ces conduites ..<3 .ont H1U1ties d'or.-anes 27, en fox3n de brades, qu4 sont aeat*nâa à au:mnter les surf. ces d'échue L'évaporateur à haute t:.!1:t).l':/l1 l os est }'éun.f ?ar une conclu"te 8 avec l'enveloppe tL1b:1.L:Hr'( due 1'éCÏl;.,ngcur de température 17 !Jour le gaz, enveloppf à Were l.aqJblLt pass, le I!llange gazeux fro.d, en tJc}anE:,'i1t bzz chaleur avec le gaz venant de l'absorbeur, pour S'écouler f<nc,j.a,n6nt par une condutte # vere¯ 1.G )j8tè:'je k7S Ol'i)l? :ir non re|.,IV3ant.¯ Avec le s.stene connu tan soit, qu4 est repa ;:stcxt:. sur les t ruxes i et , on obtint une place relut v#,ant pet;te p:>ll1' la f>Orjii.-it4on de glace ou pour la COnScrV7it-toii de denr;,e;; à #.#,,. temporature, sur 1,-% Plà'lUè de l"t\fr(Hd-r'<Jf.'('lm!1t #, #,,., que lü voluno, - .Un. une tu rature; pllw !r3vec., do 1:.\ charnbre:

   de r2frdc;ratan 10, est ttt"l-fué d,ns I)lu,; ,r;ncie meUl11'e POS84blo, '.'.tn., j. pj.u{j ae esurti 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Pour plus de netteté, le système   évaporateur @   été représenté sans ses tôles de recouvrement, ayant un rôle de protection ou de décoration. il convient que de telles tôles soient disposées au moins suivant la face antérieure du sys- tème évaporateur et du coté se trouvant à gauche sur la figure 
1. La tôle latérale peut s'étendre alors jusqu'au voisinage du dessus 13 et être munie de trous, de   fente:.ou   d'évidements, placés suivant le côté de l'évaporateur à haute température, afin de faciliter la circulation et le refroidissement de l'air de la chambre de réfrigération.

   Sur la figure, on a représenté en outre une tablette 30 sur laquelle est disposé, au- dessous du système évaporateur, une cuvette d'égouttage 31, destinée à recevoir les gouttes d'eau qui peuvent éventuelle- ment tomber. 



   Sur les   figures   3 et   4,   les repères employés pour l'armoire et pour l'appareil frigorifique sont les mêmes que sur les figures 1 et 2 étant donné que, dans les deux cas, ces organes sont les mêmes. La plaque support 23 pour bacs à glace, représentée sur les figures 1 et 2, a une surface limi- tée de sorte qu'on ne peut fabriquer et conserver jusqu'au moment de sa consommation qu'une quantité de glace relativement petite.

   Mais si l'on devait avoir besoin de plus grandes quan- tités de glace ou si l'on désirit conserver à basse tempéra- ture des denrées congelées, on peut y parvenir, suivant   l'inven-   tien, du fait que la plaque support 23 est assemblée, d'une manière conduisant la chaleur, avec un compartiment refroidisseur 32 dont la   paro;   intérieure 33 est constituée par une tôle métallique qui transmet la chaleur, de Intérieur du campai liment refroidisseur 32, à l'évaporateur à basse   température     18.   



   Le compartiment refroidisseur est exécuté de telle manière que la partie de fond 34 de la tôle intérieure 33 se 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 trouve contra la plaque support 23 et au contact de cette dernière et peut   être     assemblée   avec   ladite     plaque,   par exemple au moyen de vis, quand l'appareil produisant le froid se trouve dans l'armoire frigorifique. il   s'ensuit   que l'ar- moire frigorifique et   l'appareil     frigorifique   peuvent être par ailleurs de la même exécution que celle qui   est   représentée sur les figures 1 et 2; on peut employer la même isolation 15 de la fenêtre ét éviter complètement une   augmentation   des pertes par l'orifice.

   La plaque 23 doit toutefois etro munie de trous convenablement taraudés pour les vis 35. 



   Par contre, il est clair qu'une augmentation de la surface des tôles métalliques assemblées d'une manière condui- sant la chaleur avec   1'évaporâtes   à basse température   18   doit provoquer, 'Si ces tôles ne sontpas isolées, une absorption plus grande de la chaleur de la chambre de réfrigération à haute température 10. rl est donc prévu, dans le cas présent, une isolation extérieure   du.   compartiment refroidisseur 32,   excep- '   tion faite pour les surfaces qui sont en contact avec la pla- que support 23.

   Dans le présent exemple, l'isolation est cons- tituée par une paroi postérieure 36 qui est, par exemple, en matière plastique, par une partie antérieure 37 qui est,   elle   aussi, en une.matière isolante,, et par une partie qui recouvre le système évaporateur ainsi qu'une ouverture desservant le compartiment refroidisseur. Elle comprend aussi des appendices 
38 qui forment des organes de support pour les charnières d'un couvercle à rabattement   39.   Le couvercle 39 est en une matière isolante et -il est à double paroi, l'intervalle entre les parois étant rempli éventuellement avec une matière isolante.

   Le dessus, les parois latérales et le fond du compartiment refroidisseur, du côté du système evaporatour, sont ânes* isolées au moyen d'un   bo@tier   40 en matière   volante,   par exemple en matière plastique, qui    et   maintenu en place par les   deux parties verticales 36 et 37. Entra La bo@ti@@ 40   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 et .La paroi intérieure 33,  @l   y a donc un intervalle 41 formant matelas d'air;   c@t   intervalle peut être rompis avec une.   m@@     tière   isolante.

   On voit sur la figure 4 comment une tôle 42 est disposée savant la face du système évaporateur, tournée vers la chambre de réfrigération   10.   Cette tôle est munie d'un certain nombre d' ouvertures 43 à travers lesquelles peut passer   l'air   de la chambre de   réfrigération,   pour être refroidi par le système évaporateur. 



   Bien entendu, on peut modifier de différentes manières la forme du compartiment refroidisseur. On   peut, .   par exemple, exécuter ledit compartiment avec une paroi inté-   rieure   en tôle métallique, de la manière représentée et   dispo-   ser suivant cette paroi un   bottier   en matière-mousse ayant des propriétés isolantes appropriées. Sur la face extérieure dudit bottier, on peut exécuter ou disposer une couche super- ficielle constituant une surface ayant plus de résistance que la matière isolante, cette couche étant par exemple en matière plastique ou bien rapportée par pulvérisation. Bien entendu, l'invention peut être modifiée aussi de différentes autres manières dans le cadre des caractéristiques essentielles décrites ci-dassus.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  The present -rnvention relates to a fr-fgor-îf-'qae domestic cabinet which is served for a refrigerator appliance x3iquc at ai; shrptu i ", nct. / 0nnélTit with a ga 'a! Jxil.fa.rl "1 this device comprising at the mo-Tns two evaporator organs which operate at different temperatures: -., The evaporator organ placed highest and operating at the highest temperature
 EMI1.2
 lower being assembled, in a heat-conducting manner,
 EMI1.3
 with a support plate E: 1ESEmtiC: .I.1E, nIEmt t171'zont; alc for ice cream trays or for a ut '* usât-'on t \ nal () [': l1r.



  In the armo-trea 'r-s; xxi'ruc3: known so far, the system evaporated around the app # e-! the xs; or.trqna ordinarily constitutes, aVl! c the rautp of the apparatus, a compact set that we wtrac, aty during the assembly of 1 *. apparatus

 <Desc / Clms Page number 2>

 refrigeration unit, to bring it to its intended place in the cabinet, through an orifice, called the window of the appliance, which is provided in the insulation of the rear wall of the cabinet.



  The parts of the appliance which, when installation is complete, are in the window, are provided, before or after installation, with suitable insulation.



   The opening corresponding to the window causes, however, by heat inf @ ltration certain losses which are high, if one compares them to the losses occurring through the other walls, this heat infiltration being moreover a function of the magnitude of the 'opening.



   The cold producing apparatus usually comprises a low temperature part and a high temperature part which usually, particularly in the case of small refrigerated cabinets, are made as a unit having a weak development in planes parallel to the plane of the posterior wall, so that the window can be as small as possible. The low temperature part of the refrigeration appliance is usually constituted by a metal plate assembled with the low temperature evaporator of the refrigeration appliance, this plate being provided to support one or more ice cream trays. .

   Although the volume available for ice cream trays or for storing foodstuffs, at the lower temperature prevailing along the low temperature evaporator, is thus limited, it has been found, - that in most cases there is an appropriate relationship between this volume and the higher temperature volume of the remainder of the cabinet. The fact remains that it is desirable, in many cases, to be able to obtain a cabinet which, while having the same dimensions as the previous ones, offers much greater possibilities for the manufacture of ice cream or for the storage of food at low temperatures.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The object of the invention is to solve this problem and it is characterized in that at least a part of the support plate, assembled in a manner leading to the
 EMI3.1
 heat, directly or indirectly with the evaporator member operating at low temperature, is intended to be assembled, in a heat-conducting manner, with the low temperature part of the evaporator system, only after
 EMI3.2
 1 '#introduction of the latter into the refrigeration chamber, through an opening for this purpose in the wall of the refrigeration cabinet.
 EMI3.3
 



  In a sheave shape: l.i, ra t; :: this part of the support plate takes in total a much larger part (than that corresponding to the evaporator system) of the distance
 EMI3.4
 included between the side walls, in the cooling cabinet, the part of this distance which corresponds to the support plate - preferably being: Double that which corresponds to the evaporator system .
 EMI3.5
 



  According to another characteristic of the invention, on this part of the support plate is placed in a box, format 'a retroaasseur compartment and executed, in total "t- or part, in a mature heat-insulating. I) Oît4er is also introduced, into the chancre of refrigeration, through the preaching opening, after 1) .introdl1ct.'ion of the sYBtèmf: evaporator. The cooler compartment advantageously has cooling surfaces the terature of which is significantly less than 0.
 EMI3.6
 lieinvent4on also extends to the charac teri stics resulting from the description capers and /.##, appended as well as their possible combinations.



   The following description relates to a form of
 EMI3.7
 Rea11 cation selected as an example and to which the accompanying drawings relate.



    -Figures 1 and 2 show a cold proaction device in the upper part of a refrigerator cabinet.

 <Desc / Clms Page number 4>

 rifique, served by an absorption refrigeration unit.



   - Figures 3 and 4 show the same cabinet and the same device, with a cooler compartment attached to the low temperature evaporator of the refrigeration device.



   In Figure 3, the hinged cover, shown in Figure 4, of the cooler compartment has been assumed to be removed.



   In Figures 1 and 2, the upper part @ of a refrigeration chamber is limited by the walls 11 and 12, comprising an insulation as well as by the top 13, comprising an insulation, of the refrigeration cabinet. FIG. 2 shows the rear wall 14 in which an opening has been made, forming a window, for the introduction of the evaporator system of the refrigerating appliance belonging to the cabinet. This opening is closed by an insulation 15.



   The refrigeration apparatus which belongs to the cabinet and which preferably operates by using water as the absorption medium, ammonia as the refrigerant and hydrogen as the auxiliary gas, is not shown. only by the evaporator system and the pipes which connect to it, the apparatus can be carried out for the remainder in a known manner while not constituting a part of the invention.



   From the condenser (not shown) of the refrigeration appliance, liquid refrigerant flows through a pipe 19 which, on the one hand, forms a liquid closure. To prevent the return of values from the evaporator system to the condenser. condenser and which, on the other hand, is assembled over a certain part of its length, in a heat-conducting manner, for example by welding, with the tubular casing of the temperature exchanger 17 for the gas. Condensation product line 16 opens into an evaporator coil at a point 19.

   Coming from the absorber not shown of the apparatus, auxiliary gas, poor in refrigerant, flows through a pipe 20 to the temperature exchanger 17 for the '

 <Desc / Clms Page number 5>

   @ gas, passes through said exchange and through a pipe
21 placed in the refrigeration chamber 10, to enter a point 22 in the evaporator coil 18 which has just been discussed.

   Therefore, in coil 18, refrigerant evaporates in a stream of lean gas. Coil 18 then forms the low temperature evaporator of the apparatus. to set up lace containers or to house foodstuffs,: The low temperature evaporator 18 is assembled in a heat-conducting manner, by welding or by zinc coating, with a metal plate 3 of which the sides 24 are curved downwards around the low temperature evaporator.



   From the temperature-based evaporator 18, the mixture
 EMI5.1
 gegazOllX: and a certain quantity of agent i'rit,?, or4fi (read 1qu "of flow, by a pipe:, 5 towards the high temperature part of the eVap system '') 13 tor qu. constituted here put two conduits 6 extending in a green plane <cal and joined together.

   These conduits .. <3 .ont H1U1ties of gold.-anes 27, in fox3n of brades, which are aeat * nâa to: minter the surf. The evaporator at high t:.! 1: t) .l ': / l1 the os is}' éun.f? ar a concluded 8 with the envelope tL1b: 1.L: Hr ' (due 1'éCÏl;., temperature ngcur 17! Day the gas, wrapped in Were l.aqJblLt pass, the gas I! llange fro.d, in tJc} anE :, 'i1t bzz heat with the gas coming from the 'absorber, to flow f <nc, ja, n6nt by a condutte # verē 1.G) j8tè:' je k7S Ol'i) l?: ir non re |., IV3ant.¯ With the s.stene known tan either, qu4 is repa;: stcxt :. on the t ruxes i and, we obtain a place relut v #, ant pet; te p:> ll1 'the f> Orjii.-it4on of ice or for the COnScrV7it- toii de denr;, e ;; at #. # ,,. temporature, on 1, -% Plà'lUè de l "t \ fr (Hd-r '<Jf.' ('lm! 1t #, # ,, ., que lü voluno, -. Un. une tu erature; pllw! r3vec., do 1:. \ charnbre:

   de r2frdc; ratan 10, is ttt "l-fué d, ns I) lu ,;, r; ncie meUl11'e POS84blo, '.'. tn., j. pj.u {j ae esurti

 <Desc / Clms Page number 6>

 
For greater clarity, the evaporator system @ has been shown without its cover plates, having a role of protection or decoration. such sheets should be arranged at least along the front face of the evaporator system and on the side to the left in the figure
1. The side sheet can then extend to the vicinity of the top 13 and be provided with holes, slits:. Or recesses, placed along the side of the high temperature evaporator, in order to facilitate circulation and cooling the air in the refrigeration chamber.

   In the figure, there is also shown a shelf 30 on which is disposed, below the evaporator system, a drip tray 31, intended to receive the drops of water which may possibly fall.



   In Figures 3 and 4, the references used for the cabinet and for the refrigeration appliance are the same as in Figures 1 and 2 given that, in both cases, these members are the same. The ice container support plate 23, shown in Figures 1 and 2, has a limited surface area so that only a relatively small amount of ice can be made and stored until the time of consumption.

   But if one should need larger quantities of ice cream or if one wishes to keep frozen food at low temperature, this can be achieved, according to the invention, because the support plate 23 is assembled, in a heat-conducting manner, with a cooler compartment 32 including the wall; interior 33 is formed by a metal sheet which transmits heat, from the interior of the campai liment cooler 32, to the low temperature evaporator 18.



   The cooler compartment is designed in such a way that the bottom part 34 of the inner sheet 33 is

 <Desc / Clms Page number 7>

 finds against the support plate 23 and in contact with the latter and can be assembled with said plate, for example by means of screws, when the appliance producing the cold is in the refrigeration cabinet. it follows that the refrigerating cabinet and the refrigerating appliance can moreover be of the same execution as that shown in FIGS. 1 and 2; the same insulation of the window can be employed and completely avoid increased losses through the orifice.

   The plate 23 must however be provided with properly tapped holes for the screws 35.



   On the other hand, it is clear that an increase in the area of metal sheets assembled in a heat-conducting manner with the low temperature evaporates 18 should cause, if these sheets are not insulated, a greater absorption of heat. the heat of the high temperature refrigeration chamber 10. rl is therefore provided, in this case, an external insulation of. cooler compartment 32, except for those surfaces which are in contact with the support plate 23.

   In the present example, the insulation is constituted by a rear wall 36 which is, for example, of plastic material, by a front part 37 which is also made of an insulating material, and by a part which covers the evaporator system as well as an opening serving the chiller compartment. It also includes appendages
38 which form support members for the hinges of a hinged cover 39. The cover 39 is made of an insulating material and -it is double-walled, the gap between the walls possibly being filled with an insulating material.

   The top, side walls and bottom of the cooler compartment, on the evaporatour system side, are insulated by means of a casing 40 of loose material, for example plastic material, which and held in place by the two vertical parts 36 and 37. Entra La bo @ ti @@ 40

 <Desc / Clms Page number 8>

 and. The inner wall 33, there is therefore a gap 41 forming an air mattress; This interval can be broken with one. insulating material.

   It can be seen in FIG. 4 how a sheet 42 is placed on the face of the evaporator system, facing the refrigeration chamber 10. This sheet is provided with a certain number of openings 43 through which the air from the chamber can pass. refrigeration chamber, to be cooled by the evaporator system.



   Of course, the shape of the cooler compartment can be modified in different ways. We can, . for example, making said compartment with an inner wall of sheet metal, as shown, and following this wall a casing of foam material having suitable insulating properties. On the outer face of said casing, it is possible to produce or place a surface layer constituting a surface having more resistance than the insulating material, this layer being for example made of plastic or else applied by spraying. Of course, the invention can also be modified in various other ways within the framework of the essential characteristics described above.


    

Claims (1)

R E S U M E L' invention s'étend notamment aux caractéristiques ci-après et à leurs combinaisons possibles. ABSTRACT The invention extends in particular to the characteristics below and to their possible combinations. 1.- Armoire frigorifique domestique desservie par un appareil frigorifique à absorption fonctionnant avec un gaz auxiliaire, cet appareil comportant au moins deux organes 'évaporateurs que fonctionnent à des températures différentes, l' organe évaporateur pla@ 4 le plus haut et fonctionnant à la température la plus basse étant assemblé d'une manière condui- sent la chaleur, avec une plaque support essentiellement hori- <Desc/Clms Page number 9> zontule pour bacs à glace ou pour une utilisation analogue, armoire caractérisée par ce que au moins une partie do la plaque support, assemblée d'une manière conduisant la chaleur, directement ou indirectement, 1.- Domestic refrigerating cabinet served by an absorption refrigerating appliance operating with an auxiliary gas, this appliance comprising at least two evaporator units which operate at different temperatures, the evaporator unit placed at the highest level and operating at the temperature the lower being assembled in a heat conduc- tive manner, with a substantially horizontal support plate. <Desc / Clms Page number 9> zontule for ice cream containers or for a similar use, cabinet characterized in that at least part of the support plate, assembled in a heat-conducting manner, directly or indirectly, avec l'organe évaporateur fonc- tionnant à basse température, est prévue pour être assemblée, d'une manière conduisant la chaleur, avec la partie à basse température du système évaporateur, seulement après l'intro- duction de ce dernier dans la chambra de réfrigération,, à EMI9.1 trraer1S.. U6< ol:1'V'-e:rtu.re ménagée à. cet;, effet' dans la pE.roi: d.e. with the evaporator unit operating at low temperature, is intended to be assembled, in a heat-conducting manner, with the low-temperature part of the evaporator system, only after the latter has been introduced into the chamber. refrigeration, to EMI9.1 trraer1S .. U6 <ol: 1'V'-e: rtu.re spared at. this ;, effect 'in the pE.roi: d.e. VbrmoABei mygoBifiiKipa as qU' permet de, donner... à un. r.1m$i. volume d'ârmaire une, sapas/-rt-é de rofil-o beaucoup plus granaffia.-,. VbrmoABei mygoBifiiKipa as qU 'allows to give ... to one. r.1m $ i. volume of armaire one, sapas / -rt-é de rofil-o much more granaffia.- ,. 3..- Cette; partie à assemblage intérieur du la pla- que support, occupe an total une partie beaucoup plus grande de EMI9.2 !4d-lista=a comprise entre les parois latérales, dans la chambre de réfrigération de l'arbre frigorifique, que- la partie corres- pondant au système évaporateur, la partie de cette distance qui correspond à la plaque support étant de préférence le double de celle qui correspond au système évaporateur. 3 ..- This; part with internal assembly of the support plate, occupies a total of a much larger part of EMI9.2 ! 4d-lista = a between the side walls, in the refrigeration chamber of the refrigeration shaft, that the part corresponding to the evaporator system, the part of this distance which corresponds to the support plate being preferably double that which corresponds to the evaporator system. 3. - Cette partie de la plaque support est placée EMI9.3 dans un 'bo1'ter formant un compartiment refrotd4saour et ' exécuté en totalité ou en.partie en une matière calorifuge, ledit boiter n'étant introduit, lui aussi dans la chambre de réfrigération à travers l'ouverture précitée, qu'après Introduction du système évaporateur. EMI9.4 3. - This part of the support plate is placed EMI9.3 in a 'box forming a refrotd4saour compartment and' executed in whole or in part in a heat-insulating material, said box not being introduced, also into the refrigeration chamber through the aforementioned opening, only after introduction of the evaporator system. EMI9.4 4.- Le compartiment refro3d;;seur présente des surfaces de refroidissement dont la température est notablement inférieure à 0 . 4.- The cooling compartment has cooling surfaces whose temperature is significantly below 0. 5.-La surface intérieure formant surface de EMI9.5 refroidissement du fond du compartiment re:f:r'o 1dof ssau):' entouré par l' .soll1 t" on C[Ù01f.:rLlG(j, fK, pl'olont'ti et alla :ronne au moins des parois latérales Intérieures dans le comparât EMI9.6 refroidisseur, de préférence elle' fonne même aussi un toit intérieur. <Desc/Clms Page number 10> 5.- The inner surface forming the surface of EMI9.5 cooling of the bottom of the compartment re: f: r'o 1dof ssau): 'surrounded by the .soll1 t "on C [Ù01f.: rLlG (j, fK, pl'olont'ti and alla: ronne at least of the walls interior sides in the comparison EMI9.6 cooler, preferably it even also forms an interior roof. <Desc / Clms Page number 10> 6.- Le compartiment refroidisseur est muni a'un couvercle isolant, à charnières, suspendu suivant sa face antérieure et il est muni aussi, de préférence d'une paroi postérieure isolante. 6.- The cooler compartment is provided with an insulating cover, with hinges, suspended along its front face and it is also provided, preferably with an insulating rear wall. 7.- Le compartiment refroidisseur est disposé entre le toit intérieur de la chambre de réfrigération se trou- vant dans l'armoire frigorifique et où règne la température la. plus élevée, d'une part, et le système évaporateur, d'autre part, 8.- Le compartiment refroidisseur est disposé dans un coin supérieur de la chambre de réfrigération. 7.- The cooling compartment is placed between the interior roof of the refrigeration chamber located in the refrigerating cabinet and where the temperature prevails. higher, on the one hand, and the evaporator system, on the other hand, 8.- The cooling compartment is located in an upper corner of the refrigeration chamber. 9.- L'isolation du compartiment refroidisseur est exécutée de telle manière que la partie à basse température du système évaporateur est isolée, au moins sur ses cotés, par rapport-à l'air de la chambre de .réfrigération. 9.- The insulation of the cooling compartment is carried out in such a way that the low temperature part of the evaporator system is isolated, at least on its sides, from the air in the refrigeration chamber.
BE545288D BE545288A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE545288A true BE545288A (en)

Family

ID=172981

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE545288D BE545288A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE545288A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2717565A1 (en) Element with double thermal transfer function for isothermal enclosures; isothermal enclosure equipped with such an element.
BE545288A (en)
FR2491607A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR STORING LOW TEMPERATURE THERMAL ENERGY AND THEIR APPLICATION
EP1139824B1 (en) Open display case
FR2927162A1 (en) Refrigeration apparatus e.g. domestic refrigerator, has water supplying tube crown-molded at interior of sheath, and space containing air handled between tube and sheath, where air is maintained at temperature higher than specific Celsius
CN218199817U (en) Outdoor cold-stored fresh-keeping food plastic box with refrigerating fluid intermediate layer
BE554775A (en)
WO2022105744A1 (en) Auxiliary evaporation tray of refrigeration appliance
FR2465974A1 (en) Refrigerated cabinet with integral refrigerator - is mounted on shaped lid with evaporator inside cabinet and external condenser and compressor
FR2743620A1 (en) APPARATUS FOR QUICK COOLING OF A LIQUID
BE365637A (en)
FR2893706A1 (en) Ice-bucket for electric household appliance e.g. refrigerator, has ice compartment in thermal contact with evaporator integrated to wall of household appliance and fixed in detachable manner to support by elastic locking unit
BE487641A (en)
CH114762A (en) Process for the refrigeration and preservation of perishable foodstuffs and device for its implementation.
FR2693891A1 (en) Refrigerated display tray and display case.
US1462436A (en) Ice box for refrigerators
BE506511A (en)
FR2672114A1 (en) Refrigeration units for refrigerated chambers and refrigeration installation using such units
BE1004258A5 (en) Refrigerator compartment tempere.
FR2470572A1 (en) Bottle cooler for table use - is double walled with space between filled with refrigerating liquid and heat conductive inner wall
BE359354A (en)
US1882751A (en) Freezer
FR2615603A1 (en) Refrigerator of the absorption-diffusion type
JPS6341975Y2 (en)
BE472679A (en)