BE554775A - - Google Patents

Info

Publication number
BE554775A
BE554775A BE554775DA BE554775A BE 554775 A BE554775 A BE 554775A BE 554775D A BE554775D A BE 554775DA BE 554775 A BE554775 A BE 554775A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
evaporator
low temperature
chamber
cooling
cabinet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE554775A publication Critical patent/BE554775A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25DREFRIGERATORS; COLD ROOMS; ICE-BOXES; COOLING OR FREEZING APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F25D11/00Self-contained movable devices, e.g. domestic refrigerators
    • F25D11/02Self-contained movable devices, e.g. domestic refrigerators with cooling compartments at different temperatures
    • F25D11/027Self-contained movable devices, e.g. domestic refrigerators with cooling compartments at different temperatures of the sorption cycle type

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Devices That Are Associated With Refrigeration Equipment (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne une armoire réfrigérante de ménage, du type à absorption avec gaz inerte, qui comprend un évaporateur en deux parties marchant à des températures différentes, la partie fonctionnant à la température plus basse servant à la congélation à basse température, par exemple pour la production de glace, tandis que l'autre partie fonctionnant à température plus élevée, sert à refroidir la chambre intérieure de l'armoire. 



   L'invention a pour but d'agrandir la chambre -à basse température servant à conserver des aliments congelés et aux casiers de glace. 



   Il est déjà connu d'avoir des compartiments de congélation pour la production de glace, plus ou moins entourés par les serpentins de l'évaporateur à basse température et de placer un isolant calorifique autour de ce compartiment. Cette disposition augmente évidemment jusqu'à un certain point 'la possibilité de congeler l'eau avec l'évaporateur à basse température, pour former de la glace dans les casiers à glace, mais la capacité de la chambre à basse température n'est pas augmentée de ce fait. 



   Il a également été déjà proposé d'avoir le long du compartiment de congélation non isolé, quelques tablettes avec des côtés.en tôle métallique conductrice de la chaleur, sur lesquelles les casiers à glace contenant les petits cubes de glace ou d'autres matières, peuvent être placés, Il n'est pas prévu, dans ce cas, d'isolant pour l'agrandissement du compartiment à basse température, et l'agrandissement qui peut être ainsi de ce fait obtenu pour ce compartiment est nécessairement très limité. 



   La présente invention permet d'éviter ces inconvénients. Elle est caractérisée par ce fait que le système évaporateur est introduit dans la chambre de refroidissement par une ouverture de la paroi de l'armoire, et après son introduction il est connecté d'une manière qui conduit la chaleur à une enveloppe métallique, qui a à l'extérieur une couche isolante et forme la chambre à basse température, la partie inférieure de cette chambre ayant la forme d'une boîte ou d'une auge située au-dessous de l'évaporateur à basse température et dans laquelle l'air refroidi par l'évaporateur basse température peut descendre et éventuellement s'accumuler. 



   L'écoulement d'air froid à l'intérieur du compartiment de réfrigération et'l'isolement de la boîte ou auge prévue pour l'accumulation de 1' air froid, font que des températures suffisamment basses peuvent être main- .tenues même dans une chambre considérablement agrandie, pour conserver des aliments à des températures inférieures à zéro. 



   L'invention s'étend également aux caractéristiques résultant de la description ci-après et des dessins annexés ainsi qu'à leurs combinaisons possibles. 



   La description se rapporte à deux réalisations de l'invention données à titre d'exemple et représentées sur le dessin annexé. 



   La figure 1 montre un exemple d'application de l'invention à un réfrigérateur dont le système évaporateur a une partie basse température, de surface relativement petite, et une partie à température plus élevée située sous la première, pour le refroidissement du reste de l'armoire. 



   La figure 2 montre un exemple d'application de l'invention à un réfrigérateur dont le système évaporateur est disposé sur presque toute la section horizontale interne de l'armoire. 



   Les deux réfrigérateurs représentés sur les figures, sont du type à absorption utilisant un gaz inerte, qui peut contenir comme fluides de 1' eau, de l'ammoniac et de l'hydrogène et fonctionnent d'une façon bien connue. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'armoire représentée figure 1 a une chambre 10, limitée par une paroi arrière 11, deux parois latérales 12,13 et un plafond 14. Le système évaporateur de l'appareil réfrigérant a été introduit dans la chambre 10 par une ouverture de la paroi arrière 11 (non représentée), qui est assez large pour pouvoir introduire le système évaporateur. L'espace libre autour des tubes entre le système évaporateur et l'appareil réfrigérant est disposé comme il faut à l'arrière de l'armoire, et est rempli avec une matière isolante appropriée.

   Le système évaporateur de la figure 1 a un serpentin de refroidissement 15 à basse température, situé dans un plan horizontal, une plaque 16 ou semblable pouvant être disposée au-dessus, et un serpentin 17 disposé dans un plan vertical, fonctionnant à une température plus élevée et pourvu d'ailettes 18 pour augmenter sa   surface,-L'échangeur   de température 19 de l'appareil réfrigérant est aussi disposé-dans la chambre de refroidissement.

   Sous le système évaporateur, il y a une cuvette 20 qui est destinée à collecter l'humidité qui peut éventuellement dégoutter de l'évaporateur haute température.La cuvette 20 peut être disposée sur une clayette 21, prévue dans l'armoire d'une façon bien connue en soi, cette clayette pouvant être également utilisée pour placer des aliments dans l'espace situé au-dessus d'elle à droite du système évaporateur. La cuvette devrait être-placée de façon que l'air de la chambre de refroidissement, refroidi par le système évaporateur, puisse descendre dans l'armoire le long de ses côtés.

   Avec une telle disposition du système évaporateur, la largeur de l'évaporateur basse température 15 est ordinairement suffisante, comme on peut le voir sur la figure 1 pour que 2 plateaux 22 de petite largeur, ou un seul plateau à plusieurs rangs de cubes de glace de plus grande largeur, puissent être mis en place... ' 
Pour permettre l'agrandissement de la chambre basse température de l'armoire ou freezer, il est proposé par l'invention d'abord de connecter de façon conductrice de la chaleur la partie 15 de l'évaporateur à basse température, introduite dans la chambre de refroidissement par.l'ouverture de la paroi arrière de l'armoire, après son introduction, à l'enveloppe métallique 24, pourvue à l'extérieur d'une couche isolante à la chaleur 23, ladite enveloppe ayant la forme d'une chambre.

   Sa partie inférieure a, conformément à l'invention, la forme d'une boîte 25 ou d'une auge, dans laquelle l'air refroidi par   l'évaporateur   basse température peut venir en descendant et éventuellement s'accumuler. Toute cette chambre de congélation ou freezer, sauf la partie connectée de façon conductrice de chaleur à !' évaporateur basse température 15, a d'une façon appropriée un isolant thermique 23.

   Cette chambre peut aussi avoir une plaque métallique, telle que la plaque 26, qui est connectée pour conduction de chaleur à l'évaporateur basse température 15, dans l'exemple représenté, au moyen de la paroi interne de l'enveloppe 24, connectée à l'évaporateur.La plaque 26 est, de préférence, disposée de façon à pouvoir être enlevée complètement, ou pivotée autour d'axes de suspension, de façon que l'air qui est à l'intérieur du freezer puisse facilement entrer dans la boîte 25. Bien qu'on ait représenté le système évaporateur comme visible librement de l'avant, il est naturellement recommandé de lui mettre une plaque frontale, pour couvrir cette partie. Le freezer, peut, par exemple, avoir une porte (non représentée) qui peut être attachée aux pièces 27, disposées à cet effet. 



   La figure 2 représente une autre disposition du freezer, qui est conforme à l'invention et convient à un système évaporateur s'étendant sur toute la section horizontale interne de l'armoire du réfrigérateur. L'appareil réfrigérant du réfrigérateur a, dans ce cas, un évaporateur basse température, composé de 3 serpentins 28,29, 30 assemblés au moyen de crochets 31 de façon à conduire la chaleur à une plaque 32, qui supporte les plateaux à glace 33 ou semblables, disposés au-dessus des serpentins de l'évaporateur. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  De plus,le système évaporateur comprend une partie haute température 34, .pourvue à sa partie inférieure d'ailettes 35 destinées à refroidir l'air de la chambre de refroidissement de l'armoire. Sous la partie haute température 34, il y a une cuvette 36, destinée à recevoir le liquide qui peut tomber. La cuvette 36 peut être disposée d'une façon bien connue sur une étagère disposée à cet effet, ou bien'elle peut être suspendue d'une manière convenable à la partie à haute température 34 ou aux ailettes   35,  
Pour agrandir la chambre de congélation basse température dans 1' armoire, le bas de la plaque métallique 37 est connecté de façon à conduire la chaleur aux serpentins 29 et 30 de l'évaporateur.

   La plaque 37 constitue une partie de la boite ou auge 38, ou est connectée de façon à conduire la chaleur à une plaque métallique en forme de boite ou d'auge 38 qui a un isolant externe 39, sauf à la plaque 37. On obtient,avec cette   disposition, ¯¯   une cham.bre à basse température pour y conserver des plateaux à glace avec leur contenu ou des paquets d'aliments congelés. La connection intime conductrice de la chaleur avec l'évaporateur basse température de l'armoire, donne un refroidissement efficace de la plaque sur laquelle les aliments sont placés et de la partie supérieure de la chambre de congélation, dans laquelle autrement l'air plus chaud aurait tendance à s'accumuler, sans être sujet au refroidissement et à la circulation.

   On doit naturellement avoir sur le devant de la chambre basse température une plaque pour cacher le système évaporateur et un couvercle ou une porte, disposés de façon appropriée. 



   L'invention n'est pas limitée simplement aux réalisations représentées et décrites pour son application, et peut être variée dans l'éten-   .due   de l'idée de l'invention, qui en est la base. On peut donc faire la boïte de refroidissement de la figure 1 avec seulement une protection contre le rayonnement, disposée au plafond ou avec une protection contre le rayonnement renforcée par un isolant. 



   La boîte de refroidissement peut aussi être faite avec simplement .une partie de ses parois internes couvertes de plaques métalliques qui sont 'connectées d'une façon qui conduise la chaleur à l'évaporateur basse température. Il peut être convenable, pour cette connection, de mettre l'isolant simplement sur la paroi gauche verticale et/ou au plafond, et ledit isolant peut être pourvu d'une couche mince de matière plastique ou de matière semblable.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a household refrigerating cabinet, absorption type with inert gas, which comprises an evaporator in two parts operating at different temperatures, the part operating at the lower temperature serving for freezing at low temperature, for example for the production of ice, while the other part operating at higher temperature, serves to cool the inner chamber of the cabinet.



   The object of the invention is to enlarge the low temperature chamber for storing frozen food and for ice racks.



   It is already known to have freezing compartments for the production of ice, more or less surrounded by the coils of the low temperature evaporator and to place a heat insulator around this compartment. This arrangement obviously increases to a certain point the possibility of freezing the water with the evaporator at low temperature, to form ice in the ice racks, but the capacity of the chamber at low temperature is not thus increased.



   It has also already been proposed to have along the uninsulated freezer compartment, a few shelves with sides made of heat-conducting metal sheet, on which the ice racks containing small ice cubes or other materials, can be placed. In this case, no insulation is provided for the enlargement of the low temperature compartment, and the enlargement which can thus be thereby obtained for this compartment is necessarily very limited.



   The present invention makes it possible to avoid these drawbacks. It is characterized by this fact that the evaporator system is introduced into the cooling chamber through an opening in the wall of the cabinet, and after its introduction it is connected in a way that conducts heat to a metal casing, which has on the outside an insulating layer and forms the low temperature chamber, the lower part of this chamber having the shape of a box or a trough located below the low temperature evaporator and in which the air cooled by the low temperature evaporator can drop and possibly accumulate.



   The flow of cold air inside the refrigeration compartment and the isolation of the box or trough provided for the accumulation of cold air, mean that sufficiently low temperatures can be maintained even in the open air. a considerably enlarged chamber, to keep food at sub-zero temperatures.



   The invention also extends to the characteristics resulting from the following description and the appended drawings as well as to their possible combinations.



   The description relates to two embodiments of the invention given by way of example and shown in the accompanying drawing.



   Figure 1 shows an example of application of the invention to a refrigerator whose evaporator system has a low temperature part, of relatively small surface area, and a higher temperature part located under the first, for cooling the rest of the 'cabinet.



   FIG. 2 shows an example of application of the invention to a refrigerator whose evaporator system is arranged over almost the entire internal horizontal section of the cabinet.



   The two refrigerators shown in the figures are of the absorption type using an inert gas which may contain water, ammonia and hydrogen as fluids and operate in a well known manner.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The cabinet shown in Figure 1 has a chamber 10, bounded by a rear wall 11, two side walls 12, 13 and a ceiling 14. The evaporator system of the refrigerating appliance was introduced into the chamber 10 through an opening in the wall. rear 11 (not shown), which is wide enough to be able to introduce the evaporator system. The free space around the tubes between the evaporator system and the refrigeration appliance is properly arranged at the rear of the cabinet, and is filled with a suitable insulating material.

   The evaporator system of Fig. 1 has a low temperature cooling coil 15, located in a horizontal plane, a plate 16 or the like which can be arranged above, and a coil 17 arranged in a vertical plane, operating at a higher temperature. high and provided with fins 18 to increase its surface area, the temperature exchanger 19 of the refrigerating appliance is also arranged in the cooling chamber.

   Underneath the evaporator system there is a pan 20 which is intended to collect moisture which may possibly drip from the high temperature evaporator. The pan 20 can be placed on a shelf 21, provided in the cabinet in a way well known in itself, this shelf can also be used to place food in the space located above it to the right of the evaporator system. The cuvette should be positioned so that the air from the cooling chamber, cooled by the evaporator system, can flow down into the cabinet along its sides.

   With such an arrangement of the evaporator system, the width of the low-temperature evaporator 15 is usually sufficient, as can be seen in Figure 1 for 2 small-width trays 22, or a single multi-row tray of ice cubes. larger width, can be set up ... '
To allow the expansion of the low temperature chamber of the cabinet or freezer, it is proposed by the invention first to connect in a heat conductive manner the part 15 of the low temperature evaporator, introduced into the chamber. cooling through the opening of the rear wall of the cabinet, after its introduction, to the metal casing 24, provided on the outside with a heat insulating layer 23, said casing having the shape of a bedroom.

   Its lower part has, according to the invention, the shape of a box 25 or a trough, in which the air cooled by the low temperature evaporator can come downward and possibly accumulate. All this freezing room or freezer, except the part connected in a heat conductive way to! ' low temperature evaporator 15, suitably has thermal insulation 23.

   This chamber may also have a metal plate, such as plate 26, which is connected for heat conduction to the low temperature evaporator 15, in the example shown, by means of the internal wall of the casing 24, connected to The plate 26 is preferably arranged so that it can be completely removed, or pivoted about suspension pins, so that the air which is inside the freezer can easily enter the box 25. Although we have shown the evaporator system as freely visible from the front, it is naturally recommended to put a front plate to it, to cover this part. The freezer can, for example, have a door (not shown) which can be attached to parts 27, arranged for this purpose.



   Figure 2 shows another arrangement of the freezer, which is in accordance with the invention and suitable for an evaporator system extending over the entire internal horizontal section of the refrigerator cabinet. The refrigerating appliance of the refrigerator has, in this case, a low temperature evaporator, composed of 3 coils 28, 29, 30 assembled by means of hooks 31 so as to conduct heat to a plate 32, which supports the ice trays 33 or similar, arranged above the evaporator coils.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  In addition, the evaporator system comprises a high temperature part 34, provided at its lower part with fins 35 intended to cool the air in the cooling chamber of the cabinet. Under the high temperature part 34, there is a bowl 36, intended to receive the liquid which may fall. The cuvette 36 may be arranged in a well known manner on a shelf provided for this purpose, or it may be suspended in a suitable manner from the high temperature part 34 or from the fins 35,
To enlarge the low temperature freezing chamber in the cabinet, the bottom of the metal plate 37 is connected so as to conduct heat to the coils 29 and 30 of the evaporator.

   Plate 37 forms part of box or trough 38, or is connected so as to conduct heat to a box-shaped or trough-shaped metal plate 38 which has external insulation 39, except for plate 37. This results in , with this arrangement, ¯¯ a low temperature room for storing ice cream trays with their contents or packages of frozen food. The intimate, heat-conducting connection with the cabinet's low temperature evaporator, provides efficient cooling of the plate on which the food is placed and of the upper part of the freezing chamber, in which otherwise the warmer air would tend to accumulate, without being subject to cooling and circulation.

   Of course, there must be a plate on the front of the low temperature chamber to hide the evaporator system and a cover or door, arranged appropriately.



   The invention is not limited simply to the embodiments shown and described for its application, and may be varied within the scope of the idea of the invention, which is the basis thereof. It is therefore possible to make the cooling box of FIG. 1 with only protection against radiation, placed on the ceiling or with protection against radiation reinforced by an insulator.



   The cooling box can also be made with simply a part of its internal walls covered with metal plates which are connected in a way which conducts heat to the low temperature evaporator. It may be convenient for this connection to simply put the insulation on the vertical left wall and / or on the ceiling, and said insulation may be provided with a thin layer of plastic or similar material.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention s'étend notamment aux caractéristiques ci-après et à leurs combinaisons possibles : 1. Armoire réfrigérante dé ménage, du type à absorption.avec gaz inerte, ayant au moins deux évaporateurs.fonctionnant à différentes températures, l'évaporateur qui marche à la température la plus basse étant utilisé pour la production de la glacé, alors que l'autre évaporateur marchant à température plus élevée sert à refroidir la chambre intérieure, armoire caractérisée par ce que le système évaporateur est introduit dans la chambre de refroidissement par une ouverture de la paroi de l'armoire et est ensuite connecté après son introduction, de manière à pouvoir transmettre,la chaleur, avec une enveloppe métallique ayant à son extérieur une couche isolante de la chaleur, qui délimite la chambre du compartiment à basse température, The invention extends in particular to the following characteristics and their possible combinations: 1. Household refrigerating cabinet, absorption type, with inert gas, having at least two evaporators, operating at different temperatures, the evaporator operating at the lowest temperature being used for the production of ice cream, while the Another evaporator operating at higher temperature is used to cool the inner chamber, cabinet characterized in that the evaporator system is introduced into the cooling chamber through an opening in the wall of the cabinet and is then connected after its introduction, so to be able to transmit heat, with a metal casing having on its exterior a heat insulating layer, which delimits the chamber of the low temperature compartment, dont la partie inférieure a la forme d'une boîte ou d'une auge, située en-dessous de l'évaporateur à basse température et dans laquelle l'air refroidi par l'évaporateur basse température peut s'écouler et éventuellement s'accumuler, ce qui permet d'augmenter la capacité utile de la chambre de conservation. <Desc/Clms Page number 4> the lower part of which is in the form of a box or a trough, located below the low temperature evaporator and in which the air cooled by the low temperature evaporator can flow and possibly accumulate , which makes it possible to increase the useful capacity of the conservation chamber. <Desc / Clms Page number 4> 2. L'enveloppe formant le compartiment à refroidissement profond, a une plaque de support pour les casiers à glace qui, au moment de l'assemblage, est connectée d'une manière conductrice de la chaleur à une pièce à basse température du système évaporateur, et est de préférence.située sur le même plan horizontal que la plaque de support, laquelle, dans le même but, peut être éventuellement déjà connectée d'une manière conductrice de la chaleur avec la pièce du système évaporateur avant l'introduction du système évaporateur. 2. The shell forming the deep cooling compartment, has a support plate for the ice racks which, at the time of assembly, is connected in a heat conductive manner to a low temperature part of the evaporator system. , and is preferably located on the same horizontal plane as the support plate, which, for the same purpose, may optionally already be connected in a heat conductive manner with the part of the evaporator system before the system is introduced. evaporator. 3. Au moins une partie de la pièce de support, connectée d'une manière conductrice de la chaleur avec le système évaporateur au moment de l'assemblage de l'enveloppe, est amovible ou pivotable vers le haut ou le bas, de sorte que l'auge de refroidissement peut librement communiquer avec la partie de la chambre de refroidissement située entre ladite pièce de support et le plafond de l'enveloppe. 3. At least a portion of the support piece, connected in a heat conductive manner with the evaporator system at the time of shell assembly, is removable or swiveling up or down, so that The cooling trough can freely communicate with the part of the cooling chamber located between said support part and the ceiling of the envelope. 4. Une ou plusieurs parois latérales du compartiment à basse température sont amovibles, et de préférence celle qui est vis-à-vis à l'ouverture de la porte. 4. One or more side walls of the low temperature compartment are removable, and preferably that which is vis-à-vis the door opening. 5. Le plafond intérieur du compartiment a une protection contre le rayonnement. 5. The interior ceiling of the compartment has radiation protection. 6. Seuls, les côtés latéraux du compartiment qui sont près du serpentin de refroidissement ont une enveloppe interne métallique, alors que les autres parties, qui sont plus éloignées des serpentins de refroidissement, sont séparées de la chambre à haute température-de l'armoire réfrigérante au moyen de matière isolante. 6. Only the side sides of the compartment which are close to the cooling coil have a metallic inner shell, while the other parts, which are further away from the cooling coils, are separated from the high temperature chamber-cabinet. refrigerant by means of insulating material.
BE554775D BE554775A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE554775A true BE554775A (en)

Family

ID=179108

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE554775D BE554775A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE554775A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3385641B1 (en) Refrigerator
US10935301B2 (en) Refrigerator
US8250881B1 (en) Method and apparatus for controlling temperature of a temperature maintenance storage unit
BRPI0901560A2 (en) ice making in the refrigeration compartment using a cold plate
TWI650521B (en) refrigerator
JP5450462B2 (en) refrigerator
JP6904549B2 (en) refrigerator
TWI343467B (en)
TW201209362A (en) Freezing refrigerator
JP3075539B2 (en) Refrigeration equipment
JP6678542B2 (en) refrigerator
JP2008267654A (en) Cooling storage
BE554775A (en)
JP2012255640A (en) Cooling method and implement, and device for the same
EP3757484B1 (en) Refrigerator appliance
HU215644B (en) Method and apparatus for frigo-storing plants, meats and food-stuffs
JP4502897B2 (en) refrigerator
US2755636A (en) Drain trough for refrigerator
JP2007078319A (en) Refrigerator
US2032234A (en) Low temperature display case
JP2020008254A (en) refrigerator
KR200379304Y1 (en) Body structure
JP6035506B2 (en) refrigerator
JPH05164449A (en) Refrigerator
CN216644681U (en) A kind of refrigerator