BE539939A - - Google Patents

Info

Publication number
BE539939A
BE539939A BE539939DA BE539939A BE 539939 A BE539939 A BE 539939A BE 539939D A BE539939D A BE 539939DA BE 539939 A BE539939 A BE 539939A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
door
lever
retort
sealing door
open
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE539939A publication Critical patent/BE539939A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10BDESTRUCTIVE DISTILLATION OF CARBONACEOUS MATERIALS FOR PRODUCTION OF GAS, COKE, TAR, OR SIMILAR MATERIALS
    • C10B25/00Doors or closures for coke ovens
    • C10B25/02Doors; Door frames
    • C10B25/04Doors; Door frames for ovens with vertical chambers

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Coke Industry (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux cornues verticales pour la carbonisation du charbon et de matières analogues . 



   Cette   Invention   concerne des cornues verticales pour la carbonisation continue du charbon et de matières analogues. 



  Dans ces cornues,   il   a été proposé d'amener du gaz à l'eau ou autre (appela ci-après gaz véhiculaire) à la partie inférieure de la cornue afin   qu'il   puisse absorber la chaleur du coke à la base de la cornue qui est sur le point d'être extrait de la cornue et déchargé dans la chambre à coke située au-dessous, ettransmettre une grande partie ou la totalité de cette chaleur au charbon par-   tiellement   carbonisé ou non carbonisé situe au-dessus, de manière à accélérer sa carbonisation. Des dispositifs sont aussi prévus habituellement pour admettre de la vapeur dans la chambre à coke en dessous de chaque cornue pendant le déchargement du coke.,   l'arri-   vée du gaz véhiculaire étant alors coupée. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La demanderesse a proposé précédemment de prévoie une porte intérieure venant dans l'embouchure de la chambre à coke pour supporter la charge de coke qui y   est;contenue   et une porte d'étanchéité extérieure à garde hydraulique qui,   lorsque elle   est fermée, obture hermétiquement   L'embouchure   de la chambre à coke pour empêcher toute rentrée   d'air,   et ces portes intérieure et d'étan- chéité étaient reliées entre elles de telle façon que, lors de l'ouverture, la porte d'étanchéité se déplace avant la porte inté- rieure, ce qui a pour effet de dégager la porte d'Étanchéité de l'embouchure de la chambre à coke avant que la porte intérieure ne permette le déchargement du coke. 



   Le but de la présente invention est de procurer un   dispo-   sitif simple et efficace pour enclencher la porte   intérieure   et la porte d'étanchéité avec les vannes de distribution du gaz a l'eau et de la vapeur de telle sorte qu'avant de pouvoir ouvrir ces portes, la vanne de gaz à l'eau doit être fermée et la vanne de vapeur qui y est reliée positivement doit être ouverte tandis que ces portes doivent être fermées avant que la vanne de gaz véhiculaire puisse être ouverte et l'arrivée de vapeur   coupée.   



   L'invention consiste en une cornue verticale pour   la   carbonisation du charbon et de matières analogues, pourvue de dis- positifs pour amener le gaz véhiculaire à l'intérieur de la cornue, en vue d'activer la carbonisation, et pour admettre la vapeur dans la chambre à coke, cette cornue ayant une porte interne peur sup- porter le coke qui y est contenu et une porte d'étanchéité exté- rieure qui obture l'embouchure de la chambre à coke de manière à empêcher l'entrée de l'air,

   et étant caractérisée en ce que les dispositifs qui actionnent la porte interne et   la  porte d'étanchéité pour les ouvrir et les fermer comprennent un   plateau-@   dans lequel est ménagée une rainure dont une partie est   concentrique   à l'axe de pivotement du dispositif   de¯   commande de la porte et une autre partie est concentrique à l'axe de pivotement d'un   levier     @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 qui actionne les vannes de gaz véhiculaire et de vapeur et qui est pourvu d'un organe engage dans la rainure de came,

   la disposition étant telle que la porte   intérieure   et la porte d'étanchéité ne peu- vent pas être ouvertes   tant   que l'organe de ce levier se trouve dans la partie de la rainure de came qui est concentrique à l'axe de ce levier,   c'est-à-dire   lorsque la vanne de gaz véhiculaire est ouverte, et que ce levier ne peut pas être déplacé tant que l'organe qu'il porte se trouve dans la partie de la came qui est   concentri-   que à l'axe du dispositif de commande de la porte,   c'est-à-dire   lorsque la vanne de vapeur est ouverte. 



   Dans les dessins annexés: 
Fig. 1 est une vue en élévation de côté, avec arrachement partiel de certaines pièces, et Fig.2 est une élévation en bout vue de gauche à droite par rapport à la Fig.l, montrant une cornue avec porte intérieure et porte d'étanchéité et avec un dispositif pour enclencher ces portes entre elles ainsi qu'avec des vannes pour la distribution du gaz véhiculaire et de la vapeur, suivant l'invention, 
Fig. 3 est une vue en coupe montrant la porte intérieure et la porte d'étanchéité. 



   Fig. 4 montre la disposition des vannes de distribution de gaz véhiculaire et de vapeur et leur liaison avec le mécanisme servant à actionner la porte interne et la porte d'étanchéité de la cornue. Ces portes sont représentées fermées et la vanne de gaz véhiculaire ouverte. 



   Fig. 5 est semblable à la Fig.   4,   mais les portes sont re- présentées ouvertes, tandis que la vanne de gaz véhiculaire est fermée et la vanne de vapeur ouverte. 



   Sur la.   Fig.   3, la porte intérieure a à la base de la chambre à coke d'une cornue est portée par un arbre tourillonné dans la paroi de la chambre à coke et pourvu d'un bras de manivelle d à chacune de ses deux extrémités, comme c'est représenté sur les Figs. 1 et 2. La chambre à coke possède une paroi courbe e, Fig. 3, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sur laquelle et à proximité de laquelle   l'extrémité   extérieure de la porte intérieure se déplace. La porte d'étanchéité ± présente une partie rentrante g qui pénètre dans l'embouchure de la chambre à coke et sert à limiter la quantité de liquide nécessaire dans la garde hydraulique de la porte pour assurer l'étanchéité de l'embouchure de la chambre à coke. 



   La porte d'étanchéité est pourvue à ses extrémités de barres de suspension h auxquelles sont articulés des bras .1 qui tournent autour des extrémités d'un arbre transversal .1 et portent les extrémités d'un arbre transversal k auquel sont reliées les extrémités de bielles doubles   m   articulées aux bras d déjà mention- nés. Des contrepoids n équilibrant la porte d'étanchéité sont montés sur l'arbre transversal k. A l'une des extrémités de   1'arbre .1   est monté un plateau-came o qui tourne en même temps que l'arbre j, ce plateau comportant une rainure ou une fente faisant fonction de came qui présente une partie p concentrique à   l'arbre .1   et une autre partie!1 concentrique au pivot fixe,!: autour duquel tourne un levier s.

   Ce dernier porte à une extrémité Un galet t qui se déplace dans la fente ou la rainure de came p, g, et à son autre extrémité (arrachée sur la   Fig.l)   il est ac- tionné à la main et relié aux vannes de gaz véhiculaire et de vapeur: Un volant à main u est monté sur   1'arbre ±   pour actionner les deux portes. 



   On comprendra -que lorsque les organes occupent les posi- tions représentées sur les Figs. 1 et 2, on ne peut pas'faire tourner le volant à main:!:! dans le sens des aiguilles d'une montre, ce qui pourrait faire descendre la porte d'étanchéité f et faire tourner la porte intérieure a vers le bas. Les organes se trouvant dans les positions indiquées, la poignée 1 maintient la vanne de vapeur fermée et la vanne de gaz véhiculaire ouverte, de telle sorte que le gaz véhiculaire s'élève dans la cornue pour contri- buer à la carbonisation.

   Si   l'on   abaisse l'extrémité de droite ou poignée du levier jusqu'à ce que le galet t du levier arrive 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 au point de jonction de la rainure de came   .9. avec   la rainure de came p, la vanne de gaz véhiculaire se ferme et la vanne de vapeur s'ouvre de telle sorte que le coke est soumis à la vapeur. 



   Ensuite., on retire l'arrêt y, articulé   en,   w, de la face inférieure d'une applique fixée sur une barre de suspension h de la porte   d'étanchéité,   en tirant sur la poignée x, ce qui permet de faire tourner le volant à main u dans le sens des aiguilles d'une montre de manière à faire pivoter le bras i dans le sens voulu pour abaisser la porte d'étanchéité f, et à faire pivoter aussi par l'intermédiaire des bielles m, les bras de manivelle d autour de   l'arbre ±   qui porte la porte intérieure, ce qui a pour effet d'abaisser celle-ci pour décharger le coke de la partie inférieure de la cornue. 



   Si l'on fait tourner le volant à main u en sens inverse des aiguilles d'une montre,, les portes intérieure et d'étanchéité étant ouvertes au départ, ces portes se ferment tandis que le galet t porté par le levier s se déplace dans la   partie ,   de la rainure-came, après quoi, lorsqu'on fait tourner le levier s de manière à ouvrir la vanne de gaz véhiculaire et fermer la vanne de vapeur, le galet t se déplace vers l'extrémité de la rainure-came q et le volant à main est empêché de tourner dans le sens des aiguilles d'une montre. 



   Un corbeau 5 prévu sur le bras de came i, du côté de la cornue où se trouve le volant à main u, est placé de façon à être accroché par une cheville en saillie 6 de la porte   d'étanchéité,   lorsqu'on fait pivoter celle-ci au moyen d'une barre introduite dans la douille inclinée 7 fixée à la barre de suspension Il (Fig.l). Lorsque la porte d'étanchéité est amenée dans sa position de fermeture, une patte 8 y fixée   vient   en. contact avec une came 9 qui agit de manière que la porte d'étan- chéité se place dans une position finale correcte pour obturer l'embouchure de la cornue. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   10 désigne une vanne destinée à fournir l'eau pour la garde hydraulique de la porte d'étanchéité. 



   Sur les Figs. 4 et 5, le levier de commande s est relié par une bielle 12 à un bras de manivelle 13 monté sur la vanne de distribution de vapeur 14 amenant la vapeur à la chambre à coke de la cornue et à un bras de manivelle 15 destiné à actionner une vanne de gaz véhiculaire 16 fournissant le gaz véhiculaire à la cornue, r la   Fig.4,   la vanne de gaz 16 est ouverte et la vanne de vapeur fermée, les portes f et a se trouvant aussi dans leurs positions de fermeture. Sur la Fig. 5, les portes f et a sont ou- vertes pour effectuer le déchargement du coke et la vanne de vapeur 14 est ouverte pour envoyer de la vapeur au coke, tandis que la vanne de gaz véhiculaire 16 est fermée. 
 EMI6.1 
 



  R E V E-N D I C .1 T I 0 N S ¯.r.....,.r.¯........ ....¯.¯¯....-.¯.. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to vertical retorts for carbonization of coal and similar materials.



   This invention relates to vertical retorts for the continuous carbonization of coal and the like.



  In these retorts, it has been proposed to bring water or other gas (hereinafter referred to as carrier gas) to the lower part of the retort so that it can absorb the heat from the coke at the base of the retort. which is about to be taken out of the retort and discharged into the coke chamber below, and to transmit much or all of this heat to the partially charred or uncarbonized coal above, so to accelerate its carbonization. Arrangements are also usually provided for admitting steam into the coke chamber below each retort during the discharge of coke, the supply of carrier gas then being shut off.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The Applicant has previously proposed to provide an interior door coming into the mouth of the coke chamber to withstand the load of coke contained therein; and an exterior sealing door with hydraulic guard which, when closed, seals off hermetically. The mouth of the coke chamber to prevent any re-entry of air, and these interior and sealing doors were interconnected in such a way that, when opening, the sealing door moved before the opening. inner door, which has the effect of freeing the sealing door from the mouth of the coke chamber before the inner door allows the coke to be discharged.



   The object of the present invention is to provide a simple and efficient device for engaging the inner door and the sealing door with the water and steam gas distribution valves in such a way that before being able to open these doors, the gas water valve must be closed and the steam valve positively connected to it must be opened while these doors must be closed before the vehicle gas valve can be opened and the supply of steam cut off.



   The invention consists of a vertical retort for the carbonization of coal and the like, provided with devices for bringing the carrier gas into the interior of the retort, for the purpose of activating the carbonization, and for admitting the vapor into the retort. the coke chamber, this retort having an internal door capable of supporting the coke contained therein and an external sealing door which closes the mouth of the coke chamber so as to prevent the entry of the coke chamber. air,

   and being characterized in that the devices which actuate the internal door and the sealing door to open and close them comprise a plate in which is formed a groove, a part of which is concentric with the pivot axis of the device of ¯ door control and another part is concentric with the pivot axis of a lever @

 <Desc / Clms Page number 3>

 which actuates the vehicle gas and steam valves and which is provided with a member engaged in the cam groove,

   the arrangement being such that the interior door and the sealing door cannot be opened as long as the member of this lever is in the part of the cam groove which is concentric with the axis of this lever, that is to say when the vehicle gas valve is open, and this lever cannot be moved as long as the member which it carries is in the part of the cam which is concentric with the axis of the door control device, i.e. when the steam valve is open.



   In the accompanying drawings:
Fig. 1 is a side elevational view, partially cut away of some parts, and Fig. 2 is an end elevation seen from left to right with respect to Fig.l, showing a retort with inner door and sealing door and with a device for engaging these doors together as well as with valves for the distribution of the vehicle gas and of the steam, according to the invention,
Fig. 3 is a sectional view showing the interior door and the sealing door.



   Fig. 4 shows the arrangement of the vehicle gas and steam distribution valves and their connection to the mechanism used to actuate the internal door and the retort sealing door. These doors are shown closed and the vehicular gas valve open.



   Fig. 5 is similar to FIG. 4, but the doors are shown open, while the vehicle gas valve is closed and the steam valve open.



   On the. Fig. 3, the inner door a at the base of the coke chamber of a retort is carried by a shaft journaled in the wall of the coke chamber and provided with a crank arm d at each of its two ends, as c 'is shown in Figs. 1 and 2. The coke chamber has a curved wall e, Fig. 3,

 <Desc / Clms Page number 4>

 on which and near which the outer end of the inner door moves. The sealing door ± has a re-entrant part g which penetrates into the mouth of the coke chamber and serves to limit the quantity of liquid necessary in the hydraulic guard of the door to ensure the sealing of the mouth of the chamber coke.



   The sealing door is provided at its ends with suspension bars h to which are articulated arms .1 which rotate around the ends of a transverse shaft .1 and carry the ends of a transverse shaft k to which are connected the ends of double m connecting rods articulated to the already mentioned d arms. Counterweights n balancing the sealing door are mounted on the cross shaft k. At one end of the shaft .1 is mounted a cam plate o which rotates at the same time as the shaft j, this plate comprising a groove or a slot acting as a cam which has a part p concentric with the shaft. shaft .1 and another part! 1 concentric with the fixed pivot,!: around which a lever s rotates.

   The latter has at one end a roller t which moves in the slot or cam groove p, g, and at its other end (torn off in Fig.l) it is actuated by hand and connected to the valves of vehicle gas and steam: A handwheel u is mounted on the shaft ± to operate both doors.



   It will be understood that when the members occupy the positions shown in Figs. 1 and 2, you cannot turn the handwheel:!:! clockwise, which could lower the sealing door f and rotate the inner door a downward. With the components in the positions shown, handle 1 keeps the steam valve closed and the vehicle gas valve open, so that the vehicle gas rises in the retort to aid in carbonization.

   If you lower the right end or handle of the lever until the roller t of the lever reaches

 <Desc / Clms Page number 5>

 at the junction point of the cam groove. 9. with the cam groove p, the vehicular gas valve closes and the steam valve opens so that the coke is subjected to steam.



   Then, the stop y, articulated at, w, is removed from the underside of a bracket fixed to a suspension bar h of the sealing door, by pulling on the handle x, which makes it possible to rotate the handwheel u clockwise so as to rotate the arm i in the desired direction to lower the sealing door f, and also to rotate via the connecting rods m, the arms crank d around the shaft ± which carries the inner door, which has the effect of lowering the latter to discharge the coke from the lower part of the retort.



   If the handwheel u is turned anti-clockwise ,, the interior and sealing doors being opened at the start, these doors close while the roller t carried by the lever s moves in the part, of the groove-cam, after which, when turning the lever s so as to open the vehicle gas valve and close the steam valve, the roller t moves towards the end of the groove- cam q and the handwheel is prevented from turning clockwise.



   A corbel 5 provided on the cam arm i, on the side of the retort where the handwheel u is located, is placed so as to be hooked by a protruding pin 6 of the sealing door, when pivoting the latter by means of a bar inserted into the inclined sleeve 7 fixed to the suspension bar II (Fig.l). When the sealing door is brought into its closed position, a tab 8 fixed thereto comes in. contact with a cam 9 which acts so that the sealing door is placed in a correct final position to close the mouth of the retort.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   10 designates a valve intended to supply water for the hydraulic guard of the sealing door.



   In Figs. 4 and 5, the control lever s is connected by a connecting rod 12 to a crank arm 13 mounted on the steam distribution valve 14 bringing the steam to the coke chamber of the retort and to a crank arm 15 intended for actuate a vehicle gas valve 16 supplying the vehicle gas to the retort, r Fig.4, the gas valve 16 is open and the steam valve closed, the doors f and a also being in their closed positions. In Fig. 5, gates f and a are opened to discharge the coke and the steam valve 14 is opened to send steam to the coke, while the carrier gas valve 16 is closed.
 EMI6.1
 



  R E V E-N D I C .1 T I 0 N S ¯.r .....,. R.¯ ........ .... ¯.¯¯ ....-. ¯ ..

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Cornue verticale pour la carbonisation du charbon et de matières analogues, pourvue de dispositifs pour amener un gaz véhiculaire dans la cornue en vue de seconder la carbonisation et pour admettre de la vapeur dans la chambre à coke, cette cornue étant équipée d'une porte intérieure pour supporter la charge de coke et d'une porte d'étanchéité extérieure qui ferme hermétiquement l'embouchure de la chambre à coke afin d'empêcher toute rentrée d'air, caractérisée en ce que le dispositif qui actionne la porte intérieure et la porte d'étanchéité pour les ouvrir et les fermer, 1.- Vertical retort for the carbonization of coal and similar materials, provided with devices for bringing a carrier gas into the retort with a view to assisting the carbonization and for admitting steam into the coke chamber, this retort being equipped with an interior door to support the coke load and an exterior sealing door which hermetically seals the mouth of the coke chamber in order to prevent any re-entry of air, characterized in that the device which actuates the interior door and the sealing door to open and close them, comprend un plateau-came dans lequel est ménagée une rainure de came dont une partie est concentrique à l'axe de pivotement du dispositif de commande des portes et une autre partie est concentrique à l'axe de pivotement d'un levier qui actionne les vannes de distribution de gaz véhiculaire et de vapeur, ce levier comportant un organe qui est engagé dans la rainure de came, la disposition étant telle que les deux portes, la porte intérieure et la porte d'étanchéité , ne peuvent pas <Desc/Clms Page number 7> être ouvertes tant que l'organe du levier se trouve dans la partie de la rainure de came qui est concentrique à l'axe de pivotement de ce levier, c'est-à-dire lorsque la vanne de gaz véhiculaire est ouverte, comprises a cam plate in which is formed a cam groove, part of which is concentric with the pivot axis of the door control device and the other part is concentric with the pivot axis of a lever which actuates the valves distribution of vehicular gas and steam, this lever comprising a member which is engaged in the cam groove, the arrangement being such that the two doors, the interior door and the sealing door, cannot <Desc / Clms Page number 7> be open as long as the lever member is in the part of the cam groove which is concentric with the pivot axis of this lever, that is to say when the vehicular gas valve is open, et que ce levier ne peut pas se déplacer tant que l'organe qu'il porte se trouve dans la partie de la rainure de came qui est concentrique à l'axe de pivotement du dispositif de commande des @ portes, c'est-à-dire lorsque la vanne de vapeur est ouverte. and that this lever cannot move as long as the member it carries is in the part of the cam groove which is concentric with the pivot axis of the door control device, that is to say - say when the steam valve is open. . . 2. - Cornue verticale suivant la revendication 1, caracté- risée en ce que les portes sont actionnées par un volant à main auquel le plateau-came, les bras supportant la porte d'étanchéité et les leviers actionnant la porte intérieure sont relias positive- ment. 2. - Vertical retort according to claim 1, charac- terized in that the doors are actuated by a hand wheel to which the cam plate, the arms supporting the sealing door and the levers operating the inner door are positively connected. is lying. 3. - Dispositifs de commande perfectionnés pour la porte intérieure et la porte d'étanchéité et pour les vannes de distri- bution de gaz véhiculaire et de vapeur d'une cornue verticale pour la carbonisation du charbon et de matières analogues, en substance comme décrit ci-dessus et représente sur les dessins annexés. 3. - Improved control devices for the interior door and the sealing door and for the vehicle gas and vapor distribution valves of a vertical retort for carbonization of coal and the like, substantially as described above and shown in the accompanying drawings.
BE539939D BE539939A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE539939A true BE539939A (en)

Family

ID=169469

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE539939D BE539939A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE539939A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2523637A1 (en) RETRACTABLE FLOWER GUIDE FOR DRILLING AND BOLTING SLIDERS
FR2652594A1 (en)
CA2472876C (en) Turbojet nacelle hood locking mechanism
BE539939A (en)
FR2557273A1 (en) DEVICE FOR JOINING AND BALANCING A DOOR OF A COOKING APPARATUS
FR2703720A1 (en) Automatic locking device for a door, in particular a tilting door.
FR2916726A1 (en) Bonnet structure displacing method for boot on e.g. car, involves displacing bonnet structure by pivoting and sliding female part of articulation unit on male part of articulation unit, where female part forms rotational axle
FR2490689A1 (en) TEMPORARY IMMOBILIZATION DEVICE FOR A DRUM OF A WASHING MACHINE
FR2690478A1 (en) Solid fuel burning stove with special catch - has door hinged to vertical slide with catch at bottom enabling door to be raised without damaging heatproof joint
FR2663361A1 (en) Trunk, especially for a public lighting pole, and joint mechanism designed to connect an inspection door to the rest of the trunk
EP1800536A1 (en) Devise for controlling an animal gate with an automatic closing command
BE344404A (en)
CH668846A5 (en) Snuff-box with mechanical singing bird - has lid linked via levers to mechanism which stops bird and turns it into correct position for folding
FR2763315A1 (en) Drinks can with opening tab in lid
FR2713322A1 (en) Compact vertical furnace for heat treatment under vacuum
BE354167A (en)
BE386756A (en)
FR2555719A1 (en) Device for closing off a tap hole
FR2579261A1 (en) Latch for locking a shutter
FR2882734A1 (en) Liquid/semi-liquid product e.g. milk, transporting metallic tank for use on e.g. tank truck, has pipe allowing sealing contact between tray opening and reinforcement`s passage, and jack actuated to displace finger in latch to lock cover
BE465327A (en)
BE416892A (en)
FR2678346A1 (en) Valve for automatically draining a basin (pool, dock, tank)
EP0636398A1 (en) Installation for distillation of spirits
CH351519A (en) Device for automatic and silent closing of a motor car door