BE532521A - - Google Patents

Info

Publication number
BE532521A
BE532521A BE532521DA BE532521A BE 532521 A BE532521 A BE 532521A BE 532521D A BE532521D A BE 532521DA BE 532521 A BE532521 A BE 532521A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
crusher
cone
fixed
blades
rotary
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE532521A publication Critical patent/BE532521A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C2/00Crushing or disintegrating by gyratory or cone crushers
    • B02C2/10Crushing or disintegrating by gyratory or cone crushers concentrically moved; Bell crushers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Crushing And Grinding (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a pour objet un broyeur à cônes pour le traitement de la cellulose, de la pâte à papier et de suspensions fibreuses analogues. 



   On sait que les caractéristiques d'un broyeur à cônes doivent être adaptées au travail de broyage ou travail de fragmentation à exécuter et à la nature de la matière à utiliser. L'adaptation du broyeur à cônes aux conditions particulières se présentant est effectuée par un choix approprié des lames, c'est-à-dire par le choix de la largeur la plus avantageuse des lames, de la profondeur des rainures, de la matière des lames, etc.., cette dernière pouvant varier des aciers de différents alliages à des matières feuilletées à liaison céramique. Il s'est avéré qu'on est également obligé de faire varier dans de nombreux cas l'angle du cône du corps broyeur. 



  Cette adaptation n'était pas prévue dans les broyeurs à cônes connus jusque présent, soit parce qu'elle n'était pas du tout possible étant donné que l'enveloppe du broyeur pour le corps broyeur était agencée avec un angle de cône déterminé, soit parce qu'elle nécessitait des travaux de démontage et de montage compliqués, ce qui ne permettait pas une adaptation rapide aux meilleures conditions de fonctionnement.

   Bien qu'on dispose en général par l'expérience de certaines directives pour le choix des lames d'un broyeur à cônes, il n'est pas possible d'éviter des essais du broyeur prêt au   fonc-   tionnement pour déterminer le choix le plus favorable des lames dans le ca   considéré.   Pour cette raison, il est très important de disposer les   lamus   du broyeur à cônes,   c'est-à-dire   les corps broyeurs aussi interchangeables que possible. 



   Le broyeur à cônes conforme à l'invention comporte un corps broyeur fixe, constitué par un corps intérieur conique prenant appui dans l'enveloppe du broyeur et un corps broyeur rotatif, fixé de façon démontable sur l'arbre   d'entraînement,   puis il est caractérisé en ce qu'il est agencé pour utiliser sélectivement des paires de corps broyeurs, qui présentent des angles de cône différents. 



   De cette manière, il est possible d'utiliser tant des corps broyeurs munis de différentes sortes de lames, qu'également des corps broyeurs ayant des angles de cône différents. 



   Des formes de réalisation de l'objet de l' invention sont représentées, à titre d'exemples non limitatifs, aux dessins annexés. 



   La   figure   1 est une coupe axiale d'une première forme de réalisation d'un broyeur à cônes. 



   La figure 2 représente le même broyeur à cônes avec un corps intérieur   conique   à plus grand angle de   cône.   



   La figure 3 est une coupe axiale- d'une seconde forme de réalisation du broyeur à   cônes.   



   La figure 4 représente une forme de réalisation analogue à celle de la figure 3 avec un corps intérieur conique à plus grand angle de cône. 



   Le broyeur à cônes présente un arbre d'entraînement 1 (figure 1), qui est supporté dans des paliers 2 et est effilé sous une forme conique en 3 à l'une des   extrémités,''l'extrémité   effilée 3 servant à la fixation en   porte-à-faux   d'un corps broyeur rotatif conique 4. Le corps broyeur 4 est claveté sur l'extrémité 3 de l'arbre et est fixé par un écrou 5. Ce corps broyeur 4 est muni de lames 6, qui coopèrent avec des lames fixes 7 d'un corps intérieur conique 8 qui constitue avec les lames 7 le corps broyeur fixe.

   Ce corps intérieur conique 8 est disposé au moyen d'appuis annulaires 9 dans l'enveloppe en deux parties 10 du broyeur à cônes de fa- çon à pouvoir coulisser dans le sens axial et présente à son extrémité opposée à celle située du côté des lames un appendice cylindrique 11, qui est muni d'un filetage 12. L'appendice 11 est co-axial à l'arbre 1. Pour le 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 coulissement du corps intérieur conique 8 dans l'enveloppe 1, on a prévu une roue hélicoïdale 13 à denture intérieure et à denture extérieure. La denture intérieure coopère avec le filetage 12 de l'appendice 11 et la denture extérieure engrène avec une vis sans fin 14, qui peut être aqtionnée par exemple par un volant à main (non représenté).

   Le réglage des lames 7 par rapport aux lames 6 du corps broyeur rotatif   4   est effectué par le coulissement mentionné du corps conique intérieur 8. 



   L'amenée de la matière à traiter se fait dans le sens axial par   l'appendice   11, ce qui diminue les pertes dues au courant. Etant donné que le corps intérieur conique 8 peut coulisser dans le sens axial, l'amenée de la matière doit être effectuée par un tuyau flexible. 



   Tant le corps intérieur conique 8 qu'également le corps broyeur rotatif peuvent être remplacés de manière simple. A cet effet, on démonte d'abord la vis sans fin   14   et la roue hélicoïdale 13, puis on dégage les vis 10' des brides de l'enveloppe après quoi la partie de l'enveloppe 10 constituée sous forme conique peut être retirée en sens inverse de la flèche (figure 1). De cette manière, le corps intérieur conique 8 constituant le corps broyeur fixe comportant les lames 7 est libéré et peut également être démonté. Enfin, on effectue le desserrage de l'écrou 5 et l'enlèvement du corps broyeur 4 avec les lames 6. Le montage du broyeur à cônes avec les pièces changées se fait dans l'ordre inverse. 



   La figure 2 représente le même broyeur à cônes que la figure 1, dans lequel tant le corps broyeur   4,   qu'également le corps intérieur conique 8 sont remplacés par des organes correspondants 4a et Sa.présentant un plus grand angle de cône. 



   Une variante du dispositif décrit est représentée à la figure 3. 



  Le corps broyeur rotatif 15 n'est pas en   porte-à-faux,   mais est disposé sur l'arbre 17 entre les deux paliers 16 de cet arbre et est fixé au moyen d'un écrou 18 de façon à être appliqué par un évidement conique percé à sa base contre un disque conique 19 fixé sur l'arbre 17. 20 désigne les lames du corps broyeur rotatif 15. 



   En outre, un corps intérieur conique fixe 22 est-monté dans l'enveloppe 21 du broyeur à cônes et porte des lames 23, le corps intérieur conique 22 constituant avec les lames 23 le corps broyeur fixe. 



   Dans cette forme de réalisation, ce n'est pas le corps broyeur fixe, mais le corps broyeur rotatif 15 qui peut coulisser dans le sens axial pour le réglage des lames des deux corps broyeurs, A cet effet, l'arbre 17 est supporté de façon à pouvoir se déplacer axialement, un dispositif constitué par une roue hélicoïdale 24 et par une vis sans fin 25 étant de nouveau prévu pour le réglage. Dans cette forme de réalisation du broyeur à cônes également, le corps'intérieur conique 22 est monté avec les lames 20 de façon interchangeable dans l'enveloppe 21. A cet effet, les éléments rassemblés dans une partie non représentée de l'enveloppe sont d'abord démontés et le couvercle de fermeture 21' de l'enveloppe 21 est ensuite enlevé. Les parties 15, 22 et 23 peuvent ainsi être remplacées directement. 



   La figure 4 représente un dispositif, dans lequel le corps intérieur conique 22 est remplacé dans l'enveloppe 21 par un corps intérieur 22a présentant un plus grand angle de   cône   et comportant des lames   23a.   Le corps broyeur rotatif 15a remplace de façon correspondante le corps broyeur 15. 



   Le broyeur à cônes décrit permet de remplacer facilement et simplement les corps intérieurs -coniques et les corps broyeurs, des corps broyeurs présentant des angles de cône différents pouvant être utilisés dans la même enveloppe. En outre, le remplacement de lames devenues inutilisables peut être effectué de manière simple en changeant tout le corps broyeur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a cone crusher for the treatment of cellulose, pulp and similar fibrous suspensions.



   It is known that the characteristics of a cone crusher must be adapted to the grinding work or fragmentation work to be performed and to the nature of the material to be used. The adaptation of the cone crusher to the particular conditions arising is carried out by an appropriate choice of the blades, that is to say by the choice of the most advantageous width of the blades, the depth of the grooves, the material of the blades. blades, etc., the latter varying from steels of different alloys to laminated materials with ceramic bond. It has been found that it is also necessary in many cases to vary the angle of the cone of the mill body.



  This adaptation was not foreseen in the cone mills known hitherto, either because it was not at all possible given that the shell of the crusher for the crusher body was arranged with a determined cone angle, or because it required complicated disassembly and assembly work, which did not allow rapid adaptation to the best operating conditions.

   Although experience has generally had certain guidelines for the choice of blades for a cone mill, it is not possible to avoid testing the mill ready for operation to determine the most suitable choice. favorable blades in the considered AC. For this reason, it is very important to arrange the lamus of the cone crusher, i.e. the grinding bodies as interchangeable as possible.



   The cone crusher according to the invention comprises a stationary crusher body, consisting of a conical inner body bearing in the casing of the crusher and a rotary crusher body, fixed in a removable manner on the drive shaft, then it is characterized in that it is arranged to selectively use pairs of grinder bodies, which have different cone angles.



   In this way, it is possible to use both grinding bodies provided with different kinds of blades, and also grinding bodies having different cone angles.



   Embodiments of the object of the invention are shown, by way of non-limiting examples, in the accompanying drawings.



   Figure 1 is an axial section of a first embodiment of a cone crusher.



   Figure 2 shows the same cone crusher with a conical inner body with a larger cone angle.



   Figure 3 is an axial section of a second embodiment of the cone crusher.



   FIG. 4 shows an embodiment similar to that of FIG. 3 with a conical inner body with a larger cone angle.



   The cone crusher has a drive shaft 1 (figure 1), which is supported in bearings 2 and is tapered into a 3-taper shape at one end, '' the tapered end 3 serving for attachment cantilevered from a conical rotary crusher body 4. The crusher body 4 is keyed on the end 3 of the shaft and is fixed by a nut 5. This crusher body 4 is provided with blades 6, which cooperate with fixed blades 7 of a conical inner body 8 which together with the blades 7 constitutes the fixed grinding body.

   This conical inner body 8 is arranged by means of annular supports 9 in the two-part casing 10 of the cone crusher so as to be able to slide in the axial direction and has at its end opposite that situated on the side of the blades. a cylindrical appendix 11, which is provided with a thread 12. The appendix 11 is co-axial with the shaft 1. For the

 <Desc / Clms Page number 2>

 sliding of the conical inner body 8 in the casing 1, there is provided a helical wheel 13 with internal teeth and external teeth. The internal toothing cooperates with the thread 12 of the appendix 11 and the external toothing engages with a worm 14, which can be aqtée for example by a hand wheel (not shown).

   The adjustment of the blades 7 relative to the blades 6 of the rotary mill body 4 is effected by the mentioned sliding of the inner conical body 8.



   The feed of the material to be treated takes place in the axial direction through the appendix 11, which reduces the losses due to the current. Since the conical inner body 8 can slide in the axial direction, the supply of the material must be effected by a flexible pipe.



   Both the conical inner body 8 and also the rotary mill body can be replaced in a simple manner. For this purpose, first the worm 14 and the helical wheel 13 are dismantled, then the screws 10 'are released from the flanges of the casing, after which the part of the casing 10 formed in a conical shape can be removed by opposite direction of the arrow (figure 1). In this way, the conical inner body 8 constituting the stationary grinder body comprising the blades 7 is released and can also be dismantled. Finally, the nut 5 is loosened and the crusher body 4 is removed with the blades 6. The assembly of the cone crusher with the changed parts is done in the reverse order.



   FIG. 2 shows the same cone crusher as in FIG. 1, in which both the crusher body 4 and also the conical inner body 8 are replaced by corresponding members 4a and Sa having a greater cone angle.



   A variant of the device described is shown in Figure 3.



  The rotary mill body 15 is not cantilevered, but is disposed on the shaft 17 between the two bearings 16 of this shaft and is fixed by means of a nut 18 so as to be applied by a recess. conical drilled at its base against a conical disc 19 fixed on the shaft 17. 20 designates the blades of the rotary grinding body 15.



   In addition, a fixed conical inner body 22 is mounted in the casing 21 of the cone crusher and carries blades 23, the conical inner body 22 constituting with the blades 23 the fixed crusher body.



   In this embodiment, it is not the stationary grinding body, but the rotary grinding body 15 which can slide in the axial direction for the adjustment of the blades of the two grinding bodies. For this purpose, the shaft 17 is supported from so as to be able to move axially, a device consisting of a helical wheel 24 and a worm 25 again being provided for the adjustment. Also in this embodiment of the cone crusher, the conical inner body 22 is mounted with the blades 20 interchangeably in the casing 21. For this purpose, the elements assembled in a not shown part of the casing are provided. 'first disassembled and the closing cover 21' of the casing 21 is then removed. Parts 15, 22 and 23 can thus be replaced directly.



   FIG. 4 shows a device, in which the conical inner body 22 is replaced in the casing 21 by an inner body 22a having a larger cone angle and comprising blades 23a. The rotary mill body 15a correspondingly replaces the mill body 15.



   The cone crusher described makes it possible to easily and simply replace the inner-conical bodies and the grinding bodies, with grinding bodies having different cone angles which can be used in the same envelope. Furthermore, the replacement of blades which have become unusable can be carried out in a simple manner by changing the whole mulching body.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Broyeur à cônes pour le traitement de la cellulose, de la pâte à papier et de suspensions fibreuses analogues, comportant un corps broyeur fixe, constitué par un corps intérieur conique prenant appui dans l'enveloppe du broyeur et un corps broyeur rotatif, fixé de façon démontable sur l'arbre d'entraînement, caractérisé en ce que le broyeur à cônes est agencé pour utiliser sélectivement des paires de corps broyeurs qui présentent des angles de cônes différents. 1. Cone crusher for the treatment of cellulose, pulp and similar fibrous suspensions, comprising a fixed crusher body, consisting of a conical inner body resting in the shell of the crusher and a rotating crusher body, fixed removably on the drive shaft, characterized in that the cone crusher is arranged to selectively use pairs of crusher bodies which have different cone angles. 2. Broyeur à cônes suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le corps broyeur rotatif est fixé en porte-à-faux à l'extrémité de l'arbre d'entrainement constituée sous forme conique. 2. Cone crusher according to claim 1, characterized in that the rotary crusher body is fixed in cantilever to the end of the drive shaft formed in conical shape. 3. Broyeur à cônes suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le corps intérieur conique fixe présente un appendice tubulaire disposé dans l'axe de l'arbre d'entraînement, l'alimentation du broyeur à cônes s'effectuant par cet appendice. 3. A cone crusher according to claims 1 and 2, characterized in that the fixed conical inner body has a tubular appendage disposed in the axis of the drive shaft, the supply of the cone crusher being effected by this appendix. 4. Broyeur à cônes suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le corps intérieur conique fixe peut coulisser dans l'enveloppe avec le corps broyeur dans le sens axial, de sorte que les lames du corpr broyeur fixe peuvent être réglées par rapport aux lames du corps broyeur rotatif. 4. Cone crusher according to claims 1 to 3, characterized in that the fixed conical inner body can slide in the casing with the crusher body in the axial direction, so that the blades of the fixed crusher corpr can be adjusted relative to the casing. to the blades of the rotary grinder body. 5. Broyeur à cônes suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le corps broyeur rotatif est fixé au moyen de deux organes de maintien sur un arbre supporté des deux côtés. 5. A cone crusher according to claim 1, characterized in that the rotary crusher body is fixed by means of two holding members on a shaft supported on both sides. 6. Broyeur à cônes suivant les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que l'arbre supporté des deux côtés peut coulisser dans le sens axial avec le corps broyeur rotatif pour le réglage des lames coopérantes du corps broyeur fixe et du corps broyeur rotatif. 6. Cone crusher according to claims 1 and 5, characterized in that the shaft supported on both sides can slide axially with the rotary crusher body for the adjustment of the cooperating blades of the stationary crusher body and the rotary crusher body. En annexe 4 dessins. In appendix 4 drawings.
BE532521D 1953-10-14 BE532521A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE1109759X 1953-10-14

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE532521A true BE532521A (en)

Family

ID=7723520

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE532521D BE532521A (en) 1953-10-14

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE532521A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2552838A1 (en) CONTINUOUSLY ADJUSTABLE PLANETARY MECHANISM
FR2677416A1 (en) Small motor equipped with a worm-type reduction gear mechanism
FR2538064A1 (en) TIE ROLLER FOR TRANSMISSION BELT
FR2957628A1 (en) REDUCER AND ELECTRIC ACTUATOR COMPRISING SUCH A REDUCER
BE634273A (en)
FR2508822A1 (en) SPINDLE CENTRIFUGE DRIVEN BY BELT TRANSMISSION
BE532521A (en)
FR2575690A1 (en) DRIVE MECHANISM FOR ELECTRIC KNIFE
FR3037839A1 (en) ELECTROPORTATIVE TOOL WITH EPICYCLOIDAL REDUCER
FR2481982A1 (en) IMPROVED GRINDING MACHINE AND COVER FOR SUCH A MACHINE
FR2545185A1 (en) Spring leg with constant supporting capacity
EP0000974A1 (en) Motorised roll for supporting and driving a rotatable cyclindrical body, having a horizontal or slightly inclined axis
BE627571A (en)
BE498658A (en)
FR2482632A1 (en) WIRE GUIDE FOR A SPINNING MACHINE
FR2809037A1 (en) Bearing device for a rotating tool, especially a circular saw blade, comprises two coaxial spring flanges, a bearing body inserted into a bearing housing, and a bearing sitting on a receiving head on which one of the flanges is positioned
FR2737978A1 (en) GRINDER DEVICE FOR DEFIBRATION, DECORTICATION OR DETACHMENT OF PLANTS
FR2598589A1 (en) LARGE WIDTH COLLECTOR DRUM FOR STEM PLANTS
CH253531A (en) Tool holder oscillating from turning to bar turning.
FR2554526A1 (en) Rotary member with interchangeable attached peripheral elements.
BE552392A (en)
CH312522A (en) Extruder head for the continuous coating of cylindrical elements.
CH298234A (en) Electrodynamic retarder.
BE678972A (en)
BE460380A (en)