BE531144A - - Google Patents

Info

Publication number
BE531144A
BE531144A BE531144DA BE531144A BE 531144 A BE531144 A BE 531144A BE 531144D A BE531144D A BE 531144DA BE 531144 A BE531144 A BE 531144A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
butter
pump
container
discharge opening
housing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE531144A publication Critical patent/BE531144A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01JMANUFACTURE OF DAIRY PRODUCTS
    • A01J15/00Manufacturing butter
    • A01J15/16Details; Accessories
    • A01J15/25Means for removing butter from churns or the like

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Dairy Products (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Pour faciliter l'enlèvement du beurre des récipients des barat- tes-malaxeurs, on a proposé de chauffer le beurre de manière à ramollir la masse de beurre pour que celle-ci puisse   être   repoussée hors du récipient dans un temps'raisonnable/une légère pression positive y étant maintenue pendant ce temps. Toutefois, Inexpérience a montré que la température à laquelle le beurre peut être chauffé doit être comprise entre des limites relativement étroites., car une température excessive donne au beurre une texture indésirable. 



   Ceci ayant été établi, la recherche d'un procédé satisfaisant pour l'enlèvement du beurre s'est heurtée à plusieurs difficultés. On a essayé de faciliter l'enlèvement en augmentant la pression dans la baratte-malaxeur de manière à compenser par ce moyen une réduction de la température d'extraction. Il est vrai que le beurre pourrait être extrait de cette façon sans grande difficulté, mais on a reconnu d'autre part assez rapidement que le procédé d'éjection du beurre au moyen d'une pression positive accrue nécessitait aussi une température de décharge relativement élevée car sans cela il y aurait eu risque que l'air ne s'échappât au travers de la masse de beurre sans enlever le beurre. 



   Un autre moyen d'enlever le beurre tout en évitant les inconvé-   pients   indiqués ci-dessus consiste à munir le récipient d'une ouverture de décharge relativement grande. Dans ce cas, on peut opérer à une pression relativement légère ou même non positive et à une faible température de décharge, Le récipient peut être vidé pour ainsidire entièrement, vu -que comme cela se fait actuellement - la totalite du beurre peut être conduite à l'ouverture de décharge par exemple au moyen d'une palette ou d'un racloir en caoutchouc ou encore à l'aide des mains, Toutefois, un tel procédé est incommode et antihygiénique,

   en dehors du fait qu'en pratique ce procédé ne convient que pour le chargement du beurre dans des barils ou des camions de transport auquel cas la baratte-malaxeur doit être suspendue de telle manière que les barils ou véhicules puissent être placés sous le récipient. 



   Un but de la présente invention est de procurer un procédé et un appareil pour l'enlèvement du beurre, où les inconvénients cités ci-dessus sont évités et où le beurre peut être enlevé d'une manière continue du récipient d'une baratte-malaxeur à une température de décharge raisonnable sans action défavorable sur la qualité du beurre, et où l'enlèvement est en même temps effectué d'une manière simple et hygiénique. 



   Le procédé suivant l'invention est applicable à l'enlèvement du beurre du récipient d'une machine à baratter la crème et malaxer le beurre dont l'ouverture de décharge change de position pendant la rotation du récipient, la rotation étant arrêtée à un moment où l'ouverture de décharge se trouve à la partie la plus basse du récipient, et le beurre étant enlevé par   l'ouverture de   décharge au,moyen d'un appareil à effectuer la vidange, Lè   procéde   permettant d'atteindre ce but suivant l'invention consiste à enlever positivement le beurre du récipient au moyen d'organes éjecteurs mécaniques rotatifs. 



   Ce procédé assure un enlèvement positif forcé du beurre du récipient, de telle sorte que celui-ci peut être vidé uniformément et efficacement et à une température de décharge convenable. Au cours d'essais qui ont été poussés à fond, cette température était de 4   à 5 C   inférieure à la température nécessaire pour éjecter le beurre au moyen d'une pression positive dans le récipient, toutes autres conditions étant égales. 



   Suivant l'invention on obtient des résultats particulièrement avantageux en employant pour l'enlèvement des organes mécaniques rotatifs fonctionnant d'après le principe des pompes rotatives. Ce procédé permet d'obtenir d'une manière extrêmement profitable un ruban ou une masse de beurre de texture et de composition   homogènes   lorsqu'il quitte les organes éjecteurs. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'invention concerne aussi l'appareil pour   Inexécution   de ce procédé. Cet appareil se caractérise en ce qu'il comprend un carte,- pourvu d'une entrée au moyen de laquelle il est susceptible d'être mis en   com-   munication avec l'ouverture de décharge du récipient, ainsi que d'une sortie et d'au moins un organe rotatif de forme appropriée monté dans l'enveloppe, dont le profil est établi de telle façon qu'il est susceptible de transporter le beurre de l'ouverture de décharge à la sortie lorsque l'organe tourne. 



   Si l'appareil fonctionne d'après le principe de la pompe rotative, les organes rotatifs profilés suivant l'invention sont des organes de pompes qui constituent conjointement avec le carter une pompe rotative. 



  Que l'appareil fonctionne suivant le principe de la pompe rotative ou non, les organes rotatifs profilés peuvent être de différentes formes de manière à conduire le beurre de l'ouverture de   décharge @   la sortie du carter de la manière la plus appropriée, dictée par l'exécution du transport dans les conditions désirées. 



   Spécialement, l'application du principe de la pompe rotative à l'enlèvement du beurre du récipient d'une machine à baratter et à malaxer le beurre implique la possibilité d'exercer sur le ruban ou la nappe de beurre s'échappant par la sortie une certaine pression de telle sorte que le ruban est transporté efficacement et positivement à son point de destination, vu que suivant l'invention une pompe rotative, spécialement, peut être aménagée pour exercer pendant la rotation une notable pression sur le beurre quittant la machine par la sortie. Cet avantage peut, par exemple être exploité pour transporter le beurre directement du récipient dans la chambre de mesurage d'une machine automatiquement à emballer le beurre. 



  La vis sans fin d'alimentation habituellement employée dans ces machines à emballer peut par conséquent être supprimée, ce qui simplifie la construction de ces machines. 



   Dans une telle disposition, la machine à emballer se trouve ainsi en communication, directement et d'une façon ininterrompue , pendant l' emballage du beurre, avec le récipient d'une baratte-malaxeur, jusqu'à ce que la quantité désirée ait été emballée. Ceci offre l'avantage que le beurre peut être emmagasiné dans le récipient jusqu'à ce qu'il soit envoyé à la machine à emballer. Ainsi, Je beurre ne vient pas en contact avec 1' air ambiant, ce qui réduit le risque de contamination du beurre.

   L'expérience a montré que la masse de beurre contenue dans le récipient d'une baratte-malaxeur est relativement molle et plastique à la fin du traitement du beurre et cette consistance est pratiquement le même que celle qui permet d'obtenir de bons résultats dans les machines automatiques modernes à emballer le beurre, opérant avec du beurre chaud, c'est-à-dire du beurre ayant une température comprise entre 15 et 20 C environ et de préférence entre 18 et 195C.

   Comme le beurre peut rester dans le récipient ainsi qu' il a été mentionné précédemment et comme la température de la masse qui y est contenue peut être réglée par exemple par irrigation au moyen d'eau chaude, la consistance molle et plastique avantageuse du beurre peut être maintenue jusqu'à ce que le beurre soit enlevé du récipient pour les manipulations subséquentes dans la machine à emballer. 



   En particulier, l'application du principe de la pompe rotative à l'enlèvement du beurre implique aussi la possibilité de vider efficacement le récipient, car l'appareil suivant l'invention peut être agencé pour produire pendant la rotation une pression notablement inférieure à la pression atmosphérique à l'extrémité d'alimentation, ce qui a pour effet d'exercer une influence positive sur l'enlèvement du beurre du récipient et l'amenée du beurre à l'appareil. L'appareil peut par conséquent être utilisé aussi avantageusement pour enlever efficacement du beurre relativement froid et dur, si par exemple on emploie un type de machine à emballer répondant à ces conditions. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   En principe, le type d'appareil employé est sans importance, mais il est naturel de choisir une forme de construction oui dans des conditions de fonctionnement prédéterminées donne de bons résultats lors d'un traitement émollient du beurre. Si l'on emploie un appareil qui fonctionne suivant le principe de la pompe rotative cet appareil peut dans une forme d'exécution préférée de l'invention être constitué par une pompe à engrenage à organes de travail pourvus d'un petit nombre de dents, de préférence deux ou trois .seulement, Suivant l'invention, ces organes peuvent en outre être actionnés en interdépendance au moyen d'un engrenage positif, par exemple un engrenage à pignons dentés situé à l'extérieur du carter de la pompe, 
La limitation du nombre de dents assure un transport efficace du beurre,

   tout en évitant simultanément le risque de dépasser la limite du malaxage du beurre pendant son passage dans la pompe. En outre, le petit nombre de dents facilite le nettoyage de la pompe. Comme les dents de la pompe ne sont pas actionnées directement les unes par les autres, mais qu'elles sont entraînées interdépendamment par un engrenage approprié situé à l'extérieur du carter de la pompe, les dents des organes de travail de la pompe peuvent être empêchées, pendant le fonctionnement de la pompe de se heurter entre elles ou d'exercer une pression l'une sur l'autre ce qui pourrait nuire à la texture du beurre ainsi comprimé. 



   Dans un appareil qui ne fonctionne pas suivant le principe des pompes rotatives l'organe profilé   conf ormément  à l'invention peut avoir la forme d'une vis sans fin ou d'une hélice. 



   Lorsque l'appareil possède des dimensions et une vitesse opératoire appropriées le beurre qui le traverse peut:être soumis à un certain effet de pétrissage,spécialement lorsqu'on a choisi un appareil dont l'organe rotatif est une vis sans fin. Un pareil effet de pétrissage peut être avantageux pour égaliser la répartition de l'humidité dans le beurre. 



   Des formes d'exécution préférées d'appareils suivant l'invention seront décrites ci-après avec référence aux dessins annexés, dans lesquels: 
Fig, 1 montre schématiquement, en coupe transversale l'extrémité de décharge d'une machine à baratter et malaxer à laquelle l'appareil d' extraction est adapté, cet appareil étant pourvu d'une vis sans fin dont l'axe de rotation est disposé dans un plan parallèle au plan de l'ouverture de décharge de la baratte-malaxeur, 
Fig. 2 montre schématiquement en coupe transversale, l'extrémité de décharge d'une   baratte-malaxeur   à laquelle l'appareil d'extraction est adapté, cet appareil étant pourvu d'une vis sans fin dont l'axe de rotation est disposé perpendiculairement au plan de l'ouverture de décharge de la baratte-malaxeur. 



   Fig. 3 montre schématiquement en coupe transversale l'extrémité de décharge d'une baratte-malaxeur à laquelle l'appareil d'extraction est adapté, cet appareil étant pourvu de deux rouleaux d'extraction coopérants de coupe transversale en forme d'étoile, les axes de rotation de ces   rou-   leaux étant disposés dans des plans parallèles au plan de l'ouverture de décharge de la baratte-malaxeur. 



     Fig. 4   montre une disposition du récipient d'une   baratte-mala-   xeur à laquelle est accouplée une pompe rotative, qui alimente une machine à emballer le beurre, et 
Figs. 5 à 10 montrent schématiquement différentes formes de construction de la pompe rotative. 



   Ainsi que le montre la Fig. 1, le récipient   10   d'une barattemalaxeur est .pourvu d'une ouverture de décharge 12,   en-dessous   de laquelle est disposé un appareil à enlever le beurre. Cet appareil comprend un carter 14 pourvu d'une entrée 16 et d'une sortie 18. A l'entrée 16, l'ap- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pareil est relié à la baratte-malaxeur 10 d'une manière appropriée. Une vis sans fin transporteuse 20 est montée dans le carter 14. La vis sans fin est actionnée par un moteur séparé, non représenté. 



   Lorsque le traitement du beurre est terminé et que la baratte 10 est arrêtée, on place l'appareil extracteur devant l'ouverture de décharge 12 de la baratte-malaxeur qui est ouverte. Il convient d'adapter l'appareil lorsque le récipient occupe une position où l'ouverture de décharge est située à une hauteur convenable pour la fixation de l'appareil extracteur et où la masse de beurre est située en dessous de l'ouverture de décharge. De cette façon on peut éviter des dispositifs de fermeture ou de séparation qui devraient sans cela être prévus pour empêcher le beurre de s'échapper par l'ouverture de décharge pendant qu'on adapte l'appareil. On fait ensuite tourner le récipient encore'davantage de façon que la masse de beurre se juxtapose à l'ouverture de décharge, et on met en marche le moteur de la vis sans fin.

   Sous l'action de son propre poids le beurre descend sur la vis sans fin 20 qui le refoule par la sortie 18 du carter 14. 



   Dans la forme d'exécution représentée sur la Fig.   2,la   vis sans fin 20 passe dans l'ouverture de décharge,12 et pénètre d'une certaine   quant,-   té dans le récipient 10. Lors de l'extraction le beurre passe dans la sortie partiellement sous l'action de son propre poids et partiellement par suite de la traction exercée par la vis sans fin. 



   Il est bien entendu qu'au lieu d'une vis sans fin unique on peut en employer deux ou davantage si c'est nécessaire. 



   Dans la forme d'exécution de l'invention représentée sur la Fig. 



  3 on emploie une paire de rouleaux transporteurs 22 au lieu d'une vis sans fin, ces rouleaux présentant une coupe tranversale en forme d'étoile. 



   Au lieu d'une vis sans fin ou d'un transporteur à rouleaux on peut aussi employer une hélice, dont les aubes sont disposées de telle manière que lors de la rotation de l'hélice le beurre est transporté de la baratte-malaxeur 10 à la sortie 18 de l'appareil extracteur. L'axe de rotation de l'hélice peut être disposé perpendiculairement ou,parallèlement au plan de l'ouverture de décharge, à volonté. 



   Sur la Fig. 4 on a représenté un récipient 10 de baratte-malaxeur suspendu entre des montants 24, dont l'un est pourvu du mécanisme de commande de la baratte-malaxeur. Une machine automatique à emballer le beurre 26 est pourvue d'une chambre de mesurage, connue en soi et non représentée, et un tuyau 28 comprenant des sections 28a et 28b est disposé entre la chambre de mesurage et l'ouverture de décharge 12 du récipient. 



  Une pompe rotative 30 est montée dans ce tuyau. Des formes de construction de cette pompe seront décrites en détail ci-après. 



   Le tuyau 28peut être rigide, mais en vue d'obtenir une adaptation convenable il peut être avantageux d'employer un tuyau flexible ou au moins de le munir d'une ou de plusieurs sections'pliables. Si on le désire le tuyau peut aussi être établi sous forme télescopique ou comporter une pièce télescopique. 



   La machine à emballer 26 est pourvue de roues 32, de telle sorte qu'on peut la faire rouler jusqu'au récipient 10, lorsque celui-ci a été arrêté et que l'enlèvement du beurre est prêt à commencer. Si le récipient 10 est placé à une hauteur suffisante au-dessus du sol, la machine à emballer 26, avec sa chambre de mesurage peut être amenée en dessous du récipient 10 de telle sorte que la section 28b du tuyau peut être enlevée et que le beurre peut pénétrer dans la chambre de mesurage de la machine à emballer directement par la sortie de la pompe rotative 30. 



   La pompe rotative 30 est agencée de façon à exercer une pression notable sur le ruban ou la nappe de beurre qu'on est en train d'enlever, de telle sorte que le beurre est conduit effectivement et sûrement à 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 une chambre de mesurage de la machine à emballer le beurre 26. Ainsi, il est inutile de munir la machine à emballer de vis sans fin d'alimentation. 



   Pour faciliter le remplissage de la chambre de mesurage on peut y créer une pression inférieure à la pression atmosphérique. 



   Il existe des machines à emballer le beurre qui nécessitent que le beurre soit amené en synchronisme avec le fonctionnement du mécanisme d'emballage. Si des machines à emballer de ce genre doivent être alimen- tées en beurre, la pompe rotative peut être aménagée de manière à amener le beurre dans la machine en synchronisme avec le fonctionnement du méca- nisme d'emballage. 



   Il est bien entendu que dans le même but un appareil du type re- présenté sur les Figs. 1 à 3 peut aussi être employé au lieu de la pompe rotative 30. 



   La pompe rotative 30 est adaptée au récipient 10 de la même ma- nière que l'appareil décrit avec référence à la Fig. 1. 



   Si on le désire, la pompe rotative. peut être d'un type capable de créer une pression notablement inférieure à la pression atmosphérique à l'entrée de la pompe, de manière à soumettre le beurre   à   une traction, ce qui lui permet d'être enlevé effectivement et sûrement du récipient 10 et envoyé à la pompe rotative. 



   Les pompes rotatives employées peuvent être de différents types, suivant le débit nécessaire, que le beurre soit envoyé à la pompe sous l' action de son propre poids ou par traction ou à la fois par gravité et par traction. 



   La Fig. 5 montre une pompe à engrenage à deux organes 34 et 36, pourvus chacun de deux dents. Les organes de pompe sont montés de façon à pouvoir tourner dans un carter 42 pourvu d'une entrée 38 et d'une sortie 40. 



   Fig. 6 montre une pompe semblable avec organes de pompe 34a et 36a pourvus chacun de trois dents. 



   Fig. 7 montre un autre type de pompe à engrenage comprenant un organe de travail 44 pourvu d'une denture interne et d'un organe de travail à denture externe. L'organe de travail   46   constitue la partie motrice de la pompe. 



   Toutes les pompes à engrenage représentées sur ces Figs, sont ainsi pourvues d'organes   entraîneurs   à quelques dents seulement, de manière à assurer un transport efficace du beurre sans risque de dépasser le traitement normal du beurre pendant son passage dans la pompe. Il peut aussi être avantageux d'actionner les organes de travail au moyen par exemple d'un engrenage disposé   à   l'extérieur du carter de la pompe, de manière à assurer une coopération prédéterminée entre les organes de travail de la pompe sans que ceux-ci puissent exercer une pression les uns sur les autres ce qui aurait pour effet de nuire à la texture du beurre par suite de son coincement entre les organes de travail. 



   Fig. 8 montre une forme de construction de la pompe rotative pourvue d'un organe de travail 48 monté excentriquement dans'le carter de la pompe et muni de trois palettes 50 qui sont maintenues dans leur position d'extension par des ressorts et sont repoussées vers l'extérieur et vers l'intérieur dans des logements 52, pendant la rotation de l'organe   48.   



     Fig,   9 montre une forme de construction d'une pompe à vis sans fin. Pendant son passage dans le carter de la pompe le beurre est soumis à un certain degré de pétrissage, spécialement lorsqu'il est fait emploi de pompes à vis sans fin, ce qui a pour effet d'obtenir une meilleure répartition de l'humidité dans le beurre. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans la forme de construction de la pompe à vis représentée sur la Fig, 9 un rotor à vis sans fin est suspendu excentriquement de telle sor- te que pendant le fonctionnement il peut non seulement tourner autour de son propre axe mais exécuter encore un mouvement de va-et-vient entre deux positions, où l'axe du rotor est situé latéralement par rapport à l'axe du carter de la pompe. Le rotor est à filetage simple et fonctionne dans une   buselure   en caoutchouc 56 disposée dans le carter de la pompe et pourvue d'un filetage double. 



     Fig   10 montre une pompe à vis comportant deux rotors à vis sans fin 58 et 60 à filetage dextre et filetage senestre respectivement. 



   Les types de pompes rotatives représentés. sont connus en prin- cipe et ne doivent être considérés qu'à titre d'exemples, attendu que   d'au-   tees types de 'pompes rotatives peuvent aüssi être employés pour mettre l'in- vention en pratique, par exemple des pompes comprenant plus de deux vis sans fin, sans sortir du cadre de l'invention, Les axes de rotation des organes de travail des pompes peuvent être perpendiculaires au plan de l'ouverture de décharge 16 ou,même être disposés dans un plan qui coïncide avec le plan de l'ouverture de décharge ou lui est parallèle. 



   Il est possible de monter les appareils extracteurs d'une maniè- re permanente sur le récipient. Pendant le barattage de la crème et le ma- laxage du beurre   l'appareil   peut être séparé du récipient au moyen d'un dis- positif de fermeture approprié, par exemple un registre coulissant. 



   En outre, les appareils extracteurs peuvent être pourvus d'un couvercle solidaire qu'on peut fixer à l'extrémité de décharge du récipient, 
Si c'est nécessaire, on peut faciliter l'extraction en produisant une pression positive dans le récipient. 



   La simplicité de la construction de l'appareil permet d'effectuer le nettoyage rapidement et convenablement. 



   Il est bien entendu que l'invention n'est pas limitée aux modes d'exécution représentés, où l'on fait passer le beurre du récipient d'une baratte-malaxeur dans une machine à emballer automatique. L'invention peut aussi être utilisée avantageusement dans les cas où le contenu du récipient de la baratte-malaxeur doit être vidé dans des barils ou des tonneaux ou par exemple dans un camion de transport où le beurre doit être emmagasiné pour être soumis à un traitement ultérieur. 



   L'enlèvement mécanique du beurre de la baratte-malaxeur impli- que que le ruban ou la nappe de beurre ainsi formé soit uniforme et,lisse   sur toute son étendue, tandis que lors de l'éjection au moyen d'une pression positive comme c'est décrit précédemment des irrégularités indésira-   bles peuvent se former, 
Si c'est nécessaire, on peut faciliter l'enlèvement en produisant une certaine pression positive dans la machine à baratter et à malaxer 10. 



   Les appareils suivant l'invention assurent un enlèvement infail- lible et hygiénique du beurre, après quoi on peut envoyer celui-ci dans   'la   machine à emballer sans qu'il y ait contact avec les mains ou avec l'at- mosphère. 



   L'appareil extracteur suivant l'invention est agencé pour enle- ver le beurre et le mettre en barils, le charger dans des camions beurriers ou l'envoyer directement dans des machines à emballer le beurre. Pendant le remplissage, les barils sont placés sur une bascule, tandis que 1   @   re qui est chargé dans des véhicules ou des machines à emballer n'est pas pesé ou mesuré. 



   L'expérience a montré que l'enlèvement du beurre peut être ef- fectué d'une manière très avantageuse comme suit : 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
On emploie de préférence une pompe à engrenage du même genre que celle représentée sur la Fig. 6. Le pétrissage du beurre dans le récipient de la machine à baratter et à malaxer est arrêté' lorsque le beurre est encore quelque peu   "humide"     c'est-à-dire   lorsque toute l'eau n'a pas encore été ingérée dans le beurre..

   De cette façon le beurre est susceptible de glisser alsément vers le pompe rotative qui aspire en réalité le beurre ce qui permet de vider complètement le récipient de la   baratte-malaxeur..   Pendant son passage dans la pompe centrifuge la masse de beurre est malaxée si vigoureusement par les organes de travail de la pompe que la totalité de l'eau est absorbée par le beurre, de telle sorte que le pétrissage du beurre est terminé lorsque le beurre quitte la pompe par sa sortie et que le beurre débité se trouve à l'état sec, 
En vue d'utiliser effectivement l'effet de succion de la. pompe celle-ci est de préférence montée de manière que son entrée 38 se   @rouve   en communication directe avec l'ouverture de décharge du récipient de la baratte-malaxeur de telle sorte qu'on peut omettre la section 28a. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Procédé pour enlever le beurre des récipients des barattesmalaxeurs possédant une ouverture de décharge', qui change de place pendant la rotation du récipient, et où la rotation du récipient est arrêtée de telle manière que l'ouverture de décharge soit placée à la partie la plus basse du récipient et que le beurre soit enlevé par l'ouverture de décharge au moyen d'un appareil de vidange, caractérisé en ce que le beurre est enlevé positivement du récipient au moyen d'organes mécaniques rotatifs.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   In order to facilitate the removal of the butter from the churn-kneader containers, it has been proposed to heat the butter so as to soften the mass of butter so that it can be pushed out of the container in a reasonable time. positive pressure being maintained there during this time. However, experience has shown that the temperature to which butter can be heated should be within relatively narrow limits, since excessive temperature gives butter an undesirable texture.



   This having been established, the search for a satisfactory method for removing the butter has encountered several difficulties. An attempt has been made to facilitate removal by increasing the pressure in the churn-kneader so as to compensate by this means for a reduction in the extraction temperature. It is true that the butter could be extracted in this way without much difficulty, but it was recognized on the other hand quite quickly that the process of ejecting the butter by means of increased positive pressure also required a relatively high discharge temperature. because without that there would have been a risk that the air would escape through the mass of butter without removing the butter.



   Another way of removing the butter while avoiding the disadvantages noted above is to provide the container with a relatively large discharge opening. In this case, it is possible to operate at a relatively light or even non-positive pressure and at a low discharge temperature. The container can thus be emptied entirely, since - as is currently done - all the butter can be taken to the discharge opening for example by means of a paddle or a rubber scraper or even with the help of the hands, However, such a process is inconvenient and unsanitary,

   apart from the fact that in practice this method is only suitable for loading the butter into barrels or transport trucks in which case the churn-mixer must be suspended in such a way that the barrels or vehicles can be placed under the container.



   An object of the present invention is to provide a method and apparatus for the removal of butter, where the above-mentioned drawbacks are avoided and where the butter can be continuously removed from the container of a churn-kneader. at a reasonable discharge temperature without adverse effect on the quality of the butter, and where the removal is at the same time carried out in a simple and hygienic manner.



   The method according to the invention is applicable to the removal of the butter from the container of a machine for churning the cream and kneading the butter, the discharge opening of which changes position during the rotation of the container, the rotation being stopped at a time. where the discharge opening is at the lowest part of the receptacle, and the butter being removed through the discharge opening by means of an emptying apparatus, The procedure enabling this object to be achieved according to The invention consists in positively removing the butter from the container by means of rotary mechanical ejectors.



   This method ensures a positive forced removal of the butter from the container, so that the latter can be emptied evenly and efficiently and at a suitable discharge temperature. In tests which were carried out thoroughly, this temperature was 4 to 5 ° C lower than the temperature required to eject the butter by means of positive pressure in the container, all other conditions being equal.



   According to the invention particularly advantageous results are obtained by employing for the removal of rotary mechanical members operating on the principle of rotary pumps. This process makes it possible to obtain in an extremely profitable manner a ribbon or a mass of butter of homogeneous texture and composition when it leaves the ejector members.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The invention also relates to the apparatus for the execution of this method. This apparatus is characterized in that it comprises a card, - provided with an inlet by means of which it is capable of being put in communication with the discharge opening of the container, as well as with an outlet and at least one appropriately shaped rotating member mounted in the casing, the profile of which is established in such a way that it is capable of transporting the butter from the discharge opening to the outlet when the member rotates.



   If the apparatus operates on the principle of the rotary pump, the profiled rotary members according to the invention are pump members which together with the housing constitute a rotary pump.



  Whether the apparatus operates on the rotary pump principle or not, the profiled rotary members may be of different shapes so as to conduct the butter from the discharge opening @ the outlet of the sump in the most suitable manner, dictated by the execution of transport under the desired conditions.



   In particular, the application of the principle of the rotary pump to the removal of the butter from the container of a churning machine and kneading the butter implies the possibility of exerting on the ribbon or the layer of butter escaping through the outlet. a certain pressure so that the ribbon is transported efficiently and positively to its point of destination, since according to the invention a rotary pump, especially, can be arranged to exert during the rotation a notable pressure on the butter leaving the machine by the exit. This advantage can, for example, be exploited to transport the butter directly from the container to the measuring chamber of an automatically packaging machine for butter.



  The feed auger usually employed in these packing machines can therefore be omitted, which simplifies the construction of these machines.



   In such an arrangement, the packaging machine is thus in communication, directly and uninterruptedly, during the packaging of the butter, with the container of a churn-kneader, until the desired quantity has been obtained. packed. This offers the advantage that the butter can be stored in the container until it is sent to the packing machine. Thus, the butter does not come into contact with the ambient air, which reduces the risk of contamination of the butter.

   Experience has shown that the mass of butter contained in the container of a churn-mixer is relatively soft and plastic at the end of the treatment of the butter and this consistency is practically the same as that which allows to obtain good results in modern automatic butter packaging machines, operating with hot butter, that is to say butter having a temperature of between 15 and 20 C approximately and preferably between 18 and 195C.

   As the butter can remain in the container as mentioned above and since the temperature of the mass contained therein can be regulated, for example by irrigation with hot water, the advantageous soft and plastic consistency of the butter can be held until the butter is removed from the container for subsequent handling in the packing machine.



   In particular, the application of the principle of the rotary pump to the removal of butter also implies the possibility of efficiently emptying the container, since the apparatus according to the invention can be arranged to produce during the rotation a pressure considerably lower than the atmospheric pressure at the feed end, which has the effect of exerting a positive influence on the removal of the butter from the container and the supply of the butter to the apparatus. The apparatus can therefore also be used advantageously for efficiently removing relatively cold and hard butter, if, for example, a type of packing machine meeting these conditions is employed.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In principle, the type of apparatus employed is irrelevant, but it is natural to choose a form of construction which under predetermined operating conditions gives good results in an emollient treatment of butter. If an apparatus which operates according to the principle of the rotary pump is employed, this apparatus may in a preferred embodiment of the invention consist of a gear pump with working members provided with a small number of teeth, preferably only two or three. According to the invention, these members can also be actuated in interdependence by means of a positive gear, for example a toothed pinion gear located outside the pump casing,
Limiting the number of teeth ensures efficient transport of the butter,

   while simultaneously avoiding the risk of exceeding the limit for mixing the butter during its passage through the pump. In addition, the small number of teeth makes it easier to clean the pump. Since the teeth of the pump are not directly actuated by each other, but are driven interdependently by a suitable gear located outside the pump housing, the teeth of the working parts of the pump can be prevented during operation of the pump from colliding with each other or exerting pressure on each other which could adversely affect the texture of the butter thus compressed.



   In an apparatus which does not operate according to the principle of rotary pumps, the profiled member according to the invention may have the form of a worm or a propeller.



   When the apparatus has suitable dimensions and operating speed, the butter which passes through it can: be subjected to a certain kneading effect, especially when an apparatus has been chosen whose rotary member is a worm. Such a kneading effect can be advantageous in equalizing the distribution of moisture in the butter.



   Preferred embodiments of devices according to the invention will be described below with reference to the accompanying drawings, in which:
Fig, 1 shows schematically, in cross section the discharge end of a churning and kneading machine to which the extraction apparatus is adapted, this apparatus being provided with a worm whose axis of rotation is arranged in a plane parallel to the plane of the discharge opening of the churn-mixer,
Fig. 2 shows schematically in cross section, the discharge end of a churn-mixer to which the extraction device is adapted, this device being provided with an endless screw whose axis of rotation is arranged perpendicular to the plane the discharge opening of the churn-mixer.



   Fig. 3 shows schematically in cross section the discharge end of a churn-mixer to which the extraction apparatus is fitted, this apparatus being provided with two cooperating extraction rollers of star-shaped cross section, the axes of rotation of these rollers being arranged in planes parallel to the plane of the discharge opening of the churn-mixer.



     Fig. 4 shows an arrangement of the container of a churn-mixer to which is coupled a rotary pump, which supplies a butter packing machine, and
Figs. 5 to 10 schematically show different forms of construction of the rotary pump.



   As shown in Fig. 1, the container 10 of a mixer churn is provided with a discharge opening 12, below which is arranged an apparatus for removing the butter. This apparatus comprises a casing 14 provided with an inlet 16 and an outlet 18. At the inlet 16, the appliance

 <Desc / Clms Page number 4>

 such is connected to the churn-kneader 10 in a suitable manner. A conveyor worm 20 is mounted in the housing 14. The worm is driven by a separate motor, not shown.



   When the treatment of the butter is finished and the churn 10 is stopped, the extractor apparatus is placed in front of the discharge opening 12 of the churn-kneader which is open. The apparatus should be adapted when the receptacle occupies a position where the discharge opening is located at a suitable height for the attachment of the extractor device and where the mass of butter is located below the discharge opening. . In this way closing or separating devices can be avoided which would otherwise have to be provided to prevent butter from escaping through the discharge opening while the apparatus is being fitted. The container is then rotated further so that the mass of butter is juxtaposed with the discharge opening, and the motor of the auger is started.

   Under the action of its own weight, the butter descends on the endless screw 20 which forces it back through the outlet 18 of the housing 14.



   In the embodiment shown in FIG. 2, the worm 20 passes through the discharge opening 12 and penetrates to a certain extent into the container 10. During the extraction the butter passes into the outlet partially under the action of its own. weight and partly as a result of the traction exerted by the worm screw.



   Of course, instead of a single worm, two or more can be used if necessary.



   In the embodiment of the invention shown in FIG.



  3, a pair of conveyor rollers 22 is used instead of a worm, these rollers having a star-shaped cross section.



   Instead of an endless screw or a roller conveyor, it is also possible to use a propeller, the blades of which are arranged in such a way that during the rotation of the propeller the butter is transported from the churn-kneader 10 to the outlet 18 of the extractor device. The axis of rotation of the propeller can be arranged perpendicularly or, parallel to the plane of the discharge opening, at will.



   In Fig. 4 shows a churn-kneader container 10 suspended between uprights 24, one of which is provided with the control mechanism of the churn-kneader. An automatic butter packing machine 26 is provided with a measuring chamber, known per se and not shown, and a pipe 28 comprising sections 28a and 28b is arranged between the measuring chamber and the discharge opening 12 of the container. .



  A rotary pump 30 is mounted in this pipe. Forms of construction of this pump will be described in detail hereinafter.



   The pipe 28 may be rigid, but in order to obtain a suitable adaptation it may be advantageous to employ a flexible pipe or at least to provide it with one or more collapsible sections. If desired the hose can also be established in telescopic form or have a telescopic part.



   The packing machine 26 is provided with wheels 32 so that it can be rolled to the container 10, when this has been stopped and the removal of the butter is ready to start. If the container 10 is placed at a sufficient height above the ground, the packing machine 26 with its measuring chamber can be brought below the container 10 so that the section 28b of the pipe can be removed and the butter can enter the measuring chamber of the packing machine directly through the outlet of the rotary pump 30.



   The rotary pump 30 is arranged so as to exert substantial pressure on the sliver or sheet of butter which is being removed, so that the butter is effectively and reliably conveyed to it.

 <Desc / Clms Page number 5>

 a measuring chamber of the butter packing machine 26. Thus, it is unnecessary to provide the packing machine with a feeding screw.



   To facilitate the filling of the measuring chamber, it is possible to create a pressure lower than atmospheric pressure.



   There are butter packing machines which require the butter to be fed in synchronism with the operation of the packing mechanism. If such packing machines are to be supplied with butter, the rotary pump can be arranged to supply the butter to the machine in synchronism with the operation of the packaging mechanism.



   It is understood that for the same purpose an apparatus of the type shown in Figs. 1 to 3 can also be used instead of the rotary pump 30.



   The rotary pump 30 is fitted to the container 10 in the same manner as the apparatus described with reference to FIG. 1.



   If desired, the rotary pump. may be of a type capable of creating a pressure significantly lower than atmospheric pressure at the inlet of the pump, so as to subject the butter to traction, thereby enabling it to be effectively and safely removed from the container 10 and sent to the rotary pump.



   The rotary pumps employed can be of different types, depending on the flow rate required, whether the butter is sent to the pump by the action of its own weight or by traction or by both gravity and traction.



   Fig. 5 shows a gear pump with two members 34 and 36, each provided with two teeth. The pump members are mounted so as to be able to rotate in a housing 42 provided with an inlet 38 and an outlet 40.



   Fig. 6 shows a similar pump with pump members 34a and 36a each provided with three teeth.



   Fig. 7 shows another type of gear pump comprising a working member 44 provided with an internal toothing and a working member with external teeth. The working member 46 constitutes the driving part of the pump.



   All the gear pumps shown in these Figs are thus provided with drive members with only a few teeth, so as to ensure efficient transport of the butter without the risk of exceeding the normal treatment of the butter during its passage through the pump. It may also be advantageous to actuate the working members by means for example of a gear arranged outside the pump casing, so as to ensure a predetermined cooperation between the working members of the pump without them- these can exert pressure on each other which would have the effect of damaging the texture of the butter as a result of its jamming between the working members.



   Fig. 8 shows a form of construction of the rotary pump provided with a working member 48 mounted eccentrically in the pump housing and provided with three vanes 50 which are held in their extended position by springs and are pushed towards the pump. 'outside and inwardly in housings 52, during the rotation of the member 48.



     Fig, 9 shows one form of construction of a worm pump. During its passage through the pump housing the butter is subjected to a certain degree of kneading, especially when using worm pumps, which has the effect of obtaining a better distribution of humidity in butter.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In the form of construction of the screw pump shown in Fig, 9 a worm rotor is eccentrically suspended in such a way that during operation it can not only rotate about its own axis but also perform a rotating movement. reciprocating between two positions, where the axis of the rotor is located laterally with respect to the axis of the pump housing. The rotor is single-threaded and operates in a rubber nozzle 56 disposed in the pump housing and provided with a double-thread.



     Fig 10 shows a screw pump comprising two worm rotors 58 and 60 with dextral thread and sinister thread respectively.



   The types of rotary pumps shown. are known in principle and should be considered only by way of example, since other types of rotary pumps can also be employed to put the invention into practice, for example pumps comprising more than two worms, without departing from the scope of the invention, the axes of rotation of the working members of the pumps may be perpendicular to the plane of the discharge opening 16 or even be arranged in a plane which coincides with the plane of or parallel to the discharge opening.



   It is possible to permanently mount the extractor devices on the container. During the churning of the cream and the mixing of the butter the apparatus can be separated from the container by means of a suitable closing device, for example a sliding register.



   In addition, the extractor devices can be provided with an integral cover which can be attached to the discharge end of the container,
If necessary, the extraction can be facilitated by producing positive pressure in the vessel.



   The simplicity of the construction of the apparatus allows for quick and convenient cleaning.



   It is understood that the invention is not limited to the embodiments shown, where the butter is passed from the receptacle of a churn-mixer into an automatic packaging machine. The invention can also be used advantageously in cases where the contents of the container of the churn-mixer must be emptied into barrels or barrels or for example in a transport truck where the butter must be stored to be subjected to a treatment. ulterior.



   The mechanical removal of the butter from the churn-kneader implies that the ribbon or sheet of butter thus formed is uniform and smooth over its entire extent, while when ejecting by means of positive pressure such as c 'is described above undesirable irregularities can form,
If necessary, the removal can be facilitated by producing some positive pressure in the churning and kneading machine 10.



   The apparatus according to the invention ensure a reliable and hygienic removal of the butter, after which it can be sent to the packaging machine without contact with the hands or with the atmosphere.



   The extractor apparatus according to the invention is designed to remove the butter and put it in barrels, load it into butter trucks or send it directly to butter packing machines. During filling, the barrels are placed on a scale, while 1 @ re which is loaded into vehicles or packing machines is not weighed or measured.



   Experience has shown that the removal of butter can be carried out in a very advantageous manner as follows:

 <Desc / Clms Page number 7>

 
Preferably, a gear pump of the same type as that shown in FIG. 6. The kneading of the butter in the container of the churning and kneading machine is stopped when the butter is still somewhat "wet" that is to say when all the water has not yet been ingested into the butter. butter..

   In this way the butter is liable to slide evenly towards the rotary pump which in reality sucks the butter which allows the container of the churn-kneader to be completely emptied. During its passage through the centrifugal pump the mass of butter is kneaded so vigorously by the working parts of the pump that all of the water is absorbed by the butter, so that the kneading of the butter is finished when the butter leaves the pump through its outlet and the output butter is at the dry state,
In order to effectively use the suction effect of the. This pump is preferably mounted so that its inlet 38 is in direct communication with the discharge opening of the churn-mixer container such that section 28a can be omitted.



   CLAIMS.



   1.- A method of removing butter from the containers of mixer churns having a discharge opening ', which changes place during the rotation of the container, and where the rotation of the container is stopped so that the discharge opening is placed at the bottom. lower part of the container and the butter is removed through the discharge opening by means of an emptying device, characterized in that the butter is positively removed from the container by means of rotating mechanical members.


    

Claims (1)

2.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on emploie des organes mécaniques rotatifs qui fonctionnent suivant le principe de la pompe rotative. 2. A method according to claim 1, characterized in that one employs rotary mechanical members which operate according to the principle of the rotary pump. 3.- Appareil pour l'exécution du procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend un carter pourvu d'une entrée au moyen de laquelle le carter est destiné à être mis en communication avec l'ouverture de décharge du récipient, et d'une sortie, et en ce qu'au moins un organe rotatif convenablement profilé est monté dans le carter, le profil de cet organe étant établi de manière qu'il soit apte à conduire le beurre de l'ouverture de décharge à la sortie lorsque le mouvement de rotation est imprimé à cet organe. 3.- Apparatus for carrying out the method according to claim 1, characterized in that it comprises a housing provided with an inlet by means of which the housing is intended to be placed in communication with the discharge opening of the container. , and an outlet, and in that at least one suitably profiled rotary member is mounted in the housing, the profile of this member being established so that it is able to conduct the butter from the discharge opening to the output when the rotational movement is imparted to this organ. 4.- Appareil suivant la revendication 3, caractérisé en ce que l'organe profilé a la forme d'une vis sans fin ou d'une hélice. 4.- Apparatus according to claim 3, characterized in that the profiled member has the shape of a worm or a propeller. 5.- Appareil suivant la revendication 4, caractérisé en ce que l'axe de rotation de l'organe profilé est disposé perpendiculairement au plan de l'ouverture de décharge. 5.- Apparatus according to claim 4, characterized in that the axis of rotation of the profiled member is arranged perpendicular to the plane of the discharge opening. 6. - Appareil suivant la revendication 3, caractérisé en ce que l'organe profilé est formé d'un rouleau dont la section transversale a la forme d'une étoile. 6. - Apparatus according to claim 3, characterized in that the profiled member is formed of a roller whose cross section has the shape of a star. 7.- Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3, 4 ou 6, caractérisé en ce que l'axe de rotation de l'organe profilé est disposé dans un plan qui coïncide avec le plan de l'ouverture de décharge ou lui est parallèle. 7.- Apparatus according to either of claims 3, 4 or 6, characterized in that the axis of rotation of the profiled member is disposed in a plane which coincides with the plane of the discharge opening or it is parallel. 8.- Appareil pour l'exécution du procédé suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comprend un carter de pompe pourvu d'une entrée par laquelle le carter est destiné à être mis en communication avec l'ouverture de décharge du récipient, et d'une sortie, et en ce qu'au moins un organe de pompe rotatif profilé est monté dans le carter, cet organe constituant conjointement avec le carter une pompe,rotative et son profil étant établi de telle manière qu'il peut conduire le beurre de l'ouverture de décharge à la sortie lorsqu'on fait tourner l'organe, <Desc/Clms Page number 8> 9. - Appareil suivant l'une ou l'autre des-revendications 3 à 8, caractérisé en ce qu'il est 'agence pour exercer pendant la rotation une pression notable sur le beurre qui s 'échappe par-la sortie. 8.- Apparatus for carrying out the method according to claim 2, characterized in that it comprises a pump casing provided with an inlet through which the casing is intended to be placed in communication with the discharge opening of the container. , and an outlet, and in that at least one profiled rotary pump member is mounted in the housing, this member constituting together with the housing a rotary pump and its profile being established in such a way that it can drive butter from the discharge opening at the outlet when the organ is rotated, <Desc / Clms Page number 8> 9. - Apparatus according to one or the other of claims 3 to 8, characterized in that it is' agency to exert during the rotation significant pressure on the butter which escapes through-the outlet. 10. - Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3 à 9, caractérisé en ce qu'il est agencé pour débiter le beurre d'une manière intermittente.. 10. - Apparatus according to any one of claims 3 to 9, characterized in that it is arranged to deliver the butter intermittently. Il.- Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3 à 10, caractérisé en ce qu'il est agencé pour créer une pression notablement inférieure à la pression atmosphérique à l'extrémité d'alimentation pendant la rotation. II.- Apparatus according to either of claims 3 to 10, characterized in that it is arranged to create a pressure significantly lower than atmospheric pressure at the feed end during rotation. 12.- Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 8 à 11, caractérisé en ce que la pompe rotative est une pompe à engrenage dont les organes de travail ne possèdent que quelques dents, de préférence deux ou trois seulement. 12.- Apparatus according to either of claims 8 to 11, characterized in that the rotary pump is a gear pump whose working members have only a few teeth, preferably only two or three. 13. - Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 8 à 12, caractérisé en ce que la. pompe rotative est une pompe à engrenage dont les organes de travail sont mûs en interdépendance au moyen d'un engrenage positif, par exemple un engrenage à roues dentées disposé à l'extérieur du carter de la pompe. 13. - Apparatus according to either of claims 8 to 12, characterized in that the. rotary pump is a gear pump, the working members of which are moved in interdependence by means of a positive gear, for example a gear with toothed wheels arranged outside the pump housing. 14.- Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 8 à 11, caractérisé en ce que la pompe rotative est une pompe à vis sans fin. 14.- Apparatus according to either of claims 8 to 11, characterized in that the rotary pump is a worm pump. 15.- Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3 à 14, caractérisé en ce que le carter, conjointement avec les organes rotatifs, est monté sans interruption sur le récipient de la baratte-malaxeur et en ce que le dispositif de séparation ou de fermeture est disposé entre le carter et le récipient. 15.- Apparatus according to either of claims 3 to 14, characterized in that the housing, together with the rotary members, is mounted without interruption on the container of the churn-kneader and in that the device for separation or closure is disposed between the housing and the container. 16.- Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications 3 à 15, caractérisé en ce que le carter comporte un couvercle solidaire qui peut être fixé à l'ouverture de décharge du récipient de la baratte-malaxeur. en annexe 4 dessins. 16.- Apparatus according to either of claims 3 to 15, characterized in that the housing comprises an integral cover which can be fixed to the discharge opening of the container of the churn-kneader. in appendix 4 drawings.
BE531144D BE531144A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE531144A true BE531144A (en)

Family

ID=163580

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE531144D BE531144A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE531144A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0192012B1 (en) Apparatus for continuously and uniformly coating confectionary products
EP0227789A1 (en) Automatic dispenser of heated food, especially cooked french fries
FR2597319A1 (en) Apparatus for automatically preparing and dispensing fried products
FR2938415A1 (en) Electrical household appliance for preparing fresh juice from e.g. oranges, has filtration unit mounted with pressing screw inside work chamber, and outlet connected to work chamber by pipe for discharging pressing residues by gravity
FR2652236A1 (en) MACHINE AND METHOD FOR THE CONTINUOUS PROCESSING OF SURFACES OF REDUCED SIZE ARTICLES.
EP1460894B1 (en) Machine for extracting honey from beehive frames
FR2730387A1 (en) MACHINE FOR THE AUTOMATIC MANUFACTURE OF PAPERBEARD
BE531144A (en)
US2822152A (en) Apparatus for removing butter from the containers of combined churns and butter-workers
FR2622172A1 (en) Machine for puncturing and emptying containers filled with liquid or powder
EP4214001A1 (en) Apparatus with drum for separating packagings and material adhering thereto, with improved environmental impact
EP0000004A1 (en) Continuous filtration centrifuge for separation, washing or draining, and application to an automatic coffee machine
CH655271A5 (en) PROCESS FOR THE TREATMENT BY BULK BREWING OF RAW MOLDED OR MACHINED PARTS AND MACHINE FOR CARRYING OUT SAID METHOD.
FR2545002A1 (en) Solids-liquid mixer
CH635777A5 (en) Separator for recovering liquid products contained in flexible packages
FR2774265A1 (en) Continuous spray coating of granulated foods
EP0267864B1 (en) Device for thermal treatment, and operating process for its use in the production of milk jam
EP2467661B1 (en) Device for processing wet biomass by frying
FR3079921A1 (en) DEVICE FOR DECOMPACTING AND DISPENSING A BULK PRODUCT WHICH IS LIKELY TO AGGLOMERATE.
FR2529135A1 (en) PRESS FOR PRESSING AGRICULTURAL PRODUCTS
JPH0131346Y2 (en)
FR2862844A1 (en) Defrosting procedure and apparatus for bulk-frozen food product uses perforated drum rotated at sufficient speed to hold product against inner surface
BE898131A (en) Precooked frozen food prodn. for subsequent fast reconstitution - by coating prod. pieces with additive during agitated freezing with cryogenic gas
BE902674A (en) Heater for fried food articles - has rotary bowl with depending flexible elements to agitate article during cooking
FR2691881A1 (en) Dehydration and impregnation of pieces of food - by gentle mixing by mechanical and hydraulic action, in hot soln. of sugar or salt