BE529492A - - Google Patents

Info

Publication number
BE529492A
BE529492A BE529492DA BE529492A BE 529492 A BE529492 A BE 529492A BE 529492D A BE529492D A BE 529492DA BE 529492 A BE529492 A BE 529492A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drawer
key
cash register
switch
electromagnet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE529492A publication Critical patent/BE529492A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07GREGISTERING THE RECEIPT OF CASH, VALUABLES, OR TOKENS
    • G07G1/00Cash registers
    • G07G1/0018Constructional details, e.g. of drawer, printing means, input means
    • G07G1/0027Details of drawer or money-box

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Cash Registers Or Receiving Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne les caisses enregistreuses munies d'un ensemble de tiroir-caisse comprenant au moins un tiroir, dont l'ouver- ture est provoquée à un moment donné du cycle opératoire de la machine, sui- vant l'achèvement d'une transaction à un seul article, ou d'un total d'une transaction à articles multiples. 



   Il est courant, avec'les caisses enregistreuses, que le clavier, le totalisateur, l'indicateur et autres éléments visés par l'enregistre- ment des transactions sont réunis en un ensemble, l'enregistreuse proprement dite, tandis que l'ensemble du tiroir-caisse est construit sous forme d'un autre ensemble et forme le socle de la première. Les deux ensembles sont en principe liés ensemble sous forme d'une structure unique pour la commo- dité des interconnexions mécaniques nécessaires pour effectuer la libération du tiroir-caisse, ou du tiroir approprié dans le cas   d'une   construction à tiroirs multiples. 



   Dans certains cas, il peut ne pas être pratique que la machine enregistreuse et l'ensemble de tiroir-caisse restent superposés, par exemple lorsque ce dernier est assez profond pour surélever l'enregistreuse au-dessus d'une position commode pour l'opération et la vue, si l'appareil est placé sur un comptoir de vente ou un pupitre de dimension normale. Pour pallier à cet inconvénient, on a déjà proposé de munir le comptoir de vente ou le pupitre d'une partie entaillée pour y loger l'ensemble de tiroir-caisse. 



  Cette méthode risque d'avoir l'inconvénient de rompre la continuité de la surface du comptoir et oblige l'enregistreuse à demeurer à un endroit fixe. 



  Par contre, dans d'autres circonstances, il peut être désirable que l'ensemble de tiroir-caisse soit séparé et même distant de l'enregistreuse proprement dite. Cela peut   4tre   réalisé en adoptant les principes mécaniques connus pour la commande du dégagement des tiroirs, mais là encore la machine devrait occuper une position fixe sur le comptoir par rapport à l'ensemble des tiroirs, en raison des commandes mécaniques qui, pour des raisons d'ordre pratique, devraient nécessairement être rigides. 



   Suivant la présente invention, les connexions mécaniques entre l'enregistreuse. et l'ensemble de tiroir-caisse, pour commander l'ouverture du ou des tiroirs, sont remplacées par une commande électro-magnétique, de sorte que l'ensemble de tiroir-caisse peut être placé à n'importe quel endroit sur le comptoir ou pupitre, y être incorporé et former partie du comptoir ou pupitre, la connexion avec l'enregistreuse étant assurée par un câble électrique souple se terminant par une fiche s'adaptant à un socle de prise commodément placé sur le meuble du comptoir ou pupitre. De cette façon, l'enregistreuse est utilisée à sa hauteur normale et elle demeure portative de manière à pouvoir occuper n'importe quelle place sur le comptoir ou pupitre.

   Par conséquent, les ensembles de tiroirs peuvent être installés dans le comptoir, suivant n'importe quel arrangement désiré, avec des points de raccordement appropriés, et les enregistreuses proprement dites être simplement raccordées au moyen de la fiche comme on le désire. 



   En conséquence, la présente invention est caractérisée par le fait que le ou les ensembles de tiroirs sont construits comme unités séparées de la machine enregistreuse proprement dite, et que le tiroir ou chaque tiroir comporte un verrou dont le dégagement est commandé électro-magnétiquement ces ensembles étant disposés de manière à pouvoir être reliés à l'enregistreuse par des canalisations électriques, les circuits sur ces canalisations étant fermés sous le   contrôle   du clavier de la machine, de façon que le tiroir ou tout tiroir sélectionné soit dégagé à un moment donné du cycle opératoire provoqué par l'enregistrement d'une transaction. 



   On a représenté aux dessins ci-joints plusieurs réalisations préférées de l'invention. Dans ces dessins, seuls sont représentés les éléments nécessaires à une compréhension suffisante de l'invention. 



   Dans ces dessins : 
Fig. 1 est une vue d'une caisse enregistreuse et d'un tiroir- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 caisse qui lui est assigné, ainsi qu'une partie du comptoir où se place la caisse enregistreuse et dans lequel le tiroir-caisse a été installé. 



   Fig. 2 est une vue en plan,   à   plus grande échelle, du tiroircaisse dont la partie supérieure a été partiellement enlevée. 



   Fig. 3 représente schématiquement un arrangement servant à expliquer la forme de réalisation de la Fig. 4. 



   Fig. 4 représente une forme de réalisation, dans laquelle l'enregistreuse est placée sur un support mobile, dans lequel sont logés quatre tiroirs séparés. Cette disposition est appelée dans la suite de cette description "support mobile" ou "caisse enregistreuse mobile". 



   Selon la Fig. 1, une caisse enregistreuse de forme traditionnelle est représentée en 1. Dans cette représentation, seules les touches de commande de l'enregistreuse nécessaire pour permettre la compréhension de 1' invention sont figurées; ont été omis en particulier les touches de chiffres pour les sommes à entrer, certaines touches de   contrôle,   l'indicateur, l'ouverture par laquelle un ticket est délivré, et qui peut être l'ouverture par laquelle une fiche est insérée pour y recevoir une impression. La barre motrice est figurée en 2, et l'une des touches de commande en 3. L'arbre principal actionnant l'enregistreuse, qui tourne de 360  à chaque.opération de la machine, est représenté en 4.

   Cet arbre 4 porte une came 5 qui, à un moment du cycle opératoire de la machine, est disposé pour fermer les contacts normalement ouverts d'un contacteur 11 monté convenablement sur le chassis de la machine. 



   ' Egalement associé à la touche de commande 3 se trouve un autre contacteur ou interrupteur 10, convenablement monté sur la châssis de telle sorte que lorsque cette touche est abaissée, outre qu'elle détermine le réglage d'un mécanisme différentiel de la manière connue (non représenté), provoque également la réunion des contacts de l'interrupteur. Les contacts des interrupteurs 10 et 11 et deux conducteurs 9 et 12, qui sont reliés au secteur (courant alternatif ou continu), sont reliés en série avec deux conducteurs d'un câble partant de l'enregistreuse et adaptés pour être reliés à l'ensemble de tiroir-caisse. 



   La caisse enregistreuse 1 repose sur le comptoir de vente 6 où elle est insérée, et en-dessous du niveau supérieur duquel se trouve l'ensemble de tiroir-caisse. Cet ensemble consiste en un coffrage en forme de boite 18, à l'intérieur duquel un tiroir-caisse 7 peut glisser sur des rails qui peuvent être munis de billes de roulement sous n'importe quelle forme connue, non représentée en détail. 



   Contre la paroi arrière et à l'intérieur du coffre 18 est fixé un support 23 ayant deux cotés verticaux à angles droits respectivement, 1' un d'eux servant à fixer le support au fond du coffre et un côté horizontal formant rebord en saillie. Sur le côté vertical saillant du support 23 est fixé un solénolde 13 auquel les conducteurs 8 et 12 venant de l'enregistreuse sont connectés. L'armature du   solénolde   possède un axe à pivot 25, un bras de levier coudé 14 tournant sur le bord horizontal de support 23. Sur un bras qui est replié à partir du côté vertical arrière du support.23 est monté à pivot un verrou 15 qui a essentiellement la forme d'un levier coudé disposé dans le plan vertical.

   La partie descendante de ce levier est située immédiatement en face du levier coudé 14, tandis que sa partie horizontale est encochée et accroche normalement une plaque de verrou 16 fixée à l'extérieur de la paroi arrière du tiroir 7 pour retenir le tiroir dans a position fermée. Un autre levier coudé est monté à pivot sur la base du support 23 et comporte un bras court auquel est fixé une extrémité d'un ressort étendu 17, l'autre extrémité de ce ressort étant fixée à un goujon saillie sur le dit rebord du support. L'autre bras du levier coudé appuie sur l'arrière du tiroir de manière à pousser le tiroir vers l'avant dans la position ouverte, ce qui cependant est normalement empêché par le verrou 15.

   Le dernier bras du levier coudé est de plus grande longueur que l'autre bras, afin 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'en diminuer la puissance de levier pour obtenir une ouverture non brusquée du tiroir. 



   Une transaction est enregistrée dans la caisse enregistreuse de la manière connue, c'est-à-dire que le montant en est composé sur le clavier (non représenté) ce qui est suivi de l'abaissement de la touche 3, toutes ces touches étant bloquées enfoncées jusqu'à ce que l'enregistrement de l'opé- ration soit achevé. Cette dernière touche, outre qu'elle engage sa tige dans le parcours d'un mécanisme différentiel, actionne aussi l'interrupteur 10 qui ferme ainsi ses contacts, en fermant de même un point dans le circuit de série de l'électro-aimant 13.

   La barre motrice 2 est alors abaissée ce qui engage une griffe pour provoquer l'accouplement d'un arbre   action@@t   le mécanisme différentiel à l'arbre principal 4 et, dans le cas d'une machi- ne commandée par un moteur électrique,   amène   la fermeture du circuit du moteur qui actionne l'arbre principal 4. La machine est par suite amenée à faire un cycle opératoire, dans lequel le montant composé sur le clavier est enregistré dans un ou plusieurs totalisateurs appropriés, tandis qu'un ticket est délivré si la machine est de ce type; d'autre part le montant apparaît aux   indicateurs.   



   A un moment proche de la fig du cycle de la machine, après que la transaction a été enregistrée dans le ou les totalisateurs, la came 5 actionne l'interrupteur 11, ce par quoi le circuit suivant est constitué: d' un côté de l'arrivée du courant,par la connexion 9, l'interrupteur 11, l'interrupteur 10, la connexion 8, le solénoide 13, la connexion 12, jusqu'à 1' autre coté de la canalisation d'alimentation. Le   solénoide   s'aimante sur ce circuit et attire par suite son armature,   c'est-à-dire   que celle-ci se déplace vers le haut, comme représenté à la Fig. 2. Cela provoque la rotation du levier coudé 14 autour de son pivot, dans le sens dextrorsum, son bras libre pressant contre la partie descendante du levier coudé 15 qui pivote dans le sens dextrorsum (Fig. 1).

   L'encoche du levier coudé 15 est par suite dégagée de la plaque de verrou 16 du tiroir, lequel cesse par suite d'être retenu et est en conséquence poussé en avant en position ouverte sous la pression du levier coudé   19.   



   Quand la came 5 se déplace en avant vers la fin du cycle, elle se dégage de l'interrupteur 11, ce qui ramène celui-ci à sa position normale pour ouvrir ses contacts- En outre, presque simultanément, les touches enfoncées de la machine enregistreuse sont libérées et reprennent leur position normale non abaissée, y compris la touche 3, celle-ci dégageant par conséquent l'interrupteur 10 dont les contacts s'ouvrent. Le circuit de   l'électro-aimant   ouvert, ce dernier n'est plus aimanté et le verrou 15 peut reprendre sa position normale, de sorte que lorsque le vendeur ferme le tiroir, la plaque de verrou 16 passé sous l'encoche du verrou 15, pour être ainsi verrouillée dans sa position fermée. 



   Afin que le tiroir puisse être ouvert,'indépendamment de   l'opéra-   tion de la machine 1, par un employé autorisé, une serrure à clé 20 est placée sur le devant du tiroir. Un doigt 24 (Fig. 1 ) est solidaire de la serrure et coopère avec une extrémité du levier 22   (Figs.   1 et 2) placé en-dessous du tiroir et monté à pivot en 21 sur le fond du coffre 18. L'autre extrémité du levier 22 coopère avec une extrémité en saillie du goujon à pivot 25, qui fait pivoter le levier coudé 14 vers l'armature du   solénoide   13. 



   Quand la clé dans la serrure 20 est tournée dans le sens senestrorsum (Fig. 1). le doigt 24 tourne avec elle pour amener le levier 22 à tourner de même façon autour de son pivot 21. Le levier 22 à son extrémité libre se déplace vers la gauche, comme représenté à la Fig. 1, ou vers le haut, comme représenté   à la   Fig. 2, repoussant ainsi à l'intérieur l'armature du solénoide ce qui a le même effet que l'aimantation de celui-ci, c'est-à-dire dégage le verrou 15 et permet au tiroir de s'ouvrir sous l'action du levier coudé 19 et du ressort   17,   de la façon précédemment décrite. Un compteur d'opérations (non représenté) peut   4tre   actionné à chaque mouvement opératoire du levier 22. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   On conçoit que les deux conducteurs électriques 8 et 12 partant du solénoïde 13 soient reliés aux contacts d'un point de connexion électrique convenablement fixé dans le compteur relatif à l'ensemble de tiroir, tandis que le conducteur correspondant partant de l'enregistreuse est relié à une fiche à insérer dans la boite de connexion, pour établir les connexions électriques nécessaires. 



   De plus, la . boîte de connexion peut être à quatre ou cinq directions, pour inclure deux connexions aux canalisations d'alimentation de courant et l'on peut prévoir une connexion à la terre, le câble venant de la caisse enregistreuse comprenant alors le nombre désiré de conducteurs aboutissant dans une prise ayant les fiches de contact correspondantes.   Comm@     va-   riante,les connexions de l'enregistreuse 1 peuvent se terminer par des raccords mâles ou femelles prévus à l'intérieur, l'interconnexion entre l'enregistreuse et l'ensemble de tiroir étant réalisée par un cordon de raccordement à double extrémité,   c'est-à-dire   un câble souple à conducteurs multiples ayant une fiche à chaque extrémité. 



   La Fig. 3 représente une disposition convenant pour une caisse enregistreuse à plusieurs   tiroirs-caisses,   un pour chaque vendeur utilisant   l'enregistreuse.   Les tiroirs sont ouverts sélectivement sous la commande des vendeurs choisissant les touches placées sur le clavier de la caisse enregistreuse. 



   On a représenté en Fig. 3 quatre touches de vendeurs, désignées par les numéros 26, 27, 28 et 29, qui sont individuellement reliées aux tiroirs-caisses respectivement désignés par les numéros   30,   31, 32 et 33* Associé à chacune des touches de vendeurs 26 à 29 se trouve un interrupteur normalement ouvert, ces interrupteurs étant désignés par les numéros 34 à 37, respectivement. Les électro-aimants qui commandent la libération des tiroirs 30 à 33, de la façon décrite en relation avec les Figs. 1 et 2, sont désignés par les numéros 38, 39, 40 et 41, respectivement. Les connexions électriques et autres éléments correspondant à ceux des Figs. 1 et 2, sont désignés par des références correspondantes. 



   Les points de contacts correspondants des interrupteurs 34 à 37 sont communs et reliés au conducteur 9 conduisant à un côté de la canalisation d'alimentation électrique. Les autres contacts des interrupteurs sont reliés individuellement aux électro-aimants 33   à 41,   qui commandent le dégagement des tiroirs respectifs. Les autres côtés des électro-aimants sont communs et reliés à un contact de l'interrupteur 11 commandé par la came 5 sur l'arbre principal 4 de la machine, les autres contacts de ce dernier interrupteur étant reliés à l'autre côté 12 de la canalisation d'alimentation 
On voit que lorsque l'une des touches 26 à 29 est abaissée, elle provoque la fermeture de son interrupteur associé, 34 à 37, pour établir un circuit pour l'électro-aimant correspondant, 38 à 41.

   Quand la machine est amenée à exécuter un cycle de total, à un moment proche de la fin du cycle l'interrupteur de came 11 est fermé, pour établir le circuit de l'électro-aimant préparé qui dégage le tiroir de la façon décrite en relation avec les   Figs .   1 et 2. 



   A la Fig. 4 est représenté une variante pour une enregistreuse à tiroirs multiples, comme décri+. en relation avec la Fig- 3, dans laquelle tout l'ensemble peut être aisément déplacé vers n'importe quelle partie du magasin, ou par exemple lorsqu'il ne convient pas que l'enregistreuse soit placée sur un comptoir de vente. 



   La Fige 4 représente un meuble monté sur roues et comprenant 1' ensemble des tiroirs qui en forme partie intégrante, et dont les connexions électriques se font à une prise de courant convenablement placée. 



   Dans les caisses enregistreuses prévues pour enregistrer aussi bien les transactions à un seul et à plusieurs articles, les transactions à un seul article sont entrées par une opération directe de la machine de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la façon précédemment décrite. En ce qui concerne les transactions   à   arti- cles multiples, toutefois, une touche d'accolade ou touche multiple est ac-   tionnée   avec les autres touches relatives aux articles de la transaction et demeure abaissée pendant toutes les opérations de la machine qui suivent. 



     Inaction   de la touche d'accolade commande, entre autres choses, d'une maniè- re connue, le totalisateur qui totalise les articles de la transaction en- registrés à la suite les uns des autres, supprime l'ouverture du tiroir et fait avancer pas à pas le ticket constituant le reçu de la vente pour rece- voir les impressions relatives aux articles.

   Lorsque plusieurs articles ont été ainsi enregistrés, une touche de total est abaissée, ce qui amène la machine à exécuter un cycle de totalisation, pendant lequel le total des articles est imprimé sur le ticket, le total d'article dans le totalisateur d'article est reporté à un totalisateur général ou totalisateur collecteur, le tiroir-caisse,ou le tiroir correspondant dans un ensemble à tiroirs mul- tiples, est ouvert et la touche d'accolade et toute touche de vendeur ayant été actionnées se trouvent dégagées. 



   Ainsi, grâce à la présente invention, dans des enregistreuses adaptées à des transactions à articles multiples, le tiroir, ou un tiroir donné dans un ensemble à tiroirs multiples doit, pendant'de telles transactions, avoir son ouverture-différée jusqu'à ce qu'un total soit extrait. 



   La façon dont s'accomplit ce genre d'opération est représentée schématiquement à la Fig. 3, dans laquelle les modifications convenables sont indiquées en   traits,pointillés.   La touche d'accolade est indiquée en 43; à cette touche est associé un interrupteur 44, dont les contacts sont normalement fermés mais sont disposés pour être ouverts quand la touche est enfoncée. La touche de totale qui peut être un levier de commande pouvant être placé dans une position de totalisation, est indiqué en 45; associé à cette touche ou à ce levier se trouve un interrupteur 46 dont les contacts sont normalement ouverts, mais disposés de manière à être fermés quand la touche est enfoncée.

   Les contacts des deux interrupteurs sont connectés en parallèle et sont insérés en série dans la canalisation 9 entre un côté de la canalisation d'alimentation et la connexion commune des interrupteurs 34 à 37. 



   Par conséquent, quand la touche d'accolade est abaissée, l'interrupteur 44 s'ouvre, déconnectant ainsi le   côté   de la canalisation d'alimentation de la ligne commune des interrupteurs 34 à   37,   cet état de choses se maintenant aussi longtemps que la touche d'accolade demeure abaissée, ce qui sera le cas jusqu'à ce que la touche de total soit actionnée. On voit par suite qu'il est impossible de fermer le circuit d'aucun des électro-aimants 38   à 41   commandant le dégagement du tiroir. 



   Par contre, quand la touche de total est enfoncée, les contacts 46 sont fermés en parallèle avec les contacts de l'interrupteur 44, de sorte que le coté de la ligne d'alimentation est à nouveau connecté à la ligne commune des interrupteurs 34 à 37. En conséquence, quand l'interrupteur est fermé par la came 5 peu avant la fin du cycle de la machine,   c'est-à-dire   après que le total a été transféré dans le totalisateur général ou totalisateur collecteur et que le total est imprimé sur le ticket, un circuit est fermé pour l'électro-aimant de dégagement de tiroir choisi par le vendeur qui vient de faire l'opération, de façon que le tiroir approprié s'ouvre. 



  Peu de temps après, toutes les touches utilisées,   c'est-à-dire   la touche d'accolade, la touche de total et la touche du vendeur, sont libérées. Lorsqu'un levier de commande est employé à la place de la touche de   total.43,   ce levier est remis en place automatiquement à sa position normale d'enregistrement, à la manière connue. Il est bien entendu que, grâce à la présente invention, les ensembles de tiroirs peuvent être installés dans un comptoir de vente, quelle que soit la forme que sa disposition puisse pren dre, conformément à tout arrangement désiré.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to cash registers provided with a cash drawer assembly comprising at least one drawer, the opening of which is caused at a given moment in the operating cycle of the machine, following the completion of a drawer. single item transaction, or a total of a multiple item transaction.



   It is common with cash registers that the keypad, totalizer, indicator and other elements involved in the recording of transactions are combined into one unit, the register itself, while the entire cash drawer is built as another set and forms the base of the first. The two assemblies are in principle linked together as a single structure for the convenience of the mechanical interconnections necessary to effect release of the cash drawer, or the appropriate drawer in the case of a multiple drawer construction.



   In some cases, it may not be practical for the registering machine and the cash drawer assembly to remain on top of each other, for example when the latter is deep enough to raise the register above a position convenient for operation. and sight, if the device is placed on a full-size sales counter or desk. To overcome this drawback, it has already been proposed to provide the sales counter or the desk with a notched part to house the cash drawer assembly therein.



  This method may have the disadvantage of breaking the continuity of the counter surface and requires the register to remain in a fixed location.



  However, in other circumstances it may be desirable for the cash drawer assembly to be separate and even remote from the register itself. This can be achieved by adopting known mechanical principles for controlling the release of drawers, but again the machine should occupy a fixed position on the counter relative to the set of drawers, due to the mechanical controls which, for reasons of reasons. practical, should necessarily be rigid.



   According to the present invention, the mechanical connections between the register. and the cash drawer assembly, for controlling the opening of the drawer (s), are replaced by an electro-magnetic control, so that the cash drawer assembly can be placed anywhere on the counter or desk, be incorporated therein and form part of the counter or desk, the connection with the register being provided by a flexible electric cable terminating in a plug adapting to a socket outlet conveniently placed on the counter or desk. In this way, the register is used at its normal height and it remains portable so that it can occupy any space on the counter or desk.

   Therefore, the drawer assemblies can be installed in the counter, in any desired arrangement, with suitable connection points, and the actual registers can simply be connected by means of the plug as desired.



   Consequently, the present invention is characterized by the fact that the set or sets of drawers are constructed as separate units from the actual registering machine, and that the drawer or each drawer comprises a latch, the release of which is electromagnetically controlled. being arranged so as to be able to be connected to the register by electrical conduits, the circuits on these conduits being closed under the control of the keyboard of the machine, so that the drawer or any drawer selected is released at a given moment in the cycle operation caused by the recording of a transaction.



   Several preferred embodiments of the invention have been shown in the accompanying drawings. In these drawings, only the elements necessary for a sufficient understanding of the invention are shown.



   In these drawings:
Fig. 1 is a view of a cash register and a drawer

 <Desc / Clms Page number 2>

 assigned cash register, as well as part of the counter where the cash register is placed and in which the cash drawer has been installed.



   Fig. 2 is a plan view, on a larger scale, of the cash drawer, the upper part of which has been partially removed.



   Fig. 3 schematically shows an arrangement for explaining the embodiment of FIG. 4.



   Fig. 4 shows an embodiment, in which the register is placed on a movable support, in which are housed four separate drawers. This arrangement is referred to in the remainder of this description as “mobile support” or “mobile cash register”.



   According to FIG. 1, a cash register of traditional form is shown at 1. In this representation, only the control keys of the register necessary for understanding the invention are shown; have been omitted in particular the number keys for the sums to be entered, certain control keys, the indicator, the opening through which a ticket is issued, and which may be the opening through which a card is inserted to receive it. an impression. The drive bar is shown in 2, and one of the control keys in 3. The main shaft operating the register, which turns 360 with each machine operation, is shown in 4.

   This shaft 4 carries a cam 5 which, at one point in the operating cycle of the machine, is arranged to close the normally open contacts of a contactor 11 suitably mounted on the frame of the machine.



   Also associated with the control key 3 is another contactor or switch 10, suitably mounted on the frame so that when this key is lowered, besides determining the setting of a differential mechanism in the known manner ( not shown), also brings together the contacts of the switch. The contacts of switches 10 and 11 and two conductors 9 and 12, which are connected to the mains (alternating or direct current), are connected in series with two conductors of a cable leaving the register and adapted to be connected to the cash drawer set.



   The cash register 1 rests on the sales counter 6 where it is inserted, and below the upper level of which the cash drawer assembly is located. This assembly consists of a box-shaped formwork 18, inside which a cash drawer 7 can slide on rails which can be provided with rolling balls in any known form, not shown in detail.



   Against the rear wall and inside the box 18 is fixed a support 23 having two vertical sides at right angles respectively, one of them serving to fix the support to the bottom of the box and a horizontal side forming a protruding edge. On the protruding vertical side of the holder 23 is fixed a solenoid 13 to which the conductors 8 and 12 from the register are connected. The solenoid frame has a pivot pin 25, an angled lever arm 14 rotating on the horizontal support edge 23. On an arm which is bent from the rear vertical side of the support. 23 is pivotally mounted a latch 15 which essentially has the shape of an angled lever arranged in the vertical plane.

   The descending part of this lever is located immediately in front of the angled lever 14, while its horizontal part is notched and normally hooks a latch plate 16 attached to the outside of the rear wall of the drawer 7 to hold the drawer in position. closed. Another angled lever is pivotally mounted on the base of the support 23 and has a short arm to which is fixed one end of an extended spring 17, the other end of this spring being fixed to a stud protruding on said flange of the support. . The other arm of the angled lever presses on the rear of the drawer so as to push the drawer forward into the open position, which however is normally prevented by latch 15.

   The last arm of the elbow lever is longer than the other arm, so

 <Desc / Clms Page number 3>

 Reduce the leverage to obtain smooth opening of the drawer.



   A transaction is recorded in the cash register in the known manner, that is to say that the amount is entered on the keyboard (not shown) which is followed by the lowering of key 3, all these keys being blocked pressed until the transaction registration is completed. This last key, in addition to engaging its rod in the path of a differential mechanism, also actuates the switch 10 which thus closes its contacts, by likewise closing a point in the series circuit of the electromagnet 13 .

   The driving bar 2 is then lowered which engages a claw to cause the coupling of an actuating shaft @@ t the differential mechanism to the main shaft 4 and, in the case of a machine controlled by an electric motor , brings about the closing of the circuit of the motor which actuates the main shaft 4. The machine is consequently made to make an operating cycle, in which the amount entered on the keyboard is recorded in one or more appropriate totalizers, while a ticket is issued if the machine is of this type; on the other hand, the amount appears in the indicators.



   At a time close to the figure of the machine cycle, after the transaction has been recorded in the totalizer (s), cam 5 activates switch 11, whereby the following circuit is formed: on one side of the Current arrival, through connection 9, switch 11, switch 10, connection 8, solenoid 13, connection 12, to the other side of the supply line. The solenoid becomes magnetized on this circuit and consequently attracts its armature, that is to say that the latter moves upwards, as shown in FIG. 2. This causes the elbow lever 14 to rotate around its pivot, in the dextrorsal direction, its free arm pressing against the descending part of the elbow lever 15 which pivots in the dextrorsal direction (Fig. 1).

   The notch of the angled lever 15 is consequently released from the latch plate 16 of the drawer, which consequently ceases to be retained and is consequently pushed forward into the open position under the pressure of the angled lever 19.



   When the cam 5 moves forward towards the end of the cycle, it disengages from the switch 11, which returns the latter to its normal position to open its contacts - In addition, almost simultaneously, the keys pressed on the machine register are released and return to their normal non-lowered position, including key 3, the latter consequently releasing switch 10, the contacts of which open. With the circuit of the electromagnet open, the latter is no longer magnetized and the lock 15 can return to its normal position, so that when the seller closes the drawer, the lock plate 16 passes under the notch of the lock 15 , to be thus locked in its closed position.



   In order that the drawer can be opened, independently of the operation of the machine 1, by an authorized employee, a key lock 20 is placed on the front of the drawer. A finger 24 (Fig. 1) is integral with the lock and cooperates with one end of the lever 22 (Figs. 1 and 2) placed below the drawer and pivotally mounted at 21 on the bottom of the box 18. The other end of lever 22 cooperates with a protruding end of pivot pin 25, which pivots elbow lever 14 toward the frame of solenoid 13.



   When the key in the lock 20 is turned in the senestrorsum direction (Fig. 1). finger 24 rotates with it to cause lever 22 to similarly rotate around its pivot 21. Lever 22 at its free end moves to the left, as shown in FIG. 1, or upwards, as shown in FIG. 2, thus pushing inside the frame of the solenoid which has the same effect as the magnetization of the latter, that is to say releases the latch 15 and allows the drawer to open under the action of the angled lever 19 and of the spring 17, in the manner previously described. An operations counter (not shown) can be activated on each operative movement of the lever 22.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   It is conceivable that the two electrical conductors 8 and 12 starting from the solenoid 13 are connected to the contacts of an electrical connection point suitably fixed in the counter relating to the drawer assembly, while the corresponding conductor leaving the register is connected. to a plug to be inserted in the connection box, to establish the necessary electrical connections.



   In addition, the. The junction box can be four or five way, to include two connections to the power supply lines and a ground connection can be provided, the cable coming from the cash register then including the desired number of conductors terminating in a socket with the corresponding contact plugs. Alternatively, the connections of the register 1 can be terminated with male or female connectors provided inside, the interconnection between the register and the drawer assembly being made by a double connection cord. end, that is, a flexible multi-conductor cable having a plug at each end.



   Fig. 3 shows an arrangement suitable for a cash register with several cash drawers, one for each salesperson using the register. The drawers are selectively opened under the control of the salespeople choosing the keys placed on the keyboard of the cash register.



   There is shown in FIG. 3 four clerk keys, designated by the numbers 26, 27, 28 and 29, which are individually connected to the cash drawers respectively designated by the numbers 30, 31, 32 and 33 * Associated with each of the clerk keys 26 to 29 are find a normally open switch, these switches being designated by the numbers 34 to 37, respectively. The electromagnets which control the release of the drawers 30 to 33, as described in relation to Figs. 1 and 2, are designated by numbers 38, 39, 40 and 41, respectively. The electrical connections and other elements corresponding to those of Figs. 1 and 2, are designated by corresponding references.



   The corresponding contact points of switches 34 to 37 are common and connected to conductor 9 leading to one side of the electrical supply pipe. The other contacts of the switches are individually connected to the electromagnets 33 to 41, which control the release of the respective drawers. The other sides of the electromagnets are common and connected to a contact of the switch 11 controlled by the cam 5 on the main shaft 4 of the machine, the other contacts of the latter switch being connected to the other side 12 of the machine. the supply line
It can be seen that when one of the keys 26 to 29 is lowered, it causes the closing of its associated switch, 34 to 37, to establish a circuit for the corresponding electromagnet, 38 to 41.

   When the machine is made to perform a total cycle, at a time close to the end of the cycle the cam switch 11 is closed, to establish the circuit of the prepared electromagnet which disengages the spool as described in relation with Figs. 1 and 2.



   In Fig. 4 is shown a variant for a multiple drawer register, as described. in connection with Fig-3, in which the whole assembly can be easily moved to any part of the store, or for example when it is not suitable for the register to be placed on a sales counter.



   Fig 4 shows a piece of furniture mounted on wheels and comprising one set of drawers which form an integral part thereof, and whose electrical connections are made to a suitably placed socket.



   In cash registers intended to record both single and multiple item transactions, single item transactions are entered by direct operation of the cash register machine.

 <Desc / Clms Page number 5>

 the way previously described. For multi-item transactions, however, a brace key or multi-key is pressed with the other transaction item keys and remains depressed during all subsequent machine operations.



     Inaction of the brace key controls, among other things, in a known manner, the totalizer which totals the articles of the transaction recorded one after the other, suppresses the opening of the drawer and advances step by step the ticket constituting the receipt of the sale to receive the impressions relating to the articles.

   When several items have been registered in this way, a total key is depressed, which causes the machine to execute a totalizing cycle, during which the total of the items is printed on the receipt, the item total in the item totalizer. is reported to a grand totalizer or collector totalizer, the cash drawer, or the corresponding drawer in a multi-drawer assembly, is opened and the brace key and any clerk keys that have been pressed are released.



   Thus, by virtue of the present invention, in registers suitable for multi-item transactions, the drawer, or a given drawer in a multiple-drawer assembly must, during such transactions, be open-deferred until it is opened. 'a total is extracted.



   The way in which this kind of operation is performed is shown schematically in FIG. 3, in which the suitable modifications are indicated by dotted lines. The brace key is indicated at 43; with this key is associated a switch 44, the contacts of which are normally closed but are arranged to be open when the key is pressed. The total key, which can be a control lever which can be placed in a totalization position, is indicated at 45; associated with this key or with this lever is a switch 46 whose contacts are normally open, but arranged so as to be closed when the key is pressed.

   The contacts of the two switches are connected in parallel and are inserted in series in the pipe 9 between one side of the supply pipe and the common connection of the switches 34 to 37.



   Therefore, when the brace key is depressed, switch 44 opens, thereby disconnecting the power line side of the common line of switches 34-37, this state of affairs being maintained as long as the Brace key remains down, which will be the case until the total key is pressed. It can therefore be seen that it is impossible to close the circuit of any of the electromagnets 38 to 41 controlling the release of the drawer.



   On the other hand, when the total key is pressed, the contacts 46 are closed in parallel with the contacts of the switch 44, so that the side of the supply line is again connected to the common line of the switches 34 to 37. Consequently, when the switch is closed by cam 5 shortly before the end of the machine cycle, that is to say after the total has been transferred to the general totalizer or collector totalizer and the total is printed on the receipt, a circuit is closed for the drawer release solenoid chosen by the seller who has just done the operation, so that the appropriate drawer opens.



  Shortly after, all used keys, i.e. brace key, total key, and vendor key, are released. When a control lever is used in place of the total key 43, that lever is automatically returned to its normal recording position, in the known manner. It is understood that, thanks to the present invention, the sets of drawers can be installed in a sales counter, whatever form its arrangement may take, in accordance with any desired arrangement.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Disposition pour caisses enregistreuses auxquelles est annexé un ensemble de tiroir comprenant au moins un tiroir-caisse normalement maintenu fermé par un verrou disposé pour être dégagé pour permettre au tiroir de s'ouvrir par suite de la mise en circuit d'un électro-aimant disposé de façon que son circuit soit fermé à la suite de la manoeuvre de certaines touches de la caisse enregistreuse, caractérisée par le fait que l'ensemble de tiroir est construit sous forme d'unité mécaniquement séparée de la caisse enregistreuse proprement dite, et par des connexions électriques existant entre cette dernière et l'électro-aimant et disposées de faço@ que le circuit de l'électro-aimant puisse être fermé seulement après achèvement de l'enrigistrement, dans la caisse enregistreuse, des données relatives à la transaction. 1. Arrangement for cash registers to which is attached a drawer unit comprising at least one cash drawer normally kept closed by a lock arranged to be released to allow the drawer to open following the activation of an electrical magnet arranged so that its circuit is closed following the operation of certain keys of the cash register, characterized in that the drawer assembly is constructed as a unit mechanically separate from the cash register itself, and by electrical connections existing between the latter and the electromagnet and arranged so that the circuit of the electromagnet can be closed only after completion of the recording, in the cash register, of the data relating to the transaction . 2. Disposition suivant la revendication 1, caractérisée par le fait que le circuit de 1'électro-aimant comprend des contacts d'un interrup- teur'disposé de manière à être actionné pour fermer'un point du circuit de l'électro-aimant par une came montée sur l'arbre de commande principal de la caisse enregistreuse proprement dite, cette came étant réglée pour actionner le dit interrupteur à un moment don@é de l'enregistrement de la transaction correspondante dans la caisse enregistreuse. 2. Arrangement according to claim 1, characterized in that the circuit of the electromagnet comprises contacts of a switch arranged so as to be actuated to close a point of the circuit of the electromagnet. by a cam mounted on the main control shaft of the cash register itself, this cam being set to actuate said switch at a given moment of the recording of the corresponding transaction in the cash register. 3. Disposition suivant les revendications 1 ou 2, comprenant une touche d'accolade pour le contrôle de l'entrée des articles d'une transaction à articles multiples dans la caisse enregistreuse proprement dite, caractérisée par le fait qu'un interrupteur électrique est associé à la touche d' accolade et disposé pour être actionné par l'abaissement de la touche d'accolade pour ouvrir un point du circuit de l'électro-aimant, un autre interrup- teur étant associé à l'organe de commande de prise de total et qui, par la mise de ce dernier en position de total, est fermé en parallèle avec les contacts du premier interrupteur pour rendre le dernier sans effet. 3. Arrangement according to claims 1 or 2, comprising a brace key for controlling the entry of articles of a multiple article transaction into the cash register itself, characterized in that an electrical switch is associated to the brace key and arranged to be actuated by lowering the brace key to open a point in the electromagnet circuit, another switch being associated with the take-off controller. total and which, by placing the latter in the total position, is closed in parallel with the contacts of the first switch to make the last ineffective. 4. Disposition suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisée par le fait que le tiroir est muni d'une serrure à clé pouvant être actionnée à la main et par le fait que l'action de la clé introduite dans cette serrure joue le même rôle que la mise en circuit de l'électro-aimant et provoque ainsi l'ouverture du tiroir- 5. Disposition suivant l'une quelconque dès revendications précédentes, caractérisée par le fait que l'ensemble de tiroir est monté sur un meuble mobile, sur lequel la caisse enregistreuse peut être placée. 4. Arrangement according to any one of the preceding claims, characterized in that the drawer is provided with a key lock which can be operated by hand and in that the action of the key inserted into this lock plays the part. same role as switching on the electromagnet and thus causing the opening of the slide 5. Arrangement according to any one of the preceding claims, characterized in that the drawer assembly is mounted on a movable cabinet, on which the cash register can be placed.
BE529492D BE529492A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE529492A true BE529492A (en)

Family

ID=162453

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE529492D BE529492A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE529492A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0453381B1 (en) Storage locker
FR2489558A1 (en) Credit card electronic handling device - has card fed into container tipped to bring it into alignment with read-write head
BE529492A (en)
US4766292A (en) Remotely controlled cash box
CA2292911A1 (en) Device for locking a manual breaker switch with locks
BE898490A (en) Distributor of articles for sales machine.
FR2586126A1 (en) AUTOMATIC DISPENSER OF CONSUMABLE ITEMS DESIGNED TO BE POSTED ON A COUNTER
FR2766633A1 (en) ELECTRICAL SWITCHING INSTALLATION
EP0575216B1 (en) Locking device with shutter for circuit breaker
FR2730840A1 (en) Automatic vending machine for newspapers
FR2458870A1 (en) CASSETTE LOADING AND UNLOADING MECHANISM FOR A MAGNETIC TAPE RECORDER
CH342392A (en) Cash register
JPH07249154A (en) Coin returning device for automatic vending machine
CH343688A (en) Cash register
JPH0637509Y2 (en) Cash drawer
JPS594372Y2 (en) Vending machine collection control lever device
CH251032A (en) Installation for the distribution and aggregation of banknotes, tickets and similar items.
JP2002150428A (en) Drawer device
BE495352A (en)
CH321938A (en) Calculator
CH311990A (en) Cash register.
CH341342A (en) Cash register
FR2876729A1 (en) Package hatch for use in e.g. bank counter, has locking ratchets cooperating with lower ends of handling bars when bars are in inclined position, and cooperating with fastening units situated towards rear and front of case
CH334475A (en) Cash register equipped with a coin dispensing mechanism
BE512932A (en)