BE528496A - - Google Patents

Info

Publication number
BE528496A
BE528496A BE528496DA BE528496A BE 528496 A BE528496 A BE 528496A BE 528496D A BE528496D A BE 528496DA BE 528496 A BE528496 A BE 528496A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
conveyor
hook
chain
chain conveyor
hooks
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE528496A publication Critical patent/BE528496A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G47/00Article or material-handling devices associated with conveyors; Methods employing such devices
    • B65G47/52Devices for transferring articles or materials between conveyors i.e. discharging or feeding devices
    • B65G47/60Devices for transferring articles or materials between conveyors i.e. discharging or feeding devices to or from conveyors of the suspended, e.g. trolley, type
    • B65G47/61Devices for transferring articles or materials between conveyors i.e. discharging or feeding devices to or from conveyors of the suspended, e.g. trolley, type for articles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Intermediate Stations On Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Pour l'évacuation des fils fabriqués dans un laminoir et enrou- lés en couronnes,on utilise de préférence des transporteurs à crochets. Ce- pendant, les couronnes étant enroulées à chaud, elles doivent se refroidir suffisamment, avant d'être transférées au transporteur à crochets, pour qu'elles ne se déforment pas. Dans ce but, on dispose habituellement un trans- porteur à chaîne entre les tourets et le transporteur à crochets. Le trans- fert des couronnes du transporteur à chaîne au transporteur à crochets offre des difficultés que l'on a essayé de vaincre par la mise en oeuvre de moyens de construction relativement importants. 



   La présente invention élimine les difficultés par des moyens des plus simples. 



   Suivant l'invention, on propose une disposition selon laquelle, dans une section située à la fin du trajet de transport du transporteur à chaîne, celui-ci et le transporteur à crochets sont guidés de façon   à   s'éloi- gner verticalement l'un de l'autre, en vue de la prise en charge des couron- nes par les crochets. On obtient ainsi un transfert doux, sans choc, des couronnes du transporteur à chaîne au transporteur à crochets, sans autres moyens supplémentaires. 



   Avantageusement, on dispose le transporteur à chaîne et le transporteur à crochets de telle sorte qu'ils s'inclinent dans la même mesure, mais en sens opposé, par rapport à l'horizontale. 



   Dans cette disposition, le transporteur à chaîne et le transporteur à crochets circulent à la même vitesse de transport. Pour garantir le synchronisme du transporteur à chaîne et du transporteur à crochets, la commande du transporteur à chaîne est reliée par le mécanisme de transmission à celle du transporteur à crochets. 



   Pour amener les crochets du transporteur à crochets au-dessous des couronnes se trouvant sur le transporteur à chaîne, on propose notamment de faire pénétrer les crochets du transporteur à crochets dans la zone du transporteur à chaîne à l'endroit du renvoi de chaîne de ce dernier qui se trouve du côté du chargement. 



   Les dessins représentent deux exemples d'exécution de l'invention. 



  Dans ces dessins : 
Fig. 1 est une vue de côté d'un premier exemple d'exécution; 
Fig. 2 est une vue en plan correspondante; 
Fig. 3 est une vue de côté d'un autre exemple d'exécution. 



   Fig.   4   est une vue en plan correspondante. 



   Les couronnes 2 enroulées sur les tourets 1 parviennent par le transporteur intermédiaire 3 au transporteur principal   4   et sont acheminées par ce dernier dans la direction de la flèche 5. Au-dessus du transporteur à chaîne 4 est disposé un rail de guidage 6 le long duquel les crochets 7 suspendus aux chariots roulants 8 sont guidés et entraînés par la chaîne sans fin 9. Le transporteur auxiliaire 3, le transporteur à chaîne 4 et la chaîne 9 du transporteur à crochets reçoivent leur commande d'un moteur commun 10 et sont reliés les uns aux autres par la transmission. 



   En effet, le moteur 10 commande par un réducteur 12 l'arbre 13 qui fait tourner la roue de commande 14 de la chaîne sans fin 9. L'arbre 15 commande un autre réducteur 16 qui fait tourner par l'arbre 17 le transporteur intermédiaire 3, et par l'arbre 18 la roue de commande 11 du trans- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 porteur à chaîne 4. Les crochets 7 du transporteur à crochets s'engagent déjà au renvoi de chaîne du côté du chargement (en 11) du transporteur à chaîne 4 dans la zone de ce dernier. Le transporteur à chaîne 4 et le transporteur à crochets circulent à la même vitesse de transport, si bien que les crochets 7 s'engagent toujours sous les couronnes 2.

   Dans la section située à la fin du trajet de transport du transporteur à chaîne 4, celui-ci est guidé en descendant, et le rail de guidage 6 du transporteur à crochets est guidé en montant, de sorte que le transporteur à chaîne et le transporteur à crochets s'éloignent l'un de l'autre. De ce fait, les crochets 7 du transporteur à crochets, qui saisissent les couronnes 2 par en-dessous, soulèvent les couronnes 2 du transporteur à chaîne 4. 



   La présente invention n'est pas limitée aux détails de   l'exe   ple d'exécution. C'est ainsi qu'il n'est pas nécessaire d'engager les crochets dans la zone du transporteur à chaîne à l'endroit du renvoi de chaîne situé du côté du chargement du transporteur à chaîne.

   Au contraire, il est aussi possible de faire pivoter les crochets dans la zone du transporteur à chaîne à un autre endroit quelconque de ce transporteur, par le haut ou par le côté, par exemple à l'aide d'un guidages approprié des crochets, 
Dans l'évacuation du fil enroulé en couronnes dans les tourets, à la température de laminage, il est souvent nécessaire de déposer les couronnes d'abord sur un transporteur à chaîne pour les laisser refroidir, avant de les transférer au transporteur à crochets et de les transporter au stockage ou à la transformation ultérieure. 



   Le transfert des couronnes du transporteur à chaîne au transporteur à crochets se fait dans le premier exemple d'exécution par un transporteur à chaîne entre les deux brins de chaîne duquel: s'engagent les crochets du transporteur à crochets. Le transporteur à chaîne et le transporteur à crochets poursuivent dans ce cas une course parallèle presque sur toute la longueur du transporteur à chaîne. A la fin du transporteur à   châine,   ce dernier et le transporteur à crochets sont guidés en s'éloignant l'un de l'autre dans une direction verticale, ce qui produit de la façon la plus simple la prise en charge des couronnes par le transporteur à crochets.

   Si les transporteurs à chaîne nécessitent une longueur considérable d'environ 60 à 80 mètres avec une vitesse de transport d'environ 4 à 10 m/min., pour laisser aux couronnes le temps nécessaire au refroidissement, le transporteur à crochets se trouve inutilement prolongé. L'installation devient ainsi difficile à surveiller et dans une certaine mesure aussi susceptible d'occasionner des perturbations. Dans le deuxième exemple d'exécution suivant les   figso   3 et 4, cet inconvénient a été éliminéa Dans ce cas, le transporteur à chaîne coopérant avec le transporteur à crochets a reçu une longueur aussi réduite que possible et a été notamment disposé à angle droit par rapport à un transporteur à chaîne plus long, à l'extrémité de décharge de ce dernier. 



   Pour garantir le synchronisme des transporteurs, la commande du transporteur à chaîne plus long, sur lequel les couronnes se refroidissent, est reliée par le mécanisme de transmission à celles du court transporteur de transfert et du transporteur à crochets. 



   Le fil quittant le train de laminoir est enroulé en couronnes, à la température de laminage, dans des tourets disposés à la fin du train de laminage. Ces couronnes de fils sont déposées éventuellement de la manière décrite pour le premier exemple d'exécution, par l'intermédiaire d'un transporteur auxiliaire, sur le transporteur à chaîne 21. Ce transporteur, dont l'extrémité de décharge a été représentée sur le dessin, possède au total une longueur d'environ 60 à 80 mètres. Pendant le temps que chaque couronne reste sur le transporteur à chaîne 21, la couronne se refroidit suffi- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 samment pour qu'elle puisse être transférée au transporteur à crochets. 



   Du transporteur à chaîne 21, la couronne parvient   surle   transporteur de transiert 22. D'autre part on a prévu un transporteur à crochets 23 dont les crochets s'engagent entre les chaînes 25 du transporteur de transfert
22 dans le sens de transport 26 de ce dernier. Au moins dans la région où se fait le transfert des couronnes 27 du transporteur à chaîne 21 au trans- porteur de transiert 22, les crochets 24 du transporteur à crochets 23 se déplacent parallèlement aux chaînes 25 du transporteur de transfert 22. 



   Comme dans le premier exemple d'exécution, le transporteur de transiert 22 et le transporteur à crochets 23 divergent dans le sens ver- tical, les couronnes 27 étant ainsi prises en charge par les crochets 24 du transporteur à crochets 23, en provenance du transporteur de transfert
22. Le réducteur de commande 28 du transporteur à chaîne 21 aussi bien que le réducteur de commande 29 du transporteur de transfert 22 et la commande
30 du transporteur à crochets 23 sont reliés mutuellement par le mécanisme de transmission. Le moteur de commande commun 31 entraîne un réducteur 32. 



   Celui-ci entraîne par l'arbre 33 le réducteur 28 qui commande non seulement le transporteur à chaîne 21,mais encore, par l'arbre à cardans 34, le ré- ducteur de commande 29 du transporteur de transfert 22. Le réducteur 32 entraîne en outre, par l'arbre 35, la roue de commande à chaîne 36 du transporteur à crochets 23.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   For the discharge of yarns produced in a rolling mill and wound up in coils, hook conveyors are preferably used. However, since the crowns are hot wound, they must cool sufficiently before being transferred to the hook conveyor so that they do not become deformed. For this purpose, a chain conveyor is usually placed between the reels and the hook conveyor. The transfer of the crowns from the chain conveyor to the hook conveyor presents difficulties which have been tried to overcome by the use of relatively large construction means.



   The present invention eliminates the difficulties by the simplest means.



   According to the invention, an arrangement is proposed whereby, in a section located at the end of the transport path of the chain conveyor, the latter and the hook conveyor are guided so as to separate vertically from one another. on the other, for the support of the crowns by the hooks. This results in a smooth, shock-free transfer of the crowns from the chain conveyor to the hook conveyor, without any additional means.



   Advantageously, the chain conveyor and the hook conveyor are arranged in such a way that they incline to the same extent, but in the opposite direction, with respect to the horizontal.



   In this arrangement, the chain conveyor and the hook conveyor travel at the same transport speed. To ensure the synchronism of the chain conveyor and the hook conveyor, the control of the chain conveyor is connected by the transmission mechanism to that of the hook conveyor.



   In order to bring the hooks of the hook conveyor below the crowns on the chain conveyor, it is proposed in particular to make the hooks of the hook conveyor penetrate into the zone of the chain conveyor at the location of the chain return of this last that is on the loading side.



   The drawings show two exemplary embodiments of the invention.



  In these drawings:
Fig. 1 is a side view of a first exemplary embodiment;
Fig. 2 is a corresponding plan view;
Fig. 3 is a side view of another exemplary embodiment.



   Fig. 4 is a corresponding plan view.



   The rings 2 wound on the reels 1 arrive via the intermediate conveyor 3 to the main conveyor 4 and are conveyed by the latter in the direction of the arrow 5. Above the chain conveyor 4 is arranged a guide rail 6 along which the hooks 7 suspended from the rolling carriages 8 are guided and driven by the endless chain 9. The auxiliary conveyor 3, the chain conveyor 4 and the chain 9 of the hook conveyor receive their control from a common motor 10 and are connected to them. to each other by transmission.



   Indeed, the motor 10 controls by a reduction gear 12 the shaft 13 which turns the control wheel 14 of the endless chain 9. The shaft 15 controls another reduction gear 16 which turns the intermediate conveyor through the shaft 17. 3, and by the shaft 18 the control wheel 11 of the trans-

 <Desc / Clms Page number 2>

 chain carrier 4. The hooks 7 of the hook conveyor already engage with the chain return on the loading side (at 11) of the chain conveyor 4 in the area of the latter. The chain conveyor 4 and the hook conveyor travel at the same transport speed, so that the hooks 7 always engage under the crowns 2.

   In the section at the end of the transport path of the chain conveyor 4, it is guided downward, and the guide rail 6 of the hook conveyor is guided upward, so that the chain conveyor and the conveyor hooks move away from each other. As a result, the hooks 7 of the hook conveyor, which grip the crowns 2 from below, lift the crowns 2 of the chain conveyor 4.



   The present invention is not limited to the details of the exemplary execution. Thus, it is not necessary to engage the hooks in the area of the chain conveyor at the location of the chain return located on the loading side of the chain conveyor.

   On the contrary, it is also possible to rotate the hooks in the area of the chain conveyor to any other place of this conveyor, from the top or from the side, for example using suitable guides of the hooks,
In discharging wire wound in coils in the reels at rolling temperature it is often necessary to lay the coils first on a chain conveyor to allow them to cool, before transferring them to the hook conveyor and transport them to storage or further processing.



   The transfer of the crowns from the chain conveyor to the hook conveyor is done in the first example of execution by a chain conveyor between the two chain strands of which: the hooks of the hook conveyor engage. In this case, the chain conveyor and the hook conveyor continue in a parallel stroke almost over the entire length of the chain conveyor. At the end of the chain conveyor, the latter and the hook conveyor are guided away from each other in a vertical direction, which in the simplest way produces the pick-up of the crowns by the hook carrier.

   If the chain conveyors require a considerable length of about 60 to 80 meters with a transport speed of about 4 to 10 m / min., In order to allow the crowns the time necessary for cooling, the hook conveyor is unnecessarily prolonged. . The installation thus becomes difficult to monitor and to a certain extent also liable to cause disturbances. In the second exemplary embodiment according to Figs 3 and 4, this drawback has been eliminated. In this case, the chain conveyor cooperating with the hook conveyor has received a length as short as possible and has in particular been arranged at right angles by compared to a longer chain conveyor, at the discharge end of the latter.



   To ensure the synchronism of the conveyors, the control of the longer chain conveyor, on which the crowns cool, is connected by the transmission mechanism to those of the short transfer conveyor and the hook conveyor.



   The wire leaving the rolling train is wound in coils, at rolling temperature, in reels placed at the end of the rolling train. These rings of threads are optionally deposited in the manner described for the first exemplary embodiment, by means of an auxiliary conveyor, on the chain conveyor 21. This conveyor, the discharge end of which has been shown on the figure. drawing, has a total length of about 60 to 80 meters. During the time that each crown remains on the chain conveyor 21, the crown cools sufficiently.

 <Desc / Clms Page number 3>

 enough so that it can be transferred to the hook conveyor.



   From the chain conveyor 21, the crown reaches the transfer conveyor 22. On the other hand, a hook conveyor 23 is provided, the hooks of which engage between the chains 25 of the transfer conveyor.
22 in the direction of transport 26 of the latter. At least in the region where the crowns 27 are transferred from the chain conveyor 21 to the conveyor 22, the hooks 24 of the hook conveyor 23 move parallel to the chains 25 of the transfer conveyor 22.



   As in the first exemplary embodiment, the conveyor conveyor 22 and the hook conveyor 23 diverge in the vertical direction, the rings 27 thus being supported by the hooks 24 of the hook conveyor 23, coming from the conveyor. transfer
22. The control reducer 28 of the chain conveyor 21 as well as the control reducer 29 of the transfer conveyor 22 and the control
30 of the hook conveyor 23 are interconnected by the transmission mechanism. The common control motor 31 drives a reduction gear 32.



   This drives through the shaft 33 the reducer 28 which controls not only the chain conveyor 21, but also, through the cardan shaft 34, the control reducer 29 of the transfer conveyor 22. The reducer 32 drives further, through the shaft 35, the chain drive wheel 36 of the hook conveyor 23.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1.- L'invention a pour objet une disposition d'un transporteur à chaîne et d'un transporteur à crochets et leur conformation en vue du transfert des couronnes de fil métallique ou d'objets analogues du transporteur à chaîne au transporteur à crochets, cette disposition étant caractérisée en ce que, dans une section située à la fin du trajet de transport du transporteur à chaîne, celui-ci et le transporteur à crochets sont guidés de façon à s'éloigner verticalement l'un de l'autre, en vue de la prise én charge des couronnes par les crochets. 1.- The invention relates to an arrangement of a chain conveyor and a hook conveyor and their configuration for the transfer of crowns of metal wire or similar objects from the chain conveyor to the hook conveyor, this arrangement being characterized in that, in a section located at the end of the transport path of the chain conveyor, the latter and the hook conveyor are guided so as to move away vertically from each other, in view of the support of the crowns by the hooks. 2.- Cette disposition peut en outre présenter les caractéristiques suivantes, prises séparément ou en combinaisons diverses a) Le transporteur à chaîne et le transporteur à crochets sont inclinés dans la même mesure, mais en sens opposé, par rapport à l'horizon- taleo b) Le transporteur à chaîne et les crochets circulent à la même vitesse de transport. c) La commande du transporteur à chaîne est reliée par le mécanisme de transmission à celle du transporteur à crochets. d) Les crochets du transporteur à crochets s'engagent dans la zone du transporteur à chaîne à l'endroit du renvoi de chaîne de ce dernier qui se trouve du côté chargement. 2.- This arrangement may also have the following characteristics, taken separately or in various combinations a) The chain conveyor and the hook conveyor are inclined to the same extent, but in the opposite direction, with respect to the horizontal. b) Chain conveyor and hooks travel at the same transport speed. c) The chain conveyor control is linked by the transmission mechanism to that of the hook conveyor. d) The hooks of the hook conveyor engage in the area of the chain conveyor at the point of the chain return of the latter on the load side. e) Le transporteur à chaîne coopérant avec le transporteur à crochets est aussi court que possible et est disposé à angle droit par rapport à un transporteur à chaîne plus long, à l'extrémité de décharge de ce dernier. f) Les commandes du transporteur à chaîne plus long, du transporteur de transfert plus court et du transporteur à crochets sont reliés entre <Desc/Clms Page number 4> eux par le mécanisme de transmissiono e) The chain conveyor cooperating with the hook conveyor is as short as possible and is arranged at right angles to a longer chain conveyor at the discharge end of the latter. f) The controls of the longer chain conveyor, the shorter transfer conveyor and the hook conveyor are linked between <Desc / Clms Page number 4> them by the transmission mechanism
BE528496D BE528496A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE528496A true BE528496A (en)

Family

ID=161789

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE528496D BE528496A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE528496A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4072227A (en) * 1975-01-28 1978-02-07 Ntn Toyo Bearing Co. Ltd. Pin type transfer apparatus for apertured-workpieces
EP0375023A1 (en) * 1988-12-12 1990-06-27 Promech Sorting Systems B.V. Installation for transferring articles from a first conveyor to a second conveyor

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4072227A (en) * 1975-01-28 1978-02-07 Ntn Toyo Bearing Co. Ltd. Pin type transfer apparatus for apertured-workpieces
EP0375023A1 (en) * 1988-12-12 1990-06-27 Promech Sorting Systems B.V. Installation for transferring articles from a first conveyor to a second conveyor

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0050245B1 (en) Installation for the automatic picking up and depositing of loads by means of transport vehicles
BE897245A (en) DEVICE FOR ENLARGING AND SLOWING DOWN A CURRENT OF BOTTLES OR OTHER OBJECTS FROM THE SAME RIGHT POSITION CENTER
FR2725708A1 (en) TROLLEY TO BE SUSPENDED AND TO MOVE ON A RAIL
BE1000471A4 (en) Plant for briquetting inner wall of a pregnant.
BE528496A (en)
FR2462948A1 (en) COOLING PATH FOR HOT ROLLED WIRE
FR2463080A1 (en) DEVICE FOR TRANSPORTING EXTRUDED PROFILES
FR2482934A2 (en) Loader for bulk stored material - has horizontal conveyor with elevator supplied by screw conveyor and surface dislodging arm
FR2686585A1 (en) AGGREGATE ELEVATOR HAVING TWO BUCKETS.
EP0593730B1 (en) Self-loadable and self-unloadable open truck
CH309855A (en) Screen wagon for the continuous purification of railroad ballast.
FR2554430A1 (en) DOUBLE TRACTION TRAINING EQUIPMENT MOUNTING FOR MOBILE CREW
FR2561152A1 (en) DEVICE FOR TRANSPORTING PARTS TOWARDS AND OUTSIDE A MACHINE TOOL, PARTICULARLY FOR THE MACHINING OF GEAR WHEELS
FR2659946A1 (en) Installation for conveying via movable hooks on an overhead rolling path
BE524270A (en)
FR2534887A1 (en) Conveyor belt device, particularly for a skip with moving bottom
FR2615837A1 (en) Improved endless conveyor with transport frames or trays (aprons)
BE567371A (en)
FR2508011A1 (en) Rotatable container unit for electronic part storage - has conveying tiers arranged one above each other, each tier having rails and guide channel, with each tier operate independently
BE637940A (en)
BE543881A (en)
FR2681314A1 (en) Rotary transporters used, in particular, in the glass industry
BE500017A (en)
BE337933A (en)
BE689260A (en)