BE525720A - - Google Patents

Info

Publication number
BE525720A
BE525720A BE525720DA BE525720A BE 525720 A BE525720 A BE 525720A BE 525720D A BE525720D A BE 525720DA BE 525720 A BE525720 A BE 525720A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hopper
crown
fuel
refractory
nozzle
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE525720A publication Critical patent/BE525720A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G09EDUCATION; CRYPTOGRAPHY; DISPLAY; ADVERTISING; SEALS
    • G09BEDUCATIONAL OR DEMONSTRATION APPLIANCES; APPLIANCES FOR TEACHING, OR COMMUNICATING WITH, THE BLIND, DEAF OR MUTE; MODELS; PLANETARIA; GLOBES; MAPS; DIAGRAMS
    • G09B5/00Electrically-operated educational appliances
    • G09B5/06Electrically-operated educational appliances with both visual and audible presentation of the material to be studied
    • G09B5/067Combinations of audio and projected visual presentation, e.g. film, slides

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Business, Economics & Management (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Educational Administration (AREA)
  • Educational Technology (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BRULEUR PERFECTIONNE A FEU CONTINU UTILISANT TOUS COMBUSTIBLES ET
NOTAMMENT LA SCIURE ET LES   DECHETS.   



   La présente invention est relative à un foyer perfectionné pouvant brûler tous combustibles et tout particulièrement la sciure et les déchets. 



   Ce brûleur perfectionné est non seulement utilisable pour le chauffagedomestique ou autre, mais il peut remplir d'autresrôles et notamment être utilisé pour la construction de tables chauffantes, chauffegamelles, etc. 



   Les divers types de poêles à sciure actuellement en usage ne donnent que des résultats peu satisfaisants, soit que le rendement en soit mauvais, soit que par suite de l'absence de refroidissement certaines parties en soient portées au rouge;,   d'où.   une détérioration rapide du poêle. 



   Le brûleur perfectionné objet de la présente invention permet   .de   remédier à ces inconvénients; il est en   oure   d'un prix de revient peu élevé. 



   Il est constitue essentiellement par une trémie dans laquelle est versé en vrac le combustible, qui à partir de la partie inférieure de la dite trémie, s'éboule de façon à former un talus d'éboulement laissant un passage libre entre le talus et la paroi du brûleur, passage dans lequel passe l'air entrant par une porte en léchant le combustible dont il permet la combustion à la partie inférieure de l'appareil, les gaz s'échappant par une buse diamétralement opposée à la porteo 
Les dessins annexés représentent schématiquement, à titre d'exemple, divers modes de réalisation de ce brûleur. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La figure 1 en est une coupe verticale suivant a a de la figue 2 qui est une vue en plan, le couvercle étant enlevé., 
La figure 3 est une vue en coupe   suivant. la 12   de la figure 1. 



   La figure 4 est une vue en coupe verticale d'une variante, faite suivant c c de la figure 5 qui en est une vue en plan, le couvercle enlevé. 



   La figure 6 est une vue en coupe verticale d'une autre variante, faite   suivant d d   de la figure 7 qui en est vue en plan, couvercle enlevé. 



   La figure 8 est une vue en coupe verticale d'un mode de réalisation dont la figure 9 est une vue en coupe horizontale suivant x x de la figure   8.   



   La figure 10 montre un autre mode de réalisation en coupe verticale, la figure 11 en étant une vue en coupe horizontale,   suivant;:!.   de la figure 10. 



   La figure 12 est une vue en plan analogue à la fig.   11   montrant une variante d'exécution de la couronne réfractaire qui est formée de plusieurs éléments. 



   La figure 13 montre de face un de ces éléments, la figure 14 étant une coupe suivant z z de la figure 13. 



   La figure 15 montre en coupe verticale un autre mode de réalisation avec la couronne réfractaire divisée en plusieurs éléments comme précédemment, mais dont le plan est incliné par rapport à l'axe de l'appareil. 



   La figure 16 est une vue de face de l'un des éléments de cette couronne et la figure 17 en est une vue en plan. 



   La figure 18 montre un autre mode de réalisation de cette couronne, toujours divisée en plusieurs éléments mais dont les dits éléments; au lieu d'être disposés suivant un plan inlciné, forment deux rampes hélicoïdales de pas contraires disposées chacune de chaque côté de l'appareil entre les éléments formant auvent, l'un pour la base du conduit d'amenée d'air et   l'antre   pour la buse; dans cette figure, pour plus de clarté, les pièces en auvent ci-dessus sont supposées enlevées. 



   La figure 19 est une vue en plan de la couronne complète de la figure 18. 



   L'appareil représenté aux figures 1 à 3 se compose d'une trémie 1 constituée par un corps cylindrique comportant à sa partie inférieure une embase 2 de plus grande section que la trémie, constituant une chambre annulaire de section carrée, rectangulaire ou autre dont la paroi latérale'intérieure est supprimée, de telle sorte que la dite chambre communique directement avec la partie inférieure de la trémie. 



   Cette chambre annulaire ou embase est pourvue d'une entrée 3 pour l'air de combustion, le décendrage et l'allumage et d'une porte; diamétralement opposée est placée une buse 4 pour l'évacuation des gaz de combustion. 



   La trémie est fermée à sa partie supérieure par un couvercle 5. 



   Le combustible, introduit par la partie supérieure de la trémie, s'écoule par gravité et forme dans la chambre 2 à partir de la jonction de la trémie 1 et de la dite chambre 2, en 6, un talus d"éboulement, laissant dans celle-ci un canal de section approximativement triangulaire restant toujours libre. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le combustible étant allumé par 3, l'air sous l'action du   tira-   ge   (,ou.   d'une soufflerie) passe par ce canal pour se rendre à la base d'évacuation 4. 



   Cet air frappe et lèche le combustible depuis la région indiquée par la référence 7 jusqu'aux points de tangence 8-8'. 



   Sous cette action éminemment favorable à la combustion, la partie externe du cône d'éboulement du combustible s'amenuise petit à petit et se renouvelle sans cesse sous l'action de la gravité tout en laissant constamment un espace libre pour le passage de l'air et des gaz. 



   La trémie, ainsi que la chambre annulaire qui, en fait,   const-   tue le foyer, peuvent être en une seule pièce ou en deux pièces emboîtées l'une sur l'autre ou fixées de toute manière appropriée l'une à l'autre. 



   Elles peuvent être en fonte ou en tôlerie protégée ou non par un revête- ment réfractaire,le foyer pouvant être en fonte d'épaisseur convenable et la trémie en tôlerie. 



   Le foyer en fonte peut être muni d'ailettes dans la partie qui chauffe le plus afin de disperser convenablement la chaleur. 



   Au contraire, lorsque le brûleur est destiné à produire des gaz chauds devant alimenter un appareil tel que chaudière, four, etc.. les parois du foyer sont protégées par un revêtement réfractaire calori- fuge afin que ses parois chauffent le moins possible. 



   Dans le mode de réalisation représenté aux figures 4 et 5, le brûleur comporte la trémie 1 fermée par son couvercle 5 avec, à sa partie inférieure, une ouverture 3 pour l'allumage et le nettoyage fermée par un tampon 9 et, diamétralement opposée, la buse 5 raccordée au conduit d'évacuation des gaz et fumées. 



   A la partie supérieure de la trémie est pratiqué un orifice 10 pour l'arrivée d'air, dont l'ouverture est réglée par un registre 11. 



   Dans la trémie est placée une cloison verticale 12, placée face à l'orifice 10 ; cette cloison, qui peut être percée de trous, ne monte pas jusqu'en haut de la trémie et descend environ jusqu'à la partie supérieure de l'ouverture d'allumage 3, où elle est repliée en équerre 13. 



   Une couronne 14 en matière réfractaire est placée dans la trémie; elle repose sur la partie en équerre de la cloison 12 ainsi que sur des équerres 15 disposées sur le pourtour de la trémie. 



   Comme précédemment, le combustible est versé dans la trémie; a partir de la partie inférieure de l'ouverture centrale de la couronne 14, le combustible s'éboule en formant un talus d'éboulement et laisse   au bas de l'appareil un espace annulaire toujours libre ; sousl'effet   du tirage l'air pénètre dans l'appareil par 10, passe dans l'espace compris entre le corps de la trémie et la cloison 12 et de'bouche sous la   couronne 14 dans l'espace annulaire libre ; gaz produits par la combus-   tion s'échappent par la buse 4. 



   Les gaz produits dans la trémie par l'échauffement du combustible sont aspirés par le tirage et passent dans l'espace formé par la cloison, tant par-dessus celle-ci que par les trous qui y sont pratiqués. 



   Pour faciliter l'écoulement du combustible, au-dessus de la couronne 14 peut être placée une garniture conique 16 en métal par exemple. Dans ce même but la couronne réfractaire pourrait avoir sa face supérieure inclinée. 



   Le même système de brûleur peut être utilisé pour la production de chaleur utilisée à des fins industrielles (tables chauffantes, etc..) (figs. 6 et 7). La trémie, toujours constituée par un corps cylindrique 1. est pourvue à sa partie inférieure d'une ouverture 3 fermée par un taro- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pon muni d'un volet de réglage. 



   Diamétralement opposée, mais à la partie supérieure de la trémie, se trouve la buse 4a pour l'évacuation des gaz chaude vers   l'appareil   d'utilisation. Dans ce mode de réalisation, la trémie est garnie sur tout ou partie de sa hauteur d'un revêtement réfractaire 18 dont la partie inférieure constitue ou supporte, comme dans les figures 4 et 5, une couronne en matière réfractaire 14a qui permet la constitution du talus d'éboulement du combustible. 



   Un conduit verticale 17, métallique ou en matière réfractaire, éventuellement percé de trous, est situé à l'aplomb de la buse 4a et débouche à la partie inférieure de la couronne 14a; dans l'axe du conduit vertical 17 est placé un tube, plus petit, également vertical 19, pour l'arrivée d'air additionnel. 



   Le fonctionnement est le même que précédemment, la couronne 14a déterminant la formation du talus d'éboulement du combustible et permettant l'existence de l'espace annulaire constamment libre pour la circulation de l'air et des gaz. Dans ce mode de réalisation le dispositif de la couronne réfractaire peut être combiné avec un barreau en matière réfractaire tel que décrit par exemple dans le certificat d'addition fran- çais du demandeur du 30 août 1948 n  P.V. 46. 145. 



   Des perfectionnements ont été apportés aux modes de réalisation ci-dessus et notamment au mode de réalisation représenté aux figures 4 et 5. 



   Ces perfectionnements consistent essentiellement à modifier 1 forme du conduit qui amène l'air à la partie inférieure du brûleur où se   produit la combustion ; conduit est constitué par un couloir, de préfé-   rence amovible, de section trapézoïdale, ne montant pas jusqu'en haut du brûleur afin d'assurer la combustion des gaz émis par le combustible; la partie inférieure de ce couloir est protégée par un élément réfractaire formant auvent qui empêche le conduit de s'obstruer et le protégeant de la destruction. 



   En outre, afin de protéger la buse de sortie des gaz et fumées contre un éboulement éventuel du combustible, susceptible de l'obstruer, cette buse est protégée par une pièce creuse formant auvent qui est insérée dans la couronne réfractaire. 



   De plus, cette couronne réfractaire peut être divisée en plusieurs éléments dont le plan des faces latérales passe par l'axe de l'appareil ; ces éléments de couronne reposent sur le fond de l'appareil; leur ensemble est maintenu en place par le conduit d'arrivée d'air qui forme clé de voûte. 



   La couronne réfractaire qui limite l'espace compris entre le talus d'éboulement et elle-même, au lieu de se présenter en un plan horizontal peut être disposée suivant un plan incliné par rapport à l'axe de l'appareil et, de préférence, affecter la forme de deux rampes   hélicoïda-   les de sens inverse, ce qui facilite l'allumage, la combustion et le cheminement des gaz et fumées vers la buse de sortie. 



   Enfin, le registre de réglage d'arrivée d'air est modifié et est guidé dans ses déplacements par des galets fixés sur l'enveloppe de l'appareil. 



   Le mode de réalisation représenté aux figures 8 et 9   perfec-     tionne le brûleur des figures 4 et 5 ; parties inchangées de ces fi-   gures portent les mêmes références que précédemment. 



   La cloison 12 est remplacée par un couloir de forme trapézoïdale 112, qui lui aussi peut être percé de trous et ne monte pas jusqu'à 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la partie supérieure de la trémie pour permettre la combustion des gaz   provenant du combustible ; descend environ jusqu'à la partie supérieure   de l'ouverture d'allumage 3. 



   Pour son maintien en position verticale ce couloir 112 s'enga-   ge entre le corps de l'appareil et deux équerres 121 ; branche du cou-   loir est munie d'une patte 122 qui vient buter sur une des équerres 121, ce qui immobilise le couloir à la hauteur voulue. A sa partie inférieure (fig. 12) ce couloir est immobilisé par les pièces réfractaires 116b et 116c et constitue une clef de voûte; il est protégé des coups de feu par une pièce réfractaire 116e qui forme auvent et peut être fixée au couloir au moyen de boulons noyés comme représenté sur la figure 15. 



   Le fonctionnement est le même que pour la réalisation des figures 4 et 5. 



   Dans le mode de réalisation représenté par les figures 10 et 11,pour que la sortie des gaz ne risque absolument pas d'être obstruée par un éboulement éventuel du combustible, la buse de sortie 4 est surélevée et la couronne réfractaire 16 est interrompue sur une certaine longueur au voisinage de l'orifice de la buse 4; dans l'espace ainsi constitué est disposée une pièce creuse 117 en matière réfractaire, soutenue par une pièce 118 reposant sur le fond de l'appareil, les gaz brûlés passant par la partie creuse de la pièce 117 pour gagner la buse 4. 



   La couronne réfractaire peut être divisée en plusieurs parties, quatre dans l'exemple représenté à la figure   12,   mais ce nombre peut être   plus grand ou plus petit suivant les dimensions du brûleur ; ceséléments   de couronne réfractaire portent les références 116a, 116b, 116c et 116d   dans la figure 12 ; plan de leurs faces latérales passe par l'axe de   l'appareil ; elles comportent un prolongement 119 par lequel elles reposent sur le fond de l'appareil comme le montrent la figure 13 qui est une vue de face de la pièce 116a, et la figure 14 qui est une vue en coupe suivait z-z de la figure 13. 



   Un autre mode de réalisation est montré à la fig. 15 ; cette disposition est établie dans le but de faciliter l'allumage et l'évacuation des gaz et fumées. 



   Dans ce but la couronne réfractaire au lieu d'être horizontale, c'est-à-dire suivait un plan perpendiculaire à l'axe du brûleur, est disposée suivant un plan incliné par rapport à cet axe. 



   Dans ce cas, la buse 4 est encore placée plus haut que   dans b   s exemples précédents et la pièce réfractaire creuse 117 est soutenue par une pièce 118a. 



   Dans ce mode de réalisation, la partie réfractaire de la couronne est, comme dans la figure 12, divisée en plusieurs éléments en nombre approprié; mais en raison de la forme générale de la couronne chacun des éléments constitutifs sont deux à deux différents de leurs voisins tout en restant similaires comme forme ; la figure 16 représente une vue de face de l'un de ces éléments, 116f par exemple, la figure 17 en étant une vue en plan. Comme les éléments de la couronne de la figure 12 ceux de la figure 15 reposent par un prolongement sur le fond du brûleur. 



   Toutefois, dans un autre mode de réalisation représenté aux figures 18 et 19, la couronne réfractaire au lieu, comme dans la figure 15, de se présenter sous la forme d'un plan incliné, affecte la forme de deux rampes hélicoïdales inverses, disposées chacune de chaque côté du conduit 112 amenant l'air et de l'auvent 117 disposé devant la buse d'é-   vacuation des gaz ; conduit 112 et l'auvent 117 sont supprimés dans   la figure 18 pour montrer plus clairement l'une des deux rampes   hélicol-   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 dales. 



   Chaque rampe est de préférence divisée en deux éléments 123 et   124   pour l'une et 123a et 124a pour l'autre (fig. 19) reposant sur le fond de l'appareil. 



   Dans ces divers modes de réalisation, la marche et le réglage du brûleur sont les mêmes que dans les modes de réalisation précédents. 



   En terminant, il y a lieu de mentionner une modification du registre d'admission d'air. 



   Celui-ci, au lieu d'être déplacé par glissement dans des coulisseaux parallèles qui risquent de se boucher, se déplace sur des galets ou même de simples rondelles, au nombre de quatre, ou six par exemple, montés chacun à l'aide d'un simple boulon sur l'enveloppe de l'appareil suivant les angles d'un rectangle ou d'un carré. 



   REVENDICATIONS. 



    @   
1. Brûleur perfectionné, à feu continu, utilisant tous combustibles et notamment la sciure et les déchets, caractérisé par le fait que l'appareil est constitué de façon à permettre au combustible, versé en vrac dans une trémie, de s'ébouler dans la partie inférieure de l'appareil en formant un talus d'éboulement et laissant un passage constamment libre pour le passage de l'air et des gaz de combustion, la combustion s'opérant à la base de l'appareil.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PERFECTED CONTINUOUS FIRE BURNER USING ALL FUEL AND
ESPECIALLY SAWDUST AND WASTE.



   The present invention relates to an improved fireplace capable of burning all fuels and more particularly sawdust and waste.



   This improved burner is not only usable for domestic or other heating, but it can fulfill other roles and in particular be used for the construction of heating tables, heaters, etc.



   The various types of sawdust stoves currently in use only give unsatisfactory results, either because the performance is poor, or because, owing to the absence of cooling, certain parts are brought to red ;, hence. rapid deterioration of the stove.



   The improved burner object of the present invention makes it possible to overcome these drawbacks; it is at a low cost price.



   It is essentially constituted by a hopper into which the fuel is poured in bulk, which from the lower part of the said hopper, crumbles so as to form a landslide bank leaving a free passage between the bank and the wall. of the burner, passage through which the air entering through a door passes, licking the fuel which it allows combustion at the lower part of the appliance, the gases escaping through a nozzle diametrically opposed to the door.
The accompanying drawings show schematically, by way of example, various embodiments of this burner.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Figure 1 is a vertical section along a a of Figure 2 which is a plan view, the cover being removed.,
Figure 3 is a sectional view along the following. 12 in figure 1.



   Figure 4 is a vertical sectional view of a variant, taken along c c of Figure 5 which is a plan view, the cover removed.



   FIG. 6 is a view in vertical section of another variant, taken along d d of FIG. 7 which is seen in plan, cover removed.



   FIG. 8 is a view in vertical section of an embodiment of which FIG. 9 is a view in horizontal section along x x of FIG. 8.



   FIG. 10 shows another embodiment in vertical section, FIG. 11 being a view in horizontal section, following;:!. in figure 10.



   FIG. 12 is a plan view similar to FIG. 11 showing an alternative embodiment of the refractory crown which is formed of several elements.



   FIG. 13 shows one of these elements from the front, FIG. 14 being a section along z z of FIG. 13.



   FIG. 15 shows in vertical section another embodiment with the refractory crown divided into several elements as above, but the plane of which is inclined with respect to the axis of the apparatus.



   Figure 16 is a front view of one of the elements of this ring and Figure 17 is a plan view.



   FIG. 18 shows another embodiment of this ring, still divided into several elements but including said elements; instead of being arranged in an inlcined plane, form two helical ramps of opposite pitches each disposed on each side of the apparatus between the elements forming a canopy, one for the base of the air supply duct and the lair for the nozzle; in this figure, for clarity, the above canopy parts are assumed to be removed.



   Figure 19 is a plan view of the complete crown of Figure 18.



   The apparatus shown in Figures 1 to 3 consists of a hopper 1 constituted by a cylindrical body comprising at its lower part a base 2 of larger section than the hopper, constituting an annular chamber of square, rectangular or other section, the diameter of which is interior side wall is removed, so that said chamber communicates directly with the lower part of the hopper.



   This annular chamber or base is provided with an inlet 3 for combustion air, ash removal and ignition and a door; diametrically opposed is placed a nozzle 4 for the evacuation of the combustion gases.



   The hopper is closed at its upper part by a cover 5.



   The fuel, introduced by the upper part of the hopper, flows by gravity and forms in the chamber 2 from the junction of the hopper 1 and the said chamber 2, at 6, a landslide bank, leaving in the latter a channel of approximately triangular section always remaining free.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The fuel being ignited by 3, the air under the action of the draft (, or. Of a blower) passes through this channel to reach the evacuation base 4.



   This air strikes and licks the fuel from the region indicated by the reference 7 to the points of tangency 8-8 '.



   Under this action eminently favorable to combustion, the outer part of the fuel flow cone gradually diminishes and is constantly renewed under the action of gravity while constantly leaving a free space for the passage of the fuel. air and gas.



   The hopper, as well as the annular chamber which, in fact, constitutes the hearth, may be in one piece or in two pieces nested one on the other or fixed in any suitable manner to one another. .



   They can be in cast iron or in sheet metal protected or not by a refractory lining, the hearth being able to be in cast iron of suitable thickness and the hopper in sheet metal.



   The cast iron fireplace can be fitted with fins in the part which heats the most in order to properly disperse the heat.



   On the contrary, when the burner is intended to produce hot gases which have to supply an appliance such as a boiler, oven, etc., the walls of the hearth are protected by a heat-insulating refractory lining so that its walls heat as little as possible.



   In the embodiment shown in Figures 4 and 5, the burner comprises the hopper 1 closed by its cover 5 with, at its lower part, an opening 3 for ignition and cleaning closed by a plug 9 and, diametrically opposite, the nozzle 5 connected to the gas and smoke evacuation duct.



   At the top of the hopper, there is an orifice 10 for the air inlet, the opening of which is regulated by a register 11.



   In the hopper is placed a vertical partition 12, placed opposite the orifice 10; this partition, which can be drilled with holes, does not go up to the top of the hopper and goes down approximately to the upper part of the ignition opening 3, where it is bent at an angle 13.



   A crown 14 of refractory material is placed in the hopper; it rests on the angled part of the partition 12 as well as on brackets 15 arranged around the periphery of the hopper.



   As before, the fuel is poured into the hopper; from the lower part of the central opening of the ring 14, the fuel flows out forming a landslide slope and leaves an annular space still free at the bottom of the device; under the effect of the draft the air enters the device by 10, passes into the space between the body of the hopper and the partition 12 and de'bouche under the ring 14 in the free annular space; gases produced by combustion escape through nozzle 4.



   The gases produced in the hopper by the heating of the fuel are drawn in by the draft and pass into the space formed by the partition, both above it and through the holes made therein.



   To facilitate the flow of fuel, above the crown 14 may be placed a conical gasket 16 made of metal for example. For the same purpose, the refractory crown could have its upper face inclined.



   The same burner system can be used for the production of heat used for industrial purposes (heating tables, etc.) (figs. 6 and 7). The hopper, always constituted by a cylindrical body 1. is provided at its lower part with an opening 3 closed by a taro.

 <Desc / Clms Page number 4>

 pon fitted with an adjustment flap.



   Diametrically opposed, but at the top of the hopper, is the nozzle 4a for the discharge of hot gases to the appliance of use. In this embodiment, the hopper is lined over all or part of its height with a refractory lining 18, the lower part of which constitutes or supports, as in FIGS. 4 and 5, a crown of refractory material 14a which allows the constitution of the fuel slope.



   A vertical duct 17, metallic or made of refractory material, possibly pierced with holes, is located directly above the nozzle 4a and opens out at the lower part of the ring 14a; in the axis of the vertical duct 17 is placed a smaller tube, also vertical 19, for the supply of additional air.



   The operation is the same as before, the ring 14a determining the formation of the fuel flow slope and allowing the existence of the annular space which is constantly free for the circulation of air and gases. In this embodiment, the refractory crown device can be combined with a bar made of refractory material as described for example in the French certificate of addition of the applicant of August 30, 1948 n P.V. 46. 145.



   Improvements have been made to the above embodiments and in particular to the embodiment shown in Figures 4 and 5.



   These improvements consist essentially in modifying 1 shape of the duct which brings air to the lower part of the burner where combustion takes place; duct is formed by a passage, preferably removable, of trapezoidal section, not rising to the top of the burner in order to ensure combustion of the gases emitted by the fuel; the lower part of this passage is protected by a refractory element forming a canopy which prevents the duct from becoming blocked and protecting it from destruction.



   In addition, in order to protect the outlet nozzle for gases and fumes against a possible collapse of the fuel, liable to clog it, this nozzle is protected by a hollow piece forming a canopy which is inserted into the refractory crown.



   In addition, this refractory crown can be divided into several elements, the plane of the lateral faces of which passes through the axis of the apparatus; these crown elements rest on the bottom of the device; their assembly is held in place by the air inlet duct which forms the keystone.



   The refractory crown which limits the space between the landslide slope and itself, instead of appearing in a horizontal plane, can be arranged in a plane inclined with respect to the axis of the apparatus and, preferably , take the shape of two helical ramps in opposite directions, which facilitates ignition, combustion and the flow of gases and fumes to the outlet nozzle.



   Finally, the air inlet adjustment register is modified and is guided in its movements by rollers fixed to the casing of the device.



   The embodiment shown in Figures 8 and 9 improves the burner of Figures 4 and 5; unchanged parts of these figures bear the same references as before.



   The partition 12 is replaced by a trapezoidal corridor 112, which also can be drilled with holes and does not go up to

 <Desc / Clms Page number 5>

 the upper part of the hopper to allow combustion of gases from the fuel; descends approximately to the top of the ignition opening 3.



   To keep it in a vertical position, this passage 112 engages between the body of the device and two brackets 121; the corridor branch is provided with a tab 122 which abuts on one of the brackets 121, which immobilizes the corridor at the desired height. At its lower part (fig. 12) this corridor is immobilized by the refractory pieces 116b and 116c and constitutes a keystone; it is protected from gunfire by a refractory part 116e which forms a canopy and can be fixed to the corridor by means of embedded bolts as shown in figure 15.



   The operation is the same as for the embodiment of Figures 4 and 5.



   In the embodiment shown in Figures 10 and 11, so that the gas outlet is absolutely not at risk of being obstructed by a possible landslide of the fuel, the outlet nozzle 4 is raised and the refractory crown 16 is interrupted on a certain length in the vicinity of the orifice of the nozzle 4; in the space thus formed is placed a hollow part 117 of refractory material, supported by a part 118 resting on the bottom of the apparatus, the burnt gases passing through the hollow part of the part 117 to reach the nozzle 4.



   The refractory crown can be divided into several parts, four in the example shown in FIG. 12, but this number can be greater or smaller depending on the dimensions of the burner; these refractory crown elements bear the references 116a, 116b, 116c and 116d in FIG. 12; plane of their lateral faces passes through the axis of the apparatus; they comprise an extension 119 by which they rest on the bottom of the apparatus as shown in FIG. 13 which is a front view of part 116a, and FIG. 14 which is a sectional view following z-z of FIG. 13.



   Another embodiment is shown in fig. 15; this arrangement is established in order to facilitate the ignition and the evacuation of gases and fumes.



   For this purpose, the refractory crown, instead of being horizontal, that is to say following a plane perpendicular to the axis of the burner, is arranged in a plane inclined with respect to this axis.



   In this case, the nozzle 4 is still placed higher than in b s previous examples and the hollow refractory piece 117 is supported by a piece 118a.



   In this embodiment, the refractory part of the crown is, as in Figure 12, divided into several elements of an appropriate number; but due to the general shape of the crown each of the constituent elements are two by two different from their neighbors while remaining similar in shape; FIG. 16 represents a front view of one of these elements, 116f for example, FIG. 17 being a plan view. Like the elements of the crown of FIG. 12, those of FIG. 15 rest by an extension on the bottom of the burner.



   However, in another embodiment shown in Figures 18 and 19, the refractory crown instead, as in Figure 15, of being in the form of an inclined plane, takes the form of two inverted helical ramps, each arranged on each side of the duct 112 bringing in the air and of the canopy 117 disposed in front of the gas discharge nozzle; duct 112 and the awning 117 are deleted in figure 18 to show more clearly one of the two helical ramps.

 <Desc / Clms Page number 6>

 dales.



   Each ramp is preferably divided into two elements 123 and 124 for one and 123a and 124a for the other (Fig. 19) resting on the bottom of the device.



   In these various embodiments, the operation and adjustment of the burner are the same as in the preceding embodiments.



   In closing, it is worth mentioning a modification of the air intake register.



   The latter, instead of being moved by sliding in parallel slides which run the risk of becoming blocked, moves on rollers or even simple washers, four in number, or six for example, each mounted with the aid of 'a simple bolt on the casing of the apparatus following the angles of a rectangle or a square.



   CLAIMS.



    @
1. Improved burner, continuous fire, using all fuels and in particular sawdust and waste, characterized in that the device is constructed so as to allow the fuel, poured in bulk into a hopper, to flow into the lower part of the device forming a landslide slope and leaving a constantly free passage for the passage of air and combustion gases, combustion taking place at the base of the device.


    

Claims (1)

2. Un mode de réalisation du brûleur selon la revendication 1, consistant en une trémie cylindrique, fermée par un couvercle, surmontant une chambre annulaire, de préférence de section rectangulaire, en communication directe avec la trémie, le combustible, versé en vrac dans la trémie, s'éboulant dans la chambre annulaire en formant un talus d'éboulement, laissant dans la dite chambre un passage constamment libre entre le talus d'éboulement et la paroi de la chambre, passage dans lequel l'air pénétrant par une porte pratiquée dans la dite chambre, vient lécher le combustible, les gaz de combustion s'échappant par une buse diamétralement opposée à la porte. 2. An embodiment of the burner according to claim 1, consisting of a cylindrical hopper, closed by a cover, surmounting an annular chamber, preferably of rectangular section, in direct communication with the hopper, the fuel, poured in bulk into the hopper, flowing into the annular chamber forming a landslide bank, leaving in said chamber a constantly free passage between the landslide bank and the wall of the chamber, passage in which the air entering through a door made in said chamber, licks the fuel, the combustion gases escaping through a nozzle diametrically opposite the door. 3. Un autre mode de réalisation du brûleur selon la revendication 1, dans lequel la trémie, fermée par un couvercle, comporte une cloison verticale, éventuellement percée de trous, ne s'élevant pas jusqu'à la partie supérieure de la trémie et ne descendant pas jusqu'au fond, la partie inférieure de cette cloison étant repliée en équerre à sa base pour recevoir et supporter, conjointement avec d'autres équerres, une couronne en matière réfractaire, permettant la formation du talus d'éboulement du combustible dans la partie inférieure du brûleur et la formation du passage constamment libre, l'air étant admis par une ouverture réglable pratiquée dans la paroi du brûleur à la partie supérieure de l'espace formé par la cloison ; 3. Another embodiment of the burner according to claim 1, wherein the hopper, closed by a cover, comprises a vertical partition, optionally pierced with holes, not rising to the upper part of the hopper and not. not descending to the bottom, the lower part of this partition being folded up in a square at its base to receive and support, together with other brackets, a ring of refractory material, allowing the formation of the slope of the fuel landslide in the lower part of the burner and the formation of the constantly free passage, the air being admitted through an adjustable opening made in the wall of the burner at the upper part of the space formed by the partition; porte fermée par un tampon à la base de l'appareil permet l'allumage et le décendrage, les gaz de la combustion s'échappant par une buse diamétralement opposée à cette porte. door closed by a buffer at the base of the appliance allows ignition and ash removal, the combustion gases escaping through a nozzle diametrically opposed to this door. 4. Une variante du brûleur selon les revendications précédentes, pour l'utilisation des gaz chauds produits, dans laquelle la trémié, fermée par un couvercle, est garnie intérieurement de matière réfractaire jusqu'à une certaine distance de ses parties supérieure et inférieure, cette matière réfractaire formant la couronne pour la constitution du talus d'éboulement du combustible et la formation du passage constamment libre et comportant sous la couronne une porte à ouverture réglable pour l'entrée de l'air et le décendrage et, diamétralement opposé, un conduit éventuel- lement percé de trous pour l'évacuation des gaz chauds par une buse située <Desc/Clms Page number 7> en haut de la trémie, un tube à la partie inférieure du conduit permettant l'admission d'air additionnel. 4. A variant of the burner according to the preceding claims, for the use of the hot gases produced, in which the hopper, closed by a cover, is lined internally with refractory material up to a certain distance from its upper and lower parts, this refractory material forming the crown for the constitution of the fuel flow slope and the formation of the constantly free passage and comprising under the crown a door with adjustable opening for the entry of air and ash removal and, diametrically opposed, a duct possibly drilled with holes for the evacuation of hot gases through a nozzle located <Desc / Clms Page number 7> at the top of the hopper, a tube at the bottom of the duct allowing the admission of additional air. 5. Dans les modes de réalisation selon les revendications 3 et 4, la face supérieure de la couronne peut être inclinée ou pourvue d'une garniture inclinée pour l'éboulement du combustible. 5. In the embodiments according to claims 3 and 4, the upper face of the crown may be inclined or provided with an inclined lining for the flow of fuel. 6. Des modes de réalisation selon une ou plusieurs des revendications précédentes, comportant séparément ou en combinaison les particularités ci-après : a) le conduit d'accès de l'air à la zone de combustion se trouvant à la partie inférieure de l'appareil est constitué par un couloir , de préférence amovible, de forme trapézoïdale. b) dans le but d'empêcher l'obstruction de la buse de sortie des gaz et fumées par un éboulement éventuel du combustible, la dite buse est protégée par une pièce creuse insérée dans la couronne réfractaire prévue à la partie inférieure de la trémie. c) la base du conduit trapézoïdal est protégée contre un éboulement éventuel du combustible et des coups de feu par une partie de la couronne réfractaire formant auvent, le dit auvent pouvant être indépendant de la couronne. 6. Embodiments according to one or more of the preceding claims, comprising separately or in combination the following features: a) the air access duct to the combustion zone located at the lower part of the apparatus consists of a corridor, preferably removable, trapezoidal in shape. b) in order to prevent the obstruction of the gas and fume outlet nozzle by a possible collapse of the fuel, said nozzle is protected by a hollow part inserted in the refractory ring provided at the lower part of the hopper. c) the base of the trapezoidal duct is protected against a possible landslide of the fuel and gunshots by a part of the refractory crown forming a canopy, the said canopy possibly being independent of the crown. d) la couronne réfractaire est divisée en plusieurs éléments en nombre approprié suivant les dimensions de l'appareil; le plan des faces latérales des dits éléments passe par l'axe de l'appareil, les dits éléments reposant sur le fond de l'appareil. e) la couronne réfractaire, constituée de plusieurs éléments ou non, est disposée suivant un plan incliné par rapport à l'axe de l'appareil pour faciliter l'allumage, la combustion et le cheminement des gaz et fumées vers la buse de sortie. f) à titre de variante, dans les mêmes buts que pour e) la couronne réfractaire affecte la forme de deux rampes hélicoïdales de pas contraire, de préférence divisées en éléments, disposées symétriquement de part et d'autre du conduit d'arrivée d'air et de la pièce auvent protégeant la buse d'évacuation. d) the refractory crown is divided into several elements in appropriate number according to the dimensions of the apparatus; the plane of the side faces of said elements passes through the axis of the device, said elements resting on the bottom of the device. e) the refractory crown, consisting of several elements or not, is arranged in a plane inclined with respect to the axis of the device to facilitate the ignition, combustion and the flow of gases and fumes to the outlet nozzle. f) as a variant, for the same purposes as for e) the refractory crown takes the form of two helical ramps of opposite pitch, preferably divided into elements, arranged symmetrically on either side of the inlet duct of air and piece canopy protecting the exhaust nozzle. g) le registre de réglage d'arrivée d'air est guidé, pour faciliter ses déplacements par des galets fixés sur l'enveloppe de l'appareil. g) the air inlet adjustment register is guided, to facilitate its movements by rollers fixed to the casing of the device. En annexe 3 dessins. In appendix 3 drawings.
BE525720D BE525720A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE525720A true BE525720A (en)

Family

ID=159920

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE525720D BE525720A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE525720A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE525720A (en)
CH621618A5 (en) Wood-fired heating apparatus
FR2947328A1 (en) Wall built-in type or detachable heating device for heating fragmented solid fuel, has intermediate compartment defining gas proof chamber that is supplied with combustion air by supply passages opened outside and by adjustable opening
EP0249602A1 (en) Fireplace and chimney with a fireplace.
FR2461893A1 (en) Wood burning stove for hot water - houses water jacket with bottom opening for grid, and has half grid length baffle plate
BE340502A (en)
FR2581735A1 (en) Heating apparatus operating with a solid fuel, such as a boiler in particular for a central heating installation
BE631206A (en)
CH579237A5 (en) Incinerator for domestic refuse - with preheated secondary air provided under pressure
BE414685A (en)
BE501669A (en)
BE477776A (en)
CH261305A (en) Water boiler.
BE721183A (en)
FR2518224A1 (en) Heat recuperator for open fireplace - has air heating enclosure and reverse draught hearth with heat exchanger
CH137686A (en) Advanced heater.
FR2587092A1 (en) Solid-fuel boiler grate
BE528795A (en)
BE562128A (en)
BE536336A (en)
FR2504655A1 (en) Earthenware stove for heating building - is prefabricated in factory with exterior parts having decorative designs
BE450862A (en)
FR2540606A1 (en) Solid fuel stove
BE522468A (en)
BE535631A (en)