BE519178A - - Google Patents

Info

Publication number
BE519178A
BE519178A BE519178DA BE519178A BE 519178 A BE519178 A BE 519178A BE 519178D A BE519178D A BE 519178DA BE 519178 A BE519178 A BE 519178A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pressure
pump
rod
throttle
engine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE519178A publication Critical patent/BE519178A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D9/00Controlling engines by throttling air or fuel-and-air induction conduits or exhaust conduits
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D2700/00Mechanical control of speed or power of a single cylinder piston engine
    • F02D2700/02Controlling by changing the air or fuel supply
    • F02D2700/0217Controlling by changing the air or fuel supply for mixture compressing engines using liquid fuel
    • F02D2700/0225Control of air or mixture supply
    • F02D2700/0228Engines without compressor
    • F02D2700/023Engines without compressor by means of one throttle device
    • F02D2700/0235Engines without compressor by means of one throttle device depending on the pressure of a gaseous or liquid medium

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of Throttle Valves Provided In The Intake System Or In The Exhaust System (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  REGULATEUR DE PAPILLON DE CARBURATEUR SENSIBLE A LA PRESSION. 



   La présente invention se rapporte à un appareil de réglage du papillon des   gaz..   et concerne plus particulièrement une commande automatique de papillon pour camion-citerne à mazout du type utilisant un mécanisme de prise de mouvement sur le moteur à combustion interne pour pomper le mazout par l'intermédiaire d'un tuyau. 



   Jusqu'à présents le réglage du papillon des gaz de ces camions., en l'absence du conducteur et pendant l'opération effective de pompage, a présenté des difficultés considérables. Un accélérateur à main amené à la position de réglage désirable est influencé par les vibrations du moteur et ne peut être maintenu à cette position à moins d'y être fixé mécaniquement, ce qui n'est pas pratique pour de nombreuses raisonso Naturellement,. lorsqu'un réglage correct n'est pas maintenu. la vitesse de pompage peut se ralentir, ce qui est mauvais au point de vue rendement. 



  D'autre part, en réglant le papillon à des vitesses plus grandes, le mécanisme de pompage ainsi que d'autres parties des éléments du camion-citerne sont soumis à une usure excessive. 



   La présente invention concerne le problème ainsi posé et a pour but d'offrir un appareil de réglage de papillon perfectionné, pouvant être adjoint à tout mécanisme de distribution de manière à obtenir et à maintenir un réglage correct du papillon afin d'assurer le rendement maximum de pompage. L'invention a également pour but d'offrir un appareil se mettant automatiquement en marche dès que le mécanisme de prise de mouvement situé sur le camion est en prise avec le moteur. Elle a encore pour objet d'adjoindre à l'appareil en question un dispositif de sécurité empêchant la vitesse de la pompe de dépasser les caractéristiques   recommandées   par le constructeur tout en maintenant à tous moments une vitesse de moteur assurant le meilleur rendement de l'installation de pompage.

   Le mécanisme de ré- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 glage de 1?invention est de construction simple, d'installation facile. de fonctionnement pratique absolument sur. 



   Les buts et les nouvelles caractéristiques de l'invention ressortiront mieux de la description suivant d'une forme préférée de réalisation donnée à titre d'exemple en référence au dessin annexé dont la vue schématique unique représente un appareil de réglage combiné aux éléments de déchargement courants du camionet montrant plus particulièrement.,, en coupe, 1' appareil de l'invention commandé par la pression. 



   Dans la construction représentée, les parties d'un camion-citerne ordinaire pour le pompage du mazout sont schématiquement indiquées et comprennent le moteur du camion, 2, partiellement représenté à droite de la figure un mécanisme de prise de mouvement   4   mis en prise avec la transmission du moteur 2 de la manière habituelle par-manoeuvre du levier 6. 



  Lorsque le mécanisme de prise de mouvement est entraîné par la transmission du moteur un arbre de commande de pompe 8 actionne une pompe à fluide 10 du type habituel à déplacement positif. 



   Ces pompes fonctionnent à une vitesse relativement faible de 1' ordre de 350 à 400 tours à la minute. On remarquera particulièrement que chacune de ces pompes a un rendement maximum lorsqu'on la fait fonctionner à sa vitesse caractéristique. 



  Lorsqu'une telle pompe fonctionne à une vitesse inférieure à celle de son rendement maximum, son débit en litres est appréciablement réduit., D'autre part, lorsqu'on la fait fonctionner à une vitesse supérieure à sa vitesse caractéristique, elle peut subir une usure excessive ainsi que le   mécanisne   de prise de mouvement et d'autres parties de l'appareil. En outre, le moteur, en entraînant la pompe à des vitesses excessives consomme un excès de carburant et d'huile inutile et coûteux. 



   Il est évident que le fonctionnement habituel de la pompe et du mécanisme de prise de mouvement dépend entièrement de la vitesse du moteur 2, laquelle est réglée par le carburateur normal 12 au moyen du papillon 14. Cet agencement de carburateur comprend couramment une tige d'accélérateur 16 allant vers l'arrière du carburateur jusqu'à un point auquel elle se trouve sous la commande d'une pédale placée dans la cabine du camion. 



   Le nouveau régulateur automatique de papillon de l'invention est raccordé en un point situé entre la pompe 10 et la tige de papillon de carburateur 16 de la manière schématiquement représentée sur le   dessina   L'appareil perfectionné comprend un organe commandé par la pression fonctionnant en réponse aux variations de pression se produisant au cours du démarrage et du fonctionnement de la pompe 10 après mise en prise du mécanisme 4 de 
 EMI2.1 
 la manière préoédemmenb décrite. 



   L'organe commandé par la pression se compose en général de deux pièces indiquées en 20 et 22. Une membrane   24   est montée entre les deux pièces du carter.. et les rebords de ces pièces  ainsi que la membrane.:, sont solidement bloqués   1-'un   contre l'autre par des   dispositifs@de   fixation tels que les boulons 26 et 28. On remarquera que   l'on   obtient ainsi une chambre de pression de fluide 30 d'un côté de la membrane 24 et une chambre   d'expansion   32 de l'autre   -côte'   de celle-ci. 



   Pour amener le fluide à la chambre de pression 30, une conduite   34   est raccordée à la pompe en un point pratique de celle-ci, tel que. par exemple,1'entrée 36 du bouchon d'épreuve sont sont habituellement pourvues les pompes du type à déplacement positif décrit. Sur cette conduite 34 est monté un robinet d'arrêt 38,qui peut être avantageusement utilisé pour permettre l'arrêt à tout moment désiré du fonctionnement du dispositif 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de l'invention et revenir ainsi au principe courant de pompage et de réglage de papillon. A son autre   extrémité    la conduite 34 peut former un-raccord
40 -pouvant se visser dans un col taraudé 42 de la pièce 22 du carter, un écrou de blocage 44 maintenant solidement ces éléments ensemble. 



   Un élément à va-et-vient 46 comprenant une tête plate de plongeur et une tige de support 46a est disposé en contact avec le côté adjacent de la membrane   24.   Un ressort à boudin 48 tend normalement à maintenir la tête du plongeur contre la membrane avec une pression déterminée. 



   La pièce 20 du carter forme une portée 50 dans laquelle coulis- se la tige 46a, et une bague d'étanchéité 52 est située autour de cette ti- ge dans un siège formé dans la portée 50 de la manière représentée afin de toujours maintenir un joint étanche au fluide au point de sortie de la tige 46a de la pièce du carter. 



   A son extrémité externe,la tige 46a porte un goujon 54 coulis- sant dans une boutonnière 56 formée dans un bras de manoeuvre 58. Ce bras est monté à pivot en 60 sur un support 62 formant intégralement partie de la pièce 20. Un second support   64.   formant également intégralement partie de la pièce 20, et d'une forme générale en U, se termine par une extrémité en crochet descendant en avant à une certaine distance de l'extrémité de la tige de plongeur 46a. Dans l'extrémité en crochet de ce support 64 se vis- se une butée réglable 66 que l'on peut approcher ou éloigner pour limiter la course effectuée par le plongeur et sa tige en réponse au mouvement de la membrane   24.   



   A l'extrémité inférieure du bras de manoeuvre 58 se trouve une attache 68. à laquelle est fixé un câble flexible   70.   



  Ce dernier s'étend en avant et est relié à un dispositif de fixation 72 monté de manière réglable sur la tige d'accélérateur 16, ainsi que représenté. 



   L'installation et le réglage de l'appareil s'effectuent très facilement et n'exigent les services d'aucun spécialiste. 



    Il suffit de retirer le bouchon d'épreuve de la pompe 10 ; un   robinet d'arrêt ordinaire; et de raccorder ensuite la conduite 34 au point indiqué. Le dispositif commandé par la pression peut être monté sur l'un des boulons du moteur dans un endroit approprié, près de la tige de la pédale d'accélérateur commandant le papillon. On relie ensuite le bras de manoeuvre faisant partie du dispositif commandé par la pression au moyen du câble 70 à la tige d'accélérateur de telle sorte que la tige ouvre le papillon quand le fonctionnement de la pompe applique la pression au dispositif commandé par la pression. 



   Le réglage de l'appareil consiste uniquement à régler la vis 66 à la position correcte. Pour ce faire, on met d'abord la pompe en marche, puis on déplace la vis de réglage jusqu'à obtention de la vitesse de pompe désirée, On bloque ensuite la vis de réglage à cette position. La commande à main du papillon peut être entièrement déconnectée, si on le désire, car la pompe conservera automatiquement la vitesse correcte à chaque pompage de fluide. 



   Le fonctionnement de l'appareil est le suivant: Lorsque le camion-citerne arrive à un point de distribution le conducteur actionne le levier de prise de mouvement, lequel à son tour relie la pompe au moteur. La pompe se mettant à tourner, développe une pression qui se transmet par l'intermédiaire de la conduite 34 à la membrane 24. La connexion du plongeur communique à la tige de commande du papillon un mouvement déterminé dans le sens d'ouverture du papillon du carburateur et fixe ainsi la vitesse du moteur. Cette condition dure pendant toute 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la période de pompage. Des que cette opération est terminée, le conducteur déconnecte la prise de mouvement pour arrêter la pompe.

   Aucune pression n'existant plus dans la pompe, la tige d'accélérateur est ramenée par le ressort   48   à la position normale de ralenti du moteur. Lorsqu'on actionne la tige de pédale de l'accélérateur 16 en condition normale de conduite, la pompe étant débrayée. son fonctionnement a le sens voulu pour annuler la connexion sensible à la pression: 
L'invention offre donc un nouveau dispositif efficace pour régler et maintenir le papillon à la position correcte pour le fonctionnement de la pompe. Un facteur très important de l'appareil décrit réside dans la caractéristique de sécurité qu'il présente. Le combustible manipulé étant très inflammable, tout risque d'incendie doit être empêché. On y a particulièrement veillé, par la façon dont l'appareil est conçu. 



   Ainsi., en cas de défaillance ou de rupture de la membrane 24, le combustible pompé par la conduite 34 se trouve retenu dans la chambre d'expansion 32 et ne peut fuir. par la tige du plongeur 46a grâce à la bague d'étanchéité 52. Le robinet 38 offre également un moyen sur et pratique d'arrêter l'arrivée de combustible à l'élément commandé par la pression, chaque fois qu'on le désire. 



   L'invention réalise également un autre but, moins apparent à première vue, mais d'une importance considérable du point de vue pratique. L'appareil réduit automatiquement la vitesse de la pompe lorsque celle-ci se vide., ainsi que cela se produit notamment quand le réservoir ou le compartiment est vide de combustible. 



   On comprend facilement que lorsque la pompe est mise en marche pour une opération de pompage, une charge appréciable est appliquée au moteur, et celui-ci prend une vitesse particulière déterminée par le réglage du papillon. 



   Toutefois,, dans ces   circonstances,,,   dès que le réservoir est à sec, ainsi que cela arrive   quelquefois.,   cette charge est soustraite au moteur et ordinairement ce changement peut provoquer l'accélération du moteur. Cette accélération peut être très préjudiciable à la pompe qui n'est pas établie pour fonctionner à une telle vitesse à vide. On remarquera que le liquide passant dans la pompe fournit à   celle-ci   une lubrification interne et un refroidissement et toute défaillance de ces fonctions provoque une usure et un chauffage excessifs de la pompe.

   L'appareil de l'invention dépendant entièrement de la variation de pression, selon la description détaillée ci-dessus, la vitesse du moteur se trouve automatiquement réduite au régime normal de ralenti chaque fois que la pompe se   vide'.   



   Bien que l'on ait décrit et représenté une forme parti'culière de   l'invention.,   celle-ci n'a été citée qu'à titre d'exemple et les spécialistes peuvent y apporter des modifications qui restent dans la portée de 1' invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PRESSURE SENSITIVE CARBURETOR THROTTLE REGULATOR.



   The present invention relates to an apparatus for adjusting the throttle valve, and more particularly relates to an automatic throttle control for an oil tank truck of the type using a power take-off mechanism on the internal combustion engine to pump the fuel oil. through a pipe.



   Until now the adjustment of the throttle valve of these trucks, in the absence of the driver and during the actual pumping operation, has presented considerable difficulties. A hand throttle brought to the desired setting position is influenced by engine vibration and cannot be held there unless it is mechanically attached to it, which is impractical for many reasons. Of course,. when a correct setting is not maintained. the pumping speed can slow down, which is bad from the point of view of efficiency.



  On the other hand, by adjusting the throttle at higher speeds, the pumping mechanism as well as other parts of the tank truck components are subjected to excessive wear.



   The present invention relates to the problem thus posed and aims to provide an improved throttle adjustment device, which can be added to any distribution mechanism so as to obtain and maintain correct throttle adjustment in order to ensure maximum efficiency. pumping. The object of the invention is also to provide a device that is automatically started as soon as the power take-off mechanism located on the truck is in engagement with the engine. It also aims to add to the device in question a safety device preventing the pump speed from exceeding the characteristics recommended by the manufacturer while maintaining at all times a motor speed ensuring the best efficiency of the installation. pumping.

   The mechanism of re-

 <Desc / Clms Page number 2>

 glage of the invention is simple in construction, easy to install. of practical operation absolutely on.



   The objects and the new characteristics of the invention will emerge better from the following description of a preferred embodiment given by way of example with reference to the appended drawing, the single schematic view of which represents an adjustment device combined with the common unloading elements. of the truck showing more particularly. ,, in section, 1 apparatus of the invention controlled by pressure.



   In the construction shown, the parts of an ordinary tanker truck for pumping fuel oil are shown schematically and include the engine of the truck, 2, partially shown to the right of the figure a power take-off mechanism 4 engaged with the transmission of the engine 2 in the usual way by operating the lever 6.



  When the power take-off mechanism is driven by the engine transmission, a pump control shaft 8 actuates a fluid pump 10 of the usual positive displacement type.



   These pumps operate at a relatively low speed of the order of 350 to 400 revolutions per minute. It will be particularly noted that each of these pumps has a maximum efficiency when it is operated at its characteristic speed.



  When such a pump operates at a speed lower than that of its maximum efficiency, its flow rate in liters is appreciably reduced., On the other hand, when it is operated at a speed higher than its characteristic speed, it may experience a excessive wear as well as the power take-off mechanism and other parts of the device. In addition, the engine, by driving the pump at excessive speeds, consumes unnecessary and expensive excess fuel and oil.



   It is evident that the usual operation of the pump and of the power take-off mechanism depends entirely on the speed of the engine 2, which is regulated by the normal carburetor 12 by means of the throttle 14. This carburetor arrangement commonly comprises a rod. accelerator 16 going towards the rear of the carburetor to a point at which it is under the control of a pedal placed in the cab of the truck.



   The novel automatic throttle valve regulator of the invention is connected at a point between the pump 10 and the carburetor throttle rod 16 in the manner shown schematically in the drawing. The improved apparatus includes a pressure controlled member operating in response to the pressure variations occurring during the start-up and operation of the pump 10 after engagement of the mechanism 4 of
 EMI2.1
 the pre-edema manner described.



   The pressure-controlled member generally consists of two parts indicated at 20 and 22. A diaphragm 24 is mounted between the two parts of the housing .. and the edges of these parts as well as the diaphragm.:, Are securely blocked 1 -'one against the other by @ fixing devices such as bolts 26 and 28. It will be noted that one thus obtains a fluid pressure chamber 30 on one side of the membrane 24 and an expansion chamber 32 of the other side 'of this one.



   To supply the fluid to the pressure chamber 30, a line 34 is connected to the pump at a convenient point thereof, such as. for example, the inlet 36 of the test plug is usually provided with pumps of the positive displacement type described. On this pipe 34 is mounted a shut-off valve 38, which can be advantageously used to allow stopping at any desired time of the operation of the device.

 <Desc / Clms Page number 3>

 of the invention and thus return to the current principle of pumping and throttle adjustment. At its other end, the pipe 34 can form a fitting
40 - can be screwed into a threaded neck 42 of part 22 of the housing, a locking nut 44 securely holding these elements together.



   A reciprocating member 46 including a flat plunger head and a support rod 46a is disposed in contact with the adjacent side of the membrane 24. A coil spring 48 normally tends to hold the plunger head against the membrane. with a determined pressure.



   Housing part 20 forms a seat 50 in which the rod 46a slides, and a seal ring 52 is located around this rod in a seat formed in the seat 50 as shown in order to always maintain a fluid-tight seal at the point of exit of the rod 46a from the housing part.



   At its outer end, the rod 46a carries a stud 54 sliding in a buttonhole 56 formed in an operating arm 58. This arm is pivotally mounted at 60 on a support 62 forming an integral part of the part 20. A second support 64. Also forming an integral part of the part 20, and of a general U-shape, ends with a hooked end descending forward at a certain distance from the end of the plunger rod 46a. An adjustable stop 66 is screwed into the hooked end of this support 64, which can be moved towards or away to limit the stroke effected by the plunger and its rod in response to the movement of the membrane 24.



   At the lower end of the operating arm 58 is a clip 68 to which is attached a flexible cable 70.



  The latter extends forward and is connected to a fixing device 72 mounted in an adjustable manner on the accelerator rod 16, as shown.



   Installation and adjustment of the device is very easy and does not require the services of any specialist.



    It suffices to remove the test plug from the pump 10; an ordinary shut-off valve; and then connecting line 34 to the point indicated. The pressure controlled device can be mounted on one of the engine bolts in a suitable location near the accelerator pedal rod controlling the throttle. The maneuvering arm forming part of the pressure controlled device is then connected by means of the cable 70 to the accelerator rod so that the rod opens the throttle when the operation of the pump applies pressure to the pressure controlled device. .



   The adjustment of the apparatus consists only in adjusting the screw 66 to the correct position. To do this, first start the pump, then move the adjustment screw until the desired pump speed is obtained, then lock the adjustment screw in this position. The hand throttle control can be fully disconnected, if desired, as the pump will automatically maintain the correct speed each time fluid is pumped.



   The operation of the device is as follows: When the tanker truck arrives at a distribution point the driver actuates the power take-off lever, which in turn connects the pump to the engine. The pump starting to rotate, develops a pressure which is transmitted through the conduit 34 to the diaphragm 24. The plunger connection communicates to the throttle control rod a determined movement in the opening direction of the throttle valve. carburetor and thus fixes the engine speed. This condition lasts throughout

 <Desc / Clms Page number 4>

 the pumping period. As soon as this operation is completed, the driver disconnects the power take-off to stop the pump.

   No more pressure existing in the pump, the accelerator rod is returned by the spring 48 to the normal idling position of the engine. When actuating the accelerator pedal rod 16 in normal driving condition, the pump being disengaged. its operation has the intended meaning to cancel the pressure sensitive connection:
The invention therefore provides a novel device that is effective for adjusting and maintaining the throttle in the correct position for the operation of the pump. A very important factor of the apparatus described resides in the safety characteristic which it presents. As the fuel handled is very flammable, any risk of fire must be prevented. Particular care was taken in the way the device is designed.



   Thus., In the event of failure or rupture of the membrane 24, the fuel pumped by the line 34 is retained in the expansion chamber 32 and cannot leak. through plunger rod 46a through seal ring 52. Valve 38 also provides a safe and convenient way to shut off fuel to the pressure-controlled element whenever desired.



   The invention also achieves another object, less apparent at first sight, but of considerable importance from the practical point of view. The device automatically reduces the speed of the pump when the pump is emptied, as happens in particular when the tank or compartment is empty of fuel.



   It is easily understood that when the pump is started for a pumping operation, an appreciable load is applied to the motor, and the latter assumes a particular speed determined by the throttle adjustment.



   However, under these circumstances, as soon as the tank is dry, as sometimes happens, this load is removed from the engine and usually this change can cause the engine to accelerate. This acceleration can be very detrimental to the pump which is not established to operate at such a speed at no load. It will be appreciated that the liquid passing through the pump provides the latter with internal lubrication and cooling and any failure of these functions causes excessive wear and heating of the pump.

   Since the apparatus of the invention is entirely dependent on the pressure variation, according to the detailed description above, the engine speed is automatically reduced to normal idle speed each time the pump empties.



   Although a particular form of the invention has been described and shown, this has only been cited by way of example and those skilled in the art can make modifications thereto which remain within the scope of 1 invention.


    

Claims (1)

R E S U M E. ABSTRACT. 1) L'invention concerne un appareil de réglage de papillon de gaz comprenant.- un organe sensible à la pression; une canalisation amenant un fluide sous pression à cet organe; et une connexion de réglage de papillon commandée par le mouvement de l'organe sensible à la pression. 1) The invention relates to a throttle valve adjusting apparatus comprising: a pressure sensitive member; a pipe bringing a pressurized fluid to this member; and a throttle adjustment connection controlled by movement of the pressure sensitive member. 2) Appareil selon 1) dans lequel l'organe sensible à la pression comprend un carter formé de deux pièces fixées l'une à l'autres une membrane montée entre ces deux pièces., et un élément à va-et-vient tra@@ @nt <Desc/Clms Page number 5> un côté du carter et dont l'extrémité interne est située sur le trajet de déplacement de la membrane, lorsque celle-ci est soumise aux variations de pression du fluide. 2) Apparatus according to 1) in which the pressure-sensitive member comprises a casing formed of two parts fixed to each other, a membrane mounted between these two parts., And a reciprocating element tra @ @ @nt <Desc / Clms Page number 5> one side of the housing and the inner end of which is located on the path of displacement of the diaphragm, when the latter is subjected to variations in fluid pressure. 3) Appareil selon 2) comprenant un bras articulé accouplé à 1' élément à va-et-vient en un point extérreur. au carter. 3) Apparatus according to 2) comprising an articulated arm coupled to the reciprocating element at an external point. to the crankcase. 4) Appareil selon 2) ou 3) comportant une butée règlable pour limiter le mouvement de l'élément à va-et-vient. 4) Device according to 2) or 3) comprising an adjustable stop to limit the movement of the reciprocating element. 5) Appareil selon 3) ou 4) dans lequel un câble flexible de connexion est fixé à une tige de commande de papillon et une attache connecte de manière amovible le câble au bras articulé. 5) Apparatus according to 3) or 4) in which a flexible connection cable is attached to a throttle control rod and a clip removably connects the cable to the articulated arm. 6) En combinaison avec un camion-citerne propulsé par un moteur à oom- EMI5.1 ân!1ltimbJintàmee1àl1'qagencée de manière à être sélectivement re- liée à ce moteur, une tige de règlage de papillon règlant la vitesse du moteur, un mécanisme commandé par la pression accouplé à cette tige de règlage,, le mécanisme commande par la pression étant pourvu d'une butée réglable limitant le mouvement de cette tige de réglage,, et une canalisation reliant l'organe sensible à la pression avec la pompe à liquide pour que ledit mécanisme communique à la tige de règlage un mouvement déterminé quand la pression existe dans ladite pompe. 6) In combination with a tanker truck powered by an oom- EMI5.1 An! 1ltimbJintàmee1àl1'q arranged so as to be selectively connected to this engine, a throttle control rod regulating the speed of the engine, a pressure controlled mechanism coupled to this control rod, the pressure control mechanism being provided with an adjustable stop limiting the movement of this adjustment rod ,, and a pipe connecting the pressure-sensitive member with the liquid pump so that said mechanism communicates to the adjustment rod a determined movement when the pressure exists in said pump. 7) Une combinaison selon 6) dans laquelle le mécanisme sensi- ble à la pression comprend : carter ; unechambre de pression dans ce carter ; une membrane située à l'intérieur du carter et sensible à la pression règnant dans la chambre de pression; dans ledit carter, une seconde chambre séparée par la membrane de la chambre de pression et pourvue d'un dispositif d'étanchéité l'isolant de l'atmosphère pour empêcher toute perte de liquidepar le carter en cas de dupture de la membrane; dans cette seconde chambre., un piston poussé par un ressort contre la membrane,et pourvu d'une tige sortant extérieurement à travers le dispositif d'étanchéité; un levier relié à cette tige de piston et articulé sur un support attenant au carter, une vis de butée règlable fixée à ce support pour limiter le mouvement du piston en réponse à la pression ; 7) A combination according to 6) in which the pressure sensitive mechanism comprises: housing; a pressure chamber in this casing; a membrane located inside the housing and sensitive to the pressure prevailing in the pressure chamber; in said casing, a second chamber separated by the diaphragm from the pressure chamber and provided with a sealing device isolating it from the atmosphere to prevent any loss of liquid through the casing in the event of rupture of the diaphragm; in this second chamber., a piston pushed by a spring against the membrane, and provided with a rod exiting externally through the sealing device; a lever connected to this piston rod and articulated on a support adjoining the casing, an adjustable stop screw fixed to this support to limit the movement of the piston in response to the pressure; une connexion mécanique accouplant la tige de règlage du papillon audit levier dans un sens; une conduite reliant la pompe à la chambre de pression pour transmettre la pression développée par la pompe en fonctionnement afin que le mécanisme sensible à la pression avance la tige de régla d'une distance déterminéeo 8) Une combinaison selon 6) ou 7) dans laquelle le mécanisme sensible à la pression est monté sur un support destiné à être fixé au moteur, et la pompe à liquide est du type à déplacement positif, le mécanisme d'accouplement de la pompe étant du type de prise de mouvement, fixé au carter de transmission du moteur et agencé de manière à mermettre la mise en prise sélective d'un engrenage de commande de ce mécanisme avec un engrenage de la transmission pour obtenir la rotation de la pompe, a mechanical connection coupling the throttle adjusting rod to said lever in one direction; a pipe connecting the pump to the pressure chamber to transmit the pressure developed by the pump in operation so that the pressure sensitive mechanism advances the regulating rod by a determined distance. 8) A combination according to 6) or 7) in which the pressure sensitive mechanism is mounted on a support intended to be fixed to the motor, and the liquid pump is of the positive displacement type, the coupling mechanism of the pump being of the power take-off type, fixed to the transmission casing of the engine and arranged so as to allow the selective engagement of a control gear of this mechanism with a gear of the transmission to obtain the rotation of the pump, lorsque le mécanisme est ainsi en prise et que le moteur est en marche. when the mechanism is thus engaged and the engine is running.
BE519178D BE519178A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE519178A true BE519178A (en)

Family

ID=155488

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE519178D BE519178A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE519178A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2935771A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE SUPPLY OF A SYSTEM WITH A FLUID
FR2571436A1 (en) DEVICE FOR SUPPLYING AUXILIARY FUEL TO AN ALCOHOL ENGINE
FR2459369A1 (en) VALVE OPENING ADJUSTMENT DEVICE, FLUID PRESSURE REGULATING VALVE, AND SYSTEM FOR ADJUSTING OPENING OF CAM-CONTROLLED CYLINDER VALVE OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE USING THE SAME
FR2463271A1 (en) FUEL INJECTION PUMP FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
BE519178A (en)
EP0991857B1 (en) Decelerator device mounted in the exhaust gas circuit of a vehicle equipped with a combustion engine
FR2474097A1 (en) POWER TRANSMISSION DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
FR2727476A1 (en) WORK CYLINDER
FR2517753A1 (en) COMPRESSOR STARTING REGULATION EQUIPMENT
FR2479399A1 (en) PNEUMATICALLY ASSISTED RESTRAINT VALVE
FR2481371A1 (en) HOT RESET VALVE FOR MEMBRANE CARBURETOR
FR2496178A1 (en) INTAKE DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
EP0599708B1 (en) Device for controlling the clutch disengagement on stopping of an automatic transmission
FR2646225A1 (en) Device for lubricating the bearings of a turbo compressor
FR3037999A3 (en) AUTOMOTIVE MOTOR OIL PRESSURE OPTIMIZATION DEVICE EQUIPPED WITH STOP / START
FR2976621A1 (en) Supply system for supplying oil to oil nozzle of e.g. diesel engine, that is utilized in car, has locking mechanism preventing or allowing ordering of position of valve by control device according to upstream oil temperature of valve
FR2504188A1 (en) HYDRAULIC DEVICE FOR THE OPERATION OF GAS CIRCULATION VALVES
FR2627549A1 (en) PUMPING APPARATUS FOR DISCHARGING LIQUID
FR2625263A1 (en) FUEL SUPPLY SYSTEM
FR2522729A1 (en) PNEUMATIC CONTROL DEVICE FOR THE AIR FLAP OF A CARBURETOR FOR AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2708313A1 (en) Fuel injection pump for an engine.
FR2735178A1 (en) Variable inlet and outlet valve control for internal combustion engine
EP0230822A1 (en) Flow regulating distribution circuit
FR2491998A1 (en) SPEED CONTROL DEVICE FOR AN ENGINE
BE340827A (en)