BE515153A - - Google Patents

Info

Publication number
BE515153A
BE515153A BE515153DA BE515153A BE 515153 A BE515153 A BE 515153A BE 515153D A BE515153D A BE 515153DA BE 515153 A BE515153 A BE 515153A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
locking latch
shaft
roller arm
disc
cam disc
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE515153A publication Critical patent/BE515153A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D59/00Equipment for binding harvested produce

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Binders And Loading Units For Sheaves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF DE DECLENCHEMENT DU MECANISME DE LIAGE, EN PARTICULIER POUR DES 
MOISSONNEUSES-LIEUSES, 
L'invention est relative à un dispositif de déclenchement du mé- canisme de   liage,@  en particulier de.   moissonneuses-lieuses,   dans lequel le dispositif d'arrêt, sous   1-'action   la.gerbe qui se forme, actionne le mécanis-   me de liage par l'intermédiaire d'une tige, et est libérée après l'opération de liage par l'intermédiaire d'un disquet-came pour rejeter la gerbe. Le but   de -l'invention consiste en une simplification de la construction   et .une   baisse de.prix de ce dispositif, et par conséquent, du dispositif de liage complet. 



   Il est connu que la commande de l'arbre à manivelle à aiguille et du disque à came servant à la manoeuvre du dispositif   d'arrêt,   dérive de-'   l'arbre.   d'empaquetage. Dans ce but, un mécanisme double   coûteux     d'engrenage' '     coniques;

  ,,.ainsi   qu'un mécanisme'de déclenchement compliqué   -sont   nécessaires, parce que, d'une part, l'arbre d'empaquetage et l'arbre à aiguille sont écar- tés l'un de l'autre dans   l'espace,   et que, d'autre part, le premier tourne trois fois plus vite que le dernier.. 'D'accouplement entre l'arbre à   manivelle   à aiguille et   l'arbre.d'empaquetage   est disposé sur l'arbre d'empaquetage) dans les constructionsconnues et, par   conséquent,     il   tourne également à un nombre .de tours triple. 



   L'invention consiste-par contre essentiellement en ce, que le bras à galet commandé par le disque à came, servant à libérer le dispositif   d'arrêt,   et le- verrou de blocage qui déclanche la commande du .mécanisme de liage, sont réunis dans l'espace. De cette manière, il est posible, de supprimer le méca- nisme à engrenages coniques mentionné au début et la tige de blocage néces-   saire     jusqu'à,,  présent entre l'arbre à aiguille et l'arbre d'empaquetage, parce que, à présent, ils s'accouplent sur une distance   réduire   au   minimum.   Il en résulte'une simplification de construction et une baisse de prix de l'ensemble du   disppsitif   de liage. En outre, on évite, dans une grande mesure, des sour- ces de troubles. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Dans ce cas, la construction plus détaillée et la disposition du dispositif de déclanchement ne sont   pas liés   à une construction déterminée'. 



  Le bras à galet est toutefois de préférence monté des manière à pouvoir tour- ner mécaniquement sur le verrou de blocage. On aboutit ainsi à ce que le ver- rou de blocage ne soit déclenché qu'après application d'une   certaine   pression sur le dispositif d'arrêt. La liaison mécanique entre le bras à galet et le verrou de blocage s'obtient de préférence au moyen d'un ressort à tension réglable. En outre, la mobilité du bras à galet par rapport au verrou de blo- cage est limitée par une butée réglable, par exemple une vis. Ceci offre l' avantage qu'on peut régler le verrou de blocage de manière qu'il se déclenche encore tout juste, pour éviter   dE?   grandes trajectoires d'accouplement du dis- positif d'arrêt jusqu'au début du déclenchement. 



   L'invention prévoit en outre de renfermer dans un logement de mécanisme commun le disque à came et le disque d' entraînement devant être   dé-   clenché par le verrou de blocage, ainsi que la cloche d'accouplement trans- mettant la commande du mécanisme de liage, et ainsi de les monter de préfé- . renée sur un arbre commun, par exemple l'arbre à aiguille et ensuite de les faire tourner de préférence au même nombre de tours. Ces mesures offrent 1' avantage d'une construction mieux disposée et d'une diminution de poids; elle facilite en outre l'entretien et diminue la consommation d'huile. On réalise une simplification de construction supplémentaire si on réunit en une pièce de construction   unique   le disque à came et le disque d'entraînement. 



   Des particularités de l'invention ressortent de la description qui suit et du dessin, qui donne un exemple de réalisation de l'objetde l'invention. 



   La figure 1 est une coupe longitudinale à travers le logement du dispositif de déclenchement, celui-ci étant représenté en élévation . 



   La figure 2 représente de même une coupe à travers le logement suivant la ligne 1-1 de la figure   1.   



   Le dispositif de déclenchement porte un dispositif d'arrêt 1, pouvant glisser sur le bras de support 2, et pouvant être fixé en   différen-   tes positions. Au bras de support 2 est lié de façon rigide un levier à deux bras 3 monté en même temps que le bras de support sur le   pivot-4. A   l'extré- mité libre du levier 3 est raccordée sur pivot une tige 5 qui, de son côté, est articulée à un bras oscillant 6 disposé sur l'arbre de manière à ne pas être entraîné par lui. L'arbre 7 porte également sans qu'il soit   entraînés   par lui le verrou de blocage 8 qui agit derrière l'entraîneur 10 articulé sur le disque 9.

   Le disque entraineur 9 est monté sans être entraîné' par lui sur l'arbre de commande à aiguille ll, de même également que le disque à came 12 réuni au disque entraîneur 9 en une pièce'de construction   unique.   A l'arbre 11 est fixé de manière à pouvoir tourner, la cloche   d'accouplement' . '   -13 qui reçoit sa commande par la roue dentée 14. Sur le disque à came 12 tourne le bras à galet 15 muni du galet 16. Le   bras 9.   galet 15 est à son tour raccordé par pivot au verrou de blocage 8 au moyen d'un axe 17 et il est re- lié mécaniquement au verrou de blocage 8 par le ressort réglable 18 et la vis à oeillet   19. A   l'aide de l'écrou 20, on peut régler la tension du res- sort 18.

   La mobilité entre le verrou de blocage 8 est le bras à galet 15 est limitée ou respectivement réglée par la vis 21 de butée. Les pièces de construction 7 à 21 sont renfermées dans le logement 22 de   fagon   étanche à l'huile et aux poussières. 



   Le fonctionnement du dispositif de déclenchement est le suivant : La gerbe 23 qui se forme appuie sous l'action des empaqueteurs qui., pour raison de simplicité, ne sont pas représentés sur le dessin,   sur*le   disposi- tif d'arrêt 1 et le fait tourner au moyen du levier 2 autour du pivot 4   ;le   quand la pression nécessaire au déclenchement du mécanisme de liage est atteinte. Ce mouvement se transmet par la tige 5 et le levier,,6 à   l'arbre 7 '   qui, de son côté, dégage le verrou de blocage de l'entraîneur 10. De ce fait, le mécanisme de liage est mis en marche.

   Quand l'entraîneur 10 est libéré, il pénètre de façon connue en soi dans la cloche d'accouplement 13 et est-   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 entraîné en même temps que le disque   entraineur   9 dans la direction de la flèche représentée sur la figure 1. En même temps que le disque entraineur 
9, l'arbre 11 de commande à aiguille et le disque à came 12 tournent mécani- quement dans le même sens.

   Aussitôt qu'alors le galet 16 a atteint la voie 
24 du disque à came, le bras à galet 15 peut tourner sous la pression de la gerbe 23 autour de l'arbre 7, qui tourne mécaniquement de façon correspondan- te et fait tourner le levier 6 dans le sens de la flèche   indiquée.   Ce mouve- ment étant occasionné par le dispositif d'arrêt 1 par l'intermédiaire de la gerbe 23, ce dispositif d'arrêt se soulève autour de son pivot 4 de façon correspondante de sorte que la gerbe 23 peut être rejetée. Peu avant que 1' entraineur 10 ne revienne au voisinage du verrou de blocage 8, le bras   à   galet 15 est mécaniquement ramené en arrière par la voie de came 24 et le verrou d'arrêt 8 retient de nouveau l'entraîneur 10 et termine l'opération de liage. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Dispositif de déclenchement du mécanisme de liage; en parti- culier de moissonneuses lieuses, dans lequel le dispositif d'arrêt manoeuvre le mécanisme de liage au moyen d'une tige sous l'influence de la gerbe qui se forme, et est libéré après l'opération de liage par l'intermédiaire d'un disque à came pour rejeter la gerbe, caractérisé en ce que le bras   à   galet (15) servant à libérer le dispositif d'arrêt (1) et commandé par le disque à came (12), et le verrou (8) de blocage qui déclenche la commande du méca- nisme de liage, sont réunis dans l'espace.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  BINDING MECHANISM RELEASE DEVICE, IN PARTICULAR FOR
HARVESTERS,
The invention relates to a device for triggering the binding mechanism, in particular. harvester-binders, in which the stopping device, under the action of the forming binder, activates the binding mechanism by means of a rod, and is released after the binding operation by the intermediary of a diskette-cam to reject the sheaf. The aim of the invention is to simplify the construction and to reduce the price of this device, and therefore of the complete binding device.



   It is known that the control of the needle crank shaft and of the cam disc serving to operate the stop device derives from the shaft. packaging. For this purpose, an expensive double bevel gear mechanism;

  ,,. as well as a complicated trigger mechanism -are necessary, because, on the one hand, the packing shaft and the needle shaft are spaced apart from each other in the space, and that, on the other hand, the first rotates three times faster than the last .. 'Coupling between the needle crank shaft and the packing shaft. is arranged on the shaft. packaging) in the known constructions and, therefore, it also runs at a triple number of turns.



   On the other hand, the invention consists essentially in that the roller arm controlled by the cam disc, serving to release the stop device, and the locking latch which releases the control of the binding mechanism, are combined. in the space. In this way, it is possible to do away with the bevel gear mechanism mentioned at the beginning and the locking rod necessary so far between the needle shaft and the packing shaft, because , now they mate over a minimum distance. This results in a simplification of construction and a reduction in the price of the entire binding device. In addition, sources of trouble are to a large extent avoided.



    @

 <Desc / Clms Page number 2>

 
In this case, the more detailed construction and the arrangement of the release device are not linked to a specific construction '.



  The roller arm, however, is preferably mounted so that it can be mechanically rotated on the locking latch. This results in the blocking lock being released only after application of a certain pressure on the stop device. The mechanical connection between the roller arm and the locking latch is preferably obtained by means of an adjustable tension spring. In addition, the mobility of the roller arm relative to the locking latch is limited by an adjustable stop, for example a screw. This offers the advantage that the blocking lock can be adjusted so that it still just clicks, to avoid dE? long coupling paths from the stop device to the start of the trip.



   The invention further provides for enclosing in a common mechanism housing the cam disc and the drive disc to be released by the locking latch, as well as the coupling bell transmitting control of the locking mechanism. binding, and so to mount them preferably. reborn on a common shaft, for example the needle shaft and then to rotate them preferably at the same number of revolutions. These measures offer the advantage of a more arranged construction and a reduction in weight; it also facilitates maintenance and reduces oil consumption. A further constructional simplification is achieved by uniting the cam disc and the drive disc into a single construction part.



   Features of the invention emerge from the following description and from the drawing, which gives an embodiment of the object of the invention.



   Figure 1 is a longitudinal section through the housing of the trigger device, the latter being shown in elevation.



   Figure 2 also shows a section through the housing along line 1-1 of Figure 1.



   The trigger device carries a stop device 1, which can slide on the support arm 2, and which can be fixed in different positions. To the support arm 2 is rigidly linked a lever with two arms 3 mounted at the same time as the support arm on the pivot-4. At the free end of the lever 3 is pivotally connected a rod 5 which, for its part, is articulated to an oscillating arm 6 arranged on the shaft so as not to be driven by it. The shaft 7 also carries, without being driven by it, the locking latch 8 which acts behind the driver 10 articulated on the disc 9.

   The drive disc 9 is mounted without being driven by it on the needle drive shaft 11, as is also the cam disc 12 joined to the drive disc 9 in a single piece of construction. To the shaft 11 is fixed so as to be able to turn, the coupling bell '. '-13 which receives its command by the toothed wheel 14. On the cam disc 12 rotates the roller arm 15 provided with the roller 16. The arm 9. roller 15 is in turn connected by a pivot to the locking latch 8 by means a pin 17 and it is mechanically connected to the locking latch 8 by the adjustable spring 18 and the eyelet screw 19. Using the nut 20, the tension of the spring 18 can be adjusted.

   The mobility between the locking latch 8 and the roller arm 15 is limited or respectively regulated by the stop screw 21. The construction parts 7 to 21 are enclosed in the housing 22 in an oil and dust tight manner.



   The operation of the triggering device is as follows: The shower 23 which forms bears under the action of the packers which, for simplicity, are not shown in the drawing, on * the stop device 1 and it rotates by means of the lever 2 around the pivot 4; the when the pressure required to trigger the binding mechanism is reached. This movement is transmitted by the rod 5 and the lever ,, 6 to the shaft 7 'which, for its part, releases the locking bolt of the driver 10. As a result, the binding mechanism is started.

   When the driver 10 is released, it enters in a manner known per se into the coupling bell 13 and is- @

 <Desc / Clms Page number 3>

 driven at the same time as the driving disc 9 in the direction of the arrow shown in FIG. 1. At the same time as the driving disc
9, the needle drive shaft 11 and the cam disc 12 rotate mechanically in the same direction.

   As soon as roller 16 has reached the track
24 of the cam disc, the roller arm 15 can rotate under the pressure of the shower 23 around the shaft 7, which turns mechanically in a corresponding manner and turns the lever 6 in the direction of the arrow indicated. This movement being caused by the stopping device 1 via the spray 23, this stopping device is raised around its pivot 4 in a corresponding manner so that the spray 23 can be rejected. Shortly before the driver 10 returns to the vicinity of the blocking latch 8, the roller arm 15 is mechanically brought back by the cam track 24 and the stop latch 8 again retains the driver 10 and completes the operation. binding operation.



   CLAIMS.



   1.- Device for triggering the binding mechanism; in particular of harvester binders, in which the stop device operates the binding mechanism by means of a rod under the influence of the sheaf which forms, and is released after the binding operation via of a cam disc for rejecting the sheaf, characterized in that the roller arm (15) serving to release the stop device (1) and controlled by the cam disc (12), and the latch (8) locking mechanism which triggers the binding mechanism, are united in space.


    

Claims (1)

2.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le bras à galet (15) est monté de manière à pouvoir tourner mécaniquement sur le verrou de blocage (8). 2.- Device according to claim 1, characterized in that the roller arm (15) is mounted so as to be able to turn mechanically on the locking latch (8). 3. - Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la liaison mécanique entre le bras à galet (15) et le verrou de blocage (8) s'effectue par l'intermédiaire d'un ressort (18) à tension ré- glable. 3. - Device according to claims 1 and 2, characterized in that the mechanical connection between the roller arm (15) and the locking latch (8) is effected by means of a spring (18) to tension adjustable. 4.- Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la mobilité du bras à galet (15) par rapport au verrou de blocage (8) est limitée par une butée réglable, par exemple par une vis (21). 4.- Device according to claims 1 to 3, characterized in that the mobility of the roller arm (15) relative to the locking latch (8) is limited by an adjustable stop, for example by a screw (21). 5. - Dispositif suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le disque à came (12) et le disque entraineur (9) à déclencher par le verrou de blocage (8), ainsi que la cloche d'accouplement (13) trans- mettant la commande du mécanisme de liage, sont logés dans un carter commun (22) et sont montés de préférence sur un arbre commun, par exemple l'arbre (11) de commande à aiguille, et tournent de préférence à la même vitesse. 5. - Device according to claims 1 to 4, characterized in that the cam disc (12) and the drive disc (9) to be triggered by the locking latch (8), as well as the coupling bell (13) transmitting control of the tying mechanism, are housed in a common housing (22) and are preferably mounted on a common shaft, for example the needle drive shaft (11), and preferably rotate at the same speed . 6.- Dispositif suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le disque à came (12) et le disque entraîneur (9) sont réunis en une pièce de construction unique. en annexe 1 dessin. 6.- Device according to claim 5, characterized in that the cam disc (12) and the drive disc (9) are joined in a single construction part. in appendix 1 drawing.
BE515153D BE515153A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE515153A true BE515153A (en)

Family

ID=152754

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE515153D BE515153A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE515153A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0445841B1 (en) Motorcycle with frontwheeldrive and steering with torque-rod
FR2812612A1 (en) Bicycle motorized front derailleur gear comprises fork unit for shifting chain and electric motor which controls activating arm through gearing
EP0593371A1 (en) Operating mechanism for a switch with three positions
EP1476886B1 (en) Spring-driven mechanism for a rectilinear displacement circuit breaker
FR2564220A1 (en) CONTROL DEVICE, IN PARTICULAR CLUTCH CONTROL DEVICE FOR MOTOR VEHICLES
FR2465637A1 (en) TRANSMISSION DEVICE FOR MOTOR CYCLES HAVING MAIN TRANSMISSION AND SECONDARY TRANSMISSION
EP0438364B1 (en) Driving device to rotate the barrier arm of a movable barrier
EP0090120A1 (en) Binding device by means of two twines for rotobalers
FR2494196A1 (en) REMOTE CONTROL MIRROR FOR MOTOR VEHICLE
BE515153A (en)
FR2611549A3 (en) Self-powered motorised shears
EP0604330B1 (en) Modular circuit breaker attached to a remote control unit
EP0717920B1 (en) Riding machine with driven wheels such as lawn- or brushmower
FR2682131A1 (en) DEVICE FOR IMMOBILIZING THE LOADING POSITION OF A LAUNDRY DRUM LOADED FROM ABOVE.
EP0137882B1 (en) Wrapping mechanism for a roto baler
EP1130610A1 (en) Device for operating mechanism of an electrical apparatus and operating mechanism with such a device
EP0057122B1 (en) Binding device for rotobalers
FR2552823A1 (en) Starter for internal combustion engine
BE1004440A3 (en) PRESS FOR FORMATION OF ROUND BALES graff AGRICULTURAL.
FR2546476A1 (en) LANDING DEVICE FOR AIRCRAFT STRUCTURE
FR2476862A1 (en) FILM TRANSPORT SYSTEM
EP1117111A1 (en) Actuating mechanism of a contact element of an electrical switch with an articulated parallelogram
FR2717408A1 (en) Rod-type bending machine for forming edge folds in metal sheet
EP0059815B1 (en) Binding-twine controlling device for a round-baling press
CH357852A (en) Servo-control device of a winch