BE506672A - - Google Patents

Info

Publication number
BE506672A
BE506672A BE506672DA BE506672A BE 506672 A BE506672 A BE 506672A BE 506672D A BE506672D A BE 506672DA BE 506672 A BE506672 A BE 506672A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gas
valve
flame
cabinet according
adjustment
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE506672A publication Critical patent/BE506672A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH OR ROCK DRILLING; MINING
    • E21FSAFETY DEVICES, TRANSPORT, FILLING-UP, RESCUE, VENTILATION, OR DRAINING IN OR OF MINES OR TUNNELS
    • E21F13/00Transport specially adapted to underground conditions
    • E21F13/06Transport of mined material at or adjacent to the working face
    • E21F13/061Chutes and braking conveyors for average and steep slopes, adapted for mining purposes
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25BREFRIGERATION MACHINES, PLANTS OR SYSTEMS; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS
    • F25B49/00Arrangement or mounting of control or safety devices
    • F25B49/04Arrangement or mounting of control or safety devices for sorption type machines, plants or systems

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Feeding And Controlling Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  ARMOIRE -  ,FRIGORIFIQUE   PAR:  ABSORPTION?  , AU GAZ,SPECIALEMENT  POUR '    LES   'BESOINS MENAGERS. 



   L'invention est relative à une armoire frigorifique par absorp- tion, spécialement pour les besoins ménagers avec un brûleur à gaz de con- sommation relativement petite et avec une soupape régulatrice du débit de gaz. 



   Cette soupape permet le réglage de la puissance du brûleur et, par conséquente la température réfrigérante dans l'armoire frigorifique. 



   Les installations connues de ce genre.possèdent un régulateur de la pression du gaz assurant une pression constante pour la   flamme.   On n'a, donc pas considéré ici les variations éventuelles du pouvoir calorifique. 



   Ensuite on a pu constater que dans les armoires frigorifiques connues les variations indésirables de la quantité de gaz consommée ne peuvent pas être évitées, les dites quantités étant tellement petites que la construction nor- male des régulateurs de la pression de gaz ne peut convenir. Ceci est désa- vantageux spécialement dans le cas où des gaz de chauffage, tels que le pro- pane et le butane doivent être utilisés. Le réglage de la quantité ne se ré- vèle pas pratique en raison du fait que la pression de gaz utilisée est très faible, vu les quantités réduites de gaz   consommé.   



   L'objet de l'invention est d'assurer un réglage précis même dans le cas d'emploi de petites quantités de gaz. 



   Ce problème est résolu de façon telle;, que l'énergie libérée lors de la consommation du courant de gaz à régler, est utilisée pour le réglage envisagé. 



   Cette énergie'est considérablement plus grande, que celle de la pression statique ou de débit de la quantité de gaz relativement réduite, et elle peut être utilisée pour actionner des soupapes, qui   conviennent   au but mentionné. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'armature de gaz doit comporter pour cette raison suivant l'in- vention un élément sensible approprié et actionné par la chaleur de la   flam-   me, lequel est raccordé, dans le. but du maintien à un niveau uniforme et cons- tant du chauffage de cet organe et, par conséquent, du groupe réfrigérant, avec la soupape de réglage. Une quantité excessive de gaz produit un chauf- fage plus intensif de l'élément sensible et provoque le réglage de la soupa- pe en étranglant progressivement la quantité de gaz. De cette façon l'inten- sité du chauffage décroit de façon que la soupape s'ajuste sur la valeur de passage prédéterminée. 



   Un dispositif, qui, par le chauffage intensif d'une lame bimé- tallique, étrangle l'amenée de gaz vers la flamme de gaz chauffante, est connu en soi. Il convient, cependant, dans ce système d'éviter la surchauffe et, par conséquent, une perte prématurée de l'élasticité de la lame bimétalli- que. 



   Le dispositif suivant l'invention règle la quantité de chaleur apportée à l'élément sensible. Pour le 'fonctionnement d'une armoire frigori- fique cette quantité de chaleur doit pouvoir être réglée et être ajustée à une valeur déterminée, si l'on désire obtenir différents paliers de réfrigé- ration. 



   Un autre détail de l'invention est que l'afflux de la chaleur pro- duite par la flamme, vers l'élément sensible à la chaleur, doit être contrô- lable. Dans ce but, on peut protéger plus ou moins l'élément mobile contre la flamme ou faire varier à volonté la distance qui les sépare. Au réglage de la distance ou de la protection correspond le réglage de la puissance calo- rifique ou bien frigorifique.- 
En partant du dispositif, dans lequel la distance varie, la cons- truction semble la plus efficace, quand le brûleur et l'élément sensible à la chaleur sont supportés par le corps de la soupape de réglage et dans le- quel cet élément est placé de façon à pouvoir être déplacé. 



   Le déplacement de l'élément sensible par rapport à la flamme et au corps de soupape peut parfois causer des difficultés par le passage de la tige de commande de la soupape et son étanchéité. Pour cette raison un nouveau système donne dans ce cas une solution d'une simplicité surprenante puisque la quantité de gaz est très petite et parce qu'elle circule à travers les tuyaux les plus étroits, le brûleur à gaz est, suivant l'invention, dispo- sé sur un tuyau élastique et celui-ci est déplacé par rapport à l'élément sen- sible et fixe de l'organe de commande. On peut aussi bien supporter le brûleur de façon fixe et l'élément sensible avec la soupape de réglage de façon élas- tique. Dans ce dernier cas, une pièce centrale du tuyau doit être élastique. 



  Le premier système a l'avantage vis-à-vis de l'autre, que seul l'extrémité du tuyau de gaz doit être élastique. Le déplacement du brûleur n'est que de quelques millimètres, de façon que la déformation élastique peut être admi- se et que cette méthode de réglage est, de toute façon, de fonctionnement sûr. 



   L'invention s'occupe ensuite du problème de construire le régu- lateur de chaleur décrit avec ses organes de commande et complémentaires de façon à obtenir un dispositif spécialement approprié aux armoires frigorifi- ques. Les armoires frigorifiques à gaz connues comportent une manette pour le robinet à gaz contrôlant la circulation'du gaz, une autre manette pour le réglage de la température désirée et enfin une manette pour l'allumage. L'in- vention a pour objet de réunir tous ces organes de commande, c'est-à-dire, de réaliser une installation commandée par une seule manette. 



   Il est nécessaire de prévoir un organe d'arrêt dans la tuyauterie de gaz, qui ne peut être utilisé que pour les positions "ouvert" - "fermé", comme expliqué plus haut. Le réglage à volonté de la puissance frigorifique ne peut, cependant, s'effectuer que par la commande de la quantité de cha- leur entre la flamme de gaz et l'élément sensible. Si l'on donne à la manette de l'organe d'arrêt une course de réglage avec les allures "fermé" (0) - "ou-- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 vert" (I)."modéré" (II) et si l'on laisse la circulation de gaz inchan- gée entre "ouvert" et   "modéré"-dans   le passage de l'organe d'arrêt, on peut effectuer aussi bien le réglage du gaz que la commande de la puissance calo- rifique au moyen d'une seule manette.

   Dans ce but l'organe d'arrêt est accou- plé dans la course de réglage de "ouvert" - "modéré" avec l'organe de comman- de, .dont la course totale de réglage coïncide avec la'partie de la course de l'organe d'arrêt "ouvert" -   "modéré".   



   L'armoire frigorifique est donc commandé d'une manière identi- que et usuelle que la manette d'une flamme d'un réchaud à gaz. En effet, dans ce cas, le gaz n'est pas étranglé lorsque lé réglage "ouvert" est dépassé, mais l'importance de la valeur nominale du régulateur de la quantité de cha- leur. est modifiée. La plupart des armoires frigorifiques possèdent un ré- glage automatique de la puissance frigorifique dépendant de la température frigorifique désirée. Ce but est atteint par l'emploi d'un-indicateur de me- sure de la température frigorifique avec valeur nominale réglable.

   La   comman-   de prescrite par une seule manette pour le réglage de la puissance frigorifi- que peut être étendue pour obtenir un réglage de la température frigorifique constante, si le dispositif réglable pour la valeur nominale est raccordé avec l'organe d'arrêt de la façon décrite plus haut. 



   Si dans ce cas la manette de commande dépasse l'allure "ouvert" vers   "modéré",   et que de cette façon la circulation de gaz est étranglée, le dispositif réglable de l'indicateur de la valeur de mesure de la température frigorifique est déplacé. De cette façon deux   zônes   de réglage sont commandées par la manette de commande. D'un côté le couple est chauffé par la flamme et, par conséquent, l'intérieur de l'armoire frigorifique est réfrigéré; l'indi- cateur de mesure est influencé par la température de l'armoire et agit, à son tour, sur la flamme. 



   La flamme chauffe ensuite'l'élément sensible, qui commande le flux de gaz vers la flamme dans le but du maintien de l'uniformité de la puissance de la flamme. Cette seconde   zône   de réglage est.intercalée dans la première à savoir de façon telle que la flamme fait partie des deux   zônes   de réglage et que la valeur nominale ,de la deuxième   zône   est commandée par la première. Pour effectuer ce réglage combiné d'une façon sûre et exacte, l' élément usuel sensible à la chaleur c'est-à-dire la lame bimétallique, ne semble pas être utilisable. Les lames bimétalliques ont une tendance à modi- fier leur forme et leur course sous des-températures élevées et après quelque temps d'utilisation.

   C'est, cependant, l'objet de l'invention de construire un dispositif, par lequel après: des dizaines d'années des valeurs exactement reproductibles sont maintenues par l'élément sensible en fonction de la quan- tité de chaleur à laquelle il est soumis. Dans ce but il est efficace, que l'élément sensible ne soit influencé qu'indirectement   (pa:radiation   ou con- vection) par la flamme, le chauffage de l'organe de course reste dans ce cas dans des limites moyennes. 



   Une idée ultérieure complétant, l'invention est la proposition d'utiliser dans le régulateur combiné décrit, comme élément sensible à la chaleur, une barre de dilatation connue en soi; efficacement sous forme d' un tube en matière ayant un haut coefficient de dilatation thermique (p.e. laiton) et d'une barre ayant un moindre coefficient de dilatation thermique disposé à l'intérieur de ce tube (p.e. porcelaine ou quartz). Les courses de telles barres sont négligeablement petites et ne représentent que des centièmes des courses des lames bimétalliques, mais puisque la quantité de gaz à régler est aussi très petite, ces courses réduites suffisent pour la commande complète de la soupape. 



   L'armature de gaz de l'armoire frigorifique doit ensuite satis- faire à l'exigence, qu'elle obture automatiquement l'alimentation du gaz, si la flamme s'éteint pour une raison ou une autre, en circuit ouvert (c'est-à- dire, elle doit être munie d'une sûreté d'allumage). Dans les armoires frigo- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 rifiques connues on a installé dans ce but dans le circuit du gaz une soupa- pe d'arrêt, commandée par une lame bimétallique chauffée par la flamme du brûleur.

   Suivant l'invention la soupape controlant le débit de gaz est cons- truite comme soupape à double siège avec'des sièges opposés, à travers lesquels le passage de gaz est étranglé-dans un sens de la course de la soupape, sens qui correspond au maintient constant du chauffage,   et-.est   fermé dans l'autre sens de cette course lorsque l'élément sensible atteint la température am- biante, c'est-à-dire dès que la température de l'élément sensible dépasse un minimum. L'élément sensible sert de cette fagon non seulement comme organe de réglage, mais aussi comme sûreté d'allumage. 



   Un passage de gaz n'est donc possible que si l'élément sensible est chauffé. Pour mettre l'appareil en service, l'organe de course doit être porté de la température ambiante à la température d'opération. Dans ce but on installe un second brûleur à côté de cet élément,qui le chauffe également. 



  Les circuits de gaz vers le premier et le second brûleur doivent être accou- plés. On ouvre également par l'organe d'arrêt le second circuit de gaz, con- tourne la soupape de réglage et la sûreté d'allumage et on exécute l'organe d'arrêt de façon telle que l'alimentation vers le second brûleur n'est ouver- te que dans une de ses positions, c'est-à-dire au début de l'ouverture vers le premier brûleur. Cette position repérée comme "position d'allumage" ne doit être utilisée qu'à la mise en service pendant un temps très court, ensuite 1.'organe d'arrêt est tourné davantage vers la position   "ouvert".   Pendant ce mouvement, le second brûleur s'éteint et la première flamme allumée entretemps, continue à brûler, cette flamme peut être maintenue relativement petite. 



   Pour éviter que, lors d'une interruption du réglage de l'organe d'arrêt, celui-ci reste accidentellement dans l'allure "allumage" et.que la seconde flamme continue à brûler à côté de la première, on peut adjoindre à l'organe d'arrêt un dispositif auxiliaire, par lequel la position d'allumage ne peut être atteinte que par la mise en prise d'un ressort d'arrêt, qui lors du relachement déplace l'organe d'arrêt de la position d'allumage vers la position de service. 



   De cette fagon tous les mouvements de commande, savoir : Ouvrir et fermer le passage de gaz, mettre en service la sûreté d'allumage, ajuster une température frigorifique constante, peuvent donc être exécutée par une seule manette. Lés flammes du second brûleur peuvent être allumées par un fil d'allumage électrique, dont l'interrupteur est accouplé avec l'organe d'arrêt et fermé pendant l'ouverture de la seconde alimentation de gaz. 



   La forme d'exécution la plus efficace et le .principe d'applica- tion suivant l'invention sont représentés aux dessins annexés dans lequel 
La figure 1 représente schématiquement la construction d'une ar- moire frigorifique par absorption du type usuel. Dans un tuyau de circula- tion 1 on a intercalé consécutivement un réchaud 2, un vaporisateur 3 et un évaporateur   4,   qui est disposé dans la chambre froide 5 de l'armoire frigori- fique. Sous le réchaud se trouve un brûleur à gaz 6, qui est alimenté par un tuyau à gaz 7.

   Dans ce tuyau à gaz sont installés un régulateur de pression. de gaz 8 et une soupape de gaz 9; ensuite derrière le régulateur de pression se trouve une soupape de refoulement 10, dont le corps 11 est réglé par un thermostat, dont le plongeur 12 est disposé dans la chambre froide et dont la valeur nominale est réglée par la manette 13. Pour que le dispositif soit indépendant des variations de pression, la pression du gaz doit être mainte- nue constante avant l'étranglement 11 par le régulateur de gaz 8. 



   Le réglage de la pression est, suivant l'invention remplacé par un réglage de la quantité de chaleur. Son action est représentée à la figure 2, dans laquelle le corps 14 d'une soupape de réglage du gaz supporte le corps de soupape d'étranglement 15, le brûleur 16 et le tuyau d'alimentation de gaz 17. En outre on a adjoint à ce corps l'extrémité d'une lame bimétallique cour- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 bée en forme d'U 18, qui s'étend dans la même direction que la flamme de gaz 16a du brûleur 16, de façon telle que l'extrémité libre mobile 18a de la lame 18 soit raccordée avec la tige 15a de la soupape d'étranglement 15. Si le gaz s'échappe   en'   16, on obtiendra après l'allumage de ce gaz une flamme, qui brûle tellement près de'la lame que celle-ci est fortement chauffée. 



  Par ce chauffage ladite lame, convenablement.courbée 18 se déformera au point que son extrémité libre 18a se déplacera vers le corps de la soupape   14.   



   Si le corps de la soupape d'étranglement 15 est conçu de façon que lors de ce mouvement de la lame bimétallique le diamètre intermédiaire de la soupape diminue, un étranglement dans la soupape, et, par conséquent, une diminution de la flamme est obtenu par le chauffage de la lame bimétal- lique. Lors d'un fort étranglement, la flamme devient tellement petite, que le processus s'accomplit en sens inverse. De cette façon on obtient une si- tuation d'équilibre. 



   En plus le dispositif représenté dans la figure 2 se caractérise par apposition avec un régulateur de pression, en ce que les jeux de réglage décrits plus haut, agissent aùssi s'il y a des modifications des poids et des pouvoirs calorifiques. Pour pouvoir régler cette puissance frigorifique à vo- lonté, l'alimentation de la chaleur de la flamme vers la lame bimétallique est, suivant l'invention, modifiée par le réglage de la flamme. 



   Un tel dispositif est représenté dans la figure 3, dans laquelle, par opposition'avec la disposition suivant la figure 2, l'extrémité fixe de la lame bimétallique 18 est fixée sur l'extrémité mobile 19a d'un ressort 19, qui est indépendant de la température et dont l'autre extrémité est fi- xée à la boîte   14.   Dans le tuyau d'alimentation de ce gaz 17 on a installé un organe d'arrêt 20, auquel on a articulé un levier coudé 20a, dont le bras 20b engage l'extrémité mobile 19a. Lors d'un déplacement dans un certain écart à 20, le bras 20b est déplacé vers la boîte. La lame bimétallique 18 est déplacée et rapprochée de la flamme.

   La hauteur de la flamme restant la même, le dégagement de chaleur   de"la   flamme vers le ressort 18 est plus in- tense ayant pour effet que celui-ci se courbe davantage, étrangle proportion- nellement,plus le diamètre de la soupape et diminue de cette façon la flam- me. 



   Pour éviter les fuites par la soupape, on installe, suivant la figure   4,   les parties mobiles dans une boîte fermée, par une paroi à travers laquelle le courant de chaleur réglable est conduit. La boîte 14 s'écarte en   14a,   pour loger une lame bimétallique courbée en forme d'ellipse 22, dont les deux extrémités fixes sont raccordées de façon à conduire la chaleur avec une plaque 23 fermant la boîte   14a.   Sur la lame bimétallique est fixée la soupape de réglage, par exemple par vissage, la flamme 16a est disposée de façon telle, qu'elle chauffe la plaque 23 et le ressort 22. Le courant de chaleur déterminant le réglage de la hauteur de la flamme, peut aussi être réglé par un diaphragme.

   Le diaphragme est représenté par une tôle résistant à la chaleur avec surface lisse 24set doit influencer plus ou moins l'alimen- tation de chaleur. Un déplacement de ce diaphragme dans le sens de la flèche effectue un agrandissement de la flamme 16a. 



   Une autre façon d'influencer le courant de chaleur est repré- sentée par le dispositif suivant la figure 5. Ici le brûleur 16 est posé sur un tuyau élastique d'alimentation de gaz 17 accouplé à une barre de réglage 25, qui en fonction du mouvement de la manette 26 d'un appareil de réglage 27, est déplacée. Dans ce but on a posé sur l'axe de l'appareil de réglage un disque excentrique 28, dont le bord périphérique appuie contre la barre 25. En outre, l'élément sensible à la,chaleur est construit sous forme de barre de dilatation, qui comporte un tuyau en laiton 29 et une barre en por- celaine 30, et qui est adjoint au corps de soupape 31. 



   Les parties mobiles de la soupape sont placées à l'intérieur d' un corps fermé vers l'extérieur. Par opposition avec l'exécution suivant la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 figure   4,   cet élément sensible à la chaleur présente l'avantage, que le tuy- au 29, qui sert en même temps comme paroi extérieure, est l'organe de dila- tation. Celui-ci est installé de façon fixe dans l'armature, mais la flamme est, par contre, disposée de façon mobile. 



   Les actions de réglage se font ici exactement de la même façon comme déjà décrit. En effet, les courses de la barre de dilatation sont très petites mais puisque les quantités de gaz consommées par le brûleur 16 sont aussi très petites, une telle construction est spécialement appropriée au but poursuivi. 



   Les forces de réglage transmises à une soupape commandée, par une barre de dilatation peuvent être plus grandes, puisque le tuyau 29 fonc- tionne comme un corps rigide. 



   Les figures 5 et 6 représentent le rapport entre la position de la manette 26 et l'allure de la flamme 16a. L'appareil deréglage 27 commande le circuit de gaz. Après une rotation de 90  partant de la position "zéro" de la manette 26, l'appareil de réglage 27 ouvre le circuit de gaz. Lors d' une rotation ultérieure de 90  le circuit de gaz reste ouvert. Par contre, le disque excentrique 28 a des dimensions telles et est posé de fagon telle que lors d'une rotation de l'appareil de réglage de 90  à 180  la barre 25 est déplacée vers la barre de dilatation. La levée du disque 28 est telle, que lors de la position la plus à droite du brûleur, la flamme donne sa plus grande chaleur et lors de la position la plus gauche, sa moindre chaleur. 



  Dans l'écart de réglage de la manette 26 de 90 à 180  une diminution constan- te de la distance 16 à 29 a lieu. Cela veut dire que la manipulation de la manette 26, comme la commande d'une cuisinière à gaz, effectue le réglage de la flamme à l'allure "ouvert" (I) et ensuite jusqu'à l'allure "modéré"   (il),   mais lors duquel, par opposition avec le réglage des quantités de gaz par la manette d'un réchaud, le circuit de gaz n'est pas étranglé, mais intervient directement dans la zone de réglage, à savoir en modifiant la valeur de ré- glage. Ce réglage à la main de la puissance frigorifique doit être effectué par un thermostat dans l'armoire frigorifique complètement automatique, ther- mostat dont la valeur nominale est seulement modifiée à la main.

   Dans le dis- positif suivant la figure 7 on a pour cette raison intercalé un thermostat dont le plongeur 12' est disposé dans la chambre froide d'une armoire frigo- rifique et   dont le   capillaire sort en direction du corps de membrane 31 con- tre lequel un ressort de réglage 32 est appliqué. La tension préalable de ce ressort est réglée à la main au moyen d'une tige 33, qui s'applique contre le disque excentrique 28 comme la barre 25 suivant la figure 5. Le diamètre et la position de ce disque 28 sont exactement les mêmes que dans le dispo- sitif suivant la figure 5, toutefois avec cette différence que la levée inté- grale du disque excentrique 28 est égale au parcours maximum du ressort 32. 



  A la surface portante de 32 à 31 on a disposé un entraîneur 34, qui attaque directement ou au moyen d'une transmission à levier, le tuyau élastique 17'. 



   En rapport avec la tension préalable du ressort 32 se reproduit une course positive ou négative du corps de'membrane 31; ainsi que lors d'une tension préalable donnée de 32 s'effectue une course lors d'une modification dans la température à 12'. Chaque modification de la température dans la cham- bre froide effectue donc un déplacement de l'entraîneur 34 et, par conséquent un déplacement de la flamme. Si la température en 12' dépasse la température désirée, 34 est déplacé vers la droite et par conséquent la flamme est agran- die. La puissance frigorifique augmente et la température en 12' s'abaisse. 



  Le corps de membrane 31 recule aussi loin qu'il est nécessaire pour le ré- glage de la flamme et suivant les exigences de la température prédéterminée en 12' et de la température ambiante. 



   La hauteur absolue de la température qui doit être maintenue cons- tante en 12' est prédéterminée en tournant le disque excentrique 28, c'est- à-dire, l'appareil de réglage 27 et la manette 26 de la façon décrite plus 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 haut. 



   Les thermostats les plus éprouvés dans la pratique exercent des forces relativement grandes sur le corps de membrane 31, respectivement au ressort 32, de sorte qu'il semble plus efficace de ne pas transmettre la tension préalable du ressort directement sur le disque excentrique, mais de fixer une extrémité du ressort à un disque, qui est supporté par une vis, laquelle est logée dans un cadre. Le réglage de la tension préalable du res- sort et, par conséquent de la valeur nominale du thermostat s'effectue alors simplement en tournant la vis. 



   Un dispositif comportant un tel thermostat, est représenté par la figure 8. Puisque, comme dans les constructions décrites plus haut, la pré- déteimination de la valeur nominale doit s'effectuer en tournant la'manette du robinet à gaz, la vis de réglage du thermostat est raccordée avec l'appa- reil de réglageOn obtient de-cette façon une construction relativement sim- ple du régulateur qui comporte'en soi beaucoup d'organes. On doit uniquement faire attention à ce que le raccord entre l'appareil de réglage et la vis de réglage ne soit pas rigide, mais s'effectue dans le genre d'un accouplement à griffes, de façon que l'appareil de réglage puisse se déplacer légèrement et axialement sous la pression de son ressort. 



   La pression sensiblement plus élevée du corps de membrane et du contre-ressort est transmise au moyen de la vis 35 sur le cadre 38, de sorte qu'on ne doit surmonter à l'appareil de réglage 36, que la réaction de frot- tement de la vis 35. L'achèvement de l'armature décrite par une sûreté d'al- lumage est représenté en détail dans la figure 9. La soupape de réglage repré- sentée est en principe la même que celle de la figure 5. Sans aucun doute il y a ici deux sièges de soupape 39 et 40 opposés l'un à l'autre, entre lesquels se meut le plateau de soupape /le L'entrée de gaz s'effectue par le siège de soupape   40   et la sortie de gaz par le siège de soupape 39.

   La distance entre 39 et 40 est telle que l'a levée possible de la soupape est égale   à   la plus grande dilatation longitudinale de la barre de dilatation (29 moins 30); c' est-à-dire, à l'élévation entre la température ambiante la plus haute et la température de service la plus haute de la barre. A la température ambiante la soupape de réglage est fermée par la position du corps sur le siège   40.   



  D'autre part le circuit du gaz est étranglé de façon la plus forte par la poche soupape   41   lors de la température de service la plus haute à 31. On peut, dans ce cas, laisser sans régler l'étranglement le plus réduit., si l' on fait poser le corps 41 sur 39, sans obturation complète, par exemple de ,façon   telle,que   le siège comporte un endroit non étanche. 



   La barre de dilatation,dans sa fonction comme sûreté d'allumage, doit avoir fermé le circuit du gaz dans un écart de température, qui s'étend de la température du local la plus haute,qu'on peut obtenir, jusqu'à la tem- pérature extérieure la plus basse qu'on peut   atteindre.-On   doit donc prédé- terminer les températures du local les plus hautes des pays tropicaux et d'autre part les températures extérieures les plus basses de la   zône   modé- rée, c'est-à-dire, d'un côté environ plus 50  et d'un autre côté moins 20  (on doit.se rendre compte que les armoires frigorifiques se trouvent pendant le transport quelque temps.en plein air, c'est-à-dire, qu'ils sont exposés au gel). A une telle différence de température le tuyau 29 se restreint et presse au moyen de 41 .sur le siège de soupape 40.

   De cette façon il y aurait des déformations, qui gênent la précision des organes. Suivant l'invention on introduit dans le plateau de soupape   41   une .vis   42,   dont la tête 43 pré- sente la forme d'une cuvette pour recrevoiril'extrémité inférieure de la barre 30 et à laquelle on a ajouté une rondelle 44. La vis   42   est maintenue par un écrou 45. 



  La rondelle 44 est relativement forte et en matière élastique. 



  D'une part elle a pour but de rendre étanche la surface de support de la vis. 



  D'autre part elle sert pour le réglage de la position de la soupape. Plus for- tement on tend l'écrou   42,   plus on déplace le plateau de soupape   41   dans la direction du siège de soupape 39. D'autre part la rondelle 44 permet, après 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 la position du plateau   41   et 40 une levée ultérieure de la barre 30, sans dé- former le corps 41 ou endommager le siège 40. 



   Quoique les levées d'un corps de dilatation, comme représenté par la figuré 9, sont extraordinairement petites, et, par conséquent, le ré- glage d'une telle soupape à double siège semble extrêmement difficile, l'a- justage devient relativement simple par l'emploi du disque élastique et d'é- tanchéité 44 et par un support du siège de soupape 40 sur une vis 46 à visser dans le corps 31, puisque les levées les plus petites correspondent à des an- gles de rotation sensibles des vis. 



   Des formes d'exécution, données à titre d'exemple pour la dis- position de l'armature de gaz dans les armoires frigorifiques sont représen- tées dans les figures 10,. Il et 12. 



   La figure 10 représente une armoire frigorifique, au côté arrière de laquelle est disposé le couple frigorifique et dans la partie inférieure de laquelle est installée l'armature de gaz. Le brûleur de gaz se trouve à l'extrémité inférieure du réchaud 2. La manette de commande de gaz 17 se trou- ve à la face avant de la partie inférieure. 'Parallèlement à la barre de rac- cord 48 entre la manette 47 et l'appareil de réglage   49   est installé un tuy- au auxiliaire d'allumage 50, qui s'étend depuis le voisinage direct de la flam- me 51 jusqu'à la face avant du frigidaire. En plus de la tuyère pour la flam- me réglée par la soupape 52 on a adjoint une tuyère d'allumage 53, dont le jet est dirigé dans le tuyau auxiliaire d'allumage en passant par la barre de dilatation 54. 



   Ce complément de l'armature permet un allumage relativement sim- ple de la flamme difficilement accessible au côté arrière du frigidaire. Si l'on met la manette 47 à la position d'allumage, le gaz passe de la tuyère d'allumage 53 dans le tuyau auxiliaire d'allumage 50 et entre, mélangé d'air, par l'orifice 50a à la face avant du frigidaire. Si l'on.allume à cet endroit le gaz, la flamme passe à travers le tuyau 50 et allume le courant de gaz di- rectement à la tuyère 53. La flamme qui se produit chauffe la barre de dila- tation 54, qui actionne la soupape 52, construite comme soupape de sûreté d'allumage et comme soupape de réglage. Puisque dans la position d'allumage de 47, le circuit vers la tuyère d'allumage 53 ainsi que le circuit à travers la soupape 52 est ouvert, la flamme 51 s'allume.

   En tournant davantage la ma- nette 47 le circuit de gaz pour la tuyère d'allumage 53 est obturé et la flam- me d'opération 51 reste allumée. Sa hauteur est maintenant déterminée par le réglage du thermostat. 



   Suivant la figure 11 on a posé dans la flamme 51 un petit corps incandescent 55, par exemple, une masse imprégnée du type des manchons à in- candescence pour gaz. Ce corps est disposé par rapport au tuyau auxiliaire d'allumage 50 de façon telle, qu'il se trouve sur l'axe du tuyau 50 ou qu'il brille fortement d'une autre façon dans le tuyau. Si la surface intérieure de ce tuyau est réfléchissante, le rayonnement de la lumière du corps ra- diant 55 est projeté jusqu'à l'orifice avant 50a, de sorte qu'on peut de l' avant, même si l'on ne peut pas voir directement par le tuyau auxiliaire d' allumage vers la flamme, reconnaître le rayonnement de la lumière et par con- séquent, constater que l'armoire frigorifique est en activité.

   Pour augmenter cet effet on peut aussi disposer devant l'orifice 50a une lentille conver- gente à la façon d'un cataphote, par exemple sur une articulation, qui permet un mouvement latéral lors de l'allumage. 



   Une autre façon de signalisation de l'opération, est représentée dans la construction suivant la figure 12, dans laquelle la perle incandes- cente 55 est située approximativement près de l'arête supérieure de la flam- me 51 et où 1?on a disposé un miroir 56 à l'extrémité supérieure du tuyau 57 chauffé par le brûleur de gaz, qui s'étend jusqu'au bord.supérieur de l'ar- moire frigorifique. Le miroir 56 présente une inclinaison telle, que le ray- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 onnement de la lumière est projeté vers l'avant de l'armoire   frigorifique.   



   REVENDICATIONS 
1) Armoire frigorifique par absorption, au gaz, spécialement pour les besoins ménagers, avec un brûleur à gaz de consommation réduite et avec une soupape régulatrice du débit de gaz, caractérisée en ce qu'un élément sen- sible influencé par la chaleur de la flamme est accouplé avec la soupape de réglage pour maintenir constante le chauffage de l'armoire frigorifique.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  CABINET -, REFRIGERATED BY: ABSORPTION? , GAS, ESPECIALLY FOR '' HOUSEHOLD NEEDS.



   The invention relates to an absorption refrigeration cabinet, especially for household needs, with a relatively small consumption gas burner and with a gas flow regulating valve.



   This valve allows the adjustment of the power of the burner and, consequently, the refrigerant temperature in the refrigeration cabinet.



   The known installations of this kind have a gas pressure regulator ensuring a constant pressure for the flame. The possible variations in calorific value have therefore not been considered here.



   Then it has been found that in known refrigeration cabinets undesirable variations in the quantity of gas consumed cannot be avoided, the said quantities being so small that the normal construction of the gas pressure regulators cannot be suitable. This is especially disadvantageous in the case where heating gases, such as propane and butane are to be used. Adjustment of the quantity is not practical due to the fact that the gas pressure used is very low, in view of the reduced quantities of gas consumed.



   The object of the invention is to ensure precise adjustment even when using small quantities of gas.



   This problem is solved in such a way that the energy released during the consumption of the gas stream to be adjusted is used for the adjustment envisaged.



   This energy is considerably greater than that of the static pressure or flow rate of the relatively small amount of gas, and it can be used to operate valves, which are suitable for the mentioned purpose.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to the invention, the gas armature must therefore comprise a suitable sensitive element actuated by the heat of the flame, which is connected in the. The aim is to maintain a uniform and constant level of heating of this component and, consequently, of the refrigeration unit, with the regulating valve. An excessive amount of gas produces more intensive heating of the sensing element and causes the valve to be adjusted by gradually throttling the amount of gas. In this way the intensity of the heating decreases so that the valve adjusts to the predetermined passage value.



   A device which, by intensively heating a bimetal blade, throttles the supply of gas to the heating gas flame, is known per se. Overheating and therefore premature loss of elasticity of the bimetallic strip should be avoided in this system.



   The device according to the invention regulates the quantity of heat supplied to the sensitive element. For the operation of a refrigerating cabinet this quantity of heat must be capable of being regulated and of being adjusted to a determined value, if it is desired to obtain different stages of refrigeration.



   Another detail of the invention is that the inflow of heat produced by the flame to the heat sensitive element must be controllable. For this purpose, the mobile element can be protected more or less against the flame or the distance which separates them can be varied at will. Setting the distance or the protection corresponds to the setting of the heating or cooling power.
Starting from the device, in which the distance varies, the construction seems to be the most efficient, when the burner and the heat-sensitive element are supported by the body of the regulating valve and in which this element is placed. so that it can be moved.



   The movement of the sensing element relative to the flame and to the valve body can sometimes cause difficulties with the passage of the valve control rod and its sealing. For this reason a new system gives in this case a surprisingly simple solution since the quantity of gas is very small and because it circulates through the narrowest pipes, the gas burner is, according to the invention, arranged on an elastic pipe and the latter is moved relative to the sensitive and fixed element of the control member. It is also possible to support the burner in a fixed manner and the sensitive element with the control valve in an elastic manner. In the latter case, a central part of the pipe must be elastic.



  The first system has the advantage over the other, that only the end of the gas pipe needs to be elastic. The displacement of the burner is only a few millimeters, so that the elastic deformation can be allowed and that this method of adjustment is, in any case, of safe operation.



   The invention then deals with the problem of constructing the described heat regulator with its control and complementary members so as to obtain a device specially suitable for refrigerated cabinets. Known gas refrigeration cabinets include a handle for the gas valve controlling the gas circulation, another handle for setting the desired temperature and finally a handle for ignition. The object of the invention is to bring together all these control members, that is to say, to produce an installation controlled by a single lever.



   It is necessary to provide a shut-off device in the gas piping, which can only be used for the "open" - "closed" positions, as explained above. However, the cooling capacity can only be adjusted as desired by controlling the quantity of heat between the gas flame and the sensitive element. If the stopping device handle is given an adjustment stroke with the gaits "closed" (0) - "or -

 <Desc / Clms Page number 3>

 green "(I)." moderate "(II) and if the gas flow is left unchanged between" open "and" moderate "-in the passage of the shut-off device, it is also possible to perform the gas regulation as well as the control of the heating output by means of a single lever.

   For this purpose the stop member is coupled in the "open" - "moderate" adjusting stroke with the control member, the total adjusting stroke of which coincides with the part of the stroke. of the shut-off device "open" - "moderate".



   The refrigerated cabinet is therefore controlled in the same and usual manner as the handle of a flame on a gas stove. In fact, in this case, the gas is not throttled when the "open" setting is exceeded, but the importance of the nominal value of the regulator of the quantity of heat. is changed. Most refrigerated cabinets have an automatic regulation of the refrigeration capacity depending on the desired refrigeration temperature. This goal is achieved by the use of a refrigeration temperature measurement indicator with adjustable nominal value.

   The control prescribed by a single lever for regulating the refrigeration capacity can be extended to obtain a constant refrigeration temperature regulation, if the device adjustable for the nominal value is connected with the shut-off device of the cooling. way described above.



   If in this case the control handle goes beyond the "open" to "moderate" rate, and in this way the gas flow is restricted, the adjustable device of the indicator of the refrigeration temperature measurement value is moved. . In this way two adjustment zones are controlled by the control handle. On the one hand, the couple is heated by the flame and, consequently, the interior of the refrigerating cabinet is refrigerated; the measuring indicator is influenced by the temperature of the cabinet and in turn acts on the flame.



   The flame then heats the sensing element, which controls the flow of gas to the flame for the purpose of maintaining uniformity of flame power. This second adjustment zone est.intercalé in the first, namely such that the flame is part of the two adjustment zones and that the nominal value of the second zone is controlled by the first. In order to effect this combined adjustment in a safe and exact manner, the usual heat-sensitive element, ie the bimetallic strip, does not appear to be usable. Bimetallic blades have a tendency to change their shape and stroke under high temperatures and after some time of use.

   It is, however, the object of the invention to construct a device, by which after: decades exactly reproducible values are maintained by the sensitive element as a function of the quantity of heat at which it is submitted. For this purpose it is effective if the sensitive element is only indirectly influenced (pa: radiation or convection) by the flame, the heating of the stroke member remains in this case within average limits.



   A further supplementing idea, the invention is the proposal to use in the described combination regulator, as heat sensitive element, an expansion bar known per se; effectively in the form of a tube made of a material having a high coefficient of thermal expansion (eg brass) and a bar having a lower coefficient of thermal expansion arranged inside this tube (eg porcelain or quartz). The strokes of such bars are negligibly small and represent only hundredths of the strokes of the bimetallic blades, but since the quantity of gas to be regulated is also very small, these reduced strokes are sufficient for the complete control of the valve.



   The gas armature of the refrigerating cabinet must then meet the requirement, that it automatically shut off the gas supply, if the flame goes out for some reason, in an open circuit (ie. that is, it must be fitted with an ignition safety device). In the fridge cabinets

 <Desc / Clms Page number 4>

 Specifics known for this purpose, a shut-off valve has been installed in the gas circuit, controlled by a bimetallic blade heated by the flame of the burner.

   According to the invention the valve controlling the gas flow is constructed as a double seat valve with opposing seats, through which the gas passage is throttled - in one direction of the valve stroke, corresponding to the direction of the valve stroke. maintains constant heating, and-. is closed in the other direction of this stroke when the sensitive element reaches room temperature, that is to say as soon as the temperature of the sensitive element exceeds a minimum. In this way, the sensitive element serves not only as a regulating member, but also as an ignition safety device.



   A gas passage is therefore only possible if the sensitive element is heated. To put the device into service, the stroke device must be brought from room temperature to operating temperature. For this purpose a second burner is installed next to this element, which also heats it.



  The gas circuits to the first and second burner must be coupled. The second gas circuit is also opened by the shut-off device, the regulating valve and the ignition safety device bypassed, and the shut-off device is executed in such a way that the supply to the second burner n 'is only open in one of its positions, that is to say at the start of opening towards the first burner. This position marked as "ignition position" should only be used during commissioning for a very short time, then the shut-off device is turned further to the "open" position. During this movement the second burner goes out and the first flame ignited in the meantime continues to burn, this flame can be kept relatively small.



   To prevent, during an interruption of the adjustment of the shut-off device, the latter accidentally remains in the "ignition" stage and the second flame continues to burn next to the first, it is possible to add to the stop member an auxiliary device, by which the ignition position can only be reached by the engagement of a stop spring, which on release moves the stop member from the position d 'ignition towards the service position.



   In this way, all the control movements, namely: Opening and closing the gas passage, activating the ignition safety device, adjusting a constant cooling temperature, can therefore be carried out by a single lever. The flames of the second burner can be ignited by an electric ignition wire, the switch of which is coupled with the shut-off member and closed during the opening of the second gas supply.



   The most effective embodiment and the principle of application according to the invention are shown in the accompanying drawings in which
FIG. 1 schematically shows the construction of an absorption refrigeration cabinet of the usual type. In a circulation pipe 1, a stove 2, a vaporizer 3 and an evaporator 4, which is arranged in the cold room 5 of the refrigeration cabinet, are consecutively interposed. Under the stove is a gas burner 6, which is fed by a gas pipe 7.

   In this gas pipe are installed a pressure regulator. gas 8 and a gas valve 9; then behind the pressure regulator is a discharge valve 10, the body 11 of which is regulated by a thermostat, the plunger 12 of which is placed in the cold chamber and the nominal value of which is regulated by the handle 13. So that the device or independent of pressure variations, the gas pressure must be kept constant before throttling 11 by the gas regulator 8.



   The pressure adjustment is, according to the invention replaced by an adjustment of the amount of heat. Its action is shown in Figure 2, in which the body 14 of a gas regulating valve supports the throttle valve body 15, the burner 16 and the gas supply pipe 17. In addition, there has been added to this body the end of a short bimetallic strip

 <Desc / Clms Page number 5>

 U-shaped gap 18, which extends in the same direction as the gas flame 16a of the burner 16, so that the movable free end 18a of the blade 18 is connected with the rod 15a of the valve d 'throttling 15. If the gas escapes at' 16, after ignition of this gas a flame will be obtained, which burns so close to the blade that the latter is strongly heated.



  By this heating said suitably curved blade 18 will deform to the point that its free end 18a will move towards the body of the valve 14.



   If the body of the throttle valve 15 is designed so that during this movement of the bimetal blade the intermediate diameter of the valve decreases, a throttling in the valve, and therefore a decrease in flame is obtained by heating the bimetallic strip. During a strong constriction, the flame becomes so small that the process is accomplished in the opposite direction. In this way we obtain a situation of equilibrium.



   In addition, the device shown in Figure 2 is characterized by affixing with a pressure regulator, in that the adjustment games described above, act also if there are changes in weights and calorific values. In order to be able to adjust this cooling power as desired, the supply of heat from the flame to the bimetallic blade is, according to the invention, modified by the adjustment of the flame.



   Such a device is shown in Figure 3, in which, as opposed to the arrangement according to Figure 2, the fixed end of the bimetallic strip 18 is fixed to the movable end 19a of a spring 19, which is independent. temperature and the other end of which is fixed to the box 14. In the supply pipe of this gas 17, a stop member 20 has been installed, to which an elbow lever 20a has been articulated, the arm of which is 20b engages the movable end 19a. When moving within a certain gap at 20, the arm 20b is moved towards the box. The bimetallic blade 18 is moved and brought closer to the flame.

   As the height of the flame remains the same, the heat release from the flame to the spring 18 is more intense causing the latter to bend more, constrict proportionally, the greater the diameter of the valve and decrease. in this way the flame.



   In order to prevent leaks through the valve, the moving parts are installed, according to Figure 4, in a closed box, by a wall through which the adjustable heat current is conducted. The box 14 moves away at 14a, to accommodate a bimetallic blade curved in the shape of an ellipse 22, the two fixed ends of which are connected so as to conduct heat with a plate 23 closing the box 14a. On the bimetallic blade is fixed the adjustment valve, for example by screwing, the flame 16a is arranged in such a way that it heats the plate 23 and the spring 22. The heat current determining the adjustment of the height of the flame , can also be adjusted by a diaphragm.

   The diaphragm is represented by a heat-resistant sheet with a smooth surface 24set must influence the heat supply more or less. A displacement of this diaphragm in the direction of the arrow enlarges the flame 16a.



   Another way of influencing the heat current is represented by the device according to figure 5. Here the burner 16 is placed on an elastic gas supply pipe 17 coupled to an adjustment bar 25, which according to the movement of the lever 26 of an adjustment device 27 is moved. For this purpose, an eccentric disc 28 has been placed on the axis of the adjustment device, the peripheral edge of which bears against the bar 25. In addition, the heat-sensitive element is constructed in the form of an expansion bar. , which comprises a brass pipe 29 and a porcelain bar 30, and which is attached to the valve body 31.



   The moving parts of the valve are placed inside a closed body towards the outside. As opposed to the execution following the

 <Desc / Clms Page number 6>

 Figure 4, this heat-sensitive element has the advantage that the pipe 29, which at the same time serves as the outer wall, is the expansion member. This is fixedly installed in the frame, but the flame is, on the other hand, arranged in a mobile manner.



   The adjustment actions are carried out here in exactly the same way as already described. Indeed, the strokes of the expansion bar are very small but since the quantities of gas consumed by the burner 16 are also very small, such a construction is especially suitable for the aim pursued.



   The adjusting forces transmitted to a controlled valve by an expansion bar may be greater, since the pipe 29 functions as a rigid body.



   Figures 5 and 6 show the relationship between the position of the handle 26 and the pace of the flame 16a. The adjustment device 27 controls the gas circuit. After a rotation of 90 from the "zero" position of the handle 26, the adjustment device 27 opens the gas circuit. During a subsequent rotation of 90 the gas circuit remains open. On the other hand, the eccentric disc 28 has such dimensions and is placed in such a way that during a rotation of the adjusting device from 90 to 180 the bar 25 is moved towards the expansion bar. The lifting of the disc 28 is such that during the rightmost position of the burner, the flame gives its greatest heat and during the leftmost position, its least heat.



  In the adjustment deviation of the lever 26 from 90 to 180 a constant reduction of the distance 16 to 29 takes place. This means that the manipulation of the handle 26, like the control of a gas cooker, makes the adjustment of the flame to the "open" rate (I) and then to the "moderate" rate (it ), but during which, as opposed to the adjustment of the quantities of gas by the lever of a stove, the gas circuit is not throttled, but intervenes directly in the adjustment zone, namely by modifying the value of re - glage. This manual adjustment of the cooling capacity must be carried out by a thermostat in the fully automatic refrigeration cabinet, the thermostat whose nominal value is only modified by hand.

   In the device according to FIG. 7, for this reason, a thermostat has been interposed, the plunger 12 'of which is placed in the cold room of a refrigerating cabinet and the capillary of which exits in the direction of the membrane body 31 against. which an adjusting spring 32 is applied. The preliminary tension of this spring is adjusted by hand by means of a rod 33, which is applied against the eccentric disc 28 like the bar 25 according to FIG. 5. The diameter and the position of this disc 28 are exactly the same. than in the device according to FIG. 5, however with the difference that the full lift of the eccentric disc 28 is equal to the maximum travel of the spring 32.



  At the bearing surface from 32 to 31 there is arranged a driver 34, which directly or by means of a lever transmission engages the elastic pipe 17 '.



   In relation to the preliminary tension of the spring 32, a positive or negative stroke of the body de'membrane 31 is reproduced; as well as at a given preliminary tension of 32 is carried out during a modification in the temperature at 12 '. Each modification of the temperature in the cold chamber therefore effects a displacement of the driver 34 and, consequently, a displacement of the flame. If the temperature at 12 'exceeds the desired temperature, 34 is shifted to the right and therefore the flame is enlarged. The cooling capacity increases and the temperature in 12 'decreases.



  The diaphragm body 31 moves back as far as necessary for flame control and according to the predetermined temperature 12 'and ambient temperature requirements.



   The absolute height of the temperature which is to be kept constant at 12 'is predetermined by turning the eccentric disc 28, i.e., the adjusting apparatus 27 and the handle 26 as described further.

 <Desc / Clms Page number 7>

 high.



   The most proven thermostats in practice exert relatively large forces on the diaphragm body 31, respectively the spring 32, so that it seems more efficient not to transmit the pre-tension of the spring directly to the eccentric disc, but to attaching one end of the spring to a disc, which is supported by a screw, which is housed in a frame. The pre-tension of the spring and, consequently, the nominal value of the thermostat can then be adjusted simply by turning the screw.



   A device comprising such a thermostat is shown in figure 8. Since, as in the constructions described above, the pre-elimination of the nominal value must be effected by turning the handle of the gas valve, the adjusting screw of the thermostat is connected with the control device. In this way a relatively simple construction of the regulator is obtained, which in itself has many components. It is only necessary to pay attention that the connection between the adjustment device and the adjustment screw is not rigid, but is made in the kind of a claw coupling, so that the adjustment device can be move slightly and axially under the pressure of its spring.



   The significantly higher pressure of the diaphragm body and the counter-spring is transmitted by means of the screw 35 to the frame 38, so that the regulating device 36 only has to overcome the friction reaction of the screw 35. The completion of the armature described by an ignition safety is shown in detail in figure 9. The regulating valve shown is in principle the same as that of figure 5. Without no doubt here there are two valve seats 39 and 40 opposite to each other, between which the valve plate moves.The gas inlet is via the valve seat 40 and the gas outlet gas through the valve seat 39.

   The distance between 39 and 40 is such that the possible lifting of the valve is equal to the greatest longitudinal expansion of the expansion bar (29 minus 30); that is, at the rise between the highest ambient temperature and the highest operating temperature of the bar. At ambient temperature, the control valve is closed by the position of the body on the seat 40.



  On the other hand, the gas circuit is throttled most strongly by the valve pocket 41 during the highest operating temperature at 31. In this case, the smallest throttling can be left without adjusting. if the body 41 is placed on 39, without complete sealing, for example so that the seat has a non-sealed location.



   The expansion bar, in its function as ignition safety, must have closed the gas circuit within a temperature difference, which extends from the highest room temperature that can be obtained, up to the Lowest outside temperature that can be reached.-We must therefore predetermine the highest room temperatures in tropical countries and on the other hand the lowest outside temperatures in the moderate zone, c ' that is to say, on one side approximately plus 50 and on the other side minus 20 (it should be realized that the refrigerated cabinets are located during transport some time in the open air, that is, say, that they are exposed to freezing). At such a temperature difference the pipe 29 is restricted and presses by means of 41 on the valve seat 40.

   In this way there would be deformations, which hamper the precision of the organs. According to the invention, a screw 42 is introduced into the valve plate 41, the head 43 of which has the shape of a cup to cover the lower end of the bar 30 and to which a washer 44 has been added. screw 42 is held by a nut 45.



  The washer 44 is relatively strong and made of elastic material.



  On the one hand, it aims to seal the support surface of the screw.



  On the other hand, it is used for adjusting the position of the valve. The more strongly we tighten the nut 42, the more we move the valve plate 41 in the direction of the valve seat 39. On the other hand the washer 44 allows, after

 <Desc / Clms Page number 8>

 the position of the plate 41 and 40 a subsequent lifting of the bar 30, without deforming the body 41 or damaging the seat 40.



   Although the lifts of an expansion body, as shown in Figure 9, are extraordinarily small, and therefore the adjustment of such a double-seat valve seems extremely difficult, the adjustment becomes relatively simple. by the use of the elastic and sealing disc 44 and by a support of the valve seat 40 on a screw 46 to be screwed into the body 31, since the smallest lifts correspond to sensitive angles of rotation of the screw.



   Embodiments, given by way of example for the arrangement of the gas shield in the refrigerated cabinets, are shown in FIGS. 10,. He and 12.



   FIG. 10 shows a refrigerating cabinet, on the rear side of which the refrigeration couple is placed and in the lower part of which the gas armature is installed. The gas burner is located at the lower end of the stove 2. The gas control handle 17 is located at the front of the lower part. Parallel to the connecting bar 48 between the handle 47 and the adjustment device 49 is installed an auxiliary ignition pipe 50, which extends from the direct vicinity of the flame 51 to the front of the fridge. In addition to the flame nozzle regulated by valve 52, an ignition nozzle 53 has been added, the jet of which is directed into the auxiliary ignition pipe passing through the expansion bar 54.



   This addition to the frame allows relatively simple ignition of the flame which is difficult to access from the rear side of the refrigerator. If the lever 47 is put in the ignition position, the gas passes from the ignition nozzle 53 into the auxiliary ignition pipe 50 and enters, mixed with air, through the orifice 50a on the front face. from the fridge. If the gas is ignited at this point, the flame passes through the pipe 50 and ignites the gas stream directly to the nozzle 53. The resulting flame heats the expansion bar 54, which actuates the valve 52, constructed as an ignition relief valve and as a regulating valve. Since in the ignition position of 47, the circuit to the ignition nozzle 53 as well as the circuit through the valve 52 is open, the flame 51 ignites.

   By further turning the handle 47 the gas circuit for the ignition nozzle 53 is closed and the operating flame 51 remains on. Its height is now determined by the thermostat setting.



   According to Fig. 11, a small incandescent body 55, for example, an impregnated mass of the type of gas incandescent sleeves, has been placed in the flame 51. This body is arranged relative to the auxiliary ignition pipe 50 in such a way that it is on the axis of the pipe 50 or that it shines strongly in another way in the pipe. If the inner surface of this pipe is reflective, the radiation of light from the radiating body 55 is projected to the front port 50a, so that one can move forward even though one cannot. not see directly through the auxiliary ignition pipe towards the flame, recognize the radiation of the light and consequently, note that the refrigeration cabinet is active.

   To increase this effect, a converging lens can also be placed in front of the orifice 50a in the manner of a reflector, for example on a joint, which allows lateral movement during ignition.



   Another way of signaling the operation is shown in the construction according to Figure 12, in which the glowing bead 55 is located approximately near the upper edge of the flame 51 and where the glowing bead has been placed. a mirror 56 at the upper end of the pipe 57 heated by the gas burner, which extends to the upper edge of the refrigeration cabinet. The mirror 56 has an inclination such that the ray-

 <Desc / Clms Page number 9>

 The light is projected towards the front of the refrigeration cabinet.



   CLAIMS
1) Refrigeration cabinet by absorption, gas-fired, especially for household needs, with a gas burner of reduced consumption and with a gas flow regulating valve, characterized in that a sensitive element influenced by the heat of the flame is coupled with the control valve to keep the heating of the refrigeration cabinet constant.


    

Claims (1)

2), Armoire frigorifique suivant la revendication 1, caractérisée en ce que l'élément sensible n'est influencé qu'indirectement (par radiation ou convection) par la flamme., 3) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 et 2, avec un organe de commande réglable à la main ou automatiquement pour le réglage à volonté d'un chauffage constant, caractérisée en ce que par ledit organe le flux de chaleur provenant de la flamme vers l'élément sensible, est régla- ble à volonté par exemple au moyen d'une protection variable contre la chaleur ou par variation de la distance entre les deux. 2), refrigerated cabinet according to claim 1, characterized in that the sensitive element is only indirectly influenced (by radiation or convection) by the flame., 3) Refrigerating cabinet according to claims 1 and 2, with a control member adjustable by hand or automatically for the adjustment at will of a constant heating, characterized in that by said member the heat flow from the flame to the The sensitive element can be adjusted at will, for example by means of a variable protection against heat or by varying the distance between the two. 4) Armoire frigorifique, suivant les revendications 1 à 3, carac- térisée en ce que l'élément sensible est fixe et que le brûleur est supporté par un tuyau élastique d'alimentation de gaz, attaqué par l'organe de com- mande. 4) Refrigerating cabinet according to claims 1 to 3, charac- terized in that the sensitive element is fixed and that the burner is supported by an elastic gas supply pipe, driven by the control member. 5) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 à 4, avec un organe d'arrêt dans le circuit d'alimentation de gaz, par exemple avec une manette à gaz, comprenant les positions "fermé", "ouvert" et "modéré", caractérisée en ce que dans la course de réglage entre "ouvert" et "modéré" le tuyau d'alimentation de gaz n'est pas étranglé et que l'organe d'arrêt - est raccordé avec l'organe de commande, la course totale de réglage de ce dernier coïncidant avec la course de l'organe d'arrêt entre "ouvert" et "mo- déré", 6) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 à 5 avec un indicateur de la température frigorifique comme organe de commande, dont la valeur nominale est réglable, caractérisée en ce que le dispositif de ré- glage est accouplé avec l'organe d'arrêt pour la valeur nominale. 5) Refrigeration cabinet according to claims 1 to 4, with a shut-off member in the gas supply circuit, for example with a gas lever, comprising the positions "closed", "open" and "moderate", characterized in that in the adjusting stroke between "open" and "moderate" the gas supply pipe is not constricted and the shut-off device - is connected with the control device, the total stroke of adjustment of the latter coinciding with the stroke of the stop device between "open" and "moderate", 6) Refrigeration cabinet according to claims 1 to 5 with a refrigeration temperature indicator as a control member, the nominal value of which is adjustable, characterized in that the adjustment device is coupled with the stop member for the nominal value. 7) Armoire frigorifique, suivant les revendications 1 à 6, avec un thermostat de dilatation (particulièrement rempli de vapeur) comme or- gane de commande, dont la puissance de commande est équilibrée à l'aide d' un corps de membrane par un contre-ressort réglable, qui est tendu par la rotation d'une vis qui supporte et déplace le support du ressort, et avec un organe d'arrêt, qui peut tourner autour de son axe, dans le but d'être réglé, caractérisée en ce que la dite vis, le contre-ressort et l'organe d'arrêt sont disposés sur un axe, et que l'angle de rotation dépassant la course de réglage "ouvert" jusqu'à "modéré" à l'organe d'arrêt, 7) Refrigerated cabinet, according to claims 1 to 6, with an expansion thermostat (particularly filled with steam) as a control organ, the control power of which is balanced by means of a diaphragm body by a counter -adjustable spring, which is tensioned by the rotation of a screw which supports and moves the support of the spring, and with a stop member, which can rotate around its axis, in order to be adjusted, characterized in that that the said screw, the counter-spring and the stop member are arranged on an axis, and that the angle of rotation exceeding the adjustment stroke "open" to "moderate" at the stop member , rotation plus grande de la vis et la caractéristique du ressort présente un rapport tel que la va- riation de la puissance du ressort se produisant est égale à la variation de la puissance de commande entre la température la plus basse et une températu- re frigorifique la plus élevée à maintenir constante. greater rotation of the screw and the characteristic of the spring has a ratio such that the change in spring power occurring is equal to the change in control power between the lowest temperature and a cooler temperature. higher to be kept constant. 8) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 à 7, carac- térisée en ce que la soupape réglant les quantités de gaz est réalisée comme soupape à doùble siège avec sièges opposés, par laquelle le-passage du gaz est étranglé dans une direction de course afin de maintenir constant le chauf- fage, et est fermé dans l'autre direction pour une température ambiante à l' élément sensible à la chaleur. 8) Refrigerating cabinet according to claims 1 to 7, charac- terized in that the valve regulating the quantities of gas is made as a double-seat valve with opposite seats, by which the gas passage is restricted in a direction of travel in order to to keep the heating constant, and is closed in the other direction for room temperature at the heat sensitive element. 9) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 à 8, carac- <Desc/Clms Page number 10> térisée en ce que l'élément sensible à la chaleur consiste en une barre de dilatation avec valeurs de dilatation reproductibles. 9) Refrigerated cabinet according to claims 1 to 8, charac- <Desc / Clms Page number 10> terized in that the heat-sensitive element consists of an expansion bar with reproducible expansion values. 10) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 à 9, dont la soupape de réglage commandée par une barre de dilatation suivant la reven- dication 8, et qui comporte une soupape à double siège suivant la revendica- tion 7,caractérisée en ce qu'on a intercalé entre la barre et le corps de soupape un corps élastique et qu'on a déterminé la levée de la soupape de fa- çon telle, que la soupape est fermée pour une température d'environ + 50 C à la barre et que la course de la barre de dilatation est absorbée dans l'é- cart de température inférieure à 50 C par le corps intermédiaire élastique. 10) Refrigerating cabinet according to claims 1 to 9, including the control valve controlled by an expansion bar according to claim 8, and which comprises a double seat valve according to claim 7, characterized in that has interposed an elastic body between the bar and the valve body and the valve lift has been determined in such a way that the valve is closed for a temperature of approximately + 50 C at the bar and that the The stroke of the expansion bar is absorbed in the temperature range below 50 C by the elastic intermediate body. 11) Armoire frigorifique suivant l'une des revendications 1 à 10 avec un second brûleur, par lequel l'élément sensible est chauffé, et dont l'alimentation de gaz est commandée par l'organe d'arrêt, mais passe autour de la soupape de réglage, caractérisée en ce que cette seconde ali- mentation de gaz n'est ouverte que dans une position unique de l'organe d'ar- rêt à savoir,au début de l'ouverture de la première alimentation, dans le- quel cas cette position est désignée de préférence comme "position d'allu- mage", qui suit la position "ouvert". 11) Refrigerating cabinet according to one of claims 1 to 10 with a second burner, by which the sensitive element is heated, and the gas supply of which is controlled by the shut-off member, but passes around the valve adjustment, characterized in that this second gas supply is only open in a single position of the stop member, namely, at the start of the opening of the first supply, in which this position is preferably referred to as the "ignition position", which follows the "open" position. 12) Armoire frigorifique suivant les revendications 1 à 11 dans laquelle les brûleurs ne sont pas disposés près de la face avant du frigi- daire, mais sont par exemple disposés à l'arrière, caractérisée en ce qu'un tuyau auxiliaire d'allumage est installé de préférence horizontalement, com- mençant à la face avant, et qui permet de voir la flamme du premier brûleur ou un réfléchissement de cette flamme vers l'avant. 12) Refrigeration cabinet according to claims 1 to 11 wherein the burners are not arranged near the front face of the refrigerator, but are for example arranged at the rear, characterized in that an auxiliary ignition pipe is preferably installed horizontally, starting at the front, and which allows the flame of the first burner to be seen or a reflection of this flame towards the front. 13) Armoire frigorifique suivant la revendication 11, caractéri- sée en ce qu'un fil électrique d'allumage pour l'allumage du second brûleur est installé avec un interrupteur qui, raccordé avec l'organe d'arrêt, est fermé pendant l'ouverture de la seconde alimentation du gaz. 13) Refrigerating cabinet according to claim 11, charac- terized in that an electric ignition wire for the ignition of the second burner is installed with a switch which, connected with the shut-off member, is closed during the opening of the second gas supply.
BE506672D BE506672A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE506672A true BE506672A (en)

Family

ID=146866

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE506672D BE506672A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE506672A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1244208B (en) * 1962-03-23 1967-07-13 Electrolux Ab Ignition device for gas-powered absorption refrigerators

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1244208B (en) * 1962-03-23 1967-07-13 Electrolux Ab Ignition device for gas-powered absorption refrigerators

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE542491A (en)
FR2785964A1 (en) RELAXATION MEMBER FOR AIR CONDITIONING SYSTEM, AND VALVE UNIT USED FOR THIS PURPOSE
BE506672A (en)
FR2537707A1 (en) Refrigeration circuit regulating system
NL1001996C2 (en) Valve and a heating device provided with such a valve.
FR2486630A3 (en) Thermostat controlled regulator for gas oven - has switching valve controlled by thermostat element via snap-action spring
FR2636117A1 (en) ELECTRICALLY ACTUATED VALVE
FR2560975A1 (en) AIR CONDITIONING SYSTEM USING A HEAT PUMP WITH STATIC EXTERNAL HEAT EXCHANGER AND REGULATION OF THE DRY VAPOR POINT BY AUTOMATIC VARIATION OF THE REGULATOR FLOW
JP3719292B2 (en) Water heater
FR2652148A1 (en) MEANS FOR SUPPLYING GAS FUEL TO AN APPARATUS USING THE COMBUSTION OF THIS GAS STORED IN LIQUID PHASE.
FR2579679A1 (en) Method and device for preheating the liquid fuel of a diesel engine
BE594022A (en)
BE471775A (en)
BE552223A (en)
BE513212A (en)
BE821363A (en) Pressure cooker with automatic control - sensing element operates timer when predetermined pressure or temp. reached
WO1986007395A1 (en) Gas iron
BE594841A (en)
FR2475693A1 (en) Ambient air temp. controller for solid fuel boiler - has thermostatically controlled electric heating element whose thermal effect adds to that of water in boiler for manual thermostat
FR2470409A1 (en) Regulator for heating installation - has working fluid thermostat automatically altered by room thermostat via two position switch supplying bidirectional electric motor
FR2550849A1 (en) Hydraulic device with abrupt variation in head loss for gas apparatuses using a gas control mechanism with a differential membrane.
FR2638822A1 (en) Automatic thermostatic regulation device for a combination boiler providing a heating function and a domestic hot water production function which takes priority over the heating function
BE550404A (en)
BE408170A (en)
FR2494463A1 (en) FLOW REGULATING TAP