BE506319A - - Google Patents

Info

Publication number
BE506319A
BE506319A BE506319DA BE506319A BE 506319 A BE506319 A BE 506319A BE 506319D A BE506319D A BE 506319DA BE 506319 A BE506319 A BE 506319A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grain
dryer according
trays
drying
box
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE506319A publication Critical patent/BE506319A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D41/00Combines, i.e. harvesters or mowers combined with threshing devices
    • A01D41/12Details of combines
    • A01D41/133Drying devices

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Drying Of Solid Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MOISSONNEUSE COMBINEE. 



   Cette invention se rapporte à une machine moissonneuse et bat- teuse combinée,dite généralement moissonneuse combinée. 



   Il est reconnu depuis longtemps que l'emploi de moissonneuses combinées est limité par les conditions atmosphériques, car même au milieu de l'été, lorsque le temps est relativement sec, il n'est pas possible de commencer les travaux dans les champs avant une heure avancée de la jour- née, par exemple 11 heures du matin, à cause de la rosée déposée sur le blé, l'orge ou l'avoine, suivant le cas. Pour des raisons semblables, il est nécessaire de cesser le travail de bonne heure même si la nuit est claire. 



   L'invention a pour but d'incorporer à la machine un dispositif chauffant, au moyen duquel le grain venant de la batteuse peut être séché. 



  On obtient ainsi deux résultats : en premier lieu ce dispositif permet de sécher le grain pendant l'opération combinée, ce qui n'est pas possible normalement et en second lieu, il permet de faire travailler la moissonneuse combinée dans des conditions de plus grande humidité, que ce n'est normale- ment le cas. 



   Suivant la présente invention, la moissonneuse combinée com- prend, en outre des mécanismes moissonneurs et batteurs, une chambre de chauf- fage pourvue d'un ou plusieurs plateaux sur lesquels on fait circuler le grain (y compris le petit grain lorsque   c'est   nécessaire) venant de la batteu- se et où il est soumis à l'action de:.séchage de la chaleur provenant de pré- férence du moteur qui actionne la moissonneuse-batteuse combinée. 



   La chambre de chauffage peut consister en une boîte rectangulaire, dans laquelle sont suspendus librement une série de plateaux inclinés, de pré- férence perforés, un dispositif étant prévu pour imprimer des secousses aux plateaux afin d'aider le déplacement des grains sur les plateaux qui s'opère principalement par gravité. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Des résultats favorables ont été obtenus en.faisant passer les gaz d'échappement, avec ou sans air additionnel, directement du collecteur de gaz d'échappement du moteur dans la chambre de chauffage; pour éviter un surchauffage locale on peut munir la chambre de plus d'une entrée des gaz, ce qui assure un séchage plus efficace. 



   Pour réaliser l'invention, une chambre de séchage construite prin- cipalement pour être appliquée à une machine combinée "Massey-Harris" com- prend une caisse pratiquement carrée vue en élévation de côté,, dans laquelle sont montés une série de plateaux inclinés, de préférence au nombre de cinq, les quatre plateaux supérieurs étant disposés deux par deux de manière à être inclinés vers le bas, en partant de deux côtés opposés de la caisse et en alternant de façon à se recouvrir l'un l'autre au milieu, de telle sorte que le grain qui est amené dans la chambre par une ouverture à la partie su- périeure de l'un des côtés, tombe d'un plateau sur le suivant avant de quit- ter le quatrième plateau pour tomber sur le cinquième ou dernier, qui s'étend sur presque toute la largeur de la caisse. 



   L'entrée et la sortie du grain peuvent être disposées dans des angles opposés., le grain entrant étant amené directement de l'élévateur prin- cipal de la machine qui se décharge normalement dans le réservoir collecteur, l'élévateur répandant le grain sur le plateau le plus haut, qui peut dans certains cas être découpé pour permettre à une faible quantité de grain de passer sur un plateau plus bas. 



   L'entrée de gaz principale est de préférence située au fond de la caisse, un ou plusieurs tuyaux de dérivation ou de branchement étant pré- vus pour amener les gaz chauds aux deux plateaux inférieurs. 



   L'invention est représentée sur les dessins annexés dans les- quels les Figs. 1 et 2 sont respectivement une vue schématique en élévation de côté et une vue de face en perspective d'un séchoir ou caisse à grain suivant l'invention,, Fig. 3 est une vue de détail d'un dispositif d'ensache- ment à deux voies pour la caisse à grain.   Figs. 4   et 5 sont respectivement une vue en élévation, partiellement en coupe et une vue en plan de la caisse à grain. 



   Sur ces dessins, le séchoir à grain suivant l'invention com- prend essentiellement une caisse ou chambre de chauffage 1, à l'intérieur de laquelle sont montés une série de plateaux de séchage, un dispositif tel qu'un élévateurindiqué d'une façon générale en 3, pour amener le grain dans la chambre 1   de.manière   qu'il tombe sur le plateau 2 le plus élevé de la série,et   un   dispositif pour introduire de l'air chaud à l'intérieur de la chambre, de façon que le grain soit soumis en passant sur les plateaux à l'action de séchage de l'air avant de sortir de la chambre par une ouver- ture de décharge   4.   



   Le séchoir à grain suivant cette invention est destiné principa- lement à être employé dans une machine combinée à moissonner et à battre et il est construit de manière à pouvoir être adapté à des machines combinées existantes.. Ainsi que le montrent les Figs. 1 et   2,   la chambre de chauffage comprend une caisse rectangulaire comportant des parois d'extrémité 6,   7,   une paroi supérieure 8 et une paroi inférieure inclinée 9, l'un de ses côtés 10 (voir Fig. 2) étant pourvu d'un couvercle amovible muni de poignées 11, de façon qu'on puisse l'enlever pour la visite et le réglage. 



   La caisse est aussi agencée en vue d'être associée à l'éléva- teur de grain existant d'une moissonneuse combinée,, de la poulie supérieure 12 de laquelle part une courroie de transmission 12' allant à une poulie dou- ble 13, montée sur la plaque supérieure 8, le mouvement étant transmis de là par une seconde courroie 14 à une poulie 15 et à une décharge du type à vis transporteuse,qui offre l'avantage que le grain en assure l'étanchéité pour 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 empêcher les pertes d'air chaud de la caisse. 



   Dans la disposition représentée sur les Figsa 1 et 2, la décharge comporte une goulotte 16 faisant partie d'une plaque de support 17,-au moyen de laquelle elle est boulonnée d'une manière amovible à une bride 4' entou- rant (voir Fig.   4)   l'ouverture de décharge   4.   Une vis transporteuse tourne dans le tube 16 et le grain tombe de l'extrémité du tube au centre du ré- servoir à grain de la machine combinée.' 
Comme le montre la Fig. 3, au lieu d'une décharge continue à vis on peut employer un dispositif   d'ensachement   comprenant deux goulottes de décharge 18, 19 pouvant être utilisées alternativement et auxquelles un sac vide peut être suspendu.

   Des clapets 20 sont portés par un bras oscil- lant 21 fixé à un arbre de renversement   22,   de telle sorte que normalement l'une des deux goulottes   18,   19 reste   ferméep   tandis que l'autre est ouverte pour décharger le grain séché de la chambre de chauffage. Ce système de dé- charge est applicable à une machine combinée pourvue d'une plate-forme pour les sacs et conduite par un homme qui remplit ceux-ci, la plate-forme ou support des sacs étant indiqué en 23 sur la Fig.  3.   



   L'air chaud pour le séchage du grain peut avantageusement être fourni par l'échappement du moteur de la machine combinée ou bien il peut être constitué par de l'air qui a été chauffé par la chaleur produite par l'échappement ou qui provient du ventilateur de refroidissement du radia- teur. Dans ce dernier cas, il est prévu un collecteur approprié pour recueil- lir l'air au ventilateur du radiateur. 



   L'air servant au séchage descend dans un tuyau de chauffage prin- cipal 25 raccordé au fond de la chambre de séchage et pouvant être pourvu de branchements 26 et 27 pour amener de l'air chaud d'un côté et au sommet de la chambre de séchage, ainsi qu'on peut le voir sur les Figsa 1 et 4. 



   Ainsi que le montre la Fig. 4, les plateaux de séchage sont ar- ticulés par exemple en 28 aux parois d'extrémité 6, 7 de la chambre de sécha- ge 1, les plateaux les plus élevés ayant une longueur telle qu'ils s'étendent jusqu'à l'axe médian de la chambre où ils sont fixés à une chaîne de bielles commune 30 reliée à son extrémité supérieure à un maneton 31 monté sur un ex- centrique 32 qui imprime un mouvement de monte et baisse continu pour favo- riser la descente du grain sur les plateaux inclinés 2.

   Ceux-ci sont cons- truits et disposés de manière à se chevaucher de telle sorte que le plateau supérieur 2 se décharge sur le second plateau 2' qui est articulé à la pa- roi d'extrémité opposée de la chambre et ainsi de suite jusqu'au plateau in- férieur 2", ce dernier étant pourvu d'une rallonge ou patte   33 's'étendant   au-dessus de la sortie   4.   Un ressort de rappel peut, si c'est nécessaire, être adapté au plateau inférieur pour provoquer un brusque rappel des pla- teaux. Des mesures peuvent être prises pour faire varier l'angle   d'incli-   naison des plateaux par réglage du plateau par rapport à la chaîne de biel- les en ménageant des trous de fixation dans les bielles auxquelles les dif- férents plateaux sont reliés par des axes amovibles. 



   La commande des plateaux peut être dérivée de la poulie double 13 (voir Fig. 5), qui est calée, dans ce but, sur un arbre 35 monté de façon à pouvoir tourner dans des coussinets d'un palier 36, l'excentrique 32 étant calé sur l'autre extrémité de l'arbre   35.   



   Le tuyau principal d'admission d'air chaud 25 est pourvu d'un raccord à brides 38 se fixant à la plaque de fond 9 et les gaz chauds pas- sent à travers une grille perforée 39. Les branchements   26,   27 sont également fixés par des raccords à brides 40, 41 à la paroi latérale de la chambre de chauffe, de telle sorte que les gaz chauds sont uniformément répartis dans la chambre, les gaz venant du tuyau 26 passant dans la chambre par un aju- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tage 43 dirigé de haut en bas.

   Comme le montre la Fig.   5  des galets tendeurs 46, 47 sont montés sur des leviers 48, 49, de manière à tendre les deux cour- roies de   transmission.   L'admission du grain à sécher se fait par une ouvertu- re 51 de la paroi latérale 7 immédiatement au-dessus du plateau supérieur 2, l'élévateur de grain étant boulonnéaux consoles 50. 



   Une sortie pour les gaz usés peut être prévue au sommet de la chambre de séchage et, pour empêcher. les pertes de chaleur par la sortie de décharge du grain, cette dernière peut être pourvue d'un clapet qui tend nor- malement, par gravité, à occuper une position fermée, mais s'ouvre pour lais- ser passer le grain, bien que ceci ne soit pas nécessaire lorsqu'on emploie un système de décharge à vis. Les articulations attachant les plateaux 2, 2' aux parois latérales de la chambre peuvent être établies de manière à per- mettre l'enlèvement aisé des plateaux pour le nettoyage. 



   Un thermomètre peut être adapté à la chambre pour éviter le sur- chauffage et une vanne d'arrêt est prévue dans les canalisations pour régler l'admission de la chaleur provenant des gaz d'échappement. La chambre peut être pourvue d'une garniture pour empêcher les pertes de chaleur et elle est munie de rebords de fixation forés pour s'adapter aux trous de boulons du dessus de l'élévateur, de manière à pouvoir être montée facilement sans exi- ger une main d'oeuvre spécialisée. 



   Il est clair que le séchoir suivant l'invention peut être établi de façon à s'appliquer à n'importe quel type de moissonneuse combinée. 



   Dans le cas d'une moissonneuse combinée pourvue de cribles rota- tifs qui permettent d'ensacher le grain et de le classer par exemple en bon grain et petit grain, on peut trouver nécessaire de modifier la position dans laquelle la caisse de séchage est montée pour permettre d'extraire après le passage au crible le grain ou, si c'est nécessaire, à la fois le grain et le petit grain et de les faire passer par la chambre de séchage avant leur   ensachement.   



   REVENDICATIONS 
1. Appareil à sécher le grain pour moissonneuse combinée, carac- térisé en ce qu'il comprend une caisse destinée à être raccordée à   l'alimen-   tation en grain de la moissonneuse, une série de plateaux de séchage dispo- sés dans la caisse de façon que le grain passe par gravité d'un plateau à un autre et à une sortie ménagée au fond de la caisse, et un moyen d'amener de l'air chaud ou d'autres gaz de séchage dans la caisse.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  COMBINED HARVESTER.



   This invention relates to a combined harvester and thresher machine, generally referred to as a combined harvester.



   It has long been recognized that the use of combine harvesters is limited by weather conditions, because even in midsummer, when the weather is relatively dry, it is not possible to start work in the fields before a late hour of the day, for example 11 am, because of dew deposited on wheat, barley or oats, as appropriate. For similar reasons, it is necessary to stop work early even if the night is clear.



   The object of the invention is to incorporate in the machine a heating device, by means of which the grain coming from the threshing machine can be dried.



  Two results are thus obtained: firstly, this device allows the grain to be dried during the combined operation, which is not normally possible and secondly, it allows the combined harvester to work in conditions of greater humidity. , than this is normally the case.



   According to the present invention, the combined harvester comprises, in addition to reaping and threshing mechanisms, a heating chamber provided with one or more trays on which the grain is circulated (including small grain when it is necessary). required) coming from the threshing machine and where it is subjected to the action of:. drying heat preferably coming from the engine which drives the combine harvester.



   The heating chamber may consist of a rectangular box, in which are freely suspended a series of inclined, preferably perforated, trays, a device being provided for imparting shakes to the trays in order to aid the movement of the grains on the trays which. operates mainly by gravity.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Favorable results have been obtained by passing the exhaust gases, with or without additional air, directly from the engine exhaust gas manifold into the heating chamber; to avoid local overheating, the chamber can be provided with more than one gas inlet, which ensures more efficient drying.



   To carry out the invention, a drying chamber constructed primarily for application to a "Massey-Harris" combination machine comprises a substantially square box viewed in side elevation, in which are mounted a series of inclined trays. preferably five in number, the four upper trays being arranged two by two so as to be inclined downwards, starting from two opposite sides of the body and alternating so as to overlap each other in the middle , so that the grain which is brought into the chamber through an opening in the upper part of one of the sides, falls from one tray to the next before leaving the fourth tray to fall on the fifth or last, which spans almost the entire width of the crate.



   The grain inlet and outlet can be arranged at opposite angles., The incoming grain being brought directly from the main elevator of the machine which normally discharges into the collecting tank, the elevator spreading the grain over the higher shelf, which in some cases can be cut to allow a small amount of grain to pass onto a lower shelf.



   The main gas inlet is preferably located at the bottom of the body, one or more branch or branch pipes being provided to supply the hot gases to the two lower plates.



   The invention is shown in the accompanying drawings in which Figs. 1 and 2 are respectively a schematic side elevational view and a front perspective view of a dryer or grain box according to the invention, FIG. 3 is a detail view of a two-way bagging device for the grain box. Figs. 4 and 5 are respectively an elevational view, partially in section and a plan view of the grain box.



   In these drawings, the grain dryer according to the invention essentially comprises a box or heating chamber 1, inside which are mounted a series of drying trays, a device such as an elevator indicated in a manner general in 3, to bring the grain into chamber 1 so that it falls on the highest tray 2 of the series, and a device for introducing hot air inside the chamber, so that the grain is subjected while passing on the trays to the action of drying of the air before leaving the chamber by a discharge opening 4.



   The grain dryer according to this invention is primarily intended for use in a combined harvesting and threshing machine and is so constructed that it can be adapted to existing combination machines. As shown in Figs. 1 and 2, the heating chamber comprises a rectangular box having end walls 6, 7, an upper wall 8 and an inclined lower wall 9, one of its sides 10 (see Fig. 2) being provided with a removable cover provided with handles 11, so that it can be removed for inspection and adjustment.



   The box is also arranged to be associated with the existing grain elevator of a combined harvester, from the upper pulley 12 from which a transmission belt 12 'goes to a double pulley 13, mounted on the top plate 8, the movement being transmitted from there by a second belt 14 to a pulley 15 and to a conveyor screw type discharge, which has the advantage that the grain seals it for

 <Desc / Clms Page number 3>

 prevent hot air loss from the body.



   In the arrangement shown in Figs 1 and 2, the discharge comprises a chute 16 forming part of a support plate 17, by means of which it is removably bolted to a surrounding flange 4 '(see Fig. 4) discharge opening 4. A conveyor screw rotates in tube 16 and grain falls from the end of the tube to the center of the grain tank of the combination machine.
As shown in Fig. 3, instead of a continuous screw discharge, a bagging device comprising two discharge chutes 18, 19 which can be used alternately and from which an empty bag can be suspended can be employed.

   Valves 20 are carried by an oscillating arm 21 attached to an overturning shaft 22, so that normally one of the two chutes 18, 19 remains closed while the other is open to discharge the dried grain from the hopper. heating chamber. This unloading system is applicable to a combined machine provided with a platform for the bags and driven by a man who fills the bags, the platform or support for the bags being indicated at 23 in FIG. 3.



   The hot air for drying the grain can advantageously be supplied by the exhaust of the engine of the combined machine or it can be constituted by air which has been heated by the heat produced by the exhaust or which comes from the exhaust. radiator cooling fan. In the latter case, a suitable manifold is provided for collecting air from the radiator fan.



   The air used for drying goes down a main heating pipe 25 which is connected to the bottom of the drying chamber and which can be provided with connections 26 and 27 to bring hot air to one side and to the top of the chamber. drying, as can be seen in Figs 1 and 4.



   As shown in Fig. 4, the drying trays are hinged for example at 28 to the end walls 6, 7 of the drying chamber 1, the uppermost trays having a length such that they extend up to 1. 'median axis of the chamber where they are fixed to a chain of common connecting rods 30 connected at its upper end to a crank pin 31 mounted on an eccentric 32 which gives a continuous up and down movement to favor the descent of the grain on inclined platforms 2.

   These are constructed and arranged so as to overlap so that the upper plate 2 discharges onto the second plate 2 'which is hinged to the opposite end wall of the chamber and so on. 'to the lower plate 2 ", the latter being provided with an extension or tab 33' extending above the outlet 4. A return spring can, if necessary, be fitted to the lower plate for cause the chainrings to return abruptly. Measures can be taken to vary the angle of inclination of the chainrings by adjusting the chainring in relation to the chain of links by leaving fixing holes in the links to which the different plates are connected by removable pins.



   The control of the plates can be derived from the double pulley 13 (see Fig. 5), which is wedged, for this purpose, on a shaft 35 mounted so as to be able to rotate in the bearings of a bearing 36, the eccentric 32 being wedged on the other end of the shaft 35.



   The main hot air intake pipe 25 is provided with a flanged connection 38 which attaches to the bottom plate 9 and the hot gases pass through a perforated grille 39. The connections 26, 27 are also attached. by flanged connections 40, 41 to the side wall of the heating chamber, so that the hot gases are evenly distributed throughout the chamber, the gases from pipe 26 passing into the chamber through an nozzle.

 <Desc / Clms Page number 4>

 floor 43 directed from top to bottom.

   As shown in Fig. 5 of the tension rollers 46, 47 are mounted on levers 48, 49, so as to tension the two transmission belts. The grain to be dried is admitted through an opening 51 in the side wall 7 immediately above the upper plate 2, the grain elevator being bolted to the brackets 50.



   An outlet for waste gases can be provided at the top of the drying chamber and, to prevent. heat losses through the grain discharge outlet, the latter may be fitted with a valve which normally tends, by gravity, to occupy a closed position, but opens to allow the grain to pass through, although this is not necessary when employing a screw discharge system. The hinges attaching the trays 2, 2 'to the side walls of the chamber can be established so as to allow easy removal of the trays for cleaning.



   A thermometer can be fitted to the chamber to prevent overheating and a shut-off valve is provided in the pipelines to regulate the intake of heat from the exhaust gases. The chamber can be fitted with a gasket to prevent heat loss and has mounting flanges drilled to fit the bolt holes on the top of the elevator, so that it can be easily mounted without requiring a specialized workforce.



   It is clear that the dryer according to the invention can be set up so as to apply to any type of combined harvester.



   In the case of a combined harvester fitted with rotary screens which allow the grain to be bagged and classified, for example, as good grain and small grain, it may be necessary to modify the position in which the drying box is mounted. to allow the grain or, if necessary, both grain and small grain to be extracted after sifting and to pass through the drying chamber before bagging.



   CLAIMS
1. Apparatus for drying grain for a combined harvester, characterized in that it comprises a box intended to be connected to the grain supply of the harvester, a series of drying trays arranged in the box so that the grain passes by gravity from one tray to another and to an outlet in the bottom of the box, and a means of supplying hot air or other drying gases into the box.


    

Claims (1)

2. Séchoir suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les gaz d'échappement provenant du moteur de la moissonneuse combinée, sont introduits avec ou sans air additionnel, dans la caisse ou chambre de sé- chageo 3. Séchoir suivant la revendication 1 ou 2, comportant une série de plateaux inclinés superposés, articulés à des parois opposées de la cais- se et disposés de manière que leurs extrémités intérieures se chevauchent. 2. Dryer according to claim 1, characterized in that the exhaust gases from the engine of the combined harvester are introduced with or without additional air, into the body or drying chamber. 3. Dryer according to claim 1 or 2, comprising a series of superimposed inclined trays, articulated to opposite walls of the box and arranged so that their inner ends overlap. 4. Séchoir suivant la revendication 3, caractérisé en ce qu'il comporte un mécanisme imprimant un mouvement de monte et baisse aux pla- teauxo 5. Séchoir suivant la revendication 4, caractérisé en ce;que les plateaux sont reliés entre eux à leurs extrémités intérieures par une chaîne de bielles accouplée à une commande à manivelle. 4. Dryer according to claim 3, characterized in that it comprises a mechanism imparting an up and down movement to the plateaus. 5. Dryer according to claim 4, characterized in that the trays are interconnected at their inner ends by a chain of connecting rods coupled to a crank control. 6. Séchoir suivant l'une ou l'autre des revendications précéden- tes, caractérisé en ce que le grain est déchargé de la caisse par une sortie étanche. <Desc/Clms Page number 5> 6. Dryer according to either of the preceding claims, characterized in that the grain is discharged from the box through a sealed outlet. <Desc / Clms Page number 5> 7. - Séchoir suivant la revendication 6, caractérisé en ce que la décharge du grain comporte un tube incliné vers le haut dans lequel se trouve une vis transporteuse, l'extrémité supérieure du tube étant située au-dessus de la sortie du grain dans le fond de la caisse,, aux fins spécifiées. 7. - Dryer according to claim 6, characterized in that the grain discharge comprises an upwardly inclined tube in which is a conveyor screw, the upper end of the tube being located above the grain outlet in the fund, for the specified purposes. 8. Appareil à sécher le grain, en substance comme ci-dessus décrit avec référence aux dessins annexés. 8. Apparatus for drying grain, substantially as above described with reference to the accompanying drawings. 9. Moissonneuse combinée pourvue d'un séchoir à grain, en substance comme ci-dessus décrit avec référence aux dessins annexés. 9. Combined harvester provided with a grain dryer, substantially as above described with reference to the accompanying drawings.
BE506319D BE506319A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE506319A true BE506319A (en)

Family

ID=146625

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE506319D BE506319A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE506319A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2902816A (en) * 1958-03-17 1959-09-08 Stanley H Rayner Grain combine with dryer in storage bin

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2902816A (en) * 1958-03-17 1959-09-08 Stanley H Rayner Grain combine with dryer in storage bin

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2571832A1 (en) TRANSPORTABLE REFRIGERATED GROUP
CN104822253A (en) Combine
JP2008054572A (en) Thresher
WO2012111219A1 (en) Standard combine
TW201023805A (en) Improved breading machine
JP2012165662A (en) Normal-type combine harvester
BE506319A (en)
WO2018016321A1 (en) Combine
TW558415B (en) Screening equipment for combine and second treatment apparatus
JP2003092919A (en) Screening equipment for combine and second treatment apparatus
JP3369763B2 (en) Threshing machine waste transfer equipment
JP3690036B2 (en) Harvesting organs such as combine
JP5808113B2 (en) Normal combine
JP2020039323A (en) Combine harvester
KR200427517Y1 (en) Soybean selector with debris removal means
JPH037325B2 (en)
JP2006204138A (en) Sub-grading fan of thresher
FR2488985A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR COOLING PELLETS
WO2018016322A1 (en) Combine
JP2020039324A (en) Combine harvester
JP4036767B2 (en) Combine
JP3402798B2 (en) Threshing machine
JP2977444B2 (en) Threshing equipment
JP2004215599A (en) Sorting apparatus of thresher
JPS5853952Y2 (en) Mounting structure of grain lifting cylinder in threshing equipment