BE487130A - - Google Patents

Info

Publication number
BE487130A
BE487130A BE487130DA BE487130A BE 487130 A BE487130 A BE 487130A BE 487130D A BE487130D A BE 487130DA BE 487130 A BE487130 A BE 487130A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
block
heat
oven
heat insulating
radiating
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE487130A publication Critical patent/BE487130A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C15/00Details
    • F24C15/34Elements and arrangements for heat storage or insulation

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux fourneaux électriques à accumulation de chaleur. 



   La présente invention est relative à une construction per- fectionnée d'un dispositif électrique pour la conservation et 1' accumulation de la chaleur destiné à être employé dans les fourneaux de cuisine électriques, ainsi qu'aux plaques chaudes ou fours incor- porant le dispositif perfectionné dtaccumulation de chaleur. 



   L'un des objets de la présente invention est de prévoir un dispositif électrique dtaccumulation de chaleur pour cuisinières ou poêles de cuisine, dans lequel la chaleur est accumulée de manière constante et automatique aux températures de cuisson appropriées dans un ou plusieurs accumulateurs de chaleur à grande capacité sans les désavantages qui si souvent sont inévitables lorsqu'on emploie du combustible solide, tel que la houille ou l'anthracite. 



   La grande quantité de chaleur accumulée dans l'accumulateur de chaleur assure un travail efficace de la cuisinière même pendant l'interruption temporaire de l'alimentation de courant. 



   La présente invention consiste en un dispositif accumulateur de chaleur qui comprend un bloc métallique plein relativement massif chauffé au moyen d'un élément de chauffage électrique et encastré dans une substance isolante de chaleur excepté en une partie exposée de la surface du bloc qui rayonne la chaleur, et dans lequel la substance isolante de chaleur est enfermée dans une enveloppe exter- ne qui maintient cette substance isolante de chaleur dans sa positif. le dit dispositif étant caractérisé en ce que le bloc est chauffé 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par rayonnement venant d'un ou plusieurs éléments électriques rayonnant de la chaleur et contenu ou contenus dans une encoche prévue dans le bloc pour former une poche d'air ouverte à l'une des extrémités seulement pour l'introduction de l'élément électrique rayonnant de chaleur. 



   Chacune des dites encoches forme une poche d'air dans laquelle l'air, après avoir été totalement ou partiellement dépourvu de son oxygène, forme une enveloppe de gaz inerte substantiellement au re- pos pour la protection de l'élément rayonnant de chaleur contre 1' oxydation, en transmettant la chaleur vers le bloc accumulateur de chaleur dans lequel la chaleur est conservée et accumulée. Le rayon- nement de la chaleur est empêché par la substance isolante de chaleur excepté à la partie exposée de la surface du bloc. 



   Afin de réduire les pertes de chaleur par rayonnement de la partie renfoncée du bloc et afin de concentrer la chaleur à l'inté- rieur de la partie exposée de la surface du bloc, la ou les parties renfoncées sont formées dans un prolongement solidaire réduit d'une partie élargie de la surface exposée rayonnant de la chaleur, du bloc, de sorte que ltaccumulation de chaleur dans la partie renfon- cée du bloc sera moindre que l'accumulation de chaleur dans la par- tie élargie de la surface du bloc: 
Le bloc est de préférence supporté par des coussinets à poin- tes d'aiguille afin de réduire la transmission de la chaleur depuis le bloc jusqu'au support sur lequel il est monté, et les dits coussinets peuvent être réglables afin de niveler ou régler le bloc sur son support. Les dits coussinets peuvent être fixés sur le côté inférieur du bloc. 



   Le bloc peut recevoir un support latéral et de la stabilité en prévoyant un ou plusieurs éléments de renforcement fixés au bloc 
La surface exposée du bloc peut former une plaque chaude sur laquelle on peut placer des ustensiles de cuisson ou de cuisine, la dite surface exposée étant recouverte d'une manière connue en soi d'un couvercle isolant de chaleur pour empêcher le rayonnement de la chaleur quand on ne fait pas de cuisine ou de la cuisson. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   L'enveloppe de la plaque chaude du fourneau présente une ouver- ture à la partie supérieure pour recevoir la partie supérieure du bloc, qui peut être formée avec une surface supérieure lisse plate, et l'ouverture à la partie supérieure de l'enveloppe peut être renfoncée de manière à former un chenal autour de la partie supé- rieure du bloc pour l'insertion dans le dit chenal d'une substance isolante de chaleur ou autre substance appropriée. 



   Le dispositif perfectionné d'accumulation de chaleur peut également être incorporé dans un four électrique servant à rôtir ou cuire dans lequel une partie interne de la surface de la chambre du four est formée par la partie exposée de la surface du bloc accumulateur de chaleur, pouvant présenter des surfaces latérales plates avec contact métal à métal avec les prolongements des parois de la chambre du four et fixés à ceux-ci. La partie exposée de la surface du bloc peut former le fond de la chambre du four ou une paroi entière de cette chambre. 



   Les éléments électriques rayonnant de la chaleur sont consti- tués par des résistances électriques rayonnantes ou par des   élémen   électriques réfraotaires montés par endessous dans les encoches du bloc. 



   Deux ou plusieurs de ces éléments électriques rayonnants sont de préférence prévus et ces éléments sont contrôlés par thermostat pour mettre ces éléments soit en parallèle soit en série dans le circuit de ohauffage afin de maintenir une température substan- tiellement constante d'accumulation de chaleur. 



   L'invention sera comprise plus facilement en se reportant aux dessins ci-joints qui montrent deux accumulateurs de chaleur de grande capacité suivant l'invention, incorporés dans un fourneau domestique à accumulation de chaleur montré en élévation section- nelle frontale dans la   fig.l.   



   Fig. 2 est une vue en plan renversée du bloc de plaque chaude à accumulation de chaleur montré dans la partie de gauche de la fig. 1. 



   Fig.3 est une vue sectionnelle le long de la ligne 3-3 de la fig.l. 



     Ftg.4   est une vue latérale et   Fig.5   est une vue en plan ren-   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 versée du bloc de four montré dans la partie de droite de la fig.l. 



   Dans la construction illustrée, un châssis de base 1 pouvant avantageusement être formé d'éléments en fer cornière, supporte un bloc accumulateur de chaleur 2, dont la surface 3 forme une plaque chaude de forme rectangulaire pour l'ébullition rapide de l'eau ou autre liquide dans une casserole ou autre ustensile placé sur la surface 3. Le châssis 1 supporte également un bloc accumulateur de chaleur 4, dont la surface supérieure 5 forme le fond d'un four 6. 



   Le bloc accumulateur de chaleur 2 comprend de préférence un corps principal ayant des côtés 7 substantiellement plats et des extrémités arrondies 8 ainsi que montré dans la fig. 2,   @   ce corps étant formé avec des encoches verticales 9 s'étendant vers le haut depuis la face inférieure 10 du bloc. Des éléments élec- triques 11 à rayonnement de chaleur sont insérés par en-dessous dans les encoches 9.

   La partie supérieure du bloc est élargie et présente une forme telle qu'elle serve de surface supérieure de la plaque chaude rectangulaire 3 qui est logée dans une ouverture appropriée de la plaque métallique chaude 12 rainurée autour de la partie supérieure du bloc 2 pour former un chenal rectangulaire pour la réception d'asbeste ou autre matière isolante de chaleur 13 Le bloc 2 est prévu avec des coussinets de support 14 à pointes d' aiguille qui sont filetés dans le bloc d'une manière réglable et s'appuient sur le châssis de base 1 qui peut être recouvert de tôle métallique ou d'une feuille en substance isolante 15 à ouver- tures permettant aux pointes d'aiguille de s'appuyer sur le métal du châssis de base. Un espace 16 est ainsi laissé entre le bloc et le châssis de base et un espace 17 entoure le corps du bloc.

   Les espaces 16 et 17 sont remplis de substance isolante de chaleur, non montrée dans les dessins pour des raisons de simplicité. 



   Afin de prévoir une stabilité latérale pour le bloc 2, celui-ci peut être supporté latéralement par le châssis de base au moyen d'un ou plusieurs éléments de renforcement latéraux, dont l'un est montré en 18 dans la fig. 3. L'élément 18 est arti- culé à son extrémité supérieure à une console 19 du bloc. L'autre 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 extrémité de l'élément 18 est connectée de manière réglable à une pièce d'extrémité 20 articulée sur une console 21 du châssis 1. 



   Un couvercle isolé 22 de la plaque chaude   montré   en traits interrompus dans la fig.3, est prévu d'une manière connue en soi, afin de réduire le rayonnement de chaleur du bloc 2 quand la plaque chaude n'est pas employée. 



   Le bloc accumulateur de chaleur 4 est similaire au bloc 2 en cela qu'il présente des encoches 23 s'étendant vers l'intérieur depuis sa face inférieure pour recevoir des éléments électriques de rayonnement de chaleur 24 qui y sont insérés par en-dessous, et le bloc s'appuie sur le châssis 1 au moyen de coussinets 25 à poin- tes d'aiguille, en laissant un espace 26 en-dessous du bloc. Afin de concentrer l'accumulation de chaleur dans la partie supérieure du bloc, le corps principal du bloc présente des encoches sur ses côtés latéraux en 27, mais s'élargit suivant une forme rectangulaire à sa partie supérieure en 28, ce qui fournit la surface supérieure rectangulaire plate 5.

   Deux côtés latéraux du bloc 4 sont verticaux et à ces côtés se trouvent boulonnés ou fixés d'une autre manière des prolongements inférieurs 29 de plaques latérales de four 30 connectées par une plaque de couvercle de four 31 et plaque arrière 32. L'espace 26,   ainsi   que des espaces 33 autour du bloc et des espaces 34,35 et 36 autour du four sont remplis d'une manière connue en soi de substance isolante de chaleur, montrée en partie en 37 dans la fig.l. 



   Il est clair que la surface 5 du bloc 4 forme la paroi de fond entière de la chambre du four, qui est chauffée par rayonne- ment depuis la surface 5. La chaleur est également transmise depuis le bloc vers les côtés du four par contact métal à métal avec les prolongements latéraux 29 du four. Les éléments électriques 24 de rayonnement de la chaleur sont connectés de préférence en série dans un circuit électrique d'alimentation, mais peuvent être adaptés à être insérés soit en série soit en parallèle avec contrôle par thermostat.

   Dans ce but, un interrupteur thermique peut être connecté aux éléments rayonnants de chaleur.   @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
L'élément sensible à la chaleur de l'interrupteur thermique peut être inséré dans un trou formé dans le côté du bloc accumulateur de chaleur, comme montré en 42 dans la fig. 1. Cet arrangement permet aux éléments électriques 11 d'être automatiquement insérés en série quand la plaque chaude n'est pas employée et que le couvercle 22 est fermé, tout en permettant un chauffage rapide de la plaque chaude en insérant automatiquement en parallèle les dits éléments 11 quand le couvercle 22 est ouvert et que la plaque chaude est employée. 



   La chambre de four 6 et le bloc 4 enfermées ensemble dans une chemise isolante de chaleur, sont enfermées dans une enveloppe exter- ne 38 ayant une porte de four isolée à la chaleur (non illustrée), l'ouverture de la porte communiquant avec la chambre de four 6 à travers une connexion qui passe à travers la chemise isolante 37 et est isolée de l'avant de l'enveloppe externe 38.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to electric heat storage stoves.



   The present invention relates to an improved construction of an electrical device for the preservation and storage of heat for use in electric cooking stoves, as well as to hot plates or ovens incorporating the device. advanced heat storage.



   One of the objects of the present invention is to provide an electric heat storage device for cookers or kitchen stoves, in which heat is constantly and automatically accumulated at the appropriate cooking temperatures in one or more large heat accumulators. capacity without the disadvantages which so often are unavoidable when using solid fuel, such as coal or anthracite.



   The large amount of heat stored in the heat accumulator ensures efficient work of the cooker even during a temporary interruption of the power supply.



   The present invention is a heat storage device which comprises a relatively massive solid metal block heated by means of an electric heating element and embedded in a heat insulating substance except at an exposed portion of the block surface which radiates heat. , and wherein the heat insulating substance is enclosed in an outer casing which maintains this heat insulating substance in its positive. said device being characterized in that the block is heated

 <Desc / Clms Page number 2>

 by radiation coming from one or more electric elements radiating heat and contained or contained in a notch provided in the unit to form an air pocket open at one end only for the introduction of the radiating electric element heat.



   Each of said notches forms an air pocket in which the air, after having been totally or partially devoid of its oxygen, forms an envelope of inert gas substantially at rest for the protection of the heat radiating element against 1 oxidation, by transmitting heat to the heat storage unit where the heat is stored and stored. Heat radiation is prevented by the heat insulating substance except at the exposed portion of the block surface.



   In order to reduce heat loss by radiation from the recessed part of the block and in order to concentrate heat within the exposed part of the surface of the block, the recessed part or parts are formed in a reduced integral extension of the block. 'an enlarged part of the exposed heat radiating surface of the block, so that the heat build-up in the recessed part of the block will be less than the heat build-up in the enlarged part of the block surface:
The block is preferably supported by needle point pads in order to reduce the transmission of heat from the block to the support on which it is mounted, and said pads may be adjustable in order to level or adjust the pressure. block on its support. Said pads can be fixed on the lower side of the block.



   The block can receive lateral support and stability by providing one or more reinforcing elements attached to the block
The exposed surface of the block can form a hot plate on which to place cooking or cooking utensils, said exposed surface being covered in a manner known per se with a heat insulating cover to prevent the radiation of heat. when you are not cooking or baking.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The furnace hot plate casing has an opening at the top to receive the top of the block, which may be formed with a flat smooth top surface, and the opening at the top of the casing can be formed. be recessed so as to form a channel around the upper part of the block for the insertion into said channel of a heat insulating substance or other suitable substance.



   The improved heat storage device can also be incorporated into an electric oven for roasting or baking in which an internal portion of the surface of the oven chamber is formed by the exposed portion of the surface of the heat storage block, which can have flat side surfaces in metal-to-metal contact with the extensions of the walls of the furnace chamber and attached to them. The exposed portion of the surface of the block may form the bottom of the furnace chamber or an entire wall of this chamber.



   The electric elements radiating heat are constituted by radiant electric resistances or by refraotary electric elements mounted from below in the notches of the block.



   Two or more of these electric radiant elements are preferably provided and these elements are thermostatically controlled to put these elements either in parallel or in series in the heating circuit in order to maintain a substantially constant temperature of heat accumulation.



   The invention will be more readily understood by reference to the accompanying drawings which show two large capacity heat accumulators according to the invention incorporated in a domestic heat storage stove shown in front sectional elevation in fig. .



   Fig. 2 is an inverted plan view of the heat accumulating hot plate block shown in the left side of FIG. 1.



   Fig.3 is a sectional view taken along line 3-3 of Fig.l.



     Ftg. 4 is a side view and Fig. 5 is a plan view ren- @

 <Desc / Clms Page number 4>

 poured from the furnace block shown in the right part of fig.l.



   In the illustrated construction, a base frame 1, which can advantageously be formed from angle iron elements, supports a heat storage unit 2, the surface of which 3 forms a hot plate of rectangular shape for the rapid boiling of water or other liquid in a saucepan or other utensil placed on the surface 3. The frame 1 also supports a heat storage unit 4, the upper surface 5 of which forms the bottom of an oven 6.



   The heat storage unit 2 preferably comprises a main body having substantially flat sides 7 and rounded ends 8 as shown in FIG. 2, @ this body being formed with vertical notches 9 extending upwards from the lower face 10 of the block. Electric heat radiating elements 11 are inserted from below into the notches 9.

   The upper part of the block is widened and has a shape such as to serve as the upper surface of the rectangular hot plate 3 which is accommodated in a suitable opening of the hot metal plate 12 grooved around the upper part of the block 2 to form a rectangular channel for the reception of asbestos or other heat insulating material 13 Block 2 is provided with needle point support pads 14 which are threaded into the block in an adjustable manner and rest on the frame. base 1 which may be covered with metal sheet or a sheet of insulating substance 15 with openings allowing the needle tips to rest on the metal of the base frame. A space 16 is thus left between the block and the base frame and a space 17 surrounds the body of the block.

   The spaces 16 and 17 are filled with a heat insulating substance, not shown in the drawings for the sake of simplicity.



   In order to provide lateral stability for the block 2, it can be supported laterally by the base frame by means of one or more lateral reinforcing elements, one of which is shown at 18 in fig. 3. The element 18 is articulated at its upper end to a bracket 19 of the block. The other

 <Desc / Clms Page number 5>

 end of element 18 is connected in an adjustable manner to an end piece 20 articulated on a console 21 of frame 1.



   An insulated cover 22 of the hot plate shown in broken lines in Fig. 3, is provided in a manner known per se, in order to reduce the heat radiation from the block 2 when the hot plate is not in use.



   The heat storage unit 4 is similar to the unit 2 in that it has notches 23 extending inwardly from its underside to receive electrical heat radiating elements 24 which are inserted therein from below, and the block rests on the frame 1 by means of needle point pads 25, leaving a space 26 below the block. In order to concentrate the heat build-up in the upper part of the block, the main body of the block has notches on its lateral sides at 27, but widens in a rectangular shape at its upper part at 28, which provides the surface. upper rectangular flat 5.

   Two side sides of the block 4 are vertical and to these sides are bolted or otherwise secured lower extensions 29 of oven side plates 30 connected by an oven cover plate 31 and back plate 32. The gap 26 , as well as spaces 33 around the block and spaces 34, 35 and 36 around the oven are filled in a manner known per se with a heat insulating substance, shown in part at 37 in fig.l.



   It is clear that the surface 5 of the block 4 forms the entire bottom wall of the furnace chamber, which is heated by radiation from the surface 5. The heat is also transmitted from the block to the sides of the furnace by metal contact. metal with the side extensions 29 of the oven. The electrical heat radiating elements 24 are preferably connected in series in an electrical supply circuit, but can be adapted to be inserted either in series or in parallel with thermostat control.

   For this purpose, a thermal switch can be connected to the heat radiating elements. @

 <Desc / Clms Page number 6>

 
The heat sensitive element of the thermal switch can be inserted into a hole formed in the side of the heat storage unit, as shown at 42 in fig. 1. This arrangement allows the electric elements 11 to be automatically inserted in series when the hot plate is not in use and the cover 22 is closed, while allowing rapid heating of the hot plate by automatically inserting said elements in parallel. elements 11 when the cover 22 is open and the hot plate is in use.



   Oven chamber 6 and block 4 enclosed together in a heat insulating jacket, are enclosed in an outer casing 38 having a heat insulated oven door (not shown), the door opening communicating with the chamber. furnace chamber 6 through a connection which passes through the insulating jacket 37 and is isolated from the front of the outer casing 38.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS ET RESUME. CLAIMS AND SUMMARY. 1. Dispositif électrique dtaccumulation de chaleur, dans lequel un bloc métallique plein relativement massif est chauffé au moyen d'un élément de chauffage électrique et est encastré dans une sub- stance isolante de chaleur excepté en une partie exposée de la sur- face du bloc qui rayonne la chaleur, et dans lequel la substance isolante de chaleur est enfermée dans une enveloppe externe qui maintient cette substance isolante de chaleur dans sa position, le dit dispositif étant caractérisé en ce que le bloc est chauffé par rayonnement venant d'un ou plusieurs éléments électriques rayonnant de la chaleur et contenu ou contenus dans une encoche prévue dans le bloc pour former une poche d'air ouverte à l'une des extrémités seulement pour l'introduction de l'élément électrique rayonnant de la chaleur, 1. Electrical heat storage device, in which a relatively massive solid metal block is heated by means of an electric heating element and is embedded in a heat insulating substance except at an exposed portion of the surface of the block. which radiates heat, and in which the heat insulating substance is enclosed in an outer casing which maintains this heat insulating substance in its position, said device being characterized in that the block is heated by radiation coming from one or more electrical elements radiating heat and contained or contained in a notch provided in the unit to form an air pocket open at one end only for the introduction of the electrical element radiating heat, la dite poche d'air ou chacune de ces poches formant une enveloppe de gaz inerte substantiellement au repos pour l'élément rayonnant la chaleur. said air pocket or each of these pockets forming an inert gas envelope substantially at rest for the heat radiating element. 2. Dispositif tel que revendiqué sous 1, dans lequel la ou les encoches sont formées dans un prolongement solidaire réduit d'une partie élargie exposée rayonnant la chaleur, du bloc, de telle sorte que l'accumulation de la chaleur dans la partie renfoncée du bloc sera moindre que l'accumulation de la chaleur dans la partie élargie <Desc/Clms Page number 7> de la surface du bloc. 2. Device as claimed in 1, in which the notch (s) are formed in a reduced integral extension of an exposed enlarged part radiating heat, of the block, so that the accumulation of heat in the recessed part of the block. block will be less than heat buildup in the enlarged part <Desc / Clms Page number 7> of the block surface. 3. Dispositif tel que revendiqué sous 1 ou 2, dans lequel le bloc est supporté sur des coussinets à pointes d'aiguille pour dimi- nuer la transmission de la chaleur du bloc vers le support sur lequel il est monté. 3. Device as claimed in 1 or 2, in which the block is supported on needle point pads to decrease the transmission of heat from the block to the support on which it is mounted. 4. Dispositif tel que revendiqué sous 3, dans lequel les cous- sinets à pointes d'aiguille sont réglables pour le nivellement ou réglage du bloc sur son support. 4. Device as claimed in 3, in which the needle point cushions are adjustable for leveling or adjusting the block on its support. 5. Dispositif tel que revendiqué sous 3 ou 4, dans lequel les coussinets sont fixés à la partie inférieure du bloc. 5. Device as claimed in 3 or 4, in which the pads are fixed to the lower part of the block. 6. Dispositif tel que revendiqué sous 3,4 ou 5, ayant un ou plusieurs éléments de renforcement fixés au bloc pour lui donner de la stabilité latérale. 6. Device as claimed in 3, 4 or 5, having one or more reinforcing elements attached to the block to give it lateral stability. 7. Plaque chaude de fourneau suivant n'importe laquelle des revendications précédentes, dans laquelle l'enveloppe présente une ouverture à sa partie supérieure destinée à recevoir la partie supé- rieure du bloc, la dite ouverture étant rainurée pour former un chenal autour de la partie supérieure du bloc, et une substance isolante de chaleur ou autre étant insérée dans le dit chenal. 7. Hot plate for a furnace according to any one of the preceding claims, in which the casing has an opening at its upper part intended to receive the upper part of the block, said opening being grooved to form a channel around the block. upper part of the block, and a heat insulating or other substance being inserted into said channel. 8. Plaque chaude de fourneau dont les éléments sont construits, disposés, et combinés substantiellement comme décrit en se reportant aux dessins ci-joints. 8. Hotplate for a furnace whose elements are constructed, arranged, and combined substantially as described with reference to the accompanying drawings. 9. Four à accumulation de chaleur comprenant une chambre de four dont une partie de la surface interne est formée par un dispo- sitif suivant n'importe laquelle des revendications 1 à 6. 9. A heat storage oven comprising an oven chamber, part of the internal surface of which is formed by a device according to any one of claims 1 to 6. 10. Four tel que revendiqué sous 9, dans lequel le bloc pré- sente des surfaces latérales plates en contact métal à métal et fixées à des prolongements des parois de la chambre du four. 10. Oven as claimed in 9, wherein the block has flat side surfaces in metal-to-metal contact and attached to extensions of the walls of the oven chamber. 11. Four tel que revendiqué sous 9 ou 10, dans lequel la partie exposée de surface du bloc forme une paroi entière de la chambre du four. 11. Oven as claimed in 9 or 10, wherein the exposed surface portion of the block forms an entire wall of the oven chamber. 12. Four électrique dont les parties sont construites, disposées et combinées, substantiellement comme décrit en se reportant aux dessins ci-joints. <Desc/Clms Page number 8> 12. Electric furnace parts of which are constructed, arranged and combined, substantially as described with reference to the accompanying drawings. <Desc / Clms Page number 8> 13. Fourneau électrique comprenant en combinaison une plaque chaude suivant la revendication 7 ou la revendication 8, ainsi qu'un four suivant les revendications 9, 10, 11 ou 12. 13. Electric stove comprising in combination a hot plate according to claim 7 or claim 8, and an oven according to claims 9, 10, 11 or 12.
BE487130D BE487130A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE487130A true BE487130A (en)

Family

ID=132644

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE487130D BE487130A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE487130A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US6320166B1 (en) Double layered cooking apparatus
JP5864418B2 (en) Solar cooking range and cooking equipment
US3812840A (en) Portable grill
EP0818168A1 (en) Cooking implement comprising a cooking plate and a cooking vessel
BE487130A (en)
FR3093167A3 (en) PERFECTIONED FLAT WATER HEATER
CN205568637U (en) Electric pan
WO2007009195A1 (en) Cooking appliance
EP0511052B1 (en) Cooking chamber
FR2760073A1 (en) ELECTRIC RADIATOR WITH ACCUMULATION OR INERTIA AND RADIATION
EP0626055A1 (en) Small oven for grilling food on gas cooker burners.
KR200202452Y1 (en) A boiler
CN101214117A (en) Vacuum pot
KR101233230B1 (en) Portable Gas Stove
FR2661236A1 (en) Wood-fired direct-contact cooker, particularly one which can be built into a piece of kitchen furniture
JP3595484B2 (en) Aluminum stove
CN213362582U (en) High-temperature-resistant harbor type single-frying single-temperature stove
FR2614400A1 (en) Autonomous radiant heat cooker - uses gas canister in base to supply vertically mounted central burner enclosed by screen-producing radiant heat
FR2844694A1 (en) WAFFLE TYPE ELECTRICAL APPLIANCE COVER
FR2752713A1 (en) Deep fat fryer with infrared heater
EP1449470A1 (en) Heating element and electic toaster with thermal isolation
JPS5916024Y2 (en) Heat retention type gas rice cooker
KR100426350B1 (en) A heating apparatus usable cooking utensils
CN114321990A (en) Environment-friendly energy-saving gas device
CN201139414Y (en) Vacuum pan