BE475399A - - Google Patents

Info

Publication number
BE475399A
BE475399A BE475399DA BE475399A BE 475399 A BE475399 A BE 475399A BE 475399D A BE475399D A BE 475399DA BE 475399 A BE475399 A BE 475399A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
relay
signaling
signal
office
signals
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE475399A publication Critical patent/BE475399A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q1/00Details of selecting apparatus or arrangements
    • H04Q1/18Electrical details
    • H04Q1/30Signalling arrangements; Manipulation of signalling currents
    • H04Q1/44Signalling arrangements; Manipulation of signalling currents using alternate current

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Interface Circuits In Exchanges (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



    SYSTEME   DE   SIGNALISATION   ENTRE BUREAUX   TELEPHONIQUES   
OU   ANALOGUES     DISTANTS.   



   La présente invention concerne un système de signalisation entre bureaux télé phoniques distants notamment en téléphonie inter- urbaine, la liaison entre bureaux extrêmes étant assurée à travers des bureaux intermédiaires appelés alors centres de transit. 



   Pour la commutation à longue distance, il est usuel d'uti- liser pour la signalisation entre bureaux, des signaux composés de courants alternatifs. 



   Les systèmes de signalisation peuvent être classés en deux catégories. 



   La première catégorie comprend les systèmes de signalisa- tion utilisant des signaux pouvant se propager par les voies de con- versation au delà de la section pour laquelle ils sont utilisés. Les signaux pour ce type de signalisation sont composés de courants al- ternatifs de fréquences vocales et les récepteurs sont placés en dé- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rivation sur les voies de conversation. 



   La deuxième catégorie comprend les systèmes de signalisa- tion utilisant des signaux qui ne dépassent pas le tronçon qui leur est propre; pour ces systèmes, il convient de citer : - le système à 50 périodes dans lequel les signaux ne se propagent pas au-delà des équipements d'arrivée et de départ, bien qu'il uti- lise les voies réservées à la conversation, parce que les signaux   à -  cette fréquence ne traversent pas les répéteurs et que de plus, des filtres à 50 périodes empêchent ces signaux de se propager sur les fils de conversation. 



  - le système à fréquences vocales utilisant une voie de signalisa- tion isolée du circuit de conversation par des filtres qui découpent dans les voies habituellement réservées à la conversation 'une bande pour la conversation et une bande réservée à la signalisation; les filtres, dans ces systèmes s'opposent à ce'que les courants de signalisation se propagent au delà de la section qui leur est propre- - les systèmes de signalisation utilisant une voie de signalisation entièrement indépendante des voies utilisées pour la conversation; des voies de signalisation indépendante peuvent être crées de dif- férentes manières en utilisant une bande, d'une voie réservée à la signalisation de plusieurs circuits qui utilisent chacun une bande de fréquences qui leur est réservée, en se servant du porteur, dans le cas de courants porteurs, pour la signalisation.

   Ce sont les sys- tèmes 'les plus connus. 



   Il est usuel dans les systèmes de la première catégorie de répéter les signaux échangés après la fermeture des circuits de conversation jusqu'à la réception d'un accusé de réception. pour les systèmes de la première catégorie, cet accusé de réception a pour but de se prémunir contre la mutilation des signaux par les courants vocaux ou par les suppresseurs d'écho. 



   On conçoit aisément que lorsqu'une communication met en jeu des systèmes des deux catégories, si le tronçon intermédiaire 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 fait partie de la première catégorie et que les tronçons extrêmes font partie de la deuxième, les signaux peuvent d'échanger sans difficulté, puisque les signaux du tronçon intermédiaire traversent bien les différents tronçon pour aboutir aux extrémités, mais comme ces extrémités ont des récepteurs qui ne sont pas prévus pour répon- dre à de tels signaux ou que leurs récepteurs ne sont pas accessibles par les voies de conversation, il s'ensuit que les signaux du tron- çon intermédiaire ne peuvent troubler la signalisation reçue par les circuits   extrêmes.   



   Il n'en est pas de même si les circuits extrêmes sont exploités avec un système de la première catégorie, alors que   l'un   ou plusieurs des tronçons intermédiaires sont exploités   avee   des systèmes de la deuxième catégorie. En effet, comme il est aisé de le comprendre, les signaux émis par l'une des extrémités, par exemple le départ, sont reçus en même temps par le récepteur d'arrivée et par les récepteurs intermédiaires;

   les récepteurs intermédiaires répétant la signalisation provoquant l'envoi de signaux par les tronçon de   la 20   catégorie, signaux qui sont suivis par de nouveaux signaux dans le dernier tronçon et le circuit d'arrivé reçoit plu- sieurs signaux successifs, ce qui trouble la signalisation. pour éviter ces inconvénients, il est usuel, dans les systèmes de la première catégorie, de provoquer la coupure du circuit de conversation pendant la réception d'un signal et cela avant que ce signal puisse être efficace pour créer une signalisation dans un bureau éloigné. On comprenora qu'avec une telle méthode, les signaux de la première catégorie peuvent bien se propager, mais pour un temps insuffisant à créer une signalisation. Les récepteurs doivent être prévus pour interpréter les signaux seulement après un délai. 



  Les signaux sont alors interprétés et recrées par chaque tronçon.   on   comprendra que, puisqu'un signal reçu un court instant ne doit pas donner lieu à interprétation, il s'ensuit que les signaux doivent être allongés et que, puisque les signaux sont interprétés 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 après retransmission par chaque tronçon, l'échange des signaux n'est par rapide et qu'il peut d'ensuivre des difficultés d'exploitation. 



   L'un des objets de l'invention est d'éviter tous ces in-. convénients en prévoyant : 1  - des dispositifs permettant l'échange des signaux des systèmes de la première catégorie de bout en bout malgré des tronçons inter- médiaires de la deuxième catégorie - 2 - ces dispositifs font agir'les signaux de la deuxième catégorie après le passage des signaux de la première - 3  - en   faisant   agir les accusés de réception envoyés après la récep- tion des*signaux, non seulement pour éviter la répétition des signaux mais aissi pour annuler et neutraliser -l'effet des signaux de la deu- xième. 



   Si la première signalisation n'a pas atteint le terminal, ce dernier n'envoie pas un accusé de réception. La seconde signalisa- tion due aux signaux de la deuxième catégorie est alors efficace parce qu'elle n'est pas annulée. 



   Dans une variante, l'invention prévoit d'utiliser l'accu- sé de réception   '*)non   pas pour annuler et neutraliser l'effet des signaux de la deuxième catégorie mais pour éviter l'envoi de ces sig- naux, si ceux-ci ne sont pas nécessaires, ce qui'se produira si le circuit récepteur extrême fait partie de la première catégorie et s'il a bien interprété le signal. 



   D'autre part, il est usuel, dans les commutateurs ayant à raccorder deux tronçons exploités tous les deux en un système de la première catégorie de neutraliser les récepteurs correspondants, de façon que ceux-ci ne soient sensibles qu'au signal de relâchement. 



  Il est évident que cette neutralisation nécessite l'adjonction dans la partie commutation d'organes tels que des relais, dans les équipements d'arrivée et de départ des circuits correspondants à la première ca- tégorie de signalisation. 



   Cette neutralisation a pour but de   s'opposer   à ce qu'un 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 signal soit émis à la suite d'une réception ou, en d'autres termes, à laisser les signaux s'échanger de bout en bout. 



   L'invention prévoit de ne pas neutraliser les récepteurs en cas de transit entre deux tronçons à fréquences vocales et de ne pas s'opposer quand même à l'échange des signaux de bout en bout. 



   Pour cela un fil de signalisation est prévu entre les circuits raccordés dans le même bureau (fil d')et la commutation faite sur ce fil de signalisation est prévue de telle sorte que ce fil de signalisation n'a d'effet que pour les signaux donnant lieu à un accusé de réception et seulement si le signal envoyé de bout en bout n'a pas été interprété; il n'a pas d'effet pour les signaux ne donnant pas lieu à accusé de réception; il a toujours un effet si le circuit qui lui est raccordé est exploité en un système de la deuxième catégorie. 



   Un exemple de réalisation de l'invention est donné; dans cet exemple, le système de signalisation de la première caté- gorie est un système utilisant des récepteurs à fréquences vocales répondant à des courants vocaux de natures différentes x et y et utilisant des signaux de durée différente à la durée des signaux utilisés pour la signalisation des systèmes de la deuxième catégorie ; le système de   la 2    catégorie est du type 50 périodes; on en déduira aisément le fonctionnement pour un autre type, puisqu'ils se compor- tent tous de la même façon. 



   Il est évident que puisque les systèmes de la première catégorie et de la deuxième catégorie n'utilisent pas des signaux de même durée, l'exemple de réalisation qui a été pris illustre l'appli- cation des inventions dans l'exemple le plus compliqué, on en déduira facilement l'application de l'invention en ce qui concerne un sys- tème de la première catégorie utilisant des signaux de durée iden- tique à la durée des signaux de la deuxième catégorie. 



   La présente invention s'applique donc à une chaîne de jonctions intermédiaires composéede deux tronçons extrêmes ayant 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 des équipements de signalisation à fréquences vocales dans lesquels les signaux empruntent les circuits de conversation (1  catégorie) et des tronçons intermédiaires comportant, soit des équipements de signalisation à 50 périodes, soit des équipements à fréquences vo- cales n'employant paB les circuits de conversation (2  catégorie). 



   Un des objets de la présente invention est de permettre d'envoyer la même signalisation en fréquence vocale d'un bout à   1!autre   de la chaine en empruntant les circuits de conversation. 



   D'après une des caractéristiques de l'invention, des moyens sont prévus pour éviter la neutralisation des signaux à fré- quence vocale sur les tronçons où les signaux sont relayés. 



   Néanmoins, d'après une autre caractéristique, la signa- lisation directe parvenant toutefois avant la signalisation relayée. 



   D'après une des principales caractéristiques de l'in- vention, l'accusé de réception envoyé par le bureau d'arrivée au re- çu de la signalisation directe arrête le cheminement de la signali- sation relayée qui n'arrive donc au bureau d'arrivée que si la signa- lisation directe n'est pas parvenue. 



   Dans une variante à cette principale caractéristique de l'invention l'accusé de réception envoyé par le bureau d'arrivée au reçu de la signalisation directe évite la signalisation relayée qui n'arrive donc au bureau d'arrivée que si la signalisation directe n' est pas parvenue. par bureau d'arrivée on devra comprendre 'bureau recevant les signaux. 



   La figure 1 représente l'assemblage des circuits néces- saires à la compréhension de l'invention dans un exemple de réalisa- tion mettant en liaison un bureau de départ et un bureau d'arrivée reliée entre eux à travers trois transits. 



   La signalisation est faite en fréquences vocales entre le bureau de départ et le premier transit A ; il en est de même pour la signalisation entre le premier transit A et le deuxième transit B ; la signalisation entre le 2  transit B et le troisième transit C est 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 faite en 50 périodes; la signalisation entre le transit C et le bureau d'arrivée est faites en fréquences vocales; 
La fig.2 réprésente un circuit de départ d'un bureau manuel utilisant la signalisation à fréquences vocales; 
Les fig. 3A et 3B   représentent   un circuit d'arrivée dans un centre de transit utilisant la signaliâation à fréquences vocales. 



   La fig. 4 représente un circuit de départ de centre de transit utilisant la signalisation à fréquences vocales; 
La fig. 5 représente un circuit de départ de centre de transit utilisation la signalisation à 50 périodes; 
La fig. 6 représente un circuit d'arrivée dans un centre de transit utilisant la signalisation à 50 périodes; 
La fig. 7 représente un circuit d'arrivée dans un bureau automatique utilisant la signalisation à fréquences vocales; 
La fig. 8 représente la partie du circuit de connexion d'un bureau automatique utile à la compréhensionnde l'invention; 
La fig. 9 schématise l'échange des signaux entre circuits séparés par des jonctions interurbaines ou urbaines et la signalisa- tion effectuée entre circuits du même bureau ; 
La figure 10 représente une variante de la fig.4. 



   La méthode pour assurer la liaison schématisée fig.l sort du cadre de l'invention qui se rapporte seulement à l'échange des signaux après la fin des sélections. 



   On devra comprendre qu'entre les figures 5 et 4 pour le bureau A, 3 et 5 pour le bureau B, 6 et 4 pour le bureau C, sont interposés des chercheurs et des sélecteurs, ceux-ci n'intervenant pas dans l'échange des signaux n'ont pas été représentés. pour   illustrer   l'invention, il a été supposé que la liai- son entre bureaux était faîte   en 4;   fils et p3eudo 4 fils, il est évident que l'invention serait applicable à des liaisons 2 fils. 



   En se reportant à la fig. 2, on comprendra que le relais C est actiormé en série avec le 3  fil du   dicorde,   par suite le 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   relais Cx est actionné ; le relais C a été actionné au début de   l'établissement de la communication et qu'il s'est bloqué sous le contrôle du relais Rl au repos batterie, enroulement gauche du ra- lais 0, contact de repos gauche du relais Rl, contact de travail droit du relais O terre ; que les relais Is et Sn qui ont servi lors de la transmission du numéro, sont relâchés; que le relais Nu a été actionné pendant la numérotation et qu'il s'est bloqué par l'inter- médiaire du relais 0; batterie , enroulement du relais Nu, contact de travail milieu gauche du relais Nu, contact de travail droit du relais 0, terre; que le relais Dp est actionné:

   batterie, enroule- ment du relais Dp, contact de repos extérieur droit du relais Cf,   terre ; par le contact de travail déjà-cité du relais 0 ; les   relais D et Gv sont actionnés sous les contrôles du relais X ou du relais Y au repos; relais D : batterie, enroulement du relais D, contact de repos extérieur gauche du relais Rd contact de travail extérieur droit du relais Nu, contact de travail extérieur droit du relais C contact de repos intérieur   gauchà   du relais I ou contact de travail droit du relais Gv, contact de travail de l'inverseur droit du relais 0, terre au contact de repos droit, du relais Y et au contact de repos gauche du relais X.

   Relais Gv: batterie, enrou- lement du relais Gv, contact de travail droit du relais Gv ou con- tact de repos intérieur gauche du relais I et le chemin déjà tracé pour le relais D. 



   Ces relais X et Y sont les relais d'un ampli-détecteur connecté sur la jonction par le transformateur différentiel T. 



   Le relais X fonctionne à la réception d'un signal de fré- quence X et le relais Y à la réception d'un signal de fréquence Y. 



   On comprendra que le relais C assure le maintient du cir- cuit engagé   et::que   le relais C est actionné en série avec le 3  fil du dicorde par un circuit bien connu qu'il n'y a pas lieu de dé- crire ni de représenter. 



   En se reportant aux figures 3A et 3B, on comprendra que 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 le relais F se trouve actionné en série avec le relais de maintien du circuit de départ: terre, contact de travail extérieur droit du relais A (fig. 3B), fil 16, enroulement du relais F (fig.   SA),   fil C, contact de travail intérieur gauche et enroulement du relais C, bat- terie (fig.4 ou 5); que le relais A de la fig.

   SA a été actionné à la prise du circuit et qu'il s'est bloqué sous le contrôle du relais Bl au repos; que les relais D, Dp et Gv se trouvent actionnés: relais D : batterie, enroulement relais D (fig.3A) fil 7, contact de repos droit de Rd   (fig.3B),   fil 6, contact de travail du relais F, terre, (fig.3A); relais Dp   (fig.SB);   batterie, enroulement du relais Dp; fil 10, contact de repos extérieur droit du relais Cf (fig.3A), fil 9   (fig.SB),   contact de travail intérieur droit du relais A, terre; relais Gv : batterie, enroulement du relais Gv   (fig.3B)   contact de travail droit du relais Gv ou contact de repos gauche du relais I (fig.3A) fil 12 et 13, contact de travail extérieur gauche du relais A, fil 15, (fig.3A) .contact de repos des relais X et Y à la terre. 



   Les relais A et y sont des relais d'ampli-détecteur connec té sur la voie arrivée vers départ. En se reportant à la fig.4 on comprendra que le relais C a été actionné à la prise du circuit et que ce relais s'est bloqué sur le fil   "c"   sous le contrôle du circuit d'arrivée: relais A au travail figure 3 ou 6.

   Il est évident que la liaison entre un circuit d'arrivée figure 2 ou figure 6 et un cir- cuit de départ figure 4 ou figure 5, est assuré à travars différents sélecteurs, mais comme il a déjà été signalé, ces sélecteurs n'ont pas été représentés parce que n'intervenant pas dans la transmission des signalisations. par suite de l'attraction du relais C, dans la figure 4: - le relais D est actionné: batterie, enroulement relais D, contact de repos gauche de relais Cf, contact de travail extérieur droit du relais C, terre - - le relais 0 est actionné: batterie, enroulement relais 0, contact de travail intérieur droit du relais C, terre - 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
Par suite de l'attraction du relais 0: - le relais Dp est actionné:

   batterie, enroulement du relais Dp, contact de repos intérieur droit du relais Cf, contact de travail intérieur droit du relais 0, terre - le relais Gv est actionné par un chemin similaire à celui décrit pour le relais Gv des figures 2 et 3 (contact de travail extérieur droit du relais 0).. 



   En se reportant à-la figure 5, on comprendra que le re- lais C a été actionné à la prise et qu'il s'est bloqué, comme le relais C de la figure 4, et que, par suite, les relais Rl1, Rx. Rl2, et R13, sont actionnés par des chemins qu'il est facile de suivre. 



   En se reportant à la figure 6, on comprendra que le relais pe et, par suite, le relais A ont été actionnés à la prise du circuit et que le maintien, du circuit de départ est assuré par la terre connecté sur le fil   "c"   par le relais A. 



   En se reportant à la figure 7, on comprendra que le re- lais.,! a été actionné à la prise du circuit que le relais Gv est      actionné par l'intermédiaire du relais X ou Y au repos (contact extérieur gauche de A) et que le relais Fe a été actionné à la fin de la sélection par la présence de la terre sur le point milieu du translateur de la figure 8 et que les relais D et Dp sont actionnés:   - relais D : enroulement du relais D, contact de travail   extérieur gauche du relais F, contact de repos intérieur droit du relais Ed, contact de travail intérieur gauche du relais Gvr, terre - - relais Dp:

   batterie, enroulement du relais Dp, contact de repos extérieur gauche du relais Cf, contact intérieur droit du relais A, terre - 
En se reportant à la figure 8 on comprendra que le relais M maintient le circuit sous le contrôle du relais A de la figure 7 actionné. 



   On comprendra que la liaison 2 fils, 4 fils, entre les bureaux d'arrivée, de départ et les bureaux de transit correspon- dant est assuré par des différentiels ou des termineurs non repré- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 sentés sur   les schémas.   



   On comprendra de même que la   fig.   8 est connectée à une chaîne de sélecteurs assurant la liaison avec la ligne demandée et que, pendant la sonnerie du poste demandé, cette chaine de sélecteurs transmet une tonalité connue sous le nom de retour   d'appel,   qui est écoutée par l'opératrice de départ par les fils a et b et les fils a2 et b2, ces fils étant raccordés par l'intermédiairedes   diffé-   rents relais D actionnés. 



   La situation de ces différents circuits est celle qui existe à la fin de la sélection. pour résumer, à la fin de la sélection les relais suivants sont actionnés : Bureau de départ : 
Figure 2; relais C, Cx, D, Dp, Gv, Nu; et 0, Transit A 
Figures 3A et 3B: relais A, D, Dp, et Gv - 
Figure 4: relais C, D, Dp, Gv et 0; Transit B   Figures   3A et   5E:   comme pour transit A 
Figure 5: relais C , Rl1, Rl, Rl3 et Rx Transit C: 
Figure  6:   relais A et Fe 
Figure 4: comme pour transit A; Bureau d'arrivée: 
Figure 7: relais A, D, DP, Fe et Gv 
Figure 8: relais M 
A la réponse du demandé, le relais Rd de la figure 8 est momentanément actionné provoquant l'attraction du relais Ed de la figure 7.(fil d et contact de travail du relais Fe) 
Le relais Ed figure 7 se bloque sous le contrôle du relais 
GV au travail. 



   Le relais Cf figure 7 est alors actionné par : - relais Cf, travail milieu droit de Ed, repos gauche de 1 repos 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 gauche de Dx, terre. 



   Le relais D relâche par suite de l'attraction du relais Ed ; la source de courant x, y est alors connecté sur la jonction: - fil a ,repos supérieur du relais D, résistances R5 et R3, contact de travail extérieur droit du relais Cf, contact de repos extérieur droit du relais Dx, contact de repos extérieur droit du relais Rl, contact de travail extérieur gauche du relais Ed, fil 2 de la source de courant x/y : - fil b, contact de repos Inférieur du relais D, résistance R4 et RI, contact de travail intérieur gauche du relais Cf, fil 1 de la source de courant x/y. 



   La source de courant x/y est. un oscillateur ou toute autre machine à fréquence vocale, fournissant en combinaison la fréquence x et la fréquence y. 



   Le relais Dp, par suite de l'attraction du relais Cf re- lâche, il est à relâchement retardé pour assurer le délai nécessaire au signal x/y. Au relâchement du relais Dp, les relais Ds, Di et Dx s'actionnent. 



   Après l'attraction du relais Dx, le relais Cf relâche, il interrompt le signal x/y émis sur la jonction et il provoque à nouveau l'attraction du relais Dp. Après l'attraction du relais Dp, le relais Cf est à nouveau actionné: - batterie Cf, travail Dp, et Ds, travail Ed, fil a, terre au repos de Su de la figure 8. 



   Le relais Cf ne connecte plus la source de courant x/y mais la source de courant x: travail extérieur droit de Cf, travail Dx, travail Ed, "x". Après l'attraction du relais Cf, le relais Ds relâche: ce relais est à relâchement légèrement retardé, après sa retombée, le relais Cf relâche le signal "x" est interrompu et les relais Di et Dx relâchent, le relais Di est à relâchement très retardé de l'ordre de 1/5 de seconde. 



   Si le signal d'accusé de réception n'est pas reçu, les relais Gv et Ed restent au travail et après relâchement du relais Dx, 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 le processus qui vient d'être exposé reprend et un nouveau signal x/y suivi de x est envoyé et le fonctionnement se poursuit jusqu'au relâchement du relais Ed, 
Le signal émis par le circuit de la figure 7 se propage sur les voies arrivée vers le départ et fait fonctionner les récep- teurs des figures 4 des bureaux C et A et le récepteur de la   fig.2.   



   A la réception du signal x/y les deux relais   x/y   de ces récepteurs s'actionnent et les relais CV correspondants relâchent après un certain délai. 



    - relais Rd figure 2 : batterie,enroulement du relais Rd, contact   de travail intérieur droit du relais Rd, contact de repos milieu gauche du relais Dx, contact de repos gauche du relais Rl, contact de travail extérieur droit du relais 0, terre - relais Cf figure 4: batterie, enroulement gauche du relais Cf, contact de repos intérieur gauche du relais Dx, contact de travail milieu gauche du Cf, contact extérieur droit du relais Cf. 



   Pour résumer, à la réponse du demandé constatée par le circuit de la figure 8, un signal x/y suivi d'un signal x est émis par le circuit de la figure 7; ces signaux traversent les différentes jonctions et influencent les récepteurs à fréquences vocales placés dans les circuits figure 4 pour les bureaux de transit C et A et dans le circuit figure 2 du bureau de départ. 



   La réception de ce signal provoque le fonctionnement du relais Cf dans les deux figures 4 et du relais Rd de la figure 2. 



   Le deuxième stade du fonctionnement correspond à l'émis- sion d'un signal d'accusé de réception,dans le sens départ vers ar- rivée. Le relais Cf du circuit figure 4 en s'actionnant provoque la retombée du relais D de la figure. D'autre part,pendant la réception du signal x/y-x, le relais I est actionné et relâche avec un léger retard après la réception du signal x. Après son relâchement, le   re   lais Cf connecte le signal x/y sur la voie départ vers arrivée: travail Cf, repos Dx, repos I x/y.

   Par suite de l'attraction du re- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 lais Cf et le relâchement du relais I, le relais Dp relâche suivi de l'attraction des relais Ds, Di et Dx comme déjà décrit, le relais Cf a son circuit de blocage controlé par un contact de repos du relais à l'attraction du relais Dx, le relais Cf relâche et le relais D s'actionne de nouveau. 



   Le fonctionnement est similaire pour le circuit représenté figure 2 à part que c'est le relais Rd qui commande le fonctionne- ment du relais Cf et le relais Rd relâche à l'attraction du relais Dx. 



   Le signal d'accusé de réception x/y émis comme il vient d'être décrit pour les circuits figure 2 et figuré 4 sont reçus : - celui émis par la figure 2, par le récepteur de la figure 3A - celui émis par la figure 4 du transit A, par le récepteur de la figure 3A du transit B; - celui émis par la figure 4 du transit 4 du transit C, par le récepteur de la figure 7 du bureau d'arrivée. 



   Les relais X et Y de ces récepteurs à fréquences vocales fonctionnent, provoquant le relâchement des relais Gv correspondants. 



   Le relâchement du relais Gv de la figure 3B des bureaux de transit A et B a un effet qui sera décrit pour le troisième stade de fonctionnement. 



   Le relâchement du relais Gv de la figure 7 a pour effet d'ouvrir le circuit de   blo-cage   du relais Ed, le relais relâche arrêtant le processus d'envoi du signal X/y-x; le relais D s'action- ne à nouveau rétablissant la liaison avec la chaine d'arrivée. 



   En se reportant à la figure 2, on verra qu'à l'attraction du relais Dx, le relais Su s'actionne et se bloque, il signale la réponse du demandé en introduisant dans le circuit du troisième fil   du dicorde,   une résistance supplémentaire par l'introduction du 2  enroulement du relais c, enroulement court-circuité jusqu'à l'attraction du relais Su. 



   Il est évident que le relais Su pourrait, sans sortir du domaine de l'invention, donner la supervision par toute autre 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 moyen qu'il est facile d'imaginer. 



   Dans le circuit représenté figure 4 du bureau A, le relais Su s'actionne au début de l'émission du signal d'accusé de réception x/y. Son attraction est retardé de manière à différer son effet; après son attraction, une batterie négative est connecté sur le fil d, ce qui a pour effet de provoquer l'attraction du relais Rd de la figure 3; terre, enroulement gauche du relais Rd (figure 3B), re- dresseur R, fil 17 (fig.3A) fil d (figure 4, repos du relais Cv, contact de travail intérieur gauche du relais Su, résistance, batte- rie négative. Le relais Rd de la figure 3B se bloque sous le contrô- le du relais Gv au travail.

   Le but du relais   Rd   est de provoquer l'en- voi du signal de réponàe du demandé   x/y-x;   si   l'équipement   d'arrivée représenté figure 8 a bien reçu le signal émis par le bureau d'ar- rivée, le relais Rd sera sans effet parce que l'équipement de la figure 2 procède à l'envoi du signal   x/y   d'accusé de réception qui va provoquer dans le circuit des figures 3A et 3B du bureau A, l'attraction du relais I et la retombée du relais Gv et par la suite la retombée du relais   Rd.   



   On comprendra aisément que si le signal de réponse du demandé n'a pas été interprété par le bureau d'arrivée, l'équipement figures 3A et 3B du bureau A se substitue au circuit de la figure pour répéter le signal vers le bureau de départ. 



   Entre les circuits du bureau C représentés par les figures 4 et 6 le fonctionnement est le suivant: au moment de l'attraction du relais Su et jusqu'à l'attraction du relais Cv, la batterie né- gative connectée sur le fil "d" figure 4, provoque l'attraction du relais Cf de la figure 6. Ce relais connecte le courant 50 périodes vers le bureau B, le relais P de la figure 5 du bureau B fonctionne suivi du relais Ip qui connecte une batterie négative sur le fil d. 



  Le fonctionnement du relais P sous l'action du courant 50 périodes est bien connu il est inutile de le décrire   ici.   



   Le relais Rd des figures 3A et 3B du bureau B s'actionnent mais comme précédemment exposé, il est sans effet par suite de la 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 réception du signal x/y. 



   Comme on le voit, le signal de réponse du demandé est transmit de bout en bout et l'interprétation par le tronçon exploité en 50 périofles ne gêne pas la signalisation. 



   On déduira aisément de ce qui vient d'être exposé le fonctionnement dans le cas où la liaison avec l'un des bureaux ex- têmes est exploité en système à 50 périodes. 



   En se reportant à la figure 9, on pourra aisément résumer le fonctionnement de la signalisation pour la réponde du demandé.    



  Dans cette figure a été schématisée la signalisation ; appella-   tions des organes ne correspondent pas aux schémas détaillés, mais permettent de concrétiser le   f onctionnement.   



   A la réponse du demandé, le relais B du bureau d'arrivée est actionné, il provoque l'envoi du signal x/y-x, signal éventuel- lement répété. 



   Ce signal provoque l'attraction du relais A des bureaux C, A et départ.      



   A la suite du fonctionnement des relais   A,   une batterie négative est connecté sur le fil de signalisation et un signal d'ac- cusé de réception x/y est émis. 



   La batterie négative connecté sur le fil de signalisation provoque l'attraction du relais B des circuits d'arrivée. 



   L'accusé de réception provoque l'attraction des relais C qui annulent l'effet que pourrait avoir   le.   relais B correspondant. 



  Le fonctionnement du relais C du bureau d'arrivée évite la répé- tition du signal x/y-x. 



   Dans le tronçon à 50 périodes, le relais B provoque l'en- voi d'une impulsion à 50 périodes qui provoque l'attraction du re- lais A correspondant; ce relais A connecte une batterie négative sur le fil de signalisation ce qui a pour effet de provoquer l'at- traction du relais B du circuit d'arrivée du bureau B; l'effet de ce relais B est neutralisé par le fonctionnement du relais C par suite de la réception de l'accusé de réception.-. 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 



   Après cet échange de signaux, le circuit de conversation est établi par suite du fonctionnement des différents relais D. 



   Pour le signal de relâchement du demandé, le fonctionnement est le suivant: 
En se rapportant à la figure 8, on comprendra que le relais Su de cette figure s'actionne au relâchement du demandé; il déconnecte la terre du translateur et raccorde le fil de signalisation sur un interrupteur. Cet interrupteur est prévu pour transmettre directement la signalisation lorsque le circuit d'arrivée est exploité en 50 pé- riodes. pour les circuits d'arrivée exploités en fréquences vocales, dans l'exemple que a été pris cette cadence de signaux ne convient pas à ce type de signalisation et le circuit fonctionne comme suit 
Le relais Ed s'actionne et se bloque comme pour la réponse du demandé, il met en jeu les relais Cf, Dp, Ds, Di et   Dx;

     mais seul le signal x/y est émis parce que   l'ouverture   de la terre du transla- teur par le relais Su évite le 2  fonctionnement du relais Cf. Ce   @   signal est répété à une cadence qui dépend du temps de relâchement des relais Di et Dx. 



   Le premier signal est transmis de la façon suivante 
Les récepteurs des circuits figure 2 du bureau de départ figure 4 des bureaux   A   et C reçoivent ce signal; par suite, les relais GV de ces circuits relâchent ainsi que les relais Su corres- pondant. Le relais Su de la figure 8 transmet la supervision en annu- lant l'effet   qu'.il   produisait lorsqu'il était actionné. 



   Les autres signaux sont relayés par le tronçon à 50 période: de la façon suivante : 
Le relais Su des figures 4 connecte le fil de signalisation "d" sur un interrupteur fournissant des impulsions de batterie posi-   tive.   



   Cette signalisation est sans effet pour le circuit figures 3A et 3B du bureau A, car le relais Rd de circuit connecté sur le fil de signalisation "d" a, en série avec son enroulement, une cellule 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 redresseuse R qui s'oppose au passage du courant lorsque celui-ci est créé par une batterie positive. 



   Dans le bureau C, les impulsions de batteries positives sont reçues par le relais Cf de la figure 6, parce que, dans ce cas, rien ne s'oppose au passage du courant. Le relais Cf s'actionne chaque 1/4 de seconde par une durée de 1/10 de seconde; il émet, à chaque attraction, un signal à 50 périodes qui provoque le fonction- nement des relais p et Ip du circuit figure 5 du bureau B. 



   Le relais Ip raccorde à chaque attraction le fil de signa- lisation "d" à la batterie négative. 



   Le relais Rd des figures 3A et 3B s'actionne ; il provoque l'émission d'un signal x/y en mettant en jeu des relais Dp, Ds, Di et Dx comme exposé pour la figure 7. Le relais Co est connecté sur le fil de signalisation "d" par le relais Ds au travail et s'actionne puisque le fil "d" ne reçoit pas une seule impulsion, mais des im- pulsions successives, le relais Co évite l'émission du signal x. 



   On comprendra donc que si le premier signal est émis de   bout en bout ; lessignaux suivants sont relayés aux points de liai-   son entre les circuits 50 périodes et fréquences vocales. 



   Si l'abonné demandé décroche à nouveau son poste, le relais Su de la figure 8 rétablit la terre du translateur et, par suite, le signal de réponse du demandé x/y-x est émis à la place du signal x/y. 



   Les différents relais Su sont à nouveau actionnés et la situation redevient celle qui existait après la réponde du demandé. 



   Ce fonctionnement est schématisé figure 9. 



   Un train de signaux x/y est émis par le bureau d'arrivée; le premier signal passe de bout en bout, comme le signal de réponse du demandé, et   provoqme   le fonctionnement du relais   A   du bureau C, du bureau A et du bureau de départ. 



   Le relais A du bureau de départ donne la supervision, ce- lui du bureau A connecte un interrinpteur fournissant des impulsions de batterie positive sur le fil de signalisation, le relais B ne 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 fonctionne pas par suite d'une redresseur s'opposant au passage du courant ; celui du bureau C provoque l'attraction du relais B qui    envoie des impulsions à 50 périodes, vers le bureau B ; lerelais A   du bureau B suit ces impulsions et connecte à chacune de ses attrac- tions une batterie négative sur le fil de signalisation; le relais correspondant s'actionne et envoie un train de signaux x/y vers les bureaux A et de départ. 



   Au défichage de l'opératrice, le fonctionnement est le suivant : les relais C et Cx de la figure 2 relâchent et, par suite, le relais Rd s'actionne. Si, à ce moment, le récepteur reçoit un signal, le relais I est actionné et le signal de   défichage   n'est pas envoyé. Au relâchement du relais I, le relais Cf s'actionne, il con- necte le signal x/y sur la jonction comme déjà exposée 
Le signal est reçu par les différents récepteurs à fré- quences vocales des figures 3 et 7, lesrelais I correspondant s'ac- tionnent, évitant la transmission d'un signal en sens inverse. 



   Le relais Cf de la figure 2 cause le relâchement du relais Dp et, par suite, l'attraction des relais Ds, Di et   Dx   comme déjà décrit. Après l'attraction du relais Dx, le relais Cf relâche et le relais Dp s'actionne à nouveau, il cause le nouveau fonctionnement du relais Cf qui connecte cette fois le signal y jusqu'au relâchement du relais Ds.Le fonctionnement est similaire à ce qui aété décrit précédemment. 



   Ce signal   x/y-y   est éventuellement répété comme précédem- ment le signal de réponse du demandé x/y-x. 



   A la réception de ce signal par les récepteurs des figures 3 et 7, les relais GV relâchent et, à la   -réception   du signal y, les relais Rl correspondants fonctionnent. 



   Le relais Rl relâche le relais A qui provoque le relâchement de la chaine de sélecteurs reliantle circuit d'arrivée et de départ on comprendra donc que les circuits figures 3 et 4 du bureau A ne sont plus relies entre eux ; il en est de même pour les circuits figures 3 et 5 du bureau B et pour les circuits 7 et   8   du bureau d'arrivée. 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 



   Le 2  stade de fonctionnement correspond à l'envoi d'un signal en sens inverse et à la libération du tronçon à 50 périodes. 



   Les circuits figure 3 des bureaux A et B ainsi que le circuit figure 7 du bureau d'arrivée transmettant le signal x/y-y qu'ils viennent de recevoir.L'émission est commandée par le relais Rl et le fonctionnement est similaire à celui exposé pour le signal x/y-x. A la fin de l'émission de ce signal, tous les relais sont mis en repos. 



   La réception de ces signaux est effectuée dans les circuits figure 2 pour le bureau d'arrivée, figure 4 pour les bureaux A et C. 



   La réception de ce signal x/y-y, comme il est aisé de le voir, provoque l'attraction du relais Rl qui met, les circuits corres pondants au repos par l'ouverture du circuit de blocage du relais 0; ce qui évite la répétition du signal de défichage. 



   On comprendra aussi que dans le circuit figure 4 du bureau A le relais C relâche par suite de la libération de la chaine de sélecteurs le reliant au circuit de la figure 3. 



     En   principe, le signal de défichage émis par le bureau de départ figure 2 a été interprété par le circuit figure 3 du bureau B et au moment du relâchement du relais C, le relais I est actionné par la réception du signal d'accusé de réception émis par le circuit figure 3 du bureau B et le relâchement du relais C est sans effet. 



   Si, au con traire, le signal de défichage n'a pas été in- terprété, il est à nouveau envoyé par le circuit figure 4 du bureau A et répété jusqu'à l'attraction du relais Rl qui fonctionne par la cause exposée précédemment. 



   Le tronçon à 50 périodes est libéré de la manière suivante: 
Comme il a été exposé, le signal de défichage provoque l'attraction du relais Rl du circuit figure 3 du bureau B et, par suite, la chaine de sélecteurs est libérée et le relais 0 du circuit figure 5 du bureau B relâche, il provoque l'émission   dtune   longue impulsion à 50 périodes reçue par le relais p du circuit figure 6 du bureau C. 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 



   Cette longue   impulsion   est due au relâchement retardé des re- lais Rl1, Rl2 Rl3. 



   Le long fonctionnement du relais P de la figure 6 provoque la retombée du relais pe et, par suite, celle du relais A. Il s'ensuit la libération de la chaîne de sélecteurs   reliant   les circuits figure   6   et la figure 4 du bureau C et, par suite, la retombée du relaisC de la figure 4 du bureau C. 



   Comme on peut le déduire de ce qui a été exposé précédemment le relais R1 devrait être actionné et bloqué au moment du relâchement du relais C et, par suite, le circuit est libéré par le relâchement du relais C. En cas d'anomalies, comme déjà exposé, le circuit figure 4 du bureau C émet le signal de défichage   x/y-y   dans le but de libé- rer la chaine d'arrivée. 



   Comme il a déjà été signalé la figure 9 donne un schéma   succinct   permettant de résumer le fonctionnement de l'invention. Dans cette figure, on devra comprendre que les voies de conversation ont été schématisées par un trait reliant les différents bureaux entre eux et que les circuits d'un même bureau sont reliés non seulement par des fils assurant la continuité des fils de conversation, mais aussi par un fil permettant la transmission éventuelle des signaux reçus. 



   On comprendra qu'à la réponse du demandé, le relais B du bu- reau d'arrivée s'actionne et se bloque sous le contrôle du relais C de ce même bureau. 



   Le relais B assure la transmission du signal x/y-x qui est reçu à la fois sur les relais A du bureau C, du bureau B et du bu- reau de départ.A la fin du passage de ce signal, ces différents re- lais provoquent l'émission en sens inverse du signal d'accusé de réception x/y. De plus, les relais A des bureaux C et A connectent momentanément le fil de signalisation à la batterie négative, il s'ensuit le fonctionnement des relais B correspondants. Le relais B du bureau C envoie une impulsion à 50 périodes reçue sur le relais   A   du bureau B, il s'ensuit le fonctionnement du relais B du bureau B. 



   Les relais B des bureaux B et A sont donc actionnés,   puis,   par 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 suite de la réception du signal x/y, les relais C des bureaux A et B sont actionnés, évitant les effets que pourraient produire les re-   lais B ; effets seraient, comme il est facile de le comprendre,   l'envoi du signal x/y-x. 



   Le fonctionnement du relaix C du bureau d'arrivée évite un nouvel envoi des signaux x/y-x. 



   Cet exposé n'est que succinct et montre seulement le méca- nisme du fonctionnement. Au relâchement du demandé, le bureau d'arri- vée émet les trains de signaux x/y. Le premier de ces signaux est transmis de bout en bout, comme il est facile de l'imaginer, d'après l'exposé précédent. Les autres signaux sont transmis de la façon    suivante : le relais A du bureau C est actionné ; connecte le fil   de signalisation à un interrupteur fermant et ouvrant alternativement   une batterie positive ; ils'ensuit le battement du relais B qui   transmet ainsi un train d'impulsions à 50 périodes. Le relais A du bureau B s'actionne et, par un mécanisme non représenté, provoque l'envoi d'un train de signaux x/y à une cadence et une longueur différentes des signaux échangés en 50 périodes. 



   Les signaux x/y émis par suite de l'attraction du relais B du bureau B sont reçus à la fois par le relais A du bureau A et par le bureau de départ. 



   Le relais A du bureau A fonctionne et comme le relais A du bureau C, il connecte le fil de signalisation à   1'interrupteur   de    batterie positive ; cetteconnexion est sans effet, puisque le relais   B du môme bureau A possède en série avec son enroulement, une cellule redresseuse qui s'oppose à son attraction. Les signaux reçus par le bureau d'arrivée restent ceux émis par le bureau B. 



   Comme on peut le voir aisément, la batterie positive n'a d'effet que si le circuit connecté correspond à un système de signa- lisation de la deuxième catégorie. 



   On déduira facilement, à l'aide de cette figure, le fonc-   tionnement   pour le relâchement du demandeur. pour faire cet exposé, il a été supposé que le bureau de 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 départ était manuel ; on en déduira aisément le fonctionnement pour un bureau de départ automatique. Il y a lieu de signaler que les circuits représentés par les figures 5 et 6 sont munies d'un filtre F qui empêche le courant 50 périodes de se propager au delà de la section qui lui est propre. 



   L'exemple de réalisation de l'invention a été décrit en cor- rélation avec des circuits à fréquences vocales ayant des récepteurs à deux fréquences; l'invention peut aussi s'appliquer à des récep-   teurs à une seule fréquence ; lefonctionnement avec des récepteurs   de ce type peut se déduire aisément de l'exposé précédent. pour un système de signalisation de la première catégorie utilisant des signaux de même longueur que les signaux de la deuxiè- me catégorie, le fonctionnement du dispositif sera plus simple puis- que ces signaux n'auront pas à être recrées par un interrupteur et les battements du relais A pourront agir directement sur le fil de signalisation, sans le concours d'un interrupteur. 



     On   utilisera toujours, comme il est aisé de le comprendre, la batterie négative, et la batterie positive pour permettre de dis- tinguér les différents signaux donnés sur les fils de signalisation. 



   Dans l'exposé qui vient d'être fait, le signal de réponde du demandé donne lieu à un signal dans le tronçon exploité en 50 pério- des ou analogues mais ce signal est sans effet puisqu'il est neutra- lisé par la réception de l'accusé de réception. 



   Dans une variante, l'accusé de réception est utilisé pour éviter le signal dans le tronçon à 50 périodes. 



   La figure 10 représente une variante de la figure 4 montrant un exemple de réalisation pour l'utilisation de l'accusé de récep- tion à éviter la transmission d'un signal sur le fil de signalisa- tion "d". 



   Comme exposé par la figure 4, à la réception du   signal   x/y-x, le relais Cf de la figure 10 est actionné et bloqué. Après le signal le relais I relâche et le relais Cf connecte alors le signal x/y sur les fils de la jonction. 

 <Desc/Clms Page number 25> 

 



   .Après le relâchement du relais I, le relais GV s'actionne à nouveau et le relais Ar s'actionne: batterie, enroulement du relais Ar, contact du relais C au travail, contact de travail extérieur gauche du relais Cf, contact de repos milieu droit du relais Ar, contact de travail droit du relais GV, terre. 



   Le relais Ar connecte le récepteur sur la voie de départ vers arrivée. Si le signal x/y-x a atteint un circuit à fréquence vocale celui-ci émet un signal d'accusé de réception x/y sur la voie de départ vers arrivée et de ce fait les relais X et Y du récepteur figure 10 fonctionnent et le relais   GV'   relâche et reste relâché puis- que son circuit d'attraction est ouvert au relais Ar. 



   Comme déjà exposé le relais DX s'actionne à la fin de l'en- voi du signal d'accusé de réception x/y émis par la figure 10. 



   Le relais Dx ferme le circuit d'attraction du relais Su, mais le circuit du relais Su est aussi contrôlé par le contact de travail du relais GV. 



   Si le relais GV est relâché comme il   vent   d'être décrit, le relais Su ne s'actionne pas et le fil "d" de signalisation n'est pas influencé. Si, au contraire, il n'a pas été reçu d'accusé de ré- ception, le relais GV est au travail et le relais Su fonctionne com- me déjà décrit, donnant la signalisation sur le fil "d" ce qui pro- voque le fonctionnement du relais Cf de la figure 6 par exemple. 



   On voit qu'ainsi le circuit de départ figure 4 modifié sui- vant la figure 10 ne fait agir le fil de signalisation que si cela est nécessaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 

 <Desc / Clms Page number 2>

 



    SIGNALING SYSTEM BETWEEN TELEPHONE OFFICES
OR REMOTE ANALOGUES.



   The present invention relates to a signaling system between remote telephone offices, in particular in interurban telephony, the connection between outermost offices being provided through intermediate offices then called transit centers.



   For long-distance switching, it is customary to use signals composed of alternating currents for signaling between offices.



   Signaling systems can be classified into two categories.



   The first category includes signaling systems using signals capable of propagating by the conversation routes beyond the section for which they are used. The signals for this type of signaling are composed of alternating currents of voice frequencies and the receivers are placed in de-

 <Desc / Clms Page number 3>

 rivation on the channels of conversation.



   The second category includes signaling systems using signals which do not extend beyond their own section; for these systems, the following should be mentioned: - the 50 period system in which the signals do not propagate beyond the incoming and outgoing equipment, although it uses the channels reserved for conversation, because that the signals at this frequency do not pass through the repeaters and that moreover 50 period filters prevent these signals from propagating on the conversation wires.



  - the voice frequency system using a signaling channel isolated from the conversation circuit by filters which cut in the channels usually reserved for conversation a band for the conversation and a band reserved for signaling; the filters in these systems prevent the signaling currents from propagating beyond their own section - signaling systems using a signaling channel entirely independent of the channels used for the conversation; independent signaling channels can be created in different ways using a band, of a channel reserved for the signaling of several circuits which each use a frequency band reserved for them, using the carrier, in the case of carrier currents, for signaling.

   These are the best known systems.



   It is usual in the systems of the first category to repeat the signals exchanged after the closing of the conversation circuits until an acknowledgment of receipt is received. for the systems of the first category, the purpose of this acknowledgment is to guard against mutilation of the signals by voice currents or by echo suppressors.



   It is easy to see that when a communication involves systems of the two categories, if the intermediate section

 <Desc / Clms Page number 4>

 is part of the first category and that the extreme sections are part of the second, the signals can be exchanged without difficulty, since the signals of the intermediate section do indeed cross the different sections to end at the ends, but since these ends have receivers which are not designed to respond to such signals or that their receivers are not accessible by the conversation channels, it follows that the signals of the intermediate section cannot disturb the signaling received by the extreme circuits.



   This is not the case if the extreme circuits are operated with a system of the first category, while one or more of the intermediate sections are operated with systems of the second category. Indeed, as it is easy to understand, the signals transmitted by one of the ends, for example the departure, are received at the same time by the arrival receiver and by the intermediate receivers;

   the intermediate receivers repeating the signaling causing the sending of signals by the sections of the category, signals which are followed by new signals in the last section and the incoming circuit receives several successive signals, which disturbs the signaling . in order to avoid these drawbacks, it is usual, in the systems of the first category, to cause the cutting of the conversation circuit during the reception of a signal and this before this signal can be effective in creating a signaling in a remote office. It will be understood that with such a method, the signals of the first category can propagate well, but for an insufficient time to create a signal. Receivers should be designed to interpret signals only after a delay.



  The signals are then interpreted and recreated by each section. it will be understood that, since a signal received for a short time must not give rise to interpretation, it follows that the signals must be lengthened and that, since the signals are interpreted

 <Desc / Clms Page number 5>

 after retransmission by each section, the exchange of signals is not rapid and may result in operating difficulties.



   One of the objects of the invention is to avoid all these in-. suitable by providing: 1 - devices allowing the exchange of the signals of the systems of the first category from end to end despite intermediate sections of the second category - 2 - these devices make the signals of the second category act after the passage of the signals of the first - 3 - by making act the acknowledgments of receipt sent after the reception of the * signals, not only to avoid the repetition of the signals but also to cancel and neutralize - the effect of the signals of the second - xth.



   If the first signal has not reached the terminal, the latter does not send an acknowledgment of receipt. The second signaling due to the signals of the second category is then effective because it is not canceled.



   In a variant, the invention provides for using the acknowledgment of receipt '*) not to cancel and neutralize the effect of the signals of the second category but to avoid sending these signals, if those - these are not necessary, which will happen if the extreme receiver circuit is in the first category and if it has interpreted the signal correctly.



   On the other hand, it is customary, in switches having to connect two sections both operated in a system of the first category, to neutralize the corresponding receivers, so that the latter are only sensitive to the release signal.



  It is obvious that this neutralization requires the addition in the switching part of devices such as relays, in the incoming and outgoing equipment, circuits corresponding to the first category of signaling.



   The purpose of this neutralization is to oppose a

 <Desc / Clms Page number 6>

 signal is transmitted as a result of reception or, in other words, to allow signals to be exchanged end to end.



   The invention provides not to neutralize the receivers in the event of transit between two voice frequency sections and not to oppose the end-to-end exchange of signals anyway.



   For this a signaling wire is provided between the circuits connected in the same office (wire of) and the switching made on this signaling wire is provided so that this signaling wire has effect only for the signals. giving rise to an acknowledgment of receipt and only if the signal sent from end to end has not been interpreted; it has no effect for signals which do not give rise to acknowledgment of receipt; it always has an effect if the circuit connected to it is operated as a system of the second category.



   An exemplary embodiment of the invention is given; in this example, the signaling system of the first category is a system using voice frequency receivers responding to voice currents of different types x and y and using signals of different duration to the duration of the signals used for signaling systems of the second category; the 2nd category system is of the 50 period type; we can easily deduce the operation for another type, since they all behave in the same way.



   It is obvious that since the systems of the first category and of the second category do not use signals of the same duration, the exemplary embodiment which has been taken illustrates the application of the inventions in the most complicated example. , the application of the invention will easily be deduced from this with regard to a system of the first category using signals of identical duration to the duration of the signals of the second category.



   The present invention therefore applies to a chain of intermediate junctions composed of two end sections having

 <Desc / Clms Page number 7>

 voice-frequency signaling equipment in which the signals use the conversation circuits (1 category) and intermediate sections comprising either 50-period signaling equipment or voice-frequency equipment not using communication circuits. conversation (2 category).



   One of the objects of the present invention is to make it possible to send the same voice frequency signaling from one end to the other of the chain by borrowing the conversation circuits.



   According to one of the characteristics of the invention, means are provided to prevent the neutralization of the voice frequency signals on the sections where the signals are relayed.



   However, according to another characteristic, the direct signaling however arrives before the relayed signaling.



   According to one of the main characteristics of the invention, the acknowledgment of receipt sent by the arrival office upon receipt of the direct signaling stops the progress of the relayed signaling which therefore does not reach the office. arrival only if direct signaling has not been received.



   In a variant of this main characteristic of the invention, the acknowledgment of receipt sent by the arrival office upon receipt of the direct signaling avoids the relayed signaling which therefore only arrives at the arrival office if the direct signaling does not. did not arrive. by arrival office we must understand the office receiving the signals.



   FIG. 1 represents the assembly of the circuits necessary for understanding the invention in an exemplary embodiment linking a departure office and an arrival office linked together through three transits.



   Signaling is done in voice frequencies between the office of departure and the first transit A; the same applies to signaling between the first transit A and the second transit B; the signaling between the 2 transit B and the third transit C is

 <Desc / Clms Page number 8>

 done in 50 periods; signaling between transit C and the office of arrival is made using voice frequencies;
FIG. 2 represents a starting circuit for a manual office using voice-frequency signaling;
Figs. 3A and 3B show an arrival circuit at a transit center using voice frequency signaling.



   Fig. 4 shows a transit center departure circuit using voice frequency signaling;
Fig. 5 shows a transit center departure circuit using 50 period signaling;
Fig. 6 shows an incoming circuit in a transit center using 50 period signaling;
Fig. 7 shows an arrival circuit in an automatic office using voice frequency signaling;
Fig. 8 shows the part of the connection circuit of an automatic office useful for understanding the invention;
Fig. 9 shows schematically the exchange of signals between circuits separated by interurban or urban junctions and the signaling carried out between circuits of the same office;
FIG. 10 represents a variant of FIG. 4.



   The method for ensuring the connection shown schematically in fig.l is outside the scope of the invention which relates only to the exchange of signals after the end of the selections.



   It should be understood that between figures 5 and 4 for office A, 3 and 5 for office B, 6 and 4 for office C, are interposed searchers and selectors, these do not intervene in the exchange signals have not been shown. to illustrate the invention, it has been assumed that the connection between offices was made at 4; son and p3eudo 4 son, it is obvious that the invention would be applicable to 2 son links.



   Referring to fig. 2, it will be understood that the relay C is actuated in series with the 3rd wire of the dichord, consequently the

 <Desc / Clms Page number 9>

   relay Cx is actuated; relay C was actuated at the start of the establishment of communication and was blocked under control of relay Rl at battery rest, left winding of row 0, left rest contact of relay Rl, contact working right of the earth relay; that the Is and Sn relays which were used during the transmission of the number are released; that relay Nu was actuated during dialing and that it was blocked by relay 0; battery, winding of relay Nu, middle left NC contact of relay Nu, right NC contact of relay 0, earth; that the Dp relay is actuated:

   battery, Dp relay winding, external right rest contact of Cf relay, earth; by the aforementioned NO contact of relay 0; relays D and Gv are actuated under the controls of relay X or relay Y at rest; relay D: battery, winding of relay D, outside left rest contact of relay Rd outside right open contact of relay Nu, outside right open contact of relay C inside left open contact of relay I or right open contact of relay Gv, working contact of the right changeover switch of relay 0, earth at the right NC contact of relay Y and at the left NC contact of relay X.

   Gv relay: battery, winding of the Gv relay, right work contact of the Gv relay or internal left rest contact of relay I and the path already drawn for relay D.



   These X and Y relays are the relays of an amplifier-detector connected to the junction by the differential transformer T.



   Relay X operates on receipt of a signal of frequency X and relay Y on receipt of a signal of frequency Y.



   It will be understood that the relay C maintains the circuit engaged and :: that the relay C is actuated in series with the 3rd wire of the dichord by a well-known circuit that there is no need to describe nor to represent.



   Referring to Figures 3A and 3B, it will be understood that

 <Desc / Clms Page number 10>

 relay F is actuated in series with the maintaining relay of the outgoing circuit: earth, right external working contact of relay A (fig. 3B), wire 16, winding of relay F (fig. SA), wire C, internal left-hand work contact and coil of relay C, battery (fig. 4 or 5); that relay A in fig.

   SA was actuated at the outlet of the circuit and that it was blocked under the control of relay Bl at rest; that relays D, Dp and Gv are actuated: relay D: battery, relay winding D (fig. 3A) wire 7, right rest contact of Rd (fig. 3B), wire 6, working contact of relay F, earth, (fig. 3A); Dp relay (fig.SB); battery, Dp relay winding; wire 10, right external normally closed contact of relay Cf (fig. 3A), wire 9 (fig. SB), internal right closed contact of relay A, earth; HS relay: battery, HS relay winding (fig. 3B) right working contact of HS relay or left NC contact of relay I (fig. 3A) wire 12 and 13, external left working contact of relay A, wire 15 , (fig. 3A) rest contact of relays X and Y to earth.



   Relays A and y are amplifier-detector relays connected on the incoming channel to outgoing. Referring to fig. 4, it will be understood that relay C was actuated at the circuit socket and that this relay was blocked on wire "c" under the control of the incoming circuit: relay A at work figure 3 or 6.

   It is obvious that the connection between an arrival circuit in figure 2 or figure 6 and an outgoing circuit in figure 4 or figure 5, is provided through different selectors, but as has already been pointed out, these selectors are not not represented because it is not involved in the transmission of signals. following the attraction of relay C, in figure 4: - relay D is actuated: battery, relay D winding, left rest contact of relay Cf, right external working contact of relay C, earth - - relay 0 is actuated: battery, relay winding 0, internal right contact of relay C, earth -

 <Desc / Clms Page number 11>

 
Following the attraction of relay 0: - relay Dp is actuated:

   battery, Dp relay winding, internal right-hand rest contact of Cf relay, right internal working contact of relay 0, earth - the Gv relay is actuated by a path similar to that described for the Gv relay in figures 2 and 3 (contact right outside working working time of relay 0) ..



   Referring to-Figure 5, it will be understood that the relay C was actuated at the socket and that it was blocked, like the relay C of figure 4, and that, consequently, the relays Rl1 , Rx. R12, and R13, are operated by easy to follow paths.



   Referring to figure 6, it will be understood that the relay pe and, consequently, the relay A have been actuated at the outlet of the circuit and that the maintenance of the starting circuit is ensured by the earth connected to the wire "c "by relay A.



   Referring to FIG. 7, it will be understood that the relay.,! has been actuated at the circuit socket that the Gv relay is actuated by means of the X or Y relay at rest (left external contact of A) and that the Fe relay has been actuated at the end of the selection by the presence of earth on the midpoint of the translator in figure 8 and that relays D and Dp are actuated: - relay D: winding of relay D, outside left work contact of relay F, inside right rest contact of relay Ed, contact inside left working pressure of the Gvr relay, earth - - Dp relay:

   battery, Dp relay winding, external left rest contact of Cf relay, right internal contact of relay A, earth -
Referring to FIG. 8 it will be understood that the relay M maintains the circuit under the control of the relay A of FIG. 7 activated.



   It will be understood that the 2-wire, 4-wire link between the arrival and departure offices and the corresponding transit offices is provided by differentials or terminators not represented.

 <Desc / Clms Page number 12>

 felt on the diagrams.



   It will also be understood that FIG. 8 is connected to a chain of selectors ensuring the link with the requested line and that, while the called set is ringing, this chain of selectors transmits a tone known as ringback, which is listened to by the attendant. start by wires a and b and wires a2 and b2, these wires being connected through the various relays D actuated.



   The situation of these different circuits is that which exists at the end of the selection. to summarize, at the end of the selection the following relays are activated: Departure office:
Figure 2; relay C, Cx, D, Dp, Gv, Nu; and 0, Transit A
Figures 3A and 3B: relays A, D, Dp, and Gv -
Figure 4: relays C, D, Dp, Gv and 0; Transit B Figures 3A and 5E: as for transit A
Figure 5: Relays C, Rl1, Rl, Rl3 and Rx Transit C:
Figure 6: A and Fe relays
Figure 4: as for transit A; Arrival office:
Figure 7: A, D, DP, Fe and Gv relays
Figure 8: M relay
When the called party answers, relay Rd of figure 8 is momentarily actuated causing the pull of relay Ed of figure 7. (wire d and working contact of relay Fe)
The relay Ed figure 7 is blocked under the control of the relay
GV at work.



   The relay Cf figure 7 is then actuated by: - Cf relay, working middle right of Ed, left rest of 1 rest

 <Desc / Clms Page number 13>

 left of Dx, earth.



   Relay D releases as a result of the attraction of relay Ed; the current source x, y is then connected to the junction: - wire a, upper rest of relay D, resistors R5 and R3, outside right open contact of Cf relay, outside right rest contact of Dx relay, closed contact outside right of relay Rl, outside left open contact of relay Ed, wire 2 of current source x / y: - wire b, lower rest contact of relay D, resistor R4 and RI, inside left open contact of relay Cf, wire 1 of the current source x / y.



   The x / y current source is. an oscillator or any other vocal frequency machine, providing in combination the frequency x and the frequency y.



   The Dp relay, following the attraction of the Cf relay releases, it has a delayed release to ensure the time required for the x / y signal. When the Dp relay is released, the Ds, Di and Dx relays are activated.



   After the attraction of the Dx relay, the Cf relay releases, it interrupts the x / y signal emitted on the junction and it again causes the attraction of the Dp relay. After the attraction of the relay Dp, the relay Cf is actuated again: - battery Cf, working Dp, and Ds, working Ed, wire a, earth at rest of Su in figure 8.



   The relay Cf no longer connects the current source x / y but the current source x: right external work of Cf, Dx work, Ed work, "x". After the attraction of the relay Cf, the relay Ds releases: this relay is slightly delayed, after its release, the relay Cf releases the signal "x" is interrupted and the relays Di and Dx release, the relay Di is released very late on the order of 1/5 of a second.



   If the acknowledgment signal is not received, the relays Gv and Ed remain on and after releasing the relay Dx,

 <Desc / Clms Page number 14>

 the process which has just been explained resumes and a new signal x / y followed by x is sent and the operation continues until the release of relay Ed,
The signal emitted by the circuit of FIG. 7 propagates on the incoming channels to the departure and operates the receivers of FIGS. 4 of offices C and A and the receiver of FIG. 2.



   When the x / y signal is received, the two x / y relays of these receivers are activated and the corresponding CV relays release after a certain delay.



    - relay Rd figure 2: battery, winding of relay Rd, internal right contact of relay Rd, middle left NC contact of relay Dx, left NC contact of relay Rl, right external NO contact of relay 0, earth - relay See figure 4: battery, left winding of relay Cf, inner left rest contact of relay Dx, middle left work contact of Cf, outer right contact of relay Cf.



   To summarize, to the response of the called party observed by the circuit of FIG. 8, a signal x / y followed by a signal x is emitted by the circuit of FIG. 7; these signals cross the various junctions and influence the voice frequency receivers placed in the circuits figure 4 for the transit offices C and A and in the circuit figure 2 of the office of departure.



   The reception of this signal causes the operation of the relay Cf in the two figures 4 and of the relay Rd in figure 2.



   The second stage of operation corresponds to the transmission of an acknowledgment signal, in the direction outward to arrival. The Cf relay of the circuit in figure 4, when it is activated, causes the dropout of the relay D in the figure. On the other hand, during reception of signal x / y-x, relay I is actuated and releases with a slight delay after reception of signal x. After its release, the relay Cf connects the signal x / y on the departure to arrival channel: work Cf, rest Dx, rest I x / y.

   As a result of the attraction of the re-

 <Desc / Clms Page number 15>

 lais Cf and the release of relay I, the relay Dp releases followed by the attraction of the relays Ds, Di and Dx as already described, the relay Cf has its blocking circuit controlled by a rest contact of the relay when the relay Dx, relay Cf releases and relay D is activated again.



   Operation is similar for the circuit shown in FIG. 2 except that it is relay Rd which controls the operation of relay Cf and relay Rd releases when relay Dx is pulled.



   The acknowledgment signal x / y transmitted as it has just been described for the circuits in FIG. 2 and in FIG. 4 are received: - that transmitted by FIG. 2, by the receiver of FIG. 3A - that transmitted by FIG. 4 of transit A, through the receiver of FIG. 3A of transit B; - that sent by figure 4 of transit 4 of transit C, by the receiver of figure 7 of the office of arrival.



   The X and Y relays of these vocal frequency receivers operate, causing the corresponding Gv relays to release.



   Releasing the relay Gv of Figure 3B from transit offices A and B has an effect which will be described for the third stage of operation.



   Releasing the relay Gv of FIG. 7 has the effect of opening the blocking circuit of the relay Ed, the relay releases stopping the process of sending the signal X / y-x; relay D is activated again, reestablishing the link with the incoming chain.



   Referring to figure 2, we will see that when the relay Dx is attracted, the relay Su is activated and blocked, it signals the response of the called party by introducing an additional resistance into the circuit of the third wire of the dicorde. by the introduction of the 2nd winding of relay c, winding short-circuited until the attraction of relay Su.



   It is obvious that the Su relay could, without departing from the field of the invention, provide supervision by any other

 <Desc / Clms Page number 16>

 way that is easy to imagine.



   In the circuit shown in FIG. 4 of office A, the relay Su is activated at the start of the transmission of the acknowledgment signal x / y. Its attraction is delayed so as to delay its effect; after its attraction, a negative battery is connected to wire d, which has the effect of causing the attraction of relay Rd of FIG. 3; earth, left winding of relay Rd (figure 3B), rectifier R, wire 17 (fig. 3A) wire d (figure 4, rest of relay Cv, inside left working contact of relay Su, resistance, negative battery The relay Rd in figure 3B is blocked under the control of the relay Gv at work.

   The purpose of relay Rd is to trigger the sending of the called party's response signal x / y-x; if the incoming equipment shown in figure 8 has received the signal sent by the incoming office, relay Rd will have no effect because the equipment in figure 2 sends the signal x / y of receipt which will cause in the circuit of FIGS. 3A and 3B of office A, the attraction of relay I and the dropout of relay Gv and subsequently the dropout of relay Rd.



   It will easily be understood that if the called party's response signal has not been interpreted by the arrival office, the equipment in FIGS. 3A and 3B of office A replaces the circuit of the figure to repeat the signal to the departure office. .



   Between the circuits of the office C represented by figures 4 and 6, the operation is as follows: at the moment of the attraction of the relay Su and until the attraction of the relay Cv, the negative battery connected to the wire "d "figure 4, causes the attraction of the relay Cf of figure 6. This relay connects the current 50 periods towards the office B, the relay P of figure 5 of the office B operates followed by the relay Ip which connects a negative battery on the wire d.



  The operation of relay P under the action of the 50 period current is well known and it is unnecessary to describe it here.



   The relay Rd of figures 3A and 3B of the office B are activated but as previously explained, it has no effect as a result of the

 <Desc / Clms Page number 17>

 reception of the x / y signal.



   As can be seen, the called party's response signal is transmitted from end to end and the interpretation by the section operated in 50 periofles does not interfere with the signaling.



   It will easily be deduced from what has just been explained the operation in the case where the link with one of the external offices is operated in a 50 period system.



   Referring to FIG. 9, it is easy to summarize the operation of the signaling for answering the called party.



  In this figure has been shown schematically the signaling; The names of the components do not correspond to the detailed diagrams, but make it possible to concretize the operation.



   When the called party answers, relay B of the arrival office is actuated, it causes the sending of the signal x / y-x, possibly repeated signal.



   This signal causes the attraction of relay A of offices C, A and departure.



   Following operation of relays A, a negative battery is connected to the signal wire and an x / y acknowledgment signal is output.



   The negative battery connected to the signal wire causes the attraction of relay B of the incoming circuits.



   The acknowledgment of receipt causes the attraction of the relays C which cancel the effect that the. corresponding relay B.



  The operation of relay C at the arrival office avoids repetition of the x / y-x signal.



   In the 50 period section, relay B causes the sending of a 50 period pulse which causes the attraction of the corresponding relay A; this relay A connects a negative battery to the signal wire which has the effect of causing the pull of relay B of the incoming circuit of office B; the effect of this relay B is neutralized by the operation of relay C following receipt of the acknowledgment.

 <Desc / Clms Page number 18>

 



   After this exchange of signals, the conversation circuit is established as a result of the operation of the various relays D.



   For the called party's release signal, the operation is as follows:
Referring to FIG. 8, it will be understood that the relay Su of this figure is activated when the called party is released; it disconnects the earth from the translator and connects the signal wire to a switch. This switch is designed to transmit the signal directly when the incoming circuit is operated in 50 periods. for incoming circuits operated at voice frequencies, in the example taken this signal rate is not suitable for this type of signaling and the circuit operates as follows
The relay Ed is activated and blocked as for the answer of the called party, it brings into play the relays Cf, Dp, Ds, Di and Dx;

     but only the signal x / y is emitted because the opening of the transla- tor earth by the relay Su prevents the 2 operation of the relay Cf. This @ signal is repeated at a rate which depends on the release time of the relays Di and Dx.



   The first signal is transmitted as follows
The receivers of the circuits figure 2 of the office of departure figure 4 of the offices A and C receive this signal; consequently, the HS relays of these circuits release as well as the corresponding Su relays. The relay Su of figure 8 transmits the supervision by canceling the effect which it produced when it was activated.



   The other signals are relayed by the 50 period section: as follows:
Relay Su in Figures 4 connects signal wire "d" to a switch providing positive battery pulses.



   This signaling has no effect for the circuit figures 3A and 3B of the office A, because the circuit relay Rd connected to the signaling wire "d" a, in series with its winding, a cell

 <Desc / Clms Page number 19>

 R rectifier which opposes the flow of current when it is created by a positive battery.



   In the office C, the positive battery pulses are received by the relay Cf of figure 6, because, in this case, nothing opposes the passage of the current. The Cf relay is activated every 1/4 of a second for a duration of 1/10 of a second; it emits, at each attraction, a 50 period signal which causes the operation of the relays p and Ip of the circuit figure 5 of the office B.



   The Ip relay connects the signal wire "d" to the negative battery at each attraction.



   The relay Rd of Figures 3A and 3B is activated; it causes the emission of a signal x / y by bringing into play relays Dp, Ds, Di and Dx as shown in figure 7. The relay Co is connected to the signal wire "d" by the relay Ds to the work and is activated since the wire "d" does not receive a single pulse, but successive pulses, the relay Co avoids the emission of the signal x.



   It will therefore be understood that if the first signal is sent from end to end; the following signals are relayed to the connection points between the 50 period and voice frequency circuits.



   If the called subscriber picks up his set again, the relay Su of FIG. 8 re-establishes the earth of the translator and, consequently, the called party answer signal x / y-x is emitted instead of the signal x / y.



   The various Su relays are actuated again and the situation returns to that which existed after the called party answered.



   This operation is shown schematically in figure 9.



   An x / y signal train is sent by the arrival office; the first signal passes from end to end, like the called party answer signal, and causes the operation of relay A of office C, office A and the office of departure.



   Relay A of the office of departure provides supervision, that of office A connects a switch providing positive battery pulses on the signal wire, relay B does not

 <Desc / Clms Page number 20>

 not functioning as a result of a rectifier opposing the flow of current; that of office C causes the attraction of relay B which sends pulses at 50 periods, to office B; Relay A from office B follows these impulses and connects to each of its attractions a negative battery on the signal wire; the corresponding relay is activated and sends an x / y signal train to the A and departure offices.



   When the attendant is disengaged, the operation is as follows: relays C and Cx in figure 2 release and, consequently, relay Rd is activated. If, at this moment, the receiver receives a signal, the relay I is actuated and the deflection signal is not sent. When relay I is released, the Cf relay is activated, it connects the x / y signal to the junction as already explained.
The signal is received by the various voice frequency receivers in FIGS. 3 and 7, the corresponding I relays are activated, preventing the transmission of a signal in the opposite direction.



   The relay Cf of FIG. 2 causes the release of the relay Dp and, consequently, the attraction of the relays Ds, Di and Dx as already described. After the attraction of the relay Dx, the relay Cf releases and the relay Dp is activated again, it causes the new operation of the relay Cf which this time connects the signal y until the release of the relay D. The operation is similar to what has been described previously.



   This signal x / y-y is optionally repeated as before the answer signal of the called party x / y-x.



   On reception of this signal by the receivers of FIGS. 3 and 7, the relays GV release and, on reception of the signal y, the corresponding relays Rl operate.



   The relay Rl releases the relay A which causes the release of the chain of selectors connecting the arrival and departure circuit. It will therefore be understood that the circuits in FIGS. 3 and 4 of the office A are no longer connected to each other; the same is true for circuits 3 and 5 of office B and for circuits 7 and 8 of the office of arrival.

 <Desc / Clms Page number 21>

 



   The 2nd operating stage corresponds to sending a signal in the opposite direction and releasing the 50 period section.



   The circuits figure 3 of the offices A and B as well as the circuit figure 7 of the arrival office transmitting the signal x / yy which they have just received. The transmission is controlled by the relay Rl and the operation is similar to that exposed for signal x / yx. At the end of the transmission of this signal, all the relays are put in rest.



   The reception of these signals is carried out in the circuits figure 2 for the office of arrival, figure 4 for the offices A and C.



   The reception of this signal x / y-y, as it is easy to see it, causes the attraction of the relay Rl which puts the corresponding circuits to rest by opening the blocking circuit of relay 0; which avoids the repetition of the defhage signal.



   It will also be understood that in the circuit FIG. 4 of the office A, the relay C releases as a result of the release of the chain of selectors connecting it to the circuit of FIG. 3.



     In principle, the defhage signal emitted by the office of departure figure 2 has been interpreted by the circuit figure 3 of the office B and when the relay C is released, the relay I is actuated by the reception of the acknowledgment signal. emitted by the circuit figure 3 of the office B and the release of the relay C has no effect.



   If, on the contrary, the defhage signal has not been interpreted, it is again sent by the circuit figure 4 of the office A and repeated until the attraction of the relay Rl which functions by the cause explained previously. .



   The 50-period section is released as follows:
As it has been explained, the defhage signal causes the attraction of the relay Rl of the circuit figure 3 of the office B and, consequently, the chain of selectors is released and the relay 0 of the circuit figure 5 of the office B releases, it causes the emission of a long pulse at 50 periods received by relay p of circuit figure 6 of desktop C.

 <Desc / Clms Page number 22>

 



   This long pulse is due to the delayed release of the relays Rl1, Rl2 Rl3.



   The long operation of the relay P of figure 6 causes the dropout of the relay pe and, consequently, that of the relay A. It follows the release of the chain of selectors connecting the circuits in figure 6 and figure 4 of the desk C and , consequently, the fallout of Relais C in figure 4 of office C.



   As can be deduced from what has been explained previously, relay R1 should be activated and blocked when releasing relay C and, therefore, the circuit is released by releasing relay C. In the event of anomalies, such as already explained, the circuit FIG. 4 of the office C emits the unshipping signal x / yy in order to free the arrival chain.



   As has already been pointed out, FIG. 9 gives a succinct diagram making it possible to summarize the operation of the invention. In this figure, it should be understood that the conversation paths have been schematized by a line connecting the different offices between them and that the circuits of the same office are connected not only by wires ensuring the continuity of the conversation wires, but also by a wire allowing the possible transmission of the received signals.



   It will be understood that when the called party responds, relay B of the incoming office is activated and blocked under the control of relay C of this same office.



   Relay B transmits the x / yx signal which is received at the same time on relays A of office C, office B and departure office. At the end of the passage of this signal, these various relays cause the x / y acknowledgment signal to be transmitted in the reverse direction. In addition, the relays A of the offices C and A momentarily connect the signaling wire to the negative battery, it follows the operation of the corresponding relays B. Relay B of office C sends a 50-period pulse received on relay A of office B, the operation of relay B of office B.



   Relays B of offices B and A are therefore actuated, then, by

 <Desc / Clms Page number 23>

 following reception of the x / y signal, the relays C of the offices A and B are activated, avoiding the effects that the relays B could produce; effects would be, as it is easy to understand, sending the signal x / y-x.



   The operation of relay C at the arrival office avoids re-sending of the x / y-x signals.



   This account is only succinct and only shows the mechanism of operation. When the called party is released, the arrival office transmits the x / y signal trains. The first of these signals is transmitted end to end, as is easy to imagine from the previous discussion. The other signals are transmitted as follows: relay A of office C is actuated; connects the signal wire to a switch alternately closing and opening a positive battery; it follows the beating of relay B which thus transmits a 50 period pulse train. The relay A of the office B is activated and, by a mechanism not shown, causes the sending of a train of signals x / y at a rate and a length different from the signals exchanged in 50 periods.



   The x / y signals emitted as a result of the attraction of relay B of office B are received both by relay A of office A and by the office of departure.



   Relay A from office A operates and like relay A from office C, it connects the signal wire to the positive battery switch; This connection has no effect, since the relay B of the same office A has in series with its winding, a rectifying cell which opposes its attraction. Signals received by the office of arrival remain those sent by office B.



   As can easily be seen, the positive battery has no effect unless the connected circuit corresponds to a signaling system of the second category.



   With the aid of this figure, we can easily deduce the operation for the release of the applicant. to make this presentation, it was assumed that the office of

 <Desc / Clms Page number 24>

 departure was manual; the operation for an automatic departure office can easily be deduced from this. It should be noted that the circuits represented by FIGS. 5 and 6 are provided with a filter F which prevents the current for 50 periods from propagating beyond the section which is specific to it.



   The exemplary embodiment of the invention has been described in connection with voice frequency circuits having dual frequency receivers; the invention can also be applied to receivers with a single frequency; Operation with receivers of this type can easily be deduced from the preceding description. for a signaling system of the first category using signals of the same length as the signals of the second category, the operation of the device will be simpler since these signals will not have to be recreated by a switch and the beats relay A will be able to act directly on the signal wire, without the aid of a switch.



     As it is easy to understand, the negative battery and the positive battery will always be used to distinguish the different signals given on the signal wires.



   In the description which has just been given, the called party's answer signal gives rise to a signal in the section operated in 50 periods or the like, but this signal has no effect since it is neutralized by the reception of acknowledgment.



   Alternatively, the acknowledgment is used to avoid the signal in the 50 period chunk.



   FIG. 10 represents a variation of FIG. 4 showing an exemplary embodiment for the use of the acknowledgment of receipt to avoid the transmission of a signal on the signal wire "d".



   As shown in FIG. 4, on reception of the signal x / y-x, the relay Cf of FIG. 10 is actuated and blocked. After the signal, relay I releases and relay Cf then connects the x / y signal to the wires of the junction.

 <Desc / Clms Page number 25>

 



   .After releasing relay I, the HS relay activates again and the Ar relay activates: battery, winding of the Ar relay, contact of relay C working, external left working contact of relay Cf, rest contact middle right of the Ar relay, right work contact of the HS relay, earth.



   The Ar relay connects the receiver to the outgoing to arrival channel. If the signal x / yx has reached a voice frequency circuit, the latter emits an acknowledgment signal x / y on the outgoing to arrival channel and therefore the X and Y relays of the receiver figure 10 operate and the HS relay 'releases and remains released since its attraction circuit is open to the Ar relay.



   As already explained, the DX relay is activated at the end of the sending of the acknowledgment signal x / y emitted by figure 10.



   Relay Dx closes the attraction circuit of relay Su, but the relay circuit Su is also controlled by the working contact of relay GV.



   If the HS relay is released as described, the Su relay does not activate and the signal "d" wire is not influenced. If, on the contrary, an acknowledgment of receipt has not been received, the GV relay is working and the Su relay operates as already described, giving the signal on wire "d" which causes recalls the operation of the relay Cf of figure 6 for example.



   It can be seen that in this way the starting circuit FIG. 4 modified according to FIG. 10 only activates the signaling wire if this is necessary.


    

Claims (1)

Bien que la présente invention ait été décrite en relation avec des exemples de réalisation, il est clair qu'elle n'est en rien limités'auxdits exemples et que ceux-ci sont susceptible de nombreu- ses variantes et modifications, sans sortir du domaine de l'invention RESUME. Although the present invention has been described in relation to exemplary embodiments, it is clear that it is in no way limited to said examples and that these are susceptible of numerous variations and modifications, without departing from the field. of the SUMMARY invention. La présente invention concerne un système de signalisation entre bureaux téléphoniques ou analogues distants quand les bureaux <Desc/Clms Page number 26> extrmes sont reliés par des bureaux intermédiaires appelés centres de transit. Elle s'applique à une chaine de jonctions intermédiaires composée de deux tronçons extrêmes ayant des équipements de signali- sation de fréquences vocales dans lesquels les signaux empruntent les circuits de conversation (1 catégorie) et des tronçons inter- médiaires comportant, soit des équipements de signalisation à 50 pé- riodes, soit des équipements à fréquences vocales remployant pas les circuits de conversation (2 catégorie). The present invention relates to a signaling system between remote telephone offices or the like when the offices <Desc / Clms Page number 26> extremes are linked by intermediate offices called transit centers. It applies to a chain of intermediate junctions made up of two end sections having voice frequency signaling equipment in which the signals use the conversation circuits (1 category) and intermediate sections comprising either 50-period signaling, ie voice-frequency equipment not replacing conversation circuits (2 category). La signalisation est à la fois transmise directement par le circuit de conversation entre bureaux extrêmes et relayés tronçons par tronçons. La. signalisation directe provoque un signal d'accusé de réception qui vient au-devant de la signalisation relayée, La signalisation directe parvient avant la signalisation relayée, toute- fois la signalisation relayée parvient au bureau final si la signa- lisation directe n'a pu parvenir. The signaling is both transmitted directly by the conversation circuit between extreme offices and relayed section by section. Direct signaling causes an acknowledgment signal which comes ahead of relayed signaling, Direct signaling arrives before relayed signaling, however relayed signaling reaches the final office if direct signaling has not. could achieve. Des moyens sont prébus pour éviter la neutralisation des signaux à fréquence vocale sur les tronçons où les signaix sont relayés. Means are pre-bused to avoid the neutralization of voice frequency signals on the sections where the signals are relayed. Le signal d'accusé de réception envoyé par le bureau d'arri- vée au reçu de la signalisation directe arrête le cheminement de la signalisation relayée qui n'arrive donc au bureau d'arrivée que si la signalisation directe n'est pas parvenue. The acknowledgment signal sent by the arrival office upon receipt of the direct signaling stops the progress of the relayed signaling which therefore only arrives at the arrival office if the direct signaling has not arrived.
BE475399D BE475399A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE475399A true BE475399A (en)

Family

ID=124093

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE475399D BE475399A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE475399A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE475399A (en)
BE898521A (en) System for transferring additional switching data between private offices.
EP0298813B1 (en) Public telephone apparatus with permanent connection
EP0724349B1 (en) Method and device for remote transmission of a listening-in call on a telephone line
FR2565756A1 (en) Method and device for securing a multi-station link
BE410069A (en)
BE377986A (en)
BE467335A (en)
BE384554A (en)
BE474588A (en)
BE468588A (en)
CH369171A (en) Telephone communication installation with line concentrators
BE473923A (en)
BE412135A (en)
BE415242A (en)
BE438657A (en)
BE413277A (en)
BE425916A (en)
BE485525A (en)
BE471840A (en)
BE405765A (en)
BE409193A (en)
BE431601A (en)
BE473047A (en)
BE475936A (en)