BE474089A - - Google Patents

Info

Publication number
BE474089A
BE474089A BE474089DA BE474089A BE 474089 A BE474089 A BE 474089A BE 474089D A BE474089D A BE 474089DA BE 474089 A BE474089 A BE 474089A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
boiler
water
washed
tube
objects
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE474089A publication Critical patent/BE474089A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F39/00Details of washing machines not specific to a single type of machines covered by groups D06F9/00 - D06F27/00 
    • D06F39/04Heating arrangements
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F17/00Washing machines having receptacles, stationary for washing purposes, wherein the washing action is effected solely by circulation or agitation of the washing liquid

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Cleaning By Liquid Or Steam (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  "Machine à laver!!.] 
La présente invention a pour objet une machine à laver le lin- ge. Conformément à l'invention, la machine à laver le linge est constituée par une enveloppe extérieure dans laquelle est montée une chaudière ou bouilloire, un dispositif pour chauffer l'eau se trouvant dans la chaudière et un dispositif pour agiter l'eau ou ¯produire une turbulence dans l'eau de façon que les pièces de lin- ge ou autres   articles,qui   sont soumis au lavage soient barbottés et lavés efficacement.

   Ainsi, on peut disposer un élément tubulai- re dans la partie inférieure de la chaudière et le relier à une source de distribution d'un fluide, qui peut être amené à passer sous pression dans la chaudière, par exemple au moyen d'un mo- teur.électrique convenablement monté dans le bâti supportant la chaudière dans l'enveloppe extérieure. 



   En outre, selon l'invention, un dispositif est prévu pour projeter de l'eau, qui peut être chauffée, sur le linge ou les autres objets lavés au cours du lavage ou du rinçage subséquent   du   linge ou des objets analogues. Après le lavage et/ou le rin- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 gage, l'eau sale peut être   retiée   par gravité ou au moyen d'une pompe aspirantequi peut être avantageusement commandée   électri-   quement. 



   Un dispositif d'essorage peut être monté sur le dessus de l'enveloppe, près de la chaudière, de manière   à   être verrouillé dans la position verticale d'utilisation et à être amené dans la position horizontale pour être logé dans l'enveloppe en posi- tion de non utilisation. 



   L'invention s'étend aux caractéristiques de construction dé- crites ci-après et elle est illustrée schématiquement, à titre d'exemple non limitatif, sur les dessins annexés. 



   La fig.l est une élévation de face, partie en coupe, d'une machine à laver conforme à l'invention. 



   La   fig.2   est une élévation latérale, partie en coupe, corres- pondant à là fig.l. 



   La fig.3 est un plan de détail, à plus grande échelle, du dispositif de chauffage et du dispositif agitateur de liquide. 



   La   fig.4   est une coupe-élévation suivant la ligne IV-IV de la fig. 3. 



   La fig.5 est une coupe-élévation latérale, à plus grande échelle, du dispositif d'arrosage selon l'invention. 



   La fig.6 est un plan vu de dessous, à plus petite échelle, correspondant à la fig.5. 



   La   f ig.7   est un plan vu de dessous, à plus petite échelle, suivant la.ligne VII-VII de la   fig.5.   



   La fig.8 est une élévation d'extrémité, à plus grande échel- le, du dispositif d'essorage selon l'invention. 



   La   fig.9   est une élévation latérale correspondant à la fig.8. 



   La fig.10 est une vue de détail en élévation latérale du dis- positif de verrouillage au moyen duquel le dispositif d'essorage est maintenu dans la position relevée d'utilisation. 



   La machine à laver est essentiellement constituée par une lessiveuse ou chaudière 1, un serpentin de chauffage 2 et un agi- tateur 3 monté dans la partie inférieure de la chaudière 1, un 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dispositif d'immersion ou d'arrosage 4, monté dans le couvercle 
5 de la chaudière 1 et un dispositif d'essorage 6, monté sur le bord de la chaudière 1, le tout étant renfermé dans une envelop- pe 7 de section rectangulaire ayant un couvercle articulé 8. La chaudière 1 est constituée avec une section sensiblement cylin- drique en présentant une légère conicité vers l'extrémité infé- rieure.

   Elle comporte, à son extrémité supérieure ouverte, une bride circonférentielle 9 au moyen de laquelle elle est suppor- tée à l'extrémité supérieure sur un rebord circulaire 10 s'éten- dant vers l'intérieur, qui est formé.dans une' partie abaissée 11 de forme circulaire ou rectangulaire dans là surface de la pla- que de dessus 11 de l'enveloppe 7. La plaque de'd. essus 11 est avantageusement établie en tôle emboutie et elle' est recourbée à ses bords extérieurs en 12 pour former une surfacepériphérique pouvant être fixée par soudure sur les parois intérieures de l'enveloppe 7. A une extrémité, la plaque de dessus 11 comporte une partie surélevée ou plate-forme 13,destinée à s'étendre le long d'une paroi d'extrémité de l'enveloppe 7, sur laquelle est monté le dispositif d'essorage 6 décrit plus loin. 



   A son extrémité inférieure, la chaudière,l prend appui sur      une partie relevée 14 de forme conique en tôle emboutie, qui est .fixée au fond de l'enveloppe 7. 



   Le dispositif de chauffage 2, constitué sous la forme d'un élément chauffant électrique tubulaire (fig.3 et   4),pouvant   être conformé comme représenté au dessin, et chauffé électriquement à   partir' d'une   source de courant se trouvant .à l'extérieur, est mon- té pour s'étendre horizontalement à l'intérieur de la chaudière 1< 
Le courant de chauffage peut être contrôlé par un commutateur 15, de type connu, tel qu'interrupteur à trois positions, pour don- ner trois degrés de chauffage.

   Le commutateur est convenablement monté dans une position accessible sur la plaque de dessus 11 pour assurer des degrés variables de chauffgge suivant ce qu'on désire. - 
L'agitateur 3   (fig.3   et 4), qui peut être établi sous la for- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 me d'un élément   tubulire   de section circulaire,suivant une con- figuration telle que représentée au dessin, pour produire une pression égale de fluide, par exemple d'air, à partir du chacun des trous ou sorties 16 pratiqués dans la surface de dessus du tube, est monté immédiatement au-dessus du dispositif de chauf- fage 2 et parallèlement à ce dispositif.

   La courbure particulière des convolutions du tube est importante pour produire le tour- billonnement efficace de l'eau dans la chaudière 1 et le   mouve-   ment qui en est la conséquence du liange ou d'autres objets lavés pour assurer leur nettoyage efficace.   A   son entrée dans la   chau-   dière,l'élément tubulaire se divise en deux bras qui passent au- tour de la face intérieure circulaire de la chaudière en se ren- contrant à peu près en un point diamétralement opposé à l'entrée. 



  A partir de ce point, les deux bras s'étendent radialement vers l'intérieur en direction du centre de la chaudière,mais avant   d'atteindre   le centre de celle-ci, ils divergent de nouveau pour suivre un faible trajet circulaire en se rencontrant réellement en un point située sur le diamètre passant par l'entrée. La con- figuration générale du tube continu à air est ainsi celle de deux cercles concentriques placés dans un même plan l'un à l'in- térieur de l'autre. Deux zones relativement grandes de pression réduite sont formées entre les convolutions ou recourbages du tu- be agitateur ou dispositif tourbillonneur, en augmentant ainsi le mouvement tourbillonnant imprimé au linge ou objets similaires lavés. 



   La section de chacun des trous ou sorties 16 est choisie de façon que l'étendue totale des trous ou sorties soit équivalente à la section de l'entrée en 17. L'entrée en 17 est établie de façon connue avec un raccord à vis 18 pour assurer un joint étan- che à l'eau avec un tuyau de sortie 19 qui est relié à une source de distribution de fluide par une pompe 20 commandée électrique- ment, qui est avantageusement montée dans une console 21 dans l'es pace formé sous la plate-forme 13. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Un tuyau de sortie 22(fig.3) muni d'un filtre en toile mé- tallique 23 mène à une pompe 24 commandée électriquement au moyer de laquelle l'eau chaude utilisée au cours du lavage peut être mise en circulation continue par un tuyau 25 vers le dispositif d'arrosage 4 (fig.5,6 et 7). 



   Le couvercle 5 de la chaudière 1 est établi avec un-rebord annulaire descendant 26 de diamètre réduit pour présenter une bride circulaire 27, de manière que ce couvercle soit guidé en place et prenne appui avec un ajustage étroit sur la chaudière 1. 



   Un bottier 28, de forme sensiblement cylindrique et peu pro- fond, est fixé au-dessous du couvercle 5. Le boîtier 28 est divi- sé en deux compartiments par une plaque circulaire horizontale 29. Le compartiment supérieur, qui présente une profondeur sen- siblement plus grande que le compartiment inférieur, est rempli de matière isolante de la chaleur 30, tandis que le comparti- ment inférieur est vide. 



   Le fond 31 du boîtier,est   perfé   d'un grand trou central 32, la surface du fond 31 au centre étant légèrement surélevée de façon que le trou 32 soit amené près de la sortie 33 d'un tuyau ou tube 34 traversant la paroi périphérique du compartiment su- périeur et venant aboutir dans la chaudière 1. Le tuyau ou tube   34   est fixé, par exemple au moyen d'un raccord 35, à un tuyau flexible 36, avantageusement établi en une matière propre à ré- sister à l'immersion dans un liquide chauffé et il passe à tra- vers une sortie étanche à l'eau pour être reliée au tuyau 25. La forme de la section de la sortie 33 est ovale pour assurer une meilleure distribution d'eau sur le fond 31 au cours de l'arro- sage. 



   Une poignée 37 est disposée au centre du couvercle 5 et mu- nie d'une garniture 38 en matière isolante de la chaleur. 



   Le dispositif d'essorage   6(fig.8,9   et 10) est constitué par un cadre ou enveloppe sensiblement rectangulaire 39, dans lequel 'sont montés, pour tourner parallèlement et en contact, deux rou- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 leaux 40 dont le rouleau inférieur peut être tourné au cours de l'essorage à l'aide d'une manivelle 41. On peut faire varier de façon connue la pression entre les rouleaux en contact au moyen d'une vis de réglage 42, destinée à appliquer une pression sur un ressort-lame monté pour s'étendre sur la longueur de la par- tie supérieure du bâti du carter rectangulaire afin   d'appuyer,   de façon connue, sur les paliers du rouleau supérieur de la paire de rouleaux 40. 



   Le carter rectangulaire   39   du dispositif d'essorage 6 est   monté 'sur   des charnières 43, de façon à être approprié à pivot  en avant et vers le bas pour être logé dans la cavité ou cham- bre 11 prévue dans la plaque de dessus de l'enveloppe 7. 



   Afin de verrouiller le dispositif d'essorage 6 dans la po- sition relevée,deux consoles 44 sont fixées à l'extrémité   in-   férieure de la paroi postérieure du bâti du carter du disposi- tif d'essorage et descendent. Une barre 45;parallèle au bord inférieur du carter, est montée de façon pivotante dans les consoles 44; quatre biellettes 46 sont disposées de distance er distance pour tourner sur cette barre, les biellettes extérieur res étant munies à leurs extrémités inférieures de griffes   47   destinées à s'engager, dans la position verticale du dispositif d'essorage, dans les crochets   11-8.fixés   sur la plate-forme 13; les deux biellettes intérieures 46 sont articulées sur une barre 49 parallèle à la barre ou arbre 45.

   A l'aide de ces orga- nes,le dispositif d'essorage peut être facilement relevé dans la position   verticale   d'utilisation et bloqué dans la position verrouillée par serrage des barres parallèles 45,49. 



   En fonctionnement, le linge ou les autres objets à laver sont placés dans la chaudière 1 avec un certain volume d'eau et de savon et/ou autre produit chimique.Le dispositif de chauf- fage est mis en circuit et, lorsque   l'eau   atteint la tempéra- ture désirée, le moteur 20 est mis en route et l'air est souf- flé de bas en haut à--travers la chaudière en produisant ur tourbillonnement et un mélange de l'eau et des objets lavés. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



  Au cours de l'opération, le moteur électrique   24   peut être mis en action et on peut faire circuler l'eau à travers la chaudiè- re, cette eau étant évacuée au fond, puis étant amenée à passer de nouveau à la partie supérieure par le dispositif d'arrosage 5. 



   Lorsque le lavage est terminé,l'eau sale peut être vidan- gée et de l'eau   propre,fraîche   peut être amenée à circuler au moyen du moteur électrique 24. Le'linge ou les autres objets sont ensuite retirés de la.chaudière et on les'fait passer par le dispositif d'essorage 6, après quoi ils sont séchés.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  "Washing machine!!.]
The present invention relates to a linen washing machine. According to the invention, the washing machine consists of an outer casing in which is mounted a boiler or kettle, a device for heating the water in the boiler and a device for stirring the water or producing water. turbulence in the water so that the linen or other articles, which are subjected to washing, are bubbled and washed effectively.

   Thus, a tubular element can be placed in the lower part of the boiler and connected to a source for distributing a fluid, which can be caused to pass under pressure in the boiler, for example by means of a mo - electric tor properly mounted in the frame supporting the boiler in the outer casing.



   Furthermore, according to the invention, a device is provided for spraying water, which can be heated, on the laundry or other items washed during the washing or subsequent rinsing of the laundry or the like. After washing and / or rinsing

 <Desc / Clms Page number 3>

 Moreover, the dirty water can be removed by gravity or by means of a suction pump which can advantageously be controlled electrically.



   A wringing device can be mounted on top of the casing, near the boiler, so as to be locked in the vertical position of use and to be brought into the horizontal position to be housed in the casing in position. - tion of non-use.



   The invention extends to the construction features described below and is illustrated schematically, by way of non-limiting example, in the accompanying drawings.



   Fig.l is a front elevation, partly in section, of a washing machine according to the invention.



   Fig. 2 is a side elevation, partly in section, corresponding to fig.l.



   FIG. 3 is a detailed plan, on a larger scale, of the heating device and of the liquid stirring device.



   Fig.4 is a sectional elevation along the line IV-IV of fig. 3.



   FIG. 5 is a lateral sectional elevation, on a larger scale, of the sprinkler device according to the invention.



   Fig. 6 is a plan seen from below, on a smaller scale, corresponding to Fig. 5.



   Fig. 7 is a plan seen from below, on a smaller scale, along line VII-VII of fig. 5.



   Fig. 8 is an end elevation, on a larger scale, of the wiper device according to the invention.



   Fig.9 is a side elevation corresponding to Fig.8.



   Fig. 10 is a detail side elevational view of the locking device by means of which the wiper device is held in the raised position of use.



   The washing machine consists essentially of a washing machine or boiler 1, a heating coil 2 and an agitator 3 mounted in the lower part of the boiler 1, a

 <Desc / Clms Page number 4>

 immersion or sprinkler device 4, mounted in the cover
5 of the boiler 1 and a wiping device 6, mounted on the edge of the boiler 1, the whole being enclosed in a casing 7 of rectangular section having a hinged cover 8. The boiler 1 is formed with a substantially section. cylindrical with a slight taper towards the lower end.

   It has, at its open upper end, a circumferential flange 9 by means of which it is supported at the upper end on a circular flange 10 extending inwardly, which is formed in a portion. lowered 11 of circular or rectangular shape in the surface of the top plate 11 of the casing 7. The plate d. essus 11 is advantageously made of stamped sheet metal and it is curved at its outer edges at 12 to form a peripheral surface which can be fixed by welding to the inner walls of the casing 7. At one end, the top plate 11 comprises a part. raised or platform 13, intended to extend along an end wall of the casing 7, on which is mounted the wiper device 6 described below.



   At its lower end, the boiler, l rests on a raised part 14 of conical shape of stamped sheet metal, which is fixed to the bottom of the casing 7.



   The heating device 2, formed in the form of a tubular electric heating element (Figs. 3 and 4), which can be conformed as shown in the drawing, and heated electrically from a current source located there. 'outside, is mounted to extend horizontally inside the boiler 1 <
The heating current can be controlled by a switch 15 of known type, such as a three position switch, to provide three degrees of heating.

   The switch is suitably mounted in an accessible position on the top plate 11 to provide varying degrees of heating as desired. -
The agitator 3 (fig. 3 and 4), which can be established under the for-

 <Desc / Clms Page number 5>

 me of a tubular member of circular cross-section, according to a configuration as shown in the drawing, to produce an equal pressure of fluid, for example air, from each of the holes or outlets 16 made in the top surface of the tube, is mounted immediately above the heating device 2 and parallel to this device.

   The particular curvature of the tube convolutions is important in producing the efficient swirling of the water in the boiler 1 and the consequent movement of the liange or other washed objects to ensure their efficient cleaning. On entering the boiler, the tubular element divides into two arms which pass around the circular inner face of the boiler, meeting approximately at a point diametrically opposite the inlet.



  From this point, the two arms extend radially inwards towards the center of the boiler, but before reaching the center of the latter, they diverge again to follow a small circular path, meeting each other. actually at a point on the diameter passing through the entrance. The general configuration of the continuous air tube is thus that of two concentric circles placed in the same plane one inside the other. Two relatively large areas of reduced pressure are formed between the convolutions or bends of the agitator tube or swirl device, thereby increasing the swirling motion imparted to the laundry or the like being washed.



   The section of each of the holes or outlets 16 is chosen so that the total extent of the holes or outlets is equivalent to the section of the inlet at 17. The inlet at 17 is established in a known manner with a screw connection 18. to ensure a watertight seal with an outlet pipe 19 which is connected to a fluid distribution source by an electrically controlled pump 20 which is advantageously mounted in a bracket 21 in the space formed under the platform 13.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   An outlet pipe 22 (fig. 3) fitted with a wire mesh filter 23 leads to an electrically controlled pump 24 through which the hot water used during washing can be circulated continuously through a pipe. 25 towards the sprinkler device 4 (fig. 5.6 and 7).



   The cover 5 of the boiler 1 is established with a descending annular rim 26 of reduced diameter to present a circular flange 27, so that this cover is guided in place and rests with a close fit on the boiler 1.



   A casing 28, of substantially cylindrical shape and shallow, is fixed below the cover 5. The casing 28 is divided into two compartments by a horizontal circular plate 29. The upper compartment, which has a substantial depth. Sibly larger than the lower compartment, is filled with heat insulating material 30, while the lower compartment is empty.



   The bottom 31 of the housing is perfumed with a large central hole 32, the surface of the bottom 31 in the center being slightly raised so that the hole 32 is brought near the outlet 33 of a pipe or tube 34 passing through the peripheral wall. from the upper compartment and terminating in the boiler 1. The pipe or tube 34 is fixed, for example by means of a connector 35, to a flexible pipe 36, advantageously made of a material capable of withstanding the pressure. immersion in a heated liquid and it passes through a watertight outlet to be connected to the pipe 25. The shape of the section of the outlet 33 is oval to ensure better distribution of water on the bottom 31 at the bottom. during watering.



   A handle 37 is disposed in the center of the cover 5 and provided with a gasket 38 of heat insulating material.



   The wiper device 6 (fig. 8, 9 and 10) consists of a substantially rectangular frame or envelope 39, in which 'are mounted, to rotate parallel and in contact, two wheels.

 <Desc / Clms Page number 7>

 water 40, the lower roller of which can be rotated during the spinning using a crank 41. The pressure between the rollers in contact can be varied in a known manner by means of an adjusting screw 42, intended for applying pressure to a leaf spring mounted to extend the length of the upper portion of the rectangular housing frame to press, in known fashion, on the bearings of the upper roller of the pair of rollers 40.



   The rectangular casing 39 of the wringer 6 is mounted on hinges 43, so as to be suitable for pivoting forward and downward to be accommodated in the cavity or chamber 11 provided in the top plate of the wiper. envelope 7.



   In order to lock the wiping device 6 in the raised position, two consoles 44 are fixed to the lower end of the rear wall of the frame of the housing of the wiping device and descend. A bar 45 parallel to the lower edge of the casing is pivotally mounted in the consoles 44; four rods 46 are arranged at a distance er distance to rotate on this bar, the outer rods res being provided at their lower ends with claws 47 intended to engage, in the vertical position of the wiper device, in the hooks 11-8 .fixed on the platform 13; the two internal links 46 are articulated on a bar 49 parallel to the bar or shaft 45.

   With the aid of these members, the wringing device can be easily raised in the vertical position of use and blocked in the locked position by clamping the parallel bars 45,49.



   In operation, the laundry or other items to be washed are placed in the boiler 1 with a certain volume of water and soap and / or other chemical product. The heating device is switched on and, when the water When the desired temperature is reached, the motor 20 is started and air is blown upwardly through the boiler producing a swirl and mixture of the water and the washed items.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



  During the operation, the electric motor 24 can be put into action and the water can be made to circulate through the boiler, this water being evacuated at the bottom, then being made to pass again to the upper part by the sprinkler 5.



   When the washing is finished, the dirty water can be drained and clean, fresh water can be circulated by means of the electric motor 24. The laundry or other objects are then removed from the boiler and. they are passed through the wiper device 6, after which they are dried.


    

Claims (1)

R E S U M E Machine à laver, remarquable notamment par les caractéristi- ques suivantes, considérées séparément ou en combinaison: a) La machine comporte une chaudière destinée à recevoir les objets à laver, un dispositif de chauffage pour l'eau et un dispositif pour agiter et faire tourbillonner le liquide dans la chaudière. b) Un dispositif d'essorage est destiné à être relevé en position d'utilisation,l'ensemble étant renfermé dans une en- veloppe. c) Le liquide est mis continuellement en circulation à tra-. vers la chaudière. d) Un dispositif est prévu pour projeter de l'eau en conti- nu sur les objets lavés. e) De l'air est soufflé de bas en haut à travers la chau- dière,de manière à produire un mouvement montant et descendant des objets lavés dans la chaudière. ABSTRACT Washing machine, remarkable in particular for the following characteristics, considered separately or in combination: a) The machine comprises a boiler intended to receive the objects to be washed, a heating device for the water and a device for agitating and swirling liquid in the boiler. b) A wiping device is intended to be raised into the position of use, the assembly being enclosed in an envelope. c) The liquid is continuously circulated through-. to the boiler. d) A device is provided for spraying water continuously on the washed objects. e) Air is blown up and down through the boiler, so as to produce an up and down movement of the washed objects in the boiler. f Le dispositif agitateur est constitué par un élément tu- bulaire fermé composé essentiellement de deux cercles sensible- ment concentriques situés dans un même plan et présentant des perforations dans la surface du tube, ces perforations ayant une section totale égale à la section de l'admission. f The agitator device consists of a closed tubular element composed essentially of two substantially concentric circles situated in the same plane and having perforations in the surface of the tube, these perforations having a total section equal to the section of the tube. admission.
BE474089D BE474089A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE474089A true BE474089A (en)

Family

ID=123200

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE474089D BE474089A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE474089A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2672312A1 (en) METHOD FOR CLEANING THE DRYING CONDENSER OF A DRIER.
CN102940475B (en) A kind of cleaning machine
CN202821255U (en) Cleaning machine
FR2556952A1 (en) DISHWASHER FOR HOUSEHOLD USE
BE474089A (en)
US2565798A (en) Portable dishwasher
FR2550240A1 (en) Washing agent flushing device
EP0263742B1 (en) Washing machine with a synthetic material tub
CN218345688U (en) Belt cleaning device for textile fabric
CN212729725U (en) Dish washing cover
EP0541464A1 (en) Continuous batch washing machine for textiles or similar
FR2627782A3 (en) CONDENSING DEVICE FOR COMBINED MACHINE FOR WASHING AND DRYING LAUNDRY
CH295976A (en) Machine with multiple functions, intended in particular for washing clothes.
BE357981A (en)
BE504634A (en)
CH211102A (en) Method for washing linen and other similar goods, and machine for carrying out this method.
BE559645A (en)
FR1449949A (en) Double machine for washing dishes and linen and multiple combinations
US1214297A (en) Rinsing and draining device for clothes.
FR2503556A1 (en) Gas heated self-cleaning tiltable cooking vessel - uses motorised mixer and scraper and cleaning spray, and has hydraulic cover lifting and pan tilting
BE444925A (en)
KR800002098Y1 (en) Washing device for dinner set
BE475599A (en)
BE467977A (en)
BE366181A (en)