BE470865A - - Google Patents

Info

Publication number
BE470865A
BE470865A BE470865DA BE470865A BE 470865 A BE470865 A BE 470865A BE 470865D A BE470865D A BE 470865DA BE 470865 A BE470865 A BE 470865A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shaft
arm
knotter
cam
stop
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE470865A publication Critical patent/BE470865A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D37/00Reaper-binders

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Binders And Loading Units For Sheaves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Dispositif d'accouplement pour moissonneuse-lieuse". 



   La présente invention est relative à un disposi- tif d'accouplement pour transmettre le mouvement de l'arbre moteur (arbre tasseur). à l'arbre de l'appareil noueur dans des moissonneuses-lieuses. 



   L'invention est, en fait, caractérisé en ce que le dit dispositif d'accouplement est disposé dans son entièreté sur l'arbre de l'appareil noueur, se trouvant au dessus de l'arbre moteur. 



   L'accouplement est, de préférence, monté dans une boîte, qui renferme l'engrenage à roues coniques entre l'arbre de l'appareil noueur et un arbre intermédiaire ver- tical, en sorte que ltintérieur de cette boite est en liaison      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 avec l'intérieur   d'un   carter qui ne renferme qu'un engre- nage à roues coniques entre l'arbre   intermédiaire   et l'arbre tasseur entraînant le dit arbre intermédiaire. 



   Dans certains dispositifs déjà connus, une par- tie de l'accouplement   (l'organe   d'accouplement proprement dit) pour l'arbre de l'appareil noueur était disposé dans la boite d'engrenage inférieure entre l'arbre intermédiaire et l'arbre tasseur, en sorte qu'il était requis de faire traverser la boite d'engrenage par un arbre régulateur abou- tissant à l'extérieur de la dite boite. Cet agencement donne lieu à des fuîtes d'huile lubrifiante. Grâce au dispositif suivant l'invention, le danger d'une non-étanchéité est complètement écarté et il est possible de pourvoir le dispo- sitif d'accouplement d'huile lubrifiante, sans qu'il soit nécessaire d'encore introduire d'huile pendant toute une campagne   saisonnière.   



   L'invention sera, à présent, décrite en détail en se référant à l'exemple de forme de réalisation représen- té aux dessins   ci-annexés.   



   Dans ces   dessïns   la .figure 1 est une vue en élévation de la boîte renfermant l'engrenage, conique entre l'arbre moteur et l'arbre de l'appareil noueur, ainsi que des dispositifs à manivelles et à bielle de connexion. la figure 2 est une coupe suivant la ligne II-II de la figure   1,   à travers l'engrenage à roues dentées et l'accouplement. les   figures 3   et 4 sont, respectivement, une vue frontale et une vue latérale de l'accouplement. la figure 5 représente l'accouplement, comme la figure 3, sauf que ses parties occupent une autre position. 



   Dans les dessins, la notation de référence 1 désigne l'arbre moteur horizontal ou arbre   tasseur,'qui   est relié, par   l'intermédiaire   de roues coniques 2 et 3 à      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 un arbre intermédiaire vertical 4. Ce dernier entraine, par l'intermédiaire d'une roue conique 5, une roue conique 6, qui est montée de manière à pouvoir tourner sur un arbre horizontal ou arbre éjecteur 7, qui lui-même entraine l'appareil noueur. Sur l'arbre 7 est calée une manivelle 8, accouplée, par l'intermédiaire 'd'une bielle 9, à une autre manivelle 10, qui est calée sur un arbre 11, qui fait oscil- ler l'aiguille noueuse. 



   La notation de référence   12   désigne un levier ou bras de retenue, contre lequel la paille est pressée au moment où on la rassemble et où on la lie. Le levier est monté sur un arbre 13, sur lequel est calé un bras 14, relié par   l'intermédiaire   d'une bielle 15 à un bras mobile 16, ce dernier étant, en relation avec certaines parties de l'accouplement entre l'arbre 4 et l'arbre 7. Le bras 16 est monté relativement dans la boîte d'engrenage sur un pivot 17 qui lui est solidaire. 



   L'accouplement comporte une came 18 calée sur l'arbre 7, sur laquelle est monté un cliquet d'arrêt 20 pouvant pivoter sur un pivot 19. A partir du moyeu de ce cliquet d'arrêt s'étendent une dent d'arrêt 22 ainsi qu'un bras 23, sur lequel est monté un galet 24, destiné à coopérer avec une denture d'encliquetage ou d'arrêt   25   prévue sur la roue dentée 6. La dent d'arrêt 22 coopère avec un bras d'arrêt 26 calé sur le pivot du bras mobile 16, le bras d'arrêt 26 étant ainsi solidaire du bras 16. Au bras d'ar- rêt 26 est reliée rigidement une saillie   27,   dont l'extré- mité extérieure se présentant sous forme d'une tête de guidage 28 est traversée par une cheville   29.   Un ressort 31 est emmanché sur la cheville 29 entre la tête de guidage 28 et un écrou ajustable 30. 



   La cheville 29 est montée, de manière à pouvoir tourner, 'sur un pivot 32 porté par un bras 33 d'un levier à deux bras,   dont l'autre   bras est désigné par 34 et qui est 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 monté, de manière à pouvoir tourner, sur   le   pivot 17 du bras mobile 16. Sur le pivot 32 est monté un Galet   36,   qui, lorsque l'accouplement est désembrayé, vient en prise avec un évidement correspondant 37 pratiqué dans la came 18. 



   Le dispositif d'accouplement fonctionne de la façon suivante : 
Au moment de la formation de la gerbe destinée à être liée, les chaumes sont pressées par le dispositif tasseur contre le levier 12, en sorte que la bielle 15 exerce une traction qui a   pour effet   de fairepivoter le bras   /ainsi/   mobile 16 vers le bas et/de faire tourner le bras d'arrêt   26   vers l'extérieur, de manière à le dégager de la dent d'arrêt 22.   La   pression à exercer à cet effet sur le levier 12 dépend de la tension du ressort   31.   Des que cette ten- sion est   surmontée,   le bras d'arrêt 26 pivote vers l'extérieur, en sorte que la dent est libérée.

   Le cliquet d'arrêt   20   pivote alors sous l'effet d'un ressort de compression 35 de façon que le galet 24 vienne en prise avec la denture 25 sur le côté intérieur do la roue dentée 6 et accouple ainsi la dite roue dentée à la came 18 en   même   temps qu'à   l'arbre   moteur 7 de l'appareil noueur. La came 18 se met à tourner dans le sens inverse de celui des aiguilles d'une montre comme l'indique la flèche P   (figure 5).   Lorsque le bras d'arrêt 26 oscille vers l'extérieur, son mouvement vers l'extérieur est limité en se sens que sa saillie 27 vient buter contrele bras 34 d'un levier, dont l'autre bras 53 prend appui, par l'intermédiaire du galet 36, contre la came 18.

   Pendant la rotation de la came, le galet 36 est conduit hors de l'évidement 37, et ceci a pour   conséquence   de donner lieu à un petit pivotement du levier 33, 54,] en sorte que le bras 34 pousse la saillie 27 vers l'intérieur en même temps que le bras d'arrêt 26. De cette façon le bras mobile 16 est également déplacé quelque peu, dans le sens des aiguilles d'une montre, de la position représentée à la figure 3. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Ce mouvement est transmis, par l'intermédiaire de la bielle 15, au levier 12, qui est dès lors pressé plus fortement contre la gerbe se trouvant entre lui et le dispositif tasseur. 



   Pendant que le galet 36 appuie sur la surface périphérique circulaire   38   de la came rotative 18 et main- tient par conséquent le levier 12 dans sa position, l'ai- guille lieuse est inclinée par l'intermédiaire du dispositif à   manivelles 8,   9, 10 et de l'arbre 11, tandis qu'en même temps l'appareil noueur est mis en action. 



   Lorsque la gerbe est nouée, le galet   36   pénètre dans la partie évidée 39 de la came et permet que le levier 12 soit, par suite de la pression exercée par la gerbe, incliné jusqu'à occuper là position indiquée en traits mixtes à la figure 1, en sorte que la gerbe peut être rejetée ou éjectée. Les éléments d'accouplement viennent alors occuper la position représentée à la figure 5, Pendant la suite du mouvement de rotation de la came, le galet 36 est poussé vers le haut hors de l'évidement 39, en sorte que le levier 33, 34 pivote et que le bras 34 amène le bras d'arrêt 26 dans la position dans laquelle il vient en prise avec la dent d'arrêt   22,   de manière à'dégager par rotation le cliquet d'arrêt 23 de la position d'accouplement avec la roue dentée 6.

   Pendant ce temps, le bras mobile 16 est ramené par rotation dans la position indiquée à la figure 3 et le levier 12 revient à sa position de départ indiquée à la figure 1. Lorsque le galet 36 est descendu dans l'évi- dement 37 de la came 18, l'opération d'accouplement est terminée et la came 18 est maintenue dans sa position. 



  Les parties du dispositif d'accouplement ont,.de préférence, des dimensions telles que la saillie 27 est maintenue, grâce au ressort   31,.en   prise avec la came, par'l'intermédiaire de la cheville 29 et du galet 36, immédiatement avant que le galet 36 ne parvienne dans l'évidement   571 Ainsi   le 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mouvement de la came est freinépar la saillie   27.   



   Etant donné que l'accouplement entre l'arbre tasseur 1 et l'arbre supérieur7 entraînant l'appareil noueur est complètement monté sur l'arbre 7, il est possible d'obtenir un graissage très efficace et très avantageux de l'engrenage à roues dentées. L'engrenage inférieur 2, 3 se trouvant entre l'arbre tasseur 1 et   l'arbre   intermédiaire vertical 4 est complètement encastré de manièreà être étanche aux fluides. La boite d'engrenage 41 prévue dans le carter du   mécanisme   de liage 41 est fermée par un couvercle 42   parfaitement     hérétique   vers   l'extérieur   et seul un orifice 43 destiné à l'échappement de l'huile et pouvant être obturé à l'aide d'un bouchon   filète   est prévu.

   Le palier 44 de l'arbre 1 est pourvu d'un bourrage approprié 45. La boîte d'engrenage 51 pour l'engrenage   5,   6 est fermée à l'aide d'un couvercle 47. Un canal   48   part de la boîte 46 et aboutit à un espace libre 49 ménagé autour de l'arbre 4. 



  Un canal 50 part de l'espace 49 et aboutit à la boîte 41. 



    L'huile   lubrifiante peut ainsi remplir la boite d'engrenage et le niveau d'huile se trouve dans l'engrenage supérieur en dessous de l'endroit de passage du pivot 17 à travers la boîte 51. La boite d'engrenage inférieure et le couvercle 42 peuvent s'adapter à proximité immédiate des roues de   transmission   relativement petites 2, 3 et  acquièrent   dès lors des dimensions réduites. Il est ainsi possible de dis- poser la bielle de connexion 9, dans le   plan   vertical et au voisinage du carter 40, alors que dans les dispositifs connus la dite bielle était inclinée vers l'extérieur et par conséquent fort encombrante, en sorte que le palier de la manivelle était soumis à une charge oblique défavorable.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Coupling device for a harvester-binder".



   The present invention relates to a coupling device for transmitting the movement of the motor shaft (packing shaft). to the shaft of the knotter device in binders.



   The invention is, in fact, characterized in that the said coupling device is disposed in its entirety on the shaft of the knotter device, located above the motor shaft.



   The coupling is preferably mounted in a box, which encloses the bevel gear between the shaft of the knotter apparatus and a vertical intermediate shaft, so that the interior of this box is connected.

 <Desc / Clms Page number 2>

 with the interior of a casing which only contains a bevel gear gear between the intermediate shaft and the press shaft driving said intermediate shaft.



   In some devices already known, part of the coupling (the coupling member proper) for the shaft of the knotter apparatus was arranged in the lower gearbox between the intermediate shaft and the shaft. tamper shaft, so that it was required to pass through the gearbox by a regulator shaft leading to the outside of said box. This arrangement gives rise to lubricating oil leaks. By virtue of the device according to the invention, the danger of a non-sealing is completely eliminated and it is possible to provide the coupling device with lubricating oil, without it being necessary to add more oil. during an entire seasonal campaign.



   The invention will now be described in detail with reference to the exemplary embodiment shown in the accompanying drawings.



   In these drawings .figure 1 is an elevational view of the box enclosing the gear, tapered between the driving shaft and the shaft of the knotter apparatus, as well as crank and connecting rod devices. Figure 2 is a section on the line II-II of Figure 1, through the toothed gear and the coupling. Figures 3 and 4 are, respectively, a front view and a side view of the coupling. Figure 5 shows the coupling, like Figure 3, except that its parts occupy another position.



   In the drawings, the reference notation 1 designates the horizontal motor shaft or packing shaft, which is connected, by means of bevel gears 2 and 3 to

 <Desc / Clms Page number 3>

 a vertical intermediate shaft 4. The latter drives, by means of a bevel wheel 5, a bevel wheel 6, which is mounted so as to be able to rotate on a horizontal shaft or ejector shaft 7, which itself drives the knotter device. On the shaft 7 is wedged a crank 8, coupled, via a connecting rod 9, to another crank 10, which is wedged on a shaft 11, which oscillates the knotting needle.



   Reference numeral 12 denotes a lever or retaining arm, against which the straw is pressed as it is gathered and tied. The lever is mounted on a shaft 13, on which is wedged an arm 14, connected by means of a connecting rod 15 to a movable arm 16, the latter being, in relation to certain parts of the coupling between the shaft 4 and the shaft 7. The arm 16 is relatively mounted in the gearbox on a pivot 17 which is integral with it.



   The coupling comprises a cam 18 wedged on the shaft 7, on which is mounted a stop pawl 20 capable of pivoting on a pivot 19. From the hub of this stop pawl extend a stop tooth 22. and an arm 23, on which is mounted a roller 24, intended to cooperate with a ratchet or stop teeth 25 provided on the toothed wheel 6. The stop tooth 22 cooperates with a stop arm 26 wedged on the pivot of the movable arm 16, the stop arm 26 thus being integral with the arm 16. To the stop arm 26 is rigidly connected a projection 27, the outer end of which is in the form of a. a guide head 28 is crossed by a pin 29. A spring 31 is fitted on the pin 29 between the guide head 28 and an adjustable nut 30.



   The peg 29 is mounted, so as to be able to turn, 'on a pivot 32 carried by an arm 33 of a lever with two arms, the other arm of which is designated by 34 and which is

 <Desc / Clms Page number 4>

 mounted so as to be able to rotate on the pivot 17 of the movable arm 16. On the pivot 32 is mounted a roller 36 which, when the coupling is disengaged, engages with a corresponding recess 37 made in the cam 18.



   The coupling device works as follows:
When forming the sheaf intended to be tied, the stubble is pressed by the tamper device against the lever 12, so that the connecting rod 15 exerts a traction which has the effect of making the arm / thus / mobile 16 pivot towards the down and / to rotate the stop arm 26 outwards, so as to disengage it from the stop tooth 22. The pressure to be exerted for this purpose on the lever 12 depends on the tension of the spring 31. when this tension is overcome, the stop arm 26 pivots outwards, so that the tooth is released.

   The stop pawl 20 then pivots under the effect of a compression spring 35 so that the roller 24 engages the toothing 25 on the inner side of the toothed wheel 6 and thus couples said toothed wheel to the cam 18 at the same time as the motor shaft 7 of the knotter device. Cam 18 begins to rotate counterclockwise as indicated by arrow P (Figure 5). When the stop arm 26 oscillates outwards, its outward movement is limited in the sense that its projection 27 abuts against the arm 34 of a lever, the other arm 53 of which is supported by the intermediate roller 36, against cam 18.

   During the rotation of the cam, the roller 36 is driven out of the recess 37, and this results in a small pivoting of the lever 33, 54,] so that the arm 34 pushes the projection 27 towards it. 'inside together with the stop arm 26. In this way the movable arm 16 is also moved somewhat, in a clockwise direction, from the position shown in Fig. 3.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  This movement is transmitted, via the connecting rod 15, to the lever 12, which is therefore pressed more strongly against the sheaf located between it and the tamping device.



   While the roller 36 presses on the circular peripheral surface 38 of the rotary cam 18 and therefore maintains the lever 12 in its position, the binder needle is inclined by means of the crank device 8, 9, 10 and the shaft 11, while at the same time the knotter device is put into action.



   When the sheaf is tied, the roller 36 enters the recessed part 39 of the cam and allows the lever 12 to be, as a result of the pressure exerted by the sheaf, inclined until it occupies the position indicated in phantom in the figure. 1, so that the sheaf can be rejected or ejected. The coupling elements then come to occupy the position shown in FIG. 5, During the rest of the rotational movement of the cam, the roller 36 is pushed upwards out of the recess 39, so that the lever 33, 34 rotates and the arm 34 brings the stop arm 26 into the position in which it engages with the stop tooth 22, so as to release by rotation the stop pawl 23 from the coupling position with the toothed wheel 6.

   During this time, the movable arm 16 is returned by rotation to the position shown in figure 3 and the lever 12 returns to its starting position shown in figure 1. When the roller 36 has descended into the recess 37 of cam 18, the coupling operation is completed and cam 18 is maintained in its position.



  The parts of the coupling device are preferably of such dimensions that the protrusion 27 is kept, by the spring 31, in engagement with the cam, through the pin 29 and the roller 36, immediately. before the roller 36 reaches the recess 571 Thus the

 <Desc / Clms Page number 6>

 cam movement is braked by projection 27.



   Since the coupling between the press shaft 1 and the upper shaft7 driving the knotter device is completely mounted on the shaft 7, it is possible to obtain a very efficient and very advantageous lubrication of the wheel gear. toothed. The lower gear 2, 3 located between the press shaft 1 and the vertical intermediate shaft 4 is completely embedded so as to be fluid tight. The gearbox 41 provided in the casing of the binding mechanism 41 is closed by a cover 42 which is perfectly heretical towards the exterior and only an orifice 43 intended for the escape of the oil and which can be closed by means of 'a threaded plug is provided.

   The bearing 44 of the shaft 1 is provided with a suitable packing 45. The gear box 51 for the gear 5, 6 is closed by means of a cover 47. A channel 48 starts from the box 46 and results in a free space 49 formed around the shaft 4.



  A channel 50 starts from space 49 and ends at box 41.



    The lubricating oil can thus fill the gearbox and the oil level is in the upper gear below the place where the pivot 17 passes through the box 51. The lower gearbox and the cover 42 can be adapted in the immediate vicinity of the relatively small transmission wheels 2, 3 and therefore acquire reduced dimensions. It is thus possible to arrange the connecting rod 9, in the vertical plane and in the vicinity of the casing 40, whereas in the known devices the said connecting rod was inclined outwards and therefore very bulky, so that the crank bearing was subjected to an unfavorable oblique load.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S 1. Dispositif d'accouplement pour transmettre le mouvement de l'arbre moteur à l'arbre de l'appareil noueur dans des moissonneuses-lieuses, caractérisé en ce que le dit dispositif d'accouplement est disposé dans son entièreté <Desc/Clms Page number 7> sur l'arbre (7) de l'appareil noueur, se trouvant au dessus de l'arbre moteur (1,4). R E V E N D I C A T I O N S 1. Coupling device for transmitting the movement of the motor shaft to the shaft of the knotter device in harvesters-binders, characterized in that said coupling device is disposed in its entirety <Desc / Clms Page number 7> on the shaft (7) of the knotter, located above the motor shaft (1,4). ,,26 'Dispositif d'accouplement suivant la revendi- cation 1, caractérisé en ce qu'il est monté dans une boite (51), qui renferme l'engrenage à roues coniques entre l'arbre (7) de l'appareil noueur et un arbre intermédiaire vertical (4), et en ce que l'intérieur de cette boîte est en liaison avec l'intérieur d'un carter(40,42) qui ne ren- ferme qu'un engrenage à roues coniques, entre l'arbre in- termédiaire (4) et l'arbre qui entraîne cet arbre intermé- diaire (arbre tasseur 1), le dit carter étant étanche aux fluides vers l'extérieur. ,, 26 'Coupling device according to claim 1, characterized in that it is mounted in a box (51) which encloses the bevel gear between the shaft (7) of the knotter device. and a vertical intermediate shaft (4), and in that the interior of this box is connected with the interior of a casing (40,42) which only contains a bevel gear, between the 'intermediate shaft (4) and the shaft which drives this intermediate shaft (packing shaft 1), said housing being fluid-tight to the outside. 3. Dispositif d'accouplement suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'une roue dentée (6) constamment entraînée par un pignon de chan- gement de vitesse (5) de l'arbre moteur est disposée, de manière à pouvoir tourner librement sur l'arbre (7) de com- mande de l'appareil noueur, la roue dentée (6) comportant un organe d'arrêt (25) qui coopère avec des organes d'arrêt (20), qui sont portés par une came (18) calée sur l'arbre (7) de l'appareil noueur. 3. Coupling device according to either of claims 1 and 2, characterized in that a toothed wheel (6) constantly driven by a speed change pinion (5) of the motor shaft. is arranged so as to be able to rotate freely on the control shaft (7) of the knotter device, the toothed wheel (6) comprising a stop member (25) which cooperates with stop members ( 20), which are carried by a cam (18) wedged on the shaft (7) of the knotter device. 4. Dispositif d'accouplement suivant la revendi- cation 3, caractérisé en ce que l'organe d'arrêt (20) porté par la came est contrôlé par un bras d'arrêt (26) accouplé au levier (12) prévu dans le mécanisme de liage, le bras (26) pouvant osciller conjointement avec un pivot (17) ,disposé dans la boite d'engrenage, et en ce qu'on a prévu sur ce pivot 17 un levier pivotant à deux bras, dont un bras (33) porte un galet anti-friction (36) prenant appui contre la came, et dont l'autre bras (34) peut influencer le bras d'arrêt (26), afin de le placer'dans une position telle qu'il est en prise avec l'organe d'arrêt ( 20). @ 4. Coupling device according to claim 3, characterized in that the stop member (20) carried by the cam is controlled by a stop arm (26) coupled to the lever (12) provided in the binding mechanism, the arm (26) being able to oscillate together with a pivot (17), arranged in the gearbox, and in that there is provided on this pivot 17 a pivoting lever with two arms, one of which is arm ( 33) carries an anti-friction roller (36) bearing against the cam, and whose other arm (34) can influence the stop arm (26), in order to place it in a position such that it is engaged with the stopper (20). @
BE470865D BE470865A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE470865A true BE470865A (en)

Family

ID=120905

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE470865D BE470865A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE470865A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0090120B1 (en) Binding device by means of two twines for rotobalers
FR2787144A1 (en) Transmitting lever for transmitting the action of an actuator to a positioning member, used in a fuel vehicle injection valve
BE470865A (en)
FR2709798A1 (en) Gearbox with built-in clutch.
FR2552823A1 (en) Starter for internal combustion engine
FR2483164A1 (en) BINDING DEVICE FOR CYLINDRICAL BALE PRESSES
EP1253102A1 (en) Braking system
EP0137882A1 (en) Wrapping mechanism for a roto baler
FR2971309A1 (en) Hydromechanical preloading and adjusting device for cable clutch control system of motor vehicle, has chamber filled with incompressible fluid so that body drives sleeve in translation without delay, under action of support on clutch pedal
CA2132549A1 (en) Device for actuating a clutch on a gear box or the like
CH182975A (en) Cinematographic camera.
CH229883A (en) Gear switch.
FR2590049A1 (en) INSTALLATION FOR APPLYING A FORCE, IN PARTICULAR A FORCE, TO A BRAKE PEDAL
BE515153A (en)
CH193906A (en) Device for automatic adjustment of the speed of rotation of the feed cylinder of a mill.
FR2722060A1 (en) Braking system for fishing reel
BE369310A (en)
CH358655A (en) Butterfly valve
BE380691A (en)
CH340791A (en) Transmission device for actuating a &#34;top&#34; loading device of a mobile earthmoving machine
BE352861A (en)
CH93470A (en) Driving wheel of vehicle.
BE496042A (en)
BE358319A (en)
CH115551A (en) Pump gasoline dispenser.