BE465726A - - Google Patents

Info

Publication number
BE465726A
BE465726A BE465726DA BE465726A BE 465726 A BE465726 A BE 465726A BE 465726D A BE465726D A BE 465726DA BE 465726 A BE465726 A BE 465726A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
agitator
tank
figures
washing
washing machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE465726A publication Critical patent/BE465726A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F17/00Washing machines having receptacles, stationary for washing purposes, wherein the washing action is effected solely by circulation or agitation of the washing liquid
    • D06F17/06Washing machines having receptacles, stationary for washing purposes, wherein the washing action is effected solely by circulation or agitation of the washing liquid by rotary impellers
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F13/00Washing machines having receptacles, stationary for washing purposes, with agitators therein contacting the articles being washed 

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Food-Manufacturing Devices (AREA)
  • Mixers Of The Rotary Stirring Type (AREA)
  • Detail Structures Of Washing Machines And Dryers (AREA)
  • Accessory Of Washing/Drying Machine, Commercial Washing/Drying Machine, Other Washing/Drying Machine (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MÉMOIRE ¯ DESCRIPTIF 
DÉPOSÉ A L'APPUI D'UNE DEMANDE
DE BREVET D'INVENTION la Société dite: HOOVER LIMITED Perfectionnements aux lessiveuses.   . Demande   de Brevet aux Etats-Unis d'Amérique .du 8 juin 1945 en faveur de Mr.G.M. GIBSON. 



   Cette invention se rapporte aux lessiveuses,mécani- ques servant principalement au lessivage du linge de maison et autres tissus analogues et comprenant une cuve destinée à contenir le liquide de   lessivage c'est-à-dire   de l'eau avec ou sans savon 'ou autres ingrédients pour favoriser le lessivage-et un agitateur placé dans la cuve et susceptible d'être actionné par un mécanisme de commande approprié de manière à agiter le contenu de la cuve. 



   Pour plus de'commodité, les articles ou matières à laver seront désignés ci-dessous par "linge" tandis que le liquide de lessivage sera appelé "eau". 



   Dans un modèle connu de lessiveuse de ce type, la cuve vue en plan est circulaire et son fond partiellement sphérique, tandis que l'agitateur est placé dans le fond et ¯est animé d'un mouvement d'oscillation qui lui est transmis de telle façon qu'il agit comme un agitateur actionné à la main pour remuer le contenu de la cuve. 



   On a aussi   proposé,-   d'employer des agitateurs à rota, tion continue de différents types, placés dans diverses po- sitions suivant la forme de la cuve, dans un but de simpli- fication et pour augmenter l'efficacité de lavage de ces ma- chines, mais on a rencontré des difficultés à trouver une combinaison de cuve de forme appropriée et de type d'agita- teur ainsi qu'une disposition et un mode de commande de l'agitateur capables de répondre aux exigences. 



   Le but de la présente invention est de fournir une lessiveuse perfectionnée du genre considéré présentant les avantages d'une agitation par.mouvement de rotation continu et assurant en même temps un bon lavage répondant d'une manière efficace et générale à un degré élevé aux conditions que doit remplir une lessiveuse domestique. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   A cet effet, la lessiveuse suivant la présente invention comprend une cuve pour le liquide de lessivage, un agitateur rotatif monté dans une paroi latérale de le cuve en un endroit où il est normalement immergé dans le liquide de lessivage et comportant un disque dont le bord périphérique est situé sur toute l'étendue de sa circon- férence très près de la paroi latérale de la cuve ou d'une   pièce qui y est adaptée pour empêcher que les objets soumis au lessivage ne pénetrent dans l'espace situé derrière l'agi-   tateur, et un appareil de commande pour trqnsmettre un mou- vement de rotation continu à l'agitateur. 



   Il est généralement préférable de monter l'agita- teur dans une paroi plane sensiblement verticale de la cuve qui présente alors convenablement une forme rectangulai- re, mais dans certains cas l'agitateur peut être monté dans une paroi latérale courbe ou inclinée, ou dans une partie d'une telle paroi latérale. Toutefois, l'angle d'inclinai- son dans ce cas doit être suffisamment réduit pour que le mouvement giratoire qui tend à se former dans l'eau par suite de la rotation de l'agitateur ne se propage pas à la surface de l'eau. Ceci signifie en pratique que l'angle ne doit pas dépasser 45  environ par rapport à la verticale, mais, ainsi qu'il a été dit précédemment, il est généralement pré- férable de disposer l'agitateur dans une paroi verticale ou approximativement verticale.

   L'agitateur discoïde peut varier de forme, 'mais il comporte de préférence un disque dont la face exposée présente ou est pourvue d'une ou de plusieurs nervures ou saillies ou de dépressions ou renfon- cements qui s'étendent convenablement à peu près radialement par rapport à l'axe de l'agitateur et sont disposés symé- triquement. Ainsi une notable partie de la surface exposée de l'agitateur est de préférence à peu près unie et plane, des nervures ou rainures radiales étant ménagées d'un côté seulement d'un de ses diamètres. 



   En tout cas, l'agitateur se trouve de préférence plus près du fond de la cuve que du niveau maximum normal de l'eau qui y est contenue. Ceci permet d'employer si on le désire moins que la quantité d'eau correspondant au niveau maximum-par exemple pour un lavage de peu d'importance-,et d'augmenter aussi l'efficacité du lavage. 



   L'invention peut être réalisée pratiquement de différentes manières, et quelques formes de construction suivant l'invention sont représentées quelque peu schématique ment sur les dessins annexés , dans lesquels: 
Fig. 1 est une vue en coupe verticale de l'une des formes de construction de la lessiveuse suivant l'invention, 
Fig. 2 est une vue en coupe verticale suivant la ligne 2-2 de la.

   Fig. 1, 
Fig. 3 est une coupe horizontale d'une autre forme de construction de la lessiveuse suivant l'invention, 
Fig. 4 est une vue en coupe verticale suivant la ligne 4-4 de la Fig.3, 
Fig. 5 est une vue en'coupe verticale suivant la ligne 5-5 de la Fig. 4, 
Fig. 6 est une vue de la face exposée   d'un'.   forme 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de construction d'un agitateur du type employé dans les lessiveuses suivant l'invention, 
Fig. 7, 8, 9 et 10 sont des vues en plan de quatre variantes de la lessiveuse mécanique suivant l'invention, 
Fig. 11 est une coupe verticale d'une autre forme encore de la lessiveuse suivant l'invention, 
Fig. 12 montre une manière de disposer un agitateur dans des lessiveuses suivant l'invention, 
Fig. 13 est une coupe verticale d'une autre forme d'exécution de la lessiveuse suivant l'invention, 
Fig.

   14 est une coupe suivant la ligne 14-14 de la Fig. 13, et 
Fig. 15 et 16 sont des vues correspondant respectivement aux Figs. 13 et 14, d'encore une autre fotme de la lessiveuse suivant l'invention, Fig. 16 étant une coupe suivant la ligne 16-16 de la Fig. 15. 



   Dans la forme de construction représentée sur les Figs. 1 et 2, la lessiveuse comprend une cuve 10 présentant , comme c'est représenté, un fond semi-cylindrique 10 a se rac- cordant graduellement a deux parois latérales 10 b et deux parois latérales planes verticales 10 c. 



   Le niveau maximum normal de l'eau est indiqué en 11 et, dans l'une des parois 10 c en un point situé plus près du fond   10 a   que du niveau maximum 11 de   l'eau,est   monté un agitateur rotatif 12 supporté par un arbre 13, passant dans un coussinet 14, et constitué par un disque dont le bord périphérique vient, comme c'est représenté, à proximité de la paroi,10 c et s'emboite quelque peu dans un renfoncement peu profond 15 ménagé dans la paroi 10 c. L'arbre   15 est   susceptible d'être actionné d' une façon continue, par exemple par un moteur électrique. 



   Un tuyau de vidange 16 est de préférence aménagé au fond de la cuve 10. 



   L'agitateur 12 dans la disposition représentée, comporte un disque dont la majeure partie de la surface exposée est sensiblement plane et lisse, tandis que deux dépressions ou renfoncements 12 a y sont ménagés de manière à former entre eux une nervure 12 b . Le sens de   rotation-'de   l'agitateur 12 est indiqué par la flèche 17 et on constatera que cette rotation tend à aspirer l'eau vers le centre de la face exposée de l'a- gitateur èt à la refouler vers l'extérieur en courants dans lesquels le flux tend en tout point à être soumis à des pul- sations en raison de la forme dissymétrique de l'agitateur.

   Les différents filets d'eau ainsi produits dans la masse d'eau sont déviés et guidés par les parois de la cuve, par la surface de l'eau et par réaction des uns sur :les autres et donnent lieu à des séries complexes de courants superposés et réagissant entre eux au sein de la masse d'eau et qu'on ne peut pas déterminer exactement. Toutefois,,les trajets généraux que certains courants principaux sont supposes parcourir sont indiqués par les flèches
18, 18 a et 19 sur les dessins.

   Ainsi, on présume qu'il existe une .zone E dans laquelle un mouvement rotatif d'ensemble, comme c'est indiqué par les flèches 19, tend à se produire,   Atandis   qu'au sein de cette masse il se forme un courant continu 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 vers le centre du disque, puis vers la périphérie de celuici pour revenir au centre, comme c'est indiqué par les flèches S, 18 et 18 a. Ainsi qu'il ressort de l'examen des dessins, l'axe de rotation de la masse E est censé avoir une tendance à s'écarter de l'axe de l'agitateur, parce que ce dernier étant rapproché du fond de la cuve, il se fait que la masse E pouvant être considérée comme un corps en rotation, le courant dirigé vers l'axe du rotor comme l'indique la flèche 5 part constamment d'un autre point de cette masse. 



   Dans la variante représentée sur les Figs. 3 à 5 la lessiveuse comprend une cuve 10 et un agitateur 12 monté sur un arbre 13, disposés d'une manière semblable aux éléments correspondants de la forme de construction représentée sur les Figs. 1 et 2, sauf que l'agitateur est disposé dissymétriquement dans la paroi 10 c et que la paroi du fond 10 a a une forme correspondante comme on le voit mieux sur la Fig. 4. 



   On fait tourner l'agitateur dans le sens indiqué par la flèche 17 a et les tendances générales des courants complexes qui sont censés se produire à l'intérieur de la cuve sont   indiquées,par   les flèches et sont semblables, comme on le constatera, à ceux des Figs. 1 et 2, sauf que l'axe du rotor tend peut-être à s'éloigner davantage de l'axe de rotation générale de la masse E et que celle-ci tendà prendre un aspect plus difforme. 



   Dans les deux dispositions ci-dessus décrites, les divers courants tendent aussi à avoir un caractère pulsatoire, c'est à dire à varier de vitesse en un point quelconque par suite de la forme de l'agitateur. Ainsi, bien que l'agitateur ait tendance à rejeter le liquide en tout point de sa périphérie, cette tendance est plus grande à l'endroit où se trouvent les dépressions ou renfoncements 12 a ce qui tend à superposer une action pulsatoire, au mouvement combiné de ròtation et de translation radiale communiqué à l'eau par l'agitateur. 



   Les Figs. 7,8,9 et 10 montrent en plan d'autres formes de la cuve 10 et différentes positions que peut occuper l'agitateur. Dans chaque cas, le fond de la cuve peut être plan tandis que la hauteur verticale de la cuve et la position de l'agitateur par rapport à cette hauteur sont, à titre   d'exemple,   sur les Figs. 7,9 et 10 approximativement les mêmes que dans la forme de construction représentée sur les Figs. 1 et 2 ou les Figs, 3 à 5. Sur la Fig. 8, l'agitateur 26 est monté suivant un axe légèrement incliné à proximité d'un angle du fond de la cuve 27 et, tant dans cette construction que dans celle représentée sur la Fig. 10 on comprendra qu'une plaque ou un emboîtement est établi sur ou dans la paroi de la cuve et que le bord périphérique de l'agitateur vient à proximité intime de cette plaque. 



   Dans la forme de construction représentée sur la fig. 11, la cuve 29 qui peut affecter une forme généralement rectangulaire, présente a son extrémité supérieure 28. une section transversale réduite de manière à former une partie saillante 28 a au-dessus de l'agitateur 12. Outre cette disposition une nervure ou emboîtement annulaire 32 est ménagé autour de l'agitateur qui de ce fait est logé dans un renfoncement 30 pour ainsi dire complètement à l'intérieur du bord de l'emboîtement. 



   La Fig. 12 montre une variante de l'agitateur qui peut être employée dans les lessiveuses suivant l'invention,   où l'agiateur   33 est pourvu d'un rebord 36 qui s'adapte 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 intimement autour d'un renflement 35 formé sur la paroi 34 du réservoir. 



   Les Figs. 13 et 14 montrent une forme de réalisation de l'invention comportant une cuve rectangulaire 20 pourvue de deux agitateurs rotatifs   semblables,diamétralement   opposa 21, 22 dans des parois latérales en regard, tandis que les Figs. 15 et 16 montrent un autre système d'agitateurs jumelés où les agitateurs 24 sont montés dans des parties inclinées 25 b des parois latérales 25 a de la cuve 25. 



   Les Figs. 13 et 16 montrent aussi en 21 et 24 une . autre forme d'agitateur qui peut être employée dans des lessiveuses suivant 1'invention, ce type d'agitateur comportant deux doigts ou nervures semblables à la nervure 12 b de la forme de construction représentée sur les Figs. 1 et 2. 



   REVENDICATIONS 
1. Lessiveuse comportant une cuve pour le liquide de lessivage, un agitateur rotatif monté dans une paroi latérale de la cuve, en un point où il est normalement immergé dans le liquide de lessivage et consistant en un disque dont le bord circonférentiel se trouve sur toute son étendue très près de la paroi latérale de la cuve ou d'une pièce qui y est aménagée pour empêcher que les articles soumis au lavage ne pénètrent dans l'espace situé derrière l'agitateur, et un dispositif de com- mande imprimant un mouvement de rotation continu à l'agitateur. 



   2. Lessiveuse comportant une cuve pourvue au moins d'une paroi latérale verticale approximativement plane, un agitateur rotatif monté dans cette paroi latérale à un endroit où il est normalement immergé dans le liquide de lessivage et constitué par un,disque dont la totalité du bord circon- férentiel est masquée soit parce qu'il est logé dans un renfon-   cementbu   dans une saillie annulaire ménagé sur la paroi laté-   rale, et   un dispositif de commande pour imprimer un mouvement de rotation continu à l'agitateur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  MEMORY ¯ DESCRIPTION
SUBMITTED IN SUPPORT OF A REQUEST
OF THE PATENT OF INVENTION the Company called: HOOVER LIMITED Improvements to washing machines. . Patent application in the United States of America dated June 8, 1945 in favor of Mr. G.M. GIBSON.



   This invention relates to washing machines, which are mechanical mainly used for washing household linen and other similar fabrics and comprising a tub intended to contain the washing liquid, that is to say water with or without soap. other ingredients to promote leaching - and a stirrer placed in the tank and capable of being actuated by an appropriate control mechanism so as to stir the contents of the tank.



   For convenience, the articles or materials to be washed will be referred to below as "laundry" while the laundry liquid will be referred to as "water".



   In a known model of washing machine of this type, the tank seen in plan is circular and its bottom partially spherical, while the agitator is placed in the bottom and is animated by an oscillating movement which is transmitted to it in such a way. way that it acts as a hand operated agitator to stir the contents of the tank.



   It has also been proposed, - to use continuously rotating agitators of different types, placed in various positions depending on the shape of the tank, for the purpose of simplification and to increase the washing efficiency of these. machines, but difficulties have been encountered in finding a suitably shaped vessel combination and agitator type, as well as an agitator layout and control mode capable of meeting the requirements.



   The object of the present invention is to provide an improved washing machine of the kind under consideration having the advantages of agitation by continuous rotational movement and at the same time ensuring a good washing responding in an efficient and general manner to a high degree to the conditions. that a household washing machine must fill.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   To this end, the washing machine according to the present invention comprises a tank for the washing liquid, a rotary stirrer mounted in a side wall of the tank at a place where it is normally immersed in the washing liquid and comprising a disc whose edge device is located over the full extent of its circumference very close to the side wall of the tank or a part adapted thereto to prevent objects subjected to washing out from entering the space behind the device. - agitator, and a control device for transmitting a continuous rotational movement to the agitator.



   It is generally preferable to mount the agitator in a substantially vertical planar wall of the vessel which then has a suitably rectangular shape, but in some cases the agitator may be mounted in a curved or inclined side wall, or in part of such a side wall. However, the angle of inclination in this case must be sufficiently reduced so that the gyratory motion which tends to form in the water as a result of the rotation of the agitator does not propagate to the surface of the agitator. water. In practice, this means that the angle should not exceed about 45 from the vertical, but, as mentioned above, it is generally preferable to arrange the agitator in a vertical or approximately vertical wall.

   The discoid agitator may vary in shape, but preferably comprises a disc the exposed face of which has or is provided with one or more ribs or projections or depressions or recesses which suitably extend approximately radially. relative to the axis of the agitator and are arranged symmetrically. Thus, a significant part of the exposed surface of the agitator is preferably more or less smooth and flat, radial ribs or grooves being formed on one side only of one of its diameters.



   In any case, the agitator is preferably located closer to the bottom of the tank than to the normal maximum level of the water contained therein. This makes it possible to use, if desired, less than the quantity of water corresponding to the maximum level - for example for a washing of little importance - and also to increase the efficiency of the washing.



   The invention can be implemented practically in various ways, and some forms of construction according to the invention are shown somewhat schematically in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is a vertical sectional view of one of the forms of construction of the washing machine according to the invention,
Fig. 2 is a vertical sectional view taken on line 2-2 of the.

   Fig. 1,
Fig. 3 is a horizontal section of another form of construction of the washing machine according to the invention,
Fig. 4 is a vertical sectional view taken along line 4-4 of Fig.3,
Fig. 5 is a vertical sectional view taken along line 5-5 of FIG. 4,
Fig. 6 is a view of the exposed face of a '. form

 <Desc / Clms Page number 3>

 construction of a stirrer of the type used in washing machines according to the invention,
Fig. 7, 8, 9 and 10 are plan views of four variants of the mechanical washing machine according to the invention,
Fig. 11 is a vertical section of yet another form of the washing machine according to the invention,
Fig. 12 shows a way of arranging a stirrer in washing machines according to the invention,
Fig. 13 is a vertical section of another embodiment of the washing machine according to the invention,
Fig.

   14 is a section taken along line 14-14 of FIG. 13, and
Fig. 15 and 16 are views corresponding respectively to Figs. 13 and 14, yet another film of the washing machine according to the invention, FIG. 16 being a section taken along line 16-16 of FIG. 15.



   In the form of construction shown in Figs. 1 and 2, the washing machine comprises a tub 10 having, as shown, a semi-cylindrical bottom 10 a gradually connecting to two side walls 10 b and two flat vertical side walls 10 c.



   The normal maximum water level is indicated at 11 and, in one of the walls 10 c at a point closer to the bottom 10 a than the maximum water level 11, is mounted a rotary agitator 12 supported by a shaft 13, passing through a bearing 14, and consisting of a disc whose peripheral edge comes, as shown, close to the wall, 10 c and fits somewhat into a shallow recess 15 formed in the wall 10 c. The shaft 15 is capable of being actuated continuously, for example by an electric motor.



   A drain pipe 16 is preferably arranged at the bottom of the tank 10.



   The agitator 12 in the arrangement shown comprises a disc, the major part of the exposed surface of which is substantially flat and smooth, while two depressions or recesses 12a are formed therein so as to form between them a rib 12b. The direction of rotation of the agitator 12 is indicated by the arrow 17 and it will be seen that this rotation tends to suck water towards the center of the exposed face of the agitator and to force it outwards. in streams in which the flow tends at all points to be subjected to pulsations due to the asymmetrical shape of the agitator.

   The various streams of water thus produced in the body of water are deflected and guided by the walls of the tank, by the surface of the water and by reaction of one on the other and give rise to complex series of currents superimposed and reacting with each other within the body of water and which cannot be determined exactly. However, the general paths that some main streams are supposed to travel are indicated by the arrows.
18, 18a and 19 in the drawings.

   Thus, it is assumed that there is a .zone E in which an overall rotary motion, as indicated by arrows 19, tends to occur, while within this mass there is formed a direct current

 <Desc / Clms Page number 4>

 towards the center of the disc, then towards the periphery of it to return to the center, as indicated by the arrows S, 18 and 18 a. As can be seen from an examination of the drawings, the axis of rotation of the mass E is supposed to have a tendency to deviate from the axis of the agitator, because the latter being close to the bottom of the tank , it happens that the mass E can be considered as a rotating body, the current directed towards the axis of the rotor as indicated by arrow 5 constantly leaves from another point of this mass.



   In the variant shown in Figs. 3-5 The washing machine comprises a tank 10 and an agitator 12 mounted on a shaft 13, arranged in a manner similar to the corresponding elements of the construction form shown in Figs. 1 and 2, except that the agitator is arranged asymmetrically in the wall 10 c and that the bottom wall 10 a has a corresponding shape as can be seen better in FIG. 4.



   The agitator is rotated in the direction indicated by arrow 17a and the general tendencies of the complex currents which are believed to occur within the vessel are indicated by the arrows and are similar, as will be seen, to those of Figs. 1 and 2, except that the axis of the rotor tends perhaps to move further away from the axis of general rotation of mass E and that the latter tends to take on a more misshapen appearance.



   In the two arrangements described above, the various currents also tend to have a pulsating character, that is to say to vary in speed at any point as a result of the shape of the agitator. Thus, although the agitator has a tendency to reject the liquid at any point of its periphery, this tendency is greater where the depressions or recesses 12 are found, which tends to superimpose a pulsating action on the combined movement. of rotation and of radial translation communicated to the water by the agitator.



   Figs. 7,8,9 and 10 show in plan other shapes of the tank 10 and different positions that the agitator can occupy. In each case, the bottom of the tank may be plane while the vertical height of the tank and the position of the agitator with respect to this height are, by way of example, in Figs. 7, 9 and 10 approximately the same as in the form of construction shown in Figs. 1 and 2 or Figs, 3 to 5. In Fig. 8, the agitator 26 is mounted along a slightly inclined axis near a corner of the bottom of the tank 27 and, both in this construction and in that shown in FIG. It will be understood that a plate or a socket is established on or in the wall of the vessel and that the peripheral edge of the agitator comes in close proximity to this plate.



   In the form of construction shown in fig. 11, the tank 29 which can have a generally rectangular shape, has at its upper end 28 a reduced cross section so as to form a protruding part 28 a above the agitator 12. In addition to this arrangement an annular rib or socket. 32 is arranged around the agitator which thereby is housed in a recess 30 so to speak completely inside the edge of the socket.



   Fig. 12 shows a variant of the agitator which can be employed in the washing machines according to the invention, where the agitator 33 is provided with a flange 36 which fits

 <Desc / Clms Page number 5>

 intimately around a bulge 35 formed on the wall 34 of the reservoir.



   Figs. 13 and 14 show an embodiment of the invention comprising a rectangular tank 20 provided with two similar rotary agitators, diametrically opposed 21, 22 in facing side walls, while Figs. 15 and 16 show another system of twin agitators where the agitators 24 are mounted in inclined portions 25b of the side walls 25a of the vessel 25.



   Figs. 13 and 16 also show in 21 and 24 a. Another form of agitator which may be employed in washing machines according to the invention, this type of agitator having two fingers or ribs similar to the rib 12b of the construction form shown in Figs. 1 and 2.



   CLAIMS
1. Washing machine comprising a tank for the washing liquid, a rotary agitator mounted in a side wall of the tank, at a point where it is normally immersed in the washing liquid and consisting of a disc with the circumferential edge lying all the way down. its extent very close to the side wall of the tub or of a part arranged therein to prevent the articles subjected to washing from entering the space behind the agitator, and a control device imparting movement continuous rotation to the agitator.



   2. Washing machine comprising a tank provided with at least one approximately flat vertical side wall, a rotary agitator mounted in this side wall at a place where it is normally immersed in the washing liquid and consisting of a disc, the entire edge of which is circumferential is masked either because it is housed in a recess in an annular projection formed on the side wall, and a control device for imparting a continuous rotational movement to the agitator.


    

Claims (1)

3. Lessiveuse suivant la revendication 2, caractérisée en ce que la cuve présente en plan une forme approximativement rectangulaire. 3. Washer according to claim 2, characterized in that the tank has in plan an approximately rectangular shape. 4. Lessiveuse,. suivant les revendications 1, 2 ou 3, caractérisée en ce que l'agitateur est placé plus près du fond de la cuve que du niveau maximum de l'eau qui y est contenue. 4. Washer ,. according to claims 1, 2 or 3, characterized in that the agitator is placed closer to the bottom of the tank than to the maximum level of the water contained therein. 5. Lessiveuse suivant l'une ou l'autre des revendica- tions précédentes, caractérisée en ce que l'agitateur est constitué par un disque dont la face exposee présente une ou plu- sieurs nervures ou saillies disposées dissymétriquement, ou en est pourvue, 6. Lessiveuse suivant l'une ou l'autre des revendica- tions 1 à 4, caractérisée en ce que l'agitateur est constitué par un disque dont une partie notable de la surface exposée est approximativement. lisse et plane et dans lequel sont mé- nagés un ou plusieurs renfoncements approximativement radiaux. <Desc/Clms Page number 6> 5. Washing machine according to either of the preceding claims, characterized in that the agitator is constituted by a disc whose exposed face has one or more ribs or projections arranged asymmetrically, or is provided therewith, 6. Washer according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the agitator is constituted by a disc of which a significant part of the exposed surface is approximately. smooth and flat and in which one or more approximately radial recesses are made. <Desc / Clms Page number 6> 7. Lessiveuse construite en substance comme cidessus décrit avec référence aux Figures 1 et 2 ou aux figures 3, 4 et 5, ou à la figure 7, la figure 8, la figure 9, la figure 10 ou la figure 11, ou aux figures 13 et 14 ou atx figures 15 et 16 des dessins annexés. 7. Washer constructed in substance as described above with reference to Figures 1 and 2 or Figures 3, 4 and 5, or Figure 7, Figure 8, Figure 9, Figure 10 or Figure 11, or Figures 13 and 14 or atx Figures 15 and 16 of the accompanying drawings.
BE465726D 1945-06-08 BE465726A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US53584245A 1945-06-08 1945-06-08

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE465726A true BE465726A (en)

Family

ID=60183150

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE465726D BE465726A (en) 1945-06-08

Country Status (5)

Country Link
BE (1) BE465726A (en)
CH (1) CH256216A (en)
DE (1) DE820594C (en)
GB (1) GB612737A (en)
NL (1) NL68209C (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
NL79166C (en) * 1953-09-21
CN1978729B (en) * 2005-11-30 2010-05-05 海尔集团公司 Suspension type dual-impeller turning-rubbing washing method

Also Published As

Publication number Publication date
NL68209C (en)
DE820594C (en) 1951-11-12
GB612737A (en) 1948-11-17
CH256216A (en) 1948-08-15

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2535357A1 (en) AGITATOR FOR PAPER PULP
BE465726A (en)
US1718261A (en) Clothes-washing machine
KR100198613B1 (en) Double rotation pulsator
JPS5929665Y2 (en) Dehydration/washing machine
US1729751A (en) Gyratator with high center drive
JPH0323178Y2 (en)
CH288144A (en) Washing machine.
KR200165330Y1 (en) A washing tub structure having an auxiliary cleaning fan
JPS6228277Y2 (en)
BE517430A (en)
CH290569A (en) Washing machine.
JPH0245477B2 (en)
CH286835A (en) Washing machine.
KR960014260B1 (en) Pulsator structure of a washing machine
BE511137A (en)
JPS59111792A (en) Washer
FR1464957A (en) Improvements to washing machines and other similar articles
JPS5839198Y2 (en) Sentakuki
KR0128629Y1 (en) Rotational wing of a washing machine
BE488066A (en)
JPH0126386Y2 (en)
BE534269A (en)
JPH0141414Y2 (en)
JPS583420Y2 (en) small washing machine