BE460909A - - Google Patents

Info

Publication number
BE460909A
BE460909A BE460909DA BE460909A BE 460909 A BE460909 A BE 460909A BE 460909D A BE460909D A BE 460909DA BE 460909 A BE460909 A BE 460909A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fabric
flame
seat
heat
burner
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE460909A publication Critical patent/BE460909A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06CFINISHING, DRESSING, TENTERING OR STRETCHING TEXTILE FABRICS
    • D06C9/00Singeing
    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06CFINISHING, DRESSING, TENTERING OR STRETCHING TEXTILE FABRICS
    • D06C2700/00Finishing or decoration of textile materials, except for bleaching, dyeing, printing, mercerising, washing or fulling
    • D06C2700/16Singeing of fabrics or yarns

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Gas Burners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Brûleur   à   compression à flamme radiante. 



   La présente invention est relative à un brûleur à com- pression   à   flamme de chauffage radiante pour le flambage des tex- tiles. Précédemment déjà les textiles ont été très efficacement flambés conformément à la méthode et aux appareils décrits au bre- vet américain ? 1.862.960. Il a été découvert que certaines modi- fications dans le brûleur illustré dans ce brevet, permettent une plus grande vitesse de passage du tissu et un flambage considéra- blement amélioré du tissu. 



   Suivant la présente invention, le tissu est amené   à   tra- vers le 'brûleur dans la direction de la flèche et en contact avec les deux bords à refroidissementpar eau qui servent à maintenir convenablement à distance le tissu de la surface réfractaire. En- tre ces bords refroidis sont placées des briques réfractaires et de des bords une flamme   d'un   mélange parfaitement proportionné de combustible et d'air joue sur le tissu et est déviée par le tissu 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 contre la surface réfractaire, chauffant cette surface, La tempéra- ture   de   la surface est contrôlée par le volumede melange de   combus-   tible et d'air brulé;

   la quantité d'un tel mélange   'brûlé   est déter- minée par la vitesse à laquelle l'étoffe chemine et l'espace sur le- quel le flambage doit être effectué. Lorsque le flambage est com- plet et la vélocité de l'étoffe élevée, la consommation de combus- tible est telle qu'elle produit une incandescence de la surface ré- fractaire. Cette surface incandescente en contact avec la flamme aide à maintenir la flamme aux températures maxima,   C'est   la haute température de la flamme comprimée entre l'étoffe et la surface ré- fractaire qui est aussi effective dans le flambage, et la compres- sion est plus grande à cause de la conformation cunéiforme de l'aire entre la couche réfractaire et l'étoffe, et le cheminement de l'é- toffe dirige-la flamme vers la petite extrémité de cette aire.

   La chaleur radiante seconde l'effet de flambage et ajoute à l'efficaci- té de la flamme, l'effet conjugué des deux facteurs comptant dans la haute efficacité de ce dispositif. Ce brûleur possède une extrême 
 EMI2.1 
 flexibilité, est capable de produire un maximuim de flsuillage à gran- de vitesse sur des tissus tels que tissus croisés, coutils et tissus isolants; en même temps en chauffant à une moindre intensité, il convient merveilleusement pour   flamber le.s     rayonnes,   acétates et mê- me des tissus aussi légers que le voile. Deux brûleurs sont généra- lement utilisés sur chaque machine à flamber, un brûleur pour   cha-   que côté du tissu. 



   D'autres objets et avantages de l'invention apparaîtront de la description ci-après et dans les dessins annexés qui montrent une partie de ceux-ci et dans lesquels : 
Fig 1 est une vue en plan de dessus d'un brûleur. 



   Fig. 2 est une vue en élévation frontale de celui-ci. 



   Fig. 3 est une vue en plan de dessus du bâti inférieur. 



   Fig. 4 est   une   vue en coupe transversale suivant la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ligne 4-4 de la Fig. 2. 



   Fig. 5 est une vue partielle en coupe longitudinale sui- vant la ligne 5-5 de la Fig. 4. 



   Dans les dessins les numéros similaires se réfèrent à des parties similaires des différentes vues. 



   L'assise du brûleur est établie en matière réfractaire telle que des briques réfractaires 1.   Celles-ci   sont maintenues en travers de gorges y établies par des languettes 2 partant de la partie supérieure du brûleur 3 et de l'élément tubulaire rectangu-   laire 4.   ces deux éléments sont réunis entre eux par des boulons 5 afin de maintenir fermement les briques réfractaires 1 entre les deux éléments. 



   La partie supérieure du brûleur 3 possède des orifices de brûleur 6 s'étendant sensiblement sous un angle de 45    vers. l'é-   toffe. Un mélange à combustion complète de combustible et d'air est amen0 à ces orifices à travers les chambres 7 et 8. Après avoir atteint l'étoffe la flamme chemine parallèlement avec elle et est comprimée entre l'étoffe et la surface réfractaire, étant attirée dans l'aire cunéiforme partiellement par l'étoffe dans son   cherni-   nement et comprimée contre l'étoffe en raison de la conformation de cette aire. La partie supérieure du brûleur est attachée au moyen .de boulons 9 à la partie inférieure du brûleur 10, qui est un élément triangulaire tubulaire recevant un mélange à combustion complète d'air et de combustible d'une ou des deux extrémités à travers des conduits 11.

   L'élément tubulaire triangulaire possède à la base de celui-ci un nombre de valves 12 qui, lorsqu'elles sont ouvertes, ad- mettent le mélange de combustion aux chambres 8. Ces   chambres   sont formées dans la base d'assise 10 et la partie supérieure du brûleur 3 et dans celle-ci des cloisons 13 séparent les   chambres   l'une de l'au- tre et de la   chambre   centrale 7. La chambre centrale 7 est alimen- tée par des ouvertures 14 dans le sommet de la section triangulaire 10. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 



  La partie supérieure du 'brûleur 3 et 11 éléill6:-.t tu'buiaire rectangulaire 4 possèdent en eux des passages d'eau 15 et 16 et des raccordements avec l'alimentation d'eau 17 qui fournit l'eau d'abord au passage 16 et ensuite par le conduit 13 au passage 15 avec une sortie en 19. 



   Les sommets de la partie supérieure du   brûleur   3 et de l'é-   lément   tubulaire rectangulaire 4 sont arrondis comme représenté sous 20 et 21 et sur ces épaulements arrondis passe l'étoffe ou tissu à une cadence rapide qui peut atteindre 500 yards   à   la minute. 



   Les valves 12 sont ouvertes ou fermées selon la largeur du tissu devant être flambé. La chambre 7 est sensiblement aussi lon-   gue   que la largeur la plus réduite de tissu que lion peut désirer flamber. Le mélange à combustion complète est allumé aux orifices de brûleur 6 et la flamme est projetée extérieurement entre le tissu et la matière réfractaire des briques réfractaires. Le tissu et les épaulements de chaque côté des briques réfractaires retiennent la flamme dans le compartiment ainsi formé et la repousse sur la brique réfractaire qui est chauffée intensément à blanc et radie la chaleur sur le tissu pour flamber celui-ci complètement à la cadence rapide de passage du tissu à travers le brûleur. 



   Les chambres de refroidissement de chaque côté de la ma- tière réfractaire maintiennent froids les épaulements ou bords du brûleur. La flamme est complètement empêchée de suivre le tissu par ces bords saillants 20 et 21, les bords 21 essuyant en quelque sorte la flamme du tissu, Les gaz usés s'échappent des extrémités du brûleur aux bords du tissu. 



   Il est aisé de ce rendre compte de ce que le brûleur sui- vant la présente invention, maintient le tissu à la distance requise des éléments incandescents radiants et   qu'un   réglage parfait de la flamme est réalisé à l'aide des valves admettant le mélange de com- bustion au 'brûleur, de sorte que le contrôle du degré de flambage 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 peut toujours être obtenu. 



   De nombreuses modifications peuvent être introduites dans le brûleur sans se départir de l'invention telle que décrite et revendiquée ci-après. 



   Revendications. 



   1, Un appareil pour flamber le tissu, caractérisé en ce qu'il comprend un matériel réfractaire, des moyens pour chauffer celui-ci à une chaleur intense, des moyens prévus sur les bords du matériel pour maintenir à distance le tissu devant être flambé par lui et pour retenir la chaleur dans l'espace formé par le matériel et le tissu. 



   2. Un appareil pour flamber le tissu suivant la revendi- cation 1, comprenant un matériel réfractaire, caractérisé par des moyens pour projeter une flamme sur le matériel pour chauffer ce- lui-ci à une chaleur intense, des moyens étant prévus aux bords du matériel pour maintenir à distance le tissu devant être flambé par lui et pour retenir la chaleur dans l'espace formé par le matériel et le tissu. 



   3. Un appareil pour flamber le tissu suivant les reven- dications 1 et 2, comprenant un matériel réfractaire, caractérisé en ce qu'un brûleur est situé sur l'un des côtés du matériel pour projeter une flamme sur lui pour le chauffer à une grande intensité de chaleur, des moyens étant prévus sur les bords du matériel pour maintenir à distance le tissu devant être flambé par lui et pour retenir la chaleur dans l'espace formé par le matériel et le tissu. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Radiant flame compression burner.



   The present invention relates to a compression burner with a radiant heating flame for the flaming of textiles. Have the textiles already been very efficiently flamed in accordance with the method and apparatus described in the American patent? 1,862,960. It has been discovered that certain modifications in the burner illustrated in this patent allow a greater speed of passage of the fabric and considerably improved buckling of the fabric.



   In accordance with the present invention, the fabric is fed through the burner in the direction of the arrow and into contact with the two water-cooled edges which serve to keep the fabric properly away from the refractory surface. Between these cooled edges are placed refractory bricks and from the edges a flame of a perfectly proportioned mixture of fuel and air plays on the fabric and is deflected by the fabric.

 <Desc / Clms Page number 2>

 against the refractory surface, heating this surface, The temperature of the surface is controlled by the volume of mixture of fuel and burnt air;

   the amount of such a mixture burnt is determined by the speed at which the fabric travels and the space over which the buckling is to be effected. When the buckling is complete and the fabric velocity high, the fuel consumption is such as to produce a refractory surface glow. This incandescent surface in contact with the flame helps to maintain the flame at maximum temperatures. It is the high temperature of the flame compressed between the fabric and the refractory surface which is also effective in buckling, and compression. is larger because of the wedge-shaped conformation of the area between the refractory layer and the fabric, and the path of the fabric directs the flame towards the small end of this area.

   The radiant heat assists the flaming effect and adds to the efficiency of the flame, the combined effect of the two factors counting in the high efficiency of this device. This burner has an extreme
 EMI2.1
 flexibility, is capable of producing maximum creep at high speed on fabrics such as twill fabrics, ticks and insulating fabrics; at the same time by heating at a lower intensity, it is wonderfully suited for flaming rayon, acetates and even fabrics as light as veil. Two burners are generally used on each flaming machine, one burner for each side of the fabric.



   Other objects and advantages of the invention will emerge from the description below and in the appended drawings which show part of them and in which:
Fig 1 is a top plan view of a burner.



   Fig. 2 is a front elevational view thereof.



   Fig. 3 is a top plan view of the lower frame.



   Fig. 4 is a cross-sectional view along the

 <Desc / Clms Page number 3>

 line 4-4 of Fig. 2.



   Fig. 5 is a partial view in longitudinal section taken along line 5-5 of FIG. 4.



   In the drawings like numbers refer to like parts of different views.



   The burner base is made of refractory material such as refractory bricks 1. These are held across grooves established there by tabs 2 extending from the upper part of the burner 3 and from the rectangular tubular element 4 These two elements are joined together by bolts 5 in order to firmly hold the refractory bricks 1 between the two elements.



   The upper part of the burner 3 has burner orifices 6 extending substantially at an angle of 45 worms. the stuff. A fully combustion mixture of fuel and air is brought to these orifices through chambers 7 and 8. After reaching the fabric the flame runs parallel with it and is compressed between the fabric and the refractory surface, being attracted. in the wedge-shaped area partially by the fabric in its cherni- mentation and compressed against the fabric due to the conformation of this area. The upper part of the burner is attached by means of bolts 9 to the lower part of the burner 10, which is a triangular tubular member receiving a complete combustion mixture of air and fuel from one or both ends through ducts. 11.

   The triangular tubular member has at the base thereof a number of valves 12 which, when open, admit the combustion mixture to the chambers 8. These chambers are formed in the seat base 10 and the chamber. upper part of the burner 3 and in it partitions 13 separate the chambers from each other and from the central chamber 7. The central chamber 7 is supplied by openings 14 in the top of the section. triangular 10.

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 



  The upper part of the burner 3 and 11 éléill6: -. Rectangular tu'buiaire 4 have in them water passages 15 and 16 and connections with the water supply 17 which supplies water first to the passage 16 and then through conduit 13 to passage 15 with an outlet at 19.



   The tops of the top of the burner 3 and of the rectangular tubular member 4 are rounded as shown at 20 and 21 and over these rounded shoulders the cloth or fabric passes at a rapid rate which can reach 500 yards per minute. .



   The valves 12 are open or closed depending on the width of the fabric to be buckled. Chamber 7 is about as long as the smallest width of fabric that a lion can desire to flame. The full combustion mixture is ignited at the burner ports 6 and the flame is projected externally between the fabric and the refractory material of the refractory bricks. The fabric and the shoulders on each side of the refractory bricks retain the flame in the compartment thus formed and push it back onto the refractory brick which is heated intensely to white and radiates heat onto the fabric to completely flare it at the rapid rate of passage of the fabric through the burner.



   Cooling chambers on either side of the refractory keep the shoulders or edges of the burner cool. The flame is completely prevented from following the fabric through these protruding edges 20 and 21, the edges 21 somehow wiping the flame off the fabric. Spent gases escape from the ends of the burner to the edges of the fabric.



   It is easy to realize that the burner according to the present invention maintains the fabric at the required distance from the radiant incandescent elements and that a perfect adjustment of the flame is achieved by means of the valves admitting the mixture. of combustion to the burner, so that the control of the degree of

 <Desc / Clms Page number 5>

 can still be obtained.



   Numerous modifications can be introduced into the burner without departing from the invention as described and claimed below.



   Claims.



   1, An apparatus for flaming the fabric, characterized in that it comprises a refractory material, means for heating the latter to an intense heat, means provided on the edges of the material to keep at a distance the fabric to be flamed by him and to retain heat in the space formed by the material and the fabric.



   2. An apparatus for flaming the fabric according to claim 1, comprising a refractory material, characterized by means for projecting a flame on the material to heat it to intense heat, means being provided at the edges of the material. material to keep at a distance the fabric to be flamed by it and to retain heat in the space formed by the material and the fabric.



   3. An apparatus for flaming fabric according to claims 1 and 2, comprising a refractory material, characterized in that a burner is located on one side of the material to project a flame on it to heat it to a high temperature. high intensity of heat, means being provided at the edges of the material for keeping the fabric to be flamed by it at a distance and for retaining heat in the space formed by the material and the fabric.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4, Un appareil pour flamber le tissu suivant les reven- dications 1 à 3, comprenant un matériel réfractaire, caractérisé en ce que des moyens sont prévus pour projeter une flamme sur le matériel entre le tissu et le matériel pour chauffer ce dernier à une chaleur intense, des éléments étant prévus aux bords du maté- riel pour maintenir à distance le tissu devant être flambé par <Desc/Clms Page number 6> lui et pour retenir la chalaur dans l'espace formé par le matériel et le tissu. 4, An apparatus for flaming fabric according to claims 1 to 3, comprising a refractory material, characterized in that means are provided for projecting a flame onto the material between the fabric and the material to heat the latter to a heat. intense, with elements being provided at the edges of the material to keep at a distance the fabric to be flamed by <Desc / Clms Page number 6> him and to retain the chalaur in the space formed by the material and the fabric. 5. Un appareil pour- flamber le tissu suivant les revendi- cations 1 à 4, comprenant un matériel réfractaire, caractérisé par des moyens pour projeter une flamme sur le matériel entre le tissu et le matériel pour chauffer celui-ci à une chaleur intense, des moyens aux bords du matériel pour Liai à distance le tissu devant être flambé par lui et pour retenir la chaleur et la flamme dans l'espace formé par le mats'riel et le tissu. 5. A fabric flaming apparatus according to claims 1 to 4, comprising a refractory material, characterized by means for projecting a flame onto the material between the fabric and the material to heat the latter to intense heat, means at the edges of the material to distance Liai the fabric to be flamed by it and to retain heat and flame in the space formed by the mat and the fabric. 6. Un appareil pour flamber le tissu suivant les revendi- cations 1 à 5, comprenant un matériel réfractaire, des moyens pour chauffer celui-ci à un degré intense, des moyens sur les bords du ma- tériel pour maintenir à distance le tissu devant être flambé par lui et pour retenir la chaleur dans l'espace formé par le matériel et le tissu, caractérisé en ce que des moyens sont prévus pour refroidir ces éléments d'espacements. 6. Apparatus for flaming fabric according to claims 1 to 5 comprising a refractory material, means for heating the same to an intense degree, means on the edges of the material for keeping the fabric at a distance in front. to be flamed by it and to retain heat in the space formed by the material and the fabric, characterized in that means are provided for cooling these spacers. 7. Un brûleur pour le flambage de tissu caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour radier de la chaleur incandescente en retrait mais à grande proximité d'un tissu cheminant, ainsi que des moyens pour maintenir ladite chaleur entre le tissu et les éléments radiant la chaleur, la chaleur carbonisant les fibres dudit tissu pour flamber le tissu. 7. A burner for the buckling of fabric characterized in that it comprises means for radiating incandescent heat set back but in close proximity to a moving fabric, as well as means for maintaining said heat between the fabric and the elements. radiating heat, the heat charring the fibers of said fabric to flame the fabric. 8. Un brûleur pour le flambage de tissu suivant la reven- dication 7, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour recevoir et radier de la chaleur pour flamber le tissu, des moyens pour pro- jeter une flamme sur lesdits éléments de radiation et pour maintenir la flamme entre les éléments de radiation et le tissu. 8. A burner for the buckling of fabric according to claim 7, characterized in that it comprises means for receiving and radiating heat in order to flame the fabric, means for projecting a flame on said radiation elements. and to maintain the flame between the radiation elements and the tissue. 9. Un brûleur pour le flambage de tissu selon les reven- dications 7 et 8, caractérisé en ce qu'il comprend des éléments pour réfléchir une chaleur intense sur le tissu pour flamber celui-ci, et des moyens pour maintenir la chaleur entre les éléments de réflexion et le tissu. <Desc/Clms Page number 7> 9. A burner for buckling fabric according to claims 7 and 8, characterized in that it comprises elements for reflecting intense heat on the fabric to flame it, and means for maintaining the heat between them. reflective elements and fabric. <Desc / Clms Page number 7> 10. Un brûleur pour flamber le tissu suivant les revendi- cations 7 à 9, comprenant des moyens pour réfléchir une chaleur in- tense sur du tissu pour flamber celui-ci, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour chauffer lesdits éléments réflecteurs à une chaleur intense et des moyens pour maintenir la chaleur entre les éléments réflecteurs et le tissu. 10. A burner for flaming the fabric according to claims 7 to 9, comprising means for reflecting intense heat on the fabric for flaming the latter, characterized in that it comprises means for heating said reflecting elements. to intense heat and means to maintain heat between the reflective elements and the fabric. 11. Un 'brûleur pour flamber le tissu suivant les revendi- cations 7 à 10, comprenant des éléments pour réfléchir une chaleur intense sur le tissu pour flamber celui-ci, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour chauffer lesdits éléments réflecteurs à une chaleur intense s'étendant entre les éléments réflecteurs et le tissu, et des moyens pour maintenir la chaleur entre les éléments réflecteurs et le tissu. 11. A burner for flaming the fabric according to claims 7 to 10, comprising elements for reflecting intense heat on the fabric for flaming the latter, characterized in that it comprises means for heating said reflective elements to. intense heat extending between the reflective elements and the fabric, and means for maintaining heat between the reflective elements and the fabric. 12. Un brûleur à compression de flamme caractérisé en ce qu'il comprend une source de flamme, une assise chauffée jusque l'incandescence par une flamme provenant de ladite source, des élé- ments situés de chaque côté de ladite assise sur laquelle chemine le tissu, lesdits éléments confinant la flamme entre l'assise et le tissu et la comprimant pour flamber le tissu. 12. A flame compression burner characterized in that it comprises a flame source, a seat heated to incandescence by a flame coming from said source, elements located on each side of said seat on which the heater travels. fabric, said elements confining the flame between the seat and the fabric and compressing it to flame the fabric. 13. Un brûleur à compression de flamme pour tissu suivant la revendication 12, caractérisé en ce qu'il comprend une assise dis- posée pour être chauffée jusque l'incandescence, des éléments si- tués sur chaque côté de ladite assise sur laquelle le tissu chemine maintenu à distance de l'assise par lesdits éléments, des moyens pour chauffer jusque l'incandescence ladite assise par laquelle la chaleur radiée émanant d'elle flambe le tissu, 14. Un brûleur pour flamber le tissu suivant les revendi- cations 1 à 13, comprenant une assise réfractaire, le tissu étant passé sur ladite assise, une source de flamme, projetant une flamme pour chauffer l'assise réfractaire et pour effectuer le flambage du tissu à la fois par la radiation de l'assise chauffée et la com- <Desc/Clms Page number 8> pression de la flamme entre le tissu et l'assise. 13. A flame compression burner for fabric according to claim 12, characterized in that it comprises a seat arranged to be heated to incandescence, elements located on each side of said seat on which the fabric. path maintained at a distance from the seat by said elements, means for heating up to incandescence said seat by which the radiated heat emanating from it ignites the fabric, 14. A burner for flaming the fabric according to claims 1 to 13, comprising a refractory base, the fabric being passed over said base, a source of flame, projecting a flame to heat the refractory base and to carry out the buckling of the material. fabric both by the radiation of the heated seat and the <Desc / Clms Page number 8> pressure of the flame between the fabric and the seat. 15. Un brûleur à compression de flamme suivant les reven- dications 1 à 14, comprenant une assise adaptée pour recevoir en che- minement sur elle un tissu devant être flambé, caractérisé en ce que le tissu est incliné vers l'assise dans la direction de son chemine- ment, formant ainsi une aire, cunéiforme, des moyens pour projeter une flamme dans ladite aire vers le petit côté de celle-ci, l'assise et le tissu comprimant la flamme et amenant celle-ci en proche con- tact avec le tissu pour flamber celui-ci. 15. A flame compression burner according to claims 1 to 14, comprising a seat adapted to receive thereon a fabric to be flamed, characterized in that the fabric is inclined towards the seat in the direction. of its path, thus forming an area, wedge-shaped, means for projecting a flame in said area towards the short side of it, the seat and the fabric compressing the flame and bringing it into close contact with the fabric to flambé it. 16. Un brûleur à compression de flamme suivant les ,reven- dications 1 à 15, comprenant une assise adaptée pour recevoir an cheminement sur elle un tissu devant être flambé, le tissu étant in- cliné vers l'assise dans la direction de son cheminement, formant ain- si une aire cunéiforme, des moyens sur les bords de l'assise les plus près du tissu pour maintenir à distance le tissu de l'assise, des moyens pour projeter une flamme dans ladite aire vers le petit côté de celle-ci, caractérisé en ce que l'assise et le tissu compriment la flamme et l'amènent en proche contact avec le tissu pour flamber celui-ci, lesdits éléments d'espacement écartant la flamme du tissu. 16. A flame compression burner according to claims 1 to 15, comprising a seat adapted to receive a fabric to be flamed thereon, the fabric being inclined towards the seat in the direction of its travel. , thus forming a wedge-shaped area, means on the edges of the seat closest to the fabric for keeping the fabric of the seat at a distance, means for projecting a flame in said area towards the short side of it This, characterized in that the seat and the fabric compress the flame and bring it into close contact with the fabric to flame the latter, said spacer elements separating the flame from the fabric. 17. Un brûleur à compression de flamme suivant les reven- dications 1 à 16, comprenant une assise adaptée pour recevoir en cheminement sur elle un tissu devant être flambé, le tissu étant incliné vers l'assise dans la direction de son cheminement, des moyens pour projeter une flamme dans l'aire limitée formée par l'as- sise et le tissu, caractérisé en ce que le tissu guide la flamme dans ladite aire limitée, et la flamme étant progressivement com- @ primée par lesdits assise et tissu et amenée en proche contact avec le tissu pour flamber celui-ci. 17. A flame compression burner according to claims 1 to 16, comprising a seat adapted to receive a fabric to be flamed as it travels thereon, the fabric being inclined towards the seat in the direction of its travel, means for projecting a flame in the limited area formed by the seat and the fabric, characterized in that the fabric guides the flame in said limited area, and the flame being progressively compressed by said seat and fabric and brought in in close contact with the fabric to flame it. 18. Un brûleur à compression de flamme suivant les re- vendications 1 à 17, comprenant une assise de matière réfractaire adaptée pour recevoir en cheminement sur elle un tissu devant être <Desc/Clms Page number 9> flambé, le tissu étant incliné vers l'assise dans la direction de son cheminement, des éléments sur les bords de l'assise les plus proches du tissu pour maintenir à distance le tissu de l'assise, des moyens pour projeter la flamme dans l'aire limitée formée par l'assise et le tissu, caractérisé en ce que l'assise et le tissu compriment la flamme et l'amènent en proche contact avec l'assise pour chauffer celle-ci et avec le tissu pour flamber celui-ci. 18. A flame compression burner according to claims 1 to 17, comprising a seat of refractory material adapted to receive, as it travels over it, a fabric to be. <Desc / Clms Page number 9> flamed, the fabric being inclined towards the seat in the direction of its travel, elements on the edges of the seat closest to the fabric to keep the fabric of the seat at a distance, means for projecting the flame into the 'limited area formed by the seat and the fabric, characterized in that the seat and the fabric compress the flame and bring it into close contact with the seat to heat the latter and with the fabric to flame the latter . 19. Un procédé de flambage de tissu, caractérisé en ce qu'- il comprend le passage du tissu au-dessus d'une assise de brûleur, l'inclinaison du.tissu vers l'assise dans la direction de son chemi- nement et la projection d'une flamme dans l'aire limitée formée par l'assise et le tissu, le tissu cheminant guidant la flamme dans la- dite aire, la flamme étant progressivement .comprimée par l'assise et le tissu et amenée en proche contact avec le tissu pour flamber celui-ci. 19. A method of buckling fabric, characterized in that it comprises passing the fabric over a burner seat, tilting the fabric toward the seat in the direction of its path and the projection of a flame in the limited area formed by the seat and the fabric, the moving fabric guiding the flame in said area, the flame being progressively compressed by the seat and the fabric and brought into close contact with the fabric to flambé it. 20. Un procédé de flambage de tissu suivant la revendi- cation 19, comprenant le passage du tissu au-dessus d'une assise de brûleur, l'inclinaison du tissu vers l'assise dans la direction de son cheminement, la projection d'une flamme du brûleur dans l'air limitée formée par l'assise et le tissu, caractérisé en ce que la flamme est écartée du tissu endéans l'aire limitée. 20. A method of buckling fabric according to claim 19, comprising passing the fabric over a burner seat, tilting the fabric toward the seat in the direction of its travel, spraying the fabric over a burner bed. a limited air burner flame formed by the seat and the fabric, characterized in that the flame is spaced from the fabric within the limited area.
BE460909D BE460909A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE460909A true BE460909A (en)

Family

ID=113678

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE460909D BE460909A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE460909A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH649208A5 (en) FRYING APPARATUS.
BE897285A (en) POT TYPE OIL BURNER
BE460909A (en)
EP0006774B1 (en) Liquid fuel burner
FR2556077A1 (en) BURNER WITH ULTRASONIC SPRAYER FOR SMALL HEATERS
FR2665942A1 (en) FORCED CONVEXION ROTARY HEATING APPARATUS.
FR2641543A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR VAPOCRAQUING A HYDROCARBON WITH TWO ATOMS OF CARBON AT LEAST IN A CONVECTION-HEATED TUBULAR REACTION ZONE
FR2584800A1 (en) Apparatus for direct reheating of all gaseous fluids (air etc.) by mixing with gases, combustion products, making it possible to obtain a perfectly homogeneous mixture
FR2731065A1 (en) Non-open fire type cooking burner
BE897284A (en) POT TYPE OIL BURNER
FR2685448A1 (en) COMBUSTION GRID GAS BURNER, ITS COMBUSTION METHOD, AND HEATING INSTALLATION COMPRISING SUCH A BURNER.
FR2678356A1 (en) Catalytic burner with air sucked in
FR2654806A1 (en) Gas-fired heating appliance using infrared radiation
JPH035602A (en) Gas propagating burner
BE561518A (en)
BE546955A (en)
CH359283A (en) Process for adhering two materials in the form of sheets, one of which is a polyurethane foam
FR2947037A1 (en) HEATING APPARATUS WITH AIR INTAKE DUCT
BE474861A (en)
BE507257A (en)
BE392866A (en)
BE542470A (en)
CH92289A (en) Hydrocarbon gas generator and burner apparatus.
BE517414A (en)
BE705876A (en)