BE432331A - - Google Patents

Info

Publication number
BE432331A
BE432331A BE432331DA BE432331A BE 432331 A BE432331 A BE 432331A BE 432331D A BE432331D A BE 432331DA BE 432331 A BE432331 A BE 432331A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
strip
lever
machine according
machine
assembly
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE432331A publication Critical patent/BE432331A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B13/00Bundling articles
    • B65B13/18Details of, or auxiliary devices used in, bundling machines or bundling tools
    • B65B13/24Securing ends of binding material
    • B65B13/30Securing ends of binding material by deforming the overlapping ends of the strip or band
    • B65B13/305Hand tools

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Basic Packing Technique (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux machines à cercler les caisses et autres articles d'emballage. machines servant à disposer des cercles ou bandes, telles qu' utilisées pour tendre une bande ou cercle en feuillard métallique autour d'une caisse ou   d'un   article d'emballage   similai.   re, et pour assembler l'une à l'autre les extrémités de cette bande qui. se recouvrent,
On se rend compte que dans toutes les machines à cercler dans lesquelles l'assemblage est effectué en poinçonnant des languettes, bandes ou autres éléments dans les extrémités de recouvrement de la bande ou cercle, au moyen d'un élément de poinçon actionné par une came, l'effort maximum ne se produit qu'au moment du cisaillement ou coupe de la bande.

   La force nécessaire pour actionner le coulisseau porte-poinçon vers le 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 bas en engagement avec les extrémités de recouvrement de la bande ou cercle, est négligeable par rapport à la force   néces-   saire pour cisailler ou couper le métal.   Ep   conséquence, d'après la principale caractéristique de l'invention, la came con trôlant le mouvement du coulisseau est de forme et de disposition telles que pendant la première partie du mouvement du levier d'assemblage, le coulisseau est actionné rapidement vers le bas pour amener le poinçon contre la bande, après quoi la suite du mouvement du levier d'assemblage n'a pour résultat qu'un lent mouvement du coulisseau porte-poinçon pendant l'opération de cisaillement ou de coupe.

   De cette manière, l'effort maximum peut être réparti sur une plus grande partie du mouvement du levier d'assemblage, de sorte qu'il faut moins d'énergie pour actionner la machine. 



   Dans le but de faciliter encore le fonctionnement de la machine, on prévoit de préférence des moyens pour réduire à un minimum le frottement entre la came et le coulisseau tout au moins pendant la partie de l'opération qui correspond à   1'   action de cisaillement ou de coupe;. Ces moyens sont disposés de préférence ainsi que décrit dans la suite. 



   D'après une autre   caractéristique   de   l'invention,   le levier d'assemblage est disposé pour dégager la bande de tous les dispositifs de prise, de tension, etc, à la fin de son mouvement en dégageant ainsi la machine de la bande. Les moyens préférés qui assurent le dégagement complet de la bande seront décrits explicitement dans la suite. 



   L'invention comprend d'autres caractéristiques nouvelles et avantageuses qui seront, elles aussi, décrites dans ce qui va suivre,
Afin d'assurer la compréhension de l'invention elle sera décrite en se reportant aux dessins ci-joints qui représentent une forme d'exécution préférée. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La   fig.l   est une élévation de face de la machine complè-      te et montre ses parties dans la position qu'elles occupent à la fin de la course de cisaillement ou de coupe. 



   La fig.2 est   mie vue   semblable de la machine, la partie de couvercle avant étant enlevée. mais les organes étant re- présentés dans les positions qutils occupent avant le début de la course de coupe et après que   l'extrémité   libre de la bande a été saisie, mais avant que la bande soit tendue. 



   La   fig.3   est une élévation arrière de la machine, les parties se trouvant dans la position représentée sur la   fig 2,   
La fig.4 est un plan en coupe suivant la ligne 4 - 4 de la   fig.l..   



   La   fig.5   est une coupe de détail suivant la ligne   5 -   5 de la   fig.l.   



   La fig.6 est une élévation de détail de la partie d'as- semblage de la machine et montre les organes dans les posi- tions qu'ils occupent à la fin du mouvement rapide de descen- te de l'élément de poinçon. 



   La fig.7 est une vue semblable à la fig. 6 et montre les parties dans les positions qu'elles occupent à la fin de l'o- pération de poinçonnage et de coupe de la bande. 



   La   fig.8   est une vue semblable et montre le retour de l' élément de poinçon à sa. position inopérante normale. 



   La fig.9 est une vue séparée de l'arrière du mécanisme de prise de la bande et montre ce mécanisme juste avant son déga- gement par la manoeuvre du levier de commande principal. 



   La   fig,10   est une vue semblable et montre le mécanisme dans la position qu'il occupe lorsque le bande est lâchée dans la suite de la manoeuvre du levier de commande principal. 



   La fig.11 est une vue de face de détail et montre les dispositifs de tension et de prise de bande dans la position de dégagement. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig.12 est une vue en bout séparée de l'extrémité de gauche de la machine, telle que représentée sur les fig.l et 2 et   mohtre   les deux positions du dispositif de verrouillage pour la bande. 



   La fig.13 est une vue arrière et montre le dispositif de tension de bande sur le point d'être dégagé par le mouvement de retour du levier d'assemblage. 



   La fig.14 est une vue semblable et montre le dispositif de tension complètement dégagé et le levier d'assemblage ramené à sa position originale. 



   En se reportant aux dessins, on voit que la machine représentée est en général de construction usuelle et comprend une base 20, qui est posée sur la caisse ou autre article à cercler, des moyens pour saisir l'extrémité de la bande ou cercle, des moyens pour tendre la bande et des moyens pour poinçonner ou estamper des lames ou éléments d'assemblage équivalents dans les extrémités de recouvrement de la bande et pour couper la bande de la bobine de réserve. Les   construc-   tions particulières des moyens mentionnés en dernier et prévus par la présente invention, et leur coopération seront explicitement décrites dans ce qui va suivre. 



   La machine représentée dans les dessins ci-joints est destinée à assembler et fixer l'une à l'autre les extrémités de la bande ou cercle qui se recouvrent. par le procédé décrit dans la demande de brevet belge n  334.749 déposée le 29 octobre 1938. mais il est évident qu'en donnant aux éléments de poinçonnage une forme appropriée,' la machine de l'invention peut tout aussi bien servir à assembler les parties de recouvrement de la bande d'après un autre procédé connu quelconque. 



   Ainsi qu' indiqué ci-dessus, la machine à assemble± et fixer les cercles de feuillard, représentée sur les dessins ci- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 joints,, comprend une base 20 pourvue   d'une   paroi verticale 21 sur laquelle le mécanisme est monté. Vers une de ses extrémi- tés, la paroi 21 est pourvue de guides 22 dans lesquels est monté et coulisse un élément de poinçon 23. La plaque de poin-   çon.24   est vissée au bord inférieur de cet élément de poinçon au moyen des vis 35, de sorte qu'elle peut être facilement en- levée en cas d'usure des poinçons 26. A une extrémité cette plaque 24 est étagée en 27 pour agir comme une partie du dis- positif de coupe, ainsi que décrit dans la suite. 



   L'élément de poinçon ou "coulisseau" 23 est pourvu d'une ouverture   à peu.   près rectangulaire 28, et on a fixé sur le fond de cette ouverture;, par exemple au moyen de vis 29, une plaque de portée en acier   trempé=.30,   qui coopère avec une ca- me 31 prévue sur un arbre 32 monté dans la paroi 21 et sur lequel, le levier ou manette de commande principal 33 de la machine- est fixé sur l'arrière de la paroi 21. Cette disposi- tion permet une construction plus économique de la machine, car il n'est pas nécessaire de fabriquer l'ensemble du coulis-   seau.   23 en acier trempé. 



   Le bord supérieur de la plaque de palier 30 est pourvu d'un creux incliné 34, dont la partie inférieure se trouve environ an centre de cette plaque (voir plus particulièrement les   fig.2,   6 et 7). Dans ce creux 34, qui débouche sur le bord supérieur de la plaque de portée à une extrémité, est établi un galet 35 qui est pressé vers la partie la plus basse du creux 34 par un piston 36 commandé par un léger ressort   37.   



   La surface active de la came 31 comprend une partie plate 38   qui,   dans la position normale (voir la   fig.2),   repose le long du sommet de la plaque de portée 30. Au delà- de cette partie plate 38, la came est pourvue d'une partie courbe 39 qui s'écarte de manière graduelle de l'axe de rotation de la came. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Cette disposition de came et de plaque de portée fait que dans la première partie   du   mouvement du levier d'assemblage (de la position représentée sur la fig.2   à.   la position représentée sur la   fig.6),   la partie plate 38 de la came 31 attaque la plaque de portée 30 pour actionner la plaque de poin- çon 24 rapidement vers le bas sur les parties de recouvrement de la bande. Lorsque la plaque 24 atteint les parties de recouvrement de la bande, la partie courbe 39 de la came 31 s' engage avec la plaque de portée 30, de sorte que la suite du mouvement du levier d'assemblage a pour seul résultat un lent mouvement du coulisseau 23.

   C'est pendant ce mouvement de la position représentée sur la fig.6 à la position représentée sur la   fig.7   que le cisaillement de la bande a lieu., et en conséquence la force nécessaire pour étamper les lames d'assemblage et pour cisailler la bande est répartie sur un long mouvement du levier d'assemblage 33, et la machine est en conséquence facile à actionner. Toutefois la partie courbe 39 de la came 31 entre en contact avec le galet 35 (ainsi que représenté), lorsqu'il agit sur la plaque de portée,, et la suite du mouvement fait que le galet 35 roule et monte dans le creux 34 contre l'action du ressort 37 (fig.7). De cette   ma-     nière,   le frottement entre la came 31 et la plaque de portée 30 est réduit à un minimum, et l'actionnement de la machine est extrêmement aisé. 



   Une bille ou galet 40 est prévu à la partie supérieure du creux 28 dans le coulisse au, la partie courbe suivante 41 de la came 31 coopérant avec ce galet ou bille,. lors du mouvement de retour du levier d'assemblage 33, pour soulever le coulisseau 23 à sa position normale, en position pour l'opération suivante de la machine (fig.8). Afin de faciliter encore le fonctionnement de la machine, l'arbre 32 est monté de préférence dans un roulement   à   billes 42 dans la paroi 21. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   L'autre élément de la cisaille qui coopère avec l'arrêt 27   prévu:   sur la plaque de poinçon 26, à la fin de la course   d'assemblage,   pour couper la bande de la bobine de réserve, comprend une bande 43, qui se trouve longitudinalement sur l' avant de la machine et est fixée par son extrémité écartée à un bloc 44 fixé à la paroi 21. L'extrémité libre de la bande 43 se trouve tout près du degré 27, et on se rend compte que cette disposition de la bande 43 assure non seulement   l'élas-   ticité désirée dans la cisaille) mais que de plus la bande   43   est disposée de manière effective pour porter l'effort de bout exercé lors' de l'opération de coupe. 



   Le dispositif tendeur de la machine comprend un disque moleté ou un élément équivalent   45,   qui est actionné au moyen du levier tendeur 46 par un dispositif d'encliquetage 47, 48. 



  Un   cliquet   d'arrêt 49 est prévu.   pour   empêcher la rotation inverse   du.   disque 45. Le disque 45 coopère avec un galet d'acier trempé   50   qui est logé dans un creux du bloc 44. Toutefois 1' ensemble du disque 45 est monté sur un excentrique   51,   dont ltarbre 52 est monté concentriquement dans la paroi 21 et est pourvu   à   l'arrière d'un levier 53 équipé   à   son extrémité libre d'un appui à main 54 sur lequel l'opérateur peut placer une main pour maintenir le dispositif tendeur en position. L'emploi de ce montage excentrique du galet du dispositif tendeur sera décrit dans la suite. 



   Le dispositif de prise ou de serrage pour l'extrémité libre de la bande est monté de même excentriquement et comprend un disque 55 taillé excentriquement par rapport à son arbre 56 monté dans la paroi 21, de sorte que la rotation de l'arbre 56 fait que l'extrémité libre de la bande peut être saisie ou dégagée suivant le cas. On a   fixé à   l'arbre 56, sur l'arrière de la machine, un levier à pouce 57 par lequel le dispositif de prise peut être actionné à la main. Un dispositif de 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 "point mort" est prévu pour ce dispositif de prise, de sorte qu'il est automatiquement projeté d'une position à l'autre. 



  Ce dispositif de point mort comprend une tige 58 pivotée en 59 au levier 57 et passant librement à travers un palier fixe 60 de la machine. Un ressort de compression 61 est disposé en- tre le pivot 59 et le palier 60, 
Dans le but de maintenir les parties de recouvrement de la bande en position exacte entre les étampes, onaa prévu, à une extrémité de la machine, un dispositif de verrouillage 62 qui est pivoté en 63 et est pourvu d'une plaque de pouce 64 au moyen de laquelle il peut être actionne à la main. 



   Ainsi qu'indiqué ci-dessus, l'actionnement du levier d' assemblage, en plus du poinçonnage des lames d'assemblage des parties de recouvrement de la bande, et de la coupe de sépara- tion de la bande de la bobine, est également disposé pour dé- gager la bande de la machine. Dans ce but le levier d'assem- blage est pourvu premièrement d'une came   80   qui s'étend sur le cote de l'arbre 32 opposé au levier d'assemblage 33,   deu-   xièmement d'un saillant 90 qui s'étend à l'extérieur sur un côté du levier 33, et troisièmement   d'une   came   100.   La came 80 est prévue pour effectuer le dégagement du dispositif de    prise de la bande ; saillant 90 sert à effectuer le dégage--   ment du dispositif de verrouillage 62 ;

   la came 100 agit pour provoquer le dégagement du dispositif tendeur. 



   80
Les fig. 9 et 10 montrent comment la   came/effectue   le   de*.   gagement du dispositif de prise de bande. Apres que la bande a été placée en position, l'opérateur pose une main sur l'ap- pui 54 et actionne le levier de tension 46.Puis cette main pressant toujours sur l'appui 54, il saisit le levier d'assem- blage 33 et le rabat complètement pour sceller la bande. Le mouvement du levier d'assemblage 33 est effectifpour fixer ou sceller la bande et pour couper la bande de la bobine, ainsi 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 qu'on comprend aisément.

   Pendant la dernière partie de ce mou-   vement,   le levier d'assemblage 33 atteint la position représentée sur la fig.9, dans laquelle le levier à pouce 57 est représenté dans la   poqition     à   laquelle il est amené pour saisir   l'extrémité   libre de la bande.

   Lorsque, dans son mouvement en avant, le levier d'assemblage atteint la position représentée sur la   fig.8,   la. came 80 attaque le bloc de pivot 59, de sorte que la suite du mouvement du levier d'assemblage fait osciller le levier de pouce 57 et son arbre jusqu'à ce que, finalement, lorsque le levier d'assemblage a atteint là position représentée sur'la   fig.10,   la came 80 a pressé le levier 57 si loin que le dispositif de point mort ci-dessus décrit entre en jeu. et que le levier de pouce 57 passe brusquement à sa position de dégagement représentée sur la   fig.10,   dans laquelle l'extrémité libre de la bande est dégagée en raison de la disposition excentrique du disque 55 par rapport à l' arbre 56.

   Les positions de dégagement du dispositif de prise de la bande et du dispositif tendeur sont représentées distinctement en élévation de face sur la fig.ll. Il faut noter que la plaque de cisaillement 43 est échancrée dans le voisinage de la surface de prise   110,   de sorte que l'extrémité libre de la bande est pincée entre la surface de prise et la surface prolongée de la plaque de poinçon inférieure 120, ainsi qu'indiqué sur la fig.2. 



   La suite du mouvement du levier d'assemblage   amène   le saillant 90 en engagement avec le dispositif de verrou 62 sur l'arrière de son pivot en soulevant son extrémité avant active pour dégager la bande, ainsi que représenté sur la fig.12. 



   Le levier d'assemblage a maintenant exécuté la totalité de son mouvement en avant et doit être ramené dans le but de dégager le dispositif tendeur. La came 100 sert à obtenir ce résultat. Lorsque le levier d'assemblage 33 atteint, dans sa 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 course de rappel la position représentée sur la   fig.13,   l'avant 101 de la came s'engage avec l'extrémité d'une bielle 102 qui est pivotée à un prolongement du levier 53, de sorte que la suite du mouvement de retour du levier 33 vers la position représentée sur la fig.14, actionne la bielle dans la direction de la flèche de la   fig.13   et tend à faire osciller le levier 53 dans la direction indiquée.

   Lorsque le levier 53 oscille dans la direction indiquée, le montage excentrique du disque 45 entre en jeu pour soulever le disque à l'écart du galet 50 et dégager ainsi la machine de la bande. La fig.14 montre la position des parties lorsque la totalité du mouvement a été effectuée. Le levier 53 a été actionné   à   la position représentée et est maintenu, dans cette position au moyen du ressort à crochet 103 de la bielle 102 attaquant une cheville 104. L'avant de la came glisse au delà de l'extrémité de la bielle, 102 et la machine est prête pour l'opération suivante. 



   On se rend compte que la course complète du levier d'assemblage 33, en plus de l'assemblage ou scellement des extrémités de recouvrement de la bande, dégage aussi entièrement de la machine la bande cerclée et la bobine de   réserve*   et la machine peut être ainsi facilement enlevée en laissant la bande de cerclage tendue et scellée. 



   D'après une autre caractéristique de la présente invention, le disque de prise 55, prévu pour l'extrémité libre de la bande, est disposé pour ne faire contact qu'avec la moitié avant de la bande, Ainsi que représenté en 110 sur la fig.5, la partie active du disque comprenant ce saillant, est la seule partie en contact avec la bande. On a trouvé que cette disposition est la plus effective pour maintenir l'extrémité libre de la bande en position exacte sous les poinçons,
La partie de poinçon inférieure 120 n'est de préférence pas pourvue de traverses. Les poinçons sont disposés pour em- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 boutir une. partie au moins des éléments d'assemblage vers le bas,, de sorte que la bande est soulevée avec- le coulisseau et est enlevée par les guides du coulisseau. 



   L'ensemble de l'avant de la machine est couvert par une plaque de   couvercle-   représentée sur les fig.1 et 4. 



   REVENDICATIONS 
1) Machine à cercler comprenant un élément de poinçon   contrôler   disposé pour poinçonner des saillants de liaison dans les parties de la bande de cerclage qui se recouvrent, des moyens pour saisir l'extrémité libre de la bande et des moyens pour tendre la. banda, caractérisée en ce que la came contrôlant le mouvement de l'élément de poinçon est de forme et de disposition telles que pendant la première partie de l' opération   du.   levier diassemblage, l'élément de poinçon est ac- tionné rapidement vers le bas pour amener les poinçons contre la bande, après quoi la suite du mouvement du levier   d'assem-   blage n'a pour résultat qu'un lent mouvement de l'élément de poinçon pendant   l'opération   de coupe. 



   2) Machine d'auprès   1,   caractérisée par la disposition de moyens pour réduire le frottement entre la came et l'élément de poinçon pendant le lent mouvement de ce dernier lors de la coupe de la bande. 



   3) Machine d'après 2, caractérisée en ce que les moyens pour réduire le frottement entre la came et l'élément de poin- çon comprennent un galet disposé dans une rainure inclinée et   attaqué!   par la came   âpres   qu'elle a provoqué le mouvement ra- pide de   Isolément   de :poinçon. ce galet étant actionné par res- sort vers le fond de la rainure inclinée. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to machines for strapping boxes and other packaging items. Machines for arranging circles or bands, such as used for stretching a band or circle of metal foil around a case or similar packaging article. re, and to assemble the ends of this strip which. overlap,
We realize that in all strapping machines in which the assembly is carried out by punching tabs, bands or other elements in the overlapping ends of the band or circle, by means of a punch element actuated by a cam , the maximum force occurs only at the moment of shearing or cutting of the strip.

   The force required to actuate the punch holder slide upwards

 <Desc / Clms Page number 2>

 low in engagement with the overlapping ends of the strip or circle, is negligible compared to the force required to shear or cut the metal. Therefore, according to the main feature of the invention, the cam controlling the movement of the slider is of such shape and arrangement that during the first part of the movement of the assembly lever, the slider is actuated rapidly downward. to bring the punch against the web, after which further movement of the assembly lever results in only slow movement of the punch slide during the shearing or cutting operation.

   In this way, the maximum effort can be distributed over a larger part of the movement of the assembly lever, so that less energy is required to operate the machine.



   In order to further facilitate the operation of the machine, means are preferably provided for minimizing the friction between the cam and the slide at least during the part of the operation which corresponds to the shearing action or cutting ;. These means are preferably arranged as described below.



   According to another feature of the invention, the assembly lever is arranged to disengage the strip from all grippers, tensioners, etc., at the end of its movement thereby releasing the machine from the strip. The preferred means which ensure the complete release of the strip will be described explicitly below.



   The invention includes other new and advantageous features which will also be described in what follows,
In order to ensure understanding of the invention, it will be described with reference to the accompanying drawings which show a preferred embodiment.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 1 is a front elevation of the complete machine and shows its parts in the position they occupy at the end of the shearing or cutting stroke.



   Fig. 2 is a similar view of the machine with the front cover part removed. but the members being shown in the positions which they occupy before the start of the cutting stroke and after the free end of the web has been gripped, but before the web is tensioned.



   Fig. 3 is a rear elevation of the machine, the parts being in the position shown in fig 2,
Fig.4 is a sectional plan taken along line 4 - 4 of Fig.l ..



   Fig. 5 is a detail section taken along line 5 - 5 of fig.l.



   Fig. 6 is a detailed elevation of the assembly part of the machine and shows the members in the positions they occupy at the end of the rapid downward movement of the punch element.



   Fig.7 is a view similar to fig. 6 and shows the parts in the positions they occupy at the end of the punching and cutting operation of the strip.



   Fig.8 is a similar view and shows the return of the punch element to its. normal inoperative position.



   Fig. 9 is a separate view of the rear of the tape gripping mechanism and shows this mechanism just before it is released by operation of the main control lever.



   Fig, 10 is a similar view and shows the mechanism in the position it occupies when the strip is released following the operation of the main control lever.



   Fig. 11 is a detail front view and shows the tensioning and tape gripping devices in the disengaged position.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 12 is a separate end view of the left end of the machine as shown in Figs. 1 and 2 and showing the two positions of the belt locking device.



   Fig. 13 is a rear view and shows the tape tensioner about to be released by the return movement of the assembly lever.



   Fig. 14 is a similar view and shows the tension device fully disengaged and the assembly lever returned to its original position.



   Referring to the drawings, it can be seen that the machine shown is generally of conventional construction and comprises a base 20, which is placed on the box or other article to be strapped, means for gripping the end of the strip or circle, means for tensioning the strip and means for punching or stamping blades or equivalent fasteners in the overlapping ends of the strip and for cutting the strip from the reserve spool. The particular constructions of the means mentioned last and provided for by the present invention, and their cooperation will be explicitly described in what follows.



   The machine shown in the accompanying drawings is intended to assemble and fix to each other the ends of the band or circle which overlap. by the process described in Belgian patent application No. 334,749 filed October 29, 1938. but it is evident that by giving the punching elements an appropriate shape, the machine of the invention can equally well serve to assemble the parts covering the strip according to any other known method.



   As indicated above, the machine assembles ± and fixes the strapping circles, shown in the drawings below.

 <Desc / Clms Page number 5>

 joints ,, comprises a base 20 provided with a vertical wall 21 on which the mechanism is mounted. Towards one of its ends, the wall 21 is provided with guides 22 in which is mounted and slides a punch element 23. The punch plate 24 is screwed to the lower edge of this punch element by means of screws. 35, so that it can be easily removed in the event of wear of the punches 26. At one end this plate 24 is stepped at 27 to act as a part of the cutting device, as described below. .



   The punch or "slide" element 23 is provided with a small opening. almost rectangular 28, and on the bottom of this opening, for example by means of screws 29, a hardened steel bearing plate = .30 has been fixed, which cooperates with a cam 31 provided on a shaft 32 mounted in the wall 21 and on which the main control lever or handle 33 of the machine is fixed to the rear of the wall 21. This arrangement allows a more economical construction of the machine, since it is not necessary to manufacture the entire slide. 23 in hardened steel.



   The upper edge of the bearing plate 30 is provided with an inclined hollow 34, the lower part of which is located approximately in the center of this plate (see more particularly Figs. 2, 6 and 7). In this hollow 34, which opens onto the upper edge of the bearing plate at one end, is established a roller 35 which is pressed towards the lowest part of the hollow 34 by a piston 36 controlled by a light spring 37.



   The active surface of the cam 31 comprises a flat part 38 which, in the normal position (see fig. 2), rests along the top of the bearing plate 30. Beyond this flat part 38, the cam is provided with a curved portion 39 which gradually moves away from the axis of rotation of the cam.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   This cam and bearing plate arrangement causes that in the first part of the movement of the assembly lever (from the position shown in fig. 2 to the position shown in fig. 6), the flat part 38 of the cam 31 engages bearing plate 30 to actuate punch plate 24 rapidly downward on the cover portions of the web. When the plate 24 reaches the overlapping portions of the strip, the curved portion 39 of the cam 31 engages with the bearing plate 30, so that further movement of the assembly lever results in slow movement only. of slide 23.

   It is during this movement from the position shown in fig. 6 to the position shown in fig. 7 that the shearing of the strip takes place, and consequently the force required to stamp the assembly blades and to shear the web is distributed over a long movement of the assembly lever 33, and the machine is therefore easy to operate. However, the curved part 39 of the cam 31 comes into contact with the roller 35 (as shown), when it acts on the bearing plate, and the rest of the movement causes the roller 35 to roll and rise in the hollow 34 against the action of spring 37 (fig. 7). In this way, the friction between the cam 31 and the bearing plate 30 is reduced to a minimum, and the operation of the machine is extremely easy.



   A ball or roller 40 is provided at the upper part of the hollow 28 in the slide, the following curved part 41 of the cam 31 cooperating with this roller or ball ,. during the return movement of the assembly lever 33, to raise the slide 23 to its normal position, in position for the next operation of the machine (fig.8). In order to further facilitate the operation of the machine, the shaft 32 is preferably mounted in a ball bearing 42 in the wall 21.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The other element of the shear which cooperates with the stop 27 provided: on the punch plate 26, at the end of the assembly stroke, to cut the strip from the reserve spool, comprises a strip 43, which is is located longitudinally on the front of the machine and is fixed by its spaced end to a block 44 fixed to the wall 21. The free end of the strip 43 is located very close to the degree 27, and we realize that this arrangement of band 43 not only provides the desired elasticity in the shears, but also that band 43 is effectively disposed to carry the end force exerted during the cutting operation.



   The tensioning device of the machine comprises a knurled disc or an equivalent element 45, which is actuated by means of the tensioning lever 46 by a ratchet device 47, 48.



  A stop pawl 49 is provided. to prevent reverse rotation of the. disc 45. The disc 45 cooperates with a hardened steel roller 50 which is housed in a hollow of the block 44. However, the whole of the disc 45 is mounted on an eccentric 51, the shaft 52 of which is mounted concentrically in the wall 21 and is provided at the rear with a lever 53 equipped at its free end with a hand support 54 on which the operator can place a hand to hold the tensioning device in position. The use of this eccentric assembly of the roller of the tensioning device will be described below.



   The gripping or clamping device for the free end of the strip is likewise mounted eccentrically and comprises a disc 55 cut eccentrically with respect to its shaft 56 mounted in the wall 21, so that the rotation of the shaft 56 makes that the free end of the strip can be gripped or released as appropriate. A thumb lever 57 is attached to the shaft 56 at the rear of the machine by which the gripper can be operated by hand. A device of

 <Desc / Clms Page number 8>

 "Neutral" is provided for this gripping device, so that it is automatically projected from one position to another.



  This neutral point device comprises a rod 58 pivoted at 59 to the lever 57 and passing freely through a fixed bearing 60 of the machine. A compression spring 61 is disposed between the pivot 59 and the bearing 60,
In order to keep the cover portions of the strip in exact position between the dies, a locking device 62 has been provided at one end of the machine which is pivoted at 63 and is provided with an inch plate 64 at the end of the machine. means of which it can be operated by hand.



   As indicated above, actuation of the assembly lever, in addition to punching the assembly blades of the cover portions of the web, and the separation cut of the web from the spool, is also arranged to release the web from the machine. For this purpose, the assembly lever is provided firstly with a cam 80 which extends on the side of the shaft 32 opposite the assembly lever 33, secondly with a projection 90 which extends outside on one side of lever 33, and thirdly of a cam 100. Cam 80 is provided for disengaging the gripper from the tape; projection 90 is used to release the locking device 62;

   the cam 100 acts to cause the release of the tensioning device.



   80
Figs. 9 and 10 show how the cam / performs the de *. engagement of the tape gripping device. After the strip has been placed in position, the operator places a hand on the support 54 and actuates the tension lever 46. Then, with this hand still pressing on the support 54, he grasps the assembly lever. blage 33 and flap it completely to seal the band. The movement of the assembly lever 33 is effective to fix or seal the tape and to cut the tape from the spool, thus

 <Desc / Clms Page number 9>

 that we can easily understand.

   During the last part of this movement, the assembly lever 33 reaches the position shown in fig. 9, in which the thumb lever 57 is shown in the position to which it is brought to grasp the free end of it. the band.

   When, in its forward movement, the assembly lever reaches the position shown in fig.8, la. cam 80 engages the pivot block 59, so that further movement of the assembly lever oscillates the thumb lever 57 and its shaft until, finally, when the assembly lever has reached the position shown in Fig. 10, the cam 80 has pressed the lever 57 so far that the above described neutral device kicks in. and the thumb lever 57 abruptly moves to its disengaged position shown in fig. 10, in which the free end of the strip is released due to the eccentric arrangement of the disc 55 with respect to the shaft 56.

   The release positions of the band gripping device and the tensioning device are shown distinctly in front elevation in fig.ll. Note that the shear plate 43 is indented in the vicinity of the gripping surface 110, so that the free end of the strip is clamped between the gripping surface and the extended surface of the lower punch plate 120, as shown in fig. 2.



   The subsequent movement of the assembly lever brings the projection 90 into engagement with the latch device 62 on the rear of its pivot by lifting its active front end to release the strip, as shown in FIG. 12.



   The assembly lever has now performed its entire forward motion and must be returned in order to disengage the tensioning device. Cam 100 is used to obtain this result. When the assembly lever 33 reaches, in its

 <Desc / Clms Page number 10>

 return stroke the position shown in fig. 13, the front 101 of the cam engages with the end of a connecting rod 102 which is pivoted to an extension of the lever 53, so that the rest of the return movement of lever 33 to the position shown in fig. 14, actuates the connecting rod in the direction of the arrow in fig. 13 and tends to make the lever 53 oscillate in the direction shown.

   When the lever 53 swings in the direction indicated, the eccentric mounting of the disc 45 comes into play to lift the disc away from the roller 50 and thereby disengage the machine from the web. Fig. 14 shows the position of the parts when the entire movement has been performed. The lever 53 has been actuated in the position shown and is held in this position by means of the hook spring 103 of the connecting rod 102 attacking a pin 104. The front of the cam slides past the end of the connecting rod, 102 and the machine is ready for the next operation.



   One realizes that the complete stroke of the assembly lever 33, in addition to the assembly or sealing of the overlapping ends of the strip, also completely releases from the machine the strapped strip and the reserve reel * and the machine can can be easily removed leaving the strapping tape taut and sealed.



   According to another feature of the present invention, the gripping disc 55, provided for the free end of the strip, is arranged to make contact only with the front half of the strip, as shown at 110 on FIG. fig.5, the active part of the disc comprising this protrusion, is the only part in contact with the strip. It has been found that this arrangement is the most effective for keeping the free end of the strip in the exact position under the punches,
The lower punch portion 120 is preferably not provided with cross members. The punches are arranged to embed

 <Desc / Clms Page number 11>

 boutir a. at least part of the connecting elements downwards, so that the strip is lifted with- the slider and is removed by the guides of the slider.



   The entire front of the machine is covered by a cover plate - shown in Figs. 1 and 4.



   CLAIMS
1) Strapping machine comprising a control punch element arranged to punch connecting projections in the parts of the strapping band which overlap, means for gripping the free end of the band and means for tensioning the. banda, characterized in that the cam controlling the movement of the punch element is of such shape and arrangement as during the first part of the operation. assembly lever, the punch element is actuated rapidly downward to bring the punches against the web, after which further movement of the assembly lever results in only a slow movement of the assembly lever. punch element during the cutting operation.



   2) Machine from 1, characterized by the provision of means for reducing the friction between the cam and the punch element during the slow movement of the latter during the cutting of the strip.



   3) Machine according to 2, characterized in that the means for reducing the friction between the cam and the punch element comprise a roller arranged in an inclined groove and engaged! by the harsh cam that it caused the rapid movement of the punch. this roller being actuated by a spring towards the bottom of the inclined groove.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4) Machine d'après 3, caractérisée par la disposition dans l'élément de poinçon, d'une plaque de portée trempée rem- <Desc/Clms Page number 12> plaçable, la rainure inclinée et le galet étant prévus dans cette plaque de portée. 4) Machine according to 3, characterized by the arrangement in the punch element, of a hardened bearing plate filled with <Desc / Clms Page number 12> Placeable, the inclined groove and the roller being provided in this bearing plate. 5) Machine d'après l'un quelconque des µµ 1 à 4, caractérisée en ce que l'élément de poinçon est pourvu d'un galet qui, lors du mouvement de retour du levier d'assemblage, coopère avec la cane de manière commandée pour ramener l'élément de poinçon. 5) Machine according to any one of µµ 1 to 4, characterized in that the punch element is provided with a roller which, during the return movement of the assembly lever, cooperates with the cane so commanded to return the punch element. 6) Machine d'après l'un quelconque des µµ 1 à 5, caractérisée en ce que le levier d'assemblage, en plus du scellement de la bande et de la coupe de cette dernière de la bobine, est également disposé pour dégager par son mouvement la machine de la bande scellée et de la bobine de réserve. 6) Machine according to any one of µµ 1 to 5, characterized in that the assembly lever, in addition to sealing the strip and cutting the latter from the reel, is also arranged to release by its machine movement of the sealed tape and the reserve spool. 7) Machine d'après 6, caractérisée en ce que le dispositif de prise de l'extrémité libre de la bande est disposé ex- ccntriquement par rapport à son arbre de montage,, le levier d' assemblage étant disposé pour faire tourner cet arbre afin de dégager le dispositif de prise. 7) Machine according to 6, characterized in that the device for gripping the free end of the strip is disposed ex-ccntrically with respect to its assembly shaft, the assembly lever being arranged to rotate this shaft in order to release the gripping device. 8) Machine d'après 7, caractérisée en ce que le levier d' assemblage est pourvu d'une came disposée pour s'engager avec un levier porté par cet arbre. 8) Machine according to 7, characterized in that the assembly lever is provided with a cam arranged to engage with a lever carried by this shaft. 9) Machine d'après 8, caractérisée par la disposition d' un dispositif de point mort pour maintenir le dispositif de prise dans l'une de deux positions prédéterminées. 9) Machine according to 8, characterized by the provision of a neutral point device for maintaining the gripping device in one of two predetermined positions. 10) Machine d'après l'un quelconque des µµ 1 à 9, carac.. térisée en ce que le dispositif de prise de bande est agencé pour ne faire contact qu'avec la moitié avant de la bande. 10) Machine according to any one of µµ 1 to 9, characterized in that the tape gripping device is arranged to make contact only with the front half of the tape. 11) Machine d'après l'un quelconque des 1 à 10, caractérisée en ce que le dispositif tendeur comprend un disque ac- tionné par encliquetage, qui est monté sur un collet excentrique d'un arbre, dont la rotation est agencée pour provoquer le passage de ce disque à la position opérante et sa sortie de cette position. <Desc/Clms Page number 13> 12) Machine diaprés 11, caractérisée par la disposition EMI13.1 'd*un levier ,3.é l arbxe portant le collet excentrique et ,poeê PO=' gîr* aotionn, e par une came contrôlée par le le- . 11) Machine according to any one of 1 to 10, characterized in that the tensioning device comprises a disc actuated by snap-fastening, which is mounted on an eccentric collar of a shaft, the rotation of which is arranged to cause the passage of this disc to the operative position and its exit from this position. <Desc / Clms Page number 13> 12) Diaprés machine 11, characterized by the arrangement EMI13.1 'of a lever, 3.e the shaft carrying the eccentric collar and, poeê PO =' gîr * aotionn, e by a cam controlled by the-. ;;' < ' ' '.. 1" ,, ver d*as6e.mblsge< 13) Machine d'après l'un quelconque des µµ 1 à 12, carac- @ térisée par la disposition d'un dispositif de verrou pivoté pour assurer la bande en position par rapport aux poinçons, ce dispositif étant agence pour être attaqué par un saillant prévu sur'le levier d'assemblage en vue de dégager la bande. ;; ' <'' '.. 1 ",, ver d * as6e.mblsge < 13) Machine according to any one of µµ 1 to 12, characterized by the arrangement of a pivoted latch device to secure the strip in position with respect to the punches, this device being arranged to be attacked by a protrusion provided on the assembly lever for releasing the strip. 14) Machine d'acres l'un quelconque des µµ 1 à 13, carac- EMI13.2 tèrisd'6 en ce,qttê, dans le but de couper la bande, le poinçon coopère: avec '.une, bande disposée longitudinalement le long de EMI13.3 l*avantyd6 raa.ne et ancrée seulement à son extrémité é- loignée. EMI13.4 5) creroltr perfeotionnéeeen substance comme décrit en reportent aux dessins ci-points. 14) Machine of acres any one of µµ 1 to 13, charac- EMI13.2 terrisd'6 in this, qttê, in order to cut the strip, the punch cooperates: with '.a, strip arranged longitudinally along EMI13.3 the avantyd6 raa.ne and anchored only at its far end. EMI13.4 5) perfeotéeeen creroltr substance as described with reference to the drawings below.
BE432331D BE432331A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE432331A true BE432331A (en)

Family

ID=91940

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE432331D BE432331A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE432331A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH621530A5 (en)
US4056128A (en) Apparatus for producing a connection between two overlapping band sections of a package strip and improved closure seal for use therewith
CH386921A (en) Tool for fixing together two superimposed parts of metal strip
BE432331A (en)
BE884560A (en) FULLY ELECTRICALLY CONTROLLED FRICTION MELTING STRAPPING APPARATUS
FR2463059A1 (en) Sack filler with clasp for net - has clamps for closing each end and filling chute above scale platform
FR2465647A1 (en) LINK INSTALLATION TOOL PROVIDED WITH A DEVICE FOR FASTENING A TIE AROUND THE OVERLAPPED ENDS OF A LOOP FITTED BY THE LINK AROUND AN ARTICLE
BE410996A (en)
BE504131A (en)
FR2677572A1 (en) Grip (pliers) for tightening (gripping) metal strips
BE434420A (en)
BE424113A (en)
BE382472A (en)
BE365990A (en)
CH292272A (en) Package strapping machine.
BE468661A (en)
CH316995A (en) Packing machine
JPS6229363Y2 (en)
BE408954A (en)
BE336899A (en)
BE402625A (en)
CH138160A (en) Method for strapping boxes and similar packages and apparatus for implementing this method.
BE428146A (en)
BE335784A (en)
BE335807A (en)