BE429841A - - Google Patents

Info

Publication number
BE429841A
BE429841A BE429841DA BE429841A BE 429841 A BE429841 A BE 429841A BE 429841D A BE429841D A BE 429841DA BE 429841 A BE429841 A BE 429841A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hearth
air
combustion
openings
gases
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE429841A publication Critical patent/BE429841A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10JPRODUCTION OF PRODUCER GAS, WATER-GAS, SYNTHESIS GAS FROM SOLID CARBONACEOUS MATERIAL, OR MIXTURES CONTAINING THESE GASES; CARBURETTING AIR OR OTHER GASES
    • C10J3/00Production of combustible gases containing carbon monoxide from solid carbonaceous fuels
    • C10J3/72Other features
    • C10J3/80Other features with arrangements for preheating the blast or the water vapour

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Solid-Fuel Combustion (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Alfred R O C H G e n è v e (Suisse) et Eugène D U F 0 U R N   y o   n [Suisse) Générateur de gaz 
La présente invention a pour objet un générateur de gaz à tirage renversé. 



   Les dispositifs de ce genre connus jusqu'à ce jour sont souvent de construction relativement compliquée surtout en ce qui concerne la solution du problème de l'amenée d'air dans le foyer. D'autre part dans les constructions connues le gaz combustible produit dans le générateur est généralement utilisé en-dehors de ce dernier après avoir subi dans certains cas un refroidissement. 



   La présente invention a pour objet un générateur de gaz, de construction simple et qui est combiné avec un brûleur 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de manière à utiliser les gaz produits immédiatement à la sortie du foyer et d'assurer leur combustion complète. 



   A cet effet il comporte comme d'autres générateurs connus un foyer de longueur relativement grande par rapport à sa largeur avec des ouvertures latérales de rentrée d'air dans le foyer, disposées de part et d'autre de ce dernier, mais suivant l'invention ces ouvertures se trouvent à proximité immédiate de la   grille   de manière à produire la zone de combustion et de formation des gaz combustibles sur celle-ci, de sorte que les gaz s'échappent en-dessous d'elle, s'enflamment immédiatement et arrivent en état de combustion   à   un brûleur placé en-dessous du foyer et dans lequel celle-ci s'achève. 



   Des moyens peuvent être prévus pour régler la quantité d'air additionnel entrant dans le foyer par les ouvertures latérales de manière à pouvoir adapter la quantité d'air pénétrant dans le foyer à la nature du combustible. 



   Le brûleur peut comporter au moins une rentrée d'air destinée à permettre la combustion complète des gaz enflammés qui y arrivent. 



   On peut prévoir que l'air additionnel pass, avant d' arriver dans le foyer, dans des conduites chaudes, de manière à subir un chauffage préalable. 



   Le dessin annexé représente,   à   titre d'exemple, schématiquement une forme d'exécution de l'objet de l'invention. 



   La fig. 1 en est une élévation en coupe suivant la ligne I - I de la fig. 2;
La fig. 2 en est une élévation partielle en coupe suivant 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la, ligne II - II de la fig. 1. 



   Le générateur représenté comporte une trémie 10 pourvue intérieurement d'une garniture 11 en matière réfractaire. Sur le bord supérieur de cette trémie est placée amoviblement une cape 12 comportant une ouverture de chargement 13 et qui augmente la capacité de charge de l'appareil. Le partie inférieure de la trémie 10 repose sur le bord supérieur du foyer 14 qui présente en plan la forme d'un rectangle relativement étroit par rapport à sa longueur. Ce foyer comporte dans sa partie supérieure et sur les grands côtés du rectangle, à proximité de la grille 15 deux canaux de rentrée d'air 16 fermés à l'une de leurs extrémités et communiquant avec l'extérieur en 17 à l'une des extrémités du foyer. Ces canaux comportant sur toute leur longueur de petites ouvertures   18   débouchant dans le foyer 14.

   Les canaux 16 sont pourvus à leur extrémité 17 d'un dispositif de réglage non représenté au dessin et au moyen duquel on peut régler la quantité d'air entrant dans le foyer. 



   Le corps du foyer présente à ses, deux extrémités audessus de la grille des clapets 19 et 20, ce dernier comportant une vis 21 permettant de régler une rentrée d'air supplémentaire en cas de besoin. Ces deux ouvertures 19 et 20 sont surtout utilisées lors de la mise en marche de l'appareil. 



   En-dessous de la grille 15, le foyer comporte une porte 22 et à l'extrémité opposée à celle-ci une tubulure 23 pour la soitie du gaz combustible formé dans le foyer. Sur cette dernière est placé un brûleur 24 qui l'entoure avec un jeu 25 suffisant pour permettre une rentrée d'air par l'arrière et donner ainsi un 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 mélange combustible convenanble. 



   Le foyer 14 est entouré pratiquement complètement d' une chemise d'eau 26 qui est traversée par les extrémités des éléments de la grille 15 qui sont tubulaires et qui débouchent à l'extérieur. Une tubulure d'arrivée d'eau est prévue en   27   et des tubulures 28 sont disposées à l'extrémité opposée dans la partie supérieure de la chemise 26 de part et d'autre de la trémie 10 pour   de   brancher sur une conduite 29. 



   Une tubulure 30 d'amenée d'air est prévue dans la partie supérieure de la cape 12. 



   Le fonctionnement de ce dispositif est le suivant :
La trémie 10 et la cape 12 étant remplies de combustible tel que du bois en petits morceaux par l'ouverture 13 de cette dernière, on ouvre les dispositifs de réglage des canaux 16 ainsi que les clapets 19 et 20 et on allume la charge sur la grille 15. 



  Lorsque la combustion est amorcée, on referme les clapets 19 et 20 et on règle la -entrée d'air par les canaux 16 de manière à obtenir une production convenanble de gaz dans le foyer 14. 



   Grâce à la disposition des ouvertures d'entrée d'air 18 à proximité immédiate de la grille 15, la Zone de combustion et de formation des gaz se trouve sur celle-ci et les gaz enflammés s'échappent vers le brûleur 23, 24 dans lequel la combustion complète s'achève grâce à la rentrée d'air 25. 



   La pratique a montré que ce générateur permet de produire du gaz, même avec des combustibles de qualité inférieure et que grâce à la disposition et la construction du brûleur, la combustion des gaz dans ce dernier est absolument complète. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Grâce à son passage à travers les tubes 16 entourés d'eau chaude,l'air arrivant au foyer par les ouvertures 18 subit un chauffage préalable favorable à la bonne marche du générateur. 



   La tubulure d'arrivée 27 et celle   29   de sortie de la chemise d'eau. 86 sont reliés à un circuit d'utilisation et la chaleur ainsi récupérée dans le foyer 14 rend le chauffage avec ce dispositif très économique. 



   Il est clair que des modifications de détail peuvent être apportées à la forme d!exécution décrite, sans pour cela sortir du cadre de l'invention. 



   C'est ainsi que, par exemple, le corps du générateur pourrait avoir une   fore   différente de celle représentée. Il pourrait notamment ne pas être évasé vers le haut, Le foyer pourrait aussi avoir une forme autre qu'un rectangle et des séries d'ouvertures de rentrée d'air pourraient aussi, cas échéant, être prévues sur ses petits côtés.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Alfred R O C H G e n è v e (Switzerland) and Eugène D U F 0 U R N y o n [Switzerland) Gas generator
The present invention relates to a reverse draft gas generator.



   Devices of this type known to date are often of relatively complicated construction, especially with regard to the solution of the problem of supplying air into the home. On the other hand, in the known constructions, the combustible gas produced in the generator is generally used outside the latter after having undergone cooling in certain cases.



   The present invention relates to a gas generator, of simple construction and which is combined with a burner.

 <Desc / Clms Page number 2>

 so as to use the gases produced immediately at the outlet of the fireplace and to ensure their complete combustion.



   For this purpose it comprises, like other known generators, a hearth of relatively large length compared to its width with lateral openings for re-entering the air into the hearth, arranged on either side of the latter, but following the invention these openings are located in the immediate vicinity of the grate so as to produce the zone of combustion and formation of combustible gases thereon, so that the gases escape below it, ignite immediately and arrive in a state of combustion to a burner placed below the hearth and in which it ends.



   Means may be provided for adjusting the amount of additional air entering the hearth through the side openings so as to be able to adapt the amount of air entering the hearth to the nature of the fuel.



   The burner may include at least one air intake intended to allow complete combustion of the ignited gases which arrive there.



   Provision can be made for the additional air to pass, before reaching the hearth, through hot pipes, so as to undergo prior heating.



   The appended drawing represents, by way of example, schematically an embodiment of the object of the invention.



   Fig. 1 is an elevation in section taken along the line I - I of FIG. 2;
Fig. 2 is a partial elevation in section following

 <Desc / Clms Page number 3>

 la, line II - II of fig. 1.



   The generator shown comprises a hopper 10 provided internally with a lining 11 of refractory material. On the upper edge of this hopper is removably placed a cap 12 comprising a loading opening 13 and which increases the load capacity of the device. The lower part of the hopper 10 rests on the upper edge of the hearth 14 which has in plan the shape of a relatively narrow rectangle with respect to its length. This hearth comprises in its upper part and on the long sides of the rectangle, near the grille 15, two air intake channels 16 closed at one of their ends and communicating with the outside at 17 at one of the ends of the fireplace. These channels comprising over their entire length small openings 18 opening into the hearth 14.

   The channels 16 are provided at their end 17 with an adjustment device not shown in the drawing and by means of which it is possible to adjust the quantity of air entering the hearth.



   The body of the fireplace has at its two ends above the grille valves 19 and 20, the latter comprising a screw 21 making it possible to adjust an additional air intake if necessary. These two openings 19 and 20 are mainly used when switching on the device.



   Below the grid 15, the hearth has a door 22 and at the end opposite to the latter a pipe 23 for the outlet of the combustible gas formed in the hearth. On the latter is placed a burner 24 which surrounds it with a clearance 25 sufficient to allow air to return from the rear and thus give a

 <Desc / Clms Page number 4>

 suitable combustible mixture.



   The hearth 14 is surrounded almost completely by a water jacket 26 which is crossed by the ends of the elements of the grid 15 which are tubular and which open to the outside. A water inlet pipe is provided at 27 and pipes 28 are arranged at the opposite end in the upper part of the jacket 26 on either side of the hopper 10 in order to connect to a pipe 29.



   An air supply pipe 30 is provided in the upper part of the cap 12.



   The operation of this device is as follows:
The hopper 10 and the cap 12 being filled with fuel such as wood in small pieces through the opening 13 of the latter, we open the adjustment devices of the channels 16 as well as the valves 19 and 20 and we turn on the load on the grid 15.



  When combustion is initiated, the valves 19 and 20 are closed and the air inlet through the channels 16 is adjusted so as to obtain a suitable production of gas in the fireplace 14.



   Thanks to the arrangement of the air inlet openings 18 in the immediate vicinity of the grate 15, the combustion and gas formation zone is located thereon and the ignited gases escape towards the burner 23, 24 in which complete combustion is completed thanks to the air intake 25.



   Practice has shown that this generator allows gas to be produced even with inferior fuels, and due to the arrangement and construction of the burner, the combustion of gases in the latter is absolutely complete.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   By virtue of its passage through the tubes 16 surrounded by hot water, the air arriving at the furnace through the openings 18 undergoes prior heating favorable to the good functioning of the generator.



   The inlet pipe 27 and the outlet pipe 29 of the water jacket. 86 are connected to a user circuit and the heat thus recovered in the hearth 14 makes heating with this device very economical.



   It is clear that modifications of detail can be made to the embodiment described, without thereby departing from the scope of the invention.



   Thus, for example, the body of the generator could have a foreground different from that shown. It could in particular not be flared upwards. The hearth could also have a shape other than a rectangle and a series of air intake openings could also, if necessary, be provided on its short sides.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Générateur à gaz à tirage renversé comportant un foyer de longueur relativement grande par rapport à sa largeur avec des ouvertures latérales de rentrée d'air dans le foyer, disposées de part et d'autre de ce dernier, caractérisé en ce que ces ouvertures se trouvent à proximité immédiate de la grille de manière à produire la zone de combustion et de formation des gaz combustibles sur celle-ci, de sorte que les gaz s'échappant audessous d'elle s'enflamment immédiatement et arrivent en état de combustion à un brûleur placé en-dessous du foyer et dans lequel celle-ci s'achève. CLAIMS 1. Reverse draft gas generator comprising a hearth of relatively large length compared to its width with side openings for re-entering the air into the hearth, arranged on either side of the latter, characterized in that these openings are located in the immediate vicinity of the grate so as to produce the combustion zone and the formation of combustible gases thereon, so that the gases escaping below it ignite immediately and arrive in a state of combustion to a burner placed below the hearth and in which it ends. 2. Générateur selon la revendication, caractérisé en ce que des moyens sont prévus pour régler la quantité dt air additionnel entrant dans le foyer par les ouvertures latérales de manière à pouvoir adapter la quantité d'air pénétrant dans le foyer à la nature du combustible. 2. Generator according to claim, characterized in that means are provided for adjusting the amount of additional air entering the hearth through the side openings so as to be able to adapt the amount of air entering the hearth to the nature of the fuel. 3. Générateur selon la revendication, caractérisé en ce que le brûleur comporte au moins une rentrée d'air destinée à permettre la combustion complète des gaz enflammés qui y arrivent. 3. Generator according to claim, characterized in that the burner comprises at least one air intake intended to allow complete combustion of the ignited gases which arrive there. 4. Générateur selon la revendication, caractérisé en ce que l'air additionnel passeavant darriver dans le foyer, dans des conduites chaudes, de manière à subir un chauffage prealable. 4. Generator according to claim, characterized in that the additional air passes before arriving in the home, in hot pipes, so as to undergo prior heating.
BE429841D BE429841A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE429841A true BE429841A (en)

Family

ID=89947

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE429841D BE429841A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE429841A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2907881A1 (en) Solid fuel burner for solid fuel boiler, has depression generating unit generating depression within burner to create circulation of primary air from bottom of wall and solid fuel till gas output tube in upper part of burner
FR2640357A1 (en) GAS BURNER PREVENTING INCOMPLETE COMBUSTION
BE429841A (en)
FR2583324A1 (en) SOLDERING IRON
FR2561360A1 (en) Reduced waste product heating boiler
CH193296A (en) Wood-fired gas generator.
FR2461893A1 (en) Wood burning stove for hot water - houses water jacket with bottom opening for grid, and has half grid length baffle plate
FR2682176A1 (en) Wood-fired pyrolysis boiler, with inverse combustion and force draught
FR2678355A3 (en) Heating apparatus made up of a burner with rails (bar burner), a heat exchanger and a combustion chamber
BE478400A (en)
CH120212A (en) A method and apparatus for consuming smoke from fireplaces and for utilizing the heat thus produced.
BE521421A (en)
BE631206A (en)
BE395012A (en)
BE386738A (en)
LU82418A1 (en) CALORIE RECOVERY
BE415243A (en)
CH226665A (en) Wood fuel burner, in particular sawdust.
BE475803A (en)
BE475610A (en)
BE469730A (en)
FR2495743A1 (en) Solid-fuel burning boiler - has reversed primary air flow to produce high combustion temp. for burning e.g. straw and green wood
BE509670A (en)
BE557938A (en)
BE334234A (en)