BE427716A - - Google Patents

Info

Publication number
BE427716A
BE427716A BE427716DA BE427716A BE 427716 A BE427716 A BE 427716A BE 427716D A BE427716D A BE 427716DA BE 427716 A BE427716 A BE 427716A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
relay
telephone system
selector
subscriber
test
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE427716A publication Critical patent/BE427716A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Monitoring And Testing Of Exchanges (AREA)
  • Interface Circuits In Exchanges (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PREFECTIONNEMENTS AUX   SYSTEMES   TELEPHONIQUES " 
La présente invention est relative aux systèmes téléphoniques et concerne plus particulièrement certains agencements ayant pour objet d'améliorer l'intelligibilité des conversations transmises dans les systèmes de téléphonie automatiques. 



   Dans ces systèmes, les appels sont transmis à tra- vers des frotteurs de commutateurs et des contacts de relais qui, dans tous les systèmes, sont exposés à vibrer plus ou moins: Lorsque les contacts transmettent des courants nota- bles, tels que les courants d'alimentation des microphones ou les courants de maintien, à des fins de supervision ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de libération, les vibrations mécaniques donnent lieu, dans les récepteurs des abonnés, à des bruits de crépitements désagréables, parce que les vibrations font varier la résis- tance des contacts et, par suite, l'intensité des courants qui les traversent.

   On a montré, par des essais et des ex- périences, que les variations de résistance dépendent de l'intensité du courant, de sorte qu'avec des courants impor- tants il se produit des variations considérables des résis- tances, alors que ces variations sont petites pour des cou- rants faibles. 



   Par ailleurs, les sections de lignes dans lesquelles il ne passe, à travers les frotteurs des commutateurs et les contacts des relais, aucun courant intense, tels que les cou-   re.nts   de supervision ou d'alimentation des microphones, mais seulement des courants faibles de conversation, le phénomène désagréable du " Fading " apparaît. Le fading se produit du fait des résistances des contacts ; il devient parfois consi- dérable et   fréquemment   il atteint presque la coupure totale. 



  La cause physique de ce phénomène n'a pas été expliquée complètement d'une façon satisfaisante. On présume toutefois que le plus petit ,effet de vibration diminue la pression de contact spécifique, par exemple aux frotteurs de commutateurs,   jusqu'à   une valeur telle que la surface parfaitement polie aux points de contact constitue une couche isolante. En outre, l'accumulation aux contacts de poussière, d'huile et d'humidité, favorise le phénomène. On sait que la couche iso- lante qui est ainsi produite est rompue par l'application d'un potentiel dit de claquage de l'ordre de 1-60 volts. 



  Dans les agencements connus, pour appliquer un potentiel aux contacts, les dispositifs tels que les condensateurs qui s'opposent au passage d'un courant direct, sont shuntés par des résistances élevées. 



   Bien que les résistances élevées soient   maintenant   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 utilisées sur une grande échelle, il n'a pas encore été possible de supprimer l'un et l'autre de ces effets, savoir les bruits de crépitements et le fading. L'invention découle de la remarque que les moyens connus pour neutraliser les troubles n'ont pas été utilisés dans une mesure suffisante en tous les points ou existe un potentiel susceptible de présenter les dangers précités.

   Conformément à l'invention, les courants susceptibles par leurs variations de nuire à l'intelligibilité des conversations ne sont tous transmis 
 EMI3.1 
 ".lU;;} g,;i:, ,:)$ ':l:":..$ ,t:....::".J... ..$ ,,'\.""'{:.::.;\..,', .. '.,: \'t,'.','"'- tentpas de contactssensibles auxvibrations mécaniques, ou par des lignes auxiliaires, tandis quetous les contacts ex- posés à des vibrations mécaniques sont soumis à un potentiel assez élevé pour rompre la couche isolante produite aux con- tacts par le phénomène du fading. 



   Les schémas des dessins annexés représentent à titre d'exemple seulement, des   formes   d'application de l'invention. 



   La figure 1 montre une disposition de circuit qui indique comment est réalisée l'alimentation microphonique ou de batterie pour deux postes d'abonnés en conversation. L'ap- plication de l'alimentation de batterie n'a plus lieu, comme dans les agencements   connus,   partir du premier sélecteur de groupes, pour l'abonné appelant, et à partir du sélecteur final, pour l'abonné appelé ; les postes d'abonnés sont ici alimentés par des ponts d'alimentation associés individuel-   lement   aux lignes d'abonnés, tandis que les frotteurs des présélecteurs et des sélecteurs finals sont isolés au moyen de condensateurs. Les relais des ponts d'alimentation sont désignés par R sur les schémas.

   Comme on peut le voir aux dessins, le courant au potentiel de claquage passe séparément par un fil de la ligne de connexion de l'un des pôles de la batterie d'alimentation de l'un des abonnés au pôle opposé 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 correspondant de la batterie d'alimentation de l'autre abonné, les condensateurs étant shuntés par des résistances élevées. 



  Les circuits de signalisation et de supervision qui sont nécessaires pour la transmission des impulsions et des si- gnaux de supervision ou de libération, ne sont pas montrés au schéma. 



   Les circuits doivent, naturellement, être agencés de façon que, pendant que les connexions de conversation sont établies, seuls les courants de conversation et les courants au potentiel de claquage passent à travers les frot- teurs des   commutateurs   et les contacts des relais qui se trouventen circuit. Les figures 2-10 montrent les solutions de ce problème et font apparaître l'agencement perfectionné utilisé pour l'alimentation de batterie des postes d'abonnés. 



   Les figures 2 et 3 montrent un agencement dans lequel la transmission des impulsions et du signal de super- vision ou libération de l'abonné appelant est contrôlée par un fil auxiliaire spécial passant entre le premier présélec- teur et le premier sélecteur de groupe. En opposition avec cette disposition, le signal de supervision est transmis par l'abonné appelé par les fils de test. La figure montre le premier présélecteur VW1, un premier sélecteur de groupes GW1 et un sélecteur LW1 combiné pour le service local et le service interurbain. 



   Le mode de fonctionnement de cet agencement est le suivant : Lorsque l'abonné appelant Tnl décroche son récepteur, lerelais d'alimentation Rvl s'excite par la boucle des abonnés: Terre, enroulement 11 du relais Rvl, le conducteur b, la boucle fermée de l'abonné Tnl, con- ducteur a, enroulement I du relais Rvl, batterie et terre. Au contact 1rv1, le circuit suivant est complété par l'électro de rotation du présélecteur : terre, inter- rupteur Ru, électro de rotation Dvl, contacts 3pvl, et 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lrvl , frotteur e du présélecteur dans la position zéro, batterie et terre. Le présélecteur commence à tourner. Après qu'il a quitté la position zéro, le circuit de   l'éleotro   de rotation es't maintenu par le frotteur e et le segment de contact continu.

   Lorsque le commutateur a trouvé une ligne libre, le circuit de test suivant est fermé : terre, batterie, frotteur e du présélecteur, segment de contact, contact   lrvl ,   enroulements II et I du relais Pv1, frotteur c du présélecteur, enroulement du relais Cgl du premier   sélec-   teur de groupes, l'enroulement du relais   Zgl ,   contact ou- vert après le premier pas, dit contact off-normal, 24kgl et terre. Dans le présélecteur, le relais de test Pvl s'excite et, en ouvrant le contact 3pvl provoque l'arrêt du commu-   tateur.   L'enroulement à haute résistance II de Pv1 est court-circuité au contact 2pvl et la ligne est gardée contre une nouvelle prise. Les contacts 5pvl et 6pvl com- mutent les deux fils de conversation vers le premier sélec- teur de groupe. 



   Dans le premier sélecteur de groupes GW1 le relais de connexion Cgl et le relais 2g1 s'excitent en série, et le relais Zgl, au contact   Z9zgl ,   complète un circuit pour transmettre le signal de transmission à l'abonné ap- pelant. Ce circuit passe par : terre, transformateur AZ, contact   30wgl   ouvert après le premier pas de rotation, dit off-normal, contact 29zg1, enroulement II du relais Agl et, de là, retour à l'abonné appelant. Le relais Cgl ferme un circuit de maintien pour lui-même au contact   25cg1   de sorte qu'il est maintenu excité après le premier pas d'ascension du commutateur. En outre, le relais Cg1 ferme son contact 20cg1 et prépare ainsi le circuit d'impulsions pour le relais récepteur d'impulsion Agl. 



   Lorsque l'abonné appelant forme son numéro au cadran, la boucle du circuit d'abonné est alternativement 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ouverte et fermée. Chaque fois que la boucle est interrom- pue, le relaisde pont d'alimentation   Rvl   de l'abonné ap- pelant retombe temporairement. Lorsque le relais   Rvl   re- tombe, le circuit d'impulsions suivant est fermé : terre, résistance Wil, contacts 9pvl et 8rvl, frotteur d du premier présélecteur, le fil d, contact 20cgl , enroulement I et II du relais Vgl, enroulement I du relais Agl, bat- terie et terre. Le relais Agl transmet les impulsions à l'électro d'ascension (non montré) du premier sélecteur de groupes et le commutateur est amenéà l'étage correspondant au nombre d'impulsions du train.

   A la première impulsion, le relais Vgl est excité en série avec lerelais Agl et se maintient pendant l'impulsion puisqu'il agit comme relais lent   du   fait du court-circuit à travers son enroulement I au contact 21 vgl . A la fin du train d'impulsion, les relais Agl et Vgl retombent et le relais Vgl ferme un circuit à interruption et fermeture automatiques pour l'élec- tro de rotation (non montré), Le commutateur cherche une ligne libre au niveau où il se trouve, grâce à l'interaction entre le contact   28dgl ,   qui agit lorsque l'électro de rotation fonctionne, et le relais Agl qui ouvre le circuitdu dit électro .

   Lorsque le commutateur a trouvé une ligne libre, le circuit de test suivant est   fermé :   terre, contact   41cgl,   enroulements II et I du relais Pg1, trotteur c du pre- mier sélecteur de groupe, enroulement I du relais Owl, contact off-normal   63kwl ,   batterie et terre. Le relais de test dans le   sélecteur   de groupe crovoque l'arrêt du commu- tateur, l'enroulement II à haute résistance du relais Pgl est court-circuité au cor tact 40pgl et la ligne sélectée est gardée contre une autre prise. Les deux fils de conver- sation sont commutés par la fermeture des contacts 37pgl et 38pgl . 



  Dans le sélecteur final Lwl, le relais de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 connexion Owl s'excite et   fenne   un circuit de maintien pour lui-même au contact   62cw1   par lequel il se maintient après que le contact off-nonnal   63cw1   s'est ouvert, après le premier pas d'ascension du commutateur. Les impulsions de commande du sélecteur final, qui sont émises par l'abonné appelant, sont transmises du premier sélecteur de groupe au relais recevant l'impulsion du sélecteur final, par le cir- cuit suivant : terre, contacts   34agl,     37pgl ,   frotteur a du premier sélecteur de groupes, contact 66pwl , enroulement I du relais Aw1, contact   67bwl ,   batterie et la terre. 



  Le relais   Awl   est soumis aux impulsions et les transmet à l'électro d'ascension du sélecteur final, à la manière usuelle. 



  Le commutateur est amené à l'étage correspondant aux impul- sions et, à la fin de ce train d'impulsions, le circuit d'im- pulsions est dirigé vers l'électro de rotation du sélecteur final, à la manière connue, à l'aide des deux relais lents VW1 et UW1. Le sélecteur final est alors amené à tourner pas à pas à l'étage sélectionné jusqu'à atteindre la ligne de l'abonné demandé , Après l'arrêt du commutateur, les relais Vwl et Uwl, qui sont retardés, retombent successivement.

   Le circuit de test suivant est ainsi fermé : terre, contacts   83owl ,     82uwl   et 80vw1, enroulements II et I du relais Pw1, enroulement II du relais Cw1, frotteur c du sélecteur final, contact   4rvl ,   frotteur c du présélecteur dans la position normale, enroulements I et II du relais Pvl, trot- teur e du présélecteur dans la position normale, batterie et la terre. Dans ce circuit, les deux relais de test Pw1 du sélecteur final et Pvl du présélecteur s'excitent. Le relais Pwl , dans le sélecteur final, ouvre le circuit du mouvement de rotation pas à pas (non représenté) et, en fer- mant le contact 79pwl , l'enroulement à haute résistance du relais de test est court-circuité et la ligne occupée est gardée.

   Le relais Pw1 ferme alors le circuitsuivant pour 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 le relais Awl : terre, contact 65pwl, enroulement I du relais   Awl ,   contact   67bwl ,   batterie et la terre. Les re- lais   Awl   et Pvl complètent un circuit, pour le relais Vw1, qui n'est pas montré et qui, à cette étape des con- nexions, agit comme relais de sonnerie. Le   relais   Pw1 coupe en outre le circuit pour l'enroulement I du relais Cw1, au   coiii,aot     60pwl .   Le relais Cw1 maintient toutefois son enroulement II , qui est en série avec le relais de test Pwl, dans le circuit de test.

   Le relais Bwl est excité par le contact 61pwl à travers le conducteur de test du premier sélecteur de groupe : terre, contact 40pgl , enroulement I du relais Pgl , frotteur c du premier sélecteur de groupe, enroulement I du relais Bwl , contact 61pwl , 62cwl , résistance W18 batterie et terre. Le relais Bw1 ferme son contact 64bwl et se verrouille ainsi sur le circuit de test indépendamment des relais Pwl et Cwi . De plus, le relais Bwi sert à ouvrir le circuit de l'électro de rotation et des commutateurs, par les conducteurs de conversation, aux contacts 75bwi et 76bwi. 



   Le courant de sonnerie à l'abonné appelé passe par le trajet suivant : terre, sonnerie RM, contacts 74vwl et   75bw1 ,   :frotteur a du sélecteur final, le. boucle fermée au poste d'abonné Tn2 , frotteur b du sélecteur final, con- tacts   76bw1   et   72vwl   et la terre. Lorsque l'abonné appelé répond, son relais de pont d'alimentation 1Rv1 s'excite par la boucle fermée. Le relais 1Rv1 ouvre le circuit de test dans le présélecteur de la partie appelée, par le contact d'ouverture   4rvl .   En conséquence, le   releis   de test   Pwl   retombe dans le sélecteur final LW1. Le relais Cwl, en série avec ce relais de test, retombe aussi.

   Le relais de test, dans le présélecteur de la partie appelée, se maintient alors, d'autre part, par le circuit local suivant : terre, résistance 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 wil, , contacts 9pvl et 7rvl , frotteur c du présélecteur dans la position normale, enroulements I et II du relais Pvl , frotteur e du présélecteur dans la position normale, batterie et la terre. 



   Dans le sélecteur final, le relais Awl se libère après la libération du relais Pwl . La libération des relais Pw1 et Cw1 produit aussi l'interruption du circuit pour le relais de connexion de sonnerie Vwl . Aprèsla libération du relais Pwl , une terre est mise au conducteur a par : terre, contact   68bwl ,   enroulement I du relais Awl, con- tact 66pwl , et le conducteur a , comme signal indiquant que l'abonné demandé a répondu. Après que le relais Cw1 a été libéré, un potentiel de comptage est appliqué au conduc-   teur . b par : batterie, enroulement II du relais     Awl ,   contacts 69bwl et   70owl   et le conducteur b . 



   Les deux abonnés peuvent alors parler ensemble et, lorsqu'à la fin de   la   conversation, l'abonné appelé raccroche son récepteur, son relais de pont d'alimentation se libère. 



  La libération du relais Rvl produit la commutation du con- ducteur de test sur lesélecteur final par les contacts 4rvl. 



  Par ce circuit d'une part, le relais de test Pvl se maintient dans le présélecteur de l'abonné appelé, et, d'autre part, le relais de test Pwl , dans le sélecteur final, s'excite dans ce circuit par : terre, batterie, frotteur e du pré- sélecteur, enroulements I et II du relais Pvl , frotteur c du présélecteur, contact   4rvl ,   frotteur c du sélecteur final, contact   77cwl ,   enroulement I du relais Pwl , contact 78bwl et la terre. Il n'est pas possible, pour le relais Cw1, de s'exciter, par son enroulement II en série avec le relais de test, parce que cet enroulement est fina- lement court-circuité par le contact   77cwl   à la libération du relais.

   Le   relais   Pwl dans le sélecteur final retire la terre du conducteur a en ouvrant le contact   66pwl .   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



  Par ce moyen, dans une transmission interurbaine, le signal de supervision ou de libération de l'abonné appeléest indiqué à la table d'opératrice interurbaine. 



   Si, maintenant, l'abonné appelant raccroche aussi son récepteur, son relais de pont d'alimentation 4vl se libère de la   même   façon. Après que lerelais Rvl a été li- béré, le circuit suivant est complété, pour le relais Agl, dans le premier sélecteur de groupe Gwl : terre, résistance Wil, contacts 9pvl et 8rvl, frotteur d du présélecteur vwl, contact   20ogl ,   enroulements I et II du relais Vgl, en- roulement I du relais Agl, batterie et la terre. Le relais Agl s'excite pour une période prolongée dans ce circuit. 



  Au contact 22agl , le relais de connexion Cg1 est court- circuité pour unepériode équivalente et cesse d'être excité. 



  Avant qu'il en soit ainsi cependant, l'appel est compté. Une longue impulsion de mise à la terre est transmise au sélecteur final LW1 par le conducteur a , à la fermeture du con- tact   34agl ,   lorsque le relais Ag1 s'excite, ce qui déter- mine diverses commutations dans le sélecteur final de sorte que, dans le cas d'un trafic local, le potentiel de la terre est de nouveau appliqué au conducteur a .

   Du faitde ce potentiel, l'enroulement III du relais Pgl du premier sélecteur de groupes est excité de sorte que le relais Pgl n'est pas libéré bien que son enroulement I ait été court- circuité par le relais Cgl, au contact   39cg1.   La connexion au   commutateur   suivant est maintenue par : terre, contacts 40pgl et 39cgl et la connexion au précédent présélecteur par le contact à la terre 26pgl et les résistances Wi2 et Wi3. 



  Après que le relais Cg1 a été libéré, le relais de comptage Zgl s'excite par : terre, enroulement II de 2gl, contacts   36cgl   et 38pgl, frotteur b du sélecteur de groupe, contacts 70 cw1 et   69bwl ,   enroulement II du relais Aw1, batterie et la terre. Le relais Zgl du premier sélecteur de   groupes   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 s'excite et, en fermant son contact 27zgl, court-circuite la résistance Wi2 et, de ce fait, augmente le courant à travers le conducteur c , grâce à quoi le compteur ZV1, dans le présélecteur de l'abonné appelant, est excité. Le relais Zgl court-circuite l'enroulement III du relais Pgl , au contact 33zgl , de sorte que le relais Pgl se libère.

   En conséquence, le circuit de   connexion   au présélecteur de   l'abonné     appelant   ainsi que le circuit de test au sélecteur final sont rompus tous les deux. Dans le présélecteur VW1, le relais Pvl se libère. Le sélecteur tourne pas à pas jusqu'à ce qu'il ait atteint la position normale par son frotteur e, le segment de contact et le contact 3pv1. 



   Par suite de la coupure du conducteur de test à par- tir du premier sélecteur de groupe, le relais   Bwl   dans le sélecteur final se libère. Le relais Bwl ouvre d'abord le circuit de test au présélecteur de la partie appelée, au con- tact   78bwl .   De plus, il déconnecte le potentiel de comptage du conducteur b en   même temps   que, en ouvrant les contacts 75bwl et 76bwl , il déconnecte les deux lignes de conversa- tion ; finalement il complète un circuit (non montré) pour l'électro de rotation du sélecteur final qui est ainsi ramené à la position normale ou de repos.

   Lorsque le circuit de test au présélecteur de la partie appelée est ouvert, le relais de test   Pwl   dans le sélecteur final se libère aussi comme le fait le relais de test Pvl dans le présélecteur de la partie appelée. 



   Afin d'être complet, on mentionnera maintenant que le sélecteur final LW1 est aussi agencé pour le service in- terurbain. A l'établissement des appels interurbains qui, à . la manière normale, sont produits par un sélecteur de groupes de lignes interurbaines qui est multiplé au premier sélecteur de groupes GW1, il est possible, au cas où l'abonné désiré est engagé dans un appel local, d'établir une connexion avec la ligne engagée au moyen du relais BW1. Cette connexion 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 est effectuée par l'aoplication d'un potentiel au conducteur b   , à   la table interurbaine, grâce à quoi le circuitsuivant est   complété :   source de potentiel appliqué au conducteur b à le position d'opératrice interurbaine, contact   71cw1,   en- roulement II du relais Bwl et la terre.

   La connexion de conversation est complétée aux contacts 75bw1 et   76bwl.     L'exci-   tation permanente du relais Bwl, après que 1'impulsion de connexion sur ligne occupée est terminée, est empêchée du fait que, après la fermeture du contact 64bwl , l'enroulement I de ce relais est disposé dans un circuit dérivé en parallèle avec le relais de connexion Owl par une résistance Wi8 et des contacts   62cwl   et 50pw1 (le relais Pwl n'est pas en- core excité) et dans lequel circuit, l'enroulement I du re- lais Bwl ne reçoit pas un courant suffisant pour maintenir son armature attirée. En outre, l'enroulement I du relais Bwl est disposé en contre-enroulement par rapport à l'en- roulement II . 



   Le circuit, pour le courant au potentiel de claquage de la pellicule isolante des contacts, passe séparément par les deux fils de conversation,   c'est-à-dire   de la terre dans le sélecteur final, par le contact   68bwl,   l'enroulement 1 du relais Awl , le contact   66pwl   et le conducteur a, dans les deux sens, au potentiel des deux batteries d'alimentation. 



  Le courant du potentiel de claquage, pour le conducteur b, passe par : terre, batterie, enroulement II du relais Aw1, contacts   69bwl   et   70cwl   dans les deux directions au pôle à la terre des batteries   d'alimentation   des deux abonnés. Les condensateurs disposés sur les fils de conversation sont shuntés par des résistances élevées à la manière usuelle. 



   Les figures 4 et 5 montrent une autre forme de mise en oeuvre de l'invention. Le   premier   présélecteur est désigné par Vw2 et le premier sélecteur de groupes est dési- gné par GW2 . Le sélecteur final utilisé est le sélecteur 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 final LW1 montré à la figure   3 .   Dans cette forme de mise en oeuvre, par opposition à le.   'précédente,'tout   conducteur auxiliaire séparé, entre le premier présélecteur   dans le   premier sélecteur de groupes, est supprimé. La transmission des impulsions ainsi que celle du signal de supervision de l'abonné appelant ont lieu, dans ce cas, à partir du   préséleo-   teur au sélecteur de groupes, au moyen d'un courant alter- natif, tel qu'un courant de sonnerie par exemple.

   Les signaux sont reçus'dans le premier sélecteur de groupespar un relais à courant alternatif monté en parallèle sur les conducteurs de conversation et protégé contre les courants continus par des condensateurs. Les deux abonnés sont alimentés, comme dans toutes les réalisations de l'invention, par des ponts d'alimentation individuellement associés aux lignes d'abonnés. 



  Grâce à cette disposition, les sections du circuit de con- nexion contenant les contacts de relais et de commutateurs ' qui sont exposés aux vibrations sont soustraites aux courants intenses tels que les courants d'alimentation ou courants de supervision. 



   Le mode de fonctionnement de cette disposition est le suivant : Lorsque l'abonné appelant décroche son récepteur, son relais de pont d'alimentation Rv2 s'excite par la boucle d'abonné fermée. L'électro de rotation du présélecteur est excité par le contact 12rv2 et agit pour trouver une ligne libre lorsque le relais de test Pv2 s'excite par le frotteur de test o du présélecteur et que le relais de connexion   #Cg2   du premier sélecteur de groupe, qui est aussi placé dans le circuit de test, s'excite par : terre, batterie, frotteur d du sélecteur   VW2,   le segment de contact, le contact   12rv2,   les enroulements II et I du relais Pv2, le frotteur c du présélecteur VW2, l'enroulement du relais Cg2 , l'enroulement du relais Zg2, contact off-normal 25kg2 et la terre.

   Le relais Pv2 , dans le présélecteur, amène le 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 présélecteur au repos et commute les conducteurs de conver- sation à travers le sélecteur de   groupes..   



   Le relais Cg2 , dans le sélecteur de groupes GW2, établit, à travers le conducteur de a, au contact 20c2 et au contact 26cg2 , un circuit de maintien pour   lui-même   qui est indépendant du contact off-normal. Finalement, par la fermeture du contact 40cg2 et l'ouverture du contact 38cg2, le circuit de test au sélecteur final est préparé. 



   Lorsque l'abonné appelant forme au cadran le numéro désiré, son relais de pont d'alimentation Rv2 retombe en synchronisme avec les impulsions et, à chaque fois qu'il re- tombe, un courant alternatif est appliqué aux fils de con- versation et le relais récepteur d'impulsions Jg2 , au premier sélecteur de groupe, est excité par : terre, résis- tance Wi5, contacts 4rv2 , et 9pv2, frotteur b du pré- sélecteur, lerelais Jg2 à courant alternatif, contact   20eg2,   frotteur c du présélecteur, contacts 8pv2 et lrv2, la source WQ de courant alternatif et la terre. Le relais Jg2 dans le sélecteur de groupes GW2 est excité de façon correspondante à ces impulsions et les répète au relais Ag2 par : terre, enroulements I et II du relais Vg2 , contacts 28ig2 , enroulement I du relais Ag2 , batterie et la terre. 



  Dans ce circuit, les relais Vg2 et A g2 s'excitent. Le relais Vg2 court-circuite son enroulement à la manière usuelle par son contact 27vg2 et, en conséquence, agit comme relais lent et se maintient pendant tout le train d'impulsions. Le relais Ag2 répète les impulsions à l'électro d'ascension du sélecteur de   groupes.. A   la fin de ce train d'impulsions, le relais Vg2 se libère et connecte l'électro de rotation du sélecteur de groupes.. Le sélecteur tourne à l'étage qui a été sélectionné et, aussitôt qu'il a trouvé une ligne libre, le relais de test Pg2 s'excite par : contact   40cg2,   enrou- lements I et II du relais Pg2, frotteur c du sélecteur 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 de groupes, enroulement I du relais Owl, le contact off- normal 63kwl, la batterie et la terre.

   Dans le circuit de test, le relais de connexion Cw1 du sélecteur final s'excite aussi. 



   Les commutations ultérieures s'effectuent à la ma- nière déjà décrite pour la forme d'exécution précédente. 



   Les signaux de supervision de décrochage et racro- chage sont contrôlés à travers le conducteur de test entre le présélecteur de la partie appelée et le sélecteur final. 



   Quand, à la fin d'un appel, la partie appelante rac- croche, son relais Rv2 de pont d'alimentation se libère. 



  Les conducteurs de conversation entre l'abonné appelant et lepremier sélecteur de groupes sont coupés par l'ouverture des contacts 2rv2 et 3rv2. Un courant alternatif est ' fourni aux conducteurs de ligne du premier sélecteur de groupe GW2 par les contacts 1rv1 et 4rv2 . Le relais à courant alternatif Jg2 s'excite pour une période de temps prolongée et court-circuite le relais de connexion Cg2, par ses contacts 24ag2 , pendant un temps correspondante Le relais Cg2 est libéré.   Après   que le comptage a été effectué comme décrit dans l'exempleprécédent, lepremier sélecteur de groupesse libère et, par cela   même, le   premier préséleoteur se libère également, dans le sélecteur final. 



   Les figures 6 et 7 montrent une troisième forme de mise en oeuvre de l'invention avec l'établissement d'une connexion comprenant un premier présélecteur VW2, un pre- mier sélecteur de groupes GW3 et un sélecteur local et final LW3 pour communications interurbaines. Cette réali- sation est similaire à la précédente en ce que tout conduc- teur auxiliaire séparé, pour émettre les impulsions et opérer la supervision de l'abonné appelant, entre le premier pré- sélecteur et le premier sélecteur de groupe, est supprimé, 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 Les impulsions et la supervision de l'abonné appelé s'ef- fectuent aussi dans cette disposition par les conducteurs de conversation mais non pas au moyen de courant alternatif et   de relais recevant du courant alternatif ;

   a recours aux   courants de charge et de décharge de condensateurs au moyen desquels sont actionnés des relais polarisés, en dérivation sur la ligne et montés en série avec ces condensateurs. Dans cet agencement, toutes les sections de la ligne dans lesquelles les contacts sont exposés à des vibrations, sont aussi sous- traites aux courants d'alimentation et de supervision. 



   Le mode de fonctionnement de cet agencement est le suivant : Lorsque la partie appelante Tnl décroche son ré- cepteur, le relais de pont d'alimentation Rv3 est excité par la boucle d'abonné fermée. Au contact lrv3 , l'électro de rotation Dv3 du présélecteur est actionné   par :   terre, bet- terie, frotteur d du présélecteur, contacts lrv3 et 3pv3, l'électro de rotation Dv3 , l'interrupteur Ru et la terre. 



  Le présélecteur est mis en mouvement et cherche une ligne libre. Dès que celle-ci est trouvée, le relais de test Pv3 s'excite par le frotteur c du présélecteur. Le relais Pv3 arrête le commutateur et garde la ligne contre toute au tre prise. Finalement, les deux fils de conversation sont   commutés   vers le premier sélecteur de groupe aux contacts 5pv3 et 6pv3 . 



   Dans le premier   sélecteur   de groupe GW3, le relais de connexion Cg3 s'excite aussi en même temps que le relais Vg3 par le circuit de test. Le relais Vg3 connecte le signal de transmission à la ligne de l'abonné appelant d'une manière qui n'est pas montrée. Le relais Cg3 prépare le circuit de test en fermant son contact 18cg3 . Le relais Cg3 se   maintient,   par le contact   l5cg3 ,   après que le commutateur a fait son premier pas d'ascension.

   Le relais polarisé Jg3 est reliéaux filsde la ligne par lecontact 11cg3 et de 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 ce fait, le condensateur Co3 est chargé par le circuit suivant : terre, batterie, la bobine de choc Drv, le con- tact de boucle d'abonné 6pv3 , le frotteur b du présé- lecteur VW3, l'enroulement I du relais Jg3 , le conden- sateur Co3 , le contact llcg3 , le frotteur a du présé- lecteur VW3, les contacts 5pv3 et 4rv3 , l'enroulement du relais Rv3 , et   la terre.   Le relais polarisé   @g3   est réglé de façon qu'il n'actionne pas son armature sous l'ef- fet de cette impulsion de chargement .

   On peut mentionner ici que, au-delà du relais polarisé, est disposé un circuit de blocage, dans les conducteurs de conversation, qui comprend deux condensateurs Co4, Co5 et   Coti ,   Co7, dans chaque conducteur respectivement, et une bobine de choc Drv2 qui empêche aux impulsions d, de charge et de décharge, de s'étendre. 



   Lorsque l'abonné appelant forme au cadran le numéro désiré, la boucle d'abonné est alternativement ouverte et fermée un certain nombre de fois. Lorsque la boucle d'abonné est ouverte, le circuit pour le relais Rv3 en dérivation sur la ligne de l'abonné appelant est ouvert et, de ce fait, le condensateur Co3 est déchargé, le courant de décharge pas- sant par les enroulements du relais Jg3 dans le sens d'exci- tation du relais. Une recharge du condensateur qui pourrait résulter de la libération du relais Jg3 est empêchée par l'ouverture du conducteur a, au contact   4rv3 .   Lorsque la boucle d'abonné est de nouveau fermée, le relais Rv3 est excité. Le contact 4rv3 ferme le conducteur a et le condensateur est à nouveau chargé . Ces opérations sont répé- tées alternativement pendant toutle cours de la manoeuvre du cadran.

   Lorsque le relais Jg3 actionne son armature, le circuit suivant est fermé : terre,enroulement II du relais Vg3 , contact 19ig3 , l'enroulement du relais Ag3 , la batterie et la terre. Les relais Vg3 et Ag3 s'excitent 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 dans ce circuit, le relais Vg3 se maintenant pendant les impulsions du fait qu'il est lent à retomber. Le relais Ag3 répète les impulsions à l'électro d'ascension du sélecteur de groupes.Après ce train d'impulsions, le circuit de commu- tation est transféré à l'électro de rotation du sélecteur de groupes, par le relais Vg3 . Le dit électro de rotation agit pour amener le commutateur à chercher librement une ligne libre.

   Dès que cette ligne est trouvée, les relais Pg3 et Cg3   s'excitent   par le circuit de test comme suit : terre, contact 18cg3 , enroulements II et I du relais de test Pg3, frotteur c du premier sélecteur de groupes, enroulement I du relais Cw3 dans le sélecteur final, contact 33cw3, contact off-normal 30kw3 , batterie et la terre. Le relais de test, dans le sélecteur de groupes, arrête le commutateur à la manière connue, maintient la ligne occupée contre toute nouvelle prise et effectue la commutation vers les lignes de conversation. 



   Le relais de connexion Cw3 dans le sélecteur final LW3 ouvre son contact 33cw3 et ferme son contact 34cw3, de sorte quel'enroulement II à haute résistance du relais Cw3 est connecté dans le circuit de connexion. Le relais se maintient dans ce circuit   indépendamment   du contact off-normal du sélecteur final. 



   Lorsque l'abonné   ap-oelant   transmet les impulsions pour orienter le sélecteur final, son relais de pont d'ali- mentation Rv3 s'excite et se désexcite en synchronisme avec le fonctionnement du commutateur de cadran.   'En   conséquence, le relais récepteur polarisé Jg3 déplace alternativement son contact dans les positions de travail et de repos. Par suite, le relais Ag3 est actionné en synchronisme dans le premier sélecteur de groupe. Le relais Ag3 transmet les impulsions au relais récepteur d'impulsions Aw3 du sélecteur final par le circuit suivant : terre, contacts 20ag3 et 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 21pg3 , frotteur a du   premier   sélecteur de groupes, contact 38bw3 , enroulement I du relais Aw3 , batterie et la terre. 



  Le relais Aw3 répète les impulsions à l'éleotro d'ascension du sélecteur final, et le commutateur est amené à l'étage désiré. Le dernier train d'impulsions est transmis de manière similaire au relais récepteur Aw3 du sélecteur final. Celui- ci répète les impulsions à l'électro de rotation et le sé- lecteur final est amené pas à pas à la ligne d'abonné désirée. 



  Si l'abonné demandé est libre, le circuit de test suivant est complété pendant la période de libération d'un relais lent Uw3 qui n'est pas montré : terre, contacts 5low3, 52uw3 et 53vw3, enroulements II et I du relais   Pw3 ,   frotteur c du sélecteur final, frotteur c du présélecteur de l'abonné appelé, dans la position normale, enroulements I et II du relais iPv3, frotteur d du présélecteur dans la position normale, batterie et la terre. Le relais iPv3, dans le pré- sélecteur, ouvre son contact correspondant au contact 3pv3 et, de ce fait, empêche ce commutateur de fonctionner.

   Le relais de test Pw3 du sélecteur final amène le commutateur au repos, garde la ligne occupée contre toute nouvelle prise en court-circuitant son enroulement II à résistance élevée, au contact 46pv3 , et commute les lignes de conversation vers la ligne appelée à travers ses contacts 54pw3 et 55pw3. 



   Dans le sélecteur final est disposé l'enroulement I d'un relais polarisé Jw3 , en dérivation sur les lignes de conversation et en série avec un condensateur Cp3 . Après que les lignes de conversation ont été reliées à là ligne ap- pelée, le condensateur Cp3 reçoit une impulsion de charge par le pont d'alimentation de la partie appelée, comme suit : terre, batterie, bobine de choc Drv, frotteur a du sélecteur final, contact 54pw3 , condensateur Cp3 , contact 55pw3, frotteur b du sélecteur final, enroulement du relais Rv4 à la terre. Le relais Jw3 est réglé de façon à ne pas   s'exci-   

 <Desc/Clms Page number 20> 

 ter en réponse à cette impulsion.

   En conséquence, un circuit est fermé après l'excitation du relais   Pw3   par un enroule- ment de relais   Vw3   qui sert alors de relais de connexion de sonnerie : terre, contacts 35iw3 , 58pw3 et 59bw3, en- roulement de relais Vw3 ,   interrupteur   Lu , batterie et la terre. Le relais Vw3 applique un courant de sonnerie aux conducteurs de conversation par ses contacts 57vw3 et 60vw3. 



   Lorsque l'abonné appelé répond, la boucle d'abonné est fermée lorsqu'il décroche son récepteur, et le relais Rv4 de pont d'alimentation de l'abonné appelé est excité. A la fermeture de la boucle d'abonné, le potentiel sur la ligne est modifié et il en résulte une impulsion de décharge au condensateur Cp3 . En réponse à cette impulsion de décharge, le relais Jw3 attire son armature. Le relais Bw3 est alors excité dans le sélecteur final LW3 par : terre, contact 36iw3 , enroulement II du relais   Bw3 ,   batterie et la terre. 



  En même temps, le relais lent MW3 est excité par : terre, contact 66iw3 , l'enroulement du relais MW3, batterie et la terre. Le relais Bw3 se verrouille dans le circuit sui- vant : terre, enroulement I du relais Bw3 , contacts 42bw3 et 43pw3 , batterie et la terre. Le relais Bw3 rompt le circuit pour le relais de connexion de sonnerie, au contact 59bw3 . En outre, un potentiel de comptage est appliqué au conducteur de b par : terre, batterie, enroulement I du relais Aw3 , contacts 39bw3 et   40pw3 ,   et le conducteur de b. Finalement, pour le courant au potentiel de claquage, une terre est appliquée au conducteur de a par : terre, la résistance élevée Ws, contact 58pw3 , enroulement II du relais Aw3 , contact   37bw3   et le conducteur de A. 



   Les deux abonnés peuvent alors converser ensemble. 



  Lorsque la partie   appelée   raccroche son récepteur à la fin de l'appel, le circuit pour le relais de pont d'alimentation Rv4 de l'abonné appelé est coupé. L'impulsion de coupure 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 agit pour inverser la polarité du condensateur Cp3 dans le sélecteur final. L'impulsion de charge est de sens tel que le relais Jw3 ramène son contact au repos et ferme le con- tact 35iw3 .

   Une contre-impulsion qui, du fait de la neutra- lisation du champ magnétique du relais Jw3 , pourrait ramener l'annature du relais dans la position de travail, est empêchée du fait que, après que l'armature du relais Jw3 a été ra- menée au repos, le circuit suivant, pour un second enroulement de relais Jw3 , est complété par le contact 60mw3 : terre, contacts   35iw3   et   60nlw3   enroulement II du relais Jw3, contact off-nromal   31kw3 ,   batterie et terre. Le second en- roulement du relais est agencé de façon qu'il maintienne l'armature du relais polarisé dans la position de repos. Le circuit de maintien pour l'enroulement II du relais Jw3 reste fermé jusqu'à ce que le relais MW3 ait été libéré, la contre-impulsion étant éteinte à cet instant.

   La connexion directe de la terre au conducteur a , après que la partie appelée a raccroché son récepteur, par les contacts   35iw3,     58pw3 ,   l'enroulement II du relais Aw3 et le contact 37bw3, donne le signal de libération à la table interurbaine dans le cas d'appels interurbains. 



   Lorsque la partie appelante raccroche aussi son ré- cepteur, son relais de pont d'alimentation Rv3 , se libère, ce qui a pour effet d'inverser le potentiel sur la ligne et de produire une impulsion de décharge au condensateur Co3 du premier sélecteur de groupe GW3. Le relais Jg3 ferme .en conséquence le contact 19iw3 . Le relais Ag3 , dans le premier sélecteur de groupe, est excité pour une période pro- longée et court-circuite le relais de connexion Cg3 pour une période correspondante, par son contact 13ag3 . Le relais Cg3 se libère et, en ouvrant son contact l5og3, il amorce la libération du présélecteur VW3 de l'abonné appelant. En court-circuitant 1'enroulement I du relais de test Pg3 , 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 au contact 61cg3 , ce relais se désexcite pour ouvrir le circuit de test au sélecteur final, au contact 62pg3 .

   Dans le sélecteur final, le relais d'occupation Cw3 se libère de ce fait et, en ouvrant son contact   51cw3 ,   libère le relais de test Pw3 qui, en se   libérant,   produitla libération du sélecteur final. 



   Des appels interurbains peuvent aussi être établis par le sélecteur LW3. Ces appels passent de la table interur- baine, à la manière usuelle, par un sélecteur de groupes de lignes interurbaines multiple avec le premier sélecteur de groupes. Les opérations de   commutation   pour amener le sélec- teur final sur la ligne d'abonné demandé sont les mêmes que dans le cas d'un appel local . Si l'abonné appelé est engagé dans un appel local, l'opératrice interurbaine peut être connectée à la ligne engagée en appliquant à la table inter- urbaine un potentiel au conducteur b, grâce à quoi, le relais Bw3 du sélecteur final est excité dans le circuit suivant : source de potentiel appliqué au conducteur b à la position d'opératrice interurbaine, contact 41pw3 , enroulement I du relais Bw3 et la terre.

   L'opératrice est connectée à   l'abonné   occupé, ¯par lescontacts   48bw3   et 49bw3 . L'opé- ratrice est alors en état de couper la connexion locale éta- blie, en appliquant une terre au conducteur a après avoir établi la connexion avec l'abonné engagé et avoir de ce fait excité le relais Jw3 : terre sur le conducteur a , contact 38bw3 , enroulement I du relais Aw3 , batterie et la terre. 



  Le relais Aw3 connecte directement la terre aux conducteurs de conversation, d'une part, par les contacts 46aw3 et   47aw3   et, d'autre part, connecte la terre par le contact 50aw3 et un relais à faible résistance T3 au conducteur de test de l'abonné apoelé. Si l'abonné demandé est l'abonné appelant dans l'appel local en cours, le condensateur Co3 est dé- charge par la terre reliée aux conducteurs a et   B .  En même 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 temps, le relais de pont d'alimentation Rv4 se libère. Le relais Jg3 du premier sélecteur de groupes agit et excite le relais Ag3 , pour une période prolongée, par le contact 19ig3 . Le relais Ag3 court-circuite le relais Cg3 qui se libère et amorce la libération de l'appel local en cours.

   Le 
 EMI23.1 
 ¯ ï; ¯ -S5 ;;.$; r : ¯ ¯ :.:.:,: ¯ ...... ;.: : ¯ .... ;""""$ ..........-1:..:: -';1. $...........:' ...- roulement : terre, contacts 23cg3,   24ag3 ,   enroulement II du relais Jg3 , batterie et la terre. 



   Si l'abonné désiré pour   l'appel   interurbain est l'abonné appelé dans l'appel local en cours, le relais de test Pw3 du sélecteur final dans la connexion locale est court-circuité par application d'une terre par le contact 50aw3 dans le sélecteur final occupé par l'opérateur auxi- liaire. Ce relais se libère et produit la déconnexion de l'appel local. 



   Il y a lieu de mentionner ici que la libération de la communication locale par la table interurbaine peut na- turellement être introduite dans d'autres réalisations de l'invention, d'une manière similaire à celle décrite dans la présente réalisation. Ainsi, dans la réalisation montrée aux figures 2 et 3 , le relais de pont d'alimentation, pour l'abonné engagé dans un appel local, est désexcité, et la libération du premier sélecteur de groupes occupédans l'appel local est produite par le conducteur   d .   



   Les figures 8 et 9 montrent une autre réalisa-' tion de l'invention. Le premier présélecteur est désigné par VW4 et le premier sélecteur de groupes par   GW4.   On a seu- lement montré celles des parties du sélecteur final auxiliaire et local indiqué en LW4 qui concernent l'invention. Les deux abonnés sont alimentés, comme dans toutes les réalisa- tions, par des ponts d'alimentation associés avec les lignes d'abonnés. Les signaux d'impulsion et de supervision de l'abonné appelant sont transmis sur les deux conducteurs 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 la ligne par du courant continu, tandis que le signal de su- pervision de l'abonné appelé est transmis per l'un des deux conducteurs de conversation.

   Toutes les sections de la ligne qui comportent des contacts exposés aux vibrations, sont protégées contre les courants perturbateurs par la présence de condensateurs spéciaux Cvl , Cv2 , Cv3 et Cv4 , entre les ponts d'alimentation des abonnés et le multiplage du   ommmu-   tateur. 



   Le mode de fonctionnement de cet agencement est le suivant : Lorsque l'abonné appelant décroche son récepteur, son relais de pont d'alimentation   Rv4   s'excite. L'électro de rotation du présélecteur est excité par le contact lrv4 et le présélecteur est mis en action pour chercher une ligne libre. Lorsque cette ligne a été trouvée, le relais de test Pv4 du présélecteur et le relais de connexion Cg4 du pre- mier sélecteur de groupes s'excitent par lecircuit de test. 



  Dans ce circuit, le relais Vg4 s'excite en série avec le relais Cg4 et transmet le signal de transmission à l'abonné appelant. En outre, le relais récepteur d'impulsion Ag4 est connecté au conducteur a par les contacts 13cg4 et 12vg4. 



   Lorsque la partie appelante forme son numéro au cadran, le relais de pont d'alimentation Rv4 se libère en synchronisme avec le fonctionnement du commutateur de cadran. 



  En conséquence, le circuitsuivant est complété pour le relais récepteur d'impulsion Ag4 du premier sélecteur de groupes : terre, enroulement du relais Ag4 , contacts 13cg4 et 12vg4, frotteur a du premier présélecteur, contacts 2pv4, 5rv4 et 3pv4 , frotteur b du premier présélecteur, enroulements I et II du relais Vg4 , batterie et la terre. Dans ce circuit, les relais Av4 et Vg4 s'excitent. Le relais Vg4 se maintient pendant toute la durée du train d'impulsions. 



  Le relais Av4 répète les impulsions de l'électro d'ascension au sélecteur de groupes. Après ce train d'impulsions, le 

 <Desc/Clms Page number 25> 

 commutateur tourne librement et cherche une ligne libre. 



  Lorsqu'une ligue libre a été trouvée, le relais de test Pg4 s'excite dans le premier sélecteur de groupes ainsi que le relais de connexion Cw4 dans le sélecteur final. Le relais Cw4 prépare le circuit d'orientation ainsi que le circuit de test. 



   Les trains d'impulsions ultérieurs, provenant de l'abonné appelant, sont reçus par le relais Ag4 et sont envoyés   comme   impulsions de terre, par le contact 10ag4, au sélecteur final. Le sélecteur final LW4 est amené à un cer- tain niveau et mis en rotation pas à pas. Si le sélecteur final LW4 trouve la ligne de l'abonné désiré, le circuit de test suivant est complété : terre, contacts   29cw4 ,     21uw4   et 22vw4, les enroulements du relais de test Pw4, frotteur c du sélecteur final, frotteur c du présélecteur VW4 dans la position normale, les enroulements du relais de test Pv4, frotteur d du présélecteur VW4 dans 1 a position normale , batterie et la terre. Les deux relais de test s'excitent dans ce circuit. Le relais de test du sélecteur final accomplit ses fonctions usuelles.

   Le relais de test Pv4 dans le pré- sél ecteur de l'abonné appelé applique la terre au conducteur b aboutissant au sélecteur final, grâce à quoi, un relais Xw4 , dans le sélecteur final, est excité par : terre, frot- teur a du présélecteur Vw4 dans la position normale, con- tacts 2pv4, 5rv4 et 3pv4, frotteur b du présélecteur vw4 dans la position normale, trotteur b du sélecteur final   LW4,   l'enroulement du relais Xw4 , la batterie et la terre. 



  Le relais Xw4 applique la terre directement au conducteur a par les contacts 24xw4 et 25pw4 qui indiquent, à la table interurbaine, la fin de l'opération de sélection. 



   Lorsque l'abonné appelé répond, son relais de pont d'alimentation s'excite. Par l'ouverture du contact 5rv4, la terre est déconnectée du conducteur de b au sélecteur final. 

 <Desc/Clms Page number 26> 

 



  Le relais   Xw4   se libère et, en conséquence, la terre est de nouveau déconnectée du conducteur de a , au contact 24xw4, ce qui signale à la table interurbaine que la partie appelée a répondu. La terre est appliquée au conducteur a par le contact   25pw4   et la résistance élevée Ws dans le but de   détruire   toute couche isolante qui aurait pu se   former   sur les contacts. 



   Lorsque l'abonné appelé raccroche à la fin de la conversation, son relais de pont d'alimentation Rv4 se li- bère du fait de l'interruption de la boucle. La terre est de nouveau appliquée au conducteur b du sélecteur final par le contact 5rv4 . Le relais   Xw4   s'excite de nouveau et donne le signal de libération à la table interurbaine. 



   Lorsque l'abonné   appelant   raccroche aussi, son relais de pont d'alimentation Rv4 se libère. Une boucle est établie en conséquence dans le premier sélecteur de groupes, à la ma- nière déjà décrite, par : terre, l'enroulement du relais Ag4, contacts 13cg4, et llpg4 , froi,teur a du présélecteur VW4, contacts 2pv4 , 5rv4 et 3pv4 , frotteur b du   premier   pré- sélecteur, enroulements I et II du relais batterie et la terre. Les relais Ag4 et Vg4 , dans le premier sélec- teur de groupes, s'excitent dans ce circuit. Le releis Ag4 court-circuite le releis Cg4 par le contact 15ag4 de sorte que le relais Cg4 se libère et provoque la libération de tous les commutateurs à la ,:lanière qui a été décrite précédem-   ment .    



   La figure 10 montre des détails d'une autre réalisa- tion de l'invention, à savoir le circuit d'un chercheur d'appel servant de dispositif présélecteur. 



   L'alimentation de batterie est de nouveau effectuée par un pont d'alimentation Rs individuellement associé à la ligne   d'abonné.   De plus un relais Ts est associé à chaque ligne d'abonné. Lorsque l'abonné appelant décroche son récep- 

 <Desc/Clms Page number 27> 

 teur, le relais de pont d'alimentation Rs est excité. Un relais de mise en marche est actionné, à la manière connue, par un contact lrs et met le chercheur d'appel en action et, de plus, le relais Rs prépare le circuit de test en fermant le contact 3rs. Lorsque le chercheur d'appel a trouvé la ligne appelante, son relais de test Ps s'excite dans le circuitsuivant : terre, enroulements I et II du relais Ps, frotteur c du chercheur d'appel, contacts 2ts et 3rs , enroulement I du relais Ts, batterie et la terre. 



  Les relais Ps et Ts s'excitent dans ce circuit, Le relais Ps arrête le chercheur d'appel et commute la ligne vers le premier sélecteur de groupes. Le relais Ts se verrouille dans le circuit suivant : terre, contacts 4ts et 5rs , enrou- lement II du relais Ts, batterie et la terre. Après que le relais Ts a été excité, le circuit de test est rompu au contact 25s. Le relais de test Ps du chercheur d'appel se maintient toutefois dans le circuit local suivant : terre, contact 7ps , l'enroulement II à basse résistance du relais de test Ps, contact 6ps, résistance Wi, batterie et la terre. Un autre chercheur d'appel est de ce fait empê- ché d'effectuer un test sur la ligne appelante, ainsi qu'un sélecteur final. 



   Lorsque l'abonné appelant qui a effectué un appel local par le chercheur d'appel   As,   est demandé par un appel interurbain, la terre est appliquée au conducteur c dans le sélecteur final qui est mis en action par l'opératrice inter- urbaine sur la ligne d'abonné. On a représenté cette connexion comme étant réalisée par une clé de contact Fa dans la figure, pour plusde simplicité. Si l'opératrice interurbaine désire interrompre la connexion locale, le relais de test Ps du chercheur d'appel est   court-circuité   par : terre, clé de contact Fa, contact 8ts, frotteur c du chercheur d'appel, enroulement II du-relais de test Ps, contact 7ps et la 

 <Desc/Clms Page number 28> 

 terre. Le relais Ps se libère et produit la libération du chercheur d'appel, et par sui te, de l'abonné demandé par la table interurbaine. 



   REVENDICATIONS 
1 - Un système téléphonique pourvu d'agencements pour empêcher une réduction de l'intelligibilité des conver- sations transmises, due à une augmentation de la résistance des surfaces des contacts par lesquels passentles courants de conversation, dans lequel système la réduction d'intelli- gibilité due à l'augmentation de résistance produite par les vibrations des contacts est empêchée en localisant, dans celles des sections de la ligne qui ne comportent pas de telscon- tacts, les courants intenses tels que ceux qui sont employés pour produire les courants d'alimentation des microphones, et dans lequel l'amoindrissement d'intelligibilité qui résulte de l'augmentation progressive de la résistance aux surfaces de contact est évitée en appliquant aux surfaces un potentiel de valeur telle que la couche isolante formée sur ces surfaces soit rompue.

   



   2 - Un système téléphonique dans lequel les relais d'alimentation des microphones des abonnés sont prévus indi-   viduellement   sur les   lignes   d'abonnés ,et sont placés entre le multiplage des bancs des premiers   commutateurs   dans le bureau et les bornes des lignes d'abonnés dans le bureau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "PREFECTIONATIONS TO TELEPHONE SYSTEMS"
The present invention relates to telephone systems and relates more particularly to certain arrangements having the object of improving the intelligibility of conversations transmitted in automatic telephone systems.



   In these systems, the calls are transmitted through switch wipers and relay contacts which in all systems are exposed to more or less vibrate: When the contacts transmit noticeable currents, such as currents microphone supply or holding currents, for supervision purposes or

 <Desc / Clms Page number 2>

 release, the mechanical vibrations give rise, in the subscribers' receivers, to unpleasant crackling noises, because the vibrations vary the resistance of the contacts and, consequently, the intensity of the currents which pass through them.

   It has been shown, by tests and experiments, that the variations in resistance depend on the intensity of the current, so that with large currents there are considerable variations in resistance, while these variations are small for weak currents.



   In addition, the sections of lines in which no intense currents, such as supervision or microphones supply currents, pass through the wipers of the switches and the contacts of the relays, but only currents. weak in conversation, the unpleasant phenomenon of "fading" appears. Fading occurs due to contact resistance; it sometimes becomes considerable and frequently it almost reaches the total cut.



  The physical cause of this phenomenon has not been fully explained in a satisfactory manner. However, it is assumed that the smaller vibration effect decreases the specific contact pressure, for example at switch wipers, to a value such that the perfectly polished surface at the contact points constitutes an insulating layer. In addition, the accumulation of dust, oil and humidity on contact promotes the phenomenon. It is known that the insulating layer which is thus produced is broken by the application of a so-called breakdown potential of the order of 1-60 volts.



  In known arrangements, in order to apply a potential to the contacts, the devices such as the capacitors which oppose the passage of a direct current, are shunted by high resistances.



   Although the high resistances are now

 <Desc / Clms Page number 3>

 used on a large scale, it has not yet been possible to suppress either of these effects, namely crackling noises and fading. The invention follows from the remark that the known means for neutralizing the disorders have not been used to a sufficient extent in all points or there is a potential liable to present the aforementioned dangers.

   In accordance with the invention, the currents likely by their variations to harm the intelligibility of the conversations are not all transmitted.
 EMI3.1
 ".lU ;;} g,; i :,,:) $ ': l:": .. $, t: .... :: ". J ... .. $ ,,' \." " '{:. ::.; \ ..,', .. '.,: \' t, '.', '"' - no contacts sensitive to mechanical vibrations, or by auxiliary lines, while all ex- subjected to mechanical vibrations are subjected to a potential high enough to break the insulating layer produced at the contacts by the phenomenon of fading.



   The diagrams of the accompanying drawings represent, by way of example only, forms of application of the invention.



   Figure 1 shows a circuit arrangement which indicates how the microphone or battery power is provided for two subscriber stations in conversation. The application of the battery supply no longer takes place, as in the known arrangements, from the first group selector, for the calling subscriber, and from the final selector, for the called subscriber; the subscriber stations are here supplied by supply bridges associated individually with the subscriber lines, while the wipers of the preselectors and final selectors are isolated by means of capacitors. The power supply bridge relays are designated by R in the diagrams.

   As can be seen in the drawings, the current at the breakdown potential passes separately through a wire of the connection line of one of the poles of the supply battery of one of the subscribers to the opposite pole.

 <Desc / Clms Page number 4>

 corresponding to the supply battery of the other subscriber, the capacitors being shunted by high resistances.



  The signaling and supervision circuits which are necessary for the transmission of the pulses and of the supervision or release signals, are not shown in the diagram.



   The circuits must, of course, be so arranged that, while the conversation connections are made, only the conversation currents and the currents at breakdown potential pass through the rubbers of the switches and the contacts of the relays which are in contact with them. circuit. Figures 2-10 show the solutions to this problem and show the improved arrangement used for the battery supply of the subscriber stations.



   Figures 2 and 3 show an arrangement in which the transmission of the pulses and of the supervising or clearing signal of the calling subscriber is controlled by a special auxiliary wire passing between the first preselector and the first group selector. In opposition to this arrangement, the supervision signal is transmitted by the called subscriber by the test leads. The figure shows the first VW1 preselector, a first group selector GW1 and a combined LW1 selector for local and long distance service.



   The operating mode of this arrangement is as follows: When the calling subscriber Tnl picks up his receiver, the supply relay Rvl is energized by the subscriber loop: Earth, winding 11 of the Rvl relay, the conductor b, the closed loop of subscriber Tnl, conductor a, winding I of relay Rvl, battery and earth. On contact 1rv1, the following circuit is completed by the preselector rotation electro: earth, switch Ru, Dvl rotation electro, 3pvl contacts, and

 <Desc / Clms Page number 5>

 lrvl, preselector e wiper in zero position, battery and earth. The preselector begins to rotate. After it has left the zero position, the circuit of the rotation eletro is maintained by the wiper and the continuous contact segment.

   When the switch has found a free line, the following test circuit is closed: earth, battery, preselector e wiper, contact segment, lrvl contact, Pv1 relay coils II and I, preselector c wiper, Cgl relay coil of the first group selector, the winding of the Zgl relay, contact open after the first step, called off-normal contact, 24kgl and earth. In the preselector, the Pvl test relay is energized and, by opening the 3pvl contact, the switch stops. The high resistance winding II of Pv1 is shorted to the 2pvl contact and the line is guarded against a new outlet. Contacts 5pvl and 6pvl switch the two conversation threads to the first group selector.



   In the first group selector GW1 the connection relay Cgl and the relay 2g1 are energized in series, and the relay Zgl, at the contact Z9zgl, completes a circuit to transmit the transmission signal to the calling subscriber. This circuit passes through: earth, transformer AZ, contact 30wgl open after the first step of rotation, called off-normal, contact 29zg1, winding II of the Agl relay and, from there, return to the calling subscriber. The Cgl relay closes a hold circuit for itself at contact 25cg1 so that it is kept energized after the first step of the switch rising. Furthermore, the relay Cg1 closes its contact 20cg1 and thus prepares the pulse circuit for the pulse receiving relay Agl.



   When the calling subscriber dials his number, the subscriber circuit loop is alternately

 <Desc / Clms Page number 6>

 open and closed. Each time the loop is interrupted, the Rvl feeder bridge relay of the calling subscriber drops out temporarily. When relay Rvl drops, the following pulse circuit is closed: earth, resistance Wil, contacts 9pvl and 8rvl, wiper d of the first preselector, wire d, contact 20cgl, winding I and II of relay Vgl, winding I of Agl relay, battery and earth. The Agl relay transmits the pulses to the ascension electro (not shown) of the first group selector and the switch is brought to the stage corresponding to the number of pulses of the train.

   At the first pulse, the relay Vgl is excited in series with the relay Agl and is maintained during the pulse since it acts as a slow relay due to the short-circuit through its winding I to the contact 21 vgl. At the end of the pulse train, the Agl and Vgl relays drop out and the Vgl relay closes an automatic interrupting and closing circuit for the rotation elec- tro (not shown). The switch searches for a free line at the level where it is is found, thanks to the interaction between the contact 28dgl, which acts when the electro of rotation operates, and the relay Agl which opens the circuit of said electro.

   When the switch has found a free line, the following test circuit is closed: earth, contact 41cgl, windings II and I of the Pg1 relay, trotter c of the first group selector, winding I of the Owl relay, off-normal contact 63kwl, battery and earth. The test relay in the group selector causes the switch to stop, the high resistance winding II of the Pgl relay is shorted to the 40pgl horn and the selected line is held against another outlet. The two conversation wires are switched by closing the 37pgl and 38pgl contacts.



  In the final selector Lwl, the control relay

 <Desc / Clms Page number 7>

 Owl connection energizes and closes a holding circuit for itself at contact 62cw1 by which it maintains itself after off-nonnal contact 63cw1 has opened, after the first step of the switch ascending. The control pulses of the final selector, which are emitted by the calling subscriber, are transmitted from the first group selector to the relay receiving the impulse from the final selector, by the following circuit: earth, contacts 34agl, 37pgl, wiper a of the first group selector, contact 66pwl, winding I of relay Aw1, contact 67bwl, battery and earth.



  The Awl relay is subjected to the pulses and transmits them to the ascending electro of the final selector, in the usual manner.



  The switch is brought to the stage corresponding to the pulses and, at the end of this train of pulses, the pulse circuit is directed towards the electro of rotation of the final selector, in the known manner, to using the two slow relays VW1 and UW1. The final selector is then caused to turn step by step on the selected floor until it reaches the line of the requested subscriber. After stopping the switch, the relays Vwl and Uwl, which are delayed, drop successively.

   The following test circuit is thus closed: earth, contacts 83owl, 82uwl and 80vw1, windings II and I of relay Pw1, winding II of relay Cw1, wiper c of the final selector, contact 4rvl, wiper c of the preselector in the normal position, windings I and II of the Pvl relay, trotter e of the preselector in the normal position, battery and earth. In this circuit, the two test relays Pw1 of the final selector and Pvl of the preselector are energized. The Pwl relay, in the final selector, opens the stepping rotation movement circuit (not shown) and, by closing the 79pwl contact, the high resistance winding of the test relay is short-circuited and the line occupied is kept.

   The Pw1 relay then closes the following circuit for

 <Desc / Clms Page number 8>

 the Awl relay: earth, 65pwl contact, winding I of the Awl relay, 67bwl contact, battery and earth. The Awl and Pvl relays complete a circuit, for the Vw1 relay, which is not shown and which, at this stage of the connections, acts as a bell relay. The relay Pw1 also cuts the circuit for winding I of relay Cw1, at coiii, August 60pwl. However, relay Cw1 maintains its winding II, which is in series with test relay Pwl, in the test circuit.

   The Bwl relay is energized by the 61pwl contact through the test conductor of the first group selector: earth, 40pgl contact, winding I of the Pgl relay, wiper c of the first group selector, winding I of the Bwl relay, contact 61pwl, 62cwl , resistance W18 battery and earth. The relay Bw1 closes its 64bwl contact and thus locks on the test circuit independently of the Pwl and Cwi relays. In addition, the Bwi relay is used to open the circuit of the rotation electro and the switches, through the conversation conductors, at the contacts 75bwi and 76bwi.



   The ringing current to the called subscriber passes through the following path: earth, ringing RM, contacts 74vwl and 75bw1,: wiper a of the final selector, the. closed loop at subscriber station Tn2, final selector switch b, contacts 76bw1 and 72vwl and earth. When the called subscriber answers, his feeder bridge relay 1Rv1 is energized by the closed loop. Relay 1Rv1 opens the test circuit in the preselector of the called party, via opening contact 4rvl. As a result, the test relay Pwl falls back into the final selector LW1. The Cwl relay, in series with this test relay, also drops out.

   The test relay, in the preselector of the called party, is then maintained, on the other hand, by the following local circuit: earth, resistance

 <Desc / Clms Page number 9>

 wil,, contacts 9pvl and 7rvl, preselector wiper c in normal position, Pvl relay windings I and II, preselector e wiper in normal position, battery and earth.



   In the final selector, the Awl relay releases after releasing the Pwl relay. Releasing the relays Pw1 and Cw1 also interrupts the circuit for the bell connection relay Vwl. After releasing relay Pwl, an earth is put to conductor a through: earth, contact 68bwl, winding I of relay Awl, contact 66pwl, and conductor a, as a signal indicating that the called subscriber has answered. After relay Cw1 has been released, a counting potential is applied to the conductor. b by: battery, winding II of the Awl relay, 69bwl and 70owl contacts and the conductor b.



   The two subscribers can then talk to each other and, when at the end of the conversation, the called subscriber hangs up his receiver, his supply bridge relay is released.



  Releasing relay Rvl switches the test lead to the final selector via contacts 4rvl.



  By this circuit on the one hand, the test relay Pvl is maintained in the preselector of the called subscriber, and, on the other hand, the test relay Pwl, in the final selector, is energized in this circuit by: earth, battery, pre-selector switch e, Pvl relay windings I and II, preselector switch c contact, 4rvl contact, final selector switch c, 77cwl contact, Pwl relay winding I, 78bwl contact and earth. It is not possible, for relay Cw1, to be energized by its winding II in series with the test relay, because this winding is finally short-circuited by contact 77cwl when the relay is released.

   The Pwl relay in the final selector removes the earth from conductor a by opening contact 66pwl.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



  By this means, in a long distance transmission, the called subscriber's supervision or release signal is indicated to the long distance operator table.



   If, now, the calling subscriber also hangs up his receiver, his 4vl supply bridge relay is released in the same way. After the Rvl relay has been released, the following circuit is completed, for the Agl relay, in the first group selector Gwl: earth, resistance Wil, contacts 9pvl and 8rvl, wiper d of the preselector vwl, contact 20ogl, windings I and II of the Vgl relay, coil I of the Agl relay, battery and earth. The Agl relay energizes for an extended period in this circuit.



  At contact 22agl, the connection relay Cg1 is short-circuited for an equivalent period and ceases to be energized.



  Before that is so however, the appeal is counted. A long earth pulse is transmitted to the final selector LW1 by the conductor a, when contact 34agl closes, when the relay Ag1 energizes, which determines various switchings in the final selector so that , in the case of local traffic, the earth potential is again applied to the conductor a.

   Due to this potential, winding III of relay Pgl of the first group selector is energized so that relay Pgl is not released although its winding I has been short-circuited by relay Cgl, to contact 39cg1. The connection to the following switch is maintained by: earth, contacts 40pgl and 39cgl and the connection to the previous preselector by the earth contact 26pgl and resistors Wi2 and Wi3.



  After the Cg1 relay has been released, the Zgl counting relay is energized by: earth, winding II of 2gl, contacts 36cgl and 38pgl, group selector switch b, contacts 70 cw1 and 69bwl, winding II of relay Aw1, battery and earth. The Zgl relay of the first group selector

 <Desc / Clms Page number 11>

 gets excited and, by closing its contact 27zgl, short-circuits the resistor Wi2 and, thereby, increases the current through the conductor c, whereby the counter ZV1, in the preselector of the calling subscriber, is energized . The Zgl relay short-circuits the winding III of the Pgl relay, to the 33zgl contact, so that the Pgl relay is released.

   As a result, both the calling subscriber's pre-selector connection circuit and the final selector test circuit are broken. In the VW1 preselector, the Pvl relay is released. The selector rotates step by step until it has reached the normal position by means of its e wiper, the contact segment and the 3pv1 contact.



   By switching off the test lead from the first group selector, the Bwl relay in the final selector is released. Relay Bwl first opens the test circuit to the called party preselector at contact 78bwl. Furthermore, it disconnects the counting potential of the conductor b at the same time as, by opening the contacts 75bwl and 76bwl, it disconnects the two conversation lines; finally it completes a circuit (not shown) for the final selector rotation electro which is thus returned to the normal or rest position.

   When the called party preselector test circuit is open, the Pwl test relay in the final selector also releases as does the Pvl test relay in the called party preselector.



   In order to be complete, it will now be mentioned that the final selector LW1 is also designed for the interurban service. Has the establishment of long distance calls which, to. in the normal way, are produced by a trunk group selector which is multiplied to the first group selector GW1, it is possible, in case the desired subscriber is engaged in a local call, to establish a connection with the line engaged by means of relay BW1. This connection

 <Desc / Clms Page number 12>

 is carried out by the application of a potential to the conductor b, to the trunk table, whereby the following circuit is completed: source of potential applied to the conductor b at the position of trunk operator, contact 71cw1, winding II of the Bwl relay and earth.

   Chat connection is completed to contacts 75bw1 and 76bwl. Permanent energization of relay Bwl, after the connection pulse on busy line is terminated, is prevented because, after closing contact 64bwl, winding I of this relay is arranged in a branch circuit in parallel with the Owl connection relay via a resistor Wi8 and 62cwl and 50pw1 contacts (the Pwl relay is not yet energized) and in which circuit, the winding I of the Bwl relay does not receive sufficient current to keep its frame attracted. In addition, the winding I of the relay Bwl is arranged in counter-winding with respect to the winding II.



   The circuit, for the current at the breakdown potential of the insulating film of the contacts, passes separately through the two conversation wires, i.e. from earth in the final selector, through contact 68bwl, winding 1 of relay Awl, contact 66pwl and the conductor has, in both directions, at the potential of the two supply batteries.



  The breakdown potential current, for conductor b, passes through: earth, battery, winding II of relay Aw1, contacts 69bwl and 70cwl in both directions to the earth pole of the supply batteries of the two subscribers. The capacitors arranged on the conversation wires are shunted by high resistances in the usual manner.



   Figures 4 and 5 show another embodiment of the invention. The first preselector is designated as Vw2 and the first group selector is designated as GW2. The final selector used is the selector

 <Desc / Clms Page number 13>

 final LW1 shown in figure 3. In this form of implementation, as opposed to the. 'previous,' any separate auxiliary conductor, between the first preselector in the first group selector, is deleted. The transmission of the pulses as well as that of the supervisory signal of the calling subscriber takes place, in this case, from the preselector to the group selector, by means of an alternating current, such as a current of ringtone for example.

   The signals are received in the first group selector by an AC relay connected in parallel on the conversation conductors and protected against DC currents by capacitors. The two subscribers are supplied, as in all embodiments of the invention, by supply bridges individually associated with the subscriber lines.



  By virtue of this arrangement, the sections of the connection circuit containing the relay and switch contacts which are exposed to vibrations are withdrawn from intense currents such as supply currents or supervisory currents.



   The operating mode of this arrangement is as follows: When the calling subscriber picks up his receiver, his supply bridge relay Rv2 is energized by the closed subscriber loop. The preselector rotation electro is energized by the 12rv2 contact and acts to find a free line when the Pv2 test relay is energized by the test wiper o of the preselector and the connection relay # Cg2 of the first group selector , which is also placed in the test circuit, is energized by: earth, battery, wiper d of the VW2 selector, the contact segment, the 12rv2 contact, windings II and I of the Pv2 relay, the wiper c of the VW2 preselector , the winding of relay Cg2, the winding of relay Zg2, off-normal contact 25kg2 and earth.

   The Pv2 relay, in the preselector, brings the

 <Desc / Clms Page number 14>

 preselector at rest and switches the conversation conductors through the group selector.



   Relay Cg2, in group selector GW2, establishes, through the conductor of a, at contact 20c2 and at contact 26cg2, a holding circuit for itself which is independent of the off-normal contact. Finally, by closing contact 40cg2 and opening contact 38cg2, the final selector test circuit is prepared.



   When the calling subscriber dials the desired number, his power supply bridge relay Rv2 drops out in synchronism with the pulses, and each time he drops, an alternating current is applied to the conversation wires and the pulse receiving relay Jg2, at the first group selector, is energized by: earth, resistance Wi5, contacts 4rv2, and 9pv2, pre-selector friction b, alternating current relay Jg2, contact 20eg2, contactor c of the preselector, 8pv2 and lrv2 contacts, WQ alternating current source and earth. Relay Jg2 in group selector GW2 is energized correspondingly to these pulses and repeats them to relay Ag2 by: earth, windings I and II of relay Vg2, contacts 28ig2, winding I of relay Ag2, battery and earth.



  In this circuit, the relays Vg2 and A g2 are energized. Relay Vg2 short-circuits its winding in the usual way by its contact 27vg2 and, consequently, acts as a slow relay and is maintained during the whole pulse train. The Ag2 relay repeats the pulses to the ascent electro of the group selector. At the end of this pulse train, the Vg2 relay is released and connects the rotation electro of the group selector. The selector turns on the stage which has been selected and, as soon as it has found a free line, the test relay Pg2 is energized by: contact 40cg2, windings I and II of relay Pg2, wiper c of the selector

 <Desc / Clms Page number 15>

 of groups, winding I of the Owl relay, the off-normal contact 63kwl, the battery and the earth.

   In the test circuit, the connection relay Cw1 of the final selector is also energized.



   Subsequent switchings are carried out in the manner already described for the previous embodiment.



   The off-hook and on-hook supervision signals are monitored through the test lead between the called party's preselector and the final selector.



   When, at the end of a call, the calling party hangs up, its feeder bridge relay Rv2 is released.



  The conversation conductors between the calling subscriber and the first group selector are cut by the opening of contacts 2rv2 and 3rv2. AC current is supplied to the line conductors of the first group selector GW2 through contacts 1rv1 and 4rv2. The alternating current relay Jg2 energizes for a prolonged period of time and short-circuits the connection relay Cg2, through its contacts 24ag2, for a corresponding time. The relay Cg2 is released. After the counting has been carried out as described in the previous example, the first group selector is released and, thereby, the first preselector is also released, in the final selector.



   FIGS. 6 and 7 show a third form of implementation of the invention with the establishment of a connection comprising a first preselector VW2, a first group selector GW3 and a local and final selector LW3 for long distance communications. This realization is similar to the previous one in that any separate auxiliary conductor, to emit the pulses and to operate the supervision of the calling subscriber, between the first pre-selector and the first group selector, is eliminated,

 <Desc / Clms Page number 16>

 In this arrangement, the pulses and supervision of the called subscriber are also effected by the conversation conductors but not by means of alternating current and relays receiving alternating current;

   uses the charging and discharging currents of capacitors by means of which polarized relays are actuated, in branch on the line and connected in series with these capacitors. In this arrangement, all sections of the line in which the contacts are exposed to vibrations are also subtracted from the supply and supervisory currents.



   The mode of operation of this arrangement is as follows: When the calling party Tn1 picks up its receiver, the supply bridge relay Rv3 is energized by the closed subscriber loop. On contact lrv3, the Dv3 rotation electro of the preselector is actuated by: earth, bet- ter, preselector contactor d, lrv3 and 3pv3 contacts, the Dv3 rotation electro, the Ru switch and the earth.



  The preselector is set in motion and searches for a free line. As soon as this is found, the Pv3 test relay is energized by the wiper c of the preselector. The Pv3 relay turns off the switch and keeps the line safe from any other seizure. Finally, the two conversation threads are switched to the first group selector at contacts 5pv3 and 6pv3.



   In the first group selector GW3, the connection relay Cg3 is also energized at the same time as the relay Vg3 by the test circuit. Relay Vg3 connects the transmit signal to the line of the calling subscriber in a manner not shown. Relay Cg3 prepares the test circuit by closing its contact 18cg3. Relay Cg3 is maintained, via contact l5cg3, after the switch has made its first step of ascent.

   The polarized relay Jg3 is connected to the line wires by the contact 11cg3 and

 <Desc / Clms Page number 17>

 therefore, capacitor Co3 is charged by the following circuit: earth, battery, shock coil Drv, subscriber loop contact 6pv3, wiper b of pre-reader VW3, winding I of relay Jg3 , the capacitor Co3, the contact llcg3, the wiper of the VW3 pre-reader, the contacts 5pv3 and 4rv3, the winding of the relay Rv3, and the earth. The polarized relay @ g3 is set so that it does not activate its armature under the effect of this charging pulse.

   It can be mentioned here that, beyond the polarized relay, there is a blocking circuit, in the conversation conductors, which includes two capacitors Co4, Co5 and Coti, Co7, in each conductor respectively, and a Drv2 shock coil which prevents the charge and discharge pulses from expanding.



   When the calling subscriber dials the desired number, the subscriber loop is alternately opened and closed a certain number of times. When the subscriber loop is open, the circuit for the branched relay Rv3 on the calling subscriber line is opened and, thereby, the capacitor Co3 is discharged with the discharge current flowing through the windings of the relay Jg3 in the direction of excitation of the relay. A recharging of the capacitor which could result from the release of the relay Jg3 is prevented by the opening of the conductor a, at contact 4rv3. When the subscriber loop is closed again, the Rv3 relay is energized. Contact 4rv3 closes conductor a and the capacitor is charged again. These operations are repeated alternately throughout the operation of the dial.

   When relay Jg3 activates its armature, the following circuit is closed: earth, winding II of relay Vg3, contact 19ig3, winding of relay Ag3, battery and earth. The relays Vg3 and Ag3 are energized

 <Desc / Clms Page number 18>

 in this circuit, the relay Vg3 is maintained during the pulses because it is slow to drop. Relay Ag3 repeats the pulses to the ascent electro of the group selector. After this train of pulses, the switching circuit is transferred to the rotation electro of the group selector, via relay Vg3. The said electro of rotation acts to cause the switch to search freely for a free line.

   As soon as this line is found, the relays Pg3 and Cg3 are energized by the test circuit as follows: earth, contact 18cg3, windings II and I of the test relay Pg3, wiper c of the first group selector, winding I of the relay Cw3 in the final selector, 33cw3 contact, 30kw3 off-normal contact, battery and earth. The test relay, in the group selector, shuts down the switch in the known manner, keeps the line busy against any new seizure, and switches to the conversation lines.



   The connection relay Cw3 in the final selector LW3 opens its contact 33cw3 and closes its contact 34cw3, so that the high resistance winding II of the relay Cw3 is connected in the connection circuit. The relay stays in this circuit independently of the off-normal contact of the final selector.



   When the calling subscriber transmits the pulses to steer the final selector, his Rv3 supply bridge relay energizes and de-energizes in synchronism with the operation of the dial switch. 'Consequently, the polarized receiving relay Jg3 alternately moves its contact in the working and resting positions. As a result, the Ag3 relay is actuated in synchronism in the first group selector. The relay Ag3 transmits the pulses to the pulse receiver relay Aw3 of the final selector via the following circuit: earth, contacts 20ag3 and

 <Desc / Clms Page number 19>

 21pg3, wiper a of the first group selector, contact 38bw3, winding I of relay Aw3, battery and earth.



  The Aw3 relay repeats the impulses to the ascent electro of the final selector, and the switch is brought to the desired stage. The last pulse train is transmitted in a similar way to the receiver relay Aw3 of the final selector. This repeats the pulses to the rotating electro and the final selector is brought step by step to the desired subscriber line.



  If the requested subscriber is free, the following test circuit is completed during the release period of a slow relay Uw3 which is not shown: earth, contacts 5low3, 52uw3 and 53vw3, windings II and I of relay Pw3, wiper c of the final selector, wiper c of the called subscriber's preselector, in the normal position, windings I and II of the iPv3 relay, wiper d of the preselector in the normal position, battery and earth. The iPv3 relay, in the pre-selector, opens its contact corresponding to the 3pv3 contact and, therefore, prevents this switch from functioning.

   The final selector Pw3 test relay drives the switch to rest, keeps the busy line against any new taps by shorting its high resistance winding II, to 46pv3 contact, and switches the talk lines to the called line through its contacts 54pw3 and 55pw3.



   In the final selector is arranged the winding I of a polarized relay Jw3, in branch on the conversation lines and in series with a capacitor Cp3. After the conversation lines have been connected to the called line, the capacitor Cp3 receives a charge pulse through the supply bridge of the called party, as follows: earth, battery, shock coil Drv, wiper a du final selector, 54pw3 contact, Cp3 capacitor, 55pw3 contact, final selector contact b contact, Rv4 relay winding to earth. Relay Jw3 is set so as not to be energized.

 <Desc / Clms Page number 20>

 ter in response to this impulse.

   Consequently, a circuit is closed after the energization of the relay Pw3 by a coil of relay Vw3 which then serves as a bell connection relay: earth, contacts 35iw3, 58pw3 and 59bw3, relay coil Vw3, switch Lu , battery and earth. The Vw3 relay applies a ringing current to the conversation conductors through its 57vw3 and 60vw3 contacts.



   When the called subscriber answers, the subscriber loop is closed when he picks up his receiver, and the called subscriber's supply bridge relay Rv4 is energized. When the subscriber loop is closed, the potential on the line is changed and a discharge pulse results at the capacitor Cp3. In response to this discharge pulse, the Jw3 relay attracts its armature. Relay Bw3 is then energized in final selector LW3 by: earth, contact 36iw3, winding II of relay Bw3, battery and earth.



  At the same time, slow relay MW3 is energized by: earth, contact 66iw3, the winding of relay MW3, battery and earth. Relay Bw3 is locked in the following circuit: earth, winding I of relay Bw3, contacts 42bw3 and 43pw3, battery and earth. Relay Bw3 breaks the circuit for the bell connection relay, at contact 59bw3. In addition, a counting potential is applied to the conductor of b by: earth, battery, winding I of relay Aw3, contacts 39bw3 and 40pw3, and the conductor of b. Finally, for the current at the breakdown potential, a ground is applied to the conductor of a through: earth, the high resistance Ws, contact 58pw3, winding II of relay Aw3, contact 37bw3 and the conductor of A.



   The two subscribers can then converse together.



  When the called party hangs up its receiver at the end of the call, the circuit for the called subscriber's Rv4 feeder bridge relay is cut. The cut-off pulse

 <Desc / Clms Page number 21>

 acts to reverse the polarity of capacitor Cp3 in the final selector. The load pulse is in such a direction that relay Jw3 returns its contact to rest and closes contact 35iw3.

   A counter-pulse which, due to the neutralization of the magnetic field of the Jw3 relay, could bring the annulus of the relay back to the working position, is prevented because, after the armature of the Jw3 relay has been reset - led at rest, the following circuit, for a second winding of relay Jw3, is completed by contact 60mw3: earth, contacts 35iw3 and 60nlw3 winding II of relay Jw3, off-nromal contact 31kw3, battery and earth. The second coil of the relay is arranged so that it maintains the armature of the polarized relay in the rest position. The holding circuit for winding II of relay Jw3 remains closed until relay MW3 has been released, the counter pulse being switched off at this time.

   The direct connection of the earth to the conductor has, after the called party has hung up its receiver, through contacts 35iw3, 58pw3, winding II of relay Aw3 and contact 37bw3, gives the release signal to the trunk table in the long distance calls.



   When the calling party also hangs up its receiver, its supply bridge relay Rv3 is released, which has the effect of inverting the potential on the line and producing a discharge pulse at the capacitor Co3 of the first selector of group GW3. Relay Jg3 consequently closes contact 19iw3. The Ag3 relay, in the first group selector, is energized for an extended period and short-circuits the connection relay Cg3 for a corresponding period, through its contact 13ag3. The Cg3 relay is released and, by opening its contact 15og3, it initiates the release of the VW3 preselector of the calling subscriber. By short-circuiting winding I of test relay Pg3,

 <Desc / Clms Page number 22>

 at contact 61cg3, this relay de-energizes to open the test circuit at the final selector, at contact 62pg3.

   In the final selector, the occupancy relay Cw3 is thereby released and, by opening its contact 51cw3, releases the test relay Pw3 which, when released, releases the final selector.



   Long distance calls can also be made using the LW3 selector. These calls pass from the trunk table, in the usual manner, through a multiple trunk group selector with the first group selector. The switching operations to bring the final selector to the called subscriber line are the same as for a local call. If the called subscriber is engaged in a local call, the trunk operator can be connected to the engaged line by applying to the city table a potential to conductor b, whereby the relay Bw3 of the final selector is energized in the following circuit: source of potential applied to conductor b at the interurban operator position, contact 41pw3, winding I of relay Bw3 and earth.

   The attendant is connected to the busy subscriber, ¯ by contacts 48bw3 and 49bw3. The operator is then in a position to cut the established local connection, by applying an earth to the conductor a after having established the connection with the subscriber engaged and having thereby energized the Jw3 relay: earth on the conductor a , contact 38bw3, winding I of relay Aw3, battery and earth.



  The Aw3 relay directly connects the earth to the conversation conductors, on the one hand, through contacts 46aw3 and 47aw3 and, on the other hand, connects the earth through the 50aw3 contact and a low resistance relay T3 to the test conductor of the subscriber called. If the called subscriber is the calling subscriber in the local call in progress, the capacitor Co3 is discharged by the earth connected to the conductors a and B. Same

 <Desc / Clms Page number 23>

 time, the Rv4 power bridge relay releases. Relay Jg3 of the first group selector acts and energizes relay Ag3, for a prolonged period, by contact 19ig3. Relay Ag3 short-circuits relay Cg3 which becomes free and initiates the release of the local call in progress.

   The
 EMI23.1
 ¯ ï; ¯ -S5 ;;. $; r: ¯ ¯:.:.:,: ¯ ......;.:: ¯ ....; "" "" $ ..........- 1: .. :: - '; 1. $ ...........: '...- bearing: earth, contacts 23cg3, 24ag3, winding II of relay Jg3, battery and earth.



   If the desired subscriber for the long distance call is the called subscriber in the current local call, the Pw3 test relay of the final selector in the local connection is short-circuited by the application of an earth by the contact 50aw3 in the final selector occupied by the auxiliary operator. This relay is released and produces the disconnection of the local call.



   It should be mentioned here that the release of the local call by the trunk table can of course be introduced in other embodiments of the invention, in a manner similar to that described in the present embodiment. Thus, in the embodiment shown in Figures 2 and 3, the supply bridge relay, for the subscriber engaged in a local call, is de-energized, and the release of the first occupied group selector in the local call is produced by the driver d.



   Figures 8 and 9 show another embodiment of the invention. The first preselector is designated by VW4 and the first group selector by GW4. Only those parts of the auxiliary and local final selector indicated at LW4 which relate to the invention have been shown. The two subscribers are supplied, as in all embodiments, by supply bridges associated with the subscriber lines. The pulse and supervision signals of the calling subscriber are transmitted on the two conductors

 <Desc / Clms Page number 24>

 the line by direct current, while the called subscriber's supervision signal is transmitted through one of the two conversation conductors.

   All the sections of the line which have contacts exposed to vibrations are protected against disturbing currents by the presence of special capacitors Cvl, Cv2, Cv3 and Cv4, between the subscriber supply bridges and the switch multiplication.



   The operating mode of this arrangement is as follows: When the calling subscriber picks up his receiver, his supply bridge relay Rv4 is energized. The preselector rotation electro is energized by the lrv4 contact and the preselector is put into action to search for a free line. When this line has been found, the Pv4 test relay of the preselector and the Cg4 connection relay of the first group selector are energized by the test circuit.



  In this circuit, the relay Vg4 is energized in series with the relay Cg4 and transmits the transmission signal to the calling subscriber. In addition, the Ag4 pulse receiving relay is connected to conductor a through contacts 13cg4 and 12vg4.



   When the calling party dials their number, the Rv4 power bridge relay releases in synchronism with the operation of the dial switch.



  Consequently, the following circuit is completed for the pulse receiving relay Ag4 of the first group selector: earth, coil of relay Ag4, contacts 13cg4 and 12vg4, wiper a of the first preselector, contacts 2pv4, 5rv4 and 3pv4, wiper b of the first preselector, windings I and II of relay Vg4, battery and earth. In this circuit, the relays Av4 and Vg4 are energized. Relay Vg4 is maintained throughout the duration of the pulse train.



  The Av4 relay repeats the pulses from the ascension electro to the group selector. After this train of pulses, the

 <Desc / Clms Page number 25>

 switch turns freely and searches for a free line.



  When a free league has been found, the Pg4 test relay energizes in the first group selector as well as the Cw4 connection relay in the final selector. The Cw4 relay prepares the orientation circuit as well as the test circuit.



   Subsequent pulse trains from the calling subscriber are received by relay Ag4 and are sent as earth pulses, through contact 10ag4, to the final selector. The final selector LW4 is brought to a certain level and rotated step by step. If the final selector LW4 finds the line of the desired subscriber, the following test circuit is completed: earth, contacts 29cw4, 21uw4 and 22vw4, the windings of the test relay Pw4, wiper c of the final selector, wiper c of the VW4 preselector in the normal position, the windings of the Pv4 test relay, wiper d of the VW4 preselector in 1 a normal position, battery and earth. Both test relays energize in this circuit. The final selector test relay performs its usual functions.

   The Pv4 test relay in the pre-selector of the called subscriber applies earth to the conductor b leading to the final selector, whereby an Xw4 relay, in the final selector, is energized by: earth, friction a of the Vw4 preselector in the normal position, contacts 2pv4, 5rv4 and 3pv4, wiper b of the vw4 preselector in the normal position, trotter b of the LW4 final selector, the winding of the Xw4 relay, the battery and the earth.



  The Xw4 relay applies the earth directly to the conductor a via the 24xw4 and 25pw4 contacts which indicate, to the trunk table, the end of the selection operation.



   When the called subscriber answers, his feeder bridge relay energizes. By opening contact 5rv4, earth is disconnected from the conductor from b to the final selector.

 <Desc / Clms Page number 26>

 



  The Xw4 relay is released and, as a result, the earth is again disconnected from the a conductor, at contact 24xw4, which signals to the trunk table that the called party has answered. Earth is applied to the conductor a through the 25pw4 contact and the high resistance Ws in order to destroy any insulating layer that may have formed on the contacts.



   When the called subscriber hangs up at the end of the conversation, his feeder bridge relay Rv4 is released due to the interruption of the loop. Earth is reapplied to conductor b of the final selector via contact 5rv4. The Xw4 relay energizes again and gives the release signal to the trunk table.



   When the calling subscriber also hangs up, his Rv4 feeder bridge relay is released. A loop is consequently established in the first group selector, in the manner already described, by: earth, the winding of the relay Ag4, contacts 13cg4, and llpg4, froi, tor a of the preselector VW4, contacts 2pv4, 5rv4 and 3pv4, wiper b of the first pre-selector, windings I and II of the battery relay and the earth. The relays Ag4 and Vg4, in the first group selector, are energized in this circuit. Releis Ag4 short-circuits releis Cg4 by contact 15ag4 so that relay Cg4 is released and causes the release of all the switches at the strap which has been described previously.



   Fig. 10 shows details of another embodiment of the invention, namely the circuit of a call finder serving as a preselector device.



   The battery supply is again performed by a supply bridge Rs individually associated with the subscriber line. In addition, a relay Ts is associated with each subscriber line. When the calling subscriber picks up his receiver

 <Desc / Clms Page number 27>

 tor, the supply bridge relay Rs is energized. A start-up relay is actuated, in the known manner, by an lrs contact and puts the call finder into action and, moreover, the Rs relay prepares the test circuit by closing the 3rs contact. When the call seeker has found the calling line, its test relay Ps is energized in the following circuit: earth, windings I and II of the relay Ps, wiper c of the call seeker, contacts 2ts and 3rs, winding I of the Ts relay, battery and earth.



  The Ps and Ts relays are energized in this circuit, The Ps relay stops the call finder and switches the line to the first group selector. The Ts relay is locked in the following circuit: earth, contacts 4ts and 5rs, winding II of relay Ts, battery and earth. After the relay Ts has been energized, the test circuit is broken at contact 25s. However, the call finder test relay Ps remains in the following local circuit: earth, 7ps contact, low resistance winding II of the Ps test relay, 6ps contact, Wi resistance, battery and earth. Another call seeker is thereby prevented from performing a test on the calling line, as is an end selector.



   When the calling subscriber who made a local call by call searcher As, is requested by a long distance call, earth is applied to conductor c in the final selector which is activated by the interurban operator on the subscriber line. This connection has been shown as being made by an ignition key Fa in the figure, for simplicity. If the long distance operator wishes to interrupt the local connection, the call searcher test relay Ps is short-circuited by: earth, ignition key Fa, contact 8ts, call searcher contactor c, coil II of the relay test Ps, contact 7ps and the

 <Desc / Clms Page number 28>

 Earth. The relay Ps is released and produces the release of the call seeker, and subsequently, of the subscriber requested by the long distance table.



   CLAIMS
1 - A telephone system provided with arrangements to prevent a reduction in the intelligibility of the conversations transmitted, due to an increase in the resistance of the surfaces of the contacts through which the conversation currents pass, in which the reduction in intelligibility system gibility due to the increase in resistance produced by the vibrations of the contacts is prevented by locating, in those sections of the line which do not have such con- tacts, the intense currents such as those which are used to produce the currents of powering the microphones, and wherein the decrease in intelligibility which results from the gradual increase in resistance to the contact surfaces is avoided by applying to the surfaces a potential of value such that the insulating layer formed on these surfaces is broken.

   



   2 - A telephone system in which the supply relays for the subscriber's microphones are provided individually on the subscriber lines, and are placed between the multiplication of the banks of the first switches in the office and the terminals of the subscriber lines in the office.


    

Claims (1)

3 - Un système téléphonique d'après la revendication 1 dans lequel les relais d'alimentation de batterie sont individuels à chaque ligne d'abonné. 3 - A telephone system according to claim 1 wherein the battery supply relays are individual to each subscriber line. 4 - Un système téléphonique d'après la revendication 1 ou la revendication 3, dans lequel les impulsions d'orien- tation et le signal de supervision de la partie appelante <Desc/Clms Page number 29> sont transmis au premier sélecteur de groupes par un con- ducteur additionnel. 4. A telephone system according to claim 1 or claim 3, wherein the guidance pulses and the supervisory signal of the calling party <Desc / Clms Page number 29> are transmitted to the first group selector by an additional driver. 5 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 3 dans lequel le signal de supervision de la partie appelée est transmis par les conducteurs de test qui s'éten- dent entre le sélecteur et le présélecteur, sous lecontrôle d'un groupe de relais . 5 - A telephone system according to claim 3 in which the supervisory signal of the called party is transmitted by the test leads which extend between the selector and the preselector, under the control of a group of relay . 6 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 5 dans lequel un relais auxiliaire connecté en parallè- le avec le relais de connexion du sélecteur final est excité par le fonctionnement du relais de test, et se maintient indépendamment du relaisde test. 6 - A telephone system according to claim 5 in which an auxiliary relay connected in parallel with the connection relay of the final selector is energized by the operation of the test relay, and is maintained independently of the test relay. 7 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 6 dans lequel le relais auxiliaire, après s'être excité, agit pour effectuer la commutation vers les oon- ducteurs de conversation et pour garder la ligne appelée. 7 - A telephone system according to claim 6 in which the auxiliary relay, after being energized, acts to effect the switching to the conversation conduc- tors and to keep the called line. 8 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 6 dans lequel le relais de test du sélecteur final est excité quand la ligne appelée est libre, et désexcité quand l'abonné appelé répond. 8 - A telephone system according to claim 6 in which the final selector test relay is energized when the called line is free, and deenergized when the called subscriber answers. 9 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 8 dans lequel le circuit de test entre le sélecteur final et le présélecteur de la partie appelante est ouvert par un contact du relais de pont d'alimentation de l'abonné appelé, lorsque ce dernier répond. 9 - A telephone system according to claim 8 in which the test circuit between the final selector and the preselector of the calling party is opened by a contact of the supply bridge relay of the called subscriber, when this last responds. 10 - Un système téléphonique d'aprèsla revendi- cation 9 dans lequel le relais de test associé avec le présélécteur de l'abonné appelant est maintenu excité dans un circuit local après que le circuit de test est ouvert. 10. A telephone system according to claim 9 in which the test relay associated with the pre-selector of the calling subscriber is kept energized in a local circuit after the test circuit is opened. 11 - Un système téléphonique d'après la revendi- oation 1 dans lequel, à la fin d'un appel et à la libéra- tion du relais de pont d'alimentation associé avec le poste <Desc/Clms Page number 30> appelé, le circuit établi par le conducteur de test vers le sélecteur final, est de nouveau fermé et le relais de test du sélecteur final est réexcité pour la transmission en re- tour du signal de supervision. 11 - A telephone system according to claim 1 in which, at the end of a call and the release of the supply bridge relay associated with the station <Desc / Clms Page number 30> called up, the circuit established by the test lead to the final selector is closed again and the final selector test relay is re-energized for the feedback transmission of the supervision signal. 12 - Un système téléphonique d'aprèsla revendica- tion 6 dans lequel le relais auxiliaire sert de relais de connexion de sonnerie dans le cas d'appels interurbains. 12 - A telephone system according to claim 6 in which the auxiliary relay serves as a ringing connection relay in the case of long distance calls. 13 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 12 dans lequel le relais auxiliaire possède deux en- roulements dont l'un est connecté à l'un des conducteurs de conversation lorsque le sélecteur final a été pris et est excité par un potentiel appliqué au conducteur de conversa- tion lorsqu'une opératrice interurbaine désire obtenir l'accès de la ligne prise, tandis que le second enroulement, qui est connecté en parallèle avec le relais de connexion à l'appli- cation du potentiel, reçoit du fait du shunt par le relais d'occupation, un courant insuffisant pour maintenir le relais actionné lorsque le potentiel est retiré. 13 - A telephone system according to claim 12 in which the auxiliary relay has two windings, one of which is connected to one of the conversation conductors when the final selector has been taken and is energized by a potential applied to the conversation conductor when an interurban operator wishes to obtain access to the seized line, while the second winding, which is connected in parallel with the connection relay to the potential application, receives as a result from the shunt by the occupancy relay, insufficient current to keep the relay actuated when the potential is removed. 14 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 1 ou la revendication 3 dans lequel les courants au potentiel de claquage passent séparément par les conducteurs de conversation. 14. A telephone system according to claim 1 or claim 3 in which the currents at breakdown potential pass separately through the conversation conductors. 15 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 6 ou la revendication 7 , dans lequel des potentiels différents sont connectés aux conducteurs de conversation, dans le sélecteur final par le relais auxiliaire, après que la ligne de l'abonné demandé a été trouvée libre, ce qui établit des circuits pour le courant du potentiel de claquage aux pôles correspondant des sources de courant aux deux abonnés. 15. A telephone system according to claim 6 or claim 7, in which different potentials are connected to the conversation leads, in the final selector by the auxiliary relay, after the called subscriber's line has been terminated. found free, which establishes circuits for the current of the corresponding pole breakdown potential of the current sources at the two subscribers. 16 - Un système téléphonique d'après le revendica- tion 1 ou la revendication 3 dans lequel les impulsions-, <Desc/Clms Page number 31> numériques transmises par le présélecteur de la partie ap- pelante au sélecteur de groupes, sous forme d'impulsions de courant alternatif, sont remues par un relais à courant al- ternatif en dérivation sur les conducteurs de conversation et comportant des condensateurs connectés en série avec eux. 16. A telephone system according to claim 1 or claim 3 wherein the pulses-, <Desc / Clms Page number 31> digital signals transmitted by the preselector of the calling party to the group selector, in the form of alternating current pulses, are stirred by an alternating current relay in shunt on the conversation conductors and comprising capacitors connected in series with them. 17 - Un système téléphonique d'après la revendica- )ion 16, dans lequel lorsque l'abonné appelant raccroche la libération du relais de pont d'alimentation associé produit la transmission au sélecteur de grouper d'une longue impul- sion de courant alternatif, par les conducteurs de conversa- tion, grâce à quoi la libération de la connexion est amorcée. 17 - A telephone system according to claim 16, wherein when the calling subscriber hangs up the release of the associated feed bridge relay produces transmission to the group selector of a long pulse of alternating current , by the conversation leads, whereby the release of the connection is initiated. 18 - Un système téléphonique d'aprèsla revendica- tion 1 ou la revendication 3 dans lequel des relais ré- cepteurs polarisés connectés à travers les conducteurs de conversation en série avec des condensateurs sont associés avec les commutateurs et sont contrôlés par des impulsions de charge ou de décharge pendant la sélection numérique et la transmission du signal de supervision par les abonnés. 18. A telephone system according to claim 1 or claim 3 in which polarized receiver relays connected through the conversation conductors in series with capacitors are associated with the switches and are controlled by load pulses or discharge during digital selection and transmission of the supervisory signal by subscribers. 19 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 18 dans lequel le condensateur, dans le premier sé- lecteur de groupes, est chargé par la batterie d'alimentation du poste appelant après que la connexion a été prolongée jusqu'au premier sélecteur de grouper mais la polarité de l'impulsion de charge n'est pas telle qu'elle puisse actionner le relais récepteur polarisé. 19 - A telephone system according to claim 18 in which the capacitor, in the first group selector, is charged by the supply battery of the calling station after the connection has been extended to the first selector. grouping but the polarity of the load pulse is not such that it can actuate the polarized receiver relay. 20 - Un système téléphonique tel que revendiqué dans la revendication 19 , dans lequel des impulsions de décharge sont produites par des interruptions de la boucle du poste d'abonné, tandisque des impulsions de charge sont produites par la fermeture de cette boucle, ces diverses impulsions amenant alternativement le relais polarisé du sélecteur de groupe à l'excitation et au repos. <Desc/Clms Page number 32> 20. A telephone system as claimed in claim 19, in which discharge pulses are produced by interruptions of the subscriber station loop, while load pulses are produced by the closing of this loop, these various pulses alternately bringing the polarized relay of the group selector to energization and to rest. <Desc / Clms Page number 32> 21 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 10 dans lequel le relais de pont d'alimentation du poste appelant est désexcité par les interruptions de la boucle et interrompt ainsi en synchronisme un des conducteurs de conversation qui s'étend entre la batterie d'alimentation et le relais récepteur. 21 - A telephone system according to claim 10 in which the supply bridge relay of the calling station is de-energized by interrupts in the loop and thus synchronously interrupts one of the conversation conductors which extends between the battery. power supply and the receiver relay. 22 - Un système téléphonique d'après la revendication 20 dans lequel la transmission du signal de supervision par l'abonné appelant produit le fonctionnement du relais récep- teur polarisé pendant une période prolongée du fait de l'im- pulsion de décharge des condensateurs résultant de l'inter- ruption de la boucle, ce qui produit la libération du commu- tateur. 22. A telephone system according to claim 20 wherein the transmission of the supervisory signal by the calling subscriber produces the operation of the receiving relay polarized for an extended period due to the discharge pulse of the resulting capacitors. from the interruption of the loop, which releases the switch. 23 - Un système téléphonique d'après la revendication 22 dans lequel le relais récepteur polarisé est ramené au repos dans un circuit local par un second enroulement après la libération du premier sélecteur de groupe. 23. A telephone system according to claim 22 wherein the polarized receiver relay is returned to idle in a local circuit by a second winding after release of the first group selector. 24 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 18 dans lequel un relais polarisé de supervision est associé avec lesélecteur final et monté en dérivation sur les conducteurs de conversation et en série avec le conâen- sateur. 24 - A telephone system according to claim 18 in which a polarized supervisory relay is associated with the final selector and mounted in branch on the conversation conductors and in series with the capacitor. 25 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 24 dans lequel le condensateur est chargé par la source d'alimentation du poste appelé, lorsque la boucle d'abonné est fermée, et déchargé, lorsque la boucle est ou- verte. 25 - A telephone system according to claim 24 in which the capacitor is charged by the power source of the called station when the subscriber loop is closed, and discharged when the loop is open. 26 - Un système téléphonique d'aprèsla revendica- tion 25 dans lequel le relaisde supervision monté en série avec le condensateur est excité par les impulsions de charge et désexcité par les impulsions de décharge. 26 - A telephone system according to claim 25 in which the supervisory relay mounted in series with the capacitor is energized by the charge pulses and de-energized by the discharge pulses. 27 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 24 dans lequel le relais est polarisé de façon <Desc/Clms Page number 33> qu'il ne soit pas actionné par l'impulsion de charge produite lorsque le comrautateur final commute sur le pont d'alimenta- tion de l'abonné appelé. 27 - A telephone system according to claim 24 in which the relay is polarized so <Desc / Clms Page number 33> that it is not actuated by the load pulse produced when the final switch switches to the supply bridge of the called subscriber. 28 - Un système téléphonique diaprés la revendica- tion 27 dans lequel, lorsque la partie appelée répond, le condensateur se décharge du fait de la fermeture de la boucle d'abonné, grâce à quoi le relais polarisé est actionné pour connecter un relais auxiliaire, dans le sélecteur final, qui agit pour fermer la connexion de conversation. 28 - A telephone system according to claim 27 in which, when the called party answers, the capacitor is discharged due to the closing of the subscriber loop, whereby the polarized relay is actuated to connect an auxiliary relay, in the final selector, which acts to close the chat connection. 29 - Un circuit téléphonique d'après la revendica- tion 28 dans lequel, lorsque le signal de libération est donné par le poste appelé, le condensateur est chargé du fait de l'interruption de la boucle au poste de l'abonné, grâce à quoi le relais polarisé est ramené au repos et un signal de supervision est renvoyé par un de ses propres contacts. 29 - A telephone circuit according to claim 28 in which, when the release signal is given by the called station, the capacitor is charged due to the interruption of the loop at the subscriber's station, thanks to whereby the polarized relay is brought to rest and a supervision signal is returned by one of its own contacts. 30 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 29 dans lequel le relais polarisé comporte deux en- roulements dont lesecond ramène le relais polarisé au repos, par un circuit local, lorsque la connexion est libérée par l'abonné appelant avant que le signal de supervision ait été donné par l'abonné appelé. 30 - A telephone system according to claim 29 in which the polarized relay comprises two windings the second of which returns the polarized relay to rest, by a local circuit, when the connection is released by the calling subscriber before the supervision signal has been given by the called subscriber. 31 - Un système téléphonique d'après la revendi- cation 18 dans lequel, à l'application d'un potentiel de déconnexion à la position d'opératrice interurbaine, pour couper un appel local en cours, une impulsion de décharge est transmise du condensateur, dans le sélecteur de groupes occupé par l'abonné demandé, grâce à quoi le relais récepteur est actionné pour une période prolongée et produit la libé- ration de la connexion locale. 31 - A telephone system according to claim 18 in which, on the application of a disconnect potential to the long distance operator position, to disconnect a local call in progress, a discharge pulse is transmitted from the capacitor , in the group selector occupied by the called subscriber, whereby the receiving relay is actuated for an extended period and releases the local connection. 32 - Un système téléphonique d'après la revendioa- tion 2 ou la. reverdication 3 dans lequel le pont dali- <Desc/Clms Page number 34> mentation associé individuellement avec la ligne d'abonné et connecté directement à celle-ci est séparé, par des condensa- teurs, des multiplages du commutateur. 32 - A telephone system according to claim 2 or the. re-greening 3 in which the dali- <Desc / Clms Page number 34> The indication individually associated with the subscriber line and connected directly to it is separated, by capacitors, from the multiplies of the switch. 33 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 32 dans lequel , lorsque l'abonné appelant transmet des impulsions et le signal de supervision, une boucle est établie par les conducteurs de conversation entre le présélecteur et le premier sélecteur de groupes. 33 - A telephone system according to claim 32 in which when the calling subscriber transmits pulses and the supervisory signal, a loop is established by the talk leads between the preselector and the first group selector. 34 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 33 dans lequel la boucle qui s'étend entre le présélec- teur et le premier sélecteur de groupes est fermée lorsque le relais du pont d'alimentation de l'abonné appelant fonctionne. 34 - A telephone system according to claim 33 in which the loop which extends between the preselector and the first group selector is closed when the calling subscriber supply bridge relay is operating. 35 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 34 dans lequel, lorsque le sélecteur final effectue le test de la ligne d'abonné désiré, un circuit en courant continu est complété à partir du présélecteur du poste appelé, par l'un des fils de conversation, pour un relais de super- vision dans le sélecteur final. 35 - A telephone system according to claim 34 in which when the final selector performs the test of the desired subscriber line a direct current circuit is completed from the preselector of the called station by one. conversation wires, for a supervisory relay in the final selector. 36 - Un système téléphonique d'après la revendica- EMI34.1 i0l1 ;:'5 1fl:.$ lequel 1.? .w..;t <. :,:: ,:o;;>ùa ,-"'\1:t:..nu dépend du relais de pont d'alimentation de sorte que, lorsque le poste appelé répond, lecircuit est ouvert et fermé de nouveau lorsque le poste appelé donne le signal de libération. 36 - A telephone system according to the claim EMI34.1 i0l1;: '5 1fl:. $ which 1.? .w ..; t <. :, ::,: o ;;> ùa, - "'\ 1: t: .. nu depends on the supply bridge relay so that, when the called station answers, the circuit is opened and closed again when the called station gives the release signal. 37 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 35 dans lequel le circuit en courant continu est com- plété à travers la posi tion normale du frotteur du présélec- teur qui commute par l'un des fils de conversation, une partie de ce fil et de l'autre fil de conversation, et par le frot- teur du présélecteur, qui commute par l'autre fil de conver- sation, à travers la position normale duquel est connecté le fil de conversation qui aboutit au sélecteur final. <Desc/Clms Page number 35> 37 - A telephone system according to claim 35 in which the direct current circuit is completed through the normal position of the preselector wiper which switches through one of the conversation wires a part of this wire and the other conversation wire, and by the preselector rubbish, which switches by the other conversation wire, through the normal position of which is connected the conversation wire which ends at the final selector. <Desc / Clms Page number 35> 38 - Un système téléphonique d'après la revendi- cation 1 ou la revendication 3 et employant des commu- tateurs-chercheurs dans lequels le fonctionnement du relais de pont d'alimentation associé avec la ligne d'abonné met en marche le commutateur-chercheur lorsqu'un appel est com- mencé, et prépare le circuit de test. 38. A telephone system according to claim 1 or claim 3 and employing seeker switches in which operation of the feeder bridge relay associated with the subscriber line activates the seeker switch. when a call is started, and prepares the test circuit. 39 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 38 dans lequel un relais associé avec la ligne d'abonné est excité par lecircuit de test du commutateur-chercheur pour ouvrir lecircuit de test et complète un circuit par le conducteur de test qui provient du sélecteur final. 39 - A telephone system according to claim 38 in which a relay associated with the subscriber line is energized by the seeker switch test circuit to open the test circuit and completes a circuit by the test lead which originates from of the final selector. 40 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 39 dans lequel le relais associé avec la ligne d'abonné se maintient localement par un second enroulement après l'in- terruption du circuit de test. 40 - A telephone system according to claim 39 in which the relay associated with the subscriber line is maintained locally by a second winding after the interruption of the test circuit. 41 - Un système téléphonique d'après la revendica- tion 39 dans lequel le relais de test du commutateur- chercheur se maintient, après que le circuit de test a été interrompu, par un enroulement à basse résistance connecté à la ligne de test dans un circuit local, de manière telle que le relais de test puisse être contrôlé par le conduc- teur de test provenant du sélecteur final. 41 - A telephone system according to claim 39 in which the seeker switch test relay is held, after the test circuit has been interrupted, by a low resistance winding connected to the test line in a local circuit, so that the test relay can be controlled by the test lead from the final selector. 42 - Unsystème téléphonique d'après la revendica- tion 41 dans lequel le relais de test du chercheur d'appel est libéré sous le contrôle d'un opérateur auxiliaire par un potentiel connecté au fil de test dans le sélecteur final et produit la libération de la connexion si la partie appe- lée est engagée dans un appel local. 42 - A telephone system according to claim 41 in which the call finder test relay is released under the control of an auxiliary operator by a potential connected to the test lead in the final selector and produces the release of connection if the called party is engaged in a local call. 43 - Un système téléphonique en principe tel que décrit et représenté aux dessins annexés. <Desc/Clms Page number 36> 43 - A telephone system in principle as described and shown in the accompanying drawings. <Desc / Clms Page number 36> RESUME Un système téléphonique pourvu d'agencements pour empêcher une réduction de l'intelligibilité des conver- sations transmises, due à une augmentation de la résistance des surfaces des contacts par lesquels passent les courants de conversation, dans lequel système la réduction d'intelli- gibilité due à l'augmentation de résistance produite par les vibrations des'contacts est empêchée en localisant, dans celles des sections de la ligne qui ne comportent pas de tels con- tacts, les courants intenses tels que ceux qui sont employés pour produire les courants d'alimentation des microphones, SUMMARY A telephone system provided with arrangements to prevent a reduction in the intelligibility of the conversations transmitted, due to an increase in the resistance of the contact surfaces through which the conversation currents pass, in which the reduction of intelligence gibility due to the increase in resistance produced by the vibrations of the contacts is prevented by locating, in those sections of the line which do not have such contacts, the intense currents such as those used to produce the currents. microphone power supply, et dans lequel l'amoindrissement d'intelligibilité qui résulte de l'augmentation progressive de la résistance aux surfaces de contact est évitée en appliquant aux surfaces un potentiel de valeur telle que la couche isolante formée sur ces surfaces soit rompue. and wherein the decrease in intelligibility which results from the gradual increase in resistance to the contact surfaces is avoided by applying to the surfaces a potential of value such that the insulating layer formed on these surfaces is broken.
BE427716D BE427716A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE427716A true BE427716A (en)

Family

ID=88233

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE427716D BE427716A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE427716A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2020020586A1 (en) * 2018-07-24 2020-01-30 Amad Mennekes Holding Gmbh & Co. Kg Monitoring of the contact region in a plug device

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2020020586A1 (en) * 2018-07-24 2020-01-30 Amad Mennekes Holding Gmbh & Co. Kg Monitoring of the contact region in a plug device
US11486941B2 (en) 2018-07-24 2022-11-01 Amad Mennekes Holding Gmbh & Co. Kg Monitoring of the contact region in a plug device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE427716A (en)
BE388990A (en)
CH120389A (en) Telephone installation allowing the charging of connections of different values.
BE354594A (en)
BE413526A (en)
BE409407A (en)
BE351681A (en)
BE428087A (en)
BE372105A (en)
BE410069A (en)
BE353818A (en)
BE371832A (en)
BE352110A (en)
BE384963A (en)
BE483916A (en)
CH95589A (en) Telephone system for intercommunication between an automatic central office and an annex private office.
BE428323A (en)
BE361645A (en)
BE406678A (en)
CH95919A (en) Installation for telephone central office.
BE484075A (en)
BE386134A (en)
BE476206A (en)
CH156615A (en) Telephone installation in several offices.
CH120952A (en) Automatic or semi-automatic telephone system.