BE409407A - - Google Patents

Info

Publication number
BE409407A
BE409407A BE409407DA BE409407A BE 409407 A BE409407 A BE 409407A BE 409407D A BE409407D A BE 409407DA BE 409407 A BE409407 A BE 409407A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
relay
circuit
armature
line
relays
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE409407A publication Critical patent/BE409407A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Interface Circuits In Exchanges (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux systèmes téléphoniques. 



  Convention Internationale: Demande de brevet des   Etats-nis   d' Amérique N  726.501 déposée en date du 19 mai   1934   par   Nor,,,,   man Herbert Saunders dont la demanderesse est l'ayant droit. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention se rapporte à des sys- tèmes de téléphonie ou à des systèmes identiques et concerne plus particulièrement, mais non exclusivement, de petits systèmes de téléphonie automatiques destinés à des installations de villes ou de villages. Un système de téléphonie automatique de ce type est généralement connu sous le nom de bureau automatique communal ou   oureau   auto- matique rural et peut avoir une capacité de cinquante lignes, plus ou moins. Habituellement, les lignes sont des lignes à postes groupés ayant le circuit de leur sonnerie soit ponté soit mis à la terre, l'appel des abonnés se faisant par code de sonnerie. On a prévu également la possibilité d'émettre et de recevoir des appels interurbains. 



   L'objet de la présente invention est de fournir un bureau automatique communal du type à relais, nouveau et perfectionné et qui présente les caractères repris ci dessus. 



   Une des caractéristiques de l'invention se   rapporte   à de nouvelles dispositions des circuits de jonction utili- sés pour l'interconnexion des lignes du système. 



   Une autre caractéristique de l'invention se rapporte à un dispositif perfectionné pour la répétition des impul- sions. 



   Une autre caractéristique de l'invention se rapporte à des circuits prévus pour sélecter et connecter divers codes de sonnerie aux lignes d'abonnés pour appeler un abonné déterminé par l'émission du numéro d'appel et des chiffres de sélection du code. 



   Une autre caractéristique se rapporte au nouveau circuit de démarrage et de transfert pour l'attribution des divers circuits de jonction, pour le transfert d'un appel d'une ligne sur une autre dans le cas où les relais 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 du chercheur du premier circuit de jonction ne trouvent pas la ligne appelante, et pour prévenir la prise par un circuit de jonction qui se libère d'un appel alloué à un autre circuit de jonction. 



   Ces caractéristiques et quelques autres seront rendues évidentes par la description suivante, détaillée, de l'invention. 



   Aux plans annexés comprenant les fig. 1 à 6 inclus on a représenté au moyen des symboles habituels un circuit de jonction à relais et différents circuits de lignes et de poste qui permettront de décrire et de comprendre l'in- vention. 



   La fig. 1 représente une ligne à postes groupés, dans le cas actuel la ligne 17 et le circuit de ligne qui lui est associé. Les fils de ligne 14 et 15 et le fil entrant de test 16 de cette ligne, marqués par une acco- lade, se prolongent jusqu'au connecteur du circuit de jonction en fig.   4   où ils se connectent aux fils portant les mêmes numéros. Le reste de la fig. 1 montre le côté chercheur du circuit de jonction comprenant des relais chercheurs de groupe FGR et des relais chercheurs unitaires FUR. Chaque groupe de lignes tel que le groupe - 10 a deux relais chercheurs de groupe, tels que le relais 110 qui effectue la connexion des fils de ligne seulement du groupe - 10 au circuit de jonction et le relais 111 qui connecte seulement les fils de test du groupe - 10 au circuit de jonction.

   On a supposé dans le cas présent qu'il y a huit groupes de lignes, comprenant chacun sept lignes. Dans le but de simplifier les plans trois groupes de lignes seulement ont été représentés, ce sont le groupe - 10, le groupe - 20, et le groupe - 80. Chacune des lignes est connectée à un circuit de ligne de la même manière que celle représentée pour la ligne 17. Les relais 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 chercheurs unitaires FUR correspondent en nombre au nombre des lignes dans chaque groupe, dans le cas présent, puis- qu'il y a sept lignes dans chaque groupe il y aura sept relais chercheurs unitaires. Trois d'entre eux seulement ont été représentés dans le but de simplifier les plans. 



   Les fig. 2 et 3 représentent les relais de con- trôle du circuit de jonction. 



   La fig. 4 représente le côté connecteur du circuit de jonction et deux circuits de ligne. De même que du côté chercheur il y a du côté connecteur deux relais pour cha- que groupe de lignes. Le relais-connecteur de groupe   410   pour le groupe - 10   connecte   seulement les fils de lignes des lignes du groupe - 10 au circuit de jonction tandis que le relais 411 connecte seulement les fils de test des lignes du groupe - 10 au circuit de jonction. Puisqu'il y a huit groupes de lignes il y aura donc huit groupes de relais -connecteurs de groupe mais quatre de ces groupes seulement ont été représentés. Les relais-connecteurs unitaires forment un seul groupe de sept relais un relais pour chaque ligne correspondante dans un groupe.

   Dans le cas présent on a seulement représenté quatre relais-connec- teurs unitaires dans le but de simplifier le dessin. Cha- que relais connecteur unitaire impair prépare le circuit du relais-connecteur unitaire pair suivant et chaque relais connecteur unitaire pair prépare le circuit du relais-con- necteur unitaire impair suivant comme il est montré sché- matiquement en lignes pointillées. D'une manière identique chaque relais-connecteur de groupe de test, impair, tel que le relais 411, prépare le circuit du relais-connecteur de groupe de test pair suivant, tel que le relais 421. De même chaque relais-connecteur de groupe de test pair, tel que le relais 421,,prépare le circuit du relais-connecteur de groupe de test impair suivant, tel que le relais 431 non 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 représenté.

   Dans le coin supérieur droit est représenté le circuit de ligne de la ligne à postes groupés 71. Cer- taines des sonneries des postes de cette ligne sont connec- tées au fil négatif tandis que les autres s'ont connectées au fil positif pour donner ce qu'on nomme: l'appel divisé. 



  Dans le coin inférieur droit de la fig. 4 on a représenté le circuit de ligne d'une ligne groupant vingt postes mis à la terre. 



   La fig. 5 dans sa partie supérieure montre sché- matiquement la chaîne des circuits entre les divers circuits de jonction du système, les relais 500 à 570 inclus sont les relais distributeurs et les relais d'alarme. Les dispositif marqué TS est un dispositif à temps qui démarre sous la commande du relais de démarrage 510 et ferme les ressorts 502 et 503 à des intervalles de temps prédéterminés. Les relais 580 et 590 et l'interrupteur 593 constituent un dis- positif à temps qui relâche le circuit de jonction qui se- rait bloqué par une boucle permanente. 



   La fig. 6 représente les relais du code de sélection CSR qui sont commandés par le relais répéteur d'impulsions du circuit de jonction et qui connectent un des fils du code de sonnerie aboutissant à un dispositif donnant la cadence d'appel, non représenté. La machine d'appel, non représentée, est mise en marche par l'action d'un relais commutateur dans un circuit de jonction quelconque, elle met périodiquement à la terre les fils du code de sonnerie représentés pour produire les codes indiqués par les chif- fres marqués sur ces conducteurs. 



   Brièvement, le fonctionnement du système est le suivant: Quand un abonné émet un appel, le fil de test de la ligne appelante est marqué par une certaine polarité et le groupe appelant est marqué à tous les relais-cherckeurs 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 marrage est mis à la terre et les relais-chercheurs de groupe dans le premier circuit de jonction libre opèrent en séquence pour trouver le groupe appelant. Quand le grou- pe appelant est trouvé le dernier relais-chercheur de groupe qui a attiré connecte le fil de test de toutes les lignes du groupe appelant aux relais-chercheurs unitaires qui opè- rent en séquence jusqu'à ce que la ligne marquée comme appe- lante soit trouvée. 



   Quand la ligne appelante est trouvée, le relais de transfert du circuit de jonction attire pour préparer un autre circuit de jonction libre et la ligne appelante est connectée au circuit de contrôle du circuit de jonction saisi. Le premier chiffre émis par l'abonné appelant fait attirer un relais répéteur d'impulsions qui fait opérer à son tour les relais-connecteurs de groupe. Seul le dernier relais-connecteur de groupe qui a opéré reste attiré pour connecter les fils de test du groupe appelé aux relais-con- necteurs unitaires du circuit de jonction. Le deuxième chiffre fait également attirer le relais répéteur   d'impul-   sions qui à son tour fait attirer les relais-chercheurs uni- taires correspondants.

   Seul le dernier relais-chercheur uni- taire qui a opéré reste attiré pour connecter le fil de test de la ligne appelée au circuit de contrôle du circuit de jonction. Le troisième chiffre émis fait opérer à nouveau le relais répéteur d'impulsions pour sélecter le code de sonnerie. Si la ligne appelée est libre, le dispositif de cadence, qui n'est pas représenté, met le fil sélecté du code de sonnerie à la terre par intermittence pour faire marcher la sonnerie de la ligne appelée suivant le code sélecté. 



   Dans le cas d'appels interurbains la ligne appelante est trouvée d'un manière identique à celle qui vient d'être décrite et par   1'émission   des deux chiffres désignant un 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 appel interurbain les relais-connecteurs de groupe et les relais-connecteurs unitaires attirent comme précédemment pour opérer la connexion avec la ligne de jonction. Dans ce cas on n'envoie pas de chiffre de sélection de code puisque cela n'est pas nécessaire. 



   On supposera maintenant que l'abonné du poste S en fig. 1 désire appeler l'abonné du poste S4 montré en fig. 4. Quand l'abonné du poste S décroche son récepteur le circuit d'attraction du relais de ligne 1 se ferme comme suit : positif au contact au repos de l'armature 10, enrou- lement inférieur du relais de ligne 1, fil de ligne 15, boucle du poste de l'appelant, fil de ligne 14, armature 8, enroulement supérieur du relais 1, négatif ; à l'armature 5 le relais 1 connecte la polarité d'appel au fil de test par l'intermédiaire de l'armature 11 et.de l'enroulement du    relais de coupure 2 ;

   l'armature.6 et au contact au repos   il déconnecte le relais de coupure 2 du fil de test entrant 16 et au contact au travail il met à la terre le fil de test 16 pour marquer la ligne appelante à l'occupation pour tous les abonnés qui voudraient appeler cette ligne. A l'arma- ture7 le relais 1 met à la terre le fil de démarrage 61 commun aux lignes du groupe - 10 pour fermer le circuit d'attraction du relais de démarrage commun 510, comme suit : positif à l'armature 7, armature 12 et contact au repos, fil commun de démarrage 61, résistance 61', enroulement du re- lais de démarrage 510, négatif.

   A l'armature 511 le relais 510 ferme le circuit d'attraction du relais   207, à   l'arma- ture 512 il prépare le circuit de blocage des relais 540, 550 et 560; à l'armature 513 il ferme le circuit d'attrac- tion du relais 520, à l'armature 514 il prépare le circuit shuntant le relais 520 et provoquant l'attraction du relais 530 et à une autre armature (non représentée) il ferme le circuit de démarrage du dispositif à temps TS. Le circuit 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 d'attraction du relais 520 est le suivant: positif, en- roulement du relais 520, armatures 513, 533 et   544,   résis- tance   546,   négatif. Le relais 520 en attirant, prépare, à l'armature 521 le circuit d'attraction du relais 530 et à l'armature 523 connecte   l'enroulement   du relais 560 au dispositif à temps TS.

   Le relais 530 n'attire pas en ce moment car ce relais est shunté par le circuit suivant: négatif à travers la résistance 546, armatures   544,   533, 513 et 521, enroulement du relais 530, négatif. 



   Le relais de ligne   207   attire suivant le circuit: positif à l'armature 501, armature 511, résistance 515, ar- mature 531 et contact au repos, fil 281, armature 215 et contact au repos, fil 150, armature 246 et contact au repos, enroulement supérieur gauche de la bobine translatrice RC, ressorts normalement fermés commandés par l'armature 233, enroulement du relais de ligne 207, négatif. A l'armature 230 le relais 207 ferme le circuit d'attraction du relais répéteur d'impulsions 303 et à l'armature 231 prépare le circuit d'attraction du relais 301. Le circuit d'attraction du relais répéteur d'impulsions 303 est le suivant: positif à l'armature 249 et contact au repos, fil 262, armature 520 et contact au repos, fil 261, armature 230, fil 260, enrou- lement du relais répéteur d'impulsions 303, négatif.

   A l'armature 324 et au contact au travail le relais 303 ferme son circuit de blocage par l'intermédiaire de la résistance   329 et du fil 261 ; àl'armature 325 il ferme le circuit   d'attraction du relais 301 et met à la terre le fil 264; à l'armature 326 il ouvre en un point le circuit des relais 506, 307 et 309 et à l'armature 327 il shunte   1'armature   238.

   A l'armature 516 le relais 301 prépare un circuit d'attraction de forte résistance pour le relais 207, à l'armature   317   il prépare le circuit d'attraction du relais/ commutation 217 et à l'armature 318 il met à la terre le 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 fil 271 pour fermer le circuit d'attraction du relais lent à la libération 302, comme suit : positif à l'arma- ture 318, fil   271,   armatures 239 et 226 en multiple sur le fil   272,   enroulement du relais 302. 



     A   l'armature 320,au contact au repos,le relais 302 ouvre le circuit d'attraction original du relais 303 qui reste attiré par son circuit de blocage qui prend un positif à l'armature 324. A l'armature 320 et au contact au travail le relais 302 met le fil 263 à la terre et ferme un circuit supplémentaire pour l'alimentation du relais 301 par l'intermédiaire de l'armature 231, du   contaat   au travail et du fil 264.

   A l'armature 321 le relais 302 met le fil 265 à la terre pour préparer le circuit du relais de déconnexion 206, à l'armature 322 il connecte le fil   275   mis à la terre au fil de garde du chercheur 153 et il ferme le circuit d'attraction du premier relais-chercheur de grou- pe 111, et à l'armature 323 il met le fil de garde du con- necteur 278 à la terre de même que le fil de garde   279   par l'intermédiaire de l'armature 241. 



   Le circuit d'attraction du relais-chercheur de grou- pe 111 est le suivant: positif au fil 153, armature 223 et contact au repos, armature 220 et contact au repos, fil 156, résistance 190, armature 187 et contact au repos, armatures et contacts au repos des autres relais-chercheurs de grou- 'pe, non représentés, armature 127, contact au repos de   l'armature     127,   armature 117 et contact au repos, enroule- nient du relais 111, négatif.

   A l'armature   116   le relais 111 ferme son circuit de blocage à travers les contacts au repos des armatures, telles que les armatures 125 et 185, des relais-chercheurs de groupe et le fil 153 mis à    la terre ; àl'armature 118 il prépare le circuit d'attraa-   tion du relais 110; à l'armature 119 il connecte le fil 
 EMI9.1 
 ¯ ¯¯ a ¯ 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 de test 203 par   l'intermédiaire   du fil 159 et de l'arma- ture   224;   à   l'armature     117   et au contact au repos il ouvre son circuit d'attraction original et au contact au travail il ferme le circuit d'attraction du deuxième relais-cher- cheur de groupe 121.

   Les relais tels que les relais 111, 121 et 181 sont quelque peu lents à   l'attmction   du fait des bagues dont ils sont munis et de la résistance 190. 



  Aux armatures supérieures(sauf à l'armature 116) du relais 111 les fils de test du groupe - 10 sont connectés aux ar- matures de test des relais-chercheurs unitaires. 



   Dans le but de décrire le fonctionnement des relais chercheurs de groupe on supposera pendant un instant que la ligne appelante ne se trouve pas dans le premier des grou- pes. Dans ce cas, après un court instant, le relais 121 attire comme suit : positif au fil de garde mis à la terre 153, armatures 223 et 220 et leurs contacts au repos, fil 156, résistance 190, armatures et contacts au repos des relais-chercheurs de groupe, armature 117 et son contact au travail, enroulement du relais 121, négatif. D'une manière identique à celle décrite pour le relais 111 le relais 121 attire et à l'armature 126 se bloque sur le fil mis à la terre 153.

   A l'armature 125 le relais 121 ouvre le circuit de blocage du relais 111 et celui-ci relâche après un court instant ; à l'armature 127 le relais 121 ouvre en un point son circuit original d'attraction et au contact au travail de l'armature 127 il ferme le circuit du relais-chercheur de groupe suivant associé au groupe 30, non représenté. 



  A l'armature 128 le relais 121 prépare le circuit du relais 120, à l'armature 129 il connecte le fil de démarrage 62 du groupe - 20 au relais de test de groupe 203 et à ses arma- tures supérieures il connecte les fils de test du groupe - 20 aux relais-chercheurs unitaires. Le relais 111 en re- lâchant, à ses armatures supérieures, déconnecte les fils 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 de test du groupe - 10, à l'armature 118 il ouvre les circuits du relais 110 et à l'armature 119 il déconnecte le fil de démarrage 61 du relais de groupe 203.

   Les re- lais-chercheurs de groupe 131 à 171 inclus(non représen- tés) et le relais 181 attirent de la manière décrite ci- dessus, chaque relais ouvre le circuit de blocage du re- lais précédent pour le faire relâcher, connecte le fil de démarrage du groupe correspondant au relais de test de groupe 203, prépare le circuit de son relais de connexion de ligne associé, ferme son circuit de blocage et con- necte les fils de test de son groupe aux relais-chercheurs unitaires. 



   Quand le relais-chercheur de groupe correspondant au groupe dans lequel se trouve la ligne appelante a atti- ré le circuit d'attraction du relais de test de groupe   203   se ferme par l'intermédiaire du fil de démarrage. Par exemple, le relais 111 à l'armature 119 ferme le circuit d'attraction du relais de test de groupe 203 dans le cas où la ligne appelante se trouve dans le groupe - 10 de la manière suivante: positif au fil de démarrage mis à la terre 61, armature 119, fil 159, armature   224,   enroulement inférieur du relais de test de groupe 203, négatif.

   A l'ar- mature 218 le relais 203 met en court-circuit son enroule- ment supérieur pour retarder sa libération, à l'armature 219 il ouvre en un point le circuit du relais 202, à l'ar- mature 220 il déconnecte le fil 153 mis à la terre du fil 156 pour ouvrir le circuit du relais-chercheur de groupe suivant avant que celui-ci ait eu le temps d'attirer, il ferme son circuit de blocage et à l'armature 220 et aux contacts au travail il connecte le fil mis à la terre 153 au fil 155 pour provoquer l'attraction du premier relais chercheur unitaire 101 comme suit :

   positif au fil 153 mis 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 et contact au travail, fil 155, armature 142 et contact au repos, armature 145 et contact au repos, armatures identiques des autres relais-chercheurs unitaires(non représentés), armature 148 et contact   au   repos, enroulement du relais 101, négatif. A l'armature   141   le relais 101 ferme son circuit de blocage par l'intermédiaire de l'arma- ture 143 et des armatures des autres relais-chercheurs uni- taires(non représentés), de l'armature 143 et du fil 153 mis à la terre.

   A.l'armature 142 le relais 101 ouvre son circuit original d'attraction et ferme le circuit du relais 102 ; et à ses armatures les plus élevées il connecte les fils de ligne du circuit de jonction 150 et 151 à des con- tacts du relais-chercheur de groupe 110 et à l'armature 160 il connecte le fil de test 152, puisque le relais 111 associé au groupe - 10 est attiré, au fil de test 19 de la ligne 11 pour préparer le circuit du relais de test de ligne 204. 



   Les relais-chercheurs unitaires FUR par l'action des bagues en cuivre dont ils sont munis sont relativement lents à l'attraction et par conséquent le second relais chercheur unitaire seul opère après un temps suffisant pour permettre l'attraction du relais de test de ligne 204 dans le cas où une ligne appelante y est connectée. Dans le cas où la ligne 11   n'est   pas une ligne appelante le relais 102 attire après un certain temps par 1'intermédiaire du fil 155 mis à la terre, de l'armature 142 et de son contact au travail.

   A l'armature 143 le relais   102.ouvre   le circuit de blocage du relais 101 qui relâche après un certain temps ; à   Itarmature   144 il ferme son circuit de blocage par l'in-   terédiaire   du fil 153 mis à la tefre; à l'armature 145 et son contact au travail il prépare le circuit du troisième relais-chercheur unitaire(non représenté) et à ses armatu- res les plus élevées il connecte les fils de ligne 150 et 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 151 aux contacts du relais-chercheur de groupe 110 et à l'armature 124 il connecte le fil de test de la ligne 12 au fil de test 152 puisque le relais 111 associé au groupe - 10 a attiré. 



   Le relais 101 en relâchant à ses armatures les plus élevées déconnecte les fils de test et de ligne; à l'arma- ture 141 il ouvre en un point son propre circuit de blocage; à l'armature 142 et au contact au travail il ouvre le cir- cuit original d'attraction du relais 102 et au contact au re- pos de l'armature 142 il connecte le troisième relais-cher- cheur unitaire(non représenté) au fil 155 mis à la terre par l'intermédiaire de l'armature 145 et de son contact au travail.

   Les relais-chercheurs unitaires 103 à 105 in- clus (non représentés) et le relais 107 attirent de la ma- nière décrite précédemment, chacun d'eux à son armature supérieure connecte le fil de test de la ligne qui lui cor- respond au relais de test de ligne 204, ouvre le circuit de blocage du relais précédent, ferme son propre circuit de blocage et prépare le circuit d'attraction du relais suivant qui se ferme quand le relais précédent relâche. 



   Dans le cas présent puisque la ligne appelante est la ligne 17, quand le relais-chercheur unitaire 107 attire à. l'armature 147 il ferme le circuit d'attraction du relais de test de ligne 204 en série avec le relais de coupure 2 comme suit : positif à l'armature 318, fil 271, enroulement supérieur du relais de test de ligne 204, fil 152, armature 174, armature 114, armature 5, armature 11, enroulement du relais de coupure 2, négatif.

   A l'armature 221 le relais 204 en attirant,ferme le circuit d'attraction du relais 312 et met le fil 259 à la terre, à l'armature 222 il court-cir- cuite son enroulement supérieur pour rendre le relais lent à la libération et pour connecter une terre directe au fil 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 terre du fil 155 pour ouvrir le circuit du relais-chercheur unitaire suivant avant que celui-ci ait attiré à fond ; à l'armature 223 et au contact au travail il ferme son cir- cuit de blocage par son enroulement inférieur et le circuit d'attraction du relais 110, enfin à l'armature   224   il ouvre le circuit du relais de test de groupe 203 qui relâche. 



   Le relais de coupure 2 en attirant, aux armatures 8 et 10 ouvre le circuit du relais de ligne 1, à l'armature 9 il connecte son circuit de blocage au fil de test 152 mis à la terre, à l'armature 10 et au contact au travail il fer- me le circuit d'attraction du relais de blocage 3. Le relais 110 attire suivant le circuit: positif au fil 153 mis à la terre, armature 223 et contact au travail, arma- ture 225, fil 157, armature 118, enroulement du relais 110, négatif.

   A ses armatures supérieures le relais 110 connecte les fils des lignes du groupe - 10 aux contacts des relais chercheurs unitaires et dans le cas des armatures 112 et 113 il connecte la ligne appelante aux fils 150 et 151 par l'intermédiaire des armatures 172 et 173 fermant de ce fait un nouveau circuit d'attraction du relais de ligne   207   et   connectant   la tonalité   d'invitation   à transmettre à la ligne appelante pour faire connaître à l'abonné qu'il peut commen- cer à émettre le numéro de l'abonné appelé. 



   Le relais de blocage 3 en attirant, à l'armature 11 ouvre le circuit original d'attraction du relais de cou- pure 2, à l'armature 12 et au contact au repos il déconnecte la terre du fil de démarrage 61 pour permettre au relais de démarrage 510 de relâcher si aucune autre ligne n'est en appel;

   et à l'armature 12 et au contact au travail il ferme son circuit de blocage par l'intermédiaire du positif de l'armature   7.   Le relais de ligne 1 en relâchant à 1'arma- ture 6 déconnecte la terre directe du fil de test entrant 16 à son contact au travail et à son contact au repos con- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 necte le positif au fil de test entrant 16 pour marquer cette ligne à l'occupation du côté du connecteur dans le circuit de Jonction, par l'intermédiaire de l'armature 
 EMI15.1 
 518, du fil 271, de l'armature 222t du fil 152e des arma- tures 174 et 114. A If armature 7 le relais 1 ouvre le cir- cuit de blocage du relais de ' ":QJ:Qc!1ge 5. 



  Le relais de test de groupe 203 en relâchant quand 
 EMI15.2 
 son circuit est ouvert à l'armature 22, ferme à l'armature 219 le circuit d'attraction du relais 202 à travers son en- roulement supérieur par l'intermédiaire du contact au tra- vail de l'armature 223 et du fil 153 mis à   la .terre.   A l'armature   217   le relais 202 forme le circuit du relais de 
 EMI15.3 
 transfert 201. i Itarmature 21° le relais 201 prépare son circuit de blocage, à l'armature 215 il ouvre le circuit original d'attraction du relais de ligne   207   maintenu at- tiré maintenant à travers la boucle de la ligne appelante; 
 EMI15.4 
 au contact au travail de 1+aPmafuBeF 215 il connecte le fil 281 au fil 282 de telle sorte que le prochain appel puisse saisir le circuit de jonction. libre suivant. 



   Le circuit d'attraction. du relais 312 est le sui- vant: positif à l'armature 249 et son contact au repos, fil 262, armature 221, fil   259,   armature 330 et son contact 
 EMI15.5 
 au repos, enroulement du relais 312, négatif. A l'armature 362 le relais 312 prépare son circuit de blocage, â ltarma- ture 365 il prépare le circuit de ltenronlement Inférieur du relais II, eelui-ci n''attirant pas en ce moment ear son enroulement inférieur est eourt-eircuit.é par l'arma- ture 563, l'armature 330 et son contact au repos et les res- sorts normalement fermés commandés par l'armature 337. Aux armatures 364 à 367 inclus le relais 312 prépare le circuit d'impulsion vers les relais-connecteur de groupe. 



   Le relais 510 relâche dans le cas   où.   aucune autre ligne ntest en appel en ee moment et à l'armature 511 il 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 lais 510 ouvre le shunt du circuit du relais 530 qui attire maintenant en série avec le relais 520 par l'in- termédiaire de l'armature 521.

   Le relais 530 en attirant à l'armature 551   transfère   le   circuit   de démarrage du début de la chaîne vers le milieu de celle-ci, à l'armature 532 il prépare le court-circuit du relais 520 et le circuit d'attraction du relais   550;   à   larmature   533 il   Quvre   en un autre point le shunt de faible résistance du relais 530 et à l'armature 534 il déconnecte le dispositif à temps TS du relais 560 avant que le dispositif à temps ait eu le temps de faire attirer le relais 560. 



   En ce point de l'exposé il peut être utile de con- sidérer comment fonctionment les relais de distribution quand apparait un deuxième appel alors que le relais 530 est attiré. Dans le cas actuel le relais de démarrage 510 at- tire par l'intermédiaire du fil commun de démarrage comme précédemment et à l'armature 511 il complète le circuit de démarrage et met à la terre le fil 281' comme suit: po- sitif à l'armature 501, armature 511, résistance 515, arma- ture 531 et son contact au travail, fil de démarrage 281' aboutissant dans le circuit de jonction au milieu, de la   chaîne.

   A   l'armature 514 le relais 510 connecte   1''armature   mise à la terre 543 par l'intermédiaire de l'armature 532 à l'enroulement des relais 520 et   530,   il en résulte que le relais 520 est court-circuité et   qu'il   relâche tandis que le relais 530 reste attiré suivant ce circuit. Le relais 520 en relâchant à l'armature 522 connecte les ressorts 503   du.   dispositif à temps TS à l'enroulement du relais 560. 



  Quand la ligne appelante est trouvée le relais 510 relâche et supprime la terre du fil de démarrage 281' à   1 t armature     511.     A   l'armature 514 le relais 510 ouvre le circuit du relais 530 qui relâche. A l'armature 531 le relais 530 transfère le circuit de démarrage vers le début de la chaîne 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 et à l'armature   534   il déconnecte le dispositif à temps   TS   de l'enroulement du relais 560. 



   Le circuit de blocage du relais de ligne 207 à travers la boucle de la ligne appelante est le suivant: positif à l'armature 256, contact au repos et armature 247, fil 151,   armatures 175   et 113, fil   positif de   ligne 15, poste de l'appelant, fil négatif de ligne 14., armatures 112 et   172,   fil 150, armature 246 et son contact au repos, enroulement supérieur gauche de la bobine translatrice RC, ressorts normalement fermés commandés par l'armature 233, enroulement du relais de ligne 207, négatif.

   L'invitation à transmettre est également connectée à la ligne appelante en ce moment par le   cirent   suivant: fil d'envoi de l'invi- talion à transmettre DT, fig. 3, contact au repos et arma- ture 328, condensateur   TC;   fil   254.,   contact au repos 246 ensuite vers la ligne appelante comme décrit ci-dessus* 
L'abonné appelant ayant entendu   11-invitation   à transmettre, émet les chiffres de groupe et de ligne suivis du chiffre de sélection de code, on supposera que ces chif- fres sont 7, 1 et 0 respectivement. Le relais de ligne   207   relâche à chaque impulsion, Sous l'action de la pre- mière impulsion le relais 207 à l'armature 230 ouvre le circuit du relais répéteur d'impulsions 303 qui relâche. 



  A l'armature 231 et son contact au repos le relais   207   ferme un circuit de résistance élevée, comme suit: positif au fil 262, armature 320 et son contact au travail, fil 263, armature 231 et son contact au repos, fil 257, armature 316, résistance 319, fil 254, enroulement supérieur gauche de la bobine   translatrice   RO, ressorts normalement fermés comman- dés par l'armature 233, enroulement du relais de ligne 207, négatif. Ce circuit qui n'est pas capable de faire attirer le relais de ligne 207 par suite de la résistance 319 aide 
 EMI17.1 
 le relais 207 à attirer nnanr) e-¯..; ¯¯ -- 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 ligne à mauvais isolement. A l'armature 231 et son con- tact au travail une des connexions multiples à la terre du relais 301 est ouverte. 



   Le relais répéteur d'impulsions 505 en   relâchant,   à l'armature 324 ouvre en un point son circuit de blocage; à l'armature 325 ouvre en un point le circuit du relais 
301 mais celui-ci par suite de son retard à la libération reste attiré pendant l'envoi des impulsions; à l'armature 
326 il ferme le circuit d'attraction des relais 306,307 et 309. Le circuit d'attraction des relais 306 et 307 est le suivant: positif au fil 262 mis à la terre, armature 
320 et son contact au travail, ressorts normalement fermés commandés par l'armature 326, armature 333 et son contact au repos, enroulement supérieur du relais 306 et enroule- ment du relais 307, négatif. Une branche de ce circuit s'étend à travers l'armature 348 et son contact au repos et à travers   1 t enroulement   supérieur du relais 309 pour faire attirer ce dernier.

   A l'armature 336 le relais 306 connecte les fils 254 et 258 ce qui court-circuits l'en- roulement supérieur gauche de la bobine translatrice RC dans le but d'améliorer le circuit dtimpulsion; à l'ar- mature 337 il ferme le circuit de blocage du relais 312 par l'intermédiaire du fil 259 mis à la terre et des arma- tures: 357 et 362; à l'armature 338 il prépare le circuit d'attraction du relais 304 et le circuit passant par les enroulements inférieurs des relais 308 et 309, à l'arma- ture 339 il ferme en un point le circuit du relais   d'occu-   pation 305 et à l'armature 340 11 déconnecte le fil 259, mis à la terre, des fils 269 et 394. 



   Le relais lent à la libération 307 en attirant , à l'armature   342'prépare   le circuit de blocage du relais 
309; à l'armature 343 il ferme le circuit de blocage à travers   l'enroulement   inférieur du relais 306 par   l'inter-   

 <Desc/Clms Page number 19> 

 médiaire de l'armature mise à la terre 376; et à l'ar- mature 345 il ferme en un point le circuit du premier relais-connecteur de groupe 411. Le relais 307 par suite de son retard à la libération reste attiré pendant   l'envoi   des impulsions et ne   relâche     quun   peu après l'envoi de chacun des trains. 



   Le relais 309 en attirant à l'armature 349 prépare en un point le circuit d'attraction du relais 308 et du circuit de blocage du relais 309; à l'armature 350 il pré- pare un nouveau circuit d'attraction pour le relais répé- teur d'impulsion   303.et   le circuit des relais 508 et 309 à travers leurs enroulemen.ts inférieurs; à l'armature 351 il prépare le circuit des enroulements inférieurs des relais 308 et 309; à l'armature 352 il déconnecte la terre à l'ar- mature 376 du fil des impulsions paires 386 et connecte la terre au fil des impulsions impaires 384; à l'armature 353 il ferme le circuit d'attraction du relais-connecteur de groupe 411 comme suit :

   positif au fil de garde 278, arma- ture 442, 452 et 465 des relais-connecteur de groupe CGR et le fil 389, contact au travail et armature 366, contact au repos et armature 360, armatures 345 et 353, armature 361 et contact au repos, armature   367   et contact au travail, fil 391, enroulement du relais   411,   négatif. Le relais 411 à ses armatures les plus élevées connecte les fils de test des lignes du groupe - 10 aux relais-connecteursuni- taires CUR, à l'armature 490 il ferme son circuit de blocage au fil de garde mis à la terre 278 par l'intermédiaire des armatures   465,   452 et 442; et à l'armature 492 il prépare le circuit du relais 410. 



   A la fin de la première impulsion le relais de ligne 207 attire à nouveau dans le circuit de la boucle de l'appelant et ferme le circuit d'attraction du relais 
 EMI19.1 
 rr. ---- ".J 1 --- ' - . 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 circuit des relais 309 et 308 à travers leur enroulement intérieur. A l'armature 231 le relais 207 ouvre son cir- cuit d'excitation et referme le circuit du relais lent à la libération 301 pour maintenir celui-ci attiré. Le cir- cuit d'attraction du relais 303 est le suivant: positif à l'armature 350, contact au repos et armature 347, fil 261, armature 230, fil 260, enroulement du relais 303, négatif. 



  Un embranchement de ce circuit s'étend par l'intermédiaire du fil 260, des armatures 342, 366 et 349 à travers les enroulements inférieurs des relais 308 et 309 et par l'in- termédiaire de ltarmature 351 vers le relais 304. A l'ar- mature 324 le relais 303 ferme à nouveau son circuit de blocage; à l'armature 325 il ferme à nouveau un autre cir- cuit d'attraction pour le relais 301;

   aux ressorts normale- ment fermés commandés par l'armature 326 il ouvre le circuit original   d'attraction   des relais 306, 307 et 509, et à l'ar- mature 326 et son contact au travail il ferme le circuit   d'attraction   du relais 304 par l'intermédiaire du fil mis à la terre 263 de l'armature 338 et donne un autre circuit à travers les enroulements inférieurs des relais 308 et   309 ,    
Le relais 308 attire par son enroulement inférieur, à l'armature 346 il ouvre en un point son circuit   dtattrac-   %ion, à l'armature 347 il ouvre le circuit original d'attrac- tion du relais 303 qui reste attiré par son propre circuit de blocage ;

   à l'armature 348 et son contact au repos il ouvre le circuit original d'attraction, du relais 309 et à son. contact au travail il prépare son circuit de blocage. 



  Les relais 508 et 309 à ce moment sont maintenus attirés par le circuit suivant : positif au fil 263, contact au tra- vail et armature 326, armature 338, armature 351, enroule- ments inférieurs des relais 308 et 309, négatif. Le relais 304, en attirant, à l'armature 328 déconnecte la tonalité 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 d'invitation, à transmettre et prépare le circuit d'envoi du retour d'appel vers l'abonné appelant, à   l'armature   330 et à son contact au repos il ouvre le circuit original d'at- traction du relais 312 et à son   contact    .au. travail   il ferme son circuit de blocage sur le fil 359 mis à la terre en même temps qu'il ouvre son circuit original d'attraction.

   En ce moment le relais 312 est maintenu attiré par le circuit sui- vant: positif au fil 259 mis à la terre, contact au travail et armature 337, armature 357 et contact au repos, armature 362, enroulement du relais 312, négatif. 



   Sous l'action de la deuxième impulsion   de   la pre- mière série, le relais de ligne 207 relâche à nouveau et à l'armature 230 ouvre le circuit du relais répéteur   d'impul-   sions 303, tandis qu'à l'armature 231 le circuit multiple du relais lent à la libération 301 est ouvert et que le cir- cuit d'excitation du relais de ligne est fermé à nouveau. 



  Le relais 503 en relâchant à l'armature 324 ouvre à nouveau son circuit de blocage; à l'armature 325 il ouvre à nouveau le circuit du relais lent à la libération 301, à l'armature 326 il ouvre le circuit de blocage passant par les enroule-   ments     inférieurs   des relais 308 et 309, et aux ressorts nor- malement fermés commandés par l'armature 326 il ferme le circuit de blocage du relais 308 à travers son enroulement supérieur et referme le circuit du relais lent à la libéra- tion 307 avant qu'il ne relâche.

   Le relais 309 en relâchant à l'armature 350 prépare le circuit d'attraction du relais 303, à l'armature S51 il ouvre en un autre point le circuit de blocage à travers leurs enroulements inférieurs des re- lais 308 et 309; à l'armature 352 il connecte   e   positif de l'armature 375 au fil des impulsions paires 386 pour fermer le circuit d'attraction du relais-connecteur de groupe suivant, dans le cas présent le relais 421, et à l'armature 
 EMI21.1 
 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 Le circuit d'attraction du relais 421 est le suivant: positifà 1'armature 376 et au contact au repos, armature 545, armature 352 et contact   au.   repos, armature 359 et contact au repos, armature 365 et   contact   au travail, fil 386, armature 491, enroulement du relais 421, négatif.

   Le relais 421 en attirant, connecte à ses armatures les plus élevées les fils de test des lignes du groupe - 20 aux re- lais-connecteurs unitaires, à l'armature 465 il ouvre le circuit de blocage du relais 411 qui relâche, à l'armature 466 il ferme son circuit de blocage par l'intermédiaire du fil de garde mis à la terre 278 et des armatures telles que 442 et 452; à l'armature 467 il prépare le circuit du re- lais 420, à l'armature 468 il connecte le relais-connecteur de groupe suivant   431 (non   représenté) au fil des impulsions impaires 384, et à l'armature 469 il prépare le circuit du relais de commutation du code 600.

   Le relais 411 en relâchait à ses contacts les plus élevés ouvre le circuit des fils de test des lignes du groupe - 10, à l'armature 490 il ouvre son circuit de blocage, à l'armature 491 il ouvre le circuit original d'attraction du relais 421 qui est bloqué, et à l'armature 492 il ouvre le circuit préparé vers le relais 410, 
Le relais de ligne 207 réattire dans le circuit de la boucle de la ligne appelante à la fin de la deuxième im- pulsion et à l'armature 230 ferme le circuit d'attraction du relais 303 par l'intermédiaire du contact au repos de l'armature 350 et du contact au travail de l'armature 347, tandis qu'à l'armature 231 le circuit du relais lent à la libération 301 est fermé de nouveau.

   Le relais 303 en at- tirant à l'armature 324 ferme à nouveau son circuit de blo- cage, à l'armature 325 il ferme à nouveau en un autre point le circuit du relais 301 et à l'armature 526 il ouvre le circuit de blocage à travers son enroulement supérieur du 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 relais 308 qui relâche. Le relais 308 en relâchant, à l'armature 346 prépare en un point le circuit original d'at- traction du relais 308, à l'armature 347 il ouvre le circuit d'attraction du relais 305 qui reste attiré maintenant par son circuit de blocage, et à l'armature 348 il ouvre en un point son propre circuit de blocage et prépare le circuit du relais 309.

   De ce qui précède on peut voir que le relais 303 suit les impulsions du relais de ligne 207; que les re- lais 308 et 309 attirent dès la première impulsion et pour chaque impulsion impaire ; que les relais 308 et 309 relâchent à la deuxième impulsion et à chaque impulsion paire; que le relais 309 met le fil des impulsions impaires 384 à la terre quand il attire et met le fil des impulsions paires 396 à la terre quand il relâche pour faire attirer successivement les relais-connecteurs de groupe   411,   421   etc.   Le circuit d'at- traction du relais répéteur d'impulsions 303 est pris à tra- vers les armatures 347 et 350 de telle sorte que le circuit se du relais 303 ne peut pas/fermer tant que les relais 308 et 309 n'ont pas attiré ou relâché. 



   Comme on le sait, un relais de ligne tel que le re-. lais 207 peut être freiné à sa libération par suite du man- que d'isolement de la ligne appelante ou si elle est forte- ment chargée. Dans le but d'assurer une'transmission cor-   recte   des impulsions un dispositif appelé dispositif de fil- trage des impulsions a été prévu. Dans ce dispositif les armatures opérées par le relais de ligne 207 ont un ajuste- ment dur et les armatures opérées par le relais répéteur d'impulsions ont un ajustement très dur de telle sorte que ce relais relâchera très vite quand son circuit sera momen- tanément ouvert par le relais de ligne 207   à   l'armature 230. 



  Quand le relais 303 relâche un tel relais ne peut attirer à nouveau tant que les relais répéteurs 308 ou 309   ntont   pas 
 EMI23.1 
 attiré ou relâcha nanr -fot*mc- t A¯A¯4 - #--*- --- A 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 si le relais de ligne a réattiré immédiatement. Les relais 308 et 509 ne doivent pas nécessairement être rapides à l'attraction dans le but de répéter les impulsions reçues. 



  En plus un circuit d'excitation ou perte artificielle en ligne a été prévu, pour le relais de ligne 207 à travers ses contacts au repos pour faciliter sa   réattraetion   dans le cas de lignes longues. Ce circuit d'impulsions en combinai- son avec les circuits des impulsions impaires et paires a prouvé qu'il constituait un dispositif donnant toute sa-   tisfaction   dans le cas de lignes ayant des caractéristiques électriques variables ce qui jusqu'à ce jour avait empêché leur transformation en lignes automatiques. 



   Sous l'action de la troisième impulsion les relais   207   et 503 relâchent et le relais 303 provoque l'attraction du relais 309 comme décrit précédemment pour la première impulsion. Quand le relais 309 met le fil impair 384 à la terre le troisième relais-connecteur de groupe 431(non re- présenté) attire par l'intermédiaire du fil pair 384 à l'ar- mature 468.

   De la manière décrite pour le relais 421 le re- lais 431 (non représenté) ferme ses armatures les plus éle- vées pour connecter les fils de test du groupe - 30 aux re- lais-connecteurs unitaires; il ouvre le circuit de blocage du. relais 421 qui relâche; il ferme son propre circuit de blocage; il prépare le circuit du relais de connexion de ligne qui lui est associé (non représenté) identique au relais   420;   il connecte le relais-connecteur de groupe de test du groupe - 40 (non représenté) au fil pair 386. A la fin de la troisième impulsion les relais 207, 303 et 308 attirent de la manière décrite à la fin de la première impulsion. 



   Sous l'action de la quatrième impulsion les relais 207, 303 et 509 relâchent de la manière décrite pour la 2e impulsion. Quand le relais 309 met le fil pair 386 à la terre le relais-connecteur de groupe(non représenté) du 

 <Desc/Clms Page number 25> 

 groupe - 40 attire   d'une   manière identique à celle qui a été décrite déjà. Ce relais-connecteur de groupe connecte les fils de test du groupe - 40 aux relais-connecteurs uni- taires; il ouvre le circuit de blocage du relais-connecteur de groupe - 30 qui relâche; il ferme son circuit de blocage; il prépare le circuit du relais de connexion de ligne qui lui est assoeié(non représenté) et connecte le   relais-oon-   necteur de groupe de test du groupe -   50(non   représenté) au fil pair 384. 



   De la manière qui vient d'être décrite, chaque im- pulsion impaire met le fil impair 384 à la terre pour faire attirer le relais-connecteur de groupe correspondant et chaque impulsion paire met le fil pair 386 à la terre pour provoquer   ltattraction   du relais-connecteur de groupe cor-   respondant.   Les relais-conneeteurs de groupe 431 à 461 et les relais de connexion de ligne qui leur sont associés 430 à 460 ne sont pas représentés car leur fonctionnement est identique à celui des relais-connecteurs de groupe repré- sentés. Sous l'action de la 7e impulsion le fil impair 384 est mis à la terre par le relais 309, il fait attirer le relais-connecteur de groupe   471   du groupe - 70 par l'in- termédiaire de l'armature 456 du relais-connecteur du groupe - 60.

   Le relais 471 à ses armatures les plus élevées con- necte les fils de test des lignes du groupe - 70 aux relais connecteurs unitaires, à 1+armature 452 il ouvre le circuit de blocage du dernier relais-connecteur de groupe opéré, à l'armature 453 il ferme son circuit de blocage, à l'arma- ture 454 il connecte le relais-connecteur de groupe 481 du groupe - 80 au fil pair 386, à l'armature 455 il prépare le circuit   d'attraction   du relais de connexion de ligne 470 du groupe - 70 et à l'armature 456 il prépare le circuit du relais de renversement de sonnerie 314. 



   Les relais 207 et 303 restent attirés après l'envoi 

 <Desc/Clms Page number 26> 

 de la dernière impulsion du train, et après un court in-   stant   le relais lent à la libération. 507 relâche. A l'ar- mature 343 le relais 307 ouvre en un point le circuit d'im- pulsion et le circuit de blocage du relais 306 qui relâche, à l'armature 345 il ouvre le circuit original d'attraction du relais 411.

   Le relais 306 en relâchant, à   l'armature   336 supprime le court-circuit de l'enroulement supérieur gauche de la bobine translatrice Ra, à l'armature 357 il ouvre le circuit de blocage du relais 312 et y substitue le circuit qui passe par l'enroulement inférieur du relais 311 en série avec l'enroulement du relais 312, de ce fait le relais 312 reste attiré et le relais 311 attire dans le circuit qui comprend le fil 259 mis à la terre et   l'enrou-     lement   du relais 312.

   A l'armature 338 le relais 306 ouvre le circuit des relais 308 et 309 qui   relâchent   s'ils sont attirés en ee moment, à   l'armature   339 il ouvre en un point le circuit du relais d'occupation 305 et à l'armature 340 il   reconnecte   le fil 259 mis à la terre   aux'fils 1369   et 394. 



  Le relais 311 en attirant en série avec le relais 512, à l'armature   357,   prépare son   circuit   de blocage, aux armatu- res 358 et 559 il prépare les circuits d'impulsions via les fils impairs et pairs 383 et 385 vers les relais-connecteurs   unitaires   et aux armatures 360 et 361 le circuit de con- nexion du fil de garde mis à la terre 278 au fil 590, 
L'abonné appelant peut dès ce moment émettre le deuxième chiffre du numéro de   l'abonné   appelé. D'une manière identique à celle décrite déjà, le relais de ligne 207 et le relais répéteur 303 relâchent à chaque impulsion et sous l'action de la première impulsion le circuit d'attraction des relais   306,     307   et 309 se ferme.

   Le relais 506 en at- tirant, à   l'armature   337 ouvre le circuit de blocage du re- lais 312 pour provoquer la libération de ce relais et ferme le circuit de blocage du relais 311 à travers son enroule- 

 <Desc/Clms Page number 27> 

 ment supérieur pour le maintenir attiré. Par suite de l'attraction des relais 307 et 309 le circuit d'attraction du premier   relais-connecteur   unitaire   401   se fermer.. Le relais 312 en relâchant aux armatures 364 à 367 prépare le circuit d'impulsion vers les relais de sélection de code CSR. 



   Le relais 401 attire suivant le circuit: positif au fil de garde 278 mis à la terre, armatures 412,   416   et les armatures similaires des relais-connecteurs unitaires (non représentés), armature 432, fil 387, contact au tra- vail et armature 560, armatures 345 et 353, armature 361 et contact au travail, fil   590,   enroulement du relais 401, négatif, Aux armatures 492 et 493 le relais 401 connecte les fils de conversation 252 et 256 du circuit de jonction aux relais-connecteurs de groupe; à l'armature 494 il   connee-   te le fil de test 382 au fil de test 34 de la ligne 71, à   l'armature   435 il ferme son circuit de blocage au fil de garde mis à la terre 278 via les armatures des relais-con-   necteurs   unitaires non opérés;

   à l'armature 436 il prépare le circuit du relais-connecteur unitaire suivant 402, à   1''armature   437 il prépare en un point le circuit du relais de commutation de jonction 213 et à l'armature 438 il met le fil 392 à la terre. Le relais de ligne 207 attire à la fin de chaque impulsion et ferme à nouveau le circuit d'at- traction du relais répéteur d'impulsions 303 quand les   re-   lais 308 et 309 ont attiré   on   relâché comme il a été décrit précédemment. 



   Dans le but de décrire le fonctionnement des relais connecteurs unitaires on supposera que le deuxième chiffre émis est supérieur à 1. Les relais 207, 303 et 309 relâchent de la manière décrite déjà, lors de l'envoi de la deuxième impulsion. A 1'armature 353 le relais 309 ouvre le circuit du relais-connecteur unitaire 401 qui reste attiré   mainte -   

 <Desc/Clms Page number 28> 

 nant par son circuit de blocage; à l'armature 352 il dé- connecte la terre du fil   d1"impulsion   impaire 383 et connecte celle-ci au fil d'impulsion paire 385 pour faire attirer le deuxième relais-connecteur unitaire 402.

   Ce circuit emprun- te le parcours suivant: positif à   l'armature   376 et son con- tact au repos, armature 343, armature 352 et contact au re- pos, armature 359 et contact au travail, fil   d'impulsion   paire 385, armature   436,   enroulement du relais   402,   négatif. 



  A ses deux armatures les plus élevées le relais 402 connecte les fils de ligne du circuit de jonction 252 et 255 aux con- tacts des relais-connecteurs de groupe ; à la troisième arma- ture supérieure il connecte le fil de test 382 du circuit de jonction au fil de test 72 de la ligne par l'intermédiaire d'une armature opérée du relais-connecteur de groupe 471, à l'armature 433 le relais   402   ferme son circuit de blocage au fil de garde 278 mis à la terre par l'intermédiaire des armatures 412 et 416 et les armatures similaires des autres relais-connecteurs unitaires(non   représentés};   à l'armature 432 il ouvre le circuit de blocage du relais 401 qui relâche; à l'armature 434 il connecte le troisième relais-connecteur unitaire   403 (non   représenté) au fil d'impulsion impaire 383. 



  A la fin de la deuxième Impulsion les relais 207 et 303 ré- attirent et le relais 308 relâche comme il a été décrit pré- cédemment. 



   Sous l'action de la troisième impulsion les relais   207   et 303 relâchent et le relais 309 réattire pour mettre à la terre le fil d'impulsion impaire 383 comme décrit pré- cédemment. Le troisième relais-connecteur unitaire(non re- présenté) est opéré pour effectuer la connexion du fil de test de la ligne   73;   pour débloquer le deuxième relais-con- necteur- unitaire 402 qui relâche; pour se bloquer au fil de garde 278 et pour connecter le quatrième relais-connecteur   unitaire(non.   représenté) au fil d'impulsion paire 385. Les 

 <Desc/Clms Page number 29> 

 relais   207,   303 et 308 attirent à la fin de la troisième impulsion comme il a été décrit précédemment. 



   Sous l'action de la quatrième impulsion les relais 207, 303 et 309 relâchent comme décrit   précédemment..   A l'armature 552 le relais 309 met le fil d'impulsion paire 385 à la terre pour faire attirer le quatrième relais-con- necteur unitaire, Le quatrième relais-connecteur unitaire opère la connexion du fil de test de la ligne 74; débloque le troisième relais-connecteur unitaire qui relâche; se bloque au fil de garde   278;   connecte le cinquième relais connecteur unitaire 405(montré en pointillé) au fil d'im- pulsion impaire 383. De la manière décrite ci-dessus le restant des relais-connecteurs unitaires attirent et relâ-   chent   sous l'action des impulsions suivantes pour connecter les fils de test des lignes qui se succèdent dans le groupe au fil de test du circuit de jonction 382.

   Dans le cas ac- tuel l'abonné S4 de la ligne   71   est l'abonné appelé, le deuxième chiffre ne comprend donc qu'une seule impulsion et par conséquent c'est le relais-connecteur unitaire   401   qui attire pour connecter le fil de test 34 de la ligne 71 au fil de test 382 du circuit de jonction. 



   Après l'envoi de la deuxième impulsion du deuxième chiffre les relais 207 et 303 restent attirés et le relais 307 relâche après un certain temps, A   l'armature   343 le relais 307 ouvre le circuit de blocage du relais 306 qui relâche. Le relais 306 en relâchant à l'armature 337 ouvre le circuit de blocage du relais 311 qui relâche de même; à l'armature 338 il ouvre le circuit qui traverse les enrou- lements inférieurs des relais 308 et 309 pour les faire relâcher s'ils sont opérés ; et à l'armature 340 il met les fils 269 et 394 à la terre. Le relais 311 en relâchant à l'armature 357 ouvre en un point son circuit de blocage; 

 <Desc/Clms Page number 30> 

 d'impulsion vers les relais de sélection de code montrés en fig. 6. 



   L'abonné appelant émet maintenant le troisième chiffre ou chiffre de sélection de code de la ligne de l'abonné désiré. Le relais de ligne 207 suit les impulsions transmises par l'abonné appelant ce qui fait à nouveau, re- lâcher le relais 303 à chaque impulsion. Les relais 306, "   507   et 309 attirent d'une manière identique à celle qui a été décrite précédemment. A l'armature 339 le relais 306 prépare le circuit du relais d'occupation 305. A   l'arma-   ture 343 le relais 507 ferme le circuit de blocage du re- lais 306 et à l'armature 345 il prépare le circuit d'at- traction du relais 610.

   A l'armature 552 le relais 309 met le fil d'impulsion impaire 398 à la terre sous l'action de la première impulsion et à l'armature 355 il   ferme   le circuit d'attraction du relais   610.'   Ce circuit emprunte le parcours suivant: positif à l'armature 323, fil 278, arma- ture 241, fil 279, armatures 652, 642, 632 et 622, fil 395, armatures 367, 361, 353, 345, 360 et 566, fil 596, enroule- ment du relais 610, négatif. 



   Le premier relais de sélection de code 610 attire dans le circuit décrit ci-dessus et à   l'armature     611   ferme le circuit d'attraction du relais d'occupation 505 en série avec le relais de test 515 dans le cas où la ligne appelée est occupée. A l'armature 613 le relais 610 ferme son cir- cuit de blocage à travers les armatures 622, 632, 642 et 652 vers le fil de garde 279 mis à la terre; à l'armature 614 il connecte le deuxième relais de sélection de code 620 au fil d'impulsion paire 397' et aux armatures 615 et 616 il prépare en un point le circuit de l'appel codifié. 



  A la fin de la première impulsion les relais 207, 503 et 308 attirent comme précédemment. 



   Sous l'action de la deuxième impulsion les relais 

 <Desc/Clms Page number 31> 

 207, 303 et 309 relâchent comme il a été décrit précédem- ment. A l'armature 353 le relais 309 ouvre le circuit ori- ginal d'attraction du relais 610 qui reste attiré par son circuit de blocage ; à l'armature 552 il met le fil   d'impul-   sion paire 397 à la terre pour faire attirer le relais 620. 



  Ce circuit emprunte le parcours suivant: positif à   ltarma-   ture 376 et son contact au repos, armature 343, armatures 552, 359 et 364 et leurs contacts au repos, fil 397, arma- ture 614, enroulement du relais 620, négatif. A l'armature 621 le relais   620   connecte le relais de test 315 en série avec le relais d'occupation 305 pour déterminer si la ligne appelée est libre ou occupée, à l'armature 622 il ouvre le circuit de blocage du relais 610 qui relâche; à l'armature 623 il coucle son circuit de blocage au fil de garde 279 mis à la terre, à l'armature 624 il connecte le troisième relais de sélection de code 630 au fil d'impulsion impaire 398 et aux armatures 625 et 626 il prépare en certains points le circuit d'appel codifié. 



   Les relais de sélection de code 630,   640   et 650 attirent sous l'action des troisième, quatrième-et cinquième impulsions du fait que le relais 309 met alternativement à la terre les fils d'impulsion impaire et paire 398 et 397. 



    Chaque   relais de sélection de code qui attire ouvre le cir- cuit de blocage du relais de   sélection   de code précédent pour provoquer sa libération. Sous l'action de la sixième du fil impulsion le relais 660 attire dans le   circuit/d'impulsion   paire 397. A l'armature 661 le relais 660 ferme le circuit de test d'occupation, à ltarmature   663   il se bloque par l'in- termédiaire du fil de garde   279;   à l'armature 664 il ouvre son circuit original d'attraction après la fermeture de son circuit de blocage; à l'armature 665 il opère la commutation d'un groupe de contacts de code de sonnerie sur l'autre 

 <Desc/Clms Page number 32> 

 du relais de renversement de sonnerie 314.

   Ce circuit emprunte le tracé suivant : positif aux armatures   456   et 438, fil   59Z,   armature 666, fil 379, enroulement du relais 314, négatif. Aux armatures 371 et 372 le relais 314 in- verse les connexions du circuit d'appel de telle sorte que le générateur sera maintenant connecté au fil positif de la ligne au lieu   de.l'être   au fil négatif. La ligne poin- tillée 446 montre que le relais de renversement de sonnerie 314 peut être opéré   similairement   quand   dautres   chiffres de groupe sont émis et la ligne pointillée 292' indique que le circuit peut s'établir à travers des armatures   iden-   tiques à l'armature   666,   d'autres relais de sélection de 
 EMI32.1 
 code.

   Sous l'action de la septièmetimpulsion le relais 309 à l'armature 353 ferme le circuit d'attraction du relais 610 comme suit: positif au fil de garde 279, armature   663,   armature   664   et contact au travail,   armatures 642,   632 et 
 EMI32.2 
 622, fil 395, armatures 567, 36l, 355, 345, 360 et 566e fil 396 et enroulement du relais   610,   négatif. Le relais 610 actionne ses armatures, les résultats de cette opération ont été décrits ci-dessus, de plus à l'armature 612 il ouvre le circuit de blocage du relais de sélection de code 650 pour le faire relâcher.

   Sous l'action des Se, 9e et 10e impulsion les relais de sélection de code 620, 630 et 640 respectivement attirent et se bloquent, et font relâcher le relais de sélection de code qui a opéré avant lui de la manière qui a été décrite précédemment. De ce qui précède on voit que les relais de sélection de code 610, 620, 630,   640   et 650 attirent sous l'action des 5 premières impulsions du chiffre de sélection du code, que les relais 650 et 660 attirent à la   6e   impulsion, que les relais 610 et 660, 620 et 660, 630 et 660, 640 et 660 attirent sous l'action de la   7e,   8e, 9e et 10e impulsion. 



   Dans le cas où la ligne est occupée le circuit d'at- 

 <Desc/Clms Page number 33> 

 traction du relais de test   d'occupation     505   se ferme, au premier temps d'attraction, en série avec le circuit du relais de test marginal 315 comme suit: positif au fil de test 34 de la ligne appelée, armatures 474 et   494,   fil 382, enroulement supérieur du relais de   test.   marginal   515,   fil 381, un des contacts opérés des contacts en multiple   611,   621, 631, 641, 651 et 661, fil 394, résistance 341, armature 339, enroulement du relais de test d'occupation 305, négatif.

   Le relais d'occupation 305, par suite de la présence de la résistance 341, attire seulement son arma- tare 334 pour préparer son circuit d'attraction complète quand plus tard le relais 506 relâchera. Après   l'envoi   de la dernière impulsion de sélection du code les relais 207 et 303 relâchent à nouveau et les relais 306, 307, 508 et 509 relâchent comme il a été décrit précédemment. Le relais 306 en relâchant, à l'armature 339 ferme le circuit d'at- traction complète du relais de test d'occupation 305 comme suit: positifau fil 259, armature 334 et son contact au tra- vail, ressorts normalement fermés commandés par ltarmature 339, enroulement du relais d'occupation 305, négatif. 



   Si on suppose que la ligne appelée est libre, le relais d'occupation 305 n'attire pas car aucune terre n'est connectée au fil de test 34 de,la ligne appelée. Quand le relais 306 relâche après l'émission du chiffre de sélection du code le circuit d'attraction du relais de test   315   se ferme en série avec celui du relais de coupure 22 de la ligne appelée, comme suit : positif au fil 259, armature 334 et contact au repos du relais de test d'occupation 305 non opéré, armature 340,fil   394,   armature opérée du groupe des armatures 611 à 661, fil 381, enroulement supérieur du re- lais de test 315, fil 382, armatures   494   et   474,   fil   34,   armature 25 et contact:

   au repos, enroulement du relais de coupure 22, négatif.   A   l'armature 377 le relais 315 ferme 

 <Desc/Clms Page number 34> 

 armatures, comme suit: positif aux ressorts normalement fermés commandés par l'armature 228, fil 275, armature 322, fil 153, armature 377, enroulement inférieur du relais de test 315, négatif.

   A 1'armature 373 le relais 315 prépare le circuit de connexion de la terre au fil négatif du cir- cuit de jonction 252 puisque le relais de renversement da sonnerie 314 est attiré, à l'armature 374 il prépare le circuit connectant le générateur au fil positif du circuit de jonction 255, à l'armature   375   il connecte un positif direct au fil 382 pour marquer la ligne appelée à l'occupa- tion; à   ltarmature   376 il met à la terre le fil   268   pour faire attirer le relais-connecteur de groupe sélecte, dans le cas présent le relais 470 et à l'armature 578 il prépare le circuit d'attraction du relais   670.   



   Le circuit d'attraction du relais-connecteur de groupe 470 est le suivant: positif à l'armature 376 et con- tact au travail, fil 268, armature 455 du relais-connecteur de groupe opéré 471, enroulement du relais 470, négatif. 



  Aux armatures 472 et 473 le relais 470 connecte les fils de ligne 32 et 33 de la ligne appelée aux fils du circuit de Jonction 252 et 255. Quand le relais de coupure 22 at- tire en série avee le relais 315, aux armatures 27 et 29 il déconnecte le relais de ligne 21 du fil de ligne 32 et de la terre, à l'armature 28 il connecte le fil de test mis à. la terre 34 au fil de test du chercheur 35 pour marquer cette ligne à   Inoccupation   du coté chercheur et à l'armature 29 il ferme le circuit d'attraction du relais de garde 23. 



  Le relais 23 à l'armature 31 ouvre en un point le circuit du fil de démarrage   67.   



   Au début de chaque cycle du code de sonnerie donné par la machine   d'appel (non   représentée), celle-ci met à la terre le fil   PU   et ferme le circuit d'attraction du relais 670 comme suit: positif au fil PU venant de la machine d'ap- 

 <Desc/Clms Page number 35> 

 pel, ressorts normalement fermés commandés par l'armature 672, fil 380, armature 378, fil 276, armature 240, fil 277, enroulement du relais   670,   négatif, A l'armature 671 le relais 670 prépare le circuit du relais d'appel 313; à l'ar- mature 672 il ouvre son. circuit original d'attraction et terme son circuit de blocage sur le fil de garde 279 et aux armatures 673 et 674 il prépare en d'autres points le circuit du relais d'appel 313. 



   La machine d'appel est prévue pour mettre à la terre le fil de code de sonnerie à certains instants bien déterminés pendant son cycle de fonctionnement comme il est montré dans le coin gauche inférieur de la fig. 6. 



  Par exemple 4 - 4 signifie que ce fil est mis   à.   la terre à certains moments bien déterminés dans chaque cycle pour faire attirer le relais d'appel 313 qui envoie quatre trains de sonnerie courts, suivis d'une pause puis de quatre trains   courts.   Dans le cas présent en supposant que le fil du code de sonnerie 2 - 2 a été sélecté, le relais 313 attire comme nuit: positif à la machine d'appel par le fil marqué 2 - 2; contact au repos et armature 601, armatures   645   et 673, con- tact au travail et armature 665, fil 680, armature 671, fil 599, enroulement du relais d'appel 313, négatif.

   Le fil de code de sonnerie 2 - 2 a été sélecté parce qu'on a supposé que le chiffre de sélection du code émis était le chiffre 0 et que dans ce cas les relais de sélection du code 640 et 660 ont attiré et ont été bloqués. A chaque fois que le re- lais d'appel attire, à l'armature 368, il connecte la terre, par l'intermédiaire des armatures 371 et 373, au fil néga- tif du circuit de jonction 252 puisque le relais 314 est attiré, à l'armature 369 il connecte le générateur au fil positif du circuit de jonction 255 par l'intermédiaire du fil G et des armatures 372 et 374;

   à l'armature 370 il ferme 

 <Desc/Clms Page number 36> 

 les impulsions transmises par le relais de sonnerie 313, par suite de son retard à la libération ce relais relâche après le relais de sonnerie 313 et à   l'armature   354 il con- necte momentanément, après chaque envoi, un négatif à tra- vers la résistance 355 au fil négatif du circuit de jonction 252 pour décharger les condensateurs associés aux sonneries dans le circuit de la ligne appelée. A l'armature 356 le relais 310 ferme le circuit de la tonalité de retour d'appel vers l'abonné appelant, comme suit :   (Générateur   et fil G, contact au travail et armature 356, contact au travail et armature 328, condensateur TC, fil 254 et boucle de l'appe- lant comme décrit précédemment. 



   L'envoi du courant de sonnerie vers l'abonné appelé s'effectue suivant le circuit: Générateur, fil G, contacts au travail et armatures 372, 369 et 374, fil positif du circuit de Jonction 255, armatures 493 et 473, fil 33, son- neries connectées au fil positif de la ligne, positif. Dans le cas   où.   les sonneries de la ligne en question sont pontées au lieu d'être mises à la terre le circuit de retour du cou- rant de sonnerie emprunte le fil négatif 32 de la ligne, les armatures 472 et 492, le fil 252, les armatures 373, 368 et 371, et le positif. 



   Quand l'abonné 84 répond à l'appel pendant une pé- riode de silence, c'est à dire quand le relais 313 est re-   lâché,   les relais 211 et 212 attirent dans le cas où la   ligne   appelée est constituée par un circuit métallique, tan- dis que seul le relais 211 attire si la ligne appelée est une ligne mise à la terre. le circuit d'attraction des re- lais 211 et ala dans le cas d'une ligne métallique est le suivant:

   positif, enroulement du relais 212, enroulement in-   férieur   droit de la bobine translatrice RC,   fil ¯356,-non-   tact au repos et armature 369, armature 374 et circuit de la ligne appelée comme décrit précédemment pour l'envoi du 

 <Desc/Clms Page number 37> 

 courant de sonnerie, retour par le fil 252, armatures 373 et 368, fil 253, enroulement supérieur droit de la bobine translatrice RC, armatures 238 et 327 en parallèle, enroule- ment du relais 211, négatif.

   Dans le cas   où.   la ligne appelée est une ligne mise à la terre le relais   212   est court-circui- té   somme'suit:   positifau fil positif de la ligne de l'abon- né appelé, armatures 473 et 493, fil 255, armatures   374   et 369, fil 256, enroulement inférieur droit de la bobine trans- latrice RC,enroulement du relais 212, positif. 



   Le relais 211 en attirant à l'armature   242   et au con- tact au repos ouvre en un point le circuit du relais 206 et à son contact au travail ferme le circuit d'attraction du re- lais 210. A l'armature 243 le relais 211 ferme le circuit d'attraction du relais d'inversion des polarités   209   dans le cas où la ligne appelante est du type exigeant le renver- sement des polarités pour le besoin de la supervision. Le circuit d'attraction du relais 210 est le suivant: positif à l'armature 321, fil 265, armature 242 et contact au travail, ressorts normalement fermés commandés par l'armature 237, en- roulement du relais 210, négatif.

   A l'armature 237 le re- lais   210   boucleson circuit de blocage sur le fil 259 mis à la terre et ouvre son circuit- original d'attraction; à l'ar- mature 238 il ferme le circuit de conversation. à l'armature 236 il supprime le court-circuit du relais 208 pour permettre son attraction dans le cas ou. la ligne appelante est une ligne màtallique, à l'armature 239 il ouvre un des circuits multiples du relais 502, à l'armature   240   il ouvre le circuit du relais 670 qui relâche et à l'armature 241 il déconnecte le positif du fil de garde 279 pour faire relâcher les relais de sélection de code qui ont attiré.

   Le relais 208 attire en série dans la boucle de l'abonné appelant et le relais 207 dans le cas où la ligne appelante est une ligne métalli- 
 EMI37.1 
 "'t'ta e.++-01.".o .....,.......... : .t. ¯ - --..L...a - - 

 <Desc/Clms Page number 38> 

 ressorts normalement fermés commandés par l'armature 234, enroulement inférieur gauche de la bobine translatrice   RC,   contact au repos et armature 247, fil 151, armatures 173 et 113, fil positif 15 de la ligne   17,   boucle de l'abonné appe- lant et circuit décrit précédemment, enroulement du relais   207,   négatif. Dans le cas où.la ligne appelante est une ligne mise à la terre le fil positif de ligne, tel que le fil 15, est mis à la terre et le relais 208 n'attire pas.

   Le relais   208   en attirant, si la ligne appelante est une ligne métallique, à l'armature 232 ferme le circuit d'attraction du relais de renversement des polarités   209   si la ligne appe-   lante   est dans un groupe qui requiert le renversement des polarités pour les besoins de la supervision, dans ce cas le fil 158 est connecté à des contacts tels que les contacts 118, qui le relient au fil 157 qui est mis à la terre, un circuit se ferme donc via l'armature 243 pour opérer l'at- traction du relais de renversement des polarités   209.   



   Tous les relais de sélection de code de la fig.6 relâchent maintenant et le relais   660   à l'armature 666 ouvre le circuit du relais de renversement de sonnerie 314, le re- lais   670   à l'armature   671   ouvre le circuit du relais de son- nerie 313. Le relais 209 en attirant aux armatures 233 et 234 inverse les polarités de la ligne appelante et à l'arma- ture 235 ferme son circuit de blocage indépendemment de l'ar- mature 232. 



   Quand la ligne appelante est une ligne métallique le courant de conversation est fourni à travers les enroule- ments des relais 207 et 208 et à travers les enroulements gauches de la bobine translatrice RC, via les contacts au repos et les armatures 247 et   247,   les fils   150   et 151 à la boucle de l'appelant. Dans le cas où la ligne appelante est une ligne mise à la terre, le courant de conversation est fourni à travers l'enroulement du relais 207 et par le fil 

 <Desc/Clms Page number 39> 

 positif mis à la terre de la ligne appelante.

   Quand la ligne appelée est une ligne métallique, le courant de conver- sation est fourni à travers les enroulements des relais 211 et 212 et suivant le circuit décrit précédemment à travers la boucle de l'abonné appelé, le circuit du relais 211 em- prunte l'enroulement supérieur droit de la bobine translatri- ce RC via le fil 266, l'armature 327 et le fil 267. Dans le cas   où la   ligne appelée est une ligne mise à la terre le courant de conversation, est fourni à travers l'enroulement du relais 211 et par le fil positif mis à la terre de la li,- gne appelée. 



     .après   la conversation, quand l'abonné appelé a rac- croché les relais 211 et 212 relâchent. A l'armature 243 le relais 211 ouvre le circuit du relais 209 dans le cas   où.   celui-ci a attiré et à l'armature 242 il prépare le circuit du relais de   libération     206   de telle sorte que le circuit de jonction sera automatiquement libéré après un certain temps, si l'abonné appelant néglige de raccrocher. Le relais de renversement des polarités 209, s'il a attiré, relâche et renverse les polarités de la ligne appelante pour les besoins de la supervision.. quand l'appelant raccroche le relais de ligne 207 relâche de même que le relais 208 s'il a attiré.

   A l'armature 230 le relais de ligne 207 ouvre le circuit du relais 303 qui relâche et à l'armature 231 il ouvre un des circuits multiples de mise à la terre du relais lent à la libération 301. Le relais 303 en relâchant à l'ar- mature 325 ouvre le circuit du relais lent à la libération 301; à l'armature 327 il déconnecte le relais 211 du fil 253 et à l'armature 326 il ferme le circuit des relais 306, 307 et 309. Le relais 301 en relâchant à l'armature 318, ouvre le circuit du relais 302 et déconnecte la terre du fil de test 152 pour ouvrir le circuit du relais de coupure 2. Le relais 
 EMI39.1 
 .;1- --....-.....-- - ....¯ A¯L¯s 1 --- ¯i¯¯¯ w ¯ -- ..... 

 <Desc/Clms Page number 40> 

 du relais de garde 3 et aux armatures   8   et 9 connecte le relais de ligne 1 à la ligne appelante.

   Après un court instant le relais de   garde $   relâche et à l'armature'12 pré- pare le circuit du fil de démarrage 61. 



   Le relais lent à la libération 302 en relâchant à l'armature 320 déconnecte la terre des relais 506, 307 et 309 pour les faire relâcher, à   l'armature   321 il déconnecte la terre du fil 265 pour ouvrir en un point le circuit du relais de déconnexion 206 ; à l'armature 322 il ouvre le circuit de blocage du relais 515 et déconnecte la terre des fils 153 et 157 pour débloquer les relais-chercheurs de grou- pe 110 et 111 qui ont attiré, le relais-chercheur unitaire   107   qui a attiré et les   relais 204:   et 202. A l'armature 323 le relais 302 déconnecte la terre du fil de garde 278 pour débloquer le relais-connecteur unitaire   401   et le re- lais-connecteur de groupe 471.

   Le relais 401 en relâchant aux armatures 492, 493 et 494 déconnecte les fils de la ligne   71   des fils des relais de contrôle du circuit de jonction. 



  Le relais 471 en relâchant à l'armature   474   déconnecte le fil de   test 34   du circuit de jonction ouvrant de ce fait le cir- cuit du relais de coupure   22.   A l'armature 455 le relais 471 ouvre le circuit du relais   470   qui relâche et déconnecte les fils de ligne 52 et 33 du circuit de jonction. Le relais 315 en relâchant à l'armature 375 déconnecte la terre du fil de test   58a;   à l'armature 376 il déconnecte la terre du fil 268 pour ouvrir en un autre point le circuit du relais 470; et aux armatures 373 et 374 il ouvre le circuit de conversa- tion. Le relais 204 en relâchant à l'armature 221 ouvre le circuit de blocage des relais 210 et 304 qui relâchent. 



   Le relais 110, en relâchant, aux armatures 112 et 113 déconnecte les fils de ligne 14 et 15 de la bobine transla- trice Rc. Le relais 111 en relâchant à l'armature 114 décon-   neete   le fil de test de la ligne du fil de test 152. Le re- 

 <Desc/Clms Page number 41> 

 lais 107 en relâchant aux armatures 172, 173 et   174   décon-   necte   les relais de contrôle du circuit de jonction de la ligne appelante. Le relais 202 en relâchant à l'armature 217 transfère le relais de transfert 201 de la terre directe au fil   281   de la chaîne de démarrage de telle sorte que si le fil 281 est mis   à   la terre en ce moment le relais 201 ne relâchera pas et ne produira pas d'interférence avec le fonctionnement   d'un   autre circuit de jonction.

   Dans le cas ou.le fil 281 n'est pas mis à la terre, le relais 201 re- lâche et à l'armature 216 ouvre en   un.   point la chaîne du test d'occupation de tous les circuits de jonction. A l'ar- mature 215 le relais 201 déconnecte le fil 282 et connecte le fil 281 au relais de ligne 207. Le relais   210   en relâ- chant à l'armature 236   court-circuite   le relais 208 et met le fil 151 à la terre; à l'armature 237 il ouvre en un point. son propre circuit de blocage et aux ressorts commandés par l'armature 237 il prépare son circuit original d'attraction; à   l'armature   238 il sépare les enroulements droits de la bo- bine translatrice RC.

   Le relais 304 en relâchant à   Itarmature   328 rétablit le circuit d'envoi de la tonalité d'invitation à transmettre qui sera connecté   à.   une ligne appelante; à l'ar- mature 330 il prépare en un point le circuit du relais 312 et aux ressorts commandés par l'armature 330 il prépare en un point son circuit original d'attraction. Le relais de coupure 22, en relâchant aux armatures 27 et 29 prépare le circuit du relais de ligne   21   et à l'armature 29 il ouvre le circuit du relais de garde   23.   Le relais de garde 23 re- lâche et à l'armature 31 prépare le circuit du fil de démar- rage 67. Tous les relais sont maintenant revenus en position de repos et le circuit de jonction peut être utilisé pour un autre appel. 



   Si on suppose que la ligne appelée au lieu d'être 

 <Desc/Clms Page number 42> 

 d'occupation 305 a attiré à fond après l'envoi du chiffre de sélection, du code on voit que le relais 505 en attirant à l'armature 331 connecte la tonalité d'occupation du fil BT à la ligne appelante par l'intermédiaire de l'armature 331, du contact au repos et de l'armature 356, du contact au travail et de l'armature 328, du condensateur   TC,   du fil 254, du contact au repos et de l'armature 246 et de la boucle de l'abonné appelant comme décrit précédemment. A   1+armature   332 le relais 305 prépare le circuit de mise à la terre du fil de test 382, à l'armature 333 il ouvre le circuit des relais 306, 307 et 509 et prépare le circuit d'attraction du relais 303 dans le cas où le relais 207 est opéré à non- veau.

   A l'armature 335 le relais 305 prépare en un point le circuit du relais 205 et à l'armature 334 il ferme son circuit de blocage comme suit; positif au fil de garde 259, armature 334 et   contact   au travail, ressorts normalement fer- més commandés par l'armature 359, enroulement du relais d'occu pation 305, négatif. Dès qu'il. a reçu la tonalité d'occupa- tion l'abonné appelant raccroche et ouvre de ce fait le cir- cuit du relais 207 qui relâche et provoque la libération des rela is qui ont attiré comme il a été décrit pour la libéra- tion d'une ligne libre. Dans le cas présent comme le relais   d'occupation   305 est opéré le relais 204 en relâchant, ouvre à l'armature 221 le circuit du relais d'occupation 305 pour provoquer sa libération. 



   La description qui vient   dtêtre   donnée se rapporte aux opérations qui ont conduit à l'appel d'abonnés tels que S4 et S6 qui ont leur sonnerie connectée au fil positif de la ligne. La ligne 71 possède dix postes groupés, cinq d'en- tre eux ont leur sonnerie connectée au fil négatif de la li- gne et les autres ont leur sonnerie connectée au fil positif de la ligne. Pour sonner les abonnés ayant leur sonnerie connectée au fil positif de la ligne le chiffre de sélection 

 <Desc/Clms Page number 43> 

 de code est 6   ou   un chiffre supérieur de telle sorte que le relais de sélection du code 660 soit attiré pour provo- quer l'attraction du relais de renversement de sonnerie 314 comme il a été décrit précédemment.

   Pour sonner les abonnés ayant leur sonnerie connectée au fil négatif de la ligne le chiffre de code émis est   inférieur   à   6,   de ce fait les relais 660 et 314 n'attirent pas. Dans ae cas l'attraction du re- lais de sonnerie 313 opère la connexion du générateurau fil négatif de la ligne pour actionner la sonnerie. Cette combinaison est connue sous le nom dt appel divisé pour dix postes groupés. 



   Quelques lignes peuvent avoir jusqu'à vingt postes groupés, par exemple, les lignes numéros 26 et   27   montrées en fig. 4, représentent une ligne mise à la terre sur la- quelle sont groupés vingt abonnés. Comme on pourra le voir les armatures 424 et 430 du relais-connecteur de groupe 421 sont reliées ensemble et connectées respectivement aux fils positif et négatif de ligne, 42 et 43. De la description qui précède on peut se rendre compte de ce que cette ligne peut être appelée par l'envoi des chiffres 2 - 6 ou 2 - 7. 



  Les dix premiers abonnés de cette ligne peuvent être appelés en émettant les chiffres 2 et   6   et ensuite un des chiffres de sélection de code 1 à 0. L'envoi des chiffres 2 et 6 par l'abonné appelant fait opérer les relais de contrôle d'une manière identique à celle décrite précédemment et pro- voque l'attraction du relais-connecteur unitaire et du re- lais connecteur de groupe,   421   et 406. quand l'abonné appe- lant émet le chiffre de sélection du code, les relais de sé- lection du code CSR attirent comme il a été décrit précédem- ment pour sélecter le code désiré.

   Puisque dans le cas pré- sent le relais de renversement de sonnerie 314 n'est pas opéré, le relais de sonnerie 313 connecte toujours le généra- teur au fil négatif et puisque le relais 600 n'est pas opéré, 

 <Desc/Clms Page number 44> 

 par le fil sélecté aux contacts au repos des armatures du relais 600. Les abonnés du deuxième groupe de 10 lignes sont appelés en émettant les chiffres 2 et 7 et ensuite un des chiffres de sélection de code 1 à 0. L'envoi des chif- fres 2 et   7   par l'abonné appelant fait opérer les relais de contrôle d'une manière identique à celle décrite précédem- ment et provoque l'attraction du relais-connecteur unitaire et du relais-connecteur de groupe, 421 et 407.

   Quand le relais 407 attire, son armature 414 ferme le circuit d'attrac- tion du relais de commutation du code 600 comme suit : posi- tif au fil 279 mis à la terre, armatures 469 et 414, fil 393, enroulement du relais de commutation du code 600, néga- tif. La ligne point.illée 415 indique que le relais 600 peut être opéré par l'émission d'autres chiffres de sélection de groupe et d'unité si on le désire. Le relais 600 à ses con- tacts au repos déconnecte les fils du code d'appel de la première dizaine et aux contact au travail de ces armatures, il connecte les fils du code d'appel de la deuxième dizaine. 



  L'envoi du chiffre de sélection du code fait opérer les re- lais de sélection   du.   code comme précédemment pour sélecter le fil de code de sonnerie désiré dans le deuxième groupe. Main- tenant quand le relais de sonnerie 313 attire le générateur est connecté par le fil du code sélecté au fil négatif de la ligne. Le tableau suivant donne la nomenclature des fils de code de sonnerie sélectés par l'envoi des différents chif- fres. 
 EMI44.1 
 



  A"t)1)e pour 2 postes groupés. 
 EMI44.2 
 
<tb> Chiffre <SEP> émis. <SEP> Fil <SEP> de <SEP> sonnerie. <SEP> Chiffres <SEP> émis. <SEP> Fils <SEP> de <SEP> sonnerie.
<tb> 
<tb> 



  26 <SEP> - <SEP> 1 <SEP> 1 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 1 <SEP> 2 <SEP> - <SEP> 3 <SEP> 
<tb> 26 <SEP> - <SEP> 2 <SEP> 2 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 2 <SEP> 2 <SEP> - <SEP> 4
<tb> 26 <SEP> - <SEP> 3 <SEP> 3 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 3 <SEP> 3-1
<tb> 
 
 EMI44.3 
 2fiv 4 27-4 3 - 2 2fiv 1-1 27 - 5 3 ... 3 26 - 6 1-2 27 -   3 - 26-7 1...5 bzz 4 - 1 2fui - 8 in 27 - 8 4 - 2 
 EMI44.4 
 
<tb> 26 <SEP> - <SEP> 9 <SEP> 2 <SEP> - <SEP> 1 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 9 <SEP> 4 <SEP> - <SEP> 3
<tb> 
 
 EMI44.5 
 2fi - B 2 - 2 27 - 0 z - 4 

 <Desc/Clms Page number 45> 

 
Pour donner une description des opérations dans le cas d'une communication entre deux postes groupés sur une même ligne on supposera que le poste S désire appeler un autre abonné relié à la même ligne, par exemple, l'abonné S1.

   L'a- bonné S ayant décroché émet les chiffres de sélection de li-   gne   1 et 7 et émet ensuite le chiffre de sélection du code assigné à l'abonné   Si*   Les relais-chercheurs de groupe 110 et 111 et le relais-chercheur unitaire 107 attirent pour connecter les relais de contrôle du circuit de jonction à la ligne   17.   Le relais-connecteur de groupe 411, le relais connecteur unitaire 407 et les relais de sélection du code de la fig. 6 opèrent aussi d'une manière identique à celle qui a été décrite précédemment.

   Puisque   l'abonné   appelé S1 est branché sur la même ligne que l'abonné appelant S la li- gne 17 est marquée- à l'occupation et le relais d'occupation 305 attire d'une manière identique à celle qui a été décrite précédemment pour transmettre la tonalité d'occupation vers l'abonné appelant. En recevant la tonalité d'occupation l'abonné S raccroche et ouvre de ce fait le circuit du relais de ligne 207 qui relâche. A l'armature 230 le relais 207 ouvre le circuit du relais 303.

   Le relais 303 en relâchant à l'armature 325 ouvre le circuit du relais 301 et à l'arma- ture 324 met le fil de test 382 à la terre pour maintenir   Inoccupation   de la ligne'et pour maintenir le relais de cou- pure 2 et le relais lent à la libération 302 en position opé- rée comme suit : positif, armature 324 et contacts au repos, armature 332, fil 382, armature 478, armature   497,   fil de test 16 de la ligne 17, armature 6 et contact au repos, embranche- ment se dirigeant vers l'enroulement du relais 2 pour le main- tenir attiré, autre embranchement comportant l'armature 9, les armatures 114 et   174,   le fil 152, l'armature 222, l'armature 239, le fil 272, l'enroulement du relais 302, le négatif pour maintenir ce dernier attiré. 

 <Desc/Clms Page number 46> 

 



   Le relais lent à la libération 301 en relâchant à l'armature 318 et au contact au travail ouvre le circuit original d'attraction du relais 302 maintenu attiré suivant le circuit ci-dessus; à l'armature 318 et au contact au repos il ferme le circuit d'attraction du relais 205. Ce circuit est le suivant : positif au contact au repos de l'armature 324, circuit décrit déjà pour le maintien du relais de cou- pure 2 et du relais 302, fil 152, fil 271, armature 318 et contact au repos, armature 335, fil 273, enroulement du re- lais 205, négatif.

   A l'armature 225 le relais 205 ouvre le circuit du relais-chercheur de groupe 110 qui relâche, à l'armature 226 il ouvre un des circuits multiples du relais 502, et à l'armature 227 il ferme le circuit d'attraction du relais de test 315 comme suit: Positif aux ressorts normale- ment fermés commandés par l'armature 228, fil 275, armature 322, fil   153,   armature   227,   fil 274, enroulement inférieur du relais 315, négatif. Le relais 110 en relâchant aux arma- tures 112 et 113 déconnecte les fils de ligne 14 et 15 des fils du circuit de jonction 150 et 151 ouvrant de ce fait le circuit du relais de ligne 207.

   A l'armature 377 le re- lais 315 ferme son circuit de blocage; à l'armature 378 il prépare le circuit d'attraction du relais 670; à l'armature 376 il ferme le circuit d'attraction du relais 410; à l'ar- mature 375 il met à la terre le fil de test 382 pour mainte- nir l'occupation de cette ligne et aux armatures 373 et 374 il prépare en certains points le circuit de sonnerie. Le circuit d'attraction du relais 410 est le suivant: positif à l'armature 376 et au contact au travail, fil 268, armature 492, enroulement du relais 410, négatif. Aux armatures 495 et 496 le relais 410 connecte les fils de ligne 14 et 15 aux fils du circuit de jonction 252 et 255. 



   Au début du cycle du code de sonnerie le fil PU est mis à la terre à la machine d'appel pour provoquer l'attraction 

 <Desc/Clms Page number 47> 

 du relais   670   comme décrit précédemment. A l'armature 672 le relais 670 ferme son circuit de blocage et à l'armature   671   il prépare le circuit du relais de sonnerie 313. Quand le fil de code sélecté est mis à la terre par la machine d'appel, le relais de sonnerie 313 attire suivant le circuit décrit précédemment un certain nombre de fois déterminé par le nombre de fois que le fil de code sélecte est mis à la terre par la machine d'appel, pour transmettre le courant d'appel sur la ligne 17.

   Le circuit d'appel est le suivant: générateur et fil   G,   contact au repos de l'armature 371, con- tact au travail et armature 366, armature 573, fil 252, arma- tures 475 et 495, fil négatif 14 de la ligne 17, sonneries branchées sur la ligne 17, fil positif 15 de la ligne, arma- tures 496 et   476,   fil 255, armature 374, armature 369 et con- tact au travail, armature 372 et contact au repos, positif. 



   Par l'établissement du circuit d'appel et du fait que soit l'appelant, soit l'appelé décroche pendant la période de silence le relais 211 attire en série avec le relais   212   suivant le circuit: positif, enroulement du relais 212,   enrou-     lement   Inférieur droit de la bobine translatrice RC, fil 256, contact au repos et armature 369, circuit décrit précédemment pour   l'envoi   du courant de sonnerie sur la boucle, retour par armature 368 et   contact   au repos, fil 253, enroulement supérieur droit de la bobine translatrice RC, armature 238 et contact au repos, enroulement du relais 211, négatif.

   A l'ar- mature 242 le relais   211   ferme le circuit d'attraction du re- lais 210 et ouvre en un point le circuit du relais de libéra- tion 206, Le relais 210 en attirant, à l'armature 237 ferme son circuit de blocage et ouvre son circuit original   d'attrae   tion ; à l'armature 236 il supprime le court-circuit du relais 208; à l'armature 241 il déconnecte la terre du fil 279 pour faire relâcher les relais de sélection du code; à l'armature 238 il ouvre le circuit des relais 211 et 212 qui relâchent 

 <Desc/Clms Page number 48> 

 et à l'armature 239 il ouvre le circuit du relais 302 pour provoquer sa libération, Après un court instant le relais lent à la libération 302 relâche, à l'armature 323 il ouvre le circuit de blocage des relais 407 et 411;

   à l'armature 322 il ouvre le circuit des relais 315, 111, 107, 204 et 202. 



  Le relais 407 en relâchant aux armatures   475,   476 et 478 dé- connecte les fils du circuit de jonction.252, 255 et 382 de la ligne 17. Le relais 411, en relâchant, ouvre à   l'arma-     ture 497 le circuit du fil de test 16 ; àl'armature 492 il   ouvre le circuit du relais 410 qui relâche; aux armatures 495 et 496 il ouvre en un point le circuit des fils 14 et 15. 



  Le relais 315 en relâchant aux armatures 373 et 374 ouvre en d'autres points le circuit de conversation et d'appel; à l'ar- mature 375 il déconnecte la terre du fil de test 382; à l'ar- mature 376 il déconnecte la terre du fil 268; à l'armature 377 il ouvre en un point son circuit de blocage et à l'arma- ture 378 il ouvre en un point le circuit original   d'attrac-   tion du relais 670. Le relais 111, en relâchant à l'armature 118 ouvre le circuit du relais 110 qui relâche, à l'armature 114 il déconnecte le fil de test de la ligne 17 du circuit de jonction. Le relais 107 en relâchant aux armatures 172, 173 et 174 ouvre en d'autres points le circuit de jonction. 



  Le relais 204 en relâchant, à l'armature 221 ouvre les circuits de blocage des relais 210, 304 et 505. Le relais 202 en re- lâchant à l'armature 217 transfère le relais 201 de la terre directe au fil de démarrage 281. le relais 205 en relâchant à l'armature 227 ouvre en un point le circuit original d'at- traction du relais S15. 



   Le relais de coupure 2 en relâchant, à l'armature 10 ouvre le circuit du relais de garde 3, et aux armatures 8 et 10 reconnecte le relais de ligne aux fils de la ligne 17. Le relais de ligne 1. attire dans le circuit de la boucle de l'abonné de la manière suivante: positif, armature 

 <Desc/Clms Page number 49> 

 10 et contact au repos, enroulement inférieur du relais de ligne 1, fil 15, boucle de l'abonné, fil 14, armature 8, enroulement supérieur du relais 1, négatif.   A   ltarmature 6 le relais de ligne 1 met le fil de test 16 à la terre pour marquer cette ligne à l'occupation, du côté connecteur dans le circuit de jonction et à l'armature 7 il ferme le circuit de blocage du relais de garde 3. Le relais de garde 3 est maintenu attiré pour prévenir la mise à la terre   du   fil de démarrage 61.

   Les relais 305, 210 et 304 relâchent en ce mo- ment. Le relais 201 relâche dans le cas   où.   le fil 281 n'est pas mis à la terre, ainsi qu'il a été décrit précédemment. 



  Le circuit de jonction est complètement relâché et le courant de conversation est fourni à travers le relais de ligne 1 aux abonnés de la ligne 17. Après la conversation et du fait que les deux abonnés raccrochent le relais de ligne 1 relâche et ouvre le circuit du relais de garde 3 qui relâche et remet le circuit de ligne en position normale. 



   On supposera maintenant que   ltabonné S   désire appeler un abonné relié à un bureau automatique éloigné et   qut il   é- met donc les chiffres 8 et 1 pour connecter sa ligne à la jonction aboutissant à ce bureau automatique. Du fait que l'abonné S a décroché et qutil a émis le chiffre 8 et 1 les relais des chercheurs, les relais de contrôle et les relais du connecteur ont opéré,- dtune manière identique à celle qui a été décrite déjà,   pour établir   la connexion de la ligne de l'abonné et de la jonction désirée. Dans le cas présent puisque les chiffres 8 et 1 ont été émis les relais 481 et 401 sont opérés. Aux armatures 484 et 494 les relais 481 et   401   connectent le fil de test de la jonction 81 au fil de test 382.

   Aux armatures 437 et   445   le relais 305 est con- necté en série avec l'enroulement supérieur du relais de commutation 213 au fil de test 382 pour déterminer si la jonc- tion est libre ou occupée. Dans le cas   où.   la ligne est occu- 

 <Desc/Clms Page number 50> 

 pée, le positif du fil de test 487 de la jonction 81 ferme le circuit d'attraction partielle du relais d'occupation 305 pour opérer ltarmature   334   qui prépare le circuit d'at- traction complète, celle-ci s'effectue quand le relais 306 relâche un peu après l'envoi des impulsions.

   Ce circuit est le suivant: positif au fil de test 487, armatures   484   et 494, fil 382, armatures 437 et 445, fil 270, enroulement supérieur du relais de commutation 213, fil 269, armature 317, résis- tance   341,   armature 339, enroulement du relais d'occupation 305, négatif. Par suite de la présence de la résistance 341 dans ce circuit le relais 213 n'attire pas dans le circuit décrit ci-dessus et le relais d'occupation 305 attire unique- ment son armature 334. Quand le relais 306 relâche un peu après l'envoi des impulsions, comme il a été dit précédemment, ce relais à l'armature 339 ferme le circuit   dtattraction   com- plète du relais d'occupation 305 au fil 259 mis à la terre. 



  Le relais d'occupation 305 attire comme il a été décrit déjà et connecte la tonalité d'occupation à la ligne appelante. 



  L'abonné appelant raccroche donc et le circuit de jonction se remet en position normale. 



   Dans le cas où. la jonction 81 est libre au moment de l'appel, il n'y a pas de terre connectée au fil de test   487   et le relais d'occupation 305 n'attire pas. Quand le relais 306 relâche un peu après l'envoi du deuxième train d'impulsion le circuit d'attraction du relais de commutation 21S se ferme en série avec le circuit du relais de coupure de la ligne 81 comme suit: positif, fil 259, armature 334 et contact au repos, armature 340, armature 317, fil 269, en- roulement supérieur du relais de commutation 213, fil 270, armatures   445   et 437, fil 382, armatures 494 et 484, fil 487, relais de coupure associée à la jonction, négatif.

   A l'arma- ture 250 le relais 213 ferme son circuit de blocage par la terre prise à l'armature 318, aux armatures 246 et   247   il dé- 

 <Desc/Clms Page number 51> 

 connecte la ligne appelante des enroulements de gauche de la bobine   translatriee   et connecte la ligne appelante direc- tement aux fils 252 et 255. Aux armatures 248 le relais 213 ouvre en un point le circuit du relais 206; à ltarmature 249 il déconnecte la terre du fil 262 pour ouvrir un des circuits et multiples à la terre du relais 301 pour ouvrir le circuit de blocage du relais 304.

   A l'armature 249 et   au.   contact au travail, le relais 213 met le fil   268   à la terre pour fermer le circuit d'attraction, du relais 480 par l'intermédiaire de l'armature 444 et à l'armature 251 il connecte le fil 271 mis à la terre au fil de test 382 par l'intermédiaire des armatures 445 et 437 pour maintenir le fil de test 382 à la terre. Le relais de ligne   207   relâche quand son circuit est ouvert aux armatures 246 et 247; à l'armature 230 il ouvre le circuit du relais 303. Le relais 480 en attirant aux arma- tures 482 et 483 connecte les fils de la jonction 485 et 486 aux fils du circuit de jonction 252 et 255. Le relais 303 en relâchant à l'armature 325 ouvre le circuit du relais lent à la libération 301 qui relâche après un peu de temps.

   L'é- quipement de jonction opère et connecte la terre au fil de test   487   pour maintenir les relais 213, 302 et le relais de coupure 2 attirés. Le circuit de blocage du relais 213 est le suivant: positif au fil   487,   armatures 484 et 494, fil 382, armatures 437 et 445, fil 270, armatures 250 et 251, enroulement inférieur du relais 213, négatif. Le circuit qui maintient le relais 302 attiré est le suivant : positif au   fil 487,   circuit décrit ci-dessus, armature 251, armatures 239 et 226 en multiple., fil 272, enroulement du relais 303, négatif. Le circuit maintenant le relais de coupure 2 attiré est le même que celui décrit précédemment, il emprunte le parcours ci-après: armature 251, fil 271, armature 222, fil 152, armatures 174 et 114, armature 9, enroulement du relais de coupure 2, négatif.

   Les fils de ligne 14 et 15 de l'appe- 

 <Desc/Clms Page number 52> 

 lant sont maintenant connectés directement aux fils de jonction   485   et 486 et l'abonné appelant peut dès lors émet- tre le numéro de l'abonné désiré dans le bureau automatique pour opérer les commutateurs de ce bureau et établir de la manière bien connue la communication désirée. Le courant de conversation pour l'abonné appelant et pour l'abonné appelé est fourni par le bureau automatique. 



   Après la conversation au moment où l'abonné appelant raccroche les commutateurs du bureau automatique reviennent en position de repos et suppriment la terre du fil de test 487, ouvrant de ce fait le circuit de blocage des relais 213, 302 et du relais de coupure 2. Le relais 213 en relâchant à l'armature 249 ouvre le circuit du relais 480. Le relais de coupure 2 relâche et ouvre le circuit du relais de garde 3 et connecte le relais de ligne 1 aux fils de la ligne 17. 



  Le relais lent à la libération 302 relâche et à l'armature 322 ouvre le circuit des relais-chercheurs de groupe 110, 111 et 107 et des relais   204   et   202. A   l'armature 323 le relais 302 ouvre le circuit des relais-connecteurs de groupe 401 et 481. Le relais 480 en relâchant, aux armatures 482 et 483 déconnecte les fils de conversation du circuit de jonction des fils de la jonction. Le relais de garde 3, les relais connecteurs 110, 111 et   107   relâchent comme   décrit     précédem-   ment.

   Les relais   204   et 202 relâchent et ce dernier connecte le relais de transfert 201 au fil 281, Les relais-connecteurs 401 et 481 relâchent de   même.   Dans le cas où le fil 281 est mis à la terre le relais de transfert   201   est maintenu attiré, dans le cas contraire le relais 201 relâche et le circuit de jonction peut être utilisé pour   dtautres   appels. 



   Les appels entrants sur la jonction font opérer le circuit de jonction de la manière décrite précédemment pour l'établissement d'une communication entre deux abonnés locaux. 



  Dans le cas présent cependant la supervision par renversement 

 <Desc/Clms Page number 53> 

 des polarités est nécessaire et quand l'abonné local répond le relais 211 attire et à l'armature 243 ferme le circuit du relais de renversement des polarités 209 pour renverser les polarités des fils de la jonction appelante. 



   Les appels à des-tination de bureaux manuels sont écoulés de la manière décrite pour les appels locaux. Au moment du raccrochage il est cependant nécessaire d'envoyer à l'opératrice du bureau éloigné un signal de fin. Après la fin de la conversation sur une telle jonction l'abonné appelant raccroche et fait relâcher le relais   207.   A l'arma- ture 230 le relais   207   ouvre le circuit du relais 303 qui relâche et à l'armature 327 il déconnecte le négatif de l'en- roulement du relais 211 du fil négatif 252 ce qui supprime le négatif du fil de la jonction, l'opératrice au bureau distant reçoit donc un signal de déconnexion.

   Le relais 211 en relâchant à l'armature 243 ouvre le circuit du relais 209 qui relâche s'il a attiré et à l'armature   242   ferme le cir- cuit de blocage du relais lent à la libération 301 avant que celui-ci ne relâche par suite de la libération du relais 303. 



  Ce circuit est le suivant: positif, armature 321, fil 265, armature 242 et contact au repos, armature 245 et contact au travail, fil 264, enroulement du relais 301, négatif. La remise au repos du circuit de jonction est maintenant   comman-   dée par l'opératrice via la jonction. Quand l'opératrice au bureau distant opère la déconnexion le circuit du relais 212 s'ouvre et ce relais relâche, de ce fait il ouvre le cir- cuit du relais 301 à l'armature 245 et provoque la libération du relais 301 et la remise en position normale du circuit de jonction comme décrit précédemment. 



   Le circuit de jonction est considéré comme maintenu par une boucle permanente   s'il   reste bloqué, alors qu'aucune communication n'est établie, pendant un minimum de deux mi- nutes après qu'il a été saisi ou après que l'abonné appelé 

 <Desc/Clms Page number 54> 

 a   raccroché.   Les relais 580 et 590 et l'interrupteur 593 de la fig. 5   constituent   un dispositif à temps qui provoque ltat- traction du   relaïs   de libération   206   si une faute, telle qu'une boucle permanente, se produit. Après un intervalle de deux minutes les contacts 593 se ferment pour établir le circuit du relais 590. A l'armature 592 le relais 590 déconnecte la terre du fil 284 et aux contact au travail de l'armature 592 ferme le circuit d'attraction du relais 580.

   A l'armature 581 le relais 580 prépare le circuit connectant un négatif au fil 285 pour faire attirer le relais de libération 206 si une boucle permanente existe. Quand les ressorts interrupteurs 593 s'ouvrent le relais 590 relâche et à   l'armature   591 con- necte momentanément un négatif au fil 285 pour faire attirer le relais de libération 206 si une boucle permanente existe. 



  A l'armature 592 et   au.   contact au travail le relais 590 ouvre le circuit du relais 580 qui relâche après un certain temps et au contact au repos de l'armature 592 met le fil 284 à la terre. Le relais 580 en relâchant à l'armature 581 déconnecte le négatif du fil 285. 



   Bans le cas   où   le circuit de jonction est maintenu par une boucle permanente alors qu'il n'est pas en position de conversation   etest   à dire si les relais 211, 212 ou 213 ne sont pas attirés le circuit d'attraction du relais de libé- ration 206 se ferme quand le relais 580 attire et quand le re- lais   590   relâche, comme suit: positif à l'armature 321, fil   265,   armatures 242, 245 et 248 et leurs   contacta     au   repos, enroulement du relais de libération 206, ressorts normalement fermés commandés par l'armature 229, fil 285, armature 581 et 591, résistance 594, négatif.

   Le relais 206 à l'armature 228 déconnecte la terre des ressorts normalement fermés com- mandés par l'armature   228 et   connecte   celle-ci   au fil 284 venant du contact au repos de l'armature 592 et aboutissant au fil 275 pour maintenir la garde sur le fil   275   jusqu'à ce 

 <Desc/Clms Page number 55> 

 que le relais 590 opère à nouveau.   A   l'armature 229 le relais 206 ouvre en un point son circuit original   d'attrac-   tion et ferme son circuit de blocage au fil 286.

   Mainte- nant dans le cas   où.le   circuit de jonction ne s'est pas mis en position de conversation par suite de l'attraction d'un quelconque des relais 211,   212   ou 213 avant que le relais 590 attire à nouveau alors, le relais 590 à l'armature 592 déconnecte la terre du fil de garde 275 ce qui a pour effet de libérer le circuit de jonction et de bloquer la ligne ap- pelante. Dans le cas où un abonné omet d'émettre ou, si la ligne est maintenue par un court-circuit, la déconnexion de la terre du fil 284 à l'armature   592   ouvre le circuit des relais-chercheurs tels que 110, 111 et 107 et des relais de contrôle du circuit de jonction 202 et 204.

   La libération des relais-chercheurs déconnecte la ligne appelante du cir- cuit de jonction ce qui provoque la libération du relais de ligne 207 et du relais de coupure 2. A l'armature 230 le relais 207 ouvre le circuit du relais 303 qui relâche et à l'armature 325 celui-ci ouvre le circuit du relais lent à la libération 301 qui relâche, à l'armature 318 il ouvre le circuit du relais 302. Le relais 502 relâche et provoque la libération des relais qui sont encore attirés, de la ma- nière qui a été décrite précédemment. 



   Dans le cas où l'abonné appelant n'émet qu'un seul chiffre et ne raccroche pas la suppression de la terre au fil 284 provoque la libération du circuit de jonction exac- tement comme on vient de le dire et de plus, dans ce cas, comme le relais 511 a attiré il est relâché par suite de la libération du relais 204 qui à l'armature   221   ouvre le cir- cuit de ce relais. Le relais-connecteur de groupe qui a attiré est libéré par la suppression de la terre au fil de garde 278 par la libération du relais 302. Dans le cas où l'abonné émet deux chiffres et ne raccroche pas, la suppres- 

 <Desc/Clms Page number 56> 

 sion de la terre au fil 284 provoque la libération comme décrit précédemment et de plus provoque la libération des relais-connecteurs, qui ont opéré:, par suite de la libé- ration du relais 302. 



   Dans le cas où l'abonné appelé ne répond pas dans les limites déterminées, la suppression de la terre au fil 284 provoque la libération des relais comme décrit déjà et de plus la libération du relais 315. A l'armature   576   le relais 315 ouvre le circuit du relais-connecteur de groupe, aux armatures 373 et 374 il déconnecte le générateur de la ligne appelée, à l'armature 378 il ouvre le circuit du re- lais 670; à l'armature 375 il déconnecte la terre du fil de test pour libérer la ligne appelée. Le relais 302 en relâ- chant à l'armature 325 ouvre le circuit de blocage des re- lais-connecteurs opérés et des relais de sélection du code qui ont attiré. Le relais   670   en relâchant, à l'armature   671   ouvre le circuit du relais de sonnerie 313.

   Les relais connecteurs qui ont attiré relâchent pour déconnecter la ligne appelée du circuit de jonction et les relais de sélec- tion du code relâchent ce qui replace le circuit de jonction en position normale. 



   Dans le cas où. l'abonné appelant ne raccroche pas alors que l'appelé vient de le faire la suppression de la terre au fil 284 provoque la libération des relais comme décrit précédemment, et dans ce cas le relais 210 relâche par suite de la libération du relais 204 quand le circuit de blocage du relais 210 est ouvert à   l'armature   221. D'une manière identique, quand l'abonné appelant néglige de rac- crocher après avoir reçu la tonalité d'occupation le circuit de jonction relâche comme décrit déjà et le relais 204 à l'armature 221 ouvre le circuit du relais d'occupation 305 et du relais 304 qui relâchent. 



   Dans le cas d'un appel entre deux postes groupés 

 <Desc/Clms Page number 57> 

 sur une même ligne si rappelant et l'appelé négligent de répondre, la suppression de la terre au fil 284 provoque la libération des relais 110, 111, 107, 202, 204 et 315 comme décrit précédemment. La libération des relais 111 et 107 coupe les fils de test qui maintenaient les relais 302 et 205 attirés. Les relais 304, 305, 502, 205, 670, 411, 410 et 407 et les relais de sélection du code qui étaient      . attirés relâchent comme décrit précédemment, pour rendre le circuit de jonction libre. 



   Quand la terre est supprimée du fil de test le relais de coupure, tel que le relais 2, relâche et aux armatures 8 et 10   reconnecte   le relais de ligne 1 aux fils de ligne pour provoquer sa réattraction dans le cas   dtune   boucle permanente. 



  A l'armature 10 le relais 2 ouvre le circuit du relais de garde 3. Le relais de ligne 1 réattire immédiatement dans le cas d'une boucle permanente et à l'armature 7 il bloque le relais de garde 3 en position opérée avant que celui-ci n'ait eu le temps de relâcher. A l'armature 6 le relais 1 met le fil 16 à la terre pour marquer la ligne à   l'occupa-   tion. Quand la boucle permanente disparait le   cirauit   du relais de ligne 1 s'ouvre et ce relais relâche pour libérer la ligne à l'armature 6, à l'armature 7 il ouvre le circuit de blocage du relais de garde 3 qui relâche. Le circuit de ligne est maintenant en condition normale et peut être uti- lisé aussi bien pour des appels entrants que pour des appels sortants. 



   Dans le cas où les relais-chercheurs unitaires ne trouvent pas la ligne appelante, le relais 107 à l'armature 148 ferme le circuit d'attraction du relais 202 comme suit : positif au fil 153, armature 223 et contact au repos, arma- ture 220 et contact au travail, fil 155, armatures 142, 145 et les armatures similaires des relais-chercheurs unitaires, 

 <Desc/Clms Page number 58> 

 Inférieur du relais 202, négatif. A l'armature 217 le relais 202 ferme le circuit d'attraction du relais de trans- fert 201.

   Le relais 201 à l'armature   216   ferme en un point la chaîne de test d'occupation de tous les circuits de jonc- tion; à l'armature   214   il ferme son circuit de blocage; à l'armature 215 et son contact au travail il connecte le fil 281 au fil 282 pour faire démarrer le circuit de jonction libre suivant à la recherche de la ligne appelante, et à l'armature 215 et au contact au repos il ouvre le circuit du relais de ligne 207. La libération du relais de ligne 207 provoque la libération du circuit de jonction comme décrit précédemment. 



   Quand tous les circuits de jonction sont occupés, le circuit d'attraction du relais d'occupation de tous les circuits de jonction 500 se ferme comme suit: positif à la borne 573, fils identiques aux fils 283 et 280, borne 574,   d'une   manière identique via les fils de la borne 575 à la borne 576, de la borne 577 à la borne 578 et au fil 283,   armature-   216, fil 280, enroulement du relais d'occupation de tous les circuits de jonction 500. A l'armature 501 le relais 500 supprime la terre du circuit de démarrage pour éviter qu'un appel en instance ne maintienne le relais de transfert 201 opéré. Dès   qu'un.   circuit de jonction de- vient libre le relais 500 relâche. 



   Si le circuit du relais de démarrage 510 reste fermé pendant un temps déterminé, la terre aux ressorts 503 opérés par le commutateur à temps TS ferme le circuit du relais 560. Le relais   560   à l'armature 561 prépare le circuit du relais 570 et de la lampe de démarrage ST, à l'ar- mature 562 il ferme son circuit de blocage par l'intermédiai-    re des armatures 541, 512 et 501 ; àl'armature 563 il ouvre   en un point son circuit original d'attraction; à l'armature   564   il prépare le circuit du relais 540 et à l'armature 565 

 <Desc/Clms Page number 59> 

 il prépare le circuit de la lampe d'alarme AL et ouvre en un point le circuit du relais 550.

   Quand le commutateur à temps TS ferme les ressorts 502 le circuit d'attraction. du relais   540   se ferme comme suit : positif aux ressorts 502, armature 564, ressorts normalement fermés commandés par l'ar- mature 542, enroulement du relais 540, négatif. A l'armature 541 le relais 540 ouvre le circuit de blocage du relais 560    qui relâche ; àl'armature 542 il ferme son circuit de blocage;   à   l'armature   543 il ouvre le circuit du relais 530 si celui ci a attiré, et à l'armature   544   il ouvre le circuit du re- lais 520 et supprime le court-circuit du relais 530 dans le cas où le relais 520 a attiré. Le relais 560 en relâchant à l'armature 565 ferme le circuit   dtattraction   du relais 550, à l'armature 563 il ferme en un point son circuit original d'attraction.

   Si le relais 520 est attiré en ce moment, le relais 530 attire en série avec le relais 520 puisque le court-circuit du relais 530 est supprimé à l'armature 544. 



  A l'armature 531 le relais 530 transfère le fil de démarrage au milieu de la chaîne pour sélecter le circuit de jonction libre suivant dans le milieu de cette chaîne. Si le relais 530 est déjà opéré il relâche à ce moment par suite du fonc- tionnement de l'armature 543 car son circuit est ouvert en ce point. Le relais 530 en relâchant, transfère le circuit de démarrage du milieu, au début de la chaîne. Le circuit d'attraction du relais 550 est le suivant: positif à l'ar- mature 545, armature 565 et contact au repos, ressorts norma- lement fermés commandés par l'armature 553, enroulement du relais 550, négatif.

   A l'armature 553 le relais 550 terme son circuit de blocage et ouvre son circuit original d'at- traction; à l'armature 552 il prépare le circuit de blocage du relais 560 ; à l'armature 551 il prépare le circuit de la lampe de démarrage ST et à l'armature 554 il prépare le cir- 
 EMI59.1 
 bzz - 4---- a, 9, .,,",p oT.¯ Quand le commutateur à temps 

 <Desc/Clms Page number 60> 

 TS ferme à nouveau les ressorts 503, le relais 560 attire à nouveau A l'armature 562 le relais 560 ferme son cir- cuit de blocage; à l'armature 561 il ferme le circuit d'al- lumage de la lampe de démarrage ST et d'attraction du relais 570; à l'armature 565 il ferme le circuit d'allumage de la lampe d'alarme   AL(ou   de tout autre dispositif d'alarme). 



    A.   l'armature 572 le relais 570 ferme le circuit multiple de la lampe d'alarme   AL.   Quand le circuit du relais de démar- rage 510 est ouvert, ce relais relâche et à son armature 511 supprime la terre du circuit de démarrage; à l'armature 512 il ouvre le circuit de blocage des relais   540,   550 et 560 et à une autre armature(non représenta il ouvre le circuit du commutateur à temps TS pour l'arrêter. Le relais 540 en relâchant à l'armature 545 ouvre un des circuits multiples de la lampe d'alarme AL. Le relais 560 en relâchant à l'ar- mature 561 ouvre le circuit de la lampe de démarrage ST et du relais 570.

   Le relais 550 en relâchant, à   l'armature   551 ouvre en un point le circuit de la lampe de démarrage ST et du relais 570; et à l'armature 554 il ouvre le circuit de la lampe   AL.   Le relais 570 en relâchant à l'armature 572 ouvre le circuit de la lampe d'alarme   AL.   De ce qui précède on peut donc voir que si le relais de démarrage 510 est maintenu attiré pendant un temps déterminé, ce qui dans le cas présent indiquera qu'une faute s'est produite, le commutateur à temps TS qui démarre quand le relais 510 attire, aura le temps suffisant pour provoquer l'opération telle qu'elle vient d'être décrite. Le fonctionnement du commutateur à temps est suffisamment lent que pour éviter l'envoi   d'une   alarme dans les conditions normales.



    <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to telephone systems.



  International Convention: US patent application No. 726,501 filed on May 19, 1934 by Nor ,,,, man Herbert Saunders, of which the plaintiff is the beneficiary.

  <Desc / Clms Page number 2>

 



   The present invention relates to telephony systems or to identical systems and relates more particularly, but not exclusively, to small automatic telephony systems intended for installations in towns or villages. An automatic telephone system of this type is generally known as a communal automatic office or rural automatic office and may have a capacity of fifty lines, more or less. Usually, the lines are grouped-station lines having their ringing circuit either bridged or grounded, with subscribers calling by ringing code. Provision has also been made for the possibility of making and receiving long distance calls.



   The object of the present invention is to provide a new and improved communal automatic office of the relay type which has the characteristics mentioned above.



   One of the characteristics of the invention relates to new arrangements of the trunk circuits used for the interconnection of the lines of the system.



   Another characteristic of the invention relates to an improved device for repeating pulses.



   Another characteristic of the invention relates to circuits provided for selecting and connecting various ringing codes to the subscriber lines for calling a subscriber determined by the transmission of the call number and the code selection digits.



   Another feature relates to the new start and transfer circuit for the allocation of the various junction circuits, for the transfer of a call from one line to another in the event that the relays

  <Desc / Clms Page number 3>

 of the finder of the first trunk circuit cannot find the calling line, and to prevent seizure by a trunk circuit which becomes free of a call allocated to another trunk circuit.



   These features and a few others will be made evident by the following detailed description of the invention.



   In the appended plans comprising FIGS. 1 to 6 inclusive, by means of the usual symbols, a relay junction circuit and various line and substation circuits have been represented which will make it possible to describe and understand the invention.



   Fig. 1 represents a line with grouped stations, in the current case line 17 and the line circuit which is associated with it. Line wires 14 and 15 and incoming test wire 16 from that line, marked with a brace, extend to the junction circuit connector in fig. 4 where they connect to wires with the same numbers. The rest of fig. 1 shows the searcher side of the junction circuit comprising FGR group searcher relays and FUR unit searcher relays. Each group of lines such as group - 10 has two group finder relays, such as relay 110 which connects only line wires of group - 10 to the junction circuit and relay 111 which connects only test leads. from group - 10 to junction circuit.

   In the present case, it has been assumed that there are eight groups of lines, each comprising seven lines. In order to simplify the plans only three groups of lines have been shown, they are the group - 10, the group - 20, and the group - 80. Each of the lines is connected to a line circuit in the same way as the one. shown for line 17. The relays

  <Desc / Clms Page number 4>

 Unit researchers FUR correspond in number to the number of lines in each group, in this case, since there are seven lines in each group there will be seven relay unit researchers. Only three of them have been shown in order to simplify the plans.



   Figs. 2 and 3 represent the junction circuit control relays.



   Fig. 4 shows the connector side of the junction circuit and two line circuits. As on the researcher side there are two relays on the connector side for each group of lines. Group 410 relay connector for group - 10 only connects line wires from group - 10 lines to the junction circuit while relay 411 only connects test leads from group - 10 lines to junction circuit. Since there are eight groups of lines there will therefore be eight groups of relay-group connectors but only four of these groups have been represented. The unitary relays-connectors form a single group of seven relays one relay for each corresponding line in a group.

   In the present case, only four unitary relay-connectors have been shown in order to simplify the drawing. Each odd-numbered connector unit relay prepares the next even-numbered connector unit-relay circuit and each even-numbered connector unit relay prepares the next odd-numbered unit connector relay circuit as shown schematically in dotted lines. In an identical manner each odd-numbered test group relay connector, such as relay 411, prepares the circuit for the next even test group relay connector, such as relay 421. Likewise each group relay connector even test group, such as relay 421,, prepare the circuit of the next odd test group relay connector, such as relay 431 no

  <Desc / Clms Page number 5>

 represented.

   In the upper right corner is shown the line circuit of the group line 71. Some of the rings of the stations in this line are connected to the negative wire while the others are connected to the positive wire to give this line. which we call: the divided call.



  In the lower right corner of fig. 4 shows the line circuit of a line grouping twenty earthed stations.



   Fig. 5 in its upper part shows schematically the chain of circuits between the various junction circuits of the system, relays 500 to 570 inclusive are the distributor relays and the alarm relays. The device marked TS is a time device which starts under the control of the start relay 510 and closes the springs 502 and 503 at predetermined time intervals. Relays 580 and 590 and switch 593 constitute a timing device which releases the junction circuit which would be blocked by a permanent loop.



   Fig. 6 shows the relays of the selection code CSR which are controlled by the pulse repeater relay of the junction circuit and which connect one of the son of the ringing code leading to a device giving the call rate, not shown. The calling machine, not shown, is started by the action of a switching relay in any junction circuit, it periodically earths the wires of the bell code shown to produce the codes indicated by the digits. - fres marked on these conductors.



   Briefly, the operation of the system is as follows: When a subscriber makes a call, the test lead of the calling line is marked with a certain polarity and the calling group is marked at all relays-seekers

  <Desc / Clms Page number 6>

 start is grounded and the group finder relays in the first free trunk circuit operate in sequence to find the calling group. When the calling group is found the last group finder relay that drew connects the test lead from all lines in the calling group to the unit finder relays which operate in sequence until the line marked as caller is found.



   When the calling line is found, the trunk circuit transfer relay pulls in to prepare another free trunk circuit and the calling line is connected to the seized trunk circuit control circuit. The first digit transmitted by the calling subscriber attracts a pulse repeater relay which in turn operates the group connector relays. Only the last group relay-connector that operated remains attracted to connect the test leads of the called group to the unitary relay-connectors of the junction circuit. The second digit also attracts the pulse repeater relay which in turn attracts the corresponding unit searcher relays.

   Only the last unit searcher relay which operated remains attracted to connect the test lead of the called line to the junction circuit control circuit. The third digit transmitted causes the pulse repeater relay to operate again to select the bell code. If the called line is free, the cadence device, which is not shown, grounds the selected ringing code wire intermittently to cause the called line to ring according to the selected code.



   In the case of long distance calls, the calling line is found in a manner identical to that which has just been described and by the emission of the two digits designating a

  <Desc / Clms Page number 7>

 long distance call the group relay-connectors and the unitary relay-connectors attract as before to make the connection with the trunk line. In this case, a code selection digit is not sent since it is not necessary.



   It will now be assumed that the subscriber of the set S in fig. 1 wishes to call the subscriber of the set S4 shown in fig. 4. When the subscriber of set S picks up his receiver, the line relay 1 attraction circuit closes as follows: positive at rest contact of armature 10, lower winding of line relay 1, wire. line 15, caller station loop, line wire 14, armature 8, top coil of relay 1, negative; to armature 5, relay 1 connects the inrush polarity to the test wire through armature 11 and the winding of cut-off relay 2;

   the armature. 6 and when the contact is idle it disconnects the cut-off relay 2 from the incoming test wire 16 and when the contact is on it earths the test wire 16 to mark the calling line at busy for all subscribers who would like to call this line. At armature7, relay 1 earths the starter wire 61 common to the lines of group - 10 to close the attraction circuit of the common starter relay 510, as follows: positive to armature 7, armature 12 and contact at rest, common starting wire 61, resistor 61 ', winding of the starting relay 510, negative.

   At armature 511, relay 510 closes the attraction circuit of relay 207, at armature 512 it prepares the blocking circuit of relays 540, 550 and 560; at armature 513 it closes the attraction circuit of relay 520, at armature 514 it prepares the circuit bypassing relay 520 and causing the attraction of relay 530 and at another armature (not shown) it closes the starting circuit of the TS time device. The circuit

  <Desc / Clms Page number 8>

 attraction of relay 520 is as follows: positive, winding of relay 520, armatures 513, 533 and 544, resistor 546, negative. The relay 520 by attracting, prepares, to the armature 521 the attraction circuit of the relay 530 and to the armature 523 connects the winding of the relay 560 to the time device TS.

   Relay 530 is not attracting at this time because this relay is shunted by the following circuit: negative through resistor 546, armatures 544, 533, 513 and 521, winding of relay 530, negative.



   Line relay 207 attracts according to the circuit: positive to armature 501, armature 511, resistor 515, armature 531 and contact at rest, wire 281, armature 215 and contact at rest, wire 150, armature 246 and contact at rest, upper left winding of the RC translating coil, normally closed springs controlled by armature 233, winding of line relay 207, negative. At armature 230 the relay 207 closes the attraction circuit of the pulse repeater relay 303 and at the armature 231 prepares the attraction circuit of the relay 301. The attraction circuit of the pulse repeater relay 303 is the following: positive at armature 249 and contact at rest, wire 262, armature 520 and contact at rest, wire 261, armature 230, wire 260, winding of the pulse repeater relay 303, negative.

   At armature 324 and on contact with on, relay 303 closes its blocking circuit via resistor 329 and wire 261; at armature 325 it closes the attraction circuit of relay 301 and grounds wire 264; at armature 326 it opens the circuit of relays 506, 307 and 309 at one point and at armature 327 it bypasses armature 238.

   At armature 516, relay 301 prepares a high resistance attraction circuit for relay 207, at armature 317 it prepares the attraction circuit for relay / switching 217 and at armature 318 it earths the

  <Desc / Clms Page number 9>

 wire 271 to close the attraction circuit of the slow release relay 302, as follows: positive at armature 318, wire 271, armatures 239 and 226 in multiple on wire 272, winding of relay 302.



     At armature 320, with the contact at rest, relay 302 opens the original attraction circuit of relay 303 which remains attracted by its blocking circuit which takes a positive at armature 324. At armature 320 and at contact at work, relay 302 places wire 263 to earth and closes an additional circuit for supplying relay 301 through armature 231, the contact at work and wire 264.

   At armature 321 relay 302 earths wire 265 to prepare the circuit for disconnect relay 206, at armature 322 it connects wire 275 grounded to finder ground wire 153 and closes the attracting circuit of the first group 111 finder relay, and at armature 323 it places the ground wire of connector 278 as well as the ground wire 279 through the frame 241.



   The attraction circuit of the group 111 finder relay is as follows: positive at wire 153, armature 223 and contact at rest, armature 220 and contact at rest, wire 156, resistor 190, armature 187 and contact at rest, armatures and contacts at rest of the other group searcher relays, not shown, armature 127, contact at rest of armature 127, armature 117 and contact at rest, winding up relay 111, negative.

   At the armature 116, the relay 111 closes its blocking circuit through the contacts at rest of the armatures, such as the armatures 125 and 185, group searcher relays and wire 153 grounded; to armature 118 it prepares the drive circuit of relay 110; to armature 119 it connects the wire
 EMI9.1
 at

  <Desc / Clms Page number 10>

 test 203 through wire 159 and armature 224; at armature 117 and when the contact is at rest it opens its original attraction circuit and when on contact it closes the attraction circuit of the second group finder relay 121.

   Relays such as relays 111, 121 and 181 are somewhat slow to act because of the rings with which they are fitted and the resistance 190.



  At the upper armatures (except armature 116) of relay 111, the group - 10 test leads are connected to the test arrays of the unitary researcher relays.



   In order to describe the operation of group pager relays, it will be assumed for a moment that the calling line is not in the first of the groups. In this case, after a short time, the relay 121 attracts as follows: positive to the earthed guard wire 153, armatures 223 and 220 and their contacts at rest, wire 156, resistor 190, armatures and contacts at rest of the relays - group researchers, armature 117 and its contact on, winding of relay 121, negative. In a manner identical to that described for relay 111, relay 121 attracts and at armature 126 hangs on the grounded wire 153.

   At armature 125, relay 121 opens the blocking circuit of relay 111 and the latter releases after a short time; at armature 127, relay 121 opens at one point its original circuit of attraction and upon contact with the working contact of armature 127 it closes the circuit of the next group searcher relay associated with group 30, not shown.



  At armature 128 the relay 121 prepares the circuit of relay 120, at armature 129 it connects the starting wire 62 of group - 20 to the group test relay 203 and to its upper armatures it connects the wires of group test - 20 to unit researcher relays. Releasing relay 111, at its upper armatures, disconnects the wires

  <Desc / Clms Page number 11>

 group - 10, at armature 118 it opens the circuits of relay 110 and at armature 119 it disconnects the starter wire 61 from group relay 203.

   The group searcher relays 131 to 171 inclusive (not shown) and the relay 181 attract as described above, each relay opens the blocking circuit of the previous relays to release it, connects the start wire of the group corresponding to the group test relay 203, prepares the circuit of its associated line connection relay, closes its blocking circuit and connects the test wires of its group to the unit searcher relays.



   When the group finder relay corresponding to the group in which the calling line is located has attracted the attraction circuit of the group test relay 203, it closes via the start wire. For example, the relay 111 to the armature 119 closes the attracting circuit of the group test relay 203 in the event that the calling line is in group - 10 as follows: positive to the start wire set to ground 61, armature 119, wire 159, armature 224, lower winding of group 203 test relay, negative.

   In armature 218, relay 203 short-circuits its upper winding to delay its release, at armature 219 it opens the circuit of relay 202 at one point, at armature 220 it disconnects. wire 153 grounded from wire 156 to open the circuit of the next group finder relay before it has had time to attract, it closes its blocking circuit and at armature 220 and at the contacts at working it connects the grounded wire 153 to the wire 155 to cause the attraction of the first unit searcher relay 101 as follows:

   positive to wire 153 put

  <Desc / Clms Page number 12>

 and contact on, wire 155, armature 142 and contact at rest, armature 145 and contact at rest, identical armatures of the other unitary searcher relays (not shown), armature 148 and contact at rest, winding of relay 101, negative. At armature 141, relay 101 closes its blocking circuit by means of armature 143 and the armatures of the other unit search relays (not shown), armature 143 and wire 153 placed. To the earth.

   A. armature 142 relay 101 opens its original attraction circuit and closes the circuit of relay 102; and at its highest armatures it connects the line wires of the junction circuit 150 and 151 to contacts of the group searcher relay 110 and to the armature 160 it connects the test wire 152, since the relay 111 associated with group - 10 is drawn, to test lead 19 of line 11 to prepare the circuit of line test relay 204.



   The unit searcher relays FUR by the action of the copper rings with which they are fitted are relatively slow to attract and therefore the second unit searcher relay alone operates after a sufficient time to allow the attraction of the line test relay 204 in the event that a calling line is connected to it. In the event that line 11 is not a calling line, relay 102 attracts after some time through grounded wire 155, armature 142 and its working contact.

   At armature 143, relay 102 opens the blocking circuit of relay 101 which releases after a certain time; at the armature 144 it closes its blocking circuit by means of the wire 153 placed on the ground; to armature 145 and its contact at work, it prepares the circuit of the third unit searcher relay (not shown) and to its highest armatures it connects the line wires 150 and

  <Desc / Clms Page number 13>

 151 to the contacts of the group finder relay 110 and to the armature 124 it connects the test wire of the line 12 to the test wire 152 since the relay 111 associated with the group - 10 has drawn.



   Relay 101 by releasing at its highest armatures disconnects the test and line wires; at armature 141 it opens its own blocking circuit at one point; to armature 142 and when contact is on, it opens the original circuit for attracting relay 102 and when contact is resting for armature 142 it connects the third unit finder relay (not shown) to wire 155 grounded through the armature 145 and its contact at work.

   The unitary searcher relays 103 to 105 included (not shown) and the relay 107 attract in the manner described above, each of them to its upper armature connects the test wire of the line which corresponds to it to the line test relay 204, opens the blocking circuit of the previous relay, closes its own blocking circuit and prepares the attraction circuit of the next relay which closes when the previous relay releases.



   In this case, since the calling line is line 17, when the unitary finder relay 107 draws to. armature 147 it closes the pull circuit of line test relay 204 in series with cut-off relay 2 as follows: positive to armature 318, wire 271, top winding of line test relay 204, wire 152, armature 174, armature 114, armature 5, armature 11, winding of cut-off relay 2, negative.

   At armature 221, relay 204 by attracting, closes the attraction circuit of relay 312 and earths wire 259, at armature 222 it short-circuits its upper winding to make the relay slow to ground. release and to connect a direct earth to the wire

  <Desc / Clms Page number 14>

 ground of wire 155 to open the circuit of the next unitary searcher relay before the latter has fully drawn; on armature 223 and when contact is on, it closes its blocking circuit by its lower winding and the attraction circuit of relay 110, finally on armature 224 it opens the circuit of group test relay 203 which released.



   The cutoff relay 2 by attracting, to armatures 8 and 10 opens the circuit of line relay 1, to armature 9 it connects its blocking circuit to the test wire 152 grounded, to armature 10 and to the contact on it closes the attracting circuit of blocking relay 3. Relay 110 attracts according to the circuit: positive to wire 153 earthed, armature 223 and contact to work, armature 225, wire 157, armature 118, winding of relay 110, negative.

   To its upper armatures, relay 110 connects the wires of the lines of the group - 10 to the contacts of the unitary searcher relays and in the case of armatures 112 and 113 it connects the calling line to wires 150 and 151 via the armatures 172 and 173 thereby closing a new line relay attraction circuit 207 and connecting the invitation tone to be transmitted to the calling line to let the subscriber know that he can start sending the subscriber's number called.



   The blocking relay 3 by attracting, at armature 11 opens the original circuit of attraction of cut-off relay 2, at armature 12 and when the contact is closed it disconnects the earth of the starter wire 61 to allow the start relay 510 to release if no other line is in call;

   and at armature 12 and on contact to work it closes its blocking circuit via the positive of armature 7. Line relay 1 by releasing at armature 6 disconnects the direct earth of the wire. incoming test 16 to its contact at work and its contact at rest con-

  <Desc / Clms Page number 15>

 nect the positive to the incoming test lead 16 to mark this line to occupy the connector side in the Junction circuit, through the armature
 EMI15.1
 518, wire 271, armature 222t, wire 152e of armatures 174 and 114. At armature 7, relay 1 opens the blocking circuit of the '"relay: QJ: Qc! 1ge 5.



  Group 203 test relay by releasing when
 EMI15.2
 its circuit is open to the armature 22, closes to the armature 219 the attraction circuit of the relay 202 through its upper winding through the working contact of the armature 223 and the wire 153 grounded. At armature 217, relay 202 forms the circuit of the
 EMI15.3
 transfer 201. i The armature 21 ° the relay 201 prepares its blocking circuit, at the armature 215 it opens the original circuit of attraction of the line relay 207 maintained drawn now through the loop of the calling line;
 EMI15.4
 at work contact of 1 + aPmafuBeF 215 it connects wire 281 to wire 282 so that the next call can enter the junction circuit. free next.



   The attraction circuit. of relay 312 is as follows: positive to armature 249 and its contact at rest, wire 262, armature 221, wire 259, armature 330 and its contact
 EMI15.5
 at rest, winding of relay 312, negative. At armature 362, relay 312 prepares its blocking circuit, at armature 365 it prepares the circuit of the lower armature of relay II, this latter not attracting at this moment because its lower winding is shorted. é by armature 563, armature 330 and its contact at rest and the normally closed springs controlled by armature 337. In armatures 364 to 367 included, relay 312 prepares the impulse circuit towards the relays -group connector.



   The relay 510 releases in the event that. no other line is under appeal at this time and at frame 511 it

  <Desc / Clms Page number 16>

 Theis 510 opens the shunt of the relay circuit 530 which now draws in series with the relay 520 through the armature 521.

   The relay 530 by attracting to the armature 551 transfers the starting circuit from the beginning of the chain to the middle of this one, to the armature 532 it prepares the short circuit of the relay 520 and the attraction circuit of the relay 550; at armature 533 it quires at another point the low resistance shunt of relay 530 and at armature 534 it disconnects the time device TS from relay 560 before the time device has had time to make relay 560 attract.



   At this point in the discussion it may be useful to consider how the distribution relays operate when a second call occurs while relay 530 is attracted. In the current case the start relay 510 draws via the common starting wire as before and to the armature 511 it completes the starting circuit and grounds wire 281 'as follows: positive to armature 501, armature 511, resistor 515, armature 531 and its working contact, starter wire 281 'terminating in the junction circuit in the middle of the chain.

   At armature 514, relay 510 connects the earthed armature 543 through armature 532 to the winding of relays 520 and 530, as a result, relay 520 is short-circuited and that 'it releases while the relay 530 remains attracted according to this circuit. Relay 520 on releasing to armature 522 connects springs 503 of the. TS time device to relay 560 winding.



  When the calling line is found the relay 510 releases and removes the ground from the starter wire 281 'at 1t armature 511. At armature 514 the relay 510 opens the circuit of relay 530 which releases. At armature 531, relay 530 transfers the starting circuit to the start of the chain

  <Desc / Clms Page number 17>

 and at armature 534 it disconnects the time device TS from the coil of relay 560.



   The circuit for blocking the line relay 207 through the loop of the calling line is as follows: positive to armature 256, closed contact and armature 247, wire 151, armatures 175 and 113, line positive wire 15, extension caller, negative line wire 14., armatures 112 and 172, wire 150, armature 246 and its contact at rest, upper left winding of the RC translator coil, normally closed springs controlled by armature 233, winding of the relay of line 207, negative.

   The invitation to be transmitted is also connected to the calling line at this time by the following code: sending thread of the invitation to be transmitted DT, fig. 3, contact at rest and armature 328, capacitor TC; wire 254., idle contact 246 then to the calling line as described above *
The calling subscriber having heard 11-invitation to transmit, transmits the group and line digits followed by the code selection digit, it will be assumed that these digits are 7, 1 and 0 respectively. Line relay 207 releases on each pulse. Under the action of the first pulse, relay 207 to armature 230 opens the circuit of pulse repeater relay 303 which releases.



  At armature 231 and its contact at rest, relay 207 closes a high resistance circuit, as follows: positive at wire 262, armature 320 and its contact on, wire 263, armature 231 and its contact at rest, wire 257, armature 316, resistor 319, wire 254, upper left winding of the RO translator coil, normally closed springs controlled by armature 233, winding of line relay 207, negative. This circuit which is not able to attract line relay 207 due to resistor 319 helps
 EMI17.1
 the relay 207 to attract nnanr) e-¯ ..; ¯¯ -

  <Desc / Clms Page number 18>

 line with poor insulation. At armature 231 and its working contact one of the multiple earth connections of relay 301 is open.



   When releasing the pulse repeater relay 505, the armature 324 opens its blocking circuit at one point; at armature 325 opens the relay circuit at one point
301 but the latter due to its delay in release remains attracted during the sending of the pulses; to the frame
326 it closes the attraction circuit of relays 306, 307 and 309. The attraction circuit of relays 306 and 307 is as follows: positive to wire 262 grounded, armature
320 and its contact on, normally closed springs controlled by armature 326, armature 333 and its contact at rest, upper winding of relay 306 and winding of relay 307, negative. A branch of this circuit extends through the armature 348 and its contact at rest and through the upper winding of the relay 309 to attract the latter.

   At armature 336 relay 306 connects wires 254 and 258 which bypasses the upper left bearing of the RC translator coil in order to improve the pulse circuit; in frame 337 it closes the blocking circuit of relay 312 by means of wire 259 grounded and armor: 357 and 362; to armature 338 it prepares the attraction circuit of relay 304 and the circuit passing through the lower windings of relays 308 and 309, to armature 339 it closes the occupancy relay circuit at one point 305 and armature 340 11 disconnects wire 259, grounded, from wires 269 and 394.



   Relay slow to release 307 pulling, armature 342 'prepares relay blocking circuit
309; to armature 343 it closes the blocking circuit through the lower winding of relay 306 through the inter-

  <Desc / Clms Page number 19>

 medial of the earthed reinforcement 376; and in frame 345 it closes at one point the circuit of the first relay-connector of group 411. The relay 307, due to its delay on release, remains attracted during the sending of the pulses and does not release until shortly after the release. dispatch of each of the trains.



   The relay 309 by attracting to the armature 349 prepares at a point the attraction circuit of the relay 308 and of the blocking circuit of the relay 309; on the armature 350 it prepares a new attraction circuit for the pulse repeater relay 303. and the circuit of the relays 508 and 309 through their lower windings; at armature 351 it prepares the circuit of the lower windings of relays 308 and 309; at armature 352 it disconnects the earth at armature 376 from the wire of the even pulses 386 and connects the earth to the wire of the odd pulses 384; on armature 353 it closes the attraction circuit of the group 411 relay-connector as follows:

   positive to guard wire 278, armature 442, 452 and 465 of the CGR group relay-connector and wire 389, contact on duty and armature 366, contact at rest and armature 360, armatures 345 and 353, armature 361 and contact at rest, armature 367 and contact on, wire 391, winding of relay 411, negative. Relay 411 at its highest armatures connects the test leads of the lines of group - 10 to the unitary connector relays CUR, at armature 490 it closes its blocking circuit to the earthed ground wire 278 by the 'intermediate reinforcements 465, 452 and 442; and at armature 492 it prepares the circuit of relay 410.



   At the end of the first pulse line relay 207 attracts again into the calling party loop circuit and closes the relay attraction circuit
 EMI19.1
 rr. ---- ".J 1 --- '-.

  <Desc / Clms Page number 20>

 circuit of relays 309 and 308 through their internal winding. At armature 231, relay 207 opens its excitation circuit and closes the circuit of slow relay on release 301 to keep the latter attracted. The attraction circuit of relay 303 is as follows: positive at armature 350, contact at rest and armature 347, wire 261, armature 230, wire 260, winding of relay 303, negative.



  A branch of this circuit extends through wire 260, armatures 342, 366 and 349 through the lower windings of relays 308 and 309 and through armature 351 to relay 304. A l 'arming 324 relay 303 again closes its blocking circuit; at armature 325 it again closes another attraction circuit for relay 301;

   with normally closed springs controlled by armature 326 it opens the original circuit for attracting relays 306, 307 and 509, and at armature 326 and its contact on it closes the circuit for attracting the relay 304 through the ground wire 263 of armature 338 and gives another circuit through the lower windings of relays 308 and 309,
Relay 308 attracts by its lower winding, at armature 346 it opens its traction circuit at one point, at armature 347 it opens the original circuit of attraction of relay 303 which remains attracted by its own. blocking circuit;

   at armature 348 and its contact at rest it opens the original circuit of attraction, relay 309 and sound. contact at work he prepares his blocking circuit.



  Relays 508 and 309 at this time are kept attracted by the following circuit: positive to wire 263, open contact and armature 326, armature 338, armature 351, lower windings of relays 308 and 309, negative. Relay 304, pulling, to armature 328 disconnects the tone

  <Desc / Clms Page number 21>

 invitation, to transmit and prepare the circuit for sending the return call to the calling subscriber, to the armature 330 and its contact at rest it opens the original circuit for attracting relay 312 and to his contact. to. working it closes its blocking circuit on the grounded wire 359 at the same time as it opens its original circuit of attraction.

   At this moment, relay 312 is kept attracted by the following circuit: positive to grounded wire 259, contact on and armature 337, armature 357 and contact off, armature 362, winding of relay 312, negative.



   Under the action of the second pulse of the first series, line relay 207 releases again and at armature 230 opens the circuit of pulse repeater relay 303, while at armature 231 the slow release relay multiple circuit 301 is open and the line relay energizing circuit is closed again.



  The relay 503 by releasing the armature 324 again opens its blocking circuit; at armature 325 it opens again the circuit of slow relay on release 301, at armature 326 it opens the blocking circuit passing through the lower windings of relays 308 and 309, and to normally closed springs controlled by armature 326 it closes the blocking circuit of the relay 308 through its upper winding and closes the circuit of the slow relay on release 307 before it releases.

   The relay 309 by releasing at the armature 350 prepares the attraction circuit of the relay 303, at the armature S51 it opens at another point the blocking circuit through their lower windings of the relays 308 and 309; to armature 352 it connects the positive e of armature 375 to the wire of even pulses 386 to close the attraction circuit of the next group connector-relay, in this case relay 421, and to the armature
 EMI21.1
 

  <Desc / Clms Page number 22>

 The circuit for attracting relay 421 is as follows: positive at armature 376 and at idle contact, armature 545, armature 352 and contact at. rest, armature 359 and contact at rest, armature 365 and contact on, wire 386, armature 491, winding of relay 421, negative.

   The relay 421 by attracting, connects to its highest armatures the test leads of the lines of the group - 20 to the unit relays-connectors, to the armature 465 it opens the blocking circuit of the relay 411 which releases, to the 'armature 466 it closes its blocking circuit through the intermediary of the grounded wire 278 and armatures such as 442 and 452; at armature 467 it prepares the circuit of relay 420, at armature 468 it connects the next group connector relay 431 (not shown) to the wire of odd pulses 384, and at armature 469 it prepares the 600 code switching relay circuit.

   Relay 411 released at its highest contacts opens the circuit of the test leads of the lines of group - 10, at armature 490 it opens its blocking circuit, at armature 491 it opens the original attraction circuit of relay 421 which is blocked, and at armature 492 it opens the circuit prepared towards relay 410,
Line relay 207 re-attracts into the loop circuit of the calling line at the end of the second pulse and to armature 230 closes the circuit for attracting relay 303 through the idle contact of the armature 350 and the on contact of armature 347, while at armature 231 the circuit of slow-to-release relay 301 is closed again.

   The relay 303 by pulling the armature 324 again closes its blocking circuit, at the armature 325 it again closes the circuit of the relay 301 at another point and at the armature 526 it opens the circuit. locking through its upper winding of the

  <Desc / Clms Page number 23>

 relay 308 which releases. Relay 308 by releasing, at armature 346 prepares at one point the original circuit of attraction of relay 308, at armature 347 it opens the circuit of attraction of relay 305 which remains attracted now by its circuit of blocking, and at armature 348 it opens its own blocking circuit at one point and prepares the circuit for relay 309.

   From the above it can be seen that relay 303 follows the pulses of line relay 207; that the relays 308 and 309 attract from the first pulse and for each odd pulse; that the relays 308 and 309 release on the second pulse and on each even pulse; that relay 309 earths the odd pulse wire 384 when it attracts and earths the even impulse wire 396 when it releases to successively attract group relays 411, 421 etc. The pull circuit of the pulse repeater relay 303 is taken through the armatures 347 and 350 so that the circuit of the relay 303 cannot / close until the relays 308 and 309 have not attracted or released.



   As is known, a line relay such as the re-. lais 207 may be braked on release due to lack of isolation of the calling line or if it is heavily loaded. In order to ensure a correct transmission of the pulses a device called a pulse filter device has been provided. In this device the armatures operated by the line relay 207 have a hard adjustment and the armatures operated by the pulse repeater relay have a very hard adjustment such that this relay will release very quickly when its circuit is momentarily. opened by line relay 207 to armature 230.



  When relay 303 releases such a relay cannot attract again until repeater relays 308 or 309
 EMI23.1
 attracted or released nanr -fot * mc- t A¯A¯4 - # - * - --- A

  <Desc / Clms Page number 24>

 if the line relay has immediately re-drawn. The relays 308 and 509 do not have to be fast to pull in order to repeat the pulses received.



  In addition, an excitation circuit or artificial line loss has been provided for the line relay 207 through its contacts at rest to facilitate its reallocation in the case of long lines. This pulse circuit in combination with the circuits of the odd and even pulses has proved that it constitutes a device giving full satisfaction in the case of lines having variable electrical characteristics, which until now had prevented their transformation into automatic lines.



   Under the action of the third pulse, the relays 207 and 503 release and the relay 303 causes the attraction of the relay 309 as described previously for the first pulse. When relay 309 grounds odd wire 384, third group relay connector 431 (not shown) draws through even wire 384 to frame 468.

   In the manner described for relay 421, relay 431 (not shown) closes its uppermost armatures to connect the test leads of group - 30 to the unit relays; it opens the blocking circuit of the. relay 421 which releases; it closes its own blocking circuit; it prepares the circuit of the line connection relay which is associated with it (not shown) identical to the relay 420; it connects the test group relay connector of group - 40 (not shown) to the even wire 386. At the end of the third pulse the relays 207, 303 and 308 attract in the manner described at the end of the first pulse.



   Under the action of the fourth pulse, the relays 207, 303 and 509 release in the manner described for the second pulse. When relay 309 grounds the even wire 386 the group connector relay (not shown) of the

  <Desc / Clms Page number 25>

 group - 40 attracts in a manner identical to that which has already been described. This group relay connector connects the group test leads - 40 to the single relay connectors; it opens the blocking circuit of the group relay-connector - 30 which releases; it closes its blocking circuit; it prepares the associated line connection relay circuit (not shown) and connects the group test group relay-on - 50 (not shown) to the even wire 384.



   As just described, each odd pulse earths the odd wire 384 to attract the corresponding group connector relay and each even pulse earths the even wire 386 to cause the relay to pull. -corresponding group connector. The group relay connectors 431 to 461 and their associated line connection relays 430 to 460 are not shown because their operation is identical to that of the group connector relays shown. Under the action of the 7th pulse, the odd wire 384 is grounded by the relay 309, it attracts the group 471 relay-connector of the group - 70 through the armature 456 of the relay- group connector - 60.

   Relay 471 at its highest armatures connects the test leads of the group lines - 70 to the unit connector relays, at 1 + armature 452 it opens the blocking circuit of the last group relay-connector operated, at the armature 453 it closes its blocking circuit, to armature 454 it connects the relay-connector of group 481 of group - 80 to the even wire 386, to armature 455 it prepares the attraction circuit of the connection relay of line 470 of group - 70 and at armature 456 it prepares the circuit of the bell reversing relay 314.



   Relays 207 and 303 remain attracted after sending

  <Desc / Clms Page number 26>

 of the last impulse of the train, and after a short instant the slow relay on release. 507 let go. In frame 343, relay 307 opens at one point the pulse circuit and the blocking circuit of relay 306 which releases, at armature 345 it opens the original circuit of attraction of relay 411.

   Relay 306 by releasing, at armature 336 removes the short-circuit of the upper left winding of the translating coil Ra, at armature 357 it opens the blocking circuit of relay 312 and substitutes for it the circuit which passes through the lower winding of relay 311 in series with the winding of relay 312, thereby relay 312 remains attracted and relay 311 draws into the circuit which includes grounded wire 259 and the relay winding 312.

   At armature 338, relay 306 opens the circuit of relays 308 and 309 which release if they are attracted at the moment, at armature 339 it opens at one point the circuit of occupancy relay 305 and at armature 340 it reconnects wire 259 grounded to wires 1369 and 394.



  The relay 311 by drawing in series with the relay 512, to the armature 357, prepares its blocking circuit, to the armatures 358 and 559 it prepares the impulse circuits via the odd and even wires 383 and 385 towards the relays -unit connectors and to armatures 360 and 361 the connection circuit of the grounded ground wire 278 to wire 590,
The calling subscriber can from this moment send the second digit of the called subscriber number. In a manner identical to that already described, the line relay 207 and the repeater relay 303 release on each pulse and under the action of the first pulse the circuit for attracting the relays 306, 307 and 309 closes.

   The relay 506 pulling the armature 337 opens the blocking circuit of the relay 312 to cause the release of this relay and closes the blocking circuit of the relay 311 through its winding.

  <Desc / Clms Page number 27>

 ment higher to keep him attracted. As a result of the attraction of relays 307 and 309, the attraction circuit of the first unitary relay-connector 401 is closed. Relay 312 by releasing to armatures 364 to 367 prepares the pulse circuit to the code selection relays CSR.



   Relay 401 attracts according to the circuit: positive to grounded guard wire 278, armatures 412, 416 and similar armatures of the unitary relay connectors (not shown), armature 432, wire 387, work contact and armature 560, 345 and 353 armatures, 361 armature and NO contact, wire 590, winding of relay 401, negative, To armatures 492 and 493, relay 401 connects the conversation wires 252 and 256 of the junction circuit to the group relay-connectors ; to armature 494 it connects test wire 382 to test wire 34 of line 71, to armature 435 it closes its blocking circuit to earthed ground wire 278 via the armatures of the relays- unoperated single connectors;

   at armature 436 it prepares the circuit of the next unit relay-connector 402, at armature 437 it prepares at one point the circuit of junction switching relay 213 and at armature 438 it puts wire 392 at the Earth. Line relay 207 draws at the end of each pulse and closes the pull circuit of pulse repeater relay 303 again when relays 308 and 309 have drawn or released as previously described.



   In order to describe the operation of the unitary connector relays, it will be assumed that the second digit transmitted is greater than 1. The relays 207, 303 and 309 release in the manner already described, when the second pulse is sent. At armature 353, relay 309 opens the circuit of unitary relay-connector 401 which remains attracted now -

  <Desc / Clms Page number 28>

 through its blocking circuit; at armature 352 it disconnects the earth of the odd pulse wire 383 and connects this to the even impulse wire 385 to attract the second unitary relay-connector 402.

   This circuit takes the following path: positive at armature 376 and its contact at rest, armature 343, armature 352 and contact at rest, armature 359 and contact on duty, even impulse wire 385, armature 436, winding of relay 402, negative.



  At its two uppermost armatures, relay 402 connects the line wires of the junction circuit 252 and 255 to the contacts of the group relay connectors; to the third upper armature it connects the test wire 382 of the junction circuit to the test wire 72 of the line by means of an armature operated from the relay-connector of group 471, to the armature 433 the relay 402 closes its blocking circuit to the guard wire 278 earthed by the intermediary of the armatures 412 and 416 and the similar armatures of the other unitary relay-connectors (not shown}; at the armature 432 it opens the blocking circuit relay 401 which releases; to the armature 434 it connects the third unitary relay-connector 403 (not shown) to the odd impulse wire 383.



  At the end of the second Pulse the relays 207 and 303 re-attract and the relay 308 releases as described above.



   Under the action of the third pulse, relays 207 and 303 release and relay 309 re-draws to ground the odd pulse wire 383 as previously described. The third unitary relay-connector (not shown) is operated to make the connection of the test lead of line 73; to unblock the second relay-connector-unit 402 which releases; to lock to ground wire 278 and to connect the fourth unitary relay-connector (not shown) to even pulse wire 385. The

  <Desc / Clms Page number 29>

 relays 207, 303 and 308 draw at the end of the third pulse as previously described.



   Under the action of the fourth pulse, the relays 207, 303 and 309 release as described previously. At the armature 552, the relay 309 places the even pulse wire 385 to the ground to attract the fourth relay-connector. unitary, The fourth unitary relay-connector operates the connection of the test lead of line 74; unblocks the third unitary relay-connector which releases; hangs on guard wire 278; connects the fifth unit connector relay 405 (shown in dotted line) to the odd impulse wire 383. As described above the remainder of the unit connector relays attract and release under the action of subsequent pulses to connect the test leads of the lines that follow one another in the group to the test lead of the junction circuit 382.

   In the current case the subscriber S4 of line 71 is the called subscriber, the second digit therefore only comprises a single pulse and consequently it is the unitary connector-relay 401 which attracts to connect the wire. test 34 from line 71 to test lead 382 of the junction circuit.



   After sending the second pulse of the second digit, the relays 207 and 303 remain on and the relay 307 releases after a certain time. At the armature 343 the relay 307 opens the blocking circuit of the relay 306 which releases. The relay 306 by releasing the armature 337 opens the blocking circuit of the relay 311 which releases likewise; at armature 338 it opens the circuit which crosses the lower windings of relays 308 and 309 to release them if they are operated; and at frame 340 it puts wires 269 and 394 to the ground. The relay 311 by releasing the armature 357 opens its blocking circuit at one point;

  <Desc / Clms Page number 30>

 pulse to the code selection relays shown in fig. 6.



   The calling subscriber now transmits the third digit or code selection digit of the desired subscriber line. Line relay 207 follows the pulses transmitted by the calling subscriber which again does, releasing relay 303 with each pulse. The relays 306, "507 and 309 attract in a manner identical to that which has been described previously. In the armature 339 the relay 306 prepares the circuit of the occupation relay 305. In the armature 343 the relay 507 closes the blocking circuit of relay 306 and at armature 345 it prepares the pull circuit of relay 610.

   At armature 552, relay 309 places the odd impulse wire 398 to earth under the action of the first impulse and at armature 355 it closes the attraction circuit of relay 610. ' This circuit takes the following path: positive at armature 323, wire 278, armature 241, wire 279, armatures 652, 642, 632 and 622, wire 395, armatures 367, 361, 353, 345, 360 and 566, wire 596, coil of relay 610, negative.



   The first code selection relay 610 draws in the circuit described above and at armature 611 closes the draw circuit of the occupancy relay 505 in series with the test relay 515 in the event that the called line is busy. At armature 613, relay 610 closes its blocking circuit through armatures 622, 632, 642 and 652 to grounded guard wire 279; to armature 614 it connects the second code selection relay 620 to the even pulse wire 397 'and to armatures 615 and 616 it prepares the codified call circuit at one point.



  At the end of the first pulse, the relays 207, 503 and 308 attract as before.



   Under the action of the second pulse, the relays

  <Desc / Clms Page number 31>

 207, 303 and 309 release as described above. At armature 353, relay 309 opens the original circuit for attracting relay 610 which remains attracted by its blocking circuit; at armature 552 it puts the even impulse wire 397 to earth to attract relay 620.



  This circuit takes the following path: positive at armature 376 and its contact at rest, armature 343, armatures 552, 359 and 364 and their contacts at rest, wire 397, armature 614, winding of relay 620, negative. To armature 621, relay 620 connects test relay 315 in series with occupancy relay 305 to determine if the called line is free or busy, to armature 622 it opens the blocking circuit of relay 610 which releases ; to armature 623 it connects its blocking circuit to earthed ground wire 279, to armature 624 it connects the third code selection relay 630 to odd impulse wire 398 and to armatures 625 and 626 it prepares certain points for the codified calling circuit.



   The code selector relays 630, 640 and 650 attract under the action of the third, fourth and fifth pulses because the relay 309 alternately grounds the odd and even pulse leads 398 and 397.



    Each code selection relay that attracts opens the blocking circuit of the previous code selection relay to cause its release. Under the action of the sixth of the pulse wire, relay 660 draws into the pair / pulse circuit 397. At armature 661, relay 660 closes the occupancy test circuit, at armature 663 it is blocked by the through the guard wire 279; at armature 664 it opens its original circuit of attraction after closing its blocking circuit; at armature 665 it switches from one group of ringing code contacts to the other

  <Desc / Clms Page number 32>

 of the bell reversal relay 314.

   This circuit takes the following route: positive to armatures 456 and 438, wire 59Z, armature 666, wire 379, winding of relay 314, negative. At armatures 371 and 372 relay 314 reverses the inrush circuit connections so that the generator will now be connected to the positive wire of the line instead of to the negative wire. The dotted line 446 shows that the bell reversing relay 314 can be operated similarly when other group digits are transmitted and the dotted line 292 'indicates that the circuit can be established through armatures identical to the one. armature 666, other selection relays
 EMI32.1
 coded.

   Under the action of the seventh pulse, relay 309 to armature 353 closes the attraction circuit of relay 610 as follows: positive to ground wire 279, armature 663, armature 664 and contact on, armatures 642, 632 and
 EMI32.2
 622, 395 wire, 567, 36l, 355, 345, 360 and 566th wire 396 and coil of relay 610, negative. The relay 610 activates its armatures, the results of this operation have been described above, in addition to the armature 612 it opens the blocking circuit of the code selection relay 650 to release it.

   Under the action of the Se, 9th and 10th pulses, the code selection relays 620, 630 and 640 respectively attract and block, and release the code selection relay which operated before it in the manner described above. . From the above it can be seen that the code selection relays 610, 620, 630, 640 and 650 attract under the action of the first 5 pulses of the code selection digit, which the relays 650 and 660 attract at the 6th pulse, that the relays 610 and 660, 620 and 660, 630 and 660, 640 and 660 attract under the action of the 7th, 8th, 9th and 10th impulse.



   In the event that the line is busy, the standby circuit

  <Desc / Clms Page number 33>

 pull of occupancy test relay 505 closes, at the first pulling time, in series with the marginal test relay circuit 315 as follows: positive to test lead 34 of the called line, armatures 474 and 494, 382, upper winding of the test relay. marginal 515, wire 381, one of the operated contacts of the multiple contacts 611, 621, 631, 641, 651 and 661, wire 394, resistor 341, armature 339, winding of the busy test relay 305, negative.

   Occupancy relay 305, owing to the presence of resistor 341, only attracts its armature 334 to prepare its complete attraction circuit when later relay 506 releases. After sending the last code selection pulse, the relays 207 and 303 release again and the relays 306, 307, 508 and 509 release as described previously. Relay 306 on releasing at armature 339 closes the complete pull circuit of occupancy test relay 305 as follows: positive to wire 259, armature 334 and its contact on, normally closed springs controlled by Armature 339, winding of occupancy relay 305, negative.



   Assuming that the called line is free, the busy relay 305 does not attract because no earth is connected to test lead 34 of the called line. When relay 306 releases after the emission of the code selection digit, the attraction circuit of test relay 315 closes in series with that of cut-off relay 22 of the called line, as follows: positive at wire 259, armature 334 and NO contact of busy test relay 305 not operated, armature 340, wire 394, armature operated from armature group 611 to 661, wire 381, upper winding of test relay 315, wire 382, armatures 494 and 474, wire 34, armature 25 and contact:

   at rest, winding of cut-off relay 22, negative. At armature 377, relay 315 closes

  <Desc / Clms Page number 34>

 armatures, as follows: positive to normally closed springs controlled by armature 228, wire 275, armature 322, wire 153, armature 377, lower winding of test relay 315, negative.

   At armature 373, relay 315 prepares the circuit for connecting earth to the negative wire of junction circuit 252 since the bell reversing relay 314 is attracted, at armature 374 it prepares the circuit connecting the generator to the generator. positive wire of junction circuit 255, at armature 375 it connects a direct positive to wire 382 to mark the line called for occupancy; at armature 376 it grounds wire 268 to attract the selected group relay-connector, in this case relay 470 and at armature 578 it prepares the circuit for attracting relay 670.



   The attracting circuit of the group relay connector 470 is as follows: positive at armature 376 and contact on duty, wire 268, armature 455 of the operated group relay connector 471, winding of relay 470, negative.



  To armatures 472 and 473 the relay 470 connects the line wires 32 and 33 of the called line to the wires of the Junction circuit 252 and 255. When the cut-off relay 22 pulls in series with the relay 315, to the armatures 27 and 29 it disconnects the line relay 21 from the line wire 32 and from the earth, to the armature 28 it connects the test wire set to. the earth 34 to the researcher 35 test wire to mark this line at Unoccupied on the researcher side and at the armature 29 it closes the attraction circuit of the guard relay 23.



  The relay 23 to the armature 31 opens the circuit of the starter wire 67 at one point.



   At the start of each cycle of the ringing code given by the calling machine (not shown), the latter earths the PU wire and closes the attraction circuit of relay 670 as follows: positive to the PU wire coming from the call machine

  <Desc / Clms Page number 35>

 pel, normally closed springs controlled by armature 672, wire 380, armature 378, wire 276, armature 240, wire 277, relay winding 670, negative, At armature 671 relay 670 prepares the call relay circuit 313; at frame 672 he opens his. original circuit of attraction and end of its blocking circuit on the guard wire 279 and on the armatures 673 and 674 it prepares in other points the circuit of the call relay 313.



   The calling machine is provided to ground the bell code wire at certain definite times during its operating cycle as shown in the lower left corner of fig. 6.



  For example 4 - 4 means this wire is set to. earth at certain well-determined times in each cycle to attract the call relay 313 which sends four short ringing trains, followed by a pause and then four short trains. In the present case, assuming that the ring code 2 - 2 wire has been selected, the relay 313 draws as night: positive to the calling machine by the wire marked 2 - 2; NC contact and armature 601, armature 645 and 673, NC contact and armature 665, wire 680, armature 671, wire 599, call relay winding 313, negative.

   Ringer code wire 2 - 2 was selected because it was assumed that the transmitted code selection digit was 0 and in this case the 640 and 660 code selection relays pulled in and were blocked . Each time the call relay attracts, at armature 368, it connects the earth, through armatures 371 and 373, to the negative wire of junction circuit 252 since relay 314 is attracted. , to the armature 369 it connects the generator to the positive wire of the junction circuit 255 via the wire G and the armatures 372 and 374;

   to the frame 370 it closes

  <Desc / Clms Page number 36>

 the pulses transmitted by the bell relay 313, as a result of its delay in releasing this relay releases after the bell relay 313 and to the armature 354 it momentarily connects, after each sending, a negative through the resistor 355 to the negative lead of junction circuit 252 to discharge the capacitors associated with the rings in the called line circuit. At armature 356, relay 310 closes the ringing tone circuit to the calling subscriber, as follows: (Generator and wire G, contact on and armature 356, contact on and armature 328, capacitor TC , wire 254 and caller loop as previously described.



   The ringing current is sent to the called subscriber according to the circuit: Generator, wire G, contacts on and armatures 372, 369 and 374, positive wire of the Junction circuit 255, armatures 493 and 473, wire 33 , rings connected to the positive wire of the line, positive. In the case where. the ringers of the line in question are bridged instead of being grounded the ringing current return circuit borrows the negative wire 32 of the line, the armatures 472 and 492, the wire 252, the armatures 373 , 368 and 371, and the positive.



   When the subscriber 84 answers the call during a period of silence, that is to say when the relay 313 is released, the relays 211 and 212 attract in the case where the called line is constituted by a circuit. metallic, while only relay 211 attracts if the called line is a grounded line. the attraction circuit of relays 211 et ala in the case of a metallic line is as follows:

   positive, winding of relay 212, lower right winding of the RC translator coil, wire ¯356, -non- tact at rest and armature 369, armature 374 and circuit of the line called as described previously for sending the

  <Desc / Clms Page number 37>

 ringing current, return via wire 252, armatures 373 and 368, wire 253, upper right winding of the RC translator coil, armatures 238 and 327 in parallel, winding of relay 211, negative.

   In the case where. the called line is a grounded line the relay 212 is short-circuited as follows: positive to the positive wire of the called subscriber line, armatures 473 and 493, wire 255, armatures 374 and 369, wire 256, RC transfer coil lower right winding, relay 212 winding, positive.



   The relay 211 by attracting the armature 242 and the contact at rest opens at one point the circuit of the relay 206 and its contact at work closes the attraction circuit of the relay 210. At the armature 243 the relay relay 211 closes the attracting circuit of the polarity reversal relay 209 in the event that the calling line is of the type requiring polarity reversal for the purpose of supervision. The attraction circuit of relay 210 is as follows: positive at armature 321, wire 265, armature 242 and contact on, normally closed springs controlled by armature 237, winding of relay 210, negative.

   To the armature 237 the relay 210 loops the blocking circuit on the grounded wire 259 and opens its original circuit of attraction; at frame 238 it closes the conversation circuit. at armature 236 it removes the short-circuit of relay 208 to allow its attraction in the case where. the calling line is a metal line, at armature 239 it opens one of the multiple circuits of relay 502, at armature 240 it opens the circuit of relay 670 which releases and at armature 241 it disconnects the positive of the wire from guard 279 to release the code selection relays which attracted.

   The relay 208 draws in series into the loop of the calling subscriber and the relay 207 in the case where the calling line is a metal line.
 EMI37.1
 "'t'ta e. ++ - 01.". o ....., ..........: .t. the - -

  <Desc / Clms Page number 38>

 normally closed springs controlled by armature 234, lower left winding of the RC translating coil, idle contact and armature 247, wire 151, armatures 173 and 113, positive wire 15 of line 17, calling subscriber loop and circuit described above, winding of relay 207, negative. In the event that the calling line is a grounded line the positive line wire, such as wire 15, is grounded and relay 208 does not attract.

   The relay 208 by pulling, if the calling line is a metal line, to the armature 232 closes the pull circuit of the polarities reversal relay 209 if the calling line is in a group which requires the polarities reversal for supervision needs, in this case the wire 158 is connected to contacts such as the contacts 118, which connect it to the wire 157 which is grounded, a circuit therefore closes via the armature 243 to operate the pulling of the polarities reversal relay 209.



   All code selector relays in fig. 6 now release and relay 660 to armature 666 opens the ring reversal relay circuit 314, relay 670 to armature 671 opens the circuit for the ringing relay. ringing 313. The relay 209 by attracting the armatures 233 and 234 reverses the polarities of the calling line and the armature 235 closes its blocking circuit independently of the armature 232.



   When the calling line is a metallic line, the talk current is supplied through the windings of relays 207 and 208 and through the left windings of the RC translator coil, via the idle contacts and the armatures 247 and 247, the wires 150 and 151 to the caller loop. In the event that the calling line is a grounded line, the talk current is supplied through the coil of relay 207 and through the wire.

  <Desc / Clms Page number 39>

 positive ground of the calling line.

   When the called line is a metallic line, the conversation current is supplied through the windings of relays 211 and 212 and following the circuit previously described through the called subscriber loop, the circuit of relay 211 borrows. the upper right winding of the RC translating coil via wire 266, armature 327 and wire 267. In the event that the called line is a grounded line the talk current is supplied through the winding of relay 211 and by the positive earthed wire of the called line.



     .after the conversation, when the called subscriber has hung up the relays 211 and 212 release. At armature 243, relay 211 opens the circuit of relay 209 in the event that. this has attracted and at armature 242 it prepares the circuit of release relay 206 so that the trunk circuit will be automatically released after a certain time, if the calling subscriber neglects to hang up. The polarities reversal relay 209, if it has attracted, releases and reverses the polarities of the calling line for the needs of the supervision .. when the caller hangs up the line relay 207 releases as well as the relay 208 s' he drew.

   At armature 230, line relay 207 opens the circuit of relay 303 which releases and at armature 231 it opens one of the multiple earth circuits of slow release relay 301. Relay 303 by releasing on release. armature 325 opens the circuit of slow relay on release 301; at armature 327 it disconnects relay 211 from wire 253 and at armature 326 it closes the circuit of relays 306, 307 and 309. Relay 301 by releasing at armature 318, opens the circuit of relay 302 and disconnects ground of test lead 152 to open the cutoff relay 2 circuit.
 EMI39.1
 .; 1- --....-.....-- - .... ¯ A¯L¯s 1 --- ¯ī¯¯ w ¯ - .....

  <Desc / Clms Page number 40>

 guard relay 3 and armatures 8 and 9 connect line relay 1 to the calling line.

   After a short time the guard relay $ releases and at armature '12 prepares the circuit for starter wire 61.



   The slow release relay 302 by releasing at armature 320 disconnects the earth of relays 506, 307 and 309 to release them, at armature 321 it disconnects the earth of wire 265 to open the relay circuit at one point disconnection 206; at armature 322 it opens the blocking circuit of relay 515 and disconnects the earth of wires 153 and 157 to unlock the group searcher relays 110 and 111 which have attracted, the unit searcher relay 107 which has attracted and the relays 204: and 202. At the armature 323, the relay 302 disconnects the earth of the ground wire 278 to unlock the unitary relay-connector 401 and the group relay-connector 471.

   The relay 401 by releasing at the armatures 492, 493 and 494 disconnects the wires of the line 71 from the wires of the control relays of the junction circuit.



  Releasing relay 471 at armature 474 disconnects test wire 34 from the junction circuit thereby opening the cut-off relay circuit 22. At armature 455, relay 471 opens the circuit of relay 470 which releases and disconnects line wires 52 and 33 from the junction circuit. Relay 315 on releasing to armature 375 disconnects ground from test lead 58a; at armature 376 it disconnects the earth of wire 268 to open the circuit of relay 470 at another point; and at reinforcements 373 and 374 it opens the conversation circuit. Relay 204 by releasing at armature 221 opens the blocking circuit of relays 210 and 304 which release.



   Relay 110, when releasing, at armatures 112 and 113 disconnects line wires 14 and 15 from the transfer coil Rc. Relay 111 on releasing at armature 114 disconnects the test lead from the line from test lead 152. The re

  <Desc / Clms Page number 41>

 Leaving 107 by releasing at reinforcements 172, 173 and 174 disconnects the control relays of the junction circuit of the calling line. Relay 202 on releasing to armature 217 transfers transfer relay 201 from direct earth to wire 281 of the starter string so that if wire 281 is grounded at this time relay 201 will not release. and will not interfere with the operation of another trunk circuit.

   In the event that wire 281 is not grounded, relay 201 releases and armature 216 opens in one. point the chain of the occupancy test of all trunk circuits. In frame 215, relay 201 disconnects wire 282 and connects wire 281 to line relay 207. Relay 210 by releasing to armature 236 short-circuits relay 208 and puts wire 151 to line. Earth; at frame 237 it opens at one point. its own blocking circuit and with the springs controlled by the armature 237 it prepares its original circuit of attraction; at frame 238 it separates the straight windings of the RC translating coil.

   Relay 304, by releasing armature 328, re-establishes the transmission circuit of the invitation to transmit tone which will be connected to. a calling line; at frame 330 it prepares at one point the circuit of relay 312 and at the springs controlled by armature 330 it prepares at one point its original circuit of attraction. The cut-off relay 22, by releasing at armatures 27 and 29 prepares the circuit of line relay 21 and at armature 29 it opens the circuit of guard relay 23. Guard relay 23 releases and to armature 31 prepares the circuit for starter wire 67. All relays have now returned to the rest position and the trunk circuit can be used for another call.



   If we assume that the line called instead of being

  <Desc / Clms Page number 42>

 busy 305 has fully drawn after sending the selection digit, from the code it is seen that the relay 505 by attracting to the armature 331 connects the busy tone of the LV wire to the calling line through armature 331, closed contact and armature 356, closed contact and armature 328, capacitor TC, wire 254, closed contact and armature 246 and loop the calling subscriber as described above. At 1 + armature 332, relay 305 prepares the earthing circuit of test wire 382, at armature 333 it opens the circuit of relays 306, 307 and 509 and prepares the circuit for attracting relay 303 in the case where the relay 207 is operated on a non-caliber basis.

   At armature 335, relay 305 prepares the circuit of relay 205 at one point and at armature 334 it closes its blocking circuit as follows; positive to guard wire 259, armature 334 and contact on, springs normally closed controlled by armature 359, winding of occupancy relay 305, negative. As soon as he. has received the busy tone the calling subscriber hangs up and thereby opens the circuit of relay 207 which releases and causes the release of the relays which have attracted as described for the release of a free line. In the present case, since the occupancy relay 305 is operated, the relay 204 by releasing, opens to the armature 221 the circuit of the occupancy relay 305 to cause its release.



   The description which has just been given relates to the operations which led to the call of subscribers such as S4 and S6 who have their ringtone connected to the positive wire of the line. Line 71 has ten grouped extensions, five of them have their ringer connected to the negative wire of the line and the others have their ringer connected to the positive wire of the line. To ring the subscribers having their ringtone connected to the positive wire of the line, the selection digit

  <Desc / Clms Page number 43>

 code is 6 or a higher digit such that the code selector relay 660 is attracted to cause the bell reversal relay 314 to be attracted as previously described.

   To ring the subscribers having their ringtone connected to the negative wire of the line, the code number transmitted is less than 6, therefore the relays 660 and 314 do not attract. In this case the attraction of the bell relay 313 operates the connection of the generator to the negative wire of the line to activate the bell. This combination is known as a split call for ten group extensions.



   Some lines can have up to twenty grouped stations, for example, lines 26 and 27 shown in fig. 4, represent an earthed line on which twenty subscribers are grouped. As can be seen, the armatures 424 and 430 of the group relay-connector 421 are connected together and connected respectively to the positive and negative line wires, 42 and 43. From the above description we can see that this line can be called by sending the digits 2 - 6 or 2 - 7.



  The first ten subscribers of this line can be called by sending the digits 2 and 6 and then one of the code selection digits 1 to 0. The sending of digits 2 and 6 by the calling subscriber operates the control relays d 'in an identical manner to that previously described and causes the attraction of the unitary connector-relay and of the group connector-relay, 421 and 406. when the calling subscriber transmits the code selection digit, the relays code selection CSR attracts as described above to select the desired code.

   Since in this case the bell reversing relay 314 is not operated, the bell relay 313 always connects the generator to the negative wire and since the relay 600 is not operated,

  <Desc / Clms Page number 44>

 by the wire selected to the resting contacts of the armatures of relay 600. The subscribers of the second group of 10 lines are called by sending the digits 2 and 7 and then one of the code selection digits 1 to 0. Sending the digits fres 2 and 7 by the calling subscriber operates the control relays in a manner identical to that described above and causes the attraction of the unitary connector-relay and of the group connector-relay, 421 and 407.

   When relay 407 pulls, its armature 414 closes the code 600 switching relay attraction circuit as follows: positive to grounded wire 279, armatures 469 and 414, wire 393, relay winding. switching of code 600, negative. The dotted line 415 indicates that the relay 600 can be operated by transmitting other group and unit selection digits if desired. The relay 600, at its idle contacts, disconnects the wires of the calling code of the first ten and to the working contacts of these armatures, it connects the wires of the calling code of the second ten.



  Sending the code selection digit activates the selection relays of. code as before to select the desired ringer code wire in the second group. Now when the buzzer relay 313 attracts the generator is connected by the wire of the selected code to the negative wire of the line. The following table gives the nomenclature of the ringing code wires selected by sending the different digits.
 EMI44.1
 



  A "t) 1) e for 2 group sets.
 EMI44.2
 
 <tb> Cipher <SEP> issued. <SEP> Wire <SEP> of <SEP> ringtone. <SEP> Figures <SEP> issued. <SEP> Son <SEP> of <SEP> ringtone.
 <tb>
 <tb>



  26 <SEP> - <SEP> 1 <SEP> 1 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 1 <SEP> 2 <SEP> - <SEP> 3 <SEP>
 <tb> 26 <SEP> - <SEP> 2 <SEP> 2 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 2 <SEP> 2 <SEP> - <SEP> 4
 <tb> 26 <SEP> - <SEP> 3 <SEP> 3 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 3 <SEP> 3-1
 <tb>
 
 EMI44.3
 2fiv 4 27-4 3 - 2 2fiv 1 - 1 27 - 5 3 ... 3 26 - 6 1 - 2 27 - 3 - 26 - 7 1 ... 5 bzz 4 - 1 2fui - 8 in 27 - 8 4 - 2
 EMI44.4
 
 <tb> 26 <SEP> - <SEP> 9 <SEP> 2 <SEP> - <SEP> 1 <SEP> 27 <SEP> - <SEP> 9 <SEP> 4 <SEP> - <SEP> 3
 <tb>
 
 EMI44.5
 2fi - B 2 - 2 27 - 0 z - 4

  <Desc / Clms Page number 45>

 
To give a description of the operations in the case of a communication between two stations grouped on the same line, it will be assumed that the station S wishes to call another subscriber connected to the same line, for example, the subscriber S1.

   The subscriber S who has picked up transmits the line selection digits 1 and 7 and then transmits the selection digit of the code assigned to the subscriber Si * The group searcher relays 110 and 111 and the searcher relay unit 107 attract to connect the junction circuit control relays to line 17. The group connector relay 411, the unit connector relay 407 and the code selection relays of fig. 6 also operate in an identical manner to that which has been described above.

   Since the called subscriber S1 is connected to the same line as the calling subscriber S, line 17 is marked as busy and the busy relay 305 attracts in a manner identical to that previously described. to transmit the busy tone to the calling subscriber. On receiving the busy tone, subscriber S hangs up and thereby opens the circuit of line relay 207 which releases. At armature 230, relay 207 opens the circuit of relay 303.

   Relay 303 by releasing at armature 325 opens the circuit of relay 301 and armature 324 earths test lead 382 to maintain line unoccupied and to maintain cut-off relay 2 and the slow release relay 302 in the operated position as follows: positive, armature 324 and contacts at rest, armature 332, wire 382, armature 478, armature 497, test wire 16 of line 17, armature 6 and contact at rest, branch heading towards the coil of relay 2 to keep it drawn, another branch comprising armature 9, armatures 114 and 174, wire 152, armature 222, armature 239, wire 272, coil of relay 302, negative to keep the latter attracted.

  <Desc / Clms Page number 46>

 



   The slow relay on release 301 when releasing at armature 318 and on contact opens the original circuit of attraction of relay 302 maintained attracted according to the above circuit; on the armature 318 and when the contact is at rest it closes the attraction circuit of the relay 205. This circuit is as follows: positive when the contact is at rest of the armature 324, circuit already described for maintaining the cut-off relay 2 and relay 302, wire 152, wire 271, armature 318 and contact at rest, armature 335, wire 273, winding of relay 205, negative.

   At armature 225, relay 205 opens the circuit of group 110 finder relay which releases, at armature 226 it opens one of the multiple circuits of relay 502, and at armature 227 it closes the circuit for attracting the test relay 315 as follows: Positive to normally closed springs driven by armature 228, wire 275, armature 322, wire 153, armature 227, wire 274, lower coil of relay 315, negative. Relay 110 on releasing to armatures 112 and 113 disconnects line wires 14 and 15 from junction circuit wires 150 and 151 thereby opening line relay circuit 207.

   At armature 377, relay 315 closes its blocking circuit; at armature 378 it prepares the attraction circuit of relay 670; at armature 376 it closes the attraction circuit of relay 410; at armature 375 it grounds test wire 382 to maintain the occupation of this line and at armatures 373 and 374 it prepares the ringing circuit at certain points. The attraction circuit of relay 410 is as follows: positive at armature 376 and on contact, wire 268, armature 492, winding of relay 410, negative. At armatures 495 and 496, relay 410 connects line wires 14 and 15 to junction circuit wires 252 and 255.



   At the start of the ringing code cycle the PU wire is grounded to the calling machine to cause the pull

  <Desc / Clms Page number 47>

 relay 670 as described previously. At armature 672, relay 670 closes its blocking circuit and at armature 671 it prepares the circuit for bell relay 313. When the selected code wire is earthed by the calling machine, the call relay bell 313 attracts following the circuit described above a certain number of times determined by the number of times that the selected code wire is grounded by the calling machine, to transmit the inrush current on line 17.

   The inrush circuit is as follows: generator and wire G, armature idle contact 371, work contact and armature 366, armature 573, wire 252, armatures 475 and 495, negative wire 14 of the line 17, bells connected to line 17, positive wire 15 of the line, armatures 496 and 476, wire 255, armature 374, armature 369 and contact at work, armature 372 and contact at rest, positive.



   By establishing the calling circuit and the fact that either the calling party or the called party picks up during the period of silence, relay 211 draws in series with relay 212 depending on the circuit: positive, winding of relay 212, winding - Lower right element of the RC translator coil, wire 256, contact at rest and armature 369, circuit described previously for sending the ringing current on the loop, return by armature 368 and contact at rest, wire 253, upper right winding of the RC translator coil, armature 238 and contact at rest, winding of relay 211, negative.

   In the frame 242 the relay 211 closes the attraction circuit of the relay 210 and at one point opens the circuit of the release relay 206, The relay 210 by attracting, at the armature 237 closes its circuit blocking and opens its original attracting circuit; at armature 236 it removes the short-circuit of relay 208; at armature 241 it disconnects the earth from wire 279 to release the code selection relays; at armature 238 it opens the circuit of relays 211 and 212 which release

  <Desc / Clms Page number 48>

 and at armature 239 it opens the circuit of relay 302 to cause its release. After a short time the slow release relay 302 releases, at armature 323 it opens the blocking circuit of relays 407 and 411;

   at armature 322 it opens the circuit of relays 315, 111, 107, 204 and 202.



  Relay 407 by releasing at armatures 475, 476 and 478 disconnects the wires of the junction circuit. 252, 255 and 382 of line 17. Relay 411, when releasing, opens to armature 497 the circuit of the test lead 16; at armature 492 it opens the circuit of relay 410 which releases; at reinforcements 495 and 496 it opens the circuit of wires 14 and 15 at one point.



  Relay 315, when releasing at armatures 373 and 374, opens the conversation and call circuit at other points; at frame 375 it disconnects the earth from test lead 382; at frame 376 it disconnects the earth from wire 268; at armature 377 it opens its blocking circuit at one point and at armature 378 it opens at one point the original attraction circuit of relay 670. Relay 111, releasing at armature 118 opens the circuit of relay 110 which releases, at armature 114 it disconnects the test lead from line 17 of the junction circuit. Relay 107 by releasing at armatures 172, 173 and 174 opens the junction circuit at other points.



  Relay 204 on releasing at armature 221 opens the blocking circuits of relays 210, 304 and 505. Relay 202 on releasing at armature 217 transfers relay 201 from direct earth to start wire 281. relay 205 by releasing at armature 227 opens at one point the original circuit of attraction of relay S15.



   The cutoff relay 2 when releasing, at armature 10 opens the circuit of guard relay 3, and at armatures 8 and 10 reconnects the line relay to the wires of line 17. Line relay 1. draws into the circuit of the subscriber's loop as follows: positive, armature

  <Desc / Clms Page number 49>

 10 and contact at rest, lower winding of line relay 1, wire 15, subscriber loop, wire 14, armature 8, upper winding of relay 1, negative. At armature 6, line relay 1 puts test wire 16 to earth to mark this line for occupation, on the connector side in the junction circuit and at armature 7 it closes the blocking circuit of the guard relay 3. Guard relay 3 is kept pulled to prevent grounding of starter wire 61.

   The relays 305, 210 and 304 release at this time. The relay 201 releases in the event that. wire 281 is not grounded, as previously described.



  The junction circuit is completely released and the conversation current is supplied through line relay 1 to the subscribers of line 17. After the conversation and because the two subscribers hang up the line relay 1 releases and opens the circuit of the line 17. guard relay 3 which releases and returns the line circuit to the normal position.



   It will now be assumed that the subscriber S wishes to call a subscriber connected to a remote automatic office and that he therefore sends the digits 8 and 1 to connect his line to the junction leading to this automatic office. Because subscriber S has picked up and sent the digits 8 and 1, the researchers' relays, the control relays and the connector relays have operated, - in a manner identical to that which has already been described, to establish the connection of the subscriber's line and the desired junction. In this case, since digits 8 and 1 have been sent, relays 481 and 401 are operated. At armatures 484 and 494 relays 481 and 401 connect the test lead from junction 81 to test lead 382.

   At armatures 437 and 445 relay 305 is connected in series with the upper winding of switching relay 213 to test lead 382 to determine if the junction is free or busy. In the case where. the line is occupied

  <Desc / Clms Page number 50>

 weight, the positive of the test lead 487 of the junction 81 closes the partial attraction circuit of the occupancy relay 305 to operate the armature 334 which prepares the complete attraction circuit, this is carried out when the relay 306 slackens a little after sending the pulses.

   This circuit is as follows: positive to test lead 487, armature 484 and 494, wire 382, armature 437 and 445, wire 270, switching relay top winding 213, wire 269, armature 317, resistor 341, armature 339 , winding of occupancy relay 305, negative. Due to the presence of resistor 341 in this circuit, relay 213 does not attract in the circuit described above and occupancy relay 305 only attracts its armature 334. When relay 306 releases a little after l When sending the pulses, as stated previously, this relay to armature 339 closes the entire pull circuit from occupancy relay 305 to grounded wire 259.



  The busy relay 305 attracts as already described and connects the busy tone to the calling line.



  The calling subscriber therefore hangs up and the trunk circuit returns to its normal position.



   In the case where. junction 81 is free at the time of call, there is no earth connected to test lead 487 and occupancy relay 305 is not attracting. When the relay 306 releases a little after the sending of the second pulse train, the attraction circuit of the switching relay 21S closes in series with the circuit of the cut-off relay of line 81 as follows: positive, wire 259, armature 334 and contact at rest, armature 340, armature 317, wire 269, upper coil of the switching relay 213, wire 270, armatures 445 and 437, wire 382, armatures 494 and 484, wire 487, cut-off relay associated with the junction, negative.

   On armature 250, relay 213 closes its blocking circuit via the earth taken from armature 318, armature 246 and 247 it disables.

  <Desc / Clms Page number 51>

 connects the calling line from the left windings of the translatriate coil and connects the calling line directly to wires 252 and 255. At armatures 248, relay 213 opens the circuit of relay 206 at one point; at armature 249 it disconnects the earth of wire 262 to open one of the circuits and multiple to earth of relay 301 to open the blocking circuit of relay 304.

   At frame 249 and at. contact on, relay 213 puts wire 268 to earth to close the attraction circuit, from relay 480 through armature 444 and to armature 251 it connects wire 271 grounded to test lead 382 through armatures 445 and 437 to hold test lead 382 to ground. Line relay 207 releases when its circuit is open to armatures 246 and 247; to armature 230 it opens the circuit of relay 303. Relay 480 by drawing to armatures 482 and 483 connects the wires of junction 485 and 486 to wires of junction circuit 252 and 255. Relay 303 by releasing at armature 325 opens the circuit of slow relay on release 301 which releases after a short time.

   The junction equipment operates and connects ground to test lead 487 to keep relays 213, 302 and cutoff relay 2 engaged. The blocking circuit of relay 213 is as follows: positive at wire 487, armatures 484 and 494, wire 382, armatures 437 and 445, wire 270, armatures 250 and 251, lower winding of relay 213, negative. The circuit which keeps relay 302 attracted is as follows: positive at wire 487, circuit described above, armature 251, armatures 239 and 226 in multiples, wire 272, coil of relay 303, negative. The circuit keeping the cutoff relay 2 attracted is the same as that described previously, it takes the following path: armature 251, wire 271, armature 222, wire 152, armatures 174 and 114, armature 9, winding of the cutoff relay 2, negative.

   Line wires 14 and 15 of the call

  <Desc / Clms Page number 52>

 lant are now connected directly to the junction wires 485 and 486 and the calling subscriber can therefore send the number of the desired subscriber into the automatic office to operate the switches of this office and establish communication in the well-known manner. desired. The conversation current for the calling subscriber and for the called subscriber is provided by the automatic office.



   After the conversation when the calling subscriber hangs up the switches of the automatic office return to the rest position and remove the earth from test lead 487, thereby opening the blocking circuit of relays 213, 302 and of cut-off relay 2 Relay 213 by releasing to armature 249 opens the circuit of relay 480. Cut-off relay 2 releases and opens the circuit of guard relay 3 and connects line relay 1 to the wires of line 17.



  The slow release relay 302 releases and at armature 322 opens the circuit of group 110, 111 and 107 searcher relays and of relays 204 and 202. At armature 323, relay 302 opens the circuit of relay-connectors of group 401 and 481. Relay 480, when releasing, at armatures 482 and 483 disconnects the conversation wires of the junction circuit from the wires of the junction. Guard relay 3, connector relays 110, 111 and 107 release as described above.

   Relays 204 and 202 release and the latter connects transfer relay 201 to wire 281, Relays-connectors 401 and 481 likewise release. In the event that the wire 281 is grounded the transfer relay 201 is kept attracted, otherwise the relay 201 releases and the junction circuit can be used for other calls.



   Incoming calls on the trunk cause the trunk circuit to operate in the manner previously described for establishing a call between two local subscribers.



  In this case, however, supervision by reversal

  <Desc / Clms Page number 53>

 polarity is needed and when the local subscriber answers the relay 211 pulls and armature 243 closes the circuit of the polarity reversal relay 209 to reverse the polarities of the wires of the calling junction.



   Calls to manual desks are handled as described for local calls. When hanging up, however, it is necessary to send the operator in the remote office an end signal. After the end of the conversation on such a junction, the calling subscriber hangs up and releases relay 207. At armature 230, relay 207 opens the circuit of relay 303 which releases and at armature 327 it disconnects the negative. of the rewinding of the relay 211 of the negative wire 252 which removes the negative of the wire from the junction, the operator at the remote office therefore receives a disconnection signal.

   Relay 211 by releasing at armature 243 opens the circuit of relay 209 which releases if it has drawn and at armature 242 closes the blocking circuit of slow relay on release 301 before the latter releases. as a result of releasing relay 303.



  This circuit is as follows: positive, armature 321, wire 265, armature 242 and contact at rest, armature 245 and contact on, wire 264, winding of relay 301, negative. Restoring the junction circuit is now controlled by the attendant via the junction. When the operator at the remote office disconnects the circuit of relay 212 opens and this relay releases, thereby opening the circuit of relay 301 to armature 245 and causing relay 301 to release and reset. in the normal position of the junction circuit as described above.



   The trunk circuit is considered to be maintained by a permanent loop if it remains blocked, while no communication is established, for a minimum of two minutes after it has been seized or after the called subscriber.

  <Desc / Clms Page number 54>

 has hung up. The relays 580 and 590 and the switch 593 of fig. 5 provide a timing device that causes the release relay 206 to pull out if a fault, such as a permanent loop, occurs. After an interval of two minutes the contacts 593 close to establish the circuit of the relay 590. At the armature 592 the relay 590 disconnects the earth of the wire 284 and at the working contacts of the armature 592 closes the attraction circuit of the relay 580.

   At armature 581 relay 580 prepares the circuit connecting a negative to wire 285 to attract release relay 206 if a permanent loop exists. When the switch springs 593 open relay 590 releases and armature 591 momentarily connects a negative to wire 285 to attract release relay 206 if a permanent loop exists.



  To frame 592 and to. contact on contact relay 590 opens the circuit of relay 580 which releases after a certain time and on contact at rest of the armature 592 puts wire 284 to earth. Relay 580 when releasing at armature 581 disconnects negative from wire 285.



   In the case where the junction circuit is maintained by a permanent loop while it is not in the conversation position and that is to say if the relays 211, 212 or 213 are not attracted, the attraction circuit of the release relay - ration 206 closes when relay 580 attracts and when relay 590 releases, as follows: positive to armature 321, wire 265, armatures 242, 245 and 248 and their contacts at rest, winding of release relay 206 , normally closed springs controlled by frame 229, wire 285, frame 581 and 591, resistor 594, negative.

   Relay 206 to armature 228 disconnects the earth of the normally closed springs controlled by armature 228 and connects this to wire 284 coming from the idle contact of armature 592 and terminating at wire 275 to maintain guard. on wire 275 until

  <Desc / Clms Page number 55>

 that relay 590 is operating again. At armature 229, relay 206 opens its original attraction circuit at one point and closes its blocking circuit at wire 286.

   Now in the event that the junction circuit has not moved into the talk position as a result of any of the relays 211, 212 or 213 being pulled in before the relay 590 then pulls in again, the relay 590 to armature 592 disconnects the earth from ground wire 275, which has the effect of freeing the junction circuit and blocking the calling line. In the event that a subscriber fails to transmit or, if the line is maintained by a short circuit, the disconnection of the earth from wire 284 to armature 592 opens the circuit of searcher relays such as 110, 111 and 107 and junction circuit control relays 202 and 204.

   Releasing the searcher relays disconnects the calling line from the junction circuit, which releases the line relay 207 and the cut-off relay 2. At armature 230, relay 207 opens the circuit of relay 303 which releases and at the armature 325 this opens the circuit of the slow relay on release 301 which releases, at the armature 318 it opens the circuit of the relay 302. The relay 502 releases and causes the release of the relays which are still attracted, of in the manner which has been described previously.



   In the event that the calling subscriber sends only a single digit and does not hang up, the elimination of the earth on wire 284 causes the release of the junction circuit exactly as we have just said and moreover, in this In this case, as the relay 511 has drawn it is released following the release of the relay 204 which at the armature 221 opens the circuit of this relay. The group relay connector which has drawn is released by removing the earth at ground wire 278 by releasing relay 302. In the event that the subscriber issues two digits and does not hang up, remove it.

  <Desc / Clms Page number 56>

 Earth to wire 284 causes the release as described above and furthermore causes the release of the relays-connectors, which have operated :, following the release of relay 302.



   In the event that the called subscriber does not answer within the determined limits, the removal of the earth at wire 284 causes the relays to be released as already described and furthermore the release of relay 315. At armature 576, relay 315 opens. the group relay-connector circuit, at armatures 373 and 374 it disconnects the generator from the called line, at armature 378 it opens the circuit of relay 670; at armature 375 it disconnects the earth of the test lead to free the called line. Relay 302 by releasing to armature 325 opens the blocking circuit of the operated relays-connectors and of the code selection relays which have drawn. When releasing relay 670, armature 671 opens the ringing relay circuit 313.

   The connector relays that attracted release to disconnect the called line from the junction circuit and the code select relays release which returns the junction circuit to the normal position.



   In the case where. the calling subscriber does not hang up when the called party has just done so the removal of ground at wire 284 causes the relays to be released as described previously, and in this case the relay 210 releases following the release of the relay 204 when the blocking circuit of the relay 210 is open at the armature 221. In an identical manner, when the calling subscriber neglects to hang up after having received the busy tone the trunk circuit releases as already described and the relay 204 to armature 221 opens the circuit of occupancy relay 305 and relay 304 which release.



   In the case of a call between two grouped extensions

  <Desc / Clms Page number 57>

 on the same line if calling back and the called party neglects to answer, the removal of the earth at wire 284 causes the release of relays 110, 111, 107, 202, 204 and 315 as described previously. Releasing relays 111 and 107 cuts off the test leads that kept relays 302 and 205 attracted. Relays 304, 305, 502, 205, 670, 411, 410 and 407 and the code selection relays that were. attracted release as described above, to make the junction circuit free.



   When the earth is removed from the test lead the cutoff relay, such as relay 2, releases and at armatures 8 and 10 reconnect line relay 1 to the line wires to cause it to be re-drawn in the event of a permanent loop.



  On armature 10, relay 2 opens the circuit of guard relay 3. Line relay 1 immediately re-attracts in the event of a permanent loop and at armature 7 it blocks guard relay 3 in the operated position before he did not have time to relax. At armature 6, relay 1 puts wire 16 to the earth to mark the line for occupation. When the permanent loop disappears, the circuit of the line relay 1 opens and this relay releases to release the line to the armature 6, at the armature 7 it opens the blocking circuit of the guard relay 3 which releases. The line circuit is now in normal condition and can be used for both incoming and outgoing calls.



   In the event that the unitary searcher relays do not find the calling line, relay 107 to armature 148 closes the attraction circuit of relay 202 as follows: positive to wire 153, armature 223 and contact at rest, armature ture 220 and contact at work, wire 155, armatures 142, 145 and similar armatures of unit researcher relays,

  <Desc / Clms Page number 58>

 Lower of relay 202, negative. At armature 217, relay 202 closes the attraction circuit of transfer relay 201.

   The relay 201 to the armature 216 closes the occupancy test chain of all the junction circuits at one point; at armature 214 it closes its blocking circuit; to armature 215 and its contact at work it connects wire 281 to wire 282 to start the following free junction circuit in search of the calling line, and to armature 215 and at idle contact it opens the circuit line relay 207. Releasing line relay 207 releases the junction circuit as previously described.



   When all junction circuits are busy, the all junction circuit 500 busy relay pull circuit closes as follows: positive at terminal 573, wires identical to wires 283 and 280, terminal 574, of identically via wires from terminal 575 to terminal 576, from terminal 577 to terminal 578 and wire 283, armature-216, wire 280, occupancy relay winding of all junction circuits 500. A the armature 501 the relay 500 removes the earth from the starting circuit to prevent a pending call from keeping the transfer relay 201 operated. As soon as one. junction circuit becomes free, relay 500 releases.



   If the starter relay circuit 510 remains closed for a determined time, the earth to the springs 503 operated by the time switch TS closes the circuit of the relay 560. The relay 560 to the armature 561 prepares the circuit of the relay 570 and of the starter lamp ST, in frame 562 it closes its blocking circuit through the intermediary of armatures 541, 512 and 501; at armature 563 it opens its original circuit of attraction at one point; to armature 564 it prepares the circuit of relay 540 and to armature 565

  <Desc / Clms Page number 59>

 it prepares the circuit of the alarm lamp AL and opens the circuit of the relay 550 at one point.

   When the time switch TS closes the springs 502 the attraction circuit. relay 540 closes as follows: positive to springs 502, armature 564, normally closed springs controlled by armature 542, winding of relay 540, negative. At armature 541, relay 540 opens the blocking circuit of relay 560 which releases; at armature 542 it closes its blocking circuit; at armature 543 it opens the circuit of relay 530 if the latter has attracted, and at armature 544 it opens the circuit of relay 520 and removes the short-circuit of relay 530 if relay 520 has attracted. Relay 560 by releasing at armature 565 closes the attraction circuit of relay 550, at armature 563 it closes at one point its original attraction circuit.

   If relay 520 is pulled at this time, relay 530 pulls in series with relay 520 since the short of relay 530 is removed at armature 544.



  At armature 531, relay 530 transfers the starter wire to the middle of the chain to select the next free junction circuit in the middle of that chain. If the relay 530 is already operated it releases at this time following the operation of the armature 543 because its circuit is open at this point. Relay 530 on releasing transfers the middle start circuit to the start of the chain. The attraction circuit of relay 550 is as follows: positive to armature 545, armature 565 and contact at rest, springs normally closed controlled by armature 553, winding of relay 550, negative.

   At armature 553, relay 550 terminates its blocking circuit and opens its original attraction circuit; at armature 552 it prepares the blocking circuit of relay 560; at armature 551 it prepares the circuit of the starter lamp ST and at armature 554 it prepares the circuit
 EMI59.1
 bzz - 4 ---- a, 9,. ,, ", p oT.¯ When the switch in time

  <Desc / Clms Page number 60>

 TS closes the springs 503 again, the relay 560 attracts again To the armature 562 the relay 560 closes its blocking circuit; at armature 561 it closes the circuit for igniting the starter lamp ST and attracting relay 570; at armature 565 it closes the ignition circuit of the alarm lamp AL (or any other alarm device).



    A. Armature 572 Relay 570 closes the AL alarm lamp multiple circuit. When the starter relay circuit 510 is open, this relay releases and its armature 511 removes the earth from the starter circuit; at armature 512 it opens the blocking circuit of relays 540, 550 and 560 and to another armature (not shown it opens the circuit of the switch in time TS to stop it. Relay 540 by releasing at armature 545 opens one of the multiple circuits of alarm lamp AL Relay 560 by releasing at armature 561 opens the circuit of starter lamp ST and relay 570.

   Releasing relay 550, at armature 551 opens at one point the circuit of starter lamp ST and of relay 570; and at armature 554 it opens the circuit of the lamp AL. Relay 570 by releasing to armature 572 opens the alarm lamp AL circuit. From the above it can therefore be seen that if the start relay 510 is kept attracted for a determined time, which in this case will indicate that a fault has occurred, the time switch TS which starts when the relay 510 attracts, will have sufficient time to cause the operation as just described. The operation of the switch in time is slow enough to avoid sending an alarm under normal conditions.


    

Claims (1)

1. Un dispositif électrique répéteur d'impulsions compre- nant un relais qui agit sous l'action des impulsions qu'il reçoit d'un circuit entrant et un relais prévu pour transmettre les impulsions correspondantes sous la commande d'un troisième relais dont le circuit est con- trôlé conjointement par le premier et le deuxième relais. 1. An electrical pulse repeater device comprising a relay which acts under the action of the pulses which it receives from an incoming circuit and a relay designed to transmit the corresponding pulses under the control of a third relay whose circuit is jointly controlled by the first and second relays. 2. Un dispositif électrique répéteur d'impulsions compre- nant un relais d'impulsions pour la transmission des impulsions vers un relais transmetteur d'impulsions prévu pour être mis en service sous l'action d'une impulsion et pour être libéré sous l'action de l'impulsion suivante dans lequel le circuit du relais d'impulsions est comman- dé par le relais répéteur d'impulsions de telle sorte que la transmission de chaque impulsion ne peut se faire que si l'impulsion précédente a été répétée. 2. An electrical pulse repeater device comprising a pulse relay for transmitting pulses to a pulse transmitting relay intended to be put into service under the action of a pulse and to be released under the pressure. action of the next pulse in which the pulse relay circuit is controlled by the pulse repeater relay so that the transmission of each pulse can only take place if the previous pulse has been repeated. 3. Un système téléphonique ou similaire comprenant un groupe de relais de sélection prévu pour être commandé au moyen dtun fil d'impulsion impaire et un fil d'impulsion paire par un relais répéteur d'impulsions de telle sorte que le deuxième relais de sélection soit mis sous tension par l'intermédiaire du fil d'impulsion paire sous l'action de la deuxième impulsion répétée et que le troisième relais de sélection soit mis sous tension par l'intermédiaire - du fil d'impulsion impaire sous l'action de la troisième impulsion répétée, les autres relais de sélection étant mis en service d'une manière similaire. 3. A telephone system or the like comprising a group of selection relays intended to be controlled by means of an odd pulse wire and an even pulse wire by a pulse repeater relay such that the second selection relay is energized through the even pulse wire under the action of the second repeated pulse and the third selector relay is energized through - the odd pulse wire under the action of the repeated third pulse, the other selection relays being activated in a similar manner. 4. Un système de téléphonie dans lequel l'appel d'un abonné appelé sur une ligne à postes groupés est commandé par le dernier chiffre émis du numéro de l'abonné appelé, les chiffres précédents étant utilisés à la sélection de la ligne en question, l'état de la ligne - libre ou occupée - étant testé à la réception de la première impulsion du REVENDICATIONS. <Desc/Clms Page number 62> 4. A telephone system in which the call of a called subscriber on a grouped line is controlled by the last digit sent of the number of the called subscriber, the preceding digits being used to select the line in question , the state of the line - free or busy - being tested on receipt of the first pulse of the CLAIMS. <Desc / Clms Page number 62> 5. Un système de téléphonie dans lequel la même ligne est sélectée par l'émission de l'un ou l'autre de deux chiffres différents de sélection de groupe et du même chiffre des unités et dans lequel par l'émis- sion d'un chiffre de sélection de code un ou deux codes de sonnerie différents sont transmis dépendantsde la valeur du chiffre de groupe émis. 5. A telephone system in which the same line is selected by sending one or the other of two different group selection digits and the same ones digit and in which by sending one code selection digit one or two different ringing codes are transmitted depending on the value of the group digit transmitted. 6. Un système de téléphonie comprenant un groupe de relais compteurs dtimpulsions disposés pour sélecter, sous l'action dtun chiffre de code de sonnerie, un code par- ticulier dépendant de celui-ci et comprenant un relais de sonnerie prévu pour connecter, selon le code sélec- té, une source de courant d'appel à une ligne sélectée; la dite source de courant étant connectée soit au fil positif soit au fil négatif de la ligne suivant la valeur du chiffre précédent. 6. A telephone system comprising a group of pulse counter relays arranged to select, under the action of a ringing code digit, a particular code depending on the latter and comprising a ringing relay designed to connect, according to the code selected, a source of inrush current to a selected line; said current source being connected either to the positive wire or to the negative wire of the line following the value of the preceding figure. 7. Un système de téléphonie comprenant un groupe de relais compteurs d'impulsions prévus pour être opérés sous l'action d'un chiffre émis par un abonné appelant pour sélecter un code de sonnerie particulier dans lequel la source de courant dtappel est connectée à un fil déterminé des conducteurs de ligne dans le cas où ce chiffre a une valeur déterminée ou lui est inférieur et est connectée à l'autre fil de la ligne dans le cas où le chiffre est supérieur à cette valeur. 7. A telephone system comprising a group of pulse counter relays intended to be operated under the action of a digit sent by a calling subscriber to select a particular ringing code in which the source of calling current is connected to a determined wire of the line conductors in the case where this figure has a determined value or is less than it and is connected to the other wire of the line in the case where the figure is greater than this value. 8. Un système de téléphonie dans lequel la même ligne est sélectée par l'émission de l'un ou l'autre de deux chiffres d'unités différents et le même chiffre de sé- lection de groupe et dans lequel par l'émission du même chiffre de sélection de code des codes de sonnerie dif- férents sont transmis suivant la valeur du chiffre des unités. 8. A telephone system in which the same line is selected by sending one or the other of two different unit digits and the same group selection digit and in which by sending the same code selection digit Different ringer codes are transmitted depending on the value of the ones digit. 9. Un système de téléphonie comprenant plusieurs groupes de lignes et deux groupes de relais communs à celles-ci <Desc/Clms Page number 63> prévus pour sélecter la ligne appelante quand un appel est émis par l'une quelconque, de ces lignes, dans lequel un relais dans un groupe est opéré pour marquer la ligne appelante dans le deuxième groupe de relais qui alors opèrent en séquence pour rechercher la ligne en question. 9. A telephone system comprising several groups of lines and two groups of relays common to them. <Desc / Clms Page number 63> provided to select the calling line when a call is made from any one of these lines, in which a relay in one group is operated to mark the calling line in the second group of relays which then operate in sequence to search for the line in question. 10. Un système de téléphonie comprenant plusieurs groupes de lignes et un groupe de relais communs à celles-ci dans lequel lorsqu'un appel est émis les dits relais opèrent en séquence jusqu'à ce que le groupe appelant ait été trouvé. 10. A telephone system comprising several groups of lines and a group of relays common to them in which when a call is made said relays operate in sequence until the calling group has been found. 11. Un système de téléphonie comprenant un circuit de jonc- tion ayant accès à plusieurs groupes de lignes et oom- prenant des relais de groupe et des relais unitires dans lequel quand une ligne est à l'appel ou est appelée un relais de groupe est opéré pour connecter le fil de test de cette ligne au circuit de jonction; un deuxième relais de groupe étant opéré subséquemment pour connecter les fils de conversation au circuit de jonction quand 1'état de la ligne - appelante ou libre - a été vérifié, dans le circuit de jonction. 11. A telephone system comprising a trunk circuit having access to several groups of lines and including group relays and unit relays in which when a line is on call or is called a group relay is. operated to connect the test lead of this line to the junction circuit; a second group relay being subsequently operated to connect the talk wires to the junction circuit when The state of the line - calling or free - has been verified in the trunk circuit. 12. Un système de téléphonie ou similaire comprenant un groupe de relais de sélection dans lequel le circuit d'attraction du premier relais comprend le contact au repos de tous les relais en série, le circuit d'attraction du deuxième relais comprend un contact de travail du premier relais, le circuit du troisième relais comprend un contact au repos du premier relais et un contact de travail du deuxième ete, le circuit d'attraction étant de ce fait transféré automatiquement d'un relais au suivant pour provoquer le fonctionnement des relais en séquence. 12. A telephone system or the like comprising a group of selection relays in which the attracting circuit of the first relay comprises the rest contact of all the relays in series, the attracting circuit of the second relay comprises a work contact of the first relay, the circuit of the third relay comprises an idle contact of the first relay and a working contact of the second summer, the attraction circuit being therefore transferred automatically from one relay to the next to cause the relays to operate in sequence. 13. Un système de téléphonie comprenant plusieurs circuits <Desc/Clms Page number 64> rents relais correspondant à différents groupes de lignes dans lequel au moment de l'émission d'un- appel une polarité d'appel est connectée à des contacts du relais qui dans chaque circuit de jonction, correspond au groupe dans lequel se trouve la ligne appelante. 13. A telephone system comprising several circuits <Desc / Clms Page number 64> rents relay corresponding to different groups of lines in which at the time of the emission of a call a call polarity is connected to contacts of the relay which in each junction circuit, corresponds to the group in which the calling line is located . 14. Un système de téléphonie comprenant un circuit de jonc- tion auquel le fil de test de la ligne appelante seule- ment est connecté au circuit de jonction au'moment de l'émission d'un appel, les fils de conversation étant connectés ultérieurement au circuit de jonction après qu'un test a été effectué par l'intermédiaire du fil de test. 14. A telephony system comprising a trunk circuit to which the calling line test lead only is connected to the trunk circuit when a call is made, the talk leads being subsequently connected. to the junction circuit after a test has been performed through the test lead. 15. Un système de téléphonie dans lequel un circuit de jonc- tion saisi au moment de l'émission d'un appel comprend des relais prévus pour rechercher la ligne appelante et un relais de transfert prévu pour transférer l'appel à un autre circuit de jonction dans le cas où les dits relais ne trouvent pas la ligne appelante. 15. A telephone system in which a trunk circuit seized at the time of making a call comprises relays provided to search for the calling line and a transfer relay provided to transfer the call to another circuit. junction in the event that said relays cannot find the calling line. 16. Un système de téléphonie comprenant plusieurs chercheurs prévus pour être répartis en service au moyen d'un air- cuit en chaîne dans lequel un circuit de démarrage abou- tit au début du circuit en chaîne et un deuxième cir- cuit de démarrage aboutit au milieu du circuit en chaîne, de ce fait les appels qui se suivent mettent en service les chercheurs libres par l'intermédiaire du premier circuit de démarrage et le début du circuit en chaîne tandis que les appels qui interfèrent mettent en service les chercheurs libres par l'intermédiaire du deuxième circuit de démarrage et le milieu du circuit en chaîne. 16. A telephone system comprising several searchers intended to be distributed in service by means of an air-chain in which a starting circuit ends at the start of the chain circuit and a second starting circuit ends at the start of the chain circuit. in the middle of the chain circuit, so subsequent calls activate free seekers via the first starting circuit and the start of the chain circuit while interfering calls activate free seekers via the chain circuit. 'intermediate of the second starting circuit and the middle of the chain circuit. 17. Un système de téléphonie comprenant un circuit de jonc- tion ayant accès à plusieurs groupes de lignes par l'intermédiaire d'une paire de fils de conversation et d'un fil de test et comprenant des relais dont certains <Desc/Clms Page number 65> sont prévus pour opérer quand une ligne est appelante ou va être appelée pour connecter le fil de test au circuit de jonction tandis qu'un autre relais est opéré ultérieurement pour connecter les fils de conversation quand l'état de la ligne - appelante ou libre - a été vérifié dans le circuit de ligne. 17. A telephone system comprising a trunk circuit having access to several groups of lines by means of a pair of conversation wires and a test wire and comprising relays, some of which are <Desc / Clms Page number 65> are intended to operate when a line is calling or is about to be called to connect the test lead to the junction circuit while another relay is operated later to connect the conversation wires when the line state - calling or free - has been checked in the line circuit. 18. Un système de téléphonie comprenant un circuit de jonction ayant une paire de fils entrants de conversation et un fil entrant de test et un groupe de relais qui, au moment de l'émission d'un appel, connectent les fils de test d'un groupe de ligne, en séquence, au fil entrant de test jus- qu'à ce que la ligne appelante soit trouvée, en ce'moment un autre relais opère et connecte les fils de conversation de la ligne appelante aux fils entrants de conversation du circuit de jonction. 18. A telephone system comprising a trunk circuit having a pair of incoming talk leads and an incoming test lead and a group of relays which, when a call is made, connect the test leads of the telephone. a group of lines, in sequence, to the incoming test wire until the calling line is found, at this point another relay operates and connects the call wires of the calling line to the incoming conversation wires of the junction circuit. 19. Un système de téléphonie comprenant des circuits de jonc- tion constitués uniquement par des relais destinés à l'é- tablissement de communications locales entre des lignes d'abonnés et des connexions entre des jonctions inter- urbaines et des lignes d'abonnés dans lequel le courant de conversation est fourni par le circuit de jonction pour les communications locales, tandis que dans le cas de communications interurbaines le courant de conversa- tion est fourni à l'abonné local par la jonction inter- urbaine, la source de courant du circuit de jonction étant déconnectée. 19. A telephony system comprising trunk circuits consisting only of relays intended for the establishment of local communications between subscriber lines and connections between inter-urban junctions and subscriber lines in in which the conversation current is supplied by the trunk circuit for local communications, while in the case of interurban communications the speech current is supplied to the local subscriber by the inter-city trunk, the current source of the junction circuit being disconnected. 20. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendi- cation 18 ou indépendamment de celle-ci comprenant un circuit de jonction ayant une paire de fils sortants de conversation et un fil sortant de test et un groupe de relais dont certains opèrent sous l'action des impulsions émises pour connecter le fil sortant de test au fil de EMI65.1 -)-<-.-)- Ae te '1-0........,......5¯. t...¯na¯ ---.-- - . ... <Desc/Clms Page number 66> opère dans le cas où la ligne appelée est libre pour connecter les fils sortants de conversation aux fils de conversation de la ligne appelée. 20. A telephony system as claimed in or independently of claim 18 comprising a junction circuit having a pair of talk outgoing leads and a test outgoing lead and a group of relays some of which operate below. action of the pulses emitted to connect the outgoing test lead to the EMI65.1 -) - <-.-) - Ae te '1-0 ........, ...... 5¯. t ... ¯nā ---.-- -. ... <Desc / Clms Page number 66> operates in the case where the called line is free to connect the outgoing conversation threads to the conversation threads of the called line. 21. Un dispositif électrique répéteur d'impulsions comme reven- diqué à la revendication 1 dans lequel le premier relais est commandé à travers une ligne ayant une faible résis- tance d'isolement et est ajusté pour pouvoir relâcher ra- pidement à l'ouverture de son circuit d'attraction. 21. An electrical pulse repeater device as claimed in claim 1 wherein the first relay is driven through a line having low insulation resistance and is adjusted to be able to quickly release on opening. of its attraction circuit. 22. Un dispositif électrique répéteur d'impulsions comme reven- diqué à la revendication 1 ou 21 dans lequel un circuit d'excitation préalable est donné au premier relais lorsqu' il relâche pour l'aider au moment de l'attraction ulté- rieure. 22. An electrical pulse repeater device as claimed in claim 1 or 21 in which a pre-energizing circuit is given to the first relay when it releases to assist it at the time of the subsequent attraction. 23. Un dispositif électrique répéteur dtimpulsions comme reven- diqué à la revendication 1 dans lequel le troisième relais est muni d'un circuit de blocage commandé par le premier relais indépendamment du deuxième. 23. An electrical pulse repeater device as claimed in claim 1 wherein the third relay is provided with a blocking circuit controlled by the first relay independently of the second. 24. Un dispositif électrique répéteur d'impulsions comme reven- diqué à la revendication 1 ou 2 dans lequel le deuxième relais transmet une impulsion sur un fil sortant d'impul- sion au moment où il attire et transmet une impulsion sur un autre fil sortant d'impulsion au moment où il relâche. 24. An electrical pulse repeater device as claimed in claim 1 or 2 wherein the second relay transmits a pulse on one pulse outgoing wire as it attracts and transmits a pulse on another outgoing wire. momentum when it releases. 25. Un dispositif électrique répéteur d'impulsions comme reven- diqué à la revendication 5 comprenant un relais de ligne qui suit les impulsions reçues sur la ligne à laquelle il est associé et est prévu pour effectuer sous leur action la libération du relais d'impulsion et qui travaille conjointe ment avec le relais répéteur d'impulsions pour opérer la réattraetion du relais d'impulsion. 25. An electrical pulse repeater device as claimed in claim 5 comprising a line relay which follows the pulses received on the line to which it is associated and is provided to effect, under their action, the release of the pulse relay. and which works in conjunction with the pulse repeater relay to operate the reallocation of the pulse relay. 26. Un système téléphonique ou similaire comme revendiqué à la revendication 3 comprenant un relais d'impulsion qui relâche à chaque impulsion et commande le relais répéteur d'impulsions de telle sorte que le relais répéteur d'im- <Desc/Clms Page number 67> pulsionsattire sous l'action de la première impulsion et des impulsions impaires subséquentes et relâche sous l'action de la deuxième impulsion et des impulsions paires subséquentes. 26. A telephone system or the like as claimed in claim 3 comprising a pulse relay which releases on each pulse and controls the pulse repeater relay such that the pulse repeater relay <Desc / Clms Page number 67> pulse attracts under the action of the first pulse and subsequent odd pulses and releases under the action of the second pulse and subsequent even pulses. 27. Un système téléphonique ou similaire comme revendiqué à la revendication 3 ou 6 dans lequel chaque relais de sélec- tion ferme son circuit de blocage au moment de 1'attraction et ouvre le circuit de blocage'du relais de sélection pré- cédent pour provoquer sa libération, 28. Un système de téléphonie comprenant un dispositif élec- trique répéteur d'impulsions comme revendiqué à la reven- dication 1 dans lequel le premier relais relâche par in- termittence sous l'action d'impulsions transmises sur une ligne appelante tandis que le deuxième relais attire sous l'action de chaque relâchement alterné du relais de ligne et relâche sous l'action de chaque autre relâchement alterné du relais de ligne. 27. A telephone system or the like as claimed in claim 3 or 6 in which each selector relay closes its blocking circuit upon attraction and opens the blocking circuit of the previous selector relay to cause its release, 28. A telephony system comprising an electrical pulse repeater device as claimed in claim 1 in which the first relay releases intermittently under the action of pulses transmitted over a calling line while that the second relay attracts under the action of each alternate release of the line relay and releases under the action of each other alternate release of the line relay. 29. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 5 dans lequel le code de sonnerie est transmis sur le fil positif ou le fil négatif suivant la valeur du chiffre de code transmis. 29. A telephone system as claimed in claim 5 in which the ring code is transmitted on the positive wire or the negative wire depending on the value of the transmitted code digit. 30. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 5 dans lequel le code de sonnerie particulier qui est transmis est déterminé conjointement par le chiffre de groupe, le chiffre des unités et le chiffre de sélec- tion du code. 30. A telephone system as claimed in claim 5 in which the particular ring code which is transmitted is jointly determined by the group digit, the ones digit and the code select digit. 31. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 9 dans lequel chacun des relais(relais de groupe) du premier groupe correspond a un groupe de lignes difé- rent et en attirant connecte les fils de test des groupes de lignes correspondants au deuxième groupe de relais (relais unitaires). EMI67.1 31. A telephony system as claimed in claim 9 in which each of the relays (group relays) of the first group corresponds to a different group of lines and by drawing connects the test leads of the corresponding groups of lines to the same. second group of relays (single relays). EMI67.1 IZ.3 TT- -- +am+ a +.61pnnnnie comme revendiQué à la revendica- <Desc/Clms Page number 68> tion 11 dans lequel le premier relais de groupe con- necte les fils de test de toutes les lignes du groupe correspondant à un groupe de relais-unitaires qui opèrent en séquence pour sélecter la dite ligne lorsqu'elle appel- le. IZ.3 TT- - + am + a + .61pnnnnie as claimed in the claim <Desc / Clms Page number 68> tion 11 in which the first group relay connects the test leads of all the lines of the group corresponding to a group of unit relays which operate in sequence to select said line when it calls. 33. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 12 dans lequel le deuxième relais et chacun des re- lais suivants ferment leur circuit de blocage quand ils attirent et ouvrent le circuit de blocage du relais précé- dent. 33. A telephony system as claimed in claim 12 in which the second relay and each of the following relays close their blocking circuit when they engage and open the blocking circuit of the previous relay. 34. Un système de téléphonie comme revendiqué aux revendica- tions 11, 13 ou 32 dans lequel au moment où un appel est émis les relais de groupe opèrent en séquence pour trou- ver le groupe appelant après quoi un relais de test de groupe opère pour prévenir tout fonctionnement ultérieur de ces relais. 34. A telephony system as claimed in claims 11, 13 or 32 in which at the time a call is made the group relays operate in sequence to find the calling group after which a group test relay operates to. prevent any subsequent operation of these relays. 35. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 10 dans lequel les relais d'un second groupe opèrent en séquence la recherche de la ligne appelante quand le groupe dans lequel elle est localisée a été trouvé. 35. A telephony system as claimed in claim 10 in which the relays of a second group sequentially search for the calling line when the group in which it is located has been found. 36. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 32 dans lequel un relais de test de ligne opère quand la ligne appelante est trouvée pour prévenir le fonction- nement ultérieur des relais unitaires. 36. A telephony system as claimed in claim 32 in which a line test relay operates when the calling line is found to prevent further operation of the unit relays. 37. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 14 dans lequel le fil de test est connecté au cir- cuit de jonction par un relais qui opère quand le circuit de jonction est mis en service tandis que les fils de conversation sont connectés au circuit de jonction par un relais prévu pour fonctionner après qu'un test a été opéré au moyen du fil de test. 37. A telephony system as claimed in claim 14 in which the test lead is connected to the junction circuit by a relay which operates when the junction circuit is turned on while the talk leads are connected. to the junction circuit by a relay intended to operate after a test has been carried out by means of the test lead. 38. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 9 dans lequel, seuls, les fils de test du groupe <Desc/Clms Page number 69> appelant sont prolongés initialement vers le second groupe de relais, les fils de conversation étant ultérieurement prolongés quand la ligne appelante a été trouvée. 38. A telephony system as claimed in claim 9 in which, only, the test leads of the group <Desc / Clms Page number 69> calling party are extended initially to the second group of relays, the conversation threads being subsequently extended when the calling line is found. 39. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 34 dans lequel le fonctionnement du relais de test de groupe provoque l'opération d'un second groupe de re- lais, en séquence, pour trouver la ligne appelante après quoi un relais de test de ligne opère pour prévenir tout fonctionnement ultérieur du second groupe de relais. 39. A telephony system as claimed in claim 34 in which the operation of the group test relay causes the operation of a second group of relays, in sequence, to find the calling line after which a relay line test operates to prevent further operation of the second group of relays. 40. Un système de téléphonie comme revendiqué à'la revendica- tion 16 dans lequel un relais de transfert est prévu pour transférer le circuit de démarrage vers le circuit de jonc- tion suivant, ce relais étant maintenu attiré pendant une communication et relâché à la fin de la communication si le circuit de démarrage n'est pas en service à ce moment par suite de l'émission d'un appel. 40. A telephony system as claimed in claim 16 in which a transfer relay is provided to transfer the starting circuit to the next trunk circuit, this relay being held attracted during a call and released at the start. end of communication if the starter circuit is not in service at this time due to a call being made. 41. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 40 dans lequel un relais, attiré quand tous les cir- cuits de jonction sont occupés, est prévu pour empêcher que le circuit de démarrage permette la libération des re- lais de transfert. 41. A telephony system as claimed in claim 40 in which a relay, drawn when all trunk circuits are busy, is provided to prevent the starting circuit from allowing the release of transfer relays. 42. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 15 ou 16 dans lequel on a prévu la libération d'un circuit de jonction mis en service dans le cas ou celui-ci ne se met pas en position de conversation en un temps dé- terminé, après qu'il a: été saisi. 42. A telephony system as claimed in claim 15 or 16 in which provision has been made for the release of a junction circuit brought into use in the event that the latter does not go into the conversation position in one step. determined, after it has: been entered. 43. Un système de téléphonie comme revendiqué aux revendica- tions 9, 10, 11 ou 13 dans lequel on donne la possibilité de renverser le sens du courant dans la ligne appelante sous la commande de contacts de certains relais de groupe correspondant aux groupes de lignes qui requièrent l'inver- sion despolaiités pour la supervision. <Desc/Clms Page number 70> tion 11 dans lequel le premier groupe de relais connecte les fils de test de toutes les lignes du groupe correspon- dant à un groupe de relais unitaires dont ltun d'eux fonc- tionne suivant le chiffre des unités du numéro de la ligne appelée pour opérer la sélection des fils aboutissant à cette ligne. 43. A telephony system as claimed in claims 9, 10, 11 or 13 in which the possibility of reversing the direction of the current in the calling line under the control of contacts of certain group relays corresponding to the groups of lines is provided. which require the reverse polarity for supervision. <Desc / Clms Page number 70> tion 11 in which the first group of relays connects the test leads of all the lines of the group corresponding to a group of unit relays, one of which operates according to the units digit of the number of the line called to operate the selection of the wires leading to this line. 45. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 20 dans lequel le fil de test de la ligne appelée est connecté à un relais d'occupation dans le circuit de jonction, ce relais étant destiné à être opéré et à trans- mettre le signal d'occupation à l'abonné appelant dans le c cas où la ligne appelée est occupée. 45. A telephony system as claimed in claim 20 in which the test lead of the called line is connected to a busy relay in the trunk circuit, which relay is intended to be operated and transmitted. the busy signal to the calling subscriber if the called line is busy. 46. Un système de téléphonie comme revendiqué à la revendica- tion 20 ou 45 dans lequel on a prévu un relais qui opère dans le cas où l'abonné appelant et l'abonné appelé sont branchés sur la même ligne, pour connecter les fils de conversation sortants aux fils de conversation de cette ligne. 46. A telephone system as claimed in claim 20 or 45 in which a relay is provided which operates in the event that the calling subscriber and the called subscriber are connected to the same line, to connect the connection wires. outgoing conversation to the conversation threads of that line. 47. Un système de téléphonie en principe comme décrit ci-des- sus en se référant aux plans annexés., 47. A telephony system in principle as described above with reference to the attached plans.,
BE409407D BE409407A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE409407A true BE409407A (en)

Family

ID=73810

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE409407D BE409407A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE409407A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE409407A (en)
BE483916A (en)
BE411648A (en)
BE422189A (en)
BE384554A (en)
BE415524A (en)
BE420417A (en)
BE408188A (en)
BE428086A (en)
BE436502A (en)
BE406817A (en)
BE412135A (en)
BE417475A (en)
BE427507A (en)
BE482797A (en)
BE469922A (en)
BE420586A (en)
BE476370A (en)
BE469942A (en)
BE400690A (en)
BE474772A (en)
CH100816A (en) Telephone installation.
BE454860A (en)
BE470530A (en)
BE351681A (en)