BE361645A - - Google Patents

Info

Publication number
BE361645A
BE361645A BE361645DA BE361645A BE 361645 A BE361645 A BE 361645A BE 361645D A BE361645D A BE 361645DA BE 361645 A BE361645 A BE 361645A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
automatic
line
telephone system
office
offices
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE361645A publication Critical patent/BE361645A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Sub-Exchange Stations And Push- Button Telephones (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    PERFECTIONNEMENTS   AUX SYSTEMES   TELEPHONIQUES   AUTOMATIQUES OU 
 EMI1.1 
 SEMI-AUTOMATIQUES. cette invention se rapporte à des systèmes pour bureaux oentraux téléphoniques du genre automatique ou semi-automatique. 



  Son but est de prévoir un arrangement efficace et de prix de re- vient minime pour établir des communications entre des postes très éloignés dans un réseau peu peuplé. Plus particulièrement, l'in- vention concerne des réseaux employant des lignes de jonction dites lignes omnibus", c'est-à-dire des lignes de jonction qui relient et desservent une série de bureaux ruraux automatiques placés le long de ces lignes de jonction et ayant une capacité relativement petite, comme par exemple jusqu'à 50 lignes. 



   Suivant un des faits de l'invention, un système est pré- vu pour réseau téléphonique comprenant deux ou plusieurs bureaux centraux automatiques, ainsi qu'une ou plusieurs lignes de jonction qui s'étendent vers un bureau central principal et sont   pagées   par les bureaux automatiques. Dans le système décrit, les conne- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 xions sont faites automatiquement entre les abonnés des différente bureaux eu entre les abonnés d'un même bureau suivant le numéro ré gulier de l'abonné demandé marqué au disque par l'abonné appelant. 



   Dans un système téléphonique comprenant une série de bu- reaux automatiques et une ou plusieurs lignes de jonction, chacune d'elles reliant les bureaux et étant divisée par eux, ces lignes sont adaptées pour être prises en usage des bureaux eux-mêmes à travers des commutateurs automatiques qui exercent une fonction sé-   lective   numérique. 



   Par les arrangements décrits, pendant le temps qu'un a- bonné appelant, dans m bureau automatique transmet le premier ohif fre d'un numéro demandé, une ligne de jonction libre est adaptée pour être prise en usage, la connexion avec la dite ligne étant ensuite maintenue ou rompue suivant la valeur du dit premier chif- fre. Le premier chiffre marqué par l'abonné appelant, à l'un quel- conque des bureaux, met en mouvement les appareils sélecteurs de tous les bureaux plaoés sur la ou les dites lignes de jonction. 



   Suivant un autre fait de l'invention, dans m système té- léphonique comprenant une série de bureaux automatiques, de l'un quelconque desquels on peut voir accès à une ou plusieurs lignes de jonction communes, un moyen est prévu par lequel un abonné d'un bureau automatique est apte à appeler un abonné d'un autre bureau automatique à travers la ligne de jonction, ou une ligne libre des dites lignes de   jonotion,   sans l'intervention de l'opératrice du bureau principal. De plus un abonné d'un des bureaux automatiques, ayant accès aux lignes de jonction communes, peut établir une con- nexion avec un abonné local sans l'intervention de cette opératri- ce du bureau central. 



   D'autre part, dans un tel système comprenant deux ou plu-   sieurs   bureaux automatiques ainsi qu 'une ou plusieurs lignes de jonction s'étendant chacune vers un bureau central et divisées par les dits bureaux automatiques, un moyen est prévu par Lequel une opératrice au dit bureau central peut rompre une connexion exis- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tante. Suivant un autre fait de l'invention, on a prévu, dans un système téléphonique comprenant un ou plusieurs bureaux automatiques . ainsi que deux ou plusieurs lignes de jonction qui s'étendent vers un   bureau central   principal et qui sont divisées par les bureaux automatiques, un moyen par lequel une opératrice au bureau prin oipal est capable de rompre une connexion existante. 



   D'après une des formes particulières de l'invention qui est décrite ci-après, le numérotage est tel que abaque abonné a un numéro régulier,   quans   le cas normal   comprend   trois chiffres. 



  Le premier désigne un bureau et est particulier au bureau rural au- quel l'abonné appartient, tandis que les deux autres   chiffres   sont les chiffres des dizaines et des unités du numéro qui désignent cet abonné à l'intérieur du bureau. Pour des lignes partagées, un quatrième chiffre ou code de sonnerie est requis. 



   Afin d'éviter la nécessité de marquer au disque, un chif- fre additionnel quand un appel est fait d'un des bureaux ruraux vers un autre bureau, les circuits sont arrangés de manière que quand la manoeuvre du disque commence, une ligne omnibus libre est ohoi- sie, et le premier chiffre est envoyé simultanément à tous les bu- reaux. Aussitôt qu'une ligne omnibus est prise en usage, elle est en même temps placée dans une condition d'occupation a tous les bu- reaux. Quand le premier chiffre a été reçu, si l'appel est un ap- pel local c'est-à-dire si l'abonné appelé appartient au   morne   bureau que l'abonné appelant, la ligne omnibus est   immédiatement   abandon- née. Cependant si l'appel est pour un autre bureau, seulement les commutateurs dans ce bureau répondent aux impulsions suivantes. 



   Pour éviter la signalisation de l'opératrice du bureau principale chaque fois qu'une ligne omnibus est prise en usage, un oommutateur est prévu au dit bureau principal pour enregistrer le premier chiffre marqué au disque mais seulement pour appeler   l'opé-     ratrice   quand ce chiffre est "O". 



   Pour éviter le choix des lignes omnibus par des prises de terre permanentes, la ligne   n'est   pas choisie tant que deux impul- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sions   n'ànt   pas été marquées au disque, et pour donner la ligne et libérer les relais des circuits de cordon d'arrivée une période d' une ou plusieurs impulsions doit s'écouler avant que les impulsions soient transmises à la ligne omnibus. Les circuits de cordon d'ar-   r ivée   sont disposés pour attendre au moins cinq impulsions,   à.   moins que le premier chiffre n'est le chiffre indicatif voulu. 



   La fig.l montre une ligne d'abonné, un circuit de   démar-   rage et un commutateur distributeur   D   pour présélecter un circuit de cordon local libre. 



   Les figures 2 et 2a montrent un circuit de cordon local. 



  Chaque bureau automatique rural.est équipé avec un nombre arbitrai- re de circuits de cordons locaux qui dépendent des conditions du   trafic.   



   Les figures 3 et 3a montrent un circuit de cordon d'arri- vée. Chaque bureau automatique rural est équipé avec un circuit de cordon d'arrivée pour chaque ligne omnibus. la figure   4   montre l'équipement de jonction au bureau prin cipal, comprenant un groupe de relais et un commutateur numérique DS. 



   La figure 5 montre schématiquement le schéma d'un réseau du genre envisagé. Cette figure indique aussi la relation existant entre les figures 1 à 4 des dessins. 



   Les diverses manoeuvres qui ont lieu sont d'abord décri- tes en se basant sur la figure 5. 



   Quand un abonné L1 du bureau rural No.1 envoie un appel, le chercheur de lignes F, d'un circuit de cordon local libre LC d' abord choisi par le commutateur distributeur   D,   recherche la ligne appelante, et quand celle-ci est trouvée, il prépare le circuit de cordon local LC pour la réception des chiffres. Le premier chiffre est transmis à un commutateur pilote associé p pour les troisième et quatrième positions desquelles le commutateur sélecteur associé 8 recherche une ligne omnibus libre. On suppose, dans le cas envi- sagé, qu'il y a cinq lignes omnibus auxquelles on peut avoir   accès à   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 travers l'ensemble de bornes dans les cinq premières positions des commutateurs sélecteurs 8 des circuits de cordon locaux.

   Quand une ligne omnibus libre OL est trouvée, elle est immédiatement placée dans une condition d'occupation aux autres bureaux. Dans les trois   ième,   quatrième et cinquième positions du commutateur P, un relais est excité, lequel oourt-oirouite les contaots à impulsions du re- lais de ligne, évitant ainsi la transmission des impulsions à tra- vers la ligne omnibus. 



   Si l'appel est pour un autre bureau rural, quand le pre- mier chiffre a été reçu les chiffres suivants n'ont aucun effet sur le circuit de cordon local LC, puisque l'arrangement est tel que le circuit de 1'électro-aimant du commutateur pilote P n'est pas re- fermé. Le circuit de oordon local dans ce cas fonctionne simple- ment pour répéter les impulsions suivantes à travers la ligne omni- bus choisie vers des circuits de cordon d'arrivée tels que   Ici   aux autres bureaux ruraux, et vers le commutateur numérique DS dans 1' équipement de jonction au bureau central principal. 



   Si au contraire l'appel est un appel local, le commuta- teur pilote P est arrêté dans une position particulière pour laquel le un relais est excité, lequel libère la ligne omnibus et actionne le commutateur   pilote r   vers une deuxième position prédéterminée. 



  Le deuxième chiffre est maintenant reçu par le commutateur pilote, et quand les balais de celui-ci ont avanoés de deux pas, le commu- tateur sélecteur associé S commence à avancer ses balais vers le groupe de dizaine demandé sous le oontrôle du commutateur pilote P. 



  Le chiffre des unités est transmis vers l'électro-aimant pas à pas du commutateur sélecteur S pour faire avancer les balais vers la ligne demandée qui est alors essayée. Si la ligne demandée est cc- cupée, le signal auditif d'occupation est envoyé sur la ligne appe- lante. Si la ligne demandée est libre et si elle n'est pas une ligne partagée, un circuit est fermé à travers le banc du commuta- teur pilote P et le banc de contrôle   d u   commutateur sélecteur S afin de faire.avancer le   commutateur   pilote vers une position dans la- quelle du courant régulier de sonnerie est envoyé sur la ligne ap- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pelée, Si la ligne demandée est me ligne partagée, le courant de sonnerie n'est pas envoyé tant qu'un chiffre supplémentaire n'a pas été marqué au disque,

   ce chiffre supplémentaire faisant avancer le commutateur pilote pour choisir le code de sonnerie requise 
Dans le cas d'appels reçus, le circuit de cordon d'arri- vée IC est contrôlé de la même manière pour faire avancer son oom- mutateur sélecteur associé Sl sous le contrôle du commutateur pilo- te   ];Il   vers une ligne demandée. Cependant ce circuit est arrangé de manière à enregistrer un appel local dès la réception d'un pré- mier chiffre comprenant cinq impulsions, à moins que ce ne soit le chiffre distinctif voulu. 



   Le bureau principal est pourvu d'un commutateur numéri- que DS qui normalement reçoit les cinq premières impulsions du ohif fre de code de bureau et envoie seulement des signaux à l'opéra- trice manuelle quand ce chiffre est "O". En manoeuvrant une clé spéciale, l'opératrice du bureau principal peut'permettre que le pare mier chiffre soit envoyé complètement. Ainsi dans le cas d'un bu- reau où le chiffre distinotif est sept, le circuit de   oordon   d'ar- rivée commute à la fois sur sept et deux impulsions, mais si sept impulsions sont reçues, un relais spécial est actionné qui permet à l'opératrice d'enregistrer une connexion existante et de desser- vir un appel par ligne de jonction. 



   Des appels sont maintenant décrits en détail en se réfé- rant aux figures 1 à 4. 



   Quand l'abonné enlève son   récepteur   du crochet commuta- teur, le relais de ligne L   (fig.l)   est excité à travers les con- tacts Kl et K2, et la ligne appelante SL. Le relais L, au contact L2 ferme un circuit pour le relais oommutateur Y du   commutateur   distributeur D, et au contact   Ll   connecte la batterie à travers l'enroulement du relais K au conducteur d'essai T afin de placer la ligne appelante dans une condition d'occupation dans le multi- ple des chercheurs. Le relais Y, au contact Yl, ferme un circuit moteur pour l'électro-aimant pas à pas Pl du chercheur F (fig ;2), 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 auquel le distributeur D est à ce moment connecté, et au contact 
Y2 relie la terre à me extrémité de l'enroulement de son relais d'essai T.

   Le chercheur F avance ses balais, et quand les bornes de la ligne appelante sont atteintes, le relais T s'excite à tra- vers le balai d'essai en série avec le relais de coupure K   (fig.l   qui se bloque à travers le contact K3 et   déconnecte   le relais de ligne L. Le relais T ouvre le circuit pas à pas de l'électro-ai- mant R1 au contact T5, tandis qu'aux contacta Tl et T2 il prolonge la ligne appelante vers le relais de ligne A qui s'excite et com- plète un circuit pour le relais B. Celui-ci, au contact B8, pré- voit une terre alternée pour le relais T avant que le relais de ligne à rétablissement lent L ne se neutralise et ne déconnecte le relais Y. Au contact B9 une terre est placée sur un contact du banc distributeur pour amener ce commutateur sur le chercheur libre voisin. 



   Le circuit de cordon local est maintenant dans   une'condi-   tion voulue pour recevoir les impulsions correspondant à la ma- noeuvre du disque, lesquelles sont reçues par le relais A de la manière   ordimaire.   Dès la première impulsion du premier chiffre, le circuit suivant est complété pour lélectro-aimant pas à pas R2 du commutateur pilote P: terre, contacts A3 et Bl, relais C, oon- tact K7, contact de repos et balai du banc 4 du commutateur pilo- te P, électro-aimant R2, et batterie. L'électro-aimant R2 et le relais   u   opèrent en série, et le relais C maintient à son contact 04 un circuit pas à pas pour les   impulsions   restantes du chiffre. 



   Quand le commutateur pilote déplace ses balais d'un deux-   ième   pas, le relais G opère à travers son enroulement inférieur à travers le banc 3. En même temps à travers le banc 1, la terre est prolongée vers l'enroulement du relais X, et à travers celui-ci vers le balai d'essai T du sélecteur S. Au   contact   G4 un circuit est complété pour   l'éleortro-aimant   R3 du sélecteur S à travers son propre contact interrupteur, les   contacts   J2,B2,G4,X6,F8,B8, et la terre. Le commutateur sélecteur S procède à la recherche d'une 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ligne omnibus libre désignée par m potentiel de batterie sur le conducteur d'essai qui excite le relais X. Ce potentiel de batte- rie est appliqué au contact d'essai à travers le relais d'essai T (fig. 3) les contacts G2, Bl et Ul.

   Le relais X, en opérant, rompt au contacte X6 le circuit pour l'électrè-simant moteur du sélec- teur, et en même temps ferme un circuit de blooage indépendant du commutateur pilote à travers les contacts X5, F8 et B8. Le relais X opère en série avec le relais T dans le circuit de cordon de jonc tion d'arrivée. Le relais T (fig. 3) ferme un circuit pour le re- lais U, qui au contact Ul rompt le circuit d'essai et rend la ligme omnibus occupée aux autres circuits de cordon locaux du bureau ru- ral. En même temps le relais X ferme un circuit pour saisir la ligne omnibus; balai négatif, contact X1, contacts Al et   Gl   en pa-   rallèle,   contact Dl, résistance   proteotive,   et batterie.

   L'appli- cation de la batterie à la ligne négative provoque l'excitation des relais A, B et U des circuits de cordon d'arrivée à tous les au- tres bureaux ruraux, ce qui amène cette ligne omnibus dans une con- dition d'occupation aux circuits locaux de cordon à ces bureaux. 



  Elle provoque aussi l'excitation des relais A et B de la fig.4 de l'équipement de jonction au bureau manuel. Le relais B, fig.4 pla- ce un potentiel d'occupation sur le corps du jack appelant CJ à tra vers les contacts S7, B3 et TOK 1-2. 



   Revenant au circuit de cordon local (fig.2), aussi long- temps que le relais G reste excité, le contact de travail Aide . A est oourt-oircuité, et aucune impulsion ne peut   atteindre   la ligne. 



  Maintenant le relaie G à son circuit fermé à travers le banc 3 du commutateur pilote P, jusqu'à ce que le dit commutateur ait parcou- ru cinq   pas,,   Ainsi les cinq premières impulsions ne peuvent pas atteindre la ligne omnibus,   Le   circuit original pour le relais X n'est cependant pas établi après le troisième pas   (o'est-à-dire   la quatrième position) du commutateur pilote P. Par suite la durée d' une et demie impulsion au moins doit s'écouler entre le choix de la ligne omnibus et l'envoi des impulsions. cela permet aux relaie B des circuits de cordon d'arrivée des bureaux ruraux sur la ligne 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 omnibus d'être prête. 



   Si aucune ligne omnibus n'est libre quand le oinquième contact est atteint, un circuit est fermé à travers le balai 0 du sélecteur, le relais J, le contact H13, le balai 0 et les con- tacts G5,G4,X6,F8,B8. Le relais J, en s'excitant, ferme le circuit moteur du commutateur sélecteur au contact J2, ce qui empêche toute autre recherche. Les impulsions du premier chiffre, en plus que cinq, sont répétées à travers le coté négatif de la ligne -omnibus au contact Al vers les circuits de cordon d'arrivée aux autres bu- reaux ruraux, et à l'équipement de jonction au bureau manuel, On envisage les opérations à ces bureaux par la suite, mais à présent on considère les opérations au bureau rural appelant, Quand les impulsions du premier chiffre sont achevées et reçues, il est né- cessaire de distinguer entre un appel local et un appel de départ. 



   Dans ce but, le relais F est utilisé. Si l'appel est un appel de sortie, quand le relais C se neutralise à la fin des   impulsion,   le circuit pas à pas du commutateur P est rompu au contact   04   et ne peut être rétabli tant que le commutateur n'est pas à sa position normale de repos.

   Par suite le circuit de cordon continue à fonc- tionner seul comme un répéteur, répétant au contact Al les chiffres marqués aux bureaux sur la ligne omnibus à travers le conducteur négatif via le contact   Xl,   Quand la connexion est complètement é- tablie, le commutateur d'arrivée au bureau distant, ou le cordon de l'opératrice suivant le cas, connecte le potentiel de batterie au conducteur positif comme il sera décrit plus tard, provoquant ainsi le fonctionnement du relais D à travers son enroulement in- férieur, et le contact   X2.   Il se bloque à travers son enroulement supérieur en série avec le relais A dans le circuit de cordon d'ar- rivée distant (fig.3), ou avec le relais SR dans le circuit de cor- don de l'équipement de jonction (fig.4),

   et en même temps   déconnec-   te la résistance de manoeuvre du disque et établit les conditions de conversation. 



   Revenant maintenant à la fin du premier, chiffre, s'il s'a- git du code du bureau local, comme par exemple le chiffre huit, un 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 circuit est fermé à travers le banc 2 du commutateur pilote P pour l'enroulement supérieur du relaie F à travers le contact c3, l'en- roulement du relais F, les contacts Fl et H2, la résistance pro- tectrice, et la batterie. Le relais F se bloque via le contact F10 et le bano 1 du commutateur P. 



   En opérant, le relais F ferme un circuit à travers le banc 3 du commutateur P et le contact F6, pour amener le commuta- teur P dans sa deuxième position de repos. Ici le circuit primi- tif pour la commande du commutateur pilote est rétabli. 



   Le relais F rompt aussi le circuit   pour le   relais X au contact F8, libérant ainsi la ligne omnibus. Le circuit est main- tenant branche vers une communication locale, et les opérations suivantes ont lieu. 



   Du à la refermeture du circuit à impulsions au banc 4, le commutateur pilote P reçoit les impulsions du deuxième chiffre. 



   Quand il effectue son deuxième pas, il ferme un circuit via le banc 3 et le contact J2 pour le. commande du sélecteur. Du banc 1 du   commutateur   pilote, le contact voulu du banc C du sélecteur est choisi pour assurer que ce commutateur agit seulement pour le com-   mencement   du groupe requis. Ainsi si le chiffre marqué au disque est quatre, le vingt-sixième contact du banc du sélecteur est ohoi si   à   travers le balai et le banc 1 du commutateur pilote, et quand le sélecteur atteint ce point, un circuit est fermé pour le relais 
J à travers le contact H13, le balai et le banc C du sélecteur, le balai et le banc 1 du commutateur pilote, et la terre, Le relaie 
J s'excite et rompt le circuit moteur du sélecteur au contact J2. 



   A présent, quand le relais F opère à   le.   fin du premier chiffre, il se bloque au bano 1 du commutateur pilote p. Ce cir- cuit eet maintenant rompu jusqu'à la première impulsion du deux- ième chiffre, puis après le circuit est maintenu à travers les con tacts Cl et B12 jusqu'à, la fin du chiffre. Le relais C se neutra- lise, et ferme un circuit de blocage pour le relais J à travers les contacts J4,C2,B4, et le relais F se neutralise. Le relais J peut être on non actionné quand le relais F abandonne ses armatures, 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 mais dans certains cas, un mouvement ultérieur du commutateur pilo- te ne doit pas avoir lieu tant que J est   actionné   et que le   relais   F est neutralisé. Le relais K opère à travers les contacts J3,F9 et B4.

   Un circuit est ainsi fermé du banc 3 du oommutateur pilote à travers les contacts   Jl,G3,F7,   le contact interrupteur et l'élec- tro-aimant   R2   du commutateur pilote P. Ce commutateur passe à sa troisième position de repos où il est prêt à reoevoir le chiffre de code pour la signalisation. 



   Les impulsions du troisième ohiffre sont transmises à travers les contacts A3,Bl, l'enroulement du relais 0, le contact K6, vers l'électro-aimant R3 du sélecteur S. Celui-ci avance a- lors ses balais sur l'ensemble de contacts requis du groupe choisi. 



  En même temps, le relais 0 libère le relais J au contact C2, mais maintient le relais K excité à travers les contacts K5 et C1. 



   A la fin des impulsions, le relais C se neutralise et le relais K qui est aussi à rétablissement lent à son circuit rompu au contact C1, Un circuit est alors complété à travers les con- tacts B12,C2,J5, l'enroulement supérieur du relais H, le contact K4 et le balai d'essai T. Si la ligne est libre un potentiel de batterie se trouve sur le balai d'essai, et le relais H ferme son contact léger H5. Il s'excite ensuite complètement à travers la batterie, son enroulement inférieur, les contacts H5 et   K4.   l'en- roulement supérieur, et les contacts J5,C2, B12, Par son excita- tion complète, le relais H place une terre au balai d'essai T à travers les contacts B4 et H9. Le relais H se bloque à travers son enroulement inférieur et cette terre. 



   Les manoeuvres qui suivant dépendent du type de ligne, c'est-à-dire si  'est une ligne partagée ou non. Le commutateur pilote a, à ce moment, le balai 2 sur le contact libre. Donc au- cun courant de sonnerie n'est envoyé dans le cas normal tant qu'uh autre chiffre n'a   pas   été reçu. Ce chiffre actionne le commutateur Pilote 2 et choisi le code de sonnerie voulue à travers le banc 2. 



  Le circuit de sonnerie est complété quand le'relais C s'est neu- tralisé, et il comprend : contact C3, enroulement supérieur du   re-   

 <Desc/Clms Page number 12> 

 laie F, contacte Fl et H3, balais positif et négatif, et contacts H4 et F4 . Un signai d'appel est appliqué à la ligne appelante à travers le contact Hl et le   condensateur   MF. 



   Cependant si la ligne n'est pas une ligne partagée, le contact associé du banc C du sélecteur est connecté au contact de travail H6 du relais H. De ce contact le circuit passe à travers les contacta G3 et F7 vers le circuit moteur du commutateur pilote P. A ce moment le balai du banc C est connecté à travers le con- tact NI2 au contact du banc 1 sur lequel le commutateur pilote est arrêté. Ainsi, sans autre manoeuvre du disque, le commutateur pi- lote est amené automatiquement jusqu'au premier code ou code régu- lier de sonnerie. 



   La sonnerie et la réponse de l'abonné appelé ont lieu de la manière bien connue. Le poste appelé est fourni en courant de conversation à travers le relais D. Le rétablissement à la fin de la oonversation a lieu   comme   cela est décrit ci-après. 



   Si la ligne demandée est occupée quand le relais K se neutralise sans que le relais H ait fonctionné, un circuit est fer- mé à travers le banc 3 du commutateur pilote, les contacte   Hll   et Kl, l'enroulement inférieur du relais u qui transmet le signal au- ditif d'occupation à la ligne appelante à travers le conducteur BT, et le contact G2. 



   Le type restant d'appel, qui doit être considéré avec ce circuit, est l'appel réversible pour lignes partagées. Ce type d' appel est orée par l'abonné qui marque sur son disque son propre numéro de ligne aveo le code de sonnerie de l'abonné demandé, puis ensuite raccroche. On utilise ainsi la condition unique que la ligne devient libre simultanément avec la neutralisation du relaie B. comme le relais K est actionné, pendant l'essai de la ligne, il provoque le relais R de s'exciter à travers le contact K2.

   Maintenant quand le relais K se neutralise, si la ligne est   occupée,   un circuit est fermé pour maintenir R à travers le con- tact K3, les contacts G6 et   Bll   en parallèle, les contacte   R3,H8,   

 <Desc/Clms Page number 13> 

 
B6, et le balai d'essai T qui est relié à la terre aussi longtemps que la ligne est occupée. 



   Maintenant, dans le cas d'un appel réversible, quand l'a- bonné appelant raccroche son réoepteur, les relais A et B se   neütra   lisent, le dernier de ceux-ci ouvrant le circuit durelais R qui ne se neutralise pas immédiatement, car il est à action lente, mais sur le rétablissement du relais G, un circuit est fermé à travers les contacts R7, C2, J5, l'enroulement supérieur de H, les con- tacts R4 et B7, et le balai d'essai. Puisque le relais B est libé- ré, la ligne est devenue libre et le relais H opère comme précédem- ment, ouvrant le circuit du relais G. En opérant, il ferme un cir cuit de blocage pour le relais R à travers les contacts K3,   Bll,R3,   
H7,R1,B5. De cette manière le rétablissement du circuit de oordon est empêché et les sonneries des abonnés sont actionnées. 



   Quand la, sonnerie a lieu, le relais F opère et ferme un circuit pour le relais d'alimentation D à travers les contacts F3, H4, et F1, H3, et les balais positif et négatif. Le relais D ferme un circuit à travers les contacte D3 et X3 pour une nouvelle opéra- tion du relais B. celui-ci à son tour libère le relais R, de sorte que à la fin de la conversation, un ré   tablissement   normal a lieu. 



   On doit observer qu'à moins que l'appel ne soit réversi-   b le   la ligne devient libre trop tôt et libère le relais R, ou trop tard et n'opère pas le relais H. Les chances d'une   coïncidence   ac-   cidentelle   de rétablissement, permettant au séleoteur de couper et de sonner sur un appel non réversible, sont extrèmement faibles. 



   Quand l'appel est achevé, le rétablissement a lieu de la manière suivante. Les relais A,B,H et T se neutralisent et un air- cuit est fermé pour le rétablissement des sélecteurs à travers l'é- lectro-aimant R3, le ressort interrupteur, le contact J2, le banc sous-normal   6, 'le   balai du commutateur pilote P, les contacts R2 et B5, et la terre. Le sélecteur tourne jusqu'à ce que le contact de repos soit atteint. Un circuit est alors   complété   pour le relais J à travers le contact H13, le balai et le contact de repos du banc C, le contact B3 et la terre de 1'électro-aimant moteur.

   Le relais 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 
J s'excite et transfère   la.   terre de l'électro-aimant R3 à l'élec- tro-aimant R2 du commutateur pilote à travers les contacts   Jl,T3   et F7.   Le   commutateur pilote tourne vers sa position de repos, et quand celle-ci est atteinte il rompt le circuit moteur décrit ci- dessus, ce qui permet au relais J de se neutraliser. Pendant cette manoeuvre, le relais G opère à travers le circuit moteur, via son enroulement supérieur, et les contacts   T4   et B3 , Le relais G fait, en reliant à la terre le contact d'essai à travers les con- tact$ B10, R6 et G7, que la circuit de cordon trouve la condition d'occupation au distributeur jusqu'à ce que tous les commutateurs soient complètement au repos. 



   Considérant à nouveau le circuit de cordon   d'arrivée(fig.   



   3),on peut examiner son fonctionnement pour divers types d'appels. 



   Ce circuit diffère de celui primitivement décrit en ce qu'il est relié directement à la ligne omnibus et la faoilité de recherche pour une ligne omnibus sur les contacts initiaux du sé- lecteur 81 n'est pas requise et est omise. D'autres différentes concernent la prévision de moyens pour des lignes do jonction. 



   Quand la ligne omnibus est choisie du bureau central prin oipal, ou d'un autre bureau rural, le conducteur négatif est   connec   té à la batterie, et le relais A est actionné à travers le contact 
T1. Le relais A opère le relaie   B   à travers le contact Al, le ba- lai et le banc 5 du commutateur pilote Pl, et le contact B6. Le relais B se bloque sur son contact   B4,   et le premier chiffre est reçu, comme dans le circuit de cordon local, sur le commutateur pi- lote Pl. La distinction entre un appel local et les autres appels est réalisée de la même manière, mais le câblage est arrangé de sor te que la   commutation   a lieu quand le nombre d'impulsions reçues est   5   de moins que le code du bureau local. 



   Si l'appel est pour le bureau local, les opérations sui- vantes son t exactement comme pour le circuit de cordon local. Dans la   description   suivante des détails sont donnés seulement où des différences ont lieu. 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 



   A la fin du premier ohiffre, un circuit estcomplèté pour le relais F qui opère, se bloque et   aotionne   le commutateur pilote vers sa deuxième position de repos. Le deuxième chiffre est reçu sur le commutateur pilote qui dirige le sélecteur S1 vers le grou- pe requis. Le troisième chiffre est reçu sur le Sélecteur, le re- lais K étant excité, La ligne est essayée de la manière normale, et si elle est occupée, un signal auditif d'occupation est connecté à la ligne appelante. Si elle est libre l'abonné demandé est appelé quand le chiffre de sonnerie a été reçu, si la ligne est une ligne partagée. Quand l'abonné appelé répond, les relais F et Dopèrent. 



   Le relais D, à son contact Dl, ferme un circuit pour connecter la batterie à travers le commutateur S et le conducteur positif. cela appelle l'opératrice dans le cas d'un appel du bureau central ou alternativement il cause le fonctionnement de D dans le circuit de cordon primitif et l'établissement des conditions de conversation si l'appel est d'un autre bureau rural, Le rétablissement a lieu de la manière standard, excepté pour l'action du relais U. Ce re- lais est à rétablissement lent et est excité du contact de travail 
B2 de B ou du contact de travail T6 de T. Son but est de rompre le circuit d'essai du relais T aux contacts du banc des sélecteurs pour circuits de cordon locaux, empêchant ainsi le choix de la lig- ne omnibus par un sélecteur local.

   Sa période lente de rétablisse- ment est telle qu'elle permet aux autres circuits de cordon d'ar- rivée sur la ligne omnibus de se rétablir avant que la ligne ne soit saisie pour un autre appel. 



   Si l'appel n'est pas pour le bureau local, quand le relais C se neutralise à la fin du premier chiffre, aucun circuit n'est trouvé pour le relais F et le circuit pas à pas du   commutateur   pilo- te Pl est rompu aux contacta C1 et ne peut être rétabli tant que le commutateur pilote n'est pas revenu à la position de repos. Les chiffres suivants n'affectent pas le circuit de cordon d'arrivée, qui cependant n'est pas libéré tant que la ligne omnibus n'est pas libre. considérant maintenant la méthode de présentation des lig- 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 nes de jonction. Si l'opératrice veut établir un appel privilégié, elle abaisse une clé qui, comme cela sera expliqué   ci-après,   permet l'envoi complet du premier chiffre.

   Dans ce cas le commutateur pi- lote, dans le schéma représenté, au lieu d'arrêter ses balais sur le contact 4, les arrête sur le contact 9. Un circuit est alors fermé comme précédemment pour le relais F, mais ce circuit passe à travers l'enroulement du relais 0, la terre et le contact B5. Le relais 0 s'excite et se bloque à travers le contact 03, la résistan ce et la batterie. 



   Maintenant, quand la ligne de l'abonné demandé est essayée si elle est libre, H opère comme dans le circuit de cordon local à travers le contact K5. Si la ligne est occupée, le relais G s'ex- cite de la manière ordinaire, et le relais R peut fonctionner à travers la terre, le balai d'essai, et les contacts G3,02 et H8. 



  Par son excitation, le relais R court-circuite aux contacts   Rl   et R2, les contacts de ligne des relais H et F, permettant à l'opéra- trice de s'intercaler dans la connexion et d'informer qu'un appel est reçu. 



   Si cet appel est accepté, les deux abonnés raccrochent leurs récepteurs, et quand la ligne est devenue libre, le relais R se neutralise complétant un circuit pour le relais H à travers la terre, les contacts 04 et J3, l'enroulement supérieur de H, les con tacts 04, R3, G4, vers le balai d'essai J. Le fonctionnement du relais H complète la connexion de la manière ordinaire. 



   On considère maintenant l'équipement du circuit de jono- tion fig.4. On peut examiner son fonctionnement pour trois sortes d'appels principaux qu'il peut être nécessaire de faire à travers   lui, à   savoir: un appel envoyé du bureau principal; un appel pro-    venant d'un bureau rural vers le bureau principal ; etun appel en-   tre bureaux ruraux. 



   Dans le premier cas, l'opératrice insère la fiche CCP de son circuit de oordon dans la jaok appelant CJ, et un circuit est   fermé   à travers le corps du dit jaok, les ressorts 2-1 de la clé TOK, le contact   B4,   et le relais S. Ce relais opère et saisit la 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 ligne omnibus en connectant la batterie du relais BF du circuit de cordon au conducteur négatif à travers le contact d'anneau du jaok 
CJ, et les contacts D2 et S4. L'opératrice insère la fiche DP, con nectée au disque, dans le jaok DJ, et elle actionne le disque DD. 



   Le relais A s'excite en série avec les ressorts du disque,   complè-   tant un circuit pour le relais B à travers le contact   A2'   et le ba- lai et le contact normal du banc 2 du commutateur numérique DS. Le relais B se bloque à travers son contact Bl. Les impulsions du re- lais A n'atteignent pas d'abord la ligne omnibus, puisque le relais D n'est pas excité. Les impulsions sont cependant transmises à tra vers le contact B2 et le relais C vers   1'électro-aimant   R4 du com- mutateur DS, la première impulsion passant à travers le balai et le contact normal du banc 1, tandis que les impulsions suivantes pas- sent à travers le contact 01.

   Quand ce commutateur a parcouru cinq pas, le relais D est excité à travers la terre,le contact B5, le balai et le contact du banc 3 du commutateur DS, l'enroulement du relais D, le corps de la fiche DP, et la batterie. 



   Le fonctionnement du relais D, qui se bloque à travers le contact D3, déconnecte le relais BF du circuit de cordon du conduc- teur négatif, et au contact D2 permet aux impulsions restantes d'a- gir sur la ligne omnibus, le circuit à impulsions s'étendant à tra- vers les contacts Al, D1, et le conducteur négatif, 
Pendant la manoeuvre du disque pour marquer le premier chiffre, le relais 0 a son circuit maintenu à travers son contact 01. cependant quand les impulsions correspondant au chiffre sont achevées, le relais 0 se neutralise et son circuit est rompu jusqu% ce que le commutateur soit rétabli.

   Les manoeuvres suivantes du disque n'ont aucun effet sur le commutateur DS, 
Le relais D, quand il s'excite, se bloque à travers son propre contact de travail ainsi qu'il est décrit ci-dessus, et les chiffres restante sont alors transmis entièrement à la ligne omni- bus, provoquant l'établissement d'une   connexion   à travers un circuit de cordon d'arrivée à un bureau rural demandé, ainsi que cela a été 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 précédemment décrit. Quand   l'abonné..appelé   répond, la batterie est connectée au conducteur positif comme précédemment décrit, ce qui amène l'opération du relais de supervision SR dans le circuit de cordon. 



   Si   l'appeue   l'opératrice veut établir doit avoir la pré   férenoe   sur les connexions existantes, il est nécessaire, ainsi que cela a été exposé ci-dessus, que le premier chiffre entier soit en- voyé au bureau rural afin que la présentation de la ligne puisse se faire. L'opératrice dans ce cas actionne la clé TOK avant de manoeuvrer le disque. 



   La manoeuvre de la clé provoque l'excitation du relais D à travers les ressorts 4 et 5, et ce relais se bloque aussitôt que la fiche DP est insérée dans le jack. De la sorte les impulsions du relais A sont immédiatement effectives à travers le conducteur négatif. 



   Le retard IS fait équilibre au relais A quand la ligne de jonotion est utilisée dans un appel entre deux bureaux ruraux. 



   Dans le cas d'un appel reçu, la ligne omnibus est saisie d'un bureau rural, ainsi que cela a été primitivement décrit, et le relais A est excité à travers la ligne négative et le contact S4. 



  Le   fonctionnement   du relais A amène l'excitation du relais B, et les impulsions du bureau rural provoquent le mouvement du commutateur   DS   de la manière déjà décrite. Maintenant le bureau rural reçoit normalement les cinq premières impulsions du premier chiffre et si l'appel concerne le bureau principal, le chiffre   "0"   sera marqué au disque et le commutateur DS déplace ses balais de cinq pas. Un cir cuit est ainsi complété pour la lampe d'appel LL à travers le con- tact S6, le contact et le balai du banc 3 du commutateur DS, et le contact B5. 



   Quand l'opératrice introduit sa fiche dans le jack de ré- ponse AJ, le relais 8 s'excite à travers les contacts de corps, et en déconnectant, le circuit récepteur d'impulsions s'étend aux con-   ducteurs   positif et négatif à travers le circuit de cordon via les contacte 82 et S3. L'alimentation est disposée pour actionner le 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 relais D dans le bureau   d'ou   promut   l'appe,   en plaçant le poten- tiel de batterie sur le conducteur positif. Le courant de signas lisation est reçu du bureau distant à travers le conducteur néga- tif.

   Quand l'abonné appelant raccroche, l'éloignement de la bat- terie de cette ligne dans le circuit de cordon local au bureau ru- ral distant, provoque le rétablissement du relais de supervision SR 
Dans le cas d'un appel entre deux bureaux ruraux à traven la ligne omnibus, le circuit appelant provoque l'excitation du re- lais A et par suite celle de   B   comme dans le cas d'un appel vers le bureau principal. Les impulsions reçues n'actionnent pas le commutateur numérique jusqu'à ce que le cinquième contact soit at- teint, et par conséquent la lampe d'appel ne s'allume pas. comme cela a déjà été expliqué, les chiffres   suivants     n' ont   pas d'aotion sur le commutateur DS.

   Les relais A et B continuent a être main- tonus, et le relais B, au contact B4, déconnecte le relais S du circuit du corps du jack CJ et place sur ce corps un potentiel d' occupation à travers les contacts S7 et   B3.   



   Dès lors si l'opératrice essaye la ligne, elle trouve   Celle- 1   occupée, cependant si elle introduit le   jaok   dans la fi- che de cette ligne, elle n'interfère pas avec l'appel existant, et comme le relais 8 n'est pas excité, un signal auditif d'occupation est envoyé sur la pointe de la fiche à travers le conducteur BT et le contact S3. 



   Si l'opératrice désire envoyer un appel quand toutes les lignes omnibus sont occupées, elle introduit la fiche dans le jaok d'appel d'une ligne et aotionne la clé TOK, refermant ainsi un cir- cuit pour le relais S, ce qui lui permet de s'initier dans une con- nexion existante pour préparer la libération de cette ligne. 



   On doit remarquer que les circuits montrés sont seulement indiqués à titre d'exemple, et qu'ils peuvent être modifiés, sans se départir de l'esprit même de l'invention, pour adapter ces cir- cuits à des conditions locales, et pour travailler d'une manière sa tisfaisante en conjonction avec les bureaux manuels existants.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    IMPROVEMENTS TO AUTOMATIC TELEPHONE SYSTEMS OR
 EMI1.1
 SEMI-AUTOMATIC. this invention relates to systems for telephone central offices of the automatic or semi-automatic type.



  Its purpose is to provide an efficient and cost-effective arrangement for establishing communications between very distant stations in a sparsely populated network. More particularly, the invention relates to networks employing so-called "omnibus lines" junction lines, that is to say junction lines which connect and serve a series of automatic rural offices placed along these junction lines. and having a relatively small capacity, for example up to 50 lines.



   According to one of the facts of the invention, a system is provided for a telephone network comprising two or more automatic central offices, as well as one or more trunk lines which extend towards a main central office and are paged by the offices. automatic. In the system described, the connections

 <Desc / Clms Page number 2>

 xions are made automatically between the subscribers of the different offices or between the subscribers of the same office according to the regular number of the requested subscriber marked on the disc by the calling subscriber.



   In a telephone system comprising a series of automatic offices and one or more trunk lines, each of them connecting the offices and being divided by them, these lines are adapted to be taken in use of the offices themselves through automatic switches which perform a digital selective function.



   By the arrangements described, during the time that a calling subscriber, in an automatic office transmits the first ohif fre of a requested number, a free trunk line is adapted to be taken in use, the connection with said line. then being maintained or broken depending on the value of said first digit. The first digit marked by the calling subscriber, at any one of the offices, sets in motion the selector devices of all the offices placed on the said junction line or lines.



   According to another fact of the invention, in a telephone system comprising a series of automatic desks, from any of which one can see access to one or more common trunk lines, a means is provided by which a subscriber of 'an automatic office is able to call a subscriber of another automatic office through the trunk line, or a free line of said trunk lines, without the intervention of the operator of the main office. In addition, a subscriber of one of the automatic offices, having access to the common trunk lines, can establish a connection with a local subscriber without the intervention of this operator of the central office.



   On the other hand, in such a system comprising two or more automatic offices as well as one or more junction lines each extending towards a central office and divided by said automatic offices, a means is provided by which an operator to said central office may break an existing connection

 <Desc / Clms Page number 3>

 aunt. According to another fact of the invention, provision has been made in a telephone system comprising one or more automatic offices. as well as two or more trunk lines which extend to a main central office and which are divided by the automatic offices, a means by which an operator at the main office is able to break an existing connection.



   According to one of the particular forms of the invention which is described below, the numbering is such that the subscriber subscriber has a regular number, quans the normal case comprises three digits.



  The first designates an office and is specific to the rural office to which the subscriber belongs, while the other two digits are the tens and units digits of the number which designate that subscriber within the office. For shared lines, a fourth digit or ring code is required.



   In order to avoid the need to disc mark an additional figure when a call is made from one of the rural offices to another office, the circuits are arranged so that when the disc maneuver begins, a free bus line is yes, and the first digit is sent simultaneously to all offices. As soon as a bus line is taken in use, it is simultaneously placed in a busy condition at all offices. When the first digit has been received, if the call is a local call, that is to say if the called subscriber belongs to the same office as the calling subscriber, the omnibus line is immediately abandoned. However if the call is for another office, only the switches in that office respond to the following pulses.



   To avoid signaling the operator of the main office each time a bus line is taken in use, a switch is provided at said main office to record the first digit marked on the disk but only to call the operator when this is required. figure is "O".



   To avoid the choice of the bus lines by permanent earth connections, the line is not chosen until two times

 <Desc / Clms Page number 4>

 These have not been marked on the disk, and in order to give the line and release the relays of the inbound cord circuits a period of one or more pulses must elapse before the pulses are transmitted to the bus line. Lead-in circuits are arranged to wait for at least five pulses, at. less than the first digit is the desired indicative digit.



   Fig. 1 shows a subscriber line, a start circuit and a distributor switch D for preselecting a free local cord circuit.



   Figures 2 and 2a show a local cord circuit.



  Each rural automatic office is equipped with an arbitrary number of local cord circuits which depend on traffic conditions.



   Figures 3 and 3a show a lead-in circuit. Each rural automatic office is equipped with an incoming cordon circuit for each bus line. Figure 4 shows the main office junction equipment, comprising a relay group and a DS digital switch.



   FIG. 5 schematically shows the diagram of a network of the kind envisaged. This figure also indicates the relationship between Figures 1 to 4 of the drawings.



   The various maneuvers which take place are first described on the basis of figure 5.



   When a subscriber L1 of rural office No.1 makes a call, the searcher F, of a free local cord circuit LC first chosen by the distributor switch D, searches for the calling line, and when it is found, it prepares the local LC cord circuit for receiving digits. The first digit is transmitted to an associated pilot switch p for the third and fourth positions of which the associated selector switch 8 searches for a free bus line. It is assumed, in the case considered, that there are five omnibus lines which can be accessed from

 <Desc / Clms Page number 5>

 through the set of terminals in the first five positions of the selector switches 8 of the local cord circuits.

   When a free OL bus line is found, it is immediately placed in a busy condition at the other offices. In the third, fourth and fifth positions of switch P, a relay is energized which overrides the line relay pulse contaots, thus avoiding transmission of the pulses through the bus line.



   If the call is to another rural office, when the first digit has been received the following digits have no effect on the local LC cord circuit, since the arrangement is such that the electro- pilot switch magnet P is not closed. The local ordon circuit in this case functions simply to repeat subsequent pulses through the chosen bus line to inbound cord circuits such as here at other rural offices, and to the digital switch DS in 1 '. junction equipment at the main central office.



   If, on the contrary, the call is a local call, the pilot switch P is stopped in a particular position for which the relay is energized, which releases the bus line and actuates the pilot switch r to a second predetermined position.



  The second digit is now received by the pilot switch, and when the brushes of the latter have advanced two steps, the associated selector switch S begins to advance its brushes to the group of tens requested under the control of the pilot switch P .



  The units digit is transmitted to the selector switch S stepping solenoid to advance the brushes to the requested line which is then tested. If the requested line is busy, the auditory busy signal is sent to the calling line. If the requested line is free and is not a shared line, a circuit is closed through the pilot switch P bank and the selector switch S check bank to advance the pilot switch to a position in which regular ringing current is sent to the called line.

 <Desc / Clms Page number 6>

 peeled, If the requested line is a shared line, the ringing current is not sent until an additional digit has been marked on the disk,

   this additional digit advancing the pilot switch to choose the required ring code
In the case of received calls, the lead-in circuit IC is controlled in the same way to advance its associated selector switch S1 under the control of the pilot switch II to a requested line. However, this circuit is arranged so as to record a local call upon receipt of a first digit comprising five pulses, unless this is the desired distinctive digit.



   The main office is provided with a digital switch DS which normally receives the first five pulses from the office code ohif and only sends signals to the manual operator when this digit is "O". By maneuvering a special key, the operator at the main office can allow the parent digit to be sent completely. So in the case of an office where the distinguishing digit is seven, the incoming ordon circuit switches to both seven and two pulses, but if seven pulses are received, a special relay is actuated which allows the attendant to save an existing connection and to open a call per trunk.



   Calls are now described in detail with reference to Figures 1 to 4.



   When the subscriber removes his receiver from the switching hook, the line relay L (fig.l) is energized through contacts K1 and K2, and the calling line SL. Relay L, at contact L2 closes a circuit for switch relay Y of distributor switch D, and at contact L1 connects the battery through the winding of relay K to test conductor T in order to place the calling line in a condition occupation in the number of researchers. Relay Y, on contact Yl, closes a motor circuit for the step-by-step electromagnet Pl of researcher F (fig; 2),

 <Desc / Clms Page number 7>

 to which distributor D is currently connected, and to contact
Y2 connects the earth to the end of the winding of its test relay T.

   The researcher F advances his brushes, and when the terminals of the calling line are reached, the relay T is energized through the test brush in series with the cut-off relay K (fig.l which is blocked through contact K3 and disconnect line relay L. Relay T opens the step by step circuit from electromagnet R1 to contact T5, while at contact Tl and T2 it extends the calling line to the relay of line A which energizes and completes a circuit for relay B. This, at contact B8, provides an alternating earth for relay T before the slow-resetting line relay L is neutralized and not disconnects relay Y. At contact B9, an earth is placed on a contact of the distributor bench to bring this switch to the neighboring free finder.



   The local bead circuit is now in a condition to receive the pulses corresponding to the disk drive, which are received by relay A in the ordinary manner. From the first pulse of the first digit, the following circuit is completed for the stepping electromagnet R2 of the pilot switch P: earth, contacts A3 and Bl, relay C, switch K7, rest contact and brush of bank 4 of the P pilot switch, R2 electromagnet, and battery. The electromagnet R2 and the relay u operate in series, and the relay C maintains at its contact 04 a step by step circuit for the remaining pulses of the digit.



   When the pilot switch moves its brushes a second step, relay G operates through its lower winding through bank 3. At the same time through bank 1, earth is extended to the winding of relay X , and through this to the test brush T of selector S. At contact G4 a circuit is completed for the electromagnet R3 of selector S through its own switch contact, contacts J2, B2, G4, X6, F8, B8, and earth. The selector switch S searches for a

 <Desc / Clms Page number 8>

 free bus line designated by m battery potential on the test conductor which energizes relay X. This battery potential is applied to the test contact through the test relay T (fig. 3) the contacts G2 , Bl and Ul.

   Relay X, when operating, breaks on contact X6 the circuit for the selector motor electro-simant, and at the same time closes a blocking circuit independent of the pilot switch through contacts X5, F8 and B8. Relay X operates in series with relay T in the incoming jumper cord circuit. Relay T (fig. 3) closes a circuit for relay U, which on contact U1 breaks the test circuit and leaves the bus line busy to other local cord circuits in the rural office. At the same time relay X closes a circuit to seize the bus line; negative brush, X1 contact, Al and Gl contacts in parallel, Dl contact, proteotive resistor, and battery.

   Applying the battery to the negative line causes the A, B, and U relays of the feeder cord circuits to energize at all other rural offices, bringing that bus line into a condi- tion. of occupancy to local cordon circuits at these offices.



  It also causes the excitation of relays A and B of fig. 4 of the junction equipment at the manual office. Relay B, fig. 4 places an occupant potential on the body of the jack calling CJ through contacts S7, B3 and TOK 1-2.



   Returning to the local cord circuit (fig.2), as long as relay G remains energized, the help make contact. A is short-black, and no impulse can reach the line.



  Now relays G to its closed circuit through bank 3 of pilot switch P, until said switch has gone through five steps ,, Thus the first five pulses cannot reach the bus line, The original circuit for relay X, however, is not established after the third step (i.e. the fourth position) of the pilot switch P. Consequently the duration of at least one and a half pulses must elapse between the choice of the bus line and sending the pulses. this allows the B relays of the inbound cord circuits of the rural offices on the line

 <Desc / Clms Page number 9>

 omnibus to be ready.



   If no bus line is free when the fifth contact is reached, a circuit is closed through selector brush 0, relay J, contact H13, brush 0 and contacts G5, G4, X6, F8 , B8. Relay J, when energized, closes the motor circuit from the selector switch to contact J2, which prevents any further search. The pulses of the first digit, in addition to five, are repeated across the negative side of the bus line at contact Al to the feeder circuits at other rural offices, and to the junction equipment at the office. manual, We consider the operations at these offices next, but now we consider the operations at the calling rural office, When the pulses of the first digit are completed and received, it is necessary to distinguish between a local call and a call starting point.



   For this purpose, relay F is used. If the call is a call to exit, when relay C is neutralized at the end of the pulses, the step by step circuit of switch P is broken at contact 04 and cannot be re-established until the switch is in its position. normal resting position.

   As a result the cord circuit continues to function on its own as a repeater, repeating at contact Al the numbers marked at the offices on the bus line through the negative conductor via contact Xl. When the connection is fully established, the switch arrival at the remote office, or the operator's cord as the case may be, connects the battery potential to the positive conductor as will be described later, thus causing the operation of relay D through its lower winding, and the contact X2. It is blocked through its upper winding in series with relay A in the remote lead-in circuit (fig. 3), or with relay SR in the cable circuit of the junction equipment ( fig. 4),

   and at the same time disconnects the operating resistance from the disc and establishes the conditions of conversation.



   Now going back to the end of the first digit, if it is the code of the local office, for example the digit eight, a

 <Desc / Clms Page number 10>

 circuit is closed through bank 2 of the pilot switch P for the upper winding of relay F through contact c3, the winding of relay F, contacts Fl and H2, the protective resistor, and the battery . Relay F is blocked via contact F10 and bano 1 of switch P.



   While operating, relay F closes a circuit across bank 3 of switch P and contact F6, to bring switch P to its second rest position. Here the original circuit for controlling the pilot switch is re-established.



   Relay F also breaks the circuit for relay X at contact F8, freeing the bus line. The circuit is now connected to a local call, and the following operations take place.



   Due to the reclosing of the pulse circuit at bank 4, the pilot switch P receives the pulses of the second digit.



   When it takes its second step, it closes a circuit via bank 3 and contact J2 for the. selector control. From the pilot switch bank 1, the desired contact of the selector bank C is selected to ensure that this switch acts only for the start of the required group. So if the number marked on the disc is four, the twenty-sixth contact of the selector bank is ohoi si through the brush and bank 1 of the pilot switch, and when the selector reaches this point, a circuit is closed for the relay
J through contact H13, the brush and bank C of the selector, the brush and bank 1 of the pilot switch, and earth, The relay
J is energized and breaks the selector motor circuit at contact J2.



   Now when relay F operates at the. end of the first digit, it is blocked at bano 1 of the pilot switch p. This circuit is now broken until the first impulse of the second digit, then afterwards the circuit is maintained through the contacts C1 and B12 until the end of the digit. Relay C is deactivated, and closes a blocking circuit for relay J through contacts J4, C2, B4, and relay F is deactivated. Relay J can be unactuated when relay F leaves its armatures,

 <Desc / Clms Page number 11>

 but in some cases further movement of the pilot switch should not take place as long as J is actuated and relay F is de-energized. Relay K operates through contacts J3, F9 and B4.

   A circuit is thus closed from bank 3 of the pilot switch through contacts Jl, G3, F7, the switch contact and the solenoid R2 of the pilot switch P. This switch passes to its third rest position where it is ready to receive code digit for signaling.



   The pulses of the third ohiffre are transmitted through the contacts A3, Bl, the winding of the relay 0, the contact K6, towards the electromagnet R3 of the selector S. This one then advances its brushes on the assembly. number of contacts required from the selected group.



  At the same time, relay 0 releases relay J at contact C2, but keeps relay K energized through contacts K5 and C1.



   At the end of the pulses, the relay C is neutralized and the relay K, which is also slow recovery with its circuit broken at contact C1, A circuit is then completed through contacts B12, C2, J5, the upper winding of relay H, contact K4 and test brush T. If the line is free, a battery potential is on the test brush, and relay H closes its light contact H5. It is then fully excited through the battery, its lower winding, contacts H5 and K4. the upper bearing, and contacts J5, C2, B12, When fully energized, relay H places an earth at test brush T through contacts B4 and H9. Relay H is blocked through its lower winding and this earth.



   The following operations depend on the type of line, that is to say if 'is a shared line or not. The pilot switch has, at this moment, the brush 2 on the free contact. Therefore no ringing current is sent in the normal case until another digit has been received. This number activates the Pilot 2 switch and chooses the desired ringing code through bank 2.



  The bell circuit is completed when relay C is neutralized, and it comprises: contact C3, upper coil of re-

 <Desc / Clms Page number 12>

 laie F, contacts Fl and H3, positive and negative brushes, and contacts H4 and F4. A call signal is applied to the calling line through the contact H1 and the capacitor MF.



   However, if the line is not a shared line, the associated contact of bank C of the selector is connected to the working contact H6 of relay H. From this contact the circuit passes through contacts G3 and F7 to the motor circuit of the switch. pilot P. At this moment the brush of bank C is connected through the contact NI2 to the contact of bank 1 on which the pilot switch is stopped. Thus, without any further operation of the disc, the pilot switch is brought automatically to the first code or regular ringing code.



   Ringing and answering of the called subscriber takes place in the well-known manner. The called set is supplied with conversation current through relay D. Restoration at the end of the conversation takes place as described below.



   If the line requested is busy when relay K is neutralized without relay H having operated, a circuit is closed through bank 3 of the pilot switch, contacts Hll and Kl, the lower winding of relay u which transmits the busy signal to the calling line through the LV conductor, and contact G2.



   The remaining type of call, which must be considered with this circuit, is the split-line reversible call. This type of call is made by the subscriber who marks his own line number on his disk with the ringing code of the requested subscriber, then hangs up. The unique condition is thus used that the line becomes free simultaneously with the neutralization of relay B. as relay K is actuated, during the test of the line, it causes relay R to be energized through contact K2.

   Now when relay K is neutralized, if the line is busy, a circuit is closed to maintain R through contact K3, contacts G6 and Bll in parallel, contacts R3, H8,

 <Desc / Clms Page number 13>

 
B6, and the test brush T which is earthed as long as the line is busy.



   Now, in the case of a reversible call, when the calling subscriber hangs up his receiver, the relays A and B will not read, the last of these opening the circuit of the relay R which is not neutralized immediately, because it is slow acting, but when relay G is reestablished, a circuit is closed through contacts R7, C2, J5, the upper winding of H, contacts R4 and B7, and the test brush. Since relay B is released, the line has become free and relay H operates as before, opening the circuit of relay G. When operating, it closes a blocking circuit for relay R through contacts K3. , Bll, R3,
H7, R1, B5. In this way the reestablishment of the oordon circuit is prevented and the ringing tones of the subscribers are activated.



   When ringing occurs, relay F operates and closes a circuit for supply relay D through contacts F3, H4, and F1, H3, and positive and negative brushes. Relay D closes a circuit through contacts D3 and X3 for a new operation of relay B. This in turn releases relay R, so that at the end of the conversation, a normal re-establishment takes place. .



   It should be observed that, unless the call is reversed, the line becomes free too soon and releases relay R, or too late and does not operate relay H. Chances of an accidental coincidence reset, allowing the selector to cut and ring on a non-reversible call, are extremely low.



   When the call is completed, reestablishment takes place as follows. The relays A, B, H and T are neutralized and an aircuit is closed for the re-establishment of the selectors through the electromagnet R3, the switch spring, the contact J2, the sub-normal bank 6, ' the brush of the pilot switch P, contacts R2 and B5, and earth. The selector turns until the normally closed contact is reached. A circuit is then completed for relay J through contact H13, the brush and the rest contact of bank C, contact B3 and the earth of the motor electromagnet.

   Relay

 <Desc / Clms Page number 14>

 
J gets excited and transfers her. ground from the solenoid R3 to the solenoid R2 of the pilot switch through the contacts Jl, T3 and F7. The pilot switch turns to its rest position, and when this is reached it breaks the motor circuit described above, which allows relay J to be neutralized. During this maneuver, relay G operates through the motor circuit, via its upper winding, and contacts T4 and B3, Relay G does, by connecting the test contact to earth through contacts $ B10, R6 and G7, that the cord circuit finds the busy condition at the distributor until all switches are completely off.



   Considering again the incoming cord circuit (fig.



   3), one can examine its operation for various types of calls.



   This circuit differs from that originally described in that it is connected directly to the bus line and the ease of searching for a bus line on the initial contacts of selector 81 is not required and is omitted. Other differences concern the provision of resources for junction lines.



   When the bus line is selected from the main central office, or from another rural office, the negative conductor is connected to the battery, and relay A is actuated through the contact.
T1. The relay A operates the relay B through the contact Al, the balance and the bank 5 of the pilot switch Pl, and the contact B6. Relay B locks on its contact B4, and the first digit is received, as in the local cord circuit, on pilot switch Pl. The distinction between a local call and the other calls is made in the same way, but the wiring is arranged so that switching takes place when the number of pulses received is 5 less than the code of the local office.



   If the call is for the local office, the following operations are just as for the local cord circuit. In the following description details are given only where differences occur.

 <Desc / Clms Page number 15>

 



   At the end of the first digit, a circuit is completed for the relay F which operates, blocks and moves the pilot switch to its second rest position. The second digit is received on the pilot switch which directs selector S1 to the required group. The third digit is received on the Selector with Relay K energized, the line is tried in the normal way, and if busy, an auditory busy signal is connected to the calling line. If it is free the called subscriber is called when the ringing digit has been received, if the line is a shared line. When the called subscriber answers, the F and D relays operate.



   Relay D, at its contact Dl, closes a circuit to connect the battery through switch S and the positive conductor. this calls the operator in the case of a call from the central office or alternatively it causes the operation of D in the primitive cord circuit and the establishment of the conversation conditions if the call is from another rural office, The Restoration takes place in the standard way, except for the action of relay U. This relay is slow to restore and is energized from the NO contact.
B2 of B or of the N / O contact T6 of T. Its purpose is to break the test circuit of the relay T at the selector bank contacts for local cord circuits, thus preventing the choice of the bus line by a selector. local.

   Its slow reestablishment period is such that it allows other inbound circuits on the bus line to reestablish itself before the line is seized for another call.



   If the call is not for the local office, when relay C turns neutral at the end of the first digit, no circuit is found for relay F and the stepping circuit of pilot switch Pl is broken. aux contacts C1 and cannot be restored until the pilot switch has returned to the rest position. The following numbers do not affect the incoming cord circuit, which however is not released until the bus line is free. considering now the method of presentation of the

 <Desc / Clms Page number 16>

 junction nes. If the attendant wants to establish a privileged call, she lowers a key which, as will be explained below, allows the complete sending of the first digit.

   In this case the pilot switch, in the diagram shown, instead of stopping its brushes on contact 4, stops them on contact 9. A circuit is then closed as previously for relay F, but this circuit goes to through the winding of relay 0, earth and contact B5. Relay 0 is energized and blocked through contact 03, the resistor and the battery.



   Now, when the called subscriber's line is tried if it is free, H operates as in the local cord circuit through contact K5. If the line is busy, relay G energizes in the ordinary way, and relay R can operate through earth, the test brush, and contacts G3,02 and H8.



  By its excitation, the relay R short-circuits to the contacts Rl and R2, the line contacts of the H and F relays, allowing the attendant to insert herself into the connection and to inform that a call has been received. .



   If this call is accepted, the two subscribers hang up their receivers, and when the line becomes free, the relay R is neutralized completing a circuit for the relay H through the earth, the contacts 04 and J3, the upper winding of H , contacts 04, R3, G4, to test brush J. The operation of relay H completes the connection in the ordinary way.



   We now consider the equipment of the junction circuit fig.4. Its operation can be examined for three main kinds of calls that may need to be made through it, namely: a call sent from the main office; a call from a rural office to the main office; and a call between rural offices.



   In the first case, the operator inserts the CCP plug of her oordon circuit in the jaok calling CJ, and a circuit is closed through the body of said jaok, the springs 2-1 of the TOK key, the contact B4, and relay S. This relay operates and captures the

 <Desc / Clms Page number 17>

 bus line by connecting the BF relay battery of the cord circuit to the negative conductor through the ring contact of the jaok
CJ, and contacts D2 and S4. The operator inserts the DP plug, connected to the disc, into the jaok DJ, and she activates the DD disc.



   Relay A is energized in series with the springs of the disc, completing a circuit for relay B through contact A2 'and the baai and normal contact of bank 2 of digital switch DS. Relay B is blocked through its contact Bl. The pulses of relay A do not first reach the bus line, since relay D is not energized. The pulses are however transmitted through contact B2 and relay C to electromagnet R4 of switch DS, the first pulse passing through the brush and the normal contact of bank 1, while the following pulses not. - feels through contact 01.

   When this switch has traveled five steps, relay D is energized across earth, contact B5, the brush and contact of DS switch bank 3, the coil of relay D, the body of the DP plug, and the drums.



   The operation of relay D, which is blocked through contact D3, disconnects relay BF from the lead circuit of the negative conductor, and at contact D2 allows the remaining pulses to act on the bus line, the circuit to pulses extending through contacts Al, D1, and the negative conductor,
During the operation of the disc to mark the first digit, relay 0 has its circuit maintained through its contact 01. however when the pulses corresponding to the digit are completed, relay 0 is neutralized and its circuit is broken until the switch be restored.

   The following disc maneuvers have no effect on the DS switch,
Relay D, when energized, locks up through its own make contact as described above, and the remaining digits are then transmitted entirely to the bus line, causing the switch to be set. a connection through an inbound cord circuit to a requested rural office, as has been

 <Desc / Clms Page number 18>

 previously described. When the called subscriber answers, the battery is connected to the positive lead as previously described, which causes the operation of the supervisory relay SR in the cord circuit.



   If the operator wants to set up must have pre ference over existing connections, it is necessary, as has been explained above, that the first whole digit be sent to the rural office so that the presentation of the line can be done. The operator in this case activates the TOK key before operating the disc.



   The operation of the key causes the excitation of the relay D through the springs 4 and 5, and this relay is blocked as soon as the DP plug is inserted in the jack. In this way the pulses from relay A are immediately effective through the negative conductor.



   The IS delay balances relay A when the trunk line is used in a call between two rural offices.



   In the case of a received call, the bus line is seized from a rural office, as was originally described, and relay A is energized through the negative line and contact S4.



  Operation of relay A causes relay B to be energized, and the rural office pulses cause switch DS to move in the manner already described. Now the rural office normally receives the first five pulses of the first digit and if the call is for the main office, the digit "0" will be marked on the disk and the DS switch moves its brushes five steps. A circuit is thus completed for the call lamp LL through the contact S6, the contact and the brush of the bank 3 of the switch DS, and the contact B5.



   When the attendant inserts her plug into the response jack AJ, relay 8 is energized through the body contacts, and when disconnecting, the pulse receiver circuit extends to the positive and negative conductors. through the cord circuit via contacts 82 and S3. The power supply is arranged to operate the

 <Desc / Clms Page number 19>

 relay D in the office from where the appe was promoted, placing the battery potential on the positive conductor. Signaling current is received from the remote office through the negative conductor.

   When the calling subscriber hangs up, moving the battery away from this line in the local cord circuit at the remote rural office, causes the re-establishment of the SR supervision relay.
In the case of a call between two rural offices through the bus line, the calling circuit causes the excitation of relay A and consequently that of B as in the case of a call to the main office. The pulses received do not operate the digital switch until the fifth contact is reached, and therefore the call lamp does not come on. as already explained, the following digits have no affect on the DS switch.

   Relays A and B continue to be main- tained, and relay B, at contact B4, disconnects relay S from the circuit of the body of the CJ jack and places on this body an occupying potential through the contacts S7 and B3.



   Therefore if the attendant tries the line, she finds it busy, however if she enters the jaok in the card of this line, it does not interfere with the existing call, and like relay 8 does not interfere with the existing call. is not excited, an auditory busy signal is sent to the tip of the plug through the LV conductor and the S3 contact.



   If the attendant wishes to send a call when all the bus lines are busy, she inserts the card in the call jaok of a line and activates the TOK key, thus closing a circuit for the S relay, thereby allows you to learn about an existing connection to prepare for the release of this line.



   It should be noted that the circuits shown are only given by way of example, and that they can be modified, without departing from the very spirit of the invention, to adapt these circuits to local conditions, and to work satisfactorily in conjunction with existing manual desks.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T IONS. EMI20.1 --------------------------- 1 - système téléphonique comprenant deux ou plusieurs bu- reaux automatiques et une ou plusieurs lignas de jonction, chacune d'elles s'étendant vers un bureau central principal et étant parta gée par les dits bureaux automatiques, dans lequel un moyen est prévu pour établir automatiquement des connexions entre des abon- nés des différents bureaux automatiques, ou entre des abonnés d'un même bureau, en réponse au fait que l'abonné appelant marque sur son disque le numéro distinctif régulier de l'abonné demandé. R E V E N D I C A T IONS. EMI20.1 --------------------------- 1 - telephone system comprising two or more automatic offices and one or more junction lines, each of them extending towards a main central office and being shared by said automatic offices, in which means is provided for establishing automatically connections between subscribers of different automatic offices, or between subscribers of the same office, in response to the fact that the calling subscriber marks on his disk the regular distinctive number of the requested subscriber. 2 - Système téléphonique comprenant une série de bureaux automatiques et une ou plusieurs lignes de jonction, chacune d'el- les reliant les dits bureaux et étant partagée, par eux, dans le+ quel les dites lignes de jonction sont adaptées pour être utilisées des dits bureaux automatiques à travers des commutateurs automate ques, qui sont adaptés pour exercer aussi une action sélective nu- mérique. 2 - Telephone system comprising a series of automatic offices and one or more junction lines, each of them connecting said offices and being shared, by them, in which + said junction lines are adapted to be used by said automatic desks through automatic switches, which are adapted to also exert a digital selective action. 3 - Système téléphonique comprenant une série de bureaux automatiques et deux ou plusieurs lignes de jonction, chacune d'el- les reliant les dits bureaux et étant partagée par eux, dans lequel pendant le temps qu'un abonné appelant dans m bureau automatique transmet le premier chiffre d'un numéro demandé, une ligne de jonc tion libre est adaptée pour être utilisée, la connexion avec la dite ligne de jonction étant ensuite maintenue ou rompue suivant la valeur du dit premier chiffre. 3 - Telephone system comprising a series of automatic offices and two or more trunk lines, each of them connecting the said offices and being shared by them, in which during the time that a subscriber calling in m automatic office transmits the first digit of a requested number, a free trunk line is adapted to be used, the connection with said trunk line then being maintained or broken depending on the value of said first digit. 4 - Système téléphonique comprenant deux ou plusieurs bu-, réaux automatiques et une ou plusieurs lignes de jonction reliant ohaouneles dits bureaux et étant partagée par eux, dans lequel le premier chiffre marqué au disque par l'abonné appelant d'un bureau quelconque provoque la manoeuvre des appareils sélecteurs à tous les bureaux sur la ou les dites lignes de jonction. 4 - Telephone system comprising two or more automatic desks and one or more trunk lines connecting so-called offices and being shared by them, in which the first digit marked on the disk by the calling subscriber of any office causes the operation of selector devices at all offices on said junction line (s). 5 - Système téléphonique comprenant une série de bureaux automatiques, de l'un quelconque desquels on peut avoir accès à une ou pluseurs lignes de jonction communes, caractérisé en ce qu'un <Desc/Clms Page number 21> moyen est prévu par lequel un abonné d'un bureau automatique peut appeler un abonné d'un autre bureau automatique à travers Un@ ligne libre des dites lignes de jonction, sans l'intervention d'une opé- ratrice du bureau principal. 5 - Telephone system comprising a series of automatic desks, from any one of which it is possible to have access to one or more common trunk lines, characterized in that a <Desc / Clms Page number 21> A means is provided by which a subscriber of an automatic office can call a subscriber of another automatic office through a free line of said trunk lines, without the intervention of an operator of the main office. 6 - Système téléphonique dans lequel une série de bureaux automatiques ont accès à une ou plusieurs lignes de jonction com- munes, caractérisé en ce qu'un moyen est prévu par lequel un abon- né d'un bureau automatique peut envoyer un appel à un abonné local ou abonné du même bureau, sans l'intervention d'une opératrice du bureau principal. 6 - Telephone system in which a series of automatic offices have access to one or more common trunk lines, characterized in that a means is provided by which a subscriber of an automatic office can send a call to a telephone. local subscriber or subscriber of the same office, without the intervention of an operator of the main office. 7 - Système téléphonique comprenant deux ou plusieurs bu réaux automatiques et une ou plusieurs lignes de jonction, ohaome d'elles s'étendant vers un bureau principal et étant partagée par les dits bureaux automatiques, dans lequel un-moyen est prévu pour établir des connexions, à travers la ou les dites lignes de jonc. tion, entre des abonnés dans différents bureaux automatiques sans l'intervention d'une opératrice au bureau principal. 7 - Telephone system comprising two or more automatic offices and one or more trunk lines, where they extend to a main office and being shared by said automatic offices, in which a means is provided for establishing connections , through said rod line (s). tion, between subscribers in different automatic offices without the intervention of an operator at the main office. 8 -Système téléphonique tel que revendiqué en 1,2,4,5,6 ou 7, dans lequel, pendant le temps qu'un abonné appelant dans un des bureaux automatiques marque sur son disque le premier chiffre du numéro demandé, une ligne de jonction est prise en usage, la dite ligne de jonction étant ensuite maintenue en usage ou libérée pour pouvoir servir dans un autre appel suivant la valeur du dit chiffre marqué. 8 -Phone system as claimed in 1,2,4,5,6 or 7, in which, during the time that a subscriber calling in one of the automatic offices marks on his disk the first digit of the requested number, a line of junction is taken in use, said junction line then being kept in use or released to be able to be used in another call according to the value of said marked digit. 9 - système téléphonique, tel que revendiqué en 3,4 ou 8, dans lequel la sélection d'une ligne de jonction est provoquée a- près que deux ou plusieurs impulsions du dit premier chiffre ont été envoyées. 9 - telephone system, as claimed in 3, 4 or 8, in which selection of a trunk line is caused after two or more pulses of said first digit have been sent. 10 - système téléphonique, tel que revendiqué en 3,4,8 ou 9, dans lequel, pendant que le premier chiffre est marqué au disque des impulsions sont répétées sur Une ligne de jonction choisie vers des appareils distinctifs à chacun des autres bureaux placés sur ]a dite ligne de jonction, un moyen étant prévu par lequel la durée <Desc/Clms Page number 22> correspondant à une ou plusieurs impulsions s'écoule entre le choix de la dite ligne de jonction et la répétition des impulsions à tra- vers elle dans le but spécifié. 10 - telephone system, as claimed in 3, 4, 8 or 9, in which, while the first digit is marked on the disk, pulses are repeated on a chosen trunk line to distinctive devices at each of the other offices placed on ] said junction line, a means being provided by which the duration <Desc / Clms Page number 22> corresponding to one or more pulses is elapsed between the selection of said junction line and the repetition of the pulses therethrough for the specified purpose. - 11 - système téléphonique, tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel lesdits bu- reaux automatiques sont chacun équipés avec un ou plusieurs circuits de cordon locaux pour compléter des appels vers des abonnés locaux, et avec un circuit de cordon d'arrivée pour chaque ligne de jonc- tion, les dits circuits de cordon d'arrivée étant utilisés pour oomplèter des appels venant d'autres bureaux. A telephone system, as claimed in any one of the preceding claims, wherein said automatic desks are each equipped with one or more local cord circuits to complete calls to local subscribers, and with a dial-up circuit. terminating cord for each trunk line, said terminating cord circuits being used to complete calls from other offices. 12 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 11, dans lequel les dits cirauits de cordon d'arrivée se terminent chacun dans un commutateur sélecteur ayant accès aux lignes locales d'a- bonnés. 12 - A telephone system, as claimed in 11, in which the said circuits of arrival cord each end in a selector switch having access to the local subscriber lines. 13 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 11, dans lequel les dite circuits de cordon locaux se terminent à une ex- trémité dans des commutateurs chercheurs, et à l'autre extrémité dans des commutateurs sélecteurs ayant accès aux lignes locales d' abonnés. 13. Telephone system, as claimed in 11, in which said local cord circuits terminate at one end in seeker switches, and at the other end in selector switches having access to local subscriber lines. 14 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 13, dans lequel les dits commutateurs sélecteurs ont accès aux lignes de jonction à travers des ensembles de contacts dans leurs positions initiales, un moyen étant prévu pour provoquer le commutateur séleo teur d'un circuit de cordon local, qui a été pris en usage par un abonné appelant, de rechercher m e ligne de jonction libre pendant l'envoi d'une ou plusieurs des impulsions du premier chiffre marqué au disque. 14 - Telephone system, as claimed in 13, in which said selector switches have access to the trunk lines through sets of contacts in their initial positions, means being provided for causing the selector switch of a cord circuit local, which has been taken in use by a calling subscriber, to search for a free trunk while sending one or more of the pulses of the first digit marked to disk. 15 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 11,13 ou 14, dans lequel les dits circuits de cordon locaux sont chacun pour vus d'un commutateur pilote, lequel est adapté pour répondre au pre mier chiffre marqué au disque et provoquer l'avance du commutateur sélecteur associé vers une ligne de jonction libre, et en concordan- ce avec 'la valeur du dit premier chiffe exercer une fonction dis- <Desc/Clms Page number 23> tinctive par laquelle des changements de circuits sont effectués, soit pour rendre le dit circuit de cordon local inaotif pour d'au- tres chiffres et provoquer les dits autres chiffres d'être répétés à travers les dites lignes de jonotion, ou pour libérer la dite' ligne de jonction et rendre le dit circuit de cordon local prêt pour d'autres ohiffres. 15 - A telephone system, as claimed in 11, 13 or 14, wherein said local cord circuits are each seen from a pilot switch, which is adapted to respond to the first digit marked on the disk and cause the advance from the associated selector switch to a free trunk line, and in accordance with the value of said first digit to perform a separate function. <Desc / Clms Page number 23> tinctive by which changes of circuits are made, either to render said local cordon circuit inactive for other digits and cause said other digits to be repeated across said junction lines, or to release said 'trunk line and make said local cord circuit ready for other figures. 16 - système téléphonique, tel que revendiqué en 11 ou 12, dans lequel les dits circuits de cordon d'arrivée sont chacun pourvus d'un commutateur pilote qui est adapté pour répondre aux impulsions du premier chiffre transmis à travers la ligne de jonc- tion associée, et èn concordance avec le nombre des dites impulsions exercer une fonction distinctive par laquelle des changements de circuits sont effectués pour rendre le dit circuit de cordon soit prêt ou non aux autres chiffres reçus à travers la dite ligne de jonction. 16 - telephone system, as claimed in 11 or 12, wherein said inbound cord circuits are each provided with a pilot switch which is adapted to respond to the pulses of the first digit transmitted through the trunk line associated, and in matching the number of said pulses perform a distinctive function whereby circuit changes are made to make said bead circuit ready or not for other digits received through said trunk line. 17 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 15 ou 16, dans lequel un moyen est prévu par lequel, si le premier chif- fre est indicatif d'un appel local, le dit commutateur pilote ré- pond au deuxième chiffre, et en concordance avec celui-ci, marque un groupe demandé de lignes dans le banc du commutateur sélecteur associé. 17 - Telephone system, as claimed in 15 or 16, in which means is provided whereby, if the first digit is indicative of a local call, said pilot switch responds to the second digit, and accordingly with this, marks a requested group of lines in the bank of the associated selector switch. 18 -Système téléphonique, tel que revendiqué en 17, dans lequel, après avoir avancé ses balais au dit groupe marqué, le dit commutateur séleoteur répond à un autre chiffre, et en concordance avec oelui-oi ohoisi une ligne demandée du dit groupe choisi de lignes, 19 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 15, 16, 17 ou 18, dans lequel, dans le cas d'un appel d'un abonné branché sur une ligne partagée, le dit commutateur pilote est adapté pour répondre à un chiffre supplémentaire, et en concordance aveo celui- ci choisir un code particulier de sonnerie. 18 - Telephone system, as claimed in 17, in which, after having advanced its brushes to said marked group, said selector switch responds to another digit, and in agreement with oelui-oi ohoisi a requested line of said selected group of lines, 19 - Telephone system, as claimed in 15, 16, 17 or 18, in which, in the case of a call from a subscriber connected to a shared line, said pilot switch is adapted to respond to an additional digit, and in accordance therewith choose a particular ringing code. 20 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 19,dans lequel, si le dit commutateur sélecteur est amené (sur les bornes <Desc/Clms Page number 24> d'une ligne non partagée, un circuit est complèté à travers son banc de contrôle pour faire avancer le dit commutateur pilote vers une position dans laquelle du courant régulier de sonnerie est ap- plique à la ligne a.ppelée. 20 - Telephone system, as claimed in 19, in which, if said selector switch is brought (on the terminals <Desc / Clms Page number 24> of an unshared line, a circuit is completed through its test bank to advance said pilot switch to a position where regular ringing current is applied to the called a line. 21 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 11, dans lequel un moyen est prévu tel que, quand l'abonné appelant raccro- che si la ligne appelée est trouvée occupée, un relais dans le air- cuit de cordon est momentanément connecté à la ligne appelée, de manière que si celle-ci devient libre à ce moment, comme par exem- ple dans le cas d'un appel réversible pour lignes partagées, le dit relais opère et maintient la connexion. 21 - Telephone system, as claimed in 11, in which means is provided such that, when the calling subscriber hangs up if the called line is found busy, a relay in the cord air is momentarily connected to the line. line called, so that if this becomes free at this moment, as for example in the case of a reversible call for shared lines, said relay operates and maintains the connection. 22 - Système téléphonique, comprenant deux ou plusieurs bureaux automatiques et une ou plusieurs lignes de jonction, cha- cune s'étendant vers m bureau central principal tout en intercon- nectant les dits bureaux automatique, dans lequel m moyen est pré- vu aux dits bureaux automatiques pour distinguer entre les appels provenant des autres bureaux automatiques et les appels provenant du bureau principal. 22 - Telephone system, comprising two or more automatic offices and one or more trunk lines, each extending to m main central office while interconnecting said automatic offices, in which m means is provided to said automatic desks to distinguish between calls from other automatic desks and calls from the main office. 23 - Système téléphonique, comprenant deux ou plusieurs bureaux automatiques et une ou plusieurs lignes de jonction, cha- cune desquelles s'étend vers un bureau principal et est partagée par les dits bureaux automatiques, un moyen étant prévu qui permet à une opératrice du dit bureau principal de rompre une connexion existante. , 24 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 22, dans lequel un moyen est prévu permettant à l'opératrice d'introduire une fiche dans une ligne de jonction occupée afin de s'intercaler dans la connexion existant sur la dite ligne de jonction. 23 - Telephone system, comprising two or more automatic offices and one or more trunk lines, each of which extends to a main office and is shared by said automatic offices, a means being provided which allows an operator to call said main office to sever an existing connection. , 24 - Telephone system, as claimed in 22, in which means is provided allowing the operator to insert a plug in a busy trunk line in order to fit into the connection existing on said trunk line. 25 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 23, dans lequel un moyen est prévu pour que la dite opératrice puisse s'in- tercaler dans une connexion existante en établissant une connexion indépendante à travers une ligne libre des dites lignes de jonction 26 - Système téléphonique, tel que revendiqué dans l'une <Desc/Clms Page number 25> quelconque des revendications 1 à 7, dans lequel chacune des lig- nes de jonction se termine à un bureau principal.,, et dans lequel un moyen est prévu permettant à l'opératrice du. dit bureau prin- cipal d'envoyer un appel vers un abonné appartenant à un bureau automatique, et cela en marquant au disque le numéro distinctif régulier de l'abonné demandé. 25 - Telephone system, as claimed in 23, in which means are provided so that said operator can enter an existing connection by establishing an independent connection through a line free of said trunk lines 26 - Telephone system, as claimed in one <Desc / Clms Page number 25> any of claims 1 to 7, wherein each of the trunk lines terminate at a main office. ,, and wherein means are provided for enabling the operator to. said main office to send a call to a subscriber belonging to an automatic office, and this by marking on the disc the regular distinctive number of the requested subscriber. 27 - système téléphonique, tel que revendiqué en 4,5,6 ou 7, caractérisé en ce qu'un moyen est prévu aux dits bureaux automatiques pour absorber un nombre particulier d'impulsions du premier chiffre marqué au disque par un abonné locale avant que les impulsions restantes de ce premier chiffre ne soient transmises à travers uneligne de jonction. 27 - telephone system, as claimed in 4,5,6 or 7, characterized in that a means is provided at said automatic desks to absorb a particular number of pulses of the first digit marked on the disc by a local subscriber before the remaining pulses of this first digit are transmitted through a junction line. 28 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 3,4,8 9 ou 10 dans lequel chacune des lignes de jonction se termine au bureau central dans un équipement de jonction comprenant un commu- tateur automatique adapté pour absorber un certain nombre d'im- pulsions du premier chiffre marqué au disque par l'opératrice, de t elle sorte que les circuits de cordon d'arrivée aux bureaux auto- matiques peuvent répondre à des appels provenant d'autres bureaux automatiques. 28 - Telephone system, as claimed in 3, 4, 8 9 or 10 in which each of the trunk lines terminates at the central office in trunk equipment comprising an automatic switch adapted to absorb a number of impurities. pulses of the first digit marked on the disk by the operator, so that the inbound cord circuits at the automatic desks can answer calls from other automatic desks. 29 - Système téléphonique, tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel les dites lignes de jonction se terminent à un bureau central dans un équipe- ment de jonction comprenant un commutateur automatique, lequel, quand la dite ligne de jonction est utilisée d'un bureau automati- que, répond aux impulsions du premier chiffre, répétées à travers les dites lignes de jonction, et en ooncordanoe avec les valeurs de celles-ci provoque le fonctionnement d'un signal d'appel ou rend le dit équipement de jonction inactif pour d'autres chiffres. 29. A telephone system as claimed in any preceding claim, wherein said trunk lines terminate at a central office in trunk equipment comprising an automatic switch, which when said trunk line is used from an automatic office, responds to the impulses of the first digit, repeated through the said junction lines, and in agreement with the values of these causes the operation of a call signal or returns the said trunk equipment inactive for other digits. 30 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 26, dans lequel un moyen est prévu qui, en réponse à la manoeuvre de l'opé- ratrice, provoque toutes les impulsions du premier chiffre marqué au disque par l'opératrice d'être transmises à travers une ligne de <Desc/Clms Page number 26> jonotion choisie, une distinction étant effectuée par ce moyen au circuit de cordon d'arrivée d'un bureau automatique demandé, par lequel, sur l'achèvement d'un appel, la dite opératrice peut s'in- tercaler dans une connexion existante. 30 - Telephone system, as claimed in 26, in which means is provided which, in response to operator action, causes all pulses of the first digit marked on disk by the operator to be transmitted to the operator. through a line of <Desc / Clms Page number 26> This connection is chosen, a distinction being made by this means to the inbound cord circuit of a requested automatic office, by which, on the completion of a call, said operator can enter an existing connection. 31 - Système téléphonique, tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel les dites lignes de jonction comprennent seulement deux conducteurs. 31 - A telephone system, as claimed in any one of the preceding claims, wherein said trunk lines comprise only two conductors. 32 - Système téléphonique, tel que revendiqué en 30, dans lequel, lors de la manoeuvre du disque, des impulsions sont adaptées pour être transmises à travers un conducteur et des signaux de su- pervision sur l'autre conducteur des dites lignes de jonction. 32 - Telephone system, as claimed in 30, in which, during operation of the disc, pulses are adapted to be transmitted through one conductor and supervision signals on the other conductor of said junction lines. 33 - Système téléphonique, tel que décrit ci-dessus et tel que représenté aux dessins ci-joints. 33 - Telephone system, as described above and as shown in the accompanying drawings. RESUME. ABSTRACT. .L'invention se rapporte à un réseau téléphonique dans le- quel un certain nombre de bureaux sont reliés entre-eux, et elle comprend les faits nouveaux montrés et décrits ici. The invention relates to a telephone network in which a number of offices are interconnected, and it includes the new facts shown and described herein. Un arrangement est prévu par lequel deux ou plusieurs bu- reaux éloigna entrées à un bureau principe à travers des lignes de jonction communes, un abonné d'un de ces bureaux éloignés pou- Tant.. par l'invention décrite, établir une connexion aveo un abon- né d'un autre bureau éloigné à travers une ligne de jonction com- mune, sans l'intervention d'une opératrice du bureau prinoipal, @ An arrangement is provided whereby two or more remote offices enter a principal office through common trunk lines, a subscriber of one of these remote offices being able to establish a connection with the invention described. a subscriber from another remote office through a common trunk line, without the intervention of an operator from the main office, @
BE361645D BE361645A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE361645A true BE361645A (en)

Family

ID=34701

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE361645D BE361645A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE361645A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE361645A (en)
US2652455A (en) Conversation timing controlled in linefinders and repeaters
BE371832A (en)
BE420417A (en)
BE384554A (en)
BE455343A (en)
BE351277A (en)
BE428323A (en)
BE372105A (en)
BE432949A (en)
BE332977A (en)
CH100816A (en) Telephone installation.
BE377986A (en)
BE430209A (en)
BE470530A (en)
BE393936A (en)
BE428086A (en)
BE336765A (en)
BE351681A (en)
BE372322A (en)
BE340847A (en)
BE475418A (en)
BE367264A (en)
BE388787A (en)
BE371425A (en)