BE427255A - - Google Patents

Info

Publication number
BE427255A
BE427255A BE427255DA BE427255A BE 427255 A BE427255 A BE 427255A BE 427255D A BE427255D A BE 427255DA BE 427255 A BE427255 A BE 427255A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
trigger
aforesaid
film
question
held camera
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE427255A publication Critical patent/BE427255A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B17/00Details of cameras or camera bodies; Accessories therefor
    • G03B17/42Interlocking between shutter operation and advance of film or change of plate or cut-film

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Structure And Mechanism Of Cameras (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux appareils photographiques à main ". 



   L'invention concerne les appareils photographiques à main. Elle a pour objet principal une construction qui peut être montée par de la main-d'oeuvre non qualifiée en par- tant de pièces produites en série et qui oonstitue alors un appareil de fonctionnement commode, très effioaoe et ne coûtant pas cher. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   D'une façon générale, l'invention se réfère à ce type d'appareil photographique dont l'enveloppe extérieure est pour- vue d'un viseur et d'un prolongement ayant la forme d'une   poignée et analogue en quelque sorte à un pistolet ; autre   objet de l'invention est la présence, dans la poignée, d'un magasin réservé aux bobines de films utilisées et aux bobines non utilisées mais non en usage. 



   L'invention concerne particulièrement le type d'appareil pistolet où l'obturateur photographique est aotionné par une détente et le film rebobiné également par la détente ou par des pièces en relation avec la détente. Un but supplémentaire est de former un appareil plus compact et plus robuste que les ap- pareils connus de ce type, mais disposant d'une réserve extrê- mement grande de films et possédant une double protection oon- tre les rentrées de lumière. 



   L'invention porte sur un appareil à main comportant un dispositif complet de prise d'instantanés utilisant un film sensible à la lumière enfermé dans une enveloppe étanohe à la lumière à travers laquelle passe le levier de commande de l' appareil comme la détente d'une construction simulant une arme à feu. 



   Dans les dessins : 
La figure 1 est une vue en élévation et en perspective d'un appareil oonforme à l'invention, prêt à l'usage; 
La figure 2 est une vue en élévation et en perspeotive d'une moitié de l'enveloppe sans le mécanisme et montrant le magasin ; 
La figure 3 est une coupe à travers le magasin; 
La figure 4 est une vue partielle agrandie montrant les organes de connexion entre les moitiés de l'enveloppe; 
La figure 5 est une vue partielle agrandie de la monture de la lentille, partie en coupe; 
La figure 6 est une vue en élévation de face d'un obtura- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 teur approprié ; 
La figure 7 est une vue en perspective du corps de l'ap- pareil montrant la plaque   motrice   de l'organe de commande; 
La figure 8 est une vue en élévation de côté du corps de l'appareil aveo la monture de la lentille en place;

   
La figure 9 est une vue en élévation de la plaque mo- trice; 
La figure 10 est une vue en élévation de côté de la pla- que motrice avec l'engrenage de commande modifié; 
La figure 11 est une vue en élévation sur bout du cou- verole du réservoir à films montrant la fenêtre d'observation du film, en coupe; 
La figure 12 est une vue partielle montrant un détail du levier de commande du rebobinage du film. 



   Les appareils photographiques construits conformément à la présente invention comportent une monture de lentille a, un assemblage d'obturateur b, un corps d'appareil o contenant les réservoirs à films d et des organes de commande pour l'obtura- teur et le film, un couvercle e avec la fenêtre d'observation du film f et une enveloppe extérieure en deux parties g et h. 



   La monture de lentille a,représentée par les dessins,est un élément matrice sous forme de plaque plate al oomportant une saillie conique et creuse a2 dans laquelle la lentille a3 est fixée par une bague de serrage a4 faisant ressort; elle peut toutefois être fixée par du oiment ou par emboutissage. 



   La monture de lentille a porte, en plus de la lentille a3, une plaque a5 à ouverture a6 qui peut jouer le rôle de butée pour la lentille a3; la susdite plaque a5 est maintenue en place par une bague de serrage a7 ou par tout organe de même ordre. 



   L'obturateur représenté par les dessins est du type auto- matique à réglage d'avance à une vitesse et l'assemblage b con- siste en une plaque perforée bl sur laquelle se   trouve' un   élé- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ment d'obturateur b2 pivotant ,une pièce de commande pivotante à ressort b3 et un levier   b4   à ressort à deux bras et pivotant, dont l'une des extrémités b5 est recourbée vers le bas,en vue d'engagement par un cliquet b6 de la pièce de commande b3, quand celle-ci se meut dans une direction   donnée)et   dont l'autre ex- trémité b7 est recourbée vers le bas, en vue d'engager le bras b8 de l'obturateur b et de dévier momentanément l'obturateur b2, quand l'extrémité b7 se meut dans une direction donnée. 



   La pièce de commande b3 possède également une branche b9 qui dépasse au delà des limites de la plaque bl et les parties collaborent de manière que, quand la branohe b9 est mise en mouvement, le cliquet b6 de la pièce de commande b3 s'écarte de la butée b10 et entre en engagement avec l'extrémité b5 du levier b4, ce qui éoarte le levier de la butée bll; l'extrémité b7 du levier b4 collabore avec le bras b8 de la pièce de l'ob- turateur b2 et écarte la susdite pièce de la butée b12 pour découvrir l'ouverture b13, après quoi le   oliquet   b6 et la pièce b7 dépassent les pièces b5 et b8 qui collaborent respective- ment avec   eux,et   l'exposition s'aohève; le méoanisme est rame- né automatiquement dès que l'on lâche la branche   b.   



   Le mécanisme de l'assemblage décrit ci-dessus est simple et convient bien pour l'objectif poursuivi ; mais il ne   consti-   tue pas une partie de l'invention et peut être remplacé par tout assemblage de dimensions, poids et type convenables. 



   Le corps de l'appareil représenté par le dessin consiste en un élément matricé; il comporte une plaque motrice c1 pour- vue d'une boite c2 saillante sur le côté c3; la boite c2 en question est ouverte à une extrémité pour constituer une ou- verture d'exposition pour le film et possède des chambres d, d réservées aux bobines de films non exposés et aux bobines de films exposés; l'autre extrémité de la boite en question a une paroi 04 à ouverture c5 sur l'axe optique et un réduit à rebord c6 . 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  . Le réduit à rebord c6 renferme la monture de l'obturateur b,qui s'yu adapte   exaotement,et   est fermé par la monture de len-   qui est tille a/maintenue en place par des vis a8 ou des rivets et cale   en place la monture b de l'obturateur. 



   La partie inférieure de la plaque motrice c1 est pourvue d'un palier. c7 dans lequel est montée une broche c8; à une ex- trémité de la broche c8 est fixée une détente   ce ,tandis   que l'autre extrémité,qui fait saillie du côté c10 de la plaque motrice c1, porte le levier c11 commandant le rebobinage du film. 



   Une broche de rebobinage de film d1 tourne dans l'extré- mité de la chambre à film supérieure d et porte ltorgane d'en-   gagement   de film d2; l'autre extrémité de la broche d1, qui fait saillie du côté c10 de la plaque motrice   ol,est   munie d'un pignon d3. 



   Une roue d'engrenage k est montée librement sur le côté c10 de la plaque motrice c1 et engrène le pignon d3; la susdite roue k tourne dans un seul sens à l'intervention d'un cliquet kl pivotant sur un bras k2 monté librement sur le pivot k3 de la roue k. 



   Ainsi que le montre la figure 9, le cliquet k1 a une par- tie k4, dirigée en   arrière,qui   peut collaborer avec la goupille d'arrêt k5 montée dans la plaque motrice   c1   et faisant saillie du côté c10 quand le levier/tourne dans le sens des aiguil- les d'une montre pour délimiter le mouvement et, comme il est représenté par la figure 10, le cliquet k1 est poussé en   enga-   gement opératoire aveo les dents de la roue k par le ressort k6 du bras k2. 



   Le bras k2 présente une ouverture k3 qui admet l'extrémité c12 du levier de commande du rebobinage c11 ( figure 12 ) et d' une saillie k7 ( voir figures 9 et 10 ) dont la trajectoire tra- verse la branche b9 de la monture b de l'obturateur passant par l'ouverture c13 de la plaque motrice c1, de   sorte .que,quand   la détente c9 est tirée en arrière, le levier de rebobinage c11 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 est mis en   mouvementée   qui fait passer le cliquet k- autour de la roue dentée k qui peut être maintenue immobile par frot- tement ou par un cliquet à ressort 11 monté sur une pièce en forme de chien 1 portant l'extrémité de la broche d1 et la saillie k7 au delà de la branche b9 de la monture de l'obtu- rateur b pour effectuer l'exposition;

   quand la détente c9 est tirée en avant, elle met en mouvement le levier de commande c11 pour le ramener dans sa position initiale et fait ainsi tourner la roue dentée d3, ce qui rebobine le film pour le met- tre en état de prendre une nouvelle photographie. 



   Le mouvement de rebobinage du film du levier c11 peut être assuré par un ressort c14 fixé par une extrémité à la gou- pille c15 et attaché par l'autre extrémité au prolongement c16 du levier c11, comme représenté par la figure 10,ou en dépla- çant la détente c9 en avant avec les doigts,ainsi qu'il est indiqué par la flèche de la figure 9. 



   Le rebobinage du film en agissant avec les doigts sur la détente c9, après l'exposition, permet à cette dernière de s' effectuer en donnant à la détente c9 une traction plus faible que quand on se sert du ressort c14 et on peut obtenir une ao- tion impérative en donnant une forme appropriée à la pièce k4 destinée à être engagée par la saillie o16 du levier c11 pour pousser l'extrémité du oliquet kl entre les dents de la roue dentée k pendant que s'accomplit le rebobinage. 



   Les extrémités des chambres à films d, d et le fond de l' appareil c sont fermés par un couvercle e qui, comme représenté par le dessin,est une pièce matricée et porte une plaque sail- lante el qui peut glisser dans des feuillures d4 sur le côté des chambres à films dd et pénétrer dans l'ouverture d5 de la plaque motrice c1 et un rebord e2 pour former un couvercle em- pêchant la pénétration de la lumière jusqu'au film en usage; dans la susdite plaque el est ménagée une fenêtre f à disque transparent et non actinique f1 assujetti par une bague de ser- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 rage à ressort f2 de manière que l'on puisse examiner le film pour le réglage initial. 



   Pour assurer la position exacte des bobines de films pen- dant leur utilisation, l'extrémité de la chambre à film   dqui   ne contient pas l'organe d2, et l'intérieur du couvercle e sont pourvues de petites saillies coniques d6. 



   Certains photographes rencontrent des difficultés pour manipuler les bobines de films miniature utilisées avec l'ap- pareil déorit ci-dessus. Pour porter remède à cet inconvénient,   @   on fait usage d'un clip garant m; l'extrémité de la chambre à film d est ménagée une encoche d7 destinée à recevoir la ola- vette ml de la saillie m2. 



   L'enveloppe extérieure est, comme le montrent les des-   sins',   en matière   thermo-plastique,   en deux parties g et h, si- milaires dans   1'ensemble,   mais droite et gauche; la partie g reçoit le corps c de l'appareil dont la plaque motrice c1 est fixée par des vis, des rivets creux ou d'autres organes de fixation qui traversent les trous gl de la plaque motrice c1 pour pénétrer dans les renflements g2. 



   La partie g porte un rebord saillant au bord g3 qui s' engage dans un réduit correspondant h3 de la partie h ; pour faire en sorte que les parties g et h s'adaptent de façon sûre et de manière impénétrable à la lumière, des nervures   g4   sont prévues en x, y et z sur le rebord g3 et des nervures h4 sont disposées de manière analogue dans le réduit h3. 



   Les parties g et h ont une forme telle   que,quand   elles sont assemblées, l'ensemble du mécanisme est   enfermera   l'ex-   ception   de la détente 09,et une poignée creuse n,analogue à celle d'un   pistoletest   formée. La prise creuse n est munie,intérieure- ment ,d'éléments de séparation ayant la forme de goupilles nl disposées par   paires,de   manière que trois bobines c puissent étre logées dans le magasin,comme il est représenté par les fi- gures 2 et 3. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Dans certains cas, par exemple quand l'enveloppe extéri- eure est constituée par de la tôle métallique, la poignée n peut être séparée et être employée pour fixer deux parties ren- fermant le mécanisme,de manière que la carcasse extérieure, dans cette construction, est en trois parties; quand oeoi est le cas, il peut être ménagé dans la poignée deux tunnels ou passages dans lesquels les bobines de réserve sont logées. 



   Pour permettre la photographie des objets, on a prévu un viseur p sur l'enveloppe extérieure,à raison d'une moitié   sur chacune des parties g et h ; prend des instantanés en   tenant l'appareil à bout de bras, en visant l'objet et en pres- sant la détente. 



   Il est évident que, bien que pour les fins de la descrip- tion,on ait fait allusion à des pièces matrioées, à de la tôle et à des pièces moulées thermo-plastiques, toute autre matière ou espèce de matière peut être employée et que les parties peuvent être constituées de toute manière appropriée avec cet- te matière. 



    REVENDICATIONS.   



   1.) Appareil photographique à main perfectionné, compor- tant un dispositif complet de prise d'instantanés utilisant un film sensible à la lumière logé dans une enveloppe impermé- able à la lumière que vient traverser le levier de commande de l'appareil comme la détente d'un assemblage simulant une arme à feu.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to hand-held cameras".



   The invention relates to hand-held cameras. Its main object is a construction which can be assembled by unskilled labor from mass-produced parts and which then provides a convenient, very efficient and inexpensive operating apparatus.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In general, the invention refers to this type of camera, the outer casing of which is provided with a viewfinder and with an extension in the form of a handle and similar in a way to a gun; Another object of the invention is the presence, in the handle, of a magazine reserved for the reels of film used and the reels not used but not in use.



   The invention relates particularly to the type of pistol apparatus where the photographic shutter is actuated by a trigger and the film also rewound by the trigger or by parts related to the trigger. An additional object is to form an apparatus which is more compact and more robust than the known apparatuses of this type, but having an extremely large reserve of films and having a double protection against the entry of light.



   A handheld apparatus comprising a complete snapshot device utilizing a light sensitive film enclosed in a light-sealed envelope through which the camera control lever passes as the trigger. a construction simulating a firearm.



   In the drawings:
FIG. 1 is a view in elevation and in perspective of an apparatus oonforme to the invention, ready for use;
Figure 2 is an elevational view in perspective of one half of the casing without the mechanism and showing the magazine;
Figure 3 is a section through the magazine;
FIG. 4 is an enlarged partial view showing the connection members between the halves of the casing;
FIG. 5 is an enlarged partial view of the lens frame, part in section;
Figure 6 is a front elevational view of an obtura-

 <Desc / Clms Page number 3>

 appropriate tor;
FIG. 7 is a perspective view of the body of the apparatus showing the driving plate of the control member;
Figure 8 is a side elevational view of the body of the apparatus with the lens mount in place;

   
Figure 9 is an elevational view of the motor plate;
FIG. 10 is a side elevational view of the drive plate with the control gear modified;
Figure 11 is an end elevational view of the film reservoir cover showing the film viewing window, in section;
FIG. 12 is a partial view showing a detail of the film rewinding control lever.



   Cameras constructed in accordance with the present invention include a lens mount a, a shutter assembly b, a camera body o containing the film reservoirs d and actuators for the shutter and the film, a cover e with the film observation window f and a two-part outer envelope g and h.



   The lens mount a, shown in the drawings, is a die member in the form of a flat plate al having a conical and hollow projection a2 in which the lens a3 is fixed by a spring-loaded clamp ring a4; it can however be fixed by oiment or by stamping.



   The lens mount has, in addition to the lens a3, a plate a5 with aperture a6 which can act as a stopper for the lens a3; the aforesaid plate a5 is held in place by a clamping ring a7 or by any member of the same order.



   The shutter shown in the drawings is of the automatic single speed advance type and the assembly b consists of a perforated plate b1 on which there is an element.

 <Desc / Clms Page number 4>

 pivoting shutter b2, a spring-loaded pivoting control part b3 and a spring-loaded lever b4 with two pivoting arms, one of the ends b5 of which is bent downwards, for engagement by a pawl b6 of the control part b3, when this moves in a given direction) and the other end of which b7 is bent downwards, in order to engage the arm b8 of the shutter b and momentarily deflect l shutter b2, when the end b7 moves in a given direction.



   The control part b3 also has a branch b9 which protrudes beyond the limits of the plate bl and the parts work together so that, when the branohe b9 is set in motion, the pawl b6 of the control part b3 moves away from the stopper b10 and enters into engagement with the end b5 of the lever b4, which moves the lever away from the stopper bll; the end b7 of the lever b4 collaborates with the arm b8 of the shutter piece b2 and pushes the aforesaid piece away from the stopper b12 to uncover the opening b13, after which the oliquet b6 and the piece b7 protrude from the pieces b5 and b8 which collaborate with them respectively, and the exhibition ends; the meoanism is automatically pulled back as soon as the branch is released b.



   The assembly mechanism described above is simple and well suited for the objective pursued; but it does not constitute a part of the invention and can be replaced by any assembly of suitable size, weight and type.



   The body of the apparatus represented by the drawing consists of a stamped element; it comprises a driving plate c1 provided with a box c2 projecting on the side c3; the box c2 in question is open at one end to constitute an exposure opening for the film and has chambers d, d reserved for the reels of unexposed films and for the reels of exposed films; the other end of the box in question has a wall 04 with opening c5 on the optical axis and a reduced flange c6.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  . The flanged reducer c6 encloses the shutter mount b, which fits tightly there, and is closed by the lens mount which is a / held in place by screws a8 or rivets and wedges the shutter b-mount.



   The lower part of the driving plate c1 is provided with a bearing. c7 in which a c8 pin is mounted; at one end of the spindle c8 is fixed a trigger ce, while the other end, which projects from the side c10 of the driving plate c1, carries the lever c11 controlling the rewinding of the film.



   A film rewind spindle d1 rotates in the end of the upper film chamber d and carries the film engagement member d2; the other end of the pin d1, which protrudes from the c10 side of the drive plate ol, is provided with a pinion d3.



   A gear wheel k is freely mounted on the side c10 of the drive plate c1 and meshes with the pinion d3; the aforesaid wheel k rotates in one direction only through the intervention of a pawl kl pivoting on an arm k2 freely mounted on the pivot k3 of the wheel k.



   As shown in figure 9, the pawl k1 has a part k4, directed backwards, which can collaborate with the stop pin k5 mounted in the drive plate c1 and protruding from the side c10 when the lever / turns in. the direction of the hands of a watch to delimit the movement and, as shown in FIG. 10, the pawl k1 is pushed into operative engagement with the teeth of the wheel k by the spring k6 of the arm k2.



   The arm k2 has an opening k3 which admits the end c12 of the rewinding control lever c11 (figure 12) and of a projection k7 (see figures 9 and 10) whose path crosses the branch b9 of the frame b of the shutter passing through the opening c13 of the drive plate c1, so that when the trigger c9 is pulled back, the rewind lever c11

 <Desc / Clms Page number 6>

 is set in motion which causes the pawl k- to pass around the toothed wheel k which can be kept motionless by friction or by a spring-loaded pawl 11 mounted on a dog-shaped part 1 carrying the end of the spindle d1 and the projection k7 beyond the branch b9 of the shutter mount b to effect the exposure;

   when the trigger c9 is pulled forward, it sets the control lever c11 in motion to bring it back to its initial position and thus turns the toothed wheel d3, which rewinds the film to put it in a position to take a new one. photography.



   The film rewinding movement of lever c11 can be ensured by a spring c14 fixed at one end to pin c15 and attached by the other end to the extension c16 of lever c11, as shown in figure 10, or by moving it. - pulling the trigger c9 forward with your fingers, as indicated by the arrow in figure 9.



   The rewinding of the film by acting with the fingers on the trigger c9, after exposure, allows the latter to be carried out by giving the trigger c9 a lower pull than when using the spring c14 and one can obtain a ao- tion imperative by giving an appropriate shape to the part k4 intended to be engaged by the projection o16 of the lever c11 to push the end of the oliquet kl between the teeth of the toothed wheel k while the rewinding is carried out.



   The ends of the film chambers d, d and the bottom of the apparatus c are closed by a cover e which, as shown in the drawing, is a stamped part and carries a protruding plate el which can slide into rebates d4 on the side of the film chambers dd and enter the opening d5 of the driving plate c1 and a rim e2 to form a cover preventing the penetration of light to the film in use; in the aforesaid plate el is formed a window f with transparent and non-actinic disc f1 secured by a clamping ring

 <Desc / Clms Page number 7>

 spring rage f2 so that the film can be examined for the initial setting.



   To ensure the exact position of the film reels during their use, the end of the film chamber d which does not contain the member d2, and the inside of the cover e are provided with small conical projections d6.



   Some photographers have difficulty handling the reels of miniature film used with the apparatus described above. To remedy this inconvenience, @ we use a guarantor clip m; the end of the film chamber d is provided with a notch d7 intended to receive the flap ml of the projection m2.



   The outer casing is, as the drawings show, of thermoplastic material, in two parts g and h, similar in general, but right and left; the part g receives the body c of the device, the driving plate c1 of which is fixed by screws, hollow rivets or other fasteners which pass through the holes gl of the driving plate c1 to enter the bulges g2.



   Part g has a flange projecting from edge g3 which engages in a corresponding reduction h3 of part h; to make the parts g and h fit securely and impenetrable to light, ribs g4 are provided at x, y and z on the rim g3 and ribs h4 are similarly arranged in the reduced h3.



   Parts g and h are shaped such that, when assembled, the whole mechanism is closed with the exception of trigger 09, and a pistol-like hollow grip n is formed. The hollow socket n is provided internally with separating elements in the form of pins nl arranged in pairs, so that three coils c can be accommodated in the magazine, as shown in figures 2 and 3.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   In some cases, for example when the outer casing is made of sheet metal, the handle n may be separated and be used to secure two parts enclosing the mechanism, so that the outer casing, in this construction , is in three parts; when this is the case, there may be provided in the handle two tunnels or passages in which the reserve coils are housed.



   To allow the photography of the objects, a viewfinder p is provided on the outer casing, half of it on each of the parts g and h; takes snapshots while holding the camera at arm's length, aiming at the object and pulling the trigger.



   It is evident that although for the purposes of description reference has been made to die-cast parts, sheet metal and thermoplastic molded parts, any other material or species of material may be employed and that the parts can be made in any suitable manner from this material.



    CLAIMS.



   1.) An improved hand-held camera, comprising a complete snapshot device using a light sensitive film housed in a light-impermeable envelope through which the camera control lever passes like the trigger of an assembly simulating a firearm.


    

Claims (1)

2.) Dans un appareil photographique à main perfectionné, conforme à la revendication 1, l'arrangement d'un mécanisme obturateur que l'on met en mouvement en tirant sur la détente et d'un mécanisme d'alimentation de film mis en mouvement quand la détente est actionnée en sens opposé. 2.) In an improved hand-held camera according to claim 1, the arrangement of a shutter mechanism which is set in motion by pulling the trigger and of a film feed mechanism set in motion when the trigger is pulled in the opposite direction. 3. ) Dans un appareil photographique à main perfectionné conforme à la revendication 2, l'arrangement d'un ressort ac- tionné par la détente quand on tire sur oelle-ci pour effectuer <Desc/Clms Page number 9> @ l'exposition et intervenant pour alimenter le film automatique- ment, quand la détente est abandonnée. 3.) In an improved hand-held camera according to claim 2, the arrangement of a spring actuated by the trigger when the trigger is pulled to effect <Desc / Clms Page number 9> @ the exposure and intervening to feed the film automatically, when the trigger is released. 4.) Appareil photographique à main conforme à l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé par le fait que la partie poignée est creuse pour servir de magasin pour les bobines de films. 4.) Hand-held camera according to any one of the preceding claims, characterized in that the handle part is hollow to serve as a store for the film reels. 5.) Appareil photographique à main perfectionné conforme à ltune ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé par le fait que l'enveloppe étanohe à la lumière est composée de deux parties sensiblement identiques, mais gauche et droite, qui peuvent s'emboîter l'une dans l'autre et être assemblées l'une avec l'autre par des nervures disposées de manière à pouvoir collaborer. 5.) An improved hand-held camera according to either of the preceding claims, characterized in that the light-etanohe envelope is composed of two substantially identical parts, but left and right, which can fit together. 'one in the other and be assembled with each other by ribs arranged so as to be able to collaborate. 6.) Appareil photographique à main perfectionné conforme à la revendication 5, caractérisé par le fait que le dispositif de prise d'instantanés a une plaque motrice à l'aide de laquel- le il est fixé en permanenoe sur ltune des parties de ltenve- loppe imperméable à la lumière. 6.) An improved hand-held camera according to claim 5, characterized in that the snapshot device has a drive plate with the aid of which it is permanently fixed to one of the parts of the ltenve- loppe impermeable to light. 7. ) Appareil photographique à main perfectionné simulant une arme à feu, comprenant un corps, une face perforée sur ce corps, un réduit à rebord sur la susdite face, un montage dt obturateur automatique à réglage préliminaire à une vitesse, complet, dans le réduit en question, une lentille et une mon- ture pour abriter le susdit réduit et pour retenir l'obtura- teur en question dans le susdit réduit, une plaque motrice sur le corps en question, un engrenage sur la susdite plaque motri- oe pour alimenter le film, une détente, un mécanisme pour trans- mettre le mouvement à l'engrenage en question à partir de la détente, dans un sens de rotation seulement, un mécanisme pour transmettre le mouvement au susdit obturateur à partir de la détente quand on tire sur oelle-ci, des chambres à bobines de films sur le corps en question, 7.) An improved hand-held camera simulating a firearm, comprising a body, a perforated face on this body, a reduced flange on the aforesaid face, an automatic shutter assembly with preliminary adjustment at a speed, complete, in the reduced in question, a lens and a frame to house the aforesaid reduced and to retain the shutter in question in the aforesaid reduction, a driving plate on the body in question, a gear on the aforesaid motor plate for powering the film, a trigger, a mechanism for transmitting movement to the gear in question from the trigger, in one direction of rotation only, a mechanism for transmitting movement to the aforesaid shutter from the trigger when one shoots it, reel chambers of films on the body in question, un couvercle imperméable à la lumière pour le corps et les chambres en question ; envelop- <Desc/Clms Page number 10> pe en deux parties pour enfermer le susdit corps, une poignée pour la susdite enveloppe, un magasin à bobines de films dans la susdite poignée, des organes pour assembler de façon sûre les deux parties de l'enveloppe l'une avec l'autre et un vi- seur sur la susdite enveloppe pour permettre de diriger l'axe optique de l'appareil sur l'objet à photographier. a light-impermeable cover for the body and chambers in question; envelop- <Desc / Clms Page number 10> eg in two parts to enclose the aforesaid body, a handle for the aforesaid envelope, a film reel magazine in the aforesaid handle, members for securely assembling the two parts of the envelope with each other and a sight on the aforesaid envelope to allow directing the optical axis of the apparatus on the object to be photographed. 8.) Appareil photographique à main perfectionné conforme aux revendications 1 à 5 ou à certaines d'entre elles, oarac- térisé par le fait que l'enveloppe imperméable à la lumière est en deux parties assemblées l'une avec l'autre par une poignée formant magasin pour les bobines de films. 8.) An improved hand-held camera according to claims 1 to 5 or to some of them, characterized in that the light-impermeable envelope is in two parts joined together by a handle forming a magazine for film reels.
BE427255D BE427255A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE427255A true BE427255A (en)

Family

ID=87872

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE427255D BE427255A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE427255A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2717589A1 (en) Pre-winding camera with film locking.
FR2793896A1 (en) METHOD FOR RECYCLING A SINGLE-USE CAMERA
BE427255A (en)
US5881320A (en) One-time-use camera with multi-adapter fixture for motor and self timer
JPH0720667Y2 (en) Film unit with lens
US6363219B1 (en) One-time-use camera with belt-drive connection between manual film winder and film winding spool
US5937209A (en) Camera with film guide rib having film-on-sprocket retention portion
JP3026187B2 (en) Manufacturing method of film-integrated camera
JPH0531648Y2 (en)
US6192195B1 (en) Camera with combination anti-back pawl and window for exposure counter
US6163650A (en) Camera with quietly operating manual film winder and anti-backup device
BE469684A (en)
JPH08313970A (en) Coil spring and shutter device using the same
BE354429A (en)
JP3087062B2 (en) Manufacturing method of film-integrated camera and film-integrated camera
US6163649A (en) Retainer support for closing device which closes light lock in film cartridge is movable to permit assembly/disassembly of closing device in one-time-use camera
FR2793897A1 (en) METHOD FOR UNLOADING A FILM CARTRIDGE FROM A SINGLE USE SHOOTING APPARATUS
FR2741461A1 (en) Motorised film=winding mechanism for disposable camera
BE489686A (en)
CH128491A (en) Cinematographic projector.
BE470508A (en)
BE445197A (en)
JPH06138583A (en) Film unit with lens
JPH07225454A (en) Film unit equipped with lens
JPH07181593A (en) Film counter mechanism