BE425143A - - Google Patents

Info

Publication number
BE425143A
BE425143A BE425143DA BE425143A BE 425143 A BE425143 A BE 425143A BE 425143D A BE425143D A BE 425143DA BE 425143 A BE425143 A BE 425143A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
brush
handle
toothpaste
dental
liquid
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE425143A publication Critical patent/BE425143A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A46BRUSHWARE
    • A46BBRUSHES
    • A46B11/00Brushes with reservoir or other means for applying substances, e.g. paints, pastes, water
    • A46B11/001Brushes with reservoir or other means for applying substances, e.g. paints, pastes, water with integral reservoirs
    • A46B11/002Brushes with reservoir or other means for applying substances, e.g. paints, pastes, water with integral reservoirs pressurised at moment of use manually or by powered means
    • A46B11/0055Brushes with reservoir or other means for applying substances, e.g. paints, pastes, water with integral reservoirs pressurised at moment of use manually or by powered means with a reciprocating piston or plunger acting as the pressurising means

Landscapes

  • Brushes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Brosses dentaires à réservoir de dentifrice liquide et à dis- tribution automatique. 



   L'invention concerne diverses réalisations de brosses dentaires à réservoir de dentifrice liquide pour se distribution automatique jusqu'aux soies de la brosse, supprimant l'emploi séparé de den- frice (pâte ou liquide) susceptible d'être souillé ou de perdre ses qualités par des expositions fréquentes à l'air, et permet- tant d'échanger facilement la brosse proprement dite lorsqu'on le désire. 



   Suivant l'invention, on obtient une brosse hygiénique peu encombrante oontribuant à la oonservation du dentifrice et à son débit parfaitement dosé. 



   Les figs   1 à 3   montrent une brosse dans laquelle le denti- frioe est propulsé par un poussoir à ressort; 
Les figs 4 èt 5 représentent une brosse dans laquelle le pous- soir agit sur une membrane en caoutchouc; 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Les figs 6 à 9 montrent une réalisation de brosse dont le dentifrice est contenu dans une ampoule qui est soumise au per- çage par la pose du poussoir; 
Les figs 10 et 11 montrent   l'adaptation   d'un obturateur de sécurité à   la   réalisation des figs 6 à 9 ; simple gravité 
Les fies12 et 13 représentent un système à pompe, du dentifrice Les figs 14 et 16 montrent simplifié un système fonctionnant par 
En se reportant aux figs 1 à 3, 5 est un manche évidé for- mant réservoir, 2 un conduit d'écoulement réunissant le manche au corps de brosse 1.

   Le conduit 2 s'étend dans le corps 1 pour canaliser le dentifrice par des orifices 1', jusqu'à l'intérieur des pinceaux S. 



   Un raccord 5.réunit le conduit 2 au manche 5 et présente un orifice 9 qui est normalement obturé par une bille 10 et un ressort 11 prenant appui sur l'extrémité du conduit 2. 



   L'extrémité opposé du manche 5 est muni d'un piston 12 dont la tige 13 traverse le fond du manche pour se fixer à un pous- soir 14 par une vis 15. Le poussoir 14 est un manchon qui cou- lisse sur le manche par simple poussée avec un doigt. Il est ra- mené à sa position de repos par un ressort 16. 



   En actionnant le poussoir 14 le dentifrice est sous pression et chasse la bille 10 pour s'écouler dans le conduit 2 et se répandre par capillarité dans les soies de la brosse. 



   La quantité de dentifrice qui s'écoule toujours égale à chaque pression, varie avec le nombre de courses imposées au poussoir. 



   Le réservoir 5 est démontable et peut être rempli par l'usa-   ger.   



   Suivant les figs 4 et 5, la brosse fonctionne avec un pous- soir sous forme de bouton 14, 14' coulissant dans un capuchon fixe 17 et appuyant sur une membrane en caoutchouc 18 tenant lieu de ressort et formant le fond du réservoir. 



   5 est le manche réservoir prolongé du conduit 2, avec fourreau élastique   2',qui   s'étend jusqu' à l'intérieur de la brosse 1 pour distribuer le dentifrice aux soies par des orifices 1'; à l'opposé des soies est prévue une garniture en caoutchouc 19 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 forment un masseur pour   les/gencives.   De ce fait, on dispose, en un seul appareil, de deux accessoires indispensables pour les soins dentaires que l'on peut utiliser alternativement par sim- ple retournement de la brosse. 



   Suivant les figs e à 9, la réalisation consiste à placer une ampoule de dentifrice dans le manche 5, et à déboucher cette ampoule en vissant à l'extrémité du manche un bouchon qui renfer- me le poussoir 14 et la membrane en caoutchouc 18. Dans ce même bouchon, et servant d'assise à la membrane 18 se trouve un poin- teau 19 perforé pour permettre à la pression de s'exercer sur le dentifrice lorsque l'ampoule est perforée. 



   La fermeture de cette ampoule peut consister en une matière plastique A' se laissant pénétrer facilement. L'extrémité oppo- sée de l'ampoule est également obturée par une goutte de matière plastique, celluloïd, gélatine, paraffine etc... Avant de placer l'ampoule A dans le manche 5 on brise son extrémité ou bec 20. 



   La distribution du liquide dans la brosse 1 n'a lieu que si le poussoir 14 est actionné. Elle s'effectue par un conduit 21 l'évidement 22 de la queue de brosse 23 rapportée au manche 5, la vis à deux filetages   24   et 25 de montage de la brosse, le   @   conduit 26 de la brosse et les conduits 27 aboutissent aux soies. 



   Bien que l'écoulement de dentifrice ne puisse se produire par simple gravité, on remédie à tout écoulement ou suintement par capillarité en disposant un système de sûreté qui obture com- plètement le conduit 21 après chaque utilisation de la brosse. 



   L'extrémité 28 du manche étant cylindrique elle est recou- verte d'une douille 29 qui présente une perforation 30 décalée par rapport à l'orifice du conduit 21. Cette douille 29 est pourvue d'une fente 31 et l'extrémité 28 d'un ergot 32 de sorte que les parties 28 et 29 sont liées ensemble tout en laissant à la douille 29 la possibilité de se déplacer en rotation pour faire correspondre les orifices 21 et 30 assurant l'écoulement . du liquide, ou effectuer leur décalage pour déterminer une obtu- ration et suspendre l'écoulement. 



   Le montage du manche 5 avec la queue de brosse 23 s'opère 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 par des ergots 33 s'encastrant dans des rainures 34, tandis que l'extrémité 28 et sa douille 29 pénètrent dans le trou central 35. 



   Ce montage de sûreté combiné avec l'extrémité 23 du manche et la vis de raccordement 24, 25 à double filetage per met de ré- duire l'importance de la brosse 1 et de n'échanger que la tête de brosse lorsqu'elle est usée. 



   Les figs 10 et 11 représentent une réalisation modifiée du système représenté en figs 6 à 9. La partie inférieure du manche est en forme de bouchon 36 vissé dans le manche, il est perforé en 37 dans toute sa longueur et se termine, intérieurement par 'un pointeau 38. Le débouchage de l'ampoule contenant le denti- frice se fait alors aux deux extrémités en même temps par le vis- sage du chapeau, ces extrémités étant obturées avec une matière plastique facilement   pénétrable.   Lorsqu'on actionne le poussoir 14 la pression s'exerce sur le liquide qui traverseele conduit 37 pour aboutir aux soies. Dans cette exécution le système de sûreté est obtenu par un axe 39 percé en 39' se déplaçant trens- versalement dans le glissière 39" et limité dans ses déplacements droite et gauche par une encoche 40 et une butée 41. 



   Suivant les figs 12 et 13 on a. représenté un dautre mode d'exécution suivant lequel le manche 5   joue   le rôle d'éjecteur, fonctionnant comme une pompe qui débite le dentifrice en quan- tité juste suffisante jusqu'à proximité des soies de la brosse. 



   Ce manche se termine par un piston 42 avec orifice 43 se dé- plaçent dans un corps de pompe 44. Le piston est guidé par une bague 45 formant butée et une rainure 46 coopérant Avec une butée   47.   La rainure se termine à sa partie supérieure par une encoche 48. Le corps de pompe 44 présente une chambre 49 et un conduit 50 communiquant avec l'intérieur de la brosse par une vis creuse 51 servant à relier cette brosse au manche 5. Le remplissage se fait lorsque le manche est poussé à fond de course dans la chambre 49 et que les orifices 43 et 50 ont été décalés par la rotation du manche dans le corps 44 et qu'il   est bloqué   par la butée 47 dans l'encoche 48. On enlève le bouchon 52 et on laisse subsister un 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 certain vide dans le réservoir. 



   En tirant le manche 5 on détermine une aspiration d'air par les trous de la brosse, la vis creuse 51, le conduit 50 et la ohambre 49. Comme les sections de l'orifice 43 et du conduit 50 sont différentes l'air contenu dans la chambre 49 se trouve re- foulé dans le réservoir lorsqu'on pousse le manche et du   liqùide   s'écoule, propulsé finalement par la descente complète du piston. 



   Suivant la fig 14 la brosse comporte un corps prinoipal 53 servant à réunir la brosse 1 au manche 5. La   particularité   essen- tielle consiste en ce que le manche est constitué par un tube de verre ou ampoule livré dans le commerce avec le dentifrice à utiliser. Lorsque l'ampoule est vide, elle peut être jetée vu son prix de revient bon marché. L'extrémité de l'ampoule péné- trant dans la virole 53 peut être fermée par une matière plasti- que facile à débouoher ou fermée pour être rendue inviolable et munie d'un orifice à débouoher. Elle porte encore un orifice 54, bouché à la livraison de l'empoule et facilement déboucbable. 



   Dans le corps 53 est pratiqué un orifice 55 que recouvre une bague mobile 56 pourvue elle-même d'un trou 57, 
Lorsque l'ampoule 5 est introduite dans le corps 53, l'orifi- ce 54 de l'ampoule doit correspondre avec le trou 55. En amenant l'orifice 57 de la bague 56 en correspondance avec les trous 54 et 55, l'air pénètre dans l'ampoule et le dentifrice peut s'écou- ler par le conduit 2 jusqu'aux soies de la brosse. On prévoit encore un décalage entre le conduit 2 et celui de la brosse pour pouvoir, par simple rotation de la brosse dans la tige du corps 53 intercepter tout écoulement lorsque la brosse n'est pas utili- sée. L'ampoule peut être graduée si on le désire et la bague 56 peut être supprimée en faisant intervenir seulement l'orifice de l'ampoule et celui du corps 53.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Dental brushes with liquid toothpaste reservoir and automatic dispensing.



   The invention relates to various embodiments of dental brushes with a liquid toothpaste reservoir for automatic distribution to the bristles of the brush, eliminating the separate use of toothpaste (paste or liquid) liable to be soiled or to lose its qualities. by frequent exposure to air, and allowing easy exchange of the brush itself when desired.



   According to the invention, a compact hygienic brush is obtained which contributes to the preservation of the toothpaste and to its perfectly dosed flow.



   Figures 1 to 3 show a brush in which the toothpaste is propelled by a spring plunger;
Figures 4 and 5 show a brush in which the pusher acts on a rubber membrane;

 <Desc / Clms Page number 2>

 
FIGS. 6 to 9 show an embodiment of a brush, the toothpaste of which is contained in an ampoule which is subjected to drilling by fitting the pusher;
Figs 10 and 11 show the adaptation of a safety shutter to the embodiment of Figs 6 to 9; simple gravity
Figures 12 and 13 represent a pump system, toothpaste Figures 14 and 16 show a simplified system operating by
Referring to figs 1 to 3, 5 is a hollow handle forming a reservoir, 2 a flow duct joining the handle to the brush body 1.

   The duct 2 extends in the body 1 to channel the toothpaste through orifices 1 ', to the interior of the brushes S.



   A connector 5 joins the duct 2 to the handle 5 and has an orifice 9 which is normally closed by a ball 10 and a spring 11 bearing on the end of the duct 2.



   The opposite end of the handle 5 is provided with a piston 12, the rod 13 of which passes through the bottom of the handle to be fixed to a pusher 14 by a screw 15. The pusher 14 is a sleeve which slides on the handle. by simply pushing it with a finger. It is returned to its rest position by a spring 16.



   By actuating the pusher 14, the toothpaste is under pressure and drives out the ball 10 to flow into the conduit 2 and to spread by capillary action in the bristles of the brush.



   The amount of toothpaste which always flows equal to each pressure varies with the number of strokes imposed on the pusher.



   The reservoir 5 is removable and can be filled by the user.



   According to FIGS. 4 and 5, the brush operates with a push button in the form of a button 14, 14 'sliding in a fixed cap 17 and pressing on a rubber membrane 18 serving as a spring and forming the bottom of the reservoir.



   5 is the reservoir handle extended from the duct 2, with elastic sleeve 2 ', which extends to the inside of the brush 1 to distribute the toothpaste to the bristles through orifices 1'; opposite the bristles is provided a rubber pad 19

 <Desc / Clms Page number 3>

 form a massager for the / gums. As a result, two essential accessories for dental treatment are available in a single device, which can be used alternately by simply turning the brush over.



   According to figs e to 9, the embodiment consists in placing an ampoule of toothpaste in the handle 5, and unblocking this ampoule by screwing at the end of the handle a stopper which contains the pusher 14 and the rubber membrane 18. In this same cap, and serving as a seat for the membrane 18, is a punch 19 perforated to allow pressure to be exerted on the toothpaste when the ampoule is perforated.



   The closure of this ampoule may consist of a plastic material A 'which can easily be penetrated. The opposite end of the ampoule is also blocked by a drop of plastic, celluloid, gelatin, paraffin, etc. Before placing ampoule A in the handle 5, its end or spout 20 is broken.



   The liquid is dispensed into the brush 1 only if the pusher 14 is actuated. It is effected by a duct 21, the recess 22 of the brush tail 23 connected to the handle 5, the two-threaded screw 24 and 25 for mounting the brush, the duct 26 of the brush and the ducts 27 lead to the silks.



   Although the flow of toothpaste cannot occur by simple gravity, any flow or seepage by capillary action is remedied by providing a safety system which completely closes the duct 21 after each use of the brush.



   The end 28 of the handle being cylindrical, it is covered with a sleeve 29 which has a perforation 30 offset with respect to the orifice of the duct 21. This sleeve 29 is provided with a slot 31 and the end 28 d a lug 32 so that the parts 28 and 29 are linked together while leaving the socket 29 the possibility of moving in rotation to match the orifices 21 and 30 ensuring the flow. of liquid, or shift them to determine a plug and stop the flow.



   The assembly of the handle 5 with the brush tail 23 takes place

 <Desc / Clms Page number 4>

 by lugs 33 which fit into grooves 34, while the end 28 and its sleeve 29 enter the central hole 35.



   This safety assembly combined with the end 23 of the handle and the double-threaded connecting screw 24, 25 makes it possible to reduce the importance of the brush 1 and to exchange only the brush head when it is. worn out.



   Figs 10 and 11 show a modified embodiment of the system shown in Figs 6 to 9. The lower part of the handle is in the form of a plug 36 screwed into the handle, it is perforated at 37 throughout its length and ends, internally with ' a needle 38. The ampoule containing the toothpaste is then unblocked at both ends at the same time by screwing the cap, these ends being sealed with an easily penetrable plastic material. When the pusher 14 is actuated, the pressure is exerted on the liquid which passes through the conduit 37 to end at the bristles. In this embodiment, the safety system is obtained by a pin 39 drilled at 39 'moving transversely in the slide 39 "and limited in its right and left movements by a notch 40 and a stop 41.



   According to figs 12 and 13 we have. shown another embodiment in which the handle 5 acts as an ejector, functioning as a pump which delivers the toothpaste in just sufficient quantity to the proximity of the bristles of the brush.



   This handle ends with a piston 42 with orifice 43 moved in a pump body 44. The piston is guided by a ring 45 forming a stop and a groove 46 cooperating with a stop 47. The groove ends at its upper part. by a notch 48. The pump body 44 has a chamber 49 and a duct 50 communicating with the interior of the brush by a hollow screw 51 serving to connect this brush to the handle 5. The filling takes place when the handle is pushed to stroke end in chamber 49 and that the orifices 43 and 50 have been offset by the rotation of the handle in the body 44 and that it is blocked by the stop 47 in the notch 48. The stopper 52 is removed and left subsist one

 <Desc / Clms Page number 5>

 certain vacuum in the tank.



   By pulling the handle 5, an air suction is determined through the holes of the brush, the hollow screw 51, the duct 50 and the chamber 49. As the sections of the orifice 43 and of the duct 50 are different the air contained. in chamber 49 is returned to the reservoir when the handle is pushed and liquid flows, finally propelled by the complete descent of the piston.



   According to fig 14, the brush comprises a main body 53 serving to join the brush 1 to the handle 5. The essential feature consists in that the handle consists of a glass tube or ampoule supplied in the market with the toothpaste to be used. . When the bulb is empty, it can be thrown away because of its cheap cost. The end of the bulb entering the ferrule 53 can be closed by a plastic material easy to unblock or closed to be made inviolable and provided with an orifice to unblock. It still carries an orifice 54, plugged on delivery of the stack and easily opened.



   In the body 53 is made an orifice 55 which covers a movable ring 56 itself provided with a hole 57,
When the bulb 5 is inserted into the body 53, the opening 54 of the bulb must correspond with the hole 55. By bringing the orifice 57 of the ring 56 into correspondence with the holes 54 and 55, the air enters the bulb and the toothpaste can flow through duct 2 to the bristles of the brush. There is also an offset between the duct 2 and that of the brush in order to be able, by simple rotation of the brush in the rod of the body 53, to intercept any flow when the brush is not in use. The bulb can be graduated if desired and the ring 56 can be omitted by only involving the orifice of the bulb and that of the body 53.


    

Claims (1)

RE SUME 1- Brosse dentaire à réservoir de dentifrice et à distribu- tion automatique caractérisée par le fait que le dentifrice est emmagasiné dans le manche sous la forme liquide pour être pro- pulsé et conduit jusqu'aux soies de la brosse et en ce que, pen- dant l'inaction de la brosse l'écoulement est empêché par un sys- tème de sûreté. ABSTRACT 1- Dental brush with toothpaste reservoir and automatic dispensing characterized by the fact that the toothpaste is stored in the handle in liquid form to be propelled and led to the bristles of the brush and in that, pen - if the brush is inactive, the flow is prevented by a safety system. 2- Brosse dentaire suivant la revendication 1 caractérisée, suivant une première réalisation, par le fait que le dentifrice s'écoule directement du manche 5 en repoussant un clapet de rete- nue 2 lorsqu'on exerce une pression sur le liquide par un piston 12 actionné par un poussoir coulissant 14 qui termine le manche. 2- A dental brush according to claim 1 characterized, according to a first embodiment, in that the toothpaste flows directly from the handle 5 by pushing back a check valve 2 when pressure is exerted on the liquid by a piston 12 actuated by a sliding pusher 14 which ends the handle. 3- Brosse dentaire suivant les revendications 1 et 2 carac- térisée, suivant une seconde réalisation, par le fait que le den- tifrice s'écoule directement du manche 5 dans le conduit 2 et jusqu'aux soies de la brosse, lorsqu'on exerce une pression sur le liquide en comprimant une calotte en caoutchouc 18 à l'eide d'un poussoir 14. 3- Dental brush according to claims 1 and 2 charac- terized, according to a second embodiment, in that the toothpaste flows directly from the handle 5 into the conduit 2 and to the bristles of the brush, when exerts pressure on the liquid by compressing a rubber cap 18 using a pusher 14. 4- Brosse dentaire suivant les revendications 1 à 3 caracté- risée, suivant une troisième réalisation, par le fait que le den- tifrice est renfermé dans une ampoule A contenue dans le manche et que le dentifrice ne peut s'écouler que lorsque les extrémités de l'ampoule, fermées par une matière plastique, ont été percées l'une par brisure d'un bec final, l'autre par un pointeau 19 pré- vu dans un chapeau 17 qui ferme l'extrémité du manche et qui contient le dispositif de propulsion lequel peut communi- <Desc/Clms Page number 7> quer avec l'intér ieur de l'ampoule par-un conduit du pointeau qui pénètre dans l'ampoule. 4- Dental brush according to claims 1 to 3 charac- terized, according to a third embodiment, in that the toothpaste is enclosed in an ampoule A contained in the handle and that the toothpaste can only flow when the ends of the bulb, closed by a plastic material, were pierced one by breaking a final nozzle, the other by a needle 19 provided in a cap 17 which closes the end of the handle and which contains the propulsion device which can communicate <Desc / Clms Page number 7> quer with the interior of the bulb through a needle duct which enters the bulb. 5- Brosse dentaire suivant les revendications 1, 2, 3 et 4 caractérisée parce que l'extrémité du manche opposée au poussoir se fixe dans une queue de brosse 23 par un tenon 28 et en ce que le tenon 28 qui contient le conduit d'écoulement 21 est reoou- vert solidairement d'une douille 29 mobile en-rotation qui por- tent les baïonnettes 33 de fixation dans la queue 23, à l'aide des rainures 34, et cette douille munie d'un'orifice 30 de telle manière qu'en tournant le manche 5 dans un sens on fait commu- niquer les orifices 21 et 30 et le liquide sous pression s'écoule jusqu'aux pinceaux de la brosse tandis qu'en tournant le manche dans un sens opposé, les orifices 21 et 30 se trouvent décalée et le liquide est intercepté pendant l'inaction de la brosse. 5- A dental brush according to claims 1, 2, 3 and 4 characterized because the end of the handle opposite the pusher is fixed in a brush tail 23 by a tenon 28 and in that the tenon 28 which contains the conduit of flow 21 is reopened integrally with a sleeve 29 movable in rotation which carries the bayonets 33 for fixing in the shank 23, by means of the grooves 34, and this sleeve provided with an orifice 30 of such so that by turning the handle 5 in one direction the orifices 21 and 30 are made to communicate and the pressurized liquid flows to the brushes of the brush while, by turning the handle in an opposite direction, the orifices 21 and 30 are offset and the liquid is intercepted during the inaction of the brush. 6- Brosse dentaire suivant les revendications 1 à 6 oaracté- risée parce que, suivant une autre réalisation, l'ampoule A qui contient le dentifrice porte des extrémités en matière plasti- que qui sont percées simultanément par deux pointeaux opposés 20 et 38 lorsqu'on visse le chapeau qui contient le système de pro- pulsion, ces pointeaux communiquant l'un avec la calotte en oaout- chouo qui agit sur le liquide; l'autre, par un conduit 37 avec l'intérieur de la brosse et les pinceaux à imprégner de denti- frice. 6- Dental brush according to claims 1 to 6 o characterized because, according to another embodiment, the ampoule A which contains the toothpaste carries plastic ends which are pierced simultaneously by two opposite needles 20 and 38 when ' the cap which contains the propulsion system is screwed on, these needles one communicating with the oaoutchouo cap which acts on the liquid; the other, via a conduit 37 with the inside of the brush and the brushes to be impregnated with toothpaste. 7- Brosse dentaire suivant les revendications 1 à 7 carac- térisée parce que dans le système à deux pointeaux opposés la queue 36 d'assemblage de la brosse au manche présente dans le sens transversal un axe mobile 39 aveo orifice 39' qui permet d'obstruer le conduit 37 pendant l'inaotion de la brosse. 7- Dental brush according to claims 1 to 7 charac- terized because in the system with two opposing needles the shank 36 for assembling the brush to the handle has in the transverse direction a movable axis 39 with orifice 39 'which allows to' obstruct the duct 37 during inaotion of the brush. 8- Brosse dentaire suivant la revendioation 1, caractérisée parce que, suivant une autre réalisation, le dentifrice est con- tenu directement dans un manche 5 terminé par un piston creux 42 avec orifices 43, ce piston se déplaçant dans une pièce 44 de jonction de la brosse et formant corps de pompe avec conduit 50, de telle manière qu'en déterminant une aspiration par les orifices d'accès aux pinceaux on remplit la chambre 49 d'une quantité d'air qui pénètre dans le piston lorsqu'on repousse le manche, <Desc/Clms Page number 8> EMI8.1 u t*4* te la d1fférent'8 ci 014*to de* frsttffl 4k3 *b 58- .. qui parmes à une certaine quantité de dentifrise de s'éceales evant la tossent* semplète @@ pistem, EMI8.2 9 BNNe dentaire au mt b8 7...J1l'i...... 1 $ omrowm. x.: 8- Dental brush according to revendioation 1, characterized because, according to another embodiment, the toothpaste is contained directly in a handle 5 terminated by a hollow piston 42 with orifices 43, this piston moving in a part 44 of junction of brush and forming the pump body with duct 50, so that by determining a suction through the brush access openings, the chamber 49 is filled with a quantity of air which enters the piston when the piston is pushed back. handle, <Desc / Clms Page number 8> EMI8.1 u t * 4 * te la d1fférent'8 ci 014 * to de * frsttffl 4k3 * b 58- .. which parmes with a certain amount of dentifrise of scales before the tossent * semplète @@ pistem, EMI8.2 9 BNNe dental at mt b8 7 ... J1l'i ...... 1 $ omrowm. x .: 6 Porto q 10 txXKe 4a - ...,............. zur tri 1 droite et 4 #ou** Pm tetr. '4IR11" nI1r ........ 6 Port q 10 txXKe 4a - ..., ............. zur sorting 1 right and 4 # or ** Pm tetr. '4IR11 "nI1r ........ 43 et 80 p8lld&n'i 19600ql *a* t I 000*11& pffl Mtt!'Mhr< < H8\1l-na. low B) o dentaire auttrent Za. 1I'898l:14t08"'''' 1 '8!'.et6!"l.'" parce que le mancbe est consti@@é par un tube ou verre ou ampoule 5 @@ntenant le dentifrice et livré dans le commerse, s'embeitant dame un e@@pe 52 portant la bro@@e, le liquide de l'ampoule EMI8.3 ....oul1i).' par SHTi t', au \n08'IeM de 'l' empioi, lsQ'1 3a ftit p6nét'PV 1 '...u par l' e1i\b'e\1l1.. Il' eritt... *fflqpolt4* es 4"81ant l'un par rappert à lantre par retation des piéses @@@erbiées. 43 and 80 p8lld & n'i 19600ql * a * t I 000 * 11 & pffl Mtt! 'Mhr <<H8 \ 1l-na. low B) o dental other Za. 1I'898l: 14t08 "'' '' 1 '8!'. And 6!" L. '"Because the handle is made up of a tube or glass or ampoule 5 @@ holding the toothpaste and delivered in the commerse , kissing lady an e @@ pe 52 carrying the bro @@ e, the liquid from the bulb EMI8.3 .... oul1i). ' by SHTi t ', au \ n08'IeM de' l 'empioi, lsQ'1 3a ftit p6nét'PV 1' ... u by e1i \ b'e \ 1l1 .. Il 'eritt ... * fflqpolt4 * es 4 "81ant one by rappert to lantre by retation of the @@@ erbiés pieses.
BE425143D BE425143A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE425143A true BE425143A (en)

Family

ID=86205

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE425143D BE425143A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE425143A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1313568B1 (en) Integrated pump dispenser
FR2460645A1 (en) APPLICATION APPARATUS FOR COSMETIC PREPARATIONS
WO2013011243A1 (en) Refillable mobile dispenser
EP0349416A1 (en) Applicator unit for eyelash make-up comprising a mascara cake and a humid dispensing element
JP5155551B2 (en) Container with dispenser
FR2459052A1 (en) INHALER WITH HOUSING PROVIDED WITH A FIXING MEANS FOR RECEIVING ALTERNATIVELY THE CHOICE OF TWO LIQUID TANKS SERVING DIFFERENT PURPOSES
FR2672499A1 (en) INHALATION APPARATUS.
CH617632A5 (en) Foam dispenser
FR2735004A1 (en) DEVICE FOR DELIVERING LIQUID SOAP TO A FOAM GENERATOR
FR2705590A1 (en) Liquid dispensing device that can be used in the upright position and does not include a dip tube.
EP0526811A2 (en) Storage and distribution device for liquid or pasty products
FR2953818A1 (en) FILLING DEVICE
FR2889070A1 (en) SUCTION AND EJECTION APPARATUS USED FOR CARE
EP0509888B1 (en) Closed cup including a mouth piece
FR2899254A1 (en) SHOWER HEAD WITH DOSAGE OF SOAPS, SALTS AND SIMILAR.
BE425143A (en)
WO2001053595A1 (en) Iron comprising a pump for water/textile additive mixture
FR2935236A1 (en) SPRAY DEVICE
FR2735676A1 (en) Floor cleaning sponge fixed to head on handle
EP4132633B1 (en) Marking module for an appliance intended for applying a colorant, and appliance using such a marking module
FR2607732A1 (en) VISCOUS PRODUCT APPLICATOR, IN PARTICULAR FOR NAIL POLISH
EP0251863B1 (en) Dosing unit for a pasty or semi-liquid product
FR2981555A1 (en) Distribution head for e.g. flexible bottle in cosmetic product conditioning device, has obturator that is movable between obturation position and distribution position, where obturator is elastically urged toward position of obturation
WO2003059118A1 (en) Device for surface treatment by the combined action of mechanical frictions and liquids
BE1010089A6 (en) Doser with equalising lid that can be closed and with interchangeable tank