BE421820A - - Google Patents

Info

Publication number
BE421820A
BE421820A BE421820DA BE421820A BE 421820 A BE421820 A BE 421820A BE 421820D A BE421820D A BE 421820DA BE 421820 A BE421820 A BE 421820A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fibers
teeth
cylinder
ribbons
production
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE421820A publication Critical patent/BE421820A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01GPRELIMINARY TREATMENT OF FIBRES, e.g. FOR SPINNING
    • D01G9/00Opening or cleaning fibres, e.g. scutching cotton

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Preliminary Treatment Of Fibers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    PERFECTIONNEMENTS   APPORTES A LA PRODUCTION DE RUBANS EN PARTANT DE FIBRES TEXTILES. 



   La présente invention est relative au traite- ment de préparation de fibres textiles avec l'objet de produire des rubans de densité uniforme dans les- quels les fibres sont parallèles,, de telle sorte que pour la production de fils de numéro   fin,.   plusieurs rubans peuvent être assemblés sur une doubleuse ou réunisseuse et passés ensuite dans une machine de cardage   rotative,   avec ce résultat que la capacité de production de cette dernière pourra être   augmen-   tée parce que le travail qu'elle doit accomplir est réduite tandis que la qualité du produit d'une telle 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 machine est maintenue.

   Pour la production de fil de numéro gros,  les   rubans peuvent être soumis à   l'éti-   rage et le fil résultant peut être mis directement dans le râtelier de filature, 
L'invention comprend l'alimentation des fibres en couche Uniforme sur un transporteur vers un volant ayant des dents à angle réglable sur ses bras, les fibres passant ensuite dans des tambours d'aspiration qui en retirent la poussière et les impuretés solides, les fibres passant maintenant sur un cylindre à poin- tes ou dents courtes faisant saillie sur ce cylindre et   coagissant   avec d'autres cylindres à dents en fil métallique pour   paralléliser   les   fibres,, ces   dernières étant enlevées du cylindre et alimentées en nappe avec ou   sans   étirage. 



   L'invention comprend en outre l'alimentation d' une pluralité de nappes de fibres de la   mme   qualité ou de qualités différentes au transporteur contrôlé par ie mouvement   à     pédale.   



   L'invention comprend   en   outre la prévision de moyens de contrôle de l'importance de la saillie des dents ainsi que de l'angle des dents sur les bras du volant., 
L'invention comprend encore   l'arrangement   de   cy-   lindres d'étirage entre les tambours d'aspiration et le cylindre à pointes ou dents, 
L'invention comprend encore la prévision dans le chemin entre le volant et les tambours d'aspiration 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'une grille dans laquelle l'aspiration estappliquée au moyen d'une valve réglable pour nettoyer les fibres. 



   En se reportant aux dessins ci-joints ? 
Fig. 1 est une vue générale d'un batteur-peigneur combiné, construit et disposé suivant   l'invention   
Fig. 2 est une vue latérale, et 
Fig. 3 est une vue d'extrémité sectionnelle des dents   réglables   d'une ouvreuse type Kirschner montrée dans la fig. 1. 



   Fig. 4 est une vue de détail des dents de la   ga   niture de carde du cylindre montré dans la fig. 1. 



   Fig. 5 montre un arrangement modifié de l'extré- mité d'alimentation de la machine montrée dans la   fig.l.   



   Fig. 6 montre un arrangement de l'extrémité de décharge de la machine montrée dans la fig. 1. 



   Les nappes a, b, c, d qui peuvent consister en fibres de la même qualité ou de qualités différentes sont alimentées le long du tablier-sans fin e vers un mouvement régulateur à pédale comprenant des pédales f à contrepoids et un cylindre ±, les nappes combinées passant entre les pédales et le cylindre.

   Les pédales agissent de la manière connue pour contrôler le mou- vement à un tablier transporteur e de sorte qu'il y a toujours une épaisseur substantielle ment uniforme de matière livrée aux rouleaux   d'alimentation,,   la vites- se diminuant lorsque l'épaisseur est   au-dessus,   et cette vitesse augmentant lorsque l'épaisseur descend 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 en-dessous d'une valeur déterminée d'avance.La matie- re passe ensuite au volant rotatif 1 à dents d'acier      aux extrémités des bras constituant le volant.

   Les dites dents peuvent avoir leur angle modifié en fai- sant tourner les vis k avec lesquelles s'engagent les extrémités saillantes j1 de chaque élément      en for- me de barre ayant à ses extrémités des pivots j3 en forme de tourillon montés dans des plaques m fixées au bras du volant. Les dents .1 dépassent les barres j2 à travers un bouclier n fixé aux bras du volant. 



  La   quantité   dont les dents . font saillie des bras du volant peut être modifiée en pinçant des épais- seurs différentes de bourrage o entre le bouclier n et l'extrémité du bras du volant. 



   La rotation dU volant fait que les dents redres- sent les fibres alimentées à   l'enveloppe   par les cy- lindres h. De plus, les volants établissent un courant d'air le long du chenal c qui présente une grille à poussière r, dont les barres peuvent avoir un angle   réglable,,   une aspiration pouvant être   exercée à.   sa partie inférieure par le ventilateur s par le clapet r1 lorsque celui-ci est ouvert. Il Y a une grille du des couteaux dans   l'enveloppe     en±,   par   laquelle'   la poussière et les impuretés lourdes sont déchargées des fibres à l'intérieur de l'enveloppe. 



   Les fibres quittant le chenal c sont regues par les tambours rotatifs perforés t, u, à l'intérieur des- quels l'aspiration est appliquée de sorte que lesfi- bres sur les tambours sont soumises à une action de nettoyage par le vide. Les fibres sous forme de nappe' 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 passent des tambours aux cylindres de décharge v et au transporteur w par lequel la nappe est alimentée aux cylindres d'alimentation) et au briseur y   d   un cylindre g à courtes dents 7 faisant saillie de ce cylindre,, les dites dents n'ayant aucun genou ou coude dans la partie qui fait saillie de la matière laminée 8 dans laquelle elles sont insérées, comme- montre dans la figure   4..La   faible longueur des dents. 



  (par exemple environ 5/64èmes de pouce)empêche la matière d'être retenue à la base des dents de sorte qu'elle est entièrement enlevée par le peigneur 11. 



  Les dents sont en moindre nombre par pouce carré. 



  (par exemple 60 à 80 par pouce carré-) que d'ordinai- re et elles sont rectangulaires en   coupe   et   résis-     tantes,6   Le cylindre z tourne à grande vitesse (par exemple 220 r.p.m.) de sorte qu'on obtient une ac- tion de cardage   rapide-Autour   du cylindre rotatif z sont disposés les cylindres de travail 9 qui pei- gnent les fibres sur le cylindre et en association avec les cylindres de travail se trouvent des cylin- dres nettoyeurs.10 qui sont munis d'une toile métal, lique grossière et qui retournent les fibres au   cy-   lindre z. 



   On peut prévoir deux paires de rouleaux de dé- charge v. v1, par lesquels la nappe des tambours t, u, passe, de sorte   qu'en   faisant tourner les   cylin-   dres v1   à   une vitesse plus grande que celle des cy- lindres v, la nappe peut être étirée. 



   La nappe de fibres sur le cylindre z est   soumi-   se à l'action du cylindre 16 à dents de fil métalli- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 que qui dégage les fibres   descente   7, et ensuite la nappe passe au cylindre peigneur 11 et en est   enle-   vée par la lame vibratoire 12. La nappe est alors 
 EMI6.1 
 étirée eu riban,, passe entre :'.es cylindres 13 et dans le pot à ruban 14,.

   Il y a des couteaux   articu-   lés 15 en-dessous du cylindre z. 
 EMI6.2 
 La machine illustrée nettoie et parallélisme les fibres et produit une nappe de bonne qualité   unifor-   me 
Au lieu de forcer une nappe ou une pluralité de 
 EMI6.3 
 nappes au mouvement de p6Q21e à l'extrémité d'a11mn- tation de la machine montrée" on peut alimenter les fibres au transporteur.c. au moyen d'un alimei1teur au- tomatique à trémie comme montré schématiquement dans la figure 5,, l'rnimentation au transporteur étant co.1Grôlée automatiquement par lu trémie de pesage 17. Dans ce cas, le mouvement à péuale servait à contrôler le tl'1nsporteur peut être supprimé car l'épaisseur de la nappe de fibres est contrôlée automatiquement par l'alimenteur. 



   Le cylindre z peut être divisé à la périphérie en sections, chaque section déchargeant un couche de voiles séparée pour formation en un ruban séparé. 



   Les rubans du pot tournant peuvent être assem- blés dans une   doubleuse   et alimentés à une cardeuse rotative à chapeaux dont la vitesse peut dépasser la vitesse-usuelle parce que les fibres ont déjà été pa- 
 EMI6.4 
 raléliséea. Oe processus est employé lorsqu'on doit filer des fils fins, Pour fils   gros,,   la nappe peut 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 passer   entre, des   cylindres étireurs 18 comme montré dans la figure e avant   d'entrer   dans le pot tournant 
 EMI7.1 
 7 14. Ensuite. ïpeut passer par un banc dt6tij?age à quatre lignes de cylindres, enroulésen bobines. et envoyés directement au râtelier de filage.

   Par la présente   invention,,   on peut, lorsqu'il s'agit de numéros gros,, par exemple jusque   30),découper   deux têtes des bancs: d'étirage et des bancs à broches en gros, intermédiaire et banc en   fin.; quand   les   bobi-   nes passent directement dans le   métier.   continu à an- neau ou renvideur Dans le cas de numéros fins, jus- que 50),la nappe de la cardeuse à chapeaux est trans- férée à un banc en gros où on peut   produire' de   la nappe une mèche ayant jusque cinq écheveaux (c'est- à-dire une mèche jusque cinq fois huit cent quarante yards à la livre) pour la passer dans le râtelier du métier continu à anneau ou renvideur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    IMPROVEMENTS TO THE PRODUCTION OF RIBBONS FROM TEXTILE FIBERS.



   The present invention relates to the preparation treatment of textile fibers with the object of producing ribbons of uniform density in which the fibers are parallel, so that for the production of fine numbered yarns,. several ribbons can be assembled on a doubler or unifier and then passed through a rotary carding machine, with the result that the production capacity of the latter can be increased because the work it has to do is reduced while the product quality of such

 <Desc / Clms Page number 2>

 machine is maintained.

   For the production of coarse number yarn, the ribbons can be subjected to stretching and the resulting yarn can be put directly into the spinning rack,
The invention includes feeding the fibers in a uniform layer on a conveyor to a flywheel having adjustable angle teeth on its arms, the fibers then passing through suction drums which remove dust and solid impurities therefrom. now passing over a cylinder with short tips or teeth protruding from this cylinder and coacting with other cylinders with wire teeth to parallelize the fibers, the latter being removed from the cylinder and fed as a web with or without drawing.



   The invention further comprises feeding a plurality of layers of fibers of the same quality or of different qualities to the conveyor controlled by the pedal movement.



   The invention further comprises the provision of means for controlling the extent of the protrusion of the teeth as well as the angle of the teeth on the arms of the flywheel.,
The invention also comprises the arrangement of drawing cylinders between the suction drums and the cylinder with points or teeth,
The invention further includes the provision in the path between the flywheel and the suction drums

 <Desc / Clms Page number 3>

 a grid in which the suction is applied by means of an adjustable valve to clean the fibers.



   By referring to the attached drawings?
Fig. 1 is a general view of a combined beater-comber, constructed and arranged according to the invention
Fig. 2 is a side view, and
Fig. 3 is a sectional end view of the adjustable tines of a Kirschner type opener shown in FIG. 1.



   Fig. 4 is a detail view of the teeth of the carding sleeve of the cylinder shown in FIG. 1.



   Fig. 5 shows a modified arrangement of the feed end of the machine shown in fig.l.



   Fig. 6 shows an arrangement of the discharge end of the machine shown in fig. 1.



   The webs a, b, c, d which may consist of fibers of the same quality or of different qualities are fed along the endless apron e towards a regulating pedal movement comprising counterbalanced pedals f and a cylinder ±, the combined layers passing between the pedals and the cylinder.

   The pedals act in the known manner to control movement to a conveyor carriage so that there is always a substantially uniform thickness of material delivered to the feed rollers, the speed decreasing as the thickness increases. is above, and this speed increases as the thickness decreases

 <Desc / Clms Page number 4>

 below a predetermined value. The material then passes through the rotary flywheel 1 with steel teeth at the ends of the arms constituting the flywheel.

   Said teeth can have their angle modified by rotating the screws k with which the projecting ends j1 engage of each bar-shaped element having at its ends journal-shaped pivots j3 mounted in plates m attached to the steering wheel arm. The teeth .1 protrude from the bars j2 through a shield n attached to the steering wheel arms.



  The amount of which the teeth. protrusion of the steering wheel arms can be changed by pinching different thicknesses of padding o between the shield n and the end of the steering wheel arm.



   The rotation of the flywheel causes the teeth to straighten the fibers supplied to the casing by the cylinders h. In addition, the flywheels establish a current of air along the channel c which has a dust grid r, the bars of which may have an adjustable angle ,, a suction which can be exerted at. its lower part by the fan s by the valve r1 when the latter is open. There is a grid of the knives in the ± casing, through which dust and heavy impurities are discharged from the fibers inside the casing.



   The fibers leaving the channel c are received by the perforated rotary drums t, u, inside which the suction is applied so that the fibers on the drums are subjected to a vacuum cleaning action. The fibers in the form of a sheet '

 <Desc / Clms Page number 5>

 pass from the drums to the discharge cylinders v and to the conveyor w by which the web is fed to the supply cylinders) and to the breaker yd a cylinder g with short teeth 7 projecting from this cylinder ,, the said teeth having no knee or bend in the protruding part of the rolled material 8 in which they are inserted, as shown in figure 4..The short length of the teeth.



  (eg about 5 / 64ths of an inch) prevents material from being retained at the base of the teeth so that it is completely removed by the comb 11.



  There are fewer teeth per square inch.



  (eg 60 to 80 per square inch-) than usual and they are rectangular in cross section and strong, 6 Cylinder z rotates at high speed (eg 220 rpm) so that one obtains ac - rapid carding function-Around the rotating cylinder z are arranged the working rolls 9 which paint the fibers on the roll and in association with the working rolls there are cleaning rolls. 10 which are provided with a wire mesh, coarse lique and which return the fibers to the cylinder z.



   Two pairs of discharge rollers can be provided v. v1, through which the web of the drums t, u, passes, so that by rotating the cylinders v1 at a greater speed than that of the cylinders v, the web can be stretched.



   The web of fibers on cylinder z is subjected to the action of cylinder 16 with metal wire teeth.

 <Desc / Clms Page number 6>

 that which releases the fibers 7, and then the web passes to the combing cylinder 11 and is removed by the vibratory blade 12. The web is then
 EMI6.1
 stretched in riban ,, passes between: '. the cylinders 13 and into the ribbon pot 14 ,.

   There are articulated knives 15 below the cylinder z.
 EMI6.2
 The machine shown cleans and parallels the fibers and produces a uniform good quality web.
Instead of forcing a slick or a plurality of
 EMI6.3
 webs to the movement of p6Q21e at the driving end of the machine shown "the fibers can be fed to the conveyor.c. by means of an automatic hopper feeder as shown schematically in figure 5, 1 The feed to the conveyor being co.1 Automatically controlled by the weighing hopper 17. In this case, the gear movement was used to control the conveyor can be omitted because the thickness of the fiber web is automatically controlled by the feeder .



   Cylinder z can be divided at the periphery into sections, each section discharging a separate web layer to form a separate ribbon.



   The ribbons of the rotating pot can be assembled in a doubler and fed to a rotary hat carder, the speed of which may exceed the usual speed because the fibers have already been fed.
 EMI6.4
 realized a. This process is used when fine threads are to be spun, For thick threads, the web can

 <Desc / Clms Page number 7>

 pass between, stretch cylinders 18 as shown in figure e before entering the rotary pot
 EMI7.1
 7 14. Then. It can pass through a twisting bench with four lines of cylinders wound into coils. and sent directly to the spinning rack.

   By the present invention, when it comes to large numbers, for example up to 30), it is possible to cut two heads of the benches: drawing and spindle beds in coarse, intermediate and end bed; when the spools pass directly into the loom. ring continuous or winder In the case of fine numbers up to 50), the web from the hat carding machine is transferred to a bulk bed where a wick of up to five skeins can be produced from the web. (that is, a bit of up to five times eight hundred and forty yards to the pound) to pass it through the rack of the continuous ring loom or winder.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS ET RESUME 1. Dans la production de rubans par le traitement de fibres textiles, l'alimentation des fibres en couche uniforme- sur un transporteur vers un volant ayant des dents à angle réglable sur ses bras, les fibres pas- sant ensuite dans des tambours d'aspiration qui en re- tirent. la poussière et les impuretés solides, les fi- bres passant maintenant sur un cYlindre à pointes ou dents courtes faisant saillie sur ce cylindre et co- agissant avec d'autres cylindres à dents en fil métal- lique pour paralléliser les fibres;, ces dernières étant enlevées du cylindre et alimentées en nappe avec ou sans étirage <Desc/Clms Page number 8> 2. CLAIMS AND SUMMARY 1. In the production of ribbons by the processing of textile fibers, feeding the fibers in a uniform layer on a conveyor to a flywheel having adjustable angle teeth on its arms, the fibers then passing through drums. aspiration that draws from it. dust and solid impurities, the fibers now passing over a cylinder with short tips or teeth protruding from this cylinder and co-acting with other cylinders with metal wire teeth to parallelize the fibers ;, the latter being removed from the cylinder and fed as a web with or without stretching <Desc / Clms Page number 8> 2. Dans la production ue rubans comme revendiqué sous 1, l'alimentation d'une pluralité de nappes de fibres de la même qualité ou de qualités différentes au trans- porteur*. In producing ribbons as claimed in 1, feeding a plurality of webs of fibers of the same or different qualities to the carrier. 3. Dans la production de rubans comme revendiqué sous. 3. In the production of ribbons as claimed under. 1 ou 2, la prévision de moyens de contrôle de l'impor- tance de la saillie des dents ainsi que de l'angle des dents sur les bras du volant. 1 or 2, the provision of means for controlling the extent of the protrusion of the teeth as well as the angle of the teeth on the arms of the flywheel. 4. Dans la production de rubans comme revendiqué sous 1, l'arrangement de cylindres d'étirage entre les tam- bours d'aspiration et le cYlindre à pointes ou dents. 4. In the production of tapes as claimed in 1, the arrangement of drawing rolls between the suction drums and the spiked or toothed cylinder. 5. Dans la production de rubans comme revendiqué sous 1., la prévision dans le chemin entre le volant et les tambours d'aspiration d'une grille dans laquelle l'as- piration. est appliquée au moyen d'une valve réglable pour nettoyer les fibres* e. Machine perfectionnée pour la production de rubans de fibres parallélisée, en substance comme décrit et illustré dans les dessins ci-joints. 5. In the production of tapes as claimed in 1., the provision in the path between the flywheel and the suction drums of a grid in which the suction. is applied by means of an adjustable valve to clean the fibers * e. An improved machine for producing ribbons of parallel fibers, substantially as described and illustrated in the accompanying drawings.
BE421820D BE421820A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE421820A true BE421820A (en)

Family

ID=83605

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE421820D BE421820A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE421820A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN113550035A (en) Mixed carding machine and antibacterial blended yarn production method
CH616182A5 (en)
US4070811A (en) Machine for spinning textile fibers
US3402432A (en) Carding apparatus
DE2459781C2 (en) Device for separating fiber cracks, fiber adhesions, foreign matter particles (strips) and short fibers when carding or carding fiber materials
US3373461A (en) Method for carding fibers
EP0317681B1 (en) Method and apparatus for the continuous preparation of plant stalks
US3750382A (en) Process and apparatus for feeding fiber in an open end spinning machine
BE421820A (en)
US5365640A (en) Apparatus for sorting fibers
GB2057522A (en) Carding machine
US405904A (en) Method of carding cotton
EP0209410B1 (en) Method and apparatus for flax scutching
BE1024457B1 (en) PROCESS FOR TREATING FLAX, LINEN AND LINEN FIBER
CN214458456U (en) Novel self-cleaning sawtooth gin
DE3624190A1 (en) OPEN-END SPINNING METHOD AND DEVICE FOR CARRYING OUT THIS METHOD
US668421A (en) Flax-machine.
US996037A (en) Condensing apparatus for carding-machines.
BE532228A (en)
CN116607241A (en) Pure flax spinning method suitable for low count to high count
CN116427075A (en) High-yield production method of pure cotton combed yarn
Platt On Machinery for the Preparing and Spinning of Cotton
CH280154A (en) Machine for mechanical sizing of fabrics.
BE428509A (en)
BE346819A (en)