BE415587A - - Google Patents

Info

Publication number
BE415587A
BE415587A BE415587DA BE415587A BE 415587 A BE415587 A BE 415587A BE 415587D A BE415587D A BE 415587DA BE 415587 A BE415587 A BE 415587A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
air
oil
mixture
distribution plate
foam
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE415587A publication Critical patent/BE415587A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C15/00Disintegrating by milling members in the form of rollers or balls co-operating with rings or discs
    • B02C15/14Edge runners, e.g. Chile mills
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M1/00Carburettors with means for facilitating engine's starting or its idling below operational temperatures
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M2700/00Supplying, feeding or preparing air, fuel, fuel air mixtures or auxiliary fluids for a combustion engine; Use of exhaust gas; Compressors for piston engines
    • F02M2700/43Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel
    • F02M2700/4302Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit
    • F02M2700/4314Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit with mixing chambers disposed in parallel
    • F02M2700/4316Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit with mixing chambers disposed in parallel without mixing chambers disposed in parallel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Nozzles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Dispositif pour pulvériser l'huile lourde et pour former un mélange de brouillard d'huile avec l'air en vue de réa- liser une combustion, notamment dans les moteurs à combus- tion interne et dans des machines analogues ". 



   Pour obtenir un mélange d'air et d'huile lourde brûlant parfaitement et sans laisser de résidu, on a imaginé des dis- positifs dont le mode de fonctionnement est fondé sur la va- porisation de l'huile lourde sur des surfaoes chauffées, tel- les que des plaques ou des tubes, et sur le mélange des va- peurs d'huile lourde ainsi obtenues avec de l'air porté à une¯température très élevée, de manière que l'on obtienne un mélange   dair   et de vapeurs d'huile lourde. Ces dispositifs sont assez compliqués et n'ont pas pu être utilisés pour un usage prolongé. 



   On connaît en outre des dispositifs qui utilisent de l'huile lourde parfaitement liquide et qui donnent,par la pulvérisation de l'huile à des températures normales,un   mêlant   d'air et d'huile lourde; ces dispositifs n'ont oependant pas donné satisfaction parce que la pulvérisation de l'huile lour- de n'atteignait pas un degré de finesse suffisante et   que,par   suite, la combustion était incomplète et imparfaite. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   On   oonnait   également des dispositifs dans lesquels l'huile lourde subit, sous l'action de petites quantités d'air, une pulvérisation préalable pour être ensuite mélangée avec l'air principal. Cette pulvérisation préalable n'est toutefois pas suffisamment intense, oe qui fait que l'huile préalable- tou- ment pulvérisée doit jours être amenée sur des surfaces   ahauf-   fées et être fortement   réchauffée,   ce qui amené la production de produits de condensation et ne permet pas d'obtenir une combustion parfaite. 



   La présente invention a pour objet un dispositif pour pul- vériser de la mousse d'huile lourde, dispositif qui permet d'obtenir à froid un mélangé formé d'air et d'un brouillard d'huile lourde brûlant rigoureusement sans fumée et d'une ma- nière parfaite .Dans ce mélange d'air et de brouillard d'huile lourde, l'huile est pulvérisée à un degré de finesse tel que le mélange   précité   convienne parfaitement, aussi bien pour assurer la marche des moteurs à oonbustion interne que pour le fonotionnement de dispositifs de chauffage queloon- ques. 



   La pulvérisation extrêmement fine de la mousse d'huile lourde est obtenue à l'aide d'un pulvérisateur qui sera dé- crit ci-après comme exemple dans son application aux moteurs à combustion interne . 



   Une mousse d'huile produite dans une chambre de mélange spéciale est élevée par un effet d'aspiration, sur la surfa- ce courbe d'un plateau de distribution, qui peut par exemple être un segment de sphère, est arraohée des arêtes vives dudit plateau par l'air qui lèche ce dernier, est transformée en   brouillard   dans cet air et y est mélangé intimement. Afin de pouvoir régler l'alimentation en combustible des cylindres du moteur conformément aux différentes charges de la machine, le plateau de distribution est disposé de manière à pouvoir 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 être soulevé et abaissé.

   Ledit plateau est entouré d'un espace ou chambre de mélange à paroi oonique, de sorte que la grandeur de la section transversale annulaire restant entre son bord et la paroi est réglé par le mouvement de mon- tée eu de descente du plateau de distribution. Il en résulte un réglage du mélange brouillard d'huile-air qui est produit dans le dispositif et est aspiré par le moteur. 



   Pour faciliter la mise en marche du moteur et pour la marche à vide il oonvient d'employer de l'essence, qui est mélangée dans une petite chambre de mélange séparée,par   exenr   ple tubulaire, avec la quantité d'air convenable. Au-dessus du plateau de distribution, dans la paroi de la partie du dis- positif comprise entre l'espace de mélange conique et le mo- teur, est ménagée une fente,par laquelle le mélange essenoe- air venant de la chambre de mélange de l'essence arrive dans les espaces de combustion du moteur sous l'effet d'aspiration de ce dernier. Cette fente, les ajutages à essence et l'ori- floe d'admission d'air dans la chambre de mélange de l'essenoe peuvent être fermés par un petit piston de commande qui est commandé en même temps que le mouvement de montée et de des- oente du plateau de distribution.

   Dans le cas de   l'automobile;   pris ioi comme exemple, ce mouvement est provoqué par la ma- nette des gaz ordinaire. 



   De cette manière lorsque le plateau de distribution est complètement soulevé l'arrivée du mélange brouillard d'huile- air est arrêtée, oependant que les ouvertures de la chambre de mélange de l'essence sont   découvertes.   Au oontraire,lorsque le plateau de distribution est abaissé, le piston de commande ferme la fente ménagée au-dessus du plateau de distribution ainsi que les ajutages et l'entrée d'air dans la chambre de mélange de   l'essence   et seul le mélange brouillard d'huile-air peut arriver dans les cylindres. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Il est des cas où l'arrivée d'un mélange essence-air n'est pas néoessaire pour la marche à vide, à supposer qu'une quantité de mélange brouillard d'huile-air suffisamment restreinte soit conduite au moteur. A cette fin il est pré- vu des oanaux spéciaux dans le plateau de distribution, lesquels, lorsque par soulèvement du plateau l'intervalle annulaire'réglant le courant d'air principal est fermé, éta- blissent une communication entre la chaire de mélange spé- oiale dans laquelle la mousse d'huile est produite et l'espar ce situé   au-dessus   du plateau de distribution et conduisant au moteur. Par ces canaux, même en marche à vide une certaine quantité minimum de mélange brouillard d'huile-air arrive au moteur. 



   Si le dispositif n'est pas en   oonmunioation   avec un mo- teur, mais est employé pour alimenter un brûleur queloonque, tout ce qui précède s'applique mutadis mutandis. 



   Le fonctionnement du dispositif va être décrit plus en détail , oi-après, en référence à un exemple de réalisation représenté aux dessins, qui est destiné à être employé aveo un moteur à oonbustion interne d'automobile. 



   La fig. 1 est une coupe longitudinale médiane d'une tonne de réalisation du dispositif réglé pour fonctionner à l'essence. 



   La fig. 2 est une coupe analogue du même dispositif réglé pour fonctionner à l'huile lourde. 



   La fig. 3 est une coupe transversale'suivant la ligne III-III de la fig. 1. 



   La fige 4 représente une partie du dispositif en coupe suivant la ligne IV-IV de la fig. 1. 



   La fig. 5 représente, en coupe longitudinale médiane, une forme de réalisation simplifiée dans laquelle il n'est pas prévu de fonotionnement   à   l'essence. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Le pulvérisateur est constitué par un boîtier oylindri- que D dont la partie'inférieure d ouverte et de grand dia- mètre est reliée à une partie supérieure d1 (communiquant aveo la tubulure d'aspiration du moteur) par l'intermédiai- re d'un rétrécissement conique d2, le boîtier préoité présen- tant au voisinage de sa périphérie une chambre tubulaire K ; dans la partie de boîtier d se trouve, supportée par une pièce transversale z, une tige disposée dans l'axe du dis- positif et faisant saillie vers le haut, tige qui   comporte   un canal oentral F aboutissant à un conduit f. Le canal F est relié à une canalisation e amenant l'huile à partir d'une ouve à niveau oonstant b remplie   jusqu'au   niveau y. 



  Sur la tige w se 'trouve la partie o1, en forme de manchon, du distributeur d'huile 0, partie pouvant coulisser légère- ment dans le sens de la hauteur. Un ajutage tubulaire h pénétrant dans le logement u du manchon précité est guidé dans un évidement v de la   tige ±   au moyen de nervures lon-   gitudinales k   disposées autour de la tige en question (fig. 



  3). Dans la partie renforcée conique o2 da distributeur d'huile 0 se trouvent, partant de la chambre g, plusieurs   canaux m   disposés radialement et débouchant sur la périphé- rie de la partie oentrale de distributeur précitée (voir fig. 4). La partie oonique o2 est   recouverte   d'une pièce i en forme de plateau munie d'une arête vive   n.   L'ajutage h comporte à sa partie inférieure des canaux 1 aboutissant tangentiellement dans la cavité g, ces oanaux débouchant dans l'intervalle existant entre l'ajutage h et la surface de l'évidement v. Le bout inférieur de l'ajutage h est oepen- dant renforcé de façon telle qu il forme une sorte de piston ajusté dans l'évidement v.

   Le diamètre du plateau i est ohoisi de telle manière que lorsque le distributeur d'huile 0 se trouve en position haute (fig. 1), ce plateau obture la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
1 partie étroite d du boîtier D. La tige w comporte sur sa périphérie des rainures c1 placées entre les nervures k de telle manière que l'air qui pénètre en c à la partie in- férieure du boîtier D sous l'aotion d'aspiration du Moteur soit en partie guidé dans les rainures c1, soit ensuite dévié vers le bas, parcoure les intervalles séparant la tige w et l'oajutage h pour pénétrer finalement en tour- billonnement, après avoir traversé les canaux tangentiels 1, dans la chambre g de l'ajutage h où l'air en question se mélange avec l'huile qui s'éaoule du conduite pour la faire mousser. 



   Dans la chambre tubulaire K ouverte à sa partie infé- rieure se trouve un piston étanche s qui présente à sa par- tie supérieure un oanal 10. Au fond de ce oanal se trouve un orifice 2 qui peut communiquer avec une admission d'air 3 ménagée dans la'paroi de la chambre tubulaire K. La paroi de ladite chancre comporte également un gicleur 4 qui peut être alimenté en essence par l'intermédiaire d'un tube t à partir d'une ouve à niveau constant a. L'essenoe est maintenue dans la cuve a au niveau x situé un peu plus bas que celui du gicleur 4. Un canal 5 partant de la chambre tu- bulaire K débouohe dans la partie supérieure d1 du boîtier D. 



  Le distributeur d'huile 0 et le piston s de la chambre tubu- laire K servant à la distribution de l'essence sont accouplés de manière à être déplacés en sens inverse l'un de l'autre.A cet   efet,   un levier P pénètre par son extrémité dans un évidement 6 du manchon o1 du distributeur d'huile et par son extrémité p2 (à travers un orifice 7 ménagé dans la partie de boîtier d) dans un orifice 8 du piston s. Le levier P peut pivoter sur un axe q bloqué dans la partie de boitier d, ce levier étant solidaire d'un   bras ±.   que l'on peut faire pivo- ter par l'intermédiaire d'une tringle , par exemple, à 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 partir de la manette des gaz dans les véhicules automobiles . 



   Lorsque le plateau i se trouve dans sa position la plus éle- vée, la partie étroite d1 du boîtier pulvérisateur D se trou- ve isolée de la partie inférieure d dudit boîtier; simulta- nément, le piston de commande s démasque les canaux 3 et 5 ainsi que le gicleur à essence 4. L'aspiration du piston du moteur provoque le passage de l'air à travers les oanaux 
10 et 3 et devant le gicleur à essence 4 et cet air se trou- ve mélangé à l'essenoe provenant de la canalisation t. Ce mélange traverse le oanal 5 pour pénétrer dans la oavité de la partie de boîtier   dl   et aboutir ainsi, par l'intermédiaire ecp de la tubulure d'aspiration M, dans les chambres de combustion du moteur. 



   Le piston de commande s est organisé de telle manière que, lors de son mouvement asoendant, il diminue d'abord la section du canal 3 par rapport à oelle du canal 5, grâce à quoi on obtient un enrichissement en essence du mélange   air-essenoe   en vue d'arriver à un passage plus facile du fono- tionnement à l'essence au fonctionnement à l'huile lourde. 



   Le pulvérisateur fonctionne alors de la manière sui- vante. 



   Lorsque la manette des gaz se trouve sur la position zéro, le levier P commandé par l'intermédiaire du bras r se trouve dans la position représentée sur la fig. 1, posi- tion dans laquelle la cavité de la partie d1 du boîtier D se trouvant au-dessus du   plateau ?.   se trouve séparée,par ledit plateau, de l'autre partie d du corps du pulvérisateur, le tiroir de commande s laissant ouverts les canaux d'air 
3 et 5 et le gicleur à essenoe 4, de manière qu'un mélange essence-air soit amené au moteur et que oelui-oi soit ainsi maintenu en marche. La quantité du mélange essence-air ast toutefois   calculée, de   manière que le moteur tourne à la vi- tesse correspondant à la marche à vide .

   Si le moteur commence 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 à travailler en charge, la manette des gaz est déplacée dans le sens de la flèche R suivant l'importance de la charge . Il en résulte que le levier P tourne dans le sens inverse des aiguilles d'une montre et que le piston s se trouve par conséquent poussé vers le haut, de façon que soient fermiés les oanaux 3 et 5. Mais, par ailleurs,le corps distributeur 0 est déplacé vers le bas. Il en résulte que le plateau distributeur 1 dégage un espace   oonaentri-   que annulaire entre ledit plateau, la partie de boîtier d   et;la   partie conique d2.

   Cet espace annulaire est traversé par l'air principal aspiré dans le boîtier   en 0   de la par- tie d dudit boîtier, ait qui passe aveo une grande énergie devant l'arête   tranohante n   du plateau distributeur i pour pénétrer dans la partie supérieure d1 du boîtier et de là dans les chambres de combustion des cylindres du moteur. 



  Par ailleurs, la mousse d'huile produite par l'air addition- nel dans la   chambre g   du corps distributeur arrive par les orifices s sur la surface bombée du plateau distributeur i et sur l'arête vie n duquel cette mousse d'huile   vient à   la rencontre de l'air principal léohant l'arête préoitée.Cet air principal entraîne la mousse d'huile à partir de l'arête vive n, pulvérise cette mousse et se mélange simultanément d'une manière intime avec le brouillard d'huile. 



   Le moteur fonotionne ainsi uniquement aveo de l'huile lorsqu'il est en charge, tandis qu'il ne fonotionne qu'avec de l'essence lorsqu'il marche à vide. 



   Lorsque se produit une variation rapide de change, un dé- placement rapide du   bras ±$   dans le sens de la flèche R provoque par le bout inférieur de l'ajutage h agissant   oomne   piston,, le déplaoement d'une partie du mélange d'huile qui se trouve dans la chambre de   mélange g ,  oette huile étant injectée par les orifices m dans l'air en déplaoement. De 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 cette manière, le moteur reçoit pour ce moment un mélange riche, ce qui permet d'obtenir un effet d'accélération. 



   D'une manière analogue et comme   c'est   le cas dans les moteurs qui ne fonotionnent qu'à   l'essence,   l'air prin- cipal qui sert à la combustion de l'huile peut également, conformément à la présente invention, être comprimé préala- blement dans un compresseur d'air indépendant (pompe d'aspi- ration et de refoulement). 



   En cas de besoin, l'air qui sert à la combustion de la mousse d'huile peut également être amené au contact du tuyau d'échappement pour être ainsi chauffé préalable- ment. 



   Si le mélange brouillard d'huile lourde- air obtenu à l'aide du dispositif   décrit ci-dessus   doit être brûlé dans une chaudière, un four ou un réchaud, la forme de réa- lisation du dispositif reste la même, le dispositif de marche à vide au moyen d'essence étant toutefois supprimé. 



   La fig. 5 représente un dispositif de ce genre utili- sable, dans certaines circonstances, même pour le fonetion- nement des moteurs. Pour sa majeure partie ce dispositif ne nécessite pas de description spéciale. Toutes les parties prévues pour l'arrivée et le   raclage   d'un mélange essence-air sont supprimées. En revanche, dans le plateau de distribution i sont ménagés des petits canaux e, qui permettent que, même dans la position fermée représentée du plateau i, de petites quantités d'air arrivent sur le coté inférieur du plateau i par les passages restants c1, u, 1, g, m et entraînent un peu de mousse d'huile. Lors du passage par les canaux e, cette mousse est distriouée dans l'espace ou chambre dl . Le mélange entrainé plus loin suffit pour la marche à vide ou le fonotionnement au ralenti d'un brûleur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Device for spraying heavy oil and for forming an oil mist mixture with air for the purpose of carrying out combustion, especially in internal combustion engines and similar machines".



   To obtain a mixture of air and heavy oil which burns perfectly and without leaving any residue, devices have been devised whose operating mode is based on the vaporization of heavy oil on heated surfaces, such as - the plates or tubes, and on the mixture of heavy oil vapors thus obtained with air brought to a very high temperature, so that a mixture of air and vapors is obtained. heavy oil. These devices are quite complicated and could not be used for prolonged use.



   Devices are also known which use perfectly liquid heavy oil and which give, by spraying the oil at normal temperatures, a mixture of air and heavy oil; these devices did not, however, give satisfaction because the spraying of the heavy oil did not reach a sufficient degree of fineness and, consequently, the combustion was incomplete and imperfect.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Devices were also oonnait in which the heavy oil undergoes, under the action of small quantities of air, a prior spraying in order to be then mixed with the main air. However, this pre-spraying is not sufficiently intense, so that the pre-sprayed oil must days be brought to heated surfaces and be strongly reheated, which causes the production of condensation products and does not does not allow perfect combustion to be obtained.



   The object of the present invention is a device for spraying heavy oil foam, which device makes it possible to obtain a cold mixture formed of air and a heavy oil mist which burns strictly without smoke and In this mixture of air and heavy oil mist, the oil is sprayed with a degree of fineness such that the aforementioned mixture is perfectly suitable, both for ensuring the operation of internal combustion engines and for the operation of any heating devices.



   The extremely fine spraying of the heavy oil foam is obtained using a sprayer which will be described below as an example in its application to internal combustion engines.



   An oil foam produced in a special mixing chamber is raised by a suction effect, on the curved surface of a distribution plate, which may for example be a segment of a sphere, is swept away from the sharp edges of said. plateau by the air which licks it, is transformed into fog in this air and is intimately mixed there. In order to be able to adjust the fuel supply to the engine cylinders according to the different machine loads, the distributor plate is arranged so that it can

 <Desc / Clms Page number 3>

 be raised and lowered.

   Said plate is surrounded by a space or mixing chamber with an oonic wall, so that the size of the annular cross section remaining between its edge and the wall is regulated by the upward and downward movement of the distribution plate. This results in an adjustment of the oil mist-air mixture which is produced in the device and is sucked by the engine.



   To facilitate the starting of the engine and for idling it is necessary to use gasoline, which is mixed in a small separate mixing chamber, eg tubular, with the appropriate amount of air. Above the distribution plate, in the wall of the part of the device between the conical mixing space and the motor, there is a slit, through which the gasoline-air mixture coming from the mixing chamber. gasoline enters the combustion spaces of the engine under the suction effect of the latter. This slot, the gasoline nozzles and the air inlet in the gasoline mixing chamber can be closed by a small control piston which is controlled at the same time as the up and down movement. descent of the distribution plate.

   In the case of the automobile; taken as an example, this movement is caused by the ordinary throttle.



   In this way, when the distribution plate is completely raised, the arrival of the oil mist-air mixture is stopped, while the openings of the gasoline mixing chamber are uncovered. On the other hand, when the distribution plate is lowered, the control piston closes the slot made above the distribution plate as well as the nozzles and the air inlet in the gasoline mixing chamber and only the mixture. Oil-air mist can occur in the cylinders.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   There are cases in which the arrival of a gasoline-air mixture is not necessary for idling, assuming that a sufficiently small quantity of oil mist-air mixture is fed to the engine. For this purpose special channels are provided in the distribution plate, which, when the annular gap regulating the main air stream is closed by lifting the plate, establish a communication between the special mixing unit. - oiale in which the oil foam is produced and the spacer located above the distribution plate and leading to the engine. Through these channels, even when idling a certain minimum quantity of oil mist-air mixture reaches the engine.



   If the device is not in oonmunioation with a motor, but is used to supply any burner, all the above applies mutadis mutandis.



   The operation of the device will be described in more detail, hereinafter, with reference to an exemplary embodiment shown in the drawings, which is intended for use with an automotive internal fuel engine.



   Fig. 1 is a median longitudinal section of a ton of embodiment of the device set to operate on gasoline.



   Fig. 2 is a similar section of the same device adjusted to operate with heavy oil.



   Fig. 3 is a cross section following the line III-III of FIG. 1.



   Fig 4 shows part of the device in section along line IV-IV of FIG. 1.



   Fig. 5 shows, in median longitudinal section, a simplified embodiment in which no gasoline function is provided.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The sprayer is constituted by an oylindrial housing D, the lower part of which is open and of large diameter is connected to an upper part d1 (communicating with the suction pipe of the motor) through the intermediary of a conical constriction d2, the preoided housing having in the vicinity of its periphery a tubular chamber K; in the housing part d there is, supported by a transverse part z, a rod arranged in the axis of the device and projecting upwards, which rod comprises an oentral channel F leading to a duct f. The channel F is connected to a pipe e bringing the oil from an oonstant level opening b filled to the level y.



  On the rod w is the sleeve-shaped part o1 of the oil distributor 0, which part can slide slightly in the height direction. A tubular nozzle h penetrating into the housing u of the aforementioned sleeve is guided in a recess v of the rod ± by means of longitudinal ribs k arranged around the rod in question (fig.



  3). In the reinforced conical part o2 of the oil distributor 0 there are, starting from the chamber g, several channels m arranged radially and opening out on the periphery of the aforementioned central part of the distributor (see fig. 4). The oonic part o2 is covered with a part i in the form of a plate provided with a sharp edge n. The nozzle h comprises at its lower part channels 1 ending tangentially in the cavity g, these oanaux opening into the gap existing between the nozzle h and the surface of the recess v. The lower end of the nozzle h is freely reinforced so that it forms a kind of piston fitted in the recess v.

   The diameter of the plate i is chosen in such a way that when the oil distributor 0 is in the upper position (fig. 1), this plate closes the

 <Desc / Clms Page number 6>

 
1 narrow part d of the housing D. The rod w has on its periphery grooves c1 placed between the ribs k in such a way that the air which enters c at the lower part of the housing D under the suction effect of the Motor, either partly guided in the grooves c1, or then deflected downwards, travels through the intervals separating the rod w and the nozzle h to finally enter in vortex, after having crossed the tangential channels 1, in the chamber g of the nozzle h where the air in question mixes with the oil which flows from the pipe to make it foam.



   In the tubular chamber K open at its lower part, there is a sealed piston s which has at its upper part an oanal 10. At the bottom of this oanal is an orifice 2 which can communicate with an air inlet 3. formed in the wall of the tubular chamber K. The wall of said chancre also comprises a nozzle 4 which can be supplied with gasoline via a tube t from a constant level open a. The essenoe is kept in the tank a at level x located a little lower than that of the nozzle 4. A channel 5 starting from the tubular chamber K opens into the upper part d1 of the housing D.



  The oil distributor 0 and the piston s of the tubular chamber K serving for the distribution of petrol are coupled so that they can be moved in the opposite direction to each other. For this purpose, a lever P enters through its end into a recess 6 of the sleeve o1 of the oil distributor and through its end p2 (through an orifice 7 provided in the housing part d) into an orifice 8 of the piston s. The lever P can pivot on an axis q locked in the housing part d, this lever being integral with an arm ±. which can be pivoted by means of a rod, for example,

 <Desc / Clms Page number 7>

 from the throttle in motor vehicles.



   When the plate i is in its highest position, the narrow part d1 of the sprayer housing D is isolated from the lower part d of said housing; at the same time, the control piston unmasks channels 3 and 5 as well as the fuel nozzle 4. The suction of the engine piston causes the air to pass through the channels.
10 and 3 and in front of the fuel nozzle 4 and this air is mixed with the gasoline coming from the pipe t. This mixture passes through the oanal 5 to enter the oavity of the housing part dl and thus end up, via ecp of the suction pipe M, in the combustion chambers of the engine.



   The control piston is organized in such a way that, during its asoendant movement, it first decreases the section of channel 3 relative to that of channel 5, whereby an enrichment in gasoline of the air-gasoline mixture is obtained. with a view to achieving an easier transition from gasoline operation to heavy oil operation.



   The sprayer then operates as follows.



   When the throttle lever is in the zero position, the lever P controlled by the arm r is in the position shown in fig. 1, position in which the cavity of part d1 of the housing D located above the tray ?. is separated, by said plate, from the other part of the body of the sprayer, the control drawer leaving the air channels open
3 and 5 and the gasoline nozzle 4, so that a gasoline-air mixture is brought to the engine and that oelui-oi is thus kept running. The quantity of the gasoline-air mixture is however calculated so that the engine runs at the speed corresponding to idling.

   If the engine starts

 <Desc / Clms Page number 8>

 to work under load, the throttle is moved in the direction of arrow R according to the size of the load. As a result, the lever P turns anti-clockwise and the piston s is therefore pushed upwards, so that the channels 3 and 5 are closed. But, on the other hand, the body distributor 0 is moved down. As a result, the distributor plate 1 clears an annular oonaentric space between said plate, the housing part d and the conical part d2.

   This annular space is crossed by the main air drawn into the housing at 0 of part d of said housing, which passes with great energy in front of the cutting edge n of the distributor plate i to enter the upper part d1 of the housing and from there into the combustion chambers of the engine cylinders.



  Furthermore, the oil foam produced by the additional air in the chamber g of the distributor body arrives through the orifices s on the domed surface of the distributor plate i and on the life edge n from which this oil foam comes. where the main air strikes the pre-pointed ridge, this main air entrains the oil foam from the sharp ridge n, pulverizes this foam and simultaneously mixes intimately with the oil mist .



   The engine thus only works with oil when it is loaded, while it only works with gasoline when it is empty.



   When a rapid change in exchange occurs, a rapid movement of the arm ± $ in the direction of the arrow R causes, by the lower end of the nozzle h acting as a piston, the displacement of a part of the mixture of oil which is in the mixing chamber g, this oil being injected through the orifices m into the moving air. Of

 <Desc / Clms Page number 9>

 In this way, the engine currently receives a rich mixture, which makes it possible to obtain an acceleration effect.



   Similarly and as is the case in engines which only run on gasoline, the main air which is used for the combustion of the oil may also, in accordance with the present invention, be. compressed beforehand in an independent air compressor (suction and delivery pump).



   If necessary, the air which serves for the combustion of the oil foam can also be brought into contact with the exhaust pipe in order to be thus preheated.



   If the heavy oil mist-air mixture obtained using the device described above is to be burnt in a boiler, oven or stove, the embodiment of the device remains the same, the operating device empty by means of gasoline being however omitted.



   Fig. 5 shows such a device which can be used, under certain circumstances, even for the operation of engines. For the most part, this device does not require a special description. All the parts intended for the arrival and the scraping of a gasoline-air mixture are deleted. On the other hand, in the distribution plate i are formed small channels e, which allow that, even in the closed position shown of the plate i, small quantities of air arrive on the lower side of the plate i through the remaining passages c1, u, 1, g, m and cause some oil foam. When passing through the channels e, this foam is distributed in the space or chamber dl. The mixture driven further is sufficient for idling or idling a burner.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Procède de production d'un mélange de brouillard d'huile lourde et d'air,en partioulier pour l'aotionnement de moteurs à combustion interne et des appareils analogues, oaraotérisé en ce quedans une avant-chambre de mélange spé- eiale, une mousse oomposée d'huile et d'air est produite par une partie de l'air destiné à la formation du mélange défini- tif et en ce que cette mousse est introduite à l'état finement divisé dans le courant d'air principal, qui est amené à grande vitesse à l'endroit de réunion,et est ainsi transformée en brouillard dans ce courant d'air. CLAIMS 1. Processes for the production of a mixture of heavy oil mist and air, in particular for the fueling of internal combustion engines and similar apparatus, or aerated in that in a special mixing fore-chamber, a foam consisting of oil and air is produced by part of the air intended for the formation of the final mixture and in that this foam is introduced in a finely divided state into the main air stream, which is brought at high speed to the meeting place, and is thus transformed into fog in this air stream. 2. Dispositif pour la transformation d'huile lourde en brouillard, et paur la production d'un mélange de brouillard d'huile lourde et d'air, en particulier pour les moteurs à combustion internes et pour des appareils analogues,oaraoté- risé en ce quèon produit, dans une chambre de mélange spé- ciale et au moyen d'une partie de l'air destiné à former le mélange,une mousse formée d'huile et d'air,cette mousse étant acheminée,sous un effet d'aspiration,sur une surface courbe d'un plateau de distribution pour être transformée en brouil- lard dans un courant d'air principal léchant une arête vive du plateau distributeur précité. 2. Device for the transformation of heavy oil into mist, and for the production of a mixture of heavy oil mist and air, in particular for internal combustion engines and for similar apparatus, orarized in which is produced, in a special mixing chamber and by means of part of the air intended to form the mixture, a foam formed of oil and air, this foam being conveyed, under an effect of suction, on a curved surface of a distribution plate to be transformed into a mist in a main air stream licking a sharp edge of the aforementioned distributor plate. 3. Dispositif suivant la revendication 2,caractérisé en ce que l'air destiné à laformation de la mousse et du brouil- lard subit,entre l'admission et l'échappement,une chute de pression produite par une dépression ou une surpression ap- propriées. 3. Device according to claim 2, characterized in that the air intended for deformation of the foam and the mist undergoes, between the inlet and the outlet, a pressure drop produced by a depression or an overpressure ap- properties. 4. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendications 2 et 3,caractérisé en ce que le courant d'air principal ser- vant à la transformation en brouillard de la mousse d'huile est guidé aveo une très grande foroe oontre l'arête vive au- dessous ou sous le corps de distribution dans un espace annu- laire concentrique de section variable. 4. Device according to either of claims 2 and 3, characterized in that the main air stream serving for the transformation into mist of the oil foam is guided with a very large foroe against l. sharp edge below or under the distribution body in a concentric annular space of variable section. 5. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendications <Desc/Clms Page number 11> 2,3 et 4, caractérisé en ce que la chambre spéciale de mélan- ge dans laquelle se produit la mousse d'huile destinée à être transformée en brouillard oornporte plusieurs canaux percés tangentiellement dans la paroi de la chambre précitée, canaux à travers lesquels une partie de l'air vient en contact intime avec l'huile pour transformer cette dernière en mousse. 5. Device according to one or the other of the claims <Desc / Clms Page number 11> 2, 3 and 4, characterized in that the special mixing chamber in which the oil foam intended to be transformed into mist is produced carries several channels pierced tangentially in the wall of the aforementioned chamber, channels through which a part of the air comes into intimate contact with the oil to transform the latter into foam. 6. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendica- tions 2,3,4 et 5, oaraotérisé en ce que le plateau de distri- bution peut être soulevé et abaissé dans le boîtier du pul- vérisateur et se meut ainsi dans un oanal dudit boîtier,canal qui est conique etde section variable,grâce à quoi le plateau de distribution commande un passage de section annulaire con- centrique et variable pour le passage de l'air à la vitesse maximum 7.Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendications 2,3,4,5 et 6, caractérisé en ce que la position de l'organe d'accouplement disposé entre le plateau de distribution d'hui- le et l'organe de commande ,par exemple dans un véhicule automobile , est modifiée par la manette des gaz. 6. Device according to either of claims 2, 3, 4 and 5, characterized in that the distribution plate can be raised and lowered in the housing of the sprayer and thus moves in an oanal of said housing, which channel is conical and of variable section, whereby the distribution plate controls a passage of concentric and variable annular section for the passage of air at the maximum speed 7.Dispositif according to either of claims 2,3,4,5 and 6, characterized in that the position of the coupling member disposed between the oil distribution plate and the control member, for example in a motor vehicle, is modified by the throttle. 8. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendications 2,3,4,5,6 et 7 caractérisé en ce que l'ajutage du corps du distributeur d'huile, ajutage qui pénètre dans la chambre de mélange, est organisé de telle manière qu'au moment où l'on aotionne la manette des gaz pour accélérer le moteur,une certaine quantité de mousse d'huile se trouve refoulée de façon que le mélange de brouillard d'huile et d'air se trou- ve temporairement enrichi en mousse d'huile, grâce à quoi on obtient un effet d'accélération. 8. Device according to either of claims 2,3,4,5,6 and 7 characterized in that the nozzle of the body of the oil distributor, nozzle which enters the mixing chamber, is organized in such a way that when the throttle is moved to accelerate the engine, a certain quantity of oil foam is forced back so that the mixture of oil mist and air is found temporarily enriched with oil foam, whereby an acceleration effect is obtained. 9. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendica- tions précédentes,caractérisé en ce que dans la position de fermeture du plateau distributeur dans le boîtier du pélvéri- <Desc/Clms Page number 12> sateur, un orifice de trouve démasqué dans ledit boîtier, ori- fice à travers lequel est amené dans le oanal d'aspiration du pulvérisateur un mélange d'essence et d'aire. 9. Device according to one or the other of the preceding claims, characterized in that in the closed position of the distributor plate in the casing of the pelvéri- <Desc / Clms Page number 12> sator, an orifice is unmasked in said casing, orifice through which a mixture of gasoline and air is brought into the suction oanal of the sprayer. 10. Dispasitif suivant l'une ou l'autre des revendioa- tions précédentes, caractérisé en ce que l'orifioe d'admis- sion de 'l'essence dans le boîtier du pulvérisateur coopère aveo un orifice d'admission d'air en vue de la formation du mélange d'essenoe et d'air, ces deux orifices étant commandés par un organe commun 11. 10. Dispasitive according to either of the preceding claims, characterized in that the gasoline inlet port in the sprayer housing cooperates with an air inlet port. view of the formation of the mixture of gasoline and air, these two orifices being controlled by a common member 11. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendioa- tions précédentes, caractérisé en ce que l'organe @ qui oom- mande la formation du mélange d'essence et d'air est accouplé avec le plateau de distribution d'huile, de manière que ces deux organes exécutent des mouvements longitudinaux de sens opposés, de telle façon qu'en modifiant la quantité du mélange d'huile et d'air on modifie simultanément la quantité du mé- lange d'essence et d'air. Device according to one or other of the preceding claims, characterized in that the member @ which controls the formation of the mixture of gasoline and air is coupled with the oil distribution plate, so that these two members execute longitudinal movements in opposite directions, so that by modifying the quantity of the mixture of oil and air, the quantity of the mixture of gasoline and air is simultaneously modified. 12. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'accouplement entre le pla- teau de distribution d'huile et l'organe de commande pour la formation du mélange d'essenoe et d'air est organisé de telle manière que le mélange d'essence et d'air arrive intégralement dans le boîtier du pulvérisateur lorsque le plateau de distri- bution s'y trouve en position de fermeture, l'amenée du mélange d'essence et d'air diminuant dans la mesure qui correspond à l'éloignement du plateau de distribution de sa position de fermeture et l'amenée précitée étant complètement supprimée lorsque le plateau de distribution dégage la section de passai annulaire maximum pour l'air principal. 12. Device according to either of the preceding claims, characterized in that the coupling between the oil distribution plate and the control member for the formation of the mixture of gasoline and air. is organized in such a way that the mixture of gasoline and air arrives completely in the housing of the sprayer when the distribution plate is there in the closed position, the supply of the mixture of gasoline and air decreasing to the extent that corresponds to the distance of the distribution plate from its closed position and the aforementioned supply being completely removed when the distribution plate clears the maximum annular passage section for the main air. 13. Dispositif suivant l'une ou l'autre des revendioa- tions 1 à 8, caractérisé en ce que, dans le plateau de distri- bution sont ménagés de petits canaux, qui, même en cas de <Desc/Clms Page number 13> fermeture complète du canal oiroulaire concentrique existant tout autourùdu plateau de distribution, établissent une oomnunioation entre la ohambre de mélange intérieure desti- née à la production de la mousse d'huile et l'espace situé' au-dessus du plateau de distribution, et permettent ainsi en permanence le passage d'une quantité minimum de mélange mousse d'huile-air par le plateau de distribution. 13. Device according to one or the other of claims 1 to 8, characterized in that, in the distribution plate are formed small channels, which, even in the event of <Desc / Clms Page number 13> complete closure of the concentric orillary channel existing all around the distribution plate, establish a connection between the interior mixing chamber intended for the production of the oil foam and the space situated above the distribution plate, and allow thus permanently the passage of a minimum quantity of foam oil-air mixture through the distribution plate.
BE415587D BE415587A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE415587A true BE415587A (en)

Family

ID=78681

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE415587D BE415587A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE415587A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1947385B1 (en) Fuel injection device in a turbomachine
FR2540185A1 (en) TWO FUEL SUPPLY SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
FR2500886A1 (en) MIXING INTAKE DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE415587A (en)
FR2461116A1 (en) FUEL SUPPLY APPARATUS FOR EXPLOSION ENGINE
EP0361600B1 (en) Atomiser for the carburettor of a combustion engine
FR2493404A1 (en) DEVICE FOR HOMOGENIZING THE ASPIRE MIXTURE BY AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE419571A (en)
BE500315A (en)
FR2744494A3 (en) Fuel injector for internal combustion engine in motor vehicle
BE354818A (en)
BE393069A (en)
BE399299A (en)
BE405067A (en)
EP0078231A1 (en) Fuel pressure regulator for an internal-combustion engine
BE336169A (en)
CH100030A (en) Carburetor.
BE390462A (en)
BE387919A (en)
BE333642A (en)
BE358441A (en)
CH173664A (en) Carburetor.
WO1988007626A1 (en) Device for evaporation and homogenization of a mixture, for example for an internal combustion engine
CH89142A (en) Burner for various gases.
BE401591A (en)