BE410043A - - Google Patents

Info

Publication number
BE410043A
BE410043A BE410043DA BE410043A BE 410043 A BE410043 A BE 410043A BE 410043D A BE410043D A BE 410043DA BE 410043 A BE410043 A BE 410043A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylindrical
key
receive
jaw
groove
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE410043A publication Critical patent/BE410043A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25BTOOLS OR BENCH DEVICES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, FOR FASTENING, CONNECTING, DISENGAGING OR HOLDING
    • B25B13/00Spanners; Wrenches
    • B25B13/44Spanners; Wrenches of the chuck type

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Details Of Spanners, Wrenches, And Screw Drivers And Accessories (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   BREVET D'INVENTION aux noms de: Timoteo   CENAL   Y LORENTE et   JuBto     CENAL   Y   LORENTE   " Perfectionnements apportés aux clés à douille pour écrous ". 



   Les clés à douille pour écrous et en particulier celles dont on se sert pour les automobiles présentent l'inconvénient qu'il faut une clé distincte pour chaque dimension d'écrou dif- férente. Cela entraîne la nécessité de fabriquer   cerclés   en séries de largeurs ;elles sont en général renfermées dans une petite trousse qui contient aussi une poignée à laquelle on peut les ajuster en vue de la manipulation. 



   Les inconvénients sont évidents; l'ensemble est volumineux et lourde, l'on peut aisément égarer une largeur donnée quelcon-    que et rendre ainsi le tout inutilisable ; grande variété de   largeurs et l'application du système   métrique   et du système de mesures anglais complique encore l'usage des clés à douille. 



   Toutefois l'on n'a trouvé jusqu'ici aucun moyen de fabri- quer les clés de ce genre de manière que, comme cela a lieu pour les clés plates, la dimension de l'ouverture formée par leurs mâchoires puisse être modifiée à volonté, dans une limite très étendue. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Dans tous les écrous, qu'ils soient de forme carrée, à six pans, à huit pans ou qu'ils présentent un nombre de pans quel- conque   formant j une   figure géométrique régulière, l'angle formé par deux pans adjacents, ou angle dièdre, est invariable. 



   Par conséquent, si l'on établit un outil dont l'ouverture est formée par deux angles dièdres d'un angle quelconque qui puisse être déplacé dans un plan perpendiculaire à leurs lignes d'intersection, cette ouverture pourra s'adapter aux deux angles dièdres diamétralement opposés ou plans d'un écrou quelconque, sans limite de forme ou de dimension, sauf les limites détermi- nées par le déplacement maximum des angles de l'ouverture. 



   Bien que le problème soit ainsi résolu en principe,dans la réalisation pratique l'on rencontre les difficultés inhéren- tes aux usages que l'on fait de ces outils car, d'une façon gé- nérale, cls sont employés dans des endroits auxquels il est diffi- cile d'accéder, de sorte qu'ils doivent être de petite dimension et que l'on doit pouvoir les manoeuvrer à distance. 



   La présente invention remédie à ces inconvénients en partant du principe qui consiste à faire l'une des mâchoires fixe de ma- nière qu'elle fasse partie d'un corps de forme cylindrique ou au- tre qui constitue le corps de la clé. L'autre mâchoire est mobile et fait partie d'un élément constituant une queue de guidage qui coulisse dans le corps de la mâchoire fixe. Cette mâchoire mobile reçoit un mouvement d'avancement ou de recul qui lui est communi- qué par une broche montée excentriquement sur un cylindre formé à l'intérieur du corps qui constitue l'enveloppe de la clé, concen- triquement ou non à ce corps, ce cylindre pouvant tourner autour de son axe sous l'action d'un levier dont l'extrémité s'engage dans un creux formé dans ce cylindre. 



   Suivant un premier mode d'exécution de l'invention, la queue de guidage coulissante a une section polygonale rectiligne; dans un deuxième mode de réalisation, qui semblerait plus avanta- geux, elle a une section circulaire. De même, dans un premier mode de réalisation, qui-convient apparemment pour les clés de grandes dimensions, la clé a une forme générale cylindrique et, dans un 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 deuxième mode de réalisation, qui   semble;être   mieux approprié aux clés de petites dimensions, le corps de la clé est formé   @   par un cylindre qui se termine en cône vers le bas.      



   Afin de permettre de mieux oomprendre l'invention, on va la décrire ci-après avec l'aide des dessins annexés. 



   Sur ces dessins : la 
La fig. 1 est/ vue en perspective d'un premier mode de réalisation de l'invention. 



   La fig. 2 est la vue en coupe suivant un plan axial de la   fig.l.   



   La fig. 3 est une coupe faite suivant I-I, fig. 2. 



   La fig. 4 est une vue en bout, par en dessus   qui   montre la clé ouverte. 



   Les fig. 5 et 6 sont des vues en bout de l'ouverture mon- trant la clé respectivement fermée et ouverte. 



   La fig. 7 est la vue en perspective d'un deuxième mode de réalisation. en 
La fig. 8 est une coupe axiale. 



   Si l'on considère plus spécialement le mode de réalisation représenté sur les fig. 1 à 6, la clé   à   écrous établie confor- mément   à   l'invention se compose des trois pièces principales indiquées ci-après et des pièces auxiliaires qui seront mention- nées plus loin dans leur rapport avec les premières. 



   Une pièce   A   qui constitue la mâchoire fixe 1 et qui présente un forage 2 de section quadrangulaire dans laquelle coulisse la queue de guidage, et un forage cylindrique vertical 3 dans le- quel est logée la pièce de commande cylindrique; 
Une pièce B qui comprend la mâchoire   mobile   4, la queue de guidage 5 qui coulisse longitudinalement dans le forage qua- drangulaire 2 et présente une rainure rectangulaire 6 dans la- quelle s'engage la tige de commande de la pièce cylindrique C; 
La pièce cylindrique C qui constitue la pièce de commande et qui comprend une tige 7 excentrée par rapport à la pièce C 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 re, qui prend sur la tête carrée d'un levier de manoeuvre. 



   Finalement, une bague de réglage 9 est encastrée dans une rainure correspondante formée dans le corps A et s'oppose à ce que la pièce cylindrique C ne glisse hors de celui-ci. 



   Le mode de fonctionnement est le suivant : 
Si l'on introduit le levier de manoeuvre dans la rainure 
8 de la pièce cylindrique C et si l'on fait tourner celle-ci soit à droite soit   à   gauche, la tige excentrique 7 tournera aussi et obligera la pièce B à avancer ou à reculer depuis le point d'excéntricité minimum de la tige par rapport à la pièce B jusqu'au point d'excentricité maximum, comme il est indiqué sur les   f ig.   3 et 4 qui montrent les deux positions extrêmes. 



   L'on comprend aisément que, si l'on applique les mâchoires 
1 et 4 sur un écrou et que l'on fait tourner le levier pour visser ou pour dévisser, une fois que le point d'excentricité maximum aura été   dépassé,   les deux mâchoires agripperont les faces de l'écrou et cela avec d'autant plus de force que l'ef- fort exercé pour opérer le vissage ou le dévissage sera plus grand. 



   Conformément au mode de réalisation représenté sur les fig. 7 et 8, la queue de guidage de la mâchoire mobile a la forme cylindrique, ce qui lui assure des avantages considéra- bles sur les formes polygonales au point de vue de l'usure, du réglage et de la facilité de fabrication en grande série, étant donné qu'il suffit de forer le corps de la clé cylindri- quement au lieu de la creuser en forme de polygone. 



   Le cylindre qui agit sur la mâchoire mobile, au lieu d'être fendu pour pouvoir prendre sur l'extrémité d'un levier, se continue en dehors'du corps de la clé par un prolongement      de forme carrée de préférence, sur lequel s'adapte la fête d'une clé de serrage ou d'un tube correspondant muni d'une poignée, ce qui permet de manoeuvrer l'outil à l'aide de la même poignée, soit verticalement, soit horizontalement. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   L'inconvénient inhérent au premier mode de construction et qui consiste en ce que la clé ne conserve pas sa position après avoir été réglée pour une dimension donnée,- d'où l'in- convénient d'obliger de faire tourner la clé à vide d'une eertaine quantité, jusqu'à ce que l'on soit arrivé à la dimen- sion de l'écrou à dévisser et la difficulté de conserver cette dimension -, a été supprimé en interenclenchant la pièce de manoeuvre cylindrique et l'enveloppe de la clé de manière à les empêcher de se mouvoir l'une par rapport à l'autre moins d'exercer un effort considérable . 



   Ce dispositif   d'interenclenchement   est constitué, dans sa forme la plus simple, par une bille à ressort montée sur la pièce de commande cylindrique (dans laquelle le ressort est logé) cette bille exerçant une pression continue sur la paroi intérieure du corps de la clé, en enclenchant ainsi ensemble ladite pièce cylindrique et le corps de la clé aussi long- temps que l'effort exercé n'est pas capable de surmonter l'action de la bille. 



   La clé établie suivant ce mode de construction présente beaucoup d'analogie avec celle de la disposition décrite plus haut ; elle se compose aussi de trois pièces principales; 
Une pièce A qui forme la mâchoire fixe 1 et qui est pourvue d'un forage 2 de section circulaire dans lequel coulis- se la queue de guidage . Ce forage de section circulaire débou- che, à son extrémité inférieure, dans une petite pièce carrée dans laquelle s'ajuste un col formé sur la mâchoire fixe 4. 



  Au-dessus de la pièce forme cylindrique   A   est ménagé un forage cylindrique vertical 3, dans lequel s'ajuste la pièce de com- mande cylindrique. 



   Une pièce B qui forme la mâchoire mobile 4   avec   sa queue de guidage 5 qui coulisse longitudinalement dans le forage cylindrique 2 et qui présente une rainure transversale de forme rectangulaire   6,   dans laquelle s'engage la tige de commande 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
La pièce cylindrique C   conhtituant   l'organe de commande, comporte une tige 7 excentrée par rapport à cette pièce, et, au-dessus du plan suivant lequel cette dernière coïncide avec le plan supérieur de la pièce A, une garde ou tige polygonale destinée à recevoir la partie évidée 11 d'une clé 12 constituée par une barre dont l'autre extrémité lobre peut se termoner à son tour par une tige de forme polygonale 13. 



   La pièce C est pourvue d'un petit forage 9'destiné à loger un ressort 14 qui agit sur une bille 15 venant porter contre une rainure 16 formée dans la paroi intérieure du fora- ge 3. Cette bille à ressort, qui s'applique avec force contre ladite rainure, remplit deux fonctions : elle assujettit la pièce C dans la pièce A et enclenche ces deux pièces l'une avec l'autre, en s'opposant ainsi à tout mouvement circulaire de la pièce cylindrique C par rapport à la pièce A. 



   Le mode de fonctionnement de la clé construite suivant ce deuxième mode d'exécution est semblable à celui qui a été décrit plus haut, avec cette différence que le forage 8 est remplacé par la tige 8, ce qui permet de manoeuvrer la clé avec une simple poignée et avec l'élément intermédiaire 13 pour l'amener dans deux positions l'une horizontale et l'autre verticale. Une fois que la clé a été ajustée pour un écrou don- né de dimension quelconque , la bille 15, en enclenchant l'une avec l'autre les pièces C et A, permet de conserver à la clé cette dimension. 



   Il doit être bien entendu que les modes de construction représentés l'ont été uniquement à titre d'exemples et   quen   partant du principe du mouvement d'une mâchoire au moyen d'un excentrique agissant sur elle pendant sa rotation, l'invention est susceptible d'un nombre de variantes de réalisation prati- quement illimitée Ainsi, entre autresvariantes, l'on peut no- tamment : ajuster la tige excentrée sur la queue de guidage de manière qu'elle agisse de concert avec une fente prévue dans la pièce cylindrique C; donner à la queue de guidage toute      

 <Desc/Clms Page number 7> 

 section polygonale autre qu'une section   quadaangulaire   telle que celle représentée; et fixer à demeure le levier de manoeu- vre à la pièce cylindrique C de manière à constituer essentiel- lement une clé automatique plate.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   PATENT OF INVENTION in the names of: Timoteo CENAL Y LORENTE and JuBto CENAL Y LORENTE "Improvements made to socket wrenches for nuts".



   Socket wrenches for nuts and particularly those used for automobiles have the disadvantage that a separate wrench is required for each different nut size. This entails the need to manufacture straps in series of widths; they are usually enclosed in a small case which also contains a handle to which they can be adjusted for handling.



   The disadvantages are obvious; the assembly is bulky and heavy, one can easily lose any given width and thus render the whole unusable; wide variety of widths and the application of the metric system and the English measuring system further complicates the use of socket wrenches.



   However, no way has hitherto been found to manufacture keys of this kind so that, as is the case with flat keys, the size of the opening formed by their jaws can be changed at will. , within a very broad limit.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In all nuts, whether square, hexagonal, eight-sided or have any number of sides forming a regular geometric figure, the angle formed by two adjacent sides, or angle dihedral, is invariable.



   Therefore, if we establish a tool whose opening is formed by two dihedral angles of any angle that can be moved in a plane perpendicular to their lines of intersection, this opening will be able to adapt to the two dihedral angles. diametrically opposed or planes of any nut, with no limit as to shape or size, except the limits determined by the maximum displacement of the angles of the opening.



   Although the problem is thus solved in principle, in the practical realization one meets the difficulties inherent in the uses which one makes of these tools because, in a general way, they are used in places where they are difficult to access, so they must be small and can be maneuvered from a distance.



   The present invention overcomes these drawbacks by starting from the principle which consists of making one of the jaws fixed so that it forms part of a body of cylindrical shape or of another which constitutes the body of the key. The other jaw is movable and forms part of an element constituting a guide tail which slides in the body of the fixed jaw. This movable jaw receives a forward or backward movement which is communicated to it by a spindle mounted eccentrically on a cylinder formed inside the body which constitutes the envelope of the key, whether or not concentrated in this body. , this cylinder being able to rotate around its axis under the action of a lever, the end of which engages in a hollow formed in this cylinder.



   According to a first embodiment of the invention, the sliding guide tail has a rectilinear polygonal section; in a second embodiment, which would seem more advantageous, it has a circular section. Likewise, in a first embodiment, which apparently is suitable for large keys, the key has a generally cylindrical shape and, in a

 <Desc / Clms Page number 3>

 second embodiment, which seems to be more suitable for keys of small dimensions, the body of the key is formed by a cylinder which ends in a cone downwards.



   In order to better understand the invention, it will be described below with the help of the accompanying drawings.



   In these drawings: the
Fig. 1 is / perspective view of a first embodiment of the invention.



   Fig. 2 is the sectional view along an axial plane of fig.l.



   Fig. 3 is a section taken along I-I, fig. 2.



   Fig. 4 is an end view, from above, showing the key open.



   Figs. 5 and 6 are end views of the opening showing the key closed and open respectively.



   Fig. 7 is the perspective view of a second embodiment. in
Fig. 8 is an axial section.



   If we consider more especially the embodiment shown in FIGS. 1 to 6, the nut wrench established in accordance with the invention consists of the three main parts indicated below and the auxiliary parts which will be mentioned later in their relation to the first.



   A part A which constitutes the fixed jaw 1 and which has a bore 2 of quadrangular section in which the guide shank slides, and a vertical cylindrical bore 3 in which the cylindrical control part is housed;
A part B which comprises the movable jaw 4, the guide shank 5 which slides longitudinally in the quadrangular borehole 2 and has a rectangular groove 6 in which the control rod of the cylindrical part C engages;
The cylindrical part C which constitutes the control part and which comprises a rod 7 eccentric with respect to the part C

 <Desc / Clms Page number 4>

 re, which takes on the square head of an operating lever.



   Finally, an adjusting ring 9 is embedded in a corresponding groove formed in the body A and prevents the cylindrical part C from sliding out of it.



   The operating mode is as follows:
If the operating lever is inserted into the groove
8 of the cylindrical part C and if it is rotated either to the right or to the left, the eccentric rod 7 will also turn and force the part B to advance or to retreat from the minimum point of eccentricity of the rod by in relation to part B up to the point of maximum eccentricity, as indicated in figs. 3 and 4 which show the two extreme positions.



   It is easy to understand that, if we apply the jaws
1 and 4 on a nut and that the lever is rotated to screw or unscrew, once the maximum eccentricity point has been exceeded, the two jaws will grip the faces of the nut and this with as much more force than the force exerted to operate the screwing or unscrewing will be greater.



   According to the embodiment shown in Figs. 7 and 8, the guide shank of the movable jaw has a cylindrical shape, which gives it considerable advantages over polygonal shapes from the point of view of wear, adjustment and ease of mass production. , since it suffices to drill the body of the key cylindrically instead of hollowing it out in the shape of a polygon.



   The cylinder which acts on the movable jaw, instead of being split in order to be able to take on the end of a lever, continues outside the body of the key by an extension of preferably square shape, on which s' adapts the party of a wrench or a corresponding tube with a handle, which allows the tool to be maneuvered using the same handle, either vertically or horizontally.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The drawback inherent in the first mode of construction and which consists in the fact that the key does not retain its position after having been adjusted for a given dimension, - hence the inconvenience of forcing the key to turn empty of a certain quantity, until the dimension of the nut to be unscrewed and the difficulty of maintaining this dimension had been reached, was eliminated by interlocking the cylindrical actuator and the casing of the key so as to prevent them from moving relative to each other without exerting considerable effort.



   This interlocking device consists, in its simplest form, by a spring ball mounted on the cylindrical control part (in which the spring is housed) this ball exerting continuous pressure on the inner wall of the body of the key , thus engaging together said cylindrical part and the body of the key as long as the force exerted is not capable of overcoming the action of the ball.



   The key established according to this mode of construction presents a lot of analogy with that of the arrangement described above; it also consists of three main rooms;
A part A which forms the fixed jaw 1 and which is provided with a bore 2 of circular section in which the guide tail slides. This circular section borehole opens, at its lower end, into a small square part in which a neck formed on the fixed jaw 4 fits.



  Above the cylindrical part A is formed a vertical cylindrical bore 3, in which the cylindrical control part fits.



   A part B which forms the movable jaw 4 with its guide shank 5 which slides longitudinally in the cylindrical borehole 2 and which has a transverse groove of rectangular shape 6, in which the control rod engages

 <Desc / Clms Page number 6>

 
The cylindrical part C constituting the control member, comprises a rod 7 eccentric with respect to this part, and, above the plane along which the latter coincides with the upper plane of the part A, a guard or polygonal rod intended to receive the recessed part 11 of a key 12 constituted by a bar, the other lobed end of which may in turn terminate with a rod of polygonal shape 13.



   Part C is provided with a small bore 9 'intended to accommodate a spring 14 which acts on a ball 15 coming to bear against a groove 16 formed in the inner wall of the bore 3. This spring ball, which is applied with force against said groove, performs two functions: it secures part C in part A and engages these two parts with each other, thus opposing any circular movement of the cylindrical part C with respect to the exhibit A.



   The operating mode of the key constructed according to this second embodiment is similar to that which has been described above, with the difference that the bore 8 is replaced by the rod 8, which makes it possible to operate the key with a simple handle and with the intermediate element 13 to bring it into two positions, one horizontal and the other vertical. Once the wrench has been adjusted for a given nut of any size, the ball 15, by engaging parts C and A with each other, keeps the wrench in that size.



   It must be understood that the construction methods shown have been shown only by way of examples and that, starting from the principle of the movement of a jaw by means of an eccentric acting on it during its rotation, the invention is likely a practically unlimited number of variant embodiments Thus, among other variants, one can in particular: adjust the eccentric rod on the guide shank so that it acts in concert with a slot provided in the cylindrical part VS; give the guide tail all

 <Desc / Clms Page number 7>

 polygonal section other than a quadaangular section such as that shown; and permanently fixing the operating lever to the cylindrical part C so as to essentially constitute a flat automatic key.


    

Claims (1)

RESUME l'invention a trait à des perfectionnements apportés aux clés à douille pour écrous et qui présentent les caractè- res distinctifs suivants : 1 - La clé comporte deux mâchoires formant chacune un angle dièdre et dont l'une est fixe et l'autre mobile par rap- port à la première suivant un plan qui est perpendiculaire à un plan passant par la ligne d'intersection de l'un ou l'au- tre'angle dièdre. SUMMARY The invention relates to improvements in socket wrenches for nuts which have the following distinctive features: 1 - The key has two jaws each forming a dihedral angle, one of which is fixed and the other movable relative to the first along a plane which is perpendicular to a plane passing through the line of intersection of the one or the other dihedral angle. 2 ;- L'outil peut comporter une queue de guidage venue d'une pièce avec la mâchoire mobile et coulissant dans un forage ou rainure prévue à cet effet dans la pièce solidaire de la mâchoire fixe . 2; - The tool may include a guide shank formed integrally with the movable jaw and sliding in a borehole or groove provided for this purpose in the part integral with the fixed jaw. 3 - La mâchoire fixe peut être venue d'une pièce avec une pièce forée transversalement, en vue de prévoir une pièce cou- lissante pour la queue de guidage, et elle peut être également pourvue, à l'extrémité opposée à la mâchoire fixe, d'un forame convenable pour recevoir une pièce cylindrique tournant autour de son axe. 3 - The fixed jaw can be made in one piece with a transversely drilled part, with a view to providing a sliding part for the guide tail, and it can also be provided, at the end opposite to the fixed jaw, of a suitable forame to receive a cylindrical part rotating around its axis. 4 - La pièce cylindrique peut être munie d'une tige ex- centrée qui s'engage dans une rainure transversale de la queue de guidage , de manière que la rotation de la pièce cylindri- que provoque un mouvement rectiligne de la queue de guidage et, par suite, de la mâchoire mobile, avec une amplitude qui cor- respond à l'excentricité de la tige par rapport à ladite pièce cylindrique. 4 - The cylindrical part can be provided with an eccentric rod which engages in a transverse groove of the guide shank, so that the rotation of the cylindrical part causes a rectilinear movement of the guide shank and , consequently, of the movable jaw, with an amplitude which corresponds to the eccentricity of the rod with respect to said cylindrical part. 5 - La. pièce de commande cylindrique peut être pourvue d'une rainure de forme polygonale pour recevoir un levier <Desc/Clms Page number 8> 6 - La pièce de commande cylindrique peut être munie d'une tige dépassante de forme appropriée pour recevoir une poignée dont la tête présente une ouverture de forme oorrespondante. 5 - The cylindrical control part can be provided with a groove of polygonal shape to receive a lever <Desc / Clms Page number 8> 6 - The cylindrical control part can be provided with a protruding rod of suitable shape to receive a handle, the head of which has an opening of corresponding shape. 7 . La paroi extérieure de la pièce de commande oylindri- que peut être pourvue d'un logement approprié pour recevoir un ressort qui agit sur une bille en contact avec une rainure circulaire formée dans la paroi cylindrique intérieure du corps de la clé dans lequel la pièce de commande est ajustée, de telle'sorte que ladite bille'enclenche ensemble ladite pièce et le corps de la olé. 7. The outer wall of the cylindrical control piece may be provided with a suitable housing to receive a spring which acts on a ball in contact with a circular groove formed in the inner cylindrical wall of the body of the key in which the piece of control is adjusted, so that said ball engages together said part and the body of the ole. 8. La queue de guidage de la mâchoire mobile et le forage formé dans le corps de la clé pour la recevoir peuvent avoir une section sensiblement circulaire. 8. The guide shank of the movable jaw and the bore formed in the body of the key to receive it may have a substantially circular section.
BE410043D BE410043A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE410043A true BE410043A (en)

Family

ID=74309

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE410043D BE410043A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE410043A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0963498B2 (en) Door lock
EP3473126A1 (en) Fixing device for a bracelet
EP1727005B1 (en) Screwing crown and method to assembly such a crown on a watch case
FR2941395A1 (en) TOOL HOLDER CHUCK FOR THE EQUIPMENT OF A ROTATING MACHINE.
EP1885518A2 (en) Spring collet
FR2808992A1 (en) LABORATORY ANALOG FOR DENTAL PROSTHESIS
BE410043A (en)
FR2477622A1 (en) HEIGHT ADJUSTABLE HINGE DEVICE
EP2839929B1 (en) Clamp-type clamping device
EP2586940B1 (en) Locking device of a wing
BE1010936A3 (en) Closure device for door.
EP0295179B1 (en) Writing instrument with a detachable writing block
FR2938866A1 (en) Actuating system for semi-fixed type double door leaf, has lower rod comprising outer rod element and inner rod element, where inner rod element slides in outer rod element to adjust length of lower rod
FR2984389A1 (en) Padlock i.e. fireman padlock, for use on end area of blocking element to lock structure elements, has control unit to control displacement of bolt from locking position to retracted position in which bolt end projects in traversing hole
FR2739048A1 (en) SOLIDARIZATION DEVICE BY SNAPPING A TOOL ON A HANDLE
FR2520654A1 (en) Spanner with demountable cylindrical head - has two inter-articulated pieces and housing into handle fork to be held by pins engaging slits
EP0986452A1 (en) Support instrument for removable working blade
CH339742A (en) Caliper
CH351158A (en) Lathe Tool Holder
FR2806117A1 (en) Lock with spring-loaded bolt has threaded support rod which allows projecting bolt length to be adjusted
EP1143866A1 (en) Implant with support marker and instrument for setting same
CH260365A (en) Boring tool holder.
FR2619408A1 (en) Nut for a locking fixture such as a lock, espagnolette, espagnolette lock or the like
CH257194A (en) Pyrophoric lighter.
FR2937571A1 (en) BOW SAW MOUNT, AND CORRESPONDING BOW SAW