BE408382A - - Google Patents

Info

Publication number
BE408382A
BE408382A BE408382DA BE408382A BE 408382 A BE408382 A BE 408382A BE 408382D A BE408382D A BE 408382DA BE 408382 A BE408382 A BE 408382A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
dial
frame
watch
plate
pendulum
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE408382A publication Critical patent/BE408382A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G04HOROLOGY
    • G04BMECHANICALLY-DRIVEN CLOCKS OR WATCHES; MECHANICAL PARTS OF CLOCKS OR WATCHES IN GENERAL; TIME PIECES USING THE POSITION OF THE SUN, MOON OR STARS
    • G04B19/00Indicating the time by visual means
    • G04B19/06Dials
    • G04B19/14Fastening the dials to the clock or watch plates

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Mirrors, Picture Frames, Photograph Stands, And Related Fastening Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  GARNITURE DE MONTRE, HORLOGE, PENDULE, ETC. 



   On connaît des montres ou des pendulettes avec vues de villes ou de monunents en tant qu'objets-souvenirs. On les vend bien, entre autres, aux expositions et aux manifestations analogues. Pour ces montres connues, les cadrans ou faces doivent être fabriqués spécialement. Ceci constitue un risque   oonsidé-   rable pour le vendeur, ou un renchérissement de l'objet, vu que les montres invendues ne peuvent plus, en général, être employées telles quelles. D'autre part, si ces montres-souvenirs ne sont commandées ou fabriquées qu'en petit nombre, le prix devient de nouveau démesurément élevé. 



   La présente invention remédie à ces difficultés. Il est prévu une garniture, de préférence, rectangulaire qui se compose d'une plaque   ilisable   comme platine, d'un cadran et d'un encadrement, qui réunit la platine et le cadran de telle manière que la garniture forme en quelque sorte une poche dans laquelle les cartes ou objets analogues peuvent être glissés. 



   Le cadran est maintenu entièrement transparent. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  A cette fin il peut consister par exemple en un cadre, qui comprend uniquement les chiffres mêmes et des éléments pour les tenir ensemble. Dans ce cas le cadran peut être constitué   d'une   matière quelconque, par exemple du métal, du bois ou matière artificielle. Si l'on emploie du métal, il suffit d'enlever dans un cadre rectangulaire les intervalles entre les chiffres, par exemple par estampage; si l'on emploie du bois, les parties libres du cadre peuvent être enlevées à la soie. Dans le cas d'une matière -artificielle, par exemple de la résine artificielle à base de formaldéhyde, le cadran en forme de cadre peut aussi être entièrement pressé ou coulé.

   Toutefois, le cadran peut aussi consister en une plaque de matière transparente, par exemple du celluloïd, un éther-sel de cellulose ou un éther de cellulose; dans ce cas les chiffres sont peints ou imprimés, pressée ou ren- 
 EMI2.1 
 aaà+ dus reconnaissable5d# unevmal1ière sur la plaque transparente. 



   Dans un cas simple, l'encadrement,qui unit le cadran à la platine, peut consister en une bande, par exemple en métal, qui relie entre eux trois des quatre côtés de la platine et du cadrai de façon telle qu'un certain espace reste disponible entre le cadran et la platine. Par le quatrième côté, ouvert, des cartes ou analogues peuvent être introduites dans cet espace et en être facilement retirées, par exemple pour être remplacées.

   Naturel- lement, le quatrième côté peut aussi être recouvert d'une bande qui peut être articulée à l'encadrement, par exemple au moyen d'une charnière, ou encore, pour une forme appropriée de l'en- cadrement, être introduite dans celui-ci à la façon d'un tiroir et être réunie au reste de la garniture, le cas échéant, par des chevilles, des vis ou des éléments analogues facilement amovibles L'encadrement peut aussi être fait d'une pièce avec la platine ou avec le cadran ou avec les deux, de sorte qu'il suffit que la garniture soit composée essentiellement de deux pièces seument ou n'en forme qu'une seule.

   Dans cette éventualité aussi 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 l'encadrement n'est disposé, avantageusement, que de trois côtés de la garniture de façon que le quatrième côté reste ouvert pour l'introduction ou bien puisse être fermé au moyen d'une bande mobile. 



   Suivant une forme de réalisation particulièrement avanta- geuse de la garniture suivant l'invention, le cadran est solidai- re de parois latérales engagées dans des parois latérales soli- daires de la platine et auxquelles elles sont fixées. 



   Le mouvement d'horlogerie avec son boîtier ou gaine peut être fixé directement à la paroi postérieure de la platine, par exemple par des vis. Partant du mouvement, le pivot des aiguilles passe à travers un trou dans la platine et un trou correspondant dans la carte qui se trouve dans la poche. Les aiguilles se meu- vent par conséquent devant la carte introduite. Du trou dans le milieu de la carte peut par exemple conduire jusqu'au milieu du   ne long côté inférieur, une fente que l'on/verra pratiquement pas,   mais qui permet d'unir la carte à la montre sans que même les aiguilles seules doivent être détachées du pivot des aiguilles. 



   Si les cartes sont trop minces, on peut encore introduire une couche intermédiaire convenable de carton, de bois ou d'une matière analogue dans l'espace compris entre la carte et la pla- tine, de façon à assurer une assise ferme. Il convient particu- lièrement de donner aux montres de ce genre pour tables à écrire, des dimensions telles que les cartes-vues ordinaires puissent être introduites dans l'espace compris entre la platine et la cadran.

   Les montres, qui devaient être vendues   ccmme   objets-sou- venirs à une exposition et restant invendues, peuvent grâce à cette conformation être employées comme objets-souvenirs pour d'autres expositions ou dans d'autres villes sans frais notables quelconque, vu qu'il suffit de remplacer la carte-vue ou   analo-   gue, ce qui peut être effectué d'une manière extrêment facile par suite de la conformation de l'encadrement. 



   Dans l'espace entre la platine et le cadran on peut   égale-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 1' o.wr.- ment, par exemple, une photographie ou un miroir ou une autre ornement. 



   Les dessins ci-annexés représentent deux formes de réalisation de l'invention, données à titrer d'exemple. 



   La figure 1 est une vue de face de la garniture avant qu'une carte y soit introduite. La figure 2 est une coupe à travers la figure 1 suivant la ligne A-B de celle-ci et après insertion d'une carte renforcée. La figure 3 représente un cadran en une matière transparente de préférence incassable, telle que le celluloïd, sur lequel les chiffres sont peints ou imprimés. 
 EMI4.2 
 jWJ1Enfin, la figure 4 est une coupe horizontale passantV"le pi- vot des aiguilles, à travers une variante. 



   Aux figures 1 et 2,1 est la plaque à utiliser comme platine sur le côté postérieur de laquelle est monté le   mouve-   ment, non représenté. En son milieu,cette plaque présente une ouverture pour la passage du pivot des aiguilles. 2 est un. cadran en forme de cadre, qui est maintenu à une certaine dis- tance de. la platine 1 au moyen de l'encadrement 3. Comme le montre le figure 2, la platine 1 et l'encadrement 3 peuvent être faits d'une pièce, le cadran 2 pouvant alors être fixé, par exemple, au moyen de chevilles 6.4 est une partie de   l'encadre-   ment 3, qui est articulée au restant de l'encadrement par la charnière 5.

   Lorsque la bande 4 est relevée, une carte   7   ou analogue, le'cas échéant avec un support convenable, peut être introduite dans la poche ou espace   en--tre   la platine 1 et le cadran 2. La bande 4 est ensuite rabattue et fixée à la partie inférieure de l'encadrement 3, par exemple, par des chevilles non représentées. Au lieu de la charnière 5, on peut prévoir dans la partie supérieure de l'encadrement 3 une fente, à laquelle correspondent alors des rainures dan la platine, et le cas échéant, dans le cadran ainsi que dans la partie inférieure 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de l'encadrement 3, de façon que la poche au lieu d'être fermée par la bande articulée 4 puisse être fermée par un tiroir, qui est introduit par la fente et repose dans les rainures. 



   Au lieu du cadran 2 enorme de cadre des figures 1 et 2, à travers lequel, par suite de sa conformation, on peut voir en tous ses points, à l'exception de ses chiffres tout au plus, on peut aussi employer une plaque de celluloïd ou analogue portant des chiffres imprimés ou peints, telle que celle représentée la figure 3. 



   La figure 4 représente une variante de l'invention dans laquelle le   cadras   2 est solidaire de parois latérales 8, qui sont engagées dans des parois latérales 9 solidaires de la   ,)la...   tine 1 et sont fixées à ces dernières, par exemple par des vis
10. Cependant, bien que suivant la figure 4, les parois laté- rales 8 du cadran soient engagées dans les parois latérales 9 de la platine, il est évident qu'elles pourraient également être disposées à l'extérieur de celles-ci. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Garniture de montre, horloge, pendule, etc.. consistant en une plaque pouvant servir de platine et en un cadran transparent ou en forme de cadre placé à une certaine distance de ladite pla. que, caractérisée en ce que la plaque et la cadran sont réunis
Par un encadrement ou par des bandes de métal ou de matière ana- logue de manière à former une poche, de préférence rectangulaire, dans laquelle les cartes ou analogues peuvent être introduites et de laquelle elles peuvent être facilement retirées pour être remplacées.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  WATCH, CLOCK, PENDULUM, ETC.



   We know watches or clocks with views of towns or monuments as souvenir objects. They are sold well, among other things, at exhibitions and similar events. For these known watches, the dials or faces must be specially manufactured. This constitutes a considerable risk for the seller, or an increase in the price of the item, since unsold watches can generally no longer be used as they are. On the other hand, if these souvenir watches are only ordered or produced in small numbers, the price becomes disproportionately high again.



   The present invention overcomes these difficulties. A preferably rectangular insert is provided which consists of a plate which can be used as a plate, a dial and a frame, which unites the plate and the dial in such a way that the insert forms a sort of pocket. into which cards or the like can be slipped.



   The dial is kept fully transparent.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  To this end it can consist, for example, of a frame, which comprises only the figures themselves and elements to hold them together. In this case the dial can be made of any material, for example metal, wood or artificial material. If metal is used, it suffices to remove the intervals between the figures in a rectangular frame, for example by stamping; if wood is used, the free parts of the frame can be silk removed. In the case of an artificial material, for example artificial resin based on formaldehyde, the frame-shaped dial can also be fully pressed or cast.

   However, the dial may also consist of a plate of transparent material, for example celluloid, an ether-cellulose salt or a cellulose ether; in this case the figures are painted or printed, pressed or ren-
 EMI2.1
 aaà + due recognizable5d # unevmal1ière on the transparent plate.



   In a simple case, the frame, which unites the dial to the plate, may consist of a strip, for example of metal, which connects three of the four sides of the plate and the dial to each other in such a way that a certain space remains available between the dial and the plate. By the fourth side, open, cards or the like can be introduced into this space and be easily removed, for example to be replaced.

   Of course, the fourth side can also be covered with a strip which can be hinged to the frame, for example by means of a hinge, or alternatively, for a suitable shape of the frame, be introduced into the frame. the latter in the manner of a drawer and be joined to the rest of the trim, if necessary, by plugs, screws or similar easily removable elements The frame can also be made in one piece with the plate or with the dial or with both, so that it suffices that the trim is essentially composed of two parts only or forms only one.

   In this event also

 <Desc / Clms Page number 3>

 the frame is arranged, advantageously, only on three sides of the lining so that the fourth side remains open for the introduction or else can be closed by means of a movable band.



   According to a particularly advantageous embodiment of the lining according to the invention, the dial is integral with side walls engaged in solid side walls of the plate and to which they are fixed.



   The watch movement with its case or sheath can be fixed directly to the rear wall of the plate, for example by screws. Starting from the movement, the pivot of the hands passes through a hole in the plate and a corresponding hole in the card which is in the pocket. The hands therefore move in front of the inserted card. From the hole in the middle of the card can for example lead to the middle of the long lower side, a slot that we / will hardly see, but which allows to join the card to the watch without even the needles alone must be detached from the needle pivot.



   If the cards are too thin, a suitable intermediate layer of cardboard, wood or the like can still be introduced into the space between the card and the tray to ensure a firm footing. It is particularly appropriate to give to watches of this kind for writing tables, dimensions such that ordinary view cards can be introduced into the space between the plate and the dial.

   The watches, which were to be sold as memorabilia at an exhibition and remain unsold, can thanks to this conformation be used as memorabilia for other exhibitions or in other cities at no significant cost whatsoever, since it suffices to replace the view card or the like, which can be done extremely easily owing to the conformation of the frame.



   In the space between the plate and the dial one can also

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 1 'o.wr.- ment, for example, a photograph or a mirror or other ornament.



   The accompanying drawings represent two embodiments of the invention, given by way of example.



   Figure 1 is a front view of the liner before a card is inserted therein. Figure 2 is a section through Figure 1 taken along line A-B thereof and after insertion of a reinforced card. FIG. 3 represents a dial made of a transparent material, preferably unbreakable, such as celluloid, on which the figures are painted or printed.
 EMI4.2
 jWJ1Finally, FIG. 4 is a horizontal section passing through the needle pivot, through a variant.



   In Figures 1 and 2,1 is the plate to be used as a stage on the rear side of which the movement is mounted, not shown. In its middle, this plate has an opening for the passage of the needle pivot. 2 is one. dial in the form of a frame, which is kept at a certain distance from. the plate 1 by means of the frame 3. As shown in figure 2, the plate 1 and the frame 3 can be made in one piece, the dial 2 can then be fixed, for example, by means of pegs 6.4 is a part of the frame 3, which is articulated to the rest of the frame by the hinge 5.

   When the strip 4 is raised, a card 7 or the like, possibly with a suitable support, can be introduced into the pocket or space between the plate 1 and the dial 2. The strip 4 is then folded back and fixed. at the lower part of the frame 3, for example, by pins not shown. Instead of the hinge 5, a slot can be provided in the upper part of the frame 3, to which then correspond grooves in the plate, and where appropriate, in the dial as well as in the lower part.

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the frame 3, so that the pocket instead of being closed by the articulated strip 4 can be closed by a drawer, which is introduced through the slot and rests in the grooves.



   Instead of the enormous frame dial 2 of Figures 1 and 2, through which, due to its conformation, one can see at all its points, except for its numbers at most, one can also use a celluloid or the like with printed or painted numbers, such as that shown in Figure 3.



   Figure 4 shows a variant of the invention in which the frame 2 is integral with side walls 8, which are engaged in side walls 9 integral with the,) the ... tine 1 and are fixed to the latter, for example by screws
10. However, although according to Fig. 4 the side walls 8 of the dial are engaged in the side walls 9 of the plate, it is obvious that they could also be disposed outside thereof.



   CLAIMS.



   1. Watch, clock, pendulum, etc. trim consisting of a plate which can serve as a plate and a transparent or frame-shaped dial placed at a certain distance from said plate. that, characterized in that the plate and the dial are united
By a frame or by strips of metal or similar material so as to form a pocket, preferably rectangular, in which cards or the like can be inserted and from which they can be easily removed for replacement.


    

Claims (1)

2. Garniture de montre, horloge, pendule, etc. suivant la revendication 1, caractérisée en ce que 1'encadrement n'enserre fermement que trois côtés de la plaque et du cadran, tandis que le quatrième côté est pourvu d'une fermeture facile à ouvrir, par exemple d'un tiroir ou d'une bande articulée par une charniè- <Desc/Clms Page number 6> re. 2. Watch, clock, pendulum, etc. according to Claim 1, characterized in that the frame firmly encloses only three sides of the plate and of the dial, while the fourth side is provided with an easy-to-open closure, for example with a drawer or a drawer. a band articulated by a hinge <Desc / Clms Page number 6> re. 3. Garniture de montre, horloge, pendule, etc. suivant les revendications 1 ou 2, caractérisée par un cadran en forme de oadre qui ne consiste essentiellment que dans les chiffres mêmes et dans les parties du cadre qui tiennent les chiffres à leur place. 3. Watch, clock, pendulum, etc. according to claims 1 or 2, characterized by a dial in the form of a frame which consists essentially only of the numbers themselves and of the parts of the frame which hold the numbers in their place. 4. Garniture de montre, horloge, pendule, etc. suivant les revendications 1-3, caractérisée en ce que le cadran est constitué de verre ou d'une matière transparente incassable, telle que le celluloïd,sur laquelle les chiffres sont peints, imprimés ou pressés ou sur laquelle sont placés des chiffres en une autre matière. 4. Watch, clock, pendulum, etc. according to claims 1-3, characterized in that the dial is made of glass or of a transparent unbreakable material, such as celluloid, on which the figures are painted, printed or pressed or on which are placed figures in another matter. 5. Garniture de montre, horloge, pendule, etc. suivant les revendications 1-4, caractérisée en ce que dans la poche se trouve une photographie, une carte-vue, un imprimé publicitaire ou analogue. 5. Watch, clock, pendulum, etc. according to claims 1-4, characterized in that in the pocket there is a photograph, a view card, a printed advertisement or the like. 6. Garniture de montre, horloge, pendule, etc. suivant l'une ou l'autre des revendications 1, 3, 4 ou 5, caractérisée en ce que le cadran est solidaire de parois latérales qui sont engagées dans des parois latérales solidaires de la platine et y sont fixées. 6. Watch, clock, pendulum, etc. according to either of claims 1, 3, 4 or 5, characterized in that the dial is integral with side walls which are engaged in side walls integral with the plate and are fixed therein. 7. Garniture de montre, horloge, pendule, etc. en substance comme décrit et représenté. 7. Watch, clock, pendulum, etc. in substance as described and shown.
BE408382D BE408382A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE408382A true BE408382A (en)

Family

ID=72966

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE408382D BE408382A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE408382A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1116075B1 (en) Reversible wrist watch
BE1000021A6 (en) Cle cle and head head having such.
EP0131267A1 (en) Portable device with visible mechanism
CH695468A5 (en) Watch movement for large curved watches uses pulley drive of inclined barrels with oscillating mass winding
EP0226533A1 (en) Watch mounted on a clip
CH548367A (en) PROCESS FOR MANUFACTURING NEW 2-AMINOALCOXY STYROLS.
CH713265B1 (en) Watch face with three-dimensional decoration, and assembly tools.
CH704806B1 (en) A reflector device for a watch and watch comprising such a device.
CH642465A5 (en) Photographic kopiergeraet with renewable format masks.
BE408382A (en)
EP0836822B1 (en) Packaging and display device for jewelry and support or storage element to be used therein
EP1526415B1 (en) Date indicator for a watch
FR2854874A1 (en) Modular box, e.g. for cosmetic products, has hinged sections with pivots formed by magnets with unlike poles facing one another
EP2120625B1 (en) Watch bracelet
CH700416A2 (en) Watch or jewelry piece storing box for use in showcase, has support integrated to bottom by arms such that support rotates along rotational axis passing through two sides of bottom, to permit support to occupy three stable positions
FR2776785A1 (en) Casing for watch face with outward appearance that can be modified
CH693294A5 (en) Reversible wristwatch with two different faces comprises first and second halves with series of horns through which small bars are placed, securing halves to strap of watch
CH698582B1 (en) Decorative object intended to be carried or manipulated by a user.
CH680329B5 (en)
CH682290A5 (en) Wrist watch bracelet - has holder between two sections of bracelet on opposite side to watch, designed to hold second instrument or container
FR2934948A1 (en) Object i.e. eyeglasses, displaying device for shop, has display structure provided with upper and lower parts and two support wings and formed by plate made of foldable material, where display structure is provided with transversal wings
CH621885A5 (en) Unit of at least one housing for tape cassette and of at least one auxiliary piece
BE548239A (en)
EP0574340A1 (en) Device for presentation of watch straps for sale
BE658184A (en)