BE407752A - - Google Patents

Info

Publication number
BE407752A
BE407752A BE407752DA BE407752A BE 407752 A BE407752 A BE 407752A BE 407752D A BE407752D A BE 407752DA BE 407752 A BE407752 A BE 407752A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tufts
flocks
base
lengths
hairy
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE407752A publication Critical patent/BE407752A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D27/00Woven pile fabrics

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "NOUVEAUX   FABRICATS   POILUS ET PROCEDE ET DISPOSITIFS SERVANT
A LEUR FABRICATION ." 
La présente invention,- concernant des   fabricats   poilus tels que tapis et carpettes,- a pour objet des fabricats nouveaux, ou perfectionnés, dans lesquels, les touffes de poils, ou floches, sont formées par l'insertion des bouts doublés de longueurs de fils pliés, dans une base élastique, et sont attachées à cette base par l'application d'une matière de fixation sur la face dorsale de la base   Doilue   ainsi formée. 



   De   préf érence   la base est constituée entièrement, ou prin-   cipalement,   en caoutchouc, la fixation des touffes ou floches 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sale en caoutchouc formant   la!   base. 



   Le fabricat est produit de préférence en deux étapes, dont la première est réalisée dans une machine qui coupe et double lea longueurs de fils et les insère dans la base élastique, de manière à ce que les bouts doublés, ou pliés en deux, fassent uniformément saillie à la face dorsale de la base, et soient serrés et retenus par la contraction de la matière cons- titutive de la base, tandis que la fixation finale est réalisée dans une seconde étape et de préférence après enlèvement du fabricat poilu de la machine. 



   Un exemple non limitatif de la réalisation de l'objet de la présente invention est décrit dans ce qui suit et représenté dans le dessin-annexé, pour le cas d'un tapis,   @  
Dans le dessin annexé les figures 1 à 4 représentent la partie caractéristique de la machine, partiellement en coupe , et les figures . 5 à 9 des coupes à plus grande échelle dans le   fabricat,   à différents moments de la fabrication. 



   En se rapportant d'abord aux figures 5 à 9, le tapis est muni d'une base en caoutchouc a, recouverte d'un tissu épais al, Suivant la figure 5 cette base est maintenue sur un organe perforé m et est perforée par un perçoir b. La figure 6 représente une longueur de fil extraite et coupée c qui   (anrès   le retrait du perçoir) est maintenue avec sa partie du milieu au dessus de la perforation a2. Un poinçon d ( voir figure 7) double ensuite la longueur de fil, ou la plie en deux et (après que celle-ci est relachée par les extracteurs) le force au travers de la perforation jusqu'à ce que l'extrémité doublée fasse saillie à la face dorsale de la base. Lorsque le poinçon d est retiré, la touffe, ou floche, e est serrée par la contraction du caoutchouc ( voir figure 8) et est fermement retenue durant la fixation -- finale. 



   Suivant l'exemple représenté à la figure 9, la fixation fi- nale des touffes ou floches, est réalisée par l'application d'un enduit f en caoutchouc, ou en solution de caoutchouc, ou d'une 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cat poilu, ou garni de floches,; et par vulcanisation sous pression, de manière à écraser les bouts el et à provoquer ainsi une fixation des touffes, ou floches, par le caoutchouc vulcanisé. Un recouvrement dorsal en matière textile g (figure 9) peut être appliqué sur le caoutchouc f et y être fixé par vulcanisation. 



   La première étape de fabrication d'un tapis suivant la présente invention peut être réalisée au moyen d'une machine comme représenté dans les figures 1 à 4. 



   Cette machine comprend un rail-support m, pourvu d'une rangée de perforations m1, dont le nombre et la distance   mutuelle   oorrespondent à ceux des touffes, ou floches, que l'on veut avoir dans chaque rangée de touffes, ou floches. Elle comprend également une série d'aiguilles -perceuses b et de poinçons d doublant et ------plantant les touffes, ou floches. 



   Un support de fils n (qui peut être contrôlé par un méca nisme Jacquard en cas de   wachine   destinée à produire des dessins) est disposé derrière les aiguilles et les poinçons, et un dispositif de cisaillement o est situé devant le support de fils, afin de couper les longueurs de fil tirées du support de fils par les pinoes - d'extracteurs p et les extracteurs p sont montés sur un chariot se mouvant en sens alternatif au dessus du rail-support et sont contrôlés par des oames provoquant leur ouverture et leur fermeture. 



   Chaque extracteur est monté sur un   arbre g,   de manière à pouvoir exécuter un mouvement oscillant par rapport au railsupport m, et comprend une mâchoire inférieure p1 et une maahoire supérieure p2   qui   est pivotée à p1. L'oscillation des extracteurs vers le rail-support s'obtient à l'aide d'un prolon-   gement   p3 sur chacune des mâchoires p1 ,ce prolongement s'engageant dans une came en forme de gorge p4, p5, prévue dans un plateau à came p6, tandis que l'ouverture et la fermeture sont provoquées par un ressort p7 et une came q2.

   Les carnes q2 peuvent être supportées par   l'arbre g   et être disposées de manière à 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 (voir figure 2), afin de retenir ces dernières en position de serrage, tandis que le dégagement des cames d'avec les prolongements des mâchoires peut être rrovoqué par un déplacement latéral de l'arbre g, afin de nermettre aux ressorts p7 d'ouvrir les mâchoires p2. Les cames referment les mâchoires, avec compression des ressorts, durant le mouvement de retour de l'arbre q. Suivant une variante d'exécution, un arbre   similaire à g   peut communiquer des Mouvements angulaires aux cames, dans le but de fermer et de libérer alternativement les mâchoires p2. 



   Un peigne couché s est disposé sous les mâchoires et est normalement tenu en contact avec une butée al, mais il peut être monté sur une charnière en sa, afin de faciliter   l'introduction   et l'avancement des pans de la matière de basevers le rouleau d'entraînement t. Le peigne s, le rail-support m et les plateaux   à   came p6 sont réglables de manière pouvoir être rapprochés et éloignés du dispositif de   cisaillement ± ,   afin que le travail de la machine nuisse être réglé pour différentes longueurs de fils. 



   La figure 1 montre les positions des organes après établissement d'une rangée de perforations par les aiguilles b et fermeture des extracteurs qui ont saisi les fils qui leur sont présentés nar le support de fils n. Ensuite les extracteurs tirent les fils du support n et les prolongements p3 des mâchoires cheminent dans la partie droite p4 des cames pendant que les mâchoires p2 sont maintenues fermées par les cames q2 ,comme représenté dans la figure 2. Aprèsextraction des fils, les longueurs de fils sont coupées par le dispositif cisailleur o et le cheminement des extracteurs continue, les prolongements p3 montant du fait dans la partie inclinée p5 des cames et provoquant -car conséquent un abaissement angulaire des extracteurs de manière à ce que les longueurs de fils soient Dosées par leur milieu dans les perforations établies dans la matière de base. 



   Ensuite, les extracteurs s'arrêtent et l'arbre g est actionné 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
Du fait, ces dernières sont ouvertes par leurs ressorts et relâchent les longueurs de fils ( voir figure 3) qui sont ensuite doublées ou allées en deux et enfoncées avec leur extré- mité doublée ou nliée en deux, par les poinçons d au travers des perforations. 



   Ensuite les poinçons sont retirés, les touffes, ou floches, sont serrées par la base élastique et la pièce en fabrication est avancée de la valeur de la dernière rangée implantée de touffes, ou floches. Le cycle suivant des opérations de la machine est ensuite commencé par l'actionnement des aiguilles perforatrices, suivi du soulèvement des extracteurs par les camesp5, de l'a- vancement des extracteurs vers le support de fils et de l'action- nement des cames q2 provoquant le saisissement, par les mâchoires p2, des extrémités des fils présentés par le support de fils. 



    REVENDICATIONS   
I) Un fabricat poilu, ou garni de touffes, ou floches,- caractérisé en ce que les touffes, ou floches, de poils sont formées par l'insertion des extrémités doublées, ou pliées en deux, de longueurs pliées de fils, dans un base élastique   ,et     qu'elles sont attachées dans cette dernière par l'application 1 'd'une matière de fixation sur la partie dorsale de la base poi- lue ainsi formée.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "NEW HAIRY FABRICATES AND PROCESS AND DEVICES USING
TO THEIR MANUFACTURING. "
The present invention, - relating to hairy fabrics such as rugs and rugs, - relates to new or improved fabrics in which the tufts of pile, or flocks, are formed by inserting the ends lined with lengths of threads folded, in an elastic base, and are attached to this base by applying a fastening material to the dorsal face of the Doilue base thus formed.



   Preferably the base is made entirely or mainly of rubber, the attachment of the tufts or flocks

 <Desc / Clms Page number 2>

 dirty rubber forming the! based.



   The fabric is preferably produced in two stages, the first of which is carried out in a machine which cuts and doubles the lengths of threads and inserts them into the elastic base, so that the doubled ends, or folded in half, form evenly. protruding from the dorsal face of the base, and are tightened and retained by the contraction of the base material, while the final attachment is made in a second step and preferably after removal of the hairy fabric from the machine.



   A non-limiting example of the embodiment of the object of the present invention is described in what follows and shown in the accompanying drawing, for the case of a carpet, @
In the accompanying drawing, Figures 1 to 4 show the characteristic part of the machine, partially in section, and the figures. 5 to 9 larger scale cuts in the fabrication, at different times during fabrication.



   Referring first to Figures 5 to 9, the mat is provided with a rubber base a, covered with a thick fabric al, According to Figure 5 this base is held on a perforated member m and is perforated by a punch b. FIG. 6 represents a length of extracted and cut wire c which (after the withdrawal of the punch) is held with its middle part above the perforation a2. A punch d (see figure 7) then doubles the length of wire, or folds it in half and (after it is released by the extractors) forces it through the perforation until the doubled end is protrusion on the dorsal side of the base. When the punch d is withdrawn, the tuft, or flock, e is tightened by the contraction of the rubber (see figure 8) and is firmly retained during the final fixation.



   According to the example shown in FIG. 9, the final fixing of the tufts or flocks is carried out by applying a coating f made of rubber, or a rubber solution, or a

 <Desc / Clms Page number 3>

 hairy cat, or trimmed with flocks ,; and by vulcanization under pressure, so as to crush the ends e1 and thus to cause attachment of the tufts, or flocks, by the vulcanized rubber. A textile back cover g (Figure 9) can be applied to the rubber f and be attached to it by vulcanization.



   The first step in the manufacture of a carpet according to the present invention can be carried out by means of a machine as shown in Figures 1 to 4.



   This machine comprises a support rail m, provided with a row of perforations m1, the number and mutual distance of which correspond to those of the tufts, or flocks, which we want to have in each row of tufts, or flocks. It also includes a series of needles -drills b and punches d doubling and ------ planting the tufts, or flocks.



   A yarn holder n (which can be controlled by a Jacquard mechanism in case of a wachine intended to produce designs) is arranged behind the needles and punches, and a shearing device o is situated in front of the yarn holder, in order to cut the lengths of wire drawn from the wire support by the pins - extractors p and extractors p are mounted on a carriage moving in reciprocating direction above the support rail and are controlled by oames causing them to open and close .



   Each extractor is mounted on a shaft g, so as to be able to perform an oscillating movement relative to the railsupport m, and comprises a lower jaw p1 and an upper maahoire p2 which is pivoted at p1. The oscillation of the extractors towards the support rail is obtained by means of an extension p3 on each of the jaws p1, this extension engaging in a groove-shaped cam p4, p5, provided in a plate cam p6, while opening and closing are caused by a spring p7 and a cam q2.

   The q2 tails can be supported by the shaft g and be arranged so that

 <Desc / Clms Page number 4>

 (see figure 2), in order to retain the latter in the clamping position, while the disengagement of the cams from the extensions of the jaws can be reversed by a lateral displacement of the shaft g, in order to allow the springs p7 to open the jaws p2. The cams close the jaws, with compression of the springs, during the return movement of the shaft q. According to an alternative embodiment, a shaft similar to g can communicate angular movements to the cams, with the aim of alternately closing and releasing the jaws p2.



   A lying comb is placed under the jaws and is normally held in contact with a stopper al, but it can be mounted on a hinge at its, in order to facilitate the introduction and advancement of the sections of the base material towards the roller. drive t. The comb s, the support rail m and the cam plates p6 are adjustable so that they can be moved closer and further from the shearing device ±, so that the work of the machine can be adjusted for different lengths of threads.



   Figure 1 shows the positions of the members after establishment of a row of perforations by the needles b and closing of the extractors which have seized the threads presented to them by the thread support n. Then the extractors pull the wires from the support n and the extensions p3 of the jaws travel in the straight part p4 of the cams while the jaws p2 are kept closed by the cams q2, as shown in figure 2. After extracting the wires, the lengths of wires are cut by the shearing device o and the path of the extractors continues, the extensions p3 rising due to the inclined part p5 of the cams and consequently causing an angular lowering of the extractors so that the lengths of wires are dosed by their midpoint in the perforations established in the base material.



   Then the extractors stop and the shaft g is operated

 <Desc / Clms Page number 5>

 
As a result, the latter are opened by their springs and release the lengths of threads (see figure 3) which are then doubled or gone in two and driven in with their end doubled or tied in two, by the punches d through the perforations. .



   Then the punches are removed, the tufts, or flocks, are clamped by the elastic base and the workpiece is advanced by the value of the last implanted row of tufts, or flocks. The next cycle of machine operations is then started with the actuation of the perforating needles, followed by the lifting of the extractors by the p5 cams, the advancement of the extractors towards the thread support and the actuation of the cams. q2 causing the gripping, by the jaws p2, of the ends of the son presented by the son support.



    CLAIMS
I) A hairy fabric, or lined with tufts, or flocks, - characterized in that the tufts, or flocks, of pile are formed by inserting the doubled ends, or folded in half, of folded lengths of thread, into a elastic base, and are secured therein by applying a fastening material to the back portion of the hair base thus formed.


    

Claims (1)

2) Un fabricat suivant la revendication 1, - caractérisé en ce que.la matière constitutive de la base consiste entièrement, ou principalement, en caoutchouc et en ce que la matière de fixa- tion attachant les touffes, ou floches, à la base, est vulcanisée à la partie dorsale de la matière constitutive de la base. 2) A fabric according to claim 1, - characterized in that the constituent material of the base consists entirely, or mainly, of rubber and in that the fixing material attaching the tufts, or flocks, to the base, is vulcanized to the dorsal part of the base material. 3) Procédé de production de fabrioats poilus suivant la re- vendication 1, - caractérisé en ce que l'élasticité de la base , est utilisée pour le serrage initial des extrémitésdoublées ( ou @ pliées en deux) des touffes, ou floches, insérées et en ce que les touffes ,ou floches, sont insérées au travers de la base à une ' profondeur telle que leurs extrémités doublées ( ou pliées en deux) puissent être fixées par la matière appliquée sur la partie dorsale <Desc/Clms Page number 6> 4) Procédé de production de fabricats suivant la revendi- cation 3,- caractérisé en ce qu'il est réalisé dans une machine qui effectue, à chaque cycle d'opérations, l'avancement d'une largeur de la base en position d'implantation des touffes, ou floches, 3) Process for the production of hairy fabrioats according to claim 1, - characterized in that the elasticity of the base, is used for the initial tightening of the doubled ends (or @ folded in half) of the tufts, or flocks, inserted and in that the tufts, or flocks, are inserted through the base to a depth such that their doubled (or folded in half) ends can be secured by the material applied to the dorsal portion <Desc / Clms Page number 6> 4) A process for the production of fabrications according to claim 3, - characterized in that it is carried out in a machine which carries out, at each cycle of operations, the advancement of a width of the base in position of implantation of tufts, or flocks, le maintien de la dite largeur durant les opérations de perforation et d'introduction des touffes, ou floches, la formation d'une rangée de perforations dans la largeur supportée, l'extraction d'une longueur d'une série de fils, ou de touffes , ou de floches, de fils, d'un support de fils, le cisaillement des dites longueurs, le placement des longueurs coupées, par rapport aux perforations, le doublage, ou nliage en deux, des dites longueurs et leur implantation dans lea perforations, ainsi que le retrait des outils introducteurs de manière à ce que les touffes, ou floches, soient serrées et retenues par la base élastique. maintaining said width during the operations of perforating and inserting the tufts, or flocks, the formation of a row of perforations in the supported width, the extraction of a length of a series of threads, or of tufts, or flocks, of threads, of a thread support, the shearing of said lengths, the placement of the cut lengths, with respect to the perforations, the doubling, or tying in two, of said lengths and their implantation in the perforations , as well as the withdrawal of the introducer tools so that the tufts, or flocks, are tight and retained by the elastic base. 5) Machine pour la production de fabricats poilus d'après la revendication 1, suivant le procédé d'après la revendication 4, - caractérisée en ce qu'elle comprend un système d'extracteurs de fils, ou de touffes, ou de floches, qui tire les longueurs de fils, ou de touffes, ou de floches, d'un support de fil au travers d'un dispositif de cisaillement et place les longueurs coupées de fils, ou de touffes, ou de floches, par rapport aux perfora- tions, dans la base avant l'actionnement des outils réalisant le doublage, ou pliage en deux, des fils, ou touffes ou floches , et leur implantation. 5) Machine for the production of hairy fabrics according to claim 1, according to the method according to claim 4, - characterized in that it comprises a system of extractors of son, or tufts, or flocks, which pulls the lengths of yarn, or tufts, or loops, from a yarn support through a shearing device and places the cut lengths of yarns, or tufts, or loops, relative to the perforations tions, in the base before the actuation of the tools carrying out the doubling, or folding in two, of the son, or tufts or flocks, and their implantation. 6) Machine suivant la revendication 5, - dans laquelle les extracteurs de fils, ou touffes, ou floches, sont constitués de pinces montées sur un chariot susceptible de mheminer transver- salement au dessus de l'organe supportant la base du fabricat et contrôlées par des cames qui ouvrent et ferment les mâchoires des pinces et actionnent ces dernières par rapport au dit organe support. 6) Machine according to claim 5, - wherein the son extractors, or tufts, or flocks, consist of clamps mounted on a carriage capable of moving transversely above the member supporting the base of the fabricator and controlled by cams which open and close the jaws of the grippers and actuate the latter with respect to said support member. 7) Une machine à fabriquer les tapis, substantiellement comme décrit. 7) A carpet making machine, substantially as described. / <Desc/Clms Page number 7> RESUME. / <Desc / Clms Page number 7> ABSTRACT. Le fabrioat poilu est caractérisé par le fait que le,9 touffes de poils sont forcées par l'insertion des extrémités pliées en deux de longueurs pliées de fils, dans une base élastique, par exemple en caoutchouc et qu'elles sont fixées dans cette dernière par l'application d'une matière de fixation sur la partie dorsale de la base poilue ainsi formée. Procédé et machines pour la production de ce fabricat. The hairy fabrioat is characterized by the fact that the, 9 tufts of bristles are forced by the insertion of the ends folded in half of folded lengths of threads, in an elastic base, for example of rubber and that they are fixed in the latter by applying a fixing material to the dorsal part of the hairy base thus formed. Process and machines for the production of this fabric.
BE407752D BE407752A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE407752A true BE407752A (en)

Family

ID=72467

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE407752D BE407752A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE407752A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3331763B1 (en) Apparatus for packaging of a product in a respective preformed wrapping
EP0635593B1 (en) Method and device for connecting the two edges of a tubular knitted product during its manufacture
FR2586238A1 (en) PROCESS FOR HANDLING SOFT SHEETS
CA2575579C (en) Device and method for handling tubular knitted articles such as socks or the like to perform sewing of the toe
CZ20032424A3 (en) Device for picking up a tubular knitted article from a knitting machine and for sewing a toe
BE407752A (en)
CZ20011733A3 (en) Bringer gripper for looms without shuttles, particularly suited for the simultaneous introduction of multiple wefts into a warp inlet
CZ20032425A3 (en) Process for producing a tubular knitted article closed toe, device for sewing two end flaps of the tubular knitted article and a knitting machine
EP0533637B1 (en) Machine for automatical sewing of toes of two stockings, especially of panty hose
CH571605A5 (en) Pile fabric mfr - partic carpets,by the application of pile or nap fibres to an adhesive-coated substrate
FR2577117A1 (en) MACHINE FOR FORMING A BRAGUETTE STRUCTURE
EP2255031A1 (en) Draw comb for rectilinear knitting machine
JP3843417B2 (en) Packaging production equipment
BE1005874A6 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MANUFACTURING CLOTHING.
FR2601974A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CROSS CUTTING AND ALONG BOTH EDGES AND SEWING FLAT BAND PRODUCTS, IN PARTICULAR SPONGE FABRIC.
CH561804A5 (en) Raschelle machine for loop pile fabric - forms loop of thermoplastic yarns which can be fused to base web
BE464272A (en)
BE363796A (en)
SU1754822A1 (en) Web material displacement device
BE374550A (en)
ITFI20010063A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CLOSING THE TOE OF MANUFACTURED, MESH TUBULARS
BE481716A (en)
DE105192C (en)
US1154581A (en) Machine for cutting and folding cloth tubing.
SU144461A1 (en) A machine for folding piece goods such as towels.